Costin Ștucan

Ziarist 360°. Talentat, vigilent, suspicios, insistent, polivalent. Investigații, opinii, video content

Biografie completă Toate articolele
Cele mai noi articole de Costin Ștucan
Neuberții și paligorii

“FCSB a stat mult mai bine fizic decât CFR. S-a văzut clar că jucătorii lor aveau mintea limpede tot timpul și asta ți-o dă avantajul fizic față de adversar. Nu are importanță că jucătorii de la CFR sunt mai în […]

...

Frăsinescu, suspectul de serviciu

În doar 21 de minute ale meciului FC Argeș – Poli Iași 2-1, căpitanul oaspeților, Cosmin Frăsinescu, a comis două faulturi în careu, însă doar primul a fost sancționat de arbitrul Lucian Rusandu:

minutul 4, Gaitan pasează moale în spate, […]

...

Tănase, maestrul hipnotizator

“Văd un dans între ele, parcă e un vals vienez. Când să treacă o echipă în față, face pasul înapoi și începe din nou dansul. Iar valsează, apoi una stă iar pe loc când are șanse să se desprindă. Când […]

...

Prințul Mîșkin și „blatul” generației lui Hagi și Popescu

În era internetului, imaginile video de la meciul România – Spania 1-2, jucat pe 18 iunie 1996 pe Elland Road din Leeds, nu sunt ușor de găsit pe giganticul YouTube. Puține secvențe au mai rămas în spațiul online de la […]

...

Apărarea FCSB de lemn și geniul rotofei

0-1, 0-1, 0-1. Criza de rezultate în care a intrat brusc FCSB după un sezon pe care dădea senzația că îl gestionează neașteptat de sigur se poate adânci sau se poate spulbera etapa viitoare, cu Chindia. E simplu, fotbalul nu […]

...

Liga Campionilor, wrestling regizat sau minune autentică?

E totul programat sau au devenit fotbaliștii moderni niște “monștri mentali” - așa cum și-a numit Klopp jucătorii - care pot produce minuni în serie?

Permalink to Liga Campionilor, wrestling regizat sau minune autentică?
joi, 9 mai 2019, 1:27

Exploziile de adrenalină de marți și miercuri seară au trecut, acum organismul se reface.

În ritmul în care Champions League a oferit răsturnări de situație spectaculoase în faza eliminatorie din acest sezon, în curând la doctori se vor prezenta fani cu simptome de stres emoțional cauzate de epuizare adrenală.

În cazul în care cele 7 (șapte) întoarceri remarcabile din această primăvară devin cumva ceva obișnuit, fotbalul riscă să se transforme într-un drog nociv.

Dar, nu-i așa?, să vină și să fie primite! Și să fie cât mai multe!

Acum, când corpul reglează valorile dezechilibrate de emoțiile produse în ultimele ore de golurile lui Origi și Lucas Moura, unii și-au băgat mintea în gheață – nemții spun că gheața reface fenomenal – și au început să analizeze, poate prea mult.

Pe Twitter, în ultimele 12 ore, a apărut un curent semnificativ potrivit căruia ce am văzut marți și miercuri este de fapt o mare conspirație care transformă treptat fotbalul într-un sport cu rezultate controlate, scopul final fiind manipularea emoțională a privitorilor pentru profit.

Câteva exemple din miile de mesaje postate de fani din întreaga lume:

  “Felul în care se joacă în acest sezon de Champions League îmi amintește de wrestling. Acest rahat este prea bun să fie real încât nu poate fi decât regizat”

Sau:

“În mod normal nu cred în teoriile conspiraționale, dar încep să mă gândesc că Liga Campionilor este regizată”.

Comparația cu wrestling-ul este facilă. Americanii au un sport în care rezultatele sunt controlate de organizatori, o parte a publicului știe, alta nu, dar toată lumea savurează circul. În ring, niște băieți musculoși își dau cu scaune în cap, se taie cu feliatoare de pizza și, într-un final dramatic, după răsturnări spectaculoase de situație, unii cad la podea. Evident, regizat.

Totul pentru audiență, totul pentru banii din televizare și contractele de sponsorizare.

Ce legătură reală poate fi între wrestling și fotbalul din Champions League? Cei mai mulți vor spune că absolut niciuna.

Totuși, măcar una există: foamea de bani la scară industrială.

În acest sezon, UEFA plătește peste două miliarde de euro echipelor care participă în Ligă, o sumă de 86 de ori mai mare decât cele 23,5 milioane de euro puse la bătaie în sezonul de debut, acum 27 ani.

Pentru golul din ultima secundă de la Amsterdam, Tottenham tocmai a mai încasat 15 milioane de euro, iar clubul din Londra va termina sezonul cu peste 100 de milioane de euro în cont pentru acest parcurs incredibil. Chiar și învinsă la ultima fază, Ajax se apropie și ea de 100 de milioane.

Sumele primite de UEFA din drepturile TV și din contractele de publicitate cresc de la an la an, iar la schimb forul european oferă un produs cu un imn senzațional și cu niște seri de fotbal spectaculos. În acest sezon, în pachet a apărut și un procent mult mai mare de drame cu un impact emoțional incredibil.

Sunt aceste capodopere regizate, așa cum cred unii fani ai fotbalului?

Intrăm pe un teren minat. Tentația e să te gândești că totul nu de decât o aiureală, o absurditate, chiar dacă ai documentat intens în ultimii șapte ani fenomenul internațional al trucării de meciuri pentru pariuri.

Sunt fan Liverpool de trei decenii. Am suferit ca un câine vagabond în serile semifinalei cu Barcelona, am și scris despre emoția generată de răsturnarea fenomenală și mă întreb cum ar putea cineva să regizeze niște meciuri la nivelul ăsta?

Paranoia, nu-i așa?!

Da, dar – cel puțin teoretic – fotbalul reprezintă un teren extrem de fertil pentru corupție.

Uitați-vă câți oficiali înalți din FIFA și UEFA au fost și sunt încă trimiși în judecată pentru fapte grave de corupție. Câți bani se transferă ilegal din conturile federațiilor continentale și internaționale în cele private ale oficialilor din fotbal.

Câți sponsori mari plătesc comisioane ascunse unor oameni cheie din fotbal, câți impresari mari – oameni care au în buzunar destinele financiare ale celor mai mari jucători ai planetei – și cluburi gigantice comit infracțiuni și încălcări ale regulamentelor, în timp ce UEFA și FIFA închid complice ochii sau se fac că iau măsuri.

Uitați-vă ce fotbaliști uriași – condamnații Messi și Ronaldo sunt câștigătorii Balonului de Aur în ultimii 9 din 10 ani – fraudează fiscul pentru câteva milioane în plus!

Gândiți-vă cum acești idoli își asociază imaginea cu tot felul de dictatori dubioși pentru alte milioane.

Nu în ultimul rând, amintiți-vă de protestul lui Hagi împotriva marginalizării cluburilor din est. De 27 de ani, UEFA manipulează subtil fotbalul, împărțind tot mai mulți bani tot mai multor cluburi din campionatele din vestul Europei. Automat, prăpastia financiară dintre puținele mari cluburi din est – unele câștigătoare de Cupa Campionilor, performanță neegalată încă de mulți giganți din vest – și cele din occident a crescut an de an. Neputincioși și neatractivi financiar, esticii au devenit necompetitivi sportiv.

Indiscutabil, fotbalul are în 2019 un motor de mare capacitate care consumă ireal de mulți bani. Pasiunea generată de acest sport nu face decât să alimenteze rezervorul instațiabil.

Publicul consumă avid: cumpără abonamente TV, își ia bilete pe stadioane, aruncă sute de euro pe tricouri și alte suveniruri, pariază febril și își face cumpărăturile în funcție de sponsorii clubului favorit.

Consumatorul de fotbal muncește de luni până vineri pentru un salariu care nu a crescut de 86 de ori din 1992 și până astăzi, iar marțea și miercurea seara vrea să se relaxeze, așteptând corul hipnotic care cântă “The Champiooooooons”.

În această primăvară, după binecunoscutul semnal sonor, din televizor au început să izvorască minuni pe bandă rulantă. În timp ce glandele adrenale ale fanilor funcționează peste limitele normale, creierul primește un bombardament cu stimuli de bine.

E totul programat sau au devenit fotbaliștii moderni niște “monștri mentali” – așa cum și-a numit Klopp jucătorii – care pot produce minuni în serie?

Vom vedea în sezoanele următoare, când – potrivit logicii curentului conspirațional de pe internet  – numărul de minuni care se întâmplau odinioară odată la zeci de ani ar trebui să rămână la nivelul de anul ăsta sau chiar să crească.

Până atunci, să ne bucurăm de spectacol.

Comentarii (99)Adaugă comentariu

serban (2 comentarii)  •  9 mai 2019, 13:45

Stucane, cred că numai tu ești în stare să strici toată starea de bine a microbiștilor după semifinalele astea dumnezeiești, venind cu teorii despre blaturi, conspirații și aranjamente cosmice ! Să compari wrestling-ul, care este spectacol de circ, nu sport, cu UCL, doar ca să-ți justifici elucubrațiile, mi se pare prea mult, mi se pare sub orice limită de bun simț.

Constantin (1 comentarii)  •  9 mai 2019, 13:48

Da, sunt de acord ca exista posibilitatea unei regizari. Sa fim sinceri, Liverpool bate cu rezervele echipa nr.1 a Barcelonei cu 4-0 intro asemenea faza a competitiei. Vorba unui amuc de-al meu "fotbalulul are diavolii lui unde Lucifer e reprezentat de tot ce inseamna pariuri"

coco (1 comentarii)  •  9 mai 2019, 13:49

Da e clar e mana lui SOROS.Te stiam om serios cum poti sa scrii asemenea tampenii?

robertino2 (8 comentarii)  •  9 mai 2019, 13:51

Domnul Stucan nu mai are leac. Cred ca se culca in fiecare seara crezand ca forte necunoscute il obliga sa doarma.

Alin (1 comentarii)  •  9 mai 2019, 13:53

E nasol unde s-a ajuns cu teoria conspiratiei...paranoia...e un pas mic spre nebunie. Banuiesc ca golul lui Lucas din min 96 a fost regizat..nu? 😏

robertino2 (8 comentarii)  •  9 mai 2019, 13:58

Va dati seama, ca in mintea lui Stucan a fost regizat ofsaidul ala de cativa milimetri , din ultimul minut, din meciul City-Totenham?

Razvan (3 comentarii)  •  9 mai 2019, 13:59

Cei care lasa astfel de comentarii sunt de tipul celor care considera ca pamantul este plat. Hai sa fim seriosi. Cum ai putea controla marcarea unui gol in ultima secunda al unui meci ?! Cum ai putea sa aranjezi cu 40 de jucatori+antrenori desfasurarea unui meci? Nu zice nimeni ca nu se fac aranjamente pentru pariuri pe la nivel inferior, dar sa zici ca UEFA regizeaza semifinalele de UCL e de noaptea mintii. Crezi ca UEFA nu incasa la fel de multi bani pentru UCL daca in retur se calificau Barca si Ajax? Eu zic ca ar fi fost chiar o reteta mai buna o finala Barca Ajax prin prisma traditiei si jocului prestat.

dudu (1 comentarii)  •  9 mai 2019, 14:02

Esti nesimtit. Ai dat search pe twitter la "champions league wrestling", ai gasit 2 ametiti care au avut cuvintele astea cheie in tweetul lor, si ai facut un editorial.

radu (1 comentarii)  •  9 mai 2019, 14:05

Ajax_Tottenham Unul dintre cele mai frumoase si dramatice meciuri vazute-n viata. Eu ca neutru am stat in priza maxima, ce emotii am avut. Sunt unii care vor cu orice pret sa participam si noi direct la nivelul acestor mari echipe. Cu alte cuvinte " prostul daca nu e fudul parca nu e prost destul". 1 - rasa umana este inzestrata cu dorinta de a atinge perfectiunea. De aceea s-a ajuns la formatul actual de CL si acest nivelul de spectacol. Pt a progresa in nici un caz nu se poate lua in considerare diluarea valorii participantilor. 2- nu va e rusine ? Daca era box sau MMA mai sareati asa sa va bateti pigmeilor. Daca la fotbal nu va e rusine sa va luati umilinata si scor de maidan,la sporturile de contact macar de frica si nu aveati nesimtirea sa cereti sa jucati nemeritat cu adevaratii profesionisti. Sa auzim numai de bine.

Mihai (4 comentarii)  •  9 mai 2019, 14:05

Diferentele sunt prea mari sa fie reale aceste desfasurari. Cum o echipa a Barcelonei uita fotbalul intr-o saptamana, sa piarda la 4-0 ??? Pana la urma de ce n-ar exista vreun mare scenarist de astfel de meciuri, decat atatea "minuni" ale fotbalului? Par fake urmatoarele duble: Roma - Barcelona, PSG - Barcelona, Liverpool - Barcelona etc. Totul a pornit de la MIlan - Liverpool 3-3, finala UCL, cand totul a fost pe bune ! Lumea vrea eroi, recorduri, adrenalina, pariuri etc. Toate avand ca scop final profitul !

Jay (1 comentarii)  •  9 mai 2019, 14:20

Articol mizerabil, nivel de gimnaziu

Popa Catalin (1 comentarii)  •  9 mai 2019, 14:30

Genial articol! Fix in miezul problemei. Ne scoate puțin din perplexitatea incantata in care ne-au azvârlit ultimele rezultate CL. Când prea multe evenimente improbabile se înlănțuiesc, nu mai e vorba de lebede negre, ci de regie. Lucrul care mă sperie este complicitatea jucătorilor: cum determini un colectiv de 22+ de jucători, fiecare milionar, sa joace in piese de teatru și să te asiguri și că nu te dau de gol?!

Eugen (3 comentarii)  •  9 mai 2019, 14:30

Bun articolul, observatia isi are logica ei. Prietena mea, care nu e fan fotbal, dar prin intermediul meu mai aude rezultate alea meciurilor, nume de echipe si jucatori, a exclamat in imediata secunda aseara, dupa ce Moura a marcat golul calificarii, ca e regizat. As zice o exclamatie pura, a cuiva care nu este in fenomen, poate 1% prin intermediul meu. Stiu, devieri subtile, ricosee, offisde-uri la mm, dar chiar si asa, cumva pare ca cineva e in spate. Amintitiva si de Barca-PSG, revenirea de senzatie. Ce se intampla cu jucatorii pe durata unei saptamani? Barca invinge cu 3-0, are o repriza buna apoi pe Anfield, unde rateaza situatii foarte bune, apoi se prabuseste total. Nu sunt fanul teoriei conspiratie, dar sunt atat de multi bani in joc, incat nu m-ar surprinde peste cativa ani sa aflam marturii ale unor jucatori despre aceste lucruri care acum par doar fabulatii.

Haa? (3 comentarii)  •  9 mai 2019, 14:46

Hai, dom'le, ca e ridicol; de fapt, maherii de la Bruxelles sunt f. preocupati de "statul de drept" din Romania, noul presedinte al Ucrainei e un baiat carismatic, care a castigat alegerile prin simpatie nationala, iar Real Madrid nu a fost sanctionata ani la rand pt. "hentz"-uri cat televizorul si "faulturi" de rosu, din greseala. Si la noi, la revolutie, dupa 22, au tras "securistii fideli lui Ceausescu". Ca sa vezi lucrurile in alta cheie, diferita de imaginea oficiala, pompata in capul tau de un marketing excesiv, iti trebuie capacitati pe care 90% din cetateni nu le au. Obiectivare, gandire independenta, senzori de cliseu, ehee... Pt. cine n-are, luati lumina de la stiri si talk-show-uri, puilor.

cn (7 comentarii)  •  9 mai 2019, 14:48

Nici eu nu cred ca la nivelul asta se pot face aranjamente, indiferent de sume. Autorul prezinta tot felul de dovezi circumstantiale - ca e coruptie la UEFA, lacomie la sportivi, intermediari dubiosi etc. E adevarat, dar asta nu face mai plauzibil scenariul unui aranjament. De fapt, scandalul recent de coruptie face o intelegere mai putin probabila, nu mai probabila. Si mai e un argument care, logic, nu sta in picioare: faptul a au fost doua minuni pare sa-i sugereze autorului un aranjament. Mie mi se pare invers, o dovada ca e doar o coincidenta. Adica fortele oculte din spatele acestor rasturnari de situatie nu s-au limitat la un aranjament, ci au facut doua?.... Si mai sunte multe alte insailari lipsite de logica in articolul asta, dar n-am timp acum. In plus, autorul a scris despre el insusi, in prezentarea de sub poza, ca e talentat. Deci o fi stiind el mai bine...

realist (1 comentarii)  •  9 mai 2019, 14:49

e posibil sa fie si ceva regie pt a face fotbalul FIFA mai atractiv; dupa cum e posibil ca si pariorii asiatici care investesc sume uriase sa aiba si ei o oarecare influenta in scenariul acestor meciur

Guvi (1 comentarii)  •  9 mai 2019, 14:51

comentariile imi lasa impresia ca cineva si-a facut clone.Cand traiesti zeci de ani cu blaturi in Romania anungi sa spui ca Barca si Real sa fac de ras cu intentie...

dan man (6 comentarii)  •  9 mai 2019, 14:55

*** *** ***

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

maistor kokir (4 comentarii)  •  9 mai 2019, 14:55

prea bun ca sa fie real? pai wrestling-ul e prostie, nu mi-a placut nici cand eram copil, nici nu ma interesa daca e regizat sau nu ...

Costin (5 comentarii)  •  9 mai 2019, 15:00

Taicule Stiucane , si tu esti un blat al ziariștilor de sport.

alb_rosu_in_VN (3 comentarii)  •  9 mai 2019, 15:02

Mi-e greu sa cred ca a fost ceva regizat la cele doua meciuri. Hai sa zicem ca la Liverpool-Barcelona, Barcelona ar fi putut fi convinsa cumva sa piarda la un asemenea scor. Nu cred, dar hai sa zicem ca s-ar gasi unele argumente (financiare, politice, etc). Plus precedentul cu Roma de anul trecut, iar in sens invers cel cu PSG (de la 0-4 la 6-1). Dar ardoarea si dramatismul din meciul Ajax-Tottenham nu pot fi regizate sau mimate. Tottenham a alergat cu atata disperare dupa golul 3, incat era pacat sa nu-l reuseasca. Orice aranjament ar fi fost facut, n-ar fi riscat nimeni sa astepte ultima secunda a ultimului minut de prelungiri! Barcelona a avut tot timpul sa marcheze un gol, la 0-3, din minutul 54 si chiar la 0-4 din minutul 83. Ajax chiar n-a mai putut face nimic. In acest caz, chiar meritau ambele sa se califice si poate c-ar fi fost mai corect sa se joace un meci de baraj si sa nu se ia dupa regula golului in plus marcat in deplasare. Un meci de baraj jucat pe teren neutru peste o saptamana ar fi adus probabil peste 50000 de spectatori in tribune si ar fi facut oarecum dreptate.

Omagii (2 comentarii)  •  9 mai 2019, 15:02

@Eugen: Ia-o de nevasta rpd ... daca vrea :); sunt pe cale de disparitie...

bogdan (1 comentarii)  •  9 mai 2019, 15:04

recunosc ca m-am gandit aseara la asta. Dar cand am vazut fetele celor de la ajax si spurs mi-a trecut. Oricine are mania conspiratiei sa se uite la cele 5 minute de dupa meci. Ori merita toti Oscar ori a fost pe bune.

Florin (1 comentarii)  •  9 mai 2019, 15:06

Te-ås fi crezut daca nu är du fost VAR(ceea ce ai uitat sa mentionezi!Acum ca te gandesti la VAR deja ti-a disparut ideea, ooate nu total).Simplu: eciul Manchester City-Totenham....minutul 86...Sau 97, Manchester då gol si este anulat de VAR!In viziunea ta ,Aquero a stat intentionat in ofside ptr ca golul sa ii för anulat!Absurd.Asta ma face sa cred ca incerci sa iesi in evidenta cu un subiect ridicol!Tocmai de aceea a fost bagat VAR, ca sa dispara gandirea celor ca tine)....ca ziarist incerci un subiect care il incearca doar cineva avid de a iesi in relief.Sper sa nu fie asa

Mihai (4 comentarii)  •  9 mai 2019, 15:18

@Florin. Vezi tu, nu conteaza daca era validat golul lui City in ultimul minut. Nebunia si adrenalina era existenta si pentru gol, dar si pentru anularea lui. Dramatismul oricum era atins. Paternul la astfel de meciuri este creat ca sa genereze din ce in ce mai multi bani. 7 rasturnari in faza eliminatorie ti se par toate concidente? Ce este diabolic? Scenariul (si scenaristul) care care pune in practica astfel de rasturnari. Pana la urma fiecare crede ceva dupa propiile observatii si criterii. Eu unul cred ca aceste rasturnari (ca si scenarii) nu sunt intamplatoare, ci generate ca sa aduca din ce in ce mai mult profit.

Cosmin (1 comentarii)  •  9 mai 2019, 15:35

Articolul asta spune multe despre mentaliatea romanului, valoarea jurnalistului roman si in acelasi timp este o oglinda a calitatii fotbalului romanesc. Imi place, foarte frumos documentat articol, mai ales in privinta tweet-urilor unor banali useri...

Dorian (6 comentarii)  •  9 mai 2019, 15:40

Celor carora le colcaie in cap teoria conspiratie cum ca poti aranja goluri in ultimele secunde si reveniri de la 0-3 contra unor echipe cu personalitate ( nu Damil Maciuca ) le pot transmite cu parere de rau o parere strict personala : Sunteti rupti de realitate , aveti o lume strict a voastra in care visati cu cel putin un ochi deschis si o gandire extrem de limitata . Fantezia bolnavicioasa nu intra la capitolul creatie !!!!

Nicco (9 comentarii)  •  9 mai 2019, 15:41

Ce fel de ziarist poți fi dacă folosești niște comentarii pe social media ale unor necunoscuți ciudați, aflați, în momentul postării, în stări la fel necunoscute? Răspuns: ziarist de doi bani la o revistă cel puțin ciudată, ce se ocupă mai mult de can- can și de sport doar în subsidiar...Un ziarist chiar slab în meserie își alege sursele, le verifică, o dată, de mai multe ori și după aceea că drumul degetelor pe tastatură. Dacă scrie despre fotbal ar trebui să știe că cel dâmbovițean nu are nicio legătură cu cel european și cu cel englezesc cu atât mai puțin. GSP nu are un boss care să nu permită postarea în gazetă a tuturor aiurelile "babelor" de pe Twitter, whats-up, facebook?

Dollar76 (1 comentarii)  •  9 mai 2019, 15:42

Regizarea se face simplu:pe Barcelona o avertizeaza sa nu se dopeze pt acel meci iar pe Liverpool ii lasa sa se dopeze.Cati km a alergat in plus Liverpool?Diferenta aici se face la capacitatea de efort ,viteza de reactie,etc.Barcelona juca fara a avea capacitatea de efort obisnuita.

Sibelius (6 comentarii)  •  9 mai 2019, 15:44

Daca nu vezi meciul/meciurile totul pare posibil, chiar plauzibil. Problema apare cand unele rezultate depind de niste devieri de cativa centimetri, de suturi in bara etc.

BigBear (6 comentarii)  •  9 mai 2019, 15:46

Atitudinea mi se pare usor ipocrita. Acum 30 de ani juca o echipe din Estul Europei cu Bacelona si in finala CC un portar a aparat 4 penaltiuri la rand, caz nemaintalnit pana la el sau dupa la asa nivel. In 30 de ani nici un roman nu s-a gandit ca meciul ar fi fost aranjat si ca Duckadam nu a fost un erou ci un trisor ordinar. Azi insa ne punem intrebari legate de un fotbal spectaculos in loc sa ne uitam la cat de urat este fotbalul in rest

Ali Bec (5 comentarii)  •  9 mai 2019, 15:47

Punind lingă olalta pampfletele lui Ioanitoaia și Stucan mi s-au deschis ochii. UEFA nu vrea cluburile din est pentru a putea face blaturi cu cele din vest. Romanii jucând pa bune ca acasă, cinstit, le-ar strica scenariile.

robertino2 (8 comentarii)  •  9 mai 2019, 15:47

Sunt de acord cu domnul Stucan. Sunt convins ca Messi a fost de acord sa piarda Barcelona cu Roma si Liverpool, ca sa castige Ronaldo mai multe baloane de aur decat el. :))))

Marcel (1 comentarii)  •  9 mai 2019, 15:49

***

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

?????? (95 comentarii)  •  9 mai 2019, 15:49

@Opinați că un răspuns mai pertinent ar putea fi oferit și de agențiile de pariuri, ?

robertino2 (8 comentarii)  •  9 mai 2019, 15:53

@Mihai, ora 15.18 - Din cauza oamenilor ca tine si ca Stucan imi doresc sa plec din tara asta.

m_d (8 comentarii)  •  9 mai 2019, 15:53

De acord, Costin. Barcelona nu putea sa castige anul asta, s-a vazut anul trecut, asa ca ar fi acceptat sa faca teatru, inclusiv in tur, ca sa-si scoata macar salariul lui Messi. La Totenham, stim bine cine ii sunt patronii, mereu capabili de absolut orice mizerie, pentru un shekel in plus. Si totusi, pare prea mult... Si totusi, asemenea rasturnari, doar la pariuri trucate vezi. Si totusi, nu se preteaza astia la asa ceva. Dar poate fi deasupra lor. Si totusi, prea mare coincidenta... Hai sa vedem cine a avut de castigat la pariuri la aceste scoruri, sume consistente, inclusiv prin Asia. Oricum, e bine pusa problema.

QCD (2 comentarii)  •  9 mai 2019, 15:54

Traies in UK de ceva ani, sunt un rugby fan si merg sa-i vad pe Warriors de cate ori am ocazia, sau pe Murrayfield sa vad nationala jucand in 6 Nations sau meciuri test. Viata de microbist in UK e extrem de scumpa, cheltuielile din jurul fotbalului in UK fiind astronomice. De exemplu, recent am vazut-o pe Villa jucand cu Middlesbrough in Championship si am luat bilet cu vreo 40£, asta in liga a doua. In prima liga, biletele incep de la 50£. Tricourile de joc sunt si ele cam 50-80£. Parcarea la meci costa cam 10£, mancarea inca 10-15£. Deci o zi de meci iti ia cam 60 - 80 de lire. Apoi daca vrei sa-i vezi in deplasari platesti mai mult. Abonamentul TV care sa includa meciurile e cam 30£/luna fara internet sau alte chestii, doar pachetul asta, incluzand internetul spre 60£ pe luna. Ca suporter daca mergi de 2, 3 ori pe luna la meci, te duce spre 300+ £/ luna cu toate cheltuielile. Cu toate astea stadioanele sunt mai tot timpul pline, unii muncesc pe rupte doar pt. asta pe salarii de pana in 1500£/luna in mana. Observ ca prapastia intre salariile platite (adesea cu larghete) unor fotbalisti si salariile castigate de suporterii obisnuiti este mai mare ca niciodata.

Alex C (1 comentarii)  •  9 mai 2019, 16:10

Salutari Costin... Mi ar placea sa scrii si despre cum fotbalul dovedeste ca pamantul este plat. Pai daca n ar fi plat... cum ar mai sta mingea pe punctul cu var... Eu zic sa te bagi mai adanc in teoriile conspirationiste. Si vis a vis de jucatorii aia care au pacalit fiscul pentru niste milioane ... Te ai gandit ca erau copii care stiau doar sa joace fotbal si poate altcineva le a manageriat averile? Tu la 20-25 de ani sunt convins ca erai un compedium de cunostinte economice, fotbalistice, istorice, geografice, matematice si rupeai cantonamentele de la facultatea de jurnalism sau ce ai terminat... Bafta!

Agamitza (1 comentarii)  •  9 mai 2019, 16:12

Am inteles ca de la Costin Minte Putina ca cei de la UEFA le-au spus seicilor de la PSG si de la City: bre, bagati miliardele in echipe ca prin 2040 va vine rindul sa cistigati. Pina atunci li se dicteaza minutele cind trebuie sa dea cu mingea-n bara, minutele in care trebuie sa dea gol sau cind vreun jucator trebuie sa-si piarda citiva dinti. Sursele spun ca UEFA a angajat multi scenaristi si regizori consacrati. Jucatorii urmeaza cursuri sa invete sa plinga. Pe ziariciul asta nu-l suspectez de inteligenta.

Dorian (6 comentarii)  •  9 mai 2019, 16:23

@m_d , cunoasteti termenul de 'comedie bufa' ?? . Daca nu , incercati sa-l aflati , nu este asta un capat de tara . Postarea dv. " Barcelona nu putea sa castige anul asta, s-a vazut anul trecut, asa ca ar fi acceptat sa faca teatru, inclusiv in tur, ca sa-si scoata macar salariul lui Messi" este o Capodopera !!! . Am vrut sa rad ...apoi m-au incercat lacrimile ... in cele din urma am cautat o punga pe care o folosesti in avion cand iti este rau .... . Ce aveti oameni buni ?? .. Chiar vreti sa demonstrati cu acte in regula ca MINTEA UMANA ESTE ULUITOARE in toate sensurile ?

Singur (4 comentarii)  •  9 mai 2019, 16:26

In lumea banului, ABSOLUT ORICE ADUCE bani este PERMIS, CHIAR INCURAJAT. In lumea banului NU EXISTA MORALITATE.

octavian (9 comentarii)  •  9 mai 2019, 16:29

In ziua de azi totul e posibil in toate domeniile. Pot fii regii, con spiratii si chiar minuni, dar ne putem gindi si la intrecere in medicatie interzisa.Prea multa forta, prea multa determinare,prea multe lovituri, mult mult consum psihic.Totusi ceva dubios se intimpla in fotbal.Totul sub imperiul banilor. Cu timpul se vor lamuri multe lucruri, dar "dupa ploaie , chepeneag"

Mihai (1 comentarii)  •  9 mai 2019, 16:30

Costin. cred ca ai sarit calul, in goana dupa senzational. Wrestling-ul, tenisul, sunt sporturi individuale, poti aranja ceva. Iti inchipui ce inseamna sa regizezi atatia oameni in fotbal?! Blaturile se fac in campionate sordide, pariurile se inregistreaza in tari cu fisc indoielnic, etc. Daca vroiai cu adevarat sa scrii ceva serios, puteai... Dezamagitor!

edis (3 comentarii)  •  9 mai 2019, 16:32

Paranoia nu e chiar paranoia! De ce spun asta, matematica nu minte niciodata sau aproape niciodata...care era probailitatea sa se intample ce s-a intamplat?, s a luam statisticile. Daca minuni s-au mai intamplat 1-2 maxim pe sezon acum lucru asta este ceva des intalnit. Mai mult sa ai doua rasturnari de scor in semifinale asta chiar e echivalet cu sanse zero. Deci sa fi fost regie nu numai ca este posibil dar matematica spune ca sun sanse de 99 % ca totul sa fie aranjat. Acum cifrele se inseala si ele dar foarte rar. Contra argument este cum Liverpool a marcat exact in minutele in care a marcat si la Istambul in finala aia memorabila! Asta era imposibil de regizat si deci probailitatea zero iata ca s-a intamplat in acest cazi! Plus ca vorbin de 2 echipe care nu sunt la prima "patanie" vb acvi de cele 2 echipe din UK. Concluzia: zic ca pana la urmatorul sezon sa ne bucuram de fotbal fie el regizat sau nu si sa nu tragem concluzii pripite, e prea frumos ce s-a intamplat ca sa credem ca exista si cosmaruri dupa vise frumoase.

Cristi (2 comentarii)  •  9 mai 2019, 16:33

Te *** Stiucane?

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Parneava (2 comentarii)  •  9 mai 2019, 16:34

Dupa cele doua semifinale promit sa nu ma mai uit vreodata la Liga campionilor.Cand ii vedeam pe jucatori luand asa zise vitamine in timpul meciului,chiar nu-ți mai arde de fotbal.La Tottenham s-a facut o schimbare prin minutul 60 si s-au aratat nr de km parcursi la jucatorul schimbat. 11,248 km in 60 de minute.Pai astai kilometraj de maratonist,dar cu vitamine.Asa ca pentru mine Liga e un capitol incheiat,pentru ca vreau sa vad fotbal curat,nu influientat de substante ce nu pot fi relevate la eventuale controale.Si ne miram ca fotbalistii mor pe teren.Da mor, mai ales cei ce au fost vitaminizati la greu,iar mai apoi dupa un eventual transfer,li s-au dat alt tip de vitamine,sau nu li s-a mai dat deloc.Si ca sa fie tacamul complet,vitaminele(de fapt ***),se numesc mai nou sustinatoare de efort.

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

genu (1 comentarii)  •  9 mai 2019, 16:54

Nu chiar atat de demult, un tanar educat si sfios deschidea o poarta veche de metal in spatele careia se putea zari un covor gros de frunze uscate. Undeva in fund, o casa ridata de vreme, iar inauntru un domn aflat la crepusculul vietii, pe care istoria nu l-a menajat deloc. Peste putina vreme acel tanar a scris un editorial numit ''La plecarea unui Om''(sper ca retin bine titlul). Domnul pe care il evocati si parea ca il propuneti ca model intr-o epoca de reasezari sociale, mizase totul pe cursus honorum, dar valurile ideologice ale secolului XX l-au purtat prin toate colturile iadului. Un thriller, ar putea spune unii. Insa thriller -ul nu lasa cearcane, nu simti mana zeilor. E vorba doar de un sir de coincidente gonflate de adrenalina. Nu, acolo e destin. In sport, marile condeie reusesc sa descopere urmele destinului. Ioan Chirila de asta a fost mare. Imi aduc aminte ca in ''Espana '82'', dupa epicul Franta-Germania din semifinale a reprodus articolul unui francez, Jean Cou, mi se pare, ce nu mai scrisese niciodata un articol de sport, care incepea cam asa - ''Am fi putut castiga? Nu, pentru ca am pierdut.'' Text de Sofocle modern. Poate ca aveti dreptate sa vedeti manopere de tip wrestling in semifinalele Ligii de anul asta. Lumea parcurge o frenezie a desacralizarii irezistibila si toti putem ajunge sa nu mai deosebim prestidigitatia de magie. Ioan Chirila sau domnul dvs de langa Televiziune, batrani copoi de trufe ideatice, stiau sa citeasca apele freatice ale evenimentelor. Dar eu, poate si dvs, am ramas doar cu aritmetica debila a teoriei conspiratiei. Un sahist imi spunea ca maestrii de acum sunt mult peste cei de dinaintea lor in materie de teorie. Dar cand ajung in no man's land-ul jocului sunt mult mai putin competitivi. Spre deosebire de cei din trecut. Cu stima

Allex (2 comentarii)  •  9 mai 2019, 17:10

Nu ne bucuram de nimic, fotbalul moare incet incet cand mizerii de echipe gen totenham castiga 2 calificari in min95, nemeritat, doar pe baza de noroc chior...am terminat cu meciurile astea de fotbal, bati 3-0 in tur, pierzi returul cu 4-0 sau 3 reprize spulberi adversarul si 1 repriza pierzi meciul...

gabi brasoveanu (1 comentarii)  •  9 mai 2019, 17:15

wrestling regizat

Comentează