Ovidiu Ioaniţoaia

A vorbit şi a scris pentru milioane de microbişti, a crescut generaţii de ziarişti şi continuă să facă din jurnalism privilegiul de a fi sincer cu oamenii

Biografie completă Toate articolele
Cele mai noi articole de Ovidiu Ioaniţoaia
Dopaj la FCSB?!

Când scriam aici, colecția e martoră, că meciul FCSB-CFR va fi de 1 ori X, mă gândeam la forma deosebită a gazdelor, dar și la numeroasele absențe din formația clujeană, obligată să joace pe Arena Națională fără niciun atacant de […]

...

A greșit Rădoi?

Din fericire, acum, în ajunul „triplei” Macedonia de Nord – Germania – Armenia de la sfârșitul lui martie, lucrurile stau altfel. Dacă, luați-o ca glumă, deși nu-i cea mai bună, Chiricheș nu se reaccidentează, atunci e foarte posibil ca toți […]

...

Știre falsă

Când căruța părea să se fi împotmolit mai rău, consilierul președintelui Burleanu a venit la Telekom Sport cu o afirmație care a surprins în aceeași măsură în care a și bucurat. Conform lui Andrei Vochin, în ianuarie-februarie 2022, la etapa […]

...

Spre un caz Oct. Popescu?

Cu atât mai important cu cât puştiul de la FCSB, născut pe 27 decembrie 2002, va fi mezinul „tricolorilor” convocaţi la Euro 2021. Tavi ar mai avea două cicluri la tineret, încadrându-se în regula U21 din Liga 1 până în […]

...

A văzut pe dos!

Hotărât s-o împiedice cu orice preț pe CSA Steaua să promoveze, cunoașteți contextul, Gigi Becali nu s-a lăsat până nu și-a făcut numărul. A trimis la „satelitul” din eșalonul 3 nu mai puțin de 8 jucători din lotul folosit de […]

...

Campioni contestați

Ajuns unde trebuia, titlul mondial se află pe mîini bune, asta în ideea că Germania n-a pierdut nici o întîlnire la CM și a înscris cele mai multe goluri, 18. Confirmîndu-și calitățile de “națională” harnică și ordonată, ea a arătat […]

luni, 14 iulie 2014, 2:41
bannercm.jpg

Ajuns unde trebuia, titlul mondial se află pe mîini bune, asta în ideea că Germania n-a pierdut nici o întîlnire la CM și a înscris cele mai multe goluri, 18. Confirmîndu-și calitățile de “națională” harnică și ordonată, ea a arătat ceva în plus prin aceea că a practicat un fotbal deschis, generos, plăcut.

Iar cînd a zdrobit Seleçao cu 7-1, a oferit și o lecție de virtuozitate. Paradoxal, artiști au fost nemții, nu brazilienii în meciul acela, priveai și nu-ți credeai ochilor că europenii le ascund sud-americanilor o minge pe care aceștia o găseau rar ori n-o găseau deloc!

Löw a adus la CM nu doar o echipă de calibru, ci un întreg lot de valoare. Dovadă că unicul gol al finalei, înscris în prelungiri, s-a datorat unor jucători veniți de pe bancă, lui Schürrle folosit din minutul 31 și lui Götze introdus din 88! Primul a centrat pentru stopul pe piept și șutul celuilalt, triumful Germaniei fiind, în contextul unui efort colectiv deosebit, opera a două rezerve!

Destui contestă însă victoria panzerelor. Cei care strîmbă din nas invocă faptul că Higuain, Messi și Palacio au irosit 3 ocazii monumentale, față de una singură a germanilor, bara lui Höwedes. Respectivii îi reproșează arbitrului Rizzoli că n-a dictat penalty în minutul 57 la faza în care Neuer l-a lovit cu piciorul în figură pe Higuain. Au dreptate întrucît, deși mai întîi a boxat balonul, goalkeeper-ul a intervenit cu o forță disproporționată și a periclitat integritatea adversarului. Obligatoriu, trebuia acordat 11 metri și măcar galben lui Neuer, dacă nu roșu.

Într-adevăr, arbitrul i-a avantajat și pe argentinieni la bodicecul aplicat de Garay lui Kramer și, mai ales, la agresiunea lui Aguero, care i-a spart obrazul lui Schweinsteiger după ce primise deja un avertisment. În măsura în care pe marginea acestor faze se mai poate însă discuta, vina lui Neuer s-a văzut și din avion!

Cu și fără ajutorul lui Rizzoli, Germania a meritat să cîștige finala. La mustață, de puțin, dar a meritat. Finala și, o dată cu ea, Cupa Mondială 2014.

Comentarii (139)Adaugă comentariu

Cix (1 comentarii)  •  14 iulie 2014, 17:50

Campioni contestati, campioni incontestabili… Argentina a fost din nou penibila. Sau poate ne-am asteptat prea mult de la ei.

paul.o (37 comentarii)  •  14 iulie 2014, 17:59

Un amanunt interesant : la argentinieni , doar Messi-Mascherano/Barcelona ,Zabaleta-Demichelis/M.City si Perez-Garay/Benfica sunt colegi la club ; restul provin din toate colturile… Europei. La nemti , Neuer, Lahm, Kroos, Schweinsteiner, Boateng,Müller , Götze joaca impreuna la Bayern ( pe unde au trecut si Klose.Podolski). In afara de asta, Neuer,Boateng, Höwedes , Hummels, Khedira ,Özil ( si ulterior T.Müller) au jucat impreuna la U 21, campioana a Europei neinvinsa in 2009.( 4-0 in finala cu Anglia)
Jocul colectiv excelent al nemtilor are explicatiile lui…

zona magheru (49 comentarii)  •  14 iulie 2014, 18:02

Campionatul Mondial 2014 ramine in istoria fotbalului mondial printr-un singur lucru foarte usor de memorat . Zdrobirea SELECAO de catre Germania in fatza a 60 de mii de fanatici brazilieni . Culmea !! Daca in min . 90′ inscria Ozil se termina probabil 8 – 0 !! Cred ca si daca Higuain sau Messi ar fi inscris Germania ar fi recuperat si s-ar fi impus in final . Mai greu pentru ei ar fi fost daca ar fi inscris Palacio . Oricum la meciul asta cel putin Germania mi-a lasat impresia ca e foarte puternica la mijloc dar cu slabiciuni in aparare care pot fi speculate de o nationala puternica . Una peste alta , Argentina a meritat argintul si Germania aurul .

Eddie (3 comentarii)  •  14 iulie 2014, 18:06

Sunt deacord cu cei ce sustin ca Higuain a cautat contactul cu Neuer. Mai pozitionat pe directia balonului era clar portarul; dupa ce a lovit mingea restul corpului nu se putea opri in aer, ci a trebuit sa continuie miscarea si l-a lovit pe argentinian. Dar similara a fost si faza din careul argentinian unde dupa ce fundasul a castigat corect mingea cu piciorul i-a aplicat neamtului un umar in gura, tot pe motiv ca nu poti ori brusc o miscare rapida a corpuluii. Eu stiu ca Higuain ar fi vrut penalty pentru a compansa erorile sale in atac, dar din fericire arbitrul a judecat corect!

Cipri (1 comentarii)  •  14 iulie 2014, 18:06

Eu la acest mondial am tinut cu SUA, Costa Rica si Elvetia cat despre Germania si Argentina m-au plictisit , dar sunt de acord ca Germania merita sa castige. Argentinenii au folosit in mod paradoxal stilul de fotbal european, eu nu am vazut aseara nici o urma de fotbal sud american.Macar nemtii au jucat exact ce joaca ei din totdeauna, adica pragmatic si tacticizat. Cat despre faptul ca Messi nu prea a jucat la acest mondial am o banuiala.Dupa tragedia lui Neymar cred ca Messi a fost sfatuit sa o lase mai incet si sa fie atent sa nu pateasca nimic.E vorba de foarte multi bani aici. A avut de ales intre Barcelona si Argentina.Din cate s-a vazut a ales Barcelona. La Brazilia dupa parerea mea s-a intamplat exact ca in Romania. A fost generatia lui Hagi,Popescu,Petrescu, Munteanu etc, apoi au iesit la pensie si a venit generatia lui Mutu „Briliantu”, care nu a facut nimic pt ca un singur jucator chiar daca e bun dar nu are o echipa valoroasa in spate atunci normal ca totul merge prost. Brazilia la fel , a zis ca Neymar o sa faca totul, o sa dribleze toate echipele pana in finala. Ei, nu-i asa in viata reala.Daca echipa Braziliei era mediocra, nu poate Neymar de unul singur sa faca nimic.Bine ca nu au ajuns in finala ca era tragedie nationala.Cred ca Argentinienii le dadeau 20 la 0,aia nu se opreau. Olandezii macar au fost de treaba le-au dat numai 3-0 cand puteau sa le dea si ei 7 sau 8.
Domnul Ioanitoaia spunea ca fotbalul spectacol a murit, iar eu tind sa fiu de acord cu dansul in momentul de fata, dar cred ca oameni geniu ai fotbalului inca exista sau se nasc in momentul de fata, asa ca nu e exclus ca in viitor o echipa sud americana sa aiba in componenta fotbalisti gen Ronaldo, Maradona, Ronaldinho etc iar cand o sa se intample acest lucru, pot sa aibe echipele europene si africane cea mai impenetrabila aparare ca tot o sa primeasca goluri.aparare

Zorro (67 comentarii)  •  14 iulie 2014, 18:09

@lucian #47. Taica, daca tie-e somn de ce nu te duci sa te culci? Auzi, arbitraj pro Argentina!

Alunelu (213 comentarii)  •  14 iulie 2014, 18:13

Uite ca s-a gasit si o desteapta ca diana #46 sa il invete fotbal pe domnul Ioanitoaia… Vai ca mare e gradina lui Dumnezeu si multe muste mai bazaie prin ea…

coco (401 comentarii)  •  14 iulie 2014, 18:17

Nea Ovi iar i-a asmutit pe fraieri!

Libertador (2 comentarii)  •  14 iulie 2014, 18:19

Nu stiu ce este mai dureros: ca o echipa buna pierde iar pe mina arbitrilor, ori cei care-i aplaudau pe mineri cind poceau cite un nevinovat. Exact aceeasi impresie mi-o fac comentatorii de pripas care nu inteleg nimic dintr-un fotbal, la urma urmei, nu prea complicat. Daca intrarea lui Neuer n-a fost fault, atunci toti portarii lumii sint niste prosti ca nu-si demoleaza adversarii. Test de obiectivitate: daca atacantul echipei de suflet a comentatorilor in cauza ar suferi un asemenea afront, ar mai fi ei la fel de ingaduitori? Restul e tacere: neinspiratia istorica a lui Aquero si Palacio, ceea ce duce la antrenor, amarestean cu ceva reusite, dar fara geniu. Iar nemtii, o echipa imputita, plina de noroc si cu ajutor arbitral (exact ca in 1990). Treziti-va, ca legenda mecanicii germane este in cadere libera. Cele mai proaste masini din America sint, cu exceptia Porsche, cele germane. Dar se vind in virtutea inertiei alimentate de fraieri.

gabi (20 comentarii)  •  14 iulie 2014, 18:22

Porumboiu a tinut cu Argentina.

Neuer cauta sa joace mingea iar Higuain doar il obstructioneaza.

Portarii asa ies mereu, vedeti cum iesea si portarul argentinian, doar ca nemtii se fereau.

bazileon (167 comentarii)  •  14 iulie 2014, 18:24

Cand descreieratul de Tatarusanu a intrat cu mult mai urat la Torje si fara sa joace mingea, in careu, si, fireste, nu a fost eliminat, nu v-ati manifestat vehementa actuala. Adevarul e ca, disproportionat sau nu, a iesit ca foarte multi portari, si dupa ce a boxat mingea (cee ce este elementul hotarator in judecarea acestei faze) s-a ciocnit de neghiobul de H. care nici nu mai avea ce cauta pe acolo. Nu ma intereseaza ce a zis Craciunescu, el a nascocit si celebra „fanta de lumina”(si, culmea, in favoarea unui dinamovist, dar pe atunci mergea la mare cu Netoiu). Iar daca o luam pe „pinalti”, atunci si intrarea lui Garay, care nu are nici o treaba cu mingea, este fault, ergo 11m. Ca Argentina „merita”titlul aseara e o chestiune afectiva, fara legatura cu realitatea si nici cu asteptarile firesti pe care la naste desfasurarea unui meci.
Si chiar daca se acorda 11m (nejustificat) Argentinei: le-ar fi asigurat asta titlul? Cei care pretind asta ori sunt nascuti ieri, ori au sange argentinian prin vine. Lasa ca penaltiurilr se mai si rateaza!

MARCU ANTON care toarna beton (50 comentarii)  •  14 iulie 2014, 18:31

Dnu. Ioanitoaia se pare ca am avut dreptate cind am zis, aici pe blogul dvs.,ca Olanda e cu 2 milimetri mai jos ca Germania si va invinge Brazilia, iar Germania a invins (pe teren chiar daca in prelungiri) Argentina si a devenit campioana mondiala !..Ce Dumnezeu iar am avut dreptate..!

xolv (50 comentarii)  •  14 iulie 2014, 18:38

Penibili sunt aparatorii Braziliei si Argentinei, doua echipe care fac de ras istoria fotbalului

alan (6 comentarii)  •  14 iulie 2014, 19:02

nu stiu ce arbitraj ati invatat. neuer a jucat intai mingea pe urma s-a ciocnit de atacant. E o situatie care se intampla de multe ori doar ca in maniera asta de tare. @Tardelli, care-i ultima campioana mondiala care a marcat 18 goluri la un turneu? da ultima care a castigat semifinala cu 7-1? Argentina a marcat 7 goluri tot turneul, asa ca lasa tu Germania ca a fost cea mai buna

marian ralea (1 comentarii)  •  14 iulie 2014, 19:15

Deci sa inteleg ca ati tinut cu Argentina si acum doare grav ca au pierdut. Nu au jucat nimic tot mondialul , autobaza lu Cartu. Trist e ca au ajuns pana aici cu jocul penibil pe care l-au avut. Germaniei i-au lipsit multi jucatori de baza precum Kedira si Reus (care nu a jucat de loc la mondial). Au jucat cu un Schwiny accidentat care a tras de el la maxim… In timp ce unii au tras de ei si au muncit a venit si Argentina cu un Messi anost care a alergat cat Neuer si a dat mai putine pase bune decat portarul Germaniei. Nu numai ca nu meritau sa castige finala, nu meritau nici sa ajunga in finala, au fost echipe mult mult mai bune. Au facut meciul vietii lor in finala , restul meciurilor au fost de-a dreptul penibili. Ce ati vazut si de pe luna a vazut si tot restul lumii dar altfel… Toti am vazut intrare la minge. Acum hai sa zicem ca si intrarea din careu care l-a facut KO pe Kramer a fost tot 11 metri , ca si acolo a intrat cu forta disproportionata , Higuain s-a ridicat si a jucat Kramer a fost grogi.. Bineinteles ca nu a fost fault ca asa e fotbalul , intrarile astea sunt normale intr-un joc. Dar ce sa ceri de la oameni care au trait in fotbalul lui Mitica…

Ciucu (24 comentarii)  •  14 iulie 2014, 19:16

Alo, terminati cu fanteziile, Higuain nici nu il vede pe portar care il pune la pamant, 11 metri evident si rosu, nu mai faceti voi pe desteptii. Ioanitoaia zice asa, Porumboiu si Craciunescu la fel numai niste fandositi ca voi sustin altceva. Chiar sunteti jenibili.

dinu (427 comentarii)  •  14 iulie 2014, 19:19

Va felicit pentru obiectivitate atat ca Garay trebuia eliminat primul.

lute (50 comentarii)  •  14 iulie 2014, 19:44

nea Ovi, las-o bre, așa cum a căzut, că nemții au meritat victoria. sunt sigur că matale poți mai mult…

octavian (5 comentarii)  •  14 iulie 2014, 19:46

Corectie:

Majoritata dintre cei care comenteaza impotriva Germaniei sunt categoric subiectivi. Nazistii, Hitleristii, au invins pe nedrept, ajutati de arbitru, exterminand jucatorii adversi.
Ceea ce nu intelegeti este ca germanul e constructiv. El construieste cu rabdare orice crede de cuviinta. Construieste o echipa, un atac, o aparare. In aceasta partida, spiritul constructiv a in batut spiritul distructiv si speculativ. Nu se intampla mereu. In Romania inving mereu cele din urma.
Si doar pentru faptul ca joaca constructiv, Germania merita apreciata.
Multi din cei ce comenteaza impotricva Germanie nu se recunosc in aceasta echipa tomai findca nu-i caracterizaza spiritul constructiv. Ei, ce sa faci, Romanii sunt latini, si viseaza ca sunt geniali ca Messi si Maradona. Germania e demonstrat ca o echipa modesta (fiindca nu e fenomenala) bine structurata face mai mult decat o multime de genii.

11 (45 comentarii)  •  14 iulie 2014, 20:03

Iata o intrebare demna de un raspuns:
A existat macar un meci cu scor strans in ultimii 5 ani comentat de romani in care sa nu se puna problema macar a ununei lovituri de la 11m neacordate sau acordate prea usor?

poye (1 comentarii)  •  14 iulie 2014, 20:08

Pt Libertador
Eu cred ca ai vazut alt meci. Cum poti sa afirmi ca arbitrul a ajtat Germania, cand numai in repriza a doua trebuia sa elimine pe Garay, Mascherano si Aguero, atacuri smecheresti pe care Rizzoli nu a vazut. Iar la Neuer, a ajuns primul la minge, dupa care s/au ciocnit, nu se impunea nimic. In ansamblu Germania a jucat bine pe tot parcursul campionatului mondia si a meritat trofeul.

tardelli (7 comentarii)  •  14 iulie 2014, 20:17

Cate penibilitati ies dua o finala…
Cica Messi a pasat mai putin decat portarul nemtilor…
Pai pe la portar trece mai mereu mingea,iar un mijlocas ofensiv cand primeste mingea cauta sa finalizeze nu sa paseze ca un fundas ,cand lateral ,cand la portar etc.
Spunea altul ca vai ce campioana avem ca a dat 18 goluri..Pai si Ungaria in 1982 a dat 10-1 la El Salvador,le-a mai dat si 8-3 la nemti in grupe in 1954[cu un total atunci de 27 goluri]Si atunci au pierdut finala nemeritat ..
Altul spunea ca nu merita Argentina in finala..Pe ce motiv ?Ca nu a luat goluri in meciurile optimi,sferturi,semifinale?

as (10 comentarii)  •  14 iulie 2014, 20:46

Ti-a trecut vremea, Nea Ovi.Da-mi exemplu de un singur meci bun facut de Argentina la acest mondial. In finala s-au aparat aproape tot meciul in 8-9 jucatori,ocaziile lor fiind din intamplare. Verifica daca vrei posesia mingii.
Iar loviturile lui Garay si Aguero sunt clar cu intentie, ceea ce la Neuer este de discutat. Penalty doar cei care nu se pricep pot cere,mingea era departe si Higuain e lovit din inertie. A castigat echipa care a jucat fotbal,meritat.

alaman (2 comentarii)  •  14 iulie 2014, 20:53

tardelli on 14.07.14 at 4:26 pm
Incredibil cat de orbi pot fi cei ce sustin Germania !!!
Nationala lor au facut “spectacol“ in primul meci cu obosita Portugalie ajutata si de arbitru la proportia scorului si evident in “meciul mileniului“ cu o Brazilie penibila la maxim
Iar in rest rezultate la limita.Au scapat cu noroc de o infrangere cu Ghana.Cu Algeria norocul lor s-a numit Neur pe post de..libero ce a salvat vreo 3-4 contraatacuri algeriene.
Cu Franta au controlat jocul dupa un gol rapid.Francezii au fost aparoape de egalare.
Cu Argentina in prima repriza au fost ridicoli dar reusind sa-l accidenteze pe Lavezzi ce facea prapad pe flancul drept.
Cum spunea Lowe,antrenorul,a fost vorba de un plan lung inceput acum 10 ani….taman dupa infrangerea cu Romania 1-5 din 2004.
Castravetele de atunci Philip Lam e azi campion

Interziceti odata accesul i.mbecilului asta…nu toti romanii sunt tampiti,dar mi-e frica ca prostia se ia…

as (10 comentarii)  •  14 iulie 2014, 20:55

Si mai lasa-ma cu Craciunescu si Porumboiu. Ei toata viata au fost dupa interes,au crezut ca pot sa prosteasca oamenii dupa cum le convine. Fiecare este un fel de Mitica Dragomir in miniatura. Ca moralitate amandoi sunt zero.

Micu (84 comentarii)  •  14 iulie 2014, 20:58

#68 iute. Ti-a scapat ca dl Ioanitoaia repeta la safarsitul articolului ca Germania merita sa castige si meciul cu Argentina si Cupa Mondiala. E foarte greu de citit pentru unii si mult mai greu de inteles. Vezi ca poti mai mult.

Boggy (1 comentarii)  •  14 iulie 2014, 21:04

Parere impartiala – Garay a venit dintr-un unghi mort (ca si Neuer) intr-o situatii critica. As putea spune ca argentinianul ar fi putut lua mingea fara contact dar nu a incercat in nici un fel sa-l protejeze pe Kramer. Neuer a iesit la o minge dificila in care singura lui optiune a fost „all in or nothing”. La faza respectiva Higuain a dormit in ghete si n-a avaut habar de ce se intampla in jurul lui, sau altfel a bagat capul in pamant si a alergat dupa minge. Mare greseala. Romero a avut in prima parte a meciului o interventie mult mai urata cand a iesit cu talpa in fata la nivelul capului – neamtul insa n-a dormit in ghete si a evitat coliziunea. Altfel Hoewedes trebuia eliminat pentru o intrare „draguta” cu crampoanele pe pulpa, la fel Aguero pentru pumnul aplicat lui Schweinsteiger si Mascherano pentru al doilea galben la un fault din spate la acelasi Schweinsteiger. All in all arbitraj ciudat – tipic pentru editia 2014. Concluzia finala – Germania a fost de departe cea mai solida, echilibrata si valoroasa echipa participanta la WC Brazil 2014 care probabil va domina fotbalul mondial pentru urmatorii 5-6 ani. Messi ar trebui sa-si schimbe numele in MIA (Missing In Action), sa mai lase figurile si sa alerge ceva mai mult de 1.5 km pe meci. In afara de figuratie si cateva goluri (frumoase ce e drept) marcate cu echipe fara pretentii altceva mai nimic. Tipic FIFA insa i-a fost acordat trofeul pentru cel mai bun jucator. Parodie totala.

Augustin (268 comentarii)  •  14 iulie 2014, 21:09

@xolv. Esti dus, nu poti compara apararea argentiniana foarte buna cu cea svaiter braziliana. Cum sa fie slaba cea argentiniana cand a luat un gol de la nemti si acela doar in prelungiri.

Loulou (274 comentarii)  •  14 iulie 2014, 21:11

Ma declar de acord cu toate aprecierile din acest articol. Trebuia dat 11 metri la portar chiar daca acesta a lovit mingea. Dupa aceea l-a tamponat pe adversar si trebuia sanctionat.

Coco (401 comentarii)  •  14 iulie 2014, 21:13

OK.

Traian (39 comentarii)  •  14 iulie 2014, 21:14

Multi dintre cei care comenteaza aici, s-au uitat pe Cartoon Network!! Chiar nu aveti argumente cand aparati Argentina, victoria nemtilor a fost binemeritata!

Mihai Bulica (871 comentarii)  •  14 iulie 2014, 21:28

# 36 Albusibiu

S-au aliniat Astrele

la mine punct poate insemna si virgula. Totusi n-as fi reintrat, nici daca as fi uitat titlul, o greseala de neiertet, daca un om asa de serios ca tine nu s-ar insela si el putin. Si in 6 m un genunchi in cap poate fi mortal, la fel ca o foarfeca in capul lui Neuer. In afara de 6 m este cel putin joc periculos. Fault la Neuer este un banc ? Este cu totul alta situatie decit cea in care ai avut cel mai probabil dreptate. Nu precizez ca sar iar toti pe tine.

M (2 comentarii)  •  14 iulie 2014, 21:35

Acri mai sunt strugurii. Acum 10 ani dupa ce au pierdut 5-1 cu noi, golul lor fiind marcat de… Lahm, baietii s-au pus pe treaba si au reevaluat sistemul de la copii si juniori. Dupa 10 ani de munca cu o finala si o semifinala europeana, 2 locuri 3 la mondiale unde au pierdut cu viitoarea castigatoare, ajung finalmente campioni mondiali. Lucru de altfel reusit și la EURO U21 din 2009.
Acum se induce ideea că ar fi nemeritat. Că a fost pinalti ca sub Pietricica. Pai asta e concluzia? Nu că au fost 10 ani de munca si frustrari dar au avut incredere in antrenor si echipa? Nemeritat era daca aceasta generatie nu castiga nici un trofeu major. Da, si sunt un exemplu de dat. Au castigat primii europeni in america.
Era meritata o cupa castigata cu o patrundere a lui Messi in care ii sare mingea avantajos din adversar sau mai rau soldata cu 11m si eliminare cum s-a obisnuit la Barcelona?
Stiu ca nu ne place munca, ca umblam dupa diamante in noroi, ca ne lipseste un nou Hagi. Nu asta e raspunsul, jucatul la loto.
Trebuie munca la toate cluburile la copii si juniori, multa si grea unde recompensa nu vine imediat.
Asa ca nu va mai luati de Germania ca se vedea de la distanta ca vine, drept fara ocolisuri, fara surpirze, fara candidati la balonul de aur, de neoprit.

armin (2 comentarii)  •  14 iulie 2014, 21:48

poftim ce spune un destul de cunoscut arbitru englez Graham Poll(am sa las in engleza) :
The Germany goalkeeper had every right to go for the ball with his fist, made a clean connection and his follow-through was natural. He inadvertently cleaned out Higuain but there was no case for a penalty.

For some observers it may have brought back memories of West German goalkeeper Harald Schumacher’s awful challenge on Patrick Battiston of France in a 1982 semi-final . But it was nothing like it for dangerous play.

However, why Rizzoli decided to award Germany a free-kick was a mystery.
A throw-in to Argentina would have been the right choice.

Pe scurt, intrare la minge, nici vorba de penalti. Insa el ar fi dat aruncare de la margine si nu fault in atac.

JJ (98 comentarii)  •  14 iulie 2014, 22:21

Ase, aici nu e vorba despre moralitatea lui Porumboiu si Craciunescu, e vorba despre regulamentul de fotbal la care ei sunt infinit mai priceputi decat tine. Deci, mucles si nu te mai da rotund.

Gica_Perpet (3 comentarii)  •  14 iulie 2014, 22:51

dom Ovidiu, bate Germania la sud americani si beata turta. argentinienii nici nu stiu cum au ajuns prin finala. macar sa-l fi pus pe Maradona, ca dadea un gol cu mîna. si matale tineai cu flescaitu de Messi ??? auzi, cel mai bun de la mondial, rîzi lume

Gica_Perpet (3 comentarii)  •  14 iulie 2014, 22:57

Higuan a intrat la Neuer la intimidare, nici nu se uita la minge, mingea era departe. cum Neuer e barbat si Higuan rahat, normal ca Higuan a cazut. eu în locul lui Neuer l-as fi calcat pe cap.

nicu vaida (275 comentarii)  •  14 iulie 2014, 23:45

Voi puteti zice orice va taie capul, dar litera regulamentului cerea penalty. Mister Ioanitoaia nu ar avea niciun interes sa sustina contrariu.

maoru (11 comentarii)  •  15 iulie 2014, 0:24

„marian ralea” : intelegi mai mult de o gramada. Daca cineva afirma ca o echipa a fost dezavantajata, care vine cu argumente, asta nu inseamna ca tine cu echipa respectiva. Eu nu cred ca nea Ovidiu e fan Argentina. Cand cineva neutru afirma un lucru e mult mai credibil decat unul implicat emotional.
„armin” : Graham Poll parca e englez, nu? Sa nu-ti dau 1 milion de greseli grave de arbitrii din Anglia? Greseli din prostie? Eu cred ca a fost beat cand a spus asa ceva. Suprafata de protectie a portarului e DOAR careul mic. Tu te-ai intrebat cum ar fi daca portarii ar iesi cu drujba in careul mare? Ar lovi mingea si ar rupe adversarii in acelasi timp. Mai ganditi cand afirmati ceva.

armin (2 comentarii)  •  15 iulie 2014, 0:55

As vrea sa adaug deasemenea ca „disproportionat” nu poate caracteriza intrarea lui Neuer.

Inteleg ca dumneavoastra va place acest cuvant, insa o intrare disproportionata ar fi insemnat ca unul din ei sa fi fost ori stationar or sa fi alergat mai incet decat celalalt, ceea ce nu sa intamplat. Impactul a fost puternic tocmai din cauza ca amandoi jucatori erau in viteza si nici unul din ei nu erau intr-o pozitie in care daca ar fi incetinit ar fi ajuns la minge.

Pe un cadru mai larg se vede clar cum Higuain se uita spre Neuer sa vada unde este si il vede venind in viteza. Un atacant ar trebui sa stie ca un portar intotdeauna va ajunge la mingile inalte ceea ce inseamna ca Higuain s-a pus deliberat in fata portarului(probabil acesta este si ce a gandit arbitrul italian).

O faza asemanatoare a existat in prima repriza cand portarul argentinian a prins o minge din fata lui Klose cu talpa ridicata aproape la nivelul capului, dar Klose a optat sa se dea la oparte.

Si poate ati uitat, vedeti intrarea lui Bartez la Ronaldo in finala din ’98.

Stef49 (59 comentarii)  •  15 iulie 2014, 1:55

S-a vazut si din avion, poate, dar nu au transmis. Am revazut dupa aterizare. Gol superb, echipa adevarat pusa la punct, bravo Europa. Messi nu mi s-a parut prea sportiv la sfirsitul meciului. Daca esti asa „mare”, trebuie sa accepti infringerea si sa iti felicti adversarii. Asta cred eu.

Moromete (8 comentarii)  •  15 iulie 2014, 4:14

In completarea raspunsului pertinent oferit de utilizatorul armin care-l citeaza pe Graham Poll, as adauga ca toti cei 4 comentatori ai BBC din studio (Rio Ferdinand, Alan Shearer, Alan Hansen si Gary Lineker) cat si Clarence Seedorf au apreciat exact ca si Graham Poll: nici vorba de penalty. Mai mult, 3 dintre invitatii din studio au apreciat rosu direct la Aguero.

In afara de presa din Argentina si Romania, nimeni nu a vazut 11m la acea faza.

Sigur, fiecare avem dreptul la o parere, insa cand o larga majoritate de voci autorizate si impartiale zic altfel (si in contrast cu dumneavoastra, prezinta si argumente!, vedeti din nou de exemplu raspunsul lui Poll),… poate ar fi un moment bun sa va reevaluati parerea.

vasco (363 comentarii)  •  15 iulie 2014, 4:56

Campioni contestati?Cine-i contesta?

EMY (15 comentarii)  •  15 iulie 2014, 8:35

Argentina a pierdut pentru ca a jucat in inferioritate. MESSI A FACUT FIGURATIE, iar Sabella nu a avut curajul sa-l schimbe sau sponsorul hotarase sa-l tina in teren pentru a avea o motivatie sa-l premieze cu BALONUL DE AUR. Arbitrul nu a dezavantajat Argentina. Garay il lovste pe Kramer fara minge, Maschrano in stilul caracteristic rupe tor la mijlocul terenului, iar Aguero in lipsa de idei loveste cu pumnul. Toti trei trebuia eliminati, primi doi din prima repriza. In aceste conditii cum era sa-l elimine pe Neur care mai intai lovise cu pumnul mingea. EU CONSIDER CA MESSI A FOST CEL CARE A FACILITAT VICTORIA GERMANIEI, A LASAT ECHPA IN INFERIORITATE. Nu poti juca impotriva celei mai bune echipe de la Campionatul Mondial in 10 jucatori. Imaginea cu Mesii primind si plecand cu trofeul „Balonul de aur al Miondialului” a fost JALNICA. CEI DE LA FIFA AR TREBUI SA PLECE LA PENSIE.

viorescu (70 comentarii)  •  15 iulie 2014, 9:05

Cred ca acele ocazii ratate nu pot fi explicate decit prin psihic. Probabil ca argentinienii au fost „impresionati” de evolutia nemtilor din meciul cu Brazilia. Pentru ca aici totusi e vorba de un Messi, de un Higuain, nu-i putem banui de „amatorism” asa cum am vazut la Algeria de pilda. Aduceti-va aminte ca in Algeria – Germania, daca algerienii „stiau” sa dea gol, ar fi fost 3 – 0 pentru ei dupa un sfert de ora de joc!
Si acum ca si atunci, cine a ratat mai mult si din pozitii prea clare, nu numai ca nu a marcat, dar a si pierdut meciul!

Mediere Bucuresti (31 comentarii)  •  15 iulie 2014, 9:31

Buni nemtii, dar lipsiti de farmec, noroc cu ala micu de a dat gol ca in rest ei sunt mecanici si lipsiti de spectacol !

cm2014 (16 comentarii)  •  15 iulie 2014, 9:57

sunt de acord ca argentina putea mai mult dar nu sunt de acord cu cei ce sustin ca argentina merita victoria pt ca a avut mai multe ocazii . nemti au atacat tot timpul o aparare supraaglomerata , argentinieniii minute bune neavand niciun jucator in jumatatea germana . cand prindeau mingea o aruncau in fata unde de cele mai multe ori se juca 3 contra 3 . mie nu mi -a placut argentina . nemti au atacat mereu riscand sa fie prinsi pe contratac de acest jucator extraordinar mesi .germania a meritat victoria

Albusibiu (95 comentarii)  •  15 iulie 2014, 10:02

@ Mihai Bulica, ia citeste ce scrie la comentariul cu numarul 84, citeste declaratia lui Graham Poll. Interesant (sau nu) este exact ceea ce am spus si eu: decizia corecta ar fi fost aut. Sigur, un genunchi ridicat sus poate fi mortal. Ca si o dezechilibrare a unui portar in momentul sariturii si aterizarea acestuia in cap (mai ales ca el cade de la o inaltime mai mare). Toate POT fi mortale, voluntar sau involuntar. Vezi tu, in discutia de fata, Neuer a facut o miscare absolut naturala, nici macar n-a intrat la intimidare, a facut o saritura catre o minge, la un duel castigat incontestabil de el. Ca dupa o secunda se loveste de adversar, e deja faza a doua, e o ciocnire cum se intampla cu sutele intr-un meci de fotbal. Si, ce sa vezi: toate (sau multe dintre acestea) pot fi grave, pot fi chiar mortale. Daca esti atacant si iti e frica de asa ceva, stai cuminte si nu te bagi la minge. Altfel, e un risc asumat, un risc rasplatit de milioanele cu care acesti baieti fotbalisti sunt platiti.

maoru (11 comentarii)  •  15 iulie 2014, 10:26

#armin: esti de cascadorii rasului! Dupa mintea ta, Higuain trebuia sa o ia la sanatoasa pe aratura. Normal ca s-a uitat spre portar. E penalty clar si eliminare. Repet, daca regulamentul ar permite ce a facut Neuer, am vedea portarii cu coasa sau bata in tot careul mare. Ar rupe oasele atacantilor la orice duel. Cap avem, minte ce ne mai trebuie.

alexa (6 comentarii)  •  15 iulie 2014, 10:32

@Moromete #92. Daca te pricepi nitel la fotbal stii ca intrari ca a lui Neuer se sanctioneaza foarte rar spre deloc in Anglia desi in Europa sunt socotite duritati extreme. Asa ca a invoca parerile unor englezi nu e cel mai corect mai ales cand italienii, francezii si spaniolii sunt de alta parere.

Comentează