Ovidiu Ioaniţoaia

A vorbit şi a scris pentru milioane de microbişti, a crescut generaţii de ziarişti şi continuă să facă din jurnalism privilegiul de a fi sincer cu oamenii

Biografie completă Toate articolele
Cele mai noi articole de Ovidiu Ioaniţoaia
Dopaj la FCSB?!

Când scriam aici, colecția e martoră, că meciul FCSB-CFR va fi de 1 ori X, mă gândeam la forma deosebită a gazdelor, dar și la numeroasele absențe din formația clujeană, obligată să joace pe Arena Națională fără niciun atacant de […]

...

A greșit Rădoi?

Din fericire, acum, în ajunul „triplei” Macedonia de Nord – Germania – Armenia de la sfârșitul lui martie, lucrurile stau altfel. Dacă, luați-o ca glumă, deși nu-i cea mai bună, Chiricheș nu se reaccidentează, atunci e foarte posibil ca toți […]

...

Știre falsă

Când căruța părea să se fi împotmolit mai rău, consilierul președintelui Burleanu a venit la Telekom Sport cu o afirmație care a surprins în aceeași măsură în care a și bucurat. Conform lui Andrei Vochin, în ianuarie-februarie 2022, la etapa […]

...

Spre un caz Oct. Popescu?

Cu atât mai important cu cât puştiul de la FCSB, născut pe 27 decembrie 2002, va fi mezinul „tricolorilor” convocaţi la Euro 2021. Tavi ar mai avea două cicluri la tineret, încadrându-se în regula U21 din Liga 1 până în […]

...

A văzut pe dos!

Hotărât s-o împiedice cu orice preț pe CSA Steaua să promoveze, cunoașteți contextul, Gigi Becali nu s-a lăsat până nu și-a făcut numărul. A trimis la „satelitul” din eșalonul 3 nu mai puțin de 8 jucători din lotul folosit de […]

...

Polemică inutilă

Interviul acordat recent de Ladislau (Laszlo) Bölöni lui Edi Apostol pentru GSP a ațâtat spiritele.

Permalink to Polemică inutilă
miercuri, 16 ianuarie 2019, 4:21

Monștri sacri ai sportului românesc, Gică Hagi și Ilie Năstase s-au declarat deranjați de afirmațiile lui Bölöni, dar la asta mă voi referi mai târziu. În general, actualul tehnician al lui Antwerp a spus lucrurilor pe nume și pentru asta merită apreciat.

Cel care se recomandă „cetățean român de naționalitate maghiară” chiar are autoritatea să judece, și să critice, ce se întâmplă în fotbalul nostru. A fost un jucător emblematic, cu 102 selecții în națională și 8 trofee dobândite în tricoul Stelei, între care Cupa Campionilor Europeni și Supercupa Europei. Mai e, atenție!, singurul antrenor român care a triumfat în două campionate din Occident. A cucerit titlul cu Sporting Lisabona în Portugalia (2002) și cu Standard Liege în Belgia (2009). Nu trebuie uitat Ștefan Kovacs, de aceeași naționalitate cu Bölöni, care a câștigat, pe lângă 4 campionate în Olanda, Cupa Campionilor Europeni în două rânduri. A făcut-o însă cu una și aceeași echipă, cu Ajax Amsterdam.

Lăudându-l pe Bölöni pentru refuzul de a cosmetiza realitatea, n-ar strica să ținem cont de avantajul lui că a plecat definitiv din România în 1987, ca jucător la Racing Jet Bruxelles. De-atunci s-a întors rar la Tg. Mureș, ca să-și revadă mama și casa părintească. Bölöni trebuie crezut și pentru că adesea lucrurile se văd mai bine de la distanță decât de aproape. Afirmația „jucătorii români nu sunt bine educați din punctul de vedere al agresivității mentale… Sunt în urmă față de ceea ce se cere în străinătate acum”, nu-i de contrazis. Reprezintă un deget pus pe o rană ce pare să nu se mai vindece.

Detașat de ce se petrece aici, fără interes să cultive relațiile cu unul ori cu altul, Bölöni i-a ciupit, fie și discret, pe Hagi și pe Năstase, personaje emblematice ale sportului tricolor, lângă Nadia, Patzaichin, Lipă și Gabi Szabo. A comis o imprudență, deoarece în monumente nu se aruncă niciodată cu pietre. Nici măcar cu pietricele. Bölöni a spus că, deși mare talent, Hagi n-a prins Top 50 european, iar Năstase „a fost cineva într-un anumit fel”, fără să se fi realizat însă pe deplin.

Întrebarea-mirare „Ce-a câștigat Hagi?!” l-a scos din sărite pe Gică, a cărui reacție n-a întârziat. Una temperamentală, dar nu lipsită de temei. În ideea că revista britanică FourFourTwo l-a inclus pe Hagi pe lista primilor 100 de fotbaliști din toate timpurile, locul 100 într-un clasament început cu Maradona, urmat de Messi, Pele, Cruyff și Cristiano Ronaldo. Iar Ilie a fost cel dintâi lider ATP din istoria tenisului profesionist, mai mult ce să fi fost?! Ca și Simona Halep.

Trecând peste orgoliile marilor campioni, evident ușor de zgândărit, Bölöni m-a dezamăgit atunci când s-a mărginit să spună că „Plecarea mea de la națională s-a interpretat doar într-un anumit sens”. Am așteptat detalii degeaba. Știam că a renunțat în iunie 2001 la statutul de selecționer după numai 12 luni (din 36 convenite) și 13 meciuri (8-2-3), ca să semneze cu Sporting Lisabona. FRF l-a acționat în instanță pentru rezilierea unilaterală a contractului și a obținut restituirea unei sume importante, dar atât. A mai existat un sens și, dacă da, care?

Pusă pe seama diferenței uriașe de salariu, de la 10.000 de dolari lunar la 70.000, decizia de a-i părăsi pe „tricolori” peste noapte s-a justificat omenește. Aș fi vrut însă ca Bölöni să precizeze cum au stat lucrurile. În rest, sănătate și succes!

Comentarii (66)Adaugă comentariu

Tutucea (15 comentarii)  •  16 ianuarie 2019, 16:37

Primele doua sau trei fraze spun totul despre Boloni , restul e cancan .

Poli 21 (189 comentarii)  •  16 ianuarie 2019, 16:58

Voi ziaristii aveti o mare vina si in aceasta disputa, iar faptul ca in Romania avem o groaza de regi, diamante, monumente , etc. nu face decit sa amplifice orgoliul nu intotdeauna real al unora din cei de mai sus.

Marius (347 comentarii)  •  16 ianuarie 2019, 17:02

A spus multe adevaruri dar a si dat de cateva ori cu capul in zid. Un tip destul de serios dar neinteresat de Romanica.

octavian (95 comentarii)  •  16 ianuarie 2019, 17:05

Parasirea nationalei de Bolony nu are nici o scuza. Denota o totala lipsa de caracter,la fel ca in cazul atacului la adresa marilor sportivi romini. Sa nu uite LOTI ca a dobindit titlul de medic jucand fotbal.In rest a fost un sportiv, dar nu intra la comparatii.

DumitruT (3 comentarii)  •  16 ianuarie 2019, 17:09

Printre randuri i-i dai dreptate lui Bolony si sunt de acord cu tine. Intr-un clasament al sportivilor romani dea lungul timpului ,cred ca ar merita sa fie clasati inaintea lui Hagi si Nastase toti campionii mondiali si mai ales olimpici pe care i-a dat Romana.

Bingo (96 comentarii)  •  16 ianuarie 2019, 17:11

De efect expresia ca lucrurile se vad uneori mai bine de la distanta decit din apropiere. Nu si asa adevarata in zilele noastre.

Patrtreitrei (25 comentarii)  •  16 ianuarie 2019, 17:21

Au fost două motive pentrucare n-a rămas: 1. "Fostul selecționer a povestit în 2001, la 'Marius Tucă Show', un episod care l-a marcat: 'Mama a primit telefoane din partea unor oameni care i-au spus că 'Dacă România nu câștigă meciul cu Ungaria, copilul dumitale nu mai ajunge acasă'. Mama a fost internată la spital." 2. A cerut o mărire de a salariului și garanţii că nu va fi demis dacă ratează barajul. Sandu n-a fost de acord. Atât.

11 (45 comentarii)  •  16 ianuarie 2019, 17:22

Poate daca ne prentati o statistica cu numalul de articole care au aparut in presa din perioada cat a antrenat nationala Romaniei pe temele : 1. Daca urmeazasa fie blat sau nu in meciurile directe cu Ungaria. 2. Daca merita sa fie sau nu antrenorul echipei nationale. Tin minte perfect sa s-au facut si sondaje pe aceasta tema.

Emilian (143 comentarii)  •  16 ianuarie 2019, 17:31

Aveti dreptate, partea cu plecatul de la Nationala a lasat-o cumva in aer, nespunandu-ne care ar fi fost si "celalalt sens" al parasirii echipei Nationale. Totusi, d-le Ioanitoaia va uitati disproportionat la aceast aspect si incercati cumva sa atenuati din taria spuselor lui Boloni, desi recunoasteti ca are dreptate in cea mai mare parte. Chiar si in cazul lui Nastase si Hagi eu cred ca are dreptate, chiar daca formularile lui Boloni sunt cam abrupte si par sa lezeze "aura" celor mentionati. Hai sa nu mai periem atata "zeii" sportului romanesc!

ClaudiuH (15 comentarii)  •  16 ianuarie 2019, 17:34

Respect Boloni !!! Aberezi cand il numesti pe Boloni si Puskas de o alta nationalitate in timp ce mai jos scrii Szabo Hagi sau Patzaichin in dreptul unor performante Romanesti...nici ele nu sunt nume Romanesti 100% Respect pentru cei ce a adus un plus sportului Romanesc indiferent de nume sau nationalitate...ei au luptat sub tricolorul Romanesc Si ca tot ai adus aminte de Nadia se pare ca ai uitat sa scrii de Bela si Marta Karoli nume care au adus gimnastica Romanesca pe podiumurile europene si internationale..stiu nu ai enumerat numele lor ca suna prea de alta nationalitate... Roman e ala care lupta sub tricolor...

GopoSapiens (25 comentarii)  •  16 ianuarie 2019, 17:36

Hai, lasă-mă! Te-a dezamăgit omul pentru că n-a oferit detalii siropoase despre un episod petrecut cu ani în urmă, adică nu a scos pe tarabă contrele dintre el și FRF de la momentul respectiv. Extraordinar! Mare dezamăgire, ce să zic. Bag s'ama că nu vă e destul că i-ați șlefuit declarațiile pe care le-a dat de așa natură încât să creați zâzanie între el și cei la care a făcut referire, vă prindea mai bine să fi avut și niște declarații acide la adresa lui Sandu sau alți mari *** care erau în fruntea FRF-ului pe vremea când era Bölöni selecționer. Uite, eu mi-s aproape convins că dacă faceți publică înregistrarea cu interviul dat de Bölöni o să fie evident c-ați sărit peste unele bucăți, că ați „tradus” acolo unde exprimările nu erau cele mai neaoșe sau c-ați trecut cu vederea momentele în care tonul indica o glumă... Are GSP curajul să publice-nregistrare?

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Ion (24 comentarii)  •  16 ianuarie 2019, 17:41

Jos palaria fata de jucatorul si , chiar, antrenorul Boloni. Acum a dat , si nu o data , cu bata in balta ! Cum sa spui despre Belodedici, dublu castigator al CCE si considerat de unii printre cei mai buni libero din lume, ca a fost un jucator "destul" de bunicel ? Cine se crede si , mai ales, cum isi permite ? Mare nesimtire !

nicu (6 comentarii)  •  16 ianuarie 2019, 17:43

OVIDIU dupa cum te tii de ochelari ai fost unul din groparii fotbalu,mai pe intelesul tuturor" GICA CONTRA" .De 50 ani te invarti in jurul cozi la aceasta fituica sau altele pe la care ai mai lucrat si nu spuneti nimic. Acest BOLONI A FACUT O RADIOGRAFIE despre sport,oameni si mai ales despre fotbal cum nici unul din voi care va tineti ziaristi nu este in stare sa o faca fara ura si patima.La voi amintiri din copilaria lui becali si oile lui zilnic

Adi (97 comentarii)  •  16 ianuarie 2019, 17:49

@Goposapidns. Chiar esti de lasat...De izbeliste. Daca tot a deschis discutia trebuia sa dea o explicatie. Daca avea caracter o dadea dar s-a dat dupa cires. Curaj mare.

Tase (18 comentarii)  •  16 ianuarie 2019, 18:02

Dupa atata experienta in fotbal dn Ioanitoaia e moderat in exprimari. Unii insa gen GopoSapiens juri ca le stiu pe toate si au numai certitudini. Cand ii ironizeaza fin pe romani Laci Boloni la acesti leiparalei se refera. Parerea mea w ca nu greseste.

Bratu (104 comentarii)  •  16 ianuarie 2019, 18:07

Cum crede cineva altceva decit noi cum noi raminem alfa si omega iar ceilalti niste mari nesimtiti!!!!Ce zici, Ioane nu -i asa ca am dreptate...Desi egale drepturile, altora sint intotdeauna mai mici decit ale noastre...

Grassu (30 comentarii)  •  16 ianuarie 2019, 18:13

Mi-a placut articolul si apreciez ca autorul a cautat sa fie echidistant. Treaba cu nationala nu am inteles-o. Ce era de explicat cand altii antrenori ca Dan Petrescu, Olaroiu, Reghe, Sumi si altii au plecat pentru bani. Boloni nu avea voie deoarece nu ii ceruse permisiunea domnului Ioanitoaia...

Razvan (331 comentarii)  •  16 ianuarie 2019, 18:15

Sunt parerile unui om, care si le asuma si nu o "arde" diplomatic pentru a peria orgoliile altora. Noi, invatati la scoala ca "Eminescu a fost cel mai mare poet", "dacii erau cei mai viteji dintre traci", "Romania e buricul Pamantului" si alte *** comuniste, nu suntem obisnuiti nici sa avem pareri personale, nici sa le intelegem/acceptam pe ale altora. Altfel, Ioanitoaia baga strambe cum a facut toata viata, poate il mai baga cineva in seama si se valideaza si el cu o polemica. Momentan, Everestul lui e Marcel Puscas :)

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Ilie (369 comentarii)  •  16 ianuarie 2019, 18:36

Bölöni este prea diplomat ptr a preciza mai mult de atit cum au stat lucrurile. Sint convins ca nu 'banii', partea salariala, l-a facut sa plece, ci insusi 'subsemnatul' acestui articol si redactia ziarului pe care il conducea atunci. Insa indeobste el insasi, Ioanitoaia. Cum ? Pai cu articolele, unul din doua, negative si critice la adresa lui Bölöni, unde i se reprosa absolut orice, de la (ne)selectionarea lui X sau Y, la faptul ca ajunge in intirziere la conferinte de presa, la faptul ca spune (ce considera el) banalitati in privinta meciului ce urma .. o obsesie sub o alta forma care a precedat cea a contra lui Daum, 16 ani mai tirziu. In ultimul editorial cu dedicatie, asa cum acum ii ureaza 'sanatate si succes', atunci ii ura 'drum bun si cale batuta'. Bölöni a plecat ptr ca sictirit de un asa mediu media infect. Critica sportiva din partea presei exista oriunde, insa asa mizerabila si ieftina de care poate da dovada, la noi, batrinul ioanitoaia, mai rar.

Lup (13 comentarii)  •  16 ianuarie 2019, 18:48

@Claudiuh, incurci borcanele. Hagi e aromân de origine, iar aromânii sunt ramura sud-dunareana a poporului român. Boloni, Kovacs, Karoly sunt altceva. In alta ordine de idei, ma simt mai aproape de adevărul lui Boloni.

Dilimache (1 comentarii)  •  16 ianuarie 2019, 18:52

Ma crucesc cand citesc cati sunt pe langa subiect si prin atitudinea lor confirma chiar cele afirmate in articol, atunci cand spui lucrurilor pe nume in tara asta, ai de pierdut. Caci traim in tara falselor pudori, a batistei pe tambal si a cosmetizarii haznalei, atat in fotbal cat si in politica...

Marco (84 comentarii)  •  16 ianuarie 2019, 18:58

Dle Ioanițoaia, ziceți că nu-i de contrazis Bölöni cu lipsa pregătirii și agresivității mentale a fotbaliștilor noștri. Dar când Daum spunea că trebuie să invățăm sa atacăm chiar și când NU avem mingea il luați la bășcălie in nenumăratele dvs articole în care îl făceați praf ptr orice, că ne "aburește", că ne ia de "fraieri" (sunt citate, ce vocabular!). Poate ne precizați și dvs, măcar acum, cum au stat lucrurile de l-ați criticat non-stop pe Daum inainte chiar de primul său meci!, indicând că ați fi preferat un antrenor român. Un antrenor român din "sistem"? Rabdare nu puteati avea? Credeți că agresivitatea mentală se cultivă peste noapte?

ilie (1 comentarii)  •  16 ianuarie 2019, 19:01

Judecand dupa calitatea exprimarii comentatorilor de mai sus, afirm cu tarie ca sunt unguri.

Anton (84 comentarii)  •  16 ianuarie 2019, 19:08

@Ilie. Sa imi fie cu iertare, dar ai creierul varza. Desi ma intreb serios daca ai creier Intai pentru ca Ioanitoaia a fost fan Boloni si l-a sustinut totdeauna la Nationala. Apoi pentru ca Il compari pe Boloni cu falitul Daum si asta e o blasfemie, daca stii ce inseamna acest cuvant. Pupati-l pe distrusul de Daum unde vreti si cat vreti pentru ca asta va legitimeaza Ori nu aveti minte ori nu aveti minte, alege tu.

Tibor Kocsis (2 comentarii)  •  16 ianuarie 2019, 19:09

Dar totusi ce a castigat Hagi ,mai important stiu de o Supercupa cu Steaua si o Cupa UEFA cu Galatasaray si campion in Romania si in Turcia pe la Real si Barca a fost meteoric iar ca antrenor nu cred ca mai are vre-o sansa sa il ajunga pe Bölöni , chiar asa mare rege nu a fost ,rege poate fi Ronaldo ,Messi , Raul , Ronaldinho cat despre Nastase toata lumea stie ca e mai cunoscut pentru aventurile lui si zeflemelile lui pe teren iar mai nou pentru comentariile nefericite pentru care a si fost interzis pe anumite arene in rest no comment .

Tase (18 comentarii)  •  16 ianuarie 2019, 19:14

Cred ca adevarul e la mijloc dar subliniez curajul dl Ioanitoaia de a ataca un subiect incomod si neabordat de alti ziarist. Dl Ioanitoaia da impresia ca nu il intereseaza nici parerea lui Hagi si nici a lui Boloni despre ce scrie. Nu tine cont de cum apreciaza acesta articolul.

itu52 (239 comentarii)  •  16 ianuarie 2019, 19:16

Bölöni a făcut o radiografie corectă a fotbalului românesc, aș zice că a făcut un RMN, la care mulți subscriu. Din câte am văzut și Lucescu senior pune preț pe caracterul și inteligența lui. Cred că interviul este sub posibilitatea lui de exprimare, cel puțin așa am dedus din postarea pe care a făcut-o la decesul lui Ilie Balaci. Un stil impecabil, pune la spate toată turma de gazetari formați și deformați prin democrațiile românești. Abia aștept cartea pe care o scrie, nu înțeleg de ce zice că este la anul 1949, sper să fie o glumă de-a lui sau o gafă în interviu. Foarte probabil să fi plecat din cauza ”clinciului” pe care l-a avut cu Ganea în timpul meciului cu Italia(preliminarii CM 2002). Poate că nu a fost susținut de oficiali și presă, în tentativa de a crea o echipă disciplinată. Cu alte cuvine cred că era singur împotriva tuturor. În atare situații te cuprinde lehamitea și cel mai înțelept lucru este să te retragi. Ne cam place să ne umflăm în pene și după exemplul odiosului, așteptăm osanale. Nu mai contenim să preamărim și ridicăm în slăvi caractere îndoielnice, ba mai mult, le băgăm cu ghiotura în instituțiile statului. Cum poți umfla parlamentul țării cu sportivi, muzicanți, artiști sau alte vedete la modă? De aici se vede superficialitatea „diriguitorilor”, desconsiderarea alegătorului și adevărata rețetă a lucrului bine făcut. Cineva zicea râzând, de anul nou, că nu știe când și cât timp a fost parlamentar. Altul face tot felul de șotii sociale și internaționale în virtutea gloriei de odinioară. Dacă l-ai compara cu Becker, i-ar trebui paravan. Noroc că-l acoperă țara, spre deosebire de neamț, ajuns să-și vândă trofeele și să cerșească. De ce ditamai Germania nu l-a pensionat în Bundestag? Bölöni este un om cu adevărat liber, cu capul pe umeri, spune ceea ce gândește, are succes și este una din reușitele celor 5 milioane de înstrăinați. Lui Hagi nu-i neagă meritele, de vreo 2-3 ori îl plasează „un pic” deasupra tuturor fotbaliștilor români, dar pe bună dreptate sunt în Europa mulți care-l depășesc. Să nu uităm că prin Spania nu a făcut prea mulți purici, iar Turcia nu s-a grăbit să-l facă „sultan”, pentru trofeul la care a contribuit și pe care Bölöni l-a uitat.

california (349 comentarii)  •  16 ianuarie 2019, 19:38

va reamintesc eu celalalt sens: in perioada aceea fratii becali taiau si spanzurau la nationala si impreuna cu varul gigi, ei romanii machedoni, nu-l scoteau din ungur in sus si ungur in jos; boloni nu avea relatii si nici prieteni in mediul respectiv, asa ca atunci cand i s-a ivit ocazia n-a mai tinut cont de angajamente; in ceea ce privesc declaratiile, se vede si o anumita frustrare la el, dar majoritatea aprecierilor vis-a-vis de cei pomeniti, au acoperire.

MZM (390 comentarii)  •  16 ianuarie 2019, 20:20

Boloni este un om de caracter, cinstit si corect. Nu este obisnuit sa tamaieze pe unul si pe altul, cum sunt atatia pe la noi. Dupa castigarea, cu Steaua, a Cupei campionilor Europeni in 1986, (imediat dupa joc, la conferinta de presa), Boloni nu se bate cu... caramida in piept ce grozav a fost el, ci face o declaratie de o modestie si un bun simt uluitoare, iat-o: ”Datorez echipei Steaua cea mai mare implinire din activitatea mea de jucator. Imi pare rau ca am ratat penalty-ul si ii multumesc in mod special lui Duckadam ca a reparat greseala mea”... De luat aminte!

Rapunzel (12 comentarii)  •  16 ianuarie 2019, 20:27

Bölöni a starnit zâzanie pentru ca judecatile lui de valoare sunt corecte. El nu aruncă nici macar cu pietr(icele) in statuile sportului romanesc ci, întrebat - mai degrabă provocat - de reporterul GSP, ii asează pe eroii nostri acolo unde le e locul in sportul mondial. Daca Simona castigă 18-20 de slamuri ar putea fi, poate, asezată alături de Nadia si comparată cu Navratilova sau Graf. Daca ar fi avut o zecime minte din cât talent a avut, Năstase ar fi câstigat o duzină de majore. Tenisul nu se masoară in rankings ci in grand slamuri. Hagi a fost mare pentru noi, nu așa de mare pentru restul lumii. Dacă ar fi jucat la Barcelona cat a jucat la Galatasaray si ar fi marcat acolo 59 de goluri, lumea (si Bölöni) l-ar fi vazut altfel. Onestitatea poate fi o imprudența la români, dar caracterul lui Bölöni e de admirat. El spune ca Dinu, care de multe ori ii era adversar direct pentru un un loc in echipa nationala, "i-ar fi mâncat pe toți," AR FI PUTUT JUCA IN ORICE ECHIPA DIN EUROPA. Nu cred ca Bölöni ar avea mai multe de împarțit cu Halep, Hagi sau Năstase decât cu Dinu. Chapeau bas, Monsieur Bölöni!

GopoSapiens (25 comentarii)  •  16 ianuarie 2019, 20:50

@Adi: Cine a deschis discuția, ***? Nu cumva intervievatorul? Bölöni a închis-o discret, 'alfabetule! Ia-n fras niște meditații de priceput texte simple de la ceva școlărel de gimnaziu, că ai carențe evidente...

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

dodo (205 comentarii)  •  16 ianuarie 2019, 21:08

Nea Ovi, ce nu inteleg Luce si lăudatorii lui: tiki taka (2 atingeri - dai si vii la primit) a inventat-o Jenei (dusmanul nr 1 al ,,antrenorilor,, de-a latu si inapoi - antifotbalul total). Hagi nu s-a putut adapta la acest joc si Boloni il certa sa ridice capul si sa dea drumul la minge... Din pacate, Luce - ,,cel mai mare antrenor,, (!) si-a batut joc de generatia de aur si ne-a trimis la televizor in 1986; si pe noi si pe fotbalistii de geniu Belo, Laca, Majaru, Dukadam...

corleone (1 comentarii)  •  16 ianuarie 2019, 21:36

Pai mai Ioanitoaia, chiar tu spui aici ca, conform revistei FourFourTwo, "regele" hartiei de impachetat guvizi a fost al 100-lea din 100, adica ultima gaina. Deci Boloni are perfecta dreptate cand afirma ca Hagi nu a fost in Top 50 fie el si european. Interesant faptul ca Ioanitoaia chiar are dreptate cand spune ca "actualul tehnician al lui Antwerp a spus lucrurilor pe nume și pentru asta merită apreciat". Acestea sunt adevaratele lucruri carora chiar le-a spus pe nume: "„Ce mai e fotbalul în țară? «Becali i-a dat lovitura lui Dinamo». Vai de mine! Pe cine Dumnezeu interesează? «Veste cumplită pentru Teja». Același lucru, Gigi Becali. Dacă iei primele 10, ai putea să nu mai scrii «sport», ci «Aventurile lui Gigi Becali»”. A batut saua ca sa priceapa si fecesebistii ca primele lor 10 articole de pe pagina numai la sport nu fac referire. Pentru aceasta adevarata fraza si pentru ca este singurul care a spus asta, merita respect total, pe viata.

Oprea (1 comentarii)  •  16 ianuarie 2019, 22:43

Nea Ovidiu a tinut toata viata partea lui Hagi si nu il va lasa niciodata din brate. Nastase a fost genial ca jucator dar l-a tras in jos golania.

Nae Girimea (40 comentarii)  •  16 ianuarie 2019, 22:55

Boloni e un tip vertical, se vede si din acest interviu. Dar a plecat de la nationala in plina campanie si rupand unilateral contractul. Din asta dubii justificate pentru caracterul lui. Nu sunt intotdeauna de acord cu dl Ioanitoaia dar de data asta ii dau dreptate. Boloni sa o fi recunoscut ca a plecat pentru bani nu sa dea de inteles ca a fost o complicatura ca nu a fost. In fata banilor multi se clatina orice caracter.

Martis (20 comentarii)  •  16 ianuarie 2019, 22:59

Nu e Boloni atit de vinovat cit e reporterul care l-a provocat tot timpul. Neobisnuit cu asemenea stil Boloni a scapat nitel caii insa nu foarte mult. Si nu e el foarte curajos, viata din occident i-a dat alta viziune. Nu ataca dar nici nu perie pe nimeni. Nici chiar niste asi ai sportului.

alex (42 comentarii)  •  16 ianuarie 2019, 23:18

@dodo, calificarea la CM din 1986 a pierdut-o hagi in meciul cu Irlanda de Nord, nu Lucescu! Hagi a stricat tot jocul atunci, cu egoismul sau, iar ziarele vremii l-au criticat dur. Acum...hagi e pe cale sa fie proclamat "sfant" de catre lingaii zilelor noastre! Deh..chiar numele sau (hagi=sfant) pare predestinat unui atare demers... Dar, lasand ironia amara la o parte, amendand unele derapaje ale lui Boloni, sa nu uitam ca veriga esentiala a Stelei din 1986 a fost el. El a adus echilibrul, luciditatea, profesionalismul, in acea echipa. Are temperament de neamt. Fara el, Steaua nu ar fi luat CCE. El a luminat jocul "vitezistilor", facand la fel de bine ambele faze ale jocului. Sa nu uitam cum a alergat 60 de metri dupa spaniolul acela, in finala, salvand un gol aproape sigur. Asa ca mai usor cu criticile! Amintiti-va de golul sau cu Italia lui Rossi si Gentile! Ce victorie!!! Asa ca acest om isi poate da cu parerea, pentru ca e si un tip inteligent, nu doar un monument al sportului romanesc. Pana la urma e medic. Chiar daca doar stomatolog... Da, Nastase nu s-a realizat pe masura talentului sau urias! De ce? Pentru ca nu a tratat sportul cu seriozitatea unui profesionist. De aia a ratat ceea ce era mai important. Nu a castigat la Wimbledon si a pierdut 3 finale de Cupa Davis. Toate cu americanii. Pana la urma, nici el nu e roman de origine, dar a jucat pentru tara sa cu cinste, ca si Boloni. Chiar daca hagi e trecut in primii 100, voi chiar credeti asa ceva?! Pai daca era sa fie un clasament adevarat si nu "politicaly corect", primii 80 trebuiau sa fie sud-americani, hagi nu este in primii 500. In fata lui sunt cel putin 30 de sarbo-croati, 40 de nemti, 20 de portughezi, etc. Asta nu inseamna ca nu a fost bun... dar au fost multi peste el. Pana la urma sa dai 35 de goluri in 130 de meciuri la nationala, foarte multe din penalty, nu mi se pare o performanta. Nu vedeti ca daca se apropie cineva de aceasta cifra, este dat afara fin nationala? Exemplele Mutu si Marica sunt edificatoare. Totusi, domnule Ioanitoaia fiti mai atent: ati scris "monstri sacri" in loc de "monstrii sacri". Stiu ca e o neatentie, o scapare, dar pana la urma sunteti o somitate a jurnalismului romanesc. Si inca ceva neplacut: in articolul dv. anti-Pele (nu pro-Messi) dati o fotografie cu un Messi de 30 de ani langa un Pele de 77(acum are 78). Un mesaj subliminal, total neelegant, care sugereaza antiteza intre jocul "imbatranit, vetust, al lui Pele si jocul tineresc modern al lui Messi. Ce-ar fi sa faca cineva un articol despre marii ziaristi si sa va aseze pe dv la varsta de acum, langa simpaticul Theodor Jumatate, in aceeasi poza? Dar Pele arata bine si la aproape 80 de ani, nu credeti?!...Numai bine!

Vio (188 comentarii)  •  16 ianuarie 2019, 23:52

Bei eu inteleg. Il inteleg si pe alex dar vreau sa intreb ceva. Hagi a fost mare doar la noi si Nastase nu s-a realizat pe deplin. Ok dar Boloni unde a jucat si pe cine a antrenat? Pe Barca, pe Real ori pe Inter...Nu deci ce se baga el sa ii cantareasca si sa ii categoriseasca pe toti. El nu a avut defecte dar il suna saptamanal pe fiul lui Ceausescu. Pe altul in situatia lui l-am injura iar pe Boloni il admiram!!!!

Procter (2 comentarii)  •  17 ianuarie 2019, 1:54

Boloni e f apreciat ca om și sportiv, antrenor Tot timpul e greu sa compari 2 sportivi și mai greu e sa compari campioni din diferite sporturi! Nadia e cunoscuta in toată lumea, când spui Hagi sau Nastase mult mai putini oameni au auzit de ei!!! Nadia a devenit o stea nemuritoare in 2 săptămâni in Canada, ceilalți enumerați au muncit o viața intraeaga ptr titlurile câștigate . F bun interviul cu el și la fel de bun și interviul cu Andone de a doua zi, amândoi vorbesc bine de Valentin C, mai ales Ladislau De abia aștept cartea lui Laslo

motanul incaltat (603 comentarii)  •  17 ianuarie 2019, 2:00

Personal iti pot da vreo 30-40 de exemple cel putin care au facut in fotbalul international ce a facut Hagi si chiar mult mai mult si care nu sunt considerati regi in patriile lor gen Argentina, Chile, Uruguay sau Brazilia. Nu ma refer normal la Neymar sau Messi.....Deci Loti a cam avut dreptate cu Hagi. Ca jucator. Ca antrenor pina acum este un mare zero.....Este mai ok ca si investitor---a deschis o afacere-Academia Viitorul si n-a dat inca faliment. Aici da, are ceva calitati....Dar nu cred ca era vorba de investitiile pe care a decis sa le faca....Nu a aruncat cu pietre, nu l-a jignit. L-a intrebat daca a fost nominalizat la Balonul de Aur, daca a cistigat Liga Campionilor, daca a cistigat vreun trofeu cu echipa nationala. Raspunsul pe care toti il cunoastem este NU.....Ilie Nastase sau Nadia chiar au reusit altceva.....Ceva cu nr.1 in sporturile respective.....

Nica fără frica (297 comentarii)  •  17 ianuarie 2019, 2:01

Tataie boloni nu e decât un trădător de țară care a fugit după un an de la naționala României unde i s-a făcut onoarea să antreneze și a fugit la sporting. Ăsta ar fi fugit să joace pentru Ungaria dacă ar fi avut posibilitatea! Eu personal nu am nici cel mai mic respect pentru boloni în schimb am toată admirația pentru Hagi și Năstase! Sunt de 23 de ani în America și aici a auzit toată lumea de Hagi și Năstase dar NIMENI de boloni pentru că e o biata gâza comparativ cu ei!!!!

M deWylde (28 comentarii)  •  17 ianuarie 2019, 4:53

Hagi spune ca ar trebui sa-i citeasca Boloni CV-ul? hahahaha!!!!!! Ma tavalesc pe jos de ras. Este exact invers, Gicutule! Tu ar trebui sa-i citesti CV-ul lui Loti. El e campion european, nu tu! El a castigat doua campionate si doua cupe in campionate din vest, nu tu, care ai o cupa in Turcia, cel mai puternic campionat din...Turcia...hai, *** tine acolo pe camp. Creste-tii copiii si lasa-i pe marii maestri sa faca performanta si sa critice cand vor ei. Esti mic, mic, de tot pe langa domnul doctor.

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

ovidiu_3003 (1630 comentarii)  •  17 ianuarie 2019, 5:23

Trebuie spus adevarul despre Hagi...a fost un mediocru ...cu el in echipa n am batut nicio forta a Europei ...

cc (50 comentarii)  •  17 ianuarie 2019, 8:16

1 - Nadia. 2 - Patzaichin - apoi vreo 10 locuri goale ..... si urmeaza restul...cum doreste lumea.

Ioan (8 comentarii)  •  17 ianuarie 2019, 9:56

Bölöni vorbește dintr-o perspectivă pe care o apreciez. Întrebarea este cîți sportivi români au pătruns și au rămas în memoria lumii? Indiferent de cît s-ar lăuda/ar fi lăudați unii pe-aici prin bătătură.

Toader (301 comentarii)  •  17 ianuarie 2019, 11:41

Boloni este nesimțit nu e de la nestăpînirea limbii române. Tupeul multor maghiari li se trage de la faptul că nu pricep bunătatea românilor văzînd-o ca o slăbiciune. Vedeți ce zice de lipsa de mentalitatea agresivă a jucătorilor români.

FG (44 comentarii)  •  17 ianuarie 2019, 11:44

Vad aici pareri impratite fata de ce a spus Dl. Böloni si cum a fost cu plecarea de la nationala. Haideti sa judecam la rece totul: 1. Dl. Böloni s-a ferit intotdeauna de "mocirla" din fotbalul romanesc; nu a avut "prieteni" gen fratii/verii Becali samd. si e foarte probabil ca asta a fost motivul principal din care a plecat de la nationala(pe langa salariul mult mai mare - cine nu ar fi facut la fel!? - si a dovedit ca a fost foarte bine ca a plecat atunci) 2. Dl. Böloni are doua titluri de campion luate in doua tari diferite din VESTUL Europei (chiar daca nu din campionate de top - dar totusi nu din Romania sau tarile arabe). 3. Dl. Böloni are 102 meciuri la nationala Romaniei in mare parte din postura de jucator la ASA Tg. Mures - asta spune f mult despre jucatorul Böloni). 4. Ce a spus el despre Hagi, Nastase, Halep este crudul adevar. Ca sa fie "acolo sus" Hagi trebuia sa joace cel putin cat a jucat Hristo Stoichkov la Barcelona sau la Real - nu in cate doi ani la fiecare echipa nu s-a impus niciodata ca titular incontestabil; Nastase a fost un jucator bun , chiar f. bun, dar nu a castigat decat 2 Grandslam cum sa fie "acolo sus" atunci, la fel si Simona Halep (cel putin deocamdata). Deci oameni buni hai sa vedem crudul adevar - nu ce ne vand noua ziarele D-lui Ioanitoaia si celelalte numai: Regi, Briliante, Fenomene si mai stiu eu ce

aciduzzo (23 comentarii)  •  17 ianuarie 2019, 12:06

Parerile pot fi subiective.....pentru ca din fericire nu suntem identici...nu gandim toti la fel.....unii nu gandesc deloc!!!! O singura postare m-a zgandarit nitel. In 85 Hagi a pierdut calificarea cu Irlanda de Nord pentru mondialul din 86!!! Mai sa fie!!!.....Calificarea aia cu Irlanda de Nord a pierdut-o Lucescu cu orgoliile lui nemasurate si ambitiile lui prostesti....de a nu convoca jucatorii cei mai buni si in forma la momentul jocurilor. Daca la campania Euro 84 avea circumstante avand in vedere ca U Craiova juca fenomenal ( si culmea....Craiova juca fotbal si Dinamo castiga campionate!!!!). ei bine...atunci in 85 nu avea nicio baza si nicio scuza.....STEAUA luase eventul in 85.....aveai jucatori de clasa cu care puteai bate Irlanda la pas.....si ne-a omorat Mircica cu Mateut..... Klein......Gabor....Coras...Iorgulescu.....incepi tu meciul de acasa cu Irlanda fara varf de atac....Stefanescu accidentat....nu vrei Belodedici.....joci cu Fane Iovan in centru langa celebrul Ginuto (un duzinar si o gogorita de-a lui Lucescu) cand Fane juca dreapta la Steaua de rupea pamantul, e adevarat jucase bine pe Wembley la 1-1 dar jucase in centru langa Stefanescu ...care era cu totul altceva fata de Iorgulescu....dar dreapta vrand nevrand trebuia sa joace alt copil de suflet....sanchi Strambu......Camataru accidentat....nu mai aveam niciun varf in tara domle....Camataru era de neinlocuit!!!!!...hai sa fim seriosi!! Nea Mircica a facut meciul ala praf.....si Sorensen care n-a dat un penalty clar la Coras....ghinion ...cum ar zice unu de are domiciliul temporar prin dealul Cotrocenilor. A sucombat pe mana copiilor lui de la Hunedoara si ulterior Dinamo. N-avea Hagi nicio vina acolo....la 20 de ani Lucescu il pune capitan de echipa.....cum a afacut si cu Lupescu la Dinamo dupa cativa ani! Majaru... Tudorel....Balint.....nu erau buni....pai sa fi vrut si nu puteai sa-i mai convoci dupa ce 2-3 anisori nici nu i-ai bagat in seama! Mai ales pe primii doi! Ca Tudorel era fitos!!! Pai era fitos ca dupa ce ai preluat echipa nationala in 81 dupa 1-2 acasa cu Elvetia, Tudorel avea 27 de ani....si n-ai mai avut nevoie de el.....dupa cum n-ai mai avut nevoie nici de Ticleanu ( cu exceptia Florenta 0-0) ca apoi a avut si ghinionul cu operatia la ochi!....si uitea asa ti-ai facut matale trupa si gasca nea Mircica! Pe mana careia ti-ai luat-o ridicol acasa cu irlandezii!...cat despre Hagi....despre Hagi scriu urat cateva categorii de ,,specialisti''.....frustrati....nestiutori de fotbal.....indivizi care n-au dat cu piciorul intr-o minge in mod organizat nici macar o data in viata lor.....invidiosi....olteni cu Balaci....alti olteni cu Dobrin.....unii cu Lita Dumitru.....altii cu Dinu Cornel....sa fim realisti.....GICA HAGI RAMANE CEL MAI MARE FOTBALIST ROMAN DIN TOATE TIMPURILE. Habar n-avesti numai la cate antrenamente l-am vazut eu, nu mai zic meciuri (cand era la Steaua) si ce putea sa faca cu mingea acolo te lua ameteala stand numai pe margine...nu zic sa fi fost in teren!!...ma duceam sa vad meciuri in Regie pentru el....nu pentru Sportul care era o echipa extrem de antipatica pentru mine.

anca (109 comentarii)  •  17 ianuarie 2019, 12:07

@Toader. Tu ai dreptate cu limba nu si cu mentalitatea. Fara atitudine de razboinic si fara indarjire nu razbesti niciunde iar in fotbalul de varf niciodata.

John (564 comentarii)  •  17 ianuarie 2019, 13:08

E beton propunerea unuia cu inregistrarea audio a interviului. Cred ca ar fi bine sa i se ia si amprentele lui Boloni si eventual ale ziaristului.

Comentează