Ovidiu Ioaniţoaia

A vorbit şi a scris pentru milioane de microbişti, a crescut generaţii de ziarişti şi continuă să facă din jurnalism privilegiul de a fi sincer cu oamenii

Biografie completă Toate articolele
Cele mai noi articole de Ovidiu Ioaniţoaia
Dopaj la FCSB?!

Când scriam aici, colecția e martoră, că meciul FCSB-CFR va fi de 1 ori X, mă gândeam la forma deosebită a gazdelor, dar și la numeroasele absențe din formația clujeană, obligată să joace pe Arena Națională fără niciun atacant de […]

...

A greșit Rădoi?

Din fericire, acum, în ajunul „triplei” Macedonia de Nord – Germania – Armenia de la sfârșitul lui martie, lucrurile stau altfel. Dacă, luați-o ca glumă, deși nu-i cea mai bună, Chiricheș nu se reaccidentează, atunci e foarte posibil ca toți […]

...

Știre falsă

Când căruța părea să se fi împotmolit mai rău, consilierul președintelui Burleanu a venit la Telekom Sport cu o afirmație care a surprins în aceeași măsură în care a și bucurat. Conform lui Andrei Vochin, în ianuarie-februarie 2022, la etapa […]

...

Spre un caz Oct. Popescu?

Cu atât mai important cu cât puştiul de la FCSB, născut pe 27 decembrie 2002, va fi mezinul „tricolorilor” convocaţi la Euro 2021. Tavi ar mai avea două cicluri la tineret, încadrându-se în regula U21 din Liga 1 până în […]

...

A văzut pe dos!

Hotărât s-o împiedice cu orice preț pe CSA Steaua să promoveze, cunoașteți contextul, Gigi Becali nu s-a lăsat până nu și-a făcut numărul. A trimis la „satelitul” din eșalonul 3 nu mai puțin de 8 jucători din lotul folosit de […]

...

Dupont despre scandalul România-Argentina: „Mi-e teamă că veţi merge degeaba la FIFA şi la TAS!”

Interviu cu avocatul belgian Jean-Louis Dupont, celebru în fotbal după cazul Bosman.

Banii înapoi, nimic mai mult!

– Monsieur Dupont, ştiţi povestea partidei România-Argentina, care e în coadă de peşte, riscă să nu se dispute? – În calitate de […]

vineri, 29 iulie 2011, 10:22

Interviu cu avocatul belgian Jean-Louis Dupont, celebru în fotbal după cazul Bosman.

Banii înapoi, nimic mai mult!

– Monsieur Dupont, ştiţi povestea partidei România-Argentina, care e în coadă de peşte, riscă să nu se dispute?
– În calitate de prieten al lui Giovani Becali şi, în sens mai larg, al fotbalului românesc, fireşte că da. Subiectul a depăşit graniţele ţării dumneavoastră.

– Ce părere aveţi?
– Cred că nu-s singurul surpins, numai că pentru a mă pronunţa, ar trebui să văd contractul. Practic, cu ce vă pot fi de folos?

– Să ne lămuriţi ce şanse are federaţia din Bucureşti să obţină despăgubiri de la cea din Buenos Aires?
– Are, cu condiţia să existe în contract o asemenea clauză. Să fi fost stipulată.

– Din păcate, n-a fost!
– Atunci aşteptaţi-vă la rambursarea sumelor achitate, nu şi la alţi bani.

Hotărîtor e ce-au convenit părţile

– Nu poate cere FRF daune interese?
– Poate, oricine poate cere orice, dar asta nu înseamnă că va şi primi.

– Nu era normal ca federaţia noastră să fi precizat în scris ce se întîmplă dacă Argentina nu-şi va respecta angajamentul?
– În contextul libertăţii contractuale acceptate de întreaga lume civilizată, contează numai ce-au convenit părţile. Ce n-au convenit nu atrage obligaţii în plus. De nici un fel, de nici o natură. Asta în plan juridic, fără a discuta despre morală, despre imagine etc.

– Care e uzanţa internaţională?
– Unii prevăd despăgubiri, alţii nu. Nu există o regulă, o lege. Altceva însă, federaţia română n-a făcut public contractul?

– Nu, susţine că e confidenţial.
– Deşi nu-i treaba mea, mă mir.

– Adică nu-i nimeni vinovat?
– Ar trebui să fie neapărat cineva în afara unui partener care nu-şi ţine cuvîntul?!

Contractul nu-i serveşte FRF

– O ultimă chestiune, monsieur Dupont, n-ar fi o soluţie să ne adresăm la FIFA şi la TAS, să judece ele şi să ne dea nu doar dreptate, ci şi despăgubiri?
– Acelaşi răspuns ca şi mai devreme, nu vă împiedică nimeni să reclamaţi pe oricine oriunde! Sincer, e puţin probabil însă că veţi reuşi mare lucru. Mi-e teamă că veţi merge degeaba la FIFA şi la TAS cît timp nu vă ajută contractul. Şi înţeleg că nu vă ajută.

– La noi se zice că poţi să mori cu dreptatea în mînă!
– Sînteţi simpatic, dar nu mai am nimic de adăugat. Repet, pentru detalii, ar trebui să citesc contractul.

– Mulţumesc pentru amabilitate.

Comentarii (31)Adaugă comentariu

geo (5 comentarii)  •  29 iulie 2011, 10:57

Prieten cu giovani ? Cu fotbalul romanesc ? Cum poate fi prieten un om asa de inteligent si educat cu NEA EDUCATIE DIN TOPOR ? Daca ar fi adevarat si cu fotbalul romanesc, de ce nu la sfatuit ca ceea ce face el cu rudele lui, ajutati si de cei doi corifei, distrug fotbalul romanesc ? Pe naiba prieten, doar interes pentru banii lui ! Cum mai poate ramane un presedinte in functie care prin actiunile sale prejudiciaza interesele institutie pe care, cica o conduce, din punctul meu de vedere o fura. GSP-ule, ati cerut nenumarate demisii, de ce mai aveti nevoie sa o cereti si pe-a celor doi, adica sandu si mitica!

B (2 comentarii)  •  29 iulie 2011, 11:02

In loc de „monsieur”, nu se putea scrie frumos in romaneste „domnule”? Suna la fel de civilizat si respectuos. Asa, parerea unui ungur.

stv (1 comentarii)  •  29 iulie 2011, 11:37

Eu cred ca ar trebui sa ne recuperam banii platiti si atat. Nu mi se pare elegant sa ne judecam pentru despagubiri. Lumea a vazut cat de seriosi sunt cei din AFA, e suficient. Ar trebui sa-i lasam cu rusinea lor si sa nu ne integram in ea prin scandaluri. Respect pentru Messi.

kosmyn93 (15 comentarii)  •  29 iulie 2011, 11:51

Pe noi,cei care am cumparat bilete pentru aceasta partida,cine ne despagubeste,eu ca persoana fizica,pot da in judecata FRF?
Treaba aste e ca si cand ma duc la restaurant si comand o friptura iar in loc mi-aducu o zeama acra la pretul fripturei !

catalin193 (5 comentarii)  •  29 iulie 2011, 12:43

incompetenta frf nu au pus nici o clauza care sa acopere situatia actuala

Livius Rakoczi (3 comentarii)  •  29 iulie 2011, 12:56

Buna ziua

Cu tot respectul pentru valoarea profesionala a dl. Dupont (prieten al dl Becali nu inteleg legatura dar in fine…)

CHIAR DACA IN CONTRACTUL DINTRE FRF SI AFA (FEDERATIA ARGENTINEANADE FOTBAL) NU SUNT PREVAZUTE DAUNE INTERESE – FRF SE POATE ADRESA INSTANTELOR COMPETENTE PENTRU A RECUPERA DAUNELE SUFERITE.

Conditia ca ele sa fie CERTE, JURIDIC FUNDAMENTATE SI SA FIE REZULTAT DIRECT AL ACTIUNII UNILATERALE A FEDERATIEI ARGENTINIENE.

Va dau si un exemplu:

Cazul MUtu.
– In contractul dintre Chelsea si MUTU nu s-a prevazut daune interese.
– Prin actul de indisciplina (cocaina) Mutu a CREAT prejudiciul prin faptul ca A FORTAT Chelsea sa-l licentieze si astfel CLubul nu A PUTUT SA AMORTIZEZE INVESTITIA IN Mutu.
– Clubul Chelsea a prezentat la TAS documente contabuile din care a rezultat cel 17 mil EUR si a probat directa legatura a actiunilor lui MUTU cu prejudiciul.
– NU scria direct ca MUTU TREBUIA SA DEA DAUNE pentru ca ATUNCI NU SEMNA (Citea si amicul dl. Dupont Becali o asemenea prevedere si o inlatura)

Ca este mai usor daca scria negru pe alb in contract:
„NU VII DAI BANII INAPOI PLUS DAUNE DE UN ZILION DE EUR”
ASTA E CLAR CA ERA PREFERABIL, dar sa consideri ca nu exista posibilitatea legala de a imputa legal prejudiciul este cam mult

Mirceacelbatran (663 comentarii)  •  29 iulie 2011, 13:32

Nici eu nu inteleg chestia cu Giovani, dar banuiesc ca acesta i-a mijlocit lui Ioanitoaia realizarea interviului. Altfel foarte abil, Ioanitoaia nu s-ar fi expus. Cred ca ar trebui sa ofere o explicatie.

cristinuzzu (24 comentarii)  •  29 iulie 2011, 13:43

Este la mintea cocosului (si sa nu fac discriminare, si a gainii) ca totul tine de contract. Si un avocat de la Cochirleanca ar fi raspuns la fel. Prin urmare, afisarea acestui interviu vrea sa emfazeze faptul ca „iote ce jmecheri suntem noi, am vorbit cu Dupont”. Presa romana seamana izbitor cu cea turca.
Concret, in mod clar AFA nu se va razgandi doar ca a zis Messi; in consecinta, vom apuca sa jucam cu Argentina abia atunci cand o sa ajungem in semifinalele unui CM. Asta la fotbal…
Doi: FRF nu dispune de capital social privat, prin urmare nu se pune problema confidentialitatii unui contract.

Darius (4 comentarii)  •  29 iulie 2011, 13:44

Ce ma contrariaza e de ce lucreaza FRF cu avocati de duzina si nu apeleaza la unii pregatiti gen Dupont? Daca arunca cu banii in Under 19, mai bine i-ar cheltui mai cu cap. Dar unde nu e minte vai de contracte.

Francisc (107 comentarii)  •  29 iulie 2011, 13:50

Nu sunt de acord cu cristinuzzu. Cred ca interviul e binevenit pentru ca mai lamureste lucrurile. Demonstreaza ca FRF e in parte descoperita si normal ar fi sa raspunda. Cine nu a prevazut in contract despagubirile sa le plateasca el. Asa nu o sa mai greseasca si data viitoare.

cristinuzzu (24 comentarii)  •  29 iulie 2011, 13:51

@Darius,
Din experienta iti spun, daca prinzi un contract cu un titan nu esti in masura de a pune clauze suplimentare sau de a emite pretentii. Teoretic, ai dreptul. Practic, daca faci asta, ti se da cu flit.
Stima

cristinuzzu (24 comentarii)  •  29 iulie 2011, 13:58

@Francisc
Ti se pare ca Dupont a spus ceva mirobolant? 🙂
Da, parerea cuiva avizat lamureste multe lucruri dar niciun avocat nu se poate pronunta concret daca nu are materialul in fata. Replica „Acelaşi răspuns ca şi mai devreme, nu vă împiedică nimeni să reclamaţi pe oricine oriunde!” spune multe in primul rand despre modul de abordare a subiectului
Stima

Ion Ion (93 comentarii)  •  29 iulie 2011, 15:19

Nici Dupont, nici Ioanitoaia nu s-au expus. Primul a evitat, iar celalalt nu a exagerat. Nu a iesit un articol soc pentru ca nu avea cum.

utaaradan (75 comentarii)  •  29 iulie 2011, 17:00

trebuia sa fie doar un amical, dar romanul tot hot, vrea despagubiri, pt. ce? pt. ca e doar un sport, sa ceri despagubiri nu e moral….daca frf, face aceasta hotie Argentinei, cind va mai accepta un adversar de calibru, un amical contra nationalei becaliote ?

Gino (513 comentarii)  •  29 iulie 2011, 17:00

Printre randuri, interviul da de inteles ca federatia e varza in materie de contracte. Valea, baieti, sa vina in locul lui Lupescu unul mai destept!

Alin (1 comentarii)  •  29 iulie 2011, 18:10

Pacat ca asa suntem vazuti, nu ne baga nimeni in seama, Domnilor, respectul se castiga, sper sa incercam si sa intelegem o data ca avem multe de schimbat in tara asta in toate domenile!

NICULESCU (6 comentarii)  •  29 iulie 2011, 18:37

Parerea mea e ca ar tb sa le ceara despagubiri celor de la AFA cum sa nu,in lumea civilizata cand cineva nu respecta un contract chiar fiind el si fara clauze plateste pt ca cealalta parte contractuala are pierderi ex FRF ……..scandalul acesta cu Romania vs Argentina a iesit si in presa din Spania si daca noi nu ii vom pune pe acei lingai sa plateasca inseamna ca am fi prosti europei idioti din intreaga lume .Respect pt Messi demonstreaza ca e un mare caracter si ca joaca la un club in Europa unde educa si caracterele jucatorilor nu numai performanta nu ati vazut ca toti jucatori barcei sunt umili modesti……….

NICULESCU (6 comentarii)  •  29 iulie 2011, 18:42

Si nu sunt de acord cu unele persoane care au lasat comment-uri atacand FRF in aceasta situatie sincer nu gasesc vinovata federatia cred ca asa suntem noi Romani un neam mai credul si deaia ne duc cu presul alti…….nu vreau sa scz federatia ca destul rau a facut fotbalului Romanesc dar in cazul asta nu cred ca sunt vinovati

Filbert (32 comentarii)  •  29 iulie 2011, 18:52

Daca au fost asa de ‘competenti’ si n-au pus clauze in cazul anularii partidei macar sa ceara clauzele pentru neprezentarea celor 4 jucatori Messi, Tevez, Higuain si care o mai fi. Probabil ca n-o sa mearga nici asta pentru ca respectivele clauze spun ca suma platita ar fi fost diminuata daca nu apar cei 4 iar cum suma platita va fi 0, diminuarea nu mai inseamna nimic, insa pot sa incerce.

valicosul (11 comentarii)  •  29 iulie 2011, 18:58

la incalcarea oricarui contract se pot cere daune in plus fatza de ceele stipulate. monseur dupont e cam papagal

boris (61 comentarii)  •  29 iulie 2011, 19:06

exact ceea ce era de asteptat: contract facut cu picioarele. argentinienii au citit si … s-au lamurit ca le merge. ei sunt magari. noi – tampiti.

Olteanu (478 comentarii)  •  29 iulie 2011, 19:49

Niculescule, credul e una, fraier alta. Fata de cei 40 000 de cumparatori de bilete nu e vinovata Federatia din Argentina ci din Romania. Ea trebuia sa isi ia masuri de precautie si nu si-a luat.

Sibelius (30 comentarii)  •  29 iulie 2011, 21:48

@Niculescu:
Daca noi doi facem un contract oarecare(sa zicem ca trebuie sa-ti vand 10 gaini din care 3 sa fie albe) si in el stipulam ca daca nu sunt 3 albe primesc mai putini bani, dar nu exista nicio clauza care sa ma oblige sa le vand sau sa fiu penalizat daca nu o mai fac poti sa ma reclami unde vrei din pacate.

@Livius:
Partial adevarat. In contractul lui Mutu EXISTA referirea la actele de indisciplina si in baza ei s-au cerut daunele. E la fel de adevarat ca Chelsea NU a fost obligata sa-l dea afara. A fost decizia lor sa faca asta. Rio Ferdinand nu a fost concediat de M.U. pentru dopaj, nici alti jucatori pentru diverse infractiuni.

viopopa (1 comentarii)  •  29 iulie 2011, 23:12

miine-poimiine o sa ne refuze(sa ne traga tzeapa) Laos,Somalia…etc,am ajuns de ris,pe vremea ,,GENERATIEI DE AUR ” ne cautau marile echipe sa joace cu noi!

starchild (3 comentarii)  •  29 iulie 2011, 23:31

De ce e vinovata federatia:

1. Pentru ca la meciul de inaguare a ales sa negocieze cu o federatie cu acelasi grad de profesionism ca si Federatia Bulgara spre exemplu, in loc sa aleaga o federatie vest europeana, pentru care conceptele de contract si blazon inseamna cu totul altceva. Si-a luat un risc nenecesar, si l-a suplimentat prin nesptipularea unei clauze de despagubiri, motiv pentru care si Federatia argentiniana isi permite sa anuleze contractul cu atat lejeritate, trebuin doar sa returneze sumele rambursate.

2. Nu urmaresc atent fenomenul FIFA, dar indeajuns de mult sa-mi dau seama de aberatile aparute in media, cum ca Argentina ar fi cea mai tare nationala din lume. NU ESTE. Spania este campioana mondiala la seniori si la aproape toate grupele de varsta, inaintea Spaniei au fost Italia si Franta, iar Germania a eliminat Argentina la CM Africa de Sud fara sa transpire, aceeasi Argentina care a fiost umilita si la Cupa America. Nici Argentina si nici Brazilia nu au nationale de top, au doar jucatori de top. Fiindca vorbim de echipa nationala, FRF trebuia sa se orienteze cartre una din nationalele de top si nu nationale cu jucatori de top. Indiferent de nationalele mentionate mai sus, s-ar fi vandut usor bilete cate de 2 ori capacitatea stadionului, la meciul de inagurare.

Deci FRF e in CULPA, ca de obicei, lipsa de profesionism, lipsa de inspiratatie si de strategie, pariaza cu imaginea fotbablui romanesc luand riscuri inutile cand nu e necesar, si ne mai face sa aratam si patetici, neacceptand cu barbatie refuzul Argentinei.

Ma intreb cati fomisti a angajat Sandu in departamentul de imagine ‘interna’, ca sa-i repare ultima gafa, cu clisee gen ‘ce vina are FRF de data asta’.

Hai sa va lamuresc, FRF are o vina generala, tin cluburile interne de fotbal intr-o lesa scurta, electorala si nu le lasa sa se dezvolte macar la un nivel mediu in Europa (lesa), stabilesc ierarhiile de locuri europene atunci cand miza e importanata (contracteaza un expert caracatita, gen Lupescu, care are bratele bagate peste tot, inclusiv in sidicatele jucatorilor, key players along with the refs). Folosesc echiple nationale ca pe cel mai absurd instrument de imagine, dar si de influenta, pretext pentru a masacra orice dara de fotbal profesionist si investitie privata, totul din spatele Mari Adunari Generale.

FRF este o rusine nationala, nu pentru ei ci pentru noi care o imputernicim si venim cu aberatii non-sapiens de genul ‘da’ ce vina are FRF?’. Pentru ca o asemnea organizatie mafiota, reuseste sa ramana in putere si in decizie in Romania, comunitatea fotbalistica internationala ne trateaza cu respectul si apreacierea care ni se cuvine, pe fanii romani, pe jucatorii romani, pe antrenori romani si nu in ultimul rand, pe patronii romani, de fapt sunt slugi si fiantatori pe mosia Nasului Sandu.

Chris_gali (53 comentarii)  •  30 iulie 2011, 2:50

De cand a venit lupescu la FRF s-a dus naibii fotbalul romanescv !!!!…..lupescu a facut contractul cu Argentina dand comision si platindu-si prietenul si a iesit ceva de mantuiala , in bataie de joc !!!…..Cred ca lupescu ar trebui sa raspunda pt faptul ca nu se mai joaca partida cu Argentina !!!!….In timp ce Mircea Sandu era ocupar sa-si rezolve problemele de sanatate lupescu facea contracte in „dorul lelii” !!!!!……Cred ca s-ar face un mare bine fotbalului romanesc daca ar disparea acet lupescu de la FRF , acelasi lupescu care l-a pus si pe razvan lucescu la nationala fara sa-l califice niciun rezultat ca sa preia nationala !!!

alegatoru (6 comentarii)  •  30 iulie 2011, 6:14

astia-s „profesionistii” din federatie,asa oameni, asa competenta si asa fotbal romanesc

Radu (6 comentarii)  •  30 iulie 2011, 8:25

Firma care a facut contractul trebuie sa plateasca despagubirile si sa ramburseze si comisionul primit .

ippo (43 comentarii)  •  30 iulie 2011, 8:47

Singura vina a FRF-ului e ca se va trage pe fese cu datul banilor inapoi la cei ce au cumparat biletele, in rest e un amical care din motive obiective nu se mai poate juca nu e nici o tragedie.

Francisc (107 comentarii)  •  30 iulie 2011, 12:37

Frf sa dea socoteala si banii inapoi!

bbk (1 comentarii)  •  4 august 2011, 15:39

Daca era un contract facut cu simt al raspunderii, onoarei, patriotismului si nu in ultimul rand al „common sense”-ului, atunci cu siguranta acest contract nici nu se incheia.

Prin simpla stipulare a unor clauze de returnare/daune in cazul nerespectarii termenilor sau a nedisputarii meciului, aceasta problema nu mai exista.

Insa, asta este, stam ca niste dobitoci si ascultam un tembel alb, cu ochi de nebun, care se tot scuza de ani buni atunci cand e acuzat (stiti la cine ma refer, semi-chelul mic, gras, alb, putin dement si cu dioptrii adanci)…si un altul cu, care Dumnezeu a fost milos, insa care a uitat de mult acest lucru si probabil nu se retrage deoarece anturajul l-a convins ca a invins cancerul prin forte proprii.

Cei care conduc in acest moment fotbalul romanesc nu sunt demni de nimic. Nu sunt in stare sa reprezinte fotbalul romanesc si Romania. Acesti „domni” nu stiu ce inseamna demnitate si trebuie SA PLECE.

Multumesc.

Comentează