Ovidiu Ioaniţoaia

A vorbit şi a scris pentru milioane de microbişti, a crescut generaţii de ziarişti şi continuă să facă din jurnalism privilegiul de a fi sincer cu oamenii

Biografie completă Toate articolele
Cele mai noi articole de Ovidiu Ioaniţoaia
Dopaj la FCSB?!

Când scriam aici, colecția e martoră, că meciul FCSB-CFR va fi de 1 ori X, mă gândeam la forma deosebită a gazdelor, dar și la numeroasele absențe din formația clujeană, obligată să joace pe Arena Națională fără niciun atacant de […]

...

A greșit Rădoi?

Din fericire, acum, în ajunul „triplei” Macedonia de Nord – Germania – Armenia de la sfârșitul lui martie, lucrurile stau altfel. Dacă, luați-o ca glumă, deși nu-i cea mai bună, Chiricheș nu se reaccidentează, atunci e foarte posibil ca toți […]

...

Știre falsă

Când căruța părea să se fi împotmolit mai rău, consilierul președintelui Burleanu a venit la Telekom Sport cu o afirmație care a surprins în aceeași măsură în care a și bucurat. Conform lui Andrei Vochin, în ianuarie-februarie 2022, la etapa […]

...

Spre un caz Oct. Popescu?

Cu atât mai important cu cât puştiul de la FCSB, născut pe 27 decembrie 2002, va fi mezinul „tricolorilor” convocaţi la Euro 2021. Tavi ar mai avea două cicluri la tineret, încadrându-se în regula U21 din Liga 1 până în […]

...

A văzut pe dos!

Hotărât s-o împiedice cu orice preț pe CSA Steaua să promoveze, cunoașteți contextul, Gigi Becali nu s-a lăsat până nu și-a făcut numărul. A trimis la „satelitul” din eșalonul 3 nu mai puțin de 8 jucători din lotul folosit de […]

...

Târguială cu legea!

Provocată de moartea dinamovistului Ekeng, tristeţea ultimelor zile a fost îndulcită de triumful handbalistelor de la CSM Bucureşti, care au cucerit Liga Campionilor. Succes cu atât mai demn de respect cu cât echipa Primăriei Capitalei a triumfat la prima sa […]

Permalink to Târguială cu legea!
miercuri, 11 mai 2016, 10:37

Provocată de moartea dinamovistului Ekeng, tristeţea ultimelor zile a fost îndulcită de triumful handbalistelor de la CSM Bucureşti, care au cucerit Liga Campionilor. Succes cu atât mai demn de respect cu cât echipa Primăriei Capitalei a triumfat la prima sa participare în competiţie, ba şi în capătul unui turneu găzduit de Budapesta, oraş în care una dintre cele 4 finaliste, Gyor, s-a simţit ca şi acasă.

Luând în calcul că voleibalistele aceleiaşi asociaţii au luat recent Challenge Cup, al treilea trofeu în ierarhia continentală, altă noutate absolută pentru România, deducem că CSM Bucureşti, deşi înfiinţat abia în 2007, e pe punctul de a deveni cel mai important club din sportul tricolor actual. Dacă n-a şi devenit.

Cum CSM e subvenţionat de Primăria Bucureştiului, care va aloca în 2016 circa 3 milioane de euro handbalistelor şi un milion voleibalistelor dintr-un total de 10 milioane, ziarul „Naţional” s-a referit ieri la „Primii bani publici care fac performanţă”. Sigur că, în stilul nostru de a căuta noduri în papură, unii vor strâmba din nas că echipa de handbal e antrenată de un danez şi că în mod obişnuit 5 dintre cele 7 titulare ale ei sunt străine! Asta nu schimbă însă datele problemei, iar observaţia colegilor de breaslă rămâne în picioare: CSM a meritat sumele primite. Ele au produs victorii şi bucurii. Au dat roade.

Lărgind cadrul discuţiei, lucrurile par însă să se complice. Parcă nu mai ştiu, cel puţin eu, ce e voie şi ce nu. Unde începe legalul şi unde se termină el. Când însuşi preşedintele Iohannis a invitat-o prompt la Cotroceni pe noua campioană a Europei, triumful ei trebuie legat, obligatoriu, de sprijinul financiar oferit de Primăria Capitalei. Reiese că aceasta are dreptul de a investi în handbal, în volei şi nu numai, dar se ridică legitim întrebarea dacă şi alte primării beneficiază de acelaşi statut ori ele forţează nota şi riscă băgând bani într-o echipă ori într-alta?! Nu-i uşor de răspuns la chestiunea asta, ca şi la aceea de ce în alte ţări, în Franţa, de pildă, municipalităţile pot investi, iar la noi nu?!

Cu precădere cluburile de fotbal se confruntă cu mari probleme, unele de natură penală, din pricină că sunt, mai degrabă au fost, subvenţionate de organele locale. La Ploieşti, Tg. Mureş, Timişoara, Baia Mare, Iaşi, etc., consiliile municipale ori judeţene, strânse cu uşa, se feresc să mai dea bani, refuz ce ameninţă cu desfiinţarea până şi formaţii cu renume, cu tradiţie.

Nu mă declar împotriva acestei practici. Din contră, cred că e normal ca o comunitate să sprijine sportul, în măsura în care ea consideră de cuviinţă şi reprezentanţii săi votează. Totodată, nu mi se pare logic ca dreptul de a investi să fie condiţionat de performanţă, să fie socotit în regulă clubul cu rezultate şi în culpă, suspectat de fraudă, de deturnare de fonduri etc., cel care n-a obţinut-o, gen Voluntari sau Chiajna. Tocmai pentru că nu mai disting, oare numai eu?, albul de negru şi, mai ales, ce le diferenţiază, atât Legea sportului, cât şi cea a sponsorizării ar trebui grabnic revizuite. Confuze şi incomplete, ambele sunt interpretabile şi la amândouă se cere urgent umblat.

Comentarii (42)Adaugă comentariu

Liviu Dragnea (48 comentarii)  •  11 mai 2016, 11:03

Cand Bayern, Real, Barca, MU, etc., castiga CL, ia cineva la numarat cati nemti, spanioli, englezi sunt in echipele respective. Nu, doar se adauga la numarul cupelor castigate pana atunci. La decima, pentru Real, etc.

adenauer (8 comentarii)  •  11 mai 2016, 11:12

Ca sa vezi de ce nu poate dormi linistit dl Ioanitoaia... Domnia sa ar dori ca si fotbalul autohton sa beneficieze de aceleasi sponsorizari din partea primariilor. Dl Ioanitoaia se face ca uita de marile hotii si tunuri financiare din fotbalul romanesc. Atat ar mai trebui sa bagam banii publici in fotbal. Se vede ca performanta CSM-ului nu a cazut bine celor care se invart in cercurile fotbalistice romanesti. Pai FCSB are un buget de sase - sapte ori mai mare decat al echipei de handbal feminin CSM Bucuresti. Si ce rezultate a obtinut pe plan european? Nici macar o victorie de palmares. A fost rasul Europei fotbalistice. Cauza? Amatorism la toate nivelurile clubului, spoiala fotbalistica a antrenorilor si jucatorilor si aroganta prosteasca. Dar in schimb au salarii la care fetele din handbal nici macar nu viseaza desi, ca valoare sportiva, surclaseaza orice fotbalist roman. Daca dl Gheorghe Becali doreste sa arunce in continuare banii pe fereastra la FCSB este dreptul dansului. Banii publici trebuie investiti in proiecte care aduc faima Romaniei si bucurie locuitorilor ei. Adica in handbalul feminin, volei feminin, gimnastica feminina, tenis de camp feminin, judo feminin, canotaj, sporturi de contact.

Ionica (5 comentarii)  •  11 mai 2016, 11:12

Din ce vad eu, nu e vorba de faptul ca primaria X sau Y au dat bani anumitor sectii sportive. Problema pe care si DNA o vede e ca prin astfel de manevre banii de fapt sunt spalati si nu au legatura cu investitiile in sport. Pe de alta parte, poate ca n-ar strica un mini referendum per oras cand o primarie hotaraste sa arunce milioane de euro pe sport. Eu personal nu votez un primar pentru a-mi castiga Champions League la handbal. Am alte asteptari de la el.

io (2 comentarii)  •  11 mai 2016, 11:16

cupa liceelor, la Targu-mures, cu 10 la suta bani suplimentar pe ASA, pentru cumparare de sute de echipamente Joma. 100.000 de euro si copiii nu si-au primit banii pentru locurile 1(15.000 lei!). furt pana la capat! cupa coca-cola e la nivel national si costa infinit mai mult, diferenta intre hotia din banii publici si sponsorizare privata

io (2 comentarii)  •  11 mai 2016, 11:17

infinit mai putin costa coca-cola, rectificare!

Valentin (1 comentarii)  •  11 mai 2016, 11:19

Nea Ovidiu, înţelegem şi noi diferenţa dintre cluburile private ( Petrolul, Poli, ASA) sponsorizate de primării şi cluburile de drept public (CSA Steaua, CS Dinamo, CSM) care sunt DEŢINUTE de ministere sau primării?

utraian (123 comentarii)  •  11 mai 2016, 11:22

Stati linistit, deja au aparut destule voci care contesta cheltuirea banilor publici, chiar si la CSM, chiar si dupa o asemenea performanta. Pentru ca, asa cum ne-am obisnuit la noi tot ce-i bun trebuie sa dispara, nu m-ar mira sa se aleaga praful si de echipa asta. Intr-adevar au fost cheltuiti bani publici, si nu putini, dar au fost cheltuiti "cu cap" , au fost adusi oameni de valoare incepand cu antrenorul si terminand cu aceste jucatoare DEOSEBITE. Zilnic vedem pe ce tehnologii inutile se arunca banul public, vedem primari spagari, care au impanzit puscariile, vedem ca pana si norii de grindina rad de fraierii de la sol, care au cumparat aparate si rachete, dar nu le pot folosi ca nu au acte. Daca s-ar face un calcul la sumele irosite in tara asta am face cu totii infarct si n-am avea sanse sa scapam, pentru ca ambulanta are defibrilator fara baterie. Toate site-urile de sport , inclusiv al EHF, sunt uimite de aceasta performanta. S-au cheltuit milioane pe o echipa de invingatoare, iar pentru prima data dupa mult timp, am putut vedea o echipa romaneasca careia sa nu-i tremure picioarele impotriva unor adversare mai bine cotate si care jucau si acasa. Felicitari tuturor de la CSM, mai ales celui-celor care au gandit proiectul!

gheorghe (7 comentarii)  •  11 mai 2016, 11:32

Nu doar in Franta municipalitatea sustine sportul, ci si in tarile nordice. Daca va uitati atenti pe tricourile de joc ale echipelor nordice, o sa vedeti cate reclame au pe ele, asta pentru ca echipele nordice sunt sustinute de municipalitatile locale, au multi sponsori locali si (in Romania nu stiu daca se practica asa ceva) parteneri. In programele tiparite pentru meciurile de acasa, au cate 2 pagini cu sponsori, alte 2 pagini cu parteneri. Pai orice patron roman din Brasov (de exemplu) isi roade de sub unghie pentru orice leut, dar sa mai sponsorizeze echipa locala cu ceva bani, mai bine prefera sa se darame casa pe el, sa ramana fara o mana, dar sa nu dea nimic pentru oras, pentru echipa locala de fotbal sau pentru sportul local. Ia sa aiba Petrolul vreo 20-30 de sponsori din tot orasul sau tot judetul, sa aiba si vreo 20-30 de parteneri. Cu siguranta s-ar bate la titlu an de an.

vlad (309 comentarii)  •  11 mai 2016, 11:33

Foarte corecta pusa problema. De ce la unii se poate si la altii nu.

stefan (1 comentarii)  •  11 mai 2016, 11:35

" Problema pe care si DNA o vede e ca prin astfel de manevre banii de fapt sunt spalati si nu au legatura cu investitiile in sport" Chiar asa domnul Ioanitoaia nu vedeti diferenta ?

cic (5 comentarii)  •  11 mai 2016, 11:39

În 99% din cazuri edilii locali folosesc sponsorizarea sportului pentru a obține șpagă. CSM este excepția care confirmă regula, dar oare chiar este o excepție în acest sens? Mai vedem.

flores (3 comentarii)  •  11 mai 2016, 11:43

Adenauer..stai jos...Steaua a batut echipe ca chelsea,valencia,ajax,galatasaray

flores (3 comentarii)  •  11 mai 2016, 11:43

Adenauer..stai jos...Steaua a batut echipe ca chelsea,valencia,ajax,galatasaray

cfr (21 comentarii)  •  11 mai 2016, 12:13

Cred ca d-ul Ioanitoaia are dreptate. Ma refer la faptul ca legile sportului si a sponzorizarii sa fie , macar, amendate. In definitiv, sportul e necesar. Mai ales in ziua de azi. Cred ca ar fi necesara o OBIGATIVITATE de a aloca in procent dinPIB ( de la nivel de oras in sus) pt sport. Cred ca primariile ar trebui sa aiba dreptul de a aloca bani publici unor sporturi sau cluburi-echipe separat. Pe de alta parte, poate ca oamenii din comunitatea respectiva nu sunt interesati de echipa-clubul unde vrea primarul-consiliul sa aloce bani. Un minireferendum ar rezolva situatia. Si legea trebuie sa prevada si un procent maxim care poate fi alocat. Cei care se incadreaza, sunt in regula.

mal. (71 comentarii)  •  11 mai 2016, 12:16

Ați spus un adevăr doar pe jumătate, ceea ce poate fi mai rău decât minciuna! În Franța se finanțează din bani publici sportul juvenil (centre de copii și juniori), nu echipele profesioniste! Chiar dacă este vorba despre același club. Primesc bani copiii lui Lyon, nicodată echipa profesionistă! Nu se iau impozite din salariile de 1.200 - 2.000 euro pentru a plăti fotbalisți cu salarii de 200.000 - 300.000 euro lunar! De asta să fiți sigur! Finanțarea sănătoasă este cheia succesului. Din cauza asta pe tricouri la unii scrie Audi iar alții scrie Consiliul General București. Cred că, pe fond, nu este în regulă. Asta nu scade cu nimic PERFORMANȚA fetelor de la CSM. Dacă ar exista și aici regula cu fair-ply-ul financiar, multe ar ieși la suprafață... PS: În altă ordine de idei, în limba română, pentru a o feri de prețiozități, nu se zice (și nici nu se scrie) „...una dintre cele 4 finaliste, Gyor, s-a simţit ca şi acasă” ci „s-a simțit ca acasă”; probabil este un reflex care v-a rămas de pe vremea în care lucrați în televiziune „ca și moderator”! televiziunile sunt locul în care limba română este siluită zilnic... În rest, toate bune!

Niku (275 comentarii)  •  11 mai 2016, 12:24

De acord cu @vlad. Legea trebuie sa fie una pentru toate institutiile si toate sporturile fara diferente.

gilos (96 comentarii)  •  11 mai 2016, 12:34

Nea Ovi, Atat Legea Sporturilor, cat si Legea Sponsorizarii au fost facute dinadins alambicate si inoperabile tocmai pentru a lasa posibilitatea sifonarii banului public de catre "alesi". O lege clara si transparenta ar elimina orice interpretari, iar banii ar ajunge numai in sport, nu in alte buzunare.

CSB (2 comentarii)  •  11 mai 2016, 12:39

Nu prea sunt de acord cu plata de sport profesionist din bani publici. As prefera ca banii aia sa mearga in sportul amator, pentru a mari gradul de sanatate publica si, eventual, baza de selectie pentru sportul profesionist. Dar in cazul de fata se poate argumenta ca echipa asta e un "ambasador" al comunitatii, ca toata lumea (conectata la handbal) vorbeste de "Bucharest" acum. In acest sens, ce rost isi are scrierea pe echipament "Consiliul General Al Municipiului Bucuresti" in loc de "VISIT BUCHAREST" si eventual ceva semne / logo-uri / desene reprezentative ? Noi facem reclama unui consiliu ? Cele 3 milioane de EUR ar putea avea o justificare daca folosim potentialul creat de fetele alea, vizibilitatea pe care ar trebui s-o cumparam altfel. La fel cu decorarea salii, website-ul CSM, etc...

Ionica (5 comentarii)  •  11 mai 2016, 12:39

Pentru cfr. Gandeste-te la Cluj ce se intampla. Primaria Cluj aloca anual sume destul de mari pentru sport (in special Universitatea Cluj, clubul sportiv). Cred ca vorbim lejer de 1 milion de euro. Si de banii aia ce se face? Un management dezastruos, performante 0 barat. In 2007 sau cand au luat CFR titlul, Universitatea Cluj a avut buget de 5 (CINCI) milioane de euro de la PRIMARIE! Si ce s-a intamplat? Au retrogradat de pe ultimul loc, iar nevasta presedintelui si-a cumparat telefon Vertu de 5000 de euro din bani publici. Sa aloci banul nu e greu, sa ai grija ca nu e furat e aproape imposibil in Romania.

gsiv (2 comentarii)  •  11 mai 2016, 12:50

Foarte pertinent articol d-le Ioanitoaia! Trebuie neaparat umblat la lege ca altfel, pentru aceleasi fapte unii sunt la puscarie iar pe altii ii primeste presedintele la Cotroceni... In alta ordine de idei sunt extrem de fericit si mandru pentru performanta fetelor (asta cu nationalitatile nu mai are loc in 2016, toate au jucat pentru un club romanesc), pe de alta parte e nevoie de un cadru legislativ clar care sa controleze cheltuirea banului public.

Calin (2 comentarii)  •  11 mai 2016, 13:15

Uite solutie de finantare si pastrare palmares: 1. primariile / localitatile primesc sau cumpara cu bani de la buget palmaresul echipelor locale astfel incat sa nu mai existe probleme cu identitatea. 2. primariile primesc bani de la buget sau atrag investitii pt. dezvoltarea infrastructurii sportive. Ajuta comunitatea, locuitori mai sanatosi etc., se pot accesa si fonduri UE. 3. primariile primesc bani de la buget pt. sprijinirea miscarii sportive de copii si juniori, se fac echipe de copiii se platesc antrenori. Ajuta comunitatea, copiii mai sanatosi etc., se pot accesa si fonduri UE. 4. Se fac parteneriate cu societati sportive comerciale de tip FCSB care pot folosi insemnele pe perioade lungi, chiar gratuit dar in anumite conditii. Se pune la dispozitie infrastructura sportiva contra-cost. Nu se respecta conditiile de folosire a palmaresului sau conditiile comerciale, se pierde dreptul de folosire a insemnelor care revin la primarii si infrastructurii sportive. 5. Societatile sportive comerciale trebuie sa faca profit prin mijloace specifice - sponsorizari, drepturi de televizare, vanzari de jucatori, marketing etc. Pot lua juniori de la cluburile sportive ale primariilor contra-cost. 6. Scopul este aducerea copilor spre sport, folosirea infrastructurii existente, pastrarea brandurilor sportive de traditie, si nu in ultimul rand profit pt. comunitate. Este doar o idee, este perfectibile dar sunt convins este aplicabila, cu conditia ca managerii de bugete sa fie onesti.

cristian007 (25 comentarii)  •  11 mai 2016, 13:33

Exista o confuzie, multa lume nu face distinctie intre banii de la bugetul tarii si banii primariilor. Ei bine, exista o diferenta, bani primariilor trebuie cheltuite exclusiv in beneficiul respectivei comunitati. Intrebarea este cine decide ce este bine pentru comunitate(municipiu/oras/comuna) ? Eu as zice ca primarul si consilierii, ei sunt alesii comunitatii si ei stiu de ce are nevoie aceea comunitate, si la sfarsit ei raspund la fiecare patru ani pentru deciziile lor. Acum, daca un primar considera ca ca prin sponsorizarea unei echipe sportive (sau prin constructia unei biserici, sau prin constructia unei sosele de centura) face bine acelei comunitati, nu vad de ce nu ar avea aceasta posibilitate. Daca primarul considera ca investind 10 milioane de euro in sport este spre binele comunitatii, nu vad de ce sa-l contrazicem noi....cel mult nu o sa-l mai votam. Asa ar trebui sa functioneze. Si sa revenim la subiect as vrea ca in orasul meu sa fie un primar care sa investeasca banii primariei si intr-o echipa de sport, care sa ajunga la un nivel european. Handbal, volei, polo...fotbal...ceva care sa lumineze viata orasului. Sunt invidios pe bucuresteni ca o au pe Gulden sau pe baimareni ca au avut -o pe Pineau.

cfr (21 comentarii)  •  11 mai 2016, 13:37

@Ionica. Personal, cred ca, daca alocarea e de 1%, cu acordul populatiei( referendum) nu e un capat de tara. Problema e cum cheltuiesti banii respectivi. Daca nu s-ar vorbi de tara lui Papura-voda( unde Curtea de conturi si alte organisme-gen Corpul de control al Primului Ministru sesizeaza parchetele ca se fura milioane si nimeni nu e interesat), grijea de a nu fi furat, ar trebui sa fie mica.In cazul concret, la Cluj eu vad alte probleme: Specific ca sustin CFR mai mult decat pe U. Asta pt ca( zic eu) a ramas ideea comunista ca sefii stiu ce au de facut si fac. Sa vina banii, ca ne descurcam noi. Dar la no, din pacate, banii vin din motive sentimentale, de gasca, nu din motive economice. Asa se explica ca Primaria Cluj a preferat sa sustina un club cu bani multi ca sa faca concurenta celuilalt sustinut din bani privati. Cred ca normal era sa fie sustinute ambele cluburi, pt ca ambele aduc aceleasi avantaje orasului. Sunt de acord ca performanta ar trebui sa fie macar unul din criteriile pt care se acorda ajutorul Pe de alta parte, am specificat in comentariul anterior ca,primariile ( de la oras in sus pt ca nu cred ca o comuna saraca poate fi obligata) ar trebui sa fie obligate prin lege sa investeasca in sport un anumit procent din venituri. Dar ma refeream la sportul de masa, eventual la sportul juvenil. Ca sa fiu clar, legea ar trebui sa prevada obligativitatea de a ajuta grupele de copii( eventual juniori) chiar cele care apartin de cluburi private.

krysss (15 comentarii)  •  11 mai 2016, 14:09

Totusi exista o diferenta, iar autorul se face ca nu vede: In timp ce echipele de fotbal au patroni, CSM-ul e un club care apartine de primarie. Una e sa subventionezi un club care prin definitie e al comunitati locale si alta e sa subventionezi un club privat. Daca imi amintesc eu bine primaria Bucuresti in ultimul an de existenta a sponsorizat chiar si pe Olchim cu o anumita suma. Nea Ovidiu din ce inteleg eu mata doresti ca primaria sa poata subventiona FCSB-ul, Rapid sau alt club cu patron... Mai ai putin si vei cere subventie si pentru publicatiile sportive

olandezu (49 comentarii)  •  11 mai 2016, 14:17

adenauer....cancelarul era baiat destept, tu.... FCSB este sacietate cu capital privat,bati campii.....***... MAESTRE,cand iesi la PENSIE..????

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

haducoo (1 comentarii)  •  11 mai 2016, 15:00

De acord cu sponzorizarea sportului din bani publici. Faptul ca exista cazuri penale e treaba parchetului. se dovedesta ca si in privat sunt probleme.

Andrei F (1607 comentarii)  •  11 mai 2016, 15:21

Cine a ajuns sa puna problema de legalitate!...D-le nu cereai schimbarea regulamentului pentru ca Sumudica sa antreneze pina la sfirsit?Ne spuneai ,,pentru sanse egale,,!?Nu erai cel care-l certa pe Sumudica pentru ca a recunoscut ca a pariat?Pina unde...?

dan (151 comentarii)  •  11 mai 2016, 15:45

Tot respectul pentru performantele fetelor de la CSM dar...primaria nu ar trebui sa sponzorizeze acest club. Motive ar fi destule: infrastructura este asa cum este: lipsa parcari, drumuri proaste, sosea de centura, reabilitari termice, spitale, etc. Aceste lucruri trebuie rezolvate in primul rind si abia apoi sportul. Daca tot este democratie ar trebui si un referendum pe aceasta tema-pentru fiecare oras in parte. Iar sponsorizarea sa fie "transparenta", sa se vada unde se duce fiecare euro ! Spun unii ca primariile din nordul Europei dau bani la sport. Asa este dar toate problemele importante pe care le are Bucurestiul nu se regasesc in acele orase asa ca isi permit sa sponzorizeze sportul. Iar acolo, dragilor, nu se FURA !!!

Dilimache (657 comentarii)  •  11 mai 2016, 17:08

Frumos scris, chapeau!

adenauer (8 comentarii)  •  11 mai 2016, 17:11

Olandezule se pare ca nu ai inteles nimic din ce am postat. Pe scurt, ca sa intelegi si domnia ta, nu sunt de acord cu dl Ioanitoaia atunci cand pretinde ca si cluburile de fotbal sa beneficieze de bani publici (adica de la primarii).Pt ca dl Ioanitoaia ar dori ca toate cluburile de fotbal sa fie sprijinite ca si CSM-ul (inclusiv FCSB - parca asa-i spune echipei nu?). Pentru ca in fotbalul romanesc de cativa ani buni incoace nu se face performanta la nivel european. Am ramas cu nostalgia anilor 80. Este mult de atunci iar fotbalul actual nu se face cu bani de la primarii. Real, Barcelona, Atletico, Bayern, Manchester United si City, Chelsea, Arsenal si alte nume mari in fotbalul european nu sunt sponsorizate de primariii. Numai ca la aceste mari cluburi sunt conducatori cu o pregatire si o gandire manageriala infinit superioare celor de la noi.

Jean (280 comentarii)  •  11 mai 2016, 17:22

De acord ca trebuie limpezit de ce unii au voie si altii nu. Bun articol.

olandezu (49 comentarii)  •  11 mai 2016, 18:41

adenauer.. am inteles,dar ce n am inteles e chestia cu FC SB.. sa va intr bine in minte ,este S T E A U A si as va fi... apropo Nea Ovi cand te PENSIONEZI..????

ovidiu_3003 (1630 comentarii)  •  11 mai 2016, 19:47

Nea Ovi ...ce parere aveti despre demiterea dr Popescu ?...nu i asa ca Nationala a pierdut un medic bun din cauza lui burleanu ...si intr un moment total nepotrivit ...

AliBaba (223 comentarii)  •  11 mai 2016, 20:16

@krysss. Nu te mira prea tare sa nu ramai asa. Stii ca in Spania si in Franta de pilda guvernele subventioneaza indirect ziarele? Le acorda facilitati la difuzare de milioane de euro. Mai citeste!

Citanul (2118 comentarii)  •  11 mai 2016, 23:47

in primul rand felicitari fetelor de la CSM, oricum e bine de zis si ca hanbalul feminin romanesc e pe mare val de ceva vreme incoace! E drept ca performantele astea se fac mai mult cu antrenori nordici, dar sa stiti ca si noi avem specialisti foarte buni in acest sport. Indraznesc sa mai spun si ca handbalistele noastre au ajuns sa ne bucure asa cum o faceau baietii in anii 80, Gatu, Voinea, Birtalan, si multi altii exceptionali pe care nu mi-i mai amintesc.

cookie (911 comentarii)  •  11 mai 2016, 23:56

Nea Ovidiu, e foarte bine ca ne vorbiti de cele mai multe ori despre bani. Mi-e simplu sa va clarific dilema, in acelasi timp: Daca se respecta legea, orice e posibil sa se faca, inclusiv mari companii cu actionariat majoritar de stat pot sustine financiar echipe sportive! Si asta nu e neaprat de rau, ca prea ne-am obisnuit in ultima vreme sa dardaim de frica dna-ului pentru orice leut investit in ceva bun si de inters public evident. hai sa invatam sa mai si decelam lucrurile, ca altfel ne vor depasi cu mult inclusiv mai saracii nostri vecini balcanici Macedonia, Albania, Bosnia, Serbia si Ucraina, ca sa dau doar cateva exemple la intamplare.

gio (76 comentarii)  •  12 mai 2016, 1:10

nea ovidiu, sunteti sigur ca in Franta primariile platesc salariile sportivilor profesionisti? M-as mira. Una e sa acorzi premiere pt o performanta, sa sprijini clubul prin finantarea sectiei de copii si juniori, sau sa investesti in infrastructura sportiva (sala, stadion) si alta e sa platesti de la buget salarii de sute de mii de euro sportivilor si antrenorilor. Rolul primariei este altul iar bucuria castigarii trofeului nu cred ca tine de cald cand spitalele sunt cum sunt, scolile sunt cum sunt, drumurile sunt praf, autostrada ploiesti inca nu intra in bucuresti nici dupa 7 ani, prelungirea ghencea tot 2 benzi are etc. pe langa ca suntem saraci ne administram si prost saracia si prioritatile pe bani publici. Cat despre banii bagati in CSM o parte inseamnata din ei (o treime, poate jumate) se reintorc, ca de obicei, in buzunarele celor care i-au aprobat. Deci nea ovidiu, chiar nu suntem toti copii sa credem in povesti cu zine..

Ciprian (1 comentarii)  •  12 mai 2016, 1:34

Buna. Interesanta opinie aveti domnule Ioanitoaia. Sunt de acord cu dumneavoastra. Orice Primarie poate sustine unul sau mai multe sporturi din oras. Diferenta ar trebui sa o faca avocatii, cei care ar trebui sa verifice pe ce parghii se investesc banii. Si ar trebui ca toate fondurile sa fie transparente. Daca in acte scrie ca Primaria X sau Y a sustinut un anumit club cu suna Z de bani, asa sa se si intample; si cheltuirea baniilor respectivi sa fie justificata prin acte, facturi. O seara buna :)

drako (50 comentarii)  •  12 mai 2016, 9:08

sunt de acord ca o parte din banii mei(taxe si impozite) sa mearga catre CSM ! acolo se face performanta si ma mandresc cu rezultatele clubului la care cotizez ! nu sunt de acord ca banii mei sa fie furati,cu acte,pentru panselute,borduri,asfaltari cu pietris,metrou care se prabuseste,poduri strambe si alte manarii electorale !

sormar (4 comentarii)  •  12 mai 2016, 9:44

Este de apreciat ce au reuşit cei din Bucureşti, nu este uşor să investeşti banii cu asemenea rezultate, e mult mai uşor să sifonezi banii cum din păcate se întâmplă în cele mai multe cazuri în fotbal. Este voie să investeşti şi în fotbal, dar echipa să fie DOAR a primăriei, nu o echipă privată. În momentul în care investeşti banii tăi în ceva privat, nu mai ai controlul total al direcţiei în care se duc banii. Că sunt sifonaţi banii şi în echipe exclusive ale primăriei, cum a fost cazul celor din Cluj, e altă poveste, acolo trebuie să-şi facă treaba poliţia, primăria poate doar să destituie pe infracor şi să-l denunţe la poliţie. Dar am deviat, să revenim la subiect. Este nevoie de o strategie pe termen lung, doar o investiţie gen CSM nu este de ajuns. creezi o emulaţie în rândul copiilor care trebuie cumva susţinută tot de tine de primărie, prin săli de antrenament, antrenori puşi la dispoziţia copiilor, antrenori plătiţi de tine, nu de părinţii copiilor. Abia atunci se închide cercul şi poţi spune că banii investiţi au ajuns în comunitate. În anumite sporturi 5 milioane de euro pot aduce astfel de rezultate, în alte sporturi nu. De aceea nu se pot obţine rezultate la nivel european cu investiţii ale primăriilor în fotbal. Cum să te baţi tu cu echipe la care salariul unui jucător este de 5 milioane de euro cât tot bugetul pe care-l aloci tu echipei? Haideţi să fim realişti şi să judecăm la rece. În fotbal se poate investi doar la nivel de copii şi asta organizând competiţii la nivel de amatori, echipele private putând recruta jucători cu astfel de ocazii. Dar în niciun caz investind bani în echipele profesioniste.

george (1 comentarii)  •  12 mai 2016, 12:02

Zicea cineva mai sus ca minciuna prin omisiune este cea mai grava. Da, este treaba primariei sa sustina sportul, dar sportul de mase, sau cluburi de copii si juniori, plus infrastructura sportiva in general. NU ESTE insa treaba primariei sa patroneze cluburi sportive PROFESIONISTE! Nici sa plateasca salarii de zeci de mii de euro unor sportivi profesionisti de la bugetul public. Da, poate premia o performanta gen castigarea Ligii pentru ca aduce prestigiu si imagine orasului dar repet doar PREMIA O PERFORMANTA. Sigur in Romania mentalitatile se schimba greu, 50 de ani s-au finantat de catre min apararii sau min de interne cluburi sportive profesioniste (fie si profesionism ascuns) desi rolul acestor ministere este cu totul altul intr-o lume normala.

Dani (5 comentarii)  •  16 mai 2016, 21:57

Mal. ....eu locuiesc in Franta . sunt si echipe de fotbal sponsorizate de primarii si consilii locale départementale sau régionale. Eu locuiesc in Moselle si aici echipa de handbal feminin Metz primeste bani atat de la consiliul local Moselle,cat si de la cel regional Lorraine. Pana si FC Metz care a promovat in Ligue I primeste bani locali,ca si Nancy. ....desigur nu tot bugetul,dar primesc.Aaa PSG,Lyon. ...acolo e alta treaba,dar si aceste cluburi primesc ceva maruntis. In rest celelalte sporturi in corpore platesc bani "locali"....ca de aceea reprezinta orasul sau regiunea.Uitati-va pe tricourile echipei de handbal féminin Metz,ca un ex,veti gasi scris atat Moselle cat si Lorraine

Comentează