Ovidiu Ioaniţoaia

A vorbit şi a scris pentru milioane de microbişti, a crescut generaţii de ziarişti şi continuă să facă din jurnalism privilegiul de a fi sincer cu oamenii

Biografie completă Toate articolele
Cele mai noi articole de Ovidiu Ioaniţoaia
Dopaj la FCSB?!

Când scriam aici, colecția e martoră, că meciul FCSB-CFR va fi de 1 ori X, mă gândeam la forma deosebită a gazdelor, dar și la numeroasele absențe din formația clujeană, obligată să joace pe Arena Națională fără niciun atacant de […]

...

A greșit Rădoi?

Din fericire, acum, în ajunul „triplei” Macedonia de Nord – Germania – Armenia de la sfârșitul lui martie, lucrurile stau altfel. Dacă, luați-o ca glumă, deși nu-i cea mai bună, Chiricheș nu se reaccidentează, atunci e foarte posibil ca toți […]

...

Știre falsă

Când căruța părea să se fi împotmolit mai rău, consilierul președintelui Burleanu a venit la Telekom Sport cu o afirmație care a surprins în aceeași măsură în care a și bucurat. Conform lui Andrei Vochin, în ianuarie-februarie 2022, la etapa […]

...

Spre un caz Oct. Popescu?

Cu atât mai important cu cât puştiul de la FCSB, născut pe 27 decembrie 2002, va fi mezinul „tricolorilor” convocaţi la Euro 2021. Tavi ar mai avea două cicluri la tineret, încadrându-se în regula U21 din Liga 1 până în […]

...

A văzut pe dos!

Hotărât s-o împiedice cu orice preț pe CSA Steaua să promoveze, cunoașteți contextul, Gigi Becali nu s-a lăsat până nu și-a făcut numărul. A trimis la „satelitul” din eșalonul 3 nu mai puțin de 8 jucători din lotul folosit de […]

...

Condamnări exagerate

M-au certat internauții că, în loc să mă ocup de Dosarul Transferurilor, am publicat miercuri un articol despre cariera tînărului Alex Maxim. “Țara arde și baba se piaptănă”, m-a ironizat unul dintre ei, de aceea voi căuta să explic de […]

joi, 6 martie 2014, 10:10

M-au certat internauții că, în loc să mă ocup de Dosarul Transferurilor, am publicat miercuri un articol despre cariera tînărului Alex Maxim. “Țara arde și baba se piaptănă”, m-a ironizat unul dintre ei, de aceea voi căuta să explic de ce am întîrziat. Una că predasem articolul despre Maxim înainte de a se anunța condamnările din fotbal și alta că opiniile mele, eram și sînt convins, îi deranjează pe cei care au jubilat la auzul veștii că Gică Popescu și ceilalți vor intra în pușcărie.

Datorită vîrstei, dar și pentru că îi știu bine pe cei 8, pe Gică Popescu încă de cînd era junior, iar pe ceilalți din emisiunile de TV și radio la care i-am invitat de-a lungul timpului, nu simt vreo satisfacție că procesul s-a sfîrșit așa. Remarc că demersul pornit de Gazetă în 2006 s-a finalizat, dar atît. În măsura în care unii, cu precădere mai tineri, par foarte încîntați, chiar fericiți, eu mă bucur mai puțin de răul altora, fie aceștia și vinovați.

Cînd afirm că sentințele privind transferurile sînt excesive, am în vedere cîteva argumente, zic eu solide. Unul ar fi acela că, însumînd 34 de ani și 3 luni de închisoare cu executare, oamenii din fotbal au primit pedepse mai dure decît condamnații din toate procesele soluționate în ultimul timp. Concret, Transformatorul s-a ales cu 34 de ani, FNI cu 31, Trofeul Calității cu 25, Rețeaua Voicu cu 11 și așa mai departe. Notînd că în Dosarul Transferurilor numai statul a reclamat un prejudiciu, nimeni altcineva, întrebarea e în ce măsură frații Becali, Borcea și ceilalți pot fi etichetați drept cei mai mari infractori din istoria modernă a României?! Nu cumva e prea mult?!

Nu zic că ei n-au greșit. Clar că au greșit. După ce am parcurs cap-coadă rechizitoriul, doldora de aproximări și de estimări, zic doar că, prin comparație cu alții, n-au greșit cît să ia împreună peste 34 de ani cu executare! Cu destule te poți juca pe lumea asta, nu însă și cu libertatea oamenilor!

Alt argument menit să provoace nedumerire se leagă de faptul că doamnele Alexandrescu și Strîmb, judecătoarele de la Curtea de Apel “care au schimbat fotbalul”, cum titra ieri Gazeta, au dictat pedepse mai grele decît cele cerute de procurori pentru Popescu, Pădureanu, Nețoiu și Stoica! Sigur, judecătorii sînt suverani, au pîinea și cuțitul, atît că în practica judiciară nu prea se întîmplă ca judecătorii să dea condamnări mai mari decît cele solicitate de procurori. Cazurile care nu respectă această lege nescrisă sînt foarte rare, excepții de la regulă. MM a sesizat corect pe Facebook.

Ca atare, nimeni nu mă poate împiedica să gîndesc că, pedepsind peste capul procurorilor, doamnele judecătoare au vrut să iasă în evidență. Să avertizeze, ba și să bage în sperieți. Atît că în justiție nu-și au loc demonstrațiile de nici o natură. Fiecare ar trebui să plătească în funcție de ce a comis, nicidecum pentru a fi exemplu pentru alții.

Pe lîngă numeroase motive de mirare, de pildă, că Borcea a acționat de fiecare dată cu aprobarea Consiliului de Administrație al lui FC Dinamo, că Pădureanu e bătrîn și umblă din spital în spital, că George Copos n-a semnat cu mîna lui nici un act în cazul Dulca etc. etc., mai e acela al condamnării lui Gică Popescu la exact 3 ani, o lună și 10 zile, ca nu cumva, dacă primea 3 ani ori mai puțin, să se fi pus problema suspendării pedepsei!

Apreciez că instanța cu pricina trebuia să țină cont de amănuntul că Gică Popescu a făcut cinste culorilor României. Că i-a adus glorie prin cele 115 selecții în echipa națională și prin aceea că a purtat banderola de căpitan al Barcelonei la cîștigarea Cupei Cupelor. Tocmai pentru că venim în fața judecătorilor cu erorile noastre, dar și cu biografiile noastre, Gică Popescu merita un plus de bunăvoință, fapt subliniat recent de însuși premierul Victor Ponta. Poate i se cuvenea chiar clemență în condițiile în care, achitînd impozitul dosit inițial, Gică și-a recunoscut greșeala. Iar greșeala recunoscută e, sau ar trebui să fie, pe jumătate iertată.

Din păcate însă, noi parcă abia așteptăm să li se întîmple un necaz celor cu care ne-am mîndrit cîndva, ca să moară, nu-i așa, și capra vecinului! Alții gîndesc altfel. În Olanda, celebrul antrenor Guus Hiddink a fost condamnat la 6 luni cu suspendare pentru evaziune fiscală, iar ex-internaționalul Patrick Kluivert a prestat 240 de ore de muncă în folosul comunității după ce, în 1995, a strivit cu mașina un bărbat, director de teatru! Alții știu să prețuiască, să respecte și să-și aducă aminte, nu și noi.

La televizor, Tolontan numea condamnările dictate împotriva celor 8 ca aspre. Cu riscul de a fi socotit nostalgic ori chiar depășit, eu le găsesc de-a dreptul exagerate. Trase de păr. Forțate.

Comentarii (344)Adaugă comentariu

Ionut (1 comentarii)  •  6 martie 2014, 10:52

La individualizarea pedepselor se tine cont, printre altele, de pericolul social al infractiunii si a inffractorului. Adica: raul pe care l-a provocat infractiunea celorlalti, societatii in general, posibilitatea ca acea infractiune sa mai fie repetata.
Desi sunt de acord ca e greu de inteles de ce s-au dat pedepse mai mari decat au cerut procurorii si de ce s-a dorit ca toti sa stea in inchisoare, infractorii acestia sunt oameni care au creat modele si au influentat opinii si comportamente. Oameni pe care cei din bransa lor ii respecta. In timp ce lor nu le pasa de nimic. Si asa vor face si cei care cresc cu exemplul lor. Deci pericolul social e mare, iar ei nu isi recunosc vreo vina.
Iar comparatia cu alte sentinte nu e relevanta si poate fi contraargumentata cu pedepse mari pentru infractiuni comune, facute de oameni fara profil public, care nu stau toata ziua in studiouri TV ca sa influenteze opiniile si mintile celor care ii vad si asculta.
Si mie imi pare rau de Popescu.

Adi (1 comentarii)  •  6 martie 2014, 10:53

Pedepsele in dosarele Transformatorul, FNI etc au fost foarte mici.
Daca dumneavoastra credeti ca o aducere la normalitate a justitiei prin acordarea de pedepse mai dure inseamna exagerare atunci cred ca ar trebui sa ne facem toti bagajele si sa emigram.
Felicitari judecatoarelor si rusine celor care incurajeaza furtul si inselaciunea.

petri petri (19 comentarii)  •  6 martie 2014, 10:53

Domnule Ioanitoaia, in Romania nu numai ca nu exista respect pentru oamenii care au dus tricolorul pe culmile celei mai inalte performante, ba din contra multi scelerati se bucura de aceasta mizerie facuta de justitie! Daca in legatura cu cetatenii scelerati nu pot spune prea multe -fiecare e liber sa gandeasca cum vrea- cu privire la autoritati lucrurile nu mai pot sta asa. Din pacate la nivelul acesta profund mediatic justitia este REGIZATA!!! Nu se poate sa amani pana in ultima zi dinaintea alegerilor si sa o pronunti cu doar cateva ore inaintea alegerilor, si cum bine ati spus si dumneavoastra sa dai o pedeapsa de 3 ani si o luna. Este rusinos scandalos si trebuie luata atitudine! Maine pot fi eu dumneavoastra ori alt cetatean al Romaniei in situatia aceasta Cu siguranta toti cei 8 au faptuit fara doar si poate dar pedepsele sunt infiorator de exagerate!!!

yogi (14 comentarii)  •  6 martie 2014, 10:53

Maestre,maestre!
Toata stima pt activitatea dvs.
50 de ani de comunism si-au pus amprenta. Inclusiv asupra mea. Am ajuns sa ne mandrim doar cu hotii?! Borcea,domina consiliul de administratie a lui Dinamo,aducea cei mai multi bani de provenienta… Vantu a semnat oare vreun act?! Sa-l compatimim oare pe ”nevinovatul” Copos,care mai are cateva dosare?!!!
Gica Popescu,ce-a invatat el in anii petrecuti in strainatate?!! Sa care banii cu valiza,contrar reglementarilor fiscale?!!! Nu-i mai aparati!!!
A venit vremea si multumesc UE,sa mai invatam sa respectam legile!
Atat ne-a mai ramas,speranta la o justittie dreapta!!!
Sa nu mai rastalmacim,declaratiile occidentului!
Sa nu-i mai vedem la tv,pe jiji,inconjurat de reprezentantii mass-media calcand in picioare,deciziile procurorilor,pe giovanni,explicand ce-i aia mafiot,pe presedintele CJ Arges,primind osanale pe versurile lui Smiley,pe…
Drama fotbalului romanesc se va incheia cu pronuntarea sentintei in cazul dezafilierii Universitatii Craiova!
Ce a facut m sandu pt „nesimtita”pensie viagera?!
Oricum,asteptam ultimele zvacniri ale „mamei hotilor” si ale altora,pe binecunoscutele posturi tv
In rest,numai de bine,tuturor si mult respect pt domnia voastra!

dan (3 comentarii)  •  6 martie 2014, 10:54

pacat…mare pacat…il auzeam acu ceva timp pe dl tiriac care poveste acum se petrec lucrurile in germania…daca oameni importanti , de afaceri au prbleme cu justitia, li se imputa prejudiciu si le mai aplica si o amenda dubla cat prejudiciu , dar ii lasa liberi..ce castiga statu daca firmele lor intra in faliment si ingroasa nr somerilor..asta e romania sub dictatura justitiei

Adrian (1 comentarii)  •  6 martie 2014, 10:55

Poate ar trebui sa-i insotesti la „facultate”, asa poate te mai consolezi si dumneata pentru „pierderile” suferite…
Ce „uameni”…

Cocos (5 comentarii)  •  6 martie 2014, 10:56

Domnule Ioanitoaia, de peste 30 de ani, din „perioada Flacara” citesc cu mare placere aproape tot ce scrieti dar astazi ati reusit sa imi provocati greata.

GentleGiant (10 comentarii)  •  6 martie 2014, 10:56

Dle Ioanitoaia, cu exceptia unor derutati, aveti aici feelingul popular, din partea unor persoane articulate si cu un simt moral parca mai acut ca al dv.

Haplo (25 comentarii)  •  6 martie 2014, 10:57

Ce legatura este intre prestigiul de fotbalist al lui G Popescu si pedeapsa primita pentru ca este un infractor.

Domnule Ioanitoaia, tot asteptam sa scapam de stupid people, va rog sa va pensionati…

dan (22 comentarii)  •  6 martie 2014, 10:57

Ce confuzie poate fi in mintea dumneavoastra !!!! Faptul ca-i cunoasteti ii face mai putin puscariabili – incredibil. Apoi, sa aduni anii de puscarie de la toti !!! Incredibil. Ce ne faceam daca erau 100 de puscariasi? Cum m-ai adunam? Nu, nu pot sa cred, sunt bulversat de asemena articol de la un om de peste 60 de ani de viata.

cristian (2 comentarii)  •  6 martie 2014, 10:57

pai cum,toti oameni acestia care sunt implicati in fotbal plageau la televizor ca ei nu castiga nimic din fotbal,unde este adevarul?pedepsele sunt absolut meritate pt toti,de ce sunt exagerate?pai cand au trecut in contract 50 000euro sau dolari si au incasat2.650.000nu vi se pare exagerat?cred ca nu sunt singurii din tara care au procedat in acest mod.sunteti un mare,mare gazetar,dar tebuie sa intelegeti ca acesti oameni au gresit voit,cu buna stiinta,nu involuntar,daca ar fi fost oameni de rand erau arestati de acum 6ani.

Tudor (41 comentarii)  •  6 martie 2014, 10:58

ce nu înţelegi matale, nea Ovidiu, e că pe Gică Popescu noi îl respectam însă trebuia să se respecte şi el şi să nu facă ceea ce a făcut.
Dacă el s-ar fi respectat şi nu s-ar fi combinat cu fraţii Becali, mafioţi care se autodenunţau de zor dar nu-i lua nimeni în seamă, nu s-ar fi ajuns aici.
Hagi de ce nu s-a combinat cu ei, cu toate că erau machedoni de-ai lui ?
Cazul lui Guss Hiddnick nu-l cunosc, însă în cazul lui Kluivert ştiu că a plătit o despăgubire uriaşă familiei victimei, la ccidentele de maşină, înţelegerea între părţi este permisă şi în legislaţia noastră, de altfel.
În privinţa mulţilor ani de închisoare, nu trebuie să-ţi faci probleme, oricum vor ieşi mult mai repede, legea le lasă multe portiţe cu condiţia să nu facă scandal pe-acolo.

Baronul (3 comentarii)  •  6 martie 2014, 10:58

Sa ne spuna nea Ovi cum scria el articole la comanda lui giovani pentru 500 de dolari, pentru o masa la restaurant! Ma mir ca nu are un pic de jena!

birlic (38 comentarii)  •  6 martie 2014, 10:58

nu va mai plangeti D-le Ioanitoaia, ca nu o sa ramaneti fara subiecti in presa dvs. o sa fie tot aia dar de dupa gratii ,ca toate faradelegile pe care le-au facut au fost in cunosstiinta de cauza ,nu au nici-o circumstanata atenuanta ,dimpotriva .Eu ma bucur ca acest caz a fost ca urmare a fiscului la fel ca si in cazul lui Capone „de moarte mai poti scapa cateodata ,dar de fisc nu” aceasta sa ne fie deviza si o vom duce-o mai bine .

Miki Maus (66 comentarii)  •  6 martie 2014, 10:59

Faptele fiecăruia se judecă în raport cu etalonul legii, nu cu faptele altora. Nu poţi face justiţie comparând infractorii între ei, pe fiecare cu toţi ceilalţi, fiindcă nu mai termini niciodată. Fiecare e confruntat cu prevederile legii, referinţa universală.

De aia nu poţi, când eşti prins şi pedepsit, să ţipi: ”Da alţii mai răi ca mine de ce au scăpat?”. Ce s-a întâmplat cu alţii e o problemă separată de a ta. Viaţa e nedreaptă, aşa e – tocmai de aia tu, Becali, mergi în Rolls şi ”alţii” iau metroul.

Condamnaţii au primit pedepsele STIPULATE DE LEGE. Severe sau nu, astea sunt. Dacă vroiau să scape mai ieftin, poate că trebuiau să violeze în loc să fure milioane.

Sau poate trebuiau să fie cinstiţi?

jiji (166 comentarii)  •  6 martie 2014, 10:59

Nu ia obligat nimeni sa greseasca,Restul e cancan.Cine greseste,plateste.

Tango (55 comentarii)  •  6 martie 2014, 11:01

tot legat de Justitia „oarba” a Romaniei: asta vara multi „romani” parca implorau UEFA sa scoata Steaua din Europa in urma condamnarii lui GB. Raspunsul celor cu o justitie mai putin oarba a fost dupa parerea mea si multora o palma data unei justitii a unei tari membre UE din care nu am invatat nimic. Cineva imi spunea ca aceste judecatoare au vrut cu tot dinadinsul sa-si faca un nume ca sa poata negocia cum trebuie spagile pentru a scoate basma curata adevaratii talhari din aceasta tara oropsita.

Ionica Popica (1 comentarii)  •  6 martie 2014, 11:01

Bine punctat dom’ Ioanitoaia!
Aici este vorba de 7 infractori si infractorul Gica Popescu,. Ultimul are un CV pe care o subliniati si Dvs, si care arata clar ca omul acesta a facut niste sacrificii in viata lui pentru tara asta si a avut niste rezultate sportive excelente la nivel mondial in sportul in care figureaza. Plus faptul ca si-a achitat datoriile pe urma, lucru care nu stiu daca s-a intamplat cu ceilalti 7, care probabil isi merita soarta. Ai furat, acu sa plateasca!
Aveti dreptate dom’ Ioanitoaia si cu faptul ca daca luam la gramada toate condamnarile post comuniste a infractorilor de lux, pare cam prea aspru acei 34 de ani insumati de inchisoare. Insa problema ar trebui privita din alta perspectiva, adica probabil in acesti ani in care s-au facut acele procese de care amintiti si multe altele….aici incluzind si cea cu „coana Burberry”…sentintele au fost prea domoale, in cele mai multe randuri instantele alegand sa deie sau cu suspendari, sau la jumatatea pedepsei servite, infractorul a fost eliberat. Asta este problema!
Deci, inapoi la Gica Popescu. Acesta a fost un sportive de exceptie, si nu isi are locul printre ceilalti dupa gratii! El ar fi trebuit sa primeasca in acest caz o pedeapsa cu suspendare!
Sa traiasca Baciul!

vuvuzela (1 comentarii)  •  6 martie 2014, 11:03

Domnule Ioanitoaia,

Va urmaresc de vreo 15 ani constant, insa acest articol ma va face sa ma gandesc de 10 ori inainte de a mai citi vreun articol al dvs.

Ca pedepsele sunt poate putin aspre pot accepta (desi cine suntem noi sa judecam judecatorii??), insa nu pot intelege cum puteti lua apararea unor infractori. Ce legatura are faptul ca Popescu „a facut cinste culorilor Romaniei”??? Pentru ca ai facut candva ceva bun trebuie sa fii iertat de orice pacat ulterior?

Aceeasi tampenie am auzit-o si referitor la Gigi Becali: saracul, cel care a ajutat atatia oameni sarmani si a construit biserici, sa il bagam in puscarie? Sau Nastase, pt. ca fost un bun premier (ma rog…), trebuia sa fie iertat de orice matrapazlic? Sau nu ma stiu care doctor, pentru ca a salvat vieti, are voie sa fure prin contracte paguboase cu statul?
Si exemplele pot continua…

Oameni buni, trebuie facuta distinctia clara intre fapte…Indiferent de persoana de care vorbim, pentru faptele merituoase putem sa ii laudam, sa le facem statui, sa le dam rente viagere, sa denumim strazi, stadioane si orase dupa numele lor etc., dar pentru incalcarea legii ei trebuie pedepsiti la fel ca oricare simplu cetatean. Legea este una singura pentru toti!

Stefan (15 comentarii)  •  6 martie 2014, 11:04

Cateva greseli de incepator, care tredeaza subiectivitatea pe care, declarativ, spuneti ca incercati sa o depasiti:
– sunt 34 de ani pentru 8 infractri dovediti. Despre cati infractori DOVEDITI e vorba in celelalte dosare?
– nu prea se pot compara condamnarile date in diverse procese. de exemplu daca pentru un furt de cateva zeci de mii de euro se ia un an de inchisoare (ipotetic vorbind), cati ani trebuie luati pentru cateva milioane?
– faptul ca Gica Popescu a fost un mare jucator al Romaniei nu ar trebui sa influenteze absolut deloc sentinta in proces. Exista criminali care ridica biserici, trebuiesc absolviti de vina pentru asta?
Sunt de acord ca Gica Popescu putea primi o pedeapsa cu suspendare, datorita faptului ca imediat ce a aflat de acuze a fost singurul s-a dus sa-si plateasca taxele integral, recunoscandu-si astfel vina. Pentru ceilalti minciuna si furtul au continuat si continua.

Gresala pe care o faceti este ca punand in discutie rezultatul actului juridic aruncati o umbra asupra justitiei. Si asta in conditiile in care toata lumea se plange ca infractorii nu sunt pedepsiti in Romania. Daca vreti sa cautati dreptatea nu fiti suparat pe pedepsele primte de infractori pe motiv ca sunt altii in libertate sau cu pedepse mai mici. Problema ridicata de aceasta comparatie nu vine din partea celor dovediti si pedepsiti ci din partea celor care au scapat sau au primit pedepse prea mici pe nedrept.

dan (3 comentarii)  •  6 martie 2014, 11:04

zizu , esti patetic…din pacate tu cu toata familia ta o sa platesti impozite si taxe la stat pana o sa-ti iasa pe nas…dar banii se vor duce tot unde trebuie la politicieni care fac legile..si o sa ajungi la pensie si o sa mori de foame

petri petri (19 comentarii)  •  6 martie 2014, 11:04

Dintre cei care comenteaza pe acest blog la aceasta postare nimeni nu a inteles nimic din nimic poate furia e prea mare poate boala mintala a multora dintre voi va fi afectat creerul putin din dotare ori sunteti pur si simplu niste trepadusi. Cum se poate sa-ti permiti sa-l injuri pe IOANITOAIA??? Voi ce ati realizat pana la varsta asta??? Mare parte din voi nimic absolut nimic Gica Popescu a realizat ceva, ceva mai mult a reprezentat tara asta cu glorie, mandrie si devotament! Sa scuipi un om ca Gica Popuescu trebuie sa ai o problema , de sanatate a capului!!! Cat priveste pe ceilalti nu contesta nimeni ca nu au faptuit, dar ideea de justitie e echitatea care nu se vede, ci se vede o razbunare, o nebunie totala si din partea justitiei si din partea multora dintre voi, care din pacate duce la monstruozitati exagerari care nu-si au locul in justitie!

cornel (1 comentarii)  •  6 martie 2014, 11:05

Dle Ioanitoaia,
In cazul lui Gica Popescu , bătrânelu bolnav,este desigur o eroare, o exagerare.Pentru Gica deaorece nu conteaza ce mindrie ne-a adus ca fiind roman ca natie.Pentru dl Padureanu, nu are importanta ca esti umilit la suferinta si batrin…In ce priveste a nu critica justitia s-a instaurat frica intre noi…deci s-a atins tinta.Ei nu au o cruce deasupra capului , nu exista iertare desi acest neam a urmat invataturile lui Isus.Nu este prima oara cind ne distrugem valorile reale ale neamului.Este ca un blestem nenorocit pus in aplicare de judecatorii care pun mai presus procedura „n-am mama n-am tata”.Sintem primitivi in legislatie asa cum suntem si la suflet si la spirit.Un judecator este necesar sa aiba si legislatie si suflet si spirit evoluate pentru a lua o decizie dreapta.Altfel am introduce taote datele intr-un soft si a-m obtine raspunsul: „in puscarie”.Acesti judecatori nu au intelepciunea necesara sa judece .Sint ca niste computere.Au soft dar nu au spirit sau suflet.Asta ne deosebeste de masini nu ?Intelepciunea…Acest triunghi al intelepciunii este greu de dobindit.Sint natii care l-au dobindit .Noi nu.

Liviu (1 comentarii)  •  6 martie 2014, 11:07

Pedepsele trebuie sa fie legate de fapte si sa nu tina cont de persoane. Nu veniti cu exemple care sa va sustina subiectivitatea ca se pot gasi infinit mai multe care sa va infirme.

Costel (3 comentarii)  •  6 martie 2014, 11:08

Domnule Ioanitoia, ce tarif mai aveti pentru a scrie articole la comanda unor personaje care s-au dovedit a fi infractori?
Astept un raspuns, multumesc!

Ovidiu Gorea – Filantropica (2 comentarii)  •  6 martie 2014, 11:08

Tovarase Ovidiu ..in fata legii toti ar trebui sa fim egali ..fie ca imbracam sau nu vre-un tricou sau altul. Cu ce e el mai special in fata legii ca reprezentat Romania?(in principal a facut-o pentru el, pentru cariera lui, si situatia lui materiala) Cu atat mai mult ar fi trebuit sa se gandeasca de 2 ori inainte de a se inhaita cu ‘mafiotii’ si de a comite infractiuni.
Haideti sa incercam sa schimbam mentalitati ca sa merga ceva bine in tara asta … desi se vede de la o posta ca ati fost clientul lor …o chermeza,un sprit,un pachet de kent, o atentie ceva …tovarase Ovidiu.

Marean (270 comentarii)  •  6 martie 2014, 11:09

Nu va dau dreptate integral, dar va felicit pentru curaj. Iar pe cei care bat campiii cu mesele oferite de Giovanni nu ii luat va rog in seama. Prosti sunt pretutindeni.

trandafir de la mongolia (72 comentarii)  •  6 martie 2014, 11:10

Statul toti il prejudeciaza, incepand de la taxatorii din troleibuze care ascund tichetele neutilizate si terminand cu cu cei mai mari demnitari. In toate cazurile furtul e inadmisibil. Dar una e sa furi un leu, iar alta un milion. Peste tot trebuie sa existe o limita. Condamnarile nu-s exagerate, oricum vor fi eliberati inainte de termen, in functie de comportament. Sper primul si cat mai degraba sa iasa Popescu.

Constantin (2 comentarii)  •  6 martie 2014, 11:13

Domnule Ioanitoaia

Va pot spune ca sunteti intr-o mare eroare si manipulati opinia publica.Daca procurorii luau la control toate transferurile de dupa revolutie atunci meritau inchisoare pe viata.Nu uitati ca ei au cercetat transferuri din 1999 pana in 2005 dar cei mai buni si cei mai multi jucatorii s-au transferat in primii 10 ani de la revolutie.Acesti oameni nu au investit in fotbalul romanesc dar s-au imbogatit din el.Imi pare rau de cariera de fotbalist a lui Gica Popescu dar” spune-mi cu cine te insotesti ca sa iti spun cine esti”.Cand te bagi in afaceri cu inerlopi de teapa lui Becali stii ce te asteapta.

Bogdan C. (1 comentarii)  •  6 martie 2014, 11:14

Pana mai acum cativa ani , eram suparati ca nu exista justitie. Acum , ca exista , am ajuns sa o analizam si sa o comentam , nu? Esti vinovat , treci la puscarie ! Simplu !

Razvan (2 comentarii)  •  6 martie 2014, 11:16

Sa va fie rusine domnule Ioanitioaia! Aparati niste infractori dovediti si condamnati inclusiv pe numitul Ghe. Popescu. Platesc si pentru aroganta, insulte, si pentru toti scuipatii aruncati in viata publica. Si sunt un exemplu, ganditi-va la copiii care vedeau in familia Becali un mod de viata si comportament, iar acum trebuie sa stie ca asta te duce la inchisoare.
Au primit ce meritau, nimic mai mult. Ba chiar au scapat cu pagube financiare minore, au furat mult mai mult.

Caron (1 comentarii)  •  6 martie 2014, 11:19

Jenant.
Asa inteleg generatiile crescute in comunism justitia.
Cum ca realizarile/importanta unor persone se traduce in clementa, si nu fapta si conjunctura acelei fapte strict se judeca si pot fi motive de clementa.

inginer (1 comentarii)  •  6 martie 2014, 11:21

De ce ar trebui ca ei sa aiba circumstante atenuante???De ce ei pot fura si sa nu fie aspru pedepsiti? Eu ca inginer daca fur ceva ma baga in puscarie…Popescu a fost fostbalist si nu trebuie bagat….nu inteleg….sa lasam prostimea sa ne duca de nas (vezi MM, Borcea fratii Becali….Copos nu e prost e doar parsiv)…
De asta nu ajunge tarisoara sta nicaieri….

cezar (25 comentarii)  •  6 martie 2014, 11:22

tara lui LAS-O MA CA MERGE ASA,E BUNA CA-TI FACI TREABA CU EA….PREA MULT BLA BLA BLA….
retragete nene ioanitoaia

Cristian (2 comentarii)  •  6 martie 2014, 11:23

Domnule Ioanitoaia,

Dupa mizeria de la arestarea lui Jiji, atunci cand sustineati aberatia cu cumularea sentintelor celor trei complete de judecata, ati simtit nevoia sa recidivati. Se pare ca v-ati specializat in spalarea scursurilor fotbalului. Sunt tare curios daca faceti asta din proprie convingere (asta s-ar numi naivitate la varsta si presupusa dvs. experienta jurnalistica) sau ca semn de recunostinta pentru vremurile cand unii jurnalisti mai prindeau din firimiturile scapate pe sub masa de „mafiotii” fotbalului.

Racul (11 comentarii)  •  6 martie 2014, 11:23

Are dreptate Ioanitoaia… cu o singura exceptie: statul suntem noi toti, nu e ceva imaterial. Prejudicierea statului inseamna furt din buzunarul tuturor românilor.

Senzatia mea este ca cei 8 platesc pentru toti teparii din România, ca sentinta se vrea un exemplu. Pe de o parte nu este rolul justitiei sa dea exemple dar pe de alta parte hyper-mediatizarea celor 8 (care nu este opera singulara a media ci s-a realizat cu acceptul cel putin tacit al susnumitilor) i-a singularizat si in ochii justitiei. Daca esti vedeta in viata esti vedeta si la tribunal, viata-i grea…

ge0x (7 comentarii)  •  6 martie 2014, 11:23

are dreptate ioanitoaia !

spinoza (2 comentarii)  •  6 martie 2014, 11:23

Cu respect d-le Ioanitoaia dar sunteti in eroare totala in prtivinta cumularii numarului de ani de la cei 8 infractori. Daca erau 100 de infractori judecati in acelas proces, probabil ca aveau de ispasit vreo 300-400 de ani. Doamne ce pedeapsa grea! Ti-ar fi trebuit vreo 5 sau 6 vieti ca sa-ti ispasesti pacatele. Datele statistice utilizate, nu numai de dvs (si de altii), in principu, vin sa ascunda tot timpul ceva si sa evidentieze altceva! Adica spre exemplu eu, impreuna cu dumneavoastra si Mircea Sandu stam la masa si comandam 2 pui fripti. Din acestia va infruptati doar dvs si Mircea Sandu. Statistic toti trei am consumat 2 pui, practic doi au burta plina! Cum vi se pare? Legea-i ar trebui sa fie aceeasi pentru toti! De-aia l-am impuscat pe Ceausescu, sa traim in democratie si in respect unii fata de altii. Prin alte tari au fost condamnati patroni de cluburi, oameni de afaceri, oameni politici si presedinti, pentru mizerii si faradelegi. Cum a inceput si la noi curatenia de Paste, incepem sa lacrimam in presa si pe la televiziuni, dupa infractorii dragi noua! Complet gresit d-le Ioanitoaia. PS Daca se comporta bine in detentie, pot iesi mai repede in lume!

Dinu (427 comentarii)  •  6 martie 2014, 11:26

@Costel. Nu te supara ca zic ca esti ca multi altii de rea credinta. Cum poti scrie asemenea tampenii cand articolul apare dupa ce toti cei vizati au ajuns dupa gratii. Cine i-ar mai face eventuale avantaje autorului.

doru (1 comentarii)  •  6 martie 2014, 11:26

sunt infractori si ce au facut in viata sportiva sau ales cu foloase financiare dar unde au gresit trebuie sa plateasca ! puscarie !

ge0x (7 comentarii)  •  6 martie 2014, 11:26

serban huidu a omorat oameni si sunt multi care au omorat oameni si au primit mai putin sau doar cu suspendare…in cazul lui gica popescu e clar nedrept ! te-a reprezentat cu onoare ca tara peste tot , nu poti la prima greseala sa-i dai 3 ani ,greseala pe care a si recunoscut-o ! NEDREPT ! nu el a jefuit tara asta !

Vlad (3 comentarii)  •  6 martie 2014, 11:28

Fix asta zicea Banciu in emisiunea de marti seara… Cum controlau ei presa si cum directorii de „mari ziare” erau subjugati acestor „smecheri”.

Bravo nea Ovi- n-ai facut decat sa confirmi o teorie!!!

Alexandru Cristi Adrian (3 comentarii)  •  6 martie 2014, 11:28

domnule Ovidiu,avem noroc,traim in Romania!Ganditi-va bine,in Rusia,China,Iran sau SUA-asemenea greseli se sanctionau mult Mai aspru!In alta ordine de idei insa,am inceput sa ma indoi de corectitudinea d-stra,tovarase Ovidiu!!

Vlad (2 comentarii)  •  6 martie 2014, 11:29

In primul rand poate ar trebui sa se puna problema si un pic invers: nu ca acestia au luat prea mult ci ca altii, si din cazurile citate de dumneavoastra, au luat prea putin. In al doilea rand cariera de jucator de fotbal a lui Gica Popescu nu are nici o legatura cu infractiunile comise. Daca era erou de razboi poate argumentul ar fi valid dar in acest caz nu mi se pare ca se aplica. A incalcat legea si, la fel cum ar trebui sa se intample cu oricine, plateste pentru faptele sale. Si ar mai fi de notat ca Gica Popescu si-a recunoscut fapta abia dupa ce a negat-o vehement in prima instanta, facand acest lucru, cel mai probabil, nu pentru usurarea constiintei ci pentru ca a fost sfatuit ca numele lui ii va aduce intelegere si iertare.

boris (61 comentarii)  •  6 martie 2014, 11:29

sunteti, cumva, pe la zell am see, domnule ioanitoaia? ca altfel nu se explica atata sentimentalism (n-o sa fiu grosolan, sa pun la socoteala varsta). interventia dv. este si inutila si contraproductiva , mai ales ca-i tamaiati si pe-alde borcea, copos… va astept sa-l cereti afara si pe gigi becali care, si el, a fost prin europa cu steaua. si care, in plus, plateste bine.
iar socoteala cu numarul de ani de condamnare pe cap de inculpat, va aseaza langa acelasi gigi becali, care numara (asemeni lui pristanda) ca doar 3 judecatori l-au gasit vinovat, in timp alti 5 l-au achitat. iata unde ati ajuns – este penibil si pacat

ge0x (7 comentarii)  •  6 martie 2014, 11:29

daca justita e corecta pai sa fie corecta cu toti ! incepand cu basescu si ponta si videanu si toti politicienii si toti de pe langa ei ,rude si neamuri sa arate toti cum au facut banii pe care ii au si tot ceea ce detin !

Ionel (2 comentarii)  •  6 martie 2014, 11:31

Asa vorbeste Domnul Dumnezeul Cel Nevazut si Sfant:

1. Mandria vine inaintea caderii.
2. Banii sunt radacina multor rele si cei ce se incred in ei se strapung singuri cu multe dureri.
3. Cei rai vor fi secerati ca iarba.

Asculta si baga la tete, Ovidiule, ca vei sta si tu inaintea Sfantului lui Dumnezeu, Isus Cristos si ti se va derula prin fata ochiului fiecare fapta a vietii tale si fiecare cuvant pe care l-ai expectorat…

Franz (406 comentarii)  •  6 martie 2014, 11:32

Trebuie sa fii prost sau idiot ca sa il injuri pe dl Ioanitoaia pentru acest articol. Trebuie sa invatam sa respectam si parerile cu care nu suntem de acord. Nu mai vorbesc de rautatea de a il banui pe dl Ioanitoaia de interese obscure, ceea ce e foarte urat si nu onoreaza pe nimeni. Dl Ioanitoaia are un punct de vedere poate gresit, dar e dreptul dansului sa il aiba.

Ovidiu717 (2 comentarii)  •  6 martie 2014, 11:34

Nu sunt de acord cu dvs.
Eu sunt tanar, am 26 ani, sunt medic la inceputul carierei, de la 7 ani orfan de tata. De 19 ani incoace m-am pregatit sa ajung cineva, am fost intotdeauna intre cei mai buni acolo unde am studiat. Intre timp am studiat in Franta si Turcia(chiar daca nu sunt bogat), am avut ocazia sa vad societati normale, societati in care sunt promovati cei capabili, sunt promovate adevaratele valori.
Eu intentionez sa raman in tara dar sunt descurajat de faptul ca vad idioti-pilisti-incompetenti care ajung in functii cheie, bineinteles au luat „scurtaturi” ca sa ajunga pe postul respectiv.
Nu e normal domnule Ioanitoaia sa spuneti ca ei au primit prea mult
NORMAL ESTE SA SPUNETI CA CEILALTI AU PRIMIT PREA PUTIN.
PE MINE NU MA SATISFACE FAPTUL CA ioan becali SI jean paduraru AU AJUNS IN PUSCARIE LA VARSTE INAINTATE, EI TREBUIAU SA INTRE ACOLO MAI DEMULT, DACA OR SA MOARA IN MAI PUTIN DE 1 AN DE ZILE? AR FI CORECT CA AU DUS O VIATA IN HUZUR SI DUPA ACEEA AU SCAPAT USOR?
CORECT ESTE SA LI SE CONFISTE SI AVERILE, SA RAMANA CU CAT AVEAU INAINTE DE A INTRA IN FOTBAL
ORICE GUNOI CARE STIE CA NU-I PLACE MUNCA O SA INCERCE SA FURE MILIOANE DE EURO ATAT TIMP CAT STIE CA FACE 2-3-4 ANI PUSCARIE SI DUPA ACEEA IESE LINISTIT SI TRAIESTE O VIATA DE VIS

flo (3 comentarii)  •  6 martie 2014, 11:34

asa

Comentează