Ovidiu Ioaniţoaia

A vorbit şi a scris pentru milioane de microbişti, a crescut generaţii de ziarişti şi continuă să facă din jurnalism privilegiul de a fi sincer cu oamenii

Biografie completă Toate articolele
Cele mai noi articole de Ovidiu Ioaniţoaia
Dopaj la FCSB?!

Când scriam aici, colecția e martoră, că meciul FCSB-CFR va fi de 1 ori X, mă gândeam la forma deosebită a gazdelor, dar și la numeroasele absențe din formația clujeană, obligată să joace pe Arena Națională fără niciun atacant de […]

...

A greșit Rădoi?

Din fericire, acum, în ajunul „triplei” Macedonia de Nord – Germania – Armenia de la sfârșitul lui martie, lucrurile stau altfel. Dacă, luați-o ca glumă, deși nu-i cea mai bună, Chiricheș nu se reaccidentează, atunci e foarte posibil ca toți […]

...

Știre falsă

Când căruța părea să se fi împotmolit mai rău, consilierul președintelui Burleanu a venit la Telekom Sport cu o afirmație care a surprins în aceeași măsură în care a și bucurat. Conform lui Andrei Vochin, în ianuarie-februarie 2022, la etapa […]

...

Spre un caz Oct. Popescu?

Cu atât mai important cu cât puştiul de la FCSB, născut pe 27 decembrie 2002, va fi mezinul „tricolorilor” convocaţi la Euro 2021. Tavi ar mai avea două cicluri la tineret, încadrându-se în regula U21 din Liga 1 până în […]

...

A văzut pe dos!

Hotărât s-o împiedice cu orice preț pe CSA Steaua să promoveze, cunoașteți contextul, Gigi Becali nu s-a lăsat până nu și-a făcut numărul. A trimis la „satelitul” din eșalonul 3 nu mai puțin de 8 jucători din lotul folosit de […]

...

Căutăm țapi ispășitori?!

Vinovat pentru înfrîngerea cu Olanda trebuie socotit și Pițurcă, principalul artizan al izbînzii obținute săptămîna precedentă în Turcia fiind citit, dominat și învins de Van Gaal. Nu prin KO, cum arată scorul, dar la puncte. Conform unei opinii mai largi, […]

joi, 18 octombrie 2012, 4:27

Vinovat pentru înfrîngerea cu Olanda trebuie socotit și Pițurcă, principalul artizan al izbînzii obținute săptămîna precedentă în Turcia fiind citit, dominat și învins de Van Gaal. Nu prin KO, cum arată scorul, dar la puncte. Conform unei opinii mai largi, eroarea tehnicianului a constat în faptul că, prea încrezător în steaua “tricolorilor”, a folosit la București aceeași garnitură ca și la Istanbul. Surprinzător, n-a schimbat nimic în formula de start, deși fotbaliștii români, îndeobște cei din campionatul intern, nu sînt obișnuiți să susțină partide oficiale, cu miză, la intervale scurte. Că ar trebui să reziste unui asemenea ritm e altă mîncare de pește. Cert e că nu reușesc, să ne reamintim de barajul cu Slovenia din 2001: 4 zile după o evoluție încurajatoare la Ljubljana, “naționala” a clacat și a ratat calificarea la București!

Din păcate, Pițurcă n-a ținut cont că titularii utilizați la Istanbul pot fi obosiți, nu atît fizic, cît mental, de unde cascada de gafe a fundașilor laterali și lipsa de sincronizare a “centralilor”. Dacă n-ar fi trăit sub o imensă presiune psihică, de presupus că băieții noștri ar fi greșit mai puțin. Au gafat mai ales Tamaș și Raț, D. Goian și Chiricheș, dar nu numai ei, ci și Grozav, B. Stancu, Bourceanu, Pintilii și Torje. Nu și Marica, excepția menită să confirme regula. Amănuntul că însuși selecționerul a pus sub semnul îndoielii, după meci, decizia de a nu schimba garnitura vorbește de la sine. Autocritica îl incriminează.

Unii pretind că ne-au curățat, nu obligatoriu în această ordine, Tătărușanu, Tamaș, fazele fixe și arbitrul. Scoțianul ne-a nedreptățit, dar nu ne-a și furat. În rest, am plătit scump relaxarea din fazele fixe, boemia, neatenția. Am încasat în urma lor 3 goluri, însă nu-i de acuzat Pițurcă. Nu neapărat el sau cu precădere el întrucît astfel de faze nu pot fi pregătite sută la sută. Rămîn la mîna hazardului căci n-ai cum anticipa ce se va întîmpla la uliii și porumbeii, cum antrena o mișcare browniană!

În condițiile în care, în ansamblu, “naționala” a dezamăgit marți, n-ar fi de arătat cu degetul în special spre Tătărușanu și spre Tamaș. Fără să impresioneze ca la Istanbul, unde a avut un plonjon salvator la 0-0, Tătărușanu n-a greșit la golul 1, asta socotind că a boxat totuși mingea în afara careului. Evident, n-ar fi trebuit să respingă în față, doar că a respins la 17-18 metri de poartă, adică destul de departe încît să micșoreze pericolul pe moment. Cît despre Tamaș, să nu uităm că a acoperit un post neconvenabil, incomod și expus. Și dacă nu s-a sacrificat, a acceptat un compromis în interesul colectivului, ceea ce îi acordă circumstanțe atenuante. Devotamentul iartă multe.

L-am auzit ieri pe selecționer declarînd că “avem o echipă în devenire”. Pentru că așa stau lucrurile, s-ar cuveni s-o ajutăm să crească, să se maturizeze. Altfel zis, să încercăm să construim, să-l ajutăm pe Pițurcă, nu să-l contestăm, strîmbatul din nas fiind lucrul cel mai simplu.  Despre asta însă vom mai discuta.

Comentarii (53)Adaugă comentariu

Silviu (1 comentarii)  •  18 octombrie 2012, 16:55

Despre jucatori, nu mi-au placut Grozav si Stancu. Antrenorul Piturca a gresit, odata din motivele expuse si, mai departe, din cauza faptului ca nu are nici o treaba cu antrenoratul. Echipa o fac impresarii, nu antrenorii! Echipa in formare? Care e ponderea tinerilor de 19-24 de ani in echipa? Sau acum formam echipa cu baietii de 29-32 de ani? Respect pentru Goian, Rat, … chiar si Mutu, care pute de talent! Pe Dorinel cand il convocam sa formam echipa?

BURCEA NICOLAE (5 comentarii)  •  18 octombrie 2012, 17:03

ce spuneti domnule IOANITOAIA ? pai se compara nationala de acum cu ce avea GICA HAGI pe teren : Gheorghe Hagi Srecko Katanec
1 1
Min Auto PEN
55 Rudonja.
Cosmin CONTRA 65

Bogdan LOBONT
Cosmin CONTRA
Gica POPESCU
79 Iulian MIU
Cristian CHIVU
59 Tiberiu GHIOANE
Ioan SABAU
59 Adrian MUTU
Dorinel MUNTEANU
Adrian ILIE
Marius NICULAE

79 Adrian MIHALCEA
59 Ionel GANEA
59 Daniel PANCU

liviu (14 comentarii)  •  18 octombrie 2012, 17:04

Piturca e vinovat pentru tactica! Cu Olanda era foarte clar , ca trebuiea jucat in forta in atac si aglomerat in aparare , cu presing pana la epuizare ! Am vazut o Olanda facand presing pana la epuizare si trimiterea mingii catre portar cum niocioadata nu am vazut la o echipa mare ! Van Gall a gandit nemaipomenit ! Stia , ca ai nostri sunt luati de val si pe val si a jucat cum noi TREBUIA sa o facem ! Sar peste arbitru …si ajung tot la Piturca : probabil , ca Chipciu trebuia sa fie titular , Stancu inlocuit si el … Sansa noastra sunt meciurle cu Ungaria – ar trebui castigate ambele , si minim egal cu Turcia … Desigur fara sincope cu Estonia si Andora… Altfel speranta de a reveni in elita se destrama …

kappa (69 comentarii)  •  18 octombrie 2012, 17:08

De acord cu cele enumerate. Inaintea dublei cu Olanda si Turcia am fi fost incantati sa invingem la Istanbul chiar daca pierdem cu Olanda. Dupa victoria din Turcia, poate unii si-au imaginat ca putem bate si Olanda.

Tamas si Tatarusanu au facut meci mare la Istanbul – pentru care fapt le sunt recunoscator. Nu au fost ei de vina ca ne-a batut Olanda.

Meciurile se castiga si se pierd in echipa.

Piturca si compania stiu exact unde si cum s-a gresit. Am incredere ca putem sa obtinem locul doi.

Am invatat aici o lectie importanta pentru meciul de baraj pe care il vom juca (speram): avem nevoie de mai multi jucatori, mai multa prospetime in meciul retur.

gikupitesti (254 comentarii)  •  18 octombrie 2012, 17:10

timpurile se schimba mereu,mai este mult pina departe.deokamdata avem un fotbal de clasa medie.speram sa mai vedem fotbal de calitate ca pe vremea lui dobrin si hagi..

stersu (23 comentarii)  •  18 octombrie 2012, 17:14

Daca a spune realitatea inseamna „tapi ispasitori” pot spune ca ai imbatranit degeaba…

Tatarusanu este un portar de duzina… Greseste des si cam in acelasi mod, atat la Steaua cat si la…, mai nou, la nationala…
El este fortat acum pt. ca Steaua, Jiji, sa-l vanda, sa scape de el. Pacat doar ca aceasta tranzactie nu se face, iar 50.000 de suporteri, milioane de telespectatoriau ramas mai mult decat muti la aceste gafe de incepator.

Tamas…, se stie de pe vremea sa de la Dinamo… Alcoolist fruntas… Cum vreti ca acest „activist” de noapte sa faca faţă la 2 meciuri tari intr-un interval asa mic ?

Dar, dle Ioaniţoaia, stilul dumitale a rămas, mereu, acelaşi: DUPLICITAR ! Ca sa nu superi pe nimeni joci la 2 capete, cand critici cand le iei apararea. Cine sa te mai inteleaga ?

krncevic (3 comentarii)  •  18 octombrie 2012, 17:23

aveti dreptate,vinovatii trebuie cautati in alta parte,la Cluj sigur sunt de vina Paszkany,Muresan,aia de la CFR ca sunt unguri…la Bucuresti sigur sunt vinovati ”ti” din Giulesti cum le zice nea’ gigi, Albut,Pancu si compania pt. ca s-au uitat la meci si d’aia a pierdut Romania lu’ nea’ gigi,pardon a lu’ nea’ Pitzi…de fapt tot aia e…nu se stie cine face echipa…

Macovei (52 comentarii)  •  18 octombrie 2012, 17:30

@stersu si altii cu mintea ta. Nu pentru alde tine scrie dl. Ioanitoaie, care nu stiti decat sa injurati si sa jigniti. Voi le stiti pe toate, va da inteligenta afara din apartament. Omul scrie in functie de ce vede. Normal ca a laudat dupa Istanbul si ca ataca dupa Bucuresti am mai citit aici ca reactioneaza ca ziarist, nu ca chibit.

Niku (275 comentarii)  •  18 octombrie 2012, 17:36

Interesant punct de vedere si mai terminat cu tampenia ca Ioanitoaia ar fi duplicitar (daca stiti ce inseamna asta). O echipa azi merge si maine nu, atitudinea fata de ea se schimba si cred ca il doare in cot de ce zice Piturca despre ce a scris. Fotbalul e mai complicat decat crede unul ca stersu sau altul ca silviu care zice ca Piturca e zero ca antrenor. Bai, Silviule, de ce nu te propui tu la lot?

treadstone (2 comentarii)  •  18 octombrie 2012, 17:36

Intrebare de baraj ptr nea Ovi si nea Piti: Cand vezi ca Tamas e total depasit pe postul de fundas dreapta, in primele 45 min si in atac este NUL, cum procedezi? Raspuns: A. Il lasi sa isi desavarseasca opera? B. Il schimbi? C. Nu stiu, e prea greu! Mutu e bun ptr un meci de old boys la ora actuala.S-a vazut de la meciul trecut, nu si Piti. Este 1-3 la pauza si nu schimbi nimic??!!Joci tot 4-2-3-1? V-ati exprimat gresit: nu „si Piti este vinovat” ci este principalul vinovat, asa cum l-ati numit la meciul de vineri, artizanul victoriei, sa judecam cu aceeasi masura domnule Ioanitoaia. Echipa nu a construit nimic in ambele meciuri. A jucat la ciupeala. Asta e adevarul.

mesmer (21 comentarii)  •  18 octombrie 2012, 17:41

Nea Ovi ne-au curatat Van der Vaart, Lens si Mr. Thompson…Arbitrul fara voia lui totusi…99 de arbitri din 100 nu dadeau penalty in minutul 48 la scorul de 2-1 pentru oaspeti pe un stadion cu 55 de mii de oameni la o lupta corp la corp in care ambii jucatori au impins…Scotianul, confuz, enervant a dat…Asta ne-a oferit ocazia ca a doua repria sa o jucam, in dulcele stil romanesc, la alibi…Domne, ne-a furat arbitrul…Asta este, nu avem ce face…Echipa mica, nu avem ce sa cautam acolo…Recunosc, asta am gandit si eu mai ales cand nea Tomitza a judecat diferit faza lui Adi Popa…faza in care 99 de arbitrii din 100, la scorul de 3-1 pentru oaspeti ar fi dat penalty pentru gazde in fata unui stadion cu 55 de mii de oameni…Apoi la final am dat vina si pe nesansa, gazon, minge , echipament…Daca intra lovitura lui Torje, daca intram cu 2-1 la pauza, daca primeam penalty la Popa….si multe alte ofuri…Am ignorat faptul ca Olanda, cu o echipa net superioara, chiar si fara Huntelaar, Sneijder sau Robben a jucat la relanti, mai nemteste decat Mannschaft-ul lui Low…a castigat fara sa forteze, fara sa transpire…Dupa cateva minute de reflectie am realizat ca inca suntem prea mici pentru un meci atat de mare….si ca ori cu Pitzi ori fara, ori cu Tantarusanu ori fara, ori cu Cocis ori fara am sperat in van necitind in avans cronica unei infrangeri anuntate de diferenta de valoare si mentalitate…Doamne ajuta sa ne vedem in Brazilia, dar acolo o sa ajungem prin munca, daruire si noroc…Da, noroc, genul de noroc masurat in milimetri ca la lovitura libera a lui Torje sau la capul din afara careului (daca orice jucator mai da de 1000 de ori de acolo cu capul nu mai intra niciodata) al lui Lens, genul de noroc care poate schimba soarta unei generatii…

Carciuma (68 comentarii)  •  18 octombrie 2012, 17:54

Domnule Ioanitoaia – Congratulations ati dat cu stangul in dreptul iara.

Nu mai bateti campii degeaba sa ascundeti adevarul, sau mai bine sa bagati mizeria sub presul scuzelor, suntem totusi in anul 2012.

O Nationala din OCCIDENT la acest palmares si sub locul 40 in LUME ar fi sarit ca arsi, considerand meciul cu o OLANDA un Dezastru Total, si schimbari dramatice se fac. Daca o Spania, Franta, Italia, Elvetia, Germania, Anglia, etc… ar fi fost in locul Romaniei, presa si publicul iar fi desfiinta pe toti din NATIONALA cu o analiza la sange de nici nu o sa va vina sa credeti ca este vorba de fotbal. Plus criticii mai comici iar face praf pe toti de la NATIONALA cu glume de tot felul si schite.

Terminati odata cu astfel de pacaleli pe voi insusi si minciuni.

ALEX (2 comentarii)  •  18 octombrie 2012, 18:01

De ce nu spuneti ca la primul gol la interventia lui Tatarusanu nu a stat nimeni la 16 metri la respingere unde ar fi putut sa respinga orice alt jucator si Lens sa prinda nu o lovitura de cap ci un vole de zile mari si sa dea gol? La 16 metri intotdeauna sta cineva la respingere pt situatii de genu.

Daniel (4 comentarii)  •  18 octombrie 2012, 18:03

Nea Ovidiu..e usor sa dai cu pixul….mai greu e sa joci…sa pui osul…sa transpiri…si jucatorii pot cririca cu pixul multe …trebuie retinut ca un fotbalist se FORMEAZA cu victorii si infrangeri…si mai ales la echipele de club …acolo e baza …si la cluburi e dezastru….NU SE FACE PREGATIRE …SE BEA IN NESTIRE …SE SIMULEAZA ANTRENAMENTELE CU …MERGE SI ASA …SAU MAI AM TIMP…IN OLANDA NU E ASA …ca sa nu mai zic de fenomenul cu caratul sacoselor cand esti junior…sunt MULTE SECHELE CE TREBUIE ELIMINATE …pana nu le vom elimina …FOTBALUL din Romania sufera si odata cu el…si noi…asta e…

Vladone (69 comentarii)  •  18 octombrie 2012, 18:07

Krncevic, poti sta calm ca CFR e vinovata fata de fotbalul romanesc atata timp cat foloseste 10 straini in echipa si un roman. Aia de la CFR in frunte cu Paszkany nu au voie sa deschida gura cand e vorba despre echipa nationala. Asa ca ciocul mic si capul la fund.

spaniord (2 comentarii)  •  18 octombrie 2012, 18:27

vinovati au fost gasiti de reporterii gazetei, adica asa au dedus ei ca sunt tapii ispasitori. piturca a tipat la toti jucatori pe parcursul meciului, a gesticulat si le-a reprosat tuturor cate ceva. dar gazeta,” inteligenta” ca intotdeauna trage concluziile pe care le vrea.

vasi (27 comentarii)  •  18 octombrie 2012, 18:27

@Krcncevik:si pe cine doreai sa convoace Piti?….balaj….hategan…”cap de porc” la plural arpi@muresan,alaturi de ceilalti”romani” de la cumfura cluj,plus balgradean,pancu si alte comicarii?

cpt. ahab (71 comentarii)  •  18 octombrie 2012, 18:38

Hai, ca suntem caraghiosi aparand caraghiosii. Tatarusanu nu are stofa de portar. Are diploma de loser. Este principalul vinovat la primele doua goluri. Nu-l mai cosmetizati.

Lulus (70 comentarii)  •  18 octombrie 2012, 18:39

Matale il aperi pe Piturca, insa el nu merita!

Udinese Granada Pa Pa (13 comentarii)  •  18 octombrie 2012, 18:43

Vad ca Torje e ultimul pe lista cu voia dvs. Cu trei centrari AIUREA, dar aiurea, nu „putin prea in fata/spate”, cand avea 4-5 colegi in careul advers, ar trebui sa-l mutati mult mai in fata. Intre primii. Cu o executie buna si n mediocre, n-ai ce sa cauti la o echipa cu pretentii. Dar publicatia dvs. face in continuare presa de opinie, nu de specialitate. Nu gasim nicio analiza tehnica; daca am gasi, s-ar vedea exact cine, cat a gresit (mult, oricum). Asa, ramanem cu impresii si amintiri. Care ne chinuiesc de pomana.

gruiu (1 comentarii)  •  18 octombrie 2012, 18:46

Bai Spaniord, a tipat domnul Piti la jucatori? F bine, dar cine i-a convocat, nu el, i-a lasat Razvanel mostenire? Mai lasati-ne cu valoarea adta de Piturca!

maigret (1 comentarii)  •  18 octombrie 2012, 18:52

Daca faceam egal si cu turcii si cu olandezii,ERA MAI BINE?Multam.

Anji (1 comentarii)  •  18 octombrie 2012, 18:53

@Carciuma, te-ai trezit din somn ori din betie. Ioanitoaia analizeaza pe ce se intampla in fotbalul nostru si la nationala nu pe ce ar trebui sa fie. Ala e idealism. Si despre care Germania vorbesti, despre aia care a facut4-4 dupa ce a avut 4-0? Nu echipa care a pierdut cu Olanda batuse Turcia? Sau esti si tu dintre aia care isi inchipuie ca ar trebui sa ii batem pe toti si sa iesim campioni mondiali. La tine acasa sau la servici esti tot atat de exigent? Ia mai plimba nene ursuul.

Biborteni (106 comentarii)  •  18 octombrie 2012, 18:54

Ca de obicei, tot presa e de vina. Dupa victoria in fata Turciei, echipa aflata in evidenta scadere, s-a scris ca vom juca de la egal la egal cu Olanda, echipa de top in lume. De aceea, unii dintre jucatori au declarat chiar ca mergem la victorie. Acum, ca ne-au scos fotbalul din cap olandezii, radem de entuziasmul de dupa victoria cu Turcia, asa-i? Casele de pariuri, mai destepte decat majoritatea ziaristilor, dadeau cota 7 pentru victoria noastra. Fie si pentru asta, ar fi trebuit sa fim mai ponderati in declaratii.

Cireasa (11 comentarii)  •  18 octombrie 2012, 19:08

Pai strambatul din nas e sport national, nimeni nu gandeste constructiv, toti suntem antrenori mai buni decat Piturca si e usor sa stai in fotoliu si sa bei bere uitandu-te la meci, iar apoi sa il injuri pe antrenor si jucatorii. Dar astia suntem, d-asta am ajuns in halul in care suntem si in sport si in general, vai viata noastra!

groparu (41 comentarii)  •  18 octombrie 2012, 19:38

Tamas si Tatarusanu au devenit „vinovati” datorita ideii de joc impusa de Piturca. Daca olandezii aveau in permanenta 3 jucatori la centrul terenului fiind pregatiti pentru jocul de contraatac noi il tineam doar pe Marica . La loviturile libere ai nostri veneau toti gramada in propriul 16 ( ca se asezau in linie e greseala lui Piturca deoarece viteza de reactie e a celui care vine spre poarta adversa si nu a celui ce se retrage). Asa se face ca respingerea lui Tatarusanu nu avea cum sa ajunga decit la un olandez. Insa problema mare a fost la mijloc deoarece Bourceanu si Pintilii nu pot fi conducatori de joc in conditia in care primesc sarcini eminamente defensive. In plus amindoi au prins o zi proasta. Asa se face ca in zona mediana a terenului s-a creat un mare gol in care olandezii ( ce 3 de care pomeneam)primeau mingiile si puteau declansa contraatacuri fulger. Sa declari ca vrei sa bati Olanda si sa joci defensiv e o porcarie. S-a vazut clar ca de cite ori formatia noastra a pus presiune pe careul adver apararea olandezilor s-a clatinat. Ca echipa sa joace cum si-ar dori el ar terbui ca linia defensiva si cei doi inchizatori sa fie jucatori cu viteza de reactie mare. Ori toti cei sase folositi pe posturile respective sint jucatori lenti usor de depasit in jocul pe contre si nu numai. Din pacate alti jucatori de valoare nu prea sint (excluzind accidentatii) iar Piturca este adeptul jocului defensiv pentru ca la fel ca in mandatul anterior sa poata sa spuna in caz de meci nul: „ati vazut ca nu ne-au batut?” In alta ordine de idei scorul este prea mare. Cu un gol norocos , unul dintr-un penalty dat aiurea iar altul dintr-o pozitei de offside nesemnalizat olandezii ar fi fost o prada usoara daca Piturca juca pe atac. Dar asta e poveste veche.

Alex (3 comentarii)  •  18 octombrie 2012, 19:47

Sint intru totul de acord cu comentariul nr. 11: arbitrul a influentat cu ticalosie si cinism cursul acestui meci, in special la acordarea incorecta a loviturii de la 11 metri in min. 47+, cind Romania isi revenise si avea sanse sa egaleze, Marica facind meciul mai frumos si echilibrat printr-o faza muncita si un gol splendid -cel mai frumos al meciului! – acest nenorocit sadic de arbitru si-a batut joc de efortul fotbalistilor nostri si de publicul din tribune si de cei de la televizor. Parere mea este ca este un ticalos-cumparat care a avut misiunea clara sa ii mentina pe olandezi in avantaj prin orice mijloace. Olanda putea sa manince bataie, in principiu, in deplasare cu o echipa tinara, in forma buna, cu singe proaspat in vene si cu ambitie, era un meci crucial si pentru ei si pentru noi si „s-au asigurat” de acasa, sint convins de asta, vazind cum acest gunoi de Thomson a procedat, sistematic favorizind echipa Olandei in nenumarate rinduri. A intors meciul din cursul lui firesc, ne-a turnat plumb in picioare cind ne-a retezat elanul capatat dupa golul lui Marica, mentinind o diferenta mincinoasa de 2 goluri in favoarea vizitatorilor. Aceasta decizie de a acorda un penalty nemeritat a intors cursul meciului cu susul in jos, si ne-a darimat psihic. Nu poti sa lupti si cu o echipa in teren si cu un arbitru ticalos care iti este potrivnic si schimba scorul dupa cum vor cei care l-au platit; ar trebui sa existe un alt sistem de arbitraj, fazele sa fie monitorizate cu camere de luat vederi si analizate electronic in mod obiectiv pe loc asa cum se face si in alte sporturi, miza este prea mare si nedreptatea este atit de usor de facut, usurinta cu care niste arbitri corupti pot decide rezultatele in teren este inadmisibila, acest sistem trebuie schimbat. Este adevarat ca fotbalistii nostri au fost un pic cam haotici la jocul de pase, nu prea se nimereau, si nu pareau sa aiba un plan de joc, de atac, si nici o strategie prea inteligenta de a demonta portocala mecanica. Ne lipseste un coordonator, un cap limpede, un om care sa dea omogenitate si sens echipei un teren, cu alte cuvinte un lider, cum erau Hagi sau chiar Gica Popescu „baciul” in fruntea apararii, oameni care stiau ce sa faca cu mingea si care dadeau incredere co-echipierilor. Ai nostri sint tineri acum si par un pic fara experienta, un pic pierduti, fara mama sau „tata” in joc, desi fac un efort individual mare si isi dau silinta, ceva nu se leaga in jocul echipei, nu stiu cum sa se demarce, nu combina suficient, nu se gasesc in jocul de pase. Olandezii m-au impresionat prin citeva lucruri care de fapt ii caracterizeaza de mult: pase extrem de precise, fara erori, fara ezitari, cu preluari exacte si rapide „din toate pozitiile”, se demarca excelent, alearga iute si au o viteza superioara in atac, arata un mare pragmatism, calm si relaxare in fazele importante, sint foarte periculosi si eficienti la fazele fixe cind fac echipa adversa sa apara ca niste jaloane de antrenament si nu prea iarta greselile adversarului. Cu toate astea, rezultatul de 1-4 nu corespunde diferentei de valoare actuala dintre cele doua echipe si a fost exagerat prin interventia ticaloasa a arbitrului. Noi am fi putut sa conducem usor in min. 5 si in mod sigur baietii nostri ar fi prins aripi; orice s-ar fi putut intimpla de la acel punct incolo, chiar puteam sa ii batem! Puteam sa egalam dupa golul lui Marica si sa fie usor 2-2 deschis apoi oricarui rezultat, arbitrul a distrus echilibrul dintre cele doua echipe si sansele sa vedem un meci foarte frumos, „care pe care”, cu miza mare si goluri adevarate, din miscare, nu date „pomana”. Olandezii au avut noroc cu acel gol incredibil marcat cu capul de la 20 de metri care a sters bara transversala, iar noi am avut ghinion ca sutul lui Torje din min. 5 s-a izbit de transversala. Meritam si noi cel putin un penalty, care ar fi egalat scorul in mod normal (la scorul corect de 2-1). Ultimul gol, posibil din off-side se intimpla atit de des in situatii similare in ultimele minute de joc cind echipa pleaca in atac si ‘uita’ sa se mai apere, pentru ca meciul e oricum pierdut altfel si nu mai conteaza atit de mult. Echilibrul partidei a fost rupt in mod ticalos de arbitraj la sfirsitul primei reprize, cind Romania revenise in joc, si de acolo lucrurile au mers anapoda si contra noastra, asa cum este si omeneste sa se intimple, cind realizezi ca „esti lucrat” de interese si jocuri mult mai mari, intr-o schema in care Romania este deliberat facuta sa para „prea mica”.

Sibelius (30 comentarii)  •  18 octombrie 2012, 19:56

Dupa tragerea la sorti casandrele de serviciu isi zmulgeau cositele spunand ca vom termina pe 4. Inainte de dubla cu Turcia si Olanda cei mai optimisti sperau la doua puncte. Acum ne plangem ca am pierdut cu Olanda si cautam tapi ispasitori. Ne-am pierdut definitiv si „uzul ratiunii” si simtul ridicolului.

vasco (363 comentarii)  •  18 octombrie 2012, 20:13

Cautam vinovati?De ce?Dupa parerea mea pornim gresit de la premiza ca noi ne putem compara cu ei la fotbal.Pentru a putea face asta ar trebui sa ne putem compara ca si societate,ca si cultura si educatie si ma refer aici si la educatia copiilor de mici in spiritul curajului,al muncii si al corectitudinii in ceeace facem.De aici pornesc diferentele si ajungem apoi la organizarea fotbalului(LPF,FRF,cluburi).Cind la noi totul e mascarada la TV si aranjamente de culise intre cluburi,arbitrii,patronate de FRF si LPF,cind la noi nu exista grija pentru cresterea de copii si juniori ,schimbul de miine,venim si ne intrebam de ce ne bate Olanda,ba mai mult indraznim sa visam,deloc profesionist si total fara argumente,ca am putea sa-i batem si chiar sa cistigam grupa,numai pentru ca am batut o echipa a Turciei slaba.Meciurile cu Ungaria vor fi foarte grele,dar Piturca inca declara cu emfaza si fara realism profesionist ca „batem la Budapesta”si vezi Doamne inca putem cistiga chiar grupa,un jucator zicea ca asa cum ne-au batut olandezii la Bucuresti putem sa-i batem si noi la Amsterdam…Ce sa mai zici?Jalnic.

Abcde (14 comentarii)  •  18 octombrie 2012, 20:21

Bai ce face Hagi cu epavele de la CeFuRa Cluj? Cat a ajutat piticul pe Avram ca nu l-a eliminat pe Muresan si tot conduce Viitorul Constanta. Sunt curios ce o sa balmajeasca marele Paskany.

Aristotel (167 comentarii)  •  18 octombrie 2012, 20:46

Citeam in ziarul asta, declaratia lui Mutu cum ca el nu vrea sa se retraga de la nationala ! Mutu este obsedat de doborirea recordului lui Hagi ! Nu-l intereseaza altceva, chiar el a declarat asta ! Daca vine la nationala nepregatit suta la suta si supraponderal, sa ne lase in pace ! Are 34 ani, si e cazul sa spuna „pa ” activitatii de fotbalist ! Ma uitam la echipa Olandei, si n-am vazut nimic deosebit la ei; aveau tot doua picioare ca si ai nostri si erau pe teren tot 11 ca si ai nostri ! Ce-i deosebeste pe ei de noi ? Simplu: profesionalismul ! Eu nu cred ca ei se imbata ca porcii dupa fiecare meci cum o fac ai nostri ! Sunt in stare sa repete o schema de joc sau o lovitura libera, pina la perfectiune ! Ai nostri, cand executa lovituri libere, parca atunci dau pentru prima oara in minge ! Nu sunt alesi cei mai buni jucatori din tara si antrenorul mai are si fixuri, si orgolii ! Antrenorii echipelor de club sunt schimbati de regula dupa ratarea unui obiectiv ! In mod firesc si normal, si conducerea FRF, si LPF si selectionerul echipei nationale, trebuie sa plece dupa fiecare ratare a unei campanii de calificare ! Daca nu califica echipa, Piturca trebuie sa plece ! Pai, nu pleaca, iar Sandu nu-l poate demite, pentru ca au facut un contract -beton, in ceea ce il priveste pe Piturca ! Daca Piturca e demis, FRF trebuie sa-i plateasca contractul pina la final ! Asta denota faptul, ca Mircea Sandu, este atat de prost, incat cel mai detestat selectioner din Romania, il face harcea-parcea ! Mirceo, ia-ti pixul si intinde-o ! Hai, valea ! Chiar daca se va clasa pe ultimul loc, Piturca va castiga pina in 2016 cate 35.000 euro pe luna ! bai, n-aveti decit sa va spinzurati toti, pentru sunteti catastofe nationale !

nutzu (14 comentarii)  •  18 octombrie 2012, 21:03

De ce nu se spune ca Torje (cel mai slab jucator din aceasta dubla cu Turcia si Olanda) a dat toate centrarile in afara stadionului? cum este posibil sa dai toate ,dar absolut toate, centrarile numai prin spatele portii atat timp cat in careul advers aveam 4 tricolori. Torje = fotbalist de 2 lei

Mymy (76 comentarii)  •  18 octombrie 2012, 21:19

Degeaba, dom,nule Ovidiu, Piturca nu asculta decat de el. Se crede cel mai destept si nu e.

@#28 (106 comentarii)  •  18 octombrie 2012, 22:10

Io inca mi le smulg, tot mai cred ca iesim pe 4. Cu Piturca pe banca si Mutu in lot, ne luptam la locul 4. Partea pozitiva e ca daca ar fi ramas Lucescu ne-am fi batut pentru locul 5.

andreas (871 comentarii)  •  18 octombrie 2012, 22:32

Stimate Domn, pt prima oara de la revenire, un articol scris parca in graba. Piti si poate Marica (poate, deoarece nimeni nu se astepta), sint chiar cei remarcati de toti, merita felicitari, au readus acasa Nationala, toti spera, vad atitudine la toti jucatorii. Cu toate ca mie Torje, Tamas, Mutu si Cocis mi-au ramas mereu in git, nu inteleg sensul convocarii lui Rat (il ataca si pe Radoi) si Grozav (pe care Rednic il tine pe tusa), recunosc ca sint subiectiv, caci prefer mereu sa joc cu baieti care gindesc, care pot evolua.
Unii vorbesc de titularii Sanmartean, Sapunaru, Chivu, Mutu, … de ce nu Cristea si Contra. Nu e vorba de orgoliu, de seful Piti. Daca se gaseste cineva care sa spuna ca Briliantii si cei care nu vor au macar un rol educativ, prefer sa -i cer scuze, mi-a fost mereu groaza de miticii astia. Piti e prea bun, Mutu nu ar mai fi prins nici acum 6 ani, cind mai putea sa fuga, o Nationala, nici macar Columbia. Acum a venit timpul sa mai deschida niste baruri.
Plus, doua greseli in articol:
1. Tamas-Torje, Rat-Stancu nu vin din campianatul RO, mai ales cind recunoasteti ca au fost cei mai „obositi”.
2. Fazele fixe, se numesc fixe si pt ca nu e nimic dezorganizat. Fiecare are rolul lui. Apare o miscare haotica, dezorganizata, chiar spectatori, doar daca unii nu gindesc. Bezmetici! n-or fi toti fotbalistii.

Olteanu (478 comentarii)  •  18 octombrie 2012, 23:18

Da Alex, ai inteles perfect, arbitrul ne-a furat, noi am avut ghinon si am jucat foarte bine. Trezirea ca se facu tarziu.

jos_cenzura (102 comentarii)  •  19 octombrie 2012, 1:41

Ca generatia actuala joaca defensiv, mai e de inteles. Dar cand aveam printre jucatorii cei mai buni din lume (Hagi, Popescu, Belodedici, Dan Petrescu etc) – ce scuza aveam ca stateam cu funduletul in poarta si ca ne tremurau genunchii cu orice echipa europeana?

MARGELATU (91 comentarii)  •  19 octombrie 2012, 2:42

„Vinovat pentru înfrîngerea cu Olanda trebuie socotit și Pițurcă, principalul artizan al izbînzii obținute săptămîna precedentă în Turcia fiind citit, dominat și învins de Van Gaal.”

Ma bucur ca te-ai trezit!

Si Tatarusanu e vinovat – cel putin la primul gol. Respingerea a fost proasta (putea sa o prinda), dar mai rau, el trebuia sa fuga imediat inapoi in poarta…din nefericire a ramas spectator…Daca fugea imediat dupa respingere in poarta, poate erau ceva sanse…?
PANTILIMON e mai bun. Sa fim seriosi – joaca la Man City!

motanul incaltat (603 comentarii)  •  19 octombrie 2012, 3:00

Nu strimbam din nas-suntem REALISTI…Nu putem bate pe nimeni de valoare cu jucatorii de mina a nu stiu cita. Echipele la care evolueaza si unde nu sunt vedete ci jucatori de pluton-exceptie Mutu-spun tot.Goian,Tamas,Bogdan Stancu -nu merita prin valoarea lor sa fie convocati.Cu Turcia se pare ca am avut noroc imens.Apoi vine un antrenor-fara nici o viziune.Asta e Romania acum.Romania din 94 dadea un Popescu-capitan la Barca (Wow) ,un Dan Petrescu la Chelsea sau un Raducioiu la Milan si chiar un Vladoiu la FC Koln….si rezultatele s-au vazut.Acum il avem pe Goian.Si vrem sa ne si calificam. HA-HA- HA . Ozurspor sau echipa aia unde joaca Goian nu conteaza decit la nr.Cind vom avea jucatori la Barca,Real,Bayern sau Chelsea care sa si joace atunci ne vom califica fara probleme la Mondiale sau Europene.Pina atunci comentati ce doriti.Cu asta raminem….Dar asta nu ne califica nicaieri.Poate doar in Cismigiu…….

gikupitesti (254 comentarii)  •  19 octombrie 2012, 4:41

timpurile se schimba mereu.fotbalul romanesc mai are de urcat ca sa ajunga la valori occidentale..e bine daca prindem si lokul doi in grupa.speram sa mai vedem fotbal de calitate ca pe vremea lu DOBRIN si HAGI..va salut..

vasco (363 comentarii)  •  19 octombrie 2012, 5:18

@Sibelius,
eu zic sa te linistesti,inca putem termina pe locul patru .Meciurile cu ungurii vor fi foarte grele,ca de obicei cind e vorba de unguri noi ne vom face singuri probleme si tare ma tem …

missU (5 comentarii)  •  19 octombrie 2012, 7:35

piturca a gresit grav atunci cand la conferinta de presa dupa meci a zis ca n-are rezerve la nivelul titularilor. sunt stelist de vreo 40 de ani si l-am apreciat pe pitzi ca jucator si antrenor. omul gandeste, nu degeaba juca sah in cantonamente cu boloni si iordanescu.aici, insa a gresit groaznic.

Un antrenor (2 comentarii)  •  19 octombrie 2012, 9:22

@andreas. Tu gresesti. 1.In Romania nu se joaca in ritmul marti- vineri, in strainatate da, observatie pertinenta. 2. La fazele fixe nu e nimic organizat, ele nu se pot antrena decat in privinta marcajului, fiind mult hazard. Daca taceai filozof ramaneai…

Gigi (152 comentarii)  •  19 octombrie 2012, 9:26

Multi care posteaza aici se cred antrenori. Sigur mai destepti decat sant. Ioanitoaia face niste observatii de bun simt si se gasesc unii sa isi dea cu parere fara sa aiba habar. Tara de desteptii lui peste prajit, asta suntem!

Cheetah (2118 comentarii)  •  19 octombrie 2012, 10:05

Afirmatia ca „avem o echipa in devenire” ar trebui sa ne motiveze si pe noi, suporterii cotizanti, sa incurajam acest proces.
Vom putea oare sa egalam genialitatea generatiei Hagi?
Hai sa visam frumos si sa zicem ca DA.

Sorin (55 comentarii)  •  19 octombrie 2012, 11:09

Ceva despre CFR , nea’ Ovidiu ?!? Nimic dupa infrangerea de-aseara ?!? 🙂

andreas (871 comentarii)  •  19 octombrie 2012, 11:10

@un antrenor, citate copiate ( eu scriu romani,Tamas), citeste pina intelegi:
1.”deși fotbaliștii români, îndeobște cei din campionatul intern, nu sînt obișnuiți să susțină partide oficiale, cu miză, la intervale scurte.”… „Au gafat mai ales Tamaș și Raț,… , Stancu, … Torje”
2.”Rămîn la mîna hazardului căci n-ai cum anticipa ce se va întîmpla la uliii și porumbeii, cum antrena o mișcare browniană!”
Problema ” n Ulii zboara dupa m Porumbei. Care este sansa ca un Uliu sa prinda un Porumbel?” am rezolvat-o in cls. a X-a. Este rezolvabila, poate stie cineva si raspunsul corect. Daca vorbesti de marcaj ca miscare browniana e problema ta. Daca vezi dezordine cind unul apare in zona de 20 m, Torje, Grozav si Bourceanu nici macar nu il vad, licenta ta de RO e zero, coleg cu Laca, Lita.
„antrenorii” nu vad ca cei 4 au inaugurat in sfirsit in RO doua autostrazi pt Olanda pe benzi. Aici s-a pierdut meciul, nu la faze fixe. Chiar si asa putea fi 5-4: Torje, Grozav, 11m, Marica la pas Mutu. Ce cautari de vinovati, Torje, Grozav, Mutu ar fi primit statui la intarea in RO!

puppinkeresku (19 comentarii)  •  19 octombrie 2012, 13:37

NU AVEM VALOARE !
Nu atacam !
Nu tinem mingea!
Nu dribleaza nimeni!
NE APARAM !!!!
Reusim goluri din intamplare !!!!
PUNKT

Un antrenor (2 comentarii)  •  19 octombrie 2012, 14:30

@andreas. M-ai convins ca esti grozav. Intreba orice antrenor din lume daca fazele fixe se pot antrena 100% si mai vorbim.

nichi (31 comentarii)  •  19 octombrie 2012, 14:36

Andreas, tu esti altul care crezi ca le stii pe toate. Oboseala e una, greseala alta, dar se leaga. Privind chestia cu uliii, metafora reusita, nu vrei sa pricepi ori nu poti. Bati apa in piua si nu spui nimic nou, esti genul ala de pusti care iti inchipui ca ai descoperit apa calda. Urmeaza sa descoperi mersul pe jos, apoi ciripitul mierlei si calul troian.

Comentează