Ovidiu Ioaniţoaia

A vorbit şi a scris pentru milioane de microbişti, a crescut generaţii de ziarişti şi continuă să facă din jurnalism privilegiul de a fi sincer cu oamenii

Biografie completă Toate articolele
Cele mai noi articole de Ovidiu Ioaniţoaia
Dopaj la FCSB?!

Când scriam aici, colecția e martoră, că meciul FCSB-CFR va fi de 1 ori X, mă gândeam la forma deosebită a gazdelor, dar și la numeroasele absențe din formația clujeană, obligată să joace pe Arena Națională fără niciun atacant de […]

...

A greșit Rădoi?

Din fericire, acum, în ajunul „triplei” Macedonia de Nord – Germania – Armenia de la sfârșitul lui martie, lucrurile stau altfel. Dacă, luați-o ca glumă, deși nu-i cea mai bună, Chiricheș nu se reaccidentează, atunci e foarte posibil ca toți […]

...

Știre falsă

Când căruța părea să se fi împotmolit mai rău, consilierul președintelui Burleanu a venit la Telekom Sport cu o afirmație care a surprins în aceeași măsură în care a și bucurat. Conform lui Andrei Vochin, în ianuarie-februarie 2022, la etapa […]

...

Spre un caz Oct. Popescu?

Cu atât mai important cu cât puştiul de la FCSB, născut pe 27 decembrie 2002, va fi mezinul „tricolorilor” convocaţi la Euro 2021. Tavi ar mai avea două cicluri la tineret, încadrându-se în regula U21 din Liga 1 până în […]

...

A văzut pe dos!

Hotărât s-o împiedice cu orice preț pe CSA Steaua să promoveze, cunoașteți contextul, Gigi Becali nu s-a lăsat până nu și-a făcut numărul. A trimis la „satelitul” din eșalonul 3 nu mai puțin de 8 jucători din lotul folosit de […]

...

Ianis pe val 

Arhiva Gazetei e martoră că am crezut permanent în talentul și, implicit, în cariera lui Ianis Hagi.

Permalink to Ianis pe val 
miercuri, 13 martie 2019, 3:49

M-am exprimat în această direcție și atunci când unii, destui, îl contestau, socotindu-l împins din spate de tatăl său. Știindu-l pe Gică, eram convins că nu-și forțează fiul. Că nu-i dă bilete de favoare. Dacă Ianis n-ar fi fost bun, antrenorul-patron al Viitorului nu l-ar fi titularizat. Cu atât mai puțin, i-ar fi oferit banderola de căpitan. Gică n-a păcălit și nu va păcăli niciodată fotbalul.

Mă bucur, omenește și profesional, că Hagi jr. a confirmat încrederea. Luni seara, când a contribuit decisiv la victoria obținută în fața FCSB-ului la București, a avut o evoluție entuziasmantă. I-a pasat lui Calcan pentru deschiderea scorului și lui Houri în faza din care a ieșit 11 metri, apoi a transformat penalty-ul cu sânge rece. Desemnat MVP-ul partidei, „Ianis ai devenit Hagi!”, a primit 9 în Gazetă, notă luată și pe 1 decembrie 2018, când Viitorul a trecut de Dinamo cu 4-1. A marcat atunci două goluri. Una peste alta, e cotat în prezent la 2,5 milioane de euro. De peste trei ori cât la Fiorentina.

În consecință, pare logic, absolut normal, ca selecționerul Contra să-l convoace pentru întâlnirile cu suedezii (23 martie, Stockholm) și feroezii (26 martie, Cluj), ambele din preliminariile CE 2020. Contra n-a anunțat încă lista jucătorilor din țară, dar există semne, din ce în ce mai numeroase, că Ianis va fi chemat. După ce a debutat în natională pe 17 noiembrie 2018, la 3-0 cu Lituania în Cupa Națiunilor, când l-a înlocuit pe Keșeru în minutul 68.

Legat de această posibilă convocare a lui Ianis, există mai mulți antrenori reputați (nu-s autorizat să le divulg identitatea) care nu-și ascund îndoielile. Unii sunt rezervați, chiar împotrivă, judecând că Ianis, care a mai pus, cum se spune, carne pe el, dar e încă firav, necopt, nu va face față unor adversari cu un stil de joc eminamente fizic.

Respectivii au ceva dreptate. În ideea că suedezii și feroezii sunt recunoscuți drept practicanții unui fotbal energic. De angajament maxim, adesea la sacrificiu. Fiind de așteptat ca „tricolorii” să nu se ia cu ei la luptă, căci ar putea pierde majoritatea duelurilor unu contra unu, Ianis n-ar avea ce căuta în asemenea bătălii. Ar fi riscant pentru un jucător ce abia a împlinit, pe 22 octombrie, 20 de ani. Deoarece șansele de izbândă ale acestuia ar fi reduse, el ar trebui menajat. În fond, vorbă veche, pe copii îi ai așa cum îi crești.

Să admitem că acest punct de vedere nu-i cu totul lipsit de temei. În parte, e de apreciat. Mă întreb însă la ce-ar servi ca Ianis să rămână la dispoziția lui Rădoi pentru selecționata U21, care va disputa două amicale în aceeași perioadă? Pe 21 martie, la Granada, cu Spania și pe 25, la Marbella, cu Danemarca. Ar trebui ca Mirel să mai testeze tineri în perspectiva turneului final CE, găzduit de Italia între 16 și 30 iunie. Cum Ianis a depășit stadiul de promisiune și reprezintă o certitudine, el n-ar avea ce căuta acum nici în lotul lui Rădoi.

Și-atunci? Va hotărî Contra, care pare tentat să apeleze la Hagi jr. Fie și doar pentru a-l introduce, o repriză?, mai mult?, în confruntarea cu Feroe. Un subiect de urmărit.

Comentarii (38)Adaugă comentariu

Dragos (250 comentarii)  •  13 martie 2019, 16:01

Au dreptate reputatii. Iannis e cam fragil si crud pentru caii de suedezi. Dar e pe val cum ziceti si va fi convocat.

cainepanala moarte (121 comentarii)  •  13 martie 2019, 16:06

Ati fost si ati ramas membru de onoare in corul laudatorilor de la curtea lui Gica Hagi. Unul dintre cei care l-atu tamaiat ca rege pe acest ***.

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

emil (1 comentarii)  •  13 martie 2019, 16:20

ianis e un jucator decent pentru prima liga. A facut un meci mai bunicel impotriva unei echipe care este vai de... steaua :) ei. este lent, nu are dribling, nu este costant, la varsta lui nu joaca intr-un campionat mediu macar. O sa joace in romania, turcia, ucraina, rusia. POate mai prinde jumatate de sezon printr-o belgie la un moment dat, dar atat.

Ionnis (103 comentarii)  •  13 martie 2019, 16:26

A facut si el un meci bun si gata il ridicati in slavi. Se vede clar ca o mosteneste mai mult pe ma-sa decat pe Hagi. Daca era valoare reusea in Italia.

fcsbist (4 comentarii)  •  13 martie 2019, 16:29

Sa-l bage tot meciul cu Feroe. Daca o putea sa dribleze un ospatar o sa fie toata presa in delir.

Mihai (1 comentarii)  •  13 martie 2019, 16:32

Te ai dus pe copca, nea Ovidiu...

Mishu (234 comentarii)  •  13 martie 2019, 16:37

Sincer ca nu ma asteptam ca Ianis sa se maturizezeasa de repede fiin crescut de mic fara grija zilei de maine. Vrea sa faca prea multe pe teren si din cauza asta nu ii ies toate. Hagi a invatat sa il responsabilizeze si sunt sanse reale sa devina fotbalist de talie mondiala. Ii lipseste rautatea tatalui dar poate ca o va obtine cu timpul.

gin (25 comentarii)  •  13 martie 2019, 16:52

Ianis ar trebui sa fie vedeta nationalei U21 la Euro. Dupa aia, nationala mare de-abia il asteapta

observator (3 comentarii)  •  13 martie 2019, 16:56

Ianis Hagi ar putea fi un fotbalist bunicel pentru liga intai. Daca ar fi vazut ceva la el, Fiorentina nu i-ar fi dat drumul.Mai incetati cu asa-zisele oferte din campionatele puternice. Posibil sa-l mai'' vopseasca'' nitel si apoi sa-l pacaleasca din nou pe Becali.

Andrei Cristian (33 comentarii)  •  13 martie 2019, 17:01

O sa ma limitez doar la asta - faptul ca macaronarii l-au pus si la munca fizica, si la vitaminizare, si in banca pentru o bruma de tactica a meritat 2 milioane de euro. Iar asta nu s-ar fi intamplat daca Hagi Sr. nu ar fi fost Hagi Sr. si nu si-ar fi impins samanta spre succes. Daca era un oarecare "viitor talent", atunci il dadeam pierdut in Cizma inca de la 18 ani.

a dica (283 comentarii)  •  13 martie 2019, 17:03

Nu sunt de acord cu cei care au tot "rostogolit" ideea ca Ianis ar fi firav. L-am vazut mai de aproape si la bustul gol. Nu-i ca CR7, dar nici prea departe. Ca este tavalit, asta e adevarat, sunt, de regula intrari dure, la intimidare, c-asa e indicatia, trebuie intimidat pustiu'. Pentru nationala noastra poate juca oricand. Daca o sa ajunga sa joace pentru o echipa de top, om vedea. Potential exista. La mijloc, axul Baluta - Hagi va face legea la nationala mult timp de acum incolo.

Tedi (1 comentarii)  •  13 martie 2019, 17:10

Foarte bine descris de Emil, daca mai punem la socoteala si razgaiala de care inca nu a scăpat , nu l-as vedea titular de drept nici macar la U21.

Lup (13 comentarii)  •  13 martie 2019, 17:24

Nu sunt de acord. Din acțiune are 1 gol la 8 meciuri si 1 pasă de gol la 5 meciuri, jucând vârf retras liber de sarcini intr-o echipă care joacă doar pentru el, intr-un campionat foarte slab. Sa nu vezi toate defectele acestui jucător umflat si împins din spate toata cariera, de talent, dar de talent egal sau inferior cu al altor vreo cel puțin 10-15 jucatori români (lipsiți de favoritismul cu care e tratat împricinatul), inseamna ori sa nu pricepi fotbal, ori sa fii un caracter slab, timorat de Hagi. De abia astept sa plwc3 de la Viitorul, sa se lămurească toți de valoarea sa.

Gino (513 comentarii)  •  13 martie 2019, 17:56

@ionnis. Zii zau... Care un meci ca au fost mai multe si au fost fabuloase. The best on the field, daca pricepi limba franceza...Are dreptate Nea Ovidiu ca sintem o tara de oameni rai, pizmasi si acri.

Fabius (39 comentarii)  •  13 martie 2019, 18:15

Intre 01.12.2018 si 11.03.2019, Ianis Hagi a mai facut un meci bun ? Indiferent ce spuneti, Ianis Hagi este cel mai umflat jucator roman din toate timpurile . Toate laudele din partea presei si a unor specialisti, ii fac foarte mult rau lui Ianis, facandu-l pe acesta sa creada ca este un geniu al fotbalului si nu este. Cum spunea @emil mai sus, Ianis este un jucator decent pentru liga I, dar nimic mai mult.

Liviu (19 comentarii)  •  13 martie 2019, 18:35

*** ?? URMASUL e in linia cunoscuta a fotbalistilor romani care reusesc un meci oarecum mai cat de cat iar cunoscatorii cu pixul din fotbal le ridica osanale ca poate aude SENIORUL si pica ceva. Fiul nu a convins si nu ne convinge nici pe noi cei neinteresati de oaresce foloase. Apropo, de fragilitate pentru echipa nationala, Gicu Dobrin si nu numai n-o fi fost prea fragil la 16 ani cand a debutat la lotul mare , s-au regretatul Balaci, sa va mai spun cativa ca vad ca aveti memoria (normal) cam tocita ???

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Andrei F (1607 comentarii)  •  13 martie 2019, 19:13

Domnule ,nu e zi in care sa nu va contraziceti...Va amintesc de cazul Stanciu care pornise din pusca la Nationala marcand 5 goluri in primele 6 jocuri...Atunci vroiati sa mai asteptam....Acum in cazul lui Ianis il vedeti pe val...Sa inteleg ca la dv. valul tine doar un meci?!!!!!Meciul precedent Ianis trebuia sa fie eliminat!!!Prin asta s-a remarcat !Si mai inainte a fost accidentat si nu a jucat...Viitorul are un meci bun din 9!!!!Procedati la fel ca in cazul Alibec pe care-l vedeati selectionat la Nationala desi Alibec nu joaca pentru ca este accidentat de aproape o luna...Pana si eu care nu sunt de meserie stiu lucrurile acestea....

Rapunzel (12 comentarii)  •  13 martie 2019, 19:24

Aschia nu sare departe de trunchi...Daca Ianis are in el destul Hagi si e destul de bun pentru a fi selectionat, Contra trebuie sa-l si foloseasca, macar in meciul cu Feroe. Daca nu acum, cand e pe val, atunci cand?

dan b (283 comentarii)  •  13 martie 2019, 19:29

@Lup. Numeste-i pe cei 10-15 jucatori romani egali sau superiori, unde joaca si ce realizari au, ca sa ne demonstrezi ca esti cel care se pricepe. Ianis este jucator "lipsit de sarcini"? La ce vezi meciurile "priceputule", la fierul de calcat, la aragaz? Sa nu spui ca mergi pe stadion, ca nu te cred. @Tedi. - alt destept. L-ai vazut de aproape, ai stat de vorba cu el, stii tu ca e razgait? Ca sa te credem, ia pune si tu aici o listuta cu acei inaintea lui Ianis titulari la U 21. Cu argumente serioase, nu asa. Nu ti-e usor? @ Liviu Spune tata, spune sa te vedem si pe tine gandind. Nu uita sa scrii corect "sau" cand enumeri.

Dan (8 comentarii)  •  13 martie 2019, 19:46

Bă astia destepti care spuneti ca e pre firav ianis .pai ianis e cat ăia 2 care au fost la craiova . 2 la 1metru

Romeo (17 comentarii)  •  13 martie 2019, 20:32

Andrei F, defectul tau e ca stii prea multe. Cum adica Ianis nu e pe val cand a batut singur echipa ta de suflet? Trebuia eliminat etapa trecuta, ok, dar ce inseamna asta? Nu ii scade cu nimic din valoare. Tie insa da care dovedesti ca te oftici cand pierd oile lui Becali. Vezi ca o sa ai din ce in ce mai multe motive.

Viorel (77 comentarii)  •  13 martie 2019, 20:37

Ala care face comparatii tampite intre Dobrin si Ianis ignora ca pe vremea Giscanului, poate cel mai talentat forbalist roman ever, se juca in alt ritm, cu alt angajament si chiar cu basca pe cap.

dan b (283 comentarii)  •  13 martie 2019, 21:13

@ Andrei F csb-ist cu ochelari de cal nu-i inca o meserie?

Andrei F (1607 comentarii)  •  13 martie 2019, 22:25

@ Romeo Daca Ianis trebuia eliminat atunci nu trebuia sa joace cu Steaua ...Asta spune logica...Ianis poate repeta evolutia la Nationala avuta cu Steaua- desi sa aiba 21 de ocazii Suedia...?- dar la fel de bine poate repeta evolutia cu Botosani sau evolutiile din ultimele 8 meciuri anterioare jocului cu Steaua...Cu Suedia sigur nu o sa arbitreze Radu Petrescu sau arbitrul anterior ,cel care a arbitrat cu Botosani...@ dan b Ce are a face ochelarii de cal la ce am spus eu? Poti combate cu argumente cele spuse de mine...Asa poteam spune si eu fara sa argumentez ca articolul sau comentariul tau nu spun nimic...

Bogdan (395 comentarii)  •  13 martie 2019, 22:53

Fragil cum il vedeti voi pe Iannis dar tot e trei clase peste muhaiaua de Nicusor Stanciu. Asta a plecat la seici dupa lovele si nu dupa performanta. Ca nu a facut-o cu adevarat niciodata.

Andrei (4 comentarii)  •  13 martie 2019, 23:15

Cu alde Hagi in teren ne bate Suedia de ne asculta cu urechea. Hagi nu are inca fata de nationala.

gio (76 comentarii)  •  13 martie 2019, 23:46

Asa cum zic 80% din cei care comenteaza pe aici, Ianis este un jucator mediocru, "vopist" de taicasu, de voi presa slugarnica, de Gurita Contra, prietenul lui Gica. Desigur nea Ovidiu, dvs il credeti "talent", "certitudine", asa ca vom vedea ce si cum dupa ce Ianis va pleca de la echipa lui taicasu. O sa ne faca placere sa va dam peste nas voua presarilor, cum va dam tot mai des cu alte mari "talente" pilangii, puternic vopiste de presa, celebrii Stanciu si Chiriches. N-avem nici jucatori dar n-avem nici ziaristi.

Dilimache (657 comentarii)  •  13 martie 2019, 23:54

E talentat, necopt, insa talentat si destul de puternic psihic, pun banii pe el...

w (1 comentarii)  •  13 martie 2019, 23:55

E absolut remarcabil cum NIMENI nu pune botul la povestea asta. Nu om fi toti experti in ale fotbalului, dar sa-ti zica zeci si zecid e oameni ca esti beat, apo' te duci si te culci nitel.

Cita (2118 comentarii)  •  14 martie 2019, 0:13

Pe de o parte, e laudabil ca incurajati prin aceste articole tinerele talente. Ianis merita sustinere, chiar daca e inca prea crud si pusti pentru fotbalul mare continental. Pe de alta parte, sa ne uitam si la taticul sau cand a inceput sa se afirme ca mare jucator si la ce etate a intrat la Nationala, cred ca nitel mai tarziu de 20.

Cita (2118 comentarii)  •  14 martie 2019, 0:19

.......si mai e ceva, tatal sau avea rolul de coordonator de joc din teren, un fel de antrenor adjunct cu rol de jucator, asta pe langa sclipirile de geniu fotbalistic. Daca Ianis invata rapid cum se face asta, in primul rand, are sanse sa-l ajunga din urma pe tata la celebritate. Din ce scrieti Dvs aici, pare-se ca face deja unele lucruri, ca de ex. sa dea pase de gol sau de faze decisive. E un inceput. Dar sa-l titularizam la Nationala de permanenta eu zic ca-i un pic devreme, asa cum dealtfel gandesc si managerii primei reprezentative.

Zapacila (2118 comentarii)  •  14 martie 2019, 0:34

Risca sa-l bage pe I. Hagi tot meciul la Nationala, dar daca-i iese ne umplem toti de bani! Mai ales (=adica numai) Io si @Dilimache :) :) :)

vasile (4 comentarii)  •  14 martie 2019, 9:08

Ianis e doar fiul lui taica-su si atit .Nu are explozie,nu are vina ,are doar un pic de dexteritate .Bun doar ptr . holdingul Becali-Hagi si eventual ceva Turcie sau USA.

Doryn (166 comentarii)  •  14 martie 2019, 9:27

Articol realist. Nu poti zice ca Ianis Hagi nu are loc nici in nationala de tineret. Trebuie inteles ca au stelistii pe care i-a ridiculizat el in ultimul mei...E doldora Romanica de oameni rai si invidiosi iar stelistii il urasc pe Ianis. E explicabil ca doar i-a facut sa rateze un campionat.

Durden (338 comentarii)  •  14 martie 2019, 15:18

trebuie sa fii dus cu capul sa crezi ca ianis a ajuns pe merit si nu impins de la spate, titular, capitan la 18 ani, tricoul cu nr 10 etc. toatea astea la echipa la care taica-su e antrenor si patron. el confirmand abia acum, la cativa ani dupa aceste intamplari.efectiv trebuie sa suferi de naivitate acuta

ovidiu_3003 (1630 comentarii)  •  16 martie 2019, 22:12

Ianis nu i bun de nimik ...el joaca doar in blaturi ...cu CFR ul trebuia sa demonstreze ...jucator mediocru ...nea Ovi nu se pricepe la fotbal ...

Comentează