Ovidiu Ioaniţoaia

A vorbit şi a scris pentru milioane de microbişti, a crescut generaţii de ziarişti şi continuă să facă din jurnalism privilegiul de a fi sincer cu oamenii

Biografie completă Toate articolele
Cele mai noi articole de Ovidiu Ioaniţoaia
Dopaj la FCSB?!

Când scriam aici, colecția e martoră, că meciul FCSB-CFR va fi de 1 ori X, mă gândeam la forma deosebită a gazdelor, dar și la numeroasele absențe din formația clujeană, obligată să joace pe Arena Națională fără niciun atacant de […]

...

A greșit Rădoi?

Din fericire, acum, în ajunul „triplei” Macedonia de Nord – Germania – Armenia de la sfârșitul lui martie, lucrurile stau altfel. Dacă, luați-o ca glumă, deși nu-i cea mai bună, Chiricheș nu se reaccidentează, atunci e foarte posibil ca toți […]

...

Știre falsă

Când căruța părea să se fi împotmolit mai rău, consilierul președintelui Burleanu a venit la Telekom Sport cu o afirmație care a surprins în aceeași măsură în care a și bucurat. Conform lui Andrei Vochin, în ianuarie-februarie 2022, la etapa […]

...

Spre un caz Oct. Popescu?

Cu atât mai important cu cât puştiul de la FCSB, născut pe 27 decembrie 2002, va fi mezinul „tricolorilor” convocaţi la Euro 2021. Tavi ar mai avea două cicluri la tineret, încadrându-se în regula U21 din Liga 1 până în […]

...

A văzut pe dos!

Hotărât s-o împiedice cu orice preț pe CSA Steaua să promoveze, cunoașteți contextul, Gigi Becali nu s-a lăsat până nu și-a făcut numărul. A trimis la „satelitul” din eșalonul 3 nu mai puțin de 8 jucători din lotul folosit de […]

...

Antrenorii out, arbitrii la DNA!

Odată cu revenirea la conducerea CCA, care se va oficializa săptămîna viitoare, Ion Crăciunescu va avea serios de lucru. Principala lui misiune va consta în uniformizarea arbitrajului într-un context în care aceleași încălcări ale regulamentului se interpretează în maniere diferite, […]

miercuri, 5 octombrie 2011, 8:06

Odată cu revenirea la conducerea CCA, care se va oficializa săptămîna viitoare, Ion Crăciunescu va avea serios de lucru. Principala lui misiune va consta în uniformizarea arbitrajului într-un context în care aceleași încălcări ale regulamentului se interpretează în maniere diferite, adesea opuse, dar s-ar cuveni să nu se oprească aici. De pildă, va trebui să schimbe urgent ati tudi nea cavalerilor fluierului față de antrenori, pe care cei dintîi au ajuns să-i tra teze de sus și, implicit, să-i nedreptățească.

Se știe că arbitrii au primul și ultimul cuvînt pe parcursul meciurilor. Pîinea și cuțitul. Pe de altă parte, superioritatea cu care aceștia s-au obișnuit să-i privească pe tehnicieni intrigă. Ba și deranjează. Abuzînd de autoritatea lor, “centralii” uită însă un lucru esențial, că banca tehnică e locul de muncă al antrenorilor. Acolo, sau și acolo, aceștia își fac meseria, își cîș tigă pîinea. Iată de ce n-ar strica să li se arate mai mult respect.

Nu pretinde nimeni, deci nici eu, că antrenorii noștri ar fi uși de biserică. Tempe – ramentali, mai strigă ori chiar protestează, dar nu într-atît încît aproape că nu există etapă în care unul dintre ei să nu fie eliminat! Nu exagerez afirmînd că arbitrii le cau – tă antrenorilor noduri în papură. Parcă abia așteaptă să-și umfle mușchii și să-i pună la punct deoarece, pasămite, au gesticulat ori au vorbit neîntrebați. De unde și concluzia că arbitrilor li se permite să mai greșească, greșeala e omenească, nu-i așa?, dar nu și antrenorilor!

Rînd pe rînd, Răzvan Lucescu (de două ori), Hizo, Șumudică și Grigoraș, ca să nu-i mai pomenim pe secunzi, s-au trezit elimi – nați cu ușurință și apoi suspendați pentru manifestări pe care, din exces de zel, pur tătorii de ecusoane le-au considerat into le rabile. Recordul în materie de exigență prost înțeleasă l-a stabilit Istvan Kovacs, “centralul” din Carei provocînd ilaritate cînd l-a expulzat pe Grigoraș pentru că a pătruns pe gazon spre a-i sări în ajutor lui Băcilă, căruia Gardoș tocmai îi rupsese piciorul!

Într-un moment în care ex-șeful CCA se află în arest, iar unii dintre foștii ori actualii arbitri dau cu subsemnatul la DNA, mai rămîne un aspect ce merită dezbătut. Dacă arbitrii continuă să fie judecați la nivelul CCA, adică în interior, antrenorii sînt trimiși în fața Comisiei de Disciplină după ce FRF a desființat Comisia Tehnică pe motiv că, formată cîndva din Angelo Niculescu, Emeric Ienei, Anghel Iordănescu, Mircea Rădulescu ș.a., aceasta ar fi fost prea blîndă. A înlocuit-o cu un singur om, cu Mihail Marian, oferind astfel încă o probă că la Casa Fotbalului se gîndește aiurea și, din păcate, se acționează la fel!

Comentarii (31)Adaugă comentariu

aurel avasiloae (71 comentarii)  •  5 octombrie 2011, 10:50

randuirera arbitrilor la dna nu a insemnat catusi de putin incriminarea lui vaile avram .acesti indivizi s au dus acolo pt a declara ca ei nu stiu ce e aia trafic de infuenta s au coruptie .in nici un ca, sa nu si faca cineva impresia ca acesti arbitrii s au dus sa l infunde pe avram cata vreme el a fost cel care le a dat” indicatii pretioase” .
sigur ,este stiut de toata lumea ca traficul de influenta si aranjamentele se dovedesc f greu .exemplu cel mai elocvent” cazul valiza „.
un lucru este insa cert ,interceptarea convorbirilor telefonice au dovedit complicitatea infractionala in arbitraj .masura ascultatii telefoanelor arbitrilor si al monitorizarii lor de catre ofiteri sub acoperire ar dovedii implicarea arbitrilor care clameaza la dna ca sunt curati ca lacrima .
am convingerea ca scandalurile repetate de coruptie din fotbalul romanesc vor conduce pana la urma la debarcarea celor doi macelari sandu si dragomir .

Fost arbitru (182 comentarii)  •  5 octombrie 2011, 11:04

De acord cu articolul Dv. Desi nu au valoare, multi arbitrii tineri si-au luat-o in cap de nu le mai ajungi cu prajina la nas. Ar trebui readusi cu picioarele pe pamant.

Florin (215 comentarii)  •  5 octombrie 2011, 11:47

Craciunescu va avea mult de lucru si va trebui sa poata indrepta lucrurile. Multi se indoiesc de asta, as fi curios daca si dv. Astept sa scrieti un articol pe aceasta tema sau va impiedica prietenia cu fostul dv colaborator tv?

niquell (24 comentarii)  •  5 octombrie 2011, 13:22

NASU la DNA !!! nea Ovidiu suna matale repede sa nu cumva sa-l opreasca aia la DNA , te rugam frumos noi toti suporteri STINTEI , ca ìn 29 de zile ne suspenda mafiotii echipa , te rugam nea Ovidiu…

guga (2 comentarii)  •  5 octombrie 2011, 14:15

daca tot sunteti in pana de idei – pina vineri cind ratam calificarea definitiv- de ce nici un cuvint despre hotzia cu grupele valorice in cupa? stiu ca favorizeaza bucurestiul dar totusi…cam la limita penalului. ca de nesimtire nu mai e de mult vorba!

nelutzu (13 comentarii)  •  5 octombrie 2011, 14:27

Dl Ioanitoaia, chiar credeti ce ati scris? Scz, dar mi se pare ca este un subiect artificial, creat doar cat pt a mai scrie un articol. Ne-am cam obisnuit sa tragem la greu in arbitri, din toate pozitiile, mascand astfel cu totii, antrenori – in primul rand, conducatori, si spectatori, impotenta unor jucatori modesti ca performanta sportiva, dar platiti REGESTE. Nicaieri in lume nu se „toaca” in ritmul asta pe subiectul arbitrajelor, fiecare isi vede lungul nasului, exista mai multe obiectivitate si decenta in abordarea si analiza jocurilor. Avem arbitri la fel de buni sau de slabi ca peste tot in lume, numai ca a devenit un obicei pagubos, acum intretinut si de dvs, de a transforma arbitri si prestatiile lor intr-o tema repetata cu obstinatie, o penibila vaicareala imposibil de tolerat nici celor din lumea fotbalului , si cu atat mai mult dvs si GSP-ului, ca ziar de sport care trebuie nu numai sa umple cu pareri personale niste spatii redactionale , ci sa faca analize obiective si sa nu mai incurajeze aceste lamentari muieresti. Oricum, pana acum nu am vazut vreun arbitru care sa sara la gatul unui antrenor, si nici nu am auzit tiruri de invective si acuze nedovedite pe aceeasi relatie arbitru – antrenor / conducator. Asadar, sa nu uitam cine a ridicat mai intai piatra.

muiematiisugipula (1 comentarii)  •  5 octombrie 2011, 15:49

a plecat orbu de la arbitraj si a venit chioru!Toata cloaca asta din fotbalul ROMANESC ar trebui bagata la zdup! d n a CE MAI ASTEPTI? FAPTE?CAND VEZI CA TOTUL E CLAR CA LUMINA ZILEI?

Vassz (6 comentarii)  •  5 octombrie 2011, 16:10

Cred ca este dreptul cluburilor sa recuze un nr. de arbitrii la început de campionat și la începutul returului.
Astfel se vor elimina singuri nefiind agreati de cluburi. Una din cauzele slabei lor prestatii este faptul ca tusierii nu ajuta centralul. Tusierii sunt si mai prost pregatiti. Vom evita falsa valoare la castigarea campionatului evitand „manevrele” fluierasilor.

Nea Vanea (170 comentarii)  •  5 octombrie 2011, 16:34

Craciunescu trebuie:

– sa’i elimine din lotul ligii I pe toti cei ce au gresit fara sa aiba vreo scuza, pe cei care au „gresit” si i’au vazut toti cei aflati in fenomen, inclusic acum si DNA…
– sa nu permita sa activeze arbitrilor ce sunt fii ai unor fosti arbitri ce activeaza inca in fenomen: fratii Avram, Craciunescu junior, Gheorghe junior si ceilalti…
– sa elimine procedura de retribuire de catre cluburi. CCA trebuie sa plateasca baremul arbitrilor, nu cluburile
– pentru liga I si divizia B, arbitri nu trebuie sa mai suporte nici 1(un) leu reprezentand costuri necesare desfasurarii activitatii. In acest sens, Craciunescu trebuie sa continuie sa lupte pentru un buget al CCA de minim 2.000.000 euro.
– FRF sa introduca in ROAF amenzi usturatoare pentru oficialii ce exprima in media critici de orice fel la adresa arbitrajului sau ofense adresate arbitrilor
– Media trebuie sa inteleaga ca arbitrajul nu este detinatorul rolului principal in fenomen si ca arbitrii au nevoie chiar de protectie din partea presei.
De ce? Pentru ca nimeni nu munceste in viata fara sa greseasca!
Cine crede ca odata cu instalarea lui Craciunescu arbitrajul va inceta sa fie corupt, isi face iluzii inutile. Intreg fotbalul nostru este putred de corupt!
Dar, nu numai fotbalul nostru este murdar… Si cel polonez, turcesc, german sau italian. Sambata un arbitru italian de top a facut praf pe Inter, pe terenul ei!
Si inchei spunand asa: nu ar exista corupti fara corupatori…
Acestia sunt marii vinovati! Cu Becali in frunte, purtator de valize si cel ce’i ia apararea acum lui Avram si Sandu! Cu Porumboiu care latra intr’una ca este furat, desi toata lumea din fotbal stie ce fel de arbitru a fost si cum manipuleaza CCA de cand este patron la Vaslui. Cu Paszkany, singurul care in aceste zile are curajul sa’l matraseasca deja pe Craciunescu. De ce are acest tupeu?! Simplu! Are politicul in spate… Cu Borcea, ce nici nu mai merita, macar, amintit ci direct arestat 29 de zile!
Din pacate acesta este fotbalul nostru, cel de toate zilele. Iar Craciunescu face parte din el… Cine crede ca el a fost incoruptibil ca si arbitru este naiv. Ca si cei care spera ca va aduce cinstea si corectitudinea la CCA!

Tudor (301 comentarii)  •  5 octombrie 2011, 16:42

Articol binevenit. Arbitrii nostri nu au valoare, unii sunt slabi si altii smecheri, dar toti tin nasul sus si se cred Collina. Merita orice papara.

Florin (215 comentarii)  •  5 octombrie 2011, 16:47

@nelutzu. Degeaba te incrunti, dl Ioanitoaia are perfecta dreptate. Buni sau rai antrenorii din asta traiesc (unii foarte bine), pe cand arbitrii invart tot felul de afaceri, ba unii mai iau si mita. Arestarea lui Avram e cea mai buna proba ca pestele de la cap se impute. Pai daca a luat spaga seful lor, normal ca iau si ceilalti.

utaaradan (75 comentarii)  •  5 octombrie 2011, 18:22

cum e posibil, ca o ehipa sa nu piarda cu un anumit arbitru niciodata ? (steaua cu bricheta)

Olteanu (478 comentarii)  •  5 octombrie 2011, 18:37

Nea Ovi, vezi ca articolele despre Craiova fac ratingul cel mai mare? Asa ca te rugam sa continui, sa nu ne lasi pentru a aborda teme minore. Ai dreptate cu arbitrii, dar pe cine intereseaza?

Chris (17 comentarii)  •  5 octombrie 2011, 18:41

Cel mai ingamflat dintre ei e Kovacs, dar nici cu Balaj si cu Bricheta nu imi e rusine. Dar Balaj macar are valoare, nu e bandit ca ailalti.

Renegatul (4 comentarii)  •  5 octombrie 2011, 20:02

dupa parerea mea as inclina spre o regula care sa sune cam asa: Oricine doreste sa aiba o functie in CCA de la usier pana la sef sa nu aiba copiii, fratii, verii, finii, cumetrii implicati in arbitraj.

Mihai (182 comentarii)  •  5 octombrie 2011, 20:05

Iar il aparati pe Sumudica, va e nepot de vara sau de…toamna? Nea Ovi, las-o jos ca macane in cazul lui, dar si al fitosului de Razvan!

Petre (255 comentarii)  •  5 octombrie 2011, 20:20

Asa este, de multe ori arbitrii o iau razna si se cred stapani, sa speram ca venirea lui Craciunescu o sa schimbe cu ceva situatia!

Toma (148 comentarii)  •  5 octombrie 2011, 20:23

Arbitrii fac exces de zel cand nu trebuie, iar greselile evidente pe care ar trebui sa le sanctioneze le ignora. Ca si in fotbal, si in arbitraj e nevoie de disciplina si de seriozitate, atribute de care majoritatea arbitrilor nu prea dau dovada.

Mircea (663 comentarii)  •  5 octombrie 2011, 20:26

Eliminarea lui Grigoras e una din cele mai mari gafe de arbitraj din ultimii ani. Lui Kovacs chiar nu merita nicio intelegere. S-a facut de ras mai rau dacat daca inventa vreo 5 de 11 metri.

vio (4 comentarii)  •  5 octombrie 2011, 20:41

Acu ca tot a revenit sper sa reintroduca fanta de lumina ,proba obligatorie la pozitia de ofside.Aceiasi Marie dar cu alta palarie.

Mirceacelbatran (663 comentarii)  •  5 octombrie 2011, 21:18

Un articol corect, dar de serviciu. Maestre, de la matale asteptam lovituri de presa, nu fasaieli. Intoarce-te la Craiova.

danut munteanu (42 comentarii)  •  5 octombrie 2011, 21:39

Nea VANEA, pe cat pui pariu ca NICIODATA CRACIUNESCU nu il va indeparta din arbitraj pe SEBI GHEORGHE ? Motivele prefer sa le trec sub tacere … Oricum, anul asta FC VASLUI e o pretendenta indreptatita la titlu !

bogdan (32 comentarii)  •  5 octombrie 2011, 21:57

Imi aduc aminte de un meci de pomina Steaua-Dinamo, prin 88 cred, arbitrat de marele incoruptibil Craciunescu… wow…1-0 Steaua, egaleaza Dinamo (Ando din corner), la meci egal Dinamo era campioana…eee si incepe Craciunescu recitalul, il elimina pe Camataru gratis, Steaua nu poate sa dea gol, il elimina si pe Vaiscovici si cu chiu cu vai, prin min 89 da gol Balint…meci incheiat asa cum era comandat, dar nuuu, incoruptibilul nu terminase circul inca…prelungeste meciu la misto 7 minute, ca vezi Doamne asa e corect, cica mai poate egala si Dinamo, hahaha, in 9…asta e domnul Craciunescu mare om si caracter…Sau poate isi mai aduce aminte lumea ce jafuri facea pro Rapid cind facea afaceri cu Savarina…eee, ce timpuri…din pacate trebuie recunoscut ca tot e mai bun decit leprele care s-au perindat…vai si amar de fotbalul romanesc cu sau fara Craciunescu…

Mymy (52 comentarii)  •  5 octombrie 2011, 23:38

Nea Vanea, merg pe mana lui bogdan, tin orice pariu. Cum sa ii dea Craciunescu afara pe fii unor fosti arbitri cand ar trebui sa inceapa chiar cu baiatul lui? Hai sa fim realisti si sa nu ne inchipuim ca va rupe Craciunescu lantul slabiciunilor. Si am o intrebare pentru dl Ioanitoaia: in strainatate e ca la noi, toti arbitrii isi fac copii arbitri?

nelutzu (13 comentarii)  •  6 octombrie 2011, 9:27

@Florine, aici nu este de incruntat sau de zambit. Numai noi, in Romania, facem prea mare caz din prestatiile arbitrilor si suntem gata sa toleram orice derapaje din partea antrenorilor. Nu tin partea nimanui, ba chiar sunt de acord ca arbitri corupti, care gresesc voit, sa fie exclusi din arbitraj sau, mai rau, sa infunde puscariile , in functie de gravitatea faptelor. Dar pe cand o emisiune sau chiar o campanie de presa despre toate declaratiile , manifestarile si „spectacolul” oferit de antrenori? Da, aia care, vai mama lor!, saracii de ei, castiga , sa zicem 10.000 euro / luna !!! (doar salariul) si noi le plangem de mila ca asta este jobul lor, si doar din asta traiesc. Si-apoi, inca ceva : arbitrii sunt corupti de conducatori sau patroni FARA STIREA ANTRENORILOR????

John (564 comentarii)  •  6 octombrie 2011, 14:06

@nelutzu. Cum nu tii partea nimanui cand o tii pe a arbitrilor? Poate ca esti chiar unul dintre ei, dar e treaba ta. Mai bine sau mai prost antrenorii macar mai muncesc, dar arbitrii? Pentru ei daca nu curge pica si toti au ajuns „oameni de afaceri”. Pe ce baza, cu ce capital? Din pensia parintilor?

nelutzu (13 comentarii)  •  6 octombrie 2011, 18:04

@John, ai o abordare simplista, populista as zice. Am spus ca sunt de parere ca arbitri sa plateasca pt toate magariile pe care le fac (pt asta ar tb sa fie si dovediti, nu doar sa emitem supozitii). La fel , daca exista indicii ale unor fraude sau aspecte ilicite in legatura cu activitatea lor profesionala, in afara ternului, sa fie taxati, pedepsiti, condamnati. Dar lasati-i sa-si faca treaba, nu va mai preocupati atat de mult de ei si soarta lor. Fotbalul romanesc la nivelul echipelor de club si la nationala este arbitrat de straini. Cand ne arbitreaza altii ajungem la concluzia ca este lipsa de valoare (jucatori & antrenori), iar cand arbitreaza ai nostri, in campionat, ajungem la concluzia ca „fura”. E chiar hazliu.

mario (1 comentarii)  •  6 octombrie 2011, 23:25

ce curiozitate mare ! a aparut lista dezafilierii craiovei chiar in ziua cand a descins dna la sediul frf ! nu vi se pare ca se leaga ?

John (564 comentarii)  •  7 octombrie 2011, 10:11

@nelutzu. Care e legatura intre esecurile fotbalului nostru pe plan international si spagile pe care le iau arbitrii si sefii lor? Ori Costica Valcea si Vasile Avram sunt curate si au fost arestati fara motive?

Marcovici (2 comentarii)  •  8 octombrie 2011, 11:29

Stati linistiti ca nu se va intampla nimic ca si in cazul lui Penescu. Multa tevatura si zero consecinte pentru fotbal. Cat nu se va ajunge la Sandu si la Dragomir fotbalul nu se va schema in bine.

Emil (10 comentarii)  •  8 octombrie 2011, 22:38

Încă un subiect bun de dezbătut, Ovidiu!
Arbitrajul poate ridica sau coborî valoarea forbalului national, asa că trebuie analizat si curătat de eventualii „păduchi” ce si-au făcut culcus cald alături de coruptii din fruntea ligii!
Personal cred că venirea lui Crăciunescu la CCA este un mare plus pentru Liga 1.

Comentează