Ovidiu Ioaniţoaia

A vorbit şi a scris pentru milioane de microbişti, a crescut generaţii de ziarişti şi continuă să facă din jurnalism privilegiul de a fi sincer cu oamenii

Biografie completă Toate articolele
Cele mai noi articole de Ovidiu Ioaniţoaia
Dopaj la FCSB?!

Când scriam aici, colecția e martoră, că meciul FCSB-CFR va fi de 1 ori X, mă gândeam la forma deosebită a gazdelor, dar și la numeroasele absențe din formația clujeană, obligată să joace pe Arena Națională fără niciun atacant de […]

...

A greșit Rădoi?

Din fericire, acum, în ajunul „triplei” Macedonia de Nord – Germania – Armenia de la sfârșitul lui martie, lucrurile stau altfel. Dacă, luați-o ca glumă, deși nu-i cea mai bună, Chiricheș nu se reaccidentează, atunci e foarte posibil ca toți […]

...

Știre falsă

Când căruța părea să se fi împotmolit mai rău, consilierul președintelui Burleanu a venit la Telekom Sport cu o afirmație care a surprins în aceeași măsură în care a și bucurat. Conform lui Andrei Vochin, în ianuarie-februarie 2022, la etapa […]

...

Spre un caz Oct. Popescu?

Cu atât mai important cu cât puştiul de la FCSB, născut pe 27 decembrie 2002, va fi mezinul „tricolorilor” convocaţi la Euro 2021. Tavi ar mai avea două cicluri la tineret, încadrându-se în regula U21 din Liga 1 până în […]

...

A văzut pe dos!

Hotărât s-o împiedice cu orice preț pe CSA Steaua să promoveze, cunoașteți contextul, Gigi Becali nu s-a lăsat până nu și-a făcut numărul. A trimis la „satelitul” din eșalonul 3 nu mai puțin de 8 jucători din lotul folosit de […]

...

Condamnări exagerate

M-au certat internauții că, în loc să mă ocup de Dosarul Transferurilor, am publicat miercuri un articol despre cariera tînărului Alex Maxim. “Țara arde și baba se piaptănă”, m-a ironizat unul dintre ei, de aceea voi căuta să explic de […]

joi, 6 martie 2014, 10:10

M-au certat internauții că, în loc să mă ocup de Dosarul Transferurilor, am publicat miercuri un articol despre cariera tînărului Alex Maxim. “Țara arde și baba se piaptănă”, m-a ironizat unul dintre ei, de aceea voi căuta să explic de ce am întîrziat. Una că predasem articolul despre Maxim înainte de a se anunța condamnările din fotbal și alta că opiniile mele, eram și sînt convins, îi deranjează pe cei care au jubilat la auzul veștii că Gică Popescu și ceilalți vor intra în pușcărie.

Datorită vîrstei, dar și pentru că îi știu bine pe cei 8, pe Gică Popescu încă de cînd era junior, iar pe ceilalți din emisiunile de TV și radio la care i-am invitat de-a lungul timpului, nu simt vreo satisfacție că procesul s-a sfîrșit așa. Remarc că demersul pornit de Gazetă în 2006 s-a finalizat, dar atît. În măsura în care unii, cu precădere mai tineri, par foarte încîntați, chiar fericiți, eu mă bucur mai puțin de răul altora, fie aceștia și vinovați.

Cînd afirm că sentințele privind transferurile sînt excesive, am în vedere cîteva argumente, zic eu solide. Unul ar fi acela că, însumînd 34 de ani și 3 luni de închisoare cu executare, oamenii din fotbal au primit pedepse mai dure decît condamnații din toate procesele soluționate în ultimul timp. Concret, Transformatorul s-a ales cu 34 de ani, FNI cu 31, Trofeul Calității cu 25, Rețeaua Voicu cu 11 și așa mai departe. Notînd că în Dosarul Transferurilor numai statul a reclamat un prejudiciu, nimeni altcineva, întrebarea e în ce măsură frații Becali, Borcea și ceilalți pot fi etichetați drept cei mai mari infractori din istoria modernă a României?! Nu cumva e prea mult?!

Nu zic că ei n-au greșit. Clar că au greșit. După ce am parcurs cap-coadă rechizitoriul, doldora de aproximări și de estimări, zic doar că, prin comparație cu alții, n-au greșit cît să ia împreună peste 34 de ani cu executare! Cu destule te poți juca pe lumea asta, nu însă și cu libertatea oamenilor!

Alt argument menit să provoace nedumerire se leagă de faptul că doamnele Alexandrescu și Strîmb, judecătoarele de la Curtea de Apel “care au schimbat fotbalul”, cum titra ieri Gazeta, au dictat pedepse mai grele decît cele cerute de procurori pentru Popescu, Pădureanu, Nețoiu și Stoica! Sigur, judecătorii sînt suverani, au pîinea și cuțitul, atît că în practica judiciară nu prea se întîmplă ca judecătorii să dea condamnări mai mari decît cele solicitate de procurori. Cazurile care nu respectă această lege nescrisă sînt foarte rare, excepții de la regulă. MM a sesizat corect pe Facebook.

Ca atare, nimeni nu mă poate împiedica să gîndesc că, pedepsind peste capul procurorilor, doamnele judecătoare au vrut să iasă în evidență. Să avertizeze, ba și să bage în sperieți. Atît că în justiție nu-și au loc demonstrațiile de nici o natură. Fiecare ar trebui să plătească în funcție de ce a comis, nicidecum pentru a fi exemplu pentru alții.

Pe lîngă numeroase motive de mirare, de pildă, că Borcea a acționat de fiecare dată cu aprobarea Consiliului de Administrație al lui FC Dinamo, că Pădureanu e bătrîn și umblă din spital în spital, că George Copos n-a semnat cu mîna lui nici un act în cazul Dulca etc. etc., mai e acela al condamnării lui Gică Popescu la exact 3 ani, o lună și 10 zile, ca nu cumva, dacă primea 3 ani ori mai puțin, să se fi pus problema suspendării pedepsei!

Apreciez că instanța cu pricina trebuia să țină cont de amănuntul că Gică Popescu a făcut cinste culorilor României. Că i-a adus glorie prin cele 115 selecții în echipa națională și prin aceea că a purtat banderola de căpitan al Barcelonei la cîștigarea Cupei Cupelor. Tocmai pentru că venim în fața judecătorilor cu erorile noastre, dar și cu biografiile noastre, Gică Popescu merita un plus de bunăvoință, fapt subliniat recent de însuși premierul Victor Ponta. Poate i se cuvenea chiar clemență în condițiile în care, achitînd impozitul dosit inițial, Gică și-a recunoscut greșeala. Iar greșeala recunoscută e, sau ar trebui să fie, pe jumătate iertată.

Din păcate însă, noi parcă abia așteptăm să li se întîmple un necaz celor cu care ne-am mîndrit cîndva, ca să moară, nu-i așa, și capra vecinului! Alții gîndesc altfel. În Olanda, celebrul antrenor Guus Hiddink a fost condamnat la 6 luni cu suspendare pentru evaziune fiscală, iar ex-internaționalul Patrick Kluivert a prestat 240 de ore de muncă în folosul comunității după ce, în 1995, a strivit cu mașina un bărbat, director de teatru! Alții știu să prețuiască, să respecte și să-și aducă aminte, nu și noi.

La televizor, Tolontan numea condamnările dictate împotriva celor 8 ca aspre. Cu riscul de a fi socotit nostalgic ori chiar depășit, eu le găsesc de-a dreptul exagerate. Trase de păr. Forțate.

Comentarii (344)Adaugă comentariu

Radu (1 comentarii)  •  6 martie 2014, 10:16

Sunt infractori.Daca exista altii mai mari asta nu ii exonoreaza pe ei.Am impresia ca va pierdeti o sursa de finantare din acest moment, ca prea ii periati.

Dinu (1 comentarii)  •  6 martie 2014, 10:20

Domnule Ioanitoaia, de ce luati partea unor infractori demonstrati? Dupa fapta, si rasplata. Dupa logica dvs. cineva care este cunoscut ar trebui sa aiba parte de mai multa bunavointa din partea judecatoruilor decat noi, cei de rand.Poate multi alti fotbalisti ar fi ajuns ca Gica Popescu daca li s-ar fi permis sa ajunga in strainatate. Da, a fost un mare fotbalist dar nu este un sfant. Ajungeti sa victimizati niste penali si infractori care au bagat in buzunare cat au putut bani care nu li se cuveneau.

Beleaua (68 comentarii)  •  6 martie 2014, 10:23

Domnule Ioanitioaia – In orice alta societate normala (OCCIDENT), acest proces ar fi fost mult mai rapid sar fi rezolvat in maxim 1 an, dar ar fi fost si mai aspru. Si deci dupa cele intamplate Made in Romania cu sentintele…. astazi mafiotii ar fi fost liberi, iesiti din puscarii.

Casillas (14 comentarii)  •  6 martie 2014, 10:23

Dl. Ioanitoaia, se vede ca ai luat spaga de la ei ca se le ridici osanale in emisiunile TV. Scrii numai pe spaga exact ca „maestrul” Ivan Kirilov care a creat acest sistem impreuna cu Mircea Lucescu.

Degeaba plangi acum cu lacrimi de crocodil, vremea matale si a lui tata Jean a trecut de mult.

vali12 (16 comentarii)  •  6 martie 2014, 10:23

Domnule Ioanitoaia,trebuie sa recunosc ca la fel ca dumnoavoastra am gandit si eu in ceea ce il priveste pe Gica Popescu,acesta este una dintre emblemele fotbalului romanesc si care a facut cinte acestei tari atata timp cat s-a aflat pe terenul de fotbal,fie si numai pentru faptul ca si-a recunoscut greseala la scurt timp dupa ce a comis-o si pentru fericirea pe care a adus-o tuturor romanilor de-a lungul timpului si tot trebuia sa i se ofere circumstante atenuante si sa primeasca o pedeapsa mult mai blanda decat ceilalti.In acelasi timp si pe mine m-a socat faptul ca in cazul lui MM,Netoiu si Padureanu aceste judecatoare au dat o pedeapsa mai mare decat cerusera procurorii.Totusi,cine suntem noi sa criticam justitia?Cei de acolo sigur stiu mai bine ce trebuie facut in acest domeniu.

Ovidiu Miron (3 comentarii)  •  6 martie 2014, 10:24

Va respect si va apreciez, domnule Ioanitoaia!

Nu pot insa sa nu remarc faptul ca „tinerii” sunt putin urecheati pentru faptul ca „jubileaza” la aflarea acestui verdict, iar dumneavoastra comentati o decizie judecatoreasca.

Asta dupa ce ani de zile ziarul dumneavoastra a tot scris ca o decizie judecatoreasca nu se comenteaza.

Am vrut sa subliniez acest lucru.

Va doresc o zi placuta.

tanar (1 comentarii)  •  6 martie 2014, 10:25

de cand justitia se face ca o medie a justitiei unei tari???
nu inteleg de ce ar fi „prea mult”
criteriul asta emotional pt ca acesti „nea” au aparut la televizor in platourile de televiziuni, oferindu-va continut editorial.
cum necum, golanii astia au primit ce meritau, chiar daca alaturi de ei ar trebui sa fie si mircea sandu, dragomir, si bineinteles, o mare parte din clasa politica

Ovidiu Miron (3 comentarii)  •  6 martie 2014, 10:27

Poate daca domnul premier ar comenta mai putin in favoarea unor detinuti, lucrurile ar merge ceva mai bine.

El nu a fost ales pentru a spune ca ii este mila de Gigi Becali, Gica Popescu si ceilalti.

germinare (2 comentarii)  •  6 martie 2014, 10:27

Un alt articol minunat, bravo domnule Ioanitoaia ! multi nu inteleg ca acest teatru ieftin de ai baga la puscarie pe acesti oameni vinovati desigur…e doar praf in ochi sa ne privirea de la ce se intampla cu adevarat in aceasta tara cu adevarat furata…dar nu de cei 8 …

independentu (7 comentarii)  •  6 martie 2014, 10:27

numai prostii, imi pare rau dar scrieti numai prostii.
cum adica gica popescu a recunoscut? a platit acei bani in urma dezvaluirilor din presa. iar apoi a pledat nevinovat! sa aiba clementa pentru ca a jucat 112 meciuri in nationala romaniei? e jenant, maestre.
si cum poti compara 34 de ani de condamanare luati de 8 acuzati, cu 11 ani luati de unul singurul? daca erau 500 de pedepse si tot 34 de ani, tot mult era maestre?
rar am vazut un articol mai ilogic decat asta. rusine, dom’ ovidiu

adi (180 comentarii)  •  6 martie 2014, 10:30

Atata timp cat s-au dat pedepse legale, in cadrul legilor existente, nu vad care e problema.
Nu vad de ce luati apararea unor infractori.
Ca i-a dat la unul 3 ani jumate cand puea sa-i dea 3 ani si doua luni n-are asa mare importanta.
Important e ca au comis anumite infractiuni, au fost gasiti vinovati ( cu dovezi clare impotriva lor) si au fost condamnati in limitele legii.
De cateva luni de zile ii luati apararea lui Gica Popescu. Nu vad de ce.
Ce legatura are numarul de selectii la nationala cu infractiunile comise ???????

Teo (84 comentarii)  •  6 martie 2014, 10:31

pe bune??? pentru noi oamenii de rand este o victorie IMENSAAAA. nici nu va puteti da seama ce se afla in sufletele noastre. dumneavoastra i cunoasteti personal pe inculpati si doar va impinge un sentiment de mila. poate ca la fel am gandi si noi daca ar primi asemene pedepse cunoscuti de-ai nostri. Dar pedepsele sunt prea mici pentru raul pe care l-au facut aceste personaje fotbalului romanesc. Parca altcumva dau click pe un articol de acuma incolo publicat pe gsp.ro cand stiu ca viata fotbalistica e ceva mai curata…

aricel23 (1 comentarii)  •  6 martie 2014, 10:33

io zic sa o lasati mai moale cu sentimentalismul ieftin, care din pacate prinde prea mult pe plaiurile mioritice.

cine a gresit plateste. si aici nu e vorba de gainarii marunte, facute de oameni ce nu au ce minca pe acasa.

intr o societate normala, incalcarea legii isi are pretul.

si asa i si la fizica, legea actiunii si a reactiunii.

dixit.

sevilla (1 comentarii)  •  6 martie 2014, 10:34

Nu sunt de acord cu ceea ce ati scris. Cred ca pana la urma fiecare trebuie sa-si ia rasplata pentru faptele sale.
Sa nu uitam ca toti si-au facut imagine si notorietate pe spatele fotbalului, a echipelor pe care le „finantau”, furand bani grei din transferuri si bucurandu-se de puterea lor. Sa nu uitam tupeul si aroganta acestora, sa nu uitam ca pozau in mari oameni de afaceri cand erau defapt niste intermediari banali si sa nu uitam luxul si opulenta afisata. De unde? din bani furati.
M-ati dezamagit cu ce ati scris! Adica au furat, ok! dar sa nu primeasca pedepse mari ca oricum sunt altii mai rai ca ei?!! sunteti in clasicul stil mioritic… dezamagitor!!

ruxandra (1 comentarii)  •  6 martie 2014, 10:34

Jenant articol…

delmar (3 comentarii)  •  6 martie 2014, 10:34

intr un stat european justitia nu trebuie comentata! pana cum ne plangeam ca nu si face datoria acum ca e prea dura! ca a facut ca a dat cu piciorul in minge a luat bani pentru asta dar sa furi statul roman e grav!

unul de la tara (1 comentarii)  •  6 martie 2014, 10:35

Cum ati spus ? „doamna” stramb ?!? Ce nume „potrivit” pentru un judecator si cu sentinta data lui Gica Popescu !!! Dupa „logica” madamei, inseamna ca hoata de udrea ar trebui sa ajunga presedintele Romaniei iar tartorul coruptiei, cel din dealul Cotrocenilor, ar trebui numit prim ministru !!! Asta „justitie” frate !!!

somebody (5 comentarii)  •  6 martie 2014, 10:36

Maestre, inca o data aveti dreptate! Si eu am fost printe cei care m-am bucurat ca justitia functioneaza in sfarsit, fara sa ma gandesc la imaginea de ansamblu pe care ati surprins-o foarte bine.
Intradevar, pedepsele sunt exagerate, si oricat nu mi-ar placea fratii Becali sau MM, cred ca recuperarea imediata a prejudiciului si niste pedepse mai mici si-ar fi atins scopul la fel de bine.

englezu (33 comentarii)  •  6 martie 2014, 10:36

„Maestre” Ioanitoaia, la ceea ce afirmi in articol, raspunsul meu trebuia sa fie unul f. dur, dar regulile nu-mi permit. Nu pedepsele lor sunt mari, ci cele ale celorlalti sunt mici. Apoi stim cu totii ca ele se vor injumatati, cel putin ! Apoi confunzi marfa cu ambalajul ! Si eu cred ca Gica Popescu nu merita aceasta condamnare, dar … „Dura lex, sed lex” ! Vina lui este ca a fost atras de cei doi bisnitari si acum suporta consecintele. In rest… sa speram ca dupa schimbarea mafiotilor din FRF, cei care au venit la conducere vor face fotbalul mai curat, mai performant ! Eu sunt un naiv si mai sper.

hahalera (23 comentarii)  •  6 martie 2014, 10:37

Istoria este plina de cazuri în care unii au platit mai mult decât era cazul pentru a se da exemple, nu sunt ei primii, nici ultimii. Ponta manânca rahat, ca de-obicei. În calitate de premier, n-are dreptul sa comenteze deciziile justitiei. S-a scapat iar, ca si în alte cazuri, în speranta de-a mai puncta putin la impresia artistica… exista o vorba ca „în fata legii toti suntem egali”, indiferent ca ne cheama Gica Popescu, sau mai stiu eu cum. Când s-a angajat la fratii Becali, nu stia cu cine se amesteca?

citi.zen (1 comentarii)  •  6 martie 2014, 10:38

De acord – ma bucur sa citesc si o opinie mai echilibrata in Gazeta. Am gasit deplasate pedepsele, dar si bravada dl-ui Tolontan care lasa senzatia ca am obtinut o mare victorie care va avea efecte benefice in sportul Roman. Aceste cazuri au fost simple exemple de evaziune fiscala, facuta intr-un moment in care cam toata lumea din fotbal facea asta. In afara de transferuri, cati jucatori au avut contract de munca, in loc de contract pe societate, de exemplu? Aceeasi intrebare pentru oamenii care lucreaza in presa sau in alte sectoare. Da, trebuie toata lumea trebuie sa-si plateasca taxele si impozitele. Insa asta nu inseamna ca am „ajutat” fotbalul din Romania cu ceva aici, ca maine vom avea un campionat mai puternic daca patronii platesc mai multi bani la stat. Ba din contra, indraznesc sa spun, in masura in care echipele si patronii pastreaza mai putin din sumele de transfer.

jimihendrix (1 comentarii)  •  6 martie 2014, 10:38

Buna ziua, domnule Ioanitoaia. Sint convins ca odata cu trecerea anilor ati devenit atit mai ponderat in ceea ce scrieti, cit si mai intelept decit multi dintre noi. Articolul este insa dupa parerea mea o pledoarie exagerata in favoarea unor infractori care oricum nu vor executa aceasta pedeapsa integral, si oricum nu in conditiile de detentie comune restului infractorilor. Sint oameni care de-a lungul anilor in care s-a desfasurat procesul nu au aratat nici cel mai mic semn ca ar fi afectati sau macar ingrijorati de faptul ca ar putea fi condamnati, din contra. Intr-o Romanie in care daca furi o gaina iei 3 ani de puscarie, vreti sa le plangem de mila verilor Becali si celorlalti pentru ca o sa faca un an-doi de inchisoare? Intr-o Romanie in care lumea traieste la limita subzistentei si in general de pe o zi pe alta, iar baietii pe care ii aparati oarecum fura milioane de euro ca sa arunce banii la lautari, apoi apar pe toate posturile TV sa isi afiseze opulenta, sa scuipe moderatorii sau sa bata lumea pe stadion, cereti clementa? Este parerea dumneavoastra si o respect, insa nu o impartasesc deloc, nici macar in cazul lui Gica Popescu. Si inca ceva…pedepsele luate sunt in conformitate cu cele dovedite, dar si pe Al Capone l-au infundat pt evaziune fiscala, desi era recunoscut pentru alte rele, dar nedovedit. Cam fortata analogia, dar perfect justificata si aplicabila perfect mafiotilor condamnati.

petri petri (19 comentarii)  •  6 martie 2014, 10:38

Nu exagerate ultra exagerate!!! Justitia, marti a pus o bariera in dezvoltarea fotbalului romanesc! Toti suporterii ar trebui sa fie in strada. Chiar daca urasc anumite personaje din acest dosar, si asta pe buna dreptate, nu trebuie sa uite nimeni ca, de marti incoace, investitiile o vor lua pe o panta descandenta teribila. Statul in general face ce zic cetatenii lui, care au ca arma legala mitingul si protestul. Nu cred ca se pune problema de miting si protest, cat timp in inchisoare se afla fratii Becali, Borcea Copos, vazuti de mare parte din pupulatie hoti, escroci si apelativele pot continua. Dar sa nu uitam cat traim ca acesti hoti escroci, si-au pierdut miliarde in fotbal. Pentru ce pentru 3,4,5,6 ani de inchisoare cam asta e pretul… Atunci de ce sa mai investesti??? Nimeni nu te apara ba din contra te blameaza. Nu sunt dinamovist dar imi placea sa vad o dinamo puternica cum a fost acum 4,5 ani cum era pe vremea blamatului Borcea Netoiu si altii. DRAGI SUPORTERI DE PRETUTINDENI GANDITIVA INCA ODATA CE E DE FACUT! VRETI FOTBAL? VRETI PERFORMANTA EUROPEANA? (macara la nivel de grupe ca acum 4 ani). VRETI JUCATORI VALOROSI? ATUNCI STITI CE E DE FACU CHEIA E LA VOI!

zaqqq (1 comentarii)  •  6 martie 2014, 10:39

Nu, nu sunt deloc exagerate aceste pedepse, din contra, se putea si mai bine. Furtul dintr-un magazin iti poate aduce usor 3 ani de puscarie. De ce furtul a 12 milioane de euro ar trebui sa iti aduca mai putin????
Mai mult comparand pedepsele primite de acestia cu alte pedepse in alte spete, gresiti gandind ca oamenii de fotbal ar fi trebuit sa scape cu mai putin. Nu asta este o gandire sanatoasa…normal ar trebui sa infierati faptul ca in celelalte cazuri s-au dat ani putini de puscarie, nu ca in cazul acestui dosar ar fi trebuit sa fie mai putini ani.

bogdan (1 comentarii)  •  6 martie 2014, 10:39

oamenii astia au furat milioane de euro si au primit maxim 6 ani si cateva luni. acum vreo 2 ani contestam o amenda rutiera intr un tribunal din tara unde un tanar era condamnat la inchisoare 5 ani pt ca furase 4 kg de struguri de nu stiu unde si se ruga de judecator sa l mute intr o inchisoare mai aproape de orasul lui pt ca familia e prea saraca sa l viziteze la sute de km departare. daca e sa facem o comparatie, plecand de la punctul de referinta 5 ani pt 4 kg struguri – max 40 de ron adica sub 10 eur, sa vedem cat ar fi trebuit sa primeasca cei 8 sarmani oameni atat de credinciosi si marinimosi… Putina decenta Dl Ioanitoaia.

gugu (72 comentarii)  •  6 martie 2014, 10:39

Absolut de acord. A vrut sa se dea un exemplu.

adrian (98 comentarii)  •  6 martie 2014, 10:39

Mi se pare cel putin prostesc sa compari suma totala a pedepselor cu alte cazuri. Pai daca o persoana primeste 10 ani pentru un anumit tip de infractiune, atunci 10 persoane ar fi trebuit sa primeasca fiecare cate un an?? NU! Si pana mai ieri nu as fi crezut ca sunt persoane de alta parere. Iar despre alte cazuri eu stiu ca Ioana Maria Vlas a primit ba 20, ba 10 ani pedeapsa, deci mult mai mult.

Cristi (7 comentarii)  •  6 martie 2014, 10:40

Se insista prea mult cu faptul ca au gresit. Au gresit, dar nu au facut nimic in necunostinta de cauza. Au furat de la stat in mod repetat. Nu au calcat pe cineva pe picior din greseala, ca mai apoi sa-si ceara scuze.
Romania are niste legi, care ar trebui respectate. De toata lumea in egala masura.
Sarmanii… nu aveau ce sa le dea la copii de mancare. Unul care fura din astfel de motive sa primeasca sentinte aspre, dar cei care fura din placere, mai ales daca au un CV, sa conduca linistiti federatii.
Ca doar lui Pistorius nu i-au mai dus repede o nevasta sa o omoare pt ca a castigat nu stiu cate medalii olimpice.

victor (1 comentarii)  •  6 martie 2014, 10:40

Tara a vrut SANGE, asta a primit! Personal ma bucur pentru pedepse, ba chiar trebuiau sa primească mai mult asa ca un exemplu de ținut minte

emil3ng (1 comentarii)  •  6 martie 2014, 10:41

Sunt unul din cei ‘tineri’ de care amintea-ti mai sus ..si mi se pare ‘fortat’..’tras de par’..articolul d-voastra si nu sentinta!! Daca s-a respectat legea cand s-a dat sentinta conteaza acum ca de fapt altii au primit pedepse mai usoare in alte cazuri si situatii?..Intr-o tara in care am fost invatati in ultimii 24 de ani sa nu se respecte legea..incepem acum sa ne speriem cand cineva o face? Dc. sentinta nu e conforma cu legea si codul penal din Romania – ok..sa se ia masuri impotriva judecatorilor atunci pt. ca au incalcat-o..dc DA..atunci trebuie felicitati ca au avut curajul sa o aplice ..fara sa se sperie de numele celor implicati. Pedepse exagerate pt. fraude de sute de mii..milioane de euro?..Dar de cei inchisi 2 ani pt furtul unui porc..sau 2-3 gaini?..

Adi (1 comentarii)  •  6 martie 2014, 10:42

Ati remarcat ca doar statul a reclamat un prejudiciu……..oare de ce ? unde sunt cluburile care au fost prejudicate? nu au nevoie de bani? Narcis Raducan doarme la Otelul….

Loulou (274 comentarii)  •  6 martie 2014, 10:43

Incep sa cred ca a fost ordin sa intre Popescu la parnaie ca sa castige Burleanu alegerile. Cine a dat ordinul? Ghici ciuperca ce-i, al cui consilier a fost Burleanu?

ewwe (2 comentarii)  •  6 martie 2014, 10:43

Justitia in Romania e functie de interese……Ma intreb cand vor face puscarie DINU PATRICIU……ADRIEAN VIDEANU…..TRAIAN BASESCU…….REMUS TRUICA…..si multi alti jefuitori de stat si popor!!!!!!

submarinu (1 comentarii)  •  6 martie 2014, 10:44

Domnule Ioanitoaia imi pare rau sa vad astfel de titlu. Ganditi-va ca astia au luat aceste pedepse doar pentru ce s-a descoperit. Manariile lor, daca ar fi fost descoperite toate, ar fi insumat probabil cativa zeci de ani pentru fiecare. Cu alte cuvinte, daca aduci cinste tarii legea nu se mai aplica la fel pentru tine si populime? Este periculos sa afirmi asa ceva. Nu ma intereseaza ce fac aia in Olanda.De ce nu luati cazuri de sportivi in SUA?

Bogdan G (1 comentarii)  •  6 martie 2014, 10:44

Ceva mai penibil rar mi-a fost dat sa citesc. Adica ne plangem ca nu se face nimic in justitie, iar apoi tipam ca de fapt baietii nu au facut mare lucru si meritau clementa. Giovani Becali un infractor de prima clasa. Netoiu, Copos si Borcea trei securisti care au prosperat atat inainte dar mai ales dupa revolutie. Jean Padureanu, tatal „cooperativei”, regele blaturilor. Gica Popescu, fost mare jucator, dar un idiot care a dus-o bine toata cariera din legatura cu fratii Becali si acum a fost prins cu mata-n sac.

Despre ce vorbim aici?!

lebateauivre (20 comentarii)  •  6 martie 2014, 10:45

ce se intampla cu matale, nea’ ovi, vad ca sustii niste prostii de mai mare dragul ! rand cu rand e tendentios asa ca nu mai analizez nimic, ar fi ca si cum as rescrie articolul ! sentintele astea sunt in afara codului penal cumva ? si daca loteria 1 si 2 vine cu mai mult ? tot asa milos ?

ZIZU (81 comentarii)  •  6 martie 2014, 10:45

poate exagerate dar meritate! acesti oameni au fentat statul roman de sume importante de bani,sume care odata avute la bugetul de stat ar fi generat pensii salarii mai mari….nu ma incalzeste cu nimic afirmatia ca becali a facut unor oameni mult bine! e treaba lui,insa eu nu vreau sa fiu asistat la becali,vreau doar ca din sumele care ar trebuii sa lea dea el statului,statul sa mi dea locuri de munca,pensii mai mari alocatii etc

englezu (33 comentarii)  •  6 martie 2014, 10:46

Am uitat ceva: Toti condamnatii sunt bogati si f. bogati ! De unde atata banet ? Din afaceri ? Haida de… Cazul Copos este reprezentativ: in timp ce Rapidul este falimentar, Copos s-a imbogatit ! Vrei sa-ti explic cum este posibil? Sper ca sti mai bine ca mine, caci esti implicat direct in fenomenul fotbal, eu fiind doar un microbist naiv ! P.S. Am jucat si eu fotbal, ca amator; culmea am fost pentru o perioada f.scurta chiar la Rapid-tineret (1969). O, tempora ! O, mores !

Lungu (25 comentarii)  •  6 martie 2014, 10:46

Aveti dreptate numai in chestiunea cu procurorii. In rest e un fel de aparare lipsita de argumente convingatoare.

cornel (13 comentarii)  •  6 martie 2014, 10:46

Am ajuns la…procesul etapei ori recursul etapei…
oricum nimic numai ii salveaza…
Nea Ovidiu presedinte…

Tango (55 comentarii)  •  6 martie 2014, 10:47

De acord cu dvs!!! Chiar de curand a fost celebrul caz de evaziune fiscala a lui Messi si ce s-a intamplat? Nimic! a platit restantele si atat! dar noi suntem mai catolici decat Papa. Vrem sa dam exemplu lovind pe unii care au gresit dar nu au spate politic in timp ce marii infractori ai tarii care au prejudiciat inmiit tara si implicit pe noi toti sunt bine mersi in libertate aparati de legi pe care ei si le fac si le aproba. vrem sa vedem intransigenta Justitiei si in cazul lui felix turnatorul! dar sunt sigur ca in curand acesta ne va ranji pe sticla liber si ‘curat’ ca o lebada.

bound (1 comentarii)  •  6 martie 2014, 10:47

haideti sa nu exageram, toti ne doream, visam, iubeam condamnarea hotilor astora. Pana si copiii de 10 ani stiau de mafiotul Becali, pentru ca TV-ul e si la indemana lor. Un roman e condamnat pentru asasinarea unei japoneze, desi e adolescent, pe viata. In Romania, acelasi criminal scapa cu 8 ani. Sa nu ne plangem de cei care au pagubit statul roman, in primul rand si sa nu credem ca derbedeii astia vor fi plansi de oamenii seriosi.

JohnnyUSA (1 comentarii)  •  6 martie 2014, 10:48

Sunt interzis, siderat, blocat!

Domnule Ioanitoaia, despre ce vorbim? Despre niste hoti ce si-au construit averi colosale de-a lungul anilor prin tot felul de ilegalitati.

Sunt ferm convins de faptul ca prejudiciile declarate si produse de „distinsii” sunt mult mai mici fata de cifre le reale. Sa fim seriosi!

Cu toate acestea, cum sa le plangem de mila unor infractori ce mai ieri ne scuipau in fata si isi atribuiau zeflemitor tot felul de apelative gen: mafioti, smecheri, doni? Ma uimeste aceasta atitudine a presei fata de aceste persoane ce s-au crezut mai presus de noi toti!

Nu domnule Ioanitoaia, nu pot uita toate behaielile, tot dispretul si infatuarea cu care eram tratati noi „pamantenii”. Nu pot ierta!

Totusi, nu inteleg cum voi, presa puteti sa le plangeti de mila? Chiar nu exista pic de verticalitate? Au oare, toti scuipatii ce i-a primit presa de-a lungul timpului au fost uitati, stersi cu un servetel parfumat?

Cu multi ani in urma, va sorbeam fiecare cuvant, erati un etalon dpdv al jurnalismului sportiv. Sa inteleg ca trecerea anilor apleaca chiar si cei mai falnici copaci? Din pacate… se pare ca da.

O zi buna!

buranu (1 comentarii)  •  6 martie 2014, 10:48

in sfirsti o parere pertinenta despre ceea ce s-a intimplat in acest caz celebru.problema este ca,daca intr-adevar judecatoarele au gresit, ar trebui ca la apel ( indiferent in ce forma se va putea aplica ), cineva sa repare aceasta greseala.Sa recupereze statul prejudiciul, eventual sa li se adauge o amenda ( ca in germania ) si sa fie lasati liberi.Nu sunt un pericol pentru societate iar la urmatoarea abatere de acest gen, sa faca si anii din prima condamnare.

dan (22 comentarii)  •  6 martie 2014, 10:48

Imi e rusine de varsta dumneavoastra. Pacat! Aproape ca imi e sila sa va mai scriu, dar exista alta metoda simpla – de azi nu va mai citesc „maestre”. Rusine sa va fie!

ccx (6 comentarii)  •  6 martie 2014, 10:49

inainte mai avea o umbra de bruma caci primele emisiuni sportive le urmeam cu tine pe ecran si na .. nostalgia

dar odaca cu articolul asta .. s-a dus orice urma de simpatie .

Oamenii astia au devalizat Romania , tara noastra , cu vreo 50-60 de MILIOANE DE EURO ( 11 milioane de Dolari – convertiti la cursul de azi cand un apartament in Vitan e 50.000 de euro – si atunci cand au furat banii era 9.000 de Dolari )

Deci au furat tara cu 50-60 de milioane de euro – cei 3-6 ani de inchisoare sunt prea putini – si averi trebuiau toate confiscate si prejudiciul adus la zi .

Si tu ce scrii – ca in alte cazul nefiind asa publice se iau pedepse mai mici ?

Daca aveai o samanta de dreptate in tine , si tineai la aceasta tara scriai asa :

Borcea si Fratii Becali – CLANUL , nu trebuie sa restituie doar 6-7 milioane de dolari clubului Dinamo , ci 30-35 de milioane de euro actualizati la zi .
5-6 ani fiecare ? la milioane de euro ? NU – minim 10-15 ani si sechestru pe averi .

Iar la final adaugai ca DESI II CUNOSTI TU PRETUIESTI MAI MULT LEGEA si ca justitia a fost prea blanda cu ei.

Si ca au mai fost dosare in care s-a dat mai putini ani – si acolo trebuiau sa se dea mult mai multi – si rogi sa se ancheteze de ce pedepsele au fost asa mici .

‘Internautii’ numiti de tine cu zeflemie sunt oameni , dar in curand o sa ajungeti online doar si o sa vezi mai bine cum e cu ei ,sunt oamneii normali care pot fi mai specializati si mai iubitori de tara de zece ori decat tine .

Hai Romania

Bogdan (7 comentarii)  •  6 martie 2014, 10:49

„întrebarea e în ce măsură frații Becali, Borcea și ceilalți pot fi etichetați drept cei mai mari infractori din istoria modernă a României?! Nu cumva e prea mult?!”

nu e prea mult domnule…in celelalte dosare mentionate de dumneavoastra e prea putin!!!!
faptul ca ii cunoasteti pe inculpati va determina sa ganditi subiectiv…chiar si involuntar. altii fura o gaina ca mor de foame si infunda puscaria ani grei.
Stiu ca e o utopie insa legea nu ar trebui sa fie aceiasi pentru toti? Dumneavoastra sustineti altceva si sunt de-a dreptul uluit. Domnul Popescu daca are asa o notorietate mondiala ar trebui sa fie un exemplu si sa nu se fi murdarit pe maini cu „maruntisuri”, iar faptul ca „si-a recunoscut vina” e o gluma proasta….daca avea putina demnitate se auto-denunta ca Uli Hoeness, nu astepta sa ii bata politia la usa.

Sorin (11 comentarii)  •  6 martie 2014, 10:50

Domnule Ioanitoaia, cred ca sunteti de acord ca in spitalele romanesti cateva sute de euro pot face diferenta dintre viata si moarte? Din acele milioane de euro, cateva sute de euro ar fi putut ajunge si in bugetele unor spitale din Husi, Resita sau Reghin. Cu destule te poți juca pe lumea asta, nu însă și cu viata oamenilor!
Cat despre Gica Popescu, daca pentru Gigi Becali sunt o gramada de initiative „Free Gigi”, cred ca pentru fostul mare sportiv Gica Popescu se poate face cu adevarat asa ceva. Pentru fostul mare sportiv Gica Popescu, nu pentru persoana Gica Popescu.

Mai e ceva, o persoana poate detine o functie de conducere si de decizie pana la varste inaintate – 60-70-80 de ani. In cazul in care face nereguli, este anchetat, judecat, pedepsit. Daca are peste 60 de ani pedeapsa, am inteles, ca se injumatateste. Asta inseamna ca se da drumul la furt pentru cei care au 55-60 de ani?

Exact EL (2 comentarii)  •  6 martie 2014, 10:50

Domnule Ioanitoaia, va pot respecta opinia, insa ce trebuie retinut in cazul infractiunilor si in cazul legii penale in general, este faptul ca legea este una pentru toti, iar recunoasterea greselii nu inseamna reducere de pedeapsa sau Doamne-fereste achitare.

Ai gresit-platesti, asta trebuie sa intre bine in cap romanilor, care au o apetenta fantastica spre victimizarea infractorilor, daca respectivii sunt persoane publice. Ca nu platesc toti, ca pedepsele sunt uneori disproportionate, asta este o alta discutie, insa atata timp cat judecatorii au acoperire legala, nu vad de ce trebuie discutat actul de justitie.

Un cititor (18 comentarii)  •  6 martie 2014, 10:52

De acord in parte ca pedepsele sunt dure, pe de alta parte nu vreau sa comentez prea multe dar aduc aminte de atitudinea fratilor Becali la proces, superioaritate, senzatia ca sunt mai sus de lege.
Apoi spuneti ca insumat cei din dosarul transferurilor au cele mai mare pedepse. Dar ati vazut deexemplu cati condamnati (ca si numar) au fost si in celelalte dosare?In cazul Voicu au fost 2 condamndati care au luat 11 ani impreuna… daca am pastra proportia si ar fi fost 8 condamnati am putea spune ca ar fi luat in total 44 de ani.
Referitor la Gica Popescu, domnule Ionitoaia justiatia trebuie sa fie dreapta, in justitie nu e loc de sentimente de a analiza in ansamblu viata cuiva si contributia respectivei persoane la binele societatii. De asta exista institutia gratierii care tine cont de viata de ansamblu a persoanei respective nu doar de o anumita fapta. Justitia pe de alta parte judeca o singura fapta. Sa luam un exemplu daca eu conduc regulametar 20 de ani de zile si intr-o zi trec pe rosu la semafor si ma prinde politia e corect sau gresit sa imi ia permisul? Credeti ca politia va tine cont ca 20 de ani nu am comis nici o greseala, ca nu am nici o abatere??? Nu imi va lua permisul si ar fi o decizie corecta, legala. Cam asa si in cazul celor 8 persoane… Eu nu spun ca au facut numai rau, eu nu spun ca nu imi pare rau de Gica Popescu dar pe de alta parte a gresit e vinovat trebuie pedepsit. El va ramane in memoria noastra a romanilor ca marele fotbalist, loial tarii si care a facut cinste prin ceea ce a facut. Pe de alta parte ca a fost capitan la Barcelona a luat bani pentru asta si nu a facut-o pentru poporul roman a facut-o pentru el….
Nu ma bucur de decizia judecatorilor, doar ca o consider justa, corecta…ei au judecat doar faptele respective si nu viata persoanelor condamnate… Acum poate interveni presedintele care sa il gratieze pe unul sau pe altul…

Comentează