Ovidiu Ioaniţoaia

A vorbit şi a scris pentru milioane de microbişti, a crescut generaţii de ziarişti şi continuă să facă din jurnalism privilegiul de a fi sincer cu oamenii

Biografie completă Toate articolele
Cele mai noi articole de Ovidiu Ioaniţoaia
Dopaj la FCSB?!

Când scriam aici, colecția e martoră, că meciul FCSB-CFR va fi de 1 ori X, mă gândeam la forma deosebită a gazdelor, dar și la numeroasele absențe din formația clujeană, obligată să joace pe Arena Națională fără niciun atacant de […]

...

A greșit Rădoi?

Din fericire, acum, în ajunul „triplei” Macedonia de Nord – Germania – Armenia de la sfârșitul lui martie, lucrurile stau altfel. Dacă, luați-o ca glumă, deși nu-i cea mai bună, Chiricheș nu se reaccidentează, atunci e foarte posibil ca toți […]

...

Știre falsă

Când căruța părea să se fi împotmolit mai rău, consilierul președintelui Burleanu a venit la Telekom Sport cu o afirmație care a surprins în aceeași măsură în care a și bucurat. Conform lui Andrei Vochin, în ianuarie-februarie 2022, la etapa […]

...

Spre un caz Oct. Popescu?

Cu atât mai important cu cât puştiul de la FCSB, născut pe 27 decembrie 2002, va fi mezinul „tricolorilor” convocaţi la Euro 2021. Tavi ar mai avea două cicluri la tineret, încadrându-se în regula U21 din Liga 1 până în […]

...

A văzut pe dos!

Hotărât s-o împiedice cu orice preț pe CSA Steaua să promoveze, cunoașteți contextul, Gigi Becali nu s-a lăsat până nu și-a făcut numărul. A trimis la „satelitul” din eșalonul 3 nu mai puțin de 8 jucători din lotul folosit de […]

...

Mutu înapoi?

“Să mă ierte Dumnezeu, dar Mutu și beat joacă mai bine decît Tănase și Cociș luați împreună!”, scria ieri cineva pe blog. Firește că respectivul exagera. Mai departe însă, pare să se transforme în curent de opinie părerea că Mutu […]

vineri, 17 august 2012, 4:01

“Să mă ierte Dumnezeu, dar Mutu și beat joacă mai bine decît Tănase și Cociș luați împreună!”, scria ieri cineva pe blog. Firește că respectivul exagera. Mai departe însă, pare să se transforme în curent de opinie părerea că Mutu ar merita rechemat la “națională” ignorîndu-se amănuntul că se antrenează de unul singur după retrogradarea Cesenei. Ex-golgeterul stă pe tușă, își caută echipă, dar se aude că va semna dintr-o clipă în alta cu Ajaccio din campionatul Franței.

Dacă l-ar convoca pentru întîlnirea cu Estonia, startul preliminariilor CM 2014 programat pe 7 septembrie la Tallinn, Victor Pițurcă și-ar încălca principiul de a-i sări din schemă pe cei care nu joacă. Doar că n-ar fi prima oară cînd ar face-o, vezi -recentele cazuri ale lui Lobonț, Tamaș și Raț, ultimul purtînd banderola de căpitan la Ljubljana în ciuda faptului că Mircea Lucescu nu-l mai titularizează meci de meci la Șahtior. La urma urmei, de ce n-ar fi Adi Mutu excepția menită să confirme regula?

La eșecul de 3-4 cu Slovenia, am observat că reprezentativei îi lipsește, pe lîngă vervă, ritm și vlagă, un lider în stare să le ofere coechipierilor propriul exemplu, -să-i tragă după el și să-i mobilizeze. S-a retras Chivu și locul a rămas vacant. Întrucît a mai interpretat un asemenea rol, Mutu ar putea redeveni liderul în discuție. Cu toate ieșirile lui în decor, e printre puținii, -dacă nu singurul, capabili să se impună în fața celorlalți. Asta pentru că “tricolorii” îi cunosc și îi recunosc valoarea. Îl știu de jupîn.

Să nu uităm că, spre deosebire de alții, Mutu nu s-a dezis niciodată de “națională”. Dimpotrivă, i-a dus mereu dorul sau măcar a declarat-o. Și cînd, risipitor ori bezmetic, a mai scăpat caii, s-a oprit la timp. Acum, e limpede că el are nevoie de echipă chiar mai mult decît are ea de el. Dar și echipa, apariție tristă miercuri, a arătat că i-a lipsit Mutu. Implicit, că i-ar trebui.

Cu el în teren, e de presupus că garnitura ar căpăta un plus de substanță, de îndrăzneală și, important, de tupeu.

Nu se ridică problema ca Adi Mutu să se cumințească. Pare prea tîrziu pentru vreo schimbare, astfel încît cel alintat cîndva Briliantul trebuie luat așa cum e.

Cu bune și cu rele. Din păcate, cu destule rele. Apreciez însă că reîntoarcerea lui la “națională” într-un moment cu adevărat greu pentru ea, de cumpănă, ar fi în beneficiul ambelor tabere. Pe de-o parte ar cîștiga echipa, pe de alta Mutu.

Concret, s-ar cuveni ca selecționerul să lase de la el și să-l aducă înapoi pe Mutu în eventualitatea în care acesta își va găsi angajament și va reîncepe să joace. Nu va fi nevoie ca Pițurcă să-l îndrăgească pe Mutu, iar să-l iubească nici atît. Va fi nevoie doar să aibă dorința de a-i exploata renumele, calitățile și remușcările, de a le pune în slujba unui interes comun. Cînd îți ajunge apa la gît, nu mai dai ochii peste cap, ci recurgi la orice mijloc ca să te salvezi.

Comentarii (67)Adaugă comentariu

jorgecosta (12 comentarii)  •  17 august 2012, 16:12

Mutu are o calitate pe care putin i-au apreciat-o la justa valoare: iubeste nationala.

unu (37 comentarii)  •  17 august 2012, 16:21

Ba chiar joaca cat Tanase si Cocis la un loc.

Godot (5 comentarii)  •  17 august 2012, 16:27

Hagi, uită-te, ora ta se-apropie! „Din iubire pentru naţională…” De asta nu s-a dezis Mutu, altfel îi întorcea fundul de mult echipei naţionale. H-A-G-I! Ăsta e singurul resort care-l activează pe golanul de Mutu, în relaţia din ultimii 4 ani cu echipa naţională.

adriani (10 comentarii)  •  17 august 2012, 16:33

Cu toate greselile sale pentru care oricum a platit si va mai plati, Mutu a ajutat echipa nationala. Sa nu uitam campania de calificare la ultimul turneu final la care a participat aceasta. Cred ca a sosit timpul sa fie ajutat la randul sau.

Vlad (43 comentarii)  •  17 august 2012, 16:38

Exact…”Îl știu de jupîn” Perfect spus.

Nu v-ati tot saturat de nationala plina de jupani? Ia hai sa incercam noi sa facem o echipa…unita…chiar daca dureaza mai mult, chiar daca ratam calificari (oricum le ratam si asa), ca de nationala jupanului x sau jupanului y m-am saturat.

cinic (6 comentarii)  •  17 august 2012, 16:39

Dle. Ioanitoaia, marele ‘pitzi’ ar putea juca la cacealma pentru Brazilia cu batrani gen Lobont, Mutu, Sanmartean, Tamas, Goian, Rat, Muresan,Munteanu, Niculae, Radoi si Chivu daca reuseste sa spuna te rog…
Oricum n-are nimic de pierdut, iar pe ‘tinerele sperante’ sa le tina pe banca pentru 2016 si inainte de toate sa le invete cum sa dea in minge, tactica, modestie si bun simt, asta daca este in stare…

lukas (6 comentarii)  •  17 august 2012, 16:40

Primul pas, d-le Ioanitoaia este schimbarea lui piturca. asta e ca politicienii, nu-i intereseaza Romania, ci doar interesul personal. mai are rost sa vb de selectia pro impresari? avem fotbalisti romani care daca ar juca cu nationala, ar castiga la scor. ex: sanmartean, gabi muresan, chiar si Cadu:) tucudean, etc

Ciprian (1 comentarii)  •  17 august 2012, 16:43

Regret, comparaia tanase+cocis<Mutu nu mi se pare o exagerare. Tanase a ramas la statutul de tanara speranta, desi are aproape 27 de ani, e bezmetic, indolent si cu o viata dezordonata. Un jucator cu defectele lui nu poate fi un jucator de baza al nationalei. Cat despre cocis… discutie moarta din fasa, e un jucator extrem de slab, rar am vazut un jucator care sa nu paota controla mingea daca nu se uita mereu la ea…

catalin (1 comentarii)  •  17 august 2012, 16:46

Domnule Ioanitioaia!ma aplec in fata dumneavoastra!! un articol de milioane! nu sunt pro Mutu dar nici anti! Adrian Mutu este cel mai important jucator roman, dupa Hagi incoace, exceptie face si Chivu. Fara acesti jucatori parca suntem o echipa mica, slaba si fara un cuvant de spus. Cum era, cum nu era Mutu, a tras nationala dupa el la fiecare campanie de calificare, dar ce-i drept, de unul singur nu poate sa faca toate!uitati-va la Giggs,nu avea cu cine sa joace la nationala. parerea mea este ca Mutu este jucatorul de care are nevoie toata natiunea fotbalistica a romaniei.

CARLOS (1 comentarii)  •  17 august 2012, 16:47

Sunteti rautacios in ce-l priveste pe RAT, asta insemnand ca ai dumneavoastra colegi ne dezinformeaza{ca sa nu zic …ne mint} cand scriu ca de la inceputul noului campionat, este TITULAR.

palatin (3 comentarii)  •  17 august 2012, 16:48

Chiar dacă, să zicem, Mutu are experiență și ar mai putea o vreme face față competiției la vârf, pe ansamblu cred că mai mult pierdem cu Naționala, decât câștigăm, printr-o eventuală readucere a lui.

Lăsarea lui Mutu prin parcuri (sau pe unde se antrenează acuma) ar avea două avantaje:
– primul, și cel mai mare, e că ar permite meciuri în picioare unor jucători tineri, din care s-ar putea eventual selecta un jucător de bază pentru viitoarele campanii;
– iar al doilea, ar fi o dovadă limpede a faptului că ieșirile-n decor se penalizează. Generațiile viitoare de tineri fotbaliști nu cred că merită să-l ia de model pe Mutu; ar face mult mai bine să-l imite pe Chivu sau Hagi.

Deci, din partea mea, Mutu poate să meargă liniștit la băute cu prietenii, prin Serbia sau pe unde îi place lui să pună de-o petrecere. La Națională nu-i mai văd locul.

LLK (6 comentarii)  •  17 august 2012, 16:50

Mutu intradevar este peste Tanase + Marica + oricine de la nationala.Eu zic ca mai are puterea sa mai ajunga la un mondial!

rapidist_sutalasuta (4 comentarii)  •  17 august 2012, 16:52

“Să mă ierte Dumnezeu, dar Mutu și beat joacă mai bine decît Tănase și Cociș luați împreună!”, scria ieri cineva pe blog. Firește că respectivul exagera.
Nu domnule Ioanitoaia, nu exagereaza asta e purul adevar…..putea sa spuna ca si drogat

Catalin (2 comentarii)  •  17 august 2012, 16:55

nu e vorba numai de Mutu,atata timp cat punem orgoliile proaste innaintea performantei nu vom ajunge nicaieri.Jucatori precum Goian,Stefan Radu care au demonstrat nu de putine ori ca sunt cu 5 clase peste Gaman ar trebui chemati iar acest baiat sa se apuce de alt sport,atata timp cat mai poate Sanmartean sa joace si o repriza ar trebui chemat,in conditiile in care Papp are calitati dar ii lipseste experienta Sapunaru ar trebui chemat si exemplele ar putea continua la nesfarsit.Interesant este ca acest mare orgolios ”Piti” are doar in unele momente rabufniri si doar cu unii jucatori,se lauda ca nu cheama jucatori care nu sunt titulari si nu au meciuri in picioare dar mereu ii regasim la echipa pe Cocis,Marica,Lobont etc

calinescu_ (25 comentarii)  •  17 august 2012, 16:56

HAGI SI MUTU SUNT SINGURELE VALORI ADEVARATE ALE FOTBALULUI ROMANESC ….!!!!
EI SUNT PIANISTII …..!!!!
DE CARAT PIANU SE GASESC …..!!!!!
FARA ACESTI FORMIDABILI FOTBALISTI NATIONALA NU S-A MAI CALIFICAT ….!!!!
PITURCA CU FAMILIA BECALI SI CU MITICA DRAGOMIR AU CONFISCAT NATIONALA ROMANIEI SI AU TRANSFORMATO INTR-O SELECTIONATA BECALO – SATANISTA ….!!!

ex-pitesteanul (75 comentarii)  •  17 august 2012, 17:03

n-am vazut meciul cu estonia. dara daca am ajuns sa credem ca mutu ne duce la mondial inseamna ca au fost slabi rau de tot. mutu pe care l-am vazut in sezonul precedent a fost mult mai slab decat mutu de acum cativa ani. si n-are cum sa fie in crestere.

andreas (871 comentarii)  •  17 august 2012, 17:03

sa te ierte, ca meriti! Eu sint de acord ca Mutu sa joace pe 7. Sept., dar numai cu ochelari de soare. Doamne iarta-i pa toti bolovanii! Daca Muce reconstruia cu jucatori fara dinti, adunati din parcuri, de ce sa nu cada si Piti in pacat. Ai un Rusescu, Tucudean, Costea, Grozav,… mai e si Dica. Stati linistiti, daca tot trebuie fotbalisti si oameni, vor juca Sanmartean, Muresan, Banel, Danciulescu, Craciunescu, in nici un caz panarame ca Mutu si Marica.
Voi credeti ca glumiti cu Piti?

california (349 comentarii)  •  17 august 2012, 17:11

nu am vazut meciul, dar eu zic ca si rat si mutu ar trebui sa fie sariti din schema; rat trebuia mai demult, inainte sa-si dea si il luce seama ca nu mai e ceea ce a fost; mutu o fi jucat el bine si beat, dar nu acum, ci cand era in varf de forma; tanase, cum zic de cativa ani, e bun doar pt. gigi si pt. verii impresari care staruie sa se umple de bani cu el;
cu cocis ce aveti, doar stiti ca fiecare antrenor are damblaua lui? darmite cei care au chiar mai multe damblale!

marian (6 comentarii)  •  17 august 2012, 17:16

mutu inapoi ? exact ! cu mutu ne intoarcem inapoi. ca si cum ne-am putea intoarce inainte… inapoi la vechiurile obiceiuri. au uitam ca mutu a preferat un sprit rece in locul meciului cu san marino, care i-ar fi dat sansa sa il depaseasca pe hagi la goluri ? istorie sau un sprit ? hmmm…tough choice…ma mai gandesc ,la un sprit. cu mutu nu facem decat sa tragem de timp. sa temporizam ca pe vremea lui angelo niculescu. sa amanam inevitabilul. are 33 de ani, nu a oferit nici macar un sfert din cat putea oferi. hai sa verticalizam odata ! lasati-l pe mutu, parca nu merita sa ii doboare recordul lui hagi. trebuie taiat in carne vie. gata cu tamas, florescu, mutu, cocis, goian. gata cu vaicarelile cum ca nu vine nimic din urma. schimbati sistemul. si ca sa nu zica nimeni ca doar carcotim, nu oferim solutii, iata cateva:
1. toate echipele din liga I sa fie obligate sa aiba in primii 18 un jucator crescut de ele.
2. toate echipele din liga I sa aiba macar opt grupe de juniori, nu patru ca acum. si cu conditii de antrenament, altfel sa nu li se dea licenta.
3. sa se reinfinteze competitia pt echipele de tineret ale cluburilor. iar cluburile din liga I asadar ,sa fie obligate sa aiba echipe secunde, in al caror prim 11 sa nu intre mai mult de 3 jucatori peste 23 de ani. asa evitam cazul steaua II, cand echipa era formata din zapata, rada, baciu, balan etc. cai batrani, cimitir de elefanti.
4. sa se dea un bonus financiar din drepturile tv sau in puncte pt echipa care foloseste cei mai multi fotbalisti sub 23 de ani s.a.m.d

Oli (15 comentarii)  •  17 august 2012, 17:43

Eu cred ca locul lui e in parc. Intre jupani. Nu de jupani e nevoie la nationala ci de Oameni care sa stie, sa poata si sa vrea. Din pacate prea putini dintre cei vazuti miercuri au cel putin doua dintre aceste caracteristici.
Sa nu uitam ca mutu s-a mai intors (sau a fost rechemat, sau reprimit…) la nationala si tot degeaba…
Dumnezeu iti da, dar nu-ti baga-n straitza…

CIABATTA (11 comentarii)  •  17 august 2012, 17:49

CORECT. L-as adauga si pe Sapunaru aici…si beat joaca mai bine decat ceilalti fundasi dreapta si ar fi bine sa fie ajutat!

stresu (23 comentarii)  •  17 august 2012, 17:54

Ce sa caute la echipa nationala toti betivii, afemeiatii si expiratii ?

Dupa ce a retrogradat Cesena din serie A, sigur va reprotrada si Ajacio din liga 1 franceza.

Eu n-as fi bucurat daca ar fi venit la POMANA cfr, poate ar fi retrogradat si aceasta echipa „mincinoasa”.

Concluzia: Sa se retraga, a pacalit fotbalul, iar in aceste momente fotbalul Romanesc nu mai are nevoie de el…

vasim (144 comentarii)  •  17 august 2012, 17:57

Idea este urmatoare:
2-3 jucatori in echipa cu experientza avem nevoie, idea este doar cine dintre cei cu experientza ar merita sa fie selectionat ?
Piturca s-a decis asupra lui Lobonz a lui Rat si a lui Marica.
In plus la aceasta lista poate si adaugat Mutu sau cei doi retrasi de la nationala Chivu si Radoi.
Intrebarea este de ce Radu Stefan sau Sapunaru nu sunt convocatzi la nationala ?
Eu zic ca ar merita amandoi, chiar daca sunt cam indisciplinatzi!
Intrebarea este de ce sa nu incercam doar cu jucatori tineri ?

Balaceanca (68 comentarii)  •  17 august 2012, 18:07

Lasati-ne odata cu Mutu. Mai este ca Nationala Angliei sa se planga ca nu au Echipa si sa il cheme pe Beckham inapoi.
De vina este Generatia lui Hagi, Gica Popescu, Stelea, Prunea, Dorinel Munteanu & co. pt. ca au lasat niste ti.g.ani, bisnitari, comunisti si securisti sa se bage in Fotbal, ceva ce in OCCIDENT astfel de fetze borate le gasesti numai in puscarii.
Deci terminati odata cu scuzele fara limitea si de a va pacalii unii pe altii…. ascunzand realitatea sub presh.

Cineva (2 comentarii)  •  17 august 2012, 18:27

Fie ca ne place fie ca nu,Adi Mutu chiar si fara echipa are 2 clase peste toata echipa nationala.Intradevar Adi nu poate califica de unul singur echipa la mondiale,insa cu el in teren avem acele 0,1% sperante ca poate se va intampla o minune.Insa problema ceea mare a echipei nationale nu o reprezinta jucatorii.Marea noastra hiba se numeste PITURCA.Chiar nu pot sa inteleg dece trebuie readus tot timpul la nationala? Domnul Piturca are un singur interes BANII.Cu totii ne intrebam cand vom mai vedea echipa nationala a Romaniei la un Mondial,la un European?? Raspunsul la aceasta intrebare este unul extrem de simplu.O stiti si dvs.domnule Ioanitoaia dar mai ales o stiu si cei ce conduc fotbalul Romanesc.Romania are un antrenor de geniu care a reusit performante incredibile pe plan international.Domnul Mircea Lucescu a demonstrat ca este printre cei mai buni antrenori din Europa!Desigur toti o sa spuneti ca nu va venii in Romania din cauza salariului.Nu cred ca Mister ar refuza sa preia echipa nationala.Problema ceea mare este legata de mentalitate.Domnul Mircea Lucescu are o mentalitate de invingator si nu va accepta sa fie marioneta nimanui.Conducatorii Federatiei Romane de Fotbal sunt mult prea mandrii ptr a accepta sa lucreze cu un om onest ce si-a castigat notorietatea prin propriile forte.Mi-ar placea sa aud si parerea dvs.in ceea ce priveste o posibila revenire a domnului Mircea Lucescu la echipa nationala.

Calu (106 comentarii)  •  17 august 2012, 18:53

La primul meci in care va intra drogat si nu va juca nimic tot voi, presa pro-Mutu si pro-Becali, veti deveni deodata mari critici ai lui Piturca pentru alegerea facuta: ‘auzi domle, nu se stia ca Mutu e panarama si o lichea, care stica jocul si din cauza lui un tanar nu poate prinde experienta in meciuri internationale’?

Cornea (1 comentarii)  •  17 august 2012, 19:25

Fain articol. Chiar e nevoie de Mutu, golan, dar fotbalist.

Flaviu (86 comentarii)  •  17 august 2012, 19:29

Nea Ovi, imi place cum pui problema. Sa lasam frustrarile si sa jucam cu ce avem mai bun ca sa ajungem in Brazilia. Si intr-un picior Mutu e 2 clase peste toti jucatorii din meciul cu Slovenia.

Gino (513 comentarii)  •  17 august 2012, 19:33

Domnule Ioanitoaia, v-am citit de a lungul timpului si sunt sigur ca nu il iubiti pe Mutu. Ma bucur ca aveti taria sa il cereti inapoi la Nationala si va dau dreptate. Cat e el de smucit nu trebuie lasat in afara echipei pentru ca e mai bun decat ceilalti. Multi suporteri va sustin in demersul dumneavoastra si sper ca Piti sa va auda. Hai Romania!

mg (138 comentarii)  •  17 august 2012, 20:37

…ar fi nevoie şi de Sânmărtean care n’a greşit cu nimic..

Lereter (68 comentarii)  •  17 august 2012, 20:43

Acum vreo 2 zile Balaci zicea ca Craiova Maxima l-a primit de la 16 ani, ca si el o ajuta,ca avea nevoie de el,de ce facea el in teren.Mai zicea ca Dobrin-genial,cum era- nu avea nevoie sa-l pupe pe Angelo Niculescu.A pierdut la Mexico Angelo,nu Dobrin,care a ramas idol. Ideea-transpusa pentru Mutu- este ca trebuie sa-i recunosti valoarea.Drogat,afemeiat,expirat-cum zice unul aici-Mutu este mai util ca niciodata,acum.Fie in locul lui Stancu,fie chiar pe stanga.,sau centru impins.Stie sa dribleze,sa tina de minge,sa paseze,bate inegalabil lovituri libere.Si el si sanmartean si C. Munteanu. Romania „lui Piturca”” are nevoie acuta de Mutu,cit de nepregatit o fi,macar o repriza,dar si Mutu are nevoie de echipa,dar si de alte valori certe. Nu la fel este cazul cu Marica sau Rat, cam expirati,daca sintem sinceri.In plus echipa nationala trebuie curatita de „pile”-tip Gaman,de aiuristi-tip Cocis,si nu i-ar strica un fundas dreapta de meserie,Sapunaru,Nicolita,Nica,Rus-care o fi nu improvizatii,dar si de jucatori „de impresar sau echipa prietena”.Trebuie tinut aproape si Pantelimon-o valoare certa.Numai ca increzut si fixist-cum este Piturca-nu cred ca-si va recunoaste si trata erorile,asa ca dupa cel mult un egal(asta daca apararea revine spre mai bine) in deplasarea viitoare vor reincepe huiduielile,si va scadea moralul ,se pierde un debut si apoi o noua calificare.Daca nu vrea sa fie injurat de toti,Piturca ar face bine sa mai faca si cu spun cei multi. Multi si nu toti prosti, cum s-ar zice.In fond Nationala e a publicului,nu-i asa,si daca ea il plateste regeste pe Piturca,de ce acesta nu ar lasa si el ceva de la el,de dragul unei atmosfere cordiale,nu incordate ?.

AndreiDinGalati (33 comentarii)  •  17 august 2012, 20:44

domnule Ioanitoaia nu ii contesta nimeni valoarea lui Mutu cand e serios.problema sunt derapajele de asta a fost scos din echipa si de Lucescu si de Piturca , de asta a fos indepartat si de la Fiorentina ,nu a dat randament nici la Cesena.strica atmosfera la echipe , el sta in club si mamelucii in hotel.amintitiva episoadele anterioare si aproape toata lumea a salutat masurile luate si nu erau din cauza lipsei de valoare

GOLOMBIOSCHI ILIE (150 comentarii)  •  17 august 2012, 21:30

O campanie de calificare trebuie inceputa numai cu jucatori sub 28 de ani care la turneul final ar avea maxim 30 de ani, asta din numeroase motive judicioase ca : posibilitatea de a mai fi vanduti avantajos in exterior, motivatia mai puternica de a se afirma, capacitatea fizica superioara, surpriza tactica necesara pentru adversari etc. Lotul in intregime trebuie alcatuit numai din jucatori care activeaza in competitiile interne divizia A, B, C, D, respectiv ligile I,II,III,IV, seniori sau juniori. Avantajele aduse de acest criteriu ar fi ca jucatorii respectivi ar fi mai bine monitorizati, toti jucatorii ar fi stimulati sa dea cat mai mult in si pentru fotbalul intern, convocarile s-ar face mai usor,rapid si cu eforturi mai reduse pentru jucatori, motivatia de afirmare, de prindere a unui contract avantajos in strainatate ar fi un lucru foarte important pentru evolutia lor. Lotul echipei nationale ca de altfel al oricarei echipe de club ar trebui limitat benevol la un numar de 22 de jucatori (2 portari), inclusiv 2 juniori cu varsta pana in 20 de ani la data inceperi calificarilor. In competitiile interne ar trebui obligatoriu la toate nivelurile introdusa reglementarea ca pe tot parcursul jocului in teren sa fie minim 2 juniori sub 18 ani la 1 ianuarie al anului cand incepe anul competitional respectiv. Deci e clar raspunsul la intrebarea, Mutu inapoi ?

petru (12 comentarii)  •  17 august 2012, 21:33

Mutu si baut joaca mai bine decit oricare dintre selectionabili!

Varu Sandel (15 comentarii)  •  17 august 2012, 21:37

Mutu inapoi? Da si Piturca afara impreuna cu Sandu si cu Dragomir.

Amza (4 comentarii)  •  17 august 2012, 22:18

Domnule Ioanitoea, aveti pe deplina dreptate.Dar nu era mai drept si corect sa-l convoace si pe Sinmartean, care din punctul meu de vedere e cel mai bun jucator al Romaniei la momentul de fata si pe langa asta e o placere sa te uiti la meci cand e el in teren ..

GiulianoJunc (2 comentarii)  •  17 august 2012, 23:00

Domnule Ioaniţoaia, raţionamentul dumneavoastră este teoretic corect. Există însă o problemă: Mutu nu a făcut niciodată un meci mare într-un moment important al naţionalei. Tare îmi e teamă că, dacă va fi readus la echipa naţională, Mutu se va dovedi decisiv în dubla cu Estonia dar şters în meciurile care contează cu adevărat.

Un privitor (2 comentarii)  •  17 august 2012, 23:57

Să nu uităm că, spre deosebire de alții, Mutu nu s-a dezis niciodată de “națională”. Dimpotrivă, i-a dus mereu dorul sau măcar a declarat-o.

Sa intelegem ca e o mica aluzie sau atac la adresa lui Chivu,pacat ca faceti astfel de referiri,Chivu nu-mi amintesc sa fi luat droguri,sa fi batut ospatari sau se se fi dopat cu ,,pastile de slabit” si nici Sapunaru sau Radu Stefan,caci si ei au refuzat ,,nationala”dar … asa este…Romania are nevoie de un exemplu ca MUTU nu de un om serios,dedicat si cu principii precum CHIVU,care colac peste pupaza a trebuit sa suporte si criticile unor neica nimeni dupa anumite esecuri ale nationalei,asa se intampla cand nu vrei sa intri intr-o filiera mafiota de imbogatire a anumitor patroni de cluburi,cand nu accepti sa mai joci intr-o nationala de looseri selectionati pe criterii de cumetrie,asa se intampla,iti mai iei si flecme si injurii caci seriozitatea si cinstea nu au ce cauta in Rromanica ca virtuti.Sa indemnam noua generatie spre astfel de ,,idoli” precum MUTU…si ne mai miram de ce juniori vor sa ajunga ca ,,Briliantul” ,,Dodel” ,,Nila” etc.

Lampa (1 comentarii)  •  17 august 2012, 23:59

Piturca, du-te incotro oi vedea cu ochii si nu te mai intoarce!

Mirceacelbatran (663 comentarii)  •  18 august 2012, 0:08

Cel mai mare vinovat e Mircea Sandu care nu i-a stabilit lui Piturca niciun obiectiv inainte de calificarea din 2016. Daca omul e sigur pe postul sau indiferent cum joaca echipa, de ce sa se mai omoare cu firea?

Bimbo (206 comentarii)  •  18 august 2012, 0:12

Multe adevaruri in articol chiar daca unele triste. Va dau dreptate, dar ii dau si lui Piturca. Ce sa faca cu un individ putred cum e Mutu decat sa piarda la Talinn.

Mircea (97 comentarii)  •  18 august 2012, 0:52

cred ca Piturca pur si simplu nu are fler, si ochi pt a forma o echipa solida care sa presteze pe termen indelungat…

Liviu (4 comentarii)  •  18 august 2012, 1:10

Atat timp cat Piturca e antrenor,si prieten cu diferiti impresari,nu va merge niciodata Nationala. Sant antrenori mult mai buni ca Piturca.Nu avem nevoie de un antrenor increzut si barbugiu,trebuie un antrenor care sa comunice cu jucatoriii

Calul Troian (1 comentarii)  •  18 august 2012, 3:51

Ma intreb ce ar avea nevoie o echipa de fotbal, baieti cuminti si nestiutori in ale fotbalului sau baieti rai dar toba de fotbal si experimentati.
Sigur, as fi extrem de bucuros sa vad 11 academicieni sub 30 de ani, casatoriti, cu copii si familii model, nebautori, nefumatori si iubitori de opera, jucand sub culorile Romaniei si castigand meci dupa meci. Dra asta este doar utopie.
Se tot construieste o „noua” echipa a Romaniei. Ceea ce ste corect, in principiu. Insa cand principiile nu au flexibilitate, iar echipa sufera la toate capitolele, n-ai altceva mai bun de facut decat sa apelezi la cei care mai stiu si fotbal, asa ca Mutu ar trebui reinclus in circuitul echipei nationale. Si nu numai el.
Pact ca Piturca este obtuz in gandire , incapatanat, fixist sau cum vreti sa-l mai numiti.
Fara un Mutu ( sau echivalent, daca exista : )) ), Sanmartean sau Munteanu, echipa lui Piturca va suferi.
Piti s-a fixat pe tineri. Nu-i rau, insa nici bine. Tinerii din fotbalul romanesc au numai fumuri in cap, iar fotbalul este pentru ei doar un adiacent al salariului.
O sa mai vedem ce si cum…

mda (6 comentarii)  •  18 august 2012, 8:57

Nu va mai agitati atata pe aici, ca niste spray-uri de 2 lei si expirate, ceea ce voi numiti „nationala” Romaniei, o sa aibe soarta Unirii Urziceni. E urmatoarea pe lista falimentului. Ridicand in slavi pe unii care n-au nicio treaba cu fotbalul, va faceti singuri rau, va murdariti imaginea, in caz ca ati avut asa ceva. Oameni buni, nu va mai amagiti singuri, nu va mai imbatati cu apa, in Romania nu mai exista fotbal. As avea multe de spus, dar cui? Romanii vad precum caii, doar in fata, iar adevarul supara.

barbu (74 comentarii)  •  18 august 2012, 10:48

mutu are nevoie de nationala pentru impresari, doar-doar o prinde si el o echipa la care sa joace.
sa-i traga pe ceilalti dupa el?! de obicei, o face prin cantonamente sau dupa meciuri, in directia circiumilor. cu regret trebuie sa vad ca va lasati dus fie de sentimentalism, fie de alte motive care imi scapa.

Tudor (301 comentarii)  •  18 august 2012, 14:56

@barbu. Tu stii ce vorbesti sau e Mutu mai slab decat Stancu ori decat Cocis? El le da tuturor din lot o clasa-doua, e un derbedeu insa plin de talent. Ioanitoaia e cinic, dar realist, sa ne folosim si de Mutu ca sa ne atingem scopul.

Deagata (3 comentarii)  •  18 august 2012, 14:58

Un text decat foarte bun. Piti, cheama-l pe Mutu sa sarim parleazul!

Marcus (279 comentarii)  •  18 august 2012, 15:03

Subscriu. Ca sa treci puntea te faci frate si cu dracul. Poate ca Mutu nu mai e solutia ideala dar trebuie incercat cu el. Sigur nu e mai slab decat favoritii lui Piturca si ai fratilor.

diru (5 comentarii)  •  18 august 2012, 15:15

Am ajuns rau de tot cu nationala, sa ne lipseasca tocmai la prima reprezentativa , un jucator care NU ARE ECHIPA. Eu ii dau dreptate de data asta lui Piti , nu ai nici macar echipa NU JOCI. Mi se pare un principiu sanatos

Comentează