Ovidiu Ioaniţoaia

A vorbit şi a scris pentru milioane de microbişti, a crescut generaţii de ziarişti şi continuă să facă din jurnalism privilegiul de a fi sincer cu oamenii

Biografie completă Toate articolele
Cele mai noi articole de Ovidiu Ioaniţoaia
Dopaj la FCSB?!

Când scriam aici, colecția e martoră, că meciul FCSB-CFR va fi de 1 ori X, mă gândeam la forma deosebită a gazdelor, dar și la numeroasele absențe din formația clujeană, obligată să joace pe Arena Națională fără niciun atacant de […]

...

A greșit Rădoi?

Din fericire, acum, în ajunul „triplei” Macedonia de Nord – Germania – Armenia de la sfârșitul lui martie, lucrurile stau altfel. Dacă, luați-o ca glumă, deși nu-i cea mai bună, Chiricheș nu se reaccidentează, atunci e foarte posibil ca toți […]

...

Știre falsă

Când căruța părea să se fi împotmolit mai rău, consilierul președintelui Burleanu a venit la Telekom Sport cu o afirmație care a surprins în aceeași măsură în care a și bucurat. Conform lui Andrei Vochin, în ianuarie-februarie 2022, la etapa […]

...

Spre un caz Oct. Popescu?

Cu atât mai important cu cât puştiul de la FCSB, născut pe 27 decembrie 2002, va fi mezinul „tricolorilor” convocaţi la Euro 2021. Tavi ar mai avea două cicluri la tineret, încadrându-se în regula U21 din Liga 1 până în […]

...

A văzut pe dos!

Hotărât s-o împiedice cu orice preț pe CSA Steaua să promoveze, cunoașteți contextul, Gigi Becali nu s-a lăsat până nu și-a făcut numărul. A trimis la „satelitul” din eșalonul 3 nu mai puțin de 8 jucători din lotul folosit de […]

...

De ce au fluierat spectatorii?

Cum am transmis marţi seara o dată cu sfîrşitul partidei, nu m-am lămurit de ce publicul, trup şi suflet lîngă Raţ et Comp. pînă atunci, a huiduit copios la final. Am aflat de pe blog că asistenţa a dezaprobat zgomotos […]

joi, 8 septembrie 2011, 10:39

Cum am transmis marţi seara o dată cu sfîrşitul partidei, nu m-am lămurit de ce publicul, trup şi suflet lîngă Raţ et Comp. pînă atunci, a huiduit copios la final. Am aflat de pe blog că asistenţa a dezaprobat zgomotos calitatea gazonului şi repetatele trageri de timp ale echipei noastre.

Din păcate, suprafaţa de joc s-a prezentat lamentabil. Au sărit din ea bucăţi întregi ca aşchiile dintr-un copac tăiat cu barda. Regretul e cu atît mai mare cu cît s-a reuşit construirea unui stadion ultramodern fără ca lucrurile să fie, în stil dîmboviţean, duse pînă la capăt! Înţeleg că Primăria Capitalei, proprietarul Arenei Naţionale, încă nu i-a achitat firmei lui Adrian Oprişan suma de 200.000 de euro, preţul gazonului adus din Italia, ba şi că nici n-ar intenţiona s-o mai plătească. Ar avea destule motive. Trebuie să ne mirăm însă, ba şi să ne întrebăm, ce a determinat Primăria să lucreze cu un partener care s-a făcut de rîs în 2003, cînd i-a obligat pe „tricolori” să joace cu danezii, şi să piardă, pe o „plajă”?! Se cuvine deschisă urgent o anchetă, iar cei implicaţi traşi la răspundere. Ei fiind vinovaţi, printre altele, şi de accidentările de ultim moment ale lui Săpunaru şi C. Lazăr.

Scriind despre teren, Didier Braun folosea în l’Equipe o comparaţie sugestivă: „e ca şi cînd sala unei Opere ar fi dotată cu o acustică de bîlci!”. Altminteri, Piţurcă a declarat că gazonul prost i-a oprit pe elevii lui să atace. N-aş spune, el i-a dezavantajat în primul rînd pe „cocoşi”. Dacă iarba îi ajută să paseze pe fotbaliştii mai tehnici, care au fost francezii, atunci mai degrabă aceştia ar fi avut motive să se plîngă. De presupus însă că nu s-au ambalat în ideea că scorul alb le-a convenit. Practic, le-a asigurat calificarea la Euro 2012.

Să nu ne imaginăm că oaspeţii n-au urmărit să învingă spre a încheia socotelile chiar de la Bucureşti. I-a împiedicat însă replica dîrză a românilor, organizaţi şi ambiţioşi. Cred că principalul merit al selecţionerului constă în aceea de a fi schimbat atitudinea echipei. În consecinţă, „naţionala” s-a scuturat de complexe şi a înfruntat de la egal la egal un adversar superior ca valoare şi ca palmares.

De acord, unele dintre opţiunile lui Piţurcă sînt discutabile. De pildă, insistenţa cu Cociş şi cu Cr. Tănase. La fel de adevărat e că promovările lui Măţel, Luchin, Chiricheş, dar şi reactualizarea lui C. Lazăr reprezintă certe cîştiguri.

Tocmai pentru că se aşteptau ca băieţii noştri să forţeze victoria, singura care-i mai menţinea în cursă, întîrzierile lui Tătăruşanu în repunerea baloanelor şi înlocuirea lui Marica din minutul 91 i-au enervat pe spectatori. De înţeles reacţia lor, dar şi a lui Piţurcă. Văzînd că oaspeţii atacă în valuri, selecţionerul s-a temut de un eşec pe final. Exista asemenea pericol, aşa că a ţinut de rezultat. Cu riscul de a provoca animozităţi, nu cred că a greşit deoarece un scor egal e totdeauna mai bun decît o înfrîngere. Iar unul în faţa Franţei, cu atît mai mult.

Că noi avem pretenţia să-i batem pe toţi ne onorează, numai că în clipa de faţă nu putem. Să sperăm că vom izbuti într-un viitor apropiat, însă nici de asta nu-s foarte sigur. Indiferent de context, realismul nu înseamnă lipsă de patriotism.

Comentarii (180)Adaugă comentariu

Valutz (1 comentarii)  •  8 septembrie 2011, 10:55

va zic eu domnule ioanitoaia.Pt ca au ratat calificarea..si pt ca atunci cand stii ca bosnia batuse ei trageau de timp

mng (1 comentarii)  •  8 septembrie 2011, 10:58

Nea Ovidiu…sa iti zic din zona unde am stat eu de ce se huiduia copios…

1. Nici o legatura cu gazonul…sa ne aducem aminte cum a eliminat Steaua pe Valencia…gazonul in general e frate cu romanul (rar avem exceptii gen Romania-Norvegia 0-1).
2. Cand Marica sta 90 de minute jalon pe teren…si auzi 30 de oameni urland sa il schimbe…probabil de aia a fost injurat…speram cu totii sa se retraga.
3. Cand echipa nationala este eliminata…in ultimele 15 minute toti jucatorii mergeau tacticos si isi luau mingea ca si cum nu se intampla nimic…copiii de mingi nu existau…noi eram singurii nervosi (vorba vine ca eu pt nationala nu mai sufar de la meciul cu Danemarca din deplasare). Sa ne mai scuteasca de scuzele patetice despre teren si epuizare. La Romania -Slovenia cum era gazonul??? Si alergau ca nebunii in min 94…si nu i-a huiduit nimeni atunci!!!

Speram sa se retraga si Marica si poate scapam o data pentru totdeauna de acest nucleu nociv Mutu Tamas Marica…acesti golani care ne-au facut de ras ani de-a randul. Bamboo ii asteapta cu canapelele pline pe acesti purtatori ilegal de echipament!

Kelvin (4 comentarii)  •  8 septembrie 2011, 10:59

Pai Dl.Ioanitoaia..cum sa putem daca noi nu incercam?
Valoric,Franta e peste noi,dar ii puteam bate..daca indrazneam.Ne-am multumit cu un egal care nu ne ajuta cu nimic,nici macar la palmares nu da bine.Una e o victorie,alta e un egal amarat.
Daca tremuram de fiecare data in fata granzilor,de ce mai avem pretentia sa ne calificam la vreun turneu final?

Alexandru (2 comentarii)  •  8 septembrie 2011, 11:01

Mai bine o infrangere decat un egal cu tragere de timp.
Parca seamana cu 1940 cand ne-am retras din Bucovina si Basarabia fara sa tragem un glont…

Tavi (1 comentarii)  •  8 septembrie 2011, 11:02

Asigurandu-va de intreaga stima si admiratie mi se pare de domeniul fantasticului sa aflati doar de pe blog de ce au fluierat spectatori la finalul partidei cu Franta. Fiecare suporter care mai duce pe inima o bruma de patriotism s-a simtit frustrat si tradat de tragerile de timp ale tricolorilor in conditiile in care doar un gol ne mai putea duce la Euro. Si cred ca sunt in asentimentul tuturor cand afirm ca preferam sa pierdem pe final incercat sa castigam decat sa plecam acasa cu un 0-0 ce va ramane de neclintit in palmaresul strategului Victor Piturca. E vorba de dorinta de a iesi invingator, stimabile domn Ioanitoia… iar egalul care e mai bun decat o infrangere…poate in lumea obosita si resemnata in care traiti d-voastra. Unii dintre noi vor mai mult. Sa castige.

geocluj (40 comentarii)  •  8 septembrie 2011, 11:02

mi-a placut mult cum ati incheiat. in sfarsit un jurnalist de calibru care pune punctul pe i. noi toti ne dorim sa batem tot, sa atacam in valuri pe oricine dar nu ne dam seama ca suntem cu 3 clase sub. fara valoare nu se poate si dorinta n-o sa ia locul valorii niciodata.
si, in plus, daca bosnia nu batea in min.88, ba si cu 2 oameni in plus ,toti ne bucuram acum

No Name (133 comentarii)  •  8 septembrie 2011, 11:04

Publicul a fluierat doar la sfarsit si la iesirea lui Marica.
Eu cred ca a fluierat in primul rand tragerea de timp si aici nu exista nici un fel de scuza…noi trebuia sa atacam chiar daca exista riscul sa pierdem pe final….nu ma incalzeste cu nimic ca nu am pierdut cu Franta acasa si tot acasa in fata televizorului voi vedea europeanul fara emotii.
Spectatorii vroiau ca pana in minutul 93 ai nostrii sa atace din toate puterile atat cat puteau nu sa traga de timp. Egal sa infrangere pentru noi asta este o calificare ratata…doar victoria era multumitoare.
Pe langa tragerile de timp de acum mai trebuie sa ii multumim si domnului Razvan Lucescu care ne-a ingropat inca de la inceputul calificarilor cu doua rezultate magnifice cu Albania (invinsa LUXEMBURGULUI) si Belarus, din punctul meu de vedere aici am pierdut calificarea.

Marius Matache (4 comentarii)  •  8 septembrie 2011, 11:04

La ce, Doamne-iarta, e bun un egal? La palmares? La moral? Al cui? Al unor jucatori care, cu 2-3 exceptii, abia asteapta sa scape de minge cand o primesc? Stiti de ce sunt 4 tari din fosta Yugoslavia aproape de calificare? Pentru ca ei nu stiu ce inseamna temporizare, nu stiu ce inseamna joc la alibi. Pentru ca atat timp cat exista o sansa, ei lupta. Si la noi exista o sansa. Si nu ma supar ca nu putem, dar ma simt jignit cand nu vrem!

Mr-Alex (1 comentarii)  •  8 septembrie 2011, 11:04

Gresit! Eu, ca suporter al echipei nationale, vreau sa vad la fiecare meci ca jucatorii care joaca pentru tara asta, joaca pana la capat si la victorie. Prefer o infrangere cu 4-0, dar in care s-a luptat si s-a aratat atitudine si ambitie, acestui 0-0 fara glorie cu Franta. Nu am facut decat sa ne punem singuri piedica (cu toate piedicile din Bosnia, Belarus si acasa cu Albania, daca bateam jucam barajul si nu se stie ce se intampla).
Dar cand se insista cu Cocis, Tanase, Banel si pe un asemenea gazon cu Marica (revenit dupa accidentare) in locul unui bataios si luptator M. Niculae si pe final la schimbare cu Bucur (!) nu mai sunt multe de spus. Ne meritam gazonul, nu si stadionul.

chilliada (1 comentarii)  •  8 septembrie 2011, 11:05

slabut…daca asa gandesti nu cred ca vom ajunge prea departe…daca nu riscam nu avem cum sa castigam…pe mine chiar nu ma deranja o infrangere cu 0-1 cu franta cu gol luat in ultimele 10 minute daca vedeam ca atacam si noi putin acolo…macar in ultimele 15 minute cand stiam ca nu ne-a ramas decat o optiune:victoria…dar asta e…cand te multumesti cu putin, obtii putin

edy (7 comentarii)  •  8 septembrie 2011, 11:06

Nea Ovi buna ziua ! , am fost la meci , nu s-a fluierat starea gazonului pentru k nu prea vedeam brazdele ” sarind in aer ” ci tragerile d timp ale echipei in ultimele minute , oare aveam ceva d pierdut? si daca conform rationamentului dvs. cum ca ne faceam d ras daca mancam bataie , nu mai bine riscam sa castigam cu 1-0 si eram cat d cat in carti? sau pierdeam p mana noastra cu 3-0 ca tot dracu ala era si o infrangere si un egal. Pe cine ajuta acest egal?? pe piti binenteles si ATAT.

nik (1 comentarii)  •  8 septembrie 2011, 11:08

De ce au fluierat spectatorii?…am fost la meci..am fluierat deoarece noi am venit la stadion sa vedem o echipa care joaca, nu care se apara. Pana la urma Piturca a vrut egal si egal a fost. Nu am avut faze de atac. Daca intra una dinte loviturile liberele ale lui Banel intra,intra, daca nu, nu. In rest ne-am aparat tot meciul. I-am sustinut 85 de minute fara incetare. In momentul in care spre sfarsitul meciului jucatorii nostri au inceput sa traga de timp, normal ca, am inceput sa ii fluieram. Oricum a fost lumea civilizata nu i-a injurat..Era normal sa ii fluiere dupa jocul prestat.

Mirceacelbatran (663 comentarii)  •  8 septembrie 2011, 11:11

Articol excelent, in special finalul. Prea ne credem noi Gheorghe Dracu sau macar frati-sau. Nu mai avem valori, nu mai avem echipa, ci ne trebuie timp pentru a reconstrui ceva.

Claudiu (343 comentarii)  •  8 septembrie 2011, 11:18

Asta e un articol scris cu echilibru, nu cu patima. Articol de ziarist, nu de suporter. Ma declare de acord cu el mie in suta. Auzi prostie: decat 0-0 cu Franta tragand de timp mai bine un 0-1 glorios!! Jucatorii nu sunt de acuzat ca nu au luptat, dar asta le e valoarea. Piturca stie asta Mai bine decat toti.

ionut (1 comentarii)  •  8 septembrie 2011, 11:21

am fost la meci… am batut sute de km sa vin ca sa vad ce? o echipa care avea o singura varianta victoria… si noi jucam cu un varf doar si nu trecem mijlocu terenului decat sporadic… mai tragem si de timp… copiii de minge disparusera…. asta e romania, mentalitate de kk… mai bine pierdam dar sa fi vazut ca joaca, ca risca, ca ataca… stadionul e singurul castig

notozy (1 comentarii)  •  8 septembrie 2011, 11:22

chiar ne-au facut de rusine, de ce sa tragem de un rezultat? de ce sa nu iesim cu fruntea sus? credeti-ma ca toti romanii, dar toti ar fi aplaudat la scena deschisa daca jucatorii ar fi facut tot ce se poate pe teren, chiar daca am fi pierdut.Nu ne-am saturat sa fim etichetati ca tara care se multumeste cu ce are, nu este timpul sa vrem mai mult, cu ce avem.Marti seara echipa Frantei chiar putea fi invinsa, de aia votul de blam si bine ca au jucat in capitala ca daca jucau in provincie cred ca erau mai tare huiduti pentru lipsa lor de devotament. Si eu stiu ca nationala e a Romaniei, nu a lui Piturca, Lucescu, Sandu sau altii, asa ca daca reprezinti tara lasi placerile personale de o parte si faci ce e mai bine pentru echipa in momentul respectiv.Rusine sa le fie, si ar merita sa joace fara nici un suporter,rusineeeeeeeee!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

ardei (6 comentarii)  •  8 septembrie 2011, 11:22

De ce e mai bun un egal decat o infrangere in care ai incercat?? Esti pe-afara!

cosmin (1 comentarii)  •  8 septembrie 2011, 11:25

Domnule Ioanitoaia mai terminati cu prostiile in primul rand fotbalul e un sport,un spectacol 50.000 de oameni au platit bilete si destul de scumpe sa vada un spectacol. Mare antrenor si Piturca a reusit un 0-0 cu o echipa care asta si-a propus (Franta sa traga 1 data pe poarta in 90 min). Daca noi atacam si incercam sunt convins ca reuseam sa castigam pentru ca unul ca Evra nu risca sa-si rupa piciorul sau Ribery sau altii. Si daca nu am fi reusit mai bine pierdeam cu deminitate….dar asta va lipseste generatiei voastre domnule Ioanitoaia…demnitatea!

Calificare (133 comentarii)  •  8 septembrie 2011, 11:26

calificarea era pierduta cu mult inainte, acum era doar un prilej de sarbatoare datorita stadionului; nici nu conteaza gazonul, cei care am fost acolo vroiam sa vedem spectacol, ori la fotbal asta inseamna goluri… nici nu mai conta in ce poarta … la ce atmosfera a fost daca jucau ca in primele 80min si pierdeau cu 2-0 goluri in 90+1 si 90+2 pun prinsoare ca nu se supara lumea …

alb-rosu_in_VN (171 comentarii)  •  8 septembrie 2011, 11:28

Am mai spus-o si o repet. Piturca a pregatit meciul la alibi, la un 0-0 si nu s-a gandit nici un moment ca am putea castiga acest meci. S-a gandit sa nu luam o bataie crunta ca nu cumva sa fie dat afara inainte de termen. A pune un antrenor fara obiectiv la 2 preliminarii e o mare greseala a lui Mircea Sandu! Fie trebuia lasat Lucescu pana la capat (macar era responsabil pentru aceste preliminarii), fie trebuia pus un antrenor pentru 6 luni care sa riste si sa incerce tot posibilul pentru calificarea la Euro. Daca reusea, bine, daca nu, venea altcineva care sa inceapa noile preliminarii. Asa, Piturca isi permite sa faca tot felul de experimente si sa-i cheme iar pe oamenii lui, Cocis, Nicolita si Tanase, care n-au valoare de nationala. Macar Lucescu o avea pe-aia cu Florescu, dar vad ca Piturca are mai multe fixuri! Publicul a fluierat pentru ca noi eram cei care trageam de timp, desi doar victoria ne mai tinea in cursa! Cu o asemenea mentalitate nu vom reusi niciodata sa scoatem capul in lume. si ne mai miram de ce Bosnia, Croatia, serbia Muntenegru au sanse mari de calificare si vand jucatori in strainatate pe milioane de dolari, in timp de noi vindem cate unul o data la 3 ani! In ultimul sfert de ora, cand am aflat rezultatul meciului de la Zenica, trebuia sa mancam pamantul si sa facem orice sa marcam! Chiar mi s-a parut inspirata alegerea orei de incepere, dupa cea de la Zenica! Am crezut ca stiind rezultatul de acolo vom putea profita sa ne facem jocul. Da’ de unde! Noi am tras de timp pentru un 0-0 fara glorie si care nu ne aduce nimic!

Grig (1 comentarii)  •  8 septembrie 2011, 11:31

Pentru ca ne-am saturat sa intram pe teren deja invinsi, pentru ca mentalitatea de sclav predomina, pt ca „realism”=Blazare. Am uitat gustul victoriei, pentru ca nu stim sa mai atacam. Atat timp cat recuperau un balon in aparare si pur si simplu NU STIAU ce sa faca cu el pentru in mintea lor rasunau cuvintele „sa nu luam gol – aparati-va” insuflate de treningul de la marginea terenului. Nu e realism, e capul plecat. Nu avem gazon, pentru ca am ajuns preshul Europei si sunt unii care pretind ca seamanam cu un covor persan.

andreiSJ (1 comentarii)  •  8 septembrie 2011, 11:31

Dl. Ioanitoaia ce parere aveti de titularizarea lui Marica care nu a realizat mai nimic in aproape 90min cand pe banca era un M.Niculae, G. Bucur ? Nu credeti ca problema la romani e lipsa curajului?

vlad (4 comentarii)  •  8 septembrie 2011, 11:38

mai urmeaza o campanie, Dl. Ioanitoaia. nicio problema, scrieti in continuare. as avea o intrebare: dvs. cand va retrageti?

Stefan (1 comentarii)  •  8 septembrie 2011, 11:38

De ce asteptam noi:

Pentru ca orice varsta am avea suntem inca inocenti si credem ca fotbalul este un sport curat, ca promoveaza valori individuale care au sansa sa se ridice, sa plece de la zero doar prin talent propriu.
Pentru ca din lasitate pretextam ca astazi nu mai avem timp macar sa ne gandim la patriotism si vrem sa ni se arate calea, sa ne fie impus sentimentul de o echipa de 11 oameni ca si oile care sunt carmuite de caini la stana.
Pentru ca ascundem insuccese nationale majore cum ar fi nivelul scazut al nivelului de trai cu posibile rezultate spectaculoase care pentru cateva zile sa ne faca sa credem ca suntem egali cu mai marii Europei
Pentru ca s-a dovedit, cel putin pentru noi 50000 care am fost acolo ca, chiar daca poate avem resurse (vezi Chiriches – un erou anonim si norocos) acum din diverse motive / interese nu putem mai mult. Vom fi in continuare frustrati ca nu putem sa incurajam 90 de minute o echipa care are limitele superioare mult sub asteptarile noastre si asta pentru ca selectia la nationala nu se bazeaza doar pe talent si forma la momentul respectiv.

De ce nu e vina jucatorilor ca nu ne ofera ce asteptam noi:

Pentru ca astazi fotbalul nu mai este un sport, este un show grotesc, in care o familie de vanzatori de bilete la Patria da jucatorii la promotie impreuna cu un kil de branza ca sa stranga bani sa fie filmati cand se duc la nunta unuia care a ajuns de la incarcat de butelii la caviar.
Pentru ca fugim de ideea castigatoare de a plati si a aduce antrenori care fac miracole in Europa, care se iau de gat si dau de pamant cu marii Rusiei, sau Ukrainei. Pentru ca preferam sa ne mintim singuri ca Piturca este cel mai bun doar ca sa uitam de fapt ca este unul de-al lor, care le accepta jocurile care la baga jucatorii, ca sa ii faca si mai bogati, sa poata sa isi continue showul grotesc cu si mai multi bani.
Pentru ca acum Becali recomanda nationalei cei mai buni stelisti ai lui – Fratii Costea – in timp ce Mitica si Sandu si Piturca fac bani prin spate din vanzarea de jucatori, scuipand pe istoricul si potentialul de talent ale unor regiuni ca Oltenia si Banatul. Acceptam praful in ochi ca mititelu si marian iancu fura, fara sa vedem cine de fapt ridica piatra – cei care au oficializat furtul in fotbal in Romania.

zack (3 comentarii)  •  8 septembrie 2011, 11:41

gresesti.
piti echipa si oficialii dadeau declaratii ca vor sa castige (ai uitat cumva ?), sa vina lumea la stadion sa ii sustina „mergem la victorie … etc”.
ca nu a fost asa s-a vazut evident jocul echipei si prin schimbarile facute (care schimbari ? – min. 90 ?!?)
tansase a jucat cumva tot meciul ? in a doua repriza sigur nu . piti (si voi …) este obsedat de acest jucator ca si de cocis …

johnny (1 comentarii)  •  8 septembrie 2011, 11:42

Cum sa fim multumiti cu un egal in fata Frantei? Ce beneficii ne aduce noua egalul asta? Ce am castigat noi dupa meciul cu Franta? Ce aveam de pierdut daca jucam si putin fotbal si nu ne aparam 90 de minute? Singurul multumit dupa acest egal e Piturca, el tine la palmares, suntem ca italienii, ne gandim sa nu luam gol in loc sa marcam si e asa in general tot fotbalul romanesc, de asta avem atati spectatori pe stadioane…uitati-va in alte tari, ca sa cumperi un bilet la un meci de campionat, daca nu ai abonament, trebuie sa-l cumperi cu 5 etape inainte, asta inseamna sa joci, nu sa incerci sa pacalesti fotbalul. Bravo d-le Piturca, ati mai pierdut un spectator.

Godfroid (1 comentarii)  •  8 septembrie 2011, 11:44

„Că noi avem pretenţia să-i batem pe toţi ne onorează, numai că în clipa de faţă nu putem. ”

Ce prostie…
Vi se pare ca a cerut cineva sa-i batem pe toti? Nu, domnule Ioanitoaia, nu doream decat sa se incerce. Ce-l costa pe Piturca sa joace ofensiv? Mai si vine inainte de meci sa ne spuna ca el trateaza orice meci la victorie.
Nu mai pot de mandrie ca am facut 0-0 cu Franta, ce sa-ti povestesc. Preferam sa pierdem cu 6-2, dar sa vad spectacol si dorinta, nu flescaiala asta de meci.
Daca dvoastra va place… no comment.

M-am saturat de aceeasi gasca ordinara care roieste in jurul fotbalului romanesc (inclusiv ziaristi).

blessy (3 comentarii)  •  8 septembrie 2011, 11:44

Am mai vazut ceva la acest meci, fiind rep. 1-a la poarta noastra. Benzema, Ribery si ceilalti din atacul lor erau in linie in terenul nostru, cu paznicii romani linga ei, desi mingea era in terenul francez. Extremele aproape ca erau lipite de tusa, sa desfaca apararea noastra si-i impiedicau sa faca preing in trenul lor. La noi, in atac, Marica se mai zbatea uneori lateral, linga tusa iar in rest gol, erau numai francezii. Chestia asta nu tine de jucatori ci de antrenor, de organizare a jocului. Basca manile moarte Cocis, Tanase, etc. Fiecare antrenor cu metehnele lui!

Vlad (43 comentarii)  •  8 septembrie 2011, 11:45

Cu riscul de a provoca animozităţi, nu cred că a greşit deoarece un scor egal e totdeauna mai bun decît o înfrîngere. Iar unul în faţa Franţei, cu atît mai mult.

gandire atat de mica si „romaneasca”.

Daca pe tine NUMAI victoria te ajuta sa ramai in cursa de calificare, cum sa nu risti de loc si sa iti fixezi ca obiectiv egalul???

Dumneavoastra cand aveti un obiectiv: de genul pana maine trebuie sa terminati un articol, va opriti la jumatatea lui zicand „daca in continuare o sa scriu numai tampenii, hai sa ma opresc aici. Mai bine scriu jumatate de articol bine si il public asa decat sa il termin cu greseli”.

Cum sa iti fixezi ca obiectiv ceva ce nu te ajuta, ce nu e de ajuns?

O a doua chestie ar fi ca echipa cu care am jucat a avut jucatorii Frantei, reputatia Frantei, dar un nivel de joc sub mediocru si cu putina insistenta putea fi batuta lejer.

Costin (36 comentarii)  •  8 septembrie 2011, 11:46

In Bosnia sperau sa invingem noi ca ei sa aiba sanse la locul intai. Cam asta e diferenta intre noi si ei. Ei se duc in Franta sa castige.

Daniel (2 comentarii)  •  8 septembrie 2011, 11:47

In stil dambovitean, da, dar in Dambovita sunt cel putin 10 stadioane pe care s-ar fi jucat fotbal mai bine decat acolo..mai degraba stilul e fost dambovitean.

blessy (3 comentarii)  •  8 septembrie 2011, 11:50

Si mai este ceva. Sa nu va faceti iluzii ca la urmatoarele meciuri ale nationalei se va mai umple stadionul. La modul cum sunt vindute biletele, dai banii dar nu stii ce loc primesti, plus frustrarile cu jocul echipei ma fac sa ma gindesc serios daca mai calc acolo la fotbal. Poate cind vine U2 sau altceva similar.

Florian (1 comentarii)  •  8 septembrie 2011, 11:51

Raspunsul la intrebarea din titlu este unul singur – pentru ca au dreptul. Asa cum este frumos si bine cind publicul aclama si aplauda, asa au dreptul si sa isi manifeste dezaprobarea pentru ceea ce se intimpla in teren. insa sper ca intrebarea era retorica 🙂 nu uitati sa ce huiduie si fluiera si la Scala, daca actorii nu sunt la inaltimea asteptarilor

Vlad (2 comentarii)  •  8 septembrie 2011, 11:57

Romania o sa fie in continuare rusinea Europei din cauza mentalitatii pe care o are. Faptul ca in Romania un rezultat de egalitate se considera un rezultat pozitiv nu spune nimic altceva decat faptul ca in conceptia romanilor este inutil sa „tragi de tine” sa te autodepasesti, cu alte cuvine „lasa ba, merge si asa”. Problema este ca asa o sa si ramanem.

Mihai Brezeanu (2 comentarii)  •  8 septembrie 2011, 12:01

Pana in minutul 80, cand s-a aflat pe stadion de victoria Bosniei, nimeni nu a fluierat, nimeni nu a huiduit. Pana in minutul 80, jocul echipei a fost bun si realist, tragand pentru un egal care ne-ar fi asigurat locul 2 daca am fi castigat ultimele doua meciuri si Bosnia n-ar fi castigat in Franta.

Dupa minutul 80, jocul la egal a devenit lipsit de sens. Va intreb: daca antrenati Insulele Feroe, nu Romania, si era 0-0 in minutul 80, si stiati ca un gol, un singur gol marcat va da sanse mari de calificare si ca, in schimb, conservarea rezultatului va elimina din competitiei, dumneavoastra le-ati fi cerut jucatorilor sa traga de timp? E ilogic, domnule Ioanitoaia, e impotriva logicii elementare a jocului sa vrei sa conservi scorul care te elimina din competitie. Sa nu poti sa schimbi, e foarte posibil. Sa nu vrei, e absurd. De aceea, au fost huiduti si fluierati jucatorii.

Egalul cu Franta nu inseamna nimic. Am mai facut egaluri cu Franta, chiar cand era vicecampioana mondiala. Ba chiar pe terenul lor. Ce aduce acest egal? Nu mai era mai normal ca in ultimele 10 minute ai nostri sa incerce, atat cat pot, sa marcheze? Chiar si cu riscul de a pierde? Nu asta insemna, de fapt, sa joace realist?

Cat priveste curajul si atitudinea pe care Piturca le-ar fi adus echipei, va reamintesc meciul tur, de la Paris, pierdut in minutul 83 dintr-un ofsaid, dupa ce ai nostri au avut bara si alte ocazii, si meciurl retur cu Bosnia, cand 3-0 e un scor mic fata de ce a fost pe teren. Asta neinsemnand ca Piturca e responsabil in vreun fel de ratarea calificarii. Pentru asta, Razvan si jucatorii impart vina.

george (1 comentarii)  •  8 septembrie 2011, 12:03

Domnule Ioanitoaia, d-voastra sunteti unul singur, noi am fost 50 000. Am venit de la 400 de km sa vad echipa jucand pe un stadion glorios, cu un public fenomenal. Dar in schimb am vazut lasitate. Am terminat meciul in genunchi. Piturca ii putea schimba pe Cocis (care nu a jucat nimic, si nici nu poate sa joace), Marica (care nu a castigat niciun duel) dar si pe Tanase (care a pierdut o multime de mingi si nici pase decisive nu a dat). Cum sa nu fluieri asemenea tactica si asemenea joc? Cum? Cand i-am aclamat si i-am incurajat 80 de minute de am ajuns ragusit acasa?
Si va contrazic, nationala noastra nu a infruntat de la egal la egal pe cea a Frantei, dimpotriva, chiar am fost penibili la ce posesie au avut. Noi nu stiam nici ce sa facem cu mingea cand ajungea la noi.
Sunteti penibil sa spuneti ca reactia jucatorilor a fost normala pe final. Nu domnule Ioanitoaia, reactia nu a fost deloc normala. Reactia normala, era sa schimbe 2 jucatori si sa se incerce cateva atacuri, sa fortam victoria. Daca as fi vazut ca incearca sa atace pe final, as fi aplaudat pana la final si chiar m-as fi simtit mandru ca sunt roman. Dar nu, ne-am aparat. Si cred ca fotbalul este singurul sport unde sa te poti apara si tot sa fii ridicat in slavi.
Si acest post nu a fost scris de un gibon de peluza, ci de un inginer de succes. Dar vazand nerealismul d-voastra, care sunteti ziarist de atata vreme si tot incercati sa gasiti scuze pentru un asemenea joc, dati-mi voie sa va spun ca mai bine ati iesi la pensie.

Va salut si va respect!
George.

james (1 comentarii)  •  8 septembrie 2011, 12:06

Dle Ioanitoaia – prin ce scrieti creati o mentalitate gresita! De ca sa tinem de un egal cand aveam nevoie sa castigam? Va rog nu mai incercati sa explicati asta ca deveniti ridicol.

Fotbal Fan (1 comentarii)  •  8 septembrie 2011, 12:06

„De înţeles reacţia lor (a spectatorilor), dar şi a lui Piţurcă”
„…selecţionerul s-a temut de un eşec pe final…”
Serios?
Si cam cu ce ne-a ajutat egalul cu Franta?
Publicul a fost senzational. Poate a gresit ca nu a inceput sa fluiere din minutul 70 (de cand se stia rezultatul din Bosnia). Poate ar fi trebuit sa-i trimita biletele explicative lui Piturca. Sa inteleaga si el ca nu copiii de mingi sunt cei fluierati!
Dupa meci antrenorul ar trebui sa iasa singur sa salute publicul!

Cristi (1 comentarii)  •  8 septembrie 2011, 12:09

NU este posibil sa tragi de timp cand ai 55.000 de oameni care te imping de la spate 80 de minute !!!
NU este posibil sa ai un gazon NOU si sa aiba petice inainte de inaugurare !!!
NU este posibil ca dupa primele 10 minute jucatorii nationalei sa aranjeze brazdele de gazon !!!
NU este posibil sa fii retinut la intrarea in stadion pentru ca ai legat de gat tricolorul si sa fii pus sa il arunci la gunoi !!!

Io (24 comentarii)  •  8 septembrie 2011, 12:11

Romanul din ziua de astazi e „prost crescut”. Nu ma refer la bunul simt al sau, ci la obisnuinta lui. El are impresia ca Romania e obligata sa se califice la fiecare turneu, dar nu analizeaza corect situatia actuala a fotbalului romanesc. Sunt tari care la randul lor nu mai reusesc calificari in lant si nu se face un capat de tara. Ar trebui sa fim mai preocupati de cum si unde sa muncim, decat sa ne calificam la niste competitii sportive. Ca vom reusi si calificari, ar fi cireasa de pe tort. Inaintea anilor 90, la fel nu au existat calificari succesive si nu a pierit nimeni. Candva o sa reusim si noi sa mai incropim o echipa nationata respectabila. Acum tragem ponoasele unui management dezastruos, care mai e si sabotat de decizii si influente cat se poate de rele. Ma gandesc la toti acei bagatori de seama care abia asteapta sa joace echipa nationala si apoi sa faca randul televiziunilor ca sa critice si sa puna stampile. Sau ma refer la tupeul antrenorului roman de a se lipsi in repetate randuri de jucatorul cel mai bun al generatiei actuale doar pt ca are principii. Si asta in conditiile in care in aceasta campanie au fost n exemple de decizii riscante si toate falimentare. Ma refer la lasarea repetata pe dinafara a lui Mutu desi e de departe jucatorul care mai tinea Romania in legatura cu fotbalul adevarat, la convocarea unor jucatori care nu au fost activi ( Florescu, Cocis, Marica, Deac), la convocarea unor jucatori care in afara de suflet pt joc, nu au nimic (Banel, Dodel, Gigel) si multe altele. Dar ce ma face sa nu sufar ca Romania pierde este faptul ca se vede cu ochiul liber ca nu a fost vorba de nicio reconstructie. Razvan a avut un mod bizar de selectionare si era mai interesat sa se lupte cu „pasarile de pe gard” asa cum le-a numit el. Piturca e la inceput, poate va reusi totusi reconstructia, dar sugestia mea este sa o faca total, fara ramasite. Suntem o echipa nationala care nu mai stim ataca. Stim doar sa aparam. Asta e realitatea. O sa ajungem ca italienii sa speram la vesnicul 1 – 0. Ei au facut o arta din asta. Noi, ca descendenti romani avem speranta ca vom reusi.

Am fost cam lung.

Io (24 comentarii)  •  8 septembrie 2011, 12:15

@andreiSJ

Dai dovada ca nu cunosti fenomenul fotbalistic. Un atacant precum Marica, adica un atacant pur sange de careu, are nevoie exclusiv de mingi in fata portii ca sa faca ceva. Cum mijlocul nostru, lipsit de aportul lui Lazar, nu a reusit sa ii ofere mingi, ce putea face Marica. O sa invoci poate o unica pasa in fata portii data lui Marica si nesansa ca a ajuns al doilea la acea minge. Dar in 90 e minute, sa primesti doar o pasa de gol, e dureros si aproape imposibil ca atacant sa faci ceva. Marica nu e genul Messi care stie lua mingea si stie dribla. Era firesc sa nu reuseasca nimic atat timp cat suportul lui in fata a fost nul. Intre el si linia de mijloc au fost mereu 30 de metri. Imens.

Dodo (3 comentarii)  •  8 septembrie 2011, 12:15

E bine ca suporterii sunt dornici si pretentiosi. Dar trebuie sa fim si realisti. Daca esti atat de fanatic sa vii de la sute de km, sa platesti bani multi pe un bilet la Romania – Franta, trebuie sa te gandesti si care sunt sansele ca Romania sa bata Franta. Indiferent de situatia francezilor din clasament si faptul ca lor le convenea si egalul. Daca le dadeam ocazia ne dadeau si 4-0 fara sa se gandeasca. Comparati nivelul fotbalistilor din nationala noastra cu cel al fotbalistilor francezi ….. suntem tare departe si nu putem avea niciodata pretentia sa ii batem, chiar si pe un teren prost. Nu avem o echipa nationala atat de valoroasa si trebuie sa fim realisti. Am pierdut in Bosnia cu tot cu Mutu si Tamas pe teren si noi aveam pretentia sa batem Franta fara ei. Sa fim multumiti ca acesti baieti s-au daruit, au fost in stare sa alerge de 2 ori mai mult decat adversari pentru a suplini lipsa de valoare si ca au fost maturi in joc si au stiut sa se apere si sa incerce sa profite de micile scapari ale apararii lor.

ceina (1 comentarii)  •  8 septembrie 2011, 12:16

Pt ca ne-am saturat de mediocritate! Cum sa te gandesti ca mai bine ca nu am pierdut o partida, care oricum nu te ajuta de la esec. Ori dai tot ori nu te mai prezinti. Daca acceptam ideea ca e bun un egal care nu ne ajuta deloc, ba chiar din contra, nu ne mai ofera nici o sansa de calificare …. mai bine stam acasa. Nu trebuiau sa fie nervosi ca i-a fluierat un stadion intreg, si prin ei o tara intreaga, ci trebuia sa le fie RUSINE. In frunte cu antrenorul!!! Stiu ca este un cliseu dar: NU NE MERITATI!

Cosmin (6 comentarii)  •  8 septembrie 2011, 12:19

De dragul relatiei de pace si prietenie, sacrifici adevarul jurnalistic, domnule Ioanitoaia. Adevarul simplu si pur este ca spectatorii care au fluierat preferau sa mancam bataie cu 3-0, dar sa fi aratat ca ne-am dorit victoria si calificarea, nu un scor de „palmares”. Facem ceva pe palmaresul lui Piti! Am fluierat pentru ca voiam ca tembelii lui Piti sa joace fotbal, sa aiba curaj, nu sa traga de timp cand ei aveau nevoie de victorie. E asa greu de inteles?

kELOO (27 comentarii)  •  8 septembrie 2011, 12:19

Da, d-le Ioanitoaia, in sfarsit o parere obiectiva! Nu prea aveam cum sa ii batem pe francezi, oricat ne-am fi dorit. Mai bine un punct decat niciunul! Si eu mi-as fi dorit sa atacam in valuri, dar nu suntem de acelasi nivel cu ei!

Si va felicit ca cereti efectuarea unei anchete! Asa ar trebui sa ceara toata presa, sa faca presiuni asupra celor responsabili! Nu se mai poate continua asa! Asta e tara in care daca esti cinstit esti luat in ras!

NuHuiduielilor! (1 comentarii)  •  8 septembrie 2011, 12:20

Respect postul nr.6 al lui „geocluj”. Mi se pare ca s-a spus in 5 randuri mai mult decat in toata „stima, admiratia si spiritul de lupator” atat de promovat de cei care au comentat aceste articole. Tine sa le transmit un sincer „Dob.itocilor!” tuturor celor care au huiduit si care, pe mine, m-au readus cu picioarele inapoi unde mi-e locul si mi-au amintit ca de fapt sunt si suntem ROMANI! Si e pacat ca acest cuvant a ajuns sa fie folosit cu tenta de om ce nu e in stare sa faca nimic. Pacat! Si Rusine pentru huiduieli! Si da, daca Bosnia nu ar fi inscris cu 2-3 min inainte de final, acum toti l-ati fi ridicat in slavi pe Piturca, pe jucatori etc. Frumoasa tara! Populata cu inapti! HAI ROMANIA!

Bogdan (1 comentarii)  •  8 septembrie 2011, 12:25

Cand nu mai ai ce pierde, trebuie sa risti! Asta trebuia sa faca Piturca. Nu mai conta o infrangere, daca era cu capul sus. Sunt sigur ca toti spectatorii au apreciat jocul romanilor…pana in minutul 70, cand Bosnia a invins. Atunci trebuia fortat. Meritau cei 50 si ceva de mii de oameni.

jos_cenzura (102 comentarii)  •  8 septembrie 2011, 12:35

Dle Ioanitoaia, de obicei sunt de acord cu dumneavoastra, dar in cazul asta, dezaprob complet atitudinea dumneavoastra (si a selectionerului). Cu ce este un egal mai bun decat o infrangere? Pentru palmares, poate, dar daca nationala voia aplauze si respectul sustinatorilor, trebuia sa riste si sa atace cu orice pret. Nimeni nu a fluierat echipa de tineret care nu a reusit sa invinga Anglia in ultima campanie, desi avea nevoie de victorie. Macar au incercat, au riscat si au atacat. Puteau primi multe goluri prin atitudinea lor, nu si-au indeplinit obiectivul, dar macar au meritat pe deplin aplauzele noastre. Pana la urma sunt anumite lucruri care conteaza mai mult decat rezultatul unui meci.

Adi (1 comentarii)  •  8 septembrie 2011, 12:35

„”nu cred că a greşit deoarece un scor egal e totdeauna mai bun decît o înfrîngere „”

Ce face si lipsa asta de nicotina din oameni…Trebuiau sa faca o exceptie si sa va permita sa fumati!
NU domnule Ioanitoaia, nu INTOTDEAUNA un scor egal e mai bun ca o infrangere.
Remiza si infrangerea sa aflau marti seara pe acelasi taler al balantei; noi il doream pe celalalt, iar daca nu era posibil macar doream sa vedem ceva bunavointa…

itmh (9 comentarii)  •  8 septembrie 2011, 12:36

frumos spus,numai ca sriind pt a ne afla in treaba nu facem bine nimanui,iar dvs prin acest articol nu puneti punctul pe i tocmai datorita faptului ca nu doriti sa’l suparati pe marele si infatuatul satana!la mai multe articole de acest gen,o pagina intreaga fara a spune de fapt nimic…….parca ati conduce gsp-ul ,nu???

Comentează