Ovidiu Ioaniţoaia

A vorbit şi a scris pentru milioane de microbişti, a crescut generaţii de ziarişti şi continuă să facă din jurnalism privilegiul de a fi sincer cu oamenii

Biografie completă Toate articolele
Cele mai noi articole de Ovidiu Ioaniţoaia
Dopaj la FCSB?!

Când scriam aici, colecția e martoră, că meciul FCSB-CFR va fi de 1 ori X, mă gândeam la forma deosebită a gazdelor, dar și la numeroasele absențe din formația clujeană, obligată să joace pe Arena Națională fără niciun atacant de […]

...

A greșit Rădoi?

Din fericire, acum, în ajunul „triplei” Macedonia de Nord – Germania – Armenia de la sfârșitul lui martie, lucrurile stau altfel. Dacă, luați-o ca glumă, deși nu-i cea mai bună, Chiricheș nu se reaccidentează, atunci e foarte posibil ca toți […]

...

Știre falsă

Când căruța părea să se fi împotmolit mai rău, consilierul președintelui Burleanu a venit la Telekom Sport cu o afirmație care a surprins în aceeași măsură în care a și bucurat. Conform lui Andrei Vochin, în ianuarie-februarie 2022, la etapa […]

...

Spre un caz Oct. Popescu?

Cu atât mai important cu cât puştiul de la FCSB, născut pe 27 decembrie 2002, va fi mezinul „tricolorilor” convocaţi la Euro 2021. Tavi ar mai avea două cicluri la tineret, încadrându-se în regula U21 din Liga 1 până în […]

...

A văzut pe dos!

Hotărât s-o împiedice cu orice preț pe CSA Steaua să promoveze, cunoașteți contextul, Gigi Becali nu s-a lăsat până nu și-a făcut numărul. A trimis la „satelitul” din eșalonul 3 nu mai puțin de 8 jucători din lotul folosit de […]

...

O idee bună, dar nu foarte

Între alte măsuri ce urmează să se aplice din sezonul 2016-2017, Adunarea Generală a Ligii Profesioniste a votat și obligația fiecărei grupări din Liga 1 de a avea 4 jucători formați la nivel național și 4 la nivel local în […]

joi, 29 ianuarie 2015, 9:35

Între alte măsuri ce urmează să se aplice din sezonul 2016-2017, Adunarea Generală a Ligii Profesioniste a votat și obligația fiecărei grupări din Liga 1 de a avea 4 jucători formați la nivel național și 4 la nivel local în componența lotului, alcătuit din maximum 25 de persoane. Scopul unui asemenea demers e ușor de intuit.

Pe de-o parte, se îngrădește invazia de străini, se reduce numărul acestora, iar pe de alta, se încurajează descoperirea, creșterea și lansarea talentelor autohtone. Evident că o asemenea politică servește și echipei naționale, consolidării ei.

E drumul pe care am înțeles că va merge, mai apăsat decît pînă acum, și campioana României. Clubul roș-albastru a decis, informația provine din surse verificate și demne de crezare, să ia prioritar jucători români. În viitorul imediat, numai jucători români, exclusiv, astfel sună indicațiile transmise de la Poarta Albă.

Printr-o altă hotărîre importantă, LPF și-a propus limitarea importului de fotbaliști. Concret, pentru a fi legitimat în Liga 1, unui jucător extracomunitar, din afara Uniunii Europene, i se cer, sine qua non, minimum 3 selecții în “naționala” țării sale, bifate în anul dinaintea venirii. Indiferent la ce categorie de vîrstă. Restricția nu se aplică și celor din spațiul UE întrucît, în caz că s-ar proceda așa, s-ar încălca dreptul la libera circulație a forței de muncă.

Ideea pare bună și chiar e. Dar cu anumite obiecții.  În sensul în care, dacă s-ar fi pus în practică mai demult, n-ar mai fi ajuns în Liga 1, adevărat, pe lîngă numeroși jucători de duzină, pe lîngă destule ciurucuri, nici brazilienii Wesley și Eric, nici argentinianul Brandan, nici nigerianul Fatai, nici tunisianul Hamza și nici, de pe o listă mai lungă, japonezul Takayuki. Evoluțiile tuturor acestora au onorat campionatul nostru în diverse perioade, chiar l-au luminat.

Din păcate, restricția respectivă, de la care se așteaptă efecte pozitive, poate fi ușor ocolită pe considerentul că destui sînt fotbaliștii extracomunitari, mai ales din Africa și din America de Sud, care devin cetățeni francezi ori portughezi și, obținînd pașapoarte UE, primesc statutul de a juca în România. Normal că tînărul manager dinamovist Daniel Stanciu a găsit motive să se declare surprins. Parcă depășit de împrejurări, Stanciu s-a mirat că “nu putem aduce un brazilian dacă n-are 3 selecții în echipa națională, dar putem aduce un neamț din liga a 5-a!”!

Are perfectă dreptate, lucrurile nu-s deloc în regulă, e încă serios de umblat la ele. Evident că discutăm despre un pas înainte. Doar că despre unul timid, mai degrabă jumătate de măsură decît măsură întreagă. Tocmai pentru că puțin nu-i mult, însă e mai mult decît nimic, președintelui Gino Iorgulescu i se cuvine o bilă albă. LPF caută să schimbe ceva, se străduiește să înnoiască, iar încercarea moarte n-are.

Comentarii (44)Adaugă comentariu

eggue (2 comentarii)  •  29 ianuarie 2015, 10:05

treaba-i simpla: sa se intocmeasca indicatori de performanta. de ex un fotbalist extracomunitar, care bifeaza 3 din 5 criterii sa poata fi transferat(ex de criterii: 100+ meciuri intr-o prima divizie; 50 goluri in ultimele 2-3 sezoane; 10-15 meciuri in cupe africane, americane, asiatice samd…)!!! parerea mea 🙂

dan t (81 comentarii)  •  29 ianuarie 2015, 10:11

aceste lucruri le am mai auzit din gura celui ce a cumparat meciuri si campionate! problema e ca exact ca si acum se loveste de problema nationalei…. caci in ultimii ani ,becali a avut sau nu nevoie de jucator l a cumparat ca sa nu l ia altcineva doar sau ca sa faca in ciuda celorlalti,aceasta a fost politica stelei careia i au fost si virati preferential jucatori de la viitorul care viitor s a vrut o mare academie dar care parerea mea e un mare fasss si datorita faptului ca hagi da numai la steaua jucatori in plus nici un jucator de valoare medie macar nu a iesit de acolo

gelu (116 comentarii)  •  29 ianuarie 2015, 10:15

brandan n-a fost mare fotbalist niciodata..la urziceni a mers olecuta fiindca echipa era modesta…krk e unul din putinii argentinieni care nu stie sa dribleze…aici e nemultumirea: ploaia de sudamericani care nu stiu cu mingea, lucru imposibil de explicat!

Dr (34 comentarii)  •  29 ianuarie 2015, 10:16

Importul trebuie limitat daca ai valori locale. La noi nu e insa cazul. A fost pe vremea generatiei lui Hagi dar valorile adevarate s-au imputinat an de an.

John (564 comentarii)  •  29 ianuarie 2015, 10:20

Adica e buna, dar nu prea ? Nea Ovi, e alba ori neagra?

Augustin (2 comentarii)  •  29 ianuarie 2015, 10:23

A murit Batrana Doamna din Arad, fosta mare campioana si presa se ocupa de maruntisuri…

dan t (81 comentarii)  •  29 ianuarie 2015, 10:37

aaaaaa si inca ceva….nu stiu ,nu inteleg de ce ar conta opinia celor de la steaua! oameni buni e echipa care,a carei patron a fost dovedit ca a cumparat meciuri,campionate…peste tot in lume oricui i ar crapa obrazul de rusine ptr asta

bigbear (42 comentarii)  •  29 ianuarie 2015, 11:03

Si in ultimii 10 ani ce jucatori romani au stralucit? La ce nivel este Viitorul, echipa numai de romani? Cum se face ca Petrolul, CFR sau Astra, cu „ciurucuri” s-au clasat mereu in fruntea clasamentului?
Toata divizia B e plina de romani crescuti local, si? Este exact ideea lui Ceausescu – nu cumparam nimic, producem totul la noi in tara si rezultatul il cunoastem toti.

ajax (30 comentarii)  •  29 ianuarie 2015, 11:07

# 6 Augustin
Pai..daca era batrana normal ca a murit. Lasand gluma la o parte, nu vad unde e tragedia. A disparut o echipa care a facut ceva performanta acum 50 de ani…asa si ? Au cazut imperii si lumea a mers inainte.

FC Steaua Bucuresti (9 comentarii)  •  29 ianuarie 2015, 11:38

Multumim Nea Ovi! Nicio zi fara articol despre marea iubire FCSB

Stefan (17 comentarii)  •  29 ianuarie 2015, 11:45

Messi nu ar fi avut ce cauta in campionatul romanesc. Nici nu e nevoie. Ai nostrii ca brazi.

cristian007 (25 comentarii)  •  29 ianuarie 2015, 11:56

Ar fi interzis si neamtul din liga a 5a doar ca nu este legal. Ideea este buna, totusi as vedea macar un extracomunitar in lot. Tocmai in ideea enuntata : am avut noroc de jucatori extracomunitari de calitate si care nu indeplineau regula cu 3 selectii. Pe de alta parte Dayro Moreno indeplinea regula dar aici a fost un dezastru.

Max (9 comentarii)  •  29 ianuarie 2015, 11:58

Trebuie sa ne hotarim daca vrem performanta la nivel de cluburi sau vrem sa promovam jucatori autohtoni. Nu le putem avea pe amindoua, dar daca raminem la sistemul actual, riscam sa nu ne alegem cu nici una dintre variante. Sistemul propus de LPF e bun, mai putin conditia numarului minim de selectii la nationala pentru jucatorii extracomunitari. Asta reduce artificial baza de selectie si nu da nici o sansa cluburilor din Romania de a gasi jucatori buni si ieftini in Africa sau in America de Sud. Orice jucator care ajunge la nationala in orice tara are deja zeci de scouteri roind in jurul lui care ii ofera contracte mult mai bune decit ce i-ar oferi un club din Romania. Mai mult, data fiind valoarea campionatului romanesc, nu vad de ce ar alege un jucator de nationala din Zambia (de exemplu) sa-si ingroape cariera aici.

gugu (72 comentarii)  •  29 ianuarie 2015, 12:27

Excelent.

Petrescu (2118 comentarii)  •  29 ianuarie 2015, 12:39

Daca n-ati fi atat de „imbarligator” cu exprimarea impecabila in Limba Romana pe care o afisati in scris aproape zi de zi, v-as fi spus acum ca incercati sa promovati interesele impresarilor de jucatori extracomunitari si ca nu vedem acest „promo” reflectat in publicitatea de la ziar 🙂

Cheetah (2118 comentarii)  •  29 ianuarie 2015, 12:46

Draga Petrescule, pai tocmai asta e ideea, Maestrul are o asemenea experienta de scris, incit transmite idei generatoare de scandal mediatic, dar nu expune ziarul criticilor subtile ale unor oameni care gindesc, ca si tine, dealtfel 🙂
Articolul de azi e BUN, nu-i pot gasi personal nici o fisura, ai dreptate si aici.

In fond, ideea lui Gino I. cu limitarea la max. 70% a importului de jucatori dintr-un lot e buna ; dar procentul calculat dupa cifrele prezentate de Maestru aici mi se pare MULT PREA MARE.
Ideal ar fi fost invers, 30% import, hai treaca’, max. 50%. Dar LPF-ul stie mai bine ce si cum, nu neg asta.

Gigi faianta (911 comentarii)  •  29 ianuarie 2015, 12:51

Bre nenea OVI, lasa bre ca am eu niste brazilieni tineri, vanjosi si copti ca niste pepenasi de Dabuleni in iulie, aci la Albota, ce le mai trebuie bre sa mearga pana la fluviul Rio sa ia „marfa”, le dam noi de la intersectia Dunarii cu Oltul! 🙂 🙂 🙂

Gogu fotovoltaic (911 comentarii)  •  29 ianuarie 2015, 12:56

Bai Gigi, lasa bre jucatorii deoparte, ca nu te pricepi 🙂 – mult mai bune-s placile de ceramica, se vand ca focul 🙂
Mai invata bre si matale pina sa ajungi la nasul lui Gino Iorgulescu ori la excelenta sa Ioanitoaia…. invata, ca asta innobileaza, uita-te la mine in ce hal am ajuns… 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂

iobag (4 comentarii)  •  29 ianuarie 2015, 13:32

hai sa fim seriosi .ce mari performante europene au avut echipele de straini? petrolul a facut mai mult act de prezenta in cupa uefa si cfr intr-un singur sezon de varf a fost aproape de o calificare mai degraba matematica decat realizabila in optimile cupei campionilor .si asta intr-o grupa accesibila si niste imprejurari favorabile cum nu cred ca or sa mai vada echipele romanesti multi ani de acum incolo. din pacate nici atunci n-am stiut/putut sa profitam .
crede cineva ca facem mare echipa la nationala daca naturalizam alde hamza sau eric? :))) ce mari fotbalisti am naturaliza noi?
ca sa aplici pentru cetatenie trebuie sa stai aici parca minim 4 ani ,chestie perfect rezonabila, un strain care vine sa joace in romania daca e cu adevarat bun in maxim 3 ani a plecat .
importul asta de straini e doar o metoda a patronilor de a se scalda in mediocritate urmarind rezultate rapide ,fara un proiect pe termen lung.

marian (160 comentarii)  •  29 ianuarie 2015, 14:30

Domnule Ioanitoaia, s-ar putea ca decizia LPF sa fie un balon de sapun si nimic mai mult, atat timp cat dreptul la munca este un drept individual universal (Declaratia Universala a Drepturilor Omului, ONU, 1948 – art. 23, al. 1) si inalienabil. Agentii de jucatori lucreaza in echipa cu avocati care pot demonta fara mari probleme o astfel de decizie si orice instanta din tara sau din strainatate le va da castig de cauza fara mari discutii, de la primul termen. Si atentie, dreptul muncii nu este o cauza de competenta instantelor sportive gen TAS. Sa vedem, dar cred ca asa va fi.

Ramon (127 comentarii)  •  29 ianuarie 2015, 14:36

așa cum v-ați exprimat, nu rezultă că cei 8 trebuie să și joace, deci se pot folosi 11 străini și 5 rezerve autohtone, etc. România este un exemplu de cum merge prost o afacere dictată de sus. Comunismul condus de nea Nicu a fost un faliment mai ceva decât tot estul european, de 25 de ani tot schimbăm conducătorii și tot faliment scrie pe țară. Dați și câteva exemple de străni care au avut succes în campionatul nostru și în cele din urmă care ar fi motivul să aducem străni, care nici nu știu să dea șpagă patronului ? Românul știe să cotizeze încă din școala primară, să ”închidă ochii”.

Marius (347 comentarii)  •  29 ianuarie 2015, 15:04

Dl Ovidiu scrie despre Steaua ca sa aiba trafic. Daca scria despre Dinamo ori Rapid scoatea 3-4 postari caci insolventii mai au impreuna fani cati vin intr-un sfert de peluza pe Ghencea.

vasco (363 comentarii)  •  29 ianuarie 2015, 15:10

Cea mai buna idee ar fi declararea insolventei intregului fotbal romanesc,efctuarea unui audit de catre DNA-ul (german,nu romanesc,pentru a fi sigur corect)si declararea falimentului.Oricum,in afara de evziune nu se intampla nimic notabil,spectacolul (sic!)din teren e deplorabil,asa ca…ce am pierde noi,spectatorii romani?Nimic.Doar baietii de cartier nu ar ma avea unde-si striga frustrarile…Succes crizei,succes DNA!

Cristi (17 comentarii)  •  29 ianuarie 2015, 15:59

Portugalia este o tara care naturalizeaza usor diversi jucatori, din fostele sale colonii in Africa sau suamericani. Asa ca dincolo vor putea veni. De asemenea , daca se doreste valoare, e cam aiurea sa nu poti aduce un brazilian decent care nu are loc in nationala lui, dar sa poti aduce jucatori de nationala Uzbekistanului. Mai degraba se stimula cresterea juncatorilor prin obligativitatea de a avea un farm team in liga a 3a, daca a doua tot trece la sistem de o serie. Dar cita vreme antrenorii de la juniori sunt cei care sunt, lasindu-i cu lacune tehnice, tactice si de pregatire fizica, acestia nu vor face saltul.

Cocorico (911 comentarii)  •  29 ianuarie 2015, 16:51

@ marian #20, s-ar putea sa aveti dreptate, dar ma tot gandesc daca LPF o avea juristi competenti sa analizeze si aceste aspecte, Dvs. ce credeti?
Ca eu zic ca ARE, deci posibil sa fi luat in calcul si acest scenariu cu „avocatii” impresarilor avizi de bani si capabili sa „importe” jucatori si din Noua Zeenlanda, in caz ca se cumpara ieftin si se vand scump aici in Europa.

zurzu-zurzu (40 comentarii)  •  29 ianuarie 2015, 17:38

Nea Ovidiu,singura solutie e ca FRF si LPF sa puna cu adevarat osul la treaba !.Autogospodarirea interna a fiecarui club e solutia,cu conditia ca FRF sa dea o lege prin care sa stipuleze clar,maxim 5 jucatori straini,indiferent ca sunt comunitari sau extracomunitari din care maxim trei in teren,indiferent daca sunt schimbari in timpul jocului si schimbi tot cu un strain Solutia de acum nu i nici cal nici magar.Adica un fel de a nu supara pe nimeni ,tipic romanesc.Niciodata nu o sa facem lucrurile pe de a ntregul ,dar mereu pe jumatate,cu loc de interpretare si alibi.Iorgulescu nu merita felicitari si nici bile albe deloc pentru asta.Cluburile sa fie obligate prin legi date de LPF si FRF prin care sa si infiinteze academii,sa faca dovada unei sume anuale stabilete de forurile de conducere federative pentru aceste academii,sa oblige ca antrenorii sa mearga la specializare in strainatate,sau FRF sa aduca specialisti si sa oblige antrenorii acestor academii sa vina la pregatire.Sa mareasca salariile la acesti antrenori,ca astfel tentatiile de a lua spaga sa scada si astfel doar cei talentati sa joace,nu cei de barosani care vin cu plasele si plicurile cu bani.Daia nu vin copii talentati din urma,pentru majoritatea sunt copii de famili nevoiase de la tara si nu numai.Pna nu se pun bazele sanatoase jos,cu un program solid pe termen mediu si lung,solutiile astea asa din stilou pentru maine si poimaine,nu vor rezolva nimic.Deci mai lasati ne cu bilele albe si laudele,ca acesti oameni nu le merita deloc.Si daca vor face ceva bun pe viitor,sunt lucruri normale,nu iesite din comun.Trebuie o lege a antrenorilor prin care sa fie protejati de abuzurile presedintilor de club,ca acestia sa nu mai fie demisi dupa 3 etape,sau ca nu le fac lor mofturile.Sunt multe lucruri de facut si vad ca nu se fac.L am blamat pe Sandu,care intradevar e groparul fotbalului romanesc,dar vad ca nici Burleanu nu face nimic.La noi e cu furatul si las o ,ma ca merge asa!D aia suntem in mizeria asta din care nu mai putem iesi.Ii vad ca unii vor 18 echipe in Liga l si in celelalte la fel.De unde frate,cand trei sferturi sunt faliment,insolventa,etc?

Nelu Ploiesteanu (1 comentarii)  •  29 ianuarie 2015, 18:03

Se pot folosi 11 straini, de acord cu Ramon #21, dar intrebarea e de unde ii gasesti pe cei care sa fi jucat in echipa nationala de macar 3 ori in ultimul an? Cluburile noastre nu au bani pentru romani si de unde sa plateasca salariile unor international din Brazilia, Uruguay ori Senegal? Ce propune liga e o utopie.

Marean (270 comentarii)  •  29 ianuarie 2015, 18:07

@Petrescu #15. Tu esti alt inchipuit care se crede inteligent. E cea mai mare prostie chestia cu interesele unor impresari dar mai mica decat cea cu imbarligator. Poate tu sa pricepi ce ai vrut sa zici.

Alunelu (56 comentarii)  •  29 ianuarie 2015, 18:46

Iobagule, la fiecare exemplu al tau exista si contraexemplu. De 3 ori campioana CFR Cluj se inscrie in aceasta ecuatie, ca si ascensiunea Vasluiului, a Pandurilor si recent a Petrolului. Si Rapid din perioada Spadacio intra aici.

lute (50 comentarii)  •  29 ianuarie 2015, 19:56

în multe privințe, băieții ăștia veseli gândesc cu organul de rezervă. după mintea lor, fotbaliști gen Ronaldinho, Pastore n-ar putea fi aduși de cluburile românești. lăsați, cercopitecilor, măcar unul sau doi și mai tăiați din comunitari, dacă aveți curaj.

Atlanta (4 comentarii)  •  29 ianuarie 2015, 20:25

Nea Ovi, nu inteleg neam, ideea e buna ori e rea? Scrii frumos dar in dodii.

Olteanu (478 comentarii)  •  29 ianuarie 2015, 20:34

Nu il plangeti pe Ioanitoaia deoarece el are cel mai bun trafic. Rau e ca nu raspunde niciodata in timp ce Paraschivescu comenteaza orice primeste. Pare ahtiat sa dea bine la bobor, sa placa publicului. Dar commenturile lui trebuie impartite la 2.

Loulou (1 comentarii)  •  29 ianuarie 2015, 20:40

Sunt de acord cu Sumudica atunci cand zice ca modificarile astea sunt o idiotenie. Ca si retrogradarea a 6 echipe dintr-o data ce nu se mai intampla in niciun campionat din europa. Dar de la un impostor ca Burleanu si un bisnitar ca Iorgulescu nu ai ce astepta altceva.

vasco (363 comentarii)  •  29 ianuarie 2015, 21:45

Vesti bune:CFR 1907 a intrat in insolventa,acum s-a intors in timp,e cam prin anul 1908,in curand va ajunge in anul 1906,adica nu va mai exista…Succes in continuare crizei si DNA…care l-au speriat pe marele Arpi,”mandria Arghealului”….sper sa dea faliment intreaga clica de evazionisti,zisi „fotbalul romanesc „,iar unii dintre ei sa ajunga sa faca „management sportiv”pe la Poarta Alba,eventual sa scrie si o carte,asa ,pentru reducerea pedepsei. Doar asa,poate,ne vom apuca,vreodata ,sa facem lucrurile asa cum trebuie.

paul.o (37 comentarii)  •  29 ianuarie 2015, 22:17

Iubim Comunicatea Europeana dar numai cand ne avantajeaza pe noi :aceiasi intrebare isi pune si managerului unui club german sau englez : cu banii pe un fotbalist roman sau bulgar mediocru as putea aduce doi brazilieni sau argentinieni de clasa.Nu vreau sa exagerez dar daca Chiriches, Maxim & Co au ajuns la cluburile unde joaca ( sau fac tusa), un rol l-a avut si restrictia la nivel de CE privind jucatorii extracomunitari.

vice (14 comentarii)  •  29 ianuarie 2015, 22:52

Adevarul e ca nu prea avem ce cauta in UE. Ne-au vrut ca piata de desfacere, dar nu si-au inchipuit ca le vom face atatea probleme. Acum le pare rau insa e prea tarziu. Si-au luat-o.

Depesomes (3 comentarii)  •  29 ianuarie 2015, 23:10

Vasco, adica sa fie Arpi un fel de Gigi 2 si sa scrie si el carti? Mama, ce invidios esti!

Bazil (77 comentarii)  •  29 ianuarie 2015, 23:13

Cu si fara straini cu 3 sau 75 de selectii tit vai mama noastra e! Auzi ca Iorgulescu merita o bila alba, poate una neagra si agatata de gat inainte de a fi aruncat in apa.

blue angel (2 comentarii)  •  30 ianuarie 2015, 0:48

Această politică este bună pentru interesul meschin al celor din conducerea FRF care aservesc alte interese ale unor alte terţe persoane!Dacă un club, prin politica lui de dezvoltare, vrea să aducă jucători străini şi în special extra-comunitari, care este problema?Nimeni din lumea asta nu poate să dicteze pe banii cluburilor, pe cine să transfere, de unde să transfere şi aşa mai departe!Se îngrădeşte dreptul la libera circulaţie şi îngrădirea dreptului la muncă!Oricum majoritatea jucătorilor români, care activează la această oră în Liga I, sunt de o calitate îndoielnică, ca să nu zic mai mult.Dar noi suntem prea mici să vorbim, pentru că rămânem la stadiul de vorbe.Tot cei din F.R.F. taie şi spânzură!Aduceţi-vă aminte, când cei de la C.F.R. Cluj au câştigat la T.A.S. această speţă privind dreptul la libera circulaţie şi îngrădirea dreptului la muncă,în,2013, iar F.R.F. ce a făcut după ce T.A.S.-ul a dat această decizie?A modificat numărul articolului din R.O.A.F. şi asta este!

gima (31 comentarii)  •  30 ianuarie 2015, 7:37

nea Ovi oistea-n gard. de ce merita bisnitarul ala de gino bila alba? ca e originar din giurgiu? niste papleaci. toti sa-si faca ei rostul. nimic pentru fotbal. nu se vede ca mai avem putin si nu mai joaca nimeni fotbal organizat in tara. banii

Ramon (127 comentarii)  •  30 ianuarie 2015, 10:05

@ zurzu: legislația europeană prevede că orice cetățean UE are dreptul să lucreze în orice altă țară UE, deci nu poți interzice niciunui portughez să joace la CFR. Altceva apare tot mai evident în ultimii doi ani: după arestarea patronilor, cine mai are chef să bage bani în acest fotbal ? Primăriile trebuie să găsească tot felul de aranjamente (gen Ploiești), iar dacă DNA ul va aprecia altfel, primarul va trebui să suporte consecințele. Jucători străini și ieftini se mai găsesc (Dore, marcator in Cupa Africii), dar și pentru aceștia trebuie să ai bani. Dra mulți se extaziază că va fi loc pentru români. Un mare jucător al anilor 60 îmi spunea că străinii sunt mai ieftini și buni decât românii. Dacă vă uitați la echipele cu lot majoritar românesc din liga I, veți vedea că rezultatele sunt fluctuante, în funcție de cheful jucătorilor, sau de plata jucătorilor. Apoi, doar echipele cu un buget de doamne ajută au mers cât de cât in cupele europene. Probabil avansăm spre situația din anii 95 in care o singură echipă face față meciurilor europene, la un nivel mediu.

Gill (15 comentarii)  •  30 ianuarie 2015, 11:45

Astept momentul in care DNA-ul isi va intoarce fata si catre FRF si liga!

Marius (63 comentarii)  •  30 ianuarie 2015, 16:16

Este lizibila ideea cu 3 selectii. Pai in afara de Varela si Arlauskis, ce alti stranieri din campionatul nostru au selectii la nationalele lor? Hai ca voi sunteti cu statistica vreau sa vad analiza asta pe site.

Si daca tot sunteti voi tari in statistica si daca FRF si LPF tot joaca dupa cum cantati voi mai nou, de ce nu propun statisticienii vostri un algoritm care sa calculeze indici de performanta pt jucatori in functie de posturile lor si de locul ocupat de liga in care joaca in raport cu locul ocupat de Liga 1?

De exemplu, pt un atacant:
– nr de goluri cu o pndere de 0.5
– nr de pase decisive cu o pondere de 0.3
– nr de faze utile create (prin dribling, scoaterea din joc a fundasilor care il marcau ca sa faca loc la alti jucatori, dueluri la cap castigate care pun coechipierii intr-o pozitie buna etc) cu o pondere de 0.2.

Rezultatul se inmulteste cu raportul (locul campionatului in care a jucat)/(locul Liga 1). Apoi rezultatul final n-are decat sa fie comparat cu un barem impus de LPF de exemplu: daca e mai mare, jucatorul are drept de a evolua in L1, daca nu, nu are drept de joc.

Evident algoritmul trebuie adaptat in functie de pozitia din teren a jucatorului, criteriile nefiind aceleasi.

Trebuie impusa si o limita minima de nr de meciuri jucate care sa fie luate in considerare pt acest algoritm: 10 zic eu ca este bine pt Liga 1 (un meci jucat insemnand minim 30 de minute pe teren). Ce ziceti va bagati la o propunere dintr-asta? Astfel dreptul de joc s-ar acorda pe valoarea relativa a jucatorului fata de Liga1 si nu pe niste idei tampe, scoase de niste oameni in pana de idei.

iobag (4 comentarii)  •  30 ianuarie 2015, 22:22

alunelule, eu vorbeam de performante europene si solutii care sa ajute si nationala .daca la tine performanta inseamna titlul in romania si atat vrei sa ne propunem mai bine desfiintam liga 1
toate echipele enumerate de tine nu au existat in europa cu tot cu stranierii lor

Comentează