Ovidiu Ioaniţoaia

A vorbit şi a scris pentru milioane de microbişti, a crescut generaţii de ziarişti şi continuă să facă din jurnalism privilegiul de a fi sincer cu oamenii

Biografie completă Toate articolele
Cele mai noi articole de Ovidiu Ioaniţoaia
Dopaj la FCSB?!

Când scriam aici, colecția e martoră, că meciul FCSB-CFR va fi de 1 ori X, mă gândeam la forma deosebită a gazdelor, dar și la numeroasele absențe din formația clujeană, obligată să joace pe Arena Națională fără niciun atacant de […]

...

A greșit Rădoi?

Din fericire, acum, în ajunul „triplei” Macedonia de Nord – Germania – Armenia de la sfârșitul lui martie, lucrurile stau altfel. Dacă, luați-o ca glumă, deși nu-i cea mai bună, Chiricheș nu se reaccidentează, atunci e foarte posibil ca toți […]

...

Știre falsă

Când căruța părea să se fi împotmolit mai rău, consilierul președintelui Burleanu a venit la Telekom Sport cu o afirmație care a surprins în aceeași măsură în care a și bucurat. Conform lui Andrei Vochin, în ianuarie-februarie 2022, la etapa […]

...

Spre un caz Oct. Popescu?

Cu atât mai important cu cât puştiul de la FCSB, născut pe 27 decembrie 2002, va fi mezinul „tricolorilor” convocaţi la Euro 2021. Tavi ar mai avea două cicluri la tineret, încadrându-se în regula U21 din Liga 1 până în […]

...

A văzut pe dos!

Hotărât s-o împiedice cu orice preț pe CSA Steaua să promoveze, cunoașteți contextul, Gigi Becali nu s-a lăsat până nu și-a făcut numărul. A trimis la „satelitul” din eșalonul 3 nu mai puțin de 8 jucători din lotul folosit de […]

...

Scandal cu Lucescu: ce e permis lui Messi e interzis lui Adriano!

Într-adevăr, condamnabil gestul brazilianului Luiz Adriano, pe care însuși Mircea Lucescu l-a regretat ca fiind “o eroare”. La Copenhaga, cînd tabela arăta 1-0 pentru Nordsjaelland, în loc să returneze mingea danezilor deoarece jocul fusese oprit din pricina accidentării unuia dintre […]

joi, 22 noiembrie 2012, 5:25

Într-adevăr, condamnabil gestul brazilianului Luiz Adriano, pe care însuși Mircea Lucescu l-a regretat ca fiind “o eroare”. La Copenhaga, cînd tabela arăta 1-0 pentru Nordsjaelland, în loc să returneze mingea danezilor deoarece jocul fusese oprit din pricina accidentării unuia dintre aceștia, vîrful lui Șahtior a driblat portarul și a înscris pentru 1-1! Drept urmare, UEFA intenționează să-l tragă la răspundere pentru atitudine nesportivă, pentru lipsă de fair-play.

Unii îl socotesc vinovat și pe antrenorul român. Deși Lucescu susține că le-a cerut băieților lui să le permită gazdelor să marcheze imediat, trebuia să fie mai explicit, mai ferm. Cert e însă că, lăsați de cîțiva “mineri” și de unii nu, cei de la Nordsjaelland au preluat conducerea în 3 minute, dar n-au reușit să țină de ea. De la ­2-1 pentru nordici, meciul se va încheia 2-5, finalul consfințind calificarea oaspeților în “optimile” Champions League.

Golul brazilianului a stîrnit scandal în întreaga Europă! Vehemența presei daneze pare de înțeles, dar nu se poate spune la fel despre răutatea celei spaniole, care a acuzat echipa din Donețk că “joacă murdar” (Marca) și că ­“și-a pierdut onoarea”  (As). Ce-a mai preocupat la Madrid duelul dintre o formație daneză și una ucraineană!

Să admitem că Adriano a comis-o. Că Lucescu trebuia să intervină mai energic, deși n-ar fi fost nici în litera, nici în spiritul regulamentului să-și fi îndemnat băieții să se dea la o parte.

Nu neapărat pentru că sîntem români, e logic ­însă să ne întrebăm de ce presa internațio­nală ­n-a suflat nici un cuvințel în 2008, cînd ­Messi a ­procedat exact ca Adriano chiar ­într-o confruntare cu Șahtio­rul, argentinianul înscriind șmecherește la 0-1, ba și în minutul 87, pentru ca Barça să învingă în prelungiri?! Surprinzător, ­Messi ­n-a fost hoț ca Adriano și nici Guardiola ipocrit ca Lucescu!

Greu de acceptat că sensibilii ziariști iberici țipă acum, dar s-au ­făcut că plouă cînd ­Messi și, prin el, Barcelona au trișat!  Barcelona care, tot în 2008, a deschis aspersoarele pe Camp Nou după meci pentru a-i opri pe jucătorii lui Inter să se bucure de calificarea în finala C1. Fără să-l apăr pe vîrful Șahtiorului, mă mir că UEFA n-a mișcat un deget împotriva lui Messi, dar umblă să-l ardă pe Adriano! Ce se petrece, există la Nyon o măsură pentru unii și o ­măsură pentru alții, a murit egalitatea de șanse și noi ­n-am aflat?!

În sfîrșit, dacă discutăm despre fair-play, iar tabloidul englez Daily Mail trage în “hoții lui Lucescu”, cum ar trebui interpretat faptul că Man­chester United a aliniat garnitura de rezerve la Istanbul, la recentul 0-1 cu Galata? Nu cumva, pe lîngă că a desconsiderat competiția, i-a creat un avantaj important contracandidatei lui CFR Cluj? Evident, răspunsul e da, atît că, referindu-ne la echipele cu nume, trebuie să ne împăcăm cu gîndul că ele sînt protejate, socotite infailibile ca Papa de la Roma. Ne place, nu ne place, asta-i situația.

Comentarii (121)Adaugă comentariu

octavian (8 comentarii)  •  23 noiembrie 2012, 5:48

Lucescu e un antrenor mare. Lucescu e un barbat mare. Violenta celor care dicuta la nesfarsit un gol intr’un meci incheiat cu 5-2 tradeaza gelozie oarba si nu face decat sa sublinieze valoarea lui Lucescu.
Domnule Ioanitoaia v’am criticat virulent in trecut.
Va asigur de respectul meu si va multumesc pentru acest articol.

octavian (8 comentarii)  •  23 noiembrie 2012, 5:59

Ceea ce chiar nu pot sa inteleg e: de ce nu discuta nimeni despre arbitru? A validat golul, nu l’a avertizat pe Adriano, a aruncat o „minge de arbitru” direct la un jucator de la Sahtior. E treaba arbitrului sa mentina o atmosfera de „fair play” si sa cunoasca „articolul 5”, mult mai mult decat treaba jucatorilor. Daca UEFA’l ancheteaza pe jucator, de ce nu pe arbitru?

Eugen (8 comentarii)  •  23 noiembrie 2012, 8:51

Nu am nici un respect ptr. căciularii şi pupincuriştii occidentului doar ptr că e occident!
Mai studiaţi istorie şi ridicaţi-vă linia orizontului !
România nu este tagma voastră..

unul (2 comentarii)  •  23 noiembrie 2012, 9:10

exista si o greseala: Sahtior nu e calificata in optimi, pt ca in cazul unei infraneri cu Juve si o victorie a lui Chelsea e out din CL

unul (2 comentarii)  •  23 noiembrie 2012, 9:13

mea culpa, nu e greseala, intr-adevar are avantaj in meciurile directe cu Chelsea, deci e calificata

yogi (14 comentarii)  •  23 noiembrie 2012, 9:20

trebuie sa avem rezultate si abia apoi sa avem pretentii. si chiar asa,uite ca i se intampla si Real-ului la Chelsea

Mihai (3 comentarii)  •  23 noiembrie 2012, 9:38

Hai frate, lasa-ne. Situatiile sunt incomparabile.

gilos (328 comentarii)  •  23 noiembrie 2012, 10:27

Nea Ovi,
Am impresia ca esti cam subiectiv si partinitor in aprecieri. La meciul Sahtior-ului cu Barcelona nu a fost chiar la fel ca la Adriano. Ucrainienii aveau 1-0 si au tras de timp si fragmentat jocul o repriza intreaga. Mingea a iesit in aut airea, nu a fost data intentionat, iar un ucrainian s-a trantit pe jos cu scopul de a intrerupe jocul. Arbitrul nu a fost de acord, a reluat jocul si Messi a marcat. Scandalul facut de Lucescu a fost monstruos, cu toate ca situatia era, cel mult, discutabila…
Tinand cont de antecedente, Sahtior fiind trecuta printr-o situatie asemenatoare, s-ar fi cuvenit sa respecte indicatia arbitrului de a returna mingea danezilor, sa dea dovada de fair-play. Nu au facut-o, si este pacat ca si-au umbrit o calificare pe deplin meritata. Uneori trebuie sa fii atent si la detalii de genul asta, daca ai pretentii de echipa mare, mai ales ca le statea la indemana sa-i bata pe danezi…
Cat despre echipa cu care a jucat ManU la Istanbul, care-i rostul sa fim ipocriti ? Cand Molde a venit cu juniorii pe Arena Nationala si Steaua a luat lejer trei puncte s-a revoltat cineva ?
Intretinand o atitudine ca ei sunt vesticii bogati care isi permit orice, iar noi saracii din est frustrati si complexati, nu facem decat sa confirmam ca, intr-adevar avem o problema, ca ceva nu-i in regula cu noi…

bazileon (167 comentarii)  •  23 noiembrie 2012, 10:44

Se sare calul intr-un mod de-a dreptul fascist: „ce pretentii sa ai de la ucrainieni?”. Asa credea si Hitler, doar erau suboameni: ce mai cauta pe fata pamantului?
Cand Rivaldo s-a tavalit ca un apucat la CM 2002, (desi mingea il lovise in gamba el se tinea de fata!) si fotbalistul turc a fost eliminat, nimeni nu a acuzat lipsa de fair play; nici cand jucatorul sud-coreean ce marcase impotriva Italiei a fost concediat de clubul sau (italian!).
Ifosele astea imperiale ar trebui sa dispara, macar in FIFA si UEFA.
Toata chestia asta cu datul mingii afara e o aiureala. Din moment ce e arbitru pe teren, el sa decida intreruperea jocului si basta. Sunt echipe ce continua atacul, iar daca pierd balonul, sunt indignati ca adversarii nu-l dau EI in aut! A se scuti!

sv_senior (2 comentarii)  •  23 noiembrie 2012, 10:44

Asa da. Si contrar celor scrise de M Andries, un reprezentant de seama al presei sportive din Romania raspunde presei obtuze de pe la altii.Jenant este ca unii „sustinatori” a unei echipe „mult superioare” lui Sahtior nu sesizeaza intentia autorului. Si dai cu Lucescu si dai, si dai. Felicitari D-le Ioanitoaia!

cosminb84 (2 comentarii)  •  23 noiembrie 2012, 10:52

atat lucescu cat si adriano au gresit…nu ai voie sa faci asa ceva intr-un meci de ucl…daca messi a comis-o si pep nu trebuia sa se intample si acum asa ceva.cat despre man u aia la prima echipa au un lot largit de 42 de jucatori,poate dumneata domnule ioanitoaia esti vre-un oficial de la man u si noi nu stiam asta…de dumneata stii mereu primul 11 al diavolilor,ei doar si-au menajat jucatori importanti si au dat si altor jucatori din LOT sansa unui meci in ucl.

boris (61 comentarii)  •  23 noiembrie 2012, 11:42

NU ŞTIU CÂTĂ LATINĂ AJUNGE PÂNĂ LA DONEŢK, DAR PE AICI ÎNCĂ SE CUNOAŞTE DICTONUL „QUOD LICET IOVI, NON LICET BOVI”.
ÎN CURÂND, VA DISPĂREA DE PE TERENURI ORICE URMĂ DE ELEGANŢĂ, DE CAVALERISM. VOR CONA DOAR PUNCTELE ŞI BANII PE CARE ACESTEA ÎI ADUC.

cristi (15 comentarii)  •  23 noiembrie 2012, 12:00

1.Are dreptate Valentin, fazele din ambele meciuri nu se pot compara. 2. L-am auzit pe Mircea Lucescu la doua posturi tv. si la nici unul nu a spus ca le-a cerut jucatorilor sa-i lase pe danezi sa inscrie.De data aceasta d-le Ioanitoaia nu sunt de acord cu d-voastra mai ales dupa mitocania d-lui Lucescu dupa meciul cu Barcelona.

Victor (278 comentarii)  •  23 noiembrie 2012, 12:05

@IO. Invata mai intai sa nu pui virgula intre subiect si predicat, apoi invata-l pe Ioanitoaia regulamentul. Tu chiar nu iti dai seama ca esti penibil. Ca si aia care infiereaza trasul de timp ca si cand nu ar trage de timp toate echipele din lume.

undo (12 comentarii)  •  23 noiembrie 2012, 12:05

@denis: ai vrut sa spui probabil partinitor…ai avut emotii:)) in primul rand sahtior oricum castiga, cu sau fara acel gol. despre barcelona nu putem spune acelasi lucru, din moment ce a marcat respectivul gol in min 87 si ulterior au si castigat.

gesia (4 comentarii)  •  23 noiembrie 2012, 14:48

Inainte de orice comentariu, ar fi fost bine ca toate ziarele prea pline de indignare sa isi fi amintit vorbele unui personaj recunoscut de toata crestinitatea: „Cel fara de pacat dintre voi sa arunce cel dintai piatra asupra ei.” Si poate nu s ar mai fi ridicat toti cu supra de manie. Nu era cazul.

Da, Adriano a gresit. Lipsa de educatie. Nu este singurul fotbalist cu acest defect. Este o trasatura generala a fotbalistilor. Sa fie pedepsit! Ok. Scrie in vreun regulament pedeapsa? OK! Aceea sa ii fie data!
Dar imi aduc aminte de un jucator care a dat un gol cu mana, a calificat o echipa la un turneu final si nua fost catusi de putin pedepsit. Nu a fost lipsa de fair play? Actiunea nu s a soldat cu gol?Aaa, pardon, era de la o echipa „premianta”.

oscar (32 comentarii)  •  23 noiembrie 2012, 14:58

Ce i se poate reprosa lui Lucescu? Ce trebuia el sa faca atunci cand Adriano a luat mingea si a plecat spre poarta danezilor sa inscrie? Sa fi intrat pe teren si sa urle ca apucatul: „NU marcaaaaa!”? Enlgezii au o alta treaba cu Shahtior, pentru ca in joc e soarta lui Chelsea. Daca echipa lui Lucescu face egal cu Juve, Chelsea a lor este out. Ca Shahtior ar putea facilita calificarea lui Juve deranjeaza, dar ca Manchester si-a trimis rezervele la Istanbul e normal. Subscriu (daca ar conta) la observatile d-lui Ioanitoaia.

octavian (1 comentarii)  •  23 noiembrie 2012, 16:01

Celor care’s critica pe Domnul Ioanitoaia pentru comentariul despre Manchester:
Are cineva vreun dubiu ca NUMARUL de PUNCTE (12) si calificarea asigurata au jucat un rol in formarea echipei la Istambul?
Crede cineva ca daca Manchester ar fi avut 6 puncte in loc de 12 ar fi facut un 11 fara Van Persie si inca 5 titulari de drept?

remus (1 comentarii)  •  23 noiembrie 2012, 17:30

domnule ioanitoaia, cred ca suferiti de o veche meteahna romano-comunista, cum puteti sa comparati acel meci al lui barcelona cu ceea ce a facut shaktar in danemarca……eu locuiesc in spania si citesc zilnic presa atat cea catalana cat si cea de la central lechera….cred ca incercati sa trageti focul la oala dumneavoastra, nu se poate compara nici macar incerca sa se justifice….adica uite si ala a facut rau deci nu e asa de grav….asta e mentalitatea dumneavoastra…..
dezamagitor pentru cineva care este de atata vreme in presa sportiva….

octavian (8 comentarii)  •  23 noiembrie 2012, 18:44

Adevarat: Nu e comparatie intre Sahtior Barcelona 1-2 in care un (1) gol face diverenta intre victorie si egal
si Nordceva-Sahtior 2-5 in care de la 2-1 la 2-5 Nordceva a luat PATRU (4) goluri fara raspuns.
Eu locuiesc in America (de 22 de ani) si vad intr’adevar ca multi il invidiaza pe Lucescu pentru ce are si ce face.

Mincu Marius Valentin (1 comentarii)  •  27 noiembrie 2012, 15:30

….Exista o diferenta importanta, dl. Ioanitoaia, in opinia mea, intre cele doua situatii.
Diferenta generata de context.
Era min.87, scor 1-0, si Sqhtior „tragea de timp”. Fragmentase in mod exagerat si enercant jocul. Din 2 in 2 minute erau pe jos. La ipocrizie si nesimtire li s-a raspuns cu ipocrizie si nesimtire. Disproportionat, poate.
In cealalta situatie gazdele conduceau tot cu 1-0. Era min.25, si jucau fotbal. Asa cumputeau, si ei. Incapabili sa ajunga la poarta adversarilor de competitie. Dar nu furau, si nici nu minteau.
Inchei prin a va saluta, dl.Ioanitoaia. Cu respect. Pentru puterea de munca pe care o aveti si pentru, printre altele, editorialul pe care l-ati publicat in ziarul din 6 aprilie 2012. Puternic si credibil. Bun. Este normal sa-l aparati pe dl.Lucescu. Ar fi, poate, sificient argumentul nationalitatii. Peste acesta, va este prieten. I-a fost si domnului Ioan Chirila. Este firesc sa-l aparati. Dar…..

Comentează