Radu Paraschivescu

Drumul din lumea sportului către lumea cărților este mai scurt decât pare. În fond, totul este o problemă de sintaxă

Biografie completă Toate articolele
Cele mai noi articole de Radu Paraschivescu
Ţara „nu cumva”-urilor

Campionatul înaintează spre ultimul minut al ultimei etape ca sergentul din poezia lui Alecsandri: „târând al lui picior”. E o ediţie de risc şi de asterisc, căreia i se va cuveni o notă de subsol în statistici: „Campionat început în […]

...

No panic, Man, sau „Primiţi cu fotbalistul?”

Ce rost are să vorbeşti despre un transfer după realizarea lui? E mult mai bine să baţi toba sau câmpii înainte ca el să eşueze. Asta dacă s-a pus cu adevărat problema ca un fotbalist să plece de la clubul […]

...

Vulturul a aterizat. În cap

Jucând aşa cum o face în ultimele meciuri, Lazio are şanse ceva mai mici să devină campioana Italiei decât are proaspătul candidat Kanye West să câştige alegerile prezidenţiale din America, eventual cu sloganul „Yes, we Kanye”. Elon Musk şi-a anunţat […]

...

Gripa vrajbei noastre

Sinteza cursului scurt de epidemiologie a fost rostită sâmbătă de specialistul Bogdan Vintilă: „Coronavirusul este o gripă cu un marketing foarte bun”. Pe aceeaşi logică, tigrul este o mâţă cu un marketing de poveste. Nu ucide doar şoareci, ci şi […]

...

Lecţia de sănătate

De-a nibelungul şi de-a nivelatul Germaniei, Bayern München îşi continuă defilarea. Mai sunt patru etape şi va fi din nou campioană. Clar, curat, fără scenarii de tipul „Ce-ar fi fost dacă?”. Şansele celorlalte echipe la titlu sunt astăzi fantezii aritmetice.

[…]

...

Costa Frica şi soarta ei krulă

O ştiu. Am auzit-o din guri experte, am văzut-o sub semnături ilustre: Costa Rica e o echipă de viteji care trebuie zeificaţi urgent.

De două săptămîni, laudele se revarsă asupră-i precum ciomegele pe cîinele turbat: disciplină tactică, putere de […]

luni, 7 iulie 2014, 9:30

O ştiu. Am auzit-o din guri experte, am văzut-o sub semnături ilustre: Costa Rica e o echipă de viteji care trebuie zeificaţi urgent.

De două săptămîni, laudele se revarsă asupră-i precum ciomegele pe cîinele turbat: disciplină tactică, putere de luptă, rezistenţă, încredere, spirit de sacrificiu, unitate de grup, ţară mică-suflet mare, ucigaşă de favoriţi, revelaţie etc. N-a lipsit nici un clişeu al elogierii. Cîştigarea unei grupe populate de fantome a sporit producţia de complimente. Puţini au observat că Uruguayul e o echipă expirată, că Italia joacă la ciupeală şi că Anglia stă ascunsă în mediocritate. Dator să răspundă extazului planetar, calamburgismul jurnalistic a produs şi un supranume. Costa Rica a devenit, astfel, Costa Eroica.

Sîmbătă noaptea, Costa Eroica s-a transformat în Costa Frica. De ce? Fiindcă nu ştie fotbal nici pe sfert cît adversarul. Prin urmare, ea a recurs la mijloacele disponibile. Adică s-a năpustit din primul minut spre careul ei, unde a vrut să-i arate Olandei că nu e singură în construcţia de diguri. Timp de două ore, publicul a audiat un curs de gramatica expectativei. A spus-o Lincoln, a reluat-o De Niro, a rostit-o şi un personaj de roman: „Lucrurile bune li se cuvin celor care aşteaptă”. Zis şi aşteptat.

Costa Rica a tras singurul şut pe poartă în minutul 117. Pentru restul meciului, ea s-a bazat pe Keylor Navas, folosit ca portar, agent al providenţei, talisman, guru, factor de mobilizare, preot şi, în general, în toate rolurile pe care le poate asuma un om. Navas e singurul care merită ovaţii la ieşirea de la Cupa Mondială. Ceilalţi, cu abnegaţia lor de cauză mică şi cu statul lor pe jos, pleacă din competiţie după ce au încercat (şi au reuşit) să ia chipul Greciei.

Deloc ciudat, prima vinovată pentru egalul de sîmbătă e Olanda, cu gamblerul Van Gaal în frunte şi cu Van Persie lîngă el. Nepoata fotbalului total, Olanda mea iubită şi-a pierdut capacitatea de-a fascina, păstrîndu-şi-o pe cea de-a impresiona prin schimbările de modul. Sigur, nu-i puţin, mai ales cînd cîştigi.

Însă dincolo de ghinion şi de obstrucţionismul adversarului, Olanda a avut destule  perioade de plictis vinovat. Iar Van Gaal, cu privirea lui de colonel în Războiul Burilor, a reparat în condiţii de criză o eroare-concesie forţată de căpitanul de echipă: netitularizarea lui Tim Krul din primul minut al primului meci. Cu el, Costa Frica a avut o soartă krulă. Fără el, Van Gaal ar fi plătit, poate, o decizie care a ţinut de resentiment, nu de fotbal. Fiindcă rîca dintre Van Persie şi Krul, începută în 2012, încă nu s-a consumat.

Comentarii (213)Adaugă comentariu

Radu Paraschivescu (2249 comentarii)  •  7 iulie 2014, 21:49

@ Obiectiv

Imi place Hornby indiferent de preferintele lui fotbalistice. I-am si tradus un roman, am redactat un altul. „Full Monty” e o comedie tesuta dintr-o tristete (somajul dintr-o zona monoindustriala din Anglia), cum englezii se pricep atat de bine sa faca. Razi de te umfli si pe urma iti dai seama cat de albastra e de fapt situatia. R.P.

Radu Paraschivescu (2249 comentarii)  •  7 iulie 2014, 21:51

@ Obiectiv

Nici vorba sa ma supar. Daca aveti timp, dati o raita prin „High Fidelity”, „About a Boy” si „How to Be Good”. Mie mi-au placut si mi-au alunecat usor pe gatlejul literar. R.P.

Radu Paraschivescu (2249 comentarii)  •  7 iulie 2014, 21:53

@chivas

Cred ca Argentina s-a rugat cel mai mult pentru succesul buturugii mici, o interesa direct. Pana la urma, semifinala Argentina-Olanda le va da ambelor echipe prilejul sa arate daca pot intr-adevar sa joace la nivel inalt. Si nu, nu cred ca va fi un meci Messi contra Robben. R.P.

Radu Paraschivescu (2249 comentarii)  •  7 iulie 2014, 21:58

@ tudor mosh

Daca-l putem chema pe Polonius sa arbitreze o divergenta fotbalistica, suntem salvati. Chiar nu mai conteaza daca are cineva dreptate. Oricat mi-as biciui memoria, nu pot gasi alt sut PE poarta Olandei in afara celui din minutul 117. Stiti cum se spune: exista minciuni, minciuni sfruntate si statistici. Aveti dreptate, Robben intrece masura, iar asta il expune deja amintitului „cry wolf”. S-a si intamplat de cateva ori. R.P.

Radu Paraschivescu (2249 comentarii)  •  7 iulie 2014, 22:00

@ Adi

Asa e. Si daca ma uit acum inapoi spre sferturi, zau daca vad vreo echipa care sa fi facut cine stie ce impresie. Am avut sentimentul ca daca s-ar fi decis eliminarea tuturor sfertfinalistelor si inlocuirea lor din oficiu, n-as fi avut mari regrete – in afara celui (subiectiv) legat de Olanda. R.P.

Radu Paraschivescu (2249 comentarii)  •  7 iulie 2014, 22:03

@ maximuspqr

Multumesc. N-am fost incantat de Olanda, dar chiar nu-mi vine s-o pun alaturi de Costa Rica. Oricat as fi de indulgent, nu pot face abstractie de statul pe jos al costaricanilor – cateodata in perechi, in colturi opuse ale terenului, ca sa se piarda mai mult timp. Sigur, echipele mici folosesc arme mici, dar asta nu mai e fotbal. E altceva si ma abtin sa-l caracterizez. R.P.

Radu Paraschivescu (2249 comentarii)  •  7 iulie 2014, 22:05

@ Thernandier

Corect, fotbalul produce nedreptati, la fel ca mama lui naturala, viata. In principiu, n-am nimic impotriva surprizelor, cata vreme nu se cariaza etica sportiva. Asta reprosez costaricanilor. Iar vinovatul principal e, din punctul meu de vedere, antrenorul Pinto. Discursul lui dinaintea meciului mi s-a parut in afara demnitatii. R.P.

Radu Paraschivescu (2249 comentarii)  •  7 iulie 2014, 22:07

@ yoooo

Multumesc pentru acord. Costa Rica a jucat totul pe cartea asteptarii, in ideea unui Navas izbavitor. Cu asa ceva nu poti pretinde semifinala de CM. Sau poti, dar iti da cineva peste degete. R.P.

Radu Paraschivescu (2249 comentarii)  •  7 iulie 2014, 22:10

@ mihail

Ati facut o comparatie aspra, dar corecta. Costa Rica a fost o echipa care n-a vrut sa castige, ci sa fie departajata dincolo de minutul 120. N-am fost niciodata un admirator al fotbalului de buncar, indiferent cate panglici frumos innodate il orneaza. R.P.

Obiectiv (461 comentarii)  •  7 iulie 2014, 22:14

@ Radu Paraschivescu:
Stiam despre Full Monthy si subiectul sau, insa voi incerca sa-l vad, daca-l recomandati cu atata caldura!
Toate cele 3 carti despre care-mi scrieti au fost traduse in limba romana?
Va invidiez (din nou), imbinati placutul cu utilul si sunt relativ putine persoanele care transforma o pasiune in …job!
Pe langa faptul ca-i un scriitor foarte bun, Hornby (l-ati cunoscut?) are si gusturi in materie de fotbal!

Radu Paraschivescu (2249 comentarii)  •  7 iulie 2014, 22:24

@ Obiectiv

Hornby a mers cu dragostea pentru Arsenal pana la a se muta langa Highbury, nestiind ca stadionul avea sa fie demolat. Nu-l cunosc personal, din pacate. Cunosc alti romancieri care au fost in Romania (Salman Rushdie, Jonathan Coe etc.). Cele trei romane au fost traduse in romana, primul la Polirom, celelalte doua la Humanitas. Nu sunt singurele traduse. Am vazut „Full Monty” de zece ori, cred. Sigur, asta nu-i o garantie. R.P.

Obiectiv (461 comentarii)  •  7 iulie 2014, 22:48

Emirates este un stadion mai frumos si un scriitor de succes poate sa-si permita sa se mute oriunde vrea! Multi au nostalgia vechilor stadioane, insa cele moderne ofera mai mult confort si, desigur, securitate!
Voi incerca sa mai citesc cate ceva de Hornby, insa pe lista de asteptare figureaza multe titluri!
Pot vedea rabdare sa vad de vreao 10 ori doar cateva filme, cum ar fi „Zorba grecul”, „Nasul” si comediile cu Louis de Funes, de care nu ma mai satur!

Obiectiv (461 comentarii)  •  7 iulie 2014, 22:49

Scuze, am vrut sa scriu „…pot avea rabdare…”!

Djuzepe (2 comentarii)  •  7 iulie 2014, 23:31

Costa Rica a tras doar doua suturi la poarta in doua meciuri: unul cu Grecia, unul cu Olanda. Un singur sut la doua ore. Ridicol.

dlq1 (2 comentarii)  •  8 iulie 2014, 0:22

Imi pare tare rau dar cred ca Olanda nu trebuia sa ajunga sa joace cu Costa Rica . In meciul cu mexicanii au jucat fotbal dupa primirea golului. si nici atunci teribil de bine . Am vazut Olanda -si mi-a placut- umilind Spania. Dar cu Mexicul… Asa ca nici micuta Costa Rica n-ar avea de ce sa fie nemultumita, pe noi Olanda ne-a batut de ne-au mers fulgii…

Radu Paraschivescu (2249 comentarii)  •  8 iulie 2014, 0:50

@ Djuzepe

Asta incercam si eu sa spun mai devreme, dar nu mi-a iesit. E un impas logic aici: refuzi sa joci, dar nu vrei sa iesi din joc. Stratagemele astea tin foarte rar (Grecia 2004), de obicei sunt penalizate. R.P.

motanul incaltat (65 comentarii)  •  8 iulie 2014, 4:29

Este adevarat ce spui ca a jucat Costa Rica…. Dar poate esti la fel de obiectiv si cu ce a jucat Steaua cind cistiga CCE in 1986 cu Barcelona. Adica absolut nimic. Zero. Si ce a facut marele general, antrenor secund???? Nimic. Doar Duckadam . A fost atunci peste Navas….Peste Krull . Peste toti. A cistigat aproape singur. Dukadam. Nu Steaua.

xolv (2 comentarii)  •  8 iulie 2014, 7:57

Olanda nu mai e a lui Cruyff sau Bergkamp, ci e a lui De Jong si „Piturca”. Un plictis total, zero emotie. Daca eroii nascuti peste noapte nu anihileaza toti Goliatii, atunci razbunarea fariseilor ramasi fara zei va fi groaznica, pentru ca vor fi nevoiti sa se intoarca la constante universale.

Gelu (1 comentarii)  •  8 iulie 2014, 8:23

D-le RP, haideti sa punem pariu: Olanda nu va lua campionatul! Sicanarea executantilor de la 11m de catre Krul a fost ceva penibil. Olanda nu ar fi avut nevoie de asa ceva, daca era asa superechipa. Veti vedea ca magaria lui Krul va fi pedepsita ori in finala ori in semifinala. Sa joci 4 finale si sa nu iei nici una?
Costa Rica a batut Italia la un turneu final. Noi am scris milarde de pagini despre fotbal si nu am reusit asa ceva. Costa rica nu a pierdut nici unul din meciurile cu itlaia, anglia, uruguay, grecia si olanda, ba chiar a castigat 2 dintre ele. Mi s-a parut o echipa decenta, cu un comportament mult prea moale. Daca Dvs considerati ca Krul este un castigator, e alegera Dvs. Vom vedea…

corvette59 (172 comentarii)  •  8 iulie 2014, 10:52

Stimate maestre , va admir pt faptul ca reusiti sa tineti la distanta „blogarii ” mitocani ! Tot respectul pt asta ! Incearca pe aici unul sa transforme „blogul ” intr-un spatiu de usa cortului .Sint ferice ca nu-l bagati nici in seama ,nici in masa.Intr-adevar -the silence is gold .
Desi Arsenal true-blue ( rather red, i should say ,but that’s the say for a genuine supporter ), nu-l prea admir pe Nick Hornby in postura de scriitor de sport . Este SCRIITOR ,nimic de zis ,dar stilul in Fever Pitch e un pic prea pt upper class readers.Englezul ordinar care are citeva probleme cu reading-ul si spelling-ul (sint destui ,credeti-ma) nu a apreciat cartea . Mai degraba filmul a adunat elogii . Brian Glanville a fost cel care a scris pt cititorii de rind intr-un limbaj inteles de toti . Daca cititi in original „The Raise Of Gerry Logan” ,sau „The Goalkeepers Are Crazy „veti sti ce vreau sa spun .
In fata stadionului e o statuie a lui Bergkamp ! Credeti ca va fi vreodata una a lui Alan Smith ? Daca nu , va fi o mare nedreptate .

Radu Paraschivescu (2249 comentarii)  •  8 iulie 2014, 11:05

@ Catalin

Aveti impresia ca practic gongorismul patriotard? Nu ma cunoasteti. De ce credeti c-as fi recurs la argumentele pe care le mentionati? Si ce are-a face nationala Romaniei in toata povestea? E ca si cum as scrie o carte despre Norvegia, iar dvs. mi-ati reprosa ca am ceva cu Scotia. Despre ce (nu) joaca nationala Romaniei am vorbit si am scris cand a fost cazul. Ultimul exemplu e un text chiar de dinaintea CM, dupa unul dintre cele doua amicale ale Romaniei. Aruncati un ochi pe el, va rog, si reveniti, daca mai credeti c-ar fi cazul. R.P.

Radu Paraschivescu (2249 comentarii)  •  8 iulie 2014, 11:07

@ Catalin

Articolul se cheama „Confuzianismul”. Lectura placuta. R.P.

Radu Paraschivescu (2249 comentarii)  •  8 iulie 2014, 11:12

@ bogdan

Vedem lucrurile diferit, e limpede. Si in materie de fotbal, si in materie de curtoazie. Daca dvs. vi se pare tampenie si mistocareala ce-am scris, in regula. Daca v-a placut CR, iarasi in regula. In rest, pentru parerea mea despre nationala Romaniei, va invit sa cititi raspunsul pentru Catalin. Iar parerea despre CR mi-o mentin, indiferent de tonul dvs. vexat si vexant. R.P.

Radu Paraschivescu (2249 comentarii)  •  8 iulie 2014, 11:19

@ Sandokan-USA

Sa le luam pe rand. Intai de toate, nu ma pot conforma somatiei dvs. Daca mi-as retrage articolul, ar insemna ca am incetat sa cred in ce-am scris. Or, nu e cazul. Si nu mi se pare productiv sa impingem o discutie despre un meci inspre abjurare. In al doilea rand, va rog sa-mi semnalati jignirile aduse costaricanilor. Sunt sigur ca stiti sa distingeti intre ironie si jignire. „Gramatica expectativei” nu are nimic injurios, nici elogierea (sincera a) portarului Navas. Unde e jignirea, in parerea ca Olanda stie de 4 ori mai mult fotbal decat CR? E o parere pur personala. Continui imediat. R.P.

Radu Paraschivescu (2249 comentarii)  •  8 iulie 2014, 11:24

@ Sandokan-USA

In al treilea si ultimul rand, faptul ca nu m-ati vazut scriind despre prestatia Romaniei la Euro 2008 are o explicatie: tocmai ma retrasesem temporar din cronica de sport. Am revenit abia in noiembrie 2008, se poate verifica usor lucrul acesta. In schimb, ce n-am scris am spus – si inca de zeci de ori: ca Romania a avut sansa unei grupe cu doua stafii pregatite de doi antrenori limitati (Franta lui Domenech si Italia lui Donadoni) si ca Olanda a vrut s-o batem, iar noi am raspuns incercand sa nu pierdem (dupa care, fireste, am pierdut). In emisiunile de sport la care particip am vorbit de zeci de ori critic la adresa selectionerului si a selectionatilor. Revenind, faptul ca articolul meu vi se pare neavenit nu ma abate nici atatica de la ce am scris. Va multumesc pentru critici si pentru ton, as fi vrut sa-l am si din partea altora. Pana la urma, e doar un dezacord. R.P.

Radu Paraschivescu (2249 comentarii)  •  8 iulie 2014, 11:26

@ Sandokan-USA

Rectific: am revenit in cronica de sport in noiembrie 2009, nu 2008. R.P.

Radu Paraschivescu (2249 comentarii)  •  8 iulie 2014, 11:28

@ dlq1

Mi-a parut rau ca Mexicul n-a dat peste alt adversar in optimi. A fost una dintre echipele care mi-au mers la inima. Tin cu Olanda, dar n-am cum sa neg meritele unui adversar valoros. As fi preferat ca Mexicul sa intalneasca Elvetia sau Nigeria in optimi si sa se califice. R.P.

Radu Paraschivescu (2249 comentarii)  •  8 iulie 2014, 11:33

@ motanul incaltat

Vi se pare relevanta aducerea in discutie a Stelei din 1986? Mie, sincer sa fiu, nu. Am spus-o de multe ori: a fost o finala urata foc. Steaua n-a jucat mare lucru? OK, dar Barcelona ce-a jucat? A fost un meci de neutralizare intre cea mai slaba echipa din istoria Barcelonei (cu un singur jucator de clasa, Schuster, cu o momaie pe nume Archibald si un antrenor inadecvat in persoana lui Venables) si cea mai buna echipa din istoria Stelei. Iordanescu a avut un rol important in meci, atat cat a jucat. Duckadam a fructificat transa in care a intrat de la prima lovitura si a facut senzatie. Bun, le-am recapitulat. Si? Unde e legatura cu Olanda-Costa Rica? R.P.

Radu Paraschivescu (2249 comentarii)  •  8 iulie 2014, 11:36

@ xolv

E si tristetea mea. De vina nu e Olanda, probabil, ci sistemul meu de asteptari calibrat pentru exuberanta, joc imaginativ si extaz pe termen lung si scurt. Exista o multime de cauze pentru care fotbalul nu se mai joaca asa decat pe felii subtiri, care se consuma repede. Totusi, n-as pune zero in dreptul Olandei la niciun criteriu. E o echipa care, am scris si in articol, nu mai seduce, dar compenseaza in alte parti. R.P.

Radu Paraschivescu (2249 comentarii)  •  8 iulie 2014, 11:40

@ gelu

Mi-e greu sa tin pariul, cata vreme nici eu nu sunt sigur de victoria Olandei. O doresc, asta-i altceva. Da, si mie mi s-a parut ca Tim Krul putea sa-si vada de treaba. A fost mojic, dar daca pentru atata lucru merita o portie de „poetic justice”, ma intreb ce-ar merita cei care aschiaza tibii si pun crampoane pe obraji. Drept sa va spun, Argentina pe care a batut-o Romania in optimi in 1994 mi se pare muuuult peste Italia pe care a batut-o Costa-Rica in grupa. Dar mai spun o data, admitand ca am cazut in capcana pe care as fi vrut s-o evit: nu stiu cat de relevante sunt comparatiile astea. R.P.

Radu Paraschivescu (2249 comentarii)  •  8 iulie 2014, 11:51

@ corvette59

Le raspund tututor – totul e sa gasesc o fereastra de timp liber. Si cred ca oamenii se domolesc dupa primul mesaj la cald. Cine nu poate isi cauta, desigur, alt partener de dialog. Am citit „Ascensiunea lui Gerry Logan” si va inteleg punctul de vedere. Totusi, pe Hornby nu l-am citit fiindca tine cu Arsenal, ci fiindca scrie bine. E posibil sa nu fie pe gustul intregii tribune, dar nu-i o drama. Drama e copilul autist pe care-l are acasa. Nu pot risca pronosticuri legate de statui. Exista insa o memorie a inimilor de suporteri, iar acolo se cheltuie mult mai putin cu soclul. R.P.

Obiectiv (461 comentarii)  •  8 iulie 2014, 12:16

@corvette59
Aveti libertatea sa nu va placa Nick Hornby, dar nu sunteti asemenea unui englez obisnuit (cel putin asa rezulta din comentariile pertinente pe care le faceti) si, in plus, omul este un fan adevarat al Arsenalului!
Mi-l amintesc pe Alan Smith, dar Bergkamp a fost un fotbalist de superclasa, fara suparare; ce-i drept, Smith a marcat acelasi numar de goluri pentru clubul londonez (intr-un numar mai mic de jocuri), dar era atacant central veritabil, pe cand Bergkamp era un fel de al doilea varf!
Sincer, nu retin absolut niuiun gol de-al lui Smith, pe cand Bergkamp marca goluri fabuloase, si la „nationala”, si la echipa de club!
De ce Alan Smith si nu altii, care au jucat mai mult pentru clubul nostru favorit?

corvette59 (172 comentarii)  •  8 iulie 2014, 12:17

D-le Radu Paraschivescu , va multumesc din suflet pentru ultima fraza ! Sa va dea D-zeu viata lunga ! Emotionat pina la lacrimi !

corvette59 (172 comentarii)  •  8 iulie 2014, 12:54

@ obiectiv , d-le n-am spus ca nu-mi place Nick Hornby .El nu e fan Arsenal, e Arsenalul insusi ! Probabil ca cu el clubul va face o exceptie si-i va acorda statutul de „gold member ” cu dispensa de virsta . As fi foarte satisfacut sa se intimple asa .
Alan Smith a fost cel care prin abnegatia si spiritul de sacrificiu a declansat „revoutia Graham „.Golul sau de pe Anfield ’89 a facut posibila renasterea . Deasemenea , pasa lui” printre ” lui Michael Thomas „zapacitul „pentru 2-0,golul de titlu !a fel de memorabil si golul sau impotriva Parmei Din finala CCC,gol ce a facut Arsenalul sa intre definitiv in posesia trofeului .
Desigur ca intr-un clasament al „marilor „votat de fani ,promotia „invincibililor”ar ocupa primele 10-15 locuri . Mai vechii suporteri ,totusi, nu-si uita idolii dati uitarii de noul val. Pt mine Pat Jenings,Lee Dixon,David Rocastle,Talbot ,John Radford,Winterburn stau pe acelasi piedestal ca si Vieira,Henry,Bergkamp ,Pires si Overmars .

Radu Paraschivescu (2249 comentarii)  •  8 iulie 2014, 12:57

@ corvette59

Cu drag. Sa ne dea tuturor. R.P.

Radu Paraschivescu (2249 comentarii)  •  8 iulie 2014, 12:59

@ corvette59

Problematicii Adams si Merson unde se situeaza in ierarhie? Sunt sigur ca, daca-l tin eu minte, nici dvs. nu l-ati uitat pe Marinello. R.P.

ctin (1 comentarii)  •  8 iulie 2014, 13:03

Pinto dupa meciul cu Grecia: „Există şi dreptate în fotbal şi ea a venit acum”. Atitudinea jenanta din meciul cu Olanda dovedeste cel putin inconsecventa.
Mersi de articol, e binevenit dupa comentariul un pic cam iritant al celor de la tvr in care s-a pus accentul pe „egalitatea” celor din CR cu Olanda.

Obiectiv (461 comentarii)  •  8 iulie 2014, 13:52

@corvette59 si RP
Pe Ian Wright nu-l mentioneaza nimeni? Este al doilea marcator al clubului!!

Bernier (2 comentarii)  •  8 iulie 2014, 15:25

Domnule Radu Paraschivescu,
In primul rand ma bucura faptul ca ati binevoit sa reapareti in fenomenul fotbalistic. Sunteti – zic eu – in primul rand, un om de litere si abia apoi un comentator sportiv cu talent. Va citesc articolele cu mare placere, dorind totodata sa va vad si mai prezent in gazetaria sportiva. Ma opresc aici cu flatarile, ptr a nu alimenta si mai mult invidia celorlalti.
Doresc sa aflu parerea dvs referitoare la aceste semifinale de CM, la echipele ramase. Constat – atat in presa scrisa cat si la tv – o lipsa a unei analize pertienente, de specialitate. Evident, nu ma refer la dvs, ci la acei asa zisi specialisti autohtoni in fenomenul fotbal, cei profesionisti, ce dau de o viata cu piciorul in minge. N-am vazut sau citit nimic in acest sens. Pe la tv doar gangaveli, boloboroseli adormite la ceas de noapte, replici de genul “iarna nu-i ca vara”, sau afirmatii de genul: “X este o echipa puernica” la scorul de 3-0 la pauza. Nicio predictie, nicio analiza inainte de partida. Toti vitejii se aratau dupa razboi. Poate ma insel.
Si daca de la specialistii nostri nu am putut gasi asa ceva, ma gandeam daca dvs ati fi putut face acest gen de analiza, inainte macar de semifinale: cine e favorita, cine joaca cel mai bine, de ce etc. Evident, o analiza din pozitia de simplu suporter (erudit insa! si in fotbal si in litere) al fotbalului. Ce ziceti, va incumetati? Mai sunt doar cateva ore pana la Brazilia-Germania. Pana la raspunsul dvs, am sa incerc sa-mi spun propria parere despre CM2014: ma uit la CM din 1978 si constat ca, desi fotbalul a evoluat, jocul s-a accelerat, cerintele sunt mult mai mari etc, totusi, raman mai putine amintiri dupa fiecare CM vizionat. Parca totul e ca o zeama nediferentiata, dar nu un terci ci un fel de RedBull. Prezentabil, dar inodor si insipid. Imi amintesc si acum bara lui Rensenbrink din 78, va pot spune numele celor 2 francezi ce au ratat 11m in 82, in semifinala cu RFG: Bossis si Six, respectiv Stielike de la RFG etc. Dar nu-mi mai amintesc nici cine a batut 11m de la italieni, in finala din 2006, cu Franta. Iar din acest CM, o sa raman numai cu Olanda-Spania 5-1, cu echipele Columbiei si Costa Ricai. Aveti dreptate cu Costa Mica/Frica, s-au facut de ras. Penibili au fost in ultimul meci! Se tavaleau pe jos ca ultimii milogi – vezi si verii lor argentinieni, cu Belgia. Din aceasta cauza – repulsia fata de mijloacele astea de tragere de timp specifice cocalarilor – am ajuns, in timp, sa tin cu echipele germanice, in dauna inventivitatii si talentului latin. Sunt fan Germania si abia apoi Olanda si chiar Belgia. Nu credeti ca totusi nemtilor le lipseste ceva? Desi au cel mai bun lot, cei mai buni jucatori, parca nu sunt pusi in scena asa cum trebuie. Mi-e teama ca problemele sunt pe banca tehnica a Germaniei. Cu Van Haal ca antrenor al Germaniei nu-mi faceam probleme. Erau campioni mondiali, asa insa…cred ca bronzatii brazilieni le vor da un gol si apoi va incepe circul cu simulari repetate si iata cum este posibila o finala Bra-Arg, desi logic ar fi o finala Germ-Hol. Ce credeti ca va mai aduce acest mondial, in ultimile meciuri? Multumesc.

corvette59 (172 comentarii)  •  8 iulie 2014, 16:23

@ RP @ obiectv ,
Nici o problema cu Tony Adams , si-ar fi pus pieptul in fata glontului tras la poarta lui Seaman ! Tot ce a facut pe teren a facut din dragoste pt Arsenal ,Paul Merson ,in schimb… Pe irlandezul italian Marinello ar trebui sa si-l aminteasca mai mult bacauanii ,nu-i asa ?
Ian Wright ,intr-adevar,a reprezentat ceva pt Arsenal. In schimb ,Arsenalul nu a reprezentat nimic pt el .Acelasi caracter de egoist inrait ca la RVP . Dealtfel, se poate observa din cronicile sale veninoase de azi in presa de scandal ce a fost Arsenalul pt el. A fost o vreme cind Arsenalul a „spart banca ” sa-i plateasca salariul.Atita timp cit este principalul cruciat in razboiul dus de presa impotriva Arsenalului si a lui AW,fiindca exista asa ceva-nu sufar de mania persecutiei, el nu poate fi o legenda a clubului .
O mostra de eficacitate in informare ! Pe biletele FIFA de intrare la Germania – Brazilia ora de incepere e 16 !!! Meciul incepe la 17 . O mostra de cinism din partea acelorasi- arbitrul e mexicanul Rodriguez . Ala de la Uruguay-Italia.

costello99 (1 comentarii)  •  8 iulie 2014, 17:51

In sfarsit , am o mare satisfactie , dl Radu . De ce ?
In sfarsit vede cineva , in speta d-voastra , ce joaca si cine e Costa Rica . Probabil cea mai plictisitoare echipa de la mondiale , ce a fost ridicata , si ras-ridicata in slavi de comentatorii TVR …pe nedrept , evident . Multumesc si o seara placuta !

Marcovici (180 comentarii)  •  8 iulie 2014, 17:51

Olanda a jucat sforaitor. Abia acest editorial m-a retrezit. Sper sa isi revina si batavii.

Radu Paraschivescu (2249 comentarii)  •  8 iulie 2014, 18:00

@ Obiectiv

You’re absolutely Wright, dar vad ca v-a (ne-a) explicat corvette59, cu argumentele insiderilor, de ce Wright is wrong. R.P.

Radu Paraschivescu (2249 comentarii)  •  8 iulie 2014, 18:01

@ Marcovici

Bine (pentru mine) ca n-a fost invers. Da, Olanda a valsat indelung, dar ceva imi spune ca, la o adica, stie s-o taie direct pe poarta. Totul e s-o pui cu spatele la zid. Sa vedem maine. R.P.

Obiectiv (461 comentarii)  •  8 iulie 2014, 18:18

@corvette59
Am inteles cum este cu Ian Wright si stiam ca Adams a fost dedicat clubului!
Marinello a jucat contra bacauanilor, insa n-a marcat! A facut-o, in schimb, Charlie George, neamintit printre numele de referinta ale Arsenalului!
AW a facut multe pentru Arsenal, a imprimat un stil ofensiv si spectaculos echipei, dar s-a si zgarcit peste masura, refuzand sa achizitioneze fotbalisti care sa-i castige mai multe trofee!
In plus, a mai facut unele greseli in momente in care Arsenal era in preajma primului loc, dupa serii lungi de victorii!

NeaNicu (1 comentarii)  •  8 iulie 2014, 18:19

Revin cu alt nick-name. Sub celalalt nume, coment-urile mele stau in asteptare cu orele , am fost cu ceva necuviincios? va rog sa-mi comunicati.

…………

Domnule Radu Paraschivescu,
In primul rand ma bucura faptul ca ati binevoit sa reapareti in fenomenul fotbalistic. Sunteti – zic eu – in primul rand, un om de litere si abia apoi un comentator sportiv cu talent. Va citesc articolele cu mare placere, dorind totodata sa va vad si mai prezent in gazetaria sportiva. Ma opresc aici cu flatarile, ptr a nu alimenta si mai mult invidia celorlalti.
Doresc sa aflu parerea dvs referitoare la aceste semifinale de CM, la echipele ramase. Constat – atat in presa scrisa cat si la tv – o lipsa a unei analize pertienente, de specialitate. Evident, nu ma refer la dvs, ci la acei asa zisi specialisti autohtoni in fenomenul fotbal, cei profesionisti, ce dau de o viata cu piciorul in minge. N-am vazut sau citit nimic in acest sens. Pe la tv doar gangaveli, boloboroseli adormite la ceas de noapte, replici de genul “iarna nu-i ca vara”, sau afirmatii de genul: “X este o echipa puernica” la scorul de 3-0 la pauza. Nicio predictie, nicio analiza inainte de partida. Toti vitejii se aratau dupa razboi. Poate ma insel.
Si daca de la specialistii nostri nu am putut gasi asa ceva, ma gandeam daca dvs ati fi putut face acest gen de analiza, inainte macar de semifinale: cine e favorita, cine joaca cel mai bine, de ce etc. Evident, o analiza din pozitia de simplu suporter (erudit insa! si in fotbal si in litere) al fotbalului. Ce ziceti, va incumetati? Mai sunt doar cateva ore pana la Brazilia-Germania. Pana la raspunsul dvs, am sa incerc sa-mi spun propria parere despre CM2014: ma uit la CM din 1978 si constat ca, desi fotbalul a evoluat, jocul s-a accelerat, cerintele sunt mult mai mari etc, totusi, raman mai putine amintiri dupa fiecare CM vizionat. Parca totul e ca o zeama nediferentiata, dar nu un terci ci un fel de RedBull. Prezentabil, dar inodor si insipid. Imi amintesc si acum bara lui Rensenbrink din 78, va pot spune numele celor 2 francezi ce au ratat 11m in 82, in semifinala cu RFG: Bossis si Six, respectiv Stielike de la RFG etc. Dar nu-mi mai amintesc nici cine a batut 11m de la italieni, in finala din 2006, cu Franta. Iar din acest CM, o sa raman numai cu Olanda-Spania 5-1, cu echipele Columbiei si Costa Ricai. Aveti dreptate cu Costa Mica/Frica, s-au facut de ras. Penibili au fost in ultimul meci! Se tavaleau pe jos ca ultimii milogi – vezi si verii lor argentinieni, cu Belgia. Din aceasta cauza – repulsia fata de mijloacele astea de tragere de timp specifice cocalarilor – am ajuns, in timp, sa tin cu echipele germanice, in dauna inventivitatii si talentului latin. Sunt fan Germania si abia apoi Olanda si chiar Belgia. Nu credeti ca totusi nemtilor le lipseste ceva? Desi au cel mai bun lot, cei mai buni jucatori, parca nu sunt pusi in scena asa cum trebuie. Mi-e teama ca problemele sunt pe banca tehnica a Germaniei. Cu Van Haal ca antrenor al Germaniei nu-mi faceam probleme. Erau campioni mondiali, asa insa…cred ca bronzatii brazilieni le vor da un gol si apoi va incepe circul cu simulari repetate si iata cum este posibila o finala Bra-Arg, desi logic ar fi o finala Germ-Hol. Ce credeti ca va mai aduce acest mondial, in ultimile meciuri?

Multumesc.

NeaNicu aka Bernier

antirob (1 comentarii)  •  8 iulie 2014, 20:15

Dupa parerea mea si a antrenorului van Gaal, Jasper Cillessen este titularul de drept al postului de portar din „elftal”-ul olandez.Pana in prezent, nu i se poate reprosa nimic, evolutia sa a fost peste asteptari.
Haaglanderul Krul a intrat cand a trebuit si a facut ce trebuia sa faca.Daca portocalii vor mai ajunge la penalty-uri, o sa-l mai vedem …

maximuspqr (31 comentarii)  •  8 iulie 2014, 20:18

Sincere si maxime felicitari pentru”Pastila de Limba”. Cu cit sinteti mai vizibil cu atit avem noi de cistigat. Multumesc!

maximuspqr (31 comentarii)  •  8 iulie 2014, 20:19

„avem noi mai mult de cistigat”

soriniz (14 comentarii)  •  8 iulie 2014, 20:33

Radu, caii mei s-au dovedit poney- italia si uruguay, cu litera mica. Acum am o singura dorinta: Germania nuuuu, ( sunt nedrept, fiindca de acolo imi mananc painea de toate zilele)

Comentează