Ovidiu Ioaniţoaia

A vorbit şi a scris pentru milioane de microbişti, a crescut generaţii de ziarişti şi continuă să facă din jurnalism privilegiul de a fi sincer cu oamenii

Biografie completă Toate articolele
Cele mai noi articole de Ovidiu Ioaniţoaia
Dopaj la FCSB?!

Când scriam aici, colecția e martoră, că meciul FCSB-CFR va fi de 1 ori X, mă gândeam la forma deosebită a gazdelor, dar și la numeroasele absențe din formația clujeană, obligată să joace pe Arena Națională fără niciun atacant de […]

...

A greșit Rădoi?

Din fericire, acum, în ajunul „triplei” Macedonia de Nord – Germania – Armenia de la sfârșitul lui martie, lucrurile stau altfel. Dacă, luați-o ca glumă, deși nu-i cea mai bună, Chiricheș nu se reaccidentează, atunci e foarte posibil ca toți […]

...

Știre falsă

Când căruța părea să se fi împotmolit mai rău, consilierul președintelui Burleanu a venit la Telekom Sport cu o afirmație care a surprins în aceeași măsură în care a și bucurat. Conform lui Andrei Vochin, în ianuarie-februarie 2022, la etapa […]

...

Spre un caz Oct. Popescu?

Cu atât mai important cu cât puştiul de la FCSB, născut pe 27 decembrie 2002, va fi mezinul „tricolorilor” convocaţi la Euro 2021. Tavi ar mai avea două cicluri la tineret, încadrându-se în regula U21 din Liga 1 până în […]

...

A văzut pe dos!

Hotărât s-o împiedice cu orice preț pe CSA Steaua să promoveze, cunoașteți contextul, Gigi Becali nu s-a lăsat până nu și-a făcut numărul. A trimis la „satelitul” din eșalonul 3 nu mai puțin de 8 jucători din lotul folosit de […]

...

Șeful clasei

Vechi fan Real Madrid, chiar n-am plâns de necaz când Liverpool a aruncat în aer toate pronosticurile și, după 0-3 pe Camp Nou, a reușit s-o bată pe Barcelona cu 4-0 pe Anfield și s-o împiedice să dispute finala Champions League.

Permalink to Șeful clasei
vineri, 10 mai 2019, 2:48

Pentru simpatizanții Barcei, această neverosimilă eliminare a reprezentat însă o catastrofă. Prilejul unui doliu sufletesc. Prietenul meu și al Gazetei de la Los Angeles, Vladimir Moraru, s-a numărat printre ei.

Pătimaș admirator al formației blaugrana și, în egală măsură, al talentului lui Messi, Vladi a notat, mânios din cale-afară, că „îmi vine să ard cele 47 de tricouri (!) ale Barcelonei sau să le dau la Salvation Army!”.

Ziua următoare, și-a mai revenit din șoc și a pus degetul pe rana încă nevindecată: „Anul trecut, pe Roma am luat-o de sus și ne-a costat scump. De data asta, a ieșit mai rău pentru că ne-a fost frică de Liverpool. Și de ce ne-a fost frică n-am scăpat”. Corect, o analiză succintă și lucidă. Deoarece, în ciuda palmaresului și a valorii ei, Barça a jucat cu teamă. De aceea nici nu s-a regăsit vreo clipă.

Ce-a pățit ea nu justifică însă, părerea mea, ironiile ieftine și, încă mai puțin, criticile corozive la adresa lui Lionel Messi. Chiar dacă acesta a dezamăgit în returul cu Liverpool, fiind anonim, șters, rătăcit, nu cred că merita atâtea flegme. Orice-ar zice unii sau alții și cât ar ridica vocea contestatarii săi, Messi rămâne un jucător unic, cu execuții uneori geniale. Detaliul că, preferându-l lui Pele și Maradona, mulți îl consideră cel mai mare fotbalist din toate timpurile, o legendă vie, mă scutește să insist.

Cu indiscutabilă parte de vină la eșecul din Anglia, inclusiv pentru că a ratat o ocazie imensă în startul partidei, Messi nu-i de pus la zid precum coechipierii lui din apărare. Aceștia au încasat patru goluri nepermis de ușor. Pe ultimul dintre ele, care a desăvârșit dezastrul iberic, ca într-un meci de județ ori chiar ca-n curtea școlii!

Au dreptate însă cei care-i reproșează lui Lionel că, deși purta banderola de căpitan, n-a izbutit să oprească prăbușirea echipei. Mai grav, parcă nici n-a încercat! La primirea fiecărui gol, pe chipui lui se putea citi tristețea, dar atât.

N-a părut să-și propună să-i mobilizeze pe ceilalți, să-i tragă după el și să-i trezească. Să-i îndemne să depășească momentele dificile, să-i ajute. Adevărul e că n-a avut niciodată temperamentul unui lider activ și, ca atare, nici atitudinea pretinsă lui. Asta a dovedit o dată în plus că nu-i obligatoriu ca elevul cel mai bun, premiantul clasei, să fie șeful acesteia.

Spre deosebire de Messi, căpitanul lui Tottenham, Harry Kane, a știut să-și motiveze colegii în pauza meciului de pe Amsterdam Arena.

Când tabela arăta 2-0 pentru Ajax și se părea că, învingătoare cu 1-0 la Londra, formația olandeză nu mai poate pierde calificarea, accidentatul Kane a coborât val-vârtej din tribună și i-a zgâlțâit pe Spurs: „Nu-i totul pierdut, puteți juca mult mai bine!”, i-a îmboldit el, umblând la coarda sensibilă. Trippier, Rose et Comp. l-au ascultat și, repetând figura „cormoranilor”, au uluit lumea printr-o calificare ce părea iremediabil compromisă.

Doi mari fotbaliști, doi căpitani de echipă, totodată două firi complet diferite.

Comentarii (65)Adaugă comentariu

Mishu (234 comentarii)  •  10 mai 2019, 15:01

Bine pusa problema. Messi este mare fotbalist, chiar cel mai mare. Dar nu are calitatile necesare sa ii mobilizeze pe ceilalti decat orin exemplul lui ca randament. Uneori insa nu ajunge.

Lucian (206 comentarii)  •  10 mai 2019, 15:03

Va contrazic. UIte eu eram premiant si in acelasi timp seful clasei in tot liceul si nu s-a suparat nimeni. Mata daca nu ai fost in situatia asta scrii fara sa stii.

california (349 comentarii)  •  10 mai 2019, 15:11

o fi avand si sefia clasei importanta ei, dar tinand cont si ca manchester city a fost scoasa din cursa de catre tottenham, se pare ca echipele englezesti nu mai pot fi eliminate decat cand joaca intre ele; asistam la triumful stilului de joc englezesc; poate nu intamplator si pt. ca aproape toti antrenorii de succes au activat sau inca activeaza in anglia; si poate tot nu intamplator, cu teja, dica si gigi antrenori, steaua nu mai ia campionatul de ani buni.

Alin (8 comentarii)  •  10 mai 2019, 15:33

Domnule Ioanitoaia, ati venit sa ne ziceti de fapt ca Messi este doar om. Nu ma asteptam sa aveti un comentariu negativ la adresa lui Messi , sincer sa fiu. La ce ne-a dat noua , microbistilor, si nu numai, cred ca indiferent de fanul oricarei echipe, cred ca merita sa vorbim despre el doar la modul pozitiv. Mi se pare un articol care nu este la locul lui , vreti sa ne transmiteti ca Messi nu este perfect. Nu , Messi nu este perfect, dar este cu siguranta cel mai bun jucator de fotbal din toate timpurile. Poate ca n-a avut atitudinea potrivita in meciul cu Liverpool , dar tot ramane cel mai bun fotbalist din lume din toate timpurile. Dar una peste alta, mi se pare normal articolul din punctul dvoastra de vedere , al unul vechi fan Real Madrid.

Fane (1 comentarii)  •  10 mai 2019, 15:35

Foarte tari sint englezoii cu altii.Arsenal si Chelsea au inceput meciurile joi cu un singur jucator englez restul fiind...din import! Ei au bani pentru transferuri grele, nu au jucatori de clasa. Nu au mai cistigat titlul mondial din 1966 si atunci l-au luat cu ajutorul arbitrilor.

dan (12 comentarii)  •  10 mai 2019, 15:36

Articol mincinos si ***... la fel ca si mincinosii care l scriu! De... prieten cu brutaru... Ptiu! U Craiova 4ever!

Alin (8 comentarii)  •  10 mai 2019, 15:39

Nu e vorba doar de stilul englezesc, e vorba ca englezii si investesc la modul concret cei mai mult bani in fotbal si acum au venit rezultatele. Pana la urma banul invinge in orice domeniu. california (339 comentarii) • 10 mai 2019, 15:11 o fi avand si sefia clasei importanta ei, dar tinand cont si ca manchester city a fost scoasa din cursa de catre tottenham, se pare ca echipele englezesti nu mai pot fi eliminate decat cand joaca intre ele; asistam la triumful stilului de joc englezesc; poate nu intamplator si pt. ca aproape toti antrenorii de succes au activat sau inca activeaza in anglia; si poate tot nu intamplator, cu teja, dica si gigi antrenori, steaua nu mai ia campionatul de ani buni.

BigBear (42 comentarii)  •  10 mai 2019, 15:44

Sunt si eu curios cum e asta cu liderul - cand Kane a fost in teren si juca acasa au luat bataie si nici nu au jucat mare lucru. Practic cum i-a motivat, impins sau tras Kane pe ai lui de erau dominati la ei acasa cu el in teren? Sau luam doar ce vrem din tot? Si daca nu dadea gol Moura in minutul 96 unde mai era acest articol?

ciuche (8 comentarii)  •  10 mai 2019, 15:44

Nu sunt de acord.Messi nu poate juca singur contra 11 oameni,fotbalul e totusi sport de echipa.In conditiile in care pise importante si valorose ca Suarez,Pique,Cuthinio si mai ales Jordi Alba care a gresit flagrant de doua ori in aparare si o data in atac,la faza de gol,nu joaca nimic, nu stiu ce putea face Messi.Oricum Barcelona actuala fara Messi nu ar lua nici locul sase in Spania,vezi recenta infrangere cu Celta Vigo.Cand ramai fara Xavi,Iniesta si Puylol si aduci figuranti,e greu sa mai joci ceva.Liverpool e o echipa extrem de echilibrata si are un antrenor exceptional,probabil cel mai bun la ora actuala.

Grasu (30 comentarii)  •  10 mai 2019, 15:48

@dan. Te-am inscris pe lista descultilor fara creier. Daca insinuezi ca Dl Ioanitoaia e prieten cu Mititelu mananci ce nu trebuie. Dar ca orice prost esti si fudul.

gino (513 comentarii)  •  10 mai 2019, 15:52

Aline, Mesajul meu este ca nu ai inteles sensul unor afirmatii. Mai citeste odata. Articolul nu este contra lui Messi doar spune adevarul ca i-ar trebui Puricelui alt temperament ca sa fie capitanul de urmat al unei superechipe.

dan (151 comentarii)  •  10 mai 2019, 15:55

@Fane - esti cam suparat fara rost...vezi ca sint multe echipe care nu prea au sau nu au deloc jucatori din tara de origine...e globalizare iar la sfirsit, numele echipei va sta la loc de cinste si nu originea jucatorilor ei

Gelu (116 comentarii)  •  10 mai 2019, 15:59

Multi *** umbla liberi prin lume...unul dintre ei posteaza mai la deal cu numele dan.

Ilie Pronosport (23 comentarii)  •  10 mai 2019, 16:11

A fii cel mai mare jucator intr-o echipa cum este Messi nu echivaleaza cu a fi si capitanul echipei. Cel mai bun exemplu e chiar de3 la rivali, Sergio Ramos de la Real. Un cotonogar care stie sa isi mobilizeze colegii.

Razvan (1 comentarii)  •  10 mai 2019, 16:14

@Lucian Daca ai fost premiantul clasei, asa cum pretinzi, ai fi facut inteles sensul acestui pasaj "nu-i obligatoriu ca elevul cel mai bun, premiantul clasei, să fie șeful acesteia". Ce premiant ai fost daca nu ai posibilitatea sa intelegi sensul unui text banal?

david (15 comentarii)  •  10 mai 2019, 16:15

De acord cu dl Ioanitoaia. Si la 0-3 am vazut pe fata lui Messi resemnare si niciodata indarjire. Asta reclama dl Ioanitoaia si ii dau dreptate intr-o mare proportie. Articolul nu este unul impotriva lui Messi decat sub un singur aspect..

Gelu (116 comentarii)  •  10 mai 2019, 16:18

Incepeti sa exagerati cu cenzura. Interziceti cuvantul ***, ma opun, dar prost pot sa il numesc pe unul dan, prostul care este foarte prost si sustine aberatii? Multumesc anticipat.

radu (8 comentarii)  •  10 mai 2019, 16:24

Asa... si ? Da goluri si face altele pentru colegii de echipa. Din postura de mijlocas, nu pomanagiu atacant de careu ca ***. Chiar nu le poate face pe toate.

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

haideusicfr (287 comentarii)  •  10 mai 2019, 16:24

Se mai intampla si la case mari. Asta nu insemna ca Mesi nu e ..Messi.

Duma (3 comentarii)  •  10 mai 2019, 16:25

Acest articol nu este scris contra lui Messi si este plin de adevar. Multi citesc si mai putini inteleg, nu este vina dlui Ioanitoaia. Nu scrie nicaieri ca cel mai bun jcator trebuie sa aiba si calitatea de lider.

scorilo (18 comentarii)  •  10 mai 2019, 16:26

Să fim realiști și să recunoaștem că nu poți câștiga UCL cu doar o jumătate de echipă competitivă, chiar și în condițiile în care ai în componența ei un fuori-classe de talia lui Messi! Barca s-a subțiat de la an la an, inclusiv prin uzura( mai ales mentală) acumulată de jucători exponențiali precum Busquets, Rakitic, Pique, Alba, Suarez, chiar și Messi, Ce s-a adus în acești ani nu s-a ridicat la înălțimea pretențiilor, chiar dacă s-au cheltuit sume exorbitante pe unii dintre nou-veniți( Coutinho, Dembele). Prin urmare, avem pe de o parte o echipă în adevăratul sens al cuvântului, cu lupi tineri, dornici de performanță și dispuși să îndeplinească sarcini duble pe toată durata unei partide, excelent pregătiți fizic și mental, cu un antrenor însetat și el de glorie, pe de alta, o trupă dezechilibrată valoric, cu mulți jucători loviți de astenie și blazare, cu un antrenor mângâiat de mediocritate și lipsă de idei. În aceste condiții, calificarea englezilor a fost logică. Messi nu putea face mai mult, să nu-i mai cerem să facă minuni la fiecare meci.

Misei (20 comentarii)  •  10 mai 2019, 16:29

Asa s-au prezentat lucrurile. Nu Messi a pierdut meciul desi a ratat copilareste o mare ocazie. L-a pierdut apararea in frunte cu Piquet care ii sta tot mai putin capul la fotbal si tot mai mult la afaceri.

omul recordurilor (1 comentarii)  •  10 mai 2019, 16:36

Si totusi nu vom avea raspunsul la urmatoarele intrebari:de ce la 3 0 in tur messi e considerat zeu,iar la 0 4 nu e vina lui?de ce Argentina,cea mai buna echipa din toate timpurile nu a reusit sa castige ceva in epoca messi?de cetimp de 4 5 ani barcelona nu mai castiga liga?

Razvan (331 comentarii)  •  10 mai 2019, 16:39

***, sa ne scuzi, dar e vorba de UCL, nu de Spartak-iada, ca pe vremea matale! Fisa postului unui capitan de echipa (la acest nivel) e limitata, motivarea echipei e sarcina anternorului si a tuturor din echipa, nu a unui jucator! Aia cu "hai, pe mama lor", "hai ca se poate", "focul la ei" merge la judet sau in campionatul Romaniei, nu la jucatori profesionisti, cu salarii de zeci de milioane si sute de jocuri internationale!

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

PeeChee (1 comentarii)  •  10 mai 2019, 16:56

"Capitanul" harry kane e capitan doar cand nu joaca lloris. E capitan la nationala, confundam.

Radu (1 comentarii)  •  10 mai 2019, 16:59

Mediocritate jurnalistica vs "Dumnezeul fotbalului"

zhazha (1 comentarii)  •  10 mai 2019, 17:04

Eu zic ca toate comentariile astea si articolele despre cat de prost a jucat Barca si ca Messi, desi e cel mai bun jucator nu e un capitan asa cum a fost spre exemplu Pujol, nu mai apareau daca in primele minute se dadea rosu la lovitura pe care Messi a primit-o in cap intentionat cu ambele maini de la adversar. Nu putem ghici ce se intampla da eu nu cred ca Barca pierdea, dar asta e arbitrajul

dinamo_fan (127 comentarii)  •  10 mai 2019, 17:06

Ioanitoaie se leaga de Messi. Si e de ajuns spus.

Liviu (333 comentarii)  •  10 mai 2019, 17:11

@Razvan. Zii ***... Ii dai lectii unuia care a vazut vreo 10 mondiale si europene si tot vreo 10 finale de Champions...As zice ca esti glumet daca n-ai fi un necioplit.

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Istvan (1 comentarii)  •  10 mai 2019, 17:13

@california: stil englezesc? Pocchetino, klopp, sarri, emery... Care dintre ei este englez? Nici jucatorii nu prea sunt (marea majoritate)

Bogdan (395 comentarii)  •  10 mai 2019, 17:17

Articol excelent insa nu pentru mintea celir care au inteles ca Nea Ovidiu il ataca pe Messi. Observatia are o baza reala. Messi nu este un entuziast, mai mult un tip introspectiv cu comportari frustrate. Poante gen spartakiada sunt jenante in acest caz. Nu poti vorbi daca nu stii despre cine o faci.

Ghencea (129 comentarii)  •  10 mai 2019, 17:45

Dinamo fan, ce tupeu ai ***. Sau te bucuri ca ati reusit sa evitati retrogradarea la finis.

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

paraschiv (1 comentarii)  •  10 mai 2019, 17:49

dacă nici Messi...vă pricepeţi la fotbal căt să vă vedeţi de altceva.

Dan mirea (2 comentarii)  •  10 mai 2019, 17:51

Dacă sportivii ar fi judecați de sportivi și nu de sa zicem, niște romani vorbitori de poloneza, *** României in ultimii 40 de ani, Messi ar părea altfel in imaginea oamenilor!

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

ovidiu_3003 (1630 comentarii)  •  10 mai 2019, 17:53

...numai noua nu ne este frica de nimeni ...cel putin asa spune Contra ...afara cu Contra de la nationala ...

Dan mirea (2 comentarii)  •  10 mai 2019, 17:55

Se oare ca deja am spus ce aveam de spus, nepublicabil, acum ca o sa spun ca. Îneca acolo e *** delegat, ca sa nu-i spun sclav, nu publica tit ce vine și deranjeaza

Nicco (29 comentarii)  •  10 mai 2019, 17:58

Așa este, Messi nu este capabil să-și mobilizeze echipa în care joacă, așa că echipele noastre de vârf (că noi top nu avem) nu ar trebui, sub nicio formă, să și-l dorească. E un fotbalist de geniu? Păi ce, genii avem și noi, încă de pe vremea lui Decebal ! Ce jucau englezii atunci? Se tot băteau pentru coroană....iar argentinienii nu trecuseră Atlanticul.

Petrica (72 comentarii)  •  10 mai 2019, 18:01

Messi se straduie, marcheaza, iar colegii de echipa isi bat joc de munca lui. De ce nu va legati de *** de Suares, care marcheaza odata la 150 de ocazii, dar l-ati gasit pe Messi vinovatul. Nu m-am intristat de infrangerea Bacelonei, condamn separatistii.

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

enigmaticul (1 comentarii)  •  10 mai 2019, 18:06

Orice ați spune, Messi a fost și este cel mai titrat jucător de fotbal al planetei. Faptul că nu a reușit să-și mobilizeze jucătorii, nu are nimic comun cu nivelul la care a ajuns acest fotbalist. Să nu uităm că și stelele cad de pe cer.

zorro5 (16 comentarii)  •  10 mai 2019, 18:06

Lui Ioanitoaia, ca domn nu a fost niciodata, mai degraba tovaras, ii plac capitanii ghiolbani, gen Radoi, care mereu se lua de Moreno, spunand ca au mai mare nevoie de carausi de pian, decat de vedete care sa cante la el! ; societatea originala capitalista din Ro, a dat posibilitatea unor zerouri comuniste sa ajunga patroni, cum e cazul lui Ioanitoia, ajuns patron la GSP!; Cand te iei de Messi ca n-are biciul in mana, inseamna ca trebuie sa renunti sa mai scrii articole, deoarece ai kilometrajul in care jucaria nu mai merge!

Razvan (331 comentarii)  •  10 mai 2019, 18:07

Bai "introspectivule", plimba'ti "comportarile frustrare" (?!) pe la alta masa. Esti fix ca Dinu, ai auzit 5 cuvinte si le folosesti fara sa le cunosti sensul, pt ca ti se par complicate si cool. Ce voiai tu sa spui e, probabil, "introvert". Introspectiv inseamna ca se autoanalizeaza ocazional (asta nu exclude a fi "entuziast") , ceea ce ar trebui sa faci si tu, inainte sa deschizi gura si sa spui platitudini sforaitoare. Nu mai spun de punctuatie! Ai auzit de virgula, mestere? Sau in Gsp nu se foloseste...deci nah, de unde?

Razvan (331 comentarii)  •  10 mai 2019, 18:24

@ Liviu: poti vedea 100 de campionate mondiale, daca nu intelegi ca lumea s'a schimbat, echipele au psihologi, antrenorii au alte calificari, meciurile se pregatesc altfel si fazele cu "hai ca se poate" nu mai merg....degeaba ai facut'o!

Poli 21 (189 comentarii)  •  10 mai 2019, 18:24

***

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Rapunzel (12 comentarii)  •  10 mai 2019, 18:47

Articolul este foarte bun, Messi este un geniu al fotbalului, dar nu este un lider. El nu a avut reacție la căderea colectiva. Michael Jordan țipa la coechipierii milionari, pe unii îi mai si pleznea la antrenamente. Maradona, care i-a fost antrenor la națională, spunea ca Messi fugea de 20 de ori la baie înaintea unui meci important...

Cita (2118 comentarii)  •  10 mai 2019, 19:12

Sa nu uitam totusi ca fotbalul s-a "nascut" in Regatul Unit, probabil in Anglia, si sa nu mai uitam si faptul ca s-au ambitionat sa arate Europei ca ei, fotbalistii, nu sunt de acord cu Brexit-ul!

zapacitu’ (911 comentarii)  •  10 mai 2019, 19:15

Se infruntara doua echipe celebre din doua regate si doua puteti maritime si coloniale celebre. Nu prea avem nimic de spus acestor regi ai spectacolului fotbalistic decat ca orice e posibil pe teren. Si uite ca s-a intamplat sa iasa la zar britanicii de asta data.

Kunta Kinte (565 comentarii)  •  10 mai 2019, 19:17

Ce fotbal adevarat vazuram la astia, zau ca nu mai conteaza cine bate si cine pierde, e arhi-suficient spectacolul, mai ales acela vazut "live", pe stadion, din tribuna. Cred ca e prima data cand joaca doua echipe englezesti finala cupei campionilor europeni.

Duru (31 comentarii)  •  10 mai 2019, 19:28

@Razvan. Aiurezi. Ioanitoaia le stie pe toate astea de o mie de ori mai bine ca oricine. Daca tu crezi altceva nu il cunosti. Este foarte trist ca a inceput oul sa invete gaina!

Dorin (166 comentarii)  •  10 mai 2019, 19:35

Razvane, nici una dintre finalistele cupelor europene 2019 nu are angajat psiholog. Documenteaza-te si imi vei da dreptate. Ai auzit tu ceva, dar nu stii foarte bine. Tie nu ti-ar strica un psiholog sa te trateze de mania grandorii, daca stii ce este asta. Nu cred ca ta de bun simt mai poate fi tratata.

Ian Rush (1 comentarii)  •  10 mai 2019, 20:38

Messi e Dumnezeul fotbalului, iar Liverpool e Dumnezeul lui Messi.

Comentează