Ovidiu Ioaniţoaia

A vorbit şi a scris pentru milioane de microbişti, a crescut generaţii de ziarişti şi continuă să facă din jurnalism privilegiul de a fi sincer cu oamenii

Biografie completă Toate articolele
Cele mai noi articole de Ovidiu Ioaniţoaia
Dopaj la FCSB?!

Când scriam aici, colecția e martoră, că meciul FCSB-CFR va fi de 1 ori X, mă gândeam la forma deosebită a gazdelor, dar și la numeroasele absențe din formația clujeană, obligată să joace pe Arena Națională fără niciun atacant de […]

...

A greșit Rădoi?

Din fericire, acum, în ajunul „triplei” Macedonia de Nord – Germania – Armenia de la sfârșitul lui martie, lucrurile stau altfel. Dacă, luați-o ca glumă, deși nu-i cea mai bună, Chiricheș nu se reaccidentează, atunci e foarte posibil ca toți […]

...

Știre falsă

Când căruța părea să se fi împotmolit mai rău, consilierul președintelui Burleanu a venit la Telekom Sport cu o afirmație care a surprins în aceeași măsură în care a și bucurat. Conform lui Andrei Vochin, în ianuarie-februarie 2022, la etapa […]

...

Spre un caz Oct. Popescu?

Cu atât mai important cu cât puştiul de la FCSB, născut pe 27 decembrie 2002, va fi mezinul „tricolorilor” convocaţi la Euro 2021. Tavi ar mai avea două cicluri la tineret, încadrându-se în regula U21 din Liga 1 până în […]

...

A văzut pe dos!

Hotărât s-o împiedice cu orice preț pe CSA Steaua să promoveze, cunoașteți contextul, Gigi Becali nu s-a lăsat până nu și-a făcut numărul. A trimis la „satelitul” din eșalonul 3 nu mai puțin de 8 jucători din lotul folosit de […]

...

Under 19: cum s-a pierdut un milion de euro

Ne învîrtim într-un cerc vicios din care riscăm să nu ieşim niciodată. Da, e de rău: selecţionata României a dezamăgit la CE Under 19. A înscris un singur gol, n-a cîştigat nici o partidă şi s-a clasat pe ultimul loc […]

joi, 28 iulie 2011, 12:25

Ne învîrtim într-un cerc vicios din care riscăm să nu ieşim niciodată.
Da, e de rău: selecţionata României a dezamăgit la CE Under 19. A înscris un singur gol, n-a cîştigat nici o partidă şi s-a clasat pe ultimul loc în grupă, deci trebuie tras în ea şi, înaintea oricui, în antrenorul Burchel! Mi se pare modul cel mai simplu, dar şi cel mai simplist, de a analiza situaţia, drept pentru care vă invit să nu ne repezim, ci să păstrăm cumpătul. Să înjuri e cel mai uşor.

Dacă nu şi-au atins obiectivul de a prinde măcar semifinalele, băieţii noştri au crescut totuşi de la meci la meci. Marţi seara, la 0-0 cu irlandezii, au jucat bine, uneori chiar foarte bine. În sfîrşit, au format o echipă care ştie ce vrea, numai că n-au reuşit să marcheze. Deşi ne-am enervat, trebuie să admitem şi că au avut ghinion. Au ratat numeroase ocazii, Gavra a trimis mingea în bară, mijlocaşul Carruthers a respins de pe linia porţii „capul” lui Remeş, balonul parcă n-a vrut să intre! După aspectul general al întîlnirii, „tricolorii” meritau să cîştige. Meritau cu prisosinţă, însă n-a fost să fie.

Ca şi în partidele pierdute cu cehii şi cu grecii, s-au remarcat din nou Stanciu şi Năstăsie, în parte şi Amet, care pot deveni fotbalişti adevăraţi. Au depăşit stadiul de promisiuni şi încep să devină certitudini. În măsura în care şi ceilalţi ar fi dat acelaşi randament, mai ales componenţii liniei de fund, cei mai slabi, am fi discutat altfel. Aşa însă, privim înapoi cu mînie şi, conform obiceiului, aşteptăm mazilirea antrenorului. Ca şi cînd demiterea lui Burchel, una care pluteşte în aer, ar rezolva problema. Cine-şi închipuie asta e rupt de realitate!

Unii se vor mira, sigur se vor mira, că nu-s foarte aspru cu nişte tineri care s-au făcut de rîs. Nu sînt tocmai pentru că îi consider produsul unui sistem anacronic de depistare, cultivare şi lansare a talentelor, produsul acestuia şi, în egală măsură, victima lui. Cum să le pretind unor puşti ceea ce oferă rar, sau deloc, pînă şi titularii reprezentativei A?!

Fireşte că e şi vina lor că n-au putut mai mult. Mai departe însă, deziluziile servite de ei constituie urmarea logică a nepăsării ce patronează fotbalul nostru juvenil. Primele vinovate sînt cluburile din pricină că nu investesc în copii şi juniori, ori investesc insuficient, preferînd să cumpere de-afară vedete de carton. În culpă se află, ca for ce conduce prost întreaga activitate, şi Federaţia, incapabilă să pună piciorul în prag. Deoarece a băgat un milion de euro cu Under 19!, e de văzut în ce fel va justifica o asemenea cheltuială inutilă! Nu-i spaţiu să dezvolt subiectul, altminteri cunoscut, însă lucrurile sînt clare: atît timp cît nu ne vom schimba atitudinea, vom aştepta zadarnic rezultate. Ele nu pică din cer, ele se construiesc, iar la noi nu există nici interes, nici răbdare, nici bani pentru construcţie.

Vorbind despre societatea românească, Brucan solicita după 1989 pentru modernizarea acesteia 20 de ani, dar s-a dovedit că n-ajung. Referindu-se la viitorul fotbalului, Belodedici cerea deunăzi numai 15, care par şi ei prea puţini. Ne învîrtim, din păcate, într-un cerc vicios din care riscăm să nu ieşim niciodată.

Comentarii (29)Adaugă comentariu

aadidasz (3 comentarii)  •  28 iulie 2011, 13:09

Aasa este, nu putem cere de unde nu-i, fotbalul romanesc este la toate nivelurile in nota celorlalte ramuri din Romania, adica zero. Vorba unui ziarist mai hatru…” poate ar fi mai bine sa desfiintam echipele nationale” decat sa toace banii degeaba. Ce ar fi sa investim macar jumatate din banii pentru fotbal ( stim ca FRF e privat ) in toate celelalte ramuri care au viitor si cat de cat performante, ca in fotbal oricum ii bagam degeaba?!

eu (12 comentarii)  •  28 iulie 2011, 13:41

mitica dragomir sa ne lase, ca uite unde-a adus fotbalul romanesc…daca zice ca nu sunt bani sa sa uite in curtea ghanei…au luat recent parca un c.m. la astia mai mici…de fotbalisti ce sa mai spunem…se gandesc in ce culoare sa fie ghetele sau in cat timp prinde bmw-ul lui suta…

Gooner (8 comentarii)  •  28 iulie 2011, 13:51

dur… trist… adevarat…

MARGELATU (91 comentarii)  •  28 iulie 2011, 14:32

E (de mult) TIMPUL!!!

Jos cu SANDU & DRAGOMIR!

Jos cu INCOMPETENTA si HOTIA!!!

HORHE (7 comentarii)  •  28 iulie 2011, 15:13

Aveti dreptate ca echipa sa intarit in aceste 3 partide , dar nu era normal ca acesti jucatori sa se cunoasca mai bine in mai multe partide amicale ? Nu pot sa cred ca nu a fost nici timp , nici bani si nici partener poate doar un pic dezinteres de sus . In alta ordine de idei chiar selectia sa facut pe banii parintilor si chiar exista portari mai buni dar parintii lor nu au putut achita intrarea in echipa – Nu pot sa cred , in tara mea nu exista coruptie si nimeni nu se bucura de bani nemunciti .

GOLOMBIOSCHI ILIE (150 comentarii)  •  28 iulie 2011, 15:16

Cereti FRF sa reglementeze prezenta a 2 juniori sub 18 ani pe tot parcursul partidelor la toate ligile, diviziile, inclusiv ,mai ales, liga I, divizia A. Antrenorului echipei nationale de seniori prin contract sa i se impuna sa aiba in lotul de 22 de jucatori, 2 juniori sub 18 ani pe care sa se bazeze la modul serios, incluzindu-i chiar in formatia de start daca e cazul. Acesta sa nu foloseasca, sa nu aiba in lot, decat jucatori din competitiile interne cu varsta de pana in 28 de ani la startul unei campanii de calificare. Cereti autoritatiilor locale, Ministerului Invatamantului, directorilor sa deschida toate portile de la curtile scolilor, lieelor, pentru ca toti tinerii , doritorii, sa poata face footbal, sport, la orice ora, oricand, mai ales in vacante.

GOLOMBIOSCHI ILIE (150 comentarii)  •  28 iulie 2011, 15:19

Vremea preluarii cu stop, capul sus pentru orientare si pasa lunga sau semilunga daca se poate direct pe virfuri a trecut. Erau reguli ce se invatau acum 30-40 de ani la copii si juniori si da jocul lent si fara perspectiva observat la echipa nationala sub 19 ani participanta la acest turneu final. Este o gresala de conceptie de care se face vinovat tot corpul de antrenori din Romania in frunte cu domnul Mircea Radulescu, antrenor federal, seful scolii federale de antrenori a FRF. Jocul modern, invatat din primii ani de ucenicie intrale fotbalului, de la copii si juniorii mici este cu preluare directa pe directia continuarii fazei in cel mai rau caz, corect, preluare prin pas la coechipier sau direct pas din prima la coechipier cu pas scurt sau semi lung, fara capul pe sus, cu orientare corecta facuta in prealabil, anterior primirii mingii ce trebuie jucata.

claustrofobus (51 comentarii)  •  28 iulie 2011, 15:30

am o nelamurire. il inteleg ca burchel n-a chemat decat un jucator de la campioana tari la under 19, politehnica timisoara. ma rog echipa e din timisoara se stie ca sandu uraste timisoara. accept. dar de la echipa de pe locul trei care este poli2002 timisoara de ce n-a chemat? cred ca e clar ca a indeplinit un ordin de la mircea sandu sa nu aduca nici un timisorean. nu de alta dar daca cumva ieseau campioni sau vice campioni cu jucatori de la timisoara? ce se facea sandu? atunci avea o problema de imagine ca a distrus o echipa care aduce rezultate romaniei. din acest motiv nu cred ca burchel va fi sacrificat, probabil va fi numit la alta categorie de varsta. din nefericire vad ca nici d-nul jurnalist nu aminteste de aceasta situatie. te mai miri atunci ca sandu face ce vrea muschii lui si calca pe cadavre doar sa isi fac pohta ce-a pohtit!

maryo (1 comentarii)  •  28 iulie 2011, 15:59

de ce nu prindem postul dumneavoastra este vrajeala foarte mare la rcs-rds

Mihai (9 comentarii)  •  28 iulie 2011, 17:35

Dar de Belodedici de ce nu ziceti nimic ? Si el trebuie dat afara odata cu Burchel ala , deoarece el a dispus cheluirea sumelor respective, a programat meciurile de pregatire ,etc. in final fiind raspunzator direct de rezultate.Deci trebuie sa plece…ASA AR FI NORMAL !

Blaustein (6 comentarii)  •  28 iulie 2011, 18:00

As vrea sa stiu parerea dvs. despre asta si daca se poate sa scrieti un articol, vizavi de hotararea de azi a FRF:

„se admite sesizarea Secretariatului General al FRF şi se constată că FC U Craiova nu indeplineşte condiţiile financiare de participare în competiţii, nefăcând dovada modalităţilor de soluţionare a obligaţiilor financiare ale clubului; ”

Poi acum nu mai e -actionarea in justitie a FRF – cauza dezafilierii Craiovei? Acuma o dau la intors, baga asta cu notiuni de ordin finaciar, s-au prins ca nu e bun primul motiv sau ce se intampla?

mihai (8 comentarii)  •  28 iulie 2011, 18:21

cat timp mai avem de suportat necalificari si „umilinte” de acest soi ??…/ ce jucatori cresc -vedem si singuri , ca nu-i cere nimeni , sau doar la „preturi de matineu’…..; revin , si-ntreb : ?? ( how much time )

EU (3 comentarii)  •  28 iulie 2011, 19:30

Eu nu-nteleg de ce nu-i spune nimeni lui Mihai cu comentariul nr. 10, ca este un handicapat care nu a priceput nimic din toata problema asta.

EU (3 comentarii)  •  28 iulie 2011, 19:41

Nu exista centre nationale, echipele de club nu au scoli pt juniori, FRF baga bani in amicale de lux si nu in viitorul fotbalului nostru. Nimeni nu s-a ocupat de nationalele de juniori de vreo 20 ani incoace. Antrenorii sunt convins ca au ajuns la aceste echipe voluntar si cam lucreaza pe gratis. Daca vrem sa avem un rezultat, inclusiv la echipa mare, in 10 ani, ar trebui sa ne apucam cam acum de astfel de proiecte. Dar ma rog, e mai important sa-l vedem pe Messi in vacanta prin Romania, sau sa gazduim finale de cupe europene in care oricum nu avem cum sa jucam.

Tudor (301 comentarii)  •  28 iulie 2011, 20:09

Domnule Ovidiu, nu intotdeauna sunt de acord cu dva, dar de data Asta va felicit sincer pentru modul in care puneti problema. Pustii astia sunt infinit mai putin vinovati decat smecherii care conduc federatia si liga. Sandu si Dragomir trebuie trasi la raspundere primii.

Darius (4 comentarii)  •  28 iulie 2011, 20:16

Asa este, dle Ioanitoaia! Sunteti mai obiectiv decat toti colegii dvs!

Anonim (3 comentarii)  •  29 iulie 2011, 1:13

Selectia a fost foarte proasta, oribila, as putea spune. Cazacu, Stanescu, Popa sau Stanca de la Dinamo 2 aveau loc lejer in echipa, nu am inteles de ce au fost preferati jucatori mai slabi decat ei. Mie nu mi s-a parut ca Romania s-a prezentat ca fiind o echipa, eu am vazut 11 jucatori pe teren, dar in niciun caz o echipa. Stanciu va fi mare jucator, daca se tine de treaba. Si Benzar este un jucator interesant.

adi (3 comentarii)  •  29 iulie 2011, 8:51

Lasati copiii in pace. Nationala asta a fost facuta special pentru U19. Noi nu am avut vreodata nationala la U19. Nu a existat asa ceva pentru ca FRF nu a fost interesata in nationalele de juniori.
Singurii care se misca mai bine sunt U21 dar si aia pierd calificari pe banda rulanta.
Poate peste 5-6 ani, daca se continua cu trialuri si meciuri serioase pentru ei, nationala U19 va creste bine. Sunt destui copii la centrele de juniori care pot ajunge aici. S-a vazut ca selectia a fost facuta in graba si anapoda.

liviol (15 comentarii)  •  29 iulie 2011, 9:37

Cititi comentariul lui Claustrofobus si atunci poate va mai fi mult mai clar ce se intampla in Romania fotbalistica sub Mircea Sandu!
Chiar NIMENI din presa sportiva nu a gasit de cuviinta sa se intrebe macar, de ce campioana si locul 3 la juniori A nu au decat un jucator la lot???
De ce portarul Branescu este promovat la infinit, desi el e un papagal care a ingropat si nationala U17?
Pai voi ati vazut vreodata portarii Timisoarei sau ai LPS Banatul?
Astea sunt demersuri jurnalistice d-le Ioanitoaia???Du-te vezi ce face marele Hagi, cum ia jucatori cu japca, cum vrea sa-i promoveze chiaR DE SUNT NULITATI!

Read my words: NICIODATA nu ne vom reveni!Niciodata, sa va intre bine in cap!

MMBank (4 comentarii)  •  29 iulie 2011, 9:46

si dvs ati cazut intr-o capcana
a zis mircea sandu ca a investit 1 mil de euro in nationala asta
si ca n-a obtinut nimic
e clar ca solutia e sa nu se mai investeasca nimic
si o sa obtinem ceva
ridicol

Antonio Banderas (2 comentarii)  •  29 iulie 2011, 10:43

Tot e bine ca mai scrieti si despre juniori, nu decat despre Jiji si Jabba. Daca insistati s-ar putea misca lucrurile, numai ca presa e in goana dupa scandaluri, nu dupa cauzele prabusirii fotbalului.

nelu (11 comentarii)  •  29 iulie 2011, 11:07

D-le Ioanitoaia,a-ti punctat corect nepasarea patronilor(unii nici nu sunt!)si dezastrul care este in FRF,DAR! un singur lucru omite-ti sa spuneti, PROMOVAREA NONVALORILOR PE STICLA,A CELOR CARE CREDETI CA VA FACE REITING,DAR CARE CONDUCE INEVITABIL LA DEZASTRUL FOTBALULUI ROMANESC!Faceti dumneavoastra primul pas si atunci pot spune toti suporterii ca faceti emisiuni sportive nu numai pt,audienta.

Tiffersson (13 comentarii)  •  29 iulie 2011, 11:18

Nici Brucan, nici Belodedici nu s-au inselat cind au dat acele termene. Problema e ca ei se refereau la situatia in care SE VA DORI indreptarea lucrurilor! Dar la noi, cei care conduc destine, NU DORESC schimbarea! Lor le e foarte bine asa, sistemul actual aducindu-LE profituri imense!
Noi va trebui sa ne resemnam si sa ne cautam alte distractii… sau mai bine alta TARA in care sa ne continuam viata!

dragos (8 comentarii)  •  29 iulie 2011, 12:22

Domnule Ioanitoaia, utati-va in brazilia unde unu de 19 ani face furori. Il stiti, se numeste Neymar. La ultimul meci cu Flamengo a facut sah mat o aparare intreaga si a dat gol. Odata Mircea Lucescu zicea ca jucatorul roman de fotbal este unul tehnic, intuitiv, ca are stiinta pasei cam ca Spania. Cred ca era la o emisiune a dvs. Unde e tehnica si intuitia aia in prezent ??? De ani de zile nu am mai vazut sa apara vreun jucator care sa poata trece de 3-4 jucatori. Bine, o sa imi ziceti ca nu ar trebui sa ne comparam cu Brazilia sau Spania. Dar cu cine ?????? Tehnica driblingului, a pasei e ceva ce tine de talentul nativ combinat cu antrenamente repetate. La noi nu mai apar talente sau cel putin nu se vad inca. Cei doi de care pomeniti Stanciu si Nastasie credeti ca vor face ceva ? Mie imi este teama ca se vor pierde oadata cu trecerea timpului. Totdeauna s-a mers pe ideea ca de la echipele de juniori vor aparea jucator pt. echipa mare. Super !!!!!!!!!!! Uitati unde e echipa nationala acum, pe locul 50 !!!!! Cand vezi cum paseaza sapniolii ( cu care, repet, M. Lucescu ne compara candva) te gandesti cu groaza la cati ani lumina departare suntem de ei. Pai ai nostri ca sa paseze asa trebuie sa se demarce la nesfarsit, sa alerge etc. De unde atata fericire ??????? In Bamboo sau mai stiu eu ce dracu de discoteci nu gasesti atata spatiu !!!!!!! Imi doresc sa apara macar un nou Florin Cernat sau Sanmartean, care stiu ceva cu mingea, dar sunt cam sceptic. Nu are rost sa spun ceva de sandu si dragomir sau de restul gloatei care se autointituleaza „oameni de fotbal”. Vai de capul nostru.

Mirceacelbatran (663 comentarii)  •  29 iulie 2011, 13:35

@liviol. Mircea Sandu sa fie vinovat si pentru selectie?! Trebuie tras in Nasu, dar nu si cand e nevinovat. Afirmatia nu i se potriveste si lui Belodedici, responsabil cu juniorii in FRF.

Darius (4 comentarii)  •  29 iulie 2011, 13:40

Are dreptate Ioanitoia. Cum sa le ceri baietilor de 18-19 ani ce nu dau nici macar titularii Nationalei? Subscriu acestui punct de vedere care mi se pare de bun simt.

GOLOMBIOSCHI ILIE (150 comentarii)  •  29 iulie 2011, 16:21

Domnule Ovidiu Ioanitoaia cereti prin mijloacele de presa la care aveti acces, direct domnului Mircea Sandu, Dumitru Dragomir, patronilor cluburilor din liga I, divizia A introducerea reglementarii simple,punctuale,revolutionare pentru fotbalul romanesc a obligativitati de a avea pe teren pe parcursul tuturor celor 90 de minute a 2 juniori care sa aiba sub 18 ani la data de 1 ianuarie a anului in care incepe anul competitional resprctiv. E o reglementare simpla si care ar produce efecte rapide,diverse,benefice,reformatoare, in toate sferele activitati fotbalistice de la noi si poate pe viitor si la nivel european si mondial.

Gino (513 comentarii)  •  29 iulie 2011, 17:04

@GOLOMBIOSCHI. Nicaieri in lume nu exista o asemenea prevedere in liga I. Exista insa reglementari privind reducerea numarului de straini din loturi si mai ales de pe teren. In aceasta ultima directie ar trebui sa intervina Frf si Lpf.

GOLOMBIOSCHI ILIE (150 comentarii)  •  30 iulie 2011, 4:56

@ GINO.Stiu ca o asemenea reglementare nu exista nicaieri in lume la liga I. Este o inventie personala. La ligile inferioare au fost niste reglementari similare si cred ca au ajutat cluburile si jucatorii tineri. Ideea ar fi sa se reglementeze unitar pentru toate ligile aceasta prevedere regulamentara. Ar fi benefica sub majoritatea aspectelor inclusiv, cel financiar si ar genera in mod natural o drenare a importului masiv de jucatori straini de multe ori fara valoare deosebita producand o emulatie pozitiva in cresterea de catre cluburi a noilor generatii de jucatori romani. Este o idee noua ce merita incercata si aplicata cu incredere si hotarare de FRF.

Comentează