Ovidiu Ioaniţoaia

A vorbit şi a scris pentru milioane de microbişti, a crescut generaţii de ziarişti şi continuă să facă din jurnalism privilegiul de a fi sincer cu oamenii

Biografie completă Toate articolele
Cele mai noi articole de Ovidiu Ioaniţoaia
Dopaj la FCSB?!

Când scriam aici, colecția e martoră, că meciul FCSB-CFR va fi de 1 ori X, mă gândeam la forma deosebită a gazdelor, dar și la numeroasele absențe din formația clujeană, obligată să joace pe Arena Națională fără niciun atacant de […]

...

A greșit Rădoi?

Din fericire, acum, în ajunul „triplei” Macedonia de Nord – Germania – Armenia de la sfârșitul lui martie, lucrurile stau altfel. Dacă, luați-o ca glumă, deși nu-i cea mai bună, Chiricheș nu se reaccidentează, atunci e foarte posibil ca toți […]

...

Știre falsă

Când căruța părea să se fi împotmolit mai rău, consilierul președintelui Burleanu a venit la Telekom Sport cu o afirmație care a surprins în aceeași măsură în care a și bucurat. Conform lui Andrei Vochin, în ianuarie-februarie 2022, la etapa […]

...

Spre un caz Oct. Popescu?

Cu atât mai important cu cât puştiul de la FCSB, născut pe 27 decembrie 2002, va fi mezinul „tricolorilor” convocaţi la Euro 2021. Tavi ar mai avea două cicluri la tineret, încadrându-se în regula U21 din Liga 1 până în […]

...

A văzut pe dos!

Hotărât s-o împiedice cu orice preț pe CSA Steaua să promoveze, cunoașteți contextul, Gigi Becali nu s-a lăsat până nu și-a făcut numărul. A trimis la „satelitul” din eșalonul 3 nu mai puțin de 8 jucători din lotul folosit de […]

...

Posesia e o iluzie, tiki-taka o amintire

Cum s-au calificat după izbînzi clare obținute în deplasare, garniturile madrilene Real și Atletico au demonstrat că mult trîmbițatul avantaj al terenului contează din ce în ce mai puțin. Într-adevăr, publicul te împinge spre victorie, dar nu ți-o asigură, proverbul […]

joi, 1 mai 2014, 3:17

Cum s-au calificat după izbînzi clare obținute în deplasare, garniturile madrilene Real și Atletico au demonstrat că mult trîmbițatul avantaj al terenului contează din ce în ce mai puțin. Într-adevăr, publicul te împinge spre victorie, dar nu ți-o asigură, proverbul cu Dumnezeu și traista se păstrează în actualitate.

Real și Atletico au mai demonstrat că posesia balonului nu mai constituie elementul menit să încline decisiv balanța. Atît Bayern, cu 64 la sută, cît și Chelsea, cu 52, au fost superioare la acest capitol, prima s-a detașat net, ceea ce nu le-a folosit. Pentru că nu-i suficient să ai mingea, trebuie să știi și ce să faci cu ea. Un ziarist de la cotidianul spaniol Marca scria, altminteri frumos, că posesia ar fi o minciună. Cred că mai degrabă e o iluzie. O fata morgana.

Ar mai fi de discutat după neverosimilul Bayern-Real, 0-4, dacă tiki-taka lui Guardiola, cu care a călcat totul în picioare cu Barcelona, a murit ori ba. Dacă și-a trăit traiul și și-a mîncat mălaiul. Ca unul care, fan Real, n-am iubit niciodată stilul respectiv, considerîndu-l un fel de handbal cu piciorul, de regulă și mai plictisitor, n-aș zice că a murit. Pe ici, pe colo, mai ține. Sigur însă că, de cînd nu mai constituie o noutate și, logic, nici o surpriză, abundența de pase plimbate în marginea careului s-a uzat și s-a demodat. Nu prea mai are viață în ea.

În măsura în care Guardiola și-a propus să-i învețe tiki-taka pe nemți, atunci a greșit adresa. Numai și pentru că, spre deosebire de ce a avut pe Camp Nou, Pep a găsit pe Allianz Arena un lot de cîrcași, nu de artiști, în care mingicarii Robben și Ribery sînt din ce în ce mai rar soliști și din ce în ce mai des coriști! Firește, pot fi contrazis, însă n-ar strica să acceptați că le e foarte greu, cumva imposibil, unora obișnuiți să asculte Wagner și Bach să se îndrăgostească peste noapte de Manuel de Falla! Inclusiv cînd a cucerit Champions League, Bayern a însemnat o echipă dispusă să transpire pînă la epuizare, dar incapabilă să vrăjească. Pînă la un punct, și Chelsea aparține aceleași categorii.

Apreciez că Mourinho a zbîrcit-o mai rău, în ideea în care, amintiți-vă de meciul tur de pe Vicente Calderon, nul la propriu și la figurat, și-a propus să trișeze fotbalul, chiar să-l ucidă. Nu pretind că Mou nu-i The Special One, statuia lui e solidă. Îl simpatizez și pentru că mă număr printre privilegiații cărora le-a oferit un interviu. Totodată însă, realizez că, asemenea lui Guardiola, nu are pe cine se baza la Chelsea în afara fîșnețului Hazard. Acesta trebuie să fie motivul care l-a determinat să încerce să scoată mult cu puțin, să scoată maximum! Pare o minune că i-a dus pe londonezi pînă în semifinale, dar era normal, în logica lucrurilor, să i se înfunde. Cît de arătos, ulciorul nu merge mereu la apă. Se mai și sparge .

Dacă stelele lui Pep și Mourinho au ostenit și coboară, cea a lui Simeone e în vertiginoasă creștere. Ca și a lui Ancelotti, se apropie de apogeu. Al doilea Diego argentinian de succes după unicul Maradona, antrenorul sud-american a transformat o trupă anonimă într-una de top, care va aborda finala din postura singurei echipe neînvinse în actuala ediție de UEFA Champions League, cu 9 victorii și 3 egaluri. Practic, Simeone a inventat-o pe Atletico, i-a dat consistență și anvergură. Și pentru că le-a inoculat mentalitatea de învingători lui Godin și celorlalți, deprinși să nu viseze cu ochii deschiși, el merită, umăr la umăr cu Ancelotti, laude, numai laude. Despre cei doi va mai fi însă vorba aici.

Care-ar fi, simplificînd, concluzia semifinalelor de C1? Într-o frază, că fotbalul a ajuns să-i răsplătească pe cei care îl joacă și să le întoarcă spatele celor care umblă să-l mimeze ori chiar să-l păcălească. Altfel spus, s-a făcut dreptate. Cine nu respectă nu cîștigă.

Comentarii (74)Adaugă comentariu

mircea emil (2 comentarii)  •  1 mai 2014, 15:37

howgh !

eu (25 comentarii)  •  1 mai 2014, 15:58

Echipele se schimba, tacticile la fel, tiki-taka a mers la timpul ei, acum tactica e Cotraatac,faze fixe si aparare buna,cel putin asta a predat Real Madrid,aceasta tactica nu va tine mult, vor aparea alte echipe cu tactici diferite, tactici ce vor propulsa aceste echipe spre culmile gloriei. De asta e frumos fotbalul, te surprinde cand te astepti mai putin.

mosu (20 comentarii)  •  1 mai 2014, 16:18

adica barca care a cistigat vreo 17 trofee in 4 ani si nationala spaniei cu 2 europene si un mondial la rand(care e cam aceeasi echipa)pacalea fotbalul ?hai nea ioane ca ziaristii trebuie sa fie intai obiectivi si dupa aia suporteri.

undo (4 comentarii)  •  1 mai 2014, 16:19

domnule ioanitoaia, de data asta aveti stupid. partial, dar aveti.

tin sa va contrazic. anume: daca ai posesie, ai mingea la tine. daca ai mingea la tine, mingea nu e la adversar. daca mingea nu e la adversar, n are cum, in niciun caz, sa iti dea gol. dar in niciun caz.

ar mai fi ceva de zis. anume, 64% nu e posesie. 84% se poate numi posesie.

si inca ceva. tiki taka este (parerea mea) cel mai frumos stil de fotbal jucat vreodata. problema lor (a celor de la barcelona) este ca nu poti juca nimic niciodata fara doi fundasi centrali de meserie. niciodata. la bayern nu se pune problema de tiki taka. acolo va dau completa dreptate.

dan.motru (64 comentarii)  •  1 mai 2014, 16:36

Ouăle elefantului
30/04/2014 Opinii, Stiri 1 Comentariu
jegosi”Ce ne dă vaca nouă?” erau întrebați copiii la școală pe vremurile când vaca dădea doar lapte praf și gheare de pui. Răspunsul era, desigur, ”lapte, carne, brânză, ouă”, că dacă oul a fost înaintea găinii, se gândeau copiii, trebuie să fi existat și-o vacă clocitoare. Dar nimeni, niciodată, nu ne-a întrebat ce ne dă elefantul. Când și-a ridicat cele 20 de funduri din cuibarul pantagruelic, Marian Iancu s-a trezit că a clocit două ouă: Gheorghe Chivorchian și Daniel Stanciu. Până mai ieri niște funcționărași mărunți puși în mișcare de idealuri mărunte și interese meschine, Chivorchian și Stanciu s-au trezit șefi. Cum adică unde? Șefi la Federație.

Președintele de la Târgu Mureș nu a încercat să-și ascundă satisfacția atunci când a auzit că Răzvan Burleanu îl va coopta pe Chivorchian în echipă. Cele două oușoare fecundate la bucile elefantului au conlucrat perfect, de atunci: Târgu Mureșul a băgat Bistrița în playoff aproape fără voia ei, iar acum dinspre noul mutant ASA-FRF se fac presiuni uriașe pe singura echipă care le pune la îndoială supremația: Universitatea Craiova. Punând (vorba unui clasic încă în viață) abuziv decizia dreptului de promovare al Craiovei pe masa Comisiei de Disciplină, elefănțeii și-au asigurat viitorul: dacă Știința promovează sau nu se va decide exact în ziua meciului retur cu Târgu Mureș, pe 28 mai. Să ne ferească Dumnezeu ca ASA să nu fie promovată până atunci. De altfel, asta și încearcă să ne transmită FRF-ul: ”lăsați-o mai moale cu Târgu Mureșul, băieți, că nu e bine pentru voi ca ai noștri să nu fie pe unul dintre primele două locuri!”.

Presată de amenințările voalate venite dinspre Târgu Mureș via FRF, Universitatea merge în Ardeal să-și respecte tradiția. O tradiție pentru unii stupidă, dar cu care oltenii se mândresc: Craiova rămâne, totuși, singura echipă care a luptat într-un meci (cu Rapidul, 2-2 în 1999) împotriva intereselor ei. Și a câștigat. Când vine vorba de învins un sistem pentru care șantajul e a doua natură, cu siguranță nu va fi o problemă să câștigăm din nou. Încetul cu încetul, fotbalul adevărat și curat va transforma elefanții în mamuți.

Andrei Manțog

dan.motru (64 comentarii)  •  1 mai 2014, 16:36

Cooperativa Ardealul: prea pe față, prea ca la țară
30/04/2014 Opinii, Stiri 1 Comentariu
Pe vremuri, bunii prieteni și colegi Gheorghe Chivorchian și Daniel Stanciu își umflau ochii prietenește, la o chermeză organizată după o victorie a lui Poli Timișoara în Ștefan cel Mare. ”Așa ne bucurăm noi, ne mai trântim, mai spargem o sticlă”, avea să comenteze hâtru Chivorchian. Pumnii s-au dat, prietenia a rămas, dacă nu cumva a devenit mai trainică. Imediat după venirea lui Chivorchian la Federație, Stanciu jubila: ”Domnul Chivorchian va aduce un suflu nou, mă bucur că face parte din această echipă”.

Cooperativa reinventată de noii ”tata Jeani” – Chivorchian, Stanciu și Pușcaș – a început să funcționeze la scurt timp după numirea noii echipe de la FRF. Miza? Promovarea cu orice preț în prima ligă a Târgu Mureșului. Victima vizată de noul pluton de execuție de la FRF? Principala contracandidată, CS Universitatea Craiova. Ca din întâmplare, Gloria Bistrița își revenea miraculos pe final de sezon, cu victorii acasă cu Târgu Mureș și în deplasare la Satu Mare, prinzând in-extremis playoff-ul și făcând ca 5 puncte diferență între Craiova și Târgu Mureș din clasament să se evapore. Apropo, vreți să câștigați sigur la pariuri? Mizați pe două victorii ale ASA-ului în meciul cu celebra Gloria, cea care a inventat reciprocitatea și frăția bandiților cu mult timp înainte ca Stanciu sau Chivorchian să facă purici în fotbal, pe vremea când lui Burleanu nu-i dăduseră dinții definitivi, ăștia cu care caută acum jugulara Generației de Aur.

Dacă prietenia celor doi s-a simțit pe teren, era cazul ca efectele ei să se vadă și în birouri. Deși Adunarea Generală a FRF a fost cea care a acordat Craiovei locul în liga secundă (și implicit, strigă conducerea din Bănie, drepturi egale cu cele ale competitoarelor), talentatul domn Chivorchian sare în ajutorul bunului său prieten și trimite decizia în privința dreptului de promovare al Universității pe masa Comisiei de Disciplină, toate astea peste capul unui Comitet Executiv de fațadă, de parcă oltenii ar fi încălcat vreun regulament sau ar fi luat vreun cartonaș roșu. Cu noua conducere de la Federație, orice pare posibil. După ce au încercat fără succes schimbarea țintarului de meciuri cu o zi înaintea primei etape, domnul Chivorchian și Cooperativa au venit cu una nouă: Comisia de Disciplină, noul instrument de intimidare din buzunarul cooperativiștilor, va judeca o hotărâre a organismului care teoretic ar trebui să fie suprem – Adunarea Generală.

Ca să nu existe dubii în privința echipei pe care o susține FRF-ul în lupta pentru promovare, decizia în cazul Craiovei a fost mutată fix pe 28 mai. Acum ghiciți ce se mai întâmplă pe 28 mai. Exact, Craiova dispută o partidă decisivă pentru promovare, chiar cu Târgu Mureș. Cine știe care va fi situația celor două la acea dată? Oamenii au vrut să fie siguri că le iese pasența. Dacă, Doamne ferește, mureșenii sunt în pericol să rateze primele două locuri, Federația și domnul Stanciu vor arăta pisica crescută pe soba Cooperativei, amenințând cu interzicerea dreptului de promovare al Craiovei. Mesajul indirect pentru olteni în săptămâna de dinaintea meciului tur cu ASA? ”Ar fi bine să nu-i încurcați pe cei de la Târgu Mureș”. Sâmbătă, la ora 16, așadar, vom avea un meci interesant: Craiova va juca, așa cum o făcea pe vremuri, împotriva sistemului. Din păcate pentru sistem, scorul în întâlnirile directe cu Universitatea nu-i este favorabil.

Andrei Manțog

Calu (106 comentarii)  •  1 mai 2014, 16:42

Hai maestre ca ai cam dat-o-n bara cu articolul asta. Cum sa zici ca Chelsea n-are fotbalisti de valoare? Si-au permis sa-l vanda pe Mata, au ramas cu Oscar, Schurrle, Hazard etc. Ca Mou nu stie ce sa faca cu ei, e alta treaba. Cat despre Bayern, eu nu cred ca Pep nu a exersat fazele fixe, dar asa au luat trei goluri. Pep mai are un cuvant de zis, tikitaka nu moare.

liviu (11 comentarii)  •  1 mai 2014, 16:46

Posesia nu este o iluzie, daca nu uiti sa tragi si la poarta…

Marcel (190 comentarii)  •  1 mai 2014, 16:54

De acord cu dvs. ca Mourinho e istet si nu si-a spus inca ultimul cuvant.

Sorin1986 (1 comentarii)  •  1 mai 2014, 17:00

Sa crezi ca exista tiki-taka e o iluzie, acest stil de a pasa mingea exista din anii „70. Intodeauna echipele mai bune au tinut mai mult de minge si au pasat mai mult. Sa vina Guardiola la Getafe sau Vallodolid sa vedem daca mai impune tiki-taka.

almaviva (43 comentarii)  •  1 mai 2014, 17:01

Complet de acord cu ceea ce scrieti, maestre, insa o mica corectare: Lalo a fost un compozitor francez nu spaniol. Ce-i drept, la origine spaniola, dar familia lui a fost stabilita in Franta inca din sec. XVI.

Sandu BZ (51 comentarii)  •  1 mai 2014, 17:03

Frumoasa fraza de final. Cu observatia ca Mourinho e un geniu nu sunt insa de acord. E doar un mare speculant.

Marius (1 comentarii)  •  1 mai 2014, 17:03

Eh, sa fim seriosi. Real Madrid a fost departe de a straluci in ascest sezon. Sigur, i-a mers bine cu echipe ofensive pentru ca sunt foarte buni pe contraatac dar cu cele care se apara aglomerat au avut mari probleme. E usor sa critici acum pe Guardiola dar sa vedem daca Real Madrid e in stare sa se mentina pentru ca la anul ei vor fi cei favoriti si ceilalti se vor apara :).

Ninel (5 comentarii)  •  1 mai 2014, 17:05

Nea Ovi, gresesti profund pentru ca mai des castiga cei care nu respecta!

Doc (14 comentarii)  •  1 mai 2014, 17:08

E clar ca Guardiola si tiki-taka e pe duca. A castigat numai Supercupa Europei, Cupa Mondiala a Cluburilor, campionatul Germaniei cu 7 etape ramase, inca din martie (record in Bundesliga), si acum ajunsa in semifinale in CL. Plus ca are recordul de victorii consecutive in CL (10), si recordul in Bundesliga de meciuri fara infrangere. JENANT!!

ovidiu_3003 (1630 comentarii)  •  1 mai 2014, 17:11

Mourinho …nu a gresit nimic …strategia lui este perfecta …e un miracol ce realizeaza el la orice echipa pe care o conduce …E fotbal in stare pura …
Te incanta cu finetea ideeilor sale …Cine nu intelege Fotbal poate sa l critice …El ramane mereu imens …de neegalat .

Iulian (190 comentarii)  •  1 mai 2014, 17:12

Pe Edouard Lalo francezii il considera francez, iar spaniolii spaniol. Pe wiki ei figureaza in catagoria compozitorilor spanioli.

california (349 comentarii)  •  1 mai 2014, 17:15

” nu-i suficient să ai mingea, trebuie să știi și ce să faci cu ea”
in primul meci, eu as zice ca ei stiau ce sa faca, dar n-au mai avut „putirinta”; faptul ca au castigat campionatul cu o luna inainte, i-a deconcentrat si i-a scos din forma (dovada si acel 0-3 acasa cu borussia), iar in retur, cred ca realul i-a surprins, ne jucand in stilul care o consacrase ci in purul stil al unei echipe italienesti din perioada de glorie; nu in ultimul rand, in acest moment, luat post pe post, exceptandu-l pe robben, calitatea jucatorilor realului o depaseste pe cea a munchenezilor;
chelsea si atletico sunt doua echipe anoste, ma rog, raportat la ce se asteapta la acest nivel de competitie; in aceasta situatie, putea castiga oricare dintre ele, insa probabil pt. chelsea s-au razbunat probabilitatile, prea castigase si data trecuta cupa campionilor cu acelasi joc cu fundul in poarta;
apropo, de ceva timp, murinho joaca in stilul lui piturca, asa ca poate nici primul nu e asa grozav cum se spune si nici ultimul asa prost cum se vorbeste.

adi (8 comentarii)  •  1 mai 2014, 17:16

Guardiola e un antrenor mediocru. Cand a antrenat pe Barcelona, a avut parte de trei fotbalisti mari (Messi, Xavi, Iniesta) ajunsi simultan la momentul de varf al carierei si in forma buna pe timp indelungat, un lucru care se intampla foarte rar la orice echipa.
Cand a ajuns la FCB, a gasit echipa perfecta facuta de Heynckes. Tot ce ii trebuia era sa o lustruiasca un pic:
– un varf de atac de clasa mondiala – Mandzukic e decent, dar nu e de nivelul lui FCB
– un fundas central mai rapid decat Dante
Atat si nimic mai mult. Restul mergea de la sine.

Ce a facut fotomodelul:
– si-a transferat unul din copiii de suflet de la Barcelona (Thiago), pe un post unde oricum nu avea loc (FCB are oricand cel putin patru mijlocasi centrali de clasa mondiala – Schweini, Martinez, Götze, Kroos)
– a luat cel mai bun fundas dreapta din lume (Lahm) si l-a pus sa joace inchizator la 30 de ani
– tine rezerva unul din cei mai buni jucatori ai editiilor trecute de UCL (Thomas Müller)
– tine rezerva un jucator de 45 de milioane de euro (Javi Martinez), pe care putea sa-l foloseasca fie la inchidere, fie fundas central (posturi pe care e mai bun decat Thiago, respectiv Dante)

Ce a reusit fotomodelul:
– sa castige Bundesliga cu mai putine puncte si la distanta mai mica de locul doi decat a facut-o Heynckes anul trecut
– sa iasa din UCL in semifinale, dupa doua meciuri in care don Carlo l-a invatat ce inseamna tactica, iar jucatorii Realului ce inseamna daruirea (Real facea pressing cu 4 oameni la 30 de metri de poarta lui Neuer… in minutul 80 din retur, cu 4-0 la general)
– sa piarda lamentabil meciuri dupa ce s-au vazut cu sacii in caruta (0-1 cu Augsburg, 0-3 cu Dortmund)
– sa fie la un pas de o rusine epocala (sa te elimine o echipa antrenata de David Moyes, daca nu scotea Neuer ocazia lui Wellbeck poate alta era soarta)

Concluzia semifinalelor:
– Guardiola e un antrenor limitat, bun la poze si conferinte de presa; la FC Bayern e timpul pentru o schimbare de antrenor
– Mourinho face tot ceea ce poate cu materialul avut la dispozitie; la Chelsea e timpul pentru un schimb de generatii
– Ancelotti confirma ca nu e un superstar, dar face treaba, la fel ca pe vremea cand era mijlocas la Milanul lui Sacchi
– Simeone e o revelatie si merita UCL macar pentru jocul aratat; ca fan Real, sper sa rateze si UCL, si titlul in Primera in favoarea Realului, dar simplul fapt ca a ajuns sa se bata pentru ele e o realizare colosala.

Nicu (1 comentarii)  •  1 mai 2014, 17:21

Ce se mai schimba omul dupa cum bate vantul ! Anul acesta fotbalul european sufera . De ce? Pentru ca Pep Guardiola nu antreneaza echipa potrivita si Bayern nu e antrenata de antrenorul potrivit! Sir Alex s- a retras iar Borussia D. sufera pt. ca a fost nevoita sa joace cu rezervele sferturi de UCL . Real Madrid , anul acesta profita cu tot respectul pt ea iar Atletico M. e norocoasa deoarece a eliminat in semifinale o echipa care e facuta sa nu joace fotbal (dupa cum a spus Eden H.)de catre „marele strateg” Jose M. Tiki-taka nu a murit ,stati cuminti doar are nevoie de un impuls sa se trezeasca iar la viata , bineinteles in prezent doar la Barcelona poate fi valabila! Si sa nu uitam Borussia D.care propune un stil de joc total prin care isi subjuga adversarul ! E clar pt mine ca o echipa mare trebuie sa-si domine adversarul pt a lega trofee an de an iar pt a domina are nevoie de posesie chiar daca multora nu le convine !

fan barca (4 comentarii)  •  1 mai 2014, 17:24

sunteti un ziarist, precum majoritatea ziaristilor, care se iau dupa ultimul rezultat…

jeandelacraiova (280 comentarii)  •  1 mai 2014, 17:25

Doc, si eu tin cu Bayern, dar de data asta Pep s-a facut de ras. Cand o incasezi asa nici ca mai conteza ca ai castigat Bundesliga cu 30 de etape avans. Si eu cred ca vremea lui tiki s-a dus. Au invatat adversarii cum sa contracareze acest stil si gata.

Adi (110 comentarii)  •  1 mai 2014, 17:26

Totul e relativ. Cine a batut ieri, maine poate sa piarda. Nu se poate face filozofie a fotbalului (mai ales cand patroni grei sunt la puscarie, fiindca au facut din fotbal o afacere masluita cu valiza). Cel mult se poate comenta ce s-a intamplat pe teren. 🙂

tactic-zone (4 comentarii)  •  1 mai 2014, 17:38

in cinci ani, guardiola a castigat de doua ori liga campionilor, de trei ori campionatul mondial al cluburilor, patru campionate in spania si germania…toate jucand tiki taka. iar acum, dupa un esec, decretam: tiki taka a murit ! in fapt, tot ce s-a intamplat este ca o echipa bazata pe posesia radicala a fost invinsa de o alta care se baza pe non-posesie radicala. tiki taka nu va mai fi ce a fost, pt ca echipele s-au adaptat la noua regula a offsideului si au invatat sa fie reactive. atat ! in continuare vor exista echipe care sa foloseasca obsesiv posesia si echipe care sa foloseasca excesiv jocul direct.

Bocanci (106 comentarii)  •  1 mai 2014, 17:42

Iata ca si Guardiola si Mourinho si-au aratat limitele. Primul mai are sanse fiindca stie sa lucreze cu vedete. Mourinho nu stie cu vestiarul, e un fel de Dan Petrescu la nivel mai inalt: ia echipe de jos si le urca, dar n-are anvergura de mare campion.

edis (60 comentarii)  •  1 mai 2014, 17:49

posesia este un avantaj imenms numa ca trebuia sa ai jucatori pentru stilul asta, Barcelona lui PEP tinea mingea lipita d epicior si o pierdeau foarte greu. Rioscul la o echipa ofensiva cu posesie este sa piarda mingea. BM nu este o echipa sa joace asa ceva, este oe chipa de forta nu au tehnica lui Iniesta Chavi sau Messi. Sa fim seriosi Pep a ajuns ca nuca,n perete la nemti. Cat despre Murihnio nu stiu ec dr apare el in articolul asta despre posesie? :)))

seba (75 comentarii)  •  1 mai 2014, 17:50

In ultimele saptamani am auzit prea multe clisee despre posesie si despre tiki-taka.

Chelsea – Atletico a avut doua reprize. In prima, incheiata 1-1 si usor dominata de Chelsea, londonezii au avut o posesie mult superioara madrilenilor. In a doua, castigata de Atletico in mod clar, posesia a fost a baietilor lui Simeone. Adica, echipa care a avut posesia a castigat. Sigur ca posesia nu-ti castiga meciurile, dar de regula apartine echipelor mai bune. Exceptia o reprezinta echipele specialiste pe contraatac, care cedeaza deliberat posesia, cum a facut-o Real marti seara.

Tiki-taka nu inseamna doar posesie si pase in latul terenului. Barcelona lui Guardiola nu castiga meciurile doar prin posesie. Le castiga mai de graba prin pressingul acela agresiv, sufocant, prin recuperarea rapida a mingii in terenul advers. Prin kilometri alergati (Barcelona si Bayern-ul de acum alearga mult mai putin; de altfel Atletico si prin asta a batut aseara pe Chelsea, prin faptul ca a alergat mai mult). Si mai ales prin niste fotbalisti de exceptie care se descurcau de minune pe spatii mici, care aveau explozie si tehnica de exceptie. Plimbau putin mingea pe lateral, scoteau adversarii la joc si aveau un moment cand explodau si erau letali.
O parte din calitatile tiki – taka le-am vazut Atletico aseara: agresivitate, kilometri multi alergati, iesiri rapide din aparare cu mingea la firul ierbi, prin pase, prin driblinguri si luciditate in atac: combinatii in viteza, tehnica, reactii si imaginatie pe spatii mici, sub presiune.

Novac (16 comentarii)  •  1 mai 2014, 17:58

Ziaristii de pretutindeni nu se iau dupa ultimul rezultat, cum il acuza fan barca pe dl Ovidiu, dar toti comenteaza ultimul rezultat. Asa e si normal.

blog de Serie A (10 comentarii)  •  1 mai 2014, 18:01

atletico a fost in permaenta un club mare nu este inventat de simeone

Doc (14 comentarii)  •  1 mai 2014, 18:08

Problemele lui Bayern sunt : (1) au castigat campionatul prea devreme – imediat au aparut infrangerile in campionat si jocurile mai slabe in CL si (2) jucatorilor le e mai mult gandul la Mondiale – acum sunt intr-un pic de pauza, cel putin mentala, de recuperare. Multi au castigat deja tot ce se putea castiga… Ca si motivare, cei de la Atletico sunt mult mai zmei pe teren – iar cei de la Real vor sa-si salveze un sezon posibil compromis integral.

terentesititina (1 comentarii)  •  1 mai 2014, 18:18

Aiurea maestre, scrii din intertie si nicidecum pe fond. Daca nu scoate Thibault capul lui Terry, parca si vad cum ne predai lectia „Mourinho- geniul fotbalului modern”, etc etc. La fel si cu Guardiola – ce, un meci face un antrenor?
Bine, drepti sa fim, daca musai sa scrii odata pe saptamina, ce, parca poti fi geniu cu nemiluita? O mai dai si-n bara, este firesc, nu? Vorba lui Ostap Bender, se impiedica si calul, desi are patru picioare…Aolio, cum adica nu stii cine este Ostap Bender? Se poate, maestre!?!

Acciduzzu (108 comentarii)  •  1 mai 2014, 18:21

Nea Ovi, pentru completarea dezbaterii pe aceasta tema iti sugerez si sugerez si altora care vor sa inteleaga mai multe un foarte bun articol al lui Jonathan Wilson in The Guardian intitulat „The Question: is this the end of tiki-taka? „. Foarte util si interesant.

http://www.theguardian.com/football/blog/2014/may/01/the-question-is-this-the-end-for-tiki-taka-football

Franz (406 comentarii)  •  1 mai 2014, 18:32

Ma apuca rasul cand citesc cum il invatati voi pe Ovidiu Ioanitoaia ce e fotbalul si in ce fel trebuie sa scrie despre el. E ca si cand oul ar invata gaina…

mama omida (11 comentarii)  •  1 mai 2014, 18:38

Tiki taka e de cand lumea : sa ne amintim cum ne tampea de-a dreptul Lucescu prin ’80 cand era antrenorul Nationalei-pase doar in lateral … Tiki taka cum i-au spus spaniolii va exita intotdeauna:echipa mai buna are posesie , dar daca nu tragi la poarta poti sa pasezi la infinit. Filozofia lui Pep e exagerata:pasa,pasa,pasa,pasa,pasa,pasa,…, pasa si un sut la poarta…. Mai bine :pasa,pasa , gol!

vox populi (19 comentarii)  •  1 mai 2014, 18:42

Mourinho e un antrenor mare, dar pentru echipe mici, pur si simplu nu stie sa antreneze echipe cu adevarat mari. si s a vazut asta la real si la inter, o echipa mica pe langa real, un outsider in 2010 cand a castigat UCL. don carlo e un domn, nu stie sa faca munca de jos, stie doar sa dea stralucire lucrurilor mari. daca as fi patron de club l as lua pe Mourinho vreo doi-trei ani sa mi formeze o echipa, dupa care l as aduce pe Ancelotti sa castige trofee tot vreo 2-3 ani. dupa care as lua o de la inceput. Mourinho stie sa faca echipe, dar nu stie sa castige trofee, Ancelotti stie sa castige trofee, dar nu e genul care sa si ridice manecile pentru munca de jos.
Guardiola e doar la inceput. chiar daca a avut trei jucatori titani, Xavi, Messi si Iniesta, el e omul care poate ramane in istorie. si astia sunt chiar putini. adica 4 sau 5 de a lungul istoriei forbalului, ultimul din ei arigo sachi, acum 25 de ani.
p.s. tineti minte un nume KLOPP, JURGEN KLOPP. l am scris corect? s-ar putea sa fie o suma Mourinho+Ancelotti+Guardiola.

ciupi (128 comentarii)  •  1 mai 2014, 19:30

amintirile ne omoara… daca bavareshtii s-au facut de cacao, in primul rand de la NETIKA-TAKA li s-a tras, deoarece REAListii au stiut cum sa procedeze pentru a-i impiedica sa joace in singura maniera pe care gazdele MACAR o stapaneau si de-aici a venit si restul.

okra (17 comentarii)  •  1 mai 2014, 19:33

as potea spune ca fotbalul se joaca in forta ! pai daca bei si mergi in carciumi si te afisezi cu gonflabile la emisiuni dupa 11 noaptea, ca fotbalist, ai o mare problema ! Sper sa va iasa messi si barca din cap !

Bebe (155 comentarii)  •  1 mai 2014, 19:48

@terentesititina. Vezi ca Ioanitoaia te baga in buzunarul de la ceas la cata scoala a facut si a predat. Nu ti-ai gasit clientul. Traiti-ar, omul a citit cat tot neamul tau.

okra (17 comentarii)  •  1 mai 2014, 20:03

@ vox pulli … incorect, murinho a facut o cupa impotriva barcii voastre de naufragiati in europa cu tot cu messi si cu tot cu tiki-taka!

Meka (11 comentarii)  •  1 mai 2014, 20:06

Barcelona lui Guardiola a fost cea mai frumoasa echipa din istoria fotbalului. Lumea uita repede de felul in care multi mimau fotbalul in acea perioada. Dar marog… asa se intampla mereu. Eu prefer acea Barcelona in loc de orice alta echipa din lume.

George (17 comentarii)  •  1 mai 2014, 20:39

Dle Ioanitoaia, parerea mea este ca Guardiola nu-i chiar asa un mare antrenor ! Aici si-a aratat valoarea… Ca Antrenor tu nu esti , doar JUCATORII te fac un Antrenor mare (intrebati-l pe nea Imi (echipa Steaua 86 l-a facut „mare”), sau pe Iordanescu (Hagi si Generatia de Aur l-au facut „mare”). Asa si cu Guardiola… cat a fost la Barcelona unde i-a antrenat pe Messi @ Co i-a crescut si lui cota .. dar in cazuri de astea , din prezent.., se vede ca nu-i chiar asa cum se spune… La fel si Murinho.. cat timp ai la dispozitie jucatori buni cu care poti face o echipa capabila, esti mare antrenor; in caz contrer…. e naspa… La fel si la noi in Campionat.. Echipa Steaua facuta pe banii lui Becali domina clasamentul. Oricat se da cu caramida in piept acest Reghecamp, NU este el creatorul acestei echipe. Creatorul acestei echipe este la Poarta Alba… daca, de ex, il puneti pe Reghe sa antreneze pe Dinamo, veti vedea ca va avea rezultate „sub” Stoican … Repet… NU exista antrenor „mare”… ci jucatorii te fac „mare” sau nu …

aatreyu (4 comentarii)  •  1 mai 2014, 20:42

Sa vina Jupp inapoi… Bayern juca mai bine „nemteste”

Torres (11 comentarii)  •  1 mai 2014, 21:09

Frumos, mai ales finalul! Bai astia de scrieti aiurea, ati inteles ceva sau vreti ca dl Ovidiu sa va deseneze?

zurzu-zurzu (40 comentarii)  •  1 mai 2014, 21:22

Candva un antrenor mare a spus asa,citez:Sitemul de joc il ti l da jucatorii nu antrenorul!!Si Guardioala si Murinho au vrut sa arate ca ei fac sistemul nu jucatorii.S au inselat.Toti marii antrenori se uita in batatura,vede ce au si dupa aia face sistemul.Nu poti juca un sistem ,daca jucatorii tai au acel profil si nu l pot iterpreta.E imposibil sa ti dea randamentul scontat.Simeone are jucatori de munca,a format un sistem potrivit pentru ce are la indemna si o partitura si acum rezultatele se vad ,pentru ca sistemul si partitura s a potrivit.Dar e greu sa vezi cu adevarat ce jucatori ai si mai greu e cand te crezi ‘special one”si ignori acest aspect foarte importan,pt ca vrei sa demonstrezi ca tu esti buricul pamantului.Ii recomand lui Burleanu sa deschida ochii,sa aduca un antrenor cu viziune,care sa si dea seama ce profil au jucatorii de la nationala si sa impuna sistemul corect.Ve ti vedea in doi ani o alta nationala care v a avea si rezultate,daca nu foarte bune,oricum mai bune decat ce avem acum.Nu avem jucatori chiar asa de slabi,precum se spune .Pus osul la treaba cu pachete de legi adecvate , acadameii obligatorii pentru cluburile ramase daca se trece la sistemul cu play off si play aut ,altfel nu o sa iesim din mizeria asta niciodat.A venit vremea sa luam ce e bun din fotbalul mare,nu ce s a dus de mult.

zurzu-zurzu (40 comentarii)  •  1 mai 2014, 21:30

GEORGE subscriu si intaresc ce ai spus tu!Pe Jenei si Iordanescu doua generatii de exceptie i au facut mari antrenori.Dupa s a vazut.Zero pe linie la amandoi.Important e sa ai ochi,sa stii sa faci o selectie si pe urma sa imprimi o partitura pe ce ai strans in curtea ta.Daca nu stii aceste doua lucruri elementare,esti un antrenor de duzina,asa cum sunt cei doi mai sus mentionati.Cred cu tarie ca Murinho e un Sorin Cartu mai elaborat,mai stiintific,in rest nimic.Asa e si „super Dan”Nu poti emite pretentii la infinit inseland fotbalul,sau stand cu autobaza in poarta.D aia Ronaldo avea conflicte cu Murinho ca acesta nu i lasa sa joace fotbal si d aia Barcelona ii cocosa peste tot pe unde ii prindea ca „THE SPECIAL ONE” ii tinea cu fundul in poarta.

PAMFLETARU (34 comentarii)  •  1 mai 2014, 21:33

rusinika,rakitzel

rakitzel e doar un antrenoras secund,
cum a ajuns la nationala,nu vreau ca sa ascund,
e purtatorul de cuvant ,vocea din off a lui pitzurca,
pe briliant cam des il spurca,rakitzel e antrenor de tzurca

ch88 (3 comentarii)  •  1 mai 2014, 22:06

Posesia e o iluzie, tiki-taka o amintire, si Ioanitoaia doar un circar!
…parca anul trecut nimeni nu juca ca barcelona…..

dbc (2 comentarii)  •  1 mai 2014, 23:38

@George: Sigur, si fratii Costea cred ca jucatorii fac antrenorul…

cordos (2 comentarii)  •  2 mai 2014, 0:24

Guardiola a prins o Barcelona de varf care l-a facut mare. La Bayern ar trebui sa demonstreze, dar nu o face.

Fisherking (22 comentarii)  •  2 mai 2014, 0:26

Observ ca multi sar la gatul lui Guardiola, uitand pur si simplu ca Barcelona lui Guardiola a fost echipa care a defecat de la o mare altitudine pe toate „gloriile” planetei, ani de zile la rand. E adevarat ca ce vrea Guardiola nu poate fi pus in practica avand la dispozitie bizoni de genul celor pe care Bayern ii are in lot. Si asta e vina lui, fara discutie. Ma uitam alaltaieri seara cum sarea mingea din jucatorii bavarezi si imi aminteam prin comparatie cat de frumos o imblanzeau catalanii, pe vremea lui Pep. Ca sa joci ce vrea el, trebuie sa ai si cu cine. Iar nemtii nu vor avea asa ceva nici in o suta de ani de acum incolo. Iar asta pentru ca nici un neamt nu a fost invatat cum sa fie prieten cu mingea la La Masia. Si pentru ca, oricat de darnici ar fi cu propriul efort, nemtii nu vor sti niciodata sa joace fotbal pentru fotbal, cu placerea care insoteste in mod natural un astfel de demers. Fotbalul adevarat e prea chinuitor pentru un popor invatat sa puna in practica idei fixe, iar Guardiola ar trebui sa plece de acolo chiar maine dimineata.

Comentează