Ovidiu Ioaniţoaia

A vorbit şi a scris pentru milioane de microbişti, a crescut generaţii de ziarişti şi continuă să facă din jurnalism privilegiul de a fi sincer cu oamenii

Biografie completă Toate articolele
Cele mai noi articole de Ovidiu Ioaniţoaia
Dopaj la FCSB?!

Când scriam aici, colecția e martoră, că meciul FCSB-CFR va fi de 1 ori X, mă gândeam la forma deosebită a gazdelor, dar și la numeroasele absențe din formația clujeană, obligată să joace pe Arena Națională fără niciun atacant de […]

...

A greșit Rădoi?

Din fericire, acum, în ajunul „triplei” Macedonia de Nord – Germania – Armenia de la sfârșitul lui martie, lucrurile stau altfel. Dacă, luați-o ca glumă, deși nu-i cea mai bună, Chiricheș nu se reaccidentează, atunci e foarte posibil ca toți […]

...

Știre falsă

Când căruța părea să se fi împotmolit mai rău, consilierul președintelui Burleanu a venit la Telekom Sport cu o afirmație care a surprins în aceeași măsură în care a și bucurat. Conform lui Andrei Vochin, în ianuarie-februarie 2022, la etapa […]

...

Spre un caz Oct. Popescu?

Cu atât mai important cu cât puştiul de la FCSB, născut pe 27 decembrie 2002, va fi mezinul „tricolorilor” convocaţi la Euro 2021. Tavi ar mai avea două cicluri la tineret, încadrându-se în regula U21 din Liga 1 până în […]

...

A văzut pe dos!

Hotărât s-o împiedice cu orice preț pe CSA Steaua să promoveze, cunoașteți contextul, Gigi Becali nu s-a lăsat până nu și-a făcut numărul. A trimis la „satelitul” din eșalonul 3 nu mai puțin de 8 jucători din lotul folosit de […]

...

UEFA nu-i Uniunea Compozitorilor!

Continuă polemica în jurul imnului suporterilor “naționalei”, melodie ce-ar urma să fie lansată la întîlnirea cu Ungaria de sîmbătă. Criticile la adresa realizării formației Iris, cu precădere a versului “Hai pe ei, pe mama lor!”, s-au întețit. “E ceva barbar, […]

vineri, 10 octombrie 2014, 8:17

Continuă polemica în jurul imnului suporterilor “naționalei”, melodie ce-ar urma să fie lansată la întîlnirea cu Ungaria de sîmbătă. Criticile la adresa realizării formației Iris, cu precădere a versului “Hai pe ei, pe mama lor!”, s-au întețit. “E ceva barbar, de ultimă speță”, a comentat Cornel Dinu, susținut de Ienei, de Dorinel Munteanu și de Sabău.

“Expresie primitivă, vulgară”, s-a plîns ultimul. Cum am mai scris pe această temă în articolul din 2 octombrie, intitulat “Da, un imn mediocru”, n-o mai iau de la capăt. Insist însă că mi-am păstrat opinia conform căreia textul imnului e “subțire și neinspirat”, iar îndemnul amintit mai sus suburban și golănesc. Fără să simt vreo satisfacție, mărturisesc că m-am bucurat constatînd că și alții gîndesc așa. Inclusiv Loți Bölöni, a cărui declarație, “Cel care a compus imnul e sărac din punct de vedere intelectual”, l-a scos din sărite pe Rafael, starul trupei Iris. La fel ca și textul pe care l-a creat, adică lipsit de har, Rafael i-a răspuns cu țîfnă, fără eleganță, fostului mare internațional.

“Bölöni a ratat o imensă ocazie să tacă și să-și vadă de treaba lui”, s-a repezit Rafael. Nu-l cunosc pe solistul vocal de la Iris, dar nu cred, cîntărind reacția lui, că am pierdut prea mult. În virtutea diferenței de vîrstă, îmi permit să-i aduc aminte că Bölöni, cu 102 prezențe în echipa reprezentativă, e unul dintre monumentele fotbalului românesc. Iar în monumente nu se dă niciodată cu pietre. Nici măcar atunci cînd se întîmplă ca ele, acceptați metafora, să mai exagereze. Altfel, ce prostie e asta că nu-i treaba lui Bölöni ceva ce are le gătură cu “naționala”?!

S-a mai auzit și că, imnul fiind al suporterilor, al lor și nu al echipei, nici n-ar exista vreun risc în cazul în care va fi difuzat la meciul cu Ungaria și, evident, la cele ce vor urma. Mai ales după ce președintele Burleanu a sugerat în ”Adevărul“ de joi că a trimis imnul la UEFA și a luat aprobare pentru el. Ca și cu alte ocazii, șeful FRF e pe dinafară. S-a expediat la Nyon, de unde s-a primit feu vert, nu imnul propriu-zis, ci numai teaser-ul de 10 secunde ce va răsuna după fiecare gol al băieților noștri. Deoarece UEFA nu-i Uniunea Compozitorilor ca să avizeze producțiile muzicale, nu era și nu e de competența ei să aprobe ce cîntă unii ori alții dintre fani.

Pe ea o interesează, ba încă în cel mai înalt grad, ca spectatorii să nu jignească. Să nu incite la scandal. Să nu discrimineze etc. Tocmai pentru că sintagma “Hai pe ei, pe mama lor” ar putea fi interpretată de oaspeții maghiari ca un îndemn la violență, ca o instigare, de unde pericolul unor sancțiuni ce-ar merge pînă la închiderea porților Arenei Naționale, ar trebui ca versul incriminat să nu se audă sîmbătă seara. Concret, să se difuzeze numai primele două strofe, pînă la refrenul cu “Hai pe ei, pe mama lor”. Paza bună trece totdeauna primejdia rea.

Comentarii (63)Adaugă comentariu

marin (98 comentarii)  •  10 octombrie 2014, 9:13

…asta este suntem o natie (cati mai suntem in tara) de golani, smecheri, „cei mai destepti”,s.a.m.d. … atat putem…

gilos (328 comentarii)  •  10 octombrie 2014, 9:17

Ai dreptate, nea Ovi, melodia este foarte slaba iar versurile sunt infantile si vulgare.

Intrebarea este, cine a hotarat ca aceasta melodie sa fie adoptata ca imn ?

FRF, daca dorea un imn, putea organiza in parteneriat cu o televiziune ( TVR, PROTv, Antena ) un concurs gen Eurovision la care sa se faca o selectie si sa se voteze melodia pe care suporterii o considera cea mai valoroasa pentru a fi adoptata ca imn.
Pe FRF nu-i costa nimic, atragea sponsori, isi facea reclama si dadea dovada de inteligenta.

Sa auzim de bine !

omar (33 comentarii)  •  10 octombrie 2014, 9:18

E ,sa zicem asa ,e un Derby intre ,,saraci,,vazand cum sant clasate ambele echipe in clasamentul FIFA.Sant un ROMAN din Ardeal si cu ungurii m-am inteles foarte bine si m-a inteleg si acum,ne impartim , parerile,necazurile si bucuriile,nu sant divergente de ,rasa, apoi vin ,meciurile astea si anumite persoane si de o parte si de alta exagereaza,, cu pretentii teritoriale , cu muntii,,.etc.Imi place rivalitatea sa ne contrazicem ,sa combatem verbal ,dar e un meci de fotbal , e un joc,, e sport nu geografie nu istorie,,ar trebui si noi si ei sa ne calmam un pic si sa castige care-i mai bun.Hai Romania.

Abcde (206 comentarii)  •  10 octombrie 2014, 9:42

Cu coronita.

adi (5 comentarii)  •  10 octombrie 2014, 9:53

Nu sunt deloc un fan al imnului, dar din punct de vedere marketing este o lovitura de maestru ( nu ca asta s-a intentionat, dar asta a iesit). Printr-un singur vers obscen a creat o controversa nationala si toata lumea vorbeste de asta, fara vreun efort de promovare. Daca era un imn perfect, nu se vorbea si nu era ascultat nici pe sfert.

mihai231 (20 comentarii)  •  10 octombrie 2014, 10:01

d-nu Ioanitoaia, maestre, ce s-a ales din tara aia?…pai cine a fost odata Iris si cine este acum….jur daca se canta Floare de Iris…lumea era mult mai multumita…baiatu asta mi se pare impertinent ca sa nu spui cretin…vorbeste despre metafore unde nu este cazu…sa creze versuri decente..metaforele sa le lase in seama poetilor, scriitorilor, ce spune el acolo nu are nici o treaba cu metafora….cum se justifica..rafael ala ca …hai pe ei pe mama lor…si ce legatura are cu imnul anilor ’70 este inadmisibil, in traducerea dumnealui ar aparea:hai pe ei pe mama lor…cum adica sa faci dragsote cu mamele maghiarilor?…pai tocamai:care au platiti biletu cum spune dumnealui in interviu…tocami cei care au platiti biletul au nevoie de un imn decent nu de o porcarie…dar poate explica rafael, filosofia rockului nu stiu cui…eu rocker fiind pe mine nu ma impresionat cu nimik nici ca orchestratie despre versuri nu mai vorbesc….cine a fost odata Iris, si ce s-a ales dupa potop!!???…umila mea parere imi spune ca imnul era mult mai frumos scriss cu versuri carese adreseaza impotriva viiloentelor pe stadioane si impotriva xenofobilor si impotriva rasismului, dar care sa scoata in evidenta si ceva ce are neamul romaneesc…ori Decebal nu a spus niciodata impotriva Romei..hai pe ei pe mama lor!..s-au aparat cum au stiut ei mai bine, anzi, nu au atacat nici un popor cu ura teribila! asa cum incita acest imn de rahat…care pe mine ca suporter ma lasa rece(asta cu au zis ca ..este imnul suporterilor)…parerea mea este ca nu ti-o impartasesc pe a dumitale maestre, ca sa nu ne face de CACAO, ar trebui sa nu fie cantat de loc….nu cantate doar 2 strofe..interzis frate pana se scrie un imn decent!

Carol_K (51 comentarii)  •  10 octombrie 2014, 10:08

Este o rabufnire de orgoliu al neamului prost ce zace undeva in fiinta romanuloui din pacate in ultima vreme se face din ce in ce mai mult auzit fiind activat chiar la nivel oficial sub privirile adormite ale oficialilor.Putea fi Imnul unui club privat de juniori dintr-un judet prafuit putea fi imnul unei echipe de romani amatori la orice sport din USA ori Australia.In niciun caz NU poate sa fie imnul unei Nationale de fotbal.Este inca o dovada ca marlania,nationalismul primitiv si entuziasmul tamp nu pot produce un lucru bun in final.Burleanu !! Unde este managementul acela modern pe care-l promiteai in campania de promovare pt functia pe care o ocupi ?

Un oarecare (7 comentarii)  •  10 octombrie 2014, 10:15

Mare dreptate aveti, e o adevarata nenorocire cu melodia asta la Eurovision. Ca de la cantautor la cantautor nu pot decat sa va spun ca va impartasesc ingrijorarea in totalitate si consider ca Burleanu ar trebui sa-si dea demisia daca nu terminam in top 10 la Eurovision.

Pe cand un articol si despre fotbal?

Io (24 comentarii)  •  10 octombrie 2014, 10:23

Hai domle, acuma o sa fie suporterii maghiari foarte indignati cand 40k de oameni o sa strige/cante fraza aia, fara ca ei sa aiba macar habar ce s-a spus? Ori isi aduc translator, sau cum? E exagerare ultimul paragraf scris de d-l Ioanitoaia, tocmai pt ca cei care vin in galeria echipei oaspete, de multe ori, cum se intampla si in galeriile noastre, nici limba materna nu o stapanesc. Daramite una complet difertia … In alta ordine de idei, nationala nu avea nevoie de un imn (slab si prost inspirat). Ea are unul bun si suficient de motivator: Desteapta-te romane! Dar poate ca in pripa de a arata ca schimbam ceva la FRF, s-a facut si aceasta virgula inutila.

Hai Romania.

gigel (6 comentarii)  •  10 octombrie 2014, 10:24

I’m forever blowin’ bubbles, pretty bubbles in the air…..

rezidenta din buzau (19 comentarii)  •  10 octombrie 2014, 10:30

Ziaristule,

Ai din nou okazia SA MA CENZUREZI.
Io nu scriu sa ma citesca cei de pe aici, ci ca sa citesti dumneata. Iar faptul ca ceea ce scriu io este adevarat si te deranjeaza… cenzurezi precum in comunism, epoca istorica de care apartii.

Sa revenim la articolul de fata: IAR ESTI ATOTSTIUTOR !

Afirmi ca UEFA nu-i Uniunea Compozitorilor. Corect si de acord. Dar, dumeata esti ? Ai vocatie sau chemare pt asa ceva ? Ca majoritatea dintre noi esti o nulitate in materie de muzica. De ce te dai mai rotund decat esti ?

Cand era Sandu presedintele FRF, te-ai luat de el doar in 2-3 randuri. In rest ai fost fost… sluga tacita a acestui gropar al fotbalului romanesc. Craiova, Timisoara, Sportul, Rapid au fost ingropate rand pe rand de acest OM CU RENTA VIAGERA (intre timp confiscata de Burleanu). Sa-ti reamintesc si de recompensele cu care a fost rasplatit pt ESECURILE IN LANT ale echipei nationale la toate nivelele ?
De cand a ajuns BURLEANU presedinte te iei de el si pt un neinsemnat imn, care, chiar nu-i problema dumitale.

Boloni, un alt tradator al fotbalului nostru, poate ca ar avea voie sa vorbeasca de nationala noastra. Dar, doar pe probleme fotbalistice. IN nici un caz de cantece patriotice, de prime si indemnizatii sau alte aspecte.
Nu are pregatirea si competenta.

TE ROG SA STERGI ACEST COMENTARIU.

Este izvorat din REALITATE si, normal, DERANJEAZA !

coco (401 comentarii)  •  10 octombrie 2014, 10:40

Rafael este o gluma de cantaret….la fel cum si Burleanu este o gluma de presedinte FRF….vorba aia..cum e turcul si pistolul…

domnul q (9 comentarii)  •  10 octombrie 2014, 10:46

Nea Ovidiu chiar asa sa pornim autocenzura pentru un amarat de vers!?Eu am fost la toate meciurile la Budapesta cu Ungaria incepand cu intoarcerea lui Hagi la Nationala,si din ”Tigano” n-am fost scos eu si inca 3000 de romani.Fratii nostri asiatici n-au primit nicio suspendare de la UEFA pentru scandari xenofobe.Hai sa ne bucuram de meciul cu sau fara Iris.Apropo, Iris nu inseamna Rafael ,inseamna Cristi Minculescu!Miza acestui meci este data de rivalitatea istorica nicidecum de rivalitatea sportiva.Hunii au astazi o ”nationala”mai degraba modesta,iar noi suntem peste ei,dar nu chiar foarte departe de fratiorii din vest.

M. Rădulescu (21 comentarii)  •  10 octombrie 2014, 10:47

D-le Ioaniţoaia, subscriu fără rezerve la comentariile celor pe care i-ați citat și ale dumneavoastră, cu o singură precizare: să nu se renunțe numai la refren, ci și la cele două strofe, iar crainicul stadionului să anunțe cu candoare „Acesta ar fi trebuit să fie un imn, dar nu a fost compus încă!”

qpax (59 comentarii)  •  10 octombrie 2014, 10:49

Haideti sa supunem la vot, sau macar sa facem un sondaj de opinie, sa vedem daca fanilor echipei nationale le place acest imn … eu desi nu sunt fanul echipei nationale, cred ca este o compozitie foarte reusita a trupei Iris, si o melodie care rezoneaza cu trairile si atmosfera de pe stadion, si spitritul de competitie. Nu este vina mea ca multi dintre asa-zisi experti, nu stapanesc limba romana, si nu cunosc semnificatia cuvantului ‘obscen’ … acel vers nu este obscen, in enuntul sau … si daca vreti sa facem pariu … scot 1000 de euro la inaintare, si cere un punct avizat din partea Academiei Romane.

Asa cu interpretarile lasati-o mai moale … traim in tara in care si votul este interpretat ca lovitura de Stat.

Trupa Iris este un MONUMENT in rock-ul romanesc … pe langa ce reprezinta Iris in muzica romanesca, boloni este o simpla furnica in fotbalul romanesc … si cu atat mai putin are vreo competenta sa se pronunte despre o compozitie muzicala, si sa jigneasca un alt simbol romanesc cum este IRIS, o trupa multi-generationala.

Din ce am vazut eu la d-voastra, d-le Ioanitoaia, luati apararea numai oamenilor de nimic, si celor mai josnice caractere din fotbal … tot boloni ataca si se baga unde nu-i fierbe oala, si tot pe el il aparati. Nu se face. Nu sunt de acord decat cu punctele d-voastra de vedere in ce-l priveste pe Burleanu, si lipsa lui crasa de competenta si de apartenenta. Dar va invit sa nu va intindeti pe subiecte pe care nu le stapaniti … Iris a compus un imn foarte reusit si reflexiv pentru ce inseamna atmosfera si starea de spirit pe stadioanele din Romania, si va fi primit ca atare de fanii nationalei …

Cheetah (2118 comentarii)  •  10 octombrie 2014, 10:50

Normal era ca arogantul de presedinte FRF sa organizeze un sondaj de opinie on line (poll) si sa puna 3 variante de imn cel putin.
Suporterii ar fi votat on line, si-apoi se corecta votul jupinilor cu cel al suporterilor, cu niste ponderi stabilite anterior, transparent.
Ma rog, vorba unui actor celebru „N-ai cu cine…”

unu (2 comentarii)  •  10 octombrie 2014, 11:03

OMARE…..rasa e aceiasi……poate tu esti de alta rasa dupa nume…..poate mai colorat….

Venom (46 comentarii)  •  10 octombrie 2014, 11:09

OK mihaita roachere. Mi-a placut faza cu Decebal care nu voia sa i-o traga pe ascuns lui Traian prin intermediul reginei mama ci doar asa, de la pept paros de barbat la pept paros de barbat, pe campul de lupta, cu raul, cu ramul. Sa completam imnul: Hai pe ei, o data, dar mai mult pe mama lor! Dragoste cu sila nu se poateeeeeeeee, ca se numeste viooooooooool… Si mai cu mila, si mai cu sentiment, you never fuck alone! Ole Oleeee ia banane neamuleeee! Si du-te in Ungaria unde este tara ta! Olee, ole, you never fuck alone! Dragoste cu forta nu se poateeeeeeee, ca se numeste viol. (melodia e pe Floare de Iris)

Venom (46 comentarii)  •  10 octombrie 2014, 11:11

Daca aruncam cu gulas in teren se intrerupe meciul?

pentru proasta/rezidenta din Buzau (1 comentarii)  •  10 octombrie 2014, 11:17

Domnul Ioanitoaia nu cenzureaza prostii, incearca sa-i educe. Comentariul tau este izvorat din prostie nu din realitate .

Nelu Ploiesteanu (213 comentarii)  •  10 octombrie 2014, 11:40

@rezidenta din buzau #11. Mai p[ericulos decat ca esti proasta e ca esti de rea intentie si rastalamesti lucrurile. Nu iti trebuie nicio pregatire muzicala ca sa constati ca pe ei, pe mama lor e un vers tampit. Dl Ioanitoaia si cei care sustin aceeasi parere au dreptatea de partea lor.

Viktor (6 comentarii)  •  10 octombrie 2014, 11:42

Buzoianco, putin te duce mintea. Taci si baga capul sub broboada.

dinu (427 comentarii)  •  10 octombrie 2014, 11:46

#8. Nu ai gresit. Asta si esti, un oarecare. Nimeni pe lume sau poate ca esti chiar politrucul de Burlan. Adica tot un oarecare, dar cu functie.

Dan (34 comentarii)  •  10 octombrie 2014, 11:58

Poate pe aceasta cale ii putem transmite lui Rafael ca este penibil . Iar de la plecarea lui Cristi si ulterior a lui Toni , care era o varianta , Iris practic nu mai exista . Punct .

ioan (1 comentarii)  •  10 octombrie 2014, 12:09

daca imnul asta nu este huiduit pe stadion promit ca niciodata dar niciodata nu mai calc piciorul pe zstadion cand joaca nationala .

ROMANIA – UNGARIA (4 comentarii)  •  10 octombrie 2014, 12:18

” Hai pe ei , pe mama lor ! ” Tipic romanesc ! Nu se putea compune un imn mobilizator frumos si decent ? Problema cea mare e ca acest indemn primitiv de ” Hai pe ei , pe mama lor ” , nu tine loc de VALOARE ! O zi buna !

rezidenta din buzau (19 comentarii)  •  10 octombrie 2014, 12:23

Repet, nu am scris pt toti pupinkuristii lui Ioanitoaia.

Dar intreb pe acestia care se baga in seama:

1. A distrus, INTENTIONAT, M. Sandu, echipe precum Craiova, Timisoara, Rapid Sportul si altele ? Daca DA, unde si cu ce am gresit ?

2. A luat, ani la rand, Sandu, prime consistente chiar daca echipele nationale aveau esecuri, rusinoase, pe linie ?

3. I-a confiscat Burleanu RENTA VIAGERA nesimtita lui M. Sandu ?

4. De ce unii au voie sa comenteze despre muzica si versurile imnului echipei Romaniei (cei care sunt de acord cu parerea ziaristului Ioanitoaia, iar cei care au alt punct de vedere sunt jugniti ? – imi e scarba de avocatii lui Ioanitoaia)

5. Unde am mintit ? Unde am exagerat ?

APLAUZA PUTERNICE.
SE SCANDEAZA CEAUSESCU PCR

Florin (67 comentarii)  •  10 octombrie 2014, 12:30

Eu credeam ca imnul Romaniei este „Desteapta-te romane”.

Sau Burleanu a facut stat in stat?

Daca sunt pe stadion un Hagi, Bölöni, Duckadam, pui camera pe ei si nu-ti mai trebuie imnul echipei.

Poti sa-i inviti si pe Tudor Gheorghe, pe Vastag, pe Halep.

Iris fara Minculescu e o carpeala!

Mike1970 (4 comentarii)  •  10 octombrie 2014, 12:42

Nu am ascultat (şi nici n-am de gând) să ascult acest „imn”… dar pentru cei care susţin că nu este vulgar, ce au de comentat dacă eu spun acum: „Hai! Pe tine şi pe mă-ta!”
Tot mai eşti de părere că nu e vulgar?

vest (10 comentarii)  •  10 octombrie 2014, 12:47

Aceasta nulitate, Iris sau cum s-o mai numi, isi permite sa se bage in fotbal, asa cum s-a bagat in muzica, imitand tonalitati vestice, nicidecum slave, asa cum au originile, care se vad in comportamentul lor de maimute. ” Monument” ? Da, de prostie.

scorylo (328 comentarii)  •  10 octombrie 2014, 13:14

Parerea mea este ca piesa celor de la Iris este una foarte reusita si mobilizatoare. In fond ce ar trebui sa ascultam inainte de meci? Andra, Delia, Guta, Stefan Banica Jr., sau ce? Vad ca sunt toti niste virginei si nu suporta domne’ versul „fire…hai pe ei pe mama lor”. Nu stiu cum se face ca toti vorbesc toata ziua numai de organe genitale si acum brusc s-au trezit lezati. Si cine? Mitica, Ioanitoaia, Ienei,Boloni si chiar Dinu. Ma indoiesc profund de calitatea gusturilor lui Mitica in materie de muzica, la fel cum ma indoiesc de preferintele muzicale ale fotbalistilor sau ale fostilor fotbalisti. Daca ati ajuns sa va legati de o trupa precum Iris, atunci e clar.
Pensionarii care comenteaza pe aici si aia care vor sa vina cu copiii sa stea mai bine acasa, sau sa se duca la teatru, ca oricum vin degeaba la meci, stau ca momaile pe scaune.Echipa are nevoie de atmosfera, sa fie sustinuta si numai aia care nau mai fost la un meci pe stadion din anii ’80 se mai mira de expresia „hai pe ei pe mama lor”, care este folosita la orice meci de toata lumea.

JohnnyBlade (11 comentarii)  •  10 octombrie 2014, 13:36

Disclaimer: Burleanu ma enerveaza peste masura si cand respira, iar pe Boloni il respect pe cariera de fotbalist si, intr-o oarecare masura, ca are curaj sa spuna ce-i trece prin minte, dar…

1. Melodia nu e rea. Deloc chiar. Iar toata indignarea pt versul „pe ei, pe mama lor” mi se pare deplasata. Ca si cum n-aveam suficiente probleme in societate si in fotbal care chiar ar merita discutate, ziaristii romani genereaza psihoze lipsite de orice substanta.
2. Ma intreb daca domnul Boloni, asa erudit si ascultator de Leonard Cohen cum e el, se apuca sa le faca educatie si huliganilor maghiari carora le bese mintea enormitati care mai de care mai grotesti. Ma indoiesc ca in Ungaria domnul Boloni spune tot ce-i trece prin minte cu naturaletea cu care o face in Romania. Sincer, chiar nu avem nevoie de educatie muzicala din partea domnului Boloni. Cu atat mai putin din partea domnului Ioanitoaia. Nu de alta dar am ajunge sa cantam cu totii „Macarale” si „Noi in anul 2000”.

make (8 comentarii)  •  10 octombrie 2014, 13:56

De ce era musai sa aiba „suporterii” un asemena imn, il au si alte tari ? N-am bagat de seama. In afara de suporterii britanici care slavesc regina nu-mi amintesc de altceva decat de imnurile nationale. De unde prostia asta cu „imnul suporterilor” si inca unul compus de un neica-nimeni Rafael de care n-a auzit nici ma-sa ? un rahat pe bat care numai pe Dambovita se putea concepe…

IO (154 comentarii)  •  10 octombrie 2014, 14:11

Sa nu exageram. Nu cred ca stravechea urare pe ei pe… va deranja uefa in vreun fel sau pe unguri. Ca se vor simti ei ofensati, asta e natura umana, se se simta ofensata cand vra ea. In afara de numita strigare, de mare respiratie… a prostului gust este „imnul” in sine, adica „canticelu”, o melodie rock destul de slaba, daca nu chiar proasta. Sa nu mai pomenesc de daco-getul „allez”. In concluzie, „imnul”, in detaliu sau in ansamblu, ca melodie sau text nu poate fi un imn. Daca asta crede Burleanu ca face FRF-ul European, se inseala groaznic.

Bocanci (106 comentarii)  •  10 octombrie 2014, 15:15

Bine ca Iris a scapat de Minculescu, nu ma asteptam sa plece vreodata. N-am ascultat Iris cu asta nou, care nu pare prea inteligent. O avea voce si prezenta scenica, adica ceea ce-i lipsea lui Minculescu.

nea caisa (222 comentarii)  •  10 octombrie 2014, 15:30

Domnule Ioanitoaia, ati atins un subiect sensibil, in care parerile sunt variate, de aceea am numai pretentia bunului simt si nu pe aceea a celor mai grozave opinii. Sa o tarcolesc un pic: acum cam doua decenii, la o plecare din Anglia, un cunoscut de acolo (irlandez la origine) mi-a facut un cadou modest, fiindca nu-l dadeau banii afara din casa, insa un cadou cultural si anume o carte continand partiturile si textele unor cantece….de cantat in carciuma! Adica englezii ajunsesera la cateva concluzii culturale importante. Una, aceea ca o suta de oameni in aceeasi sala si care mai beau si cate o bere-doua nu pot canta orice cantec (imaginati-va cateva zeci de clienti ai Carului cu Bere incercand, dupa o tava cu bulete si doua halbe, sa cante Doua randunici). A doua, ca pentru a putea canta impreuna, trebuie sa existe, pentru toti participantii, cantece comune. Imnurile, mai toate pe care le stiu (poate cu exceptia imnului argentinian) sunt cantece de larga respiratie si care nu se canta repede, fiind cantate de grupuri mari de oameni, in general simpli, care nu prea stiu ce este aceea optime si care uneori trebuie sa isi aminteasca textul. Tocmai de aceea, in cazul nostru, imnurile sportive compuse de cantareti de muzica usoara si de folkisti au primit laude politicoase, insa au fost esecuri: nici unul dintre ele nu a ramas in constiinta suporterilor, care sa il fi cantat vreodata spontan. Pur si simplu pentru ca nu puteau, asa cum erau scrise si pentru ca nu sunau bine cantate in grupuri mari. Nici tentativa unor rockeri nu mi se pare ceva mai de doamne ajuta,mai ales ca rockerii au specificul lor intrat in sange. Pentru cine a prins vreodata celebrul recital al lui Dan Spataru acompaniat de Krypton, e suficient ca sa isi dea seama cam despre ce este vorba , in ciuda marii bunavointe de peste tot. Vom ajunge la un alt transfer de bani si la un esec cultural. Iar cuvintele unui imn sunt simple, dar care sa inspire mandrie si patriotism. Pe ei pe mama lor or fi vorbe simple (desi trimiterea la o mama comuna tuturor adversarilor este o trimitere straveche), dar nu inspira nici mandrie si nici patriotism. Pana cand leaderii de federatie si cluburi vor avea inspiratia de a cauta compozitori de muzica corala pentru imnurile sportive (eu cred ca rectorul Academiei de muzica, un muzician foarte modern si deschis la nou, ar fi putut face o buna recomandare) fac sugestia ca, in deschiderea meciurilor nationalei, in scopul concentrarii suporterilor pe un gand comun, sa rosteasca, toti, Tatal nostru. Toata lumea stie Tatal nostru, iar aceasta rostire comuna ne va strange laolalta. Textul rugaciunii, tiparit pe spatele biletului, pentru fiecare spectator. Oricum e o alta calitate decat ferefizarea muiei.
Fiindca am intrat in lumea muzicii, un Tatal nostru coral, compus de marea muziciana si profesoara Irina Odagescu.
http://youtu.be/BVS6mxdwZvI

vasile (4 comentarii)  •  10 octombrie 2014, 16:10

Miine joaca echipa nationala a Romaniei .Nu poate exista alt imn al acesteia decit imnul national al Romaniei !Altfel ajungem la aberatii de genul „guvernul Victor Ponta” in loc de guvernul Romaniei !

Geana (3 comentarii)  •  10 octombrie 2014, 16:55

@IO #34. Cred ca glumesti pentru ca instigare mai evidenta nu exista. Va iesi scandal iar ungurii vor zice au fost provocati.

Uioreanu (1 comentarii)  •  10 octombrie 2014, 16:57

De data asta va dau dreptate si nota 10 cu felicitari. Majoritatea romanilor gandesc in felul Dv.

Andrey (14 comentarii)  •  10 octombrie 2014, 17:05

@Scorylo. Nu stiu cate clase ai, dar sunt surprins ca nu intelegi ce pericole ne pasc. Nu e vorba daca imnul place ori nu place, fiecare cu parerea sa desi nu vad de ce te-ai pricepe tu mai bine decat Ioanitoaia care e mai pregatit si mai umblat. Problema e ca poate fi interpretat ca un indemn la violenta, ceea ce UEFA sanctioneaza de cele mai multe cazuri cu suspendarea terenului. Chedtiunea e de risc si nu de gust.

bazileon (34 comentarii)  •  10 octombrie 2014, 17:59

Am sa spun un lucru de bun simt: muzica pop romaneasca (aici includ tot ce nu e muzica „grea”) este un subproduct jalnic si adresabilitatea ei tinteste acelasi public ce-si pune pe pereti tablouri cu pepeni, nuduri voluptoase de rome ori „rapiri din serai/caini jucand pocker”, ori citeste (daca o face) cartile cuplului Brown. Si, fireste, merge in mod organizat pe stadioane. Asa ca „imnul” e taman bun pentru dansii; numai sa nu le iasa pe nas.

MZM (390 comentarii)  •  10 octombrie 2014, 19:21

Domnule Ioanitoaia, ar trebui ca toti jurnalistii de sport sa ceara FRF, printr-o scrisoare deschisa, interzicerea acestui „imn”! Suporterii pot canta ce vor pe stadion (desigur in anumite limite), dar nu se poate ca orice sclifoseala infantila sa devina imnul echipei nationale. Un concurs pe tara, pe aceasta tema, ar rezolva, desigur, controversele. Daca dupa acest concurs va castiga tot „imnul lui Rafael”, nu mai avem ce face decat sa ne blestemam soarta! Problema nu este atat ca versul „pe ei, pe mama lor” jigneste adversarii, ci ca ne jigneste pe toti romanii, pe cei care l-au scris si pe concetatenii lor. Nu-i cunosc pe cei de la IRIS si nu stiu cum suna celelalte versuri ale „imnului”, dar daca ei accepta intr-un cantec al lor un asemenea vers fara sa se…jeneze, ba chiar se mandresc cu el, imi cam dau seama ce este in capul lor. Daca niciunul dintre ei nu s-a simtit umilit de aceasta „performanta literara” e treaba lor, dar sa nu ne faca pe noi ceilalti partasi la aceasta vulgaritate, la aceasta ineptie! Nu este doar nationala unor suporteri sau a lui IRIS, ci este NATIONALA ROMANIEI, sa fie clar!! Burleanu a gresit grav cerand acceptul celor de la UEFA. Trebuia sa-si asume raspunderea de a respinge acest „imn”, dupa care sa organizeze un concurs national pe aceasta problema. Asta in cazul in care nu ne este suficient imnul Romaniei!!!

George Dinescu (4 comentarii)  •  10 octombrie 2014, 20:07

Sunt de acord cu majoritatea celor care au postat comentarii inaintea mea. Insa nimeni nu a vorbit (si) despre acel ,,ale, ale!” din asa zisul imn al nationalei de fotbal (de schelalaitul lui Rafael flower-power, nu mai vorbim). Revenind la acel ,, ale, ale!”, ce legatura are cu Romania? Poate vrea sa ofere acest ,,imn” francezilor, abia scapam de el. Apropo de refren, monsieur Raphael, cum ar suna, vorba lui Mike ,,Hai, pe tine si pe mama ta”, nu-i asa ca nu ti s-ar parea vulgar?

dre (6 comentarii)  •  10 octombrie 2014, 20:47

sunt de acord. formatia Iris trebuia sa puna capul in pamant si sa taca, asta ca raspuns la jignirea golaneasca a lui Boloni si la sfaturile sale in materie de muzica. Ce dracu, doar a dat cu piciorul in minge bine, e o legenda. Doamne …

adriani (2 comentarii)  •  10 octombrie 2014, 20:58

Strofa respectiva poate fi ok daca este cantata de galerie. Pentru un imn al nationalei insa, e mult prea mult.

Clau (107 comentarii)  •  10 octombrie 2014, 21:08

Lasati-l pe campii de imn, haideti sa sustinem echipa si sa ii batem pe boangheni.

Stan (1 comentarii)  •  10 octombrie 2014, 21:11

Va dau dreptate dar cred ca si intindeti coarda prea tare. Bun ori rau nu imnul castiga meciul, asa ca faceti valuri prea inalte. Hai Romania.

mihai231 (20 comentarii)  •  10 octombrie 2014, 21:47

tinem sa-l felicitam pe domnul:#18.Venom, dumnealui poate fi sigur ca nu suntem maghiari, insa fata de dumneavoastra avem vreo 15 ani petrecuti prin occident si vedem cum se comporta lumea cateodata prin occident!…parol, monsher chiar daca va loviti cu, capul de ziduri in asteptarea celui mai mare strigat, si purtati numele unui grup celebru s-ar putea sa va lipseasca cateva ite din cutia craniana!…si este mare pacat ca lipsesc contactele, pentru a aprinde luminita de la capatul tunelului!…sa fim decenti si civilizati chiar daca maghiarii nu o demonstreaza! Aratam ca suntem un popor mai civilizat decat ei….dar cand am avut ocazia sa o demonstram ne-am dar cu fundul de pamant!…si da versuri de tot rahatu’ la fel ca si muzica!…si da, de cand nu este Cristi…nu mai poti numi aceasta formatie Iris…..

Vassil (1 comentarii)  •  10 octombrie 2014, 22:15

@dre #44. Iris e o epava. S-a bagat in seama si a luat plasa. Ciocul mic.

altona (11 comentarii)  •  10 octombrie 2014, 22:51

A bate apa in piua si a cauta forme fara fond (ce zice UEFA? A…a aprobat!) sint doua sporturi nationale romanesti…

Ce zice Stambulul? Dar Moscova? Ce zice Bruxelles-ul? Dar Washington-ul? Domn’e, nu e momentul…A, s-a aprobat? Domn’e, da’ nu stiu ce-o sa zica strainatatea, sa nu ne facem de ris…

Domnule Ioanitoaia, daca suporterii din stadion vor prelua imnul si vor urla refrenul din vole, atunci productia este buna. Daca nu, nu.

Comentează