Ovidiu Ioaniţoaia

A vorbit şi a scris pentru milioane de microbişti, a crescut generaţii de ziarişti şi continuă să facă din jurnalism privilegiul de a fi sincer cu oamenii

Biografie completă Toate articolele
Cele mai noi articole de Ovidiu Ioaniţoaia
Dopaj la FCSB?!

Când scriam aici, colecția e martoră, că meciul FCSB-CFR va fi de 1 ori X, mă gândeam la forma deosebită a gazdelor, dar și la numeroasele absențe din formația clujeană, obligată să joace pe Arena Națională fără niciun atacant de […]

...

A greșit Rădoi?

Din fericire, acum, în ajunul „triplei” Macedonia de Nord – Germania – Armenia de la sfârșitul lui martie, lucrurile stau altfel. Dacă, luați-o ca glumă, deși nu-i cea mai bună, Chiricheș nu se reaccidentează, atunci e foarte posibil ca toți […]

...

Știre falsă

Când căruța părea să se fi împotmolit mai rău, consilierul președintelui Burleanu a venit la Telekom Sport cu o afirmație care a surprins în aceeași măsură în care a și bucurat. Conform lui Andrei Vochin, în ianuarie-februarie 2022, la etapa […]

...

Spre un caz Oct. Popescu?

Cu atât mai important cu cât puştiul de la FCSB, născut pe 27 decembrie 2002, va fi mezinul „tricolorilor” convocaţi la Euro 2021. Tavi ar mai avea două cicluri la tineret, încadrându-se în regula U21 din Liga 1 până în […]

...

A văzut pe dos!

Hotărât s-o împiedice cu orice preț pe CSA Steaua să promoveze, cunoașteți contextul, Gigi Becali nu s-a lăsat până nu și-a făcut numărul. A trimis la „satelitul” din eșalonul 3 nu mai puțin de 8 jucători din lotul folosit de […]

...

Ideea fixă Bogdan Stancu

Nu-i cazul să închinăm ode victoriei de la Helsinki. Repet ce-am scris după meci, AM BĂTUT O ECHIPĂ DE MÎNA A DOUA SPRE A TREIA, să nu deschidem dansul! Totodată însă, succesul de marţi nu trebuie minimalizat cîtă vreme Olanda […]

miercuri, 15 octombrie 2014, 2:53

Nu-i cazul să închinăm ode victoriei de la Helsinki. Repet ce-am scris după meci, AM BĂTUT O ECHIPĂ DE MÎNA A DOUA SPRE A TREIA, să nu deschidem dansul! Totodată însă, succesul de marţi nu trebuie minimalizat cîtă vreme Olanda a pierdut în seara precedentă la Islanda, iar ditamai Germania s-a chinuit acasă cu Irlanda!

Cînd pînă şi campioana lumii, recent învinsă de Polonia, a ajuns să rătăcească prin tunel, evident că deruta ei constituie încă o probă că ierarhiile din fotbal se modifică rapid. Într-o lume presărată cu surprize, incluzînd aici şi eşecul Spaniei în Slovacia, „tricolorii” au meritul de a ne fi scutit de palpitaţii.

Triumfînd la Helsinki, izbîndă venită la ţanc după egalul cedat Ungariei la Bucureşti, Piţurcă LE-A DAT CU TIFLA NUMEROŞILOR SĂI CONTESTATARI. Care nu se arată deloc impresionaţi de faptul că tehnicieni reputaţi, între care şi Paatelainen, îl laudă pe selecţionerul român. Îi priveşte pe Ienei, pe Iordănescu, pe Stoichiţă şi pe ceilalţi, par să spună căutătorii de noduri în papură, e treaba lor, dar noi ştim cel mai bine, noi ne pricepem cel mai bine!!! I-aş invita pe aceştia să mai aibă şi îndoieli, nu doar certitudini.

Dacă Piţurcă a încurcat socotelile în partida cu ungurii, contra nordicilor i-a ieşit ca la carte. Conştient că jocul lent şi previzibil din prima repriză nu duce nicăieri, A GÎNDIT BINE ŞI A MUTAT INTELIGENT după pauză. Cum scopul lui primordial era să obţină 3 puncte şi, facultativ, să ofere spectacol, e clar că şi-a îndeplinit misiunea.

Pe de-o parte, a apelat la Sînmărtean exact cînd „naţionala” a simţit nevoia prezenţei liderului ei. Magicianul a intrat, a servit două pase de gol şi, între ele, a provocat eliminarea unui adversar. Din clipa în care Finlanda a rămas în 10, a fost limpede că balanţa s-a înclinat decisiv şi că partida s-a sfîrşit. Aşadar, O REVERENŢĂ ANTRENORULUI pentru modul în care a gestionat indispoziţia lui Sînmărtean. În general, relaţia cu acesta, jucător cu personalitate, mai greu de mulţumit.

O bilă albă i s-ar cuveni deoarece a insistat, SINGUR ÎMPOTRIVA TUTUROR, pentru Bogdan Stancu, autorul golurilor de marţi. Deşi fanii Stelei i-au cerut să-l titularizeze pe Keşeru, golgeterul Ligii 1, ba l-au şi atacat vehement pentru ceea ce au numit ei ideea fixă Stancu, obsesie vecină cu psihoza, Piţurcă a ţinut-o pe-a lui pînă la capăt. A INSISTAT ŞI A CÎŞTIGAT, prilejul ideal să le mai închidă o dată gura pretenarilor.

Închei citînd de pe site-ul Gazetei rîndurile semnate adrian 1984: „Oricît de hulit e Piţurcă, toţi cei care îl înjură şi îl vor plecat se vor lămuri că ERA CEL MAI ÎN MĂSURĂ SĂ FIE SELECŢIONER ÎN MOMENTUL ACTUAL (subl.mea). La ce jucători avem, nici Van Gaal n-ar scoate mai mult. Jucăm urît, nici mie nu-mi place, dar asta e marfa”. Puțină, sărăcăcioasă.

Mărturisesc că sînt de aceeaşi părere. Cred că, în ciuda încăpăţînărilor, ciudăţeniilor şi orgoliilor lui Piţurcă, plecarea sa n-ar trebui să ne bucure. Aştept represaliile.

Comentarii (101)Adaugă comentariu

Dan (34 comentarii)  •  15 octombrie 2014, 15:04

Daca o sa ne para rau sau nu dupa Piti depinde foarte mult de alegerea viitorului selectioner . Cine va fi acesta , ce idei va avea si cum le va pune in practica influentand jocul echipei si evident si rezultatele viitoare . Ce vreau sa spun , pe scurt , e ca ne vom compara ceva nou cu ceva considerat invechit ( Piti ) . Asta nu inseamna ca acest ceva nou va fi si alternativa ideala la Piti . Va fi doar o alternativa .

imperator (8 comentarii)  •  15 octombrie 2014, 15:05

Daca il baga pe Keserü bateam cu 4-0, dar deh, romanul se multumeste cu putinul !

Optimvs (33 comentarii)  •  15 octombrie 2014, 15:05

Ce represalii cata vreme cenzurezi in mod stalinist opiniile care nu-ti convin? (deci nu mesaje cu insulte samd, ci opinii civilizate si argumentate rational).
Sa mai facem o incercare: bilantul „pozitiv” al lui Piturca in aceste preliminarii este clar mai slab decat al Irlandei de Nord. Noi am batut grecia in deplasare 1-0 din penalty inventat, nord-irlandezii au batut-o cu 2-0 si au mai avut o bara plus alte ocazii. Noi am facut 1-1 cu Ungaria acasa, nord-irlandezii au castigat 2-1 la Budapesta. AICI ne aflam cu Piturca la timona, nu are rost sa ne mintim singuri: sub o Irlanda de Nord care n-a existat dpdv fotbalistic in ultimii 30 de ani.
Adaugam in ecuatie jocul catastrofal din ultimele doua meciuri (in Grecia avem barem scuza de a fi ramas in 10) si obtinem potretul unui selectioner incompetent dpdv tactic si care face selectia dupa ureche si dupa diverse interese. Sa nu uitam de faptul ca Finlanda in 10 a avut ocazii de gol si ca finalul putea fi periculos daca nu pica golul 2, inventat tot de Sanmartean. Am batut niste hocheisti la fotbal si gata, adoratorii cu ora ii ridica statuie lui Piturca. Rusine!

Nea Vanea (170 comentarii)  •  15 octombrie 2014, 15:07

Dac’ar fi asa, daca fotbalul s’ar baza pe vedete, atunci Islanda nu ar spulbera Olanda si Turcia. Sunteti afoni…
Problema noastra este de mentalitate si atitudine!
Acel antrenor suedez, ce face minuni cu anonimii islandezi, ar muri de foame in Romanica cu jucatori indolenti, nesimtiti chiar, precum Chipciu, Tanase, Chiriches, Pintilii, Maxim si Torje.
Aici este problema noastra.
Van Gaal la nationala?! Ar face minuni olandezul! De astfel de „bestii” au nevoie jucatorii nostri pentru a alerga asa cum o fac islandezii! Pentru ca astazi in fotbal iti trebuiesc 7 fondisti, 2 vitezisti si’un … Sanmartean!

rozu (6 comentarii)  •  15 octombrie 2014, 15:07

Dac’ar fi asa, daca fotbalul s’ar baza pe vedete, atunci Islanda nu ar spulbera Olanda si Turcia. Sunteti afoni…
Problema noastra este de mentalitate si atitudine!
Acel antrenor suedez, ce face minuni cu anonimii islandezi, ar muri de foame in Romanica cu jucatori indolenti, nesimtiti chiar, precum Chipciu, Tanase, Chiriches, Pintilii, Maxim si Torje.
Aici este problema noastra.
Van Gaal la nationala?! Ar face minuni olandezul! De astfel de „bestii” au nevoie jucatorii nostri pentru a alerga asa cum o fac islandezii! Pentru ca astazi in fotbal iti trebuiesc 7 fondisti, 2 vitezisti si’un … Sanmartean!

Adrian (3 comentarii)  •  15 octombrie 2014, 15:13

Desigur pentru ca noi suntem o echipa de mana inataia spre super .. cautati voi unde vin puse ghilimelele….

lord belial (434 comentarii)  •  15 octombrie 2014, 15:18

”Cîştigînd la Helsinki, izbîndă venită la ţanc după egalul cedat Ungariei la Bucureşti, Piţurcă LE-A DAT CU TIFLA NUMEROŞILOR SĂI CONTESTATARI.”

a batut o echipa de desculti cu ajutorul lui sanmartean. fara sanmartean – acelasi jucator in forma si la barajul cu grecia ar fi facut diferenta – piturca ar fi iesit pe usa din dos, pe unde merita.

voi, gazetarii lui peste prajit, cit il mai tineti pe incompetentul asta in brate? voua v-a placut pe bune jocul romaniei? asezarea aia scurta si rudimentara? cu mingile alea aruncate in sila catre bogdan stancu, singurul care mai simula faza defensiva? apararea era in degringolada, mijlocul anonim, modest, degeaba, dle gazetar, degeaba incerci sa ne faci sa ne inchinam la satana, ca nu o facem

e un antrenor depasit, un impostor, un om care s-a comportat cu echipa nationala dupa bunul lui plac. vrem antrenor mai tinar, dle ioanitoaia, ne-am saturat de batrini rapace si verosi

goghe (38 comentarii)  •  15 octombrie 2014, 15:18

Piturca face minuni cu ce jucatori are la dispozitie.
Am pus o intrebare in articolul precedent – va ofer si raspunsul acum.

http://www1.skysports.com/football/news/11662/9516721/icelands-gylfi-sigurdsson-is-back-doing-what-he-does-best-at-swansea-following-his-tottenham-exit-in-the-summer

JW (6 comentarii)  •  15 octombrie 2014, 15:20

Toate cele 3 meciuri (Grecia, Ungaria, Finlanda) puteau sa mearga in orice directie. Doar norocul a facut sa nu pierdem. Am tremurat in fata Greciei aparand 1-0, am tremurat cu ungurii, iar in prima repriza din Finlanda era chiar foarte probabil sa pierdem (au avut ocazii dupa ocazii).

Piturca ar trebui sa invete ca nu se planifica o victorie cu 1-0, victoriile sigure sunt de la 2-0 in sus. Ce face el e barbut pe banii nostri.

Adrian (3 comentarii)  •  15 octombrie 2014, 15:23

Domnilor … sa fim realisti.. suntem a 7tea roata la caruta europei.. si atata timp cat antrenezi si joci pentru bani sub culorile patriei… ( desigur ca o sa spuneti ca totul trece prin stomac..) suntem jalnic.
Sunt sigur ca sunt paragrafe intregi in contracte care sa asigure jucatorilor sa vina la nationala cand vor si cand li se cere…. asa ca o reclama gratis.. la echipa nationala plus un renume… este cu siguranta binevenit, doar ca .. atunci cand cistigam suntem Romani , si cand nu.. suntem ” EU”

danny (103 comentarii)  •  15 octombrie 2014, 15:24

Domnule Ioanitoaia, faptul ca Piturca a batut Finlanda (in 10 oameni din min 57) dupa un joc penibil si ca antrenorul Finlandei (nu i-am retinut numele) spune despre pitzi ca e un super antrenor (selectioner, ma rog) inseamna ca e si adevarat? De cand ma uit la fotbal, din 1980, nu am vazut o echipa nationala mai penibila, dupa chipul si asemanarea antrenorului (selectioner, ma rog) ei.

Cat despre Bogdan Stancu, sa fim seriosi! Petre Grosu de la FC Bihor l-ar fi facut sa se lase de fotbal. Ghinionul lui Grosu a fost ca in acele vremuri erau vreo 40 de atacanti romani peste el ca valoare. Norocul lui Stancu este ca il are pe Piturca antrenor (selectioner, ma rog).

lord belial (434 comentarii)  •  15 octombrie 2014, 15:25

care sint ”pretenarii” lui piti, dl ioanitoaia? in afara de dvs si mircea sandu, cine il mai apara pe piturca?

”Piţurcă a ţinut-o pe-a lui pînă la capăt. A INSISTAT ŞI A CÎŞTIGAT, prilejul ideal să le mai închidă o dată gura pretenarilor.”

ce a tot cistigat, dom’le, atit, piturca asta al mata, ca imi vin dracii? ne-a calificat si nu stiu eu? ultimul turneu final a fost RATAT din cauza lui piturca. in orice alta tara, piturca era DEMIS. nu il mai lasa federatia sa faca experimente. si mai lasa-ma si cu bogdan stancu, da si speriatul asta un gol la 7 ani si tre sa i apreciem acum? pai nu e in jobul lui de atacant sa inscrie goluri MEREU? bine, stancu nu e la nivelul abisal al lui marica (cel mai prost atacant roman, cred ca si daca il aduci pe danciulescu de la smart’s si tot joaca mai bine decit marica), dar asta il face jucator de fotbal?

am ajuns sa ii aplaudam ca fac 1 dribling si dau 1 gol? aveti standardele cam joase, dle ziarist

Geo (113 comentarii)  •  15 octombrie 2014, 15:29

In sfarsit un articol facut bine, nu can-can gsp. Un articol care pune punctul pe i si le inchide gura la contestatari. Nu am spus niciodata ca Piturca e un super antrenor, insa pentru jucatorii care sunt e perfect, pentru valoarea lor, tactica abordata este una potrivita. A facut din rahat bici si l-a facut sa si pocneasca. Asa ca cine are putina minte ar trebui sa-i multumeasca lui Piturca. Nu pentru stilul de joc sau tactica abordata, ci pentru rezultate. Inca nu am fost invinsi de echipe mai slabe decat noi cu el pe banca. Majoritatea suporterilor infocati ai nationalei nici nu-i bucura aceasta victorie ba dimpotriva, nu le-a cazut bine deloc, mai ales cele doua goluri ale lui Stancu.

Dudu (133 comentarii)  •  15 octombrie 2014, 15:30

Lord belial, daca ne califica iti vor veni dracii? Cheama-i, convoaca-i!

danny (103 comentarii)  •  15 octombrie 2014, 15:34

Acum vad ca spuneti despre antrenorul Finlandei, Paatelainen (sincer, acum am aflat, din acest articol ca asa il cheama) ca e un tehnician reputat!

Redau mai jos lista echipelor antrenate de „reputatul” tehnician finlandez (sursa: wikipedia):

2003-2004 St. Johnstone (secund)
2004-2005 St. Mirren (secund)
2005–2006 Cowdenbeath
2006–2007 Turun Palloseura
2008–2009 Hibernian
2010–2011 Kilmarnock
2011– Finland

goghe (38 comentarii)  •  15 octombrie 2014, 15:40

@danny

Pai este super antrenor! Ce antrenor roman a „calcat” prin insule?! Nici unul!

vaj (10 comentarii)  •  15 octombrie 2014, 15:42

A insistat cu Stancu si a castigat! Super epifanie: Jucat meci de meci, trebuia sa inscrie si el la un moment dat, ca era cu Luxemburg, Finlanda sau Guatemala, sansele ca lui Piti sa-i iasa erau destul de mari… cred ca si Cocis a inscris cu Insulele Feroe un gol al victoriei, nu? Super antrenor specialist potrivit selectioner bengos – cum ar spune Gigi Becali. Desigur.

goghe (38 comentarii)  •  15 octombrie 2014, 15:43

@lord belial

Din cite imi aduc aminte cu Piturca pe banca Romania a scos doua remize in grupe, una cu campioana mondiala si una cu vice-campioana mondiala = ambele la zi.
Mari pretentii mai ai mai omule! Esti departe de realitate ..

treadstone (21 comentarii)  •  15 octombrie 2014, 15:44

Deplangem acum echipe ca Spania, Franta, Germania, Italia chiar si Grecia, care in ultimii 20 de ani au CASTIGAT trofee, in timp ce noi nu am ajuns la turneul final!!! Cum bine zicea cineva, de unde stii matale ca nu bateam Ungaria daca intra Keseru sau nu bateam Finlanda cu 6-0 cu poker Keseru? Tre sa fii un geniu al antrenoratului sa il bagi pe Sanmartean dupa pauza, dupa ce in prima repriza te-au subordonat oamenii lui Mos Craciun. Slava tie Piti!

pamfletaru (17 comentarii)  •  15 octombrie 2014, 15:47

piturca ne-a adus cea mai mare dezamagire prin necalificarea la mondiale si acum , cand s-a nimerit sa castige cu nordicii,
unde mos craciun joaca doar hochei pe zapada,
ii inchinam ode,de parca a dat drumul la caldura la bloc si ne-a adus caldurica.
piturca ne-a adus dezamagiri

,sa vina bursucul !

Milici (440 comentarii)  •  15 octombrie 2014, 15:53

Corect se scrie Stankü , că a intrat în locul lui Keşerü , după ce i-a furat cele două puncte , ca două boabe de pe ü !

Raz (1 comentarii)  •  15 octombrie 2014, 15:56

Dute incolo de Ioanitoaie cica „la ce jucatori avem” e mare lucru ca jucam si atat. Doamne iarta-ma dar de cand a preluat Piturca nationala nu a avut timp sa construiaca si sa reconstruiasca si sa introduca jucatori tineri si talentati? Doar pe Torje, Stancu si Goian ii avem…? Ce porcarie. Astia parca-s mana in mana. No comment. Daca mai aud de antrenori romani gen Hagi, Piturca, Boloni, Contra, etc. nu ma mai uit la fotbal…

Geo (113 comentarii)  •  15 octombrie 2014, 15:59

pamfletaru@ Piturca a adus ultima mare bucurie in ceea ce priveste echipa nationala vezi euro 2008 …asta poate vede si lord belial ca vad ca i se umfla vena. Si astia cu Keseru…omul ala nu e Messi oamenilor!! KESERU vostru da goluri cu pandurii si brasovul…cand a jucat cu fundasii lui Dinamo Kiev la fundulet nu a mai facut nimic. Asa va agitati cu Keseru vostru parca-i nu stiu ce vedeta

cratima (1 comentarii)  •  15 octombrie 2014, 15:59

In barbut, daca tot arunci cu zarurile, mai dai si zaruri castigatoare. Problema este cat cheltui pana dai zarul ala bun, si cat de mult castigi. Piturca a aruncat cu Stancu de ne-a plictisit pe toti si asta a confirmat intr-un meci, citez, cu „o echipa de mana a doua spre a treia”…. Fara sa fie folosit obsesiv, Ilie Dumitrescu a avut doar un meci exceptional, dar cu Argentina si ne-a calificat in sferturile de finala ale mondialului…. Legat de Sanmartean…asta, saracu’ nu cred ca are personalitate neaparat, dar nu poate sa uite ca ii „datoreaza” lipsa carierei de pana acum, culmea, tocmai lui Piz.i… si acum se lupta el cu el, ca daca joaca el bine, meritele i le da Ioanitoaia lui Piz.i… 😉

kappa (8 comentarii)  •  15 octombrie 2014, 16:05

Am avut un dubiu vis-a-vis de titularizarea in atac a lui Bogdan Stancu. Eram de parere ca Rusescu ar fi fost o alegere mai buna, acesta confirmand prin golul inscris in meciul anterior cu Ungaria. Insa aici Piturca iarasi merita felicitat: a facut alegerea corecta fapt dovedit nu doar prin cele doua goluri inscrise ci si prin maniera in care a inscris al doilea gol – ca un atacant pur sange (dintr-o jumatate de ocazie) cu un sut perfect plasat, puternic din afara careului la o faza in care eram 2-3 oameni impotriva a 5-6 finlandezi. Piturca a mizat probabil si pe plusul de prospetime a lui Bogdan Stancu; repet: Rusescu a facuse un joc bun cu Ungaria.

Sunt de parare ca Piturca a jucat intentionat diferit cele reprize la Helsinki. A invatat din meciul cu Ungaria. Adica: in prima repriza am jucat foarte defensiv, am absorbit entuziasmul gazdelor, i-am lasat sa se consume. In repriza a doua s-a facut o mutare ofensiva prin intrarea lui Sanmartean.

Antrenorul Ungariei a jucat asemanator la Bucuresti: in prima repriza Ungaria s-a limitat la o aparare organizata incercand sa nu i-a gol/goluri. Practic au evitat dezastrul 0-3 de la Bucuresti din vizita precedenta; au incercat sa nu piarda meciul inca din prima repriza. Si lui Dardai i-a iesit manevra. Totusi a avut nevoie de sansa (gol inscris din faza fixa dupa minutul 80). Insa e bine sa nu uitam ca si Ungaria, la Budapesta in predentele premliminarii (pentru CM) a fost egalata printr-ul gol al lui Chipciu in minutele de prelungire ale partidei.

Am mai comentat pe acest blog ca Piturca e cel mai potrivit pentru a duce echipa la turneul final. Odata calificati insa, ar trebui un alt antrenor (cu alt stil si alta motivatie).

talpaiadului (54 comentarii)  •  15 octombrie 2014, 16:09

In opinia mea, Piturca obtine rezultate peste valoarea lotului de jucatori pe care il are la dispozitie, rezultate greu de egalat de catre alti antrenori. Dar numai atat, rezultate, care rezultate sunt oricum mediocre, neducand la calificari, iar hai sa zicem, daca s-ar reusi calificari ne-am face de ras la turneele finale. Problema e ca, atunci cand a fost debarcat Piturca, a fost adus in locul lui un antrenor ultra defensiv, net inferior la toate capitolele, anume baiatul lui tata. Normal ca am ajuns rapid sa-l regretam pe Piturca. Dom’le, eu vreau sa vad echipa Romaniei jucand fotbal, atacand, luandu-se de piept cu orice adversar, chiar cu riscul unor rezultate inferioare. Decat sa ne calificam la un amarat de baraj jucand cum jucam acum, mai bine sa avem ce vedea in meciurile din calificari, sa fim mandri de baietii nostri ca joaca fotbal. Mie unuia mi s-a facut lehamite sa vad cum romanii joaca un fotbal de nivelul feroezilor, cu pase la adversar sau in afara terenului, apoi toti cu fundul in poarta.

Ionut (4 comentarii)  •  15 octombrie 2014, 16:10

Parerea mea:

1. Sanmartean nu e LIDERUL echipei; Nu stiu exact cine e – teoretic ala e capitanul echipei – o fi Marica, o fi Rat, dar nu e Sanmartean. Nu am nici un dubiu ca Sanmartean e cel mai in forma jucator din campionat (si de la nationala, se pare) si printre putinii jucatori tehnici de la nationala, dar asta nu cred ca il face lider – exceptie cazul in care acestui neologism i s-a modificat semnificatia in dictionar.

2. Bogdan Stancu a fost mana moarta in multe meciuri (cu miza mai mare), iar acum daca i-a iesit lui Piturca pasenta cu el in meciul cu Finlanda, nu inseamna ca ideea fixa numita Stancu a fost, de fapt, ok si selectionerul e un geniu neinteles.
Poate daca era Marica, marca 3 goluri sau poate niciunul, sau poate marcam cu fundasii si acum presa il proslavea pe alde Chiriches, Goian sau Gardos. Asa s-a nimerit: sa dea Stancu doua boabe (el fiind singurul varf de pe teren).

3. Nationala a jucat prost, indiferent de instructiunile selectionerului, atat acum cu suomi, cat si cu ungurii (in ambele reprize). Acum, adversarul a jucat mult mai prost decat ne asteptam, cu ungurii am jucat prost in prima repriza, execrabil spre deloc, in a doua.

4. Ar trebui sa ne deranjeze faptul ca, desi am jucat cu un om in plus o buna bucata de timp in repriza secunda in fata unei echipe slabe, superioritatea nu s-a vazut concret… am dat golul doi doar spre finalul partidei si in fata unei aparari adormite. Din cate stiu eu, fotbalul e pe goluri, nu pe faze (ratari) sau numar de pase, sau deposedari.

Personal, sunt adeptul plecarii oricarui selectioner sau antrenor / manager care nu satisface, dar la finele campaniei de calificare sau sezonului… asa, sa nu poata urmatorul sa arunce un eventual esec in carca precedesorului.

In rest, multa sanatate!

Mishu (234 comentarii)  •  15 octombrie 2014, 16:14

Macar sunteti consecvent in atitudinea pro Piturca si pentru asta va felicit. Nu o dati la intors ca multi din confratii Dv.

gogu (138 comentarii)  •  15 octombrie 2014, 16:16

A fost o vreme cand ce-a scris adrian 84 era adevarat. Adica acum 2-3 ani. Azi eu zic ca avem o echipa destul de puternica, cu Sanmartean, Maxim, Chipciu, Chiriches (daca isi revine). Piturca are totusi un mare defect: nu are curaj si imprima asta echipei nationale. S-a vazut ultima data la meciul cu Ungaria, un meci la care CU ECHIPA ASTA trebuia sa luam 3 puncte categoric. Daca echipa cumva conduce, deodata Piturca ordona retragerea. N-ar fi nimic daca ar face asta prin minutul 85, da el de multe ori o face prin minutul 50. Pai doar daca adversarul nu e Feroe, daca ai lasi la dispozitie 40 de minute sa atace, pana la urma tot o sa inscrie. Ca sa rezum, ce n-a inteles niciodata Piturca e ca cea mai buna aparare e atacul. Noi ne-am bucurat cand am facut egal cu franta sau italia, dar alte echipe mai slabute ca a noastra au indraznit si le-au si batut. Aici e meritul/vina antrenorului.

Marcello (83 comentarii)  •  15 octombrie 2014, 16:19

@optimvs #3. Ce te mai cenzureaza Ioanitoaia pe tine si asta pentru ca il pui in umbra cu ideile tale geniale. Daca ti-e somn culca-te.

Cainepanalamoarte (121 comentarii)  •  15 octombrie 2014, 16:21

Bravo Nea Ovi pentru curajul de a-i infrunta pe cocalarii care se cred mai selectioneri decat selectionerii. Bravo ca ai sange in instalatie si nu o dai cotita.

pax (36 comentarii)  •  15 octombrie 2014, 16:25

Ionute, cum nu e Sanmartean liderul echipei daca echipa a devenit dependenta de el? Cine vrei sa fie, absentul Marica din tribuna sau Rat care e fundas? Ori tu esti contra Stelei si te deranjeaza ce a scris cirect domnul Ioanitoaia?

Cheetah (2118 comentarii)  •  15 octombrie 2014, 16:28

OK Maestre, e corect ce spuneti ca „plecarea sa n-ar trebui sa ne bucure”, de acordcu Dvs.
Ca o concluzie logica, plecarea ar trebui sa ne intristeze, sa plingem dupa el cu lacrimi de crocodil, sa ne trezim dintr-odata fiii ploii neajutorati si fara TATUC la cirma echipei, OK.

Ne permiteti, totusi, nitele represalii, va rugam?

1. S-a calificat in Brazilia? NU.
2. Cind s-a batut cu Olanda pentru calificare, ne-a aratat acelasi pragmatism pe care il ridicati in slavi aici? NU.
3. Corolar la pct. 2 de mai sus: Ma scuzati, dar astea sint echipe celebre in Europa anilor 2014, Finlanda, Ungaria, Grecia? NU, sint niste outsideri cu pretentii de afirmare pe viitor, in nici un caz echipe mari cu care sa ne masuram realist fortele.
4. Corolar la pct. 3 de mai sus: Pai am ajuns sa laudam si sa ridicam in slavi un antrenor care scoate cite 3 puncte in Finlanda si in Grecia? Am ajuns RAU, daca asta inseamna MERIT.
5. Sa zicem ca DA, merita laudat ca a trecut de acesti NIMENI ai fotbalului enumerati mai sus, de acord, are cararea batuta spre Euro si in plus mai are si obiectiv in contract chestia asta; OK! – atunci intreb:
5.1 De ce se zvoneste prin tirg ca vrea sa plece la arabi cu toata echipa tehnica? De ce, BRE?
5.2 De ce e atit de nesimtit si cara atitia bani din contract fara pic de jena, pe niste rezultate atit de slabe cu Olanda, necalificat in Brazilia, pierdut cu Grecia exact meciul cel mai important si cistigat exact cel mai neimportant???? DE CE, BRE???

Las 5 puncte pentru ca numarul are semnificatie puternica legata de sectiunea de aur si armonia universala, pentru cunoscatori, evident 🙂
Sint mult mai multe de represalii la adresa lui Piturca si a sustinatorilor domniei sale, pe alta data 🙂

gogu (138 comentarii)  •  15 octombrie 2014, 16:29

Un alt mare defect al lui Piturca, chiar mai mare ca anteriorul pe care l-am mentionat este faptul ca el face selectia nu dupa valoarea/forma jucatorului, ci dupa relatia lui personala cu el. Ori asta e lipsa TOTALA de profesionalism. Antrenorul echipei nationale nu trebuie sa selecteze pe cine ii place lui ca si persoana, ci pe cel mai bun/mai in forma jucator CA FOTBALIST. Jucatorul nu trebuie selectat la echipa nationala pentru ca ti-e simpatic si lasat acasa pentru ca e antipatic. Nici pentru ca ti-e fin (cum au facut altii). Interesul echipei nationale trebuie sa primeze in fata orgoliilor personale.

adrian.1984 (4 comentarii)  •  15 octombrie 2014, 16:31

Domnule Ioanitoaia, multumesc pentru faptul ca ati luat in considerare comentariul meu. Eu am aceasta parere de multa vreme. Ma uit la fotbal de mult timp, sunt un impatimit al fotbalului si consider ca toata aceasta furtuna pornita impotriva selectionerului nu este tocmai corecta. Sa ne amintim ca si in perioada Hagi & Popescu, Romania castiga meciuri pe contraatac, fara sa dominam adversarii dar atunci aveam cativa fotbalisti fenomenali care construiau aceste contraatacuri ucigatoare, sclipitoare. Dupa retragerea acestor uimitori fotbalisti am mai trait putine momente frumoase, am mai gustat doar 2 calificari la turnee finale europene si cine stie daca ne vom mai califica la vreun mondial in viitorul apropiat. Tin sa subliniez ca si micile bucurii aduse de Steaua nu au fost aduse prin jocuri frumoase, exceptand meciul cu Ajax unde devotamentul a incantat publicul, ci tot prin meciuri pe muchie de cutit, noroc, sclipiri de moment ale unor jucatori mediocri raportat la campionatele din Europa ( campionate puternice ). Sunt foarte multe de spus dar ce vroiam sa accentuez este aceasta maniera in care Piturca este condamnat de fiecare data, desi acest om, cu cusururile lui, evident, a calificat de 2 ori nationala la un CE si acum este pe drumul cel bun, avand sub comanda nu un Hagi, ci un Tanase care, sa-mi fie cu iertare, este pe teren dar nu pentru fotbal. Are un Luchin, nu Petrescu, are un Stancu, nu Raducioiu sau Dumitrescu sau Adrian Ilie, are un Hoban, nu un Dorinel Munteanu. Ce este iar important, este faptul ca micile echipe ale continentului, nu mai sunt mici. Vedem azi Finlanda, Islanda si alte „outsidere” facand meciuri foarte bune, constant. Evolueaza de la meci la meci. Noi injuram si acuzam antrenorii, dar nu vedem ca majoritatea celor care „au investit” in fotbal sunt dupa gratii si au distrus viitorul acestui sport. Nu vedem ca nu exista juniori, ca nu avem centre, ca stadioanele sunt in paragina, ca multe echipe sunt aproape de faliment. Vedem ce ni se vinde de catre cine are interese…din pacate.

mishu_74 (11 comentarii)  •  15 octombrie 2014, 16:34

Hai mai nea Ovi, mai terminati odata cu Germania si Olanda ca s-au incurcat. S-au incurcat ca au privit adversarii de sus, ca poate n-au vrut sa joace la 80% din capacitate, ca poate asa au vrut, motive ar fi 1001, dar cert este ca echipele astea care s-au ”incurcat” sunt capabile sa dea 100% atunci cand trebuie si cand este nevoie, pentru ca au de unde si au resurse. Noi nu suntem capabili nici de 50% atunci cand trebuie, ca nu este de unde, asa ca nu are rost sa comparam perele cu struguri, da?Zicand ca ”uite si Olanda si Germania se incurca, asta este” nu facem altceva decat sa revenim la vechea superficialitate mioritica imbetandu-ne cu apa rece. Olanda si Germania cand au nevoie sa castige pai castiga cu 4-0 sau 5-0 ceea ce noi nu suntem veci in stare.
Sa revenim totusi la Piturca si la mentalitatea romanului care dupa ce se vede cu sacii jumatate urcati in carutza chiar crede ca ii are pe toti si iara isi buleste treaba pana la final.
Piturca a gresit tactica pentru amandoua partidele, pe cea cu Ungaria prin faptul ca a incercat sa apere minimul avantaj si a retras toata echipa in repriza a doua iar pe cea cu Finlanda ca a inceput-o prost. A gresit d-le Ioanitoaia, se aude?A gresit. Cand gresesti platesti. A avut noroc cu Sanmartean, pe care l-a introdus presat de o tara intreaga si care a confirmat si i-a castigat meciul.Dar Sanmartean nu este asul lui Pïturca, ar fi fost daca nimeni nu l-ar fi vrut, daca ar fi avut un sezon dezastruos si Piturca i-ar fi dat o sansa acum. Dar n-a fost asa, o stie o tara poate o lume intreaga, de ce doar presei ii este greu sa vada niste adevaruri real valabile? Singurul as al lui Piturca ar fi poate Stancu, dar nici cu el nu m-as hazarda prea tare pentru ca, cum bine ziceti in titlu, a fost o idee fixa, ce tine de vreo 2 ani de zile iar idei fixe, care nu sunt bazate pe nicio logica au doar nebunii d-le Ioanitoaia.
Sper sa vina un alt antrenor, care sa faca treaba si sa-i puna pe cei cativa care mai sunt sa joace fotbal, chiar daca pioerdem calificarea, dar macar sa ne batem pentru ea nu sa ne fie frica si sa tinem de un scor de 0-0. Desi istoria nu prea tine cu noi, noi nu prea am stiut sa ne batem pentru nimic, cine stie poate o schimbam acum.

les k (2 comentarii)  •  15 octombrie 2014, 16:35

Atita timp cit un antrenor concepe statutul de echipa inferioara sau cu a doua sansa -el nu este antrenor!
Indiferent ca joci cu Germania sau Somalia-antrenorul trebuie sa gaseasca Solutia si confidenta de castigator!
Nu exista hai sa jucam la egal-pentru ca jucatorii care sint pshihic pregatiti pentru un 0-0,nu cred ca un 0-2 e un rezultat prost.
Trebuie sa astepti un 2-0 ca un 0-0 sa fie acceptat de moralul echipei!
Acest antrenor nu este un lider!
Trebuie sapat de el cu orice pret!

gogu (138 comentarii)  •  15 octombrie 2014, 16:41

@mishu_74 Subscriu 100%

Hombre (93 comentarii)  •  15 octombrie 2014, 16:43

„dar asta e marfa. Puțină, sărăcăcioasă.”

Asta e pacaleala lui Piturca. Alege mereu ACEIASI jucatori si pe urma se plange ca acolo ne e valoarea. Nu mai bine sa vedem ce poate si alt selectioner?

TomaR (2 comentarii)  •  15 octombrie 2014, 16:52

Fotbalul romanesc din 2014 e in mocirla si nu trebuie comparat cu cel din anii ’90. Exemplul cel mai simplu este calitatea jucatorilor (cati romani joaca in campionate de prima mana ca titulari?). Hai sa ne vedem lungul nasului si sa nu avem pretentiile de acum 20 de ani, nu avem prezent iar viitorul se arata sumbru, fara juniori, fara organizare iar daca mai apare cate un talent care sa fie si serios nu prea are unde sa se slefuiasca…usile cluburilor din vest sunt cam inchise fotbalistilor romani. Norocul nostru ca avem o grupa slaba iar Piturca (cu toate bubele lui) tre’ lasat sa duca la capat treaba inceputa. Venirea unui nou antrenor implica riscuri mari chiar si in grupa asta slaba.

l0gan (46 comentarii)  •  15 octombrie 2014, 16:54

recunosc ca m am grabit cand am dorit plecarea selectionerului dar e prea pe interes nu poti sa incerci cu un jucator ca tanase cand el nu are meciuri in picioare la echipa de club un chiriches care manaca seminte in tribunele din londra . piturca a zis ca nu convoaca decat jucatorii care au meciuri in picioare la echipele de club prea multe solutii nu gasim adevarat dar nu poti face obsesie din niste jucatori doar ca s favoritii tai (b stancu)sau poate cine stie niste comisioane ..
sa nu ne bucuram ca am batut o echipa de mana a treia poate daca aveam in fata o echipa mai buna dintr o urna valorica superioara nu mai era acelasi rezultatu .am mai spus o si sustin in continuare piti ne califica nu prin valoarea lui de mare antrenor ci mai mult prin norocul care l are …de la tragerea la sorti si pana la rezulatele meciurilor directe si indirecte ..

@Cheetah (26 comentarii)  •  15 octombrie 2014, 16:56

Esti profesor, ce mai? In mintea ta (ingusta) ,Romania este peste Grecia ,Turcia sau Ungaria la fotbal???? Trezeste-te sau ia medicamentele prescrise de medic.Grecia -fosta campioana europeana,Turcia semifinalista europeana si mondiala,Ungaria – campioana olimpica ,finalista mondiala si semifinalista europeana… sunt in capul tau mult sub valoarea Romaniei -un loc 5-8 la Campionatul Mondial!!!!!!! Romania care nu are nici un jucator in primul 11 care sa joace titular la vreun club important in west!!!??? Gandire pur romaneasca: cei mai frumosi ,cei mai destepti ,cei mai buni dar nu ne vede nimeni si toti au ceva cu noi…de invidie.

Mirceacelbatran (663 comentarii)  •  15 octombrie 2014, 17:00

mishu 74. De unde stii tu de ce nu au castigat Germania si Olanda, ti s-au confestat tie antrenorii lor? Mai dar ce experti ati devenit unii dintre voi pe nepusa masa. Ori v-a fost pusa?

CALINESCU (96 comentarii)  •  15 octombrie 2014, 17:02

STAI TOT TIMPUL CU SATANA IN BRATE D-LE IOANITOAIA ….!!!!
ATI NENOROCIT TOT FOTBALUL ROMANESC ….!!!!
NOROC CU ELIMINAREA FINLANDEZULUI CA IAR ERAM PIERDUTI ….!!!
ROMANIA NU MAI JOACA FOTBAL , JOACA TZURCA ….!!!!

SFO (13 comentarii)  •  15 octombrie 2014, 17:05

Daca ne calificam pentru Brazilia, era ceva. Trebuia sa batem Ungaria. Iar miine ce se intimpla daca pierdem sau facem egal cu contra candidatele noastre? Cine se respecta are alte pretentii !

gica (43 comentarii)  •  15 octombrie 2014, 17:06

aha…deci Romania e o echipa de prima mana…..n-am stiut.

Alex (1 comentarii)  •  15 octombrie 2014, 17:13

Domnule Ioanitoaia, afirmatia „liderul” nationalei Sanmartean, neconvocarea acestuia in ultimii 3 ani si reverenta in fata lui Piturca nu au loc in acelasi context dupa parerea mea.
Despre Bogdan Stancu….cred ca orice jucator poate sa prinda un meci bun din 10. Un selectioner inspirat il baga exact in meciul bun.
Succes lui Piturca la arabi!

Olteanu (478 comentarii)  •  15 octombrie 2014, 17:19

@gica #46. Ai inteles gresit dar nu e vina ta. Atat te duce capul, de la Craiova la Bals, nu si retur.

Cutit (1 comentarii)  •  15 octombrie 2014, 17:23

Nu stiu ce draq e in capul unora de aici. Dupa meciul cu Ungaria l-a criticat pe Piturca si dupa cel cu Finlanda il lauda. Mi se pare normal, Ioanitoaie judeca, nu injura ca imberbii de fata.

Geo (113 comentarii)  •  15 octombrie 2014, 17:24

Islanda bate Olanda cu un joc defensiv, posesia Olandei de 69% plus cele 650 de pase fata de cele 130 ale Islandei, nu au reusit sa faca nimic in fata fortei defensive islandeze. Ciudat cum in acest moment in Islanda nimeni nu-i cere demisia antrenorului pentru meciul lipsit de spectacol si de o tactica ofensiva. Este de neconceput sa accepti o victorie abordand o tactica mizera defensiva lipsita si de spectacol. Sau numai la ROMANI

Comentează