Ovidiu Ioaniţoaia

A vorbit şi a scris pentru milioane de microbişti, a crescut generaţii de ziarişti şi continuă să facă din jurnalism privilegiul de a fi sincer cu oamenii

Biografie completă Toate articolele
Cele mai noi articole de Ovidiu Ioaniţoaia
Dopaj la FCSB?!

Când scriam aici, colecția e martoră, că meciul FCSB-CFR va fi de 1 ori X, mă gândeam la forma deosebită a gazdelor, dar și la numeroasele absențe din formația clujeană, obligată să joace pe Arena Națională fără niciun atacant de […]

...

A greșit Rădoi?

Din fericire, acum, în ajunul „triplei” Macedonia de Nord – Germania – Armenia de la sfârșitul lui martie, lucrurile stau altfel. Dacă, luați-o ca glumă, deși nu-i cea mai bună, Chiricheș nu se reaccidentează, atunci e foarte posibil ca toți […]

...

Știre falsă

Când căruța părea să se fi împotmolit mai rău, consilierul președintelui Burleanu a venit la Telekom Sport cu o afirmație care a surprins în aceeași măsură în care a și bucurat. Conform lui Andrei Vochin, în ianuarie-februarie 2022, la etapa […]

...

Spre un caz Oct. Popescu?

Cu atât mai important cu cât puştiul de la FCSB, născut pe 27 decembrie 2002, va fi mezinul „tricolorilor” convocaţi la Euro 2021. Tavi ar mai avea două cicluri la tineret, încadrându-se în regula U21 din Liga 1 până în […]

...

A văzut pe dos!

Hotărât s-o împiedice cu orice preț pe CSA Steaua să promoveze, cunoașteți contextul, Gigi Becali nu s-a lăsat până nu și-a făcut numărul. A trimis la „satelitul” din eșalonul 3 nu mai puțin de 8 jucători din lotul folosit de […]

...

Autocritica lui Del Bosque

Mărturisesc că, fără să fie favorita mea la Euro 2012, am ținut cu Portugalia în fața Spaniei. Sincer, n-aș putea spune de ce. Poate pentru că nu mă mai încîntă stilul Spaniei de a plimba la nesfîrșit mingea de parc-ar […]

joi, 28 iunie 2012, 3:25

Mărturisesc că, fără să fie favorita mea la Euro 2012, am ținut cu Portugalia în fața Spaniei. Sincer, n-aș putea spune de ce. Poate pentru că nu mă mai încîntă stilul Spaniei de a plimba la nesfîrșit mingea de parc-ar juca handbal pe semicerc, un manierism ce riscă să-i agaseze pe din ce în ce mai mulți. Nu vă mirați, cînd devine loc comun, și perfecțiunea obosește, chiar și ea poate plictisi!

Cred că am ținut cu cine trebuia deoarece, cu excepția reprizelor suplimentare, dominate de Furia Roja, Portugalia n-a fost cu nimic inferioară infinit mai galonatei ei adversare. Dimpotrivă, a arătat mai vie, mai insistentă și mai periculoasă. După chipul și asemănarea lui Cristiano Ronaldo, mai fîșneață, de unde și convingerea că, dacă s-ar fi punctat ca la box, judecătorii ar fi declarat-o în unanimitate învingătoare pe baza primelor 90 de minute. Din păcate însă, însuși Ronaldo a irosit o ocazie imensă în buza prelungirilor și Portugalia a ieșit din scenă. Cu fruntea sus, dar a ieșit.

Îndrăznesc să scriu că spaniolii, e o părere, nu un verdict, au obținut calificarea și cu ajutorul unui dram de noroc. A acelui strop care separă izbînda de înfrîngere și pe care nu reușești să-l explici totdeauna. Ori nu reușești niciodată. El te ajută sau te ocolește, se întîmplă și atît. Reconstituiți filmul deznodămîntului de pe Donbass Arena și o să gîndiți la fel: Bruno Alves și Fabregas au șutat pe rînd în bară de la 11 metri, numai că mingea portughezului a sărit înapoi în teren, pe cînd cea trimisă de spaniol s-a strecurat în poartă!  Numai 2-3 centimetri, hai 5-6, au dus fericirea într-o tabără și disperarea în cealaltă.

Probabil că și Vicente Del Bosque a simțit că formația lui, în absența unui vîrf de meserie, se va descurca mai greu și din pricină că Bento și băieții lui o studiaseră cu lupa. Practic, o învățaseră ca pe-o poezie. Iată de ce, dorind să dinamizeze atacul, antrenorul pe care Regele Juan Carlos l-a uns marchiz în 2011 a început cu Negredo în teren și cu Fabregas pe bancă!  Opțiunea se va dovedi însă neinspirată. Scurt timp după pauză, Del Bosque a înțeles că a greșit, drept pentru care l-a înlocuit pe jucătorul Sevillei cu cel al Barcelonei. Din clipa aceea, Spania a simplificat jocul, i-a conferit un plus de viteză și de agresivitate.

M-a mai impresionat la Don Vicente o extraordinară stăpînire de sine, seninătatea cu care a înfruntat momentele de maximă tensiune, de cumpănă, în care totul atîrna de un fir de păr. Era 0-0, se intrase în prelungiri, dar chipul lui Del Bosque continua să rămînă netulburat, imperturbabil, de-ai fi jurat că echipa lui conduce la scor, detașat! El declara recent că “Sînt lucruri mai importante pe lume decît victoria. Și învinsul are valori de transmis”, cuvinte aparținînd unui tehnician care, dacă Spania va triumfa și duminică seara, va ajunge primul din istorie victorios în Champions League, la Mondiale și la Europene!

Comentarii (68)Adaugă comentariu

alt oarecare (15 comentarii)  •  28 iunie 2012, 15:36

Ovidiou, contesti un stil de joc care tocmai a castigat un campionat european, unul mondial si a ajuns din nou intr-o finala …. deci, succes Portugaliei pe mai departe!

vlad (9 comentarii)  •  28 iunie 2012, 15:40

Oh, un meci oribil, de prin minutul 60 deja a devenit un chin incredibil sa continui sa ma uit. Oricum, de-aseara am ramas cu un singur lucru: PEDRO!!! Ce jucator, ce tehnica are baiatul ala 🙂 ….. chiar nu stiu de ce a prins un sezon mai slab la Barca. Poate pt ca toata echipa a fost cam slabuta/.

clujean (4 comentarii)  •  28 iunie 2012, 15:44

probabil domnul a tinut si cu englezii 🙂 doar ala e fotbal de clasa, nu-i asa, gen chelsea: fundul in poarta si hai cu suturile in fata la un atacant, doar doar pica si golul. normal ca spania plimba mingea pe semicerc, ce sa faca altceva daca o echipa se apara cu majoritatea jucatorilor in careu? au aratat si spaniolii mai obositi decit de obicei insa au fost echipa care a incercat sa caute golul in permanenta. portughezii au jucat si ei binisor insa mai ales in prelungiri pareau sa joace si sa opuna rezisenta doar cu 11m in cap (probabil tactica lor). a cistigat echipa mai buna dupa minutele jucate, asta e clar!

dani (1 comentarii)  •  28 iunie 2012, 16:05

La acest turneu final , pana si Italia a avut mai multe ocazii de poarta.. Sper ca Germania sa castige acest turneu final..A fost de departe cea mai spectaculoasa formatie

nae catavencu (109 comentarii)  •  28 iunie 2012, 16:07

jocul a vut acest curs datorita jucatorilor de la real.in afara de cassilas,si ramon >>,dar in acest meci au fost spaniolii????restul de jucatori ai realului au fost portughezi,deoarece le este frica de acest mort:mou.adevarati spanioli ai echipei au fost toti ceilalti jucatori.LA REVEDERCI:PORTUGALIA!!!!! VIVA SPANIA.

dahjda (1 comentarii)  •  28 iunie 2012, 16:09

@alt oarecare: tocmai a castigat inseamna 4 ani respectiv 2 ani, timp in care david villa s-a accidentat si a ratat acest turneu iar torres e total iesit din forma de aceea spania face un fotbal penibil care plictiseste, pe fondul sonor aseara se auzea cum sunt fluierati de un stadion intreg. pana acum criticati italia pt un fotbal urat e momentul sa fie ciriticata si spania

george (1 comentarii)  •  28 iunie 2012, 16:09

ovidiu, scuze, dar cred ca n-ai inteles nimic din jocul de aseara. pai sigur ca da, cativa centimentri conteaza si la fotbal, pai de aia s-au calificat spaniolii si nu prietenii tai portughezi. e trist ca un fotbal bun ca al portughezilor s-a bazat prea mult pe un ronaldo atletic dar total depasit de miza partidei; nu cred ca ronaldo a avut aseara vreun sut pe poarta; din pacate. in rest sper sa castige finala invingatoarea din aceasta seara (chiar daca eram fan germania, tocmai au inceput sa-mi placa italienii). in rest, mi-e dor de messi!

maistor kokir (51 comentarii)  •  28 iunie 2012, 16:10

„infinit mai galonatei” … ? m-am blocat la expresia asta „infinit de nepotrivita” … si n-am mai citit restul 🙂 …

a (1 comentarii)  •  28 iunie 2012, 16:13

Calificarea la lovituri de pedeapsa s-a pierdut iremediabil in momentul in care unul din jucatorii care se pregateau sa execute lovitura ( nu intereseaza numele fotbalistilor ,ca nu sunt Isus Hristos)a fost intors din drum,dupa care in turul urmator a executat totusi si a ratat.Am fost ferm convins ca asa se va intampla.In alta ordine de idei: da,Spania joaca urat ( si asta nu de la un timp),ceea ce face este un fel de temporizare ( care,si ea ,a fost urata),dar,cat timp Portugalia idolizeaza pe un nimic altceva decat un unsuros ( in acceptia clasica sud americana) perfect la Ronaldo,n-are decat sa-si merite soarta.

Eldany (3 comentarii)  •  28 iunie 2012, 16:20

Daca va place asa mult Spania, intrebativa de ce toate meciurile de la euro, iti venea sa casti cand te uitai la ei?
Sunt satul de stilul asta de joc, vorba Domnului Ioanitoaia, ca la handball pe semicerc, de ce? Pentru ca Spania e mare si au jucatori talentati? Normal ca Burghina Faso nu poate juca asa,dar sa fim realisti, e un stil urat.
Portugalia merita victoria.
Daca va uitati la Xavi si Iniesta,nu stiu decat acelasi lucru,un doi si invaluire , un doi si invaluire, nu-i de mirare ca majoritatea suporterilor nu au facut macar un antrenament in viata lor,ei cred ca e placut sa vezi asta mereu.
Suturile de la distanta,fazele spectaculoase lipsesc de tot …
Prefer sa vad reluari de la meciurile de UCL din ani 90 decat sa vad Euro 2012 sau Barcelona 2012…
Semnat un trist suporter …

hop si eu (29 comentarii)  •  28 iunie 2012, 16:23

multumesc Ovidiu Ioanitoaia pentru acest articol.

Ramasesem cu un gust amar..vazand ca majoritatea n-a vazut decat o simpla victorie a Spaniei. Foarte bine punctat..primele 90 de minute au fost echilibrate..dar Portugalia a fost categoric cea mai activa; posesie 55%..cine spune ca Portugalia a stat cu fundu in poarta..s-a uitat clar la alt meci (sau doar la prelungiri:) ). Nu stiu o alta echipa care sa-i smulga Spaniei posesia balonului..iar asta spune multe despre fotbalul portughez!

Frumos descrisa si succesiunea barelor..si felicitari pentru curajul de a contesta un stil de joc ..atat de placut si spectaculos uneori..si atat de plictisitor si previzibil alteori..

Ca renume si cum joaca in general, Spania merita califacarea. Pentru ce s-a intamplat ieri in teren felicitarile sunt ale Portugaliei.

Claudiu (17 comentarii)  •  28 iunie 2012, 16:23

Spania are un joc fantastic, daca ai ochi sa il vezi. Controleaza mingea cu o eleganta incredibila.
Aseara Portugalia a jucat foarte bine si ea, dar tot spaniolii au controlat jocul.
De 4-5 ani de zile Spania a fost criticata dupa victorii cu Germania in doua randuri, cu Olanda si acum cu Portugalia, dar factorul comun este ca a jucat inteligent, sigur, nu a primit gol si a CASTIGAT.
Cum poti nenea ioanitoaia sa contesti asta ? Pe tine te plictiseste Spania si barcelona se pare, iar cand o sa inceapa campionatul nostru super puternic… ce o sa mai zici ? La noi cand legam 3 pase e un miracol, iar ca nationala.. nici alea 3 nu reusim sa le legam…dar tu esti plictisit de Spania…

Antonescu (2 comentarii)  •  28 iunie 2012, 16:30

@clujean – si tu probabil ai votat cu boc … pe langa faptul ca nu ai inteles nimic din articol, mai si comentezi total aiurea , cu expresii de fotbalist roman si te mai legi si de fotbalul englezesc dand un exemplu total pe langa subiect (Chelsea).

mihai (1 comentarii)  •  28 iunie 2012, 16:30

Daca , domnule Ioanitoaia, incercati sa fiti obiectiv, veti constata ca articolul e conceput pe baza de „wishful thinking”. Desi Spania nu a fost echipa spectaculoasa si ofensiva cum ne obisnuise, caseta tehnica a meciului arata ca a fost superioara la toate capitolele. Inteleg ca te poti plictisi de Spania ( si de Barca, si de Real ), dar nu poti lasa subiectivismul sa nege realitatea. Portugalia a inchis jocul si a incercat sa dea lovitura decisiva pe greselile spaniolilor, Spania a incercat sa creeze ( chiar daca a reusit mai putin ca altadata).

money xl (2 comentarii)  •  28 iunie 2012, 16:33

portugalia a jucat cel mai frumos fotbal de la campionatul asta, la meciurile lor nu am adormit cum am adormit la cele ale spaniei

stefan (1 comentarii)  •  28 iunie 2012, 16:43

un meci plictisitor, anost, mult sub Anglia-Italia – alt meci terminat 0-0. Spania nu verticalizeaza deloc, inscrie greu, nu are nici un jucator in forma, nu o vad bine in finala.
Finala ar fi trebuit sa fie Italia-Germania, cele mai ofensive echipe din turneu

ionut (3 comentarii)  •  28 iunie 2012, 16:55

pai si ce-ar trebui sa faca spania daca toate echipele se apara cu toti fotbalistii mai putin unul uitat pe la mijlocul terenului ? nu trebuie sa plimbe mingea ca sa-i deschida cumva?

internaut (2 comentarii)  •  28 iunie 2012, 17:00

Eu nu stiu ce meci au vazut unii dintre comentatori. Spania a pornit ca favorita dar pe teren acest lucru nu s-a vazut deloc. Dl Ioanitoaia are dreptate. Portugalia a fost echipa pozitiva in meciul asta iar comentatorul care spune ca Portugalia s-a aparat cu majoritatea jucatorilor in careu s-a uitat la Chelsea Barca cre’ca. Spaniolii au fost opriti la 30-40 de metri unde mijlocasii portughezi au alergat absolut enorm ptr a opri cursivitatea paselor jucatorilor Barcelonei. Astfel a gripat Bento jocul Spaniei aseara. Mie mi-a placut jocul si cred ca Spania e per total o echipa mai buna decat Portugalia si sper sa o vad jucand cu Germania in finala dar aseara Portugalia a fost echipa pozitiva, in nici un caz Spania.

Dan C. (1 comentarii)  •  28 iunie 2012, 17:01

Si eu m-am plictisit la un moment dat de meci. Portugalia n-a fost superioara Spaniei. Uitati faptul ca si Spania a avut ocazii. Stilurile au fost diferite. Portugalia a facut bine presing si a fost la fel de rezistenta din punct de vedere fizic ca Spania. Asa a reusit sa-i faca fata. Stia ca va fi dominata (a se vedea posesia mingii), dar a incercat, si a reusit, sa-si hartuiasca adversarul.

Tavy (2 comentarii)  •  28 iunie 2012, 17:07

Sa-i vedem in fata nemtiilor sau a italienilor…Abia astept finala.

andrei30 (9 comentarii)  •  28 iunie 2012, 17:15

Ioanitoaia nu prea intelegi nimic din tactica de joc a Spaniei. In primul rand ca Spaniei nu ii lipseste un varf autentic, atata vreme cat fac tusa Torres si Llorente, pur si simplu del Bosque vrea sa sufoce adversarul jucand cu 6 mijlocasi si mizand pe faze de un-doi sau pase filtrante de unde sa iasa acel 1-0 cu care Spania castiga meciul. Ce anume n-ai priceput? Ah, ca n-are un stil atractiv, asta e alta discutie, dar nu joaca sa te binedispuna pe tine, joaca pt trofeu, scuza-ma..

Cheetah (2118 comentarii)  •  28 iunie 2012, 17:19

Si eu amtinut tot cu Portugalia, consider ca acesti oameni, ca si brazilienii care vorbesc aceeasi limba, sunt neamurile care iubesc cel mai mult fotbalul: il au in sange si-l joaca din placere mai intai, apoi pentru halcile de bani. Nu-i putin lucru.

Asa eram si noi in anii ’90, dar atunci era alta educatie a fotbalistului roman. Aceasta s-a pierdut definitiv odata ce a dat de bani cu nemiluita in anii ce-au urmat.

ljbk (2 comentarii)  •  28 iunie 2012, 17:21

la ce meci te-ai uitat ovidiu. mai bine scrie carti de bucate decat sa scrii tampeniile astea, bafta

ljbk (2 comentarii)  •  28 iunie 2012, 17:22

@altoarecare ai dreptate, lasa-l pe ovidiu ca e depasit deja

je (4 comentarii)  •  28 iunie 2012, 17:25

@ Clujean Normal ca a castigat echipa mai buna dar asta nu inseamna ca trebuie sa-mi placa stilul de joc al Spaniei din acest meci. Sincer cred ca daca va juca asa in finala va pierde indiferent cine ii va fi adversara.

Codreanu (2 comentarii)  •  28 iunie 2012, 17:26

Domnul Ioanitoaia are dreptate,Spania a dat de un adversar care a pasat bn si cand a avut mingea a fost de multe ori pericol,ce conteaza ca spaniolii au mingea daca paseaza cu fundasii? o echipa care face presing asa cum au facut portughezii ii face fata fara probleme.bn frumusetea fotbalului merita sa se califice Portugalia,in finala Spania daca inscrie in primele 20 d min ceea ce e probabil va fi o finala incredibil de plictisitoare

z (10 comentarii)  •  28 iunie 2012, 17:29

Da, Spania plimba mingea ca la handbal pe semicerc, dar asta si pt ca formatiile oponente se apara ca la handbal pe semicerc. Portugalia a jucat mai deschis iar Spania nu am mai pasat pe semicerc ci a verticalizat maa mult. E simplu. Spania, draga domnule Ioanitoaia, a adus solutia in fata apararilor betonate si a antijocului. Daca Spania nu ar fi reinventat jocul de pase am fi avut iar un campionat in care s-ar fi jucat pe aparare si cu mingii lungi. Spania i-a invatat pe toti ca nu mai merge cu antijocul.
Cat despre aparare Spania e iar superba. Cine s-a uitat la meci cu adevarat a vazut cum rezolva fundasii fazele de aparare, nu trimit mingea in tribuna boscheti, ies in pase pe metru patrat. Spania joaca fotbal, pase, ofensiv, imaginativ.
A spune ca Portugalie ar fi meritat sa castige e o bazaconie. Doar pt ca au reusit sa nu ia gol si au facut o prezenta mai bune decat alte formatii in fata Spaniei, asta nu inseamna ca meritau sa castige. Spania a ratat si a atacat mai mult si in primele 90 de minute iar in prelungiri a fost doar ei pe teren. Ia numarati domnule mare ziarist cate ocazii au ratat spaniolii in reprizele de prelungire.

Vlad (43 comentarii)  •  28 iunie 2012, 17:35

Eu cred ca ar trebui sa mai si gandim inainte sa aruncam repede cu capul inainte in moda asta de a spune ca Spania are un joc plictisitor, fara sa ne uitam la adversari.

Spania are un joc foarte lent uneori, dar asta nu cumva e din cauza ca au intotdeauna de infruntat 10 fundasi??? De ce nu se ia nimeni de anti-jocul adversarilor?

Mihai (6 comentarii)  •  28 iunie 2012, 17:41

Ovidiu,

Va rog sa ne explicati, in cifre de joc (ocazii, posesie, etc, cum si in ce fel Portugalia a fost mai vie aseara… In afara de ocazia gelatului din ultimul minut, venita din nimic (au balacit spaniolii un corner), ce altceva a avut Portugalia de v-a facut sa sustineti ca a fost mai fisneata?

Apropo de cr7, a facut trei meciuri execrabile (primele doua si cel de aseara) si doua bune (unul cu echipa care a plecat acasa cu 0 puncte si altul cu probabil, cea mai slaba ehipa din turneu)… inca mai credeti ca Portugalia ii datoreaza ceva?

Un mic exercitiu de imaginatie: ce se intimpla cu „marele” jucator daca scorul ramanea egal cu Danemarca dupa ce si-a batut joc de ocaziile avute in meciul respectiv? ca doar golul lor a fost norocos din toate punctele de vedere (a dat ala pe linga minge in proma faza si a doua oara la nimereala) sau Danemarca putea face 3-3 la acea ultima mare ocazie… cine a avut, totusi, noroc?

Nu incerc, in nici un caz, sa fac pe suporterul Spaniei, imi displace si mie aceasta plimbare constanta a mingii de-a latul terenului, insa, dupa umila mea parere,
ar trebui ca in rolul dvs de formator de opinie sa incercati sa fiti cit mai obiectiv posibil, altfel riscati sa ii exaltati si mai mult pe fanii extaziati ai lui Cr7… sa creada si mai mult ca respectivul chiar este un mare jucator.

Inchei felicitindu-l pe „clujean” pentru comentariul lui obiectiv.

satyricon (73 comentarii)  •  28 iunie 2012, 18:08

Eu m-am plictisit de mult de jocul „perfect” al Spaniei si al Barcei. Si sunt multi altii care simt asa. Imi placea mai mult Barca pe vremea lui Ronaldinho, avea mai multa sare si piper.

TUDORICA (12 comentarii)  •  28 iunie 2012, 18:16

Nu va place echipa Spaniei pentru ca lipseste…Messi.Probabil ca-ti scapa subtilitatile de etica sportiva promovate de Spania .Ea nu l-a naturalizat pe Messi,desi putea s-o faca,l-a crescut de mic.Oare are Spanie vreun jucator naturalizat,se pare ca este singura de la acest campionat ajunsa in semifinale care nu are niciun jucator naturalizat.Hai sa discutam si asa,daca tot facem trimiteri la calitatea fotbalului unei natiuni!

TUDORICA (12 comentarii)  •  28 iunie 2012, 18:24

Echipele Portugaliei ,Angliei si Germaniei,mai putin Italia(exceptie Super Mario)sunt niste multinationale si atunci despre ce vorbim.E drept ca pe vremea mea existau si la noi echipe multinationale ,dar erau ai nostri din Grant, Ferentari sau Strehaia!Silentium!

dan (12 comentarii)  •  28 iunie 2012, 18:29

ma mir cumplit un om cu asa pretentii, D-nul Ioanitoaia nu intelege jocul de mare clasa. Spania joaca pe semicerc si angajeaza pivoti. Cam cite echipe pot face asta? Cam cite ar dori sa poata face asta? Itradevar Portugalia a blocat cam aproape tot in afara de citeva faze cum ar fi cea a lui Iniesta. Cred ca asta e fotbalul care trebuie promovat. Dupa cum se vede a fost clar suporter Celsea in meciul cu Barcelona.

janpitesti (254 comentarii)  •  28 iunie 2012, 18:38

speram pe viitor sa mai vedem fotbal de calitate ca pe vremea lui dobrin si hagi,timpurile se schimba mereu..

Bimbo (206 comentarii)  •  28 iunie 2012, 18:40

Concis si la obiect. Felicitari. Nu stiam ca Del Basque e marchiz.

Mymy (76 comentarii)  •  28 iunie 2012, 18:42

@clujean. Cum de marea echipa a Spaniei nu a tras un sut pe poarta pana in minutul 70????Are dreptate Ovidiu.

Albu (88 comentarii)  •  28 iunie 2012, 18:49

Mi-a placut comparatia cu handbalul. De acord.

utzu (1 comentarii)  •  28 iunie 2012, 18:58

@andrei30. Bine ca il inveti tu si altii ca tine fotbal pe Ioanitoaia. Un pic de decenta nu v-ar strica, de-aia suntem de ras. Toti ne dam mai destepti decat e cazul. Ioanitoaia nu are dreptul la o parere, dar au toti imberbii.

Immanuel Kant (1 comentarii)  •  28 iunie 2012, 19:29

Spania si Barcelona sunt cele mai plictisitoare echipe. Doar Steaua si Dinamo reusesc sa te adoarme mai rau. Daca ar fi toate echipele precum Chelsea, am avea si noi la ce sa ne uitam fara sa adormim si asta pentru ca nu-i putem compara pe Drogba sau Lampard cu aia care paseaza mereu inapoi si cica au posesie zdrobitoare (a se vedea Xavi). In concluzie, un excelent articol ! Silentium !!! .. desi latina virtuala e mai penibila decat o gluma marca Traznitii.

Mihail Dionis (34 comentarii)  •  28 iunie 2012, 19:48

@TUDORICA:
Super Mario e italian dupa toate regulile artei: nascut la Palermo in 1990 din parinti ghanezi si adoptat in 1993 de familia Balotelli in Lombardia, a crescut ca italian si a cerut cetatenia italiana la 18 ani, ar fi fost italian chiar daca nu ar fi jucat fotbal de performanta. Oriundi italieni naturalizati recent au fost Camoranesi (argentinian) si Amauri (brazilian), iar din lotul actual este Thiago Motta (brazilian), pentru care s-a gasit cate un bunic originar din Italia; altminteri, ei nu duc politica de naturalizare a jucatorilor buni care joaca in Italia daca nu au ascendenta italiana.

Marius (1 comentarii)  •  28 iunie 2012, 19:52

@ hop si eu

Portugalia- Spania
43 Posesie (%) 57
10 Suturi 11
2 Suturi pe poarta 5
8 Suturi pe langa poarta 6
2 Suturi blocate 2
6 Cornere 7
2 Offside-uri 3
5 Cartonase galbene 4
31 Faulturi comise 21
19 Faulturi suferite 30

Ai dreptate..Portugalia a fost mult mai activa si merita sa castige doar pentru numeroasele suturi la poarta de la 20-30 m ale lui Cristiano Ronaldo.

@Dl Ionitoaia
„Din păcate însă, însuși Ronaldo a irosit o ocazie imensă în buza prelungirilor și Portugalia a ieșit din scenă. Cu fruntea sus, dar a ieșit.”

Sa inteleg ca ocaziile lui Iniesta si Pedro nu conteaza, doar a lui Cristiano. Si daca ati vedea de cate suturi la poarta are nevoie portughezul pentru a inscrie un gol(a si stabilit un record la acest campionat european:3 goluri/35 suturi spre poarta), nu ati vorbi despre noroc.
Noroc nu a avut Villa cand si-a rupt piciorul si a obligat pe Del Bosque sa joace cu un Torres mediocru.

Ceea ce inteleg eu din acest articol si din multe comentarii este ca toti ne-am asezat sa urmarim acest meci cu niste idei deja formate: Spania e cea mai tare, iar Portugalia este o echipa slaba care il are pe Cristiano. Ei bine, cei cativa care nu avem preferinte la acest campionat am vazut un meci egal care merita sa fie decis la penaltiuri: cu o o echipa mult mai bine pregatita tactic(cele 2 zile in plus de odihna probabil au ajutat putin), dar care dupa chipul si asemanarea liderului ei, s-a pierdut atunci cand a contat si cu alta echipa cu o mentalitate de invingatoare si care nu-si pune jucatorii la penaltiuri doar pentru a favoriza pe unul dintre ei in lupta sa pentru Balonul de Aur.

fan stiinta craiova (16 comentarii)  •  28 iunie 2012, 19:57

toata stima domnule ioanitoaia dar unde e norocul spaniei ? spania a avut ocazii clare in timpul meciului , cea a lui iniesta rarisima , reprizele de prelungiri dominate total . articolul este plin de subiectivism doar ati tinut cu portugalia . mie mi-a placut portugalia dar pana a spune ca spania a castigat doar cu noroc e cale lunga . spania a meritat calificarea .

serbanl (4 comentarii)  •  28 iunie 2012, 20:12

departe de mine de a imi da cu parerea sau de a-l contrazice pe dl ioanitoaia.
trebuie sa spun de la inceput ca admir jocul spaniei si al barcelonei, desi am 38 de ani si am prins toate echipele de vis – milan, real,manchester,bayern,etc. le-am admirat la momentul respectiv pe fiecare si m-am lasat coplesit de magia fotbalului in fata unor jucatori ca raul,ronaldo,seedorf,ronaldinho etc dar totul pana la inceputul suprematiei spaniei si a barcelonei cand fotbalul s-a schimbat total.nu e vorba de plimbarea mingii pe semicerc cum gresit sustin fanii imberbi de cr7 ci de desfacerea apararilor de 10 fundasi fiindca daca reala s-a aparat in 9 fiindca ramasese ronaldo la jumatatea terenului imediat barcelona i-a dat gol cu fundasul!!
sa spui ca merita chelsea sa bata barcelona sau bayern cu 2 suturi in 3 partide, sau ca portugalia merita sa castige fiindca a jucat mai fotbal decat spania e o aiureala totala , daca o sa spunem in cateva zile ca merita sa bata italia sau germania pe spania, echipe care ataca si trag de 20-30 de ori spre poarta mi se pare corect, dar portugalia ar fi putut bate meritat spania la fel cat de meritat a castigat chelsea chl sau cat de meritat a batut grecia pe rusia.parerea mea sincera fara suparare. din fericire nu le-a iesit antifotbalul nici angliei si nici portugaliei si sper ca finala sa se joace intre germania si spania fiindca sunt cele mai bune echipe din europa.echipele celelalte care au stat la ciupeala si au fentat fotbalul au plecat acasa, exceptia care a confirmat regula cu maxim de bulan a fost chelsea, cea mai urata echipa care a castigat chl in ultimii 10 ani.

m&m (19 comentarii)  •  28 iunie 2012, 20:13

Ce proasta e comparatia cu handbalul. Pacat ca dl Ioanitoaia doar asta intelege din handbal (sport plictisitor in care doar pasezi mingea de la un om la altul). E pacat ca jigniti alte sporturi, doar ptr ca sunteti un impatimit al fotbalului.

raul1985 (1 comentarii)  •  28 iunie 2012, 20:55

si eu am tinut tot cu portugalia din acelasi motiv. eu cred ca romanii in general au o memorie ffff scurta si tind sa simpatizeze cu cei care castiga trofee, doar de dragul de a spune ca au o favorita. spania a facut spectacol la euro 2008 si cam atat. a castigat CM cu 7 goluri in 7 meciuri, vad ca nu se dezmint nici anul acesta. meci plictisitor cu Croatia, meci catastrofal cu Franta unde era sa si adorm, urmat de acest meci modest cu portugalia. in afara de acel meci de pomina cu irlanda, spania nu joaca mai nimic. parca s-a transformat in vechea italie. 1-0 si atat. ma asteptam la mult mai multe de la ei. xavi si iniesta au fost inexistenti la ultimele 2 meciuri. cat despre cei care spun ca spania nu are jucatori naturalizati le transmit sa se uite mai bine la Ramos si la Navas. in documentarele din Peru vad numai fete de Ramos, iar Jesus zici ca-i fratele lui Dani Alves. daca este sa-i luam la puricat s-ar putea sa descoperim ca 50% din nationala spaniei este formata din descendenti de sud-americani.

Marcus (279 comentarii)  •  28 iunie 2012, 21:45

Beeei M&M, de unde ai dedus tu ca Dl. Ioanitoaia ar avea o parere proasta despre handbal? Comparatia e reusita, dar nu exista in ea nicio juignire la adresa handbalului. Fie vorba intre noi, e si vreo cofetarie de sport handbalul….

Un privitor (2 comentarii)  •  28 iunie 2012, 21:59

Sa ai doar 1 sut la poarta in 90 de minute,din postura de campioana mondiala spune multe,sustinatorii Spaniei sunt capsunarii plecati sclavi pe pamanturi straine pentru cativa bani in plus….in fine e mult de dezvoltat,Spania a castigat cu Portugalia datorita zeitei Fortuna si atat,fotbalul nu inseamna posesie(in opinia mea),pase la exasperare…fotbalul inseamna:actiuni in viteza pe benzi,dribling-uri,1-2-uri,etc…poate e doar parerea mea si am sa fiu judecat dar Spania nu merita finala dupa ce ne-a adormit in ultimle 3 meciuri…romanul are tendinta de a tine cu cine e in voga,fara sa gandeasca in ansamblu.

nepal (6 comentarii)  •  28 iunie 2012, 22:16

S-a cam pierdut arta sutului de la distanta.

Pana acuma la Euro am avut un singur gol marcat din afara careului mare (Nasri, la Franta-Anglia). In rest, s-a cam atentat la integritatea corporala a oamenilor din peluza. Si CR e pe lista de suspecti.

La cat de bune sunt apararile azi ai avea nevoie sa mai marchezi si de la distanta. Dar nu prea mai vezi asa ceva.

nicu (14 comentarii)  •  28 iunie 2012, 22:53

Diferenta dintre a castiga si a pierde este un sut cu 2-3 cm mai la stanga sau mai la dreapta. Daca luam asta, Spania merita sa castige, si a castigat, pentru ca a avut acei 2-3 cm. Portugalia nu i-a avut, a avut un Ronaldo care a tras la 2-3 metri de poarta, si nu au stiut sa fructifice niste ocazii clare pe contraatac. Campionii isi fac singur norocul prin valoare, si prin alegerile pe care le fac. Si chiar daca Del Bosque a trait pe alta lume cand a facut echipa de start, si cand nu l-a scos pe Silva dupa erori repetate si mingi pierdute, restul echipei a pus umarul si a scos barca la mal. Si sa spui ca Xavi si Iniesta nu s-au vazut in ultimele 2 meciuri e o ignoranta de nedescris, fara ei Spania ar fi fost frumos acasa acum.

Manta (6 comentarii)  •  28 iunie 2012, 23:07

Spre deosebire de Spania, Italia a jucat un fotbal frumos si elegant. Auguri.

Comentează