Ovidiu Ioaniţoaia

A vorbit şi a scris pentru milioane de microbişti, a crescut generaţii de ziarişti şi continuă să facă din jurnalism privilegiul de a fi sincer cu oamenii

Biografie completă Toate articolele
Cele mai noi articole de Ovidiu Ioaniţoaia
Dopaj la FCSB?!

Când scriam aici, colecția e martoră, că meciul FCSB-CFR va fi de 1 ori X, mă gândeam la forma deosebită a gazdelor, dar și la numeroasele absențe din formația clujeană, obligată să joace pe Arena Națională fără niciun atacant de […]

...

A greșit Rădoi?

Din fericire, acum, în ajunul „triplei” Macedonia de Nord – Germania – Armenia de la sfârșitul lui martie, lucrurile stau altfel. Dacă, luați-o ca glumă, deși nu-i cea mai bună, Chiricheș nu se reaccidentează, atunci e foarte posibil ca toți […]

...

Știre falsă

Când căruța părea să se fi împotmolit mai rău, consilierul președintelui Burleanu a venit la Telekom Sport cu o afirmație care a surprins în aceeași măsură în care a și bucurat. Conform lui Andrei Vochin, în ianuarie-februarie 2022, la etapa […]

...

Spre un caz Oct. Popescu?

Cu atât mai important cu cât puştiul de la FCSB, născut pe 27 decembrie 2002, va fi mezinul „tricolorilor” convocaţi la Euro 2021. Tavi ar mai avea două cicluri la tineret, încadrându-se în regula U21 din Liga 1 până în […]

...

A văzut pe dos!

Hotărât s-o împiedice cu orice preț pe CSA Steaua să promoveze, cunoașteți contextul, Gigi Becali nu s-a lăsat până nu și-a făcut numărul. A trimis la „satelitul” din eșalonul 3 nu mai puțin de 8 jucători din lotul folosit de […]

...

Avocatul lui Răzvan

Și Johan Cruyff consideră că antrenorul unei echipe naționale trebuie să cultive ideea de grup, de atmosferă

Articolul pe care l-am intitulat O “națională” îmbătrînită?! a stîrnit reacții diverse pe site-ul www.gsp.ro. Dacă Iulian 1923 nota că “așa cum ați […]

miercuri, 7 octombrie 2009, 5:42

Și Johan Cruyff consideră că antrenorul unei echipe naționale trebuie să cultive ideea de grup, de atmosferă

Articolul pe care l-am intitulat O “națională” îmbătrînită?! a stîrnit reacții diverse pe site-ul www.gsp.ro. Dacă Iulian 1923 nota că “așa cum ați spus și dv. , trebuie să-i acordăm încredere lui Răzvan și nu cred că ne va dezamăgi”, mulți bloggeri n-au împărtășit punctul de vedere exprimat în editorial. M-au luat la rost pe mine și, implicit, pe antrenorul “tricolorilor”. Probabil că Adi Nyc s-a dovedit cel mai violent la adresa semnatarului: “Nu vă pricepeți la fotbal și nici nu înțelegeți mare lucru din ce se întîmplă în fotbalul românesc”.

Căutînd să explice, nu să se apere, Răzvan însuși preciza că “la echipa națională nu se poate vorbi despre reconstrucție doar de dragul de a pronunța acest cuvînt. Echipa națională înseamnă cei mai în formă jucători în acel moment”. Logic, cei mai în formă după părerea selecționerului, singurul abilitat să ia decizii. Repet că nu există lot care să nu fie comentat în fel și chip, la noi și aiurea, acum și mereu. Iată însă că Lucescu junior și-a găsit peste timp un susținător chiar în persoana celebrului Johan Cruyff.

Deși Gazeta a publicat și ieri, în traducerea lui Andrei Niculescu, opiniile acestuia, revin asupra lor tocmai deoarece ar putea limpezi situația și, mai departe, i-ar putea convinge pe adversarii lui Răzvan că nu-s proprietarii adevărului. Sau măcar i-ar ajuta să nu mai fie foarte siguri pe ce afirmă.

Înainte de orice, le-aș aminti tinerilor cine a fost olandezul Cruyff. Mijlocaș ofensiv, a cîștigat de 3 ori Balonul de Aur, iar în 1999 a primit titlul de Jucătorul European al Secolului XX. Tehnician socotit printre cei mai autorizați și mai prețuiți reprezentanți ai conceptului de fotbalul total, unul novator la vremea respectivă, a cucerit Cupa Cupelor cu Ajax în 1987. A reeditat performanța cu FC Barcelona 2 ani mai tîrziu, cu formația catalană adjudecîndu-și 11 trofee, 4 campionate în Spania și, perla coroanei, Cupa Campionilor în  1992. De pildă, el l-a descoperit pe Guardiola, antrenorul de azi al Barçei, și nu și-a ascuns niciodată admirația față de Hagi, pe care l-a lăudat fără rezerve.

Cum gîndește Cruyff? “La o echipă națională, principalul obiectiv e acela de a crea un grup. Nu tineri sau bătrîni, nu unul sau altul, nu de la cutare sau cutare club, nu. Se poate spune că unul e mai bun decît celălalt, se poate discuta selecția unuia sau a altuia. Ceea ce nu se poate discuta e ce are antrenorul în minte. El ştie cel mai bine ce vrea să joace și cu cine, pentru că el știe cel mai bine dacă unul sau altul poate aplica pe teren ceea ce explică el în vestiar”.

În măsura în care Cruyff are dreptate, și de ce n-ar avea?, s-ar cuveni să-i acordăm credit lui Răzvan, reținînd mai degrabă ce face bine decît ce ni se pare că greșește ori chiar greșește. Adică să-l încurajăm, să fim solidari cu el la începutul unui drum care se anunță lung și anevoios. Numai că, din păcate, totdeauna e mai greu să construiești și mai ușor să dărîmi.

Comentarii (40)Adaugă comentariu

Lancaster (11 comentarii)  •  7 octombrie 2009, 17:50

Cruyff gândeşte ca un occidental, care ştie ce înseamnă cooperarea dintre oameni. În România, deviza (aplicată inconştient, dar cu perseverenţă) este „fiecare împotriva tuturor”.

axl (1 comentarii)  •  7 octombrie 2009, 18:12

haideti ca totusi orice grup ar creea mara spre exemplu la europene va avea 35 de ani… nu cred ca mai e bun , totusi singura enigma e de ce nu e costea convocat sau un mijlocas central ca avem cativa.. care nu mai pot fi folositi la nationala de tineret avand peste 21 de ani .

curier (10 comentarii)  •  7 octombrie 2009, 18:17

nea ovidiu nimic logic nu explica convocarea lui grigore

explorish (35 comentarii)  •  7 octombrie 2009, 18:18

de ce n-ar avea? pentru ca n-a fost niciodata antrenorul vreunei echipe nationale.

mm (15 comentarii)  •  7 octombrie 2009, 18:56

Cata dreptate ai! „Numai că, din păcate, totdeauna e mai greu să construiești și mai ușor să dărîmi.” Pe cata dreptate ai pe atat esti de subiectiv! De ce tii partea lui razvan si n-ai tinut-o cu aceeasi forta si pe a lui bergodi sau pe a lui bonetti? Ca romanu, impartial!

mihai (2 comentarii)  •  7 octombrie 2009, 19:03

sunteti atat de ingusti la minte incat imi fac cruce…dupa voi Johan Cruyff nu prea le are cu fotbalul, iar Razvan Lucescu nu stie sa selectioneze douaj’ de jucatori… se scapa din priviri ca razvan e unul din cei trei antrenori care au ajuns in ultimul deceniu intr-un sfert de cupa continentala (olaroiu, lucescu r. si lucescu m.), dar in ciuda performantelor pentru noi mai mult ca sigur ca nu ar fi buni…am impresia ca daca ar fi halagian pe banca la nationala s-ar potoli spiritele …

mihai b. (1 comentarii)  •  7 octombrie 2009, 19:03

pt explorish

daca marele Cruyff nu a antrenat vreo selectionata nationala nu inseamna ca nu stie ce vorbeste pentru ca el insusi a fost capitanul „portocalei mecanice” care a castigat de 2 ori consecutiv argintul mondial (74 – 78).sa intri pe blog si sa te erijezi in „judecatorul” declaratiilor unui om care a jucat,trait si simtit fotbalul la cel mai inalt nivel ca jucator si ca antrenor arata calitatea morala a oamenilor nostri(contestatari fara discernamant,a tot ce se petrece ).RESPECT CRUYFF!RESPECT R.LUCESCU!

dar (4 comentarii)  •  7 octombrie 2009, 19:14

Cand aduci la nationala jucatori care nu joaca meciuri oficiale din luna august (desi argumentul sau tocmai asta spune: aduc la nationala cei mai in forma jucatori la momentul respectiv), cand aduci la national un jucator, motivandu-ti decizia prin faptul ca a jucat acum 3 ani un sfert de finala, nu stiu ce avocat i-ar mai fi de folos. Totul se intoarce impotriva lui prin tot ceea ce spune si ceea ce face.

mas all del miedo (40 comentarii)  •  7 octombrie 2009, 20:25

nu inteleg de ce nu convoaxca tineri : Torje, Bourceanu , Silviu Lung jr , insista cu petarde gen Tataruseanu

dansulnorilor (15 comentarii)  •  7 octombrie 2009, 20:39

Foarte bine spus de data asta domnule Ioanitoaia. Dar din ce am vazut in comentariile trecute, toti se cred mari antrenori si probabil gandesc cam cat maimutoii astia de conduc cluburi de fotbal prin Romania si il contesta pe Razvan Lucescu deoarece nu le face jocurile asa cum isi contesta proprii antrenori. Insa ce nu intelege nimeni e ca poti contesta un antrenor daca dupa 4-5 ani de munca nu are rezultate, nu dupa 2-3 meciuri. De asta nicio echipa romaneasca nu mai are performante notabile. Dar sa-i lasam sa traiasca cu impresia ca Razvan nu e un bun selectioner si sa dea Dumnezeu ca nationala sa aiba rezultate. Eu unul am incredere deplina in selectionerul nostru.

a (3 comentarii)  •  7 octombrie 2009, 20:45

E un antrenor foarte bun.

Sandy (4 comentarii)  •  7 octombrie 2009, 21:18

Domn profesor,
cu tot respectul, dar cred ca in calitate de prieten a lui Mircea Lucescu nici nu putea fi alta pararea dv despre fiul Razvan. Desi am o parere diametral opusa, n-am scris comentariu la postarea anterioara pentru ca va inteleg sentimentele sau poate chiar obligatia… Argumentele prin care doriti sa va indreptatiti si sa justificati intr-un fel sustinerea lui Razvan sunt ridicole, mai ales exemplul cu Cruyff. Pele a fost mai mare (zice lumea), dar cunostintele lui in materie de fotbal au starnit mereu zambete. Spuneti-mi, va rog, ce nationala a antrenat Cruyff?

Ce tine de Razvan, am crezut ca va schimba in bine nationala, dar m-am inselat. Cumatrismul ii va strica toata imaginea de antrenor talentat pe care si-a creat-o cu atata munca si atatea sacrificii la Rapid, apoi la Brasov.

O seara frumoasa

Adi.NYC (49 comentarii)  •  7 octombrie 2009, 21:44

CLARIFICARI:

D-le Ioanitoaia, nu l-am luat la rost pe Razvan Lucescu. Cred ca este unul dintre cei mai buni antrenori din Romania la ora actuala si am mare incredere in el. In plus, pe langa rezultatele obtinute si calitatile bune de tehnician pe care le detine, pot spune ca este o persoana care nu se coboara la nivelul patronilor/actionarilor de la cluburile de traditie din Romania.

Razvan este intr-o situatie delicata pentru ca suporterii echipei nationale ii cer, cum spune vorba romaneasca, „sa fie si calare si pe jos” in acelasi timp. Mai exact, vor o echipa tanara cu care sa reuseasca sa mentina Romania in a 2 a grupa valorica. Ar trebui sa fie clar pentru toata lumea ca o astfel de echipa intinerita a Romaniei nu ar avea nici o sansa in meciul cu Serbia. Optand in acest moment pentru o echipa experimentata, imi spune ca Razvan Lucescu este un tip inteligent cu talent managerial. Va avea destul timp sa intinereasca echipa dupa ce pozitia Romaniei in a 2 a grupa valorica este asigurata.

Asta este motivul pentru care il suport pe Razvan 100%!!!

@ D-nul Ioanitoaia

Va respect ca om si pentru caracterul dvs. Sunt convis ca ati avut o influenta pozitiva in sportul Romanesc de-a lungul anilor, dar cred ca puteti aduce o contributie mai mare in fotbal. „Critica” mea se vrea cu caracter constructiv. Sute de mii, poate milioane de oameni va vad emisiunile si va citesc articolele si sunt influentati intr-o oarecare masura de catre dvs. As vrea sa va vad iesind in fata lumii cu o parere clara vis a vis de orice subiect din fotbal, iar aceasta parere sa fie sprijinita cu argumente solide.

Nu-mi place cand vad ca atacati pe jumate „caracterele” din fotbalul nostru sau ca incercati sa gasiti explicatii pentru deciziile prostesti pe care aceste personaje le fac. Aceste persoane o sa dispara cu timpul, dar FRF, Steaua, Dinamo, Craiova,…etc, vor ramane.

As vrea sa vad ca faceti front comun cu adevaratele valori/comori ale fotbalului Romanesc, profesionisti din fotbal si nu numai, si incepeti schimbarea la fata a presei sportive si a fotbalului romanesc.

Romania are potential!!! In Romania EXISTA TALENT cu carul (nu uitati Steaua a ajuns de 2 ori in finala cupei campionilor cu o formatie alcatuita numai din Romani), dar este nevoie de un bun management, este nevoie de o schimbare in mentalitate vis a vis de relatiile patron/actionar vs antrenor vs jucator, este nevoie sa-i folosim si sa-i ajutam oameni ca Hagi, Popescu, Petrescu,…etc, este nevoie de antrenori care vin din tarile cu traditie in fotbal, precum Bergodi, Bonetti,…etc (acesti oameni au crescut si jucat numai printre adevarati profesionisti si au fost antrenati de unii dintre cei mai mari antrenori ai lumii; avem nevoie de experienta lor; avem nevoie sa invatam de la ei!!!)

D-le Ioanitoia, aveti o mare putere si de aceea si o mare responsabilitate!!!

„With great power comes great responsibility.”

Hodjea Mite (11 comentarii)  •  7 octombrie 2009, 21:50

Cruyff spune multe adevaruri, insa el nu spune ca un antrenor trebuie sa lase in afara lotului jucatori de valoare, precum la noi Florea Costea, de dragul a nu stiu ce schema tactica ar avea in cap. De altfel, schema lui Razvan s-a vazut in returul cu Austria, 1-1 pe teren propriu, rezultat deloc promitator, cu acesti jucatori „in forma”. La general se pot spune multe, in particular situatia sta altfel. Piturca a nenorocit sansele fotbalului nostru la CM pentru ca a fost un selectioner slab, orb, lipsit de viziune. Razvan este ceva mai bun, dar nu este departe. In Romania nu sunt multe valori pe acelas post ca in marile puteri ale fotbalului. Chivu joaca la nationala fundas central, desi la Inter este fundas stanga. Orice eroare de selectie este platita. Asteptam ca un jucator sa aiba 30 ani ca sa joace la nationala? Bagam jucatori in nationala dupa mentalitate sau dupa valoare? Joaca Paul Codrea, adica vorba vine ca joaca, il cheama Paul Nimeni, si nu joaca Florea Costea sau Radu Stefan. Ravan este semi-orb iar jucatorii aceia pe care el ii numeste cei mai in forma nu au dat randament, nu sunt valori deosebite, nu sunt viitorul nationalei. Vad o infringere grea la Belgrad, dar sper sa ma insel.

un stelist plictisit (4 comentarii)  •  7 octombrie 2009, 21:59

In primul rand trebuie remarcat si admirat ca domnul Ioanitoaia ne citeste comentariile. Bravos, foarte democratic!
Intrand pe fondul problemei, pot sa spun insa ca nu m-a convins. Din pacate, rezolvarea disputei noastre nu poate fi gasita nici azi, nici sambata noaptea nici dupa meciul cu Faeroe. Ci abia dupa ce se vor juca o buna parte din meciurile de calificare pt 2012. Sper din tot sufletul ca noi carcotasii sa ne fi inselat iar nationala lui Lucescu jr. sa ne rada in nas de pe primul loc ar grupei de calificare.
Daca insa (Doamne fereste!) noi cei care strambam din nas vom avea dreptate, o sa avem doar palida consolare al uni „v-am spus noi”, dupa care ne vom balaci in noroiul nostru balcanic si vom privi din nou detasati europenele la televizor…
Hai ai nostri!

mihai (14 comentarii)  •  7 octombrie 2009, 22:06

Oriunde va duceti: la locul de munca ,acasa , afara exista grupuri. Asadar Razvan pune caramida cu caramida ca pentru cativa ani acest grup pe care toti „sariti” va aduce lucruri pozitive sau negative, asta vom vedea.Dar la intocmirea unui asemenea proiect trebuie RABDARE.Noi vrem ca un proiect sa tina 3 saptamani?
Macar sa ne calificam noi cu rudele lui Lucescu Jr. NU UITATI ,E VB LA ROMANI:GRABA STRICA TREABA.

cristi b (1 comentarii)  •  7 octombrie 2009, 22:42

dl. Ioanitoaia,
ce trebuie schimbat la „Nationala” este mentalitatea nu neaparat jucatorii . daca Razvan venea sa aduca o mentalitate sanatoasa la echipa , atunci in meciul cu franta, trebuia sa jucam altceva fata de meciul de la Euro. am fost mult mai slabi, am sapat transee si am asteptat (ca in meciul cu olanda de la euro) sa vedem daca francezii isi dau autogol.culmea! de data asta si-au dat! Razvan devenit „genialul” antrenor al Nationalei. Am crezut in aducerea lui sau a lui Dan Petrescu la Nationala, dar sunt foarte dezamagit. daca vrei sa castigi, trebuie sa indraznesti, altfel, o sa avem Pitzi Reloaded.
p.s. ce sa mai spun de meciul cu Austria…..cei mai in forma jucatori, bla,bla,bla….vai de noi.

jan pitesti (254 comentarii)  •  7 octombrie 2009, 22:52

sper pe viitor sa vedem o nationala mai buna si cu arie de selectie mai larga

Hodjea Mite (11 comentarii)  •  7 octombrie 2009, 23:49

Rid cu nervi cand aud ca trebuie sa schimbam mentalitatea, nu jucatorii, adic ajucam cu aceiasi pina o sa iasa la pensie. Hai sa punem atunci nulitati care alearga ca nebunii pe teren dar pe care nu o sa-i cunoasca mingea. Dealde Banel. Nu as ase face competitie. La ora sta trecem printr-o criza de talente, deci nu putem spera la ceva mare. Selectia este foarte importanta, numai jucatorii de valoare au tras echipele dupa ei la titluri.

un oltean (139 comentarii)  •  8 octombrie 2009, 0:35

Johan Cruyff n-a fost niciodata selectioner, iar majoritatea specialistilor in fotbal, inclusiv Razvan, spun ca este o munca total diferita fata de cea de la o echipa de club! Cu toate astea, sa admitem ca J. Cruyff cunoaste mult fotbal si are tot dreptul sa-si dea cu parerea..bun..i-auziti ce zice: „La o echipă națională, principalul obiectiv e acela de a crea un grup. Nu tineri sau bătrîni, nu unul sau altul, nu de la cutare sau cutare club, nu.” Aici Razvan l-a ascultat numai la partea cu cluburile, ca sunt doar 3 de la care a convocat, cu mici exceptii, insa a declarat ca i-a luat pe cei mai in forma, nu dupa criteriile lui Cruyff!! Hai sa vedem si formele…Tatarusanu, Nesu, Goian…rezerve pe la echipele de club… N Grigore ( pt forma de acum 3 ani!!), iar pentru a crea un grup cred ca i-a ales pe Mara si Panin!! Sa nu uitam de Mazilu si M Constantin de la selectia trecuta, care au venit degeaba la nationala, si cred ca vor mai veni! Are vreo legatura Cruyff cu ce a declarat Razvan?? Niciuna… Nu credeti ca in locul celor de mai sus, ar fi fost mai indicat sa fi venit niste fotbalisti tineri, atatia cati sunt, care, chiar daca n-ar fi jucat, ar fi fost important pentru ei sa fie acolo?? Costea e clar ca merita si are valoare peste multi din actualul lot, dar se vede de la o posta ca Razvan are ceva cu el, daca nu chiar cu Craiova…are fitze Costea??..si eu zic la fel, dar l-am uitat pe Mutu de la inceputul carierei?? L-au impiedicat cumva fitzele sa ajunga mare fotbalist?? Eu prefer unul fitzos, care sa dea 3 goluri pe meci, decat unul modest care sa se apere 90 de min in propriul careu!
In alta ordine de idei, nici mie nu-mi plac patronii din fotbalul nostru, dar se vehiculeaza mereu ca ar vrea jucatori la nationala pentru a le creste cotele..asa si?? Ce e rau in asta?? In afara de faptul ca baga ei ceva bani in buzunar, nu e benefic pentru echipa nationala daca ei ajung la cluburi mari din Europa??
La final, va spun ca si eu am fost convins ca Razvan va aduce ceva nou la nationala, dar m-am inselat si sunt foarte dezamagit de el! Cum zicea cineva mai jos, sper din tot sufletul sa aiba rezultate si sa ne dea peste nas carcotasilor, mie imi convine, dar drumul pe care a plecat este unul gresit…o sa va convingeti cu totii nu peste mult timp!

Robert (7 comentarii)  •  8 octombrie 2009, 0:58

Problema vine din mentalitatea romanilor, care trebuie sa fie nemultumiti de orice, pentru ca nimic nu merge in tara lor. In afara de asta, probabil ca majoritatea contestatarilor sunt fie tineri care s-au obisnuit cu performantele deceniului trecut, fie oameni care nu vor sa se uite in trecut. In afara de cei 10-15 ani, cam intre ’86 si 2000, Romania nu prea a avut fotbal si fotbalisti. De ce ar avea acum? Priviti meciuri din Cupele Europene sau ale nationalei intre anii 70-85. Meciuri slabe, defensiva la greu, jucatori mediocri (Cornel Dinu, Lita Dumitru, Ticleanu, Balaci, Camataru imi vin in minte), acum pompos numiti „glorii”. Nici ca joc, nici ca performante, nu sunt mai sus decat Buga, Dica, Goian, Danciulescu sau Maftei. Si atunci? Il vedeti peste 20 de ani pe Buga fosta „glorie” a Rapidului. Sau pe Danciulescu a lui Dinamo? Sa fim seriosi! Ce cerem de fapt?

Florin Costea este doar un caz mediatic si o problema olteneasca. Bud de la Gaz Metan e macar la fel de bun, dar nu-l promoveaza nimeni. Buga e clar mai in forma! Si? De unde Costea atunci? Ca are 24 de ani si a jucat ce a jucat in turul cu Serbia?

Lucescu a schimbat jumatate de echipa, asa cum isi doreau contestatarii lui Piturca. Au disparut Nicolita, Cocis, Codrea, Contra, Tamas. Au aparut cerutii Sapunaru, Ghioane, Nicu, Danciulescu. Se pare ca nici asa nu e bine. E nevoie de Costea, Bourceanu, Torje si alti jucatori slabi, doar pentru ca sunt tineri. Ca sa facem egal in Feroe, ca Austria, cu o echipa U23.

Asta e nivelul fotbalului nostru si asta putem sa facem acum. In rest, cu astia huliti, Lucescu a facut la Rapid si apoi la Brasov un grup care si-a depasit cu mult posibilitatile. De ce nu s-ar folosi de ei si la nationala? Pana la urma, Brasov si Urziceni sunt in fruntea clasamentului si e normal sa dea atatia jucatori la nationala. Fie ei de 20 sau 35 de ani.

PS: Unul il critica pe Codrea mai sus! De bine de rau, de ani buni, joaca titular etapa de etapa in Serie A. Cati jucatori romani joaca constant titulari prin campionatele puternice din Europa? Doar trei imi vin in minte: Mutu, Chivu si Codrea. Cred ca asta spune multe!

gabi (23 comentarii)  •  8 octombrie 2009, 1:03

Domnule Ioanitoaia,am avut mare incredere in Razvan la instalarea lui dar acum incep sa ma indoiesc chiar si de diplomatia lui cu care minuna pe toata lumea si am impresia ca incepe sa capete ceva din arogantza lui Piturca. Am ramas consternat cand am auzit justificarea chemarii lui Grigore la nationala.Iar daca patronii de cluburi au fost atacati dur de presa cand si-au spus parerea despre anumiti jucatori ca nu au ce cauta la nationala,el spune fara retineri de un jucator ca nu l-a convins(F.Costea) si nimeni nu ia atitudine. Daca poti spune asta despre un jucator care a marcat 3 goluri in ultima etapa,care marcheaza cele mai spectaculoase goluri din liga 1,iese golgheter si e cel mai bine cotat jucator de la noi pe transfer market,eu cred ca e o problema personala.De acord ca este un jucator capricios,dar un antrenor de valoare trebuie sa fie si un bun psiholog. Ori Razvan nu i-a dat absolut nici o sansa lui Costea. Si mai sunt alti jucatori de valoare pe la noi gen(Parvulescu,Bourceanu,Torje) dar noua ne trebuiesc doar jucatorii care sa alerge ca nebunii tot meciul chiar daca nu au valoare,treaba e sa nu pierdem ca fotbal jucam si alta data,nu stiu cand dar macar sper.

un oltean (139 comentarii)  •  8 octombrie 2009, 1:28

@Robert: „jucatori mediocri (Cornel Dinu, Lita Dumitru, Ticleanu, Balaci, Camataru imi vin in minte), acum pompos numiti glorii ”

Cum poti sa debitezi asa ceva??…macar nu mai scrie pe-aici ca te faci de ras…

Diaspora (7 comentarii)  •  8 octombrie 2009, 4:11

M-am saturat sa tot citesc prin presa despre „egalul pretios” cu Franta, acest „rezultat mare” declarat de Razvan si de jucatorii suparati ca „in tara asta nimic nu mai multumeste pe nimeni”. Sa fie clar, acest rezultat a fost obtinut cu MULT, MULT NOROC! Felul de noroc care se intalneste o data la 3 ani intru-n meci de fotbal. Atunci cand adversarul are un gol anulat, o bara si un gol dat in proprie porta la capatul unui meci in care am fost dominati in totalitate, n-am iesit din 30 de metri si n-am reusit sa legam mai mult de doua pase consecutive timp de 90 de minute (!), nu putem declara nicidecum un rezultat mare! Putem decat invoca NOROCUL. Pai daca ne multumim cu atat, si cu inca o calificare pierduta, atunci ce rost are sa ne mai apucam? TREZITI-VA! Meciul cu Franta pote fi considerat PIERDUT! Meciul cu Franta TREBUIE considerat pierdut. Debarasati-va de aceasta mentalitate ***

Burlaku’ (6 comentarii)  •  8 octombrie 2009, 6:14

Nea Ovidiu, ma bucur ca ai timp si rabdare sa citesti ceeace scriu „bloghistii”. Eu nu te critic, nu imi permit, nu am experienta si clarviziunea matale in fotbal. Incerc, cel mult, sa ma ridic la inaltimea limpezirilor asternute de matale cu atata echilibru si abnegatie.

@altii: mai oameni buni, nimanui nu i-ar fi usor sa aleaga. Este foarte greu sa alegi dintre o multime de mediocritati, carora le mai si lipseste constanta. De retinut: nu ma refeream la orasul de pe litoralul romanesc!

zorro (16 comentarii)  •  8 octombrie 2009, 8:50

Un om,..odata in august 1963, „somewhere in the world”..a facut un discurs celebru! Este o oda ,..a libertatii,..care incepe asa „I have a dream” ; toti romanii,..in afara celor imbogatiti peste noapte,..au acest vis! ; sa scape de ***** de azi! ; Romania e bolnava azi,..avind un presedinte ca Basescu,..si patroni la cluburi ca Becali,.Borcea,..Turcu,..etc!

RedJack (5 comentarii)  •  8 octombrie 2009, 9:14

Felicitari pentru articol. Aveti dreptate, mai ales ca vorbim totusi despre un antrenor care este la al 5-lea meci la echipa nationala. Orice s-ar fi intamplat in primele 4, acesta merita incredere.
In continuare nu imi vine sa cred cat de agresiv este contestat de unii care nu inteleg ce inseamna ideea de grup sau de atmosfera de echipa nationala. Probabil ca unii dintre cititorii dv (ex: „un oltean”) nu vor intelege niciodata, nici daca vor mai citi de 5 ori, semnificatia cuvintelor lui Cruyff.

eu (6 comentarii)  •  8 octombrie 2009, 9:57

Sunt absolut de acord cu ceea ce spuneti Dv in articol in ceea ce il priveste pe Cruyff dar sa nu uitam un lucru Razvan Lucescu pe langa lipsa de experienta ca antrenor in comparatie cu Cruyff are o FOARTE MARE PROBLEMA el nu a fost nici macar la 0,1% din valoarea lui Cruyff ca fotbalist in consecinta nu cred ca putem compara ce are in „cap” Cruyff ca tehnician, ce stie el despre fotbal, si ce are Razvan la care varful carierei a fost de portar la Sportul studentesc.
Desi sunt oltean nu vreau sa aduc in discutie cazul Costea dar vreau sa spun ca mai sunt jucatori care ar putea prinde macar lotul daca nu chiar echipa in acest campionat in locul unui din cei trecuti de 30 de ani. am sa spun doar un nume desi mai sunt multe altele: Prepelita (este un jucator pe care l-a remarcat si un anonim in ale fotbalului care se numeste Ilie Balaci, acelasi anonim care l-a remarcat si Bourceanu inainte sa devina cunoscut in fotbalul nostru.)

Radu (3 comentarii)  •  8 octombrie 2009, 10:04

Felcitati pentru ca cititi ce scriem si noi pe aici.
Din pacate se pare ca nu acceptati ca altii sa aiba o parere critica despre Lucescu jr. Il sustineti si este problema dumneavoastra, asa cum eu consider ca este un antrenor slab si fricos care nu a adus nimic nou in jocului echipei nationale. Piturca a avut rezultate de cand a preluat nationala. Egalurile cu Franta si Austria nu sunt rezultate pozitive sunt contraperformante. O sa vedem dupa meciul de sambata daca antrenorul autobaza 2 are si de data asta noroc ca la Paris.

zorro (16 comentarii)  •  8 octombrie 2009, 10:32

Personal sint pentru Razvan ; pacat pentru el,.. ca are 3 handicapuri majore ; este tinar,..nu a fost mare jucator,..si cel mai important,..nu are jucatori de valoare,..de unde poate sa selectioneze;..doar,..cu Coman, Radoi, Chivu,..si Mutu,..nu,..poti face o nationala!
Si,..daca unul,..sau doi,..din cei de sus e indisponibil,..e grav! ; dau in scris ,..ca nationala nu se va califica nici la urmatoarele europene,..dar nu din vina lui Razvan!

un oltean (139 comentarii)  •  8 octombrie 2009, 10:34

@RedJack: am inteles foarte bine semnificatia cuvintelor lui Cruyff, nu e cazul sa te dai tu destept! Cred ca ar fi cazul sa citesti tu mai bine, sa vezi daca Razvan face intocmai ce spune el! Daca nu ai observat, Cruyff spune ca se poate discuta, la o selectie, daca un jucator este mai bun ca altul, in cazul celor neselectionati, iar Razvan declara ca el i-a luat pe cei mai in forma…insa daca te uiti la asta…jumate din ei sunt rezerve, unii n-au mai jucat de cateva luni chiar! Pe de alta parte, noi nu suntem Olanda sau Anglia, sa ne permitem sa lasam acasa jucatori buni, de perspectiva, si sa luam toate babele din Liga 1 doar din dorinta de a crea un grup care peste 2-3 ani nu va mai exista…desi daca te uiti la ideea de grup, nici aici Razvan nu a facut dupa spusele lui Cruyff, exemple…Mazilu, M Constantin si altii, care au trecut pe la nationala ca sa ne spuna buna ziua doar! Numai bine!

dan (8 comentarii)  •  8 octombrie 2009, 11:07

Razvan e un tip inteligent si asta mi se pare cel mai important lucru la un selectioner…

corneliu (116 comentarii)  •  8 octombrie 2009, 11:44

o sal tineti in rate pana cand o sa vedeti ca este un foarte elocint vorbitor, un fot portar de duzina, un fiu de anrenor mare caruia ii face tata temele! L-ati alugat pe Piturca pentru ca asaati primit ordin? Ce legatura aveau rezultatele de la notionala cu zarurile? Sa vedemcnd o sa=l egaleze pe Piturcacu calificarile co echipa formata din jucatori altii decat cei din „echipa e aur”

dimitris (13 comentarii)  •  8 octombrie 2009, 11:56

dupa ce ca nu prea mai avem jucatori de valoare lucescu mai si limiteaza selectia in functie de echipele pe la care a jucat sau antrenat…e ca si cum ai avea posibilitatea sa mergi la razboi cu tancul dar tu mergi cu prastia ca pe-aia o cunosti….daca razvan era antrenor la craiova pun pariu ca avea acum in lot cel putin4 jucatori si gasea sigur argumentele ca ar fi fost o selectie corecta ,bazata pe valoare….nu poti pretinde respect atata timp cat tu nu esti corect….

dimitris (13 comentarii)  •  8 octombrie 2009, 13:37

nu am nimic impotriva jucatorilor de la rapid,brasov sau sportul insa selectia prea e cusuta cu ata alba…adica ,ca un facut,jucatorii acestor echipe devin brusc mai buni..ca si cum simpla prezenta a lui razvan in anturajul echipelor respective ii transforma brusc in jucatori de nationala…razvan este ori un antrenor alchimist de tranforma in aur tot ceea ce atinge ori ,mai probabil ,da dovada de incompetenta garnisita cu rea vointa …

Decebal (83 comentarii)  •  8 octombrie 2009, 13:43

Din cate am inteles eu, Cruyff spunea ca antrenorul trebuie sa aleaga jucatorii in functie de sistemul de joc gandit, nu de valorile individuale, pentru ca jucatorii nu au timp sa si le formeze la echipa nationala.

Insa aceasta explicatie a fost data vis-a-vis de jucatorii spanioli, unde aria de selectie este mult, mult mai larga. Daca maine ne-am apuca sa jucam 4-3-3, ne-am permite sa-l lasam pe Mutu acasa ? Avem suficient de multi jucatori talentati cat sa lasam acasa pe Costea sau Bourceanu ?

dimitris (13 comentarii)  •  8 octombrie 2009, 13:50

razvan pune pe primul plan orgoliul sau,selectand obsesiv jucatorii sai dorind astfel sa ne arate ca are succes iar meritele sa fie exclusiv ale sale…vrea sa ne arate ca e antrenor de aceea nu pierde niciun prilej de a ne aminti ce a facut el la rapid sau brasov.. laudarosenia lui nu numai ca nu miroase a bine dar pune in pericol chiar performata echipei nationale..o sa-mi spuneti ca raspunde de rezultate..daca o sa raspunda ca piti si o sa-si burdusasca buzunarele dupa un esec lamentabil ,nu ma incalzeste cu nimic….

raul (19 comentarii)  •  8 octombrie 2009, 14:07

Buna ziua domnule Ioanitoaia.Asa cred si eu ca dumnavoastra.Sa-i dam credit lui Razvan Lucescu la nationala.Va doresc sanatate.Multumesc.

Oti (6 comentarii)  •  8 octombrie 2009, 15:36

Va rog,daca se poate,ca dupa meciul Serbia-Romania,indiferent de rezultat,sa NU intrebati conducatori de club ce parere au despre meci.NU ne intereseaza.Intrebati antrenori,jucatori,fosti jucatori,fosti arbitri…NU ii mai sunati pe Becali/Borcea/Turcu/Iancu/Mititelu dupa meci, ei nu mai reprezinta acum nici masa larga de suporteri, nici macar cluburile (carora nu le vor binele), si nici specialisti nu pot fi numiti.

LP (1 comentarii)  •  8 octombrie 2009, 21:12

Pai se pare ca si Cruyff spune ca „selectia se poate discuta”. Cam deasta este contestat si Lucescu. De selectie. Inaintea lui au fost si alti selectioneri (si in opinia multora ceva mai calificati pentru aceasta meserie) la nationala. Cum de nimeni n-a avut ochi pentru multi dintre selectionatii de acum? La aproape 30 de ani precis jucau fotbal si in timpul lui Boloni si al lui Piturca. Si Iordanescu nu la seelctionat pe Craioveanu pentru SUA ’94 si a fost contestat. Si sa nu uitam ce lot avea Romania in ’94.
Nu mi se pare normal ca Lucescu sa nu convoace glogheterul ultimului campionat, de 24 de ani si care a dat 3 goluri in ultimul meci, pentru doua partide cu o miza foarte redusa.
Cum poate un selectioner sa spuna (sau sa dea de inteles) ca nu o sa convoace un jucator pentru declaratiile unui presedinte nefotbalist si care-si expune o parere de amator ca toti microbistii?

Nu i-am acordat credit lui Hagi in 2000 (doar 6 luni la nationala) de ce i-am acorda atata credit lui Lucescu?

Multumesc,

Comentează