Ovidiu Ioaniţoaia

A vorbit şi a scris pentru milioane de microbişti, a crescut generaţii de ziarişti şi continuă să facă din jurnalism privilegiul de a fi sincer cu oamenii

Biografie completă Toate articolele
Cele mai noi articole de Ovidiu Ioaniţoaia
Dopaj la FCSB?!

Când scriam aici, colecția e martoră, că meciul FCSB-CFR va fi de 1 ori X, mă gândeam la forma deosebită a gazdelor, dar și la numeroasele absențe din formația clujeană, obligată să joace pe Arena Națională fără niciun atacant de […]

...

A greșit Rădoi?

Din fericire, acum, în ajunul „triplei” Macedonia de Nord – Germania – Armenia de la sfârșitul lui martie, lucrurile stau altfel. Dacă, luați-o ca glumă, deși nu-i cea mai bună, Chiricheș nu se reaccidentează, atunci e foarte posibil ca toți […]

...

Știre falsă

Când căruța părea să se fi împotmolit mai rău, consilierul președintelui Burleanu a venit la Telekom Sport cu o afirmație care a surprins în aceeași măsură în care a și bucurat. Conform lui Andrei Vochin, în ianuarie-februarie 2022, la etapa […]

...

Spre un caz Oct. Popescu?

Cu atât mai important cu cât puştiul de la FCSB, născut pe 27 decembrie 2002, va fi mezinul „tricolorilor” convocaţi la Euro 2021. Tavi ar mai avea două cicluri la tineret, încadrându-se în regula U21 din Liga 1 până în […]

...

A văzut pe dos!

Hotărât s-o împiedice cu orice preț pe CSA Steaua să promoveze, cunoașteți contextul, Gigi Becali nu s-a lăsat până nu și-a făcut numărul. A trimis la „satelitul” din eșalonul 3 nu mai puțin de 8 jucători din lotul folosit de […]

...

Avocații penibilului

Intitulat “Calificare rușinoasă” și privind meciul de Cupă dintre CS Mioveni și CFR Cluj, editorialul de ieri a provocat un val de comentarii pe blog, o adevărată furtună. Cum mă așteptam, internauții s-au împărțit în două tabere opuse. Una mi-a dat dreptate: […]

vineri, 5 decembrie 2014, 9:16

Intitulat “Calificare rușinoasă” și privind meciul de Cupă dintre CS Mioveni și CFR Cluj, editorialul de ieri a provocat un val de comentarii pe blog, o adevărată furtună. Cum mă așteptam, internauții s-au împărțit în două tabere opuse. Una mi-a dat dreptate: “De acord cu dvs. mie în sută” (Mishu), “Subscriu. Excelent articol” (Bogdan C.) etc. Cealaltă însă, alcătuită din fani declarați ai formației din Gruia, mi-a reproșat cu precădere “răutatea față de CFR”: “n-am priceput rostul articolului” (cineva), “text de-a dreptul rușinos” (Tudor) ș.a.m.d.

Contestatarii au subliniat faptul că divizionarii B din Mioveni, desprinși la 3-0 în minutul 62 și învinși în prelungiri cu 4-3, “au tras de timp în cel mai nesimțit mod” (Radu), observație în parte corectă, au simulat într-o veselie și, ca să completeze tacîmul, și-au ironizat adversarii, i-au persiflat, i-au luat peste picior cînd aveau avantaj pe tabela de scor.

Nu-i exclus ca așa să se fi petrecut lucrurile. Greu însă de precizat cine a înțeles zeflemelele reclamate de Ionuț Rada la TV cît timp antrenorul garniturii de pe Someș, Francisc Dican, a folosit marți 12 fotbaliști străini și numai 2 români, Larie și Rada! Din curiozitate, aș întreba care dintre clujeni a priceput și pus la suflet eventualele miștouri ale argeșenilor, ghanezul Muniru, croatul Jakolis, georgianul Chanturia, portughezul Lopes, italianul Petrucci ori congolezul Dore?!

Mă rog, să trecem peste. Să convenim că, de cîte ori respectă regulile, partizanatul le conferă suporterilor identitate și uneori farmec. E firesc ca ei să țină cu o echipă, s-o iubească necondiționat, să sufere pentru ea și să nu vadă alta. Să-i fie devotați și, implicit, porniți împotriva celorlalte, chiar nedrepți cu ele. În măsura în care asta li se permite chibiților din tribune între anumite limite, lucrurile se schimbă dacă vine vorba despre jucători și despre conducători.

Deoarece pretențiile față de cei din urmă sînt, sau ar trebui să fie, mult mai mari, au stîrnit nedumerire, ba au și scandalizat, afirmațiile fundașului Ionuț Rada și, mai ales, ale președintelui Iuliu Mureșan. Să zicem că primul, concentrat asupra meciului, n-a sesizat autul dinaintea golului cu care Tade a egalat la 3, din care pricină a decis, pură invenție, că “mingea era a noastră”! Îl simpatizez pe Rada și nu insist. Mureșan însă n-are nici o scuză și se face de rîs atunci cînd neagă, o dată cu evidența, lipsa de fair-play a băieților săi. Mințind că “n-a fost nimic ciudat, ci un gol normal, valabil” , Mureșan ilustrează de minune proverbul că peștele de la cap se împute.

Rămîn la părerea, exprimată și ieri, că jucătorii CFR-ului și, încă mai trist, șeful lor denaturează realitatea, o mistifică. Tocmai pentru că susțin o cauză falsă, ei par penibili și, din păcate, chiar sînt. Penibili și în ideea că încearcă să justifice un gest imposibil de justificat. Unul urît, jenant, de uitat cît mai repede.

Comentarii (133)Adaugă comentariu

Petrescu (2118 comentarii)  •  5 decembrie 2014, 9:30

Mai bine ar tacea din gura si s-ar bucura in liniste de calificarea obtinuta pe nedrept, acesti Urecheati ai penibilului, cum bine ziceti, Maestre!

csongi (25 comentarii)  •  5 decembrie 2014, 9:41

Comunicatul FRF l-ați văzut? Este destul de clară treaba.
Penibili sunt cei care refuză să observe, deși înregistrarea este foarte clară, că jucătorul mioveniului NU a fost lovit de minge în față, ci în spate, restul e o simulare nesimțită.

http://www.frf-cca.ro/informatii/20141204-comunicat-de-presa-cca-cu-privire-la-jocul-cs-mioveni-%E2%80%93-fc-cfr-1907-cluj-sa

Tudor (41 comentarii)  •  5 decembrie 2014, 10:04

nea Ovidiu,
aşa cum ţi-am mai spus, având în vedere notorietatea matale, conferită de valoare şi experienţă, nu înţeleg de ce publici un articol în care expui o opinie banală. Aş fi înţeles dacă ai fi spus ceva în genul ” e o bună ocazie să analizăm logica acestei imbecile reguli, numită eronat „fair play” „. Noţiunea de fair play ar fi putut fi invocată în cazul în care jucătorii Mioveniului ar fi dat mingea în aut în cazul în care era accidentat un jucător de-al CFR-ului. Dar Miovenii au dat mingea în aut ca să tragă de timp, pt. a intra pe teren medicul lor, să mai tragă în continuare de timp, să se uite la unu care nu avea nimic.
Unde e fair play-ul Miovenilor ? Şi, trecând peste asta, să fim serioşi, până a şutat Tade la poartă, mingea a trecut pe la vreo 3 jucători, timp în care Miovenii ar fi putut să intervină de 10 ori, dacă erau în stare !
şi în afară de asta, Dieguito a dat gol cu mâna într-un meci de o sută de ori mai important …

Candiano Popescu (5 comentarii)  •  5 decembrie 2014, 10:15

Am observat in cursul anilor faptul ca dvs, jurnalistii sportivi, comentand evenimentele uneori iesite din comun ale fotbalului intern, sunteti extrem de obiectivi si de corecti in aprecieri, surprinzand nuante carora noua, prostimii de rand, ne scapa, tragand semnale de alarma, batand obrajii unora, laudandu-i pe altii sau punand intrebari juste celor indrituiti sa dea explicatii sau sa faca ordine in dezordine.
Cu o conditie (si aici subliniez ca nu ma refer la dvs. personal, domnule Ioanitoaia, comit doar pacatul de a generaliza) – sa nu deranjati pe cine nu trebuie. Sa nu cumva sa atingeti jocul mafiotilor care fac din Liga 1 parcul lor de distractii. Multi dintre colegii dvs. n-au inteles mai nimic din fotbal ca fenomen social cu evidente valente morale si unii chiar au convingerea ca brandurile cu istorie rusinoasa, care au confiscat sportul romanesc in trend sovietic, sunt cluburi cu o traditie „frumoasa”, ca doar atata prostime tine cu ele. De ce n-ar „tine” si ei?
Excelent articol, ati pus punctul pe i, desi ati omis sa amintiti faptul ca acest domn Muresan, desi arata si vorbeste ca un gentleman de Ardeal, nu este la prima atitudine aberanta, avand deja la activ un munte de josnicii. Uneori, dupa luni sau ani, a recunoscut ca a batut campii, dar nici vorba sa-si ceara scuze.
Nici vorba de fair-play.
In ultima vreme, se pare ca acest nume, Muresan, este predestinat sa fie asociat esecului acestui concept.

utraian (123 comentarii)  •  5 decembrie 2014, 10:26

Doua cazuri similare din care CFR-ul ar trebui sa invete:

1. Intr-o partida din sezonul ’98-’99 Arsenal – Sheffield, Kanu de la Arsenal nu a returnat mingea adversarului, pasandu-i lui Overmars care a marcat.
Arsene Wenger nu numai ca nu le-a luat apararea jucatorilor lui, ci a fost de acord cu rejucarea partidei, semn ca onoarea e mai presus de orice…

2. 2012 Shakhtior – Nordsjaelland 5-2 din grupele UCL, intr-o situatie similara Luiz Adriano a inscris in poarta danezilor.
UEFA L-A SUSPENDAT PENTRU COMPORTAMENT NESPORTIV!
Ce poate invata dl. Muresan din acestea? Poate atata poate dansul, dar lipsa de fair-play a jucatorilor CFR nu trebuia aparata si incurajata…
Iar din suspendarea primita de Luiz Adriano de la UEFA, ar fi putut intelege ca UEFA pedepseste nesportivitatea.
Sau poate dansul si echipa CFR se ghideaza dupa alte legi?

Lolipop Cluj (1 comentarii)  •  5 decembrie 2014, 10:35

D-le Ioanitoaia, apropo de „lipsa de fair-play a băieților săi” tin sa precizez ca si tragerea de timp este lipsa de fair-play. Poate ca reusiti sa scrieti un articol pe tema asta. Pana atunci ar trebui sa echilibrati critica meciului si sa spuneti ca la lipsa de fair play a miovenilor, CFR-istii au raspuns pe masura. 1-1 la lipsa de fair-play. Dar de cand e CFR-ul presa central a dat mereu in ei, desi pe plan international doar ei au contat in ultimii 6 ani ca reprezentanti ai Romaniei. Poate si Urziceniul. Un articol despre victoria „meritata” a Stelutei de ieri seara, pe cand?

nick (5 comentarii)  •  5 decembrie 2014, 10:36

Domnu’ Ovidiu, au trecut 3 zile si nu v-ati racorit. Amarnica ura tineti in d-voastra. Vedeti, ca intre timp, pana ne tineti aici de vorba cu fair-play-ul pe patinoar, Steaua iar a castigat. Din fair-play.

nick (5 comentarii)  •  5 decembrie 2014, 10:46

Cred ca ati vrut sa scrieti de Larie, nu „Lazăr”, in alineatul 3. Nu mă aşteptam la asemenea greşeală. Şi asta-i chiar discriminare, când vă referiţi la numărul de străini. (Petrolul nu are?? A, dar, ei sunt din Ploieşti, nu din Cluj). Unii sunt cetăţeni europeni. Unii au adus puncte UEFA, României: Culio, Kapetanos, Bastos, Luis Alberto…

Cheetah (2118 comentarii)  •  5 decembrie 2014, 10:52

Bre mie echipele astea selectionate internationale care folosesc nume vechi si de rezonanta in Rumania cum e CFR nu-mi inspira nimic.
Macar la Mioveni e un bastion al industriei rumanesti de autoturisme de mult timp, si-n plus oamenii astia dau salarii unor compatrioti, nu unor straini. Iar noi, suporterii, ar trebui sa ne gindim in primul rind la plata unor salarii catre oameni de-ai nostri, ca si-asa sintem jupuiti la os de toate resursele prin intermediul companiilor globale si multinationale pentru niste lefuri de nimic.

daniaania (34 comentarii)  •  5 decembrie 2014, 10:56

Subscriu la ce spune Tudor. Despre ”ajutorul’ dat Stelei aseara nu scrieti d-le Ioanitoaia. Tudor nu este la primul meci in care face ce face pro- steaua..Daca era CFR in cauza se discuta o saptamana, de aceea am spus ca sunteti partinitor si rau si aveti o doza in plus la rautate fata de CFR

daniaania (34 comentarii)  •  5 decembrie 2014, 10:59

Dle Petrescu sunteti rau si invidios. De steaua nu ziceti nimic in meciul de aseara? Din nou Tudor ii ajuta..Ce sa faci asa sunt romanii , unii..noroc ca avem un ardelean acum Presedinte.

eheg (6 comentarii)  •  5 decembrie 2014, 11:01

Da, domnule Ioanițoaia, penibili. Dacă i-ar fi cunoscut Eugen Ionescu, pe lângă „Cânăreața cheală” își puteau face loc si „Doctorul chel” sau „Fotbalistul chel”. Să fii întrebat despre lipsa de fair-play și tu să răspunzi că este legal îmseamnă să-ți dorești să faci parte din lumea penibilului de care a râs Eugen Ionescu.

nick (5 comentarii)  •  5 decembrie 2014, 11:05

Despre ce „avocat al penibilului” tot discutam in articolul asta?
Ia sa vedem comunicatul CCA:
UEFA a stabilit şi a comunicat prin Ghidul Practic cu instrucţiuni suplimentare pentru arbitri şi observatori de arbitri, următoarele: În situaţia în care consideră că un jucător este grav accidentat «arbitrul trebuie să-şi asume responsabilitatea pentru oprirea jocului, iar jucătorii nu trebuie să fie încurajaţi să trimită mingea în afara terenului de joc. Jucătorii care trimit mingea în afara terenului de joc nu trebuie să se aştepte ca mingea să le fie returnată de către jucătorii echipei adverse la reluarea jocului».

Toader (37 comentarii)  •  5 decembrie 2014, 11:06

Inca un articol excelent care nu ii va convinge insa nici pe surzi si nici pe orbi. Ei ar vrea sa schimbe pana si sensul cuvantului fair play!!!!!

cornel (6 comentarii)  •  5 decembrie 2014, 11:08

E interesanta atitudinea unora sa numesti „fair-play”= o regula imbecila. Asta inseamna de fapt si de drept ca ne pierdem calitatea umana, respectul reciproc intre semeni, si sa devenim ceea ce se prezuma ca am fost la inceputuri si anume animale. Daca anumite persoane considera ca pot fi face parte din regnul animal, uitand faptul ca sunt inzestrate cu constiinta, adica calitatea de a face diferenta si distinctia intre bine si rau, nu inseamna ca aceasta regula trebuie sa fie valabila pentru toti. Desi sunt ardelean si imi place CFR-ul (fiind fan al acestei echipe) nu pot sa neg faptul ca ceea ce au facut ei pe teren in meciul cu Mioveniul reprezinta inclusiv o lipsa de respect la adresa tuturor iubitorilor fotbalului si a fanilor tuturor celorlalte echipe. Eu as fi mers si mai departe decat d-nul Ioanitoaia si pentru un astfel de fapt as fi exclus CFR-ul din toate competitiile interne si internationale si as fi interzis tuturor jucatorilor care au fost pe teren si care au jucat pentru CFR Cluj in acel meci, inclusiv rezervelor care au sustinut ulterior ca gestul CFR-ului a fost unul normal sa mai aibe dreptul de a practica aceasta meserie sau sa mai faca parte vreodata din acest sport. Pentru ca este simplu, atat timp cat nu dai dovada de respect nu poti fi numit om. Este o regula care provine sine qua non tocmai din incalcarea celor mai elementare reguli de bun simt si a notiunii de constiinta. Sa nu uitam un lucru ca in data de 16 noiembrie 2014 romanii au mai dat dovada inca o data ca in momentul in care nu sunt respectati stiu sa faca dovada ca au constiinta. Unii deja au uitat acea lectie si poate ca este momentul potrivit ca cu o asemenea situatie sa-si aduca aminte de acest fapt. Cu respect fata de toti fanii acestui sport, si cu increderea ca m-am facut inteles pentru toti cei care vor sa inteleaga, sper sa nu fi adus atingere tuturor celor care considera ca „fair-play” nu inseamna nimic. Uitati-va la rugby si vedeti respectul jucatorilor unii fata de altii.
Si cam atat.
Multumesc.

Escu (1 comentarii)  •  5 decembrie 2014, 11:10

Inca o data va dau dreptate. Muresan nu e la prima iesire de acest gen dar poate ca e la ultima tinand seama de faptul ca marea echipa din Gruia s-ar putea desfiinta.

kovacs (17 comentarii)  •  5 decembrie 2014, 11:11

@csongi: incurci regulile jocului cu fair-playul. nu spune nimeni ca cfr a comis o infractiune. scopul e sa castigi, doar ca cfr a gasit usa din spate deschisa si desi nu juca cu real madrid, a decis ca din moment ce in regulament nu scrie pe care usa sa intri, e bine si pe usa din dos

Angheliu (87 comentarii)  •  5 decembrie 2014, 11:15

Dedi nu e frumos, toate echipele mai trag de timp, pana si Real, pana si Bayern. Dar putine se preteaza la magarii precum cea facuta de CFR in meciul cu Mioveni. Sunt total de partea domnului Ioanitoaia.

georgeami (2 comentarii)  •  5 decembrie 2014, 11:17

L-am omorat, l-am omorat…Da’ si altu si-a batut nevasta, deci e clar ca aveam dreptate sa-l omor!!…Phuahhhh, v-i se pare un nonsens? Asa e.Subscriu. Asa cum sunt si opiniile gen „Si steaua a facut asa si pe dincolo”.Unu la mana, parca era vorba de meciul Mioveni-CFR,asta comenta dl.Ioanitoaia, nu in oglinda cu alt meci, ptr ca daca o facea o facea cel mai probabil in oglinda cu patania Donetkului hulita de-o Europa intreaga.Doi la mana, nu-mi amintesc, am vazut meciul doar din minutul 60 ca (,) Craiova sa conduca cu 3-0 sau macar 1-0 deci discutia isi pierde paralelitatea.Si surpriza, sunt ardelean si eu, dar in primul rand roman.
Amicus Plato, sed magis amica veritas

ardeal (1 comentarii)  •  5 decembrie 2014, 11:25

Poate va faceti timp sa cititi, eventual sa tratati cazul intr-un articol separat, comunicatul CCA in care se spune clar (de catre UEFA) ca: jucatorii nu trebuie incurajati sa trimita mingea in afara terenului de joc asteptand ulterior ca mingea sa le fie returnata de echipa adversa. Arbitrul trebuie sa-si asume responsabilitatea opririi jocului in cazul unei accidentari GRAVE.
Ati scris doua articole doar din placerea de a lovi in CFR

gilos (328 comentarii)  •  5 decembrie 2014, 11:28

Vad ca insistati pe aceasta tema cu o perseverenta demna de o cauza mai buna.

Asa-zisa lipsa de fair-play a CFR-ului nu prea sta in picioare, daca incercam sa argumentam.
Jucatorii de la Mioveni nu au dat mingea in afara terenului din motive de fair-play, deoarece jucatorul care solicita ingrijiri medicale nu era un adversar ci propriul lor coleg, care simula o accidentare cu scopul evident de a trage de timp.
Puteam invoca notiuni de sportivitate si fair-play, daca cei de la Mioveni ar fi avut un comportament exemplar, dar atata vreme cat au mimat fotbalul, au simulat si au tras de timp, nu vad de ce i-am condamna pe cei de la CFR ca au avut ambitia sa castige meciul.
In fond, ce ati vrea ? Sa-i ajute pe simulanti sa traga de timp ?

PS Ati facut un intreg rechizitoriu impotriva CFR-istilor, ati numit calificarea rusinoasa, cu toate ca rezultatul a fost stabilit pe teren fara ajutorul arbitrilor, deplin meritat dupa aspectul jocului.
Cum calificati atunci victoria Stelei, obtinuta dintr-un penalty rusinos, acordat de arbitru de casa al acestei formatii(Tudor) ?

jucatoru (1 comentarii)  •  5 decembrie 2014, 11:28

presupun ca si maine veti veni cu un articol cu aceasta partida si sintagmele ei :))

CFR (21 comentarii)  •  5 decembrie 2014, 11:29

Bravo domnule Fair play Ioanitoaia. La mai mare. Poate scrii,in spiritul fair-play-ului, si despre „jurnalistii” care in acelasi nobil spirit toaca de ani o echipa pe care o urasc. Poate scrii si de felul in care castiga o anumita echipa? Tot in spiritul fair-play-ului. Ce zicea echipa de suflet daca aseara juca pe un patinoar? Sau poate nici nu e echipa de suflet. Poate, doar, in spiritul fair-play-ului aveti acelasi stapan. Si stapanul plateste argatul doar daca presteaza. In spiritul fair-play-ului.

vasile morar (8 comentarii)  •  5 decembrie 2014, 11:30

Interesant ca nimeni nu revede derularea evenimentelor din teren inainte de out-ul cu pricina!
1.Jucatorul Mioveniului cade la pamant (motivul nu are importanta in context) in timp ce mingea este in posesia CFR-ului!!! Jucatorii clujeni ezita, incercand sa vada ce se va intampla, se opresc din joc cu mingea in teren in posesia lor. Apoi are loc intreruperea meciului, intrerupere dupa care se vede CLAR deruta tuturor, inclusiv a CFR-istilor legat de modul de reluare a jocului – ARBITRUL fiind cel care indica, ca CFR sa repuna mingea de la margine. Concluzia: CFR era in posesie la caderea jucatorului si la momentul intreruperii jocului, deci CLAR CA LUMINA ZILEI CA CFR URMA SA AIBA POSESIE DUPA RELUARE – ceea ce s-a si intamplat.
O simpla revedere a filmului meciului si se demonteaza intreaga poveste tesuta (si da asta data) de media (scrisa, televizata, etc.)!!!

fanU CR&POLI T. (109 comentarii)  •  5 decembrie 2014, 11:36

aduceti-va aminte ce a patit un jucator de la donetzul lui IlLuce cand a marcat la fel dupa o repunere a mingii????uefa la suspendat,ca nu a dat dovada de fair-play,dar la romanasi totul ii posibil,atata timp cat CCa,ii condusa din umbra de BRICHTA,fost ser.maj.la steaua facut la apelul de noapte.

utraian (123 comentarii)  •  5 decembrie 2014, 11:39

La asa echipa neobrazata, asa suporteri..
Si va mai mirati de ce Muresan incerca sa justifice ceva imposibil de justificat? Acum aveti si raspunsul.
Pentru ca are cine sa-i cumpere muraturile expirate.

Oameni cu bun simt ar fi recunoscut greseala si ar fi pus capul in pamant….

rms (27 comentarii)  •  5 decembrie 2014, 11:39

Mai oameni buni…despre ce vorbiti…despre ce onoare, despre ce fair-play? Cand vreodata au fost acestea calitatile CFR-ului. Au castigat dupa o faza la care nesimtirea e o vorba de dulce pentru ce descriere ar merita. Mai mult de atat, in loc sa isi vada de ale lor cu capul plecat, mai si sustin sus si tare ca ei au dreptate. Deci nu a fost suficient ca si-au aratat „calitatile”, au simtit nevoie sa le si evidentieze in nenumarate randuri.
Arbitrul ar trebui suspendat cateva etape iar echipa exclusa din cupa. Scurt. Ce atata analiza?

utraian (123 comentarii)  •  5 decembrie 2014, 11:40

oamenii*

laleaua neagra (328 comentarii)  •  5 decembrie 2014, 11:41

Asa e, nea Ovi, ca matale. Sa desfiintam aceasta echipa care ne sta in gat si sa ridicam osanale gloriosilor invingatori de aseara !

Daca oamenii iti spun ca nu prea sunt argumente sa invoci fair-play-ul atunci cand o echipa face anti-joc, dumneata ii numesti penibili. Bun.

Calificarea obtinuta cu ajutorul penalty-ului inventat de Tudor cum se numeste ?

„Arbitrul a furat-o pe Craiova şi şi-a bătut joc de toată Oltenia! Păcat de băieţii ăştia, au luptat exemplar!” (Gică Craioveanu)

schurrle22 (6 comentarii)  •  5 decembrie 2014, 11:46

Mai puneti mana si cititi regulamentele data de I.B. in frunte cu Ioanitoaia
Uitati ce scrie in Ghidul Practic cu instructiuni suplimentare pentru arbitri si observatori de arbitri

cietz:

In situația în care consideră că un jucător este grav accidentat “arbitrul trebuie să-și asume responsabilitatea pentru oprirea jocului, iar jucătorii nu trebuie să fie încurajați să trimită mingea în afara terenului de joc. Jucătorii care trimit mingea în afara terenului de joc nu trebuie să se aștepte ca mingea să le fie returnată de către jucătorii echipei adverse la reluarea jocului.”

Claudiu (1 comentarii)  •  5 decembrie 2014, 11:48

Domnule Ioanitoaia va multumim ca scrieti deja 2 articole consecutive pentru aceeasi echipa. Mai ales ca astazi aveati motiv sa scrieti despre calificarea glorioasa a Stelutei de ieri. Celor care sunt mai tineri si nu va cunosc vreau sa le precizez ca stiu bine ce mult iubiti Clujul asa ca nu are rost sa se mai agite sau sa scrie pe blogul dumneavoastra. Sa nu creada fanii lui U ca iubiti Universitatea mai mult. Imi amintesc cand pe vremuri aveati emisiunea Procesul etapei, desi era singura emisiune de fotbal pe atunci, vorbim de anii 94-95, nu spuneati un cuvant de U CLuj in majoritatea emisiunilor, eu stateam ca fraierul sa vad rezumatul si la sf emisiunii spuneati ca nu mai e timp pentru acel rezumat sau va faceati ca ploua. Asa de obiectiv erati si atunci asa de obiectiv sunteti si acum. Din ce tin eu minte erati un fan declarat al Universitatii Craiova asa ca decent astept si eu macar maine un articol despre ce s-a intamplat in meciul de cupa dintre Steluta si Craiova.

Valah (3 comentarii)  •  5 decembrie 2014, 11:51

Sa asteptam luna ianuarie cand Paszakany si LookTV au termen sa vireze in conturile LPF transa de 17 milioane euro.
La ce datorii are CFR si in ce impas financiar este si televiziunea lor de casa, sunt sanse mari de tot ca acest club sa intre in faliment si sa isi reia activitatea din ultima liga cu denumirea pe care o aveau in 1989:
Steaua-CFR Cluj-Napoca.

stelistul (24 comentarii)  •  5 decembrie 2014, 11:53

din punct de vedere strict regulamentar, cfr cluj a castigat corect..d-voastra invocati o lege ,,nescrisa a fair play-ului”..da, poate fi si asa, dar am vazut si prin campionate straine si prin cupe euro, intamplandu-se astfel de lucruri..supararea e mare, doar pentru ca cs mioveni, avea la un monument dat 3-0..e greu sa suporti pirderea unui meci practic castigat..bine, conducatorii si jucatorii ceferisti puteau sa-si ceara scuze pentru intamplare…cel putin asa gandesc eu, suporter al ,,echipei de suflet”!!! . repet: din punct de vedere strict sportiv, cfr e calificata in semi….

vasile morar (8 comentarii)  •  5 decembrie 2014, 11:54

Jucatorul Mioveniului cade la pamant (motivul nu are importanta in context) in timp ce mingea este in posesia CFR-ului!!! Jucatorii clujeni ezita, incercand sa vada ce se va intampla, se opresc din joc cu mingea in teren in posesia lor. Apoi are loc intreruperea meciului, intrerupere dupa care se vede CLAR deruta tuturor, inclusiv a CFR-istilor legat de modul de reluare a jocului – ARBITRUL fiind cel care indica, ca CFR sa repuna mingea de la margine. Concluzia: CFR era in posesie la caderea jucatorului si la momentul intreruperii jocului, deci CLAR CA LUMINA ZILEI CA CFR URMA SA AIBA POSESIE DUPA RELUARE – ceea ce s-a si intamplat.
NU EXISTA NICIUN MOTIV CA MINGEA SA FIE DATA IN POSESIA MIOVENIULUI!!!!!!
D-le ziarist Ioanitoaia, nu e caz de fair-play sau lipsa de fair-play din partea nimanui.
CFR a fost in posesie INAINTE de intreruperea jocului, CFR urma sa fie in posesie DUPA reluarea jocului. PUNCT.

lute (50 comentarii)  •  5 decembrie 2014, 11:56

e momentul sa ne amintim din nou de modul cum si-a castigat cfr trofeele…
drum bun, cale batuta , Vasluiul si Urziceniul va asteapta!

eu (5 comentarii)  •  5 decembrie 2014, 11:57

CFR-CeFuRA ,asa au luat si campionate pe care steauale merita,care echipa e constanta in competitiileeuropene ,care aduce puncte caaltisa isi bata joc pierzand cu bucatari ,pescari sau echipe de esalon inferior.
Din pacate si dumneavoastra iubitiFalimetu 2 (Dinamo) ca sa vedeti cum trebuie lumea fotbalistica.

lute (50 comentarii)  •  5 decembrie 2014, 11:58

#gilos: iti doresc si tie sa iei o minge in mufa, la fel ca jucatorul Mioveniului si dup-aia sa vina unul sa te declare simulant. mai usor, baieti…

borski (14 comentarii)  •  5 decembrie 2014, 12:03

@utraian
Dar de ce nu pomenesti si de Sahtior – Barcelona 1-2, cind spaniolii au egalat cum a facut CFR la Mioveni, cistigind apoi tot in prelungiri? Treaba asta cu fair-play-ul o invocam doar cu exemple care ne convin? In fine, e clar ca a fost lipsa de fair-play la acea faza din minutul 86, dar n-as plinge atita de mila celor de la Mioveni atit timp cit ei trageau virtos de timp.
@cornel
Eu zic sa diferentiem un pic pedepsele, iar inainte sa excludem echipa pe termen nelimitat din orice competitie sa-i impuscam pe Chanturia, Tade si Lopes. Iar pe cei care pe 16 noiembrie au votat cu ponta, dind dovada ca n-au constiinta (asa se deduce din postarea dvs.), propun sa-i expulzam in coreea de nord. Pacat ca ceausescu si alti dictatori celebri ai omenirii nu au mai apucat sa va citeasca postarea. Ar fi fost invidiosi pe radicalismul ce razbate din ea.

Ardeleanu (5 comentarii)  •  5 decembrie 2014, 12:03

Prietene, penibili sunt echipa Stelei, care din nou se califica cu un 11 metri controversat…

schurrle22 (6 comentarii)  •  5 decembrie 2014, 12:04

cata nesimtire si la Argaseala ,cica penalty corect:))))
Acum doua saptamani tot de la acest mascarici aflam ca Rusescu este orb „saracu” ,aseara a dat gol:)))
A venit Iisus si l-a vindecat!!!!

un petrolist (4 comentarii)  •  5 decembrie 2014, 12:05

Schurrle22, lucrurile care fac obiectul discutiei de aici nu tin de regulament, ci de ceva care ar trebui sa fie deasupra acestuia, anume fair-play!

un petrolist (4 comentarii)  •  5 decembrie 2014, 12:11

Macar daca jucatorii clujeni ar fi jucat serios mingea de la repunerea din aut, insa au dat impresia ca vor s-o returneze prin Chanturia si dupa aceea au luat faza in serios prin tade! Adica, au fost de doua ori mincinosi…lipsiti de fair-play! N-o mai dati pe regulament…si lasati-o mai moale cu trasul de timp, ca am vazut si noi meciul! Ce ar fi trebuit sa faca petrolistii dupa magaria din meciul cu voi de la Ploiesti, sa fuga cu mingea in tricou pana la cfr in poarta?!

borski (14 comentarii)  •  5 decembrie 2014, 12:11

@rms
Daca s-ar face excluderi din competitii dupa propunerea dvs., adica la fiecare abatere de la fair-play, Liga I s-ar intrerupe prin noiembrie, ligile inferioare n-ar apuca mijlocul lui octombrie, iar Champions League ar trage obloanele cel tirziu de martisor. Domnilor, traim intr-o lume imperfecta, adaptati-va, nu fiti radicali! Daca s-ar intra la puscarie pentru scuipatul pe strada, pentru tigarile aruncate in statiile de autobus, pentru un bilet necompostat, o intirziere a platii unei rate la banca, o minciuna spusa nevestei etc, n-ar mai ramine nimeni pe afara.

borski (14 comentarii)  •  5 decembrie 2014, 12:15

@un petrolist
Sper ca nu esti acel petrolist plin de fair-play care I-a dat o scatoalca dupa cap lui Galamaz. Si nici, sub acoperire, unul dintre stelistii care l/au luat ulterior la suturi, tot din fair/play, pe petrolist.

Clujean (4 comentarii)  •  5 decembrie 2014, 12:16

Deci exact ce am spus in comentul de ieri la cealalta postare a voastra. CFR-ul marcheaza un gol regulamentar si sariti pe ei doar pentru ca sunt din provincie si din nou nu v-a ajuns o postare mai trebuie sa faceti a 2-a postare cu acelasi subiect de atac la CFR si care apare in acest moment ca si stire principala pe gsp. In schimb de golul neregulamntare de la Steaua nimeni nimica. Se poate face si asta o liga in care sa joace doar Steaua, Dinamo si eventul cele din judetul Ilfov si noi restul tari iseparat. Va mai mirati apoi ca de ce Transilvania vrea sa se separare de Bucuresti. De ce nu tineti prima pagina cu golul rusions al Stelei ? Pt. ca stiti bine ca ei va platesc sa taceti iar noi restul daca nu simpatizam aceasta idee suntem atacati. Sa nu uitati domnule Ioanitoaia ca aveti o varsta si mai aveti putin de trait iar daca sunteti rau cine stie unde ajungeti pe lumea cealalta. Eu nu zic sa nu criticati CFR-ul atunci cand greseste dar faceti-o cu aceeasi moneda si pentru altii.

Albusibiu (95 comentarii)  •  5 decembrie 2014, 12:16

Sincer, mi-e scarba de aceasta cocina numita „fotbal romanesc”. Imi dau seama ca nu e nicio speranta ca vreodata vom invata ceva din fotbalul romanesc, civilizatie, dialog, progres reciproc, sa facem din el altceva decat un mijloc de a ne exterioriza caracterele mici, lasitatea, ura, vulgaritatea si sovinismul atroce. Poate tocmai de aceea ne laudam noi ca natiune fotbalistica doar cu o „uriasa” performanta de sfert de finala la un Campionat Mondial, asta in vreme ce tarile din zona noastra (vezi Bulgaria, Grecia, Ungaria, Polonia, Cehia, Croatia, fosta Iugoslavie) se pot mandri cu performante intr-adevar notabile.

Poate e ciudat, dar chiar ma bucur de stadiul la care este acum CFR-ul si chiar imi doresc sa se retraga cat mai repede din campionatul asta care e de fapt un drum inchis, unul care, veti vedea, nu duce nicaieri. Sa vedem atunci, dupa ce CFR-ul nu va mai fi, cine va urma la stalpul infamiei, cine va mai suscita un minim interes. Oricum stadioanele sunt tot mai goale, iar audientele tv sunt ridicole. Fara public nu vor fi nici bani, fara bani nu vor fi nici investitii, nici crestere si nici valoare. Iar pentru banii publici sifonati cu atata pricepere, nicio problema, dupa cum se vede anchetele ii vizeaza pe rand, pe fiecare in parte. Sper sa ramaneti cat mai repede voi intre voi si, intr-o perfecta atmosfera de an 2000 sa va bucurati euforici de calificarile in grupele Europa League.

De mult deja mi-am indreptat atentia de la fotbal spre ceea ce conteaza, spre zona sociala/politica in care mai avem inca o sansa. Poate ca macar acolo Johannis va reusi prin forta personalitatii sale sa ne impuna o alta conduita, o alta civilizatie. Slabe sanse, dar macar pentru aia merita sa te zbati. Aici cu chibiti, chibitionisti si exchibitionisti ai fotbalului chiar nu ajungem nicacand, nicaieri.

Radu (11 comentarii)  •  5 decembrie 2014, 12:24

@Vasile Morar: Stimate domn, eu nu stiu la ca meci v-ati uitat, dar ce spuneti dumneavoastra (de 2 ori!) este complet fals. Jucatorul de la Mioveni este cazut la pamant, mingea se afla IN POSESIA jucatorilor de la Mioveni, care o trimit in aut, jucatorii de la CFR repun mingea in joc din aut! Fair-play ar fi fost sa dea mingea inapoi. Atat.

KO-KO (1 comentarii)  •  5 decembrie 2014, 12:27

Dedic urmatoarele randuri lui Ovidiu Ioanitoaia, jurnalistilor care sunt la asentimentul domniei sale in abordarea acestui subiect, si tuturor cititorilor care comenteaza fairplay-ul CFR-ului de pe aceleasi pozitii critice.

Pentru a vorbi in cunostinta de cauza despre fairplay, e bine sa avem in fata o definitie a fairplay-ului:
” FAIRPLAY s. n. Acceptare loială a regulilor (într-un joc, într-un sport, în afaceri). ◊ (Adjectival) Nu a avut o comportare fairplay. [Pr.: férplei] – Cuv. engl. ”(sursa: DEX)

Asadar, pentru a pune la indoiala gestul CFR-ului e bine sa intelegem in ce conditii a avut loc, in conformitate sau nu cu regulile jocului(precizate prin regulament si etice deopotriva).

1.FC Mioveni a primit CFR Cluj pe un teren inghetat, inzapezit si inpropriu desfasurarii unui meci de fotbal in conditii decente. In calitate de gazde, FC Mioveni avea obligatia minima, ce-i drept etica, de a asigura un cadru macar decent desfasurarii acestui meci de fotbal. Nu s-a intamplat, jocul a avut loc pe un patinoar veritabil, iar experienta oricarui microbist, cu atat mai mult jurnalist sportiv, spune ca un teren dificil este o piedica in calea echipei mai bune d.p.d.v. tehnic. Putem specula ca F.C. Mioveni a pregatit acest patinoar pe principiul ‘fantanilor otravite’ si ‘ogoarelor parjolite’. Sigur, ar fi o simpla speculatie, nu o certitudine;

2. Dupa tragerea la sorti oficialii F.C. Mioveni s-au declarat fericiti si norocosi ca au fost repartizati sa joace impotriva lui CFR Cluj. O atitudine de bun simt ar fi fost una in care moderatia si cumpatarea sa predomine in acest tip de declaratii, din respect fata de adversar, fie el din Liga a 4-a sau Liga 1. In cazul de fata, e putin straniu ca o echipa de pe locul 4 din liga a 2-a sa se declare norocoasa si fericita dupa ce au aflat ca adversarul lor provine din Liga1, clasata pe locul 2 la acel moment. Sigur, e posibil ca staful si jucatorii lui F.C. Mioveni sa se fi intr-adevar simtit fericiti si norocosi, dar in mod logic, putem banui pe cei de la Mioveni fie lipsiti de cap, fie lipsiti de bun simt;

3. La scorul de 3-2 jucatorii lui F.C. Mioveni trageau de timp in toate situatiile posibile, dorind evident sa conserve scorul de pe tabela prin tactici anti-joc.

4. Aceiasi jucatori ai Mioveniului au incercat sa obtina cartonase galbene si rosii in contul CFR-ului prin simulari grosolane, unul dintre acestia fiind chiar fundasul depasit de Tade la faza golului, care s-a straduit din greu sa pacaleasca arbitrul printr-o falsa cadere spectaculoasa in dorinta de a obtine rosu si eliminare la Tade.

5. Pe acest fond, de trageri de timp si simulari cade rapus si jucatorul lovit cu mingea in umar, nu in fata, dupa cum se poate observa urmarind atent respectiva reluare. Desigur, dupa o noua simulare, urmeaza tragerea de timp, prin trimiterea balonului in aut de catre jucatorii Mioveniului, chipurile, pentru ca jucatorul cazut si aflat in chinuri teribile sa primeasca ingrijiri medicale, faza dupa care CFR decide sa nu returneze, ci sa inscrie.

Asadar, iata tabloul complet si real al evenimentelor, pana la inscrierea golului indelung hulit de presa din Bucuresti. Rog sa recititi acum definitia fairplay-ului de mai sus. CFR Cluj nu a incalcat cu nimic regulile jocului etic, asa cum ele au fost impuse de staful si jucatorii lui F.C. Mioveni, de eliminare a bunului simt, de pregatire a unui teren de fotbal pe care sa nu se poata juca fotbal, de trageri de timp, de simulari pentru a scoate cartonase rosii in contul adversarilor. CFR Cluj a urmat intocmai aceste coordonate si asadar a fost fairplay(Acceptare loială a regulilor, pe principiul ‘semeni vant, culegi furtuna’), nereturnand acea minge, care si-asa nu trebuia returnata, jucatorii Mioveniului putand fi usor banuiti de o noua simulare pentru a castiga timp. Din punct de vedere regulamentar, faza golului a fost din nou de necontestat, asa cum de altfel s-au pronuntat si institutiile FRF.

D-le Ioanitoaia, stimati jurnalisti, a continua indoctrinarea falsei idei ca echipa de fotbal CFR Cluj a fost lipsita fairplay este o greseala si un faliment al logicii, asa cum am demonstrat aici. Acest diletantism care poate fi banuit intentionat la adresa CFR-ului trebuie sa inceteze, din respect pentru voi insiva atunci cand va priviti in oglinda. Din 2008 ati inceput sa mintiti si sa dezinformati continuu cititorii, multi dintre ei judecand CFR-ul nu urmarindu-i evolutiile, ci lecturandu-va opiniile, impresiile si ideile, statisticile, de cele mai multe ori partinitoare si lipsite de argumente, sa nu spun mincinoase. Va reamintesc ca la CFR Cluj justitia n-a gasit pe nimeni vinovat de mita, coruptie, blaturi si alte ilegalitati specifice cluburilor din Bucuresti. Va rog sa incetati aceasta campanie murdara, care nu face altceva decat sa va discretizeze in ochii celor care urmaresc evenimentele reale din fotbal, si nu confectionate de dvs, presa sportiva din Bucuresti.

Multumesc.

pityu (22 comentarii)  •  5 decembrie 2014, 12:30

Nu am vazut jocul. Noile TV .Citesc si caut rezultatele, cu precadere din fotba, sport cochetat in tinerete.
In tara asta si,nunumai aici, democratia prost inteleasa bulverseaza totul.Am devenit tara infractorilor romani si al multor straini, manati de capatuieli usoare si rapide, reusite, iertate, chiar sustinute si adoptate .
Rezultatul ?, nimic nu-i adevarat. Toti mint. In frunte cu arbitrii, ziaristii, prezentatorii de TV (vezi DIGI sport 1-Steaua-o adunatura fara alte teme,doar Steaua)
D-l Ioanitoaia canta , cu talent, ca in Parlament,ca cei din Guvern, din stufoasa Administratie , din zecile de TV-uri cu sute de ciori, toti pe care romanii ii suporta si se mai plang ca traiesc prost si material si social.
Se plang de anularrea dreptului pentru „Steaua lui Becali ” oare este normal ??. Steua a fost echipa armatei, iubita, cu rezultate admirate cu jucatori ca Jenei,Zavoda,Moldovenii-frati,Constantin, chiar si un Hagii, plin de talent fizic nu si ca antrenor.
Oare sunt sanse sa se revina la o adevarata si onesta viata in Romania ???

Architrion (73 comentarii)  •  5 decembrie 2014, 12:38

Amuzanti si ridicoli sunt suporterii cheferistilor in comentariile lor. Neavand argumente ataca Steaua (?!), desi aceasta nu a avut treaba cu meciul lor de cupa, iar dl. Ioanitoaia nu are in nici un caz vre-o simpatie pentru clubul Steaua. Chiar daca Steaua ar fi castigat incorect meciul de cupa (desi faza a fost controversata, existand circumstante clare de penalty), ce legatura are cu lipsa de fair-play dovedita de chefere si conducerea acesteia?

Comentează