Ovidiu Ioaniţoaia

A vorbit şi a scris pentru milioane de microbişti, a crescut generaţii de ziarişti şi continuă să facă din jurnalism privilegiul de a fi sincer cu oamenii

Biografie completă Toate articolele
Cele mai noi articole de Ovidiu Ioaniţoaia
Dopaj la FCSB?!

Când scriam aici, colecția e martoră, că meciul FCSB-CFR va fi de 1 ori X, mă gândeam la forma deosebită a gazdelor, dar și la numeroasele absențe din formația clujeană, obligată să joace pe Arena Națională fără niciun atacant de […]

...

A greșit Rădoi?

Din fericire, acum, în ajunul „triplei” Macedonia de Nord – Germania – Armenia de la sfârșitul lui martie, lucrurile stau altfel. Dacă, luați-o ca glumă, deși nu-i cea mai bună, Chiricheș nu se reaccidentează, atunci e foarte posibil ca toți […]

...

Știre falsă

Când căruța părea să se fi împotmolit mai rău, consilierul președintelui Burleanu a venit la Telekom Sport cu o afirmație care a surprins în aceeași măsură în care a și bucurat. Conform lui Andrei Vochin, în ianuarie-februarie 2022, la etapa […]

...

Spre un caz Oct. Popescu?

Cu atât mai important cu cât puştiul de la FCSB, născut pe 27 decembrie 2002, va fi mezinul „tricolorilor” convocaţi la Euro 2021. Tavi ar mai avea două cicluri la tineret, încadrându-se în regula U21 din Liga 1 până în […]

...

A văzut pe dos!

Hotărât s-o împiedice cu orice preț pe CSA Steaua să promoveze, cunoașteți contextul, Gigi Becali nu s-a lăsat până nu și-a făcut numărul. A trimis la „satelitul” din eșalonul 3 nu mai puțin de 8 jucători din lotul folosit de […]

...

Condamnări exagerate

M-au certat internauții că, în loc să mă ocup de Dosarul Transferurilor, am publicat miercuri un articol despre cariera tînărului Alex Maxim. “Țara arde și baba se piaptănă”, m-a ironizat unul dintre ei, de aceea voi căuta să explic de […]

joi, 6 martie 2014, 10:10

M-au certat internauții că, în loc să mă ocup de Dosarul Transferurilor, am publicat miercuri un articol despre cariera tînărului Alex Maxim. “Țara arde și baba se piaptănă”, m-a ironizat unul dintre ei, de aceea voi căuta să explic de ce am întîrziat. Una că predasem articolul despre Maxim înainte de a se anunța condamnările din fotbal și alta că opiniile mele, eram și sînt convins, îi deranjează pe cei care au jubilat la auzul veștii că Gică Popescu și ceilalți vor intra în pușcărie.

Datorită vîrstei, dar și pentru că îi știu bine pe cei 8, pe Gică Popescu încă de cînd era junior, iar pe ceilalți din emisiunile de TV și radio la care i-am invitat de-a lungul timpului, nu simt vreo satisfacție că procesul s-a sfîrșit așa. Remarc că demersul pornit de Gazetă în 2006 s-a finalizat, dar atît. În măsura în care unii, cu precădere mai tineri, par foarte încîntați, chiar fericiți, eu mă bucur mai puțin de răul altora, fie aceștia și vinovați.

Cînd afirm că sentințele privind transferurile sînt excesive, am în vedere cîteva argumente, zic eu solide. Unul ar fi acela că, însumînd 34 de ani și 3 luni de închisoare cu executare, oamenii din fotbal au primit pedepse mai dure decît condamnații din toate procesele soluționate în ultimul timp. Concret, Transformatorul s-a ales cu 34 de ani, FNI cu 31, Trofeul Calității cu 25, Rețeaua Voicu cu 11 și așa mai departe. Notînd că în Dosarul Transferurilor numai statul a reclamat un prejudiciu, nimeni altcineva, întrebarea e în ce măsură frații Becali, Borcea și ceilalți pot fi etichetați drept cei mai mari infractori din istoria modernă a României?! Nu cumva e prea mult?!

Nu zic că ei n-au greșit. Clar că au greșit. După ce am parcurs cap-coadă rechizitoriul, doldora de aproximări și de estimări, zic doar că, prin comparație cu alții, n-au greșit cît să ia împreună peste 34 de ani cu executare! Cu destule te poți juca pe lumea asta, nu însă și cu libertatea oamenilor!

Alt argument menit să provoace nedumerire se leagă de faptul că doamnele Alexandrescu și Strîmb, judecătoarele de la Curtea de Apel “care au schimbat fotbalul”, cum titra ieri Gazeta, au dictat pedepse mai grele decît cele cerute de procurori pentru Popescu, Pădureanu, Nețoiu și Stoica! Sigur, judecătorii sînt suverani, au pîinea și cuțitul, atît că în practica judiciară nu prea se întîmplă ca judecătorii să dea condamnări mai mari decît cele solicitate de procurori. Cazurile care nu respectă această lege nescrisă sînt foarte rare, excepții de la regulă. MM a sesizat corect pe Facebook.

Ca atare, nimeni nu mă poate împiedica să gîndesc că, pedepsind peste capul procurorilor, doamnele judecătoare au vrut să iasă în evidență. Să avertizeze, ba și să bage în sperieți. Atît că în justiție nu-și au loc demonstrațiile de nici o natură. Fiecare ar trebui să plătească în funcție de ce a comis, nicidecum pentru a fi exemplu pentru alții.

Pe lîngă numeroase motive de mirare, de pildă, că Borcea a acționat de fiecare dată cu aprobarea Consiliului de Administrație al lui FC Dinamo, că Pădureanu e bătrîn și umblă din spital în spital, că George Copos n-a semnat cu mîna lui nici un act în cazul Dulca etc. etc., mai e acela al condamnării lui Gică Popescu la exact 3 ani, o lună și 10 zile, ca nu cumva, dacă primea 3 ani ori mai puțin, să se fi pus problema suspendării pedepsei!

Apreciez că instanța cu pricina trebuia să țină cont de amănuntul că Gică Popescu a făcut cinste culorilor României. Că i-a adus glorie prin cele 115 selecții în echipa națională și prin aceea că a purtat banderola de căpitan al Barcelonei la cîștigarea Cupei Cupelor. Tocmai pentru că venim în fața judecătorilor cu erorile noastre, dar și cu biografiile noastre, Gică Popescu merita un plus de bunăvoință, fapt subliniat recent de însuși premierul Victor Ponta. Poate i se cuvenea chiar clemență în condițiile în care, achitînd impozitul dosit inițial, Gică și-a recunoscut greșeala. Iar greșeala recunoscută e, sau ar trebui să fie, pe jumătate iertată.

Din păcate însă, noi parcă abia așteptăm să li se întîmple un necaz celor cu care ne-am mîndrit cîndva, ca să moară, nu-i așa, și capra vecinului! Alții gîndesc altfel. În Olanda, celebrul antrenor Guus Hiddink a fost condamnat la 6 luni cu suspendare pentru evaziune fiscală, iar ex-internaționalul Patrick Kluivert a prestat 240 de ore de muncă în folosul comunității după ce, în 1995, a strivit cu mașina un bărbat, director de teatru! Alții știu să prețuiască, să respecte și să-și aducă aminte, nu și noi.

La televizor, Tolontan numea condamnările dictate împotriva celor 8 ca aspre. Cu riscul de a fi socotit nostalgic ori chiar depășit, eu le găsesc de-a dreptul exagerate. Trase de păr. Forțate.

Comentarii (344)Adaugă comentariu

Marian (1 comentarii)  •  6 martie 2014, 15:12

Excelent articol! Cine nu a gresit vreodata sa arunce cu pietre

Cataiasi (15 comentarii)  •  6 martie 2014, 15:17

Sau, mai degraba, te temi ca „deranjul” s-ar putea extinde si prin redactii, batrine nea’ Ovi? Ia baga-l in sedinta oleaca pe tinarul asta neascultator (Tolo)!!!

john doe (73 comentarii)  •  6 martie 2014, 15:19

de fapt, la fel ca si in cazul Nastase, au primit o nimica toata fata de cate altele care le stiu bine ei. Doar varful icebebrg-ului se vede intotdeauna. Sa zica mersi ca nu s-a apucat nimeni sa-i purice mai tare. Pe cand o vizionare cu lupa si asupra lui Mircea Sandu si Mitica Dragomir?

eteria (2 comentarii)  •  6 martie 2014, 15:20

nea ovi, ai dat cu mucii in fasole

jolo (6 comentarii)  •  6 martie 2014, 15:23

nu confundati „cei mai mari infractori” cu „cele mai mari pedepse”… sa speram ca acelea vor veni…

eteria (2 comentarii)  •  6 martie 2014, 15:23

ne mai miram cum de asemenea laturi de oameni sunt promovati la emisiuni susanele de doi bani unde se discuta numai tampenii. ioanitoaia este din gasca lor, nu degeaba acum face pe fata mare virgina dupa ce a stat la baut cu golanii. RUSINE, IOANITOAIO! RUSINE, IOANITOAIO!RUSINE, IOANITOAIO!RUSINE, IOANITOAIO!RUSINE, IOANITOAIO!RUSINE, IOANITOAIO!RUSINE, IOANITOAIO!RUSINE, IOANITOAIO!RUSINE, IOANITOAIO!RUSINE, IOANITOAIO!RUSINE, IOANITOAIO!RUSINE, IOANITOAIO!RUSINE, IOANITOAIO!RUSINE, IOANITOAIO!RUSINE, IOANITOAIO!RUSINE, IOANITOAIO!RUSINE, IOANITOAIO!RUSINE, IOANITOAIO!RUSINE, IOANITOAIO!RUSINE, IOANITOAIO!RUSINE, IOANITOAIO!RUSINE, IOANITOAIO!

dan (13 comentarii)  •  6 martie 2014, 15:24

Nenea Ioanitoaia, cred ca acum ti-ai dat arama pe fata si te-ai descoperit cititorilor tai cine esti in realitate. Un comunist care a ramas ancorat in timp, un slugoi al hotilos si parvenitilor din fotbalul asta, care apropo, din cauza lor in mare parte a ajuns asa. Cred ca e vremea sa te retragi, nu de alta, dar n-am mai citit un articol interesant venit din partea ta de nici nu mai stiu cand. Dai dovada de nesimtire cand ne spui ca x si y merita o pedeapsa mai blanda. Si ca sa inchei, majoritatea oamenilor din tara asta merg la munca ca sa castige o paine cinstita, unii ca cei pe care-i plangeti, au preferat sa castige banii prin mijloace necinstite, sfidand orice regula morala si de bun simt. „Spune-mi cu cine te insotesti ca sa-ti spun cine esti”

George (6 comentarii)  •  6 martie 2014, 15:29

Nu are nici o legatura calitatea de jucator de fotbal cu fata
facuta in deplinatatea facultatilor mentale de Popescu .
Pentru ce a facut bine a fost laudat , premiat si remunerat.
Daca a gasit de cuvinta sa se asocieze cu fratii Becali la furtisaguri sa fie sanatos . Atata minte a avut , a stiut ce se intampla , a incasat bani nemeritati E VINOVAT !!
Oricare dintre noi , daca l-am fi prins pe Popescu facandu-ne un prejudiciu de X milioane de dolari l-am fi iertat fiindca a fost fotbalist ? Nici gand !! Genul asta de personaje au o alta structura ! Mitica a incasat de la Digi 3 milioane de euro chipurile drepturi de reclama la carciuma lui . Cine da atati bani inainte – ca la fete – dupa ce ai luat drepturile de televizare ale meciurilor ?
Toti astia au format un nucleu distructiv pentru fotbal
si nu ma astept ca Gino Iorgulescu sa faca altceva !!

Teodor (2 comentarii)  •  6 martie 2014, 15:29

Un articol de foarte slaba calitate, care ma face sa ma indoiesc serios de caracterul dumneavoastra domnule Ioanitoaia. Pt Ion (177) : Oamenii TREBUIE sa fie egali in fata legii!

Inesson (1 comentarii)  •  6 martie 2014, 15:30

De aceeasi parere cu Domnul Ioanitoaia, prea dure pedepsele, eu nu vad o dreptate in asta, dreptatea este atunci cand fiecare este judecat cu aceeasi unitate de masura.Nu ca sa fie dati unii exemplu, ca pana la urma asa cred ca pedepsele acestea dure au fost dictate, si date sa fie un exemplu.Si eu sunt de acord ca erau vinovati, dar se puteau gasi si alte cai, o pedeapsa mai mica si niste ore in folosul comunitatii era mai acceptabil.Chiar daca multi sunt cei care spun ca ar fi scapat prea usor, sa ne gandim de exemplu la Popescu care si un an daca lua tot insemna sfarsitul carierei lui, sau la un Jean Padureanu care abia se mai misca si care putea fi supravegheat la domiciliu.Nu m-am bucurat deloc pentru ca fiind familist, ma gandesc la copii, sotiile si parintii lor ce simt in aceste momente.Cel mai corect era recuperarea prejudiciului si o pedeapsa mai usoara, parerea mea.

Cosmin C (8 comentarii)  •  6 martie 2014, 15:42

Buna ziua!

Domnule Ioanitoaia, parerea mea e ca baietii astia, au primit prea putin. Ia sa facem un exercitiu de imaginatie. Eu, Cosmin C, din orasul X, sparg o banca si fur un milion de euro. Sunt prins. Credeti ca scap cu 3 ani, o luna si 10 zile de puscarie? Din care sa fac probabil 2 ani? Eu zic ca nu. Poate o sa-mi spuneti ca ei nu au furat. Dar daca dumneavoastra aveti o societate comerciala si produceti ceva. Ciorapi sa zicem. Si ciorapii valoreaza trei lei perechea.. Iar directorul dumneavoastra ii vinde cu 50 de bani perechea, iar restul de 2.50 lei ii ia el, pe alte cai, bagandu-va societatea in faliment. Va veti simti furat de directorul dumneavoastra? Pentru ca asta s-a intamplat cu fotbalul romanesc. Acesti indivizi nu sunt patroni de cluburi. Sunt camatari. Se lipesc pe langa un club, il imprumuta cu bani, iar cand pleaca, pleaca cu toti banii pe care i-au imprumutat, lasand in urma un club falit. Vezi Borcea, Copos, Netoiu si toti ceilalti. Despre ce vorbim? Iar Gica Popescu isi merita soarta. Adica daca dau cu piciorul intr-o minge, si dau bine, pot sa fac orice? Adica Hagi ar putea sa si omoare un om nu?
Iar Messi…. genocid.

ali (1 comentarii)  •  6 martie 2014, 15:42

V-ati intrebat vreodata cum arata „cozile de topor” prin care regimurile corupte, autocrate au venit la putere? Ovidiu Ioanitoaia este un ëxamplar de rasa al acestei specii. Acelasi stil de jurnalism la limita minimei rezistente, lingusitor cu „marimile” zilei, gata oricand de acomodare rentabila si de a-si inchiria zestrea intelectuala si constiinta, capabil de piruete ce sfideaza minima moralitate, un arhitect al compromisului.

viorel (1 comentarii)  •  6 martie 2014, 15:45

Domnule Ioanitoaia,

Va credeam un om mai cu picioarele pe pamint.
Dup ce am citit articolul dumneavoastra, chair cred ca „dumnealor”sunt niste „ingeresi”, care au facut avere muncind pe coate.
Sa fim seriosi! In afara de Gica Popescu toti isi merita pedeapsa. Si e putin! Foarte putin!
Pentru un amarit care fura o piine , justitia ii da 3-4 ani, iar pentru indivizii astia doar atit?
Singura victima din tot businessul asta e saracul Gica Popescu.
Dar ,asta e o consecinta a faptului ca ii are prieteni pe Giovani/Victor.
„Spune-mi cu cine te insotesti , ca sa-ti spun cine esti”- o veche zicatoare romaneasca … bine zice!
Gica ar trebui gratiat- este un simbol al fotbalului romanesc, sincer imi pare rau pentru el, dar e singurul.

Asa ca nu-i mai compatitmiti, or sa stea la racoare 1/3 din pedeapsa si apoi… free again!
O SA VEDETI.
Va urez o zi placuta,
Cu respect.

ion (28 comentarii)  •  6 martie 2014, 15:47

Nea Ovidiule daca mentionai in articol ca „asta e parerea mea” si mai bagai si cate un „din punctul meu de vedere” era totul ok.
Dar folosind termeni precum „afirm” si „zic” nu mai este ok. Ai devenit brusc specialist in practica judiciara…….. „atît că în practica judiciară nu prea se întîmplă…”Te-ai transformat in judecatorul judecatoarelor. Ba chiar la un moment dat ai devenit acuzatorul lor.Le acuzi de demonstratii de forta,ca au vrut sa iasa in evidenta.Iar in timp ce le acuzi pe cele doua judecatoare de exces de zel , sari in apararea INFRACTORILOR cautandu-le circumstante atenuante si cerand clementa pentru ei.
Nu cumva e prea mult,nea Ovidiule?!
Eu le felicit pe cele doua judecatoare Alexandrescu și Strîmb si datorita lor din punctul meu de vedere parca incepe sa se vada ,e drept palid, luminita de la capatul tunelului.
Nu vreau sa moara capra nimanui dar vreau sa iesim din mocirla.

Tango (55 comentarii)  •  6 martie 2014, 15:47

Domnilor, ma bucur vazand avalansa de opinii contra si mai ales de decizia unora de a nu-l mai citi pe OI. Good choice domnilor in acest fel poate vom scapa de multi indivizi care citesc si nu inteleg mesajul dar se exprima violent atunci cand opiniile altora difera de ale lor. Traim intr-o tara libera in care inca iti mai poti exprima liber opinia si de acea sunt unii, including me, care considera condamnarile ridicol de mari in conditiile in care cei care au jefuit tara inchizand multe fabrici lasand pe drumuri multi romani (care traiesc de azi pe maine sau au parasit tara) se plimba liberi si fac legi care sa ii apere. intr-o tara in care mitocania, incultura, manelismul au devenit virtuti nu te poti astepta la ceva bun ci la aplicarea stricta a legii junglei pentru ca ce poate fi mai simplu decat sa-i dai la cap semenului tau.

toni (17 comentarii)  •  6 martie 2014, 15:47

Maestre, vad ca aveti un rationament ancorat in emotiile trecutului si nicidecum un rationament ancorat in pricipiile si valorile sanoatoase despre viata si societate. Pacat, sper ca pe viitor copiii mei sa nu mai fie nevoiti sa aibe in media, formatori de opinie ce au probleme morale evidente de raportare la bine si la rau.

vasim (144 comentarii)  •  6 martie 2014, 15:50

Domnule Ioanitoaia va rog sa imi raspunde-ti la intrebare: suntem toti egali in fata legii sau nu ?
Daca dumneavoastra ati fi fost acuzat si condamnat pentru evasiune fiscala in acelasi proces cu Gica Popescu iar el ar fi primit clementza si dumneavoastra nu, ce ati fi gandit ?
Popescu trebuie sa fie un exemplu pentru altii care se afla in situatia lui, celebrii si bogatzi dar care in acelasi timp si-au slujit tara, ei de ce nu ar fi unpic atenti cand fac o ilegalitate ?
De ce s-a lasat Popescu influentat de fratzii Becalii ?
Acum plateste!
De acum incolo o sa le fie la toti frica si asta este bine!
Nu va aducetzi aminte la ce nivel de nesimtire s-a ajuns la noi in Romania pe la TV, incepand de la primii ministrii Adrian Nastase sau Ponta si pana la impresari de football, presedinti de club, sau oameni de afaceri ?
Nu mi se pare normal, iar acest proces sper sa traga Romania spre normalitate, spre respect fata de cel care nu e celebru, nu are bani, dar e om cinstit!

Alex (9 comentarii)  •  6 martie 2014, 15:51

D-le Ioanitoaia, pe langa faptul ca cei condamnati va sunt prieteni de pahar, spuneti, va rog, ce au facut bun pentru fotbalul romanesc, ca sa merite acest articol propagandistic. Ei sunt exponentii de varf ai unui fotbal submediocru si corupt. Au primit aceste pedepse doar pentru acest caz, dar daca erau judecati pentru toate mizeriile facute, ar fi primit in mod meritat pedepse mult mai mari. La fel ca Al Capone, care a ucis zeci de oameni si a terorizat Chicago, si care a putut fi inchis doar pentru o „nevinovata” evaziune fiscala. Sunteti primul ziarist care se solidarizeaza cu niste borfasi aroganti, si mi se pare un articol cel putin jenant, daca nu chiar jignitor la adresa oamenilor cinstiti din aceasta tara.

Edy (18 comentarii)  •  6 martie 2014, 15:53

Au primit ce au meritat inclusiv Popescu. Ioanitoia,
nu incurca fotbalistul cu omul. Omul este un infractor.

micu (3 comentarii)  •  6 martie 2014, 15:55

Pentru COSMIN C, GEORGE, OAMA, DAN

FELICITARI PENTRU POSTARI

alo, DNA? (35 comentarii)  •  6 martie 2014, 16:01

de ce DNA nu a cercetat si conducerea FRF si LPF pt tainuire, favorizare si complicitate, abuz in serviciu cu consecinte grave, fals intelectual si uz de fals, bancruta frauduloasa, asociere infractionala????nu-i tarziu DNA.

gogu de la Orodel (204 comentarii)  •  6 martie 2014, 16:09

Incredibil.ziaristii cer gratierea lui Gheorghe de la Calafat..!Ca asa,ca pe dincolo..Dar Netoiu care are copil mic de ce nu poate fi gratiat?Dar Gigi Becali?A facut 400 case,a donat 30 milioane,a facut biserici,a ajutat copii..Dar tata Jean ca e rau bolnav,el nu poate fi gratiat?Sa fim seriosi dlor,Gica merita pedeapsa,e blestemul Craiovei,atunci cind a aterizat la Dinamo,la FRBecali,uitind Craiova ….Auzi ca trebuia sa fie presedinte la FRF!De ce?Ca as vrea nasu Sandu?Asteptam catuse si pentru Sandu,Dragomir…Sa traiesti maiestre,dura lex,sed lex!

mihai stefan (9 comentarii)  •  6 martie 2014, 16:10

Domnule Ioanitoaia, articolul asta e un indiciu cert ca a venit vremea pensiei. Nostalgia tineretii alaturi de niste borfasi ordinari (fara exceptie) nu e potrivita pentru un jurnalist, cu atat mai putin unul activ.

valy (6 comentarii)  •  6 martie 2014, 16:21

MA MINUNEZ SA VAD CATA BUCURIE AU CREAT ACESTE CONDAMNARI IN RANDUL POPULATIEI SI NU POT SA REMARC DECAT ,CA VA MERITATI SOARTA !!!….Nu spun ca nu sunt vinovati unii dintre ei dar tot ce s-a intamplat o doar praf in ochi ce va arunca politicienii pt a va abate gandul de la alte fraude mult mai mari facute de cei care au fost la putere de a lungul anilor…messi,neymar si altii au avut si ei probleme cu fiscul mult mai grave si nu sunt in puscarie….se vede cu ochiul liber ca totul a fost la comanda ,,,,,mie rusine ca m-am nascut in tara asta de 2 lei

Alex (9 comentarii)  •  6 martie 2014, 16:21

Nu-mi amintesc ca vreun articol sa fi adunat atatea comentarii dezaprobatoare.Acum, cand tara asta da semne ca incepe sa respire ( ma refer la faptul ca oameni care pana mai ieri pareau de neatins: Vantu, clanul Becali, Nastase, s.a., au inceput sa se incoloneze la portile puscariilor si mai sunt si executati financiar ), cineva incearca sa ne puna iar perna pe fata.

George P (1 comentarii)  •  6 martie 2014, 16:25

Am extras paragraful de mai jos si in baza lui as vrea sa va intreb: in fata legii, nu ar trebui cu totii sa fim egali?
Oameni care mureau de foame si au furat maruntisuri au luat ani de inchisoare iar dvs vi se par exagerate pedepse similare pentru niste oameni plini de bani care au furat milioane?
Va spun sincer, pentru acest articol ati pierdut respectul meu.

„Apreciez că instanța cu pricina trebuia să țină cont de amănuntul că Gică Popescu a făcut cinste culorilor României. Că i-a adus glorie prin cele 115 selecții în echipa națională și prin aceea că a purtat banderola de căpitan al Barcelonei la cîștigarea Cupei Cupelor. Tocmai pentru că venim în fața judecătorilor cu erorile noastre, dar și cu biografiile noastre, Gică Popescu merita un plus de bunăvoință, fapt subliniat recent de însuși premierul Victor Ponta. Poate i se cuvenea chiar clemență în condițiile în care, achitînd impozitul dosit inițial, Gică și-a recunoscut greșeala. Iar greșeala recunoscută e, sau ar trebui să fie, pe jumătate iertată”

cristy (98 comentarii)  •  6 martie 2014, 16:25

Dar de ce credeti ca condamnartile sunt prea mari? Eu imi doresc ca toti infractorii Romaniei sau cei ce au adus prejudicii statului sa ajunga dupa gratii si ani multi nu asa. Daca traia Tepes ii vedeam pe toti trasi in teapa. Un om care fura de foame o gaina sau altceva sta dupa gratii dat acesti hopers care vor tot mai mult ei sa umble liberi. Intr-o tara civilizata infractorii stau dupa gratii, uitati-va doar la Blagojevici ultimul guvernator al statului Illinois si atunci o sa intelegeti unde ar trebuii sa stea cei ce fura.

ion (28 comentarii)  •  6 martie 2014, 16:26

# 214 Tango
Tango eu iti respect punctul de vedere si adevarat toti avem dreptul sa ne exprimam liber .
Insa trebuie sa aduc in prim plan o greseala pe care am vazut ca o faci si tu si cred ca 99% din romani o fac.
Judecam faptele, oameni comparativ.Chiar si nea Ovidiu in articolul lui face aceasta judecata prin comparatie, analizand sentinta din acest proces prin prisma sentintelor din alte procese.Uite exemplu „… zic doar că, prin comparație cu alții……”Pe urma cateva randuri mai jos in articol se contrazice singur : „….Fiecare ar trebui să plătească în funcție de ce a comis…….”si nu comparativ cu altii.
Acum ca sunt talhari mai mari in libertate sunt de acord cu tine.Dar asta nu poate fi un criteriu dupa care sa acorzi pedepsele unor infractori mai „mici”.

bebe_scu (5 comentarii)  •  6 martie 2014, 16:27

Ce zici Nea Ovidiule ( Nea vorba lui Cristiamn Tudor Popescu ) , dupa ce citesti aceste comentarii , cand te privesti in oglida , chiar nu-ti este rusine?Rusinea , acest sentiment de jena este un lucru care va lipseste cu desavarsire,impertineta, impostura, obranicia, sunt cele care caracterizeaza cel mai bine un nostalgic comunist.Pedepsele sunt prea mici, noroc ca nu spuneti ca Basescu subordonraza justitia, ar fi crescut in sondaje 90%.

mikael_m (21 comentarii)  •  6 martie 2014, 16:27

Am un respect deosebit pentru dumneavoastra..dar gresiti mult in articolul dumneavoastra…au primit ce au meritat..chiar nu ma intereseaza daca altii ar fi trebuit sa primeasca mai mult pentru ce au facut…acesti inculpati au sfidat o societate intreaga si si-au batut joc de fotbalul romanesc crezand ca este al lor..Domnule Ioanitoaia, v-am citit 8 ani de zile ariticolele fiind in strainatate..va rog frumos..incetati cu aceste afirmatii!!Si inca mai sunt indivizi care merita aceasi soarta!!!..Chiar nu-mi vine sa cred ce citesc!!!!

icsescu (1 comentarii)  •  6 martie 2014, 16:44

Ce diferenta intre mata si Tolontal. Oare cum decurge o intalnire intre voi.

Cosmin (1 comentarii)  •  6 martie 2014, 16:45

Stiti ce se intampla de fapt, nea Ovi? Aceste condamnari nu sunt doar pentru faptele dovedite (relativ mici), ci pentru intreaga „cariera” ce probabil nu se va putea dovedi niciodata.. Ceva in genul condamnarii ljui Capone..
Nu este corect, fara discutie, dar iata, la final totul se plateste….

andy (16 comentarii)  •  6 martie 2014, 16:49

Intrebare intrebatoare au fost condamnati pt toate faradelegile facute sau doar pt cateva?

gigi (38 comentarii)  •  6 martie 2014, 16:49

Nu stiu de ce ne miram de articolul dlui Ioanitoaia. El asa a fost intodeauna.
Poate pedepsele sunt mari, dar ce se scapa din vedere.
1. Cazurile anchetate sunt mizilicuri. Daca s-ar lua la puricat toate transferurile facute de condamnati ne-am speria la ce prejudicii s-ar ajunge.
2. Daca Borcea a avut girul Consiliului de administratie de ce nju au fost pedepsiti si ei? Pentru ca banii i-a luat numai Borcea.
3. Copos nu a semnat nici un act? Adica la Rapid el habar nu avea ce se intimpla. Banii adusi de Popescu unde au ajuns.
4.Nu a reclamat nimeni nici un ban din prejudiciu/ Pai Rapid era Copos, Dinamo era Borcea. Adica sa-si ceara bani care tot ei trebuie sa-i plateasca.
5. Fratii Becalii au dus la sapa de lemn fotbalul romanesc. Ei i-au invatat pe ceilalti toate potlogariile si prostiile. Veti spune ca nu ia obligat nimeni pe conducatori sa puna botul. Asa e. De aceea isi merita pedepsele.
Mitica Dragoimir spunea odata ca George Copos este singurul care a cistigat din fotbal, mai precis nu a pierdut. Si Mitica stie ce spune.
Astia sunt mari investitori. Sa fim seriosi.
Netoiu, un ingeras.
Cind te urci in troaca te maninaca porcii. Asa a patit Popescu.
Veti spune ca nu au fost anchetate si alte cazuri, asa ca nu e corect sa fie pedepsiti aspru.
Pedepsele astea le merita numai pentru bataia de joc si mistourile fcaute de toata lumea (presa, anchetatori) si mai ales de justitie.
Pentru cit au furat si raul care l-au facut merita cu virf si indesat.
Nu le mai plingeti de mila.
Asta e.

Tudor (26 comentarii)  •  6 martie 2014, 16:54

@valy: Cu atitudinea asta numai aici te puteai naste. Esti un roman tipic. Paranoic si care simpatizeaza cu hotii.

CSS (74 comentarii)  •  6 martie 2014, 17:06

fara a citi articolul va spun ca sunteti penibil..toata lumea din fotbal le plange de mila si e alaturi de ei si de jiji.. Toti acestia sunt niste HOTI DOVEDITI !!! Ei si altii ca ei au jefuit Romania,de ce nu plangem pt Romania si pt cluburile jefuite ??? Familiile lor traiesc in lux si bunastare cu banii FURATI si FRAUDATI,…si asta e doar o mica parte din hotiile lor,care a putut fi dovedita..cativa ani de puscarie pt milioane si milioane de euro furate… e prea mult ??? NU !!! e prea putin !!! Dati-mi mie averea oricarui dintre ei si iau anii lui de puscarie,aia prea multi…RUSINE !!!

valy (6 comentarii)  •  6 martie 2014, 17:07

DACA SPUNETI CA EXISTA LEGE CORECTA IN ROMANIA CARE FAPTA E MAI GRAVA:
HUIDU CARE A OMORAT 3 OAMENI
GICA POPESCU EVAZIUNE IN PLUS A RESTITUIT BANII

Alex (1 comentarii)  •  6 martie 2014, 17:10

Domnule Ioanitoaia,
Sunt sincer surprins de acest articol.
Credeam ca sunteti altfel croit si dintr-un material mai de calitate.
Faptul ca cineva a facut cinste culorilor Romaniei nu are legatura cu un act de justitie. Chiar nu realizati ca sfidati logica elementara?!
De-aia am ajuns unde am ajuns. Sunteti si dvs. un produs al unui sistem corupt. Inteleg ca intre dvs. si condamnati nu exista decat o diferenta de „staif”.
Ma mir ca nu v-a fost rusine sa scrieti ce ati scris.
Va asigur ca din acest moment nu voi mai da nici un sfert de „click” pe ceea ce scrieti.
In rest, va doresc o pensie lunga!

toni (17 comentarii)  •  6 martie 2014, 17:13

Ce ar putea intelege niste copii din acest articol? S-a ajuns departe cu reperele morale ale formatorilor de opinie.

dan (2 comentarii)  •  6 martie 2014, 17:27

mai „tovarasi” de suferinta cu infractorii, daca sunteti atat de milostivi, de ce nu solicitati sa executati voi din pedepse, pe rand, cat va lasa sufletelul, iar ei sa mai faca niste transferuri!

Sorin (11 comentarii)  •  6 martie 2014, 17:32

Aoleu, „Nea” Ovidiu, cand peste 200 de oameni iti atrag atentia, in mod civilizat, ca ai deviat de la ceea ce se considera a fi o atitudine normala fata de societatea in care traiesti, ar trebui sa iti pui ceva intrebari. Aici nu mai e vorba daca a fost hent, ofsaid sau vreo „fanta de lumina”, de vreun conflict Steaua-Dinamo-Rapid, ma tem ca e vorba chiar de probitatea morala a domniei dumneavoastra. Cred ca ar fi timpul …

Geo (34 comentarii)  •  6 martie 2014, 17:33

Imi pare rau ca trebuie sa spun asta, dar…Ceea ce spuneti dumneavoastra, domnule Ioanitoaia, e total gresit. Justitia trebuie sa fie la fel pentru toata lumea; cine l-a pus pe Popescu sa faca ce a facut? Chestia cu „eu mă bucur mai puțin de răul altora, fie aceștia și vinovați.” nu tine. Aici nu e vorba de bucurie sau pareri de rau;acesti indivizi sunt infractori dovediti, asa ca…Spuneti ca judecatorii au dat sentinte mai mari decat cele cerute de procurori; ei bine, daca sunt judecatori inseamna ca stiu ce trebuie facut. Cu tot respectul, dar nu sunt de acord cu dumneavoastra;media are un rol puternic in a influenta opinia publica dar acum nu e cazul.

Cornel (3 comentarii)  •  6 martie 2014, 17:33

Dl. Ovidiu, cu regret va spun ca sunt dezamagit de acest articol si sunt in mare masura de acord cu tonul comentariilor de mai sus. Nu cred ca meritau clementa cei condamnati in acest dosar (exceptie Gica Popescu si ma voi explica mai jos). Afirmati ca acestia au facut si bine fotbalului romanesc. Asta seamana cu opinia nostalgicilor care spun ca daca nu ea comunismul n-ajungeau cei din familiile sarace sa fie ingineri, profesori, doctori, militari etc. De parca daca am fi „construit” capitalismul (ala adevarat nu cel pe care-l construim azi), am fi ramas pe loc. Vezi cazul Greciei, Turciei etc. Binele si l-au facut buzunarului lor (unii dintre ei erau cluburile insesi-Borcea, Copos, Netoiu) iar raul cluburilor, federatiei, fotbalului, in general. Asa ca nu meritau nicio clementa. Abia astept sa se faca auditul la FRF, si sa le „urmeze exemplul” si M. Sandu si Dragomir, care, alaturi de cei condamnati, sunt groparii fotbalului romanesc. Si-acum M. Sandu s-a si cadorisit cu o renta viagera si alte „avantagii”. Ce nesimtire! Cat il priveste pe Gica Popescu, sunt de parare ca n-ar trebui sa faca pate din aceasta „tagma”, desi, singur s-a bagat in ea, poate din naivitate. Are, totusi, un alt background-exceptionala activitate ca sportiv, care chiar cred ca a facut mult bine fotbalului romanesc, macar prin exemplul personal. Peste tot in lume, acestea constituie circumstante puternic atenuante. Presa mondiala vuieste nu pentru condamnarea fratilor Becali sau Borcea ci a lui G. Popescu si toti se mira cum de-a fost posibil. Nu ne sta bine nici sa fim iacobini. Eu sper ca nu peste mult timp sa fie gratiat.

x_ander (1 comentarii)  •  6 martie 2014, 17:35

Cu parere de rau pentru articol dar in acelasi timp cu toata consideratia pentru experienta si cultura fotbalistica a domnului Ioanitoaia, nu pot sa nu constat ca si dumnealui face parte dintr-o generatie cu mentalitati diferite de ale tinerilor despre care vorbeste in articol. Poate ar trebui sa va ganditi domnule Ioanitoaia ca au primit alte personaje prea putin, nicidecum ca au primit acesti indivizi prea mult! Personal mi se par putin cam blande aceste pedepse si desi nu sunteti de acord un exemplu ca acesta este foarte bun! In fond si la urma urmei si-au asumat niste riscuri cand au comis faptele, nu? Noi cei din tanara generatie SALUTAM sentinta si ii invitam pe toti cei ce nu pot duce pedepse sa comita astfel de fapte in continuare!

Radu C. (11 comentarii)  •  6 martie 2014, 17:41

Gica Popescu si-a primit rasplata pentru cele 115 meciuri in culorile nationalei. Bani, faima, recunostinta, apreciere, aplauze etc etc. El a platit impozitul dupa ce a fost prins cu matza in sac, a incercat sa dreaga busuiocul. Nu pentru ca a fost coplesit de remuscari si s-a autodenuntat „Bai baieti, am facut o prostie. Imi pare rau, vreau sa o indrept.” El a mers pe ideea „Daca ma prinde, fac si eu pe prostu si dau inapoi ce trebuia dat”.
Pedepse intre 1 si 3 ani, in functie de prejudiciul produs si fapta comisa, puteau primi fara probleme. Dar 6 ani si 4 luni de inchisoare mi se pare si mie exagerat, indiferent ca e vorba de Borcea sau Becali.
Iar exemplu cu Patrick Kluivert care a prestat 240 de ore in folosul comunitatii dupa uciderea unei persoane mi se pare foarte prost! Aici iese in evidenta un putregai prezent si in justitia Olandeza. Indiferent ca e director de teatru sau muncitor in uzina, viata unui om e cea mai importanta. Nu stiu care au fost cauzele accidentului, dar crima ramane crima si trebuie pedepsita atunci cand esti vinovat.

IO (228 comentarii)  •  6 martie 2014, 17:52

Condamnarile nu sunt prea mari, ele sunt prea mici (sau inexistente) pentru cei care au furat mai mult

mircea (3 comentarii)  •  6 martie 2014, 17:59

Draga d-le Ioanitoaia, nu pot sa inteleg care este motivul pentru care ii plangeti pe acesti infractori. Faptul ca unii dintre ei au reprezentat candva Romania la cel mai inalt nivel ar tb. sa constituie o circumstanta agravanta pt. ca nu vad vreun ziar din strainatate sa publice informatii legate de x sau y, cetateni romani anonimi, care au fost condamnati pentru evaziune sau inselaciune. Avem si alte cazuri oarecum asemanatoare, pe la Iasi, cu boxeri medialiati care si-au facut tot felul de retele mafiote. Nu-i plangem si pe ei? De ce sunt eu diferit de un sportiv in situtatia lui Kluivert spre exemplu? Daca eu omor un om din culpa ar tb sa primesc o pedeapsa mai mare decat un sportiv, fie el si medialiat sau de notorietate mondiala?
Astazi am vazut cum jaful continua, TOVARASUL sandu cu s mic si-a votat pensie de NUMAI 50000 de euro pe an, adica NUMAI 4200 de euro pe luna, plus 10000 de ron lunar protocol si decontare pentru orice interventie chirurgicala suferita in strainatate; pai fraier sa fii sa te mai duci la medic in Romania. In schimb a renuntat saracul la masina de serviciu si la secretara. Il plangem si pe el, ca doar a condus fotbalul romanesc atatia zeci de ani?!?!?!
Padureanu, „gangsterul nr.1 Becali”, Copos sunt toti trecuti de 60 de ani, vor iesi dupa o treime de pedeapsa executata; as vrea sa fac si eu inchisoare 1-2 ani pentru 1-2 milioane de euro, in conditiile in care ne este clar tuturor ca au facut aceste manevre in multe alte situatii fara a fi prinsi.
Eu cred ca au scapat ieftin si ca au fost prea putini cei judecati, ar fi tb sa primeasca condamnari pentru asociere in vederea savarsirii de infractiuni, complicitate, tainuire, favorizare si multe multe altele.
In final as vrea sa citez din regulile de postare: „Tratati persoanele care scriu pe acest blog cu respect”, cu siguranta se refera si la autor, dar noi, cititorii, suntem tratati cu respect de catre autori, cei care publica astfel de articole jenante? Sau suntem luati de fraieri?

catalin_cj (65 comentarii)  •  6 martie 2014, 18:08

@ion. intradevar nu pot fi eu egal cu gigi care a facut 240 case din bani pe care ia obtinut prin inselaciune. si nici cu gica popescu care a fost capitanul nationalei dar a sutit 1 milion imediat cand a avut ocazia. pentru ca pur si simplu ei sunt hoti.

gabriel (27 comentarii)  •  6 martie 2014, 18:11

daca era cineva din familia dumitale calcat de kluivert cu masina, nu stiu daca mai apreciati ca fortat si tras de par verdictul. deci…de acord cu comparatia cu alti hoti romani, hoti calificati…dar nu cu kluivert. sanatate!

Alex (8 comentarii)  •  6 martie 2014, 18:11

Daca sunteti de parere ca sunt pedepsele exagerate ar trebui sa mergem oe sistemul la unele tari musulmane. Hotului sa i se taie mana. Sa vedem cine se mai plange atunci de pedpse „exagerate”

Comentează