Ovidiu Ioaniţoaia

A vorbit şi a scris pentru milioane de microbişti, a crescut generaţii de ziarişti şi continuă să facă din jurnalism privilegiul de a fi sincer cu oamenii

Biografie completă Toate articolele
Cele mai noi articole de Ovidiu Ioaniţoaia
Dopaj la FCSB?!

Când scriam aici, colecția e martoră, că meciul FCSB-CFR va fi de 1 ori X, mă gândeam la forma deosebită a gazdelor, dar și la numeroasele absențe din formația clujeană, obligată să joace pe Arena Națională fără niciun atacant de […]

...

A greșit Rădoi?

Din fericire, acum, în ajunul „triplei” Macedonia de Nord – Germania – Armenia de la sfârșitul lui martie, lucrurile stau altfel. Dacă, luați-o ca glumă, deși nu-i cea mai bună, Chiricheș nu se reaccidentează, atunci e foarte posibil ca toți […]

...

Știre falsă

Când căruța părea să se fi împotmolit mai rău, consilierul președintelui Burleanu a venit la Telekom Sport cu o afirmație care a surprins în aceeași măsură în care a și bucurat. Conform lui Andrei Vochin, în ianuarie-februarie 2022, la etapa […]

...

Spre un caz Oct. Popescu?

Cu atât mai important cu cât puştiul de la FCSB, născut pe 27 decembrie 2002, va fi mezinul „tricolorilor” convocaţi la Euro 2021. Tavi ar mai avea două cicluri la tineret, încadrându-se în regula U21 din Liga 1 până în […]

...

A văzut pe dos!

Hotărât s-o împiedice cu orice preț pe CSA Steaua să promoveze, cunoașteți contextul, Gigi Becali nu s-a lăsat până nu și-a făcut numărul. A trimis la „satelitul” din eșalonul 3 nu mai puțin de 8 jucători din lotul folosit de […]

...

Steaua 1986 chiar merită rentă viageră!

Spre lauda lui, Gică Hagi a redeschis su­biectul. Întîlnindu-se deunăzi cu ­doctorul Nicolae Bănicioiu, noul ministru al tine­retului și sportului, Hagi a adus în discuție faptul că, deși au cucerit în 1986 Cupa Campio­nilor Europeni, fotbaliștii Stelei n-au primit nicio­dată […]

duminică, 20 ianuarie 2013, 3:50

Spre lauda lui, Gică Hagi a redeschis su­biectul. Întîlnindu-se deunăzi cu ­doctorul Nicolae Bănicioiu, noul ministru al tine­retului și sportului, Hagi a adus în discuție faptul că, deși au cucerit în 1986 Cupa Campio­nilor Europeni, fotbaliștii Stelei n-au primit nicio­dată rente viagere . Simplu de ce, din pricină că triumful lor nu s-a încadrat în prevederile Legii 69/2000 conform căreia, la articolul 64 referitor la “Protecția socială a sportivilor de perfor­man­ță”, de rentele respective beneficiază, la cerere, medaliații JO, campionii de seniori mondiali și europeni din probele olimpice sau din cele ­care au figurat, și o singură oară, în programul JO.

Cum izbînda Stelei n-a intrat în nici una dintre categoriile de mai sus, învingătorii de la Sevilla n-au primit altă recompensă materială decît un autoturism ARO de teren, și acela folosit!

Plus, firește, niște felicitări.

Nicolae Bănicioiu, care declara recent pentru Gazetă că “finala de la Barcelona m-a marcat definitiv. Atunci am devenit fan (n.a. roș-albastru) și sînt mîndru de asta”, a reținut observația lui Hagi, dar a promis și că va încerca să repare ­ce-au stricat, ori măcar neglijat, predecesorii săi din Vasile Conta 16. Adică să le ofere steliștilor, deși cu vinovată întîrziere, ce-ar fi trebuit să li se acorde încă din 2000.

Firește că voința ministrului nu va fi suficientă. Acesta a făgăduit însă, și pînă la proba contrarie trebuie să-l credem, că va propune modificarea Legii educației fizice și sportului în așa fel încît ea să-i cuprindă la capitolul recompense și pe cei care au obținut cel mai mare succes din istoria fotbalului românesc. Unul nepereche, ­despre care afirm, iertați-mi pesimismul, că nu va fi egalat nicicînd și, cu atît mai puțin, depășit.

Tocmai de aceea, celor care l-au reușit li se cuvin nu doar flori în fiecare an de 7 mai, un articol elogios și o invitație la TV. Ei merită mai mult decît atît, inclusiv rente viagere pentru serviciile aduse țării, pentru bucuriile furnizate suporterilor.

Unii dintre ei fiind oameni realizați, sigur că nu toți jucătorii din Ghencea vor cere rente. Probabil că Iordănescu, Pițurcă, Bölöni, Balint ori Lăcătuș nu vor avea nevoie de ele. Ei se descurcă și ­fără cîteva sute de euro în plus pe lună. ­Lui ­Duckadam, lui Bumbescu, lui Iovan și lui Belodedici le-ar prinde însă de minune, în vreme ce pe L. Bălan, pe Pistol și pe Majearu chiar ­i-ar salva. Tocmai pentru că aceștia au tras lozuri necîștigătoare la loteria vieții, banii care ar veni de la MTS i-ar ajuta să mai scape de necazuri, să mai zîmbească. Întrucît bătrînețea, recunoașteți citatul, nu-i pentru fricoși, dar nici pentru săraci.

Aștept ca doctorul Bănicioiu să nu rămînă în ­faza declarațiilor de presă, ci să treacă la fapte, să se bată energic pentru cauza Stelei 1986. Să nu uite, valabil pentru toți, că dacă noi nu știm să ne prețuim și să ne răsplătim valorile cum și cît ar trebui, alții n-o vor face nici atît. E grav să comiți o greșeală, dar infinit mai grav să persiști în ea, să nu cauți s-o îndrepți.

Comentarii (94)Adaugă comentariu

Iceman (1 comentarii)  •  20 ianuarie 2013, 16:22

Poi atunci ar trebui sa primeasca si Valentin Ceausescu renta si alti comunisti care prin sistemul lor au facut aceasta performanta. Jucatorii au doar 25% merit. Restul apartine regimului. Sa intelegem ca era mai bine, domnule Ioanitoaia, inainte de revolutie ?

exilatul (5 comentarii)  •  20 ianuarie 2013, 16:25

sunt atitia oameni in rom care mor de foame si voi vreti sa acordati rente la fotbalisti..in 1996 cind au cucerit cupa nu erau platiti ,jucau gratis…mi ar fi si rusine sa deschid acest subiect, dar in rom e normal…… saracul hagi nu are ce minca…sau iovan, belodedici, etc…

flavius (1 comentarii)  •  20 ianuarie 2013, 16:28

Bravo dle Ioanitoaia!

dumitru (10 comentarii)  •  20 ianuarie 2013, 16:28

din banii nostri? nu, in niciun caz. acolo nu s-a luptat pt romania, ci pt o echipa de club, steaua. eu nu m-am bucurat. ca mine, au fost multi altii. si aceste trairi exista in toate tarile civilizate. asa de repede ati uitat de steaua cea cu 100 meciuri fara infrangere, care a marcat practic inceputul cooperativei in romania? in concluzie, de o mie de ori nu.

Alex (1 comentarii)  •  20 ianuarie 2013, 16:36

Daca se platesc din impozitele dumneavoastra domnule Ioanitoaia sunt de accord, avem prea multe autostrazi, spitale la standarde normale sau sunt salariile prea mari?

platitor de taxe (1 comentarii)  •  20 ianuarie 2013, 16:40

Aceste rente viagere sunt anormale atata timp cat sportivii au fost scosi din productie , fiind deci semiprofesionisti! Fotbalistii primeau salarii exceptionale pt acele vremuri , dar daca si-au batut joc de banii castigati este doar vina lor.Este anormal ca de exemplu dna Lipa sa ajunga chestor EXCLUSIV pt performante sportive , si in acelasi timp sa primeasca renta viagera ! Nu este oare o dubla recompensa ? Eu consider ca aceasta lege este anormala , cum anormale sunt si pensiile speciale acordate pe criterii numai de unii stiute !!! Sunt totusi bani publici , nu ???

Alex (6 comentarii)  •  20 ianuarie 2013, 16:43

o idee cel putin nefericita. Fotbalul este un joc profesionist, iar in 86 nu au reprezentat romania, ci au reprezentat steaua. pentru ce sa cotizeze si suporteri ai altor echipe? sunt o gramada de oameni care au facut ceva util in viata si acum o duc rau. Noi sa dam rente viagere la fotbalisti care, vorba articololului, unii nici nu au nevoie de ele. Poate si Bute ar trebui sa primeasca renta viagera.
Ideea articolului mi se pare o gluma proasta.
O seara frumoasa

octav (1 comentarii)  •  20 ianuarie 2013, 16:47

Numele lui Nicolae Banicioiu a fost legat, alaturi de cel al lui Ionut Negoita, fratele social-democratului Robert Negoita, de scandalul prostituatelor de lux, in care a fost, de altfel, audiat la propria cerere, dupa cum afirma el in martie a.c.. El a dezmintit permanent acuzele care i se aduc.

Cristian (9 comentarii)  •  20 ianuarie 2013, 16:49

eu sunt socat ca nu au renta. ma asteptam sa aiba. sincer ar trebui sa li se dea si din spate bani.
va rog sa nu fie ultima oara cand scrieti despre asta, sa nu va rezumati la un articol. Daca nu se da renta urmariti subiectul.

cipri (1 comentarii)  •  20 ianuarie 2013, 16:59

Asta e, viata e nedreapta!Multi oameni merita mai mult de la viata dar nu primesc.sa faca Hagi o cheta daca vrea dar nu din bani oamenilor de rand.
Multi sportivi care reprezinta Romania se cred niste eroi de razboi parca ar fi schimbat destinul acestei tari.Dar hai s-o facem si pe asta, eu zic sa i ajutam si pe Mitea,Lutu,Cl. Raducanu si mai gasiti voi si alti.

silviu (18 comentarii)  •  20 ianuarie 2013, 17:00

o renta viagera nu ar insemna nimic la bugetul statului fiind vorba de aproximativ 1500 lei pe luna asta insemnand vreo 10 fotbalisti care o vor cere. nu inteleg de ce nu protestati la adevaratele risipe bugetare deoarece un parlamentar cheltuie anual mult mai mult decit toate rentele viagere ale fotbalistilor sau un ofiter in rezerva are pensie de 30 000 lei pe luna sau un logan de politie a fost echipat prost cu 27 000 euro in timp ce o masina a politiei americane a fost echipata full pentru 8000 euro!!!! in alta parte trebuie cautate pierderile nu aici!! acesti fotbalisti ROMANI chiar merita , multi comentati ca sunteti anti steaua asa ca va rog domnilor fiti OBIECTIVI!!!!

silviu (18 comentarii)  •  20 ianuarie 2013, 17:02

sunt multi care nu au ce sa faca si comenteaza pe aici cum este EXILATUL pentru care steaua a luat cupa in 1996 cu hagi in echipa:))))))))))))

mimi (8 comentarii)  •  20 ianuarie 2013, 17:07

sa aduci bani tu mai de acasa si sa le dai, daca esti fliantrop, marele jessy owens, si-a trait batranetea vanzand din medaliile olimpice castigate, si nu traia intr-o tara cu 45% sub limita saraciei! sau daca te doare atat de ei, ia-l pe boschetarul de balan si tine-l pe casa si masa, ca ai de unde.

vali12 (12 comentarii)  •  20 ianuarie 2013, 17:09

Domnule Ianitoaia,respectele mele pentru ideea sustinuta in cadrul articolului de fata. Acesti fotbalisti au facut pentru imaginea Romaniei mai mult decat orice presedinte pe care l-a avut tara asta in ultimii 23 ani si daca aia au dreptul la tot felul de beneficii pana la sfarsitul vietii atunci cu atat mai mult merita acesti fotbalisti extraordinari sa primeasca acea renta viagera care nu se apropie nici pe departe de valoarea foloaselor primite de fostii presedinti.

ion (9 comentarii)  •  20 ianuarie 2013, 17:10

ce renta viagera ? jucatori aveau salarii si au primit prime pentru asta…sa numai vorbim de multe alte avantaje mai mari sau mai mici. si nu e vorba de bani e vorba de principiu in sine…vreau si eu renta viagera ca am tinut cu steaua cand a luat cupa la sevila. si saraci jucatori au nevoie de renta…unul e presedinte pe la steaua…presedinte prin nustiu ce comisie…functie pe la FRF. …saraci mor de foame.

dumitru (10 comentarii)  •  20 ianuarie 2013, 17:11

este o diferenta mare intre echipa nationala si o echipa de club. daca steaua ar fi avut 11 stranieri, ati mai fi insistat pt prostia asta? trofeul nu este al romaniei, este al clubului, sa le ofere clubul renta viagera.

Diego (1 comentarii)  •  20 ianuarie 2013, 17:15

Domnule Ioanitoia, Steaua 86 nu a reprezentat Romania, ci a fost creatia indelungata a unui sistem politic apus, care a pervertit ideea de sport pentru a-si legitima actiunile coercitive si pentru a ilustra suprematia unui anumit stil de viata. Plus ca acestia, de facto, erau jucatori profesionisti, „privilegiati” ai epocii, care au profitat de pe urma statutului de fotbalist al Clubului sportiv al Armatei (deplasari in strainatate, „bisnita” s.a.). Performanta lor este unica din punct de vedere sportiv, dar avand in vedere faptul ca in Romania de astazi exista un puternic contrast economic intre diferite categorii sociale, problema rentei este o initiativa care nu isi are locul. Aceste fonduri ar fi o adevarata binecuvantare pentru centrele de copii si juniori, unde domneste saracia.

alex (4 comentarii)  •  20 ianuarie 2013, 17:31

cred ca varsta incepe sa isi spuna cuvantul. cum poti sa vii cu asemenea pretentii? cum ar fi sa vina Messi sa ceara peste 50 de ani renta viagera ca a luat atatea UCL cu Barcelona? intradevar banii din fotbal sunt la cu totul alt nivel acum, insa si atunci daca erau cu capul pe umeri ar fi pus pe picioare o afacere si ar fi trait bine mersi din nume si din afacerea lor. daca le-au placut curvele si bautura e treaba lor, sa se duca sa munceasca cu ziua ca nu m-au reprezentat pe mine. pe mine m-au reprezentat gimnastele de la olimpiada, Gabi Szabo, Marius Urzica, Dragulescu si tot asa. eu zic sa faceti voi cheta la redactie si sa trimiteti celor amarati din acea echipa

haideusicfr (287 comentarii)  •  20 ianuarie 2013, 17:32

Domnule Ioanitiaia de vina o fi ..varsta* ?
Steaua a distrus fotbalul romanesc ,ani de zile Ardealul nu a avut echipa in Divizia A.Platiti dumneavoastra aberatiile astea.Iar daca sunt cativa fotbalisti ce aua juns in saracie ajutati-i ! Din bani privati .Si asa va laudati ca Steaua are multi suporteri.
Mai aveti *idei * dintr=astea ?

achim (2 comentarii)  •  20 ianuarie 2013, 17:36

ar trebui sa primeasca renta si fotbalistii craiovei maxima, care au jucat semifinala in 83, eliminind echipe mult mai tari decat a avut steaua in 86(fiorentina-veijle, bordeaux-budapesta, kaiserslautern-lahti )

nea alecu (4 comentarii)  •  20 ianuarie 2013, 17:42

Cu tot respectul,rentele viagere se pot acorda numai sportivilor care reprezinta ROMANIA,fie ei stelisti ,rapidisti etc.Cu acelasi …respect ,va aduc aminte ca o multime de sportivi care au reprezentat ROMANIA,s-au stins avand pensii de mizerie exact cum au majoritatea parintilor nostri in ziua de azi si pentru care nimeni nu a miscat un deget.Gestul dvs este generos si in ultima instanta ,pentru unii dintre ei ,chiar umanitar dar Ei au reprezentat STEAUA ,un club care nu face mai nimic pentru ei.Dupa modelul unor cluburi serioase ar trebui sa fie invitati macar la meciurile de acasa ale Stelei…sa ia loc la tribuna zero sa vada meciul,sa fie invitati la actiuni organizate de club,SA NU FIE UITATI.Steaua are cei multi suporteri cu siguranta ,
dar nu pot fi premiati de la bugetul statului decat cei care au castigat titluri si trofee pentru ROMANIA

Dungu (12 comentarii)  •  20 ianuarie 2013, 18:02

Pentru toti fraierii care postati aici: Steaua chiar a reprezentat Romania, nu Ungaria sau Marocul, in finala CCE si in Supercupa Europei. Plus ca ar saraci brusc Romania si v-ati simti voi jigniti daca amaratii de Majearusi Balan ar lua o mie de euro pe luna.

kpaxcmdr (67 comentarii)  •  20 ianuarie 2013, 18:03

Nu-si merita sub nici o forma banii acestia,nici macar 1 leu.In mod normal,acesti bani trebuiesc acordati numai sportivilor care au cucerit medalii dupa ce sa introdus aceasta lege!Sa nu uitam de sumele astronomice pe care le cistigau (comparativ cu ce cistiga spre exemplu un muncitor de la Policolor) si asta pe linga bisnita obisnuita dupa fiecare deplasare in strainatate.Si pe deasupra,mai vindeau si meciuri,lucru recunoscut chiar de ei.Nu ar fi mai bine sa ancheteze cineva lucrurile aste a si spre exemplu,F.R.F. sa stearga „campioanele rusinii”.Sa auzim numai de bine!

dtru (268 comentarii)  •  20 ianuarie 2013, 18:06

Ma doare sufletul sa vad cat de rai si de obtuzi sunt romanasii. Adica o rezerva de la scrima merita renta, iar un fotbalist care a castigat CCE nu ca asa gandesc pustii de azi carora statul le da de toate si familia le cauta in coarne!!!!! Ma ia cu frig.

Gino (513 comentarii)  •  20 ianuarie 2013, 18:09

Desi nu imi fac multe iluzii, m-as bucura ca ministrul asta sa se tina de cuvant si sa rezolve problema. Sunt intrutotul de acord cu Hagi si cu Ioanitoaia ca baietii aia merita la fel ca un medaliat cu bronz olimpic de la judo sau tir.

ultra (3 comentarii)  •  20 ianuarie 2013, 18:28

Are dreptate dtru, parca v-ati rupe voi de la gura…Propun sa nu mai posteze aici decat cei care au o minima experienta de viata… Imberbii sa se joace ipe alte bloguri…

florin (25 comentarii)  •  20 ianuarie 2013, 18:40

@Achim: care dintre adversarele Craiovei maxima aveau trofee cistigate pina in 1983? Iti spun eu, niciuna din ele, pe cind Anderlecht, nu mai vorbim. Asa ca, comentariul tau nu-si are rostul. Are si Craiova meritul ei, dar asa nici Dinamo nu e mai prejos atunci cind a fost eliminata de Liverpool tot in semifinale. Dupa tine si cei de la Dinamo ar avea dreptul la rente viagere. Nu ma opun, sa nu ma intelegi gresit, dar sint doua lucruri total diferite in a cistiga un trofeu si a ajunge in semifinalele pentru cistigarea unui trofeu.

florin (25 comentarii)  •  20 ianuarie 2013, 18:43

@Alex: pe tine te reprezinta prostia, vorbesti sa nu adormi.

florin (25 comentarii)  •  20 ianuarie 2013, 18:49

Pentru toti neavenitii care comenteaza pe aici. Datorita unor echipe ca Steaua, Dinamo si Craiova, fotbalul romanesc a ajuns la performanta din 1994, aceste echipe au aratat ca se poate juca fotbal de performanta si la cel mai inalt nivel. Atunci am ridicat capul din pamint, asa ca restul comentariilor chiar nu au nici o valoare.
p.s. am pus echipele in ordinea performantei pe care au atins-o.

florin (25 comentarii)  •  20 ianuarie 2013, 19:03

@nea alecu: Cu tot respectul, d-voastra ati citit articolul pina la capat? Va propun sa-l mai cititi o data. Si cluburile de fotbal, handbal, etc, reprezinta tot Romania, mai ales ca nu existau stranieri pe vremea aia, ci doar romani. Vedeti ca faceti discriminare si nu e corect. Acei fotbalisti, aproape toti, au jucat si la nationala, sau poate ati uitat.

achim (2 comentarii)  •  20 ianuarie 2013, 19:03

@florin: nationala la euro 84 s-a calificat pe scheletul craiovei; craiova a avut rezultate din anii 70; in mod real craiova a fost o echipa mult mai mare decat steaua, desi jucatorii ei aveau grade

florin (25 comentarii)  •  20 ianuarie 2013, 19:11

Cei care se leaga de Steaua, nu prea se pricep la fotbal. Steaua, este singura echipa de fotbal din Romania care a dominat fotbalul european intercluburi timp de 4 ani si o sa va si spin de ce:
1986-cistiga Liga Campionilor
1998-ajunge in semifinale fiind eliminata de Benfica
1989-finalista in Liga Campionilor. fiind invinsa de AC MILAN. La acel meci, milanezii au jucat pe prime de 200 000 de dolari, iar Steaua pentru un ARO
Deci, despre ce vorbim, ca am vazut ca scria cineva pe aici ca faceau bisnita si cica asta inseamna ca aveau privilegii.

florin (25 comentarii)  •  20 ianuarie 2013, 19:19

@Achim: daca nu stii despre ce vorbesc, sau daca nu intelegi, mai citeste o data. Intradevar, nationala din 84 s-a facut cu majoritatea jucatorilor adusi de la Craiova, dar am terminat pe locul 7 cu un singur punct strins.
Nationala din 1994 a fost la un pas de semifinale si vorbim de Campionatul Mondial, nu de Euro. Una e sa nu treci de grupe si alta e sa treci de grupe, ceea ce s-a intimplat cam de fiecare data cu mici exceptii. Nu-i contesta nimeni meritul craiovei, dar din pacate dupa 1983 s-a stins, adica nu a confirmat, pe cind Steaua, scuza-ma, dar pina in finala din 1989 a tot confirmat.

Gusti (10 comentarii)  •  20 ianuarie 2013, 19:27

@alex. Cred ca ar trebui facuta o cheta si ca sa te ducem pe tine la gradinita ca sa aprofundezi abecedarul. Hagi si Ioanitoaia ridica o problema care te depaseste: castigarea CCE sa fie echivalata cu o medalie olimpica de bronz ori europeana sau sa nu fie. Comparatia ta cu Messi e tampita la ce contract are Messi comparabil cu ce a avut Duckadam.

Toni (138 comentarii)  •  20 ianuarie 2013, 19:31

Pentru domnul kpaxcmdr scriu asta.
Stimabile, sa nu crezi ca un muncitor de la Policolor poate fi comparat vreodata cu un fotbalist cum au fost campionii Europei.
Daca ar fi dupa tine, sa schimbam rolurile si sa punem fotbalistii la vopsea si vopsitorii in teren.
salarii imense or fi fost in mintea dumitale, in afara de un apartament si ceva mai multi bani ca media nu primeau.
Corect ar fi fost ca Steaua sa le acorde onorurile, numai ca multumita d-lui Piturca si d-lor Paunescu, Steaua e un club privat, jucaria unui maniac.
In perioada cit a apartinut Ministerului Armatei, se mai gaseau metode de recompensare, le mai dadeau grade, posturi in armata, unde se traia bine.
Acum ce sa le dea Becali ? oi sa creasca ?

Celor care desconsidera pe acei fotbalisti, le amintesc ca fara ei nu mai ieseau noaptea pe strazi, urlind de fericire.
Pe vremea aia tineau toti cu Steaua, si dinamovisti si tot ce exista.

Diego, spui bine cu centrele de copii, dar de unde iei copii ?
Nu uita cu ti-ai invatat copiii sa nu joace fotbal, le-ai pus meditator si i-ai chinuit pe bancile scolii.
Acum, cu diplome stau si vand la taraba, sau la tejghea.
Si mai umplu si spitalele de la 30 de ani, ca nu au facut sport, ca sa fie sanatosi.

florin (25 comentarii)  •  20 ianuarie 2013, 19:41

@Gusti: nici macar nu aveau contracte, erau pur si simplu angajati ai MApN, erau club de fotbal amatori

dumitru (10 comentarii)  •  20 ianuarie 2013, 19:47

daca tot sunt asa multi fanii stelisti, care, pe buna dreptate, se mandresc cu trofeul, sa cotizeze ei la renta fotbalistilor clubului lor. nu asa e cel mai corect? pt mine, repet, nu a reprezentat nici bucurie, nici mandrie si nu reprezinta nici acum nici in viitor. renta viagera o merita campionii care reprezinta romania, nu steaua.

kriticon (363 comentarii)  •  20 ianuarie 2013, 19:56

@haideusicfr,
Pe ce lume traiesti?Esti ciudat cind afirmi ca Steaua a distrus fotbalul romanesc si mai ales ca ,chipurile Ardealul nu avea echipa in divizia A.Esti repetent la geografie,Baia Mare,SatuMare,Oradea,Tg.Mures,Bistrita cam unde sunt,dupa parerea ta?Ah!Poate te referi la „mindria Ardealului,cfr,care se ocupa prin B cu vindut meciurile….atunci te inteleg,e clar esti un frustrat din Gruia.Zi asa .

Daniel (8 comentarii)  •  20 ianuarie 2013, 20:03

Domnule Ioanitoaia,
Cu tot respectul pe care vi-l port de ani de zile, vreau sa va necajesc cu prezentarea punctului meu de vedere.
Achiesez parerii dumneavoastra in privinta faptului ca exista multe personalitati sportive care se chinuie sa traiasca, neavand nici un venit la vremurile batranetii, insa vreau sa cred ca mesajul meu nu va insemna o simpla bataie din aripi…
Am copilarit la Pitesti in vremea in care Dobrin se afla in perioada sa de glorie. Am urmat o scoala generala cu profil de fotbal, de care aveti cunostinta fara indoiala; „Aripi”. Nefiind un jucator slab, fiind fundas central , am avut un moment in care am avut de ales; scoala sau fotbalul, fiindca eu continuu sa cred ca nu poti face simultan performanta in ambele. Am ales scoala si astfel decizia mi-a calauzit viata intr-o alta directie.
Fiind decizia fiecaruia, calea pe care o urmeaza nu constituie decat alegerea lor! Nedorind sa-mi prezint realizarile profesionale personale, am sa va amintesc un alt aspect care nu este detasat de subiectul in discutie.
Am avut doi colegi de breasla care au fost apropiati sufletului meu! Prof. Univ. Dr. Alexandru Pesamosca de la Bucuresti si Conf. Dr. Valeria Ene de la Sibiu, doua somitati internationale in specialitatile domniilor lor. Oare fiindca unii sportivi, ale caror succese sunt incontestabile dealtfel, merita mai mult decat aprecierea normala si de bun simt a acestui popor? Pai, stimate domn, ambele personalitati amintite au trait si suferit intr-o perioada apropiata acestor timpuri si nimeni nu i-a sprijinit sau mentionat in acest sens. Nu s-a facut nimic, au murit in saracie! Si au adus mai mult decat recunoastere acestei tari amarate! Mai mult, personal am incercat sa dau anunturi la televiziune pentru cei amintiti atunci cand au decedat si am avut surpriza sa constat ca mi s-au refuzat, cu explicatia ca nu se pot face anunturi la televiziune! Domnule draga, presupunand ca am trait impreuna si alte vremuri, niciodata nu mi-am imaginat ca pot trai o asemenea rusine; ca dupa doua zile de la decesul Conf. Dr. Valeria Ene, sa surprind socat faptul ca la televiziuni se facea un anunt in detaliu,(mare personalitate!) referitor la decesul sotiei lui Florin Salam. Atunci am decis sa accept invitatia colegilor de la Londra si sa parasesc tara!
In consecinta; credeti domnule Ioanitoaia, ca alegerile, deciziile fiecaruia, sunt unele ce pot induce in timp sprijinul obligatoriu al societatii? Oare cunoasteti ceea ce au facut acesti oameni pentru tara asta?, referindu-ma la acesti medici. Au fost viceprsedinte respectiv secretar al societatilor mondiale de specialitate; chirurgie ortopedica(dr. Pesamosca), respectiv neuropsihiatrie infantila(dr. Valeria Ene), fara remuneratie. Nu au cerut, nu au primit si nimeni nu s-a ingrijit sa faca un gest pentru domniile lor, ceva care sa-i salveze! Dr. Valeria Ene a decedat foarte tanara, necunoscandu-si nepotul nenascut, fiindca cineva i-a spus ca nu poate avea un ficat pentru transplant. Existau alte „personalitati” care aveau nevoie. Inutil sa dezvolt si mai mult subiectul.
Sistemul, mentalitatea, sunt numai scuze pentru a justifica unele actiuni ale noastre ca romani, insa este jignitor sa observ cum sunt ridicati la rang de valori nationale niste oameni, simpli oameni blagosloviti cu talent, fara foarte mari performante! Sa fim seriosi, Nadia Comaneci a muncit enorm, ca multi alti sportivi, insa sansa de a fi practicat fotbalul ca sport privilegiat, nu cred ca justifica actiunea domniei voastre
Poate imi faceti onoarea de a-mi raspunde in numai doua randuri, afland daca merita sa mai sper macr in privinta obiectivitatii jurnalistilor de geniu.
Cu consideratie, prof. univ. dr. Daniel L M

Alex30 (6 comentarii)  •  20 ianuarie 2013, 20:09

Deci daca Steaua sau alta echipa de club ar castiga din nou liga acum ar trebui sa le dam rente viagere pana la sfarsitul vietii. Sa facem asa si la alte sporturi sau se aplica doar la fotbal?

florin (25 comentarii)  •  20 ianuarie 2013, 20:09

@dumitru: Nu inteleg care e vina sportivilor in toata chestia asta, ca despre ei vorbim, oare mai conteaza la ce cluburi au activat?

dorel (18 comentarii)  •  20 ianuarie 2013, 20:11

As vrea sa-i amintesc domnului Hagi , care daca ar fi alergat ceva mai mult la CM 94 ajungeau in finala , ca exista o echipa care a adus mult mai multa cinste si onoare romaniei si din care nu am auzit sa planga cineva ! si anume echipa de Handbal campioana mondiala de 4 ori si care este inca lider la numarul de titluri mondiale ! ce zici domnule Hagi !?

Alex30 (6 comentarii)  •  20 ianuarie 2013, 20:15

Domnul Daniel jos palaria pentru post. Poate se obosesc si baietii care dau raspunsuri monosilabice sa-l citeasca si poate sa priceapa ceva

florin (25 comentarii)  •  20 ianuarie 2013, 20:17

@Daniel: d-nule, cu tot respectul pentru cei doi profesori de care vorbiti aici, dar duceti discutia in alta directie. D-nul Ioanitoaia este cronicar sportiv si vorbeste despre drepturile sportivilor, referitor la problema d-voastra, presupun ca ar trebui sa va adresati organelor in drept, respectiv Ministeru Invatamintului, sau Guvernului. D-nul Ioanitoaia a postat doar punctul lui de vedere. Toata stima.

dorel (18 comentarii)  •  20 ianuarie 2013, 20:17

@Daniel – nu te oftica , domnul Ioanitoaia este un membru important al sistemului ! daca va uitati pe siteul GS veti fi mirat sa observati cum un ziar de sport este si o gazeta pornografica ! se castiga multi bani din asta ! ca si din stirea cu rrromul privighetor de manele salam ! intelegeti ? in editoriale suntem ingeri si in fapte demoni !

florin (25 comentarii)  •  20 ianuarie 2013, 20:22

@daniel: Esta foarte simplu sa nu fim de acord cu ceva, dar nu asta e solutia. Toata lumea care si-a adus aportul la dezvoltarea imaginii Romaniei, merita acelasi lucru, trebuie sa incepem cu ceva pentru a se crea un precedent, altfel o sa traim in negare toata viata si nu se va intimpla nimic bun.
Acum de abia se vede de ce am ramas pe loc ca mentalitate timp de 23 de ani.

Mirceacelbatran (663 comentarii)  •  20 ianuarie 2013, 20:34

Doamne, multi prosti mai misuna pe aici, multi dintre ei nici macar nu au inteles sensul celor scrise de Dl. Ioanitoaia. In prostia lor se tem ca le va cere cineva ceva tocmai lor acestor ilustri neica nimeni…

kkciosuldelahamangia (55 comentarii)  •  20 ianuarie 2013, 20:45

dam la toti trintorii rente ?

Admin (10 comentarii)  •  20 ianuarie 2013, 20:47

Pentru prof. univ. dr. Daniel L M

Stimate domnule profesor, fără îndoială că, în principiu, aveți dreptate și că, în ansamblu, societatea nu e corectă cu valorile ei științifice, culturale, etc. Exemplul pe care mi-a plăcut să-l folosesc în acest sens a fost legat de pensia rușinoasă a profesorilor Gavriliu și Setlacek.

Din păcate, mi-e teamă că Dv. complicați lucrurile, sensul acestui articol fiind doar întrebarea dacă izbînda din CCE nu poate fi pusă la egalitate cu obținerea unei medalii de bronz la JO într-un sport cu circulație restrînsă? Părerea mea e că da și asta e tot.

Vă doresc numai bine, Ovidiu Ioanițoaia.

kriticon (363 comentarii)  •  20 ianuarie 2013, 20:48

@Daniel,
Emotionant pina la lacrimi si dureros de trist.Pina cind nu vom invata,ca popor ,sa ne indreptam atentia si implicit sa apreciem adevaratele valori,in domenii altele decit showbiz-ul sau sportul,ne calificam doar ca popor consumator si producator de „can can”,”click”,”acces direct”…De sus,de la factorii de decizie pina la ultimul catun.Atunci poate lumea va sti si va lua masuri ca sa nu moara in saracie oameni ca si cei citati de dvs. si atitia altii.

Comentează