Ovidiu Ioaniţoaia

A vorbit şi a scris pentru milioane de microbişti, a crescut generaţii de ziarişti şi continuă să facă din jurnalism privilegiul de a fi sincer cu oamenii

Biografie completă Toate articolele
Cele mai noi articole de Ovidiu Ioaniţoaia
Dopaj la FCSB?!

Când scriam aici, colecția e martoră, că meciul FCSB-CFR va fi de 1 ori X, mă gândeam la forma deosebită a gazdelor, dar și la numeroasele absențe din formația clujeană, obligată să joace pe Arena Națională fără niciun atacant de […]

...

A greșit Rădoi?

Din fericire, acum, în ajunul „triplei” Macedonia de Nord – Germania – Armenia de la sfârșitul lui martie, lucrurile stau altfel. Dacă, luați-o ca glumă, deși nu-i cea mai bună, Chiricheș nu se reaccidentează, atunci e foarte posibil ca toți […]

...

Știre falsă

Când căruța părea să se fi împotmolit mai rău, consilierul președintelui Burleanu a venit la Telekom Sport cu o afirmație care a surprins în aceeași măsură în care a și bucurat. Conform lui Andrei Vochin, în ianuarie-februarie 2022, la etapa […]

...

Spre un caz Oct. Popescu?

Cu atât mai important cu cât puştiul de la FCSB, născut pe 27 decembrie 2002, va fi mezinul „tricolorilor” convocaţi la Euro 2021. Tavi ar mai avea două cicluri la tineret, încadrându-se în regula U21 din Liga 1 până în […]

...

A văzut pe dos!

Hotărât s-o împiedice cu orice preț pe CSA Steaua să promoveze, cunoașteți contextul, Gigi Becali nu s-a lăsat până nu și-a făcut numărul. A trimis la „satelitul” din eșalonul 3 nu mai puțin de 8 jucători din lotul folosit de […]

...

Proscrisul

E oare corect că, după greşeala din întîlnirea cu CFR Cluj, portarul Dolha a fost transformat într-un sac de box?

Situaţia lui Dolha e delicată. Sîmbătă, a greşit sau nu la golul 1 al CFR-ului, se poate discuta, însă a […]

luni, 15 martie 2010, 4:57

E oare corect că, după greşeala din întîlnirea cu CFR Cluj, portarul Dolha a fost transformat într-un sac de box?

Situaţia lui Dolha e delicată. Sîmbătă, a greşit sau nu la golul 1 al CFR-ului, se poate discuta, însă a comis-o rău la cel de-al doilea. Scăpînd mingea din braţe într-o fază banală, a ajutat-o pe formaţia clujeană să egaleze în minutul 86, ba şi cînd se afla în inferioritate numerică! În încercarea de a explica gafa de începător a dinamovistului, fostul mare goal-keeper Stelea, 91 de prezențe în “naţională”, şi-a dat cu părerea la Recursul etapei: “Bănuiesc că a ieşit cu intenţia de a boxa balonul, dar s-a răzgîndit. De regulă, portarul care îşi schimbă planurile din mers ia gol. Tuturor li se întîmplă, ceea ce nu reprezintă însă o scuză”.
În măsura în care, din cît au transmis imaginile TV, colegii l-au înţeles şi l-au scuzat pe Dolha, şefii şi suporterii au luat foc. Numai managerul sportiv Prunea, care a mîncat aceeaşi pîine, s-a declarat solidar cu el în emisiunea menţionată. Toţi ceilalţi l-au pus la zid, Borcea avertizînd că  “nu mai poate juca nici la echipa a doua! N-are sînge în el!”. Ca atare, viitorul lui Dolha, 30 de ani împliniţi pe 3 noiembrie, se anunţă sumbru: probabil va fi lăsat pe banca de rezerve şi, din vară, trecut pe lista de transferări. Ca pedeapsă pentru eroarea din Gruia, ca şi pentru cele din toamnă, făcute în partidele cu Gaz Metan, cu Pandurii, cu Craiova, cu Panathinaikos şi, cu precădere, în dubla manșă, de 1-4 şi 0-3, cu Galata. Altfel zis, paharul s-a umplut, a sosit ora decontului.
A trage în Dolha şi a-l privi ca pe un proscris, ca pe inamicul public numărul 1, pare lucrul cel mai simplu. Fără să mă erijez în avocatul lui, le-aş reaminti contestatarilor, care s-au grăbit să-l transforme într-un sac de box, că eroul negativ de sîmbătă a şi scos formaţia roş-albă din multe necazuri. Pe parcursul turului, a apărat bine, chiar excelent, în deplasările de la Craiova, din Ghencea şi de la Braşov, ca şi pe teren propriu contra CFR-ului şi a Unirii Urziceni. În confruntările de Europa League cu Sturm, a strălucit atît la Graz, cît şi la Bucureşti. Sigur că, mai ales în cazul portarilor, intervenţiile reuşite ţin de împlinirea datoriei, de-aia sînt plătiţi! , iar erorile de lipsa valorii, a moralului ori a amîndurora. De acord, dar mă tem că nu-i drept să judecăm pe cineva numai în funcţie de minusuri, de slăbiciuni. 
Într-un moment de răscruce pentru Dolha, cînd Prunea ar merge totuşi pe mîna acestuia, inclusiv în derby-ul de mîine cu Steaua, mărturisesc că nu ştiu cum aş proceda în locul lui Ţălnar. L-aş titulariza sau nu pe gafeurul din Gruia? Parcă mai degrabă l-aş încuraja şi i-aş mai acorda o şansă, imediat ori mai tîrziu, atît că fiecare om e alt om. Dacă Dolha se găseşte într-o situaţie delicată, nici cea a lui Ţălnar nu-i de invidiat!

Comentarii (24)Adaugă comentariu

zoho (29 comentarii)  •  15 martie 2010, 18:07

mda…o drama prin care trece dolha…eu zic chiar sa facem un teledon pt a-l ajuta pe bietul baiat. sa punem mana de la mana si sa ii luam pe datorie un super-glue,cu care sa-si unga manusile inainte de meciuri. alo,n-ati vazut un cal maro ? lui dolha nu i se reproseaza ca gafeaza,ci constanta cu care o face ! singurul motiv pt care dolha ar trebuii sa ramana in poarta,este faptul ca nu are concurent la iesirile pe centrari…atunci cand le mai si prinde,mingile,nu-l bate nimeni !

stresu (57 comentarii)  •  15 martie 2010, 18:34

Domule Ioanitoaia,

In orice domeniu vreti dvs., cine graseste, plateste !

Spargi un geam, cu mingea, din greseala, platesti !
In circulatie, provoci un accident, platesti !
Pe lumea asta totul se plateste !

Asa si Dolha, in mod normal ar trebui sa plateasca, macar cu retinerea sa pe banca, 2-3 etape.

mirceacelbatran (663 comentarii)  •  15 martie 2010, 19:19

Eu inteleg incotrova bate dl. Ioanitoaia, da nici nu uit ca Zapata a ramas in poarta Stelei desi a gresit ca si Dolha. In meciul cu Ceahlaul s-a facut de rasul curcilor cu degajarea aceea in adversar. Stoichita insa l-a tot bagat, asa cum o sa procedeze si Talnar. Problema va fi care dintre portari va gresi primul miercuri. O zi calda!

Ghandalf (25 comentarii)  •  15 martie 2010, 19:25

E de inteles de ce tocmai Prunea l-a consolat pe Dolha dupa gafa de la Cluj. Imi amintesc de un portar de nationala care a iesit (sau n-a prea iesit) la o centrare la care atacantul a sarit cu capul mai sus decat el cu mainile ! Kenneth Anderson il chema pe atacant (poate ca memoria imi joaca feste si nu i-am scris corect numele ) iar pe portarul cu pricina il chema Prunea…Florin Prunea !
Si de pe acolo a inceput sfarsitul visului american …
Una dintre legile lui Murphy spune ca numai cine nu munceste nu greseste si daca nu greseste, atunci trebuie sa fie promovat !
De aici si pana la a transforma un om in sac de box, e insa, cale lunga !
Vorba ceea, nu trageti in pianist, face si el ce poate …
DIXIT

paraipan (17 comentarii)  •  15 martie 2010, 20:18

Nu e vina lui Dolha ca l-au luat cei de la Dinamo. El a aratat slabiciuni dinainte de a ajunge la Dinamo. A facut intr-adevar si meciuri super tari dar nu e indeajuns, iti trebuie constanta.
Borcea ar trebui sa stea in poarta ca mai bun ca el nu cred ca e nimeni la Dinamo.

Viorel Nastase (27 comentarii)  •  15 martie 2010, 20:43

Oricine mai si greseste, sa arunce piatra cel care nu a gresit niciodata in meseria pe care o are. Nu neg acum ca Dolha a avut momentele sale de ratacire dar asta nu inseamna ca trebuie sa i se si termine cariera. Si altii au gresit, pana si marele Prunea si Zapata in meciul cu Ceahlaul. Cel mai simplu e sa procedezi ca Zoho al nostru (primul comentariu) sa stai la caldurica, la birou si sub un pseudonim sa faci ironii proaste si sa scrii „ar trebuii”.

Stefan S (11 comentarii)  •  15 martie 2010, 20:52

Hai ca nici cu Zapata nu mi-e rusine, a gafat de mai multe ori insa se pare ca Stoichita are inca incredere in el. Cat despre Dolha, nu as vrea sa fiu in pielea lui Talnar 🙂 Cat despre cei care il pun acum la zid, pai asta e mentalitatea oamenilor in general, uita cand ai facut bine si de cate ori si la prima greseala te taxeaza.

mary89 (40 comentarii)  •  15 martie 2010, 21:07

Acum a mai zbarcit-o si Prunea, dar e o prostie sa afirma ca nu a fost un mare portar. Sunt de acord cu dl Ioanitoaia, Ema nu trebuie dat de o parte

Descopera (9 comentarii)  •  15 martie 2010, 21:34

Dolha a gresit dar e si el om si mai ales portar, pentru ca portarii sunt predispusi la cele mai multe greseli. Sper sa joace cu steaua si sa faca un meci mare pentru a le inchide gura tuturor. Succes Dolha, succes Dinamo!

vlad (309 comentarii)  •  15 martie 2010, 21:41

Sunt caine si desi regret erorile lui dolha subscriu la opinia moderata din articol. dolha sa apere cata vreme nu e unul mai bun ca el. daca se intoarce lobont e altceva, dar inteleg ca nu prea exista sanse. atunci facem alte experimente?

X (28 comentarii)  •  15 martie 2010, 21:47

La primul gol e chestie elementara, trebuia sa iasa. Cum poate crede cineva pe lumea asta ca Borcea stie fotbal? Ala isi da cu mingea in fata incercand sa jongleze. NU stie nimic.
Iesi sa inchizi unghiul. Daca Dolha statea pe linia portii Bud tragea la coltul lung si inscria 100%. A fost o deviere nefericita a lui Moti, se intampla. Asta e riscul pe care fundasii si-l asuma cand intervin. Lampard a dat multe goluri din devieri de astea nefericite(pentru fundasi). Cu putin noroc mingea blocata de Moti iesea afara sau era respinsa in spate.
La a doua a gafat impardoabil, e clar. NU l-au ajutat insa nici fundasii, l-au lasat singur intre cei 2 jucatori ai CFR-ului. Asta este, a comis-o, soarta. N-o sa fie nici ultima greseala a lui.
Dar cu greselile din toamna cred ca va inselati. Prima, la Medias nu e numa a lui ci si a apararii. El risca sa iasa din careu cu mingea, a lasat-o. Cu Pandurii n-a gresit el ci Pulhac care pleaca de la bara 2 si Moti care nu-l tine bine pe jucatorul Pandurilor care-l bloca pe Dolha. Centrarea era mult prea in spate ca sa iasa. Tot legat de meciul cu Pandurii, pe toti dinamovistii i-au durut ratarile lui Zicu. Pai daca a lui Dolha se numeste gafa a lui Zicu ce sunt? Aia cu Pandurii pica. Aceeasi chestie cu Craiova, centrarea e undeva catre centrul careului. Cu Galata la Bucuresti n-a ajuns el acea foglia seca si o ajungea Babicu? Pai pana se urca el pe scara, apoi pe podium si apoi sarea…Cale lunga. Sunt suturi care nu se apara, mai ales cu mingile astea noi foarte flexibile. Iau traiectorii foarte ciudate. A gresit in Turcia la acea respingere, impreuna cu Goian. A gresit cu Pao la mingea aia scapata. Raman 3 gafe serioase, 4 cu asta. 4 gafe intr-un sezon e acceptabil, daca pui in balanta si vreo 3 penalty-uri aparate si cateva evolutii foarte bune. Si sa zicem ca o sa se faca 5. 5 greseli intr-un sezon dau o constanta? Dinamo are 8 egaluri, in 5 din ele a condus. Doar de 2 ori au fost condusi si au egalat, doar o data a fost scor alb. Dolha e problema?
Gafa care i se poate imputa a fost aceea de a accepta acel ceas de la Borcea. Ema daca ai sange da-i ceasul inapoi.

toma (148 comentarii)  •  15 martie 2010, 21:49

Eu l-as mai lasa pe Dolha in poarta si in meciul urmator. I-as arata suport si incredere. Cred ca echipele de fotbal ar trebui sa aiba si un psiholog, ca la ce aud din gura patronilor cu siguranta au nevoie de cineva care sa ii motiveze. Banii nu sunt intotdeauna de ajuns.

Nick G (255 comentarii)  •  15 martie 2010, 22:14

Sunt de acord cu dumneavoastra domnule Ioanitoaia, atat Dolha cat si Talnar sunt intr-un moment dificil, sa speram ca cel din urma ii va mai acorda o sansa portarului caci in fotbal nu ai intotdeauna acelasi bulan

vali (8 comentarii)  •  16 martie 2010, 1:20

Domnule Ioanitoaia, pareti un tip echilibrat, dar nu ne aveti deloc la inima pe noi, ceferistii!!! Altfel, cum la ultima emisiune, despre CFR-Dinamo, ati cerut doar parerea dinamovistilor: Procuroru, Borcea, Prunea, Stelea… Este adevarat sunt mai aproape de dv. insa chiar nu gasiti pe nimeni care sa fie de cealalta parte a baricadei??? Ca asa-i frumos si corect… Altfel, fotbalul s-ar putea juca avand doar o echipa pe teren, eventual Dinamo,…sau Craiova!!! Despre acea faza, a penalty-ului desigur, ati cerut parerea celor de fata; cu totii dinamovisti!!! Apoi ati mutat subiectul pe Deac!!! Acesta a facut un lucru urat, insa inainte de acel moment, a fost tras de tricou de Pulhac, mai sa i-l rupa! Am vazut faza din apropiere! Deac n-a facut altceva decat sa se zbata sa scape!!! Domnule Ioanitoaia, de multe ori stau si ma minunez de ce imi omor timpul cu meciurile, cand sunt atatea de facut!!! E virusul gripei fotbalistice!!! Insa daca ziarul condus de dv. nu-si va schimba atitudinea, den ziar de scandal in ziar de sport, foarte multi cititori, la aparitia unui ziar de sport veritabil nu va vor citi deloc!!! Dupa parerea mea, s-a creat o psihoza a arbitrilor, bine dirijata de echipele din sud (+Iancu) impotriva CFR-ului. Adica arbitrii au observat ca daca fluiera impotriva acestei echipe, ur;la Borcea, Becali, Mititelu, Iancu, Porumboiu si ei scapa. Daca CFR este arbitrata corect striga cei mai sus pomeniti „furt” . Daca sudistii ne considera romani si pe noi, ar fi bine sa inceteze cu smecheria!!! Suntem noi mai potoliti, dar nu suntem prosti!!! Iar aceste frustrari genereaza o ura si un dispret impotriva sudistilor, care va fi greu de stapanit mai tarziu!!! Sunt roman (nu ungur cum ma face becali!) si cunosc starea de spirit a ardelenilor fata de aceste aspecte si-i pacat!!!

mariuss72 (31 comentarii)  •  16 martie 2010, 3:48

Cei care il acuza pe Dolha ar trebui sa se gindeasca ca, macar o data in viata, au facut o greseala care a afectat si pe altii. Noi, suporterii, intelegem mai usor asta pentru ca inca mai credem ca fotbalul e un joc si nu doar o mod de a face bani si propaganda.

pac (1 comentarii)  •  16 martie 2010, 5:51

dupa cate observ majoritatea aveti ceva impotriva lui dolha. eu sunt dinamovist si recunosc ca am fost tare suparat 2 zile pe el si nu numai din cauza rezultatului de la cluj, dar totusi…cu cine sa jucam? spuneti voi!!!va rog, spuneti!!! babicu e caine adevarat, nimic de zis – perfect de acord, dar nu a mai jucat de vreo 6 luni si a mai fost si accidentat recent.
ar mai fi curca, acest curca a jucat la farul si era expert in a se face ca ploua sau mai degraba a se ascunde ca si curca in craci cand echipa lui de la malul marii juca impotriva stelutii.
asa ca, intreb si eu, cine mai ramane? matache nu mai e…

taras bulba (294 comentarii)  •  16 martie 2010, 6:51

Daca facem egal sau si mai rau ,ne bate Steaua, am putea afirma ca d-nul Dolha nu ne-a mai dat nici o sansa la cistigarea campionatului !!

vlad (309 comentarii)  •  16 martie 2010, 11:51

Ema, Ema, da-i ceasul inapoi lui Borcea ca de aia gafezi!!!!

vasglo (208 comentarii)  •  16 martie 2010, 12:16

Dle. Ioanitoaia,
Frumos demersul dvs, de suflet, de om rational care stie ca portarii pot gresi decisiv, dar care merita sanse de reabilitare. Ce nu pot intelege, insa, este dublul limbaj al gazetarilor sportivi cand e vorba de doi portari, cu calitati si defecte asemanatoare, ma refer la Zapata si Dolha.
Zapata a fost desfiintat dupa fiecare eroare: „sa-l ducem la oculist ca nu vede bine”, „Zapata ingroapa Steaua a n-a oara”, „Stoichita se incapatineaza sa joace cu portarul gafeur”, etc, etc.. S-au scris articole intregi, pe prima pagina, in serial, cu „gafeurul columbian din poarta Stelei”, in timp ce acum laitmotivul presei este..”vai saracu’ Dolha, nu-l certati ca se mai intampla la portari, e baiat bun”…De unde oare aceasta diferenta de tratament jurnalistic in cazul celor doi? Sa fie oare din cauza faptului ca Zapata nu e roman, in timp ce Dolha este? Ori ca Zapata joaca la Steaua, deh, echipa cu cei mai multi suporteri, pastorita de unul Becali care face deliciul presei?

Speedy (57 comentarii)  •  16 martie 2010, 13:47

nu e corect, dar e foarte romanesc. sunt stelist, si nu pot sa nu ma gandesc la modul in care a sters pe jos ciobanul cu Zapata si Petre Marin, uitand meritele lor din trecut, numai pt. ca au prins niste zile mai proaste. Suparat sigur ca am fost si eu pe gafele lor, dar mi-a trecut. si am recunoscut ca multe rezultate nu erau posibile fara ei. personal, ca stelist, sper sa-l tina supararea pe borcica macar pana la meciul cu noi, si sa nu-l bage pe dolha in poarta. Parerea mea e ca, daca sunt macar pe jumatate atat de psihologi si destepti pe cat se dau, or sa-l bage tocmai pe el in poarta, pt. ca acum dolha „arde” de dorinta sa arate cat e de bun. si are tot ce trebuie ca sa arate, eu asa il stiu…nu-mi amintesc de multe gafe ale lui…e drept ca si cand le-a facut, le-a comis, nu jucarie :).
Borcica, te rog….baga-l pe Curca miercuri…si iti promit ca nu scapati fara 3 goluri!

DD (76 comentarii)  •  16 martie 2010, 15:25

Dolha e leit Carlos 2 ! Nu il comparati cu Zapata pe Dolha, comparati-l cu Carlos ! Ala scotea mingi imposibile si gafa la mingi pe care si un copil le-ar fii prins ! By the way, meciul va fii decis de o greaseala sau de greseli…..individuale ! Hai Steaua !

X (28 comentarii)  •  16 martie 2010, 17:39

@ Vali
In caz ca nu stii ochiul uman nu e deloc un instrument precis. Cum ai stat tu la Tribuna 2 poate ai vazut cum Pulhac il trage de tricou(a si luat galben epntru asta si arbitrul fluierase fault pentru CFR, acolo ati egalat) dar probabail ca n-ai mai observat cum, dupa ce Deac scapa, se apropie de Pulhac si ii da una peste ochi. Cand ai ajuns acasa trebuia sa te uiti la TV sa vezi o reluare. Daca nici dupa reluare nu crezi, atunci e grav.
Ioanitoaia l-a sunat pe Muresan care a inceput sa turuie la adresa arbitrajului desi la faza incriminata n-a fost penalty deoarece Dolha impinge mingea in alta directie(ceea ce domnul Ioanitoaia a negat cu vehementa). NU te uita la imaginea din spatele portii pentru ca nu-i buna. Caut-o pe aia din fata.
Normal ca indivizii astia striga la adresa CFR pentru ca joaca foarte dur. Iar cand sunt atacati se fluiera fault foarte foarte usor. In prima repriza cu Dinamo ati avut vreo 7 faulturi aiurea in terenul dinamovist. Culmea ca Hategan n-a vazut la fel si in cealalta jumatate. Psihoza asta cu arbitrajele CFR dateaza de cand a luat titlul, o tara intreaga stie cum. Toata tara a tacut insa pentru ca Becali era vazut ca un rau mai mare.
Normal ca sunteti romani si voi, insa la voi pe stadion tot al 4 lea e vorbitor de maghiara. Si ei tin cu CFR doar din pentru patron. Ii deranjeaza tricolorul afisat de galeriile adverse. Cand galeria dinamovista a strigat „Romania” doar o mana de insi i-au aplaudat. Cam putin.
NU zice nimeni ca sunteti prosti, e clar ca nu sunteti. Dar dispretul impotriva sudistilor o sa-l aveti tot timpul indiferent de circumstante. Asta e situatia. EU sunt ardelean si iti spunc aincapatanarea ardelenilor nu-i cu nimic mai prejos decat dispretul „miticilor”. Mi-a fost dat sa umblu prin toata tara asta cu vreo 2 exceptii(inca n-am fost in Craiova si Galati, si ceva orasele mici de pe langa ele) si am amjuns la concluzia ca peste tot ******* e maro si miroase urat. Nicaieri nu miroase a liliac.

iou (19 comentarii)  •  16 martie 2010, 20:16

Cum dom’le sa aiba Dolha vina la golul 1? De unde sa stie ca mingea urma sa aiba traiectoria aia la sutul lui Bud?

mii (9 comentarii)  •  17 martie 2010, 18:42

@iou: Cum, dom’le, să nu intuiască Dolha traiectoria mingii şutate de Bud? Ce, era în curtea şcolii şi nu ştie cât de înaltă-i poarta? Nu cumva Dolha este plătit ca să ştie ce traiectorii iau mingile şutate, deviate, împinse, boltite sau mai ştie naiba cum. Asta e meseria lui — să ştie! Iar dacă are nevoie de geometrie-n spaţiu ca să-nceapăp să calculeze traiectorii n-are decât să studieze şi aşa ceva.

Comentează