Ovidiu Ioaniţoaia

A vorbit şi a scris pentru milioane de microbişti, a crescut generaţii de ziarişti şi continuă să facă din jurnalism privilegiul de a fi sincer cu oamenii

Biografie completă Toate articolele
Cele mai noi articole de Ovidiu Ioaniţoaia
Dopaj la FCSB?!

Când scriam aici, colecția e martoră, că meciul FCSB-CFR va fi de 1 ori X, mă gândeam la forma deosebită a gazdelor, dar și la numeroasele absențe din formația clujeană, obligată să joace pe Arena Națională fără niciun atacant de […]

...

A greșit Rădoi?

Din fericire, acum, în ajunul „triplei” Macedonia de Nord – Germania – Armenia de la sfârșitul lui martie, lucrurile stau altfel. Dacă, luați-o ca glumă, deși nu-i cea mai bună, Chiricheș nu se reaccidentează, atunci e foarte posibil ca toți […]

...

Știre falsă

Când căruța părea să se fi împotmolit mai rău, consilierul președintelui Burleanu a venit la Telekom Sport cu o afirmație care a surprins în aceeași măsură în care a și bucurat. Conform lui Andrei Vochin, în ianuarie-februarie 2022, la etapa […]

...

Spre un caz Oct. Popescu?

Cu atât mai important cu cât puştiul de la FCSB, născut pe 27 decembrie 2002, va fi mezinul „tricolorilor” convocaţi la Euro 2021. Tavi ar mai avea două cicluri la tineret, încadrându-se în regula U21 din Liga 1 până în […]

...

A văzut pe dos!

Hotărât s-o împiedice cu orice preț pe CSA Steaua să promoveze, cunoașteți contextul, Gigi Becali nu s-a lăsat până nu și-a făcut numărul. A trimis la „satelitul” din eșalonul 3 nu mai puțin de 8 jucători din lotul folosit de […]

...

Bacşişurile lui Funeriu

În speranţa că va depăşi actualul impas economic, Guvernul a micşorat salariile bugetarilor cu 25 de procente. Nu poţi fi de acord cu o asemenea hotărîre, dar poţi s-o înţelegi. Întrucît ţara trebuie scoasă repede din criză, nici un sacrificiu […]

joi, 5 august 2010, 5:15

În speranţa că va depăşi actualul impas economic, Guvernul a micşorat salariile bugetarilor cu 25 de procente. Nu poţi fi de acord cu o asemenea hotărîre, dar poţi s-o înţelegi. Întrucît ţara trebuie scoasă repede din criză, nici un sacrificiu din partea cetăţenilor nu-i prea mare. Obligaţi să strîngă cureaua, aceştia se conformează. N-au altă soluţie.

Nu-i de înţeles însă, sub nici o formă, măsura adoptată recent de ministrul educaţiei, ercetării, tineretului şi sportului. Asimilîndu-i aiurea pe campionii sportului, din ce în ce mai puţini, cu bugetarii, Daniel Funeriu a ordonat tăierea a 25 la sută din premierile performerilor.

Plecînd de aici, să analizăm cazul săritorului de triplusalt Marian Oprea, recent medaliat cu argint la CE de la Barcelona. În loc să încaseze 8400 lei, cît prevedeau vechile normative, Oprea va primi doar 6300, din care va trebui să cedeze 1008, impozitul de 16 la sută. Va mai rămîne, matematică simplă, cu 5292 lei. Socotind că Europenele se ţin o dată la 4 ani, adică după 1460 de zile, rezultă că recompensa lui Oprea înseamnă 3,6 lei pe zi, sub un euro! Ăsta nu mai e premiu, ci bacşiş sau nici măcar atît!!!! În plus, Funeriu a anulat ce se acorda tehnicienilor, pentru formare, echivalentul unei a cincea părţi din cea atribuită sportivilor. Ca atare, Doina Anton, antrenoarea lui Oprea, va lua zero lei, zero bani pentru succesul elevului său!

Alt exemplu. La sfîrşitul lui iulie, Mirela Lavric a devenit în Canada, la Moncton, campioana mondială de junioare la 800 m, probă olimpică. Mai exact, şi-a păstrat titlul obţinut la Bydgoszcz, Polonia, în 2008. Pînă să se aplice decizia lui Funeriu, vasluianca s-ar fi ales cu 7000 de lei, din care pierde acum mai întîi 25 şi apoi 16 la sută, diminuarea şi impozitul. Scăzînd 2870 de lei, marea speranţă a atletismului nostru va fi premiată cu nici o mie de euro! Atît că, atenţie!, Mirela Lavric e elevă, nu salariată, deci n-ar fi existat motive să i se dijmuiască venitul.

Prin comparaţie cu adversarii lor, performerii tricolori au fost totdeauna prost remuneraţi. Iată că sînt şi mai prost, de unde, logic, o scădere a interesului lor, menită să provoace dezamăgiri şi chiar renunţări. Deşi numărul celor cărora li se cîntă imnul e mic şi aceştia ar merita unele avantaje, nu zice nimeni ca ţara să sufere, iar ei să se îmbogăţească. Dar nici să fie plătiţi ca nişte neica nimeni!!!! Am mai spus-o şi o repet, ministrul Funeriu nu ştie cu ce se mănîncă sportul şi, încă mai grav, nici nu vrea să înveţe. Tocmai de-aia l-am numit groparul sportului. Îmi menţin părerea.

Comentarii (29)Adaugă comentariu

Ionut (2 comentarii)  •  5 august 2010, 18:10

no, no, nu se poate asa, oricat de mare fan al sportuleui ai fi. legea e lege pentru toti. ori taiem la toata lumea, ori nu mai taiem la nimeni.

si cred ca duceti discutia pe o pista gresita. sportul, ca multe alte domenii, nu ar mai trebui sa fie patronat de stat, deloc. in loc ca toata lumea sa se planga ca statul nu le da destui bani (pe care ii ia din impozite, nu din alta parte, ptr cei care se plang ca impozitele sunt prea mari), ar trebui cautate metode private de finantare, reclame si altele.

Sibelius (36 comentarii)  •  5 august 2010, 18:45

Nu stiu care e legislatia prin alte parti, deci intreb: Guvernul trebuie sa plateasca medaliatii, sau Federatia?
Cine opreste diversele federatii sportive sa incheie contracte de sponsorizare/publicitate? Sa nu-mi spuneti ca tot Funeriu…

Razvy (2 comentarii)  •  5 august 2010, 19:02

@Ionut
Ai dreptate legea e lege pentru toata lumea, atunci de ce se platesc sute de milioane pentru un brand de tara de tip taie frunza la caini, iar catre cei care contribuie cu ADEVARAT la brandul de tara, doar cativa euroi ca au urcat un tricolor pe un catarg vazut de cateva zeci de milioane de telespectatori?

Ai dreptate sportul nu trebuie patronat de stat, dar orice roman (indiferent de domeniul in care activeaza) care aduce performante si notorietate Romaniei, trebuie recompensat pentru ca face parte din brandul de tara.
Nu mai continui ca pedelistii inteleg mai greu mesajele lungi.

Claudiu (343 comentarii)  •  5 august 2010, 19:20

@Ionut. Ce treaba are legea aici daca sportivii nu sunt angajati la stat? La atat de putini bani, auzi, un eoro pe zi, la ce rezultate sa ne mai asteptam? Mai stiu ca fotbalistii au fost scutiti o vreme de impozit si ma intreb de ce n-ar fi si campionii mondiali, europeni si olimpici? La cat le dam, or sa plece toti incotro vad cu ochii.

danyarad (8 comentarii)  •  5 august 2010, 20:07

Domnule Ioanitoia,mi-au dat lacrimile de mila.O data la 4 ani,primesc o prima de ,,doar” 1.300 de euro din partea statului.Cine ii opreste sa participe la toate competitiile in decursul celor 4 ani,si sa primeasca prime pentru campionate mondiale,jocuri olimpice e.t.c.?(imi faceti un calcul pe zile /competitii?).Va aduceti aminte imaginea Gabrielei Szabo muscand din aurul de la Zurich?asta inseamna munca si performanta,nu o medalie la 4 ani.
P.s.Va rog sa-l intrebati pe Marian ce recompensa a primit de la echipa de club(PAB ARAD)dupa castigarea medaliei olimpice.Veti fi socat si poate veti intelege ca statul nu mai poate plati atat de diferentiat performantele din diferite domenii de activitate,.(nu o sa introduc medicii de valoare in discutie pentru a parea deplasat).Federatie trebuie sa gaseasca fonduri pentru premieri ,nu pentru excursii lunare ale unor atleti care de 10 ani nu au nici o performanta(va dau cateva exemple)

aham (1 comentarii)  •  5 august 2010, 21:25

draga ionut, „legea e lege pentru toti”??? traiesti in romania tipule.. legea e muma pt politicieni si cativa privilegiati( a se citi HOTI) si ciuma pentru omul de rand,onest si muncitor. asta e axioma in romania, nu ce zici tu acolo, trezeste-te. cat despre articolul asta, ce e nou in furturile nesimtite pe care le practica actuala guvernare? taie de unde pot ca au epuizat ce era de furat din alte locuri…

hahalera (23 comentarii)  •  5 august 2010, 21:39

Aici ati cam dat cu batul in balta, D-le Ioanitoaia. V-ati intrebat oare cam cu ce bani plateste statul chinez sportivii medaliati la gimnastica, tenis de masa, etc? Si sa nu mai punem la socoteala ca statul chinez este poate cel mai bogat la ora actuala… Si vi se pare ca poporul chinez s-a lasat de sport de performanta? Dar atletii aia din Kenya si alte tari africane? oare cat le plateste lor statul? Eu inteleg ca banii acordati de minister sunt niste premii care se acorda in functie de buget.

meche (3 comentarii)  •  5 august 2010, 21:42

FOARTE BUN ARTICOLUL!
AVETI PERFECTA DREPTATE. Cei de la putere stiu doar sa se mandreasca cu sportivii nostrii atunci cand duc numele tarii pe cele mai inalte culmi, dar uita atat de repede ca acesti oameni trebuie sustinuti moral dar mai ales financiar pentru a puter face performanta.
Sunt niste escroci pentru ca se gandesc doar la buzunarele lor si a apropiatilor lor. O seara buna!

coco (401 comentarii)  •  5 august 2010, 23:04

Funeriu n are nici o treaba cu sportul…rusine!

Ionut (2 comentarii)  •  5 august 2010, 23:12

@Razvy : nu stiu exact care e treaba cu brandul de tara, dar din cate am auzit s-a platit acolo din fonduri europene nerambursabile. si mai putin de sute de milioane, cred ca de fapt doar un milion, si unei firme din strainatate tocmai ca sa nu se ajunga iar la faptu ca ministrul si-a platiti fratele, nepotu etc care detineau firma. cred ca si federatiile sportive pot aplica pentru ele.
cat despre notorietatea pe care o aduc sportivii, ei nu aduc neaparat turisti in tara (cam despre asta e vb la brandu de tara). toti stim de kenyeni ca sunt buni la maraton, asta te face sa te duci in kenya?

@ claudiu: daca nu sunt angajati la stat de ce sa fie platiti la stat? si sigur fotbalistii nu au fost scutiti de impozite de cand cu criza si astea

@aham: frate nu stiu care e faza? adica tu esti suparat ca s-a aplicat legea? daca nu ar fi aplicat-o ai fi fost multumit?

si mai vreau sa zic despre faza cu sportivii si serviciul pe care il aduc ei romaniei. adica daca noi nu am mai avea niciun sport de performanta la care sa castigam vreo medalie, nici gimnastica, nimic, oamenii din tara asta nu s-ar mai culca seara si duce a doua zi la munca? in afar de cei direct implicati in el, sportul asta de performanta nu e vital ptr nimeni, toti am merge linistiti mai inainte

Dorin (48 comentarii)  •  5 august 2010, 23:48

De acord cu dumneavoastra domnule Ioanitoaia.
1. La Campionate Mondiale, JO sau CE, sportivii reprezinta direct Statul Roman, nu o Federatie, deci ar trebui sa fie recompensati de Stat.
2. La anumite competitii organizatorii nu permit sportivilor sa faca publicitate. Si atunci, cine te va sponsoriza sa participi la CE dca nu are un retur in imagine???? Eu unul nu as investi zeci de mii de euro ca sa nu mi se vada numele pe tricoul unui medaliat!!! Daca pe tricou scrie Romania, sa plateasca Romania, daca scrie Dacia sa plateasca Dacia, daca scrie mama mare sa plateasca ea!!!
3. La Competitiile gen Golden League, veti vedea cei care carcotiti ca pe piept nu le scrie sportivilor Romania, ci numele. de aceea Statul nu e interesat sa-i premieze direct?
4. Comparati imaginea Romaniei adusa de Oprea (in exemplul asta) cu frunzulita minune… Cat a costat fiecare? Ce imagine a adus fiecare? Care ar fi mai rentabil?

vasileb (2 comentarii)  •  6 august 2010, 0:41

pai si daca lua 8400 lei tot un calcul simplu arata ca lua cam ~4 lei pe zi …tot atat demult

sunt de acord ca nu trebuie taiata prima ..ca pina la urma sa te antrenezi 4 ani zi de zi si sa iei (si asta in caz ca esti cel mai bun) 8000 lei tramvai nu e tocmai ceva de vis..mai bine te faci fotbalist 😀

rapidist de cand ma stiu (5 comentarii)  •  6 august 2010, 9:09

Vad ca unii de pe aici habar n-au de sport si-si dau cu parerea! Olimpiada e o data la 4 ani,CM(camp.mondial,asta ptr necunoscatori) la fel,deci la ce competitii majore sa participe? Se mai duc la concursuri unde sunt invitati de sponsori,dar numai cei cu rezultate,deci trebuie sa muncesti sa iei o medalie la o competitie importanta ca sa stie lumea de tine! Iar pe stat nu-l mai vaitati,intrebati-l pe dl.hoara de la pdl gorj cum sponsorizeaza cu mil de euro echipa de fotbal Pandurii Tg Jiu! Bani multi si de la statul asta ,,sarac”!Sau saracit de unii?

Eugen Ionescu (18 comentarii)  •  6 august 2010, 9:20

Virfurile din Romania, in orice domeniu, sint taiate sistematic ca sa revina la nivelul celor multi. Asa a fost si asa o sa ramina. In Romania daca nu esti mediocru esti privit cu neincredere si ti se pun tot felul de obstacole in cale, pina cind esti silit sa iei calea pribegiei. Uitati-va la cei ce conduc destinele tarii. Mai graitor exemplu nu poti gasi! De ce ar fi in sport altfel!

Columb (1 comentarii)  •  6 august 2010, 9:32

Vorbim discutii: sportivii nostri de frunte trebuie platiti mai bine. N-o fi de vina numai Funeriu, dar ceva trebuie intreprins pana nu moare sportul romanesc de tot. Apreciez ca dl. Ioanitoaia mai trateaza si astfel de probleme care nu ii captiveaza pe cititori.

stresu (14 comentarii)  •  6 august 2010, 9:39

Domnule Ioanitoaia,

Ca si dvs., nici io nu sunt de acord cu reducerea salariilor.
Dar nu sunt de acord nici cu discriminarea.

Adica de ce unui profesor, unui politist, militar etc sa i se reduca salariul (bani din buget) iar unui sportiv nu (tot bani din buget). Fiecae sub o forma sau alta isi face datoria.
Acel sportiv de performanta, pe care-l plangeti dvs. pe langa europene mai are si mondiale, jocuri olimpice, sute de alte competitii etc.

Razvy (2 comentarii)  •  6 august 2010, 10:10

@Ionut: Ma faci sa rad 😉

Da ai dreptate cu notorietatea sportivilor care nu aduc turisti in tara. De aceea la ultimele campanii pentru aducerea turistilor (sau au fost penrtu indepartarea lor?) au fost selectionati sa ne reprezinte:
Ilie Nastase – politician pentru candidatura la primaria capitalei.
Gheorghe Hagi – reprezentant al patronilor de hoteluri si
Nadia Comaneci – reprezentanta a diasporei.

Sunt sigur ca nu au fost selectati pentru rezultatele sportive, deoarece aceastea nu aduc turisti, nu?

b (9 comentarii)  •  6 august 2010, 10:45

Domnule Ioanitoaia,

Ati primit emailul meu?

Va multumesc,

Bogdan Georgescu

Marius (347 comentarii)  •  6 august 2010, 10:49

De acord cu Columb, care a descoperit iar America. Articol corect si pe drept aspru. Daca bani „nu e”, nimic nu e!

simy (9 comentarii)  •  6 august 2010, 11:52

A fost off-side la golul doi anulat de ONICAS.Faceti fratilor dreptate omului.Cautati pe youtube „Steaua – Craiova gol anulat Mihai Costea HD ” si opriti faza la secunda 11.

b (9 comentarii)  •  6 august 2010, 12:11

Mai bine intrati pe orice site de sport si vedeti poza:

Gargorov la mai mult de 6 metri (inainte de linia de 6 metri), fundasul Stelei la mai putin de 6 metri de poarta (dupa linia de 6 metri) si piciorul lui Mihai Costea atingand mingea.

Hai terminati cu tacticile astea comuniste si nu mai postati off-topic!!!

ddd (2 comentarii)  •  6 august 2010, 13:50

Dle Ioanitoia ce nu ai spus este faptul ca pe langa 1008 lei impozit 16%, Oprea trebuie sa mai dea 346 lei pentru sanatate(5,5%), deci va ramane cu 4946 lei. Multumim partidului ca taxeaxa tot ce misca

Clar (3 comentarii)  •  6 august 2010, 14:17

Zau asa, nu va mai dati unii rotunzi, uitand ca cine n-are bani n-are nici performante. Cat sportivii nu sunt platiti, nici nu trebuie sa astepti medalii de la ei. Faptul ca Funeriu nu se pricepe la sport si ii baga bete in roate din ignoranta e o explicatie, dar nu si o scuza. Intrutotul de acord cu dl. Ioanitoaia, ii dau perfecta dreptate.

BONANO (82 comentarii)  •  6 august 2010, 15:28

D-le IOANITOAIA ,
.
Marian Oprea este unul din cele mai bune si talentate produse ale sportului romanesc din ultimii 10 ani . Daca accidentarile nu se tineau de capul lui acum AR FI FOST MILIONAR ( IN EURO)si spun asta pentru ca ar fi avut soarta Gabrielei SZABO care a castigat bani frumosi in turneele internationale . Nu GUVERNUL trebuie sa premieze cu foarte multi bani sportivii , ci spitalele ,invatamantul si multe altele . Daca pun la dispozitie baza materiala, conditii optime de pregatire atunci cei ca Marian Oprea vor castiga foarte multi bani din turneele platite foarte bine . Cred ca este de inteles ca nu sunt de acord cu punctul dv. de vedere d-le Ioanitoaia pentru ca Hagi, ilie Nastase sau mai stiu eu cine din sportivii tarii, nu au castigat bani multi de la Guvern ci de la echipele si turneele la care au participat . Guvernul, statul reprezinta o trambulina care le da o undita sportivilor iar daca ei sunt seriosi vor aduce bani in tara si nu vor sta cu mana intinsa la Funeriu , Vacaroiu ,Nastase sau Tariceanu .

Radu Faur (178 comentarii)  •  6 august 2010, 16:19

@Bonano. Ti se pare ca alti sportivi, exceptandu-i pe cei numiti si pe alti cativa, precum Tiriac, sunt bogati? O fi bogat Doroftei sau o fi bogata Doina Melinte? Or o fi bogat Nicu Vlad cand nu e nici macar Nadia Comaneci? Nu sunt total de acord cu dl Ioanitoaia, dar in esenta are dreptate: ii platim prost pe sportivi, cei mai buni ambasadori ai tarii, dar avem pretentii mari de la ei. E un cerc vicios din care nu stim sa iesim.

Gina L (3 comentarii)  •  6 august 2010, 17:22

Nea Ovi,
articolul e tendentios.
Care e bre diferenta intre 4.80 si 3.60 lei pe zi ?
Vezi ca tot bacsis raminea si daca nu se reducea cu 25% ?
Legea pentru premierea sportivilor nu a dat-o
Funeriu, ca de altfel nici pe cea
pentru reducerea de 25%.

jos_cenzura (102 comentarii)  •  6 august 2010, 18:02

parerea mea, poate mai putin comunista decat a oamenilor crescuti in acel sistem totalitar (in toate sensurile cuvintului) este ca treaba guvernului e doar sa guverneze. punct. nu sa construiasca stadioane, catedrale, sa dea de lucru la oameni sau sa faca shaorme.

Lucian (5 comentarii)  •  6 august 2010, 18:21

De unde sa fie bani in tara asta,d-le Ioanitoaia daca abia sunt vreo 4000000de salariati.Nu mai producem aproape nimic.Atunci de unde bani?Dar este normal ca un fotbalist sa joace fotbal de „doi bani” si sa castige 1-2-3 sute de mii de euro pe an?In timp ce marea majoritate a poporului sa traiasca in mizerie?Este normal ca un muncitor simplu, dar corect si cinstit sa primeasca dupa o viata de munca 35-40 de ani o pensie de 7-8 sute de lei?Vedeti nimic nu este corect in aceasta tara,dar nici nu suntem in stare sa facem schimbarea mult asteptata, pt. ca suntem un popor slab si fara coloana vertebrala.

Florin (1 comentarii)  •  12 august 2010, 21:21

Meritam pe deplin,noi ca popor, ce se intampla in tara asta.

Comentează