Radu Paraschivescu

Drumul din lumea sportului către lumea cărților este mai scurt decât pare. În fond, totul este o problemă de sintaxă

Biografie completă Toate articolele
Cele mai noi articole de Radu Paraschivescu
Ţara „nu cumva”-urilor

Campionatul înaintează spre ultimul minut al ultimei etape ca sergentul din poezia lui Alecsandri: „târând al lui picior”. E o ediţie de risc şi de asterisc, căreia i se va cuveni o notă de subsol în statistici: „Campionat început în […]

...

No panic, Man, sau „Primiţi cu fotbalistul?”

Ce rost are să vorbeşti despre un transfer după realizarea lui? E mult mai bine să baţi toba sau câmpii înainte ca el să eşueze. Asta dacă s-a pus cu adevărat problema ca un fotbalist să plece de la clubul […]

...

Vulturul a aterizat. În cap

Jucând aşa cum o face în ultimele meciuri, Lazio are şanse ceva mai mici să devină campioana Italiei decât are proaspătul candidat Kanye West să câştige alegerile prezidenţiale din America, eventual cu sloganul „Yes, we Kanye”. Elon Musk şi-a anunţat […]

...

Gripa vrajbei noastre

Sinteza cursului scurt de epidemiologie a fost rostită sâmbătă de specialistul Bogdan Vintilă: „Coronavirusul este o gripă cu un marketing foarte bun”. Pe aceeaşi logică, tigrul este o mâţă cu un marketing de poveste. Nu ucide doar şoareci, ci şi […]

...

Lecţia de sănătate

De-a nibelungul şi de-a nivelatul Germaniei, Bayern München îşi continuă defilarea. Mai sunt patru etape şi va fi din nou campioană. Clar, curat, fără scenarii de tipul „Ce-ar fi fost dacă?”. Şansele celorlalte echipe la titlu sunt astăzi fantezii aritmetice.

[…]

...

Ce orb am fost!

E bine să ţi se ia vălul de pe ochi

Permalink to Ce orb am fost!
luni, 18 mai 2020, 8:41

Dumitru Dragomir declară, într-un interviul publicat acum în online de „Gazetă”, că pe vremea comunismului „eram cea mai bună ţară din Europa”. Enunţul e enorm şi suscită o întrebare: dacă într-adevăr ningea cu binefaceri şi ploua cu avantaje, de ce atât de mulţi nerecunoscători fugeau sau încercau să fugă? De ce îşi puneau viaţa în pericol, riscând să fie snopiţi în bătaie sau împuşcaţi când încercau să treacă frontiera? Cristina Ţopescu nu mai poate răspunde, dar Nadia Comăneci trăieşte. Întrebaţi-o, Dumitru Dragomir.

Partidul România Mare, aripa Mi(ti)că
Din acelaşi interviu cititorul mai află următoarele: comunismul a fost mană cerească pentru tinerii de la sate, Tudor Postelnicu era genial, ţara asta n-a avut conducători de elită, în afară de Ceauşescu, ungurii ne-ar fi luat Ardealul dacă n-ar fi fost Ion Iliescu, pulimea – pardon – se ţine cu sărăcie, iar DNA e mai dur decât Securitatea lui Ceauşescu. Tartarin din Tarascon-Bălceşti nu uită să-şi învineţească pieptul cu cărămida când afirmă că nici copiii lui Nicolae Ceauşescu nu aveau maşină ca a lui şi că, pe vremea interdicţiilor de trafic, el circula doar cu 100 pe oră, fiindcă avea maşină cu număr mic, care obliga şi plopii de pe marginea drumului să-l salute. Trecutul prim vamă „cu două camioane de marfă”, după şpaga clasică a cartuşelor de ţigări, pare aproape o drăgălăşenie prin comparaţie.

FFF în concert
Sigur, amintirile diferă de pe un palier pe altul al vieţii. Un ministru nu trăieşte la fel ca un spălător de vase, un bariton are alte amintiri decât un pompier. Nimic mai normal. Totul e să nu exalţi obscenitatea până la a o transforma în virtute. „Gazeta” are şi cititori născuţi după decembrie 1989, care pot lua de bune scamatoriile distorsioniste ale lui Dumitru Dragomir. Ei trebuie informaţi că trupa care a concertat cel mai des în România comunistă pe care o laudă Dumitru Dragomir n-a fost nici OMD, nici ELP, ci FFF: Foame, Frică, Frig. Şi trebuie să ştie că blânda Securitate îţi punea dispozitive de ascultare în casă, îţi invada intimitatea, îţi intra cu bocancii în viaţă, iar dacă ţineai cumva vreun jurnal – cazul lui Gheorghe Ursu – , te omora în bătaie. La propriu, Dumitru Dragomir. La propriu.

Paradis cu gloanţe şi ovaţii
Poţi reproşa multe – şi pe bună dreptate – celor care conduc azi România. Sunt motive berechet, de la licitaţiile dubioase la despăduriri şi de la corupţie la politicianism. Dar e scandalos până la sângerare să elogiezi un regim care şi-a împins oamenii să se sinucidă de disperare. Un regim care i-a zburat din case ca să le ia pe lama buldozerului şi să pună în locul lor Palatul Parlamentului, una dintre ororile arhitectonice ale planetei.

Un regim care i-a făcut să încerce străbaterea Dunării înot şi să sfârşească umflaţi de gloanţe în apă. Un regim care şi-a ţinut supuşii la limita subzistenţei, având grijă să-i strângă prin pieţe şi să-i pună să ovaţioneze persecuţia prezentată drept răsfăţ. Un regim care a instituit foamea, întreruperea curentului şi coada la nimic („vedem noi dacă vine vreo maşină şi dacă aduce ceva”) ca metode de pedagogie şi control colectiv. „Cea mai bună ţară din Europa”, Dumitru Dragomir? Chiar aşa?

Comentarii (68)Adaugă comentariu

pavel cruceru (1 comentarii)  •  18 mai 2020, 8:56

Din pacate,Mitica spune cum era pentru anumiti tovarasi cum erau privilegiati,cum furau,si altele si tot din pacate astazi tot pentru uni este mai bine,adica tot pentru aia

Fane (26 comentarii)  •  18 mai 2020, 9:05

Povestind de multe ori intamplari din trecut foarte multi oameni au tendinta sa fabuleze,sa inventeze,sa infrumuseteze. Si nu-i asa,pentru Corleone si inca vreo cel putin 5 mil. de fiinte asa a fost

Cristian (2 comentarii)  •  18 mai 2020, 9:05

Ati fost gentil cu un asemenea securist. Dumitru Dragomir este una dintre piesele dure ale regimului, este o *** si este parte a generatiei care, din pacate, trebuie sa se duca pentru a-si diminua forta nociva. In loc sa se concentreze asupra nepotilor, citit basme, jucat fotbal in fundul curtii, stau prin ziare online si-si spun pareri tampite. Dar domnule Paraschivescu, exact ce crede Dragomir crede si Ovidiu Ioanitoaia. Alt corp abject al societatii care strica gazeta, daca mai e ceva de stricat...

aciduzzo (101 comentarii)  •  18 mai 2020, 9:15

De acord cu dumneavoastra domnule Paraschivescu suta la suta! Nea Mitica ne ia de prosti...pe multi. Dar asa cum ati spus si dumneavoastra mai sunt si alti cititori ai GSP care s-au nascut cu ani buni inainte de 89, printre care ma numar si eu. Si stiu cum s-a trait in aceasta tara inainte de 89. Stiu tot si aveti dreptate totala in ceea ce ati scris in acest articol. Dar stiti ce va rog eu deopotriva? Si m-as bucura tare mult daca ati avea o reactie ......un feed back.....ceva.....domnule Paraschivescu, nu sunteti dispus la nicio reactie dupa interminabilul interviu al marelui Mircea Lucescu...... nu aveti nimic de apreciat...comentat....criticat....la declaratiile lui...unele mai incredibile decat altele! Nimic, nimic??? Ca vad ca Buzarin a miscat ceva...slab oricum....la fel si Stucan dar tot slab...adica doar a recunoscut faptul ca e dinamovist si a mai spus foarte adevarat dealtfel despre Lucescu ca tot ce s-a intamplat bun in fotbalul romanesc pana acum si inca un secol de acum incolo i se datoreaza si lui si cu privire la toate esecurile lui in fotbal, oricine poate fi vinovat, mai putin el!! Nu vreti domnule Paraschivescu sa screti cateva randuri despre interviul lui Lucescu?? Asa...ca o provocare....ca as scrie si eu mai apoi cateva randuri ...devastatoare ...pentru nea Mircea, nu pentru dumneavoastra evident!!!!

Strul (1 comentarii)  •  18 mai 2020, 9:18

Așa e , ceee mai asculta securitatea pe lăcătușii și rabotorii patriei , ce le mai invada intimitatea . Cît despre transfugi , au rupt inima tîrgului in vest , mureau de foame artiștii răsfățați in țară , se cunosc mai multe cazuri.

Pop Sever Augustin (1 comentarii)  •  18 mai 2020, 9:26

Corecta si exhaustiva analiza ....

motrescu mihai (3 comentarii)  •  18 mai 2020, 9:32

Biserici sub apa, popi care dadeau cu subsemnatul la secu' ,inchisoare pentru intreruperi de sarcina,pufuleti la aprozare,painea si mezelu' pe cartele,cozi infernale pentru cateva kile de malai, doua ore de program la tv din care o ora politica de partid si osanale cizmarului...curent taiat la sate intre 8 seara si 6-7 dimineata. Cu siguranta Mitica n-a cumparat de la magazinul satesc ceva zahar ori ulei varsat,sa-i fie bagata pe gat si o cutie,doua de crema de ghete ori o pereche de sosete nevandabile.Ori nu stie cum erau obligati elevii sa recolteze de pe ogoarele patriei cartofi si porumb vreo luna jumate' in loc sa invete in scoli neincalzite,unde ti-o luai la palma cu rigla daca faceai galagie ori nu erai atent.Cafea la shop,toata lumea se indopa cu nechezol,5 dolari in buzunar te costau luni de puscarie, banane ori portocale vedeai doar in preajma Craciunului,aduse intr-o punga de la servici de parinti. Ca sa iesi undeva afara,sa zicem Bulgaria ori URSS,trebuiau hartii fie de la UTC,fie de la PCR,sa stie tovarasii ca esti de incredere si nu vrei sa fugi ori mai stiu eu ce.Vecini care te dadeau in gat la militie ori securitate daca vorbeai de rau regimul ori ascultai Europa Libera ori Vocea Americii.Nu scriu mai multe ca-mi vin dracii pe toti anii aia .Mitica Dragomir vorbeste din punctul lui de vedere,dar e un punct miiiiiic,mic rau de tot.El inca e UN TOVARAS ,dar el si cei ca el or sa fie din ce in ce mai putini,pana or sa dispara ca specie.Singura specie pe cale de disparitie pentru care n-o sa-mi para rau ca se duce naibii.

adi_stelistul (19 comentarii)  •  18 mai 2020, 9:55

Scandalos e ca indivizi ca acesta nu au răspuns pentru faptele lor de atunci. Și ne rad in nas cu afirmații obraznice ca acestea.

gogu paleologu (2 comentarii)  •  18 mai 2020, 10:21

braveaza, si el ca toti securistii, militienii, turnatorii-frezori, era un privilegiat al ceausismului, are sentimentul impunitatii, tot ei conduc si acum Romania, neamu lor, copiii lor, rudele si apropiatii lor.

birlic (19 comentarii)  •  18 mai 2020, 10:25

ar fi bine de stiut cati dintre cei care comenteaza sau nascut dupa anii 80 pt. ca istoria anilor de dinnainte nu sa scris inca ,un lucru e sigur ,istoria ,care si ea are o doza de subiectivism va fi mult mai obiectiva decat se straduieste D-l Radu sa ne convinga ,Don Mitica are multa dreptate in ceea ce afirma

Citizen cc (1 comentarii)  •  18 mai 2020, 10:29

Omul asta nu se pricepe nici macar la fotbal , el a făcut avere din fotbal după 90 , este un comunist bogat și atât. Nu pricep de ce este intervievat , de ce i se acordă atenție și cred că sunt persoane mult mai interesante in fotbal care nu sunt băgate în seamă.

Simeone (1 comentarii)  •  18 mai 2020, 10:55

Nea Mitică de la Ligă! Altfel spus, șmecherie ieftina, care a ținut o perioada lunga de timp pe fondul neimplicarii oamenilor din fotbal. Când lumea nu a mai vrut vrăjeală și șmecherie, aranjamente de tot felul, uite ca și echipele istorice nu prea mai pot lua titlul de campioană, iar pentru Dinamo București, e ceva de domeniul istoriei. Erau acolo câțiva boșorogi, bătrâni unși cu toate alifiile, care rezolva "problemele" fotbalului romanesc. Acum nu mai ține. Ori dacă se mai fac, sunt la un nivel mult mai redus spre dezamăgirea lui Gigi care nuai poate păcăli chiar pe oricine.

AS (1 comentarii)  •  18 mai 2020, 11:09

Dragomir a dus-o bine in acele timpuri pentru ca era securist, iar securistii traiau bine. Tot ei au fost primii care s-au orientat sau au fost ajutati sa se orienteze , iar acum ocupa majoritatea pozitiilor de decizie la nivelul statului, parlamentului sau entitatilor care produc bani. Ce e si mai grav este ca un asemenea specimen a fost ani in sir presedintele LPF, otravindu-ne fotbalul si viata in cardasie cu altii asemenea lui . Amintiti-va de celebra Cooperativa. Ce este chiar mai rau, ca nu putem scapa nici acum de ei. Cei care conduc acum LPF si FRF cum vi se par, au legatura cu genul asta de indivizi ? Niciunul din marii nostri fotbalisti nu este lasat sa ajunga la nivel de varf, iar fotbalul nostru se zbate in mediocritate. Iar indivizii de teapa lui Dragomir, daca nu au fost trasi la raspundere, vin sa dea lectii . Asta e!

Ilie (4 comentarii)  •  18 mai 2020, 11:15

Voi îl băgați în seamă. Interviul e făcut de colegii tăi. Iar Ioanitoaia era cam pe același palier cu el în comunism. Aceeași placă o pune și filozoful Dinu ( am folosit z în loc de s, știu). Nici Cosașu, nici Chirilă nu erau departe. Nu mai spun de Adrian Păunescu, care e slăvit în acest ziar. Așa că, dacă crezi în ce scrii, dă-ți demisia de la gsp.ro. Dar rămâi fără bani. Grea dilemă pentru un ziarist "independent ".

NR (5 comentarii)  •  18 mai 2020, 11:28

Bună ziua domnule Paraschivescu. Personal nu cunosc foarte multe detalii din pricina faptului că am crescut într-un alt colț de lume, însă din spusele unor vârstnici ( parte a familiei care au fost valorificați unui stat occidental pe valută forte ) și lectură, România acelor ani era departe de a întruni exigențele căminului ideal, iar raiul socialist românesc nu era altceva decât un gulag autohton și observ cu stupoare că mai există indivizi care în ciuda ororilor comise de un regim retrograd prezintă aceste " fapte de arme " sub forma unui produs bun, vandabil.

Observator (243 comentarii)  •  18 mai 2020, 11:32

Nici n-are rost sa punem la indoiala justetea amendarii drastice a declaratiilor lui Mitica, un personaj incult, cu pretentii de oracol, vulgar si cu multe alte defecte! Totusi, este de neinteles cum astfel de personaje au prosperat dupa 1989, ajungand in fruntea Ligii, presedinti de cluburi (Jean Padureanu), finantatori (Borcea); din pacate, astfel de personaje au ajuns si acum (in aceste ultime luni) pe la conduceri de spitale, de ANAF si alte unitati/oraganizatii, ceea ce este un semn clar ca aceasta democratie romaneasca are destule hibe! Si, sa nu uitam, membrii fostei securitati sau cei noi din servicii mai au preocupari comparabile cu cele ale trecutului, dar subiectii nu mai sunt alesi din randul "plebei", ci de prin elita politica! O.

Lungu Radu (1 comentarii)  •  18 mai 2020, 12:03

De asemenea personaje grotești, au fost și sunt pline parlamentul, guverne, administrația publică, armata, poliția, DNA, ANAF, SRI etc. În loc să-i eliminăm din societate le-am dat cele mai importante funcții. În loc să-i lăsăm să dispară îi chemăm la interviuri. Suntem un popor de proști-masochiști.

Maxentiu (17 comentarii)  •  18 mai 2020, 12:06

Nu-i bine sa exageram ca Dragomir, dar nici sa demonizam prin generalizare un sfert de veac in care s-au intimplat si bune si rele. Spre final, mai mult rele. Tinerii nascuti dupa '89, carora le purtati de grija, merita un tablou mai nuantat al "Epocii de Aur". Hai sa nu venim, pornind de la cazuri izolate, cu texte-sperietoare gen "daca tineai un jurnal, te omora in bataie. La propriu." Ca asa putem zice si ca "in America, daca esti negru - cazul lui Michael Brown sau Eric Garner, te omoara politia. La propriu". Doar ca atunci incepem sa semanam cu Pravda sau Sputnik. La propriu.

adevaru golutz (1 comentarii)  •  18 mai 2020, 13:16

Toti militienii , securistii , pcr-istii din perioada sumarului impuscat au avut o doctrina care a functionat si vad ca si acum functioneaza prin lichelele politice care au furat au stat intr-o anume pozitie fara vreo cultura fara bun simt unde neamul prost este meniul zilei anume " te bat de te rup si apoi te arat lumii ce urit esti." cine va intelege va intelege cine nu sa mai citeasca o data.

Gabi (1 comentarii)  •  18 mai 2020, 13:32

@Cristian (2 comentarii). De unde stii dumneata ce crede Ioanitoaia? Nu imi aduc aminte sa fi scris ceva in acest sens insa remarc ca de multi ani nu pomeneste nimic de Dragomir. Asta ca distantare. La emisiunea lui Ioanitoaia de pe gsp nu l-am vazut. Esti unul dintre cei care categoriseste pe altii fara sa aiba vreo autoritate. Iar cu corp abject, las-o mai incet ori nu stii sensul cuvintelor.

mg (227 comentarii)  •  18 mai 2020, 13:40

..cei care nu ne-am născut ieri, știm cum a fost. Nicu Covaci și băieții de la Phoenix au fugit ascunși în boxe. Puțini au avut curajul lor. Nomenclatura de partid, cu toate privilegiile ei, nu se bucura totuși de multe lucruri banale acum, pe care orice șomer și le poate permite. E o listă lungă care începe cu libertatea și pe care o poate completa, fără mare efort, fiecare. Paradoxul acelor vremuri stă în faptul că lipsurile evocate, au avut ca rezultantă motivația necesară performanței în sport. Cine avea talent știa că prin sport căpăta aripi, că putea vedea lumea liberă(cu capitalismul ei putred, dar care mirosea atât de apetisant..) Nu era însă suficient să fii sportiv de pluton, trebuia să devii campion și pentru asta aveai multe de îndurat(Nadia a mai povestit câte ceva..) Recompensele nu erau exorbitante. Ordinul muncii și alte medalii, grade militare, câte un ARO pentru Duckadam și coechipierii. În rest, ce mai aduceau și ei cu avionul și mici ciupeli cotidiene, la care omul fără relații jinduia fără mari șanse. Și aici era nevoie de-alde Mitică Dragomir și alți șmecheri descurcăreți care(fără să transpire) mijloceau totul, prosperând pe spinarea marilor noștri sportivi. De aici probabil și nostalgia..

vasco (5 comentarii)  •  18 mai 2020, 14:32

Astea sunt vremurile,d-le RP, cand unul ca mitica dragomir isi permite sa sfideze ,stiindu-se aparat,mai abitir decat pe vremea aceea , cand nu ar fi reusit sa fure incat sa ajunga sa aiba avere de azi. Se multumea cu influenta sefilor de la securitate si partid,cu bisnita protejata de vamesi la ordinul celor mentionati mai sus . Acum,ca si in cazul lui basescu si al cohortei de pedelisti , scapa basma curata , justitia LOR nu-i vede, si isi permite sa faca ce vrea , il mai cheama prin studiori cate o televiziune aservita , e fericit .La el totul e o caterinca.

MZM (31 comentarii)  •  18 mai 2020, 15:28

Daca ar fi existat un Nurenberg al comunismului (asa cum a fost cel al nazismului), oameni ca M. Dragomir ar fi trebuit condamnati pentru complicitatea cu regimul comunist ILEGITIM si CRIMINAL. Iar dupa ispasirea pedepsei, trimisi inapoi la coada vacii, nu sa ne polueze existenta cu panseurile si logica lor de Gâgă.

Cris (4 comentarii)  •  18 mai 2020, 15:53

Stiti de ce Dragomir are partial dreptate? Pentru ca oameni culti ca Dumneavoastra au sustinut la un moment dat niste infractori de calibru international.Sa nu-mi spuneti ca nu stiati de potlogariile lui Basescu,a lui Elena Udrea? Berceanu,Videanu si altii.Daca ati fi un formator de opinie rational ,nu spun nationalist,ati vedea cum in institutiile statului au patruns foarte multi ,,cetateni" care pur si simplu saboteaza orice producator roman. Am la orice ora dovezi in acest sens.Dupa ce am fost vre-o 25 de ani pro globalism.Acum nu mai pot fi in totalitate.Am retinerile mele. Sa stiti ca si sportul de la noi a fost afectat,la prima vedere de neputinta noastra,dar nu este asa.Tot acei functionary blocheaza orice proiect.Va dau si un exemplu.De la venirea lui Burleanu la FRF au fost infiintate foarte multe asociatii de fotbal pentru copii.Dupa cum stiti terenuri nu sunt suficiente pentru ca au fost foarte multe demolate.Sunt multe terenuri ale statului pe la diverse directii care nu pot fi puse la dispozitie pentru ca vezi doamne,sunttem baza NATO,de parca armata nu are in sarcina sa pazeasca si copii.Sunt a Apelor Romane,desi sunt orase unde sa putut construe terenuri in preajma apelor.Sunt ale primariilor ,a consiliilor judetene. Mentionez ca nu am fost communist,nu am vrut sa parasesc aceasta tara si acum imi pare rau ca nu am plecat intr-o unde putea si copii mei sa se dezvolte sanatosi la cap.

Urod (17 comentarii)  •  18 mai 2020, 16:52

Voi ziaristii trebuie sa înțelegeți, ca sunt lucruri care exact asa au fost....familia lui Ceaușescu nu a furat banii Țării, oricât de incredibil vi se pare comparativ cu ce este acum...s-au făcut lucruri uriase într-un timp extraordinar de scurt...alfabetizare, electricitate, cai ferate, drumuri , baraje...enorm de multe iar acum normal ca ti se par povești, cand se intampla cea mai mare hoție. Toate lucrurile bune au fost darâmate numai din cauza prostiei de a fi plătite datoriile într-un timp extrem de scurt...ATUNCI AU APARUT LIPSURILE , CA PANA ATUNCI ERAU DE TOATE...DE PERIOADA FARA LIPSURI NU VORBESTI ...?!!!...OARE DE CE...?!!!!..DAR NU S-AU FURAT BANIII.....!!!!!...CE ZICI DE ASTA ...?!!!..INTELEGETI VOI ZIARISTII ,CARE NU VRETI DECAT SA FACETI SCANDAL SI POLEMICA ?!!!!...VOI DOAR ASTA ȘTIȚI SCANDAL...!!!!...DACA NU ESTE SCANDAL , HABAR NU AVETI CUM SA ***...!!!! IAR PROBLEMA A FOST CĂ INDIFERENT CATE LUCRURI BUNE A FACUT, SISTEMUL COMUNIST SE BLOCASE ȘI CEAUSESCU NU A AVUT INTELIGENTA SA SE OPREASCA SI SA REFORMEZE.... Lipsa de realism a sistemului a făcut sa se prăbușească....trebuia reformat ca la chinezi Ca au existat oameni care si-au riscat viața ca sa plece, NU ARE LEGATURA CA AVEAU LIPSURI...LUI NADIA II LIPSEA CEVA...?!!!!...TU CAM CE PĂRERE AI...?!!!NADIA MUREA DE FOAME...?!!!..Pai daca sistemul iti dădea casa si servici , ce mai vrei ?!!! ...NU, INDIFERENT CAT DE BINE ESTE DORINȚA UNOR OAMENI DE A SCHIMBA RAMANE PERMANENTA...AMERICANII, ENGLEZII GERMANII ..ETC..CARE MUNCESC PESTE TOT IN LUME, MUNCESC ACOLO CA MOR IN TARILE LOR DE FOAME...?!!!!...întreținînd acest minciuni despre cum a fost, va dati in cap singuri...veti trai voi si copii voștri într-o Țară insuportabilă...prost a fost Ceaușescu ca nu a lăsat granițele libere, ca niciodată nu ar fi plecat atunci peste 5 milioane de români , cum se intampla acum. Tu ce crezi, ar fi plecat mai mulți atunci decât sunt plecati acum?!!!!...iti spun eu...NICIODATA... NU TE MAI FOLOSI DE IMAGINEA NEGATIVA A LUI DRAGOMIR, CA SA MANIPULEZI...POTI SA FII CINSTIT SI SA CASTIGI BANI , FARA SA MANIPULEZI IN MOD NECINSTIT,CREIERELE OAMENILOR...CEEA CE MA DESCURAJEAZA CEL MAI MULT, ESTE CA ACEST ARTICOL NU VINE DIN PARTEA UNUI ZIARIST TÂNĂR, CARE VORBESTE DIN AUZITE...IN PRIMUL RAND, UN ZIARIST TREBUIE SA FIE OBIECTIV, SI CHIAR DACA LUI I-A FOST RAU IN VREMURILE DE ATUNCI, EL TREBUIE SA SCRIE CUM LE ERA CELOR MULȚI...VREAU SA FIE CLAR , NU APAR DECAT ADEVARUL SI ATÂT , NU-L REGRET PE CEAUSESCU...SI ASA CUM NU-L REGRET, NICI NU POT SA FIU DE ACORD CU MARSAVIA UCIDERII LUI IN ZIUA DE CRACIUN..!!!!!

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Urod (17 comentarii)  •  18 mai 2020, 17:45

@NR...nu vreau sa-ti schimb parerea dar iti spun 1. Nu era un stat retrograd...nu încuraja prostituție la propriu (vezi asa zise asistente TV) si nici hoția de nici un fel. Pentru 2000 lei lipsa in gestiune făceai pușcărie grea. Iti vine sa crezi...?!!! 2. Daca crezi ca niste prosti puteau conduce niste fabrici cu mii de oameni, înseamnă că nu gândești suficient. 3. Nu stiu ce ti-au spus părinții tăi dar nu ti-au spus corect. Foarte bine ca au plecat dar nu era nevoie sa-ti spuna minciuni. 4. Dacă Securitate era un balaur asa cum se spune eu si colegii mei de generație ar fi trebuit să fim arestați de zeci de ori pentru ca ascultam Europa Liberă, pentru preferințele muzicale si discutiile politice purtate la cafenele și restaurante care se auzeau la șapte mese distanță. 5. Ar fi multe de spus dar ma opresc. Iti garantez ca este adevăr pur. 6. Nu am fost în nici un fel privilegiat comunist, mi-am dorit enorm schimbarea dar nu asa ceva. Eu doresc capitalism, dar nu hoție.

Dani (4 comentarii)  •  18 mai 2020, 17:53

Gargara, Radule, gargara. Exagerarile nu sint bune la nimic. Amindoi stim ca adevarul este undeva la jumatate iar nivelul de trai era mai ridicat. Trebuia doar sa te descurci. Si se descurcau toti. Si eu, si tu, si Dragomir. El mai bine decit noi. S-a schimbat ceva? Nu. Ne descurcam mai greu acum, dar o facem. Dragomir tot mai bine decit noi. Singura diferenta e ca tu faci gargara, pe cind Dragomir inca nu s-a spalat pe dinti. Si nici n-o va face vreodata, deoarece el se descurca oricum. Dincolo de limita penalului, dar o face la fel ca odinioara.

mg (227 comentarii)  •  18 mai 2020, 18:24

..bre nea Doru, Nadiei îi lipsea libertatea, ca și celor care-au ieșit în stradă, sub gloanțe, ca să-l alunge pe Cel mai iubit fiu.. Ia și tu ceva pentru memorie..

motanul incaltat (65 comentarii)  •  18 mai 2020, 18:43

Are intr-un fel dreptate----pt tarani si muncitori inculti si saraci care erau dispusi sa si-o vinda si pe masa la securitate pt un frigider Arctic si o garsoniera intr-un camin de nefamilisti cu WC pe hol la comun Romania era cea mai buna tara din lume.Nicaieri nu mai traiau asa.....Dragomir a trecut prin toate etapele astea...

Urod (17 comentarii)  •  18 mai 2020, 19:17

@mg...absolut că și mie mi-a lipsit libertatea, și eu am fost printre cei ce și-au dorit căderea comunismului, chiar mai mult decât Nadia... Nadia avea mult mai multe libertăți decât noi, muritorii de rand.... Dar în nici un caz ce se întâmplă azi, nu este mai bun cu nimic din ceea cea fost înainte....Dacă ești mulțumit cu ce este acum, sa fii sănătos... Te informez ca pe mine nu ma mai afectează ce se întâmplă în Țară pt ca trăiesc afară, dar nici nu pot sa asist la asemenea minciuni manipulatoare de creiere sărace în discernământ. Sa se spună lucrurile corect și sa nu se mai scuze hoția de azi cu minciuni despre trecut.

Tik (2 comentarii)  •  18 mai 2020, 20:00

In '89 mi-am inchipuit ca tot poporul vrea sa scape de nevoia de Pile, Cunostinte si Relatii. De-abia dupa revolutie am aflat ca erau mii, zeci de mii care se simteau bine in mocirla comunista, adaptati perfect la statul degeaba, la fofileala si dat din gura, la ciordeala din 'avutul obstesc' nu era crima ca doar era al tuturor deci isi luau doar partea, la ce-mi dai mie sa-ti dau tie. Ospatarii, magazionerii si benzinarii erau crema societatii. Clasele sociale nu erau muncitorii si taranii ci invartitii si cei neinvartiti. Erai mare pentru altii daca iti venea randul la Dacie in trei luni nu in patru ani si pentru tine insuti daca stiai sa aduci sistematic papica acasa fara sa te stie vecinii.

NR (5 comentarii)  •  18 mai 2020, 20:10

Vă salut domnule Doru ( Urod ). Sunt ferm convins că nu au denaturat deoarece am avut o rudă apropiată care a fost întemnițată pentru simplul motiv că a făcut parte dintr-o " etnie greșită " și s-a opus înstrăinării avutului privat undeva în vestul țării. În timpul detenției acesta era supus unor practici înjositoare fiindu-i-se motivat cum că un intelectual, profesor la origine trebuie să învețe ce înseamnă " munca " . Referitor la punctul secund și conform testimoniilor multora, indivizii cu " origini sănătoase " erau propulsați în funcții de conducere fiind ajutați atât pe timpul studiilor cât și posterior acestora, cu alte cuvinte nu pentru că meritau, ci corespundeau dezideratului. Mă rezum la atât și sper că răspunsul meu va satisface.

DOC66 (2 comentarii)  •  18 mai 2020, 21:05

Ciocoii vechi si noi !

DOC66 (2 comentarii)  •  18 mai 2020, 21:07

Ciocoii vechi si noi!

Urod (17 comentarii)  •  18 mai 2020, 21:46

@NR...stiu ca au existat asemenea cazuri și în nici un caz nu le scuz ... Mai ales la începutul comunismului au existat aceste abuzuri... Dar despre Listele Negre din America anilor 50-60, ai auzit...?!!!... Ce abuzuri au fost și se întâmplau în America...!!!!... Peste tot au fost abuzuri dar acum exista cel mai grotesc abuz al capitalismului asupra oamenilor... La noi în tara ma refer, și se încearcă să-l acopere cu trecutul... Adică vor sa ne spele creierii și sa fim mulțumiți cu hoția de acum, vorbind despre un trecut falsificat în mare măsură... Te întreb, ce rost au asemenea articole la 30 de ani de la căderea comunismului când trăim asemenea excrocherie de sistem?!!!... Îți răspund tot eu...Nu schimba nimic în bine, doar cineva mai câștigă niște bani făcându-i pe români sa se incaiere între ei... Ma refer strict la ce se întâmplă în România și nu ma refer la capitalismul Occidental care nu are nici o legătură cu Balcanii...

Cezar (1 comentarii)  •  18 mai 2020, 22:35

@NR... "Testimonii"? Pe bune?... Cuvantul "marturii" iti pute? By the way (ca tot iti plac tie englezismele) si romanii care nu au vrut sa renunte la proprietate au avut de suferit nu doar altii etnii. Cat despre dumneata, domnule Paraschivescu, ce sa spun? M-ati dezamagit profund cu acest articol. Vorba cuiva de aici, la astia tineri nu am pretentii dar dumneavoastra aveti o varsta, o prestanta... Parintii mei au fost simpli muncitori inainte de 89, au lucrat intr-un combinat. Iti spun sincer ca nu mi-a lipsit nimic. Am avut si mancare si jucarii chinezesti, banane, portocale, mergeam in fiecare an cu parintii in concediu. Nu am tremurat de frig nici acasa nici la scoala. Oricine muncea avea un trai decent. Azi sunt foarte multi care chiar si muncind nu reusesc sa se descurce. Asa ca va rog, domnule Paraschivescu, nu va mai compromiteti scriind astfel de articole.

gicu (3 comentarii)  •  18 mai 2020, 22:55

Domnule @Urod nu trebuie sa uitam ceea ce s-a întâmplat, a reaminti *** de atunci nu înseamnă că suntem mulțumiți cu ceea ce se întâmplă azi in Romania: dumneavoastră aveți idee că sunt manuale de istorie în care nu e trecută o pagina despre evenimentele din 89 sau despre mineriade?! Mizeria comunistă Pile, Cunoștinte si Relatii continua și în prezent tocmai pentru că nu am avut o lege a lustrației, pentru că am crezut că *** ne vor lăsa în pace.

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

NR (5 comentarii)  •  18 mai 2020, 23:51

Bună seara domnule Cezar. Scuzați-mi formularea, nu am nimic împotriva celei avansate de dvs. Așa am fost învățat de către cineva, departe și îmi pare rău dacă am dezamăgit.

B (1 comentarii)  •  19 mai 2020, 0:01

Asta se incearca si cu "pandemia" covid19, nazism cu față umana, cu ajutorul presei.

Resiteanu’ Exilat (2 comentarii)  •  19 mai 2020, 0:29

Ma bucur ca mai exista jurnalisti ca tine, Radu (imi permit sa ma adresez la per tu pentru ca suntem contemporani ) . Au fost niste timpuri groaznice inainte de 1989 (in cazul meu 1979, parasisem tara la finele anului 1978, cand aveam 21 de ani). Imi aduc aminte cu oroare de acele timpuri intunecate ca de exemplu includerea mea fortata in UTC,cand am refuzat sa ma prezint la "ungerea" oficiala si am refuzat sa platesc cotizatia lunara. Vorba lui Emiliano Zapata : "mai bine sa mor in picioare decat sa traiesc in genunchi". I'am urat pe comunisti cu pasiune si detest faptul ca dupa atati ani, inca mai primesc atentie. Specimene ca Dragomir, C. Dinu si multi altii merita un singur lucru, stergerea din memorie, ignorarea. Si nici odele pentru Lucescu, Hagi, Iordanescu, etc., nu au loc intr'o societate care incearca sa'si gaseasca identitatea. Eventual acest lucru se va intampla, dar numai dupa disparitia "capetelor batrane comuniste" depasite de timp si instaurarea noului mod de gandire a generatiilor nascute dupa disparitia teroarei rosii. Din pacate, ma refer si la o parte a populatiei care, desi nu a fost privilegiata, inca se mai intoarce in trecut in loc sa'si dedice energia pentu o zi mai buna in viitor, fara asistenta statului sau cineva din spate, adica pe cont propriu. Adica un mod de gandire independent, unde a obtine ceva nu inseamna "sa (imi) ne dea. Sanatate!

birlicu (1 comentarii)  •  19 mai 2020, 3:02

Dumitru Dragomir este produsul de top si as putea spune si perfect al S.S.M.D. (vezi Societatii Socialiste Multilateral Dezvoltate), el este asa numitul "Om de tip nou". Astfel de *** au facut la fel, daca nu chiar mai rau decat Nicolae Ceausescu si camarilla de *** docili. Acest interlop din timpurile comuniste a supravietuit datorita sistemului pe care el insusi l-a corrupt pana-n maduva oaselor impreuna cu "geniul" Postelnicu, Lucescu, Cornel Dinu, Serghei Mizil, Iorgulescu, Nicu Ceausescu, Copos, Madalin Voicu, Mircea Sandu, ...s.a.m.d... acesti indivizi nocivi ar fi infundat puscariile pt multi ani intr-un regim si o societate normala.

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Raison (2 comentarii)  •  19 mai 2020, 6:30

D-le Paraschivescu , cel mai la indemana martor despre fuga din tara pe vremea comunistilor ar fi chiar colegul dumneavoastra Ioanitoaia . Deci , dupa ce il usurati de gloantele cu care l-au ingreunat comunistii ,intrbati-l ce branza a facut in lumea libera , de ce s-a intors in "iad" , daca a fost arestat si anchetat de secu ( nu stiu daca a avut jurnal sau nu ) , cun de a mai lucrat numai in jjurnalistica , de ce a dus-o groaznic in comunism si a saracit ( peste masura ) in capitalism ? ...In seara asta ati pierdut un cititor ...

Raison (2 comentarii)  •  19 mai 2020, 6:52

D-le Paraschivescu , nu stiu de ce apelati la un personaj ca mitica dragomir pentru a face un articol despre ce " a fost odata " . Aveti la indemana , chiar in redactie , un martor mult mai credibil , in persoana domnului Ioanitoaia . Asa ca , dupa ce il usurati de toate gloantele cu care l-au umplut comunistii pentru fuga din tara , intrbati-l ce branza a facut in "lumea libera" , de ce s-a intors in "iad" , cum a fost arestat si anchetat de secu (nu stiu daca avea jurnal sau nu " , cum Doamne apara si fereste de a lucrat NUMAI in jurnalism , ducand-o minunat in comunism si imbogatindu-se ( peste masura ) in "capitalism " ? In seara asta ati pierdut un cititor...

mg (227 comentarii)  •  19 mai 2020, 11:46

..nea Doru, ai dreptate, se fură și avem politicieni corupți, dar ei sunt oglinda unei societăți bolnave, cu metehne formate în 50 de ani de comportament duplicitar. Toți îl aplaudam împinși de la spate pe Cel mai iubit fiu, dar îl înjuram pe din dos(mai ales când se termina înaintea noastră ce se dădea pe la cozi..) Unii aveau chiar nebunia de-al înjura-n public, când în loc de sferturile din UEFA vedeam la Tv, nu știu ce plenară a CC al PCR, iar blocurile erau păduri de antene pe bulgari, sârbi sau ruși. La teatru se băgau șopârle. Ai uitat bancurile cu Bulă? Da, nu trăim în Atlantida perfectă la care visa Platon, nici noi și nici vestul, dar nu se compară cu ce-am trăit înainte de '89, când ne bucuram ca idioții pentru un pix sau o sacoșă colorată. Da, la Constanța la Trei papuci, se putea duce tot omul. Era furnicar de lume și cearșaf peste cearșaf(am și eu nostalgia acelor imagini) dar dacă pofteai și tu la un Pepsi, făceai coadă ca la butelii.. Mă bucur că ești bine-mersi afară, sper că la tovarășul Xi, pentru că dacă ești în occident nu-ți mai înțeleg demersul. Să-nțeleg că ai stat benevol să faci foamete în țară pe vremea lui nea Nicu și că ai plecat dezamăgit după? Dacă printr-o "minune" ne-am putea-ntoarce-n timp vreo 30 și ceva de ani, la epoca de aur(și binefacerile ei..) ai da fuga înapoi? Sincer..

maog (1 comentarii)  •  19 mai 2020, 13:18

sincer vina pentru aceste situatii este tot la presa. de astfel de personaje absolut nocive pentru sportul romanesc, sunt promovate la tv, in ziare, etc...chiar nu inteleg logica acestui demers, pe cine ajuta, cu ce ajuta mentinerea in prim planul mediatic a unui personaj care este un adevarat pilon a situatiei dezastru a forbalului romanesc

Liviu (1 comentarii)  •  19 mai 2020, 15:49

Pacat ! Dumitru Dragomir a ales (ca multi altii) sa fie salcie si nu brad. Dotat de o inteligenta sclipitoare, de simt al umorului (mare lucru) si fiind un bun organizator, calitati pe care nimeni nu i le contesta ar fi putut intradevar sa faca ceva pentru tara asta. A ales smecheria, cirdasia, cumetria , blaturile si obrazul gros. Articolul Dvs il lasa rece, sa nu uitam cit timp a fost criticat de presa, injurat de galerii si nimic nu sa intimplat. Dupa parerea mea singurul lucru care ar mai putea sa-l trezeasca la realitate ar fi daca fiul sau ori un nepot i-ar bate obrazul, l-ar privi in ochi si i-ar spune : Tata (Bunicule) as fi putut sa ma mindresc cu tine, din pacate ma rusinez. Poate atunci fostul militian si-ar da seama ce ar fi putut face si ce a facut in viata. Sa traiasca Nea Mitica "Oracolul din Balcesti"

Urod (17 comentarii)  •  19 mai 2020, 15:53

@mg...tocmai ce spuneam...creiere sărace in discernământ...sincer, mă îndoiesc că ai trăit acele vremuri. Se înțelege usor ca vorbesti din auzite, dar daca totuși le-ai trăit, le-ai trăit degeaba, ca nici scoala nu ai facut. Numai asa se explica ca nu înțelegi nimic , deși ti-am dat din abc-dar.....Imi place ce indulgent esti cu hotia si prostituție de acum, probabil esti de-al lor.....in rest, vorba lui Neculai Constantin Munteanu de la Europa Libera..,, Sa auzim numai de bine"...pariu ca nici pe asta n-o știai

Urod (17 comentarii)  •  19 mai 2020, 16:14

@NR...nu ai deranjat pe nimeni, doar trebuie sa filtrezi adevarurile furnizate și de alții, si sa încerci sa-ti faci o imagine mai echilibrată. Dezamăgirea o produce domnul Paraschivescu...a trăit acele vremuri si stie perfect cum au fost vremurile. CHIAR DACA POATE ACELE VREMURI NU AU FOST ASA BUNE PENTRU EL, EL TREBUIE SA REFLECTE REALITATEA CELOR MULȚI...PRESA NU SE FACE SCRIIND DESPRE PROPRIA PERSOANA...PENTRU ASTEA SUNT CĂRȚILE AUTOBIOGRAFICE...IN ARTICOLE SCRII ADEVARUL CELOR MULȚI SAU UNIVERSAL VALABILE

Urod (17 comentarii)  •  19 mai 2020, 17:08

@Cezar...absolut corect despre Radu Parschivescu...chiar nu-l pot înțelege, pt ca de la el pretențiile sunt mari.... Dar ma rog, asta e... Probabil asa vrea să ne facă sa acceptăm așa vremuri, falsificand trecutul în mare măsură. Trecutul are lucruri foarte clare iar suma lucrurilor bune depășește cu mult suma lucrurilor rele. Acum este invers, și nu înțeleg de ce trebuie sa ajungem atât de jos ca să ne câștigam DOAR UN SINGUR DREPT... DREPTUL DE AȚI PĂRĂSI ȚARA DIN CAUZA HOȚIEI... !!!!!

mg (227 comentarii)  •  19 mai 2020, 18:08

..nea Doru, mă bucur că ți-am lăsat o impresie atât de fermecătoare, sunt măgulit.. În ceea ce privește discernământul, trăitul(pe cartelă..) în acele vremuri și ce era de înțeles ascultând Europa liberă, eu îți recomand cu prietenie să te uiți cu atenție în oglindă. Caută cu mai mare atenție prin sertarele memoriei(dacă n-o fi excesiv de selectivă..) Poate că nu sunt școlit așa ca tine, dar știu și eu vreo două vorbe de duh. Mă abțin însă(de data asta..) E clar că adevărul tău, nu e și al meu. Nu-i bai. În fond suntem diferiți, lucru de neconceput în epoca de aur.. Poate că tu ești Omul nou, despre care se tot vorbea. Eu unul n-am reușit(și nici nu mi-am propus..) Spor la ce faci pe-acolo și n-avea grijă, noi aici suntem(cred) pe drumul cel bun, chiar dacă mai avem ceva cale de bătut.. Speranța e-n tineri, că noi..

Comentează