Ovidiu Ioaniţoaia

A vorbit şi a scris pentru milioane de microbişti, a crescut generaţii de ziarişti şi continuă să facă din jurnalism privilegiul de a fi sincer cu oamenii

Biografie completă Toate articolele
Cele mai noi articole de Ovidiu Ioaniţoaia
Dopaj la FCSB?!

Când scriam aici, colecția e martoră, că meciul FCSB-CFR va fi de 1 ori X, mă gândeam la forma deosebită a gazdelor, dar și la numeroasele absențe din formația clujeană, obligată să joace pe Arena Națională fără niciun atacant de […]

...

A greșit Rădoi?

Din fericire, acum, în ajunul „triplei” Macedonia de Nord – Germania – Armenia de la sfârșitul lui martie, lucrurile stau altfel. Dacă, luați-o ca glumă, deși nu-i cea mai bună, Chiricheș nu se reaccidentează, atunci e foarte posibil ca toți […]

...

Știre falsă

Când căruța părea să se fi împotmolit mai rău, consilierul președintelui Burleanu a venit la Telekom Sport cu o afirmație care a surprins în aceeași măsură în care a și bucurat. Conform lui Andrei Vochin, în ianuarie-februarie 2022, la etapa […]

...

Spre un caz Oct. Popescu?

Cu atât mai important cu cât puştiul de la FCSB, născut pe 27 decembrie 2002, va fi mezinul „tricolorilor” convocaţi la Euro 2021. Tavi ar mai avea două cicluri la tineret, încadrându-se în regula U21 din Liga 1 până în […]

...

A văzut pe dos!

Hotărât s-o împiedice cu orice preț pe CSA Steaua să promoveze, cunoașteți contextul, Gigi Becali nu s-a lăsat până nu și-a făcut numărul. A trimis la „satelitul” din eșalonul 3 nu mai puțin de 8 jucători din lotul folosit de […]

...

Defectul de a fi român

Atunci când afirm că salariul lui Lucescu e, păstrând proporțiile, sub nivelul pieței antrenorilor cu pretenții, mă refer la faptul că însuși Zenit i-a dat portughezului Andre Villas-Boas, predecesorul lui Mircea, 8,5 milioane pe an!

Permalink to Defectul de a fi român
marți, 24 mai 2016, 4:15

După ce a cucerit 22 de trofee cu Șahtior, firește că Mircea Lucescu și-a găsit imediat angajament la încheierea contractului cu echipa din Donețk. Între altele, a avut oferte tentante de la Zenit și Galatasaray, drept pentru care își propusese să se deplaseze mai întâi în Rusia și apoi în Turcia. Să cântărească și să opteze. Cum s-a înțeles din prima la Sankt Petersburg, a anunțat luni seara că nu mai merge să discute cu bașkanii. Suporterii lui Cim Bom și ziariștii turci nu și-au ascuns amărăciunea.

Luce m-a lăsat să înțeleg că pentru 2 ani de colaborare cu Zenit  va încasa 9 milioane de euro. Suma e uriașă dacă ținem cont, și de ce n-am ține?, de posibilitățile românilor, nimeni nu trebuie să-L mânie pe Dumnezeu! Altminteri, deși Lucescu va împlini 71 de ani pe 29 iulie, din care motiv rușii nici n-au agreat un contract mai lung, suma respectivă  rămâne surprinzător de mică prin comparație cu ce primesc antrenorii de top.

N-o să insist asupra recordmanilor în materie, listă ce începe cu Mourinho, căruia Man Utd îi va da 97 de milioane euro pentru 5 ani. Și pe care “diavolii” l-au blocat cu 5,1 milioane ca să nu semneze cu alt club! Practic, Mourinho, Guardiola (25 de milioane anual de la Man City), Ancelotti (14 de la Bayern), Klopp (14 de la Liverpool), Wenger (11 de la Arsenal) și alți câțiva “milionari” sunt cel mai bine plătiți dintre cel mai bine plătiți. Ba și recompensați cu o generozitate scăpată de sub control, exagerată, nesăbuită. Că doar niciunul dintre ei n-a descoperit nici focul, nici roata, nici America.

Atunci când afirm că salariul lui Lucescu e, păstrând proporțiile, sub nivelul pieței antrenorilor cu pretenții, mă refer la faptul că însuși Zenit i-a dat portughezului Andre Villas-Boas, predecesorul lui Mircea, 8,5 milioane pe an! Greu de explicat această diferență și dacă lusitanul, născut în 1977, a câștigat în 2011 cu Porto campionatul, Cupa Portugaliei și UEFA Europa League. Jos pălăria, atât că și Lucescu a câștigat titluri în România, Turcia și Ucraina, plus Supercupa Europei în 2001 și Cupa UEFA în 2009! Oricâte laude ar merita Villas-Boas, o diferență precum cea amintită nu se justifică.

Totuși, ar trebui să admitem că ea se justifică în contextul în care tehnicienii noștri nu-s apreciați în fotbalul occidental, a se citi competitiv, judecată căreia i se supune și Lucescu sr. Forțând nițel nota, a fi antrenor român e mai degrabă un minus, un dezavantaj, un defect. Exemplele în acest sens abundă.

Contra a fost trimis la plimbare de Getafe, pentru care jucase 5 ani, după doar 6 luni, în timp ce Espanyol Barcelona nu i-a prelungit contractul lui Gâlcă, deși salvase echipa de la retrogradare. Culmea ironiei, în locul lui Costel va veni Paco Jemez, care tocmai a căzut din Primera cu Rayo Vallecano, dar are calitatea de a fi spaniol! Numai numele lui Bölöni sună frumos în Vest, cu observația că mureșeanul e perceput mai mult ca antrenor francez ori ungur. În rest, colegii lui de breaslă români se simt la ei acasă în Golf sau în China, unde banii se văd cu ochiul liber, dar faima cu lupa!

Ne place, nu ne place, asta-i realitatea și nu prea ne putem mândri cu ea.

Comentarii (55)Adaugă comentariu

viorelu (113 comentarii)  •  24 mai 2016, 16:29

mentalitatea trebuie schimbata cu exemple. decat bani ii urez dlui Lucescu multa sanatate si putere de munca.

cristi (44 comentarii)  •  24 mai 2016, 16:30

Nicaieri in lume proprietarii unui produs nu il iproasca cu noroi.Asta faceti voi presa de la noi,intai murdariti si pe urma va intrebati de ce este ieftin.

Emilian (143 comentarii)  •  24 mai 2016, 16:31

Observatie corecta, cu precizarea ca eu vad un pic invers: salariul lui Lucescu e corect, in schimb cele mentionate (Mourinho, Guradiola etc.) sunt pur si simplu aberante, total nejustificate.

not (3 comentarii)  •  24 mai 2016, 16:34

Este simplu: Nea Mircea e bun sa creasca o echipa, nu sa castige trofee importante. Sper sa n-am dreptate, dar el nu e in stare satina un vestiar de vedete, asa ca Zenit va fi ultima statie pt el.

DODO (205 comentarii)  •  24 mai 2016, 16:41

nea Ovi, e diferenta intre r si rr. Toata viata ai fost avocatul Agentului 007 de la Șaptior.

Lucky (14 comentarii)  •  24 mai 2016, 16:44

E posibil ca de vina sa fie valoarea lui Lucescu si nu inchipuite persecutii date de calitatea de român. Pur şi simplu, nu esti asa cum crezi ca esti (tu sau rudele tale), ci asa cum te vad ceilalti. Iar pe Lucescu ceilalţi îl văd la 5 faţă de 9,5, cum îl văd pe Villas-Boas.

Sorin (13 comentarii)  •  24 mai 2016, 16:48

''sunt cel mai bine plătiți dintre cel mai bine plătiți.''

milo (6 comentarii)  •  24 mai 2016, 16:54

D-le Ioanitoaia, titlul e fortat. Si prost. Nu e un defect. E o consecinta. Cel putin in cazul de fata, cel al d-lui Lucescu. A stat in lumea a treia al fotbaluluiu, din care a facut bici cu bani plocon, la fel ca aia de prin Golf. E normal sa nu fie foarte apreciat salarial ca altii care s-au invartit prin campionate puternice, cu buget limitat, cu o idee de viitor. Acum s-a *** treaba si pe plan politic in Ucraina, patronul se va duce pe copca, romanul nostru paraseste corabia, se duce tot acolo unde intelege limba. In fine, inchei prin aceeasi rugaminte, asta daca mai tineti minte: ati putea scrie un articol fara proverbe? Nu de alta, dar sunteti obositor, zau asa.

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

tango (2 comentarii)  •  24 mai 2016, 16:56

corect comentariul lui Cristi; ne dam in gat urland cat ne tin bojocii(sau mai pe romaneste ne "***") pe unde apucam - vezi cazul ROU-Belgia- si apoi ne miram ca nu suntem respectati; O intrebare de o elementara simplitate/; cum vrei sa ne respecte altii cand noi nu te respectam pe noi insine??

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Andrei (276 comentarii)  •  24 mai 2016, 17:03

Un nou articol plin de platitudini, din ciclul "iarna nu-i ca vara", marca Ovidiu Ioanitoaia. Venerabilul domn nu ne spune absolut nimic interesant. Romanii sunt vazuti prost in vest. O descoperire de senzatie in 2016 care va lasa cititorii masca! D-l Ioanitoaia isi pipereaza platfusul de articol cu o comparatie intre mere si pere. Villas-Boas un antrenor portughez de nici 40 ani cu Mircea Lucescu, un dinozaur care a avut succes in lumea a doua a fotbalului, prin Turcia si Ucraina. Da, a castigat trofee continentale, jos palaria, dar de asta i-au si dat rusii milioanele alea. D-l Ioanitoaia ramane un salahor cinstit al cifrelor si documentarii, cu calitati de cronicar sportiv de anii 60-70, insa plictisitor in ce scrie cum rar s-a vazut.

genu (29 comentarii)  •  24 mai 2016, 17:11

Nici Mircea Lucescu nu e competitiv in Vest - ati uitat de cele 2 promovari si 4 retrogradari din Italia, la inceputul anilor '90, cand echipele sale erau invariabil ''persecutate'' cu goluri in prelungiri? Nu are nimeni nimic cu romanii, doar ca, deocamdata, n-au valoare pentru fotbalul mare. Vreti, nu vreti, evreul maghiar Stefan Kovacs a fost ultimul. Iar inaintea lui a avut o cariera prodigioasa alt evreu, Elek Schwartz, fostul varf al Ripensiei. Acestia mai erau si domni, veneau din alta lume. Tipi ''infailibili'', care dau vina pe jucatori dupa fiecare insucces, credeti ca ar putea antrena jucatori cu personalitate? Nemaivorbind de mitocani ingrozitori ce sparg cabina propriei banci in vazul a zeci de mii de spectatori siderati, in accese de furie iscate tot pentru alibiuri, ori de cei ce sar ca maimutele pe margine jucand paroxistic acelasi rol de cersetor de compensatii din partea arbitrului. Cine ar angaja asemenea specimene intr-o tara civilizata? Totul incepe de la educatie, nu de la romanitate. Pe urma, e vorba doar de valoare - atata meritam, de ''smecheri'' nu duce nimeni lipsa. Si pe vremuri ni se spunea ca Vestul nu ne place, ca nu ne vrea, etc. Pentru ca uitatul in oglinda e mai complicat.

vlad (34 comentarii)  •  24 mai 2016, 17:22

Diferenta este ca Villas Boas a antrenat si in Premier League.... si asta recent.

vlad (3 comentarii)  •  24 mai 2016, 17:24

Explicatii pot fi nenumarate !! Succesele lui Lucescu sunt incontestabile, insa s-au petrecut in spatiul balcanic si ex-sovietic. Rezultatele sale in fotbalul din vestul Europei, adica cel adevarat, sunt insignifiante !! Mai poate exista o explicatie cu privire la acest salariu de la Zenit. Se stie faptul ca Donetk,orasul echipei Sahtar, se afla de mult timp sub controlul fortelor pro-ruse, iar multi bani castigati de Lucescu se afla blocati in bancile din acesta zona !! S-ar putea ca puternicii vremii de la Gazprom, patronii lui Zenit, sa-i deblocheze aceste sume de bani, care astfel ar reintra in conturile lui Lucescu !! De ce nu ??

ovidiu_3003 (1630 comentarii)  •  24 mai 2016, 17:24

Este un antrenor de rang doi ...foarte bine platit ...titlurile cucerite in Orient si Est nu impresioneaza pe nimeni ...nu conving ...ca si cucerirea E.L. atunci cand nu erau asa multi bani in aceasta cupa...de ce n a cucerit o acum ?...ca a fost aproape ...e foarte bine platit pentru ce o sa i aduca lui Zenit .

ion ion (93 comentarii)  •  24 mai 2016, 17:26

nu sint putin bani.Nu trebuie sa uitati M .Lucescu este un antrenor de mina a doua european.Sigur ca la noi ar fi cel mai bun.Dar ce reprezentam noi in plan european? A treia urna valorica.Si asta spune mult.Asa si cu Lucescu.Unde a mai antrenat el? In ucraina turcia o escapada f.f.f scurta in italia facut pe baza de doar prietenie. Deci este un bun antrenor de lumea a treia a fotbalului hai si a doua dar la coada clasamentului.La asa valoare asa bani.Este f. mult pentru lumea noastra. nu se poate compara cu antrenorii din lumea intii a fotbalului pentru ca nu a antrenat NICIODATA pe acolo.Nici macar la liga a doua. De aici si diferenta.Logica as zice eu.

bigbear (42 comentarii)  •  24 mai 2016, 17:33

Sau poate pentru ca Lucescu nu a antrenat nici o echipa mare intr-un campionat puternic si vine dintr-un campionat slab unde e cel mai bun datorita banilor bagati in echipa. Boas a fost la Porto, a fost la Chelsea, are ceva in CV, pe cand Lucescu nu. Trofeele alea nu conteaza, sunt nivele diferite, asa si Olaroiu castiga in fiecare an cateva trofee, insa nu o sa ii faca oferte nici o echipa mare, gen Liverpool.

H (1 comentarii)  •  24 mai 2016, 17:33

Dle Ioanitoaia, uiti ceva, Zenit a terminat pe 3 si cred ca cei de acolo vor sa mai reduca din cheltuieli cu o echipa in care s a incestit mult si s a scos putin. Asadar si au luat un antrenor valoros, dar pe un buget mai redus. Aparent si bugetul de transferuri, ala de 60 promis, nu mi se pare asa exagerat ci mai degraba unul de austeritate, din moment ce ei in trecut au dat cam atat doar pe Hulk.

Mihai Coman (34 comentarii)  •  24 mai 2016, 17:39

Adevarul este ca in afara de Lucescu si Boloni nu avem alti antrenori care sa fi facut performanta in Vest. Echipele mari isi aleg antrenori cu palmares, care sa garanteze succesul, de aceea si ofera salarii mai mari antrenorilor de succes. Iar cluburile mari care desemneaza antrenori din randul fostilor jucatori (Barca- Guardiola-Luis Enrique, Real - Zidane, samd) le pun la dispozitie loturi de super clasa, astfel incat misiunea e mai usoara.

Andrei (7 comentarii)  •  24 mai 2016, 17:41

Un nou articol plin de platitudini, din ciclul „iarna nu-i ca vara”, marca Ovidiu Ioanitoaia. Venerabilul domn nu ne spune absolut nimic interesant. Romanii sunt vazuti prost in vest. O descoperire de senzatie in 2016 care va lasa cititorii masca! D-l Ioanitoaia isi pipereaza platfusul de articol cu o comparatie intre mere si pere. Villas-Boas un antrenor portughez de nici 40 ani cu Mircea Lucescu, un dinozaur care a avut succes in lumea a doua a fotbalului, prin Turcia si Ucraina. Da, a castigat trofee continentale, jos palaria, dar de asta i-au si dat rusii milioanele alea. D-l Ioanitoaia ramane un salahor cinstit al cifrelor si documentarii, cu calitati de cronicar sportiv de anii 60-70, insa plictisitor in ce scrie cum rar s-a vazut...

Calman Ferenc (1 comentarii)  •  24 mai 2016, 17:42

Aveti dreptate domnule Ioanitoia,dar aici e vina lui Lucescu dearece nu a cerut multi bani,Lucsescu este printre primi 15 antrenori din lume daca cei de la Zenit erau corecti ai plateau 8 milioane si le facea anual 100 miliaone ,eu as fi refuzát aceasta suma an locui lui Lucescu dar el este care decide .DAr o sa vedem peste un an cse va fi ?,cu domnul Luce

Stefan cel Mic (8 comentarii)  •  24 mai 2016, 17:46

Domnule Ioanitoaia.... Eu zic ca salariul negociat la 9 milioane de euro pentru doi ani este unul record pentru antrenorii din Romania. Daca ar fi putut lua mai mult... nu stiu... cred ca motivul nespus dar usor de intuit este varsta lui Mircea Lucescu si riscurile pe care patronii de la Zenit si le asuma in cazul in care ar putea aparea probleme de sanatate, Doamne fereste! .... Daca Mircea ar fi avut varsta lui Villas-Boas situatia ar fi stat altfel. Oricum este unul dintre cei 3 mai mari antrenori ai Romaniei alaturi de Ienei si Iordanescu, asta judecand doar prin prisma unor performante la nivel foarte ridicat... Cupa UEFA, Cupa Campionilor, aproape de semi-finale la campionatul Mondial din 1994.... E de apreciat realizarile lui la varsta la care majoritatea isi tin nepotii pe picioare si abia se misca din loc in loc....

Gabi (1 comentarii)  •  24 mai 2016, 17:47

Asa cum bine s-a subliniat anterior,daca nea Mircea lua o Europa League sau CL cu o echipa din vest acum avea salariul comparativ cu Guardiola,Klopp,etc...Oricum despre valoarea lui este un non sens sa discutam. Nea Mircea n-are egal in Romania. Pacat ca nu a mai dorit sa preia o data nationala. Dar banuiesc ca are motivele lui bine intemeiate.

ovidiu_3003 (1630 comentarii)  •  24 mai 2016, 17:52

Defectul de a fi antrenor de rang doi ...Mourinho e geniu ...ceilalti sunt antrenori de rang 1 ...Rusia e o tara imensa cea mai mare din lume cu bogatii ale solului si subsolului nemasurate si cu doar 16 echipe in prima liga ...nu stii cand miliardarii Rusiei se decid sa investeasca in fotbal si te pomenesti cu Rubin Kazan cum castiga campionatul ...sau cu Krasnodar ...juri matale cu sigurata ca o sa castige Luce campionatul ?...de ce sa l plateasca daca nu reuseste ?

coco (401 comentarii)  •  24 mai 2016, 17:57

@Andrei. Articolul e corect si curajos, dar pe tine te enerveaza pt ca tu le stii pe toate. Te crezi cel mai citit si mai cult dintre pamanteni. Esti un nimeni caruia nu ii place nimic si vrea cate o capodopera pe zi. E lumea plina de frustrati asa ca nu esti singur. Din cauza unor "pretentiosi" ca tine nu ne dezbaram de vechile mentalitati.

A.M. (10 comentarii)  •  24 mai 2016, 18:00

Dl. Ioanițoaia, de ce nu faceți Dvs. și un clasament cu antrenorii de 70+ ani și câștigurile pe care aceștia le au pe la cluburile la care activează? C-aș fi curios unde se plasează Mircea Lucescu într-un astfel de clasament. Ideea e că vârsta domniei sale devine un inconvenient din ce în ce mai important. (Nu a ratat Șahtior calificarea-n Champion's League când cu problemele medicale ale lui Lucescu? Parcă era imediat după câștigarea cupei UEFA, când Timișoara lui Sabău i-a eliminat.)

Abcde (206 comentarii)  •  24 mai 2016, 18:12

Bine pusa problema chiar daca mai veche. Nu va luati dupa genii ca Andrei.

RapidCrîngași (167 comentarii)  •  24 mai 2016, 18:37

Așa și este Dle. Ioanițoaia , Mircea Lucescu plătește tribut faptului că sa născut în România și asta o știe toată lumea. Lucescu este DE DEPARTE cel mai bun antrenor pe care la avut România vreodată și în mod CERT în TOP ZECE MONDIAL.. Un Rafa Benitez , un Andre Villas-Boas ... hai să mă opresc aici... sunt SUB Mircea Lucescu cu cîteva clase ca antrenori , numai că nu au avut "norocul" de a se naște... "la noi".

citanul (2118 comentarii)  •  24 mai 2016, 18:53

Maestre, la ingineri e la fel? Ca ma bate un gind..... :) In rest, cit vreti sa plateasca esticii? Mai mult nu au, sa fim totusi realisti!

Dragos (37 comentarii)  •  24 mai 2016, 19:28

Dl Ioanitzoaia *** va si exprimati gresit. Nu e "drept pentru care" e "drept care". Apoi ce argumentatzi e lipsit de sens si logica. Vorbitzi despre cat sta un roman la un club sau cu cat e platit. Le amestecatzi, plus ca suntetzi imprecis, Contra a plecat de la Getafe ca sa ia clubul bani buni de la chinezi, eu asa am intzeles din gsp, dvs shtitzi altceva? V-ati intrebat daca antrenorii nostriau sau nu valoare? Poate nu au. Nu ca sunt romani, poate chiar u au valoare. Sa va intreb cand au fost pusi la Getafe si Espanyol, Contra si Galca ce nationalitate aveau? Sa va mai amintesc de Lucescu la Inter? Suntetzi un pic cam caduc, desuet, depasit, etc. punetzi dvs. 100 de ajective ca vad ca nu mai asa stitzi sa scrietzi. Pacat ca nu gasitzi niste editorialisti mai tineri cu o privire mai proaspata a fenomenului. Noapte buna!

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

ovidiu_3003 (1630 comentarii)  •  24 mai 2016, 19:32

Eu n am incredere in Lucescu ...ma si mir ca rusii de la Zenit l au angajat ...probabil nu mai vor sa bage bani in fotbal si le trebuie cineva pe care sa arunce vina ...cineva batran ...

ALIN (626 comentarii)  •  24 mai 2016, 20:21

Cand citesc *** ca Dragos care dau ochii peste cap si il invata pe profesorul Ioanitoaia sa scrie, imi vine sa vomit. Dar sunt din ce in ce mai multi fandositii care nu isi vad lungul nasului.

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

antonela (911 comentarii)  •  24 mai 2016, 20:26

Titlul dvs actual ma ingrozeste la propriu. Daca n-as trai in Franta de multi ani, probabil ca as crede manipularea subtila pe care o strecurati in acesta. Romanii care lucreaza aici, indiferent de studiile pe care le au din tara, sunt foarte apreciati si admirati, pe alocuri chiar invidiati. Asa ca va rog frumos nu mai invatati copilasii care va citesc cum ca romanii sunt discriminati in vest, ca nu e deloc asa.

Stefan (59 comentarii)  •  24 mai 2016, 20:39

Daca a fi roman este o problema ca sa fii platit bine, asta e o intrebare buna. In primul rind, e vorba de un vagon de bani, pentru majoritatea oamenilor, in general. In al doilea rind, in sportul de azi, veniturile sint incredibile, pentru ca aduc "circul" la public. M-as intreba citi bani face un antrenor ca Daren Cahill, din tot ce face, comentarii TV, antrenor, etc. Probabil ca nu face cit Lucescu, si e mai cunoscut, cred, dar poate gresesc. Nu e roman. CEO-ul companiei Air Canada, Rovinescu, care e roman de origine, nu face atitia bani, dar nu il intreaba nimeni daca e roman. La 71 de ani, poate cei care l-au angajat pe Lucescu, au facut un pro-rata cu virsta si cit mai antreneaza.

50bani (4 comentarii)  •  24 mai 2016, 21:05

Mai conteaza daca ia 9 sau 99?

Dragos C (78 comentarii)  •  24 mai 2016, 21:14

Ma uit pe cateva comentarii si ma pufneste rasul: unii spun ca Lucescu este antrenor de mana a II-a in Europa, ca Guardiola este geniu etc... Iata ca Barcelona a castigat CL si cam tot ce se putea in Spania si fara Guardiola! Ceea ce inseamna ca echipa respectiva este fabuloasa, nu antrenorul! Iar echipa a fost formata de Rijkaard, nu de Guardiola, ca sa nu zic ca a fost facuta la sfaturile regretatului Cruyff... Iata ca la Bayern nu a mai reusit nici macar o finala europeana!.. Fratilor, cu investitii de SUTE de milioane de euro pe an, orice antrenor decent face performanta! Cand il ai pe Ronaldo, Balle, Benzema, Sergio Ramos, Marcelo, Modric, Kroos, sau Isco in echipa, chiar si un incepator in alte antrenoratului, ca Zidane, poate ajunge in Finala CL, iata! La fel si cand ii ai pe Messi si ceilalti de la Barcelona!.. Aceste echipe fac achizii de SUTE DE MILIOANE in fiecare an! Cand nu ai jucatori, chiar daca te cheama Van Gaal sau Hiddink, nu prea poti sa te pui cu echipele celelalte, chiar daca ai avut si tu buget de zeci de milioane, dar nu de SUTE de milioane! Lucescu este un antrenor mult mai bun decat foarte multi dintre cei enumerati mai sus, dar nu a avut decat o singura data norocul sa antreneze o astfel de echipa si, din cauza lui Taribo West, dar si a altora, precum Ronaldo (brazilianul) a fost nevoit sa plece. Nu din lipsa de valoare, ci pentu ca vedetele de atunci ale lui Inter se credeau mult superioare unui antrenor din Romania! Pentru ca, nu-i asa, cine este Romania in lumea fotbalului???? Portugalia i-a dat pe Ronaldo, Eusebio, Figo sau Rui Costa. Romania pe cine a dat? O sa-mi spuneti ca l-a dat pe Hagi, dar Hagi a fost rezerva la Real Madrid si Barcelona! Niciodata n-a fost vedeta in vest! A fost vedeta la Steaua si Galatasaray, adica tot in est, iar de castigat a castigat doar o Europa Legue si o Super Cupa a Europei cu Dinamo Kiev... adica tot est!.. Romania in fotbal este o tara mult mai slab cotata decat multe dintre natiunile Africii, precum Ghana, Nigeria, Camerun, Coasta de Fildes etc... Asta nu inseamna ca are antrenori slabi! Are cativa antrenori foarte buni, in frunte cu Lucescu, dar antreneaza echipe cu bugete mici (fata de cele din Spania, Anglia, Franta, Italia, Germania) sau echipe de amatori, precum cele din Golf. Chiar si daca Lucescu va avea un buget asemanator cu al lui Real Madrid, faptul ca va evolua intr-un campionat slab, mult sub cel al Spaniei, Angliei etc si datorita mentalitatii estice a jucatorilor si conducatorilor rusi, va fi foarte greu sa reuseasca performante notabile la nivel european! Asa este: defectul de a fi roman! Toti cei care au lucrat in vest, cunosc acest sentiment!..

Alex One (161 comentarii)  •  24 mai 2016, 21:48

Mortale comentarii, multi din cei ce isi dau cu parea se bucura cand au de-o bere-doua dar judeca milioanele lui Mircea Lucescu, ca asa-i romanul,priceput. In general nimeni nu ofera in niciun domeniu mult mai mult decat ai avut. Daca Lucescu venea de la 5 miloane sigur primea intre 6 si 9 dar avand 3 sau 3,5 i s-a dat conform practicii general valabile oriunde in lume. Sigur,Lucescu putea sa refuze. Daca avea staif !

Alex One (161 comentarii)  •  24 mai 2016, 21:48

Mortale comentarii, multi din cei ce isi dau cu parea se bucura cand au de-o bere-doua dar judeca milioanele lui Mircea Lucescu, ca asa-i romanul,priceput. In general nimeni nu ofera in niciun domeniu mult mai mult decat ai avut. Daca Lucescu venea de la 5 miloane sigur primea intre 6 si 9 dar avand 3 sau 3,5 i s-a dat conform practicii general valabile oriunde in lume. Sigur,Lucescu putea sa refuze. Daca avea staif !

meron (28 comentarii)  •  24 mai 2016, 21:53

Buna seara! Domnule Ioanitoaia, mioritic articol ati mai scris. Puteati sa faceti comentarii de culise, doar daca ati fi fost acolo. Nu cred c-ati participat. Si chiar daca, sa spunem, v-ar fi luat Lucescu la negocieri, nu ati fi putut devoala continutul si desfasurarea negocierilor. Nu, cel putin, in aceasta etapa a semnarii contractului. Ati realizat un articol cu un mesaj care din nou, am observat, a divizat in tabere cititorii blogului personala si a ziarului condus de dumneavoastra. Injura multi cititori pe Lucescu, pe antrenorii romani, pe ziaristi. De ce? Deoarece rationamentul a fost defectuos. Zicerea lui Iisus ca: "Cine seamana vant seamana furtuna" se adevereste si in cazul felului in care ati ales sa faceti, in ultimii ani, jurnalistica sportiva. Din orice subiect, oricat de minor, creati un subiect de scandal. Ati fundamentat un rationament pe o ipoteza falsa: Zenit, club din Est, nu plateste antrenorii cu salarii exorbitante ca si cluburile bogate din Vest. Nu va fi egalitate pentru ca nu este egalitate. Nu este nici la nivel cultural, nici la nivel profesional, nici la nivel economic. N-a fost niciodata. De ce au emigrat intotdeauna oamenii de la Est catre Vest si nu invers? Pe ce s-au bizuit majoritatea emigrantilor? Pe experienta, pe calitatile si curajul lor. Vestul s-a dovedit a fi in mii de ani, scena de selectie a valorilor de acolo si ale veneticilor estici. Barcelona, real, sau manchester, vor plati mai mult pentru un antrenor, ca si pentru un jucator pe care si-i doresc decat cei din Est. Stiati asta domnule Ioanitoaia? Da. Sigur da. De ce ati mai pus-o pe tapet? DOMNUL LUCESCU, ESTE RESPECTABI? N-ati subliniat asta, in acest articol. Domnul Lucescu a adus in fotbalul romanesc conceptul de fotbal orientat spre rezultate. El a adus speranta ca suntem la fel de buni ca cei din Vest, doar ca trebuie sa fim ORGANIZATI. De la Lucescu s-a invatat procesul de organizare in fotbalul romanesc. Amintiti-va cum spunea in anii '80: "ca este sarcina lui sa aduca echipa pana la 20 m de poarta adversa si ca apoi, harul atacantilor face diferenta." Cati antrenori din generatiile care au venit dupa dumnealui, au reusitele dumnealui, macar in parte? Cati au construt echipe? Cati au promovat jucatori, si daca da, cati jucatori? Va aduceti aminte cum l-a reabilitat pe Camataru, cel care apoi a inscris pe Wembley dupa o cursa de 40 de m, unde Hagi a avut doar doua bare? Toti microbistii din tara, radeau de Camataru pana sa vina Lucescu selectioner, pe cand avea doar 38 de ani. A reabilitat un mare fotbalist, si nu doar pe el ci pe intreaga echipa nationala.. Castigurile pecuniare credetei ca intereseaza astazi pe Lucescu sr? Nu. Faima il intereseaza. Castigurile ii intereseaza cu precadere, pe cei de 20-35 de ani. Apoi se instaleaza nevoia de calitate a vietii si cea profesionala.. Dupa 50-60 de ani multi privesc catre mesajul pe care il lasa in urma. Lucescu doreste sa performeze, inca. Fiti convins ca are un mare OFF ca nu a fost un Wenger, omonimul sau ca si filozofie de la Arsenal. Lucescu va fi asa cum il stim, un deschizator de drumuri. Cati dintre cei din generatiile mai tinere au capacitatea sa il umeaze? Antrenorii romani spuneti ca sunt catalogati ca fiind romani, care isi gasesc gloria financiara in Desert. Presa condusa e dumneavoastra a fost dispusa sa descoase sau sa urzeasca cele mai ale dracului intrigi, secrete, despre antrenorii romani, sa le umbreasca reusitele si apoi sa se mire de o maniera "perversa" cum ca vezi doamne, strainii ne descalifica pe considerente de nationalitate, si nu pentru ca ne defaimam singuri. Spuneti ca noi romanii suntem tratati urat. Defetism. NUUU. Esti tratat in functie de calitati si non calitati. Domnul Lucescu nu este tratat la nivelul la care a ajuns dumnealui dupa nationalitate, sau dupa ce crede o natie despre alta natie. Lucescu este un brand. Mai bun sau rau, dar a dovedit calitatile dumnealui. Bani mai putini decat Villas Boas. SI? Stiti termenii negocierii? Sa construiti un asa rationament plecand DOAR de la asa o diferenta eu unul am fost dezamagit. Nu stim nimic nici de programul Zenit pentru urmatorii 3 ani nici despre cerinte si nici despre atributii. Ati prezentat o schema simpla si ati instigat automat, ca si cum opinia publica si dumneavoastra ar fi avut un titlu de glorie ca domnul Lucescu ar fi semnat la 71 de ani un ditamai contractul si noua ne-ar fi crescut valoarea Doar pentru ca suntem conationali cu dumnealui. Sunt sigur ca este un articol privit cu deoasebita condescendenta de insusi Mirce Lucescu. Pentru faptul ca ati construit unui profesionist in fotbal, prin articolul dumneavoastra, o imagine atacabilla, si care, s-a observat, a fost imediat atacata, va depunctez ca cititor al articolelor dumneavoastra. ROMANIA, FOTBALUL ROMANESC vor continua sa dea, asa cum a facut-o constant, valori europene, mondiale. Avem nevoie de administratori ai fenomenului si formatori de opinie. Mai sunteti domnule Ioanitoaia capabil sa coagulati eforturile in jurul unui fenomen pe care cu toti il iubim?

Dilimache (657 comentarii)  •  24 mai 2016, 21:57

Pana si la un articol corect si la obiect apar tot felul de doctori in fotbal care nu prea stiu sa scrie si isi dau cu parerea aiurea!

ZONA MAGHERU (166 comentarii)  •  24 mai 2016, 22:21

Eu am un prieten bun (virtual) care fix dupa 26 de ani s-a hotarit sa o termine cu Romania . Definitiv . Romania a fost puternica numai pe vremea comunistilor . Dobrin a fost curtat de Real . Dumitrache de Juventus , Balaci de Milan , Hagi a imbracat tricoul realului si al barcelonei . Apoi a mai mers din inertie citiva ani dupa care " s-a topit" .

dumitru (1 comentarii)  •  24 mai 2016, 22:42

Maistre, ca vechi si necondiţionat avocat al lui Lucescu aveţi dreptate.Numai că este, totuşi, vorba de valoare şi o mică de tot nuanţă. Unde şi când a demonstrat aşa ceva în Vest protejatul dvs? În fine, aş mai face o remarcă legată de avocatul gramaticii române. Corect este "cei mai bine plătiţi" şi nu "cel mai bine plătiţi", dat fiind că acordul se face la plural.

Citanul (2118 comentarii)  •  24 mai 2016, 23:16

@meron, jos palaria pentru disertatia dumneavoastra! Retin afirmatia ca Mircea Lucescu este, in primul rand, CONSTRUCTOR de echipe. Asta stie sa faca cel mai bine, asta-i place sa faca, si asta va face cu siguranta si la Sankt Petersburg. Pentru domnia sa si la varsta domniei sale nu conteaza nici banii, dar nici faima sau puterea. In opinia mea, ce conteza cel mai mult e sa-si dovedeasca siesi ca poate construi sau re-construi o echipa de fotbal, asa cum a facut-o pe vremuri cu Corvinul Hunedoara din care s-a structurat baza generatiei de aur a fotbalului romanesc. Si tot asa cum a facut-o recent in Ucraina, dupa ce a lasat in urma un Istanbul care plange la propriu dupa domnia sa, si e in stare sa-l venereze precum pe marele Gica Hagi. Mircea Lucescu e un om special, de legenda, care poate fi chiar un excelent model pentru tinerii ce vor sa faca o cariera de antrenor de fotbal. In consecinta, nu pot decat sa ma bucur ca presa, Dl. Ioanitoaia in particular, il rasfata din cand in cand cu articole inspirate precum cel de fata.

Raison (27 comentarii)  •  24 mai 2016, 23:25

@ Dragos : de ce incerci sa minimalizezi performantele unor conationali ? Adica o supercupa a Europei nu are valoare pentru ca a fost castigata impotriva unei echipe din EST ? Tu stii cine era Dinamo Kiev la momentul ala ? Vai de capul tau ! Cu Valeri Lobanovski antrenor si o echipa bazata pe jucatori de la Dinamo ( nu-i mai numesc,te las sa faci un research , poate inveti ceva ) URSS a jucat finala campionatului european anul urmator . Si daca tot te apuci de research vei mai afla ca Hagi a castigat DOUA supercupe ale Europei ,cea de-a doua impotriva unei eghipe NUDINEST , te las sa o afli si pe asta iar la finalul research -ului , ca pedeapsa , sa gasesti UN SINGUR MECI in care Gheorghe Hagi a fost rezerva la Real Madrid . Si pentru ca inchei cu "defectul de a fi roman " cunoscut de cei care lucreaza in vest , tin sa iti aduc la cunostinta ca unii romani habar nu au de el , mai mult , cunosc sentimentul CALITATII de afi roman , 1d10tu dragu

coco (1 comentarii)  •  25 mai 2016, 0:04

"Defectul de a fi roman" este al autorului articolului. Acel tip de roman frustrat si invidios care nu poate sa discute decit despre cit cistiga un Lucescu sau o Halep, sa nu ii citez decit ei ca reprezentanti ai celorlalti romani care au un talent pe care l-au descoperit si dezvoltat in principal prin munca, romani talentati si recunoscuti pe care acel roman "frustrat" ii aduleaza nesincer cand fac performanta si ii improasca sincer cu noroi in ei cind au perioade de feblete. Deci este treaba noastra cit cistiga Lucescu ?

Matei (93 comentarii)  •  25 mai 2016, 0:12

Dumitre, daca nu stii abtine-te. Corect e asa cum scrie Nea Ovi , nu cum zici tu. Incearca sa te informezi in loc sa vorbesti aiurea.

Cotofana Danut (11 comentarii)  •  25 mai 2016, 0:30

Respectul cuvenit ,acestui om,care a avut mereu in gand sa formeze jucatorii,apoi echipe.Acestui mare antrenor roman MIRCEA LUCESCU.ii doresc sanatate,putere de munca si cred ca va avea rezultate la noua echipa.

Cristian (82 comentarii)  •  25 mai 2016, 0:47

Excelent comentariu dl Ioanitoaia. Super adevarat. Multumim!

Andrei (7 comentarii)  •  25 mai 2016, 5:39

@ Matei: esti platit cu ora sau cu postarea?

claudiu (3 comentarii)  •  25 mai 2016, 7:52

Antrenor valoros,caracter indoelnic!!!Am crezut ca la apus de cariera va pune si el umarul la redresarea fotbalului romanesc,acel fotbal care pana si pe el la format!!! Daca sa vandut ieftin,sa vandut la rusi,acolo unde daca nu faci performanta in europa,ai scuza ca te lasa imperialisti occidentali sa castigi!!!Cu tot frigul din Sankt Petersburg,trebue sa recunoastem ca e un loc caldut!!! Da poate asta e defectul de a fi ROMAN,raportam totul la bani si suntem geniali in a inventa scuze!!!

sherlock (2 comentarii)  •  25 mai 2016, 8:14

@Emilian (24 mai 2016, 16:31): Si eu am aceeasi parere ca tine.

Comentează