Ovidiu Ioaniţoaia

A vorbit şi a scris pentru milioane de microbişti, a crescut generaţii de ziarişti şi continuă să facă din jurnalism privilegiul de a fi sincer cu oamenii

Biografie completă Toate articolele
Cele mai noi articole de Ovidiu Ioaniţoaia
Dopaj la FCSB?!

Când scriam aici, colecția e martoră, că meciul FCSB-CFR va fi de 1 ori X, mă gândeam la forma deosebită a gazdelor, dar și la numeroasele absențe din formația clujeană, obligată să joace pe Arena Națională fără niciun atacant de […]

...

A greșit Rădoi?

Din fericire, acum, în ajunul „triplei” Macedonia de Nord – Germania – Armenia de la sfârșitul lui martie, lucrurile stau altfel. Dacă, luați-o ca glumă, deși nu-i cea mai bună, Chiricheș nu se reaccidentează, atunci e foarte posibil ca toți […]

...

Știre falsă

Când căruța părea să se fi împotmolit mai rău, consilierul președintelui Burleanu a venit la Telekom Sport cu o afirmație care a surprins în aceeași măsură în care a și bucurat. Conform lui Andrei Vochin, în ianuarie-februarie 2022, la etapa […]

...

Spre un caz Oct. Popescu?

Cu atât mai important cu cât puştiul de la FCSB, născut pe 27 decembrie 2002, va fi mezinul „tricolorilor” convocaţi la Euro 2021. Tavi ar mai avea două cicluri la tineret, încadrându-se în regula U21 din Liga 1 până în […]

...

A văzut pe dos!

Hotărât s-o împiedice cu orice preț pe CSA Steaua să promoveze, cunoașteți contextul, Gigi Becali nu s-a lăsat până nu și-a făcut numărul. A trimis la „satelitul” din eșalonul 3 nu mai puțin de 8 jucători din lotul folosit de […]

...

Condamnări exagerate

M-au certat internauții că, în loc să mă ocup de Dosarul Transferurilor, am publicat miercuri un articol despre cariera tînărului Alex Maxim. “Țara arde și baba se piaptănă”, m-a ironizat unul dintre ei, de aceea voi căuta să explic de […]

joi, 6 martie 2014, 10:10

M-au certat internauții că, în loc să mă ocup de Dosarul Transferurilor, am publicat miercuri un articol despre cariera tînărului Alex Maxim. “Țara arde și baba se piaptănă”, m-a ironizat unul dintre ei, de aceea voi căuta să explic de ce am întîrziat. Una că predasem articolul despre Maxim înainte de a se anunța condamnările din fotbal și alta că opiniile mele, eram și sînt convins, îi deranjează pe cei care au jubilat la auzul veștii că Gică Popescu și ceilalți vor intra în pușcărie.

Datorită vîrstei, dar și pentru că îi știu bine pe cei 8, pe Gică Popescu încă de cînd era junior, iar pe ceilalți din emisiunile de TV și radio la care i-am invitat de-a lungul timpului, nu simt vreo satisfacție că procesul s-a sfîrșit așa. Remarc că demersul pornit de Gazetă în 2006 s-a finalizat, dar atît. În măsura în care unii, cu precădere mai tineri, par foarte încîntați, chiar fericiți, eu mă bucur mai puțin de răul altora, fie aceștia și vinovați.

Cînd afirm că sentințele privind transferurile sînt excesive, am în vedere cîteva argumente, zic eu solide. Unul ar fi acela că, însumînd 34 de ani și 3 luni de închisoare cu executare, oamenii din fotbal au primit pedepse mai dure decît condamnații din toate procesele soluționate în ultimul timp. Concret, Transformatorul s-a ales cu 34 de ani, FNI cu 31, Trofeul Calității cu 25, Rețeaua Voicu cu 11 și așa mai departe. Notînd că în Dosarul Transferurilor numai statul a reclamat un prejudiciu, nimeni altcineva, întrebarea e în ce măsură frații Becali, Borcea și ceilalți pot fi etichetați drept cei mai mari infractori din istoria modernă a României?! Nu cumva e prea mult?!

Nu zic că ei n-au greșit. Clar că au greșit. După ce am parcurs cap-coadă rechizitoriul, doldora de aproximări și de estimări, zic doar că, prin comparație cu alții, n-au greșit cît să ia împreună peste 34 de ani cu executare! Cu destule te poți juca pe lumea asta, nu însă și cu libertatea oamenilor!

Alt argument menit să provoace nedumerire se leagă de faptul că doamnele Alexandrescu și Strîmb, judecătoarele de la Curtea de Apel “care au schimbat fotbalul”, cum titra ieri Gazeta, au dictat pedepse mai grele decît cele cerute de procurori pentru Popescu, Pădureanu, Nețoiu și Stoica! Sigur, judecătorii sînt suverani, au pîinea și cuțitul, atît că în practica judiciară nu prea se întîmplă ca judecătorii să dea condamnări mai mari decît cele solicitate de procurori. Cazurile care nu respectă această lege nescrisă sînt foarte rare, excepții de la regulă. MM a sesizat corect pe Facebook.

Ca atare, nimeni nu mă poate împiedica să gîndesc că, pedepsind peste capul procurorilor, doamnele judecătoare au vrut să iasă în evidență. Să avertizeze, ba și să bage în sperieți. Atît că în justiție nu-și au loc demonstrațiile de nici o natură. Fiecare ar trebui să plătească în funcție de ce a comis, nicidecum pentru a fi exemplu pentru alții.

Pe lîngă numeroase motive de mirare, de pildă, că Borcea a acționat de fiecare dată cu aprobarea Consiliului de Administrație al lui FC Dinamo, că Pădureanu e bătrîn și umblă din spital în spital, că George Copos n-a semnat cu mîna lui nici un act în cazul Dulca etc. etc., mai e acela al condamnării lui Gică Popescu la exact 3 ani, o lună și 10 zile, ca nu cumva, dacă primea 3 ani ori mai puțin, să se fi pus problema suspendării pedepsei!

Apreciez că instanța cu pricina trebuia să țină cont de amănuntul că Gică Popescu a făcut cinste culorilor României. Că i-a adus glorie prin cele 115 selecții în echipa națională și prin aceea că a purtat banderola de căpitan al Barcelonei la cîștigarea Cupei Cupelor. Tocmai pentru că venim în fața judecătorilor cu erorile noastre, dar și cu biografiile noastre, Gică Popescu merita un plus de bunăvoință, fapt subliniat recent de însuși premierul Victor Ponta. Poate i se cuvenea chiar clemență în condițiile în care, achitînd impozitul dosit inițial, Gică și-a recunoscut greșeala. Iar greșeala recunoscută e, sau ar trebui să fie, pe jumătate iertată.

Din păcate însă, noi parcă abia așteptăm să li se întîmple un necaz celor cu care ne-am mîndrit cîndva, ca să moară, nu-i așa, și capra vecinului! Alții gîndesc altfel. În Olanda, celebrul antrenor Guus Hiddink a fost condamnat la 6 luni cu suspendare pentru evaziune fiscală, iar ex-internaționalul Patrick Kluivert a prestat 240 de ore de muncă în folosul comunității după ce, în 1995, a strivit cu mașina un bărbat, director de teatru! Alții știu să prețuiască, să respecte și să-și aducă aminte, nu și noi.

La televizor, Tolontan numea condamnările dictate împotriva celor 8 ca aspre. Cu riscul de a fi socotit nostalgic ori chiar depășit, eu le găsesc de-a dreptul exagerate. Trase de păr. Forțate.

Comentarii (344)Adaugă comentariu

Alex (8 comentarii)  •  6 martie 2014, 23:05

petri petri, nu iti mai da cu parerea. Esti un troll. Du-te si fa puscarie in locul lor daca iti sunt asa dragi principiile. Bine ca ai realizat tu multe, de aia ai timp sa comentezi pe net la un articol tendentios. cei 8 penali nu vor fi gratiati, nu merita acest lucru. Stai sa treaca de carantina dupa aceea vor vedea ce inseamna puscaria. Se vor simti ca acasa…

nea caisa (222 comentarii)  •  6 martie 2014, 23:14

Domnule Ioanitoaia, va imaginati cam cand niste judecatori apreciaza ca statul a fost pagubit mai mult decit au afirmat avocatii statului? Cand ….. Pentru ca, intr-un astfel de caz, procurorii care au subevaluat pagubele produse statului, societatii, trebuie sa isi depuna imediat demisiile pentru incompetenta ori sa fie imediat arestati pentru pagubirea statului. Asa ar fi normal. S-a intimplat ceva? Nu. Deci…..
In opinia mea, schema cu Gica Popescu a fost urmatoarea: omul a fost condamnat cu executare ca sa nu mai stea in calea fostului angajat al Cotrocenilor, decorat de Traian Basescu. Cum pasenta a iesit, Gica Popescu trebuie sa fie eliberat si de aceea initierea ( ghici de catre cine) a curentului de opinie privind gratierea. Fiindca Traian Basescu ar semna, dar trebuie sa ii ceara cineva. Si cum va fi bun si milos cu un mare sportiv al tarii ( care a jucat fotbal pe gratis, nu?), va cistiga probabil ci ceva propularitate. Scorul pare a fi acum 1-1. Si vedeti ca vorbele astea pe care le scrieti, cu sentinte exagerate, va pot trimite la mititica pentru presiuni asupra justitiei. Deci, domnule Ioanitoaia, sa jubilam impreuna: bine le-a facut, nici o gratiere pentru infractori, traiasca draga noastra procuratura si inteleptele si frumoasele noastre judecatoare, traiasca Traian Basescu in frunte cu comitetul sau central. Glorie vesnica eroilor justitiei. Aleluia!

tibi (19 comentarii)  •  6 martie 2014, 23:51

trista tara,tristi oameni….nu inteleg du unde atata bucurie ,oare s au rezolvat problemele romanilor cu aceste condamnari?sunt politicieni care fura din banul public si nu vad atatea comentarii ca in cazul acesta…..avem o problema cu capra vecinului….iar faza ca justitia face curatenie…..e deja expirata…..sunt cazuri mult mai grave si vinovatii sunt liberi……felicitari pt articol!

mic (1 comentarii)  •  6 martie 2014, 23:59

Ioanitoia , daca-ti furau agononiseala ta de-o viata, casa, masina si te lasau fara haine, mancare si medicamente pentru copii, tot exagerata era condamnarea, sau era prea blanda?

mihai (1 comentarii)  •  7 martie 2014, 0:05

Acestea sunt pedepse maximale,cu totii vor avea reduceri,chiar la jumate cei peste 60 de ani…..intr-o tara plina de infractori acesta este mesajul ce trebuie transmis……..judecatorii au luat decizia corecta,BRAVO.Si daca ar fi sa fie o curatare completa ar trebuii sa se redraga si jurnalistii „diplomati„ sa nu-i numesc altfel

Liviu S (2 comentarii)  •  7 martie 2014, 0:42

Cum merge treaba în ţara asta… 250 oameni de bun simţ susţin prin argumente o opinie, cu câte 1 comentariu, iar 1 (petri petri-şor ăsta) face suficient zgomot, în 50 comentarii, cât să fie şi hoţia, aroganţa, dispreţul şi înşelătoria promovate.
Argumentele au fost repetate de sute de ori; cine are în cap numai să îşi bată joc de ceilalţi pentru binele lui de moment, pentru că ceilalţi sunt proşti şi el e deştept/talentat/valoros, tot nu înţelege ce vorbim. Aşa e-n viaţă: 250 oameni construiesc şi 1 demolează.

vineri12 (3 comentarii)  •  7 martie 2014, 0:49

Nu mă voi obosi să-ți desființez „articolul”, nea’ Ovidiu – în 16 pagini de comentarii cred că ti s-a spus deja tot ce-aș putea zice. Am o recomandare: lasă-ne!

Laurenz (1 comentarii)  •  7 martie 2014, 0:58

Ovidiu Ioanitoaia,

RUSINE SA-TI FIE!!
Prin dispretuirea muncii colegilor tai care au inceput aceasta ancheta nu stiu cum vei avea tupeul sa le mai spui buna ziua. Ca esti , prin timp, legat de infractorii din fotbalul romanesc…asta stim. Ai demnitate si dispari din fotbalul, sportul romanesc.
Gica Popescu merita inchisoare pe viata, tocmai pentru ca l-am iubit ca fotbalist si ambasador al fotbalului romanesc., si el ne-a inselat. Prin el a murit si speranta celor care l-AU idolat. El este simbolul raului in Romania.
Sa speram ca justitia s-A trezit si DNA-ul sa vaneze si toti judecatorii corupti care au achitat pe banda rulanta toti ticalosii din tara noastra.

Rusine sa-ti fie Ioanitoaia!

Chelaru (10 comentarii)  •  7 martie 2014, 1:06

@mic. Esti cum…semnezi si pui intrebari tampite. Cum e turcul si pistolul.

tepes (4 comentarii)  •  7 martie 2014, 1:17

eu unul ma gandesc ca pot face 5 ani pentru o suma cu sase „0”-uri in coada
dupa 2 ani si 6 luni -> comisie -> buna purtare -> FREE
si asta ca nu sunt „martalog”
cu 5k USD/ luna dincolo de gratii ai toata lumea la picioare !! inclusiv un regim semideschis (femei pe alese)
30 luni x 5.000 USD = 150.000
cu comisia de eliberare conditionata cu tot, un total de 200.000 USD
rest de cca 800.000 USD de zile insorite dupa eliberare
in Romania un salariat cu 1.500 lei, cati ani munceste sa obtina „restul” amintit mai sus
despre ce vorbeam ? au luat putin ? …. cred ca lipseste cifra „1”din fata fiecarei pronuntari
sunt mii de detinuti cu 4-5 ani detentie, avand prejudiciu de sub 1.000 USD ….. cam de 1.000 ori mai putin decat cifrele vehiculate la fiecare din acest proces. Rusinica pentru articol !

mirel (153 comentarii)  •  7 martie 2014, 1:37

Cei care sustin magarii despre Ioanitoaia sa afle ca stiu sigur ca nu vorbeste de vreo 7 ani cu Mircea Sandu si tot de atunci cu Becali. Pe Gica Popescu il sustine din simpatie si pentru ca sunt amandoi olteni.

roy (6 comentarii)  •  7 martie 2014, 1:59

Din ce am inteles eu , acei bani pe care trebuie sa-i returneze acesti 8 oameni , reprezinta impozitul sumelor reale de transfer din care se scade impozitul sumei declarate. Altceva nu inteleg si poate imi explica cineva . De ce cluburile pagubite . de la care au plecat jucatorii , nu s-au constituit parte civila in respectivele procese , intrucat sumele ar fi mari de tot . Nu sunt dinamovist , dar lui FC Dinamo , i-ar sta rau cu 20 milioane in buget , pe foamea din acest club ?

Pt Asterix (3 comentarii)  •  7 martie 2014, 2:17

Bun comentariu Asterix! Si f bun exemplul cu Wesley Snipes.Iar Snipes a luat trei ani si i-a facut pe toti trei.Asa se aplica legea acolo.Iar pt autorul articolului: tot nu inteleg ce legatura are performanta in fotbal cu fapta penala???

nicu (1 comentarii)  •  7 martie 2014, 2:50

Domnule Ioanitoaia, consider ca ce i se intampla lui Gica Popescu e prea mult.Daca totusi a fost gasit vinovat, de ce nu i s-a dat o pedeapsa cu suspendare ? Ce mai poate fi facut ?Oare o petitie pentru gratierea lui Gica Popescu pe care sa o putem semna pe internet nu ar ajuta ?

Ion Ion Ion (1 comentarii)  •  7 martie 2014, 3:54

Opiniile de acest gen reprezinta chintesenta a ceea ce e fundamental gresit in noi ca natie si probabil motivul pentru care n-am progresat mai deloc in ultimul secol in cea ce priveste respectarea legii.

Pedepse reduse pentru ca sunt oameni de treaba… au reprezentat Romania… capitanul Barcelonei… judecatorii ar trebui sa ne judece pe baza de biografie nu doar de fapte comise… absurditati de acest gen releva o profunda lisa de intelegere a ceea ce inseamna justitia.

Nu, domnule Ioanitoaia, faptul ca a fost capitanul Barcelonei nu are nimic de-a face cu celalalt aspect, ca e un hot. Cu guler alb, dar tot hot. Ceea ce face pedeaps aindreptatita, si ceea ce-l pune pe Popescu pe picior de egalitate cu toti hotii din lumea asta, este declicul acela care s-a petrecut intr-o zi in mintea lui si care i-a permis sa-si insuseasca ceva ce nu era al lui.

Asta pedepseste judecatorul, ‘mintea rea’ (mens rea cum spun latinii). Faptul ca aduceti argumente precum ‘e batran si bolnav’, ‘are familie’, ‘a a facut si fapte bune’ va plaseaza ferm ‘problema’.

Faptul ca diseminati asemenea opinii prin mijloace media va plaseaza intre liderii respectivei tabere. Daca nu mi-ati fi cu multi ani senior v-as spune ca ati luat-o razna. Pentru ca-mi sunteti, va spun doar ca ceea ce faceti e vecin cu imoralitatea.

motanul incaltat (603 comentarii)  •  7 martie 2014, 5:53

Kluivert a avut circumstante attenuate, pt .ca nu-l cunostea pe directorul respective—-s-a intimplat cum o sa se intimple si la noi pt Silviu Lung….. Gica Popescu insa stia fff.bine ce face. Si totusi la banii si faima sa ce nu va fi NICIODATA egalata—capitan la Barca a facut-o…. Nici macar Mesii nu e capitan la Barca…. Iar chestia aia cu statul de drept—-spune ca nimeni nu e mai presus de lege . Nici Iliescu nici Basescu…..Nici Popescu….. Cit despre Padureanu—-dupa mine e mai vinovat de o mie de ori comparativ cu Giovani .

ion c (8 comentarii)  •  7 martie 2014, 7:56

Da, bine spus, doua judecatoare care s-au dat in barci, la cererea Capitanului…

Icsulescu (1 comentarii)  •  7 martie 2014, 8:14

Dar de furat, nu cumva au furat prea mult?

Cosmin C (8 comentarii)  •  7 martie 2014, 8:33

petri petri

Esti in eroare. Parti vatamate sunt toate cluburile in cauza. Cluburile sunt cele care au fost prejudiciate cel mai mult. Sunt principalele parti vatamate. Doar ca, la proces, nu au vrut sa se CONSTITUIE in parti vatamate. Indivizii aia au furat cluburile, pentru ca banii din transferuri erau ai cluburilor, apoi statul, prin nedeclararea sumelor si generarea impozitelor corespunzatoare. Iar in ceea ce priveste faptul ca tarile dezvoltate nu-i baga la puscarie pe evazionisti, te inseli amarnic. Al Capone, cel mai mare mafiot american, a fost condamnat pentru EVAZIUNE FISCALA. Documenteaza-te tu, inainte sa vorbesti!

Remus (1 comentarii)  •  7 martie 2014, 8:55

In nici un caz instanta nu trebuie sa tina cont daca un inculpat a facut sau nu „cinste culorilor tarii”!Trebuie judecat cu aceeasi masura ca orice alt cetatean!

Alegz (33 comentarii)  •  7 martie 2014, 8:59

Pentru cei care sariti in sus ca Gica Popescu si-ar fi recunoscut fapta, a platit paguba si ar fi colaborat cu anchetatorii.
Este o prostie totala.
Gica Popescu a pledat nevinovat, nu si-a tradat prietenii si supriza are de platit conform sentintei respective :
Gheorghe Popescu – 1.075.000 USD
Gheorghe Popescu către FISC – 328.440 lei + 2.296.097 lei
Chiar a luat putin .. un om de rand daca ar frauda statul cu 1 mil de Euro/USD ar lua minim 7 ani de inchisoare

f (1 comentarii)  •  7 martie 2014, 9:08

Domnule Ioanitoaia,

Pedepsele sunt individuale.
Pentru o comparatie corecta, impartiti suma anilor de inchisoare la numarul de condamnati si abia dupa aceea comparati cu trofeul calitatoo, transformatorul, reteaua VOICU.
La „lotul” din fotbal pedeapsa medie este de 4 ani si jumatate!

Vass Bela (12 comentarii)  •  7 martie 2014, 9:09

Curatenia in fotbal a inceput , este meritul justitiei ! Din pozitionarea lui nea Ovidiu se vede clar, ca si in presa trebuie sa se faca curatenie , dar asta, se pare, numai pe cale naturala , adica iesiri la pensie , etc . Cand majoritari in presa vor fi gen Tolo sau Maria Andries, va fi alta epoca in jurnalism …

johndoe (14 comentarii)  •  7 martie 2014, 9:11

#279 petri petri

serios, doar statul a fost partea vatamata in acest dosar? Portalul e la un click distanta, ai avut curiozitatea sa cauti dosarul sa vezi partile? Cu legislatia carui stat faci comparatie? ai incercat sa compari cu Italia, Franta, Ungaria, Austria sau te-ai rezumat doar la Olanda? Ai citit macar legislatia noastra in materie? Ai avut macar curiozitatea sa deschizi cele doua legi sub imperiul carora s-a judecat acest dosar?

Ce angajati are MM, GP, fratii Becali, Jean Padureanu de o arunci pe asta cu evazionistul ce plateste;

Ca o paranteza, sunt convins ca daca ar fi recunoscut fapta la primul termen de judecata (stii tu la ce ma refer ca ai studiat dreptul, nu) ar fi luat o pedeapsa mica si cu suspendare dar, vezi tu, in capitalism/democratie, cand incalci legea in mod repetat si continuu, disimulezi, faci evaziune si te dai virgina exista sansa sa fii condamnat la inchisoare – asta inseamna democratie, comunismul in care ii trimiti tu pe cei care comenteaza pe aici ar fi insemnat o achitare pentru toti cei opt si o renta viagera ca, deh, sunt mai presus de lege.

radu (8 comentarii)  •  7 martie 2014, 9:11

Coane, mai bine scriai in continuare de Maxim.

marius (347 comentarii)  •  7 martie 2014, 9:16

da, sunt aspre in comparatie cu cele date lui nastase, care a praduit imens..dar, tinand cont de toate relele facute de borcea & company, condamnarile sunt exemplare..vedeti ce condamnari se dau in italia…..

CrisuRPD (1 comentarii)  •  7 martie 2014, 9:39

Va inselati D-le Ioanitoaia, intr-un proces penal procurorii sustin rechizitoriul si propun doar modalitatea de individualizare a executarii pedepsei ( suspendare/executare). Niciodata procurorii nu solicita o pedeapsa cuantificata. Este de atributul judecatorilor sa individualizeze cuantumul pedepsei.
Ati urmarit prea multe filme americane despre procese penale si avand in vedere opiniile dvs. ma indoiesc ca ati participat la multe procese penale si ca ati inteles ceva din ele, la fel ca majoritatea celor care se dau cu parerea.
Cu stima

Milton (3 comentarii)  •  7 martie 2014, 9:56

Personal imi pare rau ca Popescu a fost atat de natang, incat sa nu se disocieze de „afaceri” facute cu d-alde Becali. Ca jucator, l-am iubit enorm pe Popescu. In vremurile lui bune era considerat unul dintre cei mai buni „libero” din lume, dar asta nu schimba cu nimic ceea ce-a facut ulterior. Acum, ce sa-nteleg, ca Gabi Szabo, de exemplu, o sportiva admirabila, care, in opinia mea, a adus mai multa faima Romaniei, ar trebui sa iasa cu AK 47 pe strada? Ca-n virtutea vremurilor apuse, poate fi gratiata? Nu cred ca-i corect acest rationament. Din astia 8, 7 s-au nascut mafioti, iar unul s-a nascut prost. Nu ma bucur decat ca Justitia incepe sa-si faca simtita prezenta. De raul lor nu ma lasa inima sa ma bucur.

Milton (3 comentarii)  •  7 martie 2014, 10:05

In alta ordine de idei, Popescu a jucat fotbal si a castigat „ceva bani”, ceea ce altii nu reusesc nici in 10 generatii tragand pe branci, pentru sine si pentru familia lui, iar faptul c-a fost si el unul dintre cei care au facut Romania cunoscuta-n lume, nu e decat in plan secund.

mira (1 comentarii)  •  7 martie 2014, 10:09

Aroganta si prostie.

terpentina (1 comentarii)  •  7 martie 2014, 10:13

Nu d-le Ioanitoia ,tot lotul de infractori(inclusiv coruptul gica popescu) trebuie sa mearga acolo unde merg toti corupti- la puscarie.Cea ce a facut ii sterge tot ce a facut bun in fotbal.Multi alti sportivi cara au fost mult mai valorosi decat acest personaj au plati pentru greselile facute fara ca cineva sa-i planga de mila.

mihai (1 comentarii)  •  7 martie 2014, 10:25

Oameni buni , e normal sa le ia apararea celor de la care a luat „taxa de protectie” la greu timp de decenii ca sa nu-i demaste in presa desi stia foarte bine cu ce matrapazlacuri se ocupau nenorocitii astia.
Vreti ca acum cand i s-au inchis cateva robinete sa zburde de fericire?

dimitrie (6 comentarii)  •  7 martie 2014, 10:46

Bai Mihai, fa efortul de a nu fii la fel de legat la ochi ca altii. Ce taxa de protectie sa fi luat si de la cine cand nu vorbea cu unii dintre cei condamnati de ani si ani? Daca ati avea capetele pe umeri v-ati gandi inainte de a debita tampenii. Cum i-a protejat directorul GSP cand GSP a initiat ancheta? Si cei care vor amnistie pentru Gica Popescu, Ponta, Zgonea, Antonescu, Ilie Nastase si restul au incasat taxa de protectie? Ce usor e sa fii prost…

Tony (3 comentarii)  •  7 martie 2014, 11:34

pai judecatoarele sunt si ele oameni, iar pentru bataia de joc a unora din cei 8 de-a lungul celor 66 de termene au dat mai mult decat au cerut procurorii. E normal – pe principiul esti om cu mine sunt om cu tine, esti porc cu mine sunt porc cu tine. Cat despre Gica Popescu, nu trebuia sa se bage in grup cu toti smecherasii aia 7. Avea situatia financiara si renumele care ii permiteau sa fie independent de ei. Daca intri in claca cu mafiotii , la un moment dat mori cu ei:) Sa suporte consecintele. Cat despre comparatia ta cu Olanda-este deplasata , traiesc in Olanda de 3 ani, sunt lumi total diferite, nu sunt gasti d-astea de golani care conduc cluburi de fotbal si agenti de genul celor 2 – bagati acolo unde le e locul. Jucatori nu ajung la nationala pt ca au agentul „x”. Cat depre numarul de ani care s-a dat in procesele respective e absurd sa aduni numarul de ani dati per proces. Trebuie spus cat s-a dat per persoana, nu per proces. Ca poate aia 24 de ani care s-au dat in procesul „Y” se impart la 3 personae si asta inseamna7 ani + per persoana, ori majoritatea din procesul cu transferurile au luat 3 ani si. Aici abuzezi de faptul ca esti journalist si stii cum sa iti alegi cuvintele pentru a influenta opinia publica. Fi mai obiectiv.

sadrainbow (35 comentarii)  •  7 martie 2014, 11:54

Aseara eram hotarat sa semnez o petitie online pentru gratierea lui Popescu, eram convins ca de fapt a fost folosit de impresari ca un scut, desi a primit si el bani pentru a fi „agatat”. Petitia am primit o pe facebook si consideram ca si a invatat lectia si ca merita sa fie eliberat. Dar surpriza, de dimineata am citit articolul lui Tolontan si m am lamurit si cu cinstea lui Popescu. A fost fidel pana in ultima clipa impresarilor, chiar daca ar fi putut recunoaste ca e vinovat. A preferat sa minta in continuare si sa spere ca va scapa. Deci nu merita, indiferent ce a facut in perioada cand era fotbalist.
de 3 zile, colegii olandezi si englezi ma bombardeaza cu intrebari despre Popescu si ma intreaba ce a facut.

In dimineata asta, un coleg englez mi a trimis un articol proaspat – BBC news: „Birmingham City owner Carson Yeung jailed for six years” – pentru evaziune fiscala.
Interesant cum a motivat unul dintre judecatori „pedeapsa exagerata”: „Judge Douglas Yau said the sentence must be a deterrent to others.”

petri petri (19 comentarii)  •  7 martie 2014, 12:24

Bine ma Cosmin C te intreb asa in RUSIA ii baga??? :))) Daca sunt moguli de omenie probabil ca nu :)) Mai pun mana de la mana si fac cate un eveniment sportiv de anvergura, tin cluburi la un nivel extrem de ridicat dar fac afaceri enorme cu statul (stat care-i inbogateste pe multi) Tu crezi ca acolo nu se face evaziune, nu se spala bani, poate si altele si mai grave. Dar pe langa astea grave corect se investesc sume enorme in sport, in dezvoltare si infrastructura!!! Tu nu iubesti sportul gram nu esti capabil sa pui osul la dezvoltarea unei afaceri unei firme nu cred ca poti sa produci o rosie!!! O ROSIE nu cred ca ai produs vreodata. In scimb ai citit ceva istorie!
Sa trecem la lucruri mai serioase. Eu m-am resemnat cu privire la faptul ca ceva bun se va intampla vreodata cu sportul romanesc in ansamblul sau. defapt cu societatea in ansamblu. Vad ca multi pozati in mironosite dar va intreb ce face STATUL pentru investitori??? TE ROG sa-mi raspunzi!!! (clar) De ce eu miliardar Ioan Niculae spre exemplu sa platesc conform spuselor sale la fiecare euro investit 80 centi la stat??? de ce sa fac asta? da-mi un exemplu , un argument solid! Vrem cluburi nu numai de fotbal dezvoltate vrem sa nu se mai faca evaziune atunci creaza facilitati! Eu nu pot ca investitor sau ca orice sa fiu zugrumat de un stat incapabil sa-mi creeze o politica fiscala relaxata! MULTUMESC PENTRU INTELEGERE!

petri petri (19 comentarii)  •  7 martie 2014, 12:32

Domnule Cosmin C daca vrem sa eradicam evaziunea poate ar trebui sa se creze si o modalitate reala de a o face! Inchisoarea dupa parerea mea nu duce la nimic. Este greu sa ti pe picioare cluburi in special de fotbal! Este foarte greu si in plus de toate astea lovitura decisva ti-o da statul cu taxele si impozitele uriase pe care le pune! Nu cluburile au fost afectate de faptele comise de cei 8 ci statul!!! Adica eu daca declar ca firma mea a incasat 100 euro si defapt am incasat 200 pacalesc statul nu pe mine, eu oricum am incasat!

petri petri (19 comentarii)  •  7 martie 2014, 12:38

sadrainbow ok te inteleg pari a fi afectat! daca tu asta crezi esti leber sa o faci sa nu semnezi e fix problema ta! Oameni de calitate o vor semna si stiu ce zic! Nici unul nu trebuia sa intre la „parnaie” trebuia sa fie aspru amendati, statul sa-si recupereze prejudiciul si toate lumea era fericita! Poate continuau sa investeasca in sport. Sa nu uitam ca Dinamo, Rapid au trait ani buni pe spinarea lui Copos Borcea si altii haituitio de justitie Copos spre exemlu a pierdut 20 mil euro la Rapid si cu ce se alege?!?!?!?!?!

Cosmin C (8 comentarii)  •  7 martie 2014, 13:20

petri petri

Initial n-am vrut sa va raspund. Incerc sa va fac totusi sa intelegeti ca cei mai importanti pagubiti in aceasta afacere au fost cluburile de fotbal. Pentru ca niste bunuri (si imi cer scuze ca-i numesc asa pe fotbalistii in cauza) au fost vandute la valoarea lor reala, valoarea de piata, dar in club au venit 10-15% din sumele incasate, restul intrand in buzunarele condamnatilor. Si clubul, ca persoana juridica, a fost prejudiciat. Pentru ca nu a incasat valoarea reala. Ca sa produca un fatbalist de calitate, un club de fotbal are niste cheltuieli imense. Imense ,pentru ca un club trebuie sa plateasca echipament, canonamente, antrenori, mese, etc. pentru mii de copii, sute de tineri, pentru ca la final sa obtina un fotbalist de calitate. Si atunci cand il obtii, ar trebui sa-l vinzi la valoarea lui reala, iar banii aia sa intre in club, nu in alta parte, pentru a forma in continuare, dintre mii de copii, un fotbalist valoros. Faptul ca aceste cluburi nu au vrut sa se constituie parte vatamata, alta discutie, si ar trebui sa stiti de ce. Iar in ceea ce priveste statul, sistemul de impozite si taxe si toate celelate, sunt perfect de acord cu dumneata. Statul roman este un zapciu. Si nu realizeaza ca sufocandu-ne pe noi, astia care muncim, si producem „o rosie” ,nu face decat sa-si dea singur in cap. Sunt perfect de acord ca sunt necesare masuri de relaxare fiscala pentru cluburi, pentru firme, etc. , etc. Ca statul nu face nimic pentru noi – perfect de acord. Dar asta nu are legatura cu ce s-a intamplat in fotbal. Baietii aia au furat. Punct. Sa raspunda. Si daca va imaginati ca ma bucur ca Popescu e la puscarie, total gresit. Imi pare extrem de rau. Dar, in opinia mea, omul Gh. Popescu l-a distrus pe sportivul Gh. Popescu. Cu sportivul Gh. Popescu m-am mandrit. Cu omul, se pare ca nu am de ce.

cosmo (237 comentarii)  •  7 martie 2014, 15:52

nu, nea ovi, ei nu au gresit. greseala implica lipsa intentiei. ei au furat, cu buna stiinta si pricepere, banii fotbalului romanesc. banii care trebuiau sa ajunga in conturile unor cluburi, si care puteau fi investiti intr-o gramada de lucrurui, au ajuns in buzunarele acestor infractori.

sadrainbow (35 comentarii)  •  7 martie 2014, 16:31

@petri petri – ai studiat dreptul, dar nu ai inteles nimic. Asa cum nu intelegi ca acei oameni, pe care ii plangi ca sunt la puscarie, nu au bagat banii nedeclarati decat in propriile buzunare si nu in conturile cluburilor, asa cum era normal.

Daca a fi un om de calitate inseamna a semna o petitie pentru gratierea unuia care a furat, atunci ai dreptate, numai oamenii de calitate o vor semna…dar e vorba de oameni de o calitate morala indoielnica!

nu te mai lua cu lumea in piept ca esti complet neinformat si nici nu incerci sa gandesti. pune mana si citeste articolul lui Tolontan, cel de dimineata, si vei afla ca Popescu a ramas fidel impresarilor pana in ultima clipa…desi, cu ani in urma, cand s a sesizat DNA, s a dus fuga cu banii si a platit taxele.
Cum sa platesti de bunavoie taxele pentru niste bani pe care nu recunosti ca i ai furat???

mark (30 comentarii)  •  7 martie 2014, 18:50

Eu ma numar printre cei care va „socotesc nostalgic, ori chiar depasit”.

petri petri (19 comentarii)  •  7 martie 2014, 22:23

Multumesc Cosmin C pentru comentariul pe care mi l-ai acordat! Ma bucur ca ai inteles ca traim intr-un stat care omoara firme sufocandu-le financiar. Ma bucur ca rezonam cu aceasta idee! Probabil ca sadrainbow e doar bow si nu pricepe nimic din nimic. El chiar pare ca nu a produs niciodata o merdenea. Nu ii explic nimic caci ultima parte din nume il face sa nu priceapa :)))

petri petri (19 comentarii)  •  7 martie 2014, 22:24

sadrainbow ce studii ai??? BINE NU CONTEAZA CA TOT BOW ESTI :))))))

Comentează