Ovidiu Ioaniţoaia

A vorbit şi a scris pentru milioane de microbişti, a crescut generaţii de ziarişti şi continuă să facă din jurnalism privilegiul de a fi sincer cu oamenii

Biografie completă Toate articolele
Cele mai noi articole de Ovidiu Ioaniţoaia
Dopaj la FCSB?!

Când scriam aici, colecția e martoră, că meciul FCSB-CFR va fi de 1 ori X, mă gândeam la forma deosebită a gazdelor, dar și la numeroasele absențe din formația clujeană, obligată să joace pe Arena Națională fără niciun atacant de […]

...

A greșit Rădoi?

Din fericire, acum, în ajunul „triplei” Macedonia de Nord – Germania – Armenia de la sfârșitul lui martie, lucrurile stau altfel. Dacă, luați-o ca glumă, deși nu-i cea mai bună, Chiricheș nu se reaccidentează, atunci e foarte posibil ca toți […]

...

Știre falsă

Când căruța părea să se fi împotmolit mai rău, consilierul președintelui Burleanu a venit la Telekom Sport cu o afirmație care a surprins în aceeași măsură în care a și bucurat. Conform lui Andrei Vochin, în ianuarie-februarie 2022, la etapa […]

...

Spre un caz Oct. Popescu?

Cu atât mai important cu cât puştiul de la FCSB, născut pe 27 decembrie 2002, va fi mezinul „tricolorilor” convocaţi la Euro 2021. Tavi ar mai avea două cicluri la tineret, încadrându-se în regula U21 din Liga 1 până în […]

...

A văzut pe dos!

Hotărât s-o împiedice cu orice preț pe CSA Steaua să promoveze, cunoașteți contextul, Gigi Becali nu s-a lăsat până nu și-a făcut numărul. A trimis la „satelitul” din eșalonul 3 nu mai puțin de 8 jucători din lotul folosit de […]

...

Cenuşăreasa

România e singura ţară din Uniunea Europeană în care şcolarii nu fac 3 ore de educaţie fizică şi sport pe săptămînă!

Am spus şi ieri, subiectul nu-i cel mai atractiv, însă merită dezbătut. Refuzul de a aborda o problemă nu […]

luni, 5 ianuarie 2009, 7:07

România e singura ţară din Uniunea Europeană în care şcolarii nu fac 3 ore de educaţie fizică şi sport pe săptămînă!

Am spus şi ieri, subiectul nu-i cel mai atractiv, însă merită dezbătut. Refuzul de a aborda o problemă nu înseamnă niciodată rezolvarea ei. Concret, ca să recupereze măcar o parte din terenul pierdut, sportul românesc ar trebui să beneficieze ÎN 2009 DE UN BUGET CORESPUNZĂTOR. În cifre absolute, a crescut în ultima perioadă, dar nu şi în raport cu PIB-ul. Faţă de 2004, în 2008, ca să ne referim la ani olimpici, el a scăzut de la 0,1 la 0, 062. Deşi de fiecare dată a rămas destul loc pentru mai bine, iar obţinerea unui buget care să nu înceapă cu două zerouri se înscrie pe lista priorităţilor noului şef al MTS, ministrul Monica Iacob-Ridzi, mai degrabă alte cauze au provocat declinul sportului tricolor.

Indiferenţa cu care acesta e tratat în sistemul de învăţămînt e una dintre primele. La preţ pînă în 1989, campionatele şcolilor sportive şi ale liceelor de educaţie fizică au dispărut. La fel şi taberele de profil. Nu se mai organizează, s-au desfiinţat. Înainte de Revoluţie, în Ministerul Învăţămîntului, numit acum al Educaţiei, Cercetării şi Inovării, funcţiona o direcţie dedicată în exclusivitate Sportului, cu 15-20 de angajaţi. În prezent, de resortul respectiv se ocupă O SINGURĂ PERSOANĂ!

Fireşte, nimeni nu regretă vremurile apuse şi sîntem de acord, sau s-ar cuveni să fim, cu ideea de a strînge şurubul cînd şi dacă se poate. Dar sîntem datori şi să admitem, ne sileşte realitatea, că sportul a devenit o cenuşăreasă în şcolile noastre, a cincea roată de la căruţă! O sumedenie de alte dovezi demonstrează că, din păcate, lucrurile stau chiar aşa, adică prost. De pildă, doar 30 la sută din bugetul alocat Sportului din Învăţămînt se adresează activităţilor, în vreme ce 70 la sută reprezintă salariile corpului profesoral, care continuă să fie plătit mizerabil, la limita supravieţuirii.

Parlamentul Uniunii Europene a decis, atenţie!, NU A RECOMANDAT, A HOTĂRÎT, ca toate ţările membre să introducă în şcoli 3 ore de educaţie fizică pe săptămînă. Obligaţie, nu indicaţie. Măsura se aplică pretutindeni, nu şi în România, unde programa prevede două ore la clasele I-VIII şi una singură la clasele IX-XII Şi aici trebuie să intervină Monica Iacob-Ridzi, să insiste pe lîngă Ecaterina Andronescu, colega sa de la Educaţie, să respecte legile europene. Întrucît practicarea sportului, fără a face teoria chibritului, înseamnă sănătate şi, în final, viaţă lungă. Altminteri, în condiţiile în care copiii vor fi ţinuţi departe de mişcare, există riscul să ajungem chiar mai rău, nu o naţie de sedentari, ci de şchiopi.

În sfîrşit, deşi ar fi atîtea de adăugat, doamna Ridzi şi conducerea MTS mai au o misiune ce nu suportă nici o amînare. La iniţiativa legislativă a fostului senator Nicolae Mărăşescu, timp de 7 ani şef al Sportului ca secretar de stat, Senatul a votat recent, în octombrie, mărirea cu 50 % a salariilor antrenorilor cu categoria I remuneraţi din bani publici. Vreo 2.500 de TEHNICIENI cu experienŢĂ, care pregĂtesc, majoritatea lor, loturile naŢionale. Cum urmează ca propunerea să fie înfăţişată Camerei Deputaţilor, s-ar impune ca ministrul din Vasile Conta să urgenteze operaţiunea. Deoarece nu-i poţi cere unui antrenor să obţină performanţe cînd îi dai, precum astăzi, maximum 10 milioane de lei pe lună!

Comentarii (24)Adaugă comentariu

mihai (9 comentarii)  •  5 ianuarie 2009, 19:53

Ma bucura initiativa de a vb despre acest subiect dl Ovi .In legatura cu subiectul, observ multi copii jucandu-se in fata blocului -semn ca e mai placut sportul de „afara” decat sportul „pc”. Daca la noi se va continua cu aceste 2 ore de sport – atunci ne vom putea numi sora geamana a SUA- in sedentarism . Nu vreau 2 ore ,vreau 4 ore . Nu vreau pana in anul 2 in facultati ci pana in anul 3 sau 4.

gugu (5 comentarii)  •  5 ianuarie 2009, 20:06

***… sa fie chinuiti la orele de sport la sarit capra, sfoara, rezistentza la fuga si alte magarii????!!!! ore de sport in UE impicla practicarea de discipline sportive fara caracter de performantza,doar din placere. dar cand la noi in loc de un joc de baschet sau o miutza trebuie sa ne rupem coloana facand podu …. *** pe toti profii de sport din tara asta! sa fie sport dar miscare normala nu antrenamente spartane! cine e sa fie talentat si vrea sa faca performantza e treaba lui… dar nu trebuie sa sufere altii pentru asta.

FanFotbal (9 comentarii)  •  5 ianuarie 2009, 20:38

Eu la in liceu nu faceam nici macar o ora de Educatie Fizica. Faceam Matematica, pentru ca profu era sotul profesoarei de matematica.
Am fost nevoit sa chiulesc de la Lb. Romana sa pot sa joc un fotbal… Dar m-am descurcat, in afara de cateva greseli de ortografie si cateva romane ramase de citit.. Macar la Matematica nu am probleme 🙂

gogu (3 comentarii)  •  5 ianuarie 2009, 20:50

orele de sport din scoala nu ne aduc nici un beneficiu…

s-a spus ca datorita lipsei orelor de sport din scoala… sportul romanesc nu mai are baza pt selectie…

dupa parerea mea este total gresit…lipsa spatiului de joaca este cancerul sportului romanesc…pt ca acum pe langa blocuri nu mai sunt spatii de joaca…totul e ocupat de masini sau de buticuri…

pe vremea mea jucam zilnic fotbal in parcarea din spatele blocului si cate o miuta pe strada la lumina felinarelor…acum ti-e frica sa treci strada din cauza traficului…acum 30 ani daca treceau 2-3 masini pe ora

dublarea …triplarea ..orelor de sport vor mari numarul copiilor bolnavi…vor mari numarul pneumoniilor, a bronsitelor sau a alergiilor…
imunizarea prin sport nu se face in 1-3 ore saptamanale…ci pe maidan…in soare, ploaie, noroi…

MB (14 comentarii)  •  5 ianuarie 2009, 20:53

Nu stiu daca acest lucru era valabil in toata tara dar in orasul in care am crescut si am urmat scoala generala, in anii 80, exista o prejudecata nespusa cu voce tare conform careia daca incercai sa practici un sport, automat urmai sa neglijezi scoala si sa iti periclitezi viitorul. Mai mult, cind se apropiau tezele sau olimpiadele scolare sau examenele de admitere la liceu, nu mai faceam educatie fizica aproape deloc. Profesorii de limba romana si matematica vorbeau cu directorii si cu profesorii de educatie fizica si faceam tot romana si matematica .
La polul opus, exemplul vine din SUA unde locuiesc de citiva ani. Daca ati vedea ce mindrie este pentru un elev si pentru parinti sa fie intr-o echipa a scolii la un sport! Si cit de in serios iau toata treaba, cu competitii intre scoli, intre orase sau intre state! Noi ne consideram superiori americanilor cind vine vorba de fotbal, sustinem ca sintem mai talentati, ca avem o traditie pe care ei nu o au. In opinia mea, in 10-20 de ani nu vom mai reusi sa le facem fata intr-o competitie. Aproape fiecare scoala, liceu sau colegiu are o baza sportiva cu terenuri de fotbal care arata mult mai bine decit majoritatea stadioanelor din Liga 1. Se fac preselectii pentru echipe de fotbal inca din scoala generala. In comparatie cu ei, noi ne batem joc de viitorul fotbalului.
Stiu ca e o diferenta la nivel financiar intre SUA si Romania dar senzatia e ca nu doar banii sint problema, ci si lehamitea si nepasarea societatii in general.

Chat Noir (14 comentarii)  •  5 ianuarie 2009, 21:14

Foarte bine ca ati atacat subiectul domnule Ioanitoaia. Avem nevoie de tineri sanatosi in tara.

pedrosan (1 comentarii)  •  5 ianuarie 2009, 21:18

Orele de sport ar trebui sa fie reintroduse in scoli si licee dar ar trebui sa existe si o alternativa in afara scolii. Asociatii sportive, baze sportive, antrenori, totul pentru ca sanatatea copiilor sa fie intarita.

Laurean (17 comentarii)  •  5 ianuarie 2009, 21:25

Profesori ca Bebe Manolescu sau Buzatu de la Liceul „Maiorescu” din Giurgiu sunt exemplare rare. pentru ei nu exista duminica fara o competitie, fara un campionat de handbal, volei, baschet! Acuma, daca vrei sa faci ceva esti intrebat imediat „si eu ce cistig?” Si copii fac sport care pe unde apuca, iar posibilele talente – acolo unde parintii nu au bani sa-i „sponsorizeze” la un club se pierd, pentru ca nici antrenorii nu mai cauta, nu mai umbla prin scoli. Simplu! Nu au cevedea pentru ca terenul scolii sau sala de sport e pustie!

durden (338 comentarii)  •  5 ianuarie 2009, 21:26

este o initiativa laudabila dle ioanitoaia!!!va rog din suflet sa mai scrieti pe aceasta tema si daca se poate sa va indemnati si colegii sa o faca.pai la noi sportul este vazut k o materie la care daca nu ai 10 pe linie nu e bine.scade media generala.varul meu,din franta, are vreo 100 de kg si a ramas CORIGENT la sport!!ganditi-va la asa ceva in romania!!aveam colegi de clasa si de 120kg si aveau minim media 9!!!E DIFERENTA DE MENTALITATE IN ABORDAREA EDUCATIEI FIZICE IN SCOLILE DE LA NOI SI IN CELE DE AFARA!!!

codrinmc (9 comentarii)  •  5 ianuarie 2009, 21:36

Cu tot respectul pentru ceilalti profesori, consider ca sportul este cea mai importanta materie dintre toate, asa cum sanatatea este mai importanta decat cariera.

OR (1 comentarii)  •  5 ianuarie 2009, 22:15

Nu este adevarat ca in toate tarile UE copiii au 3 ore de sport /saptamana. In Marea Britanie copiii pana la 8 ani au 1 ora/saptamana iar cei intre 8-12 ani 2 ore/saptamana. Deci regulile UE nu se aplica numai in Romania. Asta nu inseamna ca nu sunt de acord cu 3 ore /saptamana. As fi bucuros sa fie asa.

redandblue (17 comentarii)  •  5 ianuarie 2009, 22:19

eu sunt in a XII-a si fac doar o ora pe saptamana sport , sunt „obligat” de pasiunea mea pentru fotbal sa mai chiulesc de la cate o ora ca sa mai ating si eu o minge…doar in romania se poate asa ceva , sa dai BAC’ul la sport si sa faci o ora pe saptamana

radu (63 comentarii)  •  5 ianuarie 2009, 22:49

nu ar folosi la nimic si daca ar fi 10 ore d sport. elevii pur si simplu nu merg la ore, isi cauta motivari pt a nu fi obligati. problema e la profesori, parinti, educatie. cand eram in liceu (pana in 2005) eram fericiti daca ne puteam organiza noi, elevii, un rahat de campionat d fotbal.

teo (36 comentarii)  •  5 ianuarie 2009, 23:00

Sant un prof. de ed. fizica din jud Arad si subscriu si eu bineinteles la aceasta idee , dar daca ma refer la conditile de practicare ale ex. fizice in scoala unde predau consider ca inca o ora in plus ar fi un chin atat pt elevi cat si pt mine ……. concret, in aceasta perioada cum nu avem o sala de sport , ne desfasuram orele in sala de clasa facand exercitii de forta la banca pe banca s.a.m.d.
Conditiile de care dispun la scoala unde predau eu „beneficiaza” si alte mii de scoli din tara asta , de aceea cred ca ar fii necesar sa ne punem la punct baza sportiva si apoi se poate vorbi de o marire a nr de ore de ed fiz.

inot (1 comentarii)  •  5 ianuarie 2009, 23:32

Consider pertinente comentariile voastre. Intr-adevar, podul sau sfoara nu au priza ca si jocurile sportive, dar nu cred ca sunt o scuza pentru a chiuli . Macar nu una serioasa.
Si chiar daca s-ar aplica hotararea UE, ar fi degeaba atata timp cat cei promovati sunt tot pilosii.

Geo (1 comentarii)  •  6 ianuarie 2009, 0:06

Copiii au alte tentatii in ziua de azi si multi le privesc cu groaza, ca pe niste ore de tortura. Unele fete se scutesc de sport tot liceul, cateva cazuri pe clasa sunt garantat. Dar sunt pentru 3 ore de sport decat 1 cat exista acum la liceu. Decat ore inutile de desen, muzica, latina la profil real mai bine sa faca miscare. Poate pofta vine mancand.

motanu spania (23 comentarii)  •  6 ianuarie 2009, 3:43

am avut un bar acasa timp de 3 ani 04-07.aveam terasa si in 06 am pus la un televizor meciurile campionatului mondial din germania.nu se umplea terasa…aveam 30 locuri nu mai mult erau meciuri cu 2 -3 oameni pe terasa .in general erau in virsta ,imi intreabau niste copii clienti :nu va uitati la fotbal nu va intereseaza?…raspunsul nu,noi cu calculatorul,cu messul….vorbesc ctrl,scriu sptr …asta e problema….stau cu calculatorul,parinti nu mai au timp de ei le cumpara un calculator si si-a luat de grija.el se pune la calc.maninca prostii…si joaca pe calc.nu sa caute vreo informatie sau altceva,apoi parinti sunt impotriva sportului neglijeaza scoala…si asa am ajuns ca copii de 14 ani sa aiba boli de 40 ani sa fie obezi etc.nu se mai face sport copii sunt la calc.terenurile scolilor sunt goale este o problema nationala asta …dupa parerea mea…

stetoscop (1 comentarii)  •  6 ianuarie 2009, 7:44

mai intai ar trebui create conditii si apoi cerinte.

sorin13a GRESALA!!! (3 comentarii)  •  6 ianuarie 2009, 12:06

Locuiesc in Germania de 19 ani, am 3 copii/cel mare a terminat scoala iar ceilalti 2 sunt in scoala medie deja si nu a fost pana acuma niciunul sa aibe mai mult de 2h/saptamana.
D-le Ioanitoaia informati-va mai bine!!!!
Sportul aici ca si in Romania se practica in cluburi dupa programul scolar.

munchen (2 comentarii)  •  6 ianuarie 2009, 13:23

da domnule Ioanitoaia tocmai aici este problema toata lumea astepta sa faca guvernu, ministeru profesorii de educatie fizica.Si eu locuiesc in germania si am copii la scoala ,au doua ore de sport si una de inot pe saptamina,iar la sport,pina la clasa a patra fac cu invatatoarea.Se face sport dupa scoala,fiecare cartier sau sat are o baza sportiva unde te poti inscrie dupa ce platesti o cotizatie, majoritatea antrenorilor sint parintii copiilor care fac asta din placere adica voluntar dar bine inteles organizati ca un club cu legitimati inscrisi in competiti dar cum spuneam majoritatea se face volntar

LUPU (47 comentarii)  •  6 ianuarie 2009, 14:24

PAI SA NE INTELEGEM MIAI, SEUA ORI E EXEMPLU IN SPORT, ORI SUNT SEDENTARI?

FAN SPORT (1 comentarii)  •  6 ianuarie 2009, 14:51

Dupa cite stiu eu sportul in general in UE este pe baza privata.Si inj licee sau scoli(pt ca acolo sint private).Antrenorii si profesorii sint platiti de cei care DORESC sa faca sport nu de la buget.Bugetul sustine scolile PUBLICE in masura puterii lor.Min.Sportului acolo se ocupa de pregatirea echipelor si a loturilor la JO nu tot timpul ci o perioda de max.6 luni.In rest fiecare sportiv si antrenor NU este platit de STAT.Dar DV. stiti asta ff bine.De ce nu spuneti de atitia ani ADEVARUL domnule IOANITOIA?????????????????????

simona cretu (1 comentarii)  •  6 ianuarie 2009, 15:20

referitor la sport,
ar trebui sa aduceti in discutie si bazele sportive din Bucuresti
care in loc sa fie amenajate ptr ca locuitorii capitalei sa practice sport, au fost retrocedate aiurea, pe interese. stiti cine mi-a spus ca au fost retrocedate pe interese? Chiar dna Malaura chiliman, sefa la Urbanism din Primaria Capitaliei.

psycho (5 comentarii)  •  6 ianuarie 2009, 16:32

eu unul sunt elev de liceu. am sportul 2 ore pe saptamana pe care le fac la rand in aceeasi zi pentru ca avem de mers pana la sala de sport aproape 1 kilometru in fiecare ora, in pauza de 5 minute.
problema cea mai mare nu ar fi asta ci faptul ca multi elevi nici la alea doua ore de sport nu se duc. li se pare o corvoada sa se schimbe in echipamentul de sala si sa alerge cat ne pune profesorul.
De asemenea dupa doua ore de alergat suntem extenuati si pe langa faptul ca trebuie sa ne grabim la scoala ceilalti profesori au orele lor. trebuie sa ne predea, sa ne asculte, sa ne dea lucrari si toata ziua este bulversata pentru ca nimeni nu mai are chef de ore.
am uitat sa spun ca de fapt avem o ora de sport si am bagat noi una optional ca sa avem timp sa ajungem la sala, sa ne schimbam si sa jucam umpic de handbal sau sa dam probele. poate ca daca am avea 3-4 ore de sport pe saptamana nu ar mai fi atatia copii cu inceput de obezitate in romania si am sta mai bine la capitolul sanatate …

Comentează