Ovidiu Ioaniţoaia

A vorbit şi a scris pentru milioane de microbişti, a crescut generaţii de ziarişti şi continuă să facă din jurnalism privilegiul de a fi sincer cu oamenii

Biografie completă Toate articolele
Cele mai noi articole de Ovidiu Ioaniţoaia
Dopaj la FCSB?!

Când scriam aici, colecția e martoră, că meciul FCSB-CFR va fi de 1 ori X, mă gândeam la forma deosebită a gazdelor, dar și la numeroasele absențe din formația clujeană, obligată să joace pe Arena Națională fără niciun atacant de […]

...

A greșit Rădoi?

Din fericire, acum, în ajunul „triplei” Macedonia de Nord – Germania – Armenia de la sfârșitul lui martie, lucrurile stau altfel. Dacă, luați-o ca glumă, deși nu-i cea mai bună, Chiricheș nu se reaccidentează, atunci e foarte posibil ca toți […]

...

Știre falsă

Când căruța părea să se fi împotmolit mai rău, consilierul președintelui Burleanu a venit la Telekom Sport cu o afirmație care a surprins în aceeași măsură în care a și bucurat. Conform lui Andrei Vochin, în ianuarie-februarie 2022, la etapa […]

...

Spre un caz Oct. Popescu?

Cu atât mai important cu cât puştiul de la FCSB, născut pe 27 decembrie 2002, va fi mezinul „tricolorilor” convocaţi la Euro 2021. Tavi ar mai avea două cicluri la tineret, încadrându-se în regula U21 din Liga 1 până în […]

...

A văzut pe dos!

Hotărât s-o împiedice cu orice preț pe CSA Steaua să promoveze, cunoașteți contextul, Gigi Becali nu s-a lăsat până nu și-a făcut numărul. A trimis la „satelitul” din eșalonul 3 nu mai puțin de 8 jucători din lotul folosit de […]

...

Roluri inversate

Portugalia i-a făcut Franţei ce i-a făcut ei Grecia în 2004, când i-a răpit coroana chiar la Lisabona! Repetându-se, istoria doar a inversat rolurile.

Permalink to Roluri inversate
luni, 11 iulie 2016, 3:30

Presa de pretutindeni, nu doar a noastră, a anticipat că finala Euro 2016 va fi duelul şeptarilor, portughezul Ronaldo contra francezului Griezmann. N-a fost. Întâi că, lovit de Payet în minutul 9 şi înlocuit în 25, Ronaldo a părăsit gazonul pe targă, iar Griezmann n-a mai avut nici fuleul, nici eficienţa din partidele anterioare. Într-adevăr, el s-a ridicat din nou peste unii coechipieri, dar a şi irosit, impardonabil, o ocazie monumentală la centrarea lui Coman, pe jumătate gol.

Provocându-i lui CR7 o întindere la ligamentul intern al genunchiului stâng, intrarea lui Payet a încins Internetul şi i-a divizat pe fani. Am sesizat că tocmai faultul acela, după unii de rutină şi întâmplător, după alţii cinic şi premeditat, i-a împins pe mulţi să treacă de partea lusitanilor. E în firea lucrurilor să nu ţii cu agresorii, ci cu victimele. Iar Ronaldo, dincolo de trufiile şi aroganţele lui, a suferit duminică seara. Văzându-l că şchiopătează, unii au bănuit că se preface. S-au lămurit însă repede că nu juca teatru.

Payet e singurul care ştie dacă a vrut ori nu să-l scoată din teren pe Ronaldo. Publicul pare convins însă că, deşi nu-i un jucător dur, el a intrat la rupere, violent. Invitaţi să răspundă în cadrul unui sondaj GSP.ro, peste 67 la sută din cei 40.000 de fani apreciau până luni la amiază că Payet a lovit cu intenţie. Personal, n-aş fi foarte ferm. Cert e însă că englezul Mark Clattenburg n-a fluierat nimic! Cristi Balaj, cel mai bun arbitru român în activitate, a opinat că „a fost fault, dar unul obişnuit, care nu impunea şi cartonaş”.

„Centralul” a mai greşit de câteva ori. De pildă, când a sancţionat aiurea un henţ comis de Eder, marcatorul golului din a doua repriză de prelungiri, dar asta nu va conta. Nu se va pune. UEFA se bazează pe câţiva arbitri, Clattenburg, Kuipers, Eriksson, Mazici, Atkinson şi alţii, care pot gafa în voie fără să fie traşi la răspundere ori, Doamne fereşte!, opriţi de la delegări! Iată că nici Collina nu-i un tip uşor de înţeles.

Nu umblu după paradoxuri, însă iau în calcul ideea că, pierzându-l pe Ronaldo, echipa lusitană a ieşit în câştig. În sensul în care, dac-ar fi rămas pe gazon, probabil că el ar fi confiscat majoritatea mingilor şi i-ar fi îndemnat pe ceilalţi să-i paseze din orice poziţie. Aşa, accidentarea lui i-a silit pe Nani et Comp. să se mobilizeze exemplar, să dea dovadă de concentrare şi vigilenţă maxime. Ca atare, răul a dus la bine, plus că era normal ca Ronaldo, ajuns la 31 de ani, să cucerească un trofeu şi cu „naţionala”. Dacă nu acum, atunci când?

Am auzit însă destule voci afirmând că Portugalia, care în timpul regulamentar de 90 de minute a obţinut victoria la Euro 2016 doar în faţa Ţării Galilor, câştigând cu Croaţia şi cu Franţa în prelungiri, iar cu Polonia după penalty-urile de departajare, nu merita titlul. Din pricină că a ales mai degrabă cartea apărării şi a aşteptării decât a atacului. De discutat, dar asta are mai puţină importanţă câtă vreme, scuzaţi banalitatea, fanfara cântă numai pentru locul 1.

Practic, bătând-o în finală la Paris, Portugalia i-a făcut Franţei ce i-a făcut ei Grecia în 2004, când i-a răpit coroana chiar la Lisabona! Repetându-se, istoria doar a inversat rolurile.

Comentarii (65)Adaugă comentariu

Andrei (276 comentarii)  •  11 iulie 2016, 15:55

D-l Ioanitoaia, ne propune un nou articol presarat cu platitudini care mai de care mai sforaitoare si obosite. Aflam in premiera ca Portugalia s-a razbunat pentru esecul de pe teren propriu din 2004 si de asemenea ca doar Payet poate sti daca l-a lovit intentional pe Ronaldo. Ca articolul sa fie si mai fascinant, d-l Ioanitoaia cocheteaza cu ineditul si ne anunta ca arbitrii mai si gresesc. Il inteapa pe Collina, la ceea ce a fost probabil turneul final cu cele mai putine controverse legate de arbitraj. Jurnalism cutting edge, ce sa mai. Avangardist. Pacat ca lipsesc total charisma, stilul, ritmul si mesajul. Sau altfel spus, un platfus total.

Catalynn (24 comentarii)  •  11 iulie 2016, 16:02

Dupa lupta e usor de analizat, daca insa pierdeau portughezii asa cum acum spunem ca înlocuirea lui CR7 a fost de fapt o binecuvântare deghizată, sunt sigur ca discursul era diametral opus. Poate cu CR7 in teren ii băteau mai rau pe *** îmbrăcați in albastru ...

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

L0gan (2 comentarii)  •  11 iulie 2016, 16:03

Andrei bubui

coco (401 comentarii)  •  11 iulie 2016, 16:05

Ai dreptate, Andrei. Confirmi ca esti genial. Despre Euro 2020 o sa scrie Balzac in GSP ca sa fii tu multumit. Un articol obisnuit cu aprecieri juste. Chestia cu platfusul se potriveste mintii tale bolnave.

adi_stelistul (359 comentarii)  •  11 iulie 2016, 16:06

As remarca in primul rand ca victoria Portugaliei a inceput in urma cu aproape 2 ani printr-o infrangere istorica pe teren propriu cu Albania. Privind acum a-posteriori lucrurile sigur ca infrangerea cu Albania nu mai e neaparat ceva socant dar in septembrie 2014, in fata unei echipe care nu reusea sa urce mai sus de locul 5 in grupele preliminariilor, indiferent de adversari, acel 0-1 la Lisabona parea incredibil. Drumul Portugaliei imi aminteste cumva de Cehia 1996, egala Maltei si invinsa Luxemburgului in preliminarii, dar la un pas de titlul european in cele din urma. Se intampla, dupa cum se vede. Altora, desigur! Am vazut ca intr-un clasament bazat pe un asa-zis "barometru" site-ul UEFA il plaseaza pe Payet pe primul loc intre fotbalistii prezenti la Euro. Mi se pare halucinant, nici macar primul intre francezi nu poate fi Payet, dar asta e. Inteleg ca va deranjeaza si pe dumneavoastra "statornicia" celor de la UEFA in alegerea arbitrilor. E mai mult decat frustranta, n-are sens sa dezvoltam ca oricum doar ne enervam si speculam. Cat priveste "meritul" Portugaliei, imi pare rau. Castigatorul nu se stabileste la impresia artistica ci la sfarsitul unei competitii care are logica sa interna. Trebuie sa stii sa-ti dozezi efortul pentru sprintul final. Cum am putea opri o cursa de maraton dupa primii 30 de kilometri pentru ca un concurent s-a desprins si ni se pare noua cel mai bun? Important e cine trece linia de sosire si stie sa aiba suflul necesar pentru asta. Deci Portugalia merita, asa cum a meritat Grecia in 2004, s.a.m.d.

Randrew (1 comentarii)  •  11 iulie 2016, 16:11

Nu-ti face griji. O sa aiba din nou verva, ritm si 'stil' cand urmeaza un nou articol despre Burleanu sau Vochin...

crocomica (103 comentarii)  •  11 iulie 2016, 16:13

Portugalia este cea mai slaba campioana europeana din toate timpurile, avand ca argument, in afara jocului modest prestat, o singura victorie in timpul regulamentar. Si este cel mai slab campionat european din toate timpurile. A fost un campionat dupa care nu poti ramane nici macar cu o amintire. Si, probabil, vor urma altele la fel de slabe fiindca interesul si potenta jucatorilor sunt extrem de scazute, majoritatea jucatorilor valorosi fiind extenuati fizic. Randamentul acestora este maxim in campionat fata de marile salarii pe care le obtin si fata de marile asteptari ale patronilor. Ca un exemplu, Ronaldo a dat de doua ori pe langa minge singur cu portarul la acest campionat, cu Islanda si cu Polonia. Campionatul este evident ca trebuie mutat in alta perioada competitionala, probabil ca inaintea inceperii competiilor interne.

romanderoman (4 comentarii)  •  11 iulie 2016, 16:13

@andrei CORECT. 100% !

Bogdan (395 comentarii)  •  11 iulie 2016, 16:14

Observatii interesante si de bun simt. Primul Andrei ar trebui sa taca, dar postacii federali isi fac datoria. Vreau sa cred ca Dl Ioanitoaia nu se va a lasa impresionat de atacurile lor nefondate.

cico (1 comentarii)  •  11 iulie 2016, 16:16

Andrei revolutioneaza si Limba Romana, cu virgula intre subiect si predicat :))))

Stefan (30 comentarii)  •  11 iulie 2016, 16:16

Probabil ca Franta a suferit de sindromul Portugalia cand portocala a jucat cu elanii(muu). In timpul meciului francezii mi s-au parut cam deconectati si la sfarsit oarecum socati, sau surprinsi ca au pierdut. Griezmann parca incerca sa constientizeze ce s-a intamplat. Cat despre merit si calitatea jocului, nu stiu despre care echipa putem spune ca a avut un Euro exuberant din punct de vedere artistic. De Romania poate :)) Pardon, de Iordanescu si jucatorii lui, care au ajuns initial la concluzia ca a fost oabla treaba.

ovidiu corvinistul (9 comentarii)  •  11 iulie 2016, 16:26

MAI domnule filozof in ale fotbalului,iar incepi cu fabulatii in loc sa scrii clar despre dezastrul din sportul romanesc ,fie si fotbal.ajutati-ne cu surle si trambite sa dezburuienam poate,poare...

Azet (6 comentarii)  •  11 iulie 2016, 16:33

@andrei : perfecta analiza

10 (14 comentarii)  •  11 iulie 2016, 16:35

Andrei, iti dau un sfat. Nu mai face analize tehnice cand nu te pricepi. Articolul in speta este unul de opinie, menit sa exprime stricto sensu parerea (fie ea si subiectiva) a autorului, ci nu de informare, investigatie etc., pt a purta un mesaj de natura unei stiri (in speta jurnalistice). Apoi, articolul de opinie in speta contine un mesaj (de natura sensului, tâlcului celor exprimate în mod personal), are "ritm, stil si charisma" cât cuprinde, publicul autorului apreciind un astfel de articol caracteristic autorului ("nepatat" de stilul modern sterp), care se circumscrie prestigiului si farmecului personal al autorului.

Marcel (190 comentarii)  •  11 iulie 2016, 16:45

De aceea o duce poporul asta asa prost. Ca sunt multi ca Andrei si Roman care se cred destepti ca stiu 3 vorbe in romengleza si nu au pic de respect. Prea multi "destepti" sunt prostanaci.

dinu (427 comentarii)  •  11 iulie 2016, 17:01

Beeei nu mai puneti voi note articolel;or lui Ioanitoaia ca nu va tin nadragii. Ciocul mic si ochii in pamant.

cita (2118 comentarii)  •  11 iulie 2016, 17:01

Pai vedeti, draga domnule Ioanitoaia, ca exista o lege a compensatiei? E universala aceasta lege, asa ca nu putea sa nu functioneze in cazul Portugaliei. Dealtfel am aflat ca un elefant celebru a prezis inaintea meciului ca o sa fie portughezii, si uite ca asa a si fost!

cicero (11 comentarii)  •  11 iulie 2016, 17:04

Articol catastrofal,cand iesi la pensie tata? Nu am citit niciodata articole de nivelul acesta in nici o presa internationala

Andrei F (1607 comentarii)  •  11 iulie 2016, 17:21

,, E în firea lucrurilor să nu ţii cu agresorii, ci cu victimele.,,Rusescu ar spune ca dv. nu va inscrieti in firea lucrurilor...Ce mila va era de Muresan ,de Covacs...sa nu pateasca ceva...

Florian (7 comentarii)  •  11 iulie 2016, 17:36

Domnule Ioanitoaia, Sunt de acord cu evaluarea ca prin scoaterea lui Ronaldo, Franta de fapt a intarit Portugalia, care a jucat ca o echipa, nu ca o masina facuta sa il sprijine pe "zeu". Ce nu mi-a placut si nu o sa imi placa niciodata este infatuarea acestui mare fotbalist si lipsa lui de onestitate. Accidentarea, care cred ca a fost ca urmare a unei faze de joc incrancenat, i-a dat posibilitatea unei iesiri spectaculoase (actul 1, repetat de 2 ori pentru bis si iarasi nu mi-a placut arncarea nervoasa si teatrala la pamant a banderolei de capitan), apoi a revenit pe banca (actul 2, la finalul timpului regulamentar, Ronaldo linistit cu incurajari modeste pentru ceilalti - asta este! fara mine e greu!) apoi triumfal, antrenor, jucator , arbitru (actul 3 - dup a gol, recastigarea imaginii...eu, eu, eu peste tot) si in final cupa (actul 4 - Ronaldo cu banderola de capitan, aruncata mai devreme,...cu cupa!!! E meritul meu!...dar unde este in fotografii cel care a adus victoria ? undeva pe acolo!) Ronaldo este un mare fotbalist, indiscutabil, dar un caracter uman mediocru si asta am vazut aseara!

Olteanu (478 comentarii)  •  11 iulie 2016, 17:43

@cicero. Vazui in GSP ca Dl Ioanitoaia a scris recent in L'Equipe, tu unde si scris afata de scrisoarea trimesa verisoarei tale de la Buligesti? Nataraule, te faci de ras.

gigelos (108 comentarii)  •  11 iulie 2016, 17:44

Portugalia i-a facut Frantei ceea ce i-a facut Franta Germaniei in semifinala

Cum, nu e vina lui Burleanu? (1 comentarii)  •  11 iulie 2016, 17:52

Hai, nea Ovi, esti sigur ca nu e vina lui Burleanu? Ce se intampla, ai o zi mai proasta?

bogdan (32 comentarii)  •  11 iulie 2016, 17:53

D-le Ioanitoaia. Gresiti profund cu privire la arbitrii! absolut toti comentatorii vestici au declarat ca cel mai reusit aspect al acestor Europene a fost arbitrajul. Fotbalul a fost in short supply dar arbitrii s-au achitat f bine si NU au viciat rezultate si nici nu au atras atentia, punct. Doar obsesia tipic romaneasca poate discuta aspectul arbitrajelor...ca sa fim clari, arbitraj bun nu inseamna ca 100% din decizii sunt corecte ci in primul rind ca deciziile importante s-au fluierat correct si, doi, ca per ansamblu nu a fost favorizata nici o parte si nu a fost viciat rezultatul, ok ? Sa lasam asta cu..sa ne uitam cu lupa aici si poate se putea da si asa....cum a fost abureala cu "fault" la Tatarusanu la golul 1 al Frantei...nici poveste...Giroud a sarit drept si a lovit mingea cu capul..nu e vina lui ca Tata a iesit tirziu si moale cu brate de plastilina..ca sa nu mai vorbim ca era si in afara careului de 6 mt...povesti... Arbitrajul la Europene a fost per ansamblu excellent, mult peste nivelul fotbalistic, mai ales al marilor vedete. Daca vreti o discutie care merita este cum trebuie schimbat/ reduc calendarul pt a avea sanse mai bune ca marile vedete sa ajunga in forma si nu epuizate fizic si psihic...asta e marea problema...nu intimplator NICI o echipa nu a reusit sa impresioneze constant, nici Germania, nici Franta, nici Italia, nimeni si ca atare o echipa f bine organizata defensive, disciplinata si cu 1-2 mari talente a cistigat, plus un noroc chior, sa iesi tirit pe locul trei din grupa cu Islanda, Ungaria si Austria si sa mai intilnesti Polonia, Croatia si Wales pina in Finala e ceva unic... Si nu intimplator a fost acelasi antrenor care ne-a adus Grecia acum 12 ani campioana eurpeana...

Jean (280 comentarii)  •  11 iulie 2016, 18:14

Bogdane, antrenorul Greciei in 2004 a fost neamtul Rehhagel, iar al Portugaliei brazilianul Scolari.

ottonelu (23 comentarii)  •  11 iulie 2016, 18:26

@Stefan: Bai franzela, în Islanda nu sunt elani, sunt reni. Muuu.

Andrei (276 comentarii)  •  11 iulie 2016, 18:31

@cico: am scris de pe telefon si uneori mai apar si greseli. Sa-mi cer scuze sau ma ierti din oficiu? Sa sper? Vad ca ti-ai facut cont special ca sa imi raspunzi mie. Iti place sa te dedublezi? @10: Mersi de sfat, desi e si nesolicitat si neavenit. Vad ca imiti scrisul maestrului, spumos in platitudini si dureros de plictisitor, cu minusul ca tie iti lipseste complet logica. O faultezi ceva infiorator. De cand o insiruire de statistici, cifre si nume, nu intra la categoria informare si unde anume se afla mesajul in tot ghiveciul asta jurnalistic? Si mai ales, poate imi explici care e "opinia" la care te referi, ca eu vad doar banalitati rasuflate, pe care daca nu le-am observat deja singuri (ar fi si jignitor sa presupuna d-l Ioanitoaia ca nu am facut-o) le-am aflat din noianul de stiri de astazi dimineata. Singura "opinie" e atacul fara noima la adresa arbitrajelor, care chiar n-au fost o problema la acest EURO. De asemenea, poate imi explici cum e cu "publicul autorului apreciind un astfel de articol caracteristic autorului". Ai facut deja un sondaj de opinie si stii ce parere are "publicul"? Cine e "publicul"? Tu si clonele de aici cu 1 comentariu la activ?

gigelos (108 comentarii)  •  11 iulie 2016, 18:35

@bogdan - acelasi antrenor ? cu portarii poate .

Razvan (331 comentarii)  •  11 iulie 2016, 18:47

@ Andrei...lasa'i ca nu merita. Observ si de ce unii il apreciaza pe "maestru". Au acelasi stil banal, nergumentat, fara idei...dar compenseaza cu jigniri si acuzatii aiuritoare (esti postac, incult, nu ai dreptul sa vorbesti on fata "marelui maestru"). Cat despre 10...cred ca e Cornel Dinu! Foloseste cuvinte sforaitoare si frazele lui alambicate nu per total niciun sens!

ovidiu_3003 (1630 comentarii)  •  11 iulie 2016, 18:51

Vladimir Screciu al nostru e mai bun decat era CR7 la 17 ani ...ma crezi ?

andrei (262 comentarii)  •  11 iulie 2016, 18:51

Folosirea excesivă a gerunziului, aproape obsedantă în articolele dumneavoastră, mai cu seama la începutul unei fraze, trădează o neputință a exprimării literare și o evitare a asumării ideii de exprimat. Pe lângă fonetica deranjantă. Alegerea titlului articolului este, de asemeanea, nepotrivită. Comparați mere cu pere. Concluzia aproape că nu are nici o legătură cu restul articolului.

yoz7777 (42 comentarii)  •  11 iulie 2016, 18:51

Din pacate pentru fotbal, finala de asera a fost un deservicu adus acestui sport. Degeaba au incercat unii comentatoti sa ascunda anti-fotbalul celor doua echipa sub eticheta de strategie, insa a fost o finala plictisitoare si foarte slaba pentru ca cele doua echipe nu practica fotbalul, ci anti-fotbalul. Cele doua echipe au lasat impresia ca le incurca mingea, ambele doreau sa o aiba ceilalti ca sa poata contraataca. Iar cand au avut-o au chinuit spectatorii cu un spectacol jalnic, de diviza B. Din cand in cand, o nationala precum cea a frantujilor va reusi sa mai treaca de una ca a Germaniei - stand cu fundul in poarta si aparandu-se cu Giroud la 35 de metri de propria poarta. O parte vor clama si aprecia „TACTICA” acelei echipe si o vor ridica in slavi numai ca de fiecare data cand se va intampla, fotbalul va mai pierde un metru de teren in defavoarea anti-fotbalului, iar in curand vom schimba denumrea acestui sport defintiv asa ca in loc de UEFA, FIFA si FRF vom avea UEAFA, FIAFA si FRAF (n.a. AF = anti-fotbal) La aceasta distrugere a acestu sport contribuiti si voi cei din presa cand premiati anti-fotbalisti ca mou, simeone si-i ridicati in slavi intarindu-le credinta ca in fotbal conteaza doar rezultatul. Abia astept sa-i vad pe primii care o sa scrie cev de genul - au castigat x, dar fara sa joace fotbal, un astfel de joc na-r mai trebui sa fie tepetat pentru ca indeparteaza lumea de acest sport. Personal chiar am inceput sa renunt la a mai privi anumite meciur si echipe, apropo, aseara la finalul celor 90 de minute, am preferat sa aleg somnul decat sa mai pierd 30-40 de minute din viata pentru un show jalnic.

ALIN (626 comentarii)  •  11 iulie 2016, 18:57

Corect, Razvane, voi aveti un stil spumos, subtire si argumentat. Nu si cei pe care ii slujiti de la inaltimea celor 9 clase. A propos, ce zici de chestia ca L'Equipe l-a publicat pe rudimentarul Ioanitoaia? Joi te publica pe tine si vineri pe Andrei? Natarai e putin spus.

Andrei (2 comentarii)  •  11 iulie 2016, 19:05

A fost un campionat european interesant. In primul rand a fost o mare rampa de lansare a jucatorilor tineri. Multe echipe nationale au jucat cu foarte multi jucatori tineri de perspectiva pentru a fi vazuti si promovati. Cred ca asta e telul unui astfel de campionat, de a vedea noua generatie. Nu cred ca e cel mai slab campionat de pana acum. Fotbalul de azi e doar extrem de tacticizat, se bazeaza mult pe defensiva si evitarea golului. Selectionerii au fost cei care au castigat acest euro. Antonio Conte a creat a creat o echipa a italiei extrem de puternica doar prin asezare si tactica, desi jucatorii luati individual sunt probabil cei mai slabi pe care i-a avut vreodata o echipa a Italiei. Lars Lagerback a creat o echipa extrem de darza cu care a exersat cateva scheme de atac la infinit pana cand au ajuns sa le faca aprope perfect, depasind defensive cu pretentii la acest campionat. Si cel mai bun Fernando Santos care a avut viziunea de al introduce pe Eder in locul lui Renato Sanches(slab din pacate ieri), sa il retraga pe Nani si sa il lase varf pe Eder. Eder castiga aproape toate duelurile aeriene cu Umtiti joaca bine si la firul ierbii si da golul decisiv. Umtiti care venea dupa meciul cu Germania in care Muller a fost inexistent in jocul aerian in fata lui Umtiti si foarte putin s-a vazut la firul ierbii. Lipsa de viziune a lui Low de a nu schimba un atacant(Muller) care a jucat slab pe parcursul turneului si a fost complet neutralizat de Umtiti a dus la o infrangere de putini preconizata a Germaniei.

california (349 comentarii)  •  11 iulie 2016, 19:08

''Nu umblu după paradoxuri, însă iau în calcul ideea că, pierzându-l pe Ronaldo, echipa lusitană a ieşit în câştig. În sensul în care, dac-ar fi rămas pe gazon, probabil că el ar fi confiscat majoritatea mingilor şi i-ar fi îndemnat pe ceilalţi să-i paseze din orice poziţie. Aşa, accidentarea lui i-a silit pe Nani et Comp. să se mobilizeze exemplar, să dea dovadă de concentrare şi vigilenţă maxime. '' sintetizat cum nu se poate mai bine; spre deosebire de mesi care trage echipa dupa el, ronaldo trebuie dus pe umeri de coechipieri, urmand ca el sa ia caimacul; la real madrid unde are pe cine sa-i aduca mingea pana in careu, e ronaldo; daca nu are insa pe cine sa-i aduca mingea, e un jucator sters; l-am urmarit in brazilia la CM si acum; cu el in formatie portugalia n-a stralucit in niciun meci; e interesant insa cum titlurile devin din ce in ce mai mult chestiuni circumstantiale; ma gandesc la jocul etalat de echipe ca italia, germania, spania sau chiar croatia; apoi vazind aceasta echipa a frantei, comparativ cu celelalte, te intrebi ce se intampla cu francezii aceia neaosi, mandri si aroganti, nu le mai place fotbalul, li s-a terminat singele din instalatie?...

Anonim (92 comentarii)  •  11 iulie 2016, 19:24

Pe langa vreo doi exegeti, care sunt de-a dreptul necrutatori cu autorul acestui text, s-a exprimat intr-o nota critica si un mare specialist intr-ale fotbalului, care considera drept foarte slab nivelul acestui campionat si al campioanei continentale. Acesta din urma a uitat de Grecia, care nu se poate compara niciodata cu Portugalia sub aspectul valorii campionatului si, mai ales, al jucatorilor? De asemenea, performantele cluburilor lusitane sunt net superioare celor din Grecia. Desi a jucat frumos in 1992 si a avut jucatori exceptionali de-a lungul timpului, nici Danemarca nu se poate compara cu Portugalia! Concluzia: pentru tot ce a ansemnat si inseamna in fotbalul european si mondial, Portugalia merita acest titlu, Cei care nu sunt de acord cu acest deznodamant au pierdut la pariuri sau au fost suporterii altor echipe! A

ovidiu_3003 (1630 comentarii)  •  11 iulie 2016, 19:26

CR7 a fost descoperit de Ladislau Boloni ...ma crezi ?

John (564 comentarii)  •  11 iulie 2016, 19:47

Succinta si buna analiza. Gerunziile o pigmenteaza dar ii obosesc pe cei neobisnuiti cu cititul.

Ion (77 comentarii)  •  11 iulie 2016, 20:28

Doamne....Credeam că după acest campionat nu mai vorbiți în veci de arbitraje...Auzi să comentezi de un henț de un fault mai grosolan cînd vorba dv. nu va deranjat meciuri cu goluri anulate,cu jucători băgați în spital...Nu erați dv.cel care ați debitat o nouă axioma în care Stanciu sau Chipciu simulează și veci nu trebuie să obțină 11 m?Nu dv. ați decretat după hentul lui Hora ,,arbitrii în roș -albastru,,?Uite că hentul lui Boateng a fost sancționat deși mingea venise și mai de aproape...Auzi face caz de un henț...

Niku (275 comentarii)  •  11 iulie 2016, 21:07

Bai est prost, nimeni nu face caz de arbitraj, ce draq nu mai intelegeti nimicuta, sunteti chiar batuti in cap. E o observatie corecta ca n-a dat fault si atat.

Decebalus per Scorilo (3 comentarii)  •  11 iulie 2016, 22:11

Sint uimit de cit de putin se comenteaza sau analizeaza intrarea lui Payet cu intentie practic ... criminala de a lovi, vatama, produce daune /durere = leziune serioasa la genunchiul sting, la piciorul de sprijin al lui Ronaldo. Payet a intrat cu viteza si elan in mod clar rau-intentionat, cu intentia de a produce vatamare corporala dura la genunchiul stationar al lui Ronaldo, alergind, venind in viteza, atacind un jucator in pozitie stationara, care tinea sau impingea mingea cu celalalt picior, in directie opusa directiei din care se "arunca" in el Payet. A fost evident ca Payet a incercat sa imbrace intrarea de a-i "rupe" genunchiul cu falsa tentativa cica sa atinga balonul, pe care nu avea nici o sansa sa il prinda sau impinga venind din partea cealalta. Payet a dovedit ca este un mardeias, un vagabond, un maidanez ordinar, a dovedit un caracter infect, josnic, de ticalos, practicind un atac "la om", nu la minge, a fost un atac intentionat, practicat miseleste, sub acoperirea unei intrari implauzibile la minge; acesti fotbalisiti profesionisti stiu bine unde sa loveasca ca sa produca daune/vatamare articulara serioasa, la punctul slab, la piciorul de sprijin, la articulatia genunchiului, lovitura a fost facuta CLAR cu intentie, a lovit cu Putere si venind in viteza (cu elan), FOLOSIND coapsa si genunchiul si tibia sa coseasca si sa rupa prin impact lateral, ligamentele sau/si meniscul DE LA genunchiul sting al lui Ronaldo. Ronaldo s-a prabusit imediat pe teren in agonie si durere evident foarte mare - la o asemenea "intrare" observind efectul asupra jucatorului lovit, arbitrii din zona, SAU CEI aflati cel mai aproape ar fi trebuit sa realizeze ca intrarea nu a fost nici inocenta, nici accidentala. Intrarea lui Payet a fost camuflata de acesta, mimind intrarea la minge, dar vazind ca mingea era pe partea cealalta si Ronalado se pregatea se paseze sau sa dribleze cu piciorul drept in directie opusa, nu avea nici un sens intrarea in forta si in viteza a lui Payet, cu exceptia cazului cind si-a luat elan sa loveasca in mod criminal/intentionat adversarul, omul ca sa il vatameze si scoate din joc. A fost un fault ordinar, tactic/strategic, in min 7-8, la mijocul terenului, la o faza stationara care nu ameninta echipa Frantei in mod deosebit, si nu justifica intrarea in viteza si in forta a lui Payet. Uitati-va la reluari si observati cum se arunca asupra lui Ronaldo venind in viteza cu tot corpul iar miscarea cu care il loveste la genunchi este prelungita si coordonata ca sa il loveasca din lateral cu coapsa. Din punct de vedere fizic si mecanic nu are sens daca s-ar fi aruncat cu adevarat la minge. Uitati-va si la figura lui plina de ura si de rautate cind cominte aceasta "intrare" de rupt ligamentele, precum si la mutra de nevinovat "mirat" cind camerele de luat vederi se lipesc pe fata lui dupa comiterea fault-ului, de altfel ramas nesanctionat! Scoterea celui mai bun jucator {sau valoros} de pe teren, in urma unei asemenea lovituri de vatamare corporala, intruneste toate criteriile unei "crime" premeditate: cui prodest?, de ce tocmai Ronaldo?, de ce la inceputul partidei?, de ce tocmai in finala Euro 2016?, de ce la o asemenea faza relativ neinteresanta si lipsita de pericol care sa fi justificat "urgenta" cu care Payet a intrat in el. Intreaga faza a aratat si mirosit urit, si a fost atit de evidenta infractiunea si premeditarea, in vazul a sute de milioane de telespectatori, sub lumina camerelor de luat vederi din diverse unghiuri, este greu de crezut ca cineva cu mintea limpede si capul pe umeri nu poate vedea cit de clar a fost premeditat /intentionat faultul/lovirea cu vatamare a lui Ronaldo in min. 8. Payet ar trebui investigat, sanctionat, amendat si suspendat pentru modul cum a lovit dar si dezvaluit/demascat ca un caracter oribil/infect prin felul in care a incercat sa mascheze miscarea de a-si scoate adversarul cel mai valoros din joc. Intrarea de a-i rupe genunchiul lui Ronaldo i-a iesit prea bine, si intentia de face rau s-a vazut prea bine prin urmarile ei. Asemenea trauma nu se produce accidental, s-a facut "cu program". Si pentru acest program rusinos si dezonorant, Franta a meritat sa piarda. Noi, publicul, am pierdut sansa unui show de calitate daca Ronaldo ar fi ramas pe teren. Portugalia a meritat sa cistige, luptind ca o echipa unita, a dovedit coeziune, mai presus de toate, dar si valoarea individuala a jucatorilor ei, mai ales cind a fost privata fiind de aportul celui mai bun jucator al ei scos in mod nesportiv de pe teren. Bravo Portugaliei!, jucatorilor, antrenorilor si huaaaa... Payet este un criminal de drept comun si merita doar dispret.

17 Nentori Tirana (871 comentarii)  •  11 iulie 2016, 22:18

Cam multi Andrei. Care o fi cel adevarat ? Ala eu, ala eu. Care or fi poastacii de serviciu angajati de geniile de la FRF ? Nimeni, desigur. Scuze Andreilor, nu ma refer neaparat la unul din Andrei, ma refer la barbati care au aparut de 3-4 luni si il critica pe domnul Ioanitoaia orice si oricum ar scrie. Chiar de-ar scrie ce-ar visa noaptea tot ar trebui s-o mai nimereasca citeodata. Dar si cind o nimereste si nu supara pe nimeni ... are „platfus“ la penita: „propune doar platitudini care mai de care mai sforaitoare si obosite“. Citesc de ani buni comentarii si va spun sincer ca n-am mai vazut asa ceva, sa apara sincronizati asa multi, cu comentarii putine si sa sustina aproape acelasi lucru, de multe ori fara legatura cu subiectul. Eu am o banuiala. --------------------- Daca madam Cocos a folosit postaci de ce n-ar folosi si Andrei Vochin ? Postacii lui sint cam subtiri, unii habarnisti care scriu fraze de scolari exact ca el in compunerile lui de doi lei. Leana era mai subtila, postacii ei subtili. Avea macar o calificare, inventivitate naturala si rezistenta ca Banel – e in singe. Da, nu-i usor sa fi exact sub chioru, eu am intrebat citeva pe centura si nici una n-ar fi fost in stare. Vochin insa nu are nimic, e subtire, l-a meditat mama degeaba, l-a bagat degeaba prin scoli. Nici nu vrea sa dea din prime. Postacii sint jalnici pentru ca sint de fapt el, mama, rudele, vecinii, unii meseriasi care-i mai repara un robinet si chibitii cu baston ori fara care stau seara pe banca si zice ei asa moale: „Ba tinere, parca te-am mai vazut pe undeva …“ Si incepe VoChin sa le explice gindirea lui pa piloane de le aude si baba lor inainte de culcare. Si ea, mai tinara, isi pune dimineata dintii, trece la computer si vorbeste cu baiatu din Spania si cind se scoala mosu o roga sa scrie si ea ceva la Ioanitoaia. Ca nu se poate. Ea scrie, sotia mai tinara si emancipata a lui Andrei. Pai era "unu" care credea ca Torje e stelist, "altul" era vizibil indragostita de Burleanu, ...

Andrei (276 comentarii)  •  11 iulie 2016, 23:06

@nentori: scurt, monser daca ma iubesti, scurt, ca deja citesc balarii de la Maestru, nu am nevoie si de sfertodocti in blana de intelectual sa pozeze in lup moralist stil roman foileton. Si asa bati campii ceva sinistru. Hai, te rog mult. Mersi.

Ion (77 comentarii)  •  11 iulie 2016, 23:07

@Niku Pînă să critici pe alții ar trebuii să ști despre ce este vorba...Hentul a fost numai că arbitrul a fluierat greșit... Probabil că erai de serviciu și ți-a scăpat meciul dar tot trebuie să comentezi,nu?

Mircea Ordean (4 comentarii)  •  11 iulie 2016, 23:14

Frumos zis, că fanfara cîntă doar pentru locul I... În rest, dincolo de ieșitul soarelui pe ulița cernită la 2004, aș mai spune că Germania a întrerupt blestemul ei negativ cu Italia, apoi francezii - tot așa - cu nemții, și finalmente lusitanii cu francezii. PS Impredictibilitatea acestui Euro a făcut - cred - toți banii...

AliBaba (223 comentarii)  •  11 iulie 2016, 23:21

Bravo 27 Nentori, bine gandit. Atat ca postacii nu il sperie pe dl Ioanitoaia, prea experimentat ca sa puna botul la niste atacuri clar regizate. Omul are valoare si nici nu ii baga in seama pe servanti.

ovidiu_3003 (1630 comentarii)  •  11 iulie 2016, 23:43

...nici nu credeam ca o sa castige Portugalia...speram ...dar nu credeam ...

Che Guevara (363 comentarii)  •  11 iulie 2016, 23:58

Maestre vezi ca ti l-au prins pe fratele Gino cu fals in acte, antedatari si legitimari ilegale. Campionatul trecut e compromis, finala cupei LPF la fel. Pe Iorgulescu il asteapta o demisie cu surle si trambite si ceva puscarie in celula cu Mitica de la Liga. Poate ne lasi cu Ronaldo si scrii despre mafiotii autohtoni, de Dambovita sau Giurgiu, dupa caz...

moro (1 comentarii)  •  12 iulie 2016, 5:18

Pt.Decebalus: "Noi, publicul, am pierdut sansa unui show de calitate daca Ronaldo ar fi ramas pe teren"... Am mai vazut show-uri cu Ronaldo in cel putin 4 meciuri la Euro, in 2 nu a ratat ocazia sa dea pe linga minge, a scapat printre degete titlul de ratangiul competitie, a fost castigat de alta petarda, Milic, de la polonezi...

17 Nentori Tirana (871 comentarii)  •  12 iulie 2016, 8:32

@ Andrei Intiu - ala care s-a demascat ! --------------------- te-ar iubi „unele“ dar nu pot de tine. Lalagiu – redau doar un sfert din Doct: substantiv mereu predicat, un simpatic in comparatie cu abjectivul Tuddy, care cind se uita in oglinda s-ar iubi singur daca ar mai avea ceva de apucat, asa ca … bine ca nu i-a taiat inca sotia si organu cu care poate vorbi. Inportant: EL se cara scurt. Si imprastiat. ---------------------- Scurt destul „iubi“ ?

Comentează