Ovidiu Ioaniţoaia

A vorbit şi a scris pentru milioane de microbişti, a crescut generaţii de ziarişti şi continuă să facă din jurnalism privilegiul de a fi sincer cu oamenii

Biografie completă Toate articolele
Cele mai noi articole de Ovidiu Ioaniţoaia
Dopaj la FCSB?!

Când scriam aici, colecția e martoră, că meciul FCSB-CFR va fi de 1 ori X, mă gândeam la forma deosebită a gazdelor, dar și la numeroasele absențe din formația clujeană, obligată să joace pe Arena Națională fără niciun atacant de […]

...

A greșit Rădoi?

Din fericire, acum, în ajunul „triplei” Macedonia de Nord – Germania – Armenia de la sfârșitul lui martie, lucrurile stau altfel. Dacă, luați-o ca glumă, deși nu-i cea mai bună, Chiricheș nu se reaccidentează, atunci e foarte posibil ca toți […]

...

Știre falsă

Când căruța părea să se fi împotmolit mai rău, consilierul președintelui Burleanu a venit la Telekom Sport cu o afirmație care a surprins în aceeași măsură în care a și bucurat. Conform lui Andrei Vochin, în ianuarie-februarie 2022, la etapa […]

...

Spre un caz Oct. Popescu?

Cu atât mai important cu cât puştiul de la FCSB, născut pe 27 decembrie 2002, va fi mezinul „tricolorilor” convocaţi la Euro 2021. Tavi ar mai avea două cicluri la tineret, încadrându-se în regula U21 din Liga 1 până în […]

...

A văzut pe dos!

Hotărât s-o împiedice cu orice preț pe CSA Steaua să promoveze, cunoașteți contextul, Gigi Becali nu s-a lăsat până nu și-a făcut numărul. A trimis la „satelitul” din eșalonul 3 nu mai puțin de 8 jucători din lotul folosit de […]

...

Vitejii de după

În timp ce Parchetul Capitalei a deschis un dosar penal în urma morţii subite a fotbalistului camerunez Ekeng, sunt tot mai numeroşi cei care nu ezită să-şi dea cu părerea pe marginea unui subiect totuşi delicat. Parafrazând proverbul, mulţi viteji […]

Permalink to Vitejii de după
marți, 10 mai 2016, 10:20

În timp ce Parchetul Capitalei a deschis un dosar penal în urma morţii subite a fotbalistului camerunez Ekeng, sunt tot mai numeroşi cei care nu ezită să-şi dea cu părerea pe marginea unui subiect totuşi delicat. Parafrazând proverbul, mulţi viteji se-arată după tragedia tânărului african, iar majoritatea „specialiştilor” îl incriminează, deşi uneori doar cu jumătate de gură, pe Liviu Bătineanu, medicul lui Dinamo. Bref, acesta n-ar fi acţionat când şi cum trebuia, drept pentru care ar trebui tras la răspundere. Obligatoriu.

Precizez că l-am văzut în câteva rânduri de-aproape pe dr. Bătineanu şi i-am strâns mâna de vreo două-trei ori. Îl ştiu, dar nu-l cunosc. Ca atare, nu mă erijez în avocatul lui, ba chiar admit că putea greşi. În acest sens ar trebui să decidă însă o autoritate din domeniu, un for, o comisie, mai puţin sau deloc vechiul meu prieten Cornel Dinu.

Unul dintre cei mai mari jucători români din istorie, Procurorul e un tip cult, cu bibliotecă şi cu verb, ceea ce nu înseamnă însă că are atâta pricepere încât să se pronunţe în chestiuni de, să zicem, resuscitare. Ca şi subsemnatul, a suferit în 2011 o operaţie pe cord deschis, dar nu-i de presupus că ea l-a transformat într-o competenţă în medicina de urgenţă, într-o capacitate. Cum pe mine nu m-a transformat, nu cred, cu scuzele de rigoare, că era treaba lui Dinu să-l acuze pe dr. Bătineanu, să-l înfunde. După mintea mea, nu era cazul nici să încerce.

În măsura în care doctoriţa de pe ambulanţă, şi aceasta vizată, va confirma varianta medicului dinamovist, „Nu era nevoie de resuscitare pe teren fiindcă jucătorul avea puls şi respira”, atunci misiunea celor care-l consideră pe Bătineanu primul vinovat de decesul lui Ekeng va fi şi mai dificilă, chiar imposibilă. Să aşteptăm însă să lămurească lucrurile persoanele abilitate, nu să împartă dreptatea părerologii de ocazie.

Fără să fiu Gică Contra, consider că a apărut un conflict de interese în clipa în care activitatea firmei private Puls s-a analizat la nivelul Departamentului pentru Situaţii de Urgenţă din MAI, peste care şef e Raed Arafat. Deoarece între Puls şi SMURD-ul coordonat de dr. Arafat există un raport de concurenţă, nu-i normal ca una din tabere s-o judece pe cealaltă şi s-o suspende pentru 30 de zile! De imaginat că la Puls sunt şi lipsuri. Or fi şi acolo, ca în orice societate comercială, neajunsuri, defecţiuni. Dar nici să pretindă cineva că Ekeng s-a prăpădit din pricină că „la unele ambulanţe s-au găsit defibrilatoare cu bateriile descărcate”, reproşul SMURD-ului pentru Puls, nu pare deloc în regulă!

Cel mai trist în acest serial al deceselor survenite pe terenul de fotbal e că, la 17 ani de la moartea lui Vrăbioru, la noi nu s-a schimbat nimic în bine. Abia acum, alertată de tragedia camerunezului, conducerea FRF a ieşit în faţă şi a anunţat că va lua măsuri, de parcă n-ar fi avut suficient timp să mişte ceva în doi ani şi două luni de domnie! În privinţa defibrilatoarelor promise cluburilor din Liga 1, mă întreb din ce fonduri vor fi cumpărate, nu cumva din căruţa de bani pe care federalii o vor băga în conturi din calificarea la Euro 2016, una la care Burleanu şi trupeţii lui au contribuit exclusiv cu gura?! De urmărit.

Comentarii (55)Adaugă comentariu

Bogdan (395 comentarii)  •  10 mai 2016, 10:32

Sunt iar de acord cu dvs dar asta e mania romanului sa isi dea cu parerea despre orice. Popor de savanti.

cristi (44 comentarii)  •  10 mai 2016, 10:39

Pare o lupta intre taberele care sustin pe de-o parte sistemul salvarilor private si pe de alta pe cea de stat.Trebuia sa fie si un exemplu in acest duel.

Dan (26 comentarii)  •  10 mai 2016, 10:42

Este un articol in care v-ati descris perfect. Pentru asta a fost suficienta fraza "bani pe care federalii o vor băga în conturi din calificarea la Euro 2016, una la care Burleanu şi trupeţii lui au contribuit exclusiv cu gura?! ". Daca folositi moartea unui jucator pentru rafuieli personale cu Burleanu de dragul amicului m.sandu, atunci Dvs. cine sunteti ? Ati dat in Burleanu in fiecare articol, nu-l apar, dar e clar ca aveti ceva cu el ca sa-l aparati pe infractorul m.sandu. Eu sper ca m.sandu sa infunde puscarie cel putin 10 ani de acum incolo, poate ii tineti de urat in celula ca tot il deplangeti in ziar.

jiji bec (42 comentarii)  •  10 mai 2016, 10:44

*** *** cu prefectura,iar ai ajuns la frf si burleanu ,caii tai de bataie,dar nasu sandu ,iubitelul tau din prima casatorie ce a facut dupa cazul vrabioru? iti zic eu ,ca tu nu ai curaj,nimic tataie nimic,asa ca las=o moale ca macaie.

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Kyro (61 comentarii)  •  10 mai 2016, 10:44

Poate pentru ca unii ne-am saturat "Să aşteptăm însă să lămurească lucrurile persoanele abilitate". Ce valabilitate mai are, de exemplu, o autopsie facuta la 3 zile dupa deces?

Calin (7 comentarii)  •  10 mai 2016, 10:44

Acum, nu stiu ce sa zic, ati inceput bine dar ati terminat exact in ipostaza lui Cornel Dinu. Daca veti citi mai bine legea, veti observa ca intre SMURD si ambulantele private nu e o relatie de concurenta. Pe de alta parte, tocmai asta i se reprosa lui Raed Arafat, de catre alti colegi de-ai dvs, ca MAI n-a controlat mai des serviciile private de urgenta.

unul (42 comentarii)  •  10 mai 2016, 10:46

Corect ! Au aparut fel de fel de "medici", toti au aflat subit ca au cunostinte de medicina, inclusiv jucatorul Tanase de la Viitorul....Daca te uiti prin comentarii iti faci cruce cu ambele mainii, unul intreba de ce nu i s-a facut respiratie gura la gura ?..:)))

contribuabil (2 comentarii)  •  10 mai 2016, 10:47

Ok dle Ioanitoaia; dar dl Buzarin nu trebuie tras de urechi pentru ,,parerea,, dumisale referitor la arbitrul partidei care (mare medic fiind - SPECIALIZAREA D.LE BUZARIN???) NU A VRUT SA-L SALVEZE PE EKENG????!!!! mare ,,nenorocit,, acest arbitru !!! dar majoritatea celor impartial si nedatatori cu parerea este ca a procedat corect (nefiind specialist); din imaginile tv se vede cum insista prin gesturi sa vina ambulanta (implicit medicii specialisti!) mai repede!!!

mateo (1 comentarii)  •  10 mai 2016, 10:47

Nea Ovi imi pare rau sa-ti spun dar gresesti, nu are importanta cine face controlul celor de la Serviciul de ambulanta Puls, pentru ca in aceasta situatie trebuie sa se manifeste toleranta zero! Iar remarca dumneavoastra potrivit careia "sa nu pretinda cineva ca Patrick Ekeng s-a prapadit pentru ca pe unele ambulante Puls s-au gasit defibrilatoare cu bateriile descarcate" mi se pare cel putin deplasata ca sa nu spun altfel! Atata timp cat nu esti in stare sa mentii tehnica medicala in parametri optimi pentru a interveni cu promptitudine in situatii critice de viata si de moarte, cand viata unui om depinde de cele mai mici detalii ale interventie personalului medical calificat, nu ai ce cauta pe piata in acest domeniu! A murit un om nea Ovi ce naiba, din cauza dilentatismului unor oameni in halate albe si al unui sistem putred, obisnuit cu sintagma bolnavicioasa a romanului:lasa bah ca merge si asa!

popescu (1 comentarii)  •  10 mai 2016, 10:49

domnul Ioanitoaia a scris si el un articol , chipurile echidistant, in care n-a spus nimic..eu am ascultat intamplator interviul d-lui Dinu si tot intamplator am vazut o faza asemanatoare pe un stadion din Brasov la un meci de baraj pt promovarea in L3, cand un jucator a cazut precum dinamovistul si i s-au facut absolut toate manevrele de resuscitare invocate de d-l Dinu in acel interviu si a fost urcat in ambulanta abia dupa ce a dat semne de revenire..ceea ce in cazul asta nu s-a intamplat..mai departe nu comentez..

Radu (4 comentarii)  •  10 mai 2016, 10:50

Cornel Vinu, ca de altfel toti dinamovistii frustrati, abereaza si spune "vorbe"!!!

Emilian (143 comentarii)  •  10 mai 2016, 10:51

Excelent articol, foarte bine spus! Pacat ca l-ai stricat cu finalul, esti ca si Chicos Rostogan cu castravetele! N-ai avut treaba cu Sandu 20 de ani, in schimb Burleanu e principalul vinovat ca nu sunt defibrilatoare la meciuri!! Ridicol. Intrebare: de ce ar fi necesare defibrilatoare doar la meciurile din Liga I? Daca acestea sunt necesare pe marginea terenului, nu vad de ce n-ar fi necesare in toate legile (I, II, III) si la toate antrenamentele si la toate competitiile sportive, handbal, rugby, tenis, volei etc.? Pana la urma prezenta defibrilatoarelor e o o chestiune de viata, nu una de lux, nu-i asa? Sau nu cumva trebuia Burleanu sa verifice si daca bateriile defibrilatoarelor erau incarcate?!

florin (6 comentarii)  •  10 mai 2016, 11:06

Maestre, cu tot respectul, va spun ca unii "parerologi" au dreptate. Pentru simplul fapt ca masurile de prim-ajutor in astfel de cazuri ar trebui sa le stie toata lumea. Ultima oara cand am asistat la un astfel de curs a fost in Italia. Angajatorii din Italia sunt obligati prin lege sa faca cursuri de prim-ajutor cu angalatii lor. Dar medicul lui Dinamo e MEDIC. Cu toate astea, cu toate ca are o culpa morala, din punct de vedere penal nu poate fi invinuit, dar acest om nu trebuie lasat sa mai profeseze ca medic.

Andrei F (1607 comentarii)  •  10 mai 2016, 11:11

Daca dau crezare ziarului la care activati,ambulanta a fost sigilata de politie...Si daca la precedentul incident se acuza lipsa controlului acum dv. ne spuneti ca cei care fac controlul n-ar fi indreptatiti,impartiali...Cereti si in acest caz ca si in cazul Sumudica sa se schimbe legea-regulamentul...Mie mi se pare ca sunteti tot ca Dinu-pareolog...De fapt ca noi toti...Si orice ati scrie fotbalistii ar sa mai moara si pe teren asa cum se intimpla sa murim cu totii din n cauze si in n ipostaze...Pina la urma acest caz avea multe sanse sa fie un caz fericit.Pacient tinar,sportiv,cu controale periodice impuse,cu asigurare medicala buna,cu doctori si salvari la fata locului,cu un spital renumit la citeva sute de metrii...Citi bolnavi nu ar vrea asemenea sanse...

Liviu (333 comentarii)  •  10 mai 2016, 11:12

Felicitari. Nu ii bagati in seama pe indivizii care merg atat de departe cu aberatiile incat scriu (ieri) ca sunteti evreu. Nu ar fi o rusine insa e o minciuna.

dan (22 comentarii)  •  10 mai 2016, 11:12

Sunteti incredibil. Cred ca daca ati reciti ultimul paragraf ati intelege cat de ipocrit puteti fi. Nu-mi vine sa cred, sa-l certi pe Cornel Dinu si peste 3 randuri sa devii exact Cornel Dinu.

ovidiu_3003 (1630 comentarii)  •  10 mai 2016, 11:12

...nimeni nu are nicio vina ...Ekeng n a mai avut zile ...in schimb conducerea FRF in frunte cu Burleanu este foarte vinovata ...ne a taiat cheful de fotbal ...nu se poate sa nu vezi cum se duce fotbalul romanesc de rapa ...moartea lui Ekeng in Ro ne a facut o imagine si mai proasta in Europa ...

Steaua1986forever (18 comentarii)  •  10 mai 2016, 11:14

Nu v-ati putut abtine sa nu ii dati un sut in sezuta vechiului dumneavoastra "prieten" Burleanu. Meritat de altfel, ca de obicei, insa parca nu era momentul acum....

Marcel (23 comentarii)  •  10 mai 2016, 11:16

Conflict de interese? Păi atunci cine ar trebui să-i controleze domnule Ioaniţoaia? Cei din comisia de cultură a parlamentului sau cei din ministerul turismului!!! Cu siguranţă Ekeng nu s-a prăpădit pentru că „la unele ambulanţe s-au găsit defibrilatoare cu bateriile descărcate” DAR ALŢII PUTEAU SĂ SE PRĂPĂDEASCĂ! Când eşti chemat la o urgenţă tu spui "stai un pic să-mi încarc bateriile"!!!!!!

Marcos (11 comentarii)  •  10 mai 2016, 11:23

Nea Ovidiu, ati trecut si dumneavoastra la articole "politice" ca si domnul Tolo ? Sugerati ca sunteti obiectiv ? ... Oare ? ... Domnule, si de pe imaginile Dolce si Digi si de pe camerele independente se vede clar ca Batineanu nu a facut ce putea sa faca si un om simplu dar caree sa cunoasca masurile de prim ajutor. I-a scos limba si l-a intors putin pe o parte si atat. La venirea ambulantei Ekenk nu mai misca. L-au pus ca pe un sac de cartofi pe targa si apoi in masina. Au fost acolo O GRAMADA DE MOASE care au facut pe ele. La experienta lui Batineanu ma indoiesc ca omul nu stia ca e resuscitarea si folosirea defibrilatorului TREBUIE FACUTA PE LOC SI IMEDIAT !!! ...asta ca sansele de supravietuire sa fie marite. dar stiti ce s-a intamplat ? ... Dupa "incendierea colectiva" multa presa bate campii, abunda de teme false si este partizana in anumite directii fiind probabil platita sa faca jocurile anumitor profitori si mai si baga frica si dezinformare aiurea in oameni, pentru ca doar la adapostul haosului si diversiunii se pot urzi manevre pentru tunurile viitoare. O gramada au urlat ca la "colectiv" s-a acordat primul ajutor pe caldaram si nu au ajuns mai repede ranitii la spital desi ASA SE ACORDA PRIMUL AJUTOR, tocmai pentru ca este PRIMUL si se face IMEDIAT fie ca e pe caldaram, pe ogor, pe scara blocului sau incazul de fata PE TEREN ...asa ca saracul Batineanu probabil dupa atata isterie "medicala" româneasca" si-o fi zis si el ..."aoleu daca ma critica Tolo ca nu am dus pacientul repede la spital mai ales ca Floreasca e dincolo de tribuna " ... asa ca au aruncat "sacul de cartofi" in ambulanta "privata" fara baterii din care il injura o gramada de slugoi pe Arafat ... si au ajuns cu Ekeng la morga ... Voi astia, "deontologii" nu va simtiti cu nimic vinovati ?

Bârgaoanu Dragoş (133 comentarii)  •  10 mai 2016, 11:23

Tataie...domnul Paleologu a spus despre nea Cornel( până la "mister" e cale lungă!) următoarele: "sunt oameni care citesc o bibliotecă întreagă, şi nu-nțeleg nimic.Sunt oameni care citesc o singură carte şi înțeleg toată filosofia vieții.Mă tem că domnul Dinu face parte din prima categorie." La nea Cornel, în cap,e o mare harababură.Ştie o grămadă de citate, unele trunchiate, încurcă autorii...Dar la îmbârligare...omulețul e campion!Ultima victimă fiind Rednic.Despre matale...ce să zic?!Cât mai ai până la pensie?Poate iei o pauză şi ne laşi cu toate editorialele astea fără sare şi piper.Ai ziarişti cu penelul mult mai ascuțit decâl l-ai avut matale vreodată!La un moment dat e de bun simt să faci un pas în spate.Să fii sănătos, nea!

Florin (1 comentarii)  •  10 mai 2016, 11:25

Medicul Bradisteanu si alti medici renumiti au o parere total opusa fata de a dumneavoastra.Acum nu stiu pe cine sa cred.Si apoi cred ca si ambulantele private trebuie sa se supuna legilor mai ales ca activeaza in domeniul acesta unde orice amanunt poate face diferenta dintre viata si moarte.

raul (23 comentarii)  •  10 mai 2016, 11:31

Ovidiu Ioanitoaia - un mare talent al gazetariei romanesti - s-a nascut, a fost educat si s-a realizat in sistemul "Las' ca merge si asa". Cum vrei sa-l mai schimbi la peste 70 de ani ?!?

ovidiu_3003 (1630 comentarii)  •  10 mai 2016, 11:35

Burleanu a indepartat lumea de fotbal ...nu se poate sa scape asa usor ...in urma noastra va fi doar Albania la C.E.

Whiteredarad (59 comentarii)  •  10 mai 2016, 11:37

Pentru prima data- dupa mult timp- sint de acord, total cu ceea ce spune Dl Ioanitoaia. Cum, din intamplare sint in tema cu problema asta, voi face citeva consideratii : 1. la sportivi exista, constant, o hipertrofie cardiaca, o fibroza musculara, o largire a orificiilor inimii, asociata sau nu cu o disfunctie a valvulelor, dar mai ales exista o distrofie musculara, care afecteaza si reteaua autonoma nervoasa a inimii, si de aici, tulburari de ritm, care pot fi fatale ( stopul cardiac). De aceea adaptarea treptata la efort este esentiala 2. se fac EKG-uri, se fac ecografii Doppler, in repaos sau la efort, in mod repetat, dar unele perturbari apar incidental, rar, adesea nu sint "prinse" la un singur control, si pe foloseste un aparat pe care ar trebui sa-l porti o intreaga zi. Dar sportivilor, in cea mai mare oarte, nu le convine sa li se arate ca nu mai pot face sport. 3. Sustinatoarele de efort, "dopingul", medicamentele care ajuta la o mai mare forta fizica s-au dezvoltat si de la nescafeaua+ pepsi bauta inainte de meci, prin anii 1970, s-a trecut la diverse forme. In plus exista si medicamente utile, care ar trebui sa ajute la recuperarea dupa efort ( de la anticarcelui, lui Sumudica, pina la saruri minerle complexe si vitamine ) absolut necesare. 4 Sint multe tipuri de dopaj, de la autohemoterapie ( ceva care iti reintroduce hematiile tale, extrase anterior, la substituente de hematii, la medicamente ce cresc masa musculara, sau ii inbunatatesc circulatia ( ca la Sarapova). Astea se dau in functie de tipul si durata de efort, de momentul efortului, de posibilitatea de a le procura ( deloc usoara, pentru ca in multe tari sint socotite fapte penale). Spre exemplu Andreea Raducanu, la Olimpiada a primit un medicament interzis de CIO, dar care ei nu-i aducea nici un beneficiu,la sport 5. Medicul de echipa ar trebui sa aiba un dosar medical vast, al fiecarui sportiv, cu examenul medical la legitimare ( complex si facut in clinici specializate) si apoi examinari periodice si monitorizari periodice ale reactiei la efort. S-a dezvoltat si o industrie a aparatelor de acest tip. Dar, frecvent, sportivilor nu li se masoara nici macar greutatea sau tensiunea arteriala si pulsul. 6. Decesele la sportivi emotioneaza, dar statistic vorbid sint relativ rare. in comparatie cu numarul de decese la tinerii care isi pierd viata ,in accidente de circulatie ( si tot nu se fac autostrazi, tot nu se respecta legile, etc) 7. Ca si caz particular la Eckeng, nu pot crede ca jucand in Occident nu i s-au descoperit problemele cardiace. Dar cine ti-l mai cumpara, daca afla ca este bolnav cu inima ?. Cunosc destui sportivi care au jucat pe semnatura de proprie raspundere. E moral sa-i lasi sa joace ? E moral sa-i impiedici sa-si practice singura meserie care o cunosc, care i-a facut celebri ? In concluzie, corect ar fi ca in astfel de cazuri sa vorbeasca si sa acuze doar cei care sint in tema, care au informatii sigure, verificate. Altfel se arunca o pata ce distruge imaginea unui om, care greu se mai poate sterge, Ziaristii sportivi cauta subiecte de senzatie , iar medicina "se vinde bine", de aici afirmatii dure, care greu pot fi sustinute. Tragedia decesului unui sportiv este dusa toata viata de familie, o parte de timp si de club si de cei afectati de incident- dar sigur nu poti include aici acuzatia de " omor", in timp suporterii treptet,uita. Dar trebuie facut tot ce se poate pentru a se efectua manevrele cerute de protocoale ( care exista) corect. Dar decese la sportivi, din pacate, vor mai fi. Ar mai fi de vorbit si de pregatirea specifica a unui medic sportiv, despre acest tip de specialitate medicala, (unde si cum se obtine), desi des, de abia gasesti un medic, citeodata, in rural un asistent, care sa accepte sa vina la meci, ca si "cadru medical oficial" pentri citeva zeci de lei (bici la diviziilr C sau B nu e mult diferit). Trist si adevarat !

Valah (13 comentarii)  •  10 mai 2016, 11:41

Ti-o spune un stelist Ioanitoaia: Cornel Dinu te bate la cultura generala la orice ora din zi sau noapte. Este un simbol nu numai al lui Dinamo ci al intregului fotbal romanesc!

ALIN (626 comentarii)  •  10 mai 2016, 11:48

Bargauanule, nimeni nu e mai destept ca tine, leaga-te tu de toti ca tu esti Einstein in persoana! Daca editorialele dlui Ioanitoaia sunt fara sare si piper te sileste cineva sa le citesti? Dar sa le comentezi? E plina Romania de genii ca tine care pun virgula intre subiect si predicat si isi inchipuie ca sunt nepotii Arcului de Triumf.

Artigiani (2 comentarii)  •  10 mai 2016, 12:16

daca se pleaca de la "prezumtia de nevinovatie" ar fi mai simplu daca ne gandim ca cea mai mare enigma a umanitatii este chiar corpul uman probabil ca nu ar mai fi asa multi "inchizitori" dar uitam ca toti cei implicati in fenomen vad ce se intampla in jurul lor in Romania . avem caz recent la Nivel National cu stadion Inchis Arena Nationala intarziat din cauza Actelor Avizelor Stampilelor etc toti acuzau Primarul interimar de Intarziere dar daca se intampla ceva era primul raspunzator , Am vazut de curand ziarist acuzand Arbitru ca nu a intervenit pentru ca este medic (kinetoterapeut) , inchipuiti va ce era astazi daca intervenea si tot nu reuseau sa il salveze ...clar etichetat direct ca principalul vinovat . Facem imediat o paralela cu cazul din Anglia unde cazurile pacientului nu sunt asemanatoare deloc sa nu uitam cazul Mutu care a jucat in cateva campionate si nu a fost depistat dar acolo STOP JOC sigur acolo nivelul de control este mult mai exigent si preventia este pe primul loc . Poate intr o zi vreun fotbalist ne va spune cam cate bauturi energizante consuma ACASA inainte de un meci - sunt multe lucruri pe care noi nu le stim dar unii dintre formatorii de opinie acuza nefondat - ar fi ok daca am lasa institutiile abilitate sa isi faca meseria si dupa sa ne dam cu parerea . Spun asta pentru ca sunt multi care arunca cu noroi si dupa nu au taria de caracter sa isi ceara scuze si sa stearga unde au aruncat .

rim (22 comentarii)  •  10 mai 2016, 12:40

cu respectl cuvenit unui onorabil veteran al presei, nu exclusiv sportive, va aflati in eroare in ce privestefalsa concurenta intre puls si smurd. deciziile secretarului de stat dr raed arafat nu sunt luate in numele smurd, si nici macar al departmentului pentru situatii de urgenta, care e subordonat secretariatului d estat de la interne. controalele si aprecierile sunt in atributiile acestei institutii. in plus, neglijentele constatate la puls justifica oricum deciziile si aprecierile. sa nu uitam ca acestea emana de la medicul care a consruit, pornnd de la smurd, intreg sistemul de urgenta. dar mai ales, dv care cunoasteti mi multe culise decat cititorii, stiti bine ca in jurul sistemului de urgenta sunt interese foarte mari. mute grupuri fde interese vor de peste 4 ani sa puna mana pe acesti sistem. amintiti-va de implicarea scanadloasa a expresedintelui impotriva dr arafat, in ianuarie 2012, care a declansat atunci o reactie de revolta a populatiei. pe dl tolontan l-as intelege, pe dv nu.

ottonelu (23 comentarii)  •  10 mai 2016, 12:47

Domnule Ioanitoaia, cam dați înspre cenzura, nu credeți? Fiecare are dreptul sa-și spună cuvântul și sa acuze, chiar daca n-ar avea dreptate, sa spunem. Sunteți încă dependent de formația dumneavoastră PCR, asta cu "mucles" in cazuri extreme, părerea mea. Si mi-o exprim, nu va las sa-mi băgați pumnul in gat, ca de-asta suntem in democrație!

Vali (27 comentarii)  •  10 mai 2016, 12:49

Firmele particulare pentru servicii medicale de urgenta, precum si serviciile de ambulanta judetene/mun. Bucuresti, sunt acreditate/autorizate/controlate de Ministerul Sanatatii/Serviciul medicina de urgenta prin directiile de sanatate publica . Raed Arafat este secretar de stat in M.A.I. si coordoneaza Departamentul interministerial pentru situatii de urgenta constituit la nivelul M.A.I si Ministerul Sanatatii . Nu este niciun conflict de interese . Ca este creatorul SMURD-ului, este cu totul altceva ! Din pacate, imaginile transmise in direct la TV, si reluate la nesfarsit de mai multe posturi, arata felul in care , probabil, nu trebuia sa se actioneze intr-o astfel de situatie . De la arbitrul meciului , pana la medicul echipei si echipajul de pe ambulanta . Nu trebuie sa fii "specialist" pentru a-ti da seama ca nu s-a actionat conform procedurilor medicale pentru astfel de situatii .

ser00 (1 comentarii)  •  10 mai 2016, 13:14

Sunt de acord cu partea cu Cornel Dinu, am observat si eu in emisiunea de pe Dolece unde era invitat dupa meci, ca isi dadea cu parerea de parca era o entitate in domeniu si dadea tot felul de verdicte. In ceea ce priveste partea cu ambulantele PULS sincer nu mi se pare normal sa ai ambulante cu defibrilatoare fara baterii sau cu medicamente expirate de cativa ani si cred ca suspendarea acea a fost data in baza legii. Sunt sigur ca exista si alte firme din domeniu care au nereguli dar nu au avut "ghinionul" sa fie intr-o situatie (mediatizata) cum au fost cei de la PULS.

gigelos (108 comentarii)  •  10 mai 2016, 13:27

Jucatorul lui Dinamo , stadionul,medicul lui Dinamo , Dinu unul lui mentorii lui Negoita patronul de la Dinamo , salvarea contractata de Dinamo .Dinu ia salariu de la Dinamo de 50 de ani , in ultimii 10 chiar nu stiu pentru ce .Chiar nu are nici o vina , e doar chibit ? Ca limba ascutita a avut mereu , *** , depinde ...

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Soos Vilmos (189 comentarii)  •  10 mai 2016, 14:59

Este mare pacat sa vezi un om imbatrinind urit, devenind circotas la tot ce nu " respecta" opiniile personale ( asta in cazul in care acest om a avut vreodata alte opinii decit ale celor cara il platesc ).

Stefan (30 comentarii)  •  10 mai 2016, 15:04

Da domnule Ioanitoaia. Aveti dreptate. Datoria romanului e sa inchida gura si ochii, si sa lase organele abilitate sa isi faca treaba. Cum si-o fac de atatia ani incoace. Surprinsi ca s-au masluit voturile, ca asa ceva nu exista, surprinsi ca sistemul medical e la pamant, surprinsi ca exista mult prea multi corupti in institutiile de state, totdeauna surprinsi. Ca ei de fapt sunt niste conducatori fara pata, urmasii predecesorului, tovarasul Ceausescu. Si noi suntem o turma de *** care trebuie sa stea in banca lor, si opinia si parerea noastra e neavenita, pentru ca domnule Ioanitoaia, cine suntem noi sa indraznim sa iesim din rand?! Observ ca sa ai alta parere te transorma intr-un inchizitor, un frustrat, un om nelalocul lui. Si observ ca mai nou primul ajutor consta in a nu face nimic. Si cei care sustin asta sunt "experti". Nu trebuie sa fii un cardiolog cu renume mondial ca sa observi evidenta domnule Ioanitoaia. Nici sa fii un criminalist de renume ca sa stii ce se intampla cand un jaf armat este filmat cu camere din multiple unghiuri, si sunt mii de martori oculari. Dar, cum ziceam la inceput aveti dreptate. Sa ne vedem toti de treaba, si sa lasam organele abilitate sa isi faca treaba.

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Obiectiv (14 comentarii)  •  10 mai 2016, 15:36

"În acest sens ar trebui să decidă însă o autoritate din domeniu, un for, o comisie, mai puţin sau deloc vechiul meu prieten Cornel Dinu....Să aşteptăm însă să lămurească lucrurile persoanele abilitate, nu să împartă dreptatea părerologii de ocazie." Astea sunt vorbe de duh, perfect adevarate, care instituie per se regulile dupa care trebuie sa se ghideze oricine. Dar trebuie sa+i spui si asta, d-le Ioanitoaia, si colegului Tolontan, care incalca cu varf si indesat aceasta regula. Prin articolele sale, Tolontan nu face altceva decat sa se afiseze ca un veritabil parelolog, fara nicio competenta in domeniul celor pe care le abordeaza (ca doar nu o fi vreun specialist in privinta dezifectantilor, ca sa aprecieze compozitia si eficaictatea acestora, in domeniul interventiilor ambulantelor si a ISU, in cazul activitatii unor medici si a lui Raed Arafat, scriind multe articole cu privire la felul in care acestia au intervenit la locul accidentelor, respectiv cum si-au desfasurat activitatea).

nea boso (4 comentarii)  •  10 mai 2016, 15:47

***

Acest comentariu a fost moderat pentru că nu respectă regulile site-ului.

Franz (406 comentarii)  •  10 mai 2016, 16:19

@Soos. Niciodata Ioanitoaia nu a impus o opinie. Tu insa esti greu de cap. Ai scuza ca nu pricepi decat ungureste, asa ca esti lasat in plata Domnului. Nu si iertat pentru mitocanie.

Stefan Claudiu (1 comentarii)  •  10 mai 2016, 16:59

În urma acestui control au fost identificate următoarele: - modificarea clasificării ambulanțelor fără obținerea aprobării legale în acest sens. Singurele ambulanțe funcționale erau de tip A (destinate doar transportului pacienților), celelalte trei ambulanțe de tip B și C (destinate urgențelor) figurau ca defecte. Toate categoriile de intervenții, inclusiv cele de urgență, se făceau cu ambulanțe tip A, care erau incomplet echipate. - reprezentanții firmei nu au putut preciza persoana responsabilă cu activitatea medicală prespitalicească de la nivelul societății.

Niku (275 comentarii)  •  10 mai 2016, 17:59

@ottonelu. Democratie nu inseamna sa debitezi orice prostie si sa crezi ca ai dreptate. Nea Ovidiu spune una si tu intelegi ce vrei.

Argus (26 comentarii)  •  10 mai 2016, 18:05

va citez si, marturisesc, ca nu va inteleg: "...Dar nici să pretindă cineva că Ekeng s-a prăpădit din pricină că „la unele ambulanţe s-au găsit defibrilatoare cu bateriile descărcate”, reproşul SMURD-ului pentru Puls, nu pare deloc în regulă!..."? Cum adica? Nu are importanta daca un defibrillator este sau nu in stare de functionare? Tocmai dv. spuneti asta, in conditiile in care, este de presupus, stiti, "ceva" mai mult despre importanta, vitala, a unui defibrillator, pentru resuscitarea...? "una peste alta", atat cat pricep eu, cu scuzeele de rigoare, cred ca sunteti, cel putin in aceasta privinta macar "gica contra" (ca sa nu spun ca pareti a fi 'partizanul" medicului dinamovist). Inchei cu dictonul unui joc din copilarie "nu te supara frate!" cele bune (sa se-adune!)! cu stima!

antonela (2118 comentarii)  •  10 mai 2016, 18:56

Incepe sa-mi placa disciplina asta, Parerologie, caut universitati celebre de asa ceva si ma inscriu negresit! Brava, Dl. Ioanitoaia pentru ca ati pus punctul pe I si i-ati pus la punct pe unii!!!

muscat (565 comentarii)  •  10 mai 2016, 19:01

Frate @ottonel, eu zic sa incercam sa ne relaxam si sa servim impreuna un sprit de vara, ca vad ca esti prea incitat si face rau la creieras! Asa ca, "Nevasta, ada doua pahare!" :)

Dan (195 comentarii)  •  10 mai 2016, 22:13

corect articolul, si eu cred ca afirmatia conform careia fotbalistul "a murit cu zile" nu este acoperita deocamdata de nici un raport competent. Nu cred insa ca de la moartea lui Vrabioru, de acum 17 ani nu s-a schimbat nimic in bine, poate ca au fost totusi schimbari care au facut ca in acesti 17 ani sa nu se intample o alta tragedie.

Demolarii (67 comentarii)  •  10 mai 2016, 23:57

Unei frunze uscate, pe care vantul o desprinde de pomul care a nascut-o ii ia cca 2 minute sa ajunga pe pamant. Cateodata, cand vantul sufla jucaus, ii ia poate 10 minute sau 1 ora sau poate mai mult. Patrik Ekeng a venit in Romania cu speranta. A ignorat semnele, cluburi in insolventa- odivizie a 2-a care incepe cu un numar de echipe si-l termina cu altul, mult redus: echipe ce joaca pe stadioane inchiriate, sau se antreneaza pe unde poate: A ignorat toate aceste semne, orbit de-o glorie trecuta: cluburi performante in anii 80, nationala in anii 90, restul fiind intamplare. Si a murit...de ce ???? pentru ca atunci cand, la inceputul anilor 90, cativa tineri maturi vedeau o oportunitate de a face profit din acest sport-care peste tot in lume nu este o afacere in sine, ci o afacere de imagine -greu cuantificabila in bani obtinuti. Unul, fost fotbalist talentat, dar nu varf ajunge presedinte la FRF. Al doilea, un jurnalist, talentat dar nu un varf, il sprijina prin emisiuni in care condamna prin pareri pe toti cei ce pot sa-l conteste pe primul. A creat emisiuni educative pentru formarea si exprimarea de pareri ca si Procesul Etapei sau Recursul Etapei.....a damnat prin pareri, formand un auditoriu dupa chipul si asemanarea sa: carcotas......a-l treilea, un presedinte de club talentat-a castigat cupa Romaniei cu Chimistul de B, iar dupa ce a fost condamnat a ajuns presedinte de club la echipa Inspectoratului de Militie a Capitalei-Victoria Bucuresti, pe numele sau Mitica Dragomir.... a mai facut arest dupa 1990, a fost parlamentar, si presedinte la LPF.......ei au definit fotbalul in Romania ca si o afacere, si au atras toti doritorii de imbogatire rapida....rezultatul: cluburi in insolventa, Oameni de Fotbal ( cum se autointituleaza) vinovati penal, campioane falimentate, doua competitii profesioniste, reguli diferite, ajungand sa transforme FRF-ul si LPf-ul in organe legislative, judecatoresti etc.......A murit Ekeng, fara sa fie un jucator remarcabil, a atras atentia supra principalelor probleme din societatea Romaneasca....multa vorbarie, putina fapta.....Domnul Ioanitoaia va simtiti vinovat ca ati dirijat opinia publica spre rating si nu spre calitate?????

AdiGB (4 comentarii)  •  11 mai 2016, 0:29

@ Demolarii - bravo pentru curaj si obiectivitate! @ tov ioanitoaia - de ce continuati razboiul cu SMURD-ul, chiar n-aveti pic de respect pentru cei care MACAR FAC CEVA CONSTRUCTIV in tara asta? Sau respectati directiva impusa de un alt "gazetar" - l-am numit pe tolontan - acest auto-inchipuit corado catani. SUNTETI LA ANI LUMINA DE UN CHIRILA sau chiar de CTP! SA VA FIE RUSINE, PAREROLOGI SI FUTUROLOGI DE SERVICIU sunteti voi! Iar din pacate faceti si carare!

Eddie (13 comentarii)  •  11 mai 2016, 1:39

Cu unele lucruri din articol sunt perfect deacord! Totusi pe chestia bateriilor descărcate Dl. Ioanitoaia zice ca "reproşul SMURD-ului pentru Puls, nu pare deloc în regulă!"... Mi se pare foarte ciudata pozitia gazetarului. Faptul ca PULS umbla cu baterii descarcate/expirate la defibrilatoare e un lucru strigator la cer! Un defibrilaor fara baterie e echivalenul unui defibrilator lipsa! Ce mai conteaza cine face reprosul, ca e SMURD sau alta companie? Noi toti ar trebui sa reprosam acest lucru celor de la PULS, sau oricaror compannii similare ce se tin de asa vrajeli. Notez aici mentalitatea pre-1989 a gazetarului.

Sorin (32 comentarii)  •  11 mai 2016, 4:15

Unul din trupeti este o orabilul domn vochin ce scris la gazeta DVS.

dodo (205 comentarii)  •  11 mai 2016, 6:36

Nea Ovi, dar cand recunosti ca mentorul Agent 007 va fi dat afara de la Șaptior ? ,,"Lucescu va pleca de la Sahtior, insa nu pentru ca asa vrea el. Dimpotriva, el a vrut sa ramana, insa Ahmetov nu vrea sa-i prelungeasca intelegerea. Motivul? La club se vrea o reforma", a afirmat impresarul Vyacheslav Zahovaylo.

vlad (309 comentarii)  •  11 mai 2016, 7:21

Bine ma sa ia Smurd toate contractele de ambulanta din Romania ca sa se mai opreasca Arafat dni criticat tot ce nu a facut el in domniu... Prea e cu cheie povestea...

Comentează