Ovidiu Ioaniţoaia

A vorbit şi a scris pentru milioane de microbişti, a crescut generaţii de ziarişti şi continuă să facă din jurnalism privilegiul de a fi sincer cu oamenii

Biografie completă Toate articolele
Cele mai noi articole de Ovidiu Ioaniţoaia
Dopaj la FCSB?!

Când scriam aici, colecția e martoră, că meciul FCSB-CFR va fi de 1 ori X, mă gândeam la forma deosebită a gazdelor, dar și la numeroasele absențe din formația clujeană, obligată să joace pe Arena Națională fără niciun atacant de […]

...

A greșit Rădoi?

Din fericire, acum, în ajunul „triplei” Macedonia de Nord – Germania – Armenia de la sfârșitul lui martie, lucrurile stau altfel. Dacă, luați-o ca glumă, deși nu-i cea mai bună, Chiricheș nu se reaccidentează, atunci e foarte posibil ca toți […]

...

Știre falsă

Când căruța părea să se fi împotmolit mai rău, consilierul președintelui Burleanu a venit la Telekom Sport cu o afirmație care a surprins în aceeași măsură în care a și bucurat. Conform lui Andrei Vochin, în ianuarie-februarie 2022, la etapa […]

...

Spre un caz Oct. Popescu?

Cu atât mai important cu cât puştiul de la FCSB, născut pe 27 decembrie 2002, va fi mezinul „tricolorilor” convocaţi la Euro 2021. Tavi ar mai avea două cicluri la tineret, încadrându-se în regula U21 din Liga 1 până în […]

...

A văzut pe dos!

Hotărât s-o împiedice cu orice preț pe CSA Steaua să promoveze, cunoașteți contextul, Gigi Becali nu s-a lăsat până nu și-a făcut numărul. A trimis la „satelitul” din eșalonul 3 nu mai puțin de 8 jucători din lotul folosit de […]

...

Ce antrenor e Pițurcă?

Dacă tot sînt pus pe ceartă cu internauții care se consideră atotștiutori și nu sînt, îi contrazic și cu privire la Pițurcă. Într-adevăr, ex-selecționerul, azi în Arabia Saudită, a dat miercuri o declarație pe care, pe bună dreptate, mulți au […]

vineri, 27 martie 2015, 8:58

Dacă tot sînt pus pe ceartă cu internauții care se consideră atotștiutori și nu sînt, îi contrazic și cu privire la Pițurcă. Într-adevăr, ex-selecționerul, azi în Arabia Saudită, a dat miercuri o declarație pe care, pe bună dreptate, mulți au luat-o în glumă, ca pe o caterincă. Piți a zis că n-a ales Al Ittihad datorită salariului, “nu-s foarte mulți bani la mijloc”, ci a “suporterilor care iubesc această echipă”. Pasămite, l-au atras fidelitatea și entuziasmul lor.

Să fiu iertat, dar cuvintele de mai sus sînt greu de crezut, chiar imposibil. Cum să vii pentru niște fani pe care nu i-ai văzut niciodată și despre care n-ai habar, nici cea mai mică idee?! Sigur că Pițurcă a vrut să le facă un compliment fanilor din Jeddah, să-i cîștige de partea lui.

Merită discutat și despre aspectul material. Pentru că a plecat de la jumătate de milion de euro pe an, cît lua de la FRF, la 2,5 milioane de dolari, iar asta într-o perioadă în care monedele cu pricina au ajuns să valoreze cam la fel.

Se aude însă că din suma de 2,5 milioane ar fi plătiți și membrii staff-ului lui Pițurcă, inclusiv fiul său Alexandru, dar informația nu-i confirmată. La cît de închis e Piți, de secretos, nici nu vom ști vreodată.

Instalat în noiembrie trecut, Pițurcă a început catastrofal: Al Ittihad n-a învins în nici una dintre cele 6 partide disputate în 2014, ba a și pierdut 4! Ca la comandă, cei care-l contestaseră vehement acasă și-l împinseseră să renunțe la “națională” cu un an înainte de termen au sărit în sus de bucurie! S-au felicitat și s-au încurajat ca și cînd ar fi descoperit mersul pe jos, apoi s-au lansat în mesaje corozive de genul “Ce v-am spus că Pițurcă nu-i antrenor?!”, “Abia acum își arată valoarea nulă!”, “E zero ca meseriaș!” etc.

Numai că, întărită cu Szukala și Sînmărtean, Al Ittihad și-a revenit asemenea unui boxer căzut la podea. Pe 6 februarie 2015, a terminat la egalitate cu Al Fateh, 2-2 în deplasare, după care a obținut 6 victorii consecutive, jumătate dintre ele pe terenuri străine! Acumulînd 42 de puncte, a urcat pe 3 în clasament, la 6 puncte de Al Nasr, pe care o va întîlni mîine la Jeddah, și la 4 de Al Ahli. Singurul adversar care îi poate amenința poziția pe podium e Al Hilal, formația de care s-a despărțit recent Reghecampf. Aceasta are un punct mai puțin.

Ascensiunea amintită demonstrează că Pițurcă nu-i un oarecare, un fitecine. Că se pricepe. O fi el încăpățînat și morocănos, mereu parcă atunci trezit din somn, dar e profesionist. Așa a calificat reprezentativa României la 3 turnee finale și la fel, în altă ordine de idei, le-a închis gura celor ce i-au pus reușitele sub semnul întrebării și chiar le-au negat. Iată, el continuă să lucreze într-o țară în care, în ciuda titlurilor cucerite cu Steaua, Reghecampf a rezistat doar 6 luni! Să nu se înțeleagă, în spirit tipic românesc, că-l atac pe Reghe, constat și atît!

Ca să stea unii liniștiți, precizez că laudele aduse vechiului selecționer nu constituie vreun fitil, un mișmaș, o uneltire, la adresa celui actual. Nici vorbă, fiecare cu calitățile și cu cariera lui. Îi urez mult succes lui Iordănescu în meciul cu Feroe de duminică! Hai România!

Comentarii (68)Adaugă comentariu

Supporter (40 comentarii)  •  27 martie 2015, 9:50

„Meci caritabil pentru Mihai Neşu”

Dragi Stelisti l-am compatimit prin mesajele noastre, i-am transmis incredere si l-am sustinut.

Sa lasam pentru o clipa problema Siglei si sa spunem Prezent ! pentru Mihaita.

Fie ca sustinerea noastra, materiala si, mai ales spirituala, sa-i ridice moralul si sa-i dea taria sa-si continue tratamentele. Sunt convins ca nu va fi in zadar.

Hai Mihaita !
Hai Romania !

FYRY (37 comentarii)  •  27 martie 2015, 9:53

OVREIELI,VRAJEALA DE HAIFA

gio (76 comentarii)  •  27 martie 2015, 10:20

nea ovidiu uita sa mentioneze ca iitihad era pe primul loc cand a venit piturca cu 7 victorii din 7 iar azi e pe locul 3. Pentru iitihad locul 3 nu e vreo performanta, fiind de regula abonata la lupta pt titlu. Pe urma si cu aportul unor jucatori precum sanmaratean si szukala, fotbalul printre camile devine destul de usor.

Emilian (143 comentarii)  •  27 martie 2015, 10:20

Ovidiu, recunosc ca nu sunt tot timpul de acord cu tine (ex. obsesia anti-Burleanu si altele), dar sunt foarte de acord cu articolul de mai sus. Piturca e un tip nesuferit, putin comunicativ, dar nu e prost si stie meserie. Cei care considera ca Romania ar fi putut obtine rezultate superioare daca ar fi avut alt antrenor la nationala, cred ca se amagesc degeaba. De la Chivu si Mutu Romania nu a mai furnizat jucatori de valoare pentru campionatele vestice (Chiriches, Gardos, Tatarusanu, Pantilimon sunt pe banca de rezerve) si asta spune totul.

goghe (38 comentarii)  •  27 martie 2015, 10:21

Constatare corecta. Piturca a fost un selectioner bun – ramasese un pic dator la capitolul antrenor, dar se pare ca isi revine. Bun articol – unele lucruri trebuiesc spuse exact asa cum sint.

gio (76 comentarii)  •  27 martie 2015, 10:24

Pe Sanmartean l-a ignorat constant ani de zile, iar acu dintr-o data il considera jucator bun, indispensabil! Halal antrenor!

Radulian (110 comentarii)  •  27 martie 2015, 10:28

Unii se stramba,dar articolul e corect. Felicitari pentru curaj.

ovidiu_3003 (1630 comentarii)  •  27 martie 2015, 11:00

Piti chiar s a dus pentru fani …dar nu stiti voi …

Bibi (6 comentarii)  •  27 martie 2015, 11:05

Desi provocator articolul e bun. Incearca sa lumineze insa niste minti imposibil de luminat. Piturcanu a lasat cea mai buna impresie nu din cauza rezultatelor, ci a comportamentului.

Florin (67 comentarii)  •  27 martie 2015, 11:09

Bravo, tema curajoasa!

Dar numai uitandu-ma la poza aia cu piti ma gandesc cam la ce discuta el cu secundul: uite, aici il punem pe sanmartean, aici e sukala, parerea mea ca mai trebuiesc inca 9, gicule, hai concentrare maxima!

faptul ca a calificat romania la turnee finale e vax albina, la talentele pe care le-am avut si le avem trebuia sa trecem de grupe, sa jucam o semifinala ceva…

pai daca doar asta ne propunem, nea ovi, suntem ca aia de pe pagina 5 de la libertatea, experta in sexologie, care spunea intr-o emisiune ceva de genul: fetelor, unduiti-va si voi putin lasciv, fiti cochete, si veti avea parte de partide incinse…

pai noi asta ne propunem, nea ovi, sa ne bagam in seama? o fi suficient la gsp, dar da-ne voie si noua sa vrem o semifinala, un trofeu european, mondial ceva…

da, asa e, mi-e rau si n-am nici 40-50-60-95 de ani sa-mi dau cu parerea matur, dar grecii cum au luat europeanul, turcii si bulgarii cum au jucat semifinale de mondiale, bre nea ovidiu?

A da, piti e bun, aduceti-l la nationala sa ne califice la baraj? ce, nu e suficient?

Marcello (83 comentarii)  •  27 martie 2015, 11:10

Nea Ovi, dta ai devenit un fel de Gica Contra si nu iti place nicio atitudine a fanilor. Ii contrezi cu orice ocazie desi nu ai dreptate intotdeauna. De data asta cred ca ai dar impresia e aceeasi.

adrian_hora (26 comentarii)  •  27 martie 2015, 11:41

cele 6 victorii sunt cu echipe mult mai slab clasate si cu un lot mai subtire.
devazut ce rezultate o sa aiba cu cele 2 echipe din fruntea clasamentului.

john.peris (18 comentarii)  •  27 martie 2015, 11:44

Jenant, am ajuns sa laudam „performantele ” unui mediocru intr-un fotbal (arab) care nu exista, ce se intampla acolo e o „Daciada ” a seicilor !!

sadrainbow (35 comentarii)  •  27 martie 2015, 11:49

Piturca este una si aceeasi persoana cu fostul selectioner? Iar Sanmartean e unul si acelasi jucator ce nu era convocat la nationala, de acelasi Piturca?
Pai cum merge treaba? Si bietul Tanase, care era primul la nationala, a ramas netransferat?
Sa fie din cauza ca acum are nevoie, in echipa, numai de jucatori de valoare si nu mai are presiunea impresarilor?
Asta ar insemna ca la echipa nationala era facuta pe alte criterii!

PS. daca era vorba de Burleanu, erati la fel de obiectiv?

Kyro (24 comentarii)  •  27 martie 2015, 11:50

Dupa ultimu articol anti-Burleanu ma itnrebam cand apare urmatorul pro-Piturca

lute (50 comentarii)  •  27 martie 2015, 11:52

poate îi dați să citească articolul și colaboratorului Gazetei Adrian Georgescu!

Steaua1986forever (31 comentarii)  •  27 martie 2015, 11:53

Frumos zis la treaba aia cu „fanii”. Felicitari.
In rest, de acord cu dvs, si eu am aceeasi parere, contrara majoritatii: Piturca asta chiar e antrenor. Oricat de mult imi displace ca persoana, ca fire, caracter sau orice altceva nu pot sa nu recunosc faptul ca a calificat niste Nationale ale ROmaniei egale cu zero la niste turnee finale. Da, sa o spunem corect: nu mai avem de mult timp fotbalisti si cu toate astea Piturca a facut din……..bici si ne-a calificat. Si ca sa nu creada lumea ca sunt „fan Piturca” insa peste tot a facut treaba. El are o problema de PR mai mult…..nu de rezultate. Altii cu rezultate mult mai slabe au o imagine foarte foarte buna…si par „mari antrenori”..

Marcel (23 comentarii)  •  27 martie 2015, 12:06

Ca microbistii, nu numai „internautii”, nu-l lac pe Piturca e o realitate, determinata intr-o foarte buna masura chiar de felul de a fi al exselectionerului.
Altfel, aveti dreptate e un profesionist, dar nu unul de clasa… Fara suparare dar despre nivelul fotbalului arab ati scris si dumneavoasta si nu laudativ!
Ce e de remarcat, e ca patronii echipelor de acolo au mai mult cap decat ai nostrii bravi „oameni de fotbal”, care l-ar fi dat afara dupa primele doua-trei meciuri peirdute!

QCD (1 comentarii)  •  27 martie 2015, 12:15

Ne a Ovidiu te citesc cu multa placere cand vine vorba despre amintiri din fotbalul ala boem si spectaculos care s-a jucat candva in Romania, de caractere si figuri deosebite. Cand ajungi sa scrii ceva despre Piturca, un antrenor mediocru spre bunicel, care a ucis mereu fotbalul jucat de echipele pe care le-a antrenat, atunci pur si simplu iti pierzi vremea. Cand ajunge Piti la nationala, atunci stiu ca nu are rost sa ma mai uit la meciuri, indiferent de rezultat. In plus, ce ne intereseaza pe noi asa numitul fotbal arabesc ? Aia in ciuda milioanelor aruncate pe geam de vreo 20 de ani, inca nu au nici o realizare, ceea ce arata lipsa talentului fata de sportul asta…pur si simplu nu e compatibil cu ei.

Marcus (279 comentarii)  •  27 martie 2015, 12:15

@john peris #18. E fotbalul arab asa slab ca marele Reghe a fost dat afara dupa cateva luni…Tu il faci de ras pe Nea Ovidiu care e nascut la Peris…

Viktor (278 comentarii)  •  27 martie 2015, 12:18

Tipic romanesc e sa ii regretam pe unii, nu doar in fotbal dupa ce nu mai sunt. Va dau dreptate in privinta lui Piturca, am exprimat mereu aceasta parere.

Adi84 (3 comentarii)  •  27 martie 2015, 12:31

Corect domnule Ioanitoaia. Eu am fost intotdeauna de parere ca Piturca este un bun selectioner, dar si un bun antrenor. Marea lui problema este incapatanarea….!

Dr (34 comentarii)  •  27 martie 2015, 12:36

Spre deosebire de ziaristii mai tineri aveti curajul sa ii contraziceti pe fani in numele experientei si a autoritatii. Daca ar fi mai multi care sa combata ca dv. s-ar mai schimba mentalitatea chibitilor.

Bocanci (24 comentarii)  •  27 martie 2015, 13:18

Piturca e mai bun decat categoria cea mai de jos, precum Lucescu cel mic, Hagi, sau Ganea. El se compara cu Reghe, Rednic. Dar e mult sub Iordanescu sau Lucescu batranul.

john.peris (18 comentarii)  •  27 martie 2015, 13:35

@Marcus- Sincer , nu vad legatura , in logica asta si tu ma faci de rusine, esti nascut in Romania !!

john.peris (18 comentarii)  •  27 martie 2015, 13:37

@Marcus- Si apropo de Peris, eu ma ocup de fenomenul sportiv din zona,timp in care nea Ovi moare de grija lui Piti !

FLORIN (5 comentarii)  •  27 martie 2015, 14:41

du-te domne si pensioneazate cu piturca al tau. in ceea ce priveste meciul de duminica , hai Feroe. ca de romanica ne-am saturat

ba(la)nel (66 comentarii)  •  27 martie 2015, 14:55

Nea Ovi, tot respectul pentru cariera dumneavoastra…dar daca amintiti de cele 3 turnee finale la care ne-a calificat Piturca, ce-ar fi sa rememoram si jocul echipei noastre la cele 3 turnee…am fost numiti, mereu, cea mai plictisitoare echipa…Piturca o fi buna la multe, o fi un antrenor cat de cat ok, dar nu e si nu va fi niciodata un mare antrenor…

Manu (167 comentarii)  •  27 martie 2015, 15:04

Excelent. Curat. Fara rezerve.

Mihai S (2 comentarii)  •  27 martie 2015, 15:22

Foarte bun articolul.
Nu sunt fan Piturca, dar nu avem cum sa contestam adevarul

Hombre (93 comentarii)  •  27 martie 2015, 15:39

Eu cred ca cele 3 calificari la turneele finale nu s-au facut datorita selectionerului Piturca, ci in ciuda lui.

Da, el are nevoie de jucatori buni ca sa aiba rezultate. Si probabil ca la Barcelona ar face furori, pacat de el ca trebuie sa antreneze niste mediocritati. Mare geniu neinteles mai e si Piturca asta. 🙂

koyu (1 comentarii)  •  27 martie 2015, 15:50

5 victorii la rand, cu ultimele 5 clasate, 4 la o boaba diferenta. Mare antrenor! super clasa. pe bune?

nicu_tm (10 comentarii)  •  27 martie 2015, 15:56

Da, Piturca este un om inteligent (a absolvit 9 clase, dupa cum afirma Cornel Dinu), un antrenor remarcabil, il vad in top 5….mondial. I-a crescut cota dupa ce a invins „marea” echipa a Greciei (afirmatia ii apartine lui Piturca). Am sesizat „marele talent” pe care il poseda marele antrenor, marele strateg si cel mai sociabil om din Romania, Victor Piturca. Le-a aratat el tuturor carcotasilor de ce este in stare, ce mai, le-a inchis gura.
Cand un antrenor adevarat il copleseste tactic, dupa ce face cu mana cele doua gesturi care l-au consacrat, se pune pe banca cu mainile incrucisate, complet lipsit de idei si inspiratie. Nationala Romaniei a pierdut un mare antrenor. Pacat, incep sa lacrimez…..

adipopa (1 comentarii)  •  27 martie 2015, 16:04

nea ovi, piturca a antrenat nationala mare in 7 campanii de calificare si la un singur turneu final..ne-a calificat de doua ori din 7 campanii,procentaj de esec de 71%..mare antrenor…si bumbescu obtinea procentajul asta..

alex (9 comentarii)  •  27 martie 2015, 16:55

Piturca e bun, dar nu e creativ. Nu poate realiza mari performante. Reghe la fel. Nu am vazut la el nicio inovatie tactica. A castigat, cum o va face si Galca, profitand de slabiciunea celorlalti competitori. Meritul sau este ca a avut pe acel neamt, care se ocupa de conditia fizica a echipei , atat. In rest, e arogant, ingamfat, lacom, inrait si ma opresc aici…Nici Iordanescu nu este un geniu. Cu echipa din anii 90 putea prinde macar o semifinala de turneu final.
Turcia (2002), Iugoslavia (1968), Bulgaria(1994), (echipa lor era de platina, daca a noastra era de aur), Croatia(1998), Grecia(2004) toate tari din Balcani, au ajuns acolo sus,noi nu…niciodata…cum zicea intr-un cantec Anda Calugareanu.

Alex (1 comentarii)  •  27 martie 2015, 17:03

Imi aduc aminte cu un zambet amar, cum a reusit el sa piarda un meci cu Olanda, in care batavii se rugau de noi sa atacam. Ba mai mult, cand Franta deja avea 1-0 in meciul paralel, deci noi nu mai aveam ce pierde, Olanda se satura sa tot astepte si ne dadea 2 goluri. Ce facea marele antrenor? Zapacea toata echipa si proteja rezultatul prin schimbari defensive.

aldo_m (164 comentarii)  •  27 martie 2015, 17:16

nea ovidiule parca ieri scria CU LITERE MARI in ziarul condus de matale ca piturca e BARBUGIU E PUSCARIAS acum nu stiu ce sa mai cred STIU ca piti e un DESCOPERITOR DE TALENTE el l-a adus pe radoi la steaua si TOT EL A FOST PRIMUL care l-a adus pe sanmartean la nationala dara asta era tanar si nu facea faza defensiva ,acum ca-l lauzi NU STIU CE SA MAI CRED ,chiar asa de ce nu spui publicului cand marele hagi A CERUT BANI MAI MULTI lui sandu sa batem croatia ,sandu n-a dat si AM PIERDUT ce tara ce tricolor sa vina banu ,sa vina banu ASA STRIGA GENERATIA DE HAUR ca metal pretios nu-i pot spune

AliBaba (223 comentarii)  •  27 martie 2015, 18:21

@nicu tm #33. Are dreptate Dinu, Piturca nu are scoala cat el, dar are rezultate. De Dinu e numai gura si se dqa rotund de zici ca e balerina.

Jeannot (40 comentarii)  •  27 martie 2015, 18:26

Nu sustin ca Piturca e Ferguson sau Mou ca nu e. Dar nici sa il puna la zid toti talambii si ratatii care nu au facut nimic in viata decat sa se dea destepti nu e normal. Barbugiu, nebarbugiu Piturca tot a calificat niste echipe.

nicusor (29 comentarii)  •  27 martie 2015, 18:31

Pustanii care varsati aici intai uitati-va in oglinda si abia apoi dati-va cu parerea. Nu cred ca aveti competenta de a judeca voi pe cineva. Vreti sa fiti profesori cand voi nu ati absolvit decat 7 clase ori nici pe acelea.

baba (11 comentarii)  •  27 martie 2015, 18:37

E un geniu, un colos. Bine Nea Ovi?

Venom (1 comentarii)  •  27 martie 2015, 19:33

Daca Mutu dadea gol Italiei, articoul de fata n-ar fi existat.

Marcus (279 comentarii)  •  27 martie 2015, 20:06

@john. peris #25. Nu e nevoie ca te faci singur de rusine. Esti sincer degeaba, problema e in alta parte.

pro (23 comentarii)  •  27 martie 2015, 20:15

Eu va dau dreptate,Piti e un mare antrenor,el a obtinut ultimele calificari ale nationalei la europene ,el a obtinut ultima calificare cu tineretul.Rezultatele vorbesc la Piturca.O fi el taciturn,uneori nesuferit dar e profesionist.In acest secol avem 2 calificari la turnee finale,amindoua cu Piti antrenor.

Michael (76 comentarii)  •  27 martie 2015, 20:23

Nea Ovi, dumneata speri sa iti dea haterii astia dreptate, dar degeaba. Nu renunta ei la prejudecata lor. Cica echipa nu a jucat nimic cu Olanda la Euro ca si cand ar fi jucat Piturca, nu epavele din teren cu Mutu in frunte.

Zorro (67 comentarii)  •  27 martie 2015, 20:26

Totusi nu sta in picioare afirmatia mai veche a dlui Ioanitoaia canil vom regreta pe Piturca. Uita ca nu s-a facut gaura in cer ca a plecat el la camile. Dar in comparatia cu barbatul feneii palmier are dreptate.

dan (151 comentarii)  •  27 martie 2015, 20:36

Inca un motiv pentru care Romania este inca in Evul Mediu fata de Occident este si acesta: continuam sa scriem articole (ba unii il mai si lauda) despre un trisor-cartofor dovedit…In Vest ar fi disparut de mult din peisaj acest „meserias”…

Tyty (127 comentarii)  •  27 martie 2015, 20:42

Problema mi se pare pusa corect. Inca o proba ca Piturca e peste Reghecampf cu mult.

Petrisore (1 comentarii)  •  27 martie 2015, 20:45

Nu mi se pare foarte potrivit ca inaintea unui meci al lui Iordanescu sa scrieti despre…Piturca! Dar aveti si dv de platit niste polite, asa ca nu va mai legati de altii.

pro (23 comentarii)  •  27 martie 2015, 20:53

ADIPOPA,
Care 7 campanii frate,zi-ne si noua.Ori faci bascalie ori habar n-ai.Care sapte?A fost Piti de 7 ori antrenorul nationalei?,saracu de tine…esti de compatimit ..

Comentează