Ovidiu Ioaniţoaia

A vorbit şi a scris pentru milioane de microbişti, a crescut generaţii de ziarişti şi continuă să facă din jurnalism privilegiul de a fi sincer cu oamenii

Biografie completă Toate articolele
Cele mai noi articole de Ovidiu Ioaniţoaia
Dopaj la FCSB?!

Când scriam aici, colecția e martoră, că meciul FCSB-CFR va fi de 1 ori X, mă gândeam la forma deosebită a gazdelor, dar și la numeroasele absențe din formația clujeană, obligată să joace pe Arena Națională fără niciun atacant de […]

...

A greșit Rădoi?

Din fericire, acum, în ajunul „triplei” Macedonia de Nord – Germania – Armenia de la sfârșitul lui martie, lucrurile stau altfel. Dacă, luați-o ca glumă, deși nu-i cea mai bună, Chiricheș nu se reaccidentează, atunci e foarte posibil ca toți […]

...

Știre falsă

Când căruța părea să se fi împotmolit mai rău, consilierul președintelui Burleanu a venit la Telekom Sport cu o afirmație care a surprins în aceeași măsură în care a și bucurat. Conform lui Andrei Vochin, în ianuarie-februarie 2022, la etapa […]

...

Spre un caz Oct. Popescu?

Cu atât mai important cu cât puştiul de la FCSB, născut pe 27 decembrie 2002, va fi mezinul „tricolorilor” convocaţi la Euro 2021. Tavi ar mai avea două cicluri la tineret, încadrându-se în regula U21 din Liga 1 până în […]

...

A văzut pe dos!

Hotărât s-o împiedice cu orice preț pe CSA Steaua să promoveze, cunoașteți contextul, Gigi Becali nu s-a lăsat până nu și-a făcut numărul. A trimis la „satelitul” din eșalonul 3 nu mai puțin de 8 jucători din lotul folosit de […]

...

O măsură prostească

Întrucât specialiștii avertizează asupra posibilei apariții a unui nou val de coronavirus, fotbalul caută cu înfrigurare ieșirea din tunel și nu prea o găsește. Într-un moment în care UEFA recomandă terminarea pe teren a stagiunii suspendate sau validarea ierarhiilor la […]

Permalink to O măsură prostească
joi, 23 aprilie 2020, 2:51

Întrucât specialiștii avertizează asupra posibilei apariții a unui nou val de coronavirus, fotbalul caută cu înfrigurare ieșirea din tunel și nu prea o găsește. Într-un moment în care UEFA recomandă terminarea pe teren a stagiunii suspendate sau validarea ierarhiilor la zi, dar și în care țări ca Belgia și Olanda anunță că nu vor mai relua competițiile interne, se încearcă soluții dintre cele mai diverse.

Multe, fanteziste, dacă nu și ridicole. În genul celei vânturate de FRF, la sugestia lui Bodescu-Vulcanizare, ca Liga 1 să se mute cu întreg calabalâcul în Antalya și să dispute acolo restul meciurilor. Nu insist, dar acest scenariu mi se pare o aiureală perfectă, fără cap și fără coadă, o glumă de prost gust. A vrea să închei campionatul României în Turcia ar presupune, pe lângă cheltuieli suplimentare importante, și aprobarea UEFA, una deloc ușor de obținut. Ar fi, scuzați, un fel de a vorbi discuții.

Altfel, conform unor surse occidentale, cotidianul britanic The Sun și ziarul belgian de limbă flamandă Het Laatste Niews, la Nyon ar fi ajuns propunerea, și s-ar analiza, ca pentru accederea în viitoarea ediție a cupelor europene să nu se mai țină cont de clasamentele naționale, rămase totuși în suspensie, ci de coeficientul UEFA pe ultimii 5 ani.

Lesne de înțeles, dar și de scuzat?, de ce-ar dori unele federații să arunce pisica în curtea forului continental. Pentru că nu prea știu pe unde să scoată cămașa. Ce și cum să hotărască încât să nu intre în conflict cu propriile cluburi. Dincolo de intenția de a scoate castanele din foc cu mâna altuia, să convenim și că orice hotărâre va fi luată ea va fi viguros contestată. Ceea ce ar pune o federație sau alta într-o poziție de neinvidiat. Și-atunci, de ce să ai dureri de cap dacă le poți evita?

Să lăsăm însă teoria și să ne întoarcem la oile noastre. Acumulând 20.500 de puncte UEFA față de cele 12.500 ale CFR-ului, FCSB ar urma să joace în Champions League, în ciuda faptului că formația clujeană e lider în clasamentul la zi al Ligii 1, cum a fost și după sezonul regulat, ba a și cucerit ultimele două titluri de campioană! Poate că altora nu, dar mie o asemenea decizie mi s-ar părea profund greșită. Incorectă, nedreaptă, chiar scandaloasă. Fie și numai pentru că ar ignora, ori măcar neglija, meritele actuale ale unei echipe.

Exemplele de-afară nu fac altceva decât să-mi dea dreptate. În Anglia, de pildă, în cazul în care se va ține seama de coeficientul UEFA, ceea ce sper să nu se întâmple, Arsenal de pe locul 9 și Tottenham de pe 8 ar lua locul lui Leicester (3) și Chelsea (4), dacă s-ar oficializa suspendarea lui Man City. Anomalie și mai flagrantă ar fi în Belgia, unde Bruges, lider autoritar, n-ar prinde nici măcar calificările de L1, în care ar juca însă Anderlecht, care se află pe 8, la 27 de puncte în spatele lui Bruges!

Vor zice unii, singura replică posibilă, că trăim vremuri excepționale și, ca atare, se pot lua măsuri excepționale. De acord. Excepționale, dar nu și prostești.

Comentarii (29)Adaugă comentariu

Dinu (427 comentarii)  •  23 aprilie 2020, 15:00

Bine punctat. Fiti insa pregatit de injuraturile hoardei fecesebiste pentru care scopul scuza mijloacele.

Clujeanul (92 comentarii)  •  23 aprilie 2020, 15:04

Nu pot decat sa va felicit pentru atitudinea dvs. Dupa ce Teo Jumatate a cam scaldat-o ieri mi-a fost teama ca pozitia de compromis este a ziarului. M-am lamurit acum ca nu.

gino (513 comentarii)  •  23 aprilie 2020, 15:08

Citesc ca nici uefa nu se gandeste sa tina cont de propunerea respectiva. Care ar fi cu adevarat o mare aiureala. Vorbim despre fotbalul de astazi, nu de fotbalul de ieri ori de alaltaieri.

Dinu (427 comentarii)  •  23 aprilie 2020, 15:08

Bine punctat. Fiti insa pregatit de injuraturile hoardei fecesebiste pentru care scopul scuza mijloacele.

Jianu (12 comentarii)  •  23 aprilie 2020, 15:13

Nici nu ma asteptam sa va situati pe alta pozitie la cat de tare o iubiti pe FCSB si mai ales pe Gigi Becali. UEFA pare ca va da dreptate astazi dar aceasta abordare se poate schimba in cazul in care si sa vrea ea competitiile nu se vor putea incheia pe gazon.

Adi (97 comentarii)  •  23 aprilie 2020, 15:19

Nimic nou sub soare. Ca fan consacrat al Craiovei nu puteati fi decat anti Steaua. Asta fireste sub masca unei impartialitati de care nu dati dovada niciodata cand este vorba despre Craiova sau chiar despre CFR. Cat nu vom avea o presa sportiva obiectiva nici fotbalul nu va merge.

NR (12 comentarii)  •  23 aprilie 2020, 15:46

Bună ziua domnule Ionițoaia. Nu știm ce rezultat va avea întrevederea de astăzi a Federației de Fotbal a Regatului Țărilor de Jos ori ce va gândi UEFA, dar în ultimele săptămâni, KNVB a avut același mesaj: avizele RIVM ( Institutul Național pentru Sănătate și Mediu aflat sub tutela Ministerului Sănătății, Protecției Sociale și Sportului ) și ale guvernului sunt principiile directoare. În acest sens, a fost edificator faptul că prim-ministrul Mark Rutte a vorbit, de asemenea, în mod clar marți seara: fotbalul plătit a fost exclus în Țările de Jos până la 1 septembrie. Interesul public trebuie să primeze.

NR (12 comentarii)  •  23 aprilie 2020, 15:53

Pardon. Rectific : întrevederea de mâine.

JFM (116 comentarii)  •  23 aprilie 2020, 15:55

Cineva si-a luat bonusul de la televiziuni iar acum daca nu se reiau meciurile trebuie sa dea banii inapoi, adica bonusul. Cam asa arata disperarea asta a celor de la FRF si Liga, doar nu va inchipuiati ca-i apasa grija financiara a cluburilor.

Andrei F (1607 comentarii)  •  23 aprilie 2020, 16:16

Desigur ca trebuie sa prevaleze criteriul sportiv si ierarhia echipelor trebuie sa fie facuta dupa Regulamentul in viguare....Campioana este cea care este pe primul loc la terminarea campionatului conform Regulamentului in vigoare!Si daca ar fi prosteasca ideea ca sa ne luam dupa criteriul punctelor UEFA la fel de prosteasca era si ideile sa ne lua dupa ce spun oficiali ai echipelor aflati in play aut care sigur nu au nici o sansa de Europa si ar baga bani si munca pentru nimic...Deci si dv. ati avut pareri superpartizane...

viorel (77 comentarii)  •  23 aprilie 2020, 16:17

De acord. Indiferent de cum se va termina CFR Cluj merita sa fie declarata campioana. In caz contrar de ce FCSB si nu Craiova, ia sa imi raspunda sclavetii lui Gigi Becali la aceasta intrebare.

CITA (2118 comentarii)  •  23 aprilie 2020, 16:51

Stam linistiti, pentru ca masura de care vorbiti, la fel ca multe altele lansate "de test" pentru presa de specialitate si pentru publicul comentator pe NET ca noi, nu va fi domnule aplicata NICIODATA! Ei doar lanseaza "pe piata" cate ceva ca sa "masoare" intensitatea reactiei publicului: majoritar pozitiv sau negativ, dupa caz. Apoi fac tot ce vor ei, sau ce-i taie capul. In schimb, chestia cu Antalia propusa de FRF e de rasul ratelor si curcilor si gainilor la un loc :) :) :) Nu e nici un test, e o aberatie fara margini! Pai ce, SARS COV2 e prezent numai in Carpati? Imperiul Otoman, fosta Elada antica, sunt scutiti? Pai nu s-a declarat pandemie? Asta inseamna, din ce mai inteleg si eu, ca monstrul nevazut e pe toate continentele in acelasi timp!

florin (43 comentarii)  •  23 aprilie 2020, 17:14

Daca nu se va relua campionatul, cea mai cinstita ierarhie ar fi cea de la finalul sezonului regulat! S-a mai spus si se va mai spune acelasi lucru: s-a jucat tur/ retur, fiecare cu fiecare. Pana sa se inventeze "play"-urile, asa se intocmeau clasamentele si nimeni nu mai comentata. De ce este acum atat de greu de acceptat?!? Cat despre mutarea in alta tara, de ce tocmai in Turcia, unde este totusi multa lume? Nu ar fi mai bine undeva, pe un atol din Pacific, unde se afla doar broaste testoase si pescarusi sau in Antarctica (jucatorii romani au mai prestat pe zapada, pe gheata), printre pinguini!?!

Doryn (166 comentarii)  •  23 aprilie 2020, 17:23

Nea Ovidiu, cei de la uefa nu sunt mult mai luminati ca ferefistii dar nici nu se pot prosti in asa hal. Tot asteapta, tot tatoneaza si nu spun nimic clar. Pana la urma sunt si ei ca noi toti la mana virusului.

Max (8 comentarii)  •  23 aprilie 2020, 17:33

@florin (38 comentarii). Treaba incurcata. UEFA vorbeste de clasamentul la zi, nu de unul anterior. La noi CFR e 1 in ambele situatii si asta ar simplifica lucrurile. Discutia e la locurile 2-4 si in functie de decizie pierd sau castiga in special FCSB si Botosani.

Viktor (278 comentarii)  •  23 aprilie 2020, 19:49

Este clar de ce vrea Bodescu sa duca meciurile in Antalya. Pentru ca treaba ar urma sa fie aranjata de un impresar prieten cu el si Bodescu s-ar alege cu un paraindarat serios. Rau a mai ajuns fotbalul romanesc daca sta la mana unui smenar ca Bodescu.

bogdan (15 comentarii)  •  23 aprilie 2020, 20:05

Mai oameni buni mai...terminate cu speculatiile si prostiile. In general majoritatea ligilor vor termina sezonul pe teren. meciurile vor fi evident fara spectator, se poate sa mai condenseze ce a mai ramas din sezon unde se poate, se vor juca 2 meciuri pe saptamina, se va termina spre sf de iulie. Se va reincepe noul sezon tirziu, sf de August sau inceput de Sept. singura intrebare valida e daca portiune de sezon nou din 2020 va si ea fara spectator, probabil ca da. Asta e.

guvid-19 (2 comentarii)  •  23 aprilie 2020, 20:54

Aveti incredere in guvernele mondiale, in politicieni, in Bill Gates si in seful OMS, neo comunistul care felicita China pentru treaba foarte bine facuta.... Dintotdeauna au vrut doar binele oamenilor, si le-au spus intodeauna adevarul. Stati in casa si spalati-va bine pe maini...pe creiere ati fost spalati demult....

Dilimache (657 comentarii)  •  23 aprilie 2020, 21:48

Da, perfect, ce idee minunata, sa se mai cheltuie niste bani si prin Turcia... @guvid - si 5g, ai uitat sa spui despre 5g, ca in rest esti bine, nu mai era loc pe site-urile alea dubioase de unde iti iei informatiile elucubrante si ai nimerit aici? Pa, inchide usa dupa tine cand pleci!

Campioana CFR (45 comentarii)  •  23 aprilie 2020, 22:22

Aia cu coeficientul functioneaza doar in conexiunea celor 2 neuroni din capul ciobanului din Pipera. Desigur ca adulatorii lui, la acelasi nivel cu acesta, sau chiar sub nivelul lui, s-au excitat aiurea la auzul unei astfel de idei de-a dreptul idioate. Relaxati-va ca nu se va intampla acea varianta in niciun campionat!

hfhd (1 comentarii)  •  23 aprilie 2020, 22:28

Dilimache sa nu cumva sa mai respiri,ca imprastii virusul....

Simeone (96 comentarii)  •  23 aprilie 2020, 22:39

@andrei f, si în play out exista trei echipe cu speranțe de Europa, Iași, Dinamo și Sepsi. Te rog sa nu le subestimezi, s-ar putea ca echipa ta favorita sa o ia pe coajă de la oricare din aceste echipe. Reluarea campionatului poate fi o șansă sau un risc cel puțin pentru Fcsb, care a dat dovada ca poate pierde cu orice echipa indiferent de locul în clasament

John (564 comentarii)  •  23 aprilie 2020, 22:57

Teama imi este ca au dreptate scepticii care prevestesc ca nu se va mai juca pana in toamna. Uite ca nemtii cat sunt ei de nemti au inceput sa o lase mai moale si au amanat reluarea campionatului.

Andrei F (1607 comentarii)  •  24 aprilie 2020, 0:37

@ Simeone Ai și nu ai dreptate!!! In play aut sunt și echipe care potrivit clasamentului de acum ar retrograda....Ăștia sigur nu vor sa se înghețe campionatul și ei să meargă în B!!! Eu vorbeam de declarații făcute de oficiali ai Viitorului și preluate de acest jurnalist- sunt câteva articole...!!! Cele trei cluburi prezente in play aut prezente și în cupă nu au avut o poziție preluată de jurnalist nu că de ex. ieșenii sau dinamoviștii nu au căutat criterii care să-i avantajeze- tragere la sorți,ultima care a câștigat cupa...! Ai dreptate însă....daca se termină campionatul Steaua poate să se claseze pe un loc care nu merge in Europa și poate să nu câștige nici Cupa...dar așa este in sport!Ce să caute în Europa dacă nu-și asigură pe teren calificarea???

Marcus (279 comentarii)  •  24 aprilie 2020, 11:19

@Andrei F abereaza in stil clasic, dar sare in apararea fecesebelei ca atat stie...Care Dteaua baietas ca echipa asta evolueaza in liga4????

CCC (137 comentarii)  •  24 aprilie 2020, 12:37

Gogorita cu alocarea locurilor in cupele europene de catre UEFA, in baza coeficientului, este lansata in spatiul public doar ca sa tina microbistii si jurnalistii in priza. Este mai mult decat evident ca asa ceva nu se va pune in practica, atata timp cat sunt unele echipe care actualmente se afla in a doua jumatate a clasamentului dar coeficientul le-ar da drept de joc in cupele europene. Asta vorbind despre toate campionatele din europa, nu doar despre Liga 1 de la noi. Apropo de liga 1, gogrita asta scoate la iveala spaimele si cosmarurile negre pe care unii le traiesc zi de zi, vis-a-vis de FCSB: Suporteri ai altor echipe din tara, sunt profund preocupati de posibilitatea ca FCSB sa obtina un loc nemeritat (da, asta este si parerea mea) in liga campinilor. In frumte cu starostele anti-Jiji, autorul articolului de fata, nu reusesc sa distinga intre un posibil scenariu si o nada aruncata guvizilor. Se reped sa blameze pe unul sau pe altul, fara a reusi sa priceapa ca si in cazul celui mai sumbru scenariu, ca s-ar pune in aplicare acest criteriu aberant, UEFA nu ar face-o cu "dedicatie" pentru FCSB! Dar trebuie sa avem pe cine injura in fiecare zi, ca altfel este o zi pierduta! Nimic despre Daum? Vine la FCSB? Sau lucreaza la UEFA si el e in spatele "deciziei" de a propulsa FSB in CL?! Mana-n mana cu burleanu, evident! Cred ca este destul de greu de trait cu niste obsesii ... . Sper sa va descurcati si n realitate, in viata de zi cu zi! Sanatate, ca covidu-i in toate!

Dilimache (657 comentarii)  •  24 aprilie 2020, 16:15

Troll cu un singur comentariu, hfhd du-te la *** tau burlica si cere-i de un pachet de tigari...

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Comentează