Ovidiu Ioaniţoaia

A vorbit şi a scris pentru milioane de microbişti, a crescut generaţii de ziarişti şi continuă să facă din jurnalism privilegiul de a fi sincer cu oamenii

Biografie completă Toate articolele
Cele mai noi articole de Ovidiu Ioaniţoaia
Dopaj la FCSB?!

Când scriam aici, colecția e martoră, că meciul FCSB-CFR va fi de 1 ori X, mă gândeam la forma deosebită a gazdelor, dar și la numeroasele absențe din formația clujeană, obligată să joace pe Arena Națională fără niciun atacant de […]

...

A greșit Rădoi?

Din fericire, acum, în ajunul „triplei” Macedonia de Nord – Germania – Armenia de la sfârșitul lui martie, lucrurile stau altfel. Dacă, luați-o ca glumă, deși nu-i cea mai bună, Chiricheș nu se reaccidentează, atunci e foarte posibil ca toți […]

...

Știre falsă

Când căruța părea să se fi împotmolit mai rău, consilierul președintelui Burleanu a venit la Telekom Sport cu o afirmație care a surprins în aceeași măsură în care a și bucurat. Conform lui Andrei Vochin, în ianuarie-februarie 2022, la etapa […]

...

Spre un caz Oct. Popescu?

Cu atât mai important cu cât puştiul de la FCSB, născut pe 27 decembrie 2002, va fi mezinul „tricolorilor” convocaţi la Euro 2021. Tavi ar mai avea două cicluri la tineret, încadrându-se în regula U21 din Liga 1 până în […]

...

A văzut pe dos!

Hotărât s-o împiedice cu orice preț pe CSA Steaua să promoveze, cunoașteți contextul, Gigi Becali nu s-a lăsat până nu și-a făcut numărul. A trimis la „satelitul” din eșalonul 3 nu mai puțin de 8 jucători din lotul folosit de […]

...

În atenția contestatarilor lui Pițurcă

Aflată în prezent pe locul 29, “națio­na­la” României a reintrat în top 30 după 3 ani și 5 luni, interval în care a fost la un moment dat, în septembrie 2012, a 57-a în lume, situație în care egala minimul […]

vineri, 18 octombrie 2013, 3:22

Aflată în prezent pe locul 29, “națio­na­la” României a reintrat în top 30 după 3 ani și 5 luni, interval în care a fost la un moment dat, în septembrie 2012, a 57-a în lume, situație în care egala minimul istoric consemnat în 2011 pe vremea mandatului lui Răzvan Lucescu. Să spunem însă și că în timpul lui Lucescu jr., în mai 2010, “tricolorii” au ajuns cel mai sus, pe 28.

Totuși, păstrez rezerve față de afirmația că “Pițurcă ne-a urcat 25 de locuri!”. O consider forțată, trasă de păr. Într-adevăr, actualul se­lecționer a preluat “naționala” de pe locul 54 și a dus-o pe 29, dar nu pare logic să-i atribuim lui toate meritele. De fapt, nu el a cîștigat 25 de locuri, ci echipa. În măsura în care îi adresăm elogii lui Pițurcă, trebuie să privim ascensiunea respectivă ca rezultat al unui efort colectiv, nu individual. Antrenorului i se cuvin laude, dar nu numai lui.

Mai departe, e lesne de răspuns la ce ser­veș­te saltul amintit. În cazul în care ne-am cali­fica la turneul final al Mondialelor din Brazilia 2014, ar apărea posibilitatea, complicată însă, de a prinde o grupă valorică mai convenabilă, nu ultima. Am primi astfel o șansă suplimentară de a întîlni adversari mai slabi. Implicit, de a rămîne mai mult în competiție.

Întorcîndu-ne la Pițurcă, să observăm că, deși neagreat de unii și înjurat de alții, el a devenit, cu 88 de meciuri, antrenorul cu cele mai numeroase prezențe pe banca echipei naționale. I-a depășit deja pe venerabilii Iordănescu (83), Mircea Lucescu (58) și Ienei (51), dar e de presupus că se va distanța și mai serios de aceștia în condițiile în care contractul său cu FRF va expira abia în vara lui 2016.

Doar în ceea ce pri­vește procentul de reu­și­tă, raportul dintre numărul de partide și cel al victoriilor obținute, Pițurcă continuă să se găsească în urma lui Iordănescu, cu 56,8 la sută față de 58,3. Pe ceilalți însă, inclusiv pe Angelo Niculescu, Valentin Stănescu și Ștefan Kovacs, i-a întrecut.
Argumentele invocate aici susțin calitatea muncii lui Pițurcă. Îl prezintă ca pe un tehnician de succes, ale cărui rezultate sînt greu, foarte greu ori chiar imposibil de ignorat. Cu atît mai mult de negat. Nu pretinde nimeni că Pițurcă e cel mai tare din parcare. Iar eu, care n-am schimbat un cuvînt cu el de peste 2 ani, și mai puțin. Nu-i nici Ferguson, nici Mourinho, nici Wenger și nici Capello, dar nici un antrenor de contestat cu una, cu două nu e!

A nu-ți plăcea de ochii lui și de deciziile sale, cum mi s-a întîmplat și mie uneori, nu înseamnă să-l ataci numai ca să pari tu interesant și să-ți dai importanță, sub protecția anonimatului, pe diversele rețele de socializare. În ciuda cusururilor de care nu duce lipsă, ce om n-are defec­te?, Victor Pițurcă își cunoaște meseria și și-o respectă. Iată de ce vă invit să fiți mai înțele­gători cu cel care cu un pic de noroc ne poate duce la Rio. Practic, să fiți mai realiști, mai corecți.

Comentarii (93)Adaugă comentariu

Jo Transilvaneanul (11 comentarii)  •  18 octombrie 2013, 19:20

Vorbiti de Piturca de parca ar fi un om de o calitate morala deosebita, un strateg nemaipomenit conducator al unui grup de superanalisti antrenori care
promoveaza la nationala numai valorile iar jucatorii antrenati de el au cei mai buna pregatire fizica din Europa de Est. CE GLUMA PROASTA.
Nimeni nu zice ca nu s-ar fi putut face asta cu o federatie cerebrala si fara interse de clan si cu un antrenor deschis si cu gindire pozitiva.
Va aminititi ce parere avea Van Gaal de nationala noastra dupa ce am incasat 8 goluri de la ei in doua meciuri. Tot Van Gaal ii vedea pe turci mai buni decit pe noi ca de unguri s-a convins dupa meciul retur.
Cind Piturca va face un curs de perfectionare in strainatate cu intregul sau staff, va sta cu caietul in mina sa ia notite asa cum a luat Mourinho de la acelasi Van Gaal si va renunta la nonvalori vezi Stancu 5 ratari de unul la unul cu portarul in 4 meciuri atunci puteti sa ziceti ca este antrenor deosebit.
Pina atunci tactica lui Chivu cu dosul in poarta si jocul distructiv la rezultat nu stiu daca va mai tine la jocurile de baraj si din nou ciupercile dupa ploaie de laudatori a lui Piturca o sa se dea la fund.
Fotbalul vazut din tarile mari se numeste stiinta iar cel vazut din Romania se numeste lasa ma ca o dregem noi cumva.

gravu (2 comentarii)  •  18 octombrie 2013, 19:29

@taranul. Ce nu pricepi tu e ca nu se discuta despre numarul de meciuri al antrenorilor enumerati ci despre procentul de victorii. Adta nu are de a face cu frecventa meciurilor, deci, bila alba pentru Ioanitoaia.

Mirel (4 comentarii)  •  18 octombrie 2013, 19:34

El fugitivo, vezi ca Dl Ioanitoaia tipa de multi ani ca fotbalul nostru e mediocru si nu are valoare. Bati la o usa deschisa si nu ai dscoperit nimic nou. Judecatile lui Ioanitoaia sunt apreciate si prin prizma adevarului de sus.

pelin (3 comentarii)  •  18 octombrie 2013, 20:00

Cam aveti dreptate 50%. O fi antrenor, dar ca om si ca tata e zero.

V.T. Ranu (167 comentarii)  •  18 octombrie 2013, 20:03

Si ce daca Piturca e cel mai logeviv selectioner de nationala roman ? A castigat ceva, vreun campionat european sau mondial, sau macar a jucat vreo finala, sau semifinala ? Poate sa aiba 1000 meciuri cu nationala, pentru marea majoritate a spectatorilor, Piturca este un mediocru ! Nu stie, sau nu vrea, sau nu poate alege o echipa ideala, competitiva ! Pentru ca, are interese cu impresarii jucatorilor ! Daca impresarii ii spun sa bage pe un anume jucator, indiferent de forma acestuia, Piti il baga in echipa ! Ca asa primeste ordin ! Din vanzarea acelui jucator, primeste si Piti o parte din comisionul generos, pe care il pretind samsarii de jucatori ! Stati sa treaca de baraj ( ceea ce eu nu cred! ), sa intre in grupe si dupa aia vorbim !

Lereter (68 comentarii)  •  18 octombrie 2013, 20:15

Dle Ioanitoaia sinteti schimbator in opinii ca turnesolul !. Nimeni nu pune problema in termenii, ca Piturca nu are rezultate. Are,mai multe decat predecesorii lui,drept pentru care, a urcat Romania in clasamentul internatiuni. Problema lui Piturca este alta :
1.Este inegal in selectii si explicatiile ce le da. Il ia in lot pe Lobont,care joaca 2 partide pe an ,la Roma,nu-l ia pe Pantelimon sau Mutu,cre,oricum joaca mai mult.
2.ne sufoca cu selectia unui tip -slabut valoric,dar pe care il tine aproape-ca si Gaman,in timp ce Papp (fost Vaslui) ,acum in Italia,ca si Luchin sint ignorati.
3. Ne sufoca cu Stancu-no name in Turcia,dar iubit de Piti,-care da gol rar si din intamplare,il tine in echipa pe Tanase,care nu are nici un meci reusit,la Nationala,il pune pe G Bucur pe dreapta etc,toate aiurisme ,facute ca la pocher,ca o cacialma.
4.Are o comportare conflictuala,cu jucatorii,cu presa
5. Stilul lui de joc este unul productiv ,doar cu echipele micute,pasam mult si inutil lateral si inapoi,in jumatatea noastra de teren,tragem de timp,nu punem osul.Intram prima data in careu cu Andora in min 35,cu Estonia,cam la fel.Cum dam de o echipa atletica,care stie sa faca presing sintem praf,cum sintem condusi,s-a terminat in 90% din cazuri partida.
Asta ii contesta suporterii,si Dv ar trebui sa fiti de acord ca sint prea multe dovezi ca pe Piturca il doare in cot de altii.In fond este ceva interzis,daca cerem sa se faca presing,sa atacam mai mult,sa nu tragem de timp,sa jucam demn,nu la pescuiala ?

zurzu_zurzu (2 comentarii)  •  18 octombrie 2013, 21:20

Bocanci—Ai dreptate!!Pe Piturca nu l putem compara cu nimeni pentru ca altii nu au mai avut loc de el.Am avut trei antrenori de la revolutie incoace.Razvanel a fost o incercare de conjuctura,nimic mai mult.E laudat ca ne califica la turnee finale,ca ne a ridicat in clasamentul FIFA,ca …Sa fim seriosi,la prima calificare la europene ,daca nu vennea Hagi o zbarcea la greu ,iar la finalul preliminariilor a vrut sa si aloce tot meritul.La a doua calificare am fost niste anonimi,avand in grupa niste umbe ale marilor echipe si cu jocul obscur al nostru nu am stiut sa profitam,basca ca Olanda ne lasa sa castigam .Acum suntem calificati la baraj din intamplare,iar cu ajutorul Olandei care a dat dovata de corectitudine.Deci,de ce sa fim intelegatori,sau recunoscatori acestui Piturca,care nu si urmareste decat interesele lui si ale Nasului?Echipa nu joaca nimic,selectia e facuta dupa ureche,titularizarea a fost facuta pe interesul lui si ale impresarilor,jocul in sine sters,fara viziune,sistemul,indiferent de jucatori foarte defensiv,pasele inapoi si laterale nu lipsesc din jocul echipelor pe care le antrenaza…Nu avem de ce sa fim clementi cu acest Piturca,in nici un caz,pentru ca la baraj vom fi eliminati si atunci o sa vad ce o sa mai spui dle Ioanitoaia!!

Mill (3 comentarii)  •  18 octombrie 2013, 21:30

Excelent. Sa vedem barajul si mai discutam.

adrian (14 comentarii)  •  18 octombrie 2013, 21:39

@gravu:
paiprocentul nu inseamna nimic in conditiile in care nu te califici la turnee finale,deci obtii victorii mai mult cu echipe slabe,pe cand,la turnee finale,nu prea ai astfel de adversari!Alti antrenori au invins Anglia,Argentina,Columbia,etc.Piturca nu a invins pe nimeni la turneul final la care a ajuns!Cu alde Estonia,Andorra,Lichtenstein,etc.,normal ca faci procentaj!Mai pe romaneste:daca tu te bati cu Klitschco si cu Tyson,ei te bat,iar eu bat un pustan de pe langa
bloc,iar taica-sau ma bate,am procentaj mai bun decat tine!Deci,la multe meciuri,cu adversari slabi,faci procentaj mai bun decat un antrenor care participa la 1 sau 2 turnee finale!

Augustin (268 comentarii)  •  18 octombrie 2013, 21:51

Leterer, cine zice ca Piturca e inegal in selectii? Tu, tu pe cine ai antrenat ca sa poti da un asemenea verdict. Ai o parere si e treaba ta, dar asta nu inseamna ca ai si dreptate.

gravu (2 comentarii)  •  18 octombrie 2013, 21:55

Da, Adriane, iar ai dreptate pentru ca echipa lui Iordanescu a jucat numai cu Brazilia, Anglia, Spania si Germania. Incearca smecheria asta cu altul pentru ca la mine nu tine.

Disperatul (255 comentarii)  •  18 octombrie 2013, 22:21

Asa este, o lectie de bun simt si de logica, sper ca ati inteles ceva din articolul asta, voi astia care va dati rotunzi si sunteti antreonorii supremi pe bloguri si pe fb, iar in rest sunteti niste loseri!

Ciprian (2 comentarii)  •  18 octombrie 2013, 23:00

D-le Ioanitoaia, remarc cu neplacere ca nici macar un comentariu nu va da dreptate. Mentalitatea noastra nu ne permite sa judecam „rece”, asa cum ati facut dvs. Noi trebuie sa fim buni la toate, mai frumosi si mai destepti decat ceilalti din oficiu. Foarte putina lume reuseste sa realizeze ca aceasta pozitie in clasament(locul 2) este una peste valoarea echipei(daca analizam fiecare jucator in parte). Suntem prea mult influentati de diferite articole si emisiuni din presa care l-au criticat pe Piturca ca sa putem vedea corect aceasta calificare la baraj. Probabil chiar daca ar castiga echipa noastra campionatul, Piturca tot antrenor slab ar fi, norocos, etc. Cu siguranta va fi greu sa progresam atat timp cat nu avem capacitatea de a ne evalua. Poate generatiile viitoare….

nationala (9 comentarii)  •  19 octombrie 2013, 2:07

A argumenta cu imbecili ii o pierdere de timp si o dovada a nebuniei.
Pierdeti vremea incercand a umple niste capete slabe cu firea de logica elementara .
Aveti deptate dar in tara cocalarilor de orice gen muzical ,simtire si crestere ,ratiunea este un termen inca necunoscut.
Noi ca gandire suntem pe la 930 maxim 1100 .
Noi suntem un popor de oieri nascut la 600 si ceva prin zona ,care nu a atins un grad de civilizatie propriu sau un moment de glorie si prosperitate niciodata ,totul a venit ca imprumutsau darururi de la revolutii ,legi, pana la regi si apa calda .
Noi mai trebuie sa trecem prin vreo minim cinci revolutii si cateva razboaie civile pt a atinge maturitatea ,iar un popor imatur creaza imbecili in masa prin mentalitatea precara a natiunii .
La noi nu conteaza ce a facut cineva,daca conta asta Basescu era condamnat pe viata nu ales de 3 ori presedinte fiind ministru atata timp inainte,la noi conteaza circul.
In 5 ani nationala nu va mai bate nici Andora ,barajul asta ii o minune la ce jucatori si baza avem .
Noua generatie ii o gluma proasta ,iar” talentele ” neconvocate de raul de Piturca fac spectacol doar pe paginile ziarelor.

LaGara (68 comentarii)  •  19 octombrie 2013, 3:14

Domnule Ioanitoaia,

Terminati odata cu incercarea de a va imbata cu apa!

1 – Toata suflarea Romaneasca stie si vede ca NATIONALA de Fotbal a Romaniei NU este compusa din cei mai valorosi jucatori, asa cum se gaseste la OLANDA, ELVETIA, ANGLIA, GERMANIA, etc…. este compusa din interese personale si meschine.
2 – Un Piturca nu a urcat NATIONALA mai mult de locul 28. Este un (asa zis) antrenor de locurile 28-50.

Si foarte suspect de stupefiant si ridicol ca un Piturca a fost bagat iara la NATIONALA.

floben (1 comentarii)  •  19 octombrie 2013, 4:16

Fac parte din generatia care l-a admirat pe piti pentru ca era acolo unde trebuie pt.a marca. Cred ca asta se intampla pentru ca un antrenor (Jenei) avea stiinta de organizare a jocului si putine actiuni ale ehipei erau intamplatoare. Ca antrenor. piti nu detine nici un sfert din calitatile fostului sau antrenor, desi asa am sperat cand a fost numit. Acum actiunile echipei sunt mai mult rodul intamplarii decat al unei organizari a jocului. Nu ne ramane decat sa asteptam sa vedem daca intamplarea va fi sansa noastra la baraj. Uneori se mai poate dar, din pacate, foarte rar Eu unul prefer sa vad asta la TV nu la stadion, desi sunt un doritor de a fi martor prezent la marile evenimente fotbalistice.

arcGIS10.2 (1 comentarii)  •  19 octombrie 2013, 4:30

adevarul e pe undeva pe la mijloc.in primul rand piturca nu are la dispozitie jucatori tehnici ca cei din generatia lui hagi.astazi lotul nostru e compus din manelisti,jucatori de fitze care joaca mai bine pe play-station.e greu sa alegi si nu prea ai de unde sa alegi.apoi nu exclud nici stilul lui piturca,mentalitatea impusa jucatorilor.sigur nu poti avea pretentia sa joci ofensiv cu olanda ca vei lua o caruta de goluri.totusi cu turcia,cu ungaria sau andora o poti face,el nu prea stie asta.nu este un antrenor slab dar nationala are nevoie de unul mai bun si mai respectabil.nu poti avea un antrenor ce e prins trisand prin cazinouri,nu mai are autoritate in fata jucatorilor.daca FRF ar gestiona bine fondurile ar putea aduce un antrenor mai de calitate.romania ca trece sau nu trece de baraj nu are fata de CM din Brazilia.

Adrian (30 comentarii)  •  19 octombrie 2013, 7:01

Nea Ovidiu,

Stii cine ne mai lipseste acuma? Nicolita, apreciatul selectionerului, zis si pasa in tusa sau musca fara cap.
Stancu, Nicolita, sunt obsesii mult mai rele decat cum era Marcel Coras pe vremea Lucescului. Ala macar mai stia cu mingea, dar era dulap. Nu trebuie sa fi jucat de performanta ca sa-mi dau seama ca Nicolita nu are nici cea mai mica idee despre cum se mananca jocul asta. E baiat bun, dar nu e prieten cu mingea. Am vazut si io meciul Olanda-romania in 2008 si raman la parerea ca Piturca si-a furat singur caciula in acel meci. A simtit pe pielea lui, ce ca aia ne-au invitat 60 de minute la joc?
D-le Ioanitoaia, Piturca v-a pacalit si pe Dvs. cu alibiurile lui, cu scuxele de dinainte de meci. Ca nu avem jucatori, ca asta e. Romania a avut mereu jucatori, dar nu a avut un recent antrenor cum au avut grecii in 2004. Ce jucatori aveau atunci grecii domnule Ioanitoaia, mai tineti minte doar unul??? Nu incercati sa ne prostiti, dupa 2008 nici o echipa din lume nu mai punea a TREIA OARA acelasi selectioner. Trebuia eliberat din functie de indata ce a zis „Si-n fond, cine suntem noi sa batem Franta”. Asta nu s-a intamplat, si el a contaminat mintile baietilor astora, care au ajuns sa se socoteasca dinainte invinsi, nu numai cu Olanda, dar si cu Turcia. Si cand ma gandesc ca victor era idolul meu pe vremuri, ca-l sustineam in duelul lui cu Cami, desi era clar ca Piturca nu a facut nicodata o cursa cum a facut Rodion pe Wembley. Piturca a uitat ca toata echipa juca pentru el? Zice el de Rusescu ca e lent. Domnule Piturca, chiar nu ai voie sa zici asa ceva, ca doar iti recunosc fuga ta impleticita, te leganai asa, erai varza daca jucai in alta echipa, fara vitezisti adevarati gen motoreta balint si lacatus.

Iti tin pumnii totusi, poate cu norocul tau proverbial ne ducem in Brazilia. Daca asa o sa fie, trebuie sa-ti schimbi total discursul, ideile si conceptul(imposibil, nu-i asa), ca nu o sa mai toleram inca o fraza gen, si-n fond cine suntem noi sa batem …Camerun sa zicem. Vreau sa joci fotbal in primul rand. E prea mult ceea ce cerem????

gogu de la Virtop (204 comentarii)  •  19 octombrie 2013, 9:11

Maestre ai dreptate…Dar ce ne facem cu cei care asteapta ca nationala sa se impiedice?Care asteapta sa-i ocupe locul lui Piti?Cit de guraliv este GhPopescu,deja se vede presedinte,are promisiunea nasului..Stai sa vezi cum explodeaza oamenii de bine daca nu ne calificam…!Ehe invidia si neputinta unora este evidenta..dar si mizerabila…Hai ROMANIA,bravo PITI!!!

Cheetah (2118 comentarii)  •  19 octombrie 2013, 9:37

Mda, multumim pentru sfatul Dvs, Maestre!
Eu unul ma voi gindi mai profund la ce ne-ati recomandat aici.
Ca il placem sau nu, ca il ridicam in slavi sau il injuram cu spume, acum e totusi momentul sa-l sustinem pe Piturca daca vrem sa marim sansele echipei pentru Rio.
Asa ca ii vom tine pumnii, sa-i iasa la zar toate meciurile ce urmeaza, si in primul rind barajul.

Gradu (2 comentarii)  •  19 octombrie 2013, 10:18

@LAGARA. Bravo, ti-ai gasit locul. Zici ca Piturca nu a selecctat pe cine trebuie dar ne lasi in ceata si nu ne spui pe cine trebuia sa convoace. Ia zii tu selectionerule!

Danciu (7 comentarii)  •  19 octombrie 2013, 10:22

Cipriane, nu stii sau nu vrei sa citesti afirmand ca nimeni nu ii da dreprate dlui Ioanitoaia. Parerile sunt i,partite iar cei care au minte si judecata chiar sunt de oartea dlui Ioanitoaia. Ia mai numara odata si fa-ati autocritica.

Tincu (10 comentarii)  •  19 octombrie 2013, 10:26

Nea Ovi, nu iti mai bate gura de pomana ca nu vei reusi niciodata sa ii convingi pe prosti ca sunt…prosti. Lasa-i sa se creada ei cei mai…destepti.

Emiru’ (91 comentarii)  •  19 octombrie 2013, 13:14

Adrian #68
Nu m-as grabi asa de tare sa-l combat pe Coras, chiar daca am facut-o si eu la vremea respectiva. Sa nu uitam ca la turneul final Euro84 a cam fost printre putinii romani care au jucat ceva, ba a mai dat si gol cu Germania. E adevarat ca ii lipsea mobilitatea, insa compensa prin inteligenta. Era unul dintre rarii jucatori, pe vremea aia, care cand deschidea gura, avea ceva de spus.

val de mare (17 comentarii)  •  19 octombrie 2013, 14:41

aceasta statistica nu ne scapa de baraj
si daca trecem de baraj ,odata ajunsi la rio vom fi inecati de elita fotbalului,
piturca se va intoarce acasa cu primul avion si plin de cucuiele trase de toti adversarii

olanda si-a respectat blazonul si va fi favorita la rio,

piturca sa ii multumeasca ca isi mai pastreaza scaunul,
noi nu multumim lalelelor,nu vrem pomana,

pomana e pentru antrenorii care fac selectionata dupa cum bate vantul dinspre interesele impresarilor care vand jucatori

Aristotel (167 comentarii)  •  19 octombrie 2013, 16:00

Pentru mai tinerii nostri internauti, dar si pentru cei mai in varsta, le reamintesc ca odata, pe vremuri, existau doi-trei fotbalisti romani, care erau convocati invariabil la nationala, chit ca nu erau mereu in forma, jucau in niste ligi inferioare din Spania si de aiurea, si mai erau si rezerve… E vorba de Denis Serban si Laurentiu Rosu ! Ceva mai tarziu, il convoca constant si pe Florin Cernat, care nu nimerea poarta goala nici de la 3 metri ! Il mai convoca si pe Florescu, care nici macar nu avea echipa !… Piturca primea apostrofari de la toata lumea, toti ii spuneau ca greseste, dar el sa-si schimbe tactica, sa aleaga pe altii,nici pomeneala ! Stam si ne intrebam de ce il convoaca mereu pe B.Stancu, cand el nu este in forma ? La fel si pe altii, nu le mai dau numele, ca e pierdere de timp ! Candva, spunea cineva, ca Piturca are obiceiul sa taxeze jucatorii care vor sa fie bagati la nationala… Se prea poate, n-avem de unde sa stim ! Piturca, este un ahtiat al jocurilor de noroc,se stie asta ! Intr-un cazinou din capitala, a fost prins cu o minicamera de filmat cartile adversarilor, montata intr-un pachet de tigari.. A fost si evacuat din sala ! Eu daca eram proprietarul cazinoului, ii rupeam o mina si-l bateam cu ea pina oboseam ! Pe cand era jucator la Tg. Jiu, a jucat barbut cu zaruri masluite, si cu magneti montati sub masa de joc ! Data trecuta cind a fost dat afara de la nationala la propunerea lui Hagi si Popescu, i s-a platit o parte din contract, pentru ca asa era prevazuta clauza de reziliere… Acum, la fel, are o clauza de reziliere, in sensul ca daca va fi dat afara pentru nerealizarea obiectivului, i se va plati contractul pina la expirarea lui ! Aceia care au facut contactul cu clauza respectiva, nu sunt normali cu capul ! Oameni buni, pe ce lume traim ? Traim in lumi paralele ? Eu daca am in constructie o casa, tocmesc mesterii si pe la jumatatea lucrarii, observ ca mesterii isi bat joc, normal ca reziliez intelegerea unilateral ! Nu le platesc suma de bani din intelegere ! Asa ar trebui procedat si cu orice antrenor; nu realizeaza obiectivul pentru care e angajat, il ai afara, fara compensatii banesti ! Piturca isi urmareste propriul interes ! Il doare in palarie, daca nu califica echipa si este demis; salariul il primeste pina la finele contractului !. Indraznesc sa afirm, ca imparte acesti bani cu altii !. A spus ca el face o echipa de viitor, si ca n-are obiectiv calificarea de anul viitor ci are obiectiv pentru anul 2016, la campionatul european ! Pai, daca e asa, de ce nu face echipa numai din jucatori tineri ? Cu Rat, cu Lazar, cu Stancu, vrea sa joace la europeanul din 2016 ? Bine ca nu-i mai cheama si pe expiratii Nicolita si Mutu ! Domnilor, cat o fi Piturca la nationala Romaniei, nu vom avea satisfactii cu nationala ! Echipa nationala este o afacere de familie, in interes propriu, ce n-are nici o legatura cu performanta ! Ne-am calificat la baraj, in cel mai rusinos mod posibil ! sa-ti fie rusine Piti, si tie si acelora care te-au pus acolo si te mentin in continuare pe bani grei ! Sa va fie rusine la toti !

Venom (16 comentarii)  •  19 octombrie 2013, 16:56

Daca Mutu nu rata penalty-ul cu Italia, Piturca ar fi fost un mare antrenor, si nu doar o statistica favorabila intr-o anumita conjunctura. Sa pastram analizele matematice pentru dupa baraj.

GG (152 comentarii)  •  19 octombrie 2013, 18:00

Mahniti, dar si frustrati. Pare rau ca nu au facut si ei ceva deosebit si cel mai usor le e sa injure.

Automoto (1 comentarii)  •  19 octombrie 2013, 18:03

Cred ca cel mai mare defect al lui Piturca pe langa cointeresul la vanzarea unor jucatori e ca nu are niciun pic de carisma. Chiar face eforturi sa fie antipatic si sa il antipatizeze lumea.

Adrian (30 comentarii)  •  19 octombrie 2013, 18:13

D-le Ioanitoaia,

Cu o intrebare va deranjez si eu? Cazul Latovlevici si felul cum se bucura. Selectionerul a iesit in presa ca nu-i place ca Lato si-a pus mainile la ochi ca un lunetist etc etc. Ba mai mult, dupa aia a adaugat ca lato tre’s sa-si faca intai meseria de fundas, ca greseste etc.

Urmarea-Lato a gresit si mai mult dupa aia,

Asa se comporta un om care se crede inteligent cu un elev? Antrenorul trebuie mereu sa evite orice critica a jucatorilor in presa. In vestiar, e treaba lui ce face. Dar numai acolo.

E normala aceasta iesire a selectionerului? E cumva gelos? Eu nu-mi amintesc de nici un sutan al lui cum a dat lato cu Dinamo.

Acuzatia ca Lato e clovn etc intrece orice imaginatie. Iar dupa aia, ranchinos cum e, a adaugat ca el greseste ca fundas. E multumit acuma?

Chiar nu putem sa gasim un om normal pentru Nationala? E logic ca acest pseudo-selectioner sa zica asemenea gogomanii despre proprii elevi? Io consider ca gestul lui Lato a fost foarte haios si atat.

Nu e selectioner cineva care ii face rau unui jucator de nationala, si a carui principala insusire e suficienta si iubirea de sine. Trebuie sa iubesti fotbalu’ daca ajungi intr-o asemenea functie.

Aristotel pt. Venom ! (167 comentarii)  •  19 octombrie 2013, 20:08

@ Venom. Mutu a ratat 11 m atunci cu Italia si s-a bucurat ca un copil de teaba asta ! La vremea aceea, Mutu juca in Italia si daca nu rata, Italia era eliminata de Mutu de la europene ! Iti dai seama, ce viata ar mai fi avut Mutu in Italia, daca Romania elimina Italia ? Tin minte, inainte de a executa lovitura, Mutu i-a facut smekereste cu ochiul portarului, indicand coltul in care va bate ! Antrenorul trebuia sa intuiasca ratarea lui Mutu, pentru ca, Mutu juca in campionatul Italiei ! Daca punea alt jucator sa execute lovitura de la 11 m., Romania mergea mai departe in dauna Italiei si cine stie ce se mai putea intampla ! Asa, acum ne ducem crucea, de echipa submediocra si asteptam ca altii sa ne califice ! Ne propunem sa facem scor cu Lituania si ei abia au tras la poarta, in min 36 ! Asa echipa, asa selectioner, asa rezultate ! Stii ce vreau ? Sa cadem cu Portugalia la baraj ! Poate ne scoate CR-7 fotbalul din cap, noua, dar mai ales selectionerului lui peshte prajit !

bazileon (167 comentarii)  •  19 octombrie 2013, 20:45

Nu se pune problema ca nu ne plac ochii lui Piturca; nu ne place ca Piturca arata un fotbal chinuit si jalnic, ca rezultatele (bune) sunt intamplatoare, ca selectia cuprinde tot felul de edecuri si ca dl Piturca, ca multiplu condamnat, este total nerecomandat ca antrenor (a fortiori la prima reprezentativa). Daca pe dvoastra va multumesc comparatiile cu reputatii Niculescu, Jenei si Lucescu (fara a avea in vedere ca marile victorii ale lui Piturca sunt cu echipe de rang submediocru), ori numarul mare de partide (datorat complicitatii unor ipochimeni la fel de odiosi ce l-au adus si l-au tot adus la Nationala), sa fiti sanatos: banuiesc ca sunteti conditionat de politica editoriala (ca doar nu de deontologie!). In logica dvoastra cel mai tare presedinte al Romaniei este nea Nicu (Ceausescu!).

Covaliu (2 comentarii)  •  19 octombrie 2013, 22:04

Bazileon, alt moralist de 2 lei. Daca te ia Ioanitoaia la dialog te baga in pamant pana la gat. El are argumente, tu ai pareri, iar chestia cu Ceausescu te descalifica.

Venom pt. Aristotel (16 comentarii)  •  19 octombrie 2013, 22:50

No offence, dar in privinta penalty-ului batut de Mutu atunci, bati campii – scarita ratata, pe centru, aparata de portar cu mana, din saritura. Nici cu a-ti dori Portugalia drept adversar nu sunt de acord fiindca stim si fara sa ne fie ingrosat unde e fotbalul nostru acum. Recunosc, cand vine vorba de Nationala sunt superficial si imi doresc adversarii cei mai facili posibil.

Nelu (16 comentarii)  •  20 octombrie 2013, 2:49

Dl. Ioanitoaia te-ai intrebat vreodata pe ce loc eram daca Piturca si sefii sai selectionau pe cine merita ?
Daca nu se certau cu Mutu , Chivu,Sapunaru ,Radoi, Stefan Radu. Tot ce face ,face la comanda !Nu spun ca e antrenor prost !

Adrian (30 comentarii)  •  20 octombrie 2013, 5:01

Pe vremea lui lucescu, din 83 pana in 86, deci cam 3-4 ani bunisori, toata echipa Steaua care se ridica chiar precum o Stea, nu avea loc la nationala, in afara de Boloni si partial Iovan. In rest, Belo, lacatus, Balint, Majearu, Piti(dupa cum zicea chiar el: „Sincer, prea putin am fost convocat”).
nu au avut loc pana ce steaua a luat cupa in mai 86. Dupa aia, degeaba lucescul o dadea la para-ndarat, plangea ca nu a putu sa-l cheme si pe Helmi. Prea tarziu ma Mirceo!!! copil fiind, eram EXASPERAT de alde Coras, si aproape toti hunedorenii. Omul asta le-a mancat 3 ani buni de nationala lui Belo, Balint, Marius. Ce turca am mai jucat in 84 la turneul final, cam la fel precum turca lui Piturca. Nu-mi imaginam niciodata ca vreun antrenor poa s-o ia mai tare pe aratura. Si uite ca nu e exclus!!! Si o face unul pe care l-am ridicat pe piedestal cand eram copil. Nemeritat. Scuze nea Victor, da’ trebuie si tu sa inveti o limba straina, lucescu te face la acest capitol. La capitolul selectie aberanta si o turca de joc, nu. Da sa zicem ca ne califici la Rio, ce o sa faci acolo? N-o sa mai fie mutu chivu sa-i trimiti la declaratii. o sa-l trimiti pe Chiri? Si te rog io frumos, schimba nitel stilul de joc..adica creeaza si tu un stil. Doar ai facut parte din echipa aia din 86 Victore. Ai uitat ce ofensiv jucati? Stiu ca nu avem un stoica boloni, (acum li se zice „INCHIZATORI-doamne cat de mult urasc acest cuvant).
Nu mai juca la plesneala, ia tauru’ de coarne. Fa-i pe toti sa aiba moralu si ambitia lu Tudorel si Loti. Pentru asta nu trebuie sa-i critici la teveu. Arata-ne ca nu ai uitat in ce echipa ai jucat. Intotdeauna trebuie sa tinzi la 15, ca d-abia sa atingi o nota de vo 7-8. Daca tu mergi cu tinta 7, intotdeauna o sa fii pe la 5-6 maxim!!! Nea victor, cred ca recunosti si tu ca am dreptate aici. Nu are nimeni pretentii sa iesi din grupe la rio daca ne califici sa zicem. Cum ar fi sa construiesti o noua echipa pana jucam acolo? Incearca sa joci fotbal frumos…Victore, tribuna nu e proasta, credeam ca stii asta. Cand joci bine pentru fotbal si public (chiar daca nu-ti ies socotelile), tribuna o sa va iubeasca sio o sa-ti dai seama ce frumoasa poate fi viata. Vrem si noi sa te vedem zambind. Deci hai sa zicem asa…joaca cum stii tu la baraj, si daca avem noroc si batem….te rog io ia in consideratie si pe cei care te critica. Crezi ca noua ne place treaba asta? Noi nu vrem decat sa fim cu constiinta impacata ca am aratat ceva si ca am fost extrem de ambitiosi. Cum ar fi sa revii tu la cele clasice si sa joci cu un mijlocas central care mai ataca si poarta adversa? De ce nu-i incerci acolo pe tanase, chipciu sau maxim? Ultimii doi nu au cum sa nu fie pe teren meci de meci. Te rog io, e clar ca locu’ lu stancu e pe banca-cel putin acum-. Sper sa nu faci iar greseli gen nicolita-e baiat bun dar e clar ca nu e de nationala.
Fa-ne mai Victore sa ne cerem scuze. Si retine…tribuna nu e niciodata proasta…daca ea nu e de acord cu un jucator-inseamna ca sunt intr-adevar probleme cu jucatorul ala – asculta glasul ei, si ea va fi al 12-lea jucator.
Nu am uitat fruntea ta cu honved!!!…fii un pic mai umil, mult mai indraznet, mai fericit asa…intotdeauna e loc de mai bine. Daca citesti prin absurd aceste mesaje…poate ca o sa consideri cel putin cateva aspecte. M-as bucura sa fie asa!!!
PS: Intotdeauna mi-a placut cum se scurgea asa mingea in plasa din piciorul tau…vezi golu’ cu spania din 87…easy does it e o vorba. Du-ne in Brazilia domnule Piturca si acolo arata -ne o alta fata a romaniei. Iti tin pumnii…ca pe vremuri….
Un critic si un fost suporter de-al tau

gogu de la Virtop (204 comentarii)  •  20 octombrie 2013, 8:41

Pt ..aristotell..tu ai scoala lui Marin sindicalistul,esti ca el,mai ai putin si ne spui c-ai imprumutat nationala cu bani sa-i plateasca contractul lui Piti..lasa sfaturile,nu esti antrenor…nu uita sa te speli cu apa rece..stiu ca apa nu curge in tirg…scrie sa nu uiti…Victor Piturca are cele mai bune rezultate calificari cu nationala…chiar daca nu vrei tu…usor ca te lovesti si te doare..multe succesuri filosofule!

addriann (21 comentarii)  •  20 octombrie 2013, 8:57

Editorialistul cauta argumente conform carora Piturca ar fi un ,, tehnician de succes, ale cărui rezultate sînt greu, foarte greu ori chiar imposibil de ignorat ”.
Dar argumentele sunt foarte subtiri:
Procentul de reusita de 56,8 % este foarte scazut, acum , in comparatie cu reusitele unor antrenori de acum 30 de ani.Numarul de echipe( in Europa) a crescut de la 32 ( in 1983) la 53 ( in prezent).Majoritatea echipelor nou-aparute pot fi invinse usor, iar acest lucru duce la cresterea procentului de reusita( si evident, la cresterea numarului de jocuri disputate).
Singurul argument real, pentru un tehnician de SUCCES, este obtinerea calificarii( nu calificare la baraj, ci la turneul final)…

luca bz (47 comentarii)  •  20 octombrie 2013, 10:05

Ai dreptate, Nelule, tu ar trebui sa fii viitorul selectiner si atunci ne vom califica sigur. chiar daca i-ai uitaty pe Sanmartean si pe Dudu Georgescu.

Marean (270 comentarii)  •  20 octombrie 2013, 10:09

Observatii pe care le gasesc juste. Hai Romania cu si fara Piturca!

Varu (3 comentarii)  •  20 octombrie 2013, 11:03

Sa traiti, am inteles, dar nu ati vrea sa vorbim dupa baraj? Cum o sa o incasam sigur o sa va schimbati parerea.

17 Nentori Tirana (871 comentarii)  •  20 octombrie 2013, 15:00

# 86 Adrian on 20.10.13 at 5:01 am

foarte frumos, cam moale cu potaile, dar hai sa fim buni.

Stimate Domnule Piturca, hai sa jucam fotbal.
Ati fi meritat Albania la baraj !!!
Astfel performanta „Nationalei” Luceafarului din toamna 1986 ar fi putut fi egalata.

Stefan Varga (59 comentarii)  •  20 octombrie 2013, 15:17

Daca va ajunge la Rio, Piturca v-a fi recunoscut si lumea ii va fi recunoscatoare. Privind de departe, nationala joaca mult mai bine decit in anii trecuti, nu mai vad „calmaeaua”, vad o echipa mai rapida, mai decisa si mai doritoare de victorie. Asa ca , in functie de adversarii, pe care inca nu ii stim, doresc sa vad o surpiza placuta pentru toti fanii echipei nationale.

Comentează