Ovidiu Ioaniţoaia

A vorbit şi a scris pentru milioane de microbişti, a crescut generaţii de ziarişti şi continuă să facă din jurnalism privilegiul de a fi sincer cu oamenii

Biografie completă Toate articolele
Cele mai noi articole de Ovidiu Ioaniţoaia
Dopaj la FCSB?!

Când scriam aici, colecția e martoră, că meciul FCSB-CFR va fi de 1 ori X, mă gândeam la forma deosebită a gazdelor, dar și la numeroasele absențe din formația clujeană, obligată să joace pe Arena Națională fără niciun atacant de […]

...

A greșit Rădoi?

Din fericire, acum, în ajunul „triplei” Macedonia de Nord – Germania – Armenia de la sfârșitul lui martie, lucrurile stau altfel. Dacă, luați-o ca glumă, deși nu-i cea mai bună, Chiricheș nu se reaccidentează, atunci e foarte posibil ca toți […]

...

Știre falsă

Când căruța părea să se fi împotmolit mai rău, consilierul președintelui Burleanu a venit la Telekom Sport cu o afirmație care a surprins în aceeași măsură în care a și bucurat. Conform lui Andrei Vochin, în ianuarie-februarie 2022, la etapa […]

...

Spre un caz Oct. Popescu?

Cu atât mai important cu cât puştiul de la FCSB, născut pe 27 decembrie 2002, va fi mezinul „tricolorilor” convocaţi la Euro 2021. Tavi ar mai avea două cicluri la tineret, încadrându-se în regula U21 din Liga 1 până în […]

...

A văzut pe dos!

Hotărât s-o împiedice cu orice preț pe CSA Steaua să promoveze, cunoașteți contextul, Gigi Becali nu s-a lăsat până nu și-a făcut numărul. A trimis la „satelitul” din eșalonul 3 nu mai puțin de 8 jucători din lotul folosit de […]

...

Pițurcă e vinovatul de serviciu

Trista realitate e că turcii au fost mai buni decît ungurii, dar și decît noi. Mai lucizi și mai norocoși, siguri mai proaspeți. Nu știu însă dacă ar trebui să ne surprindă constatările de mai sus și, implicit, succesul “ienicerilor”. […]

joi, 12 septembrie 2013, 8:34

Trista realitate e că turcii au fost mai buni decît ungurii, dar și decît noi. Mai lucizi și mai norocoși, siguri mai proaspeți. Nu știu însă dacă ar trebui să ne surprindă constatările de mai sus și, implicit, succesul “ienicerilor”. Comparînd fotbalul de pe Bosfor cu cel de pe Dîmbovița, cît se investește în fiecare, mai degrabă trebuia să ne mire victoria reușită de “tricolori” la Istanbul în 2012. Atît că noi nu învățăm nici din eșecuri, nici din victorii.

Ca mereu la necaz, primul tras la răspundere, vinovatul de serviciu, e chiar antrenorul. Jucătorilor li se mai acordă circumstanțe atenuante, antrenorului nu, lui i se cere demisia! Pițurcă e acuzat că le-a pretins băieților săi să se apere, nu să atace, că a tras la o remiză albă și a gîndit strategia în consecință, adică eronat, rău.  Cu zgîrcenie, minimalist. Asta nu-i însă o judecată, e o prejudecată în condițiile în care selecțione­rul a început meciul cu Torje, Stancu, Tănase și Marica, 4 jucători cu profil ofensiv!

Într-adevăr, pînă la pauză, ai noștri au stat mai mult la cutie, atitudine ce i-a invitat pe otomani să paseze în voie și să domine. Dar s-a întîmplat așa nu pentru că Pițurcă ar fi ordonat arderea holdelor și otrăvirea fîntînilor, ci pentru că, făcînd un presing agresiv și insistent, turcii i-au silit pe Pintilii et Comp. să rămînă în jumătatea proprie. ­I-au împins acolo.
N-aș vrea să se înțeleagă că Pițurcă n-a și gre­șit. N-a nimerit-o cînd i-a încredințat banderola lui Vlad Chiricheș ca să ce?! Ca să-și închipuie acesta că-i cel mai tare din parcare și că-i e permis să dribleze sinucigaș în fața porții lui Tătărușanu!  Fițele lui Chiricheș și “călcîiele” lui Maxim au constituit o dovadă concludentă că echipei naționale îi lipsește maturitatea. Mintea și profunzimea înaintea talentului. E încă prea crudă pentru a cîștiga o bătălie decisivă.

Pițurcă avea dreptate cînd afirma că, depășiți net la capitolul viteză de reacție, elevii lui au demonstrat că nu pot susține ritmul dorit atunci cînd joacă vineri și marți. Că-și pierd suflul, că se sufocă. Recunoașterea cu pricina nu-l discul­pă însă pe selecționer. Fiind alături de jucători, el era dator să sesizeze, nu altcineva, că unii dintre aceștia nu mai sînt capabili să alerge și să-i fi schimbat cu alții mai puțin obosiți. Bunăoară, de ce nu l-a introdus mai repede pe Bucur ori de ce nu l-a folosit și pe Alexe?, ca să nu mai redeschid nesfîrșita discuție referitoare la alcătuirea lotului. N-o reiau deoarece nu-mi plac vitejii ce se-arată în urma războiului, se îmbulzesc în față și fac pe deștepții.

Cei ce mă consideră avocatul lui Pițurcă se înșală. N-am vorbit cu el de 2 ani și nici nu simt nevoia s-o fac, ceea ce nu înseamnă însă că mă aliez cu fanii care-l pun la zid pe selecționer ­și-l vor urgent destituit.  Dreptul lor și treaba lor, cred că a mea e să observ, nu fără stupefacție, cum un tehnician lăudat vineri, ridicat în slăvi, a ajuns să fie luat de guler 4 zile mai tîrziu și privit ca inamicul public numărul 1!  Cu scuzele de rigoare, nu-s dintre aceia, mai tineri, care consideră că erorile de azi șterg meritele de ieri.

Comentarii (95)Adaugă comentariu

me (9 comentarii)  •  12 septembrie 2013, 8:58

am si eu o intrebare: sau mai multe. cine stabileste tintarul jocurilor inainte de inceperea preliminarilor? nu piturca? si apoi vine si zice ca nu rezistam unui asemenea ritm?

cel de odinioara (3 comentarii)  •  12 septembrie 2013, 8:59

Am privit meciul la televizor . Pe ecranul meu , de multe ori, in fata apararii, vedeam doar turci.Hoban si Pintili nu erau acolo,in fata apararii.Va rog sa observati ca, atunci cind Chiriches a iesit in dribling din aparare, el nu avea unde sa paseze in mijloc pentru ca Hoban si Pintili lipseau de acolo(asta nu-l scuza, putea sa degajeje in fata peste mijloc).Este foarte clar ca absenta lui Bourceanu sau a unui jucator inteligent in mijloc a fost catastrofala pentru noi.

Cristian (7 comentarii)  •  12 septembrie 2013, 9:03

aVEA SI VARIANTA UNUI EGAL! Jucatorii selectati de el sunt in mare parte expirati, gloabe, joaca la echipe obscure sau nu au echipe. Putea face o nationala numai din echipele de la noi si tot jucau mai bine cu turcii. Puteau astfel sa faca macar un egal. Piturca a avut mereu „mortzi” in echipa, niciodata nu a jucat cu 100 oameni in forma, mereu a avut „maini moarte” gen Bogdan Stancu (ce a cauta asta in lot??!!??), Maxim care da pase cu calcaiul, Marica (de ce nu a fost Rusescu oare?), Adi Popa, Rat (de ce nu Latovlevici?). Nu-l mai aparati Piturca nu mai are ce cauta la Nationala.

nea ovidiu (1 comentarii)  •  12 septembrie 2013, 9:04

in orice caz, eu ii reprosez clar folosirea lui torje, care fizic in ambele meciuri cu slovacia si ungaria nu a corespuns, ce l-a recomandat sa fie titular cu turcia ? cand turcii au fundas stanga gen latovlevici, care domina fizic pe oricine, de ce insisti cu torje, fara jocuri de trei luni ? ala a dat centrarea de gol. MI S-A ACRIT DE ANTRENORI INSTINCTUALI, CARE SELECTIONEAZA PE FLER, IGNORAND CRITERII GEN FORMA SPORTIVA, FIZICA, NIVELUL LA CARE JOACA ETC. in plus ce naiba staff ai, daca nu poti sa recuperezi fizic jucatorii dupa 4 zile ? ai o problema nea piti…

Balamuc (68 comentarii)  •  12 septembrie 2013, 9:06

Domnule Ioanitoaia – Noi astia prostii adica tot poporul, vrem sa se faca o Nationala a celor care nu au fost convocati si cativa care au fost chemati la NATIONALA numai asa de shmecherie. Si sa se faca un amical contra clovnilor alesi de influentele bine cunoscute (care trag sforile in fotbalul Romanesc), ca imi este si scarba sa le pronunt numele. Sa vadeti la ce scor o sa ia bataie clovnii satului Piturca si ar restului de shmecheri de trib.
Ce ziceti au curaj FRF si restul shmecherilor sa faca un astfel de AMICAL?

flo (44 comentarii)  •  12 septembrie 2013, 9:07

Stancu, profil ofensiv? In teorie, dar practica ne omoara. Problema lui Piti e ca a inceput iar cu inutilul asta ca playmaker, pe post de nr 10, dupa ce ne-a disperat in atatea meciuri. Pe langa impresia artistica dezastruoasa, nici cifrele nu-l ajuta.

ROMICA_BUNICA (2 comentarii)  •  12 septembrie 2013, 9:08

Nu se poate vorbi de viteji dupa razboi – de Bogdan Stancu mai toata lumea a spus de la inceputul preliminariilor ca n-are ce cauta in echipa, si a fost titular meci de meci, si s-a impiedicat in minge meci de meci. Cu Turcia arbitrul a dat corner la o minge pe care a sutat-o aiurea din pozitie buna – nici lui nu i-a venit sa creada ca a sutat atat de prost.
Nu conteaza cati jucatori ofensivi ai in echipa, daca le dai mai mult sarcini defensive.
Pana acum era lege – cine nu e titular la echipa de club, nu joaca. Acum au jucat si cei care n-au echipa.
Selectioner trebuie sa fie o persoana care este bun psiholog, mediator, sa nu amplifice conflicte minore, ba chiar sa incerce sa rezolve orice situatie mai inflamata.
Lucrurile stau tocmai invers, al nostru nu leaga doua vorbe, e ranchiunos, are probleme cu legea, selectia o face si cu anumite interese.
Danciulescu, in perioada de glorie, nici n-a putut sa se gandeasca la nationala cu acest individ acolo.
Sa nu uitam, WC 2014 NU ERA PRINTRE OBIECTIVELE NATIONALEI.

george (32 comentarii)  •  12 septembrie 2013, 9:08

Ca-ntotdeauna…nea Ovidiule , „in doua luntrii” /sau….”la
doua capete” -cum zic „barbugii”,nu-i asa..?…
Da” matale-ai mai fost in Brazilia si-o sa mai mergi……

ovidiu_3003 (1630 comentarii)  •  12 septembrie 2013, 9:10

Piturca daca are noroc ne duce la baraj …ceilalti antrenori ne linisteau demult …

Silviu (38 comentarii)  •  12 septembrie 2013, 9:13

Domnule , Piturca nu e „vinovatul de serviciu ” ! Nu-l mai scuza atat ! El e SINGURUL vinovat ! Cum sa spui ca jucatorii romani nu sunt in stare sa joace din trei in trei zile ? Numai idyotii si incompetentii spun asta . STEAUA cum poate ? Ca sa poti , trebuie sa stii cum ! Iar „piturcii” nu stiu ! Asta e drama nationalei , restul sunt vorbe !

razvan (30 comentarii)  •  12 septembrie 2013, 9:16

SUBSCRIU,DOMNULE IOANITOAIA!

george (32 comentarii)  •  12 septembrie 2013, 9:21

Ah !….era sa uit…: propune-l pe Sandoi , nea Ovidiule -ca
tot sunteti nascuti la fix 20 de ani distanta !…..( era vba.
desigur de „Nationala” !…..la misto , cum ne iau si ei !..)

legiunea64_rapid (6 comentarii)  •  12 septembrie 2013, 9:21

Nea Ovidiu tin sa-ti reamintesc ca acest antrenor a amanat o etapa in Romania tocmai pentru a pregati cum se cuvine dubla cu Ungaria si Turcia In timp ce in toata Europa se juca FOTBAL !!! Suntem singura tara din Europa care amana etape sau meciuri pentru echipa Nationala s-au echipe angrenate in cupele europene Si tot odata singura cu sistemul pagubos de doua serii in liga secunda . Atat timp cat ne complacem in aceasta mocirla de interese meschine si conducere de tip MAFIOT in fotbal eu cred ca este mai bine sa stam acasa campanie de campanie pana o sa fim in stare sa punem fotbalul si celelalte sporturi pe niste baze sanatoase care sa aduca si rezultate . Nu , nu este de vina Piturca ci cei care il tin acolo pentru un anume interes iar dupa preeliminarii domnii Sandu si Dragomir ne vor spune senini ca Piturca ramane in continuare pentru ca nu a avut ca obiectiv calificarea la C.M. ci doar formarea unei echipe pentru calificarea la Campionatul European care sa fim sinceri in noul format numai cine nu vrea nu se califica !!! La meciul cu Turcia am stat in spatele bancii de rezerva si daca dumneavoastra vi se par indicatii de selectioner ,, Haide ba ” ,, Inapoi ” ,, Dai in fata ” si in rest nicio tactica , atunci eu sunt Papa Francisc . Si mai este o problema : Spunetii domnului Sandu ca eu sunt dispus sa antrenez Nationala fara obiectiv tot ca domnul Piturca pentru doar 200 de euro pe luna si sa vedeti ce economie face federatia in comparatie cu salariul lui Piturca . Poate sunt interesati !!!

Vasilica (2 comentarii)  •  12 septembrie 2013, 9:25

Comentariile de dupa meci demonstreaza amatorismul asa zisilor microbisti. In meciul cu Turcia a fost in mare aceeasi echipa care cu cateva zile inainte a zdrobit Ungaria, care dupa 4 zile a zdrobit Estonia, care cu cateva zile era sa bata Olanda. Terminati cu prostiile, cu parerile aruncate aiurea! Intotdeauna un jucator care nu joaca e mai buna ca cel din teren. Alexe nu joaca, Rusescu nu joaca. Cu cine ati vrut sa atace? In meciul cu Ungaria a adat gol Marica – Piturca a fost genial. Acum Marica nu a dat gol – dar putea in minutul 1. Istoriile unui meci se scriu diferit. Azi castigi, maine pierzi. Trebuie sa vorbim de o meteahna a romanilor, in general nu stim sa legam rezultatele bune, la niciun sport(vezi handbalul). E usor sa descoperi greseli la fiecare jucator ce a fost marti pe teren: Tatarusanu trebuia sa se mai intinda cu o palma, Chiriches sa mai creasca cu 10 cm, Goian sa fie mai mic, Rat mai tanar, si tot asa. Bogdan Stancu a jucat pentru ca e atacantul unei echipe ce joaca in campionatul Turciei – adversara noastra de azi. A fost total logic!!!

stresu (16 comentarii)  •  12 septembrie 2013, 9:26

Domnule Ioanitoaia,

Tin sa va reamintesc ca Piturca a fost contestat cu mult timp inainte. I s-a cerut demisia la multe meciuri de pregatire sau oficiale.

Exceptia a fost meciul cu MODESTA Ungaria, unde suprterii s-au abtinut sa nu scandeze impotriva lui Piti.

Ciudat este ca ati uitat „INTENTIONAT” realitatile trecutului si i-ati facut un monument antrenorului dupa victoria impotriva Ungariei.

Stilul lui Piti este arhicunoscut: mica ciupela…, fiind momente (putine) cand i-a iesit si (exagerat de multe) cand am fost umiliti.

Cu acest antrenor, DEPASIT la toate capitolele, cu acest antrenor orgolios si incapatanat prosteste, nationala noastra nu va progresa prea mult, nu va atinge niciodata performantele generatiilor anterioare.

Chiar daca, Olanda ne va ajuta, DIN NOU, si-si va apara corect sansele impotriva Ungariei si Turciei, un eventual baraj pt Brazilia va fi un alt motiv de CRITICA si DEMISIE la adresa modestului, profesional, Piturca.

Sa dea domnul sa ma insel…

Darko (1 comentarii)  •  12 septembrie 2013, 9:32

Draga domnule Ioanitoaia,

Am nimerit peste regulamentul postat de fifa aici
http://www.fifa.com/mm/document/tournament/competition/01/47/38/17/regulationsfwcbrazil2014_en.pdf
in care la pagina 25 apar criteriile de departajare pentru grupele preliminarii iar golaverajul si numarul total de goluri inscrise in toate meciurile grupei apar ca primele criterii dupa numarul de puncte.

In acest caz, daca selectionata Ungariei nu ar castiga in Olanda, selectionata Romaniei ar avea inca la indemana controlul locului doi cu victorii insemnate impotriva celor doua rivale restante.

Am avea de recuperat cele 6 goluri de diferenta cu Turcia chiar daca acestia au reusi cumva sa-i bata pe batavi clar ca nu o vor face la multe goluri.

Daca nu ma insel selectionata noastra ar trebui „doar” sa invinga la multe goluri in ambele meciuri si Olanda sa nu fie invinsa pe teren propiu contra Hungariei.

Atunci singura problema am avea de a nu fi nenorocosul loc doi…

Poate ma insel si in acest caz as aprecia detalii.

Postez citatul referitor

In the league format, the ranking in each group is determined as follows:
a)
greatest number of points obtained in all group matches;
b)
goal difference in all group matches;
c)
greatest number of goals scored in all group matches.
If two or more teams are equal on the basis of the above three criteria, their
rankings shall be determined as follows:
d)
greatest number of points obtained in the group matches between the
teams concerned;
26
e)
goal difference resulting from the group matches between the teams
concerned;
f)
greater number of goals scored in all group matches between the teams
concerned;
g)
the goals scored away from home count double between the teams
concerned (if the tie is only between two teams

O zi buna !!

Vlad (1 comentarii)  •  12 septembrie 2013, 9:42

Turcia era o echipa de batut, atunci cand romanii au pus putina presiune, apararea turca a tremurat dar Piturca a ales sa stea cu fundul in poarta. Cu barbugiul antrenor nu faci echipa de mondial cu toate tinerele sperante de pe intregul mapamond. Un „tehnician” limitat si fricos, asta e Piturca.

Reghecampf e antrenorul care ar putea schimba atitudinea asta negativa de la nationala si pe sheletul Stelei sa construiasca o echipa ofensiva care sa joace fotbal.

seasonstraveler (10 comentarii)  •  12 septembrie 2013, 9:45

„Regele e gol”
(trist e ca nationala nu prea da gol)
Nea Ovi, are si rabdarea noastra o limita! Chiar ati coborat iremediabil in mocirla sau asa ati fost mereu si noi nu ne-am dat seama?!
1. „…4 jucători cu profil ofensiv!!!”! Serios?? Pai trei (cel putin) nu aveau ce sa caute in lot!!! Daca ii mai adaugam pe Hoban, Rat sau Goian (convocati din mila, sila sau prostie) constatam ca am inceput cu 6 jucatori lipsa in teren!! Iar convocarile sunt EXCLUSIV responsabilitatea selectionerului (ca de aia se si cheama asa)!
2. „Pițurcă avea dreptate…”!!! Nici nu mai conteaza ce scrie dupa. Sa incepi astfel unul din cele 5 paragrafe ale textului cu pretentii de scriere intelectuala e o insulta la adresa cititorilor! Iar afirmatia „…că nu pot susține ritmul dorit atunci cînd joacă vineri și marți!!” e prostie sau lipsa de profesionalism!! Indiferent cine continua sa o produca sau subscrie la ea! In UCL si EL, in campionatale care conteaza, pana si in Romania deseori, se joaca din 4 in 4 zile! Majoritatea nationalelor au jucat la 4 zile!! Nu ne insultati nea Ovi inteligenta cu manipulari ieftine!
3. Chiar nici un cuvant despre lipsa totala a a oricarei tactici in jocul nationalei? (Nu acum ci intotdeauna cu Piturca antrenor!) Chiar nimic despre motivele din spatele unor convocari cel putin dubioase? Chiar tacere despre impotenta profesionala a unui individ sub-mediocru?
4. Piturca a fost un jucator de duzina, altfel ar fi strans mai mult de 13 meciuri la nationala (majoritatea amicale). Corect, nici Mourinho nu a fost chiar un Eusebio ca jucator! A avut insa decenta (M) sa munceasca la echipe de club! Exact decenta ii lipseste lui Piturca!
5. Lucescu, D. Petrescu, Reghekampf, D. Munteanu sau Grigoras au demonstrat muuult peste Piturca si totusi nici nu s-au apropiat de nationala! Rezultate? Un Euro obosit in aproape 20 de ani!!! (cu Piturca 8 ani antrenor!!!).
6. Daca imi recomandati 5 (cinci) meciuri in care nationala (in 8 ani cu Piturca antrenor) a zburdat pe teren si a demonstrat idee sau relatii de joc , tactica sau orice alta influenta a antrenorului voi continua sa cred ca inca mai sunteti gazetar de sport si nu un „altul” din sleahta care a ingropat fotbalul romanesc!! Daca va ganditi la amicale (Germania sau Spania) sau meciurile cu Hagi in teren considerati-le accidente care nu au avut nimic a face cu munca antrenorului!
Si ce jucatori a avut la dispozitie in cei peste 8 ani……
nea Ovi, nu va mai bateti joc de noi, nu ne mai prostiti cu clisee si manipulari penibile! Aratati cu degetul spre vinovati!
Cred ca avem nevoie de analize pertinente si anchete jurnalistice adevarate nu de articole de bloger obosit!!!
Orice absolvent de liceu produce o compunere mai buna decat articolele dumneavoastra cu pretentii de echilibru si obiectivitate!

ortega (39 comentarii)  •  12 septembrie 2013, 9:53

Meciurile cu Ungaria sunt intotdeauna ceva aparte , deci e normal sa nu-l contesti pe selectioner , cu atat mai mult cu cat capitalul de „simpatie” a barbarilor mongoli ajunsese la nivul de avarie dupa ispravile neandertalienilor in Arad , Brasov si mai ales Bucuresti … Iar daca nu iesea bine … sa te tii atunci de contestari la adresa sclavului samsarilor Becalioti … La fel de adevarat este si ca n-ai cu cine … Doar un olygofren putea sustine ca-i batem pe turci de le suna apa-n cap … A si facut-o , de altfel … Sa ne vedem de lungul nasului si sa recunoastem ca din grupa asta subtirica , singurii care au cat de cat sanse la baraj sunt turcii . Noi si animalele de dincolo de Tisa suntem inca departe …

SorinelDumitru (7 comentarii)  •  12 septembrie 2013, 9:56

Nici eu nu vad vreun motiv pt care Piturca sa fie demis acum. Sa vedem ce reuseste: prinde macar play-offul, mai discutam, il rateaza, normal ca trebuie sa raspunda. Totusi unele decizii privind componenta primului 11 au fost de-a dreptul penibile. Ai 3 jucatori tehnici, care pot cat de cat sa le faca probleme adversarilor si care cred ca ar trebui lasati in sfarsit sa vedem cum s-ar descurca impreuna si il lasi pe unul din ei(pe Maxim) pe banca, iar la pauza cand in sfarsit il bagi pe el, il scoti pe unul din ceilalti(Torje). Si toate astea ca sa joci cu un Bogdan Stancu depasit in totalitate atat in meciul cu Turcia catt si in cel cu Ungaria.

serginho (1 comentarii)  •  12 septembrie 2013, 9:57

nu stiu de ce ii tot numiti ieniceri pe turci !! Ienicerii ,formau o parte a armatei Imperiului Otoman ,alcatuita din prizoneri de razboi.. nu au fost niciodata turci sau musulmani..erau crestini fortati sa lupte sub steagul imperiului.

Aral (104 comentarii)  •  12 septembrie 2013, 9:59

Absolut de acord. Logic si convingator.

sorin (128 comentarii)  •  12 septembrie 2013, 10:02

Nota 10 pentru curaj si consecventa. Cand o lume intreaga sustine una, matale sustii exact contrariul, chiar iti trebuie sange in instalatie sa reactionezi asa.

hasan (8 comentarii)  •  12 septembrie 2013, 10:03

desi mie imi place de pitzi cu toate minunile lui,principalul vinovat este PITZI.Daca stii ca marica nu poate doua meciuri la rand scote-l la pauza cu ungurii ca ai 2-0 de stii ca bourceanu este pasibil la un galben de suspendare il scotzi la pauza la 2-0, de vezi ca popa este in cadere de forma la steaua nu-l mai aduci vezi meciurile din champions league,pe maxim nu-l tii rezerva ca nu-i loc de el pe banca.Iar spre apararea lui clar ca am avut si nesansa bari ,ocazii,cu indulgenta penalty,iar goian de marca ,tozti se pupau si se felicitau si acum.restu e can can……..

SorinelDumitru (7 comentarii)  •  12 septembrie 2013, 10:03

Diferenta de valoare dintre turci si ai nostri e destul de mare, luand numele jucatorilor, individual. Ei au un Arda Turan, om de baza de cativa ani la locul 3 din Spania, un Burak golgheter prin Liga Campionilor anul trecut si inca cativa care joaca la nivel inalt. Noi avem cateva mari sperante si atat. Un Chiriches si un Tanase care n-au jucat niciodata in Liga Campionilor, un Torje care nu-si gaseste o echipa care sa-l pastreze mai mult de-un an, un Maxim care joaca de nici un an in fotbalul mare si-un Marica, singurul mai experimentat, care a tras chiulul toata vara, ceea ce s-a vazut in repriza a doua cu ungurii in special. S-ar putea ca peste cativa ani sa legam o nationala cat de cat matura si capabila sa prinda turnee finale, dar deocamdat eu zic ca suntem departe. Oricum jocul din astea 2 meciuri arata un progres enorm fata de ceea ce aratase nationala in restul campaniei. Mie mi s-a parut sincer ca am jucat mai bine returul cu turvii decat meciul tur cand am castigat cu noroc, marele nostru ghinion este ca acum si-au gasit si astia sa-si puna antrenor.

the special big one – piti lasa-ne!… „nu”? (44 comentarii)  •  12 septembrie 2013, 10:04

Imi place de Piti cand da el indicatii cu mana dreapta in sus, batand aerul si cu stanga in sold !!… ca la Orodel, muicaaa!… „NU”? :))

alin (626 comentarii)  •  12 septembrie 2013, 10:06

Cum puneti Dv problema trebuie sa va dau dreptate. Dar Piturca e vinovat din cauza unei selectii proaste, de acolo i se trag multe belele. Ciudat ca tocmai acest aspect refuzati sa il comentati.

mg (138 comentarii)  •  12 septembrie 2013, 10:13

..”trista realitate” e ca turcii au luat bataie la Budapesta, iar la Istanbul au facut doar egal cu ungurii…
..”echipei nationale ii lipseste maturitatea” si Sanmartean…iar lui Sanmartean ii lipseste loby-ul…

redsef2005 (14 comentarii)  •  12 septembrie 2013, 10:14

Haideţi să nu ocolim marele adevăr, cel limpede ca lumina zilei, al meciului de marţi: TERIM I-A DAT O LECŢIE DE FOTBAL LUI PIŢURCĂ. Diferenţa faţă de meciul tur, când nici noi, nici ei, nu am avut antrenori şi a ieşit – norocos – acel 1 – 0 pentru noi, a constat în prezenţa lui Terim pe banca turcilor. Începând de la aşezarea în teren până la atitudinea arătată în joc, intrând aici şi elementele gen seriozitate, randament, eficacitate, Turcia ne-a surclasat la absolut toate capitolele. Ce să mai vorbim în materie de tactică!?? Lor selecţionerul le-a trasat nişte sarcini simple, dar extrem de eficiente în joc, care s-au dovedit decisive până la urmă: presing agresiv în terenul nostru, insistând pe zona centrală, unde se ştia că Goian e mai mult decât lent, Chiricheş are carenţele grave de plasament remarcate de toată lumea, Pintilii pus sub presiune nu are bagajul tehnic necesar să rezolve faza, iar Hoban e practic un debutant, fără experienţa meciurilor decisive; în faza de apărare au excelat printr-un dublaj permanent în faţa omului cu mingea de la noi, astfel încât nici măcar şuturile de la distanţă nu au avut culoar spre poartă. Ne-au acordat cornere fără să clipească, pentru că la jocul aerian cine să le dea gol: Torje, Tănase, Stancu, Adi Popa, Gigel Bucur, Maxim, Pintilii, Raţ??? Face Piţurcă ce face şi tot la selecţie de piticoţi ajunge, cum a făcut şi când era la Steaua cu alde Florentin Dumitru, Pompiliu Stoica, Petre Marin, Aliuţă şi alţi sub 1,60 de-ai lui…
Am mai auzit iar tâmpenia cu „baza de selecţie redusă” invocată ca scuză: eu sunt convins şi spun sus şi tare că dacă aveam selecţioner de clasa lui Terim acum eram – cel puţin! – la baraj!!! Bine, cel puţin jumătate dintre convocaţii lui Piţurcă NU s-ar fi regăsit pe lista lui Terim, asta e sigur, şi la fel de sigur e că cei convocaţi ar fi jucat ALTCEVA – foarte probabil chiar fotbal…
Ce nu înţeleg nici în ruptul capului e cum de mai poate cineva să îl considere „tehnician” pe acest individ!?? Indiferent că a jucat cu San Marino sau cu Franţa, cu Andorra sau cu Olanda, că era obligatorie victoria ori că ne ajungea egalul, el a prezentat aceiaşi aşezare cu aceiaşi partitură tactică: un singur vârf de atac, doi închizători, mingi aruncate în faţă la bătaie pentru Marica sau pentru viteza lui Torje, iar la mijlocul terenului pase repetate în spate sau în lateral. Nici o variaţie, nici o noutate, nici schemă de joc cu care să surprindă adversarul, nimic din ce ţine strict de meseria de antrenor… În schimb, scandaluri cât cuprinde, unele de natură penală (cazul Craiova, valiza de la Cluj), jucători care au renunţat la Naţională – oare de ce, din vina cui??? – şi o încăpăţânare prostească şi păgubitoare în alcătuirea lotului şi a echipei. Uite, ca exerciţiu pun şi eu aici o echipă a celor absenţi: Pantilimon – Săpunaru, Papp, Tamaş, R. Ştefan – Nistor, Lazăr – Rusescu, Grozav, Mutu – Keşeru (i-am făcut hatârul lui Piţurcă şi i-am aşezat 4 – 2 – 3 – 1, cum îi place lui!). Doamne iartă-mă, că apărarea e cu cinci clase peste ce foloseşte el, iar între Grozav şi Mutu pe de o parte şi Stancu şi Tănase pe de alta diferenţa e cea dintre fotbalişti şi prieteni cu fotbaliştii!

Adrian (11 comentarii)  •  12 septembrie 2013, 10:16

In principiu aveti dreptate domnule Ioanitoaia dar omiteti niste mici amanunte. Omiteti in oprimul rand rolul unui antrenor de echipa nationala. Un antrenor de echipa nationala nu trebuie sa invete jucatorii sa dea cu piciorul in minge. Rolul lui este de a-i pregati psihic, sa ii recupereze fizic sis a aleaga formula cea mai adecvata in functie de adversar dar sid e tactica de joc. Amintiti de jucatorii cu profil ofensiv dar omiteti ca doi dintre ei nu au niciun meci oficial jucat. cate meciuri au jucat Torje si Marica in ultimele 3-4 luni? Poti incepe o astfeld e partida cu jucatori care au vazut mingea doar la antrenamente si in vitrina? ma tem ca nu. Si cei doi au dat dovada in ultimul timp si de lipsa de caracter alegand banii nu performanta. Si ar fi multe de spus domnule Ioanitoaia dar si dumneavoastra sunteti oltean asa ca nu va pot spune ca totul se trage de la incapatanarea tipic olteneasca de care da dovada barbugiul si condamnatul Piturca. Si faptul ca are o condamnare in curs ar fi un motiv foarte intemeiat pentru demitere nu doar faptul ca isi bate joc si de putinele resurse reale pe care le mai are fotbalul nostru.

Alexandru (27 comentarii)  •  12 septembrie 2013, 10:17

hmm… incapatinarea, orgoliul sint evident calitati doar atunci cind au o sustinere. altfel nu denota decit prostie si lipsa de caracter. inteleg ca un jucator iesit din forma, care nu performeaza nu merita sa joace. oare nu acelasi lucru trebuie sa se intimple si cu antrenorii ? sa facem, sa dregem, tactica, reconstructie. prostii domnule. niste sarlatani folosesc echipa nationala ca pe propriul SRL. sint sute de mii de euro si evident multe alte avantaje care le intra in buzunar fara nici-o justificare. de unde demnitate si onoare la astia ? de ce-i asa greu sa dam afara (pentru ca nici vorba de demisii) niste indivizi care n-au performat, nu performeaza si nu vor performa ? ce sa mai asteptam domnule de la ei ? n-au demonstrat in atitia ani ce pot ? (adica nu pot). ce analize sa facem domnule ? ce tactici si ce scheme ?

Aius (2 comentarii)  •  12 septembrie 2013, 10:34

Am si eu o intrebare: dupa meciul cu Ungaria – ce cauta acest Marica in echipa??? – a data un gol nu? – NU pentru ca si la gol a avut noroc cu carul (se impiedica in minge cand nu mai avea decat portarul in fata) mie rusine si greata de „afacerile” de la nationala, in rest acest Marica a fost zero in meciul cu Ungaria si ai curaj sa-l titularizezi cu Turcia (nea Piti cat ti-a oferit clovnul de Marica din viitorul contract??? sau e confidential). Nu poti sa lasi pe langa jucatori care joaca la echipele de cluburi si joaca, nu se impiedica in minge ca Marica si sa titularizezi jucatori care nici macar nu au echipa (au valoare inestimabila pentru asta nu au echipa nu? – NU caci s-au convins alti pana peste cap de valoarea lor). Sunt curios ce contract va prinde, si unde, aceasta petarda de asa zis fotbalist (Marica), si mai ales cat va juca. De restul ati mai vorbit si voi dar pe acest impostor l-ati oculit pentru ce? pentru ca a dat gol si in rest s-a plimbat pe teren. Rusine ca avem asfel de jucatori, dar mai mare este rusine este ca avem „oameni” care-i sustin… (sustine nea Piti NON VALOAREA si ai sa reusesti).

athos75 (7 comentarii)  •  12 septembrie 2013, 10:39

Pitzurca este hulit de foarte mult timp. Incepand cu selectia bazata pe simpatii,prietenii,interese personale(si aici ma refer la posibile comisioane din partea impresarilor) samd,continuand cu modul in care pregateste nationala(folosind metode de pregatire tehnica/fizica/tactica invechite si un staff expirat),frica de a nu pierde, care se reflecta si in jocul nationalei(ne amintim meciul cu olanda de la Euro cand ne-a hulit o Europa intreaga,sau meciul cu franta la debutul pe national arena,plus ce s-a intamplat ieri samd),scandalurile in care a fost implicat in fotbalul intern,si multe altele.Ca un ultim exemplu,dupa ce cuplul de mijlocasi centrali a evoluat lamentabil ,pe cine a chemat pitzi ca si back up?Pe Neagu!!de ce?nu cumva doar sa-i creasca cota?care sunt motivele?Oare Nistor,care a facut niste meciuri foarte bune in Europa League nu era mai potrivit?Si chiar eu cred ca Nistor putea ajuta nationala…In fine,sper sa scapam cat mai repede de mafiotu asta!

seba (75 comentarii)  •  12 septembrie 2013, 10:46

nu l-a ridicat nimeni in slavi pe selectioner dupa victoria de vineri. doar i s-au acordat aprecierile meritate.

si nimeni nu-l trage de guler pentru infrangerea cu turcii. din pacate, realitatea e simpla: turcii sunt mai buni ca noi.

selectionerul trebuie tras la raspundere pentru ideile lui fixe, de cele mai multe ori de-a dreptul de neinteles de catre oamenii de fotbal; pentru selectia indoielnica, pentru ratarea unei calificari (inca una!) cu doua meciuri inainte de finalul campaniei; pentru ca, desi suntem mai buni ca ei, ungurii ne-au luat fata in clasament si chiar pot prinde barajul. si nu in ultimul rand pentru relatia proasta cu suporterii echipei nationale.

nu zice nimeni ca ne calificam cu olaroiu, cu dan petrescu, cu regecampf sau cu lucescu. dar, bai, nene, cand ai mai ratat inca o calificare, cand vezi ca lumea nu te simpatizeaza, vezi-ti ma de treaba ta. daca ramai sunt doua variante: ai impresia ca doar tu esti potrivit pentru postul ala (varianta paranoia) si varianta a doua te agati de niste bani, de foarte multi bani. bani nemeritati impratiti intre piturca, sandu, dargomir, becali, etc…

alecu (52 comentarii)  •  12 septembrie 2013, 10:50

Un punct de vedere realist si corect. Il impartasesc mie in suta.

dani (86 comentarii)  •  12 septembrie 2013, 10:55

Pitzurca este un excelent antrenor:la barbut! Precum Cornel Dinu, echipele antrenate de acestia… retrogradeaza! Buni selectioneri la Nationala! Excelenti! Numai ca echipa antrenata de Pitzurca, joaca haotic, fara un plan tactic, iar jucatorii convocati-din interese- sint iesiti din forma, sau…lipsiti de valoare! Cit timp Mircea Sandu va conduce destinele fotbalului romanesc- mai 2 ani pina pleaca Basescu- la cirma Nationalei, va pune incompetenti, servili fratilor Becali!Jocurile sint facute!

diaspora (8 comentarii)  •  12 septembrie 2013, 10:55

Adrian a spus adevarul 100000%
Bravo!!!
Nimic de adaugat!!

Victor 63 (2 comentarii)  •  12 septembrie 2013, 10:58

Asta este clar un articol parsiv. Vezi doamne a fost nu dezastru dar sefii nu sunt prea vinovati, hai sa trecem peste ca poate cine stie. In primul rand in declaratii s-a spus obsedant ca jucatorii nu au fost proaspeti, ca nu pot juca atat de repede de la meciul trecut, ca Maxim a dat cu calcaiul, ca Stancu s-a zbatut dar nu a putut. Mai nimic despre Piturca in declaratii. Se pare ca dumneavoastra vorbiti de o alta realitate, si cred ca o faceti si intentionat. De exemplu o mare greseala este modul in care a gestionat Piturca inlocuirea lui Bourceanu, ca un antrenor foarte mic. A jucat oare Chiriches de capul lui atat de sus, si la gol si pana atunci???. Apoi nu s-a vazut nici o idee de constructie, in toate meciurile nu numai in asta. A gresit imens fundasul ungur, a prins-o Pintilii si deja Piturca spargea oglinda de oltean ce e. Cand nu apare fundasul ungur sau inspiratia lui Pintilii, pai atunci ba arbitru, ba prospetimea, ba ghinionul….Tactica acestor calificari a fost autobaza de la Istambul, orbecaiala de la Budapesta si nimic, nimic cu Olanda. Dar a fost in schimb „marela daca”… Daca dedea Torje, daca dadea arbitru, daca dadea Goe…. Nici o idee tactica clara, tresee clare. Nimic, doar poate pica… Orice diletant vede cu usurinta diferenta foarte mare intre jocul Stelei si ce joaca nationala (sa stiti ca sunt rapidist nu fac aici laudatiao Stelei, dar e evident si e meritul lui Reghe si al jucatorilor ca joaca ca o echipa europeana de calitate). Cred ca este absolut necesar sa fie schimbat Piturca chiar si in absurdul unei calificari la baraj, norocoase. S-a sacrificat un ciclu de calificare (campionatul asta mondial nu a fost in obiectiv) pentru reconstructie. Ce s-a facut??? Mai nimic trainic, ceva care sa ramana clar ca o baza solida. S-a facut o reconstructie cu Lobont, cu Goian, cu Stancu, cu smecherii de genul asta nu vine ca nu joaca dar despre astalaltul a visat Piturca si poate sa vina chiar daca nu joaca, cu Mutu ca nu vine ca nu e pregatit fizic dar pe urma ca nici aialalti nu au fost pregatiti fizic… Pai atunci de ce n-a mai venit Mutu sau „profesionistii” au vazut dupa aia cum sta tot lotul cu pregatirea. O aiureala ipocrita.
Cred ca trebuie adus neaparat Hagi si lasat in pace sa se ocupe de nationala pe termen lung. Problema e ca va trebui sa mai sacrificam o calificare. Apoi modul asta in care luam lucrurile. A visat Piturca, a visat Dragomir (adevarul ca amandoi le au cu norocul la babaroase sau ruleta). Stiti dumneavoastra vreo nationala serioasa in care sa se puna problema la modul ca a visat selectionerul ca da gol Stancu?? A visat cu Cocis, a visat cu Florescu, viseaza acum cu Stancu si tot asa
Asta e mai mult antrenou de alba neagra iar cei care simpatizand echipa nationala nu sunt decat ipocriti cand se gandesc ca poate o sa-i iasa, ca prea e norocos…. Sa fim seriosi…

Kanedel (2 comentarii)  •  12 septembrie 2013, 11:03

Nu stiu unde vreti sa ajungeti cu articolul…insa daca nu pleaca Piturca acum,riscam sa nu ne calificam nici la Europene.Piturca este un antrenor depasit,si eu nu spun asta acum ca am luat bataie de la turci..eu o spun de mult…tare sunt curios ce le-a spus el inainte de meciul acesta cu turcii…Va spun eu mai nimic.In plus,este orgolios,si isi pune orgoliul mai presus de interesele nationale.Cu ce suntem noi de vina ca nu putem sa ii vedem in nationala pe Sapunaru,Mutu,St.Radu,Nicolita,
Rusescu?…Cu ce suntem noi de vina ca el are fixurile lui Stancu,Goian sau Rat…Stancu si Goian jucand la echipe modeste din Turcia respectiv Grecia,iar Rat nemaijucand un meci oficial de luni de zile?…In concluzie victoria cu Ungaria a fost doar un foc de de paie…Piturca este limitat din multe puncte de vedere.

Mitu (54 comentarii)  •  12 septembrie 2013, 11:19

Nu stim decat sa injuram si sa barfim. Un articol f bun.

Mickey13 (7 comentarii)  •  12 septembrie 2013, 11:19

Am citit cu atentie majoritatea comentariilor, precum, evident si articolul in sine… Sunt putine lucruri de spus cand pierzi acasa cu 2-0, chiar impotriva unei contracandidate la locul 2.
Dar, comentand cu cunoscutii mei dupa meciul cu Ungaria, am tras o concluzie comuna: „ne-am imbatat cu apa rece”! Nu am fost in stare sa ne dam seama de carentele acestei nationale, care dezamageste pe zi ce trece, sau pe calificare ce se pierde…
Daca ar fi sa facem o comparatie intre cele 2 meciuri, veti fi uimiti de ce analogii se regasesc.
In acest sens, va rog, sa revedeti meciu cu Ungaria, dar acum, dupa impresia acestui meci cu Turcii! Eliminati cele 3 goluri, care au fost 3 executii personale de exceptie si nu o tactica prestabilita.
O sa fiti uimiti de cate pase ratate, cate demarcari ratate, de cate ori au „reusit” ungurii sa se demarcheze, dar au fost de-a dreptul penibili!
Chiar discutam ca daca nationala lu’ piturca ar fi jucat cu Steaua, presupunand ca titularii de la Steaua ar fi putut juca in ambele echipe in acelasi timp, ar fi fost un scor fluviu pt Steaua!!! Nu ma credeti, revedeti meciul cu Ungaria.
Acum putem sa ne lamentam: 2 bare, un pseudo-penalty (pe care, nu cred ca-l acordau mai mult de 3 arbitri din 10) si inca vreo 2-3 semi-ocazii, dar si faptul ca am luat gol (absolut nemeritat) in minutul 90+4, ar reprezenta argumente ca am avut si ghinion. DAR NU ESTE ASA!!!
Noi am jucat prost in ambele meciuri. Datorita unor realizari individuale (rareori colective) am reusit sa ne cream cate 5 ocazii mari de a marca in ambele meciuri. Cu Ungaria am marcat din 3, cu Turcia am lovit de 2 ori bara.
In concluzie, dl piturca, nasu’ si corleone ar trebui sa ne lase cu tactici rasuflate, din perioada interbelica, smecherii, pile si alte prostii! Sa lase locul altora!!!

Olteanu (478 comentarii)  •  12 septembrie 2013, 11:22

Nea Ovi, cred ca faci intentionat ca sa fii interesant. Te urmaresc de multi ani si nu cred ca te poti pacali in asa fel. O faci numai ca sa incingi spiritele, sa pari original.

cristibrasov (2 comentarii)  •  12 septembrie 2013, 11:30

Cu tot respectul, citind acest articol am ajuns la concluzia ca dumneavoastra nu ati vazut meciul si vi l-a povestit cineva. Dati-mi voie sa va spun ca din punctul meu de vedere Piturca este SINGURUL vinovat din urmatoarele motive:
1) ai nostri nu au facut deloc pressing pe actiunile de atac ale Turciei si asta nu a fost pentru ca nu puteau (nici macar nu au incercat), ci pentru ca asta li s-a spus sa faca. Asta ma face sa spun ca ai nostri au pierdut din start lupta la mijlocul terenului pentru ca ordinele genialului antrenor au fost sa nici sa nu se oboseasca sa o castige.
2)Faptul ca Maxim baga calcaie la 0-1 si Chiriches a iesit cu mingea aiurea la picior sunt tot din vina lui Piturca. Era datoria lui sa ii contientizeze pe jucatori de importanta partidei si sa le spuna ce nu au voie sa faca. Ca sa argumentez, nu cred ca la Varsovia l-ati vazut pe Latovlevici cu calcaie si alte scheme acrobatice cu care ne obisnuise in campionat si nici pe Gardos iesind in dribling din aparare.
3)Schimbarile au fost complet lipsite de viziune, au ramas pe teren jucatori care au jucat foarte slab si care nici macar nu se potriveau tacticii cu care Romania a jucat a doua repriza. Asta ma face sa cred ca Piturca nu cunoaste calitatile jucatorilor pe care i-a selectionat si ca schimbarile pe care le-a facut nu au fost conforme unui plan dinainte gandit, ci au fost facute „la feeling”.
In concluzie, opinia mea personala este ca daca Fatih Terim ar fi fost antrenorul Romaniei am fi avut de mult locul doi asigurat si i-am fi obligat pe olandezi sa traga tare pentru locul unu. Cred ca avem antrenori mult mai buni decat Piturca, unii dintre ei (inca) antrenand in tara si sincer sa fiu, mi i-as dori la nationala pe Grigoras sau pe Reghe numai ca sa vad si eu echipa Romaniei atacand meci de meci oricare ar fi adversarul.

Alex – Craiova (9 comentarii)  •  12 septembrie 2013, 11:49

Nea Ovi, va rog sa-mi cititi randurile cu atentie si sa-mi spuneti daca am macar 2% dreptate in ceea ce spun. Piturca este un antrenor depasit din toate punctele de vedere, arhaic, mezozoic si cu niste fixuri sinucigase, de ce nu vreti sa acceptati un adevar evident pe care nea Piti ni-l subliniaza la fiecare meci ? Nu zice nimeni ca jucatorii nu au nicio vina, dar pe jucatori ii corecteaza antrenorul, nu altcineva. Daca Maxim da calcaie la 0-1 cand ai morcovul cu frunze cu tot intrat si Chiriches face meci de meci aceleasi tampenii ( motiv pentru care nu va juca in Anglia ), este tot vina antrenorului, el trebuie sa-i tempereze si sa-i indrepte.

1. Cand ai si tu in nationala un jucator bun sau in forma si fie il tii pe banca, fie in tribune, fie nu-l chemi deloc, NU TE POTI NUMI ANTRENOR ! A facut-o cu Florin Costea cand acesta era golgeterul campionatului in Romania ( motiva la o conferinta ca nu marcheaza suficient !!?! ), a facut-o cu Sanmartean in momentul cel mai bun al carierei lui cand era de departe cel mai bun fotbalist al momentului si playmaker ( ceea ce noi nu aveam ), a facut-o in cateva randuri cu Maxim, a facut-o cu Nistor care, sa-mi fie cu iertare, este al treilea mijlocas central ca valoare, dupa Bourceanu si Pintilii. Mereu ne spunea ca la el vor juca mereu jucatorii in forma si care joaca, ce forma are Bogdan Stancu de 2 ani incoace ??? Dar hai sa zicem ca il chemi, ca baiatul stie ceva fotbal, dar de ce il baga pe alte posturi cand pe acele posturi ai jucatori mult mai buni si mai in forma. De ce ??? El e atacant, el joaca fie unic varf in sistemele cu un varf, fie al doilea varf in 4-4-2. Pai si imi spuneti ca Piti e antrenor si voalat ii luati apararea ?? Marica e un jucator important dar se vedea ca trage de el sa stea in picioare, lui Marica trebuia sa-i dea maxim 20-25 de minute pe meci, in repriza a doua. Mutu, la ora actuala, la 34 de ani, este peste toti atacantii cu care ne tot omoara selectionerul de la o vreme, este un adevar pe care nu trebuie sa-l neglijam. L-a bagat cu Olanda 15 minute la 0-3 si apoi s-a mirat ca de ce joaca Mutu slab. Il avem pe Keseru, care joaca si marcheaza in Ligue 1, l-a chemat o singura data la un amical si nu l-a bagat 10 minute sa vada cum se misca…asta este antrenor ? Pai Keseru joaca titular in Franta, nea Ovi, are un stang senzational si e capabil de executii incredibile, a dat 17 goluri in Ligue 2, de ce nu e la nationala in conditiile in care noi avem mari probleme cu atacantii ? Din cauza ca nu avem antrenor, nea Ovi ! Il ai pe Alexe in lot, jucator potrivit pentru linia de 3 din spatele varfului din sistemul 4-2-3-1, si tu joci cu Stancu ba in stanga, ba in spatele varfului. Il ai pe Nicusor Stanciu in forma, playmaker, castiga meciuri pentru Steaua in CL, de ce nu il cheama, e necopt cumva pentru ideile lui nea Piti ? Pai nemtii ii arunca titulari pe Gotze si Draxler de la 17 ani… De ce nu aduce langa Chiriches un fundas central tanar cu care sa sudeze un cuplu pentru viitorul nationalei si tot insista fie cu Tamas, fie cu Goian ? Am vazut ca un Papp e titular in Italia, mai avem un Luchin, un Gaman, un Gardos, un Grigore, trebuie sa faca trecerea asta odata ca nu se mai poate altfel.

2. Nu ii sterge nimeni meritele din trecut, dar asta nu inseamna ca trebuie sa fim indulgenti la incompetenta din prezent. Daca sunteti putin obiectiv, puteti recunoaste ca la ultima calificare a avut si foarte multa sansa, plus ca atunci inca mai mergea cu antijocul care il defineste pe selectioner, anii au trecut si acest antijoc s-a demodat, antrenorii au evoluat, tacticile s-au schimbat, Piti a stagnat. Echipa Romaniei nu are viteza de joc, joaca lent, batraneste, nu face presing agresiv, joaca exact cum se juca fotbalul prin anii ’80, toate astea le rezolva antrenorul daca e capabil. Pai comparam jocul Stelei cu cel al nationalei, ma refer la viteza, presing si miscare in teren…nu cred ca exista termeni de comparatie. Oare care ar fi motivul, ca totusi nationala strange crema jucatorilor ? Raspunsul cred ca il stiti si dvs. Pai cum juca Rusia inainte de Hiddink si Advocaat si cum a jucat dupa ??? Erau aceiasi jucatori.

3. Concluzia este una singura, daca mai vrem performante la nationala cu care sa fim contemporani, trebuie facuta de urgenta o schimbare la nivel de banca tehnica. Pe banca tehnica a nationalei stau la momentul actual oameni preistorici si lipitori cu care nu se poate face performanta ( Piti, Neagoe si Florin Marin )

prazarul 1 (7 comentarii)  •  12 septembrie 2013, 11:57

Gresit ,nea Ovidiu.
Din cei 4 jucatori cu profil ofensiv cum zici matale,de Marica a spus tocmai barbugiul ca nu vruia sa il bage ca stia ca nu mai poate alerga la fel cu si cu ungurii,dar cica l-a rugat Marica sa il bage,cu o lacrima pe obraz si piti ,sentimentalist cum il stim toti, nu a rezistat si l-a bagat titular.
Bogdan motanu a jucat cel mai slab in toate meciurile din aceste preliminarii (vezi cate ocazii singur cu portarul a avut ) dar incepe cu el mereu titular,torje nu a mai avut suflu de prin minutul 65 cu ungurii, dar nu am bagat de seama din cauza euforiei scorului .
Deci vezi matale ca din 4 jucatori ofensivi ,3 au fost degeaba.
Cat despre calcaiele lui Maxim ,vezi ca Romania a jucat mai bine in repriza a doua ,dupa ce au intrat Maxim si Adi Popa in locul lui Marica si Torje.
Deci Maxim macar a lovit mingea ,prost si la misto ,dar a dat in ea,Marica nimic.
Daca dupa parerea dumitale ,singura greseala a barbugiului este ca l-a pus pe Chiriches capitan ,ori e vremea sa iesi la pensie ,ori nu mai scrie de barbugiu ca se vede de la o posta ca esti de partea lui si inclusiv a lui nasu sandu care il tine in brate si i-a facut un contract beton.

prazarul 1 (7 comentarii)  •  12 septembrie 2013, 12:08

Inainte ,scriai editoriale foarte obiective ,iar comentariile erau foarte putine impotriva dumitale.
Acum ,parca te intereseaza doar polemica si sa scrie cat mai multi ,chiar daca din 100 de comentarii 95 sunt impotriva.
Pur si simplu nu inteleg de ce l-ai luat pe barbugiu asa in brate ,ce s-a intamplat.

Marcel (23 comentarii)  •  12 septembrie 2013, 12:10

Nu va consider avocatul lui Piturca dar, opinia mea, nu e prima oara cand faceti „exces de moderatie”.
Piturca nu trebuia laudat dupa meciul cu Ungaria cand „i-au iesit” mutarile si nici desfiintat dupa meciul cu Turcia cand „n-a nimerit-o”. E un antrenor cu vechime la nationala si scuzati-ma, deranjeaza nu atat faptul ca meciurile bune de sub conducerea lui sunt flori rare, foarte rare, ci mai ales faptul ca stagnam in mocirla mediocritatii nu se vede nici o evolutie.
Piturca atat poate… singurul lucru „gandit” pe termen lung la FRF este „domnia lui sandu, in rest ce da domnul…

heXagon (13 comentarii)  •  12 septembrie 2013, 12:32

multi dintre cei care mergem la stadion, o facem atat pentru echipa nationala, dar in parte si pentru anumiti jucatori, in functie de echipa la care joaca, sau au jucat. eu unul, merg pentru antrenor! nu am lipsit la nici un meci, acasa, de cand e el. e adevarat, sunt ametit si eu de unele preferinte, alegeri ale selectionerului. nu inteleg nici eu ce cauta in lot jucatori ca adi popa, dragos grigore, latovlevici, etc., dar la fel de indignat sunt cand citesc a 2a zi dupa 3-0 cu ungaria ca piturca ‘a nimerit-o’ cu marica. la fel a nimerit-o si cu mazilu la 2-0 cu cehia, cu chiriches cu franta, sau cu aducerea la lot a unui pintilii, de care multi nu auzisera. cred ca daca ne aducam 10 insi, (nu 1000, nu 10 000) si fiecare facem un lot de 24, sau o echipa de 11, nici una nu va coincide. toti avem preferinte, piturca la fel. e adevarat, ca nu stie sau nu vrea sa se (pre)faca placut presei. si de aici atacurile: ba de ce il chaema pe mutu, ba de ce nu il cheama, ba vica, ba dragomir, ba d(v)inu, ba ivanovici… imaginati va ca incepe cu turcia cu ad.popa si bucur sau alexe. evident, contestatarii ziceau ca nu e bine…am pierdut, si trebuie analizat de ce…de ce chiriches nu da cu capul, de ce hoban sta 90 min in teren, de ce stancu joaca 180 min cu ungaria si turcia…dar sa ceri pareri lui mutu, reghe, si altora care il vor la o parte, nu e fair….dar ce mai e fair azi?!

cj666 (51 comentarii)  •  12 septembrie 2013, 13:42

Domnule Ioanitoaia, acesta este culmea geniului in antrenorat. Sa faci o echipa ofensiva si sa o pui sa o apere, asta da… e o mare surpriza pentru adversar. Dar a fost o echipa ofensiva? Din cei 4 atacanti amintiti de dumneavoastra, cati sunt cu adevarat atacanti? Poate Marica… dar e mult in urma cu antrenamentul… era previzibil ca va claca dupa meciul cu ungaria. Torje e la fel si in plus iesit din forma. Iar Stancu numai Piturca crede ca e atacant. Asta nu numereste poarta nici din greseala. Nu era mai normal sa inceapa cu Grozav, Maxim si Popa?
In aparare Goian si-a aratat varsta, iar Cihiriches le-a dat apa la moara celor care sustin ca este produsul unei mediatizari excesive. Chiriches si-a aratat fata de jucator modest, dependent total de Bourceanu.
Despre selectie iar ar fi multe de spus…. ma gandesc doar la Nistor si Sanmartean… jucatori tehnici, care „vad” pe teren, capabili sa sparga orice aparare. Si cati mai sund de acestia… dar Piturca vede doar jucatori impresariati de clanul Becali.
Per ansamblu, sincer Piturca trebuie sa plece. Nu intelege nimic din fotbalul modern, e plin de orgolii si interese. Ca un antrenor bun poate face din gloaba armasar, au arata cu brio Reghe, Pustai, Dan Petrscu si altii. Piturca nu a aratat niciodata nimic

ambidextru (108 comentarii)  •  12 septembrie 2013, 14:02

” Cu scuzele de rigoare, nu-s dintre aceia, mai tineri, care consideră că erorile de azi șterg meritele de ieri.” Abia acum am inteles! Nu va mai chinuiti sa-l convingeti pe Ovi. Noi suntem mai tineri si de regula judecam prin prisma eficientei si suntem obisnuiti sa luam decizii rapid. Ovi e din alta generatie. El doar ” observa”??? aici cred ca e diferenta: cu tot respectul pentru Ovi trebuie inteles ca „observatia” lui este clar influentata de educatia lui, care vine, in cea mai mare parte din trecutul comunist, alaturi de Nicusor, Sandu, Iordanescu, Piturca, samd. Face eforturi sa tina pasul cu timpurile, existenta acestui blog o confirma, dar capacitatea de a intelege si reactiona devine alta cu anii. Nu intotdeauna experienta castiga in fata evolutiei. Ajuta, dar pana la un punct. Atunci cand ramai ancorat in mentalitatile si gandirea tineretii nu mai e la fel de simplu sa intelegi ce se intampla in prezent. Ca la telefonul mobil. E mai greu sa te obisnuiesti cu smartphone-ul si cu gps-ul samd. Asta e problema lui Ovi. Nu-l intereseaza ce scrieti, ca-l injurati sau nu. Problema e sa fie hit-uri pe blog. De aceea si scrie cum scrie. sa provoace reactii. Nu-l mai intereseaza sa inteleaga forbalul modern. Nu are de ce. Sau e prea greu.

Comentează