Ovidiu Ioaniţoaia

A vorbit şi a scris pentru milioane de microbişti, a crescut generaţii de ziarişti şi continuă să facă din jurnalism privilegiul de a fi sincer cu oamenii

Biografie completă Toate articolele
Cele mai noi articole de Ovidiu Ioaniţoaia
Dopaj la FCSB?!

Când scriam aici, colecția e martoră, că meciul FCSB-CFR va fi de 1 ori X, mă gândeam la forma deosebită a gazdelor, dar și la numeroasele absențe din formația clujeană, obligată să joace pe Arena Națională fără niciun atacant de […]

...

A greșit Rădoi?

Din fericire, acum, în ajunul „triplei” Macedonia de Nord – Germania – Armenia de la sfârșitul lui martie, lucrurile stau altfel. Dacă, luați-o ca glumă, deși nu-i cea mai bună, Chiricheș nu se reaccidentează, atunci e foarte posibil ca toți […]

...

Știre falsă

Când căruța părea să se fi împotmolit mai rău, consilierul președintelui Burleanu a venit la Telekom Sport cu o afirmație care a surprins în aceeași măsură în care a și bucurat. Conform lui Andrei Vochin, în ianuarie-februarie 2022, la etapa […]

...

Spre un caz Oct. Popescu?

Cu atât mai important cu cât puştiul de la FCSB, născut pe 27 decembrie 2002, va fi mezinul „tricolorilor” convocaţi la Euro 2021. Tavi ar mai avea două cicluri la tineret, încadrându-se în regula U21 din Liga 1 până în […]

...

A văzut pe dos!

Hotărât s-o împiedice cu orice preț pe CSA Steaua să promoveze, cunoașteți contextul, Gigi Becali nu s-a lăsat până nu și-a făcut numărul. A trimis la „satelitul” din eșalonul 3 nu mai puțin de 8 jucători din lotul folosit de […]

...

Piţurcă sau întoarcerea la normalitate

Răzvan Lucescu a făcut lucruri bune, dar şi greşeli. Printre ultimele, aceea că, retrăgîndu-se brusc, n-a mai însoţit lotul în Sud-America, cu toate că el însuşi comandase turneul! Şi din pricina absenţei selecţionerului, s-a ratat meciul din Paraguay, care ar […]

miercuri, 15 iunie 2011, 1:04

Răzvan Lucescu a făcut lucruri bune, dar şi greşeli. Printre ultimele, aceea că, retrăgîndu-se brusc, n-a mai însoţit lotul în Sud-America, cu toate că el însuşi comandase turneul! Şi din pricina absenţei selecţionerului, s-a ratat meciul din Paraguay, care ar fi putut urca „naţionala”, la victorie, în grupa 3 valorică pentru tragerea la sorţi a Mondialelor 2014.

Părerea mea e că Răzvan a mai comis o eroare, explicabilă prin tinereţea lui şi scuzabilă prin lipsa sa de experienţiă: i-a tratat pe jucători ca pe prieteni, înţelegător, disponibil, concesiv. În teorie, a ales corect, modern. Realitatea a demonstrat însă că lucrurile nu stau deloc aşa la noi, unde fotbaliştii, asemenea copiilor, trebuie să mai ştie şi de frică!

Altminteri, cîţiva „tricolori”, în frunte cu Mutu şi cu Tamaş, cei mai talentaţi, dar şi cei mai zurbagii, nu se sfiesc să-şi ia viteză, să-şi piardă controlul! De pildă, nu era cazul ca jucătorilor să li se dea liber după partida cu Bosnia, ci s-ar fi cuvenit reţinuţi la Mogoşoaia sub supraveghere. La fel, nu trebuia să li se accepte unora, cu condamnabilă uşurinţă, să refuze deplasarea transoceanică. Sigur, libertatea e sfîntă, însă în anumite limite, mai ales atunci cînd vorbim despre performanţă şi, mai important, despre reprezentarea ţării.

O dată cu instalarea lui Piţurcă, de presupus că problema raporturilor antrenor-jucători se va rezolva. Deoarece acesta s-a dovedit pe parcursul precedentelor două mandate adeptul unei discipline de fier, ba şi capabil să-şi impună punctul de vedere. La el nu s-a mişcat în front, iar cine a mişcat a plătit! Înainte de a fi prietenul băieţilor, Piţurcă a fost şeful lor, profesorul lor. Nu numai că a cerut respectarea ordinii pe teren şi în afara acestuia, dar a şi realizat-o.

În aprilie 2009, am dezavuat mazilirea tehnicianului ce calificase „naţionala” la Euro 2008 şi contribuise la obţinerea unor rezultate remarcabile la turneul final, pe nedrept minimalizate. Vîntul bătea însă din direcţie opusă, se crease artificial un curent de opinie potrivnic lui Piţurcă, deşi era clar că el, în deplină cunoştinţă de cauză, ştia cel mai bine echipa. De ce avea ea nevoie pentru a se primeni din mers şi pentru a evita criza pe care a traversat-o ulterior. Din păcate, prin demiterea lui Piţurcă, s-au irosit 2 ani preţioşi, ori măcar nu s-au fructificat, de aceea şi consider rechemarea lui ca un semn de normalitate. Chiar mai mult, ca o reparaţie morală.

Mă simt obligat să mai observ şi că, între timp, Piţurcă s-a mai deschis, a devenit un om de dialog. Schimbarea atitudinii îi sporeşte şansele de a cîştiga un pariu ce se anunţă însă cu atît mai dificil cu cît oferta campionatului intern şi a străinătăţii s-a redus dramatic. Cu ce i-a lăsat Răzvan şi cu ce va aduce el, un plus de exigenţă şi de concentrare, „naţionala” lui Piţurcă poate ieşi din tunel. Să sperăm că va reuşi!

Comentarii (62)Adaugă comentariu

ciupi (128 comentarii)  •  15 iunie 2011, 13:32

se intampla poate pentru intaia oara cand un selectioner are posibilitatea sa ne arate ca este cu adevarat antrenor, asta deoarece lotul este rarefiat pana spre disparitie, iar el trebuie sa o ia efectiv de la zero.

ulyse (14 comentarii)  •  15 iunie 2011, 13:39

Greu Domnule Ioanitoaia, fff greu. Piturca e un antrenor …bun, dar…nu de geniu. E un antrenor fricos si conservator , cu aere fara acoperire si cu o cultura care lasa de dorit.
„Omul” Piturca este problema , nu antrenorul Piturca .
Ca antrenor la nationala , a avut rezultate iar contestatorii , nu stiu ce vorbesc .
Jocul a fost unul ” cu fundul in poarta” , cu 5 fundasi si doi inchizatori ( la fundasi, exagerez…sau…nu ) fara orizont si fara un stil.
Romania a jucat cu Bosnia cel mai frumos footbal de …ani buni si asta pt ca a fost o selectie corect facuta si o ambitie si motivare care s-a materializat in teren.
Avem deci jucatori ( cu Bosnia s-a putut, nu ? ) , avem deci cum, mai trebuie sa vedem: cand, de cate ori si mai ales cu cine.
Infrangerile aduc infrangeri iar victoriile, victorii : atata timp cat nu vom castiga 3-4 meciuri la rand , sa avem mentalitatea de castigator = vom fi ( asa cum bine spuneati ) „fii ploii”.
Conteaza ce fel de ploaie va fi : de vara sau de toamna…dar mai ales , sa nu ne prinda inghetul.

cneius (151 comentarii)  •  15 iunie 2011, 13:43

Cam exagerati spunind ca din pricina absentei lui Lucescu s-a ratat meciul din Praguay. Pe de alta parte venirea unui cartofor si trisor la nationala Romaniei este o nenorocire.

petrache (25 comentarii)  •  15 iunie 2011, 13:45

Mai las-o Domnule Ioanitoaia. Ai uitat ca Pitzurca a plecat dupa un sir de nu stiu cate meciuri fara victorie (vreo 8?) intre care un 3-0 luat acasa de la Lituania si a lasat nationala cu zero sanse de calificare la mondiale. La europene Romania nu a jucat nimic. Pitzurca e cel mai plictisitor antrenor, fara o idee de joc. Si e si lacom de bani pe deasupra. Tare repede uitam. Razvan era fraier (si slab antrenor) dar macar era de buna credinta. De acuma tin cu Bielorus si Albania sa iasa pe locul doi. Hai Bosnia! Hai Luxemburg!

geocluj (40 comentarii)  •  15 iunie 2011, 13:53

Si eu cred ca unul dn principalele motive care au dus la demiterea lui Piturca in 2009 a fost relatia proasta cu presa ( care, sa ne intelegem, exagereaza „foarte mult in foarte multe randuri”) care a dus la aparitia acelui curent negativ de care aminteati.
Daca era „spilcuitul” de Razvan in locul lui Piturca la ora aceea cu tata in spate nu era demis niciodata. Asta e. Uneori , din pacate, conteaza mai mult relatia cu presa decat analiza obiectiva

qwerty (9 comentarii)  •  15 iunie 2011, 13:55

bine a ajuns fotbalul romanesc daca singura solutie este trishorul din cazinouri. daca un individ de teapa lui piturca a ajuns salvatorul fotbalului romanesc atunci e cazul sa ne facem bgajele si ultimul sa stinga lumina.

marco (17 comentarii)  •  15 iunie 2011, 14:02

daca era antrenor mare, cred eu ca antrena deja o echipa mare. sau poate fi si din cauza caracterului sau. oricum, calificarile, chiar chinuite, il recomanda intr-un fel. dar mie cel mai mult imi pare rau ca Dan Petrescu nu a acceptat, cred ca era cel mai potrivit.

Ghitzza (11 comentarii)  •  15 iunie 2011, 14:03

HAI SA FIM SERIOSI!

Dar chiar daca e adevarat ce spuneti, de asta are nevoie Romania, de o intoarcere la ‘NORMALITATE’?

Pe cand o schimbare de directie spre EXCELENTA si CURAJ?

geocluj (40 comentarii)  •  15 iunie 2011, 14:04

Tare as vrea sa ne calificam la Euro sa vedem ce mai comenteaza atunci contestatarii lui Piturca. Fotbal plictisitor ? Da, dar am batut Olanda in 2007 si am facut egal cu Franta si Italia. Voi chiar ati uitat meciurile cu Albania, Belarus si cel din Bosnia ? Ala o fi fost fotbal spectacol ?? Si am luat si o gramada de puncte cu aceste ” superforte”. Eu zic sa asteptam toti macar cateva meciuri si dupa aia sa ne dam cu parerea. Pana una alta Piturca are ceva ce nu aveti cum contesta : 2 calificari la Euro. Cum, necum, le-a obtinut…

jiji (4 comentarii)  •  15 iunie 2011, 14:04

ne calificam la euro cu piti

laurwer (2 comentarii)  •  15 iunie 2011, 14:11

daca piturca pleaca in 2015 in locul lui pe cine aducem?pe piturca bine-nteles:))
piturca a califat nationala de 2 ori,in rest nimic la europene,dupa ce ne faceam de ras la europene,in preliminariile pt CM iara de faceam de ras si era dat afara barbugiul…….ca antrenor de club are un titlu de campion in 190 de meciuri,adica vreo 6 campionate spre 7…….ce mari performante nationale si internationale il recomanda pe piturca domnule Ioanitoaia?

california (349 comentarii)  •  15 iunie 2011, 14:16

daca reluam articolele d-tale din perioada demiterii lui piturca si instalarii lui lucescu cel mic, nu se poate spune deloc ca ai dezavuat mazilirea lui; nu am vazut nici-o multumire de despartire in gazeta, asa cum se procedeaza in societatile civilizate chiar si cu cei care au realizat mult mai putin decit piti; in schimb nu uit perioada cind il luce elimina roma si era ziua si articolul omagial despre „unul dintre cei mai mari antrenori ai lumii”… apoi as vrea din lucrurile alea bune facute de razvan sa mentionati doar unul, adica ceva cladit sau descoperit de el si care trebuie preluat si dus mai departe ca un bun deja cistigat;
ceea ce spun nu inseamna insa ca sunt adeptul reintoarcerii lui piti; sincer nu stiu ce va face, mai ales ca acum nimeni nu-i mai iarta nicio greseala; ca a devenit mai deschis cu presa, nu-l ajuta acolo in iarba decit da o scuza presei: „da d-le, acum ne place ca e om de dialog”…gargara, pt. ca o nationala puternica nu se poate face decit in doua situatii: ori ai campionat tare ca spania, italia, anglia, ori ai jucatori de top in campionatele mentionate, ca sirbii; daca nu, ori joci inconstient ca razvan si iei 5-0, ori joci la compromis, chiar la pacaleala ca piti, asa ca din 3 meciuri cu olanda sa pierzi doar unul.

zurzu_zurzu (40 comentarii)  •  15 iunie 2011, 14:27

Normalitate insemna sa mergem inainte,sa dam credit si altor antrenori sa dovedeasca ca nu doar Piturca,Iordanescu,Boloni,Hagi sunt antrenori.In tara asta mai sunt si altii ca ei sau mai buni ca ei.De ce FRF nu aduce in staful tehnic un strain,sa invete sa isi dea cu parerea si pe urma sa l instaleze ca director tehnic?Asa si antrenori romani ar invata ceva de la el si el despre fotbalul romanesc.Va raspund tot eu :pentru ca in fotbalul romanesc exista doar trei antrenori,Iordanescu,Piturca,Boloni,restul sunt o turma de aiuriti care nu s selectioneri,sunt doar antrenori de cluburi!!

danutz (3 comentarii)  •  15 iunie 2011, 14:28

Curios ar fi fost sa ne spuna Sandu si salariul lui Razvan,care,daca imi aduc bine aminte era undeva pe la 200 de mii de euro!Cam mare diferenta.De asemenea nu ne-a spus Sandu ce se intampla daca proiectul esueaza,adica nu ne calificam la Euro 2016.Oare,pleaca?Nu ne-a spus nici de ce nu i-a propus un asemenea proiect lui Razvan,lucru care nu pesupunea un asemenea efort financiar.Mi s-ar parea normal sa-i faci o astfel de propunere selectionerului in functie.Cum de altfel normal ar fi fost sa-l sustina pana la capat in loc sa-l balacareasca intr-o conferinta de presa dupa meciul pierdut de la Zenica.
Fara sa am ceva impotriva lui Piturca nu pot sa nu remarc lipsa de performanta in ale antrenoratului.Calificarea la un european,pentru o tara ca Romania,nu poate fi catalogata nicidecum o performanta.Piturca ne-a demonstrat ca are personalitate,are pretentii,stie sa negocieze,impune o disciplina de fier.Lipseste insa performanta de care ne tot spune ca va veni.
Revenirea la normalitate mi s-ar parea demisia lui Sandu si si populsarea in fruntea FRF a unor profesionisti capabili sa-si asume,intr-un fel sau altul,un eventual esec.

zurzu_zurzu (40 comentarii)  •  15 iunie 2011, 14:30

A propos domnul Ioanitoaia ,stii cu este stafeta la atletism?Daca da,am rugamintea solemna sa faci si domia ta acelasi lucru cu stiloul domiei tale,la un gazetar mai tanr,mai cu sange proaspat ,care are curaj sa spuna ce e rau in fotbalul roamanesc,ca de NORMALITATE d asta ne am saturat pana peste cap!!Cu respect!

ervfr (18 comentarii)  •  15 iunie 2011, 14:46

Domnule Ioanitoaia dumneavostra vorbiti de normalitate in cazul intoarcerii domnului Piturca la nationala. Scuzati-ma dar v-am crezut mai cu capul pe umeri. Cum sa aduci la carma nationalei un antrenor cu performante zero si cu un trecut sumbru. Enumerati-mi dumneavoastra vreo performnta a domnului Piturca? ZERO. Nu suntem in stare ca federatie vorbind, ca in acest ceas al doisprezecelea, sa aducem un manager sportiv cu adevarat calit. Eu nu cred ca exista interes pentru asta. Ne multumim cu putin, ne multumim cu cineva care sa nu-i deranjeze prea mult pe cei de sus. Sper, ca roman sa ma insel. Sa se califice nationala la Euro, CM2014 si sa ajungem si mai sus de generatia de aur dar sunt sceptic. Voi sustine nationala ca un suporter adevarat voi striga Hai Romania pe stadion sau in fata TV dar niciodata nu voi putea concepe acceptarea unui plan mediocru pe cae ni-l propune federatia. Hai Romania

firentze (11 comentarii)  •  15 iunie 2011, 14:48

Total eronat articolul,elogiu,oda la adresa lui Piturca,dar sa nu uitam ca desi Piturca are 2 calificari cu Nationala la turnee finale,tot acelasi Piturca are si o necalificare cu acceasi Echipa Nationala,asa ca…!Iar referitor la selectiile facute de Piti la Nationala sa nu uitam ca a convocat un Cocis,Tiberiu Ghioane,etc…,care nu prea jucau la echipele lor de club!Cea mai buna varianta pentru postul de Selectioner,era aducerea lui Dan Petrescu,care in ciuda faptului ca are un salariu destul de mare la Kuban,ar fii ales cu inima si nu ar fii contat banii,iar obiectivul propus de Mircea Sandu pentru Nationala,mi se pare dea dreptul futurist,unul care nu pune presiune,nu se cer rezultate,performante imediate ci doar e vazut ca un obiectiv lejer,care poate sau nu fii realizat,ca doar Nasu’,mai are in fata multi ani de acum incolo la carma Federatiei,pe piatra sa de mormant va scrie,decedat la FRF,in timpul mandatului…!!!El si Mitica Dragomir,nu au mai au ce cauta in fotbalul romanesc,ar trebui sa-si dea demisia,pana nu e prea tarziu,pana nu vom ajunge sa fim in urna cu Feroe,Islanda,Linchestan,etc…!!!

martin_dinca (22 comentarii)  •  15 iunie 2011, 14:54

antrenorul Piturca .
doar despre asta sa discutam . ca om e clar ca are probleme grave .
dar ca antrenor , are rezultate .
are el stilul asta obscur si norocul proverbial dar daca s-ar mai cizela un pic , cred ca i-ar face bine .
„normalitatea ” e balcanica , la noi . il dam afara cand nu trebuie si il aducem tot cand nu trebuie ….
oricum , dintre cei nominalizati era cel mai bun. excluzandu-l peLaszlo Boloni .
raman la parerea ca un italian mediu ar face treaba mai buna la nationala . sau un olandez.

taio (6 comentarii)  •  15 iunie 2011, 15:05

normalitate?mosule,ma intreb:cit de normal esti tu?

Aurel (74 comentarii)  •  15 iunie 2011, 15:40

Nu ma mir ca unii il ataca prin intermediul lui Ioanitoaia pe Piturca, reprosandu-i acestuia ca nu are rezultate! Nu le-a placut Razvan, acum nu le place Piturca din motiv ca nu are geniu!! Geniu au numai ei, acesti nemultumiti de profesie!!

paul (1 comentarii)  •  15 iunie 2011, 16:04

degeaba carcotiti voi!! alt antrenor mai bun la ora actuala nu exista in romania. pe cine ati fi vrut? pe hagi?:).
parerea mea e ca nu a fost ales cel mai bun ci a fost ales prin excluderea celorlalti.

mesmer (21 comentarii)  •  15 iunie 2011, 16:46

Citesc si nu imi vine sa cred…In ce lume traiti domnilor…voi cei care comentati si cereti rezultate la turnee finale…CU CE RESURSE? CU CE JUCATORI? Nu il inghit pe omul Piturca, prea sumbru si necomunicativ…dar la Euro 2008 a facut minuni cu niste jucatori, sa admitem, cel mult la limita de jos a mediocritatii…Egaluri cu Franta si Italia…dupa jocuri modeste si incalcite, in care am parjolit campiile si otravit fantanile (singura tactica prietena romanului dupa retragerea GENERATIEI DE AUR)…dar egaluri cu niste formatii care ar fi trebuit sa ne dea de la trei in sus…Admit ca stilul pe care il imprima Piturca echipei nationale este neatractiv si nespectaculos dar aduce puncte..si avem nevoie de puncte ca de aer pentru a evita derby-uri cu San Marino si Andorra prin coclaurile urnelor 5 si 6 ale UEFA …Poate ar fi trebuit incercat un Dan Petrescu, poate un Dorinel…chiar daca acestia ar fi acceptat carma nationalei ar fi fost experimente…si uitati unde ne-a adus experimentul Razvanel…sub locul 50 in lume si alaturi de Georgia si Lituania…Piturca ne va duce la Euro 2012, cu chiu cu vai, taras grapis…un egal cu Franta acasa…victorii chinuite cu Belarus si Albania…sunt sigur de asta…iar noi in loc sa ii multumim ca suntem acolo unde nici nu am avea drept sa speram sa fim…il vom critica la foc automat pentru ca nu a ajuns macar in finala cu Rapa, Papp si Tanase…Dixi…

dorin (166 comentarii)  •  15 iunie 2011, 17:00

Calificarea la Mondiale s-a pierdut in mod rusinos pe mana lui Piturca. 0-3 cu Lituania acasa este un rezultat fara precedent in istroria fotbalului romanesc. La Europene intr-un meci decisiv in care Olanda doar ca nu a scos portarul din poarta am jucat cu fundul in poarta sperand la egal in meciul Franta -Italia. La Craiova cu o echipa de europene in tur nu a putut sa ridice echipa de la retrogradare si a pierdut pe linie acasa 3 meciuri la rand. La fel ca si Lucescu Jr a insistat cu cateva catastrofe de jucatori gen Cocis, Codrea, D Niculae care nu au nimic comun cu fotbalul. Esecurile din ultimii ani nu il recomanda in functia pe care o are. Romania are multi antrenori care meritau prima sansa : Dan Petrescu, Munteanu, Sandoi, Andone, Rednic. Va astepe Domnul Ioanitoaia la o discutie pe blog dupa meciul cu Albania sa vedem cine a avut dreptate. Eu chiar imi doresc sa fiti dumneavoastra acela.

reddnex (8 comentarii)  •  15 iunie 2011, 17:03

parca se leaga numirea asta si de mandatul lui Sandu……..
putea iesi rau acum si sa-i scada credibilitatea…..a stiut el cum sa iese din asta
…dupa ce nenorociri [foamete]sunt in tara macar fotbalul sa ne mai descreteasca fruntile,dar si aici sunt prezente lacomia dupa bani si putere……

Cornel (96 comentarii)  •  15 iunie 2011, 17:14

Ca deobicei un articol echilibrat, cu observatii pertinente. Ca unii nu il inghit pe Piturca e treaba lor, dar cum sa il contesti si sa pretinzi ca nu are rezultate?

Marian (40 comentarii)  •  15 iunie 2011, 17:37

Copiii durerii, va priveste pe cei foarte pretentiosi ca nu va place de Piturca, dar a il contesta profesional e o prostie. Cica joaca la cazinou, e treaba lui, a venit la nationala sa o califice, nu sa mearga la biserica. Forza Piti si bine te-ai intors! Sunt de acord cu dl Ioanitoaia, nu cu aia care vad numai rau in jurul lor. Ei ce mari succese au avut in viata de se stramba la orice?

John (564 comentarii)  •  15 iunie 2011, 17:46

Unii dintre voi ati fi strambat din nas si la Mourinho! Nu ati vrea voi sa antrenati echipa nationala ca ala nu e bun, ca ala e slab etc? Am sa vorbesc eu cu Nashu.

Nea Vanea (170 comentarii)  •  15 iunie 2011, 17:54

Obiective opiniile expuse.

As adauga doar ca in aprilie 2009 Piturca nu mai putea continua la Nationala decat daca i se accepta atunci „proiectul 2016”, pentru a renunta la jucatorii care nu’l mai sprijineau, il doreau plecat. Si daca noi, cu totii, am fi inteles in ce situatie critica se afla fotbalul romanesc. Atunci, insa, nimeni nu ar fi acceptat ca sunt „posibile” starea si problemele de azi ale fotbalului nostru.
In acesti 2 ani, ne’am convins cu totii ca Piturca este singurul selectioner din Romania. Asa cum ne’am convins ca Hagi nu este, nici macar, antrenor…

Dani (78 comentarii)  •  15 iunie 2011, 17:58

Mdea…Cit de normal este ca Piturca sa bage NUMAI oamenii pe care-i vrea familia Becali, jucatori aflati sub contract cu ei ? Asta este normalitate? Ori normalitate se numeste sa-l acuzati acum pe Razvan de vrute si nevrute dupa ce, la finalul meciului cu Bosnia, il ridicati in slavi? Halal caracter, halal normalitate ! Daca nu va este rusine de ceea ce ati scris, in schimb mie imi este scirba…

guarino (8 comentarii)  •  15 iunie 2011, 18:26

normlitate este ,sa scapm de lbanezi impeuna cu pokeristi si cu alcoolisti-la pachet cu toata FRF si LPF-asta este maxima normalitate intr-o tara civilizata Dle Ianitoaia.Normalitate este sa aduci un antrenor la echipa nationala care nu are treaba cu impresarii,normalitate este adui in primii 11 jucatori la nationala-din primele 3 echipe clasate!nu este normalitt saaduci jucatorila nationala ca:marica care nu mai joaca de cateva luni la echipa de club,exemple negative d jucatori din viatade zi cu zi-caractere infecte ca TAMAS-care minte propriul club ca vrea liber pentru nationala sa plece in continetul sud American-dupa care-refuzi sa pleci acolo-ne-am saturat domnule ianitoaia de atita „NORMALITATE” in taraasta!Va rog sa scrieti normal,nu anormal cand vorbiti de specimene ca V.Piturca,M.Dragomir,G.Becali,V. si I.Becali,”pinalti”..blatistul ef de la BISTRITA..etc-vrem normalitate in ziaristica Dle IANITOAIA.multumesc

alb-rosu_in_VN (171 comentarii)  •  15 iunie 2011, 19:09

Nu sunt un fan al lui Piturca. N-am fost si nu voi fi. Consider ca el a demonstrat ce avea de demonstrat la nationala Romaniei odata cu Euro 2008, cand intreaga Europa ne-a criticat pentru jocul defensiv, urat si pentru lipsa de curaj in a ataca Olanda, care era deja calificata. Erau destule nume care meritau incercate la nationala Romaniei: Sabau, Dorinel Munteanu, Andone, Rednic, Dan Petrescu, de ce nu chiar Pusztai. Fiecare avea argumente pentru a fi selectioner macar pentru 4-5 luni, pana in toamna, cand se putea trage linie: ne calificam, ramanea, nu ne calificam, venea altul. Sa tot mergi pe o ciorba reincalzita ca Piturca e dovada unei disperari si a unei lipse de curaj greu de explicat la Mircea Sandu. Sa presupunem ca ne calificam la Euro. si ce-o sa facem acolo? O sa-l plictisim iar pe Michel Platini cu meciuri de genul Romania-Franta sau Romania-Olanda. Lumea fotbalului vrea si altceva de la o calificata la Euro, nu doar sa se apere cu 10 insi in 30 de metri!
In sfarsit, l-au numit pe Piturca, sa fie sanatos. Norocul lui Piturca e ca are deja echipa standard pentru meciul cu Franta. Nu mai trebuie sa faca nici o modificare. Echipa e urmatoarea: Tatarusanu/Pantilimon- Sapunaru, Goian, Tamas, Rat-Torje, Muresan, Bourceanu/Alexa, Sanmartean/Tanase sau Ad. Cristea-Marica, Mutu.
Asta e echipa. sa speram ca nu vor fi accidentari sau suspendari.
Stiu, Tanase e veriga slaba, dar el e omul lui piturca si nu m-ar mira sa fie titularizat in locul lui Sanmartean. Sa speram ca Piturca va sti sa-l faca pe Tanase sa dea tot ce poate. La fel si cu Ad. Cristea, mare talent, dar capricios. Iti poate castiga de unul singur un meci ca cel cu Franta.
Cred ca incercarea de a-i readuce la lot pe Chvu si radoi nu-si are rostul. S-ar pierde din bruma de viteza pe care a capatat-o echipa in meciul cu Bosnia. Lasati-i acolo unde au ales sa stea.

alb-rosu_in_VN (171 comentarii)  •  15 iunie 2011, 19:31

Nu sunt de acord cu cei care spun ca nu conteaza caracterul si apucaturile selectionerului! Ba conteaza, si inca foarte mult. Un selectioner trebuie sa fie educat, sa aiba prestanta in fata jucatorilor, sa se faca inteles si ascultat, sa fie un model pentru fotbalisti. Halal model e Piturca, barbugiu notoriu si trisor la cazinouri! In loc sa fie pus un selectioner gen Pusztai, cu licenta in matematica, un tactician desavarsit, e pus Piturca cu ceata lui de fosti fotbalisti mediocri, oameni care nu au alta calitate decat aceea de yesmeni.
Sa luam si ce-a facut Piturca ca antrenor sau selectioner: a calificat nationala de pe locul 2 la Euro 2000, intr-o grupa extrem de accesibila si intr-o vreme in care ii aveam pe marii fotbalisti Hagi, Popescu, Dorinel Munteanu etc, ce puteau castiga orice meci si fara antrenor.
Ca antrenor de club n-a castigat nici un titlu, doar o cupa a Romaniei. Pai se compara cu oameni de statura lui Jenei, Mircea Lucescu, Iordanescu?
Ne-a calificat la Euro 2008 dintr-o grupa accesibila, in care am jucat ultradefensiv multe meciuri. Ne-am aparat total in Olanda si am castigat cu noroc meciul de la Constanta jucat pe un vant puternic si in care am marcat golul victoriei din ofsaid. Ce avea sa urmeze, s-a vazut la Euro 2008, unde ne-am facut de ras si ne-au criticat toti pentru modul fricos in care am jucat.
Si a mai fost campania ratata pentru mondialul din 2010, cu infrangerile istorice cu Lituania si Austria, iarasi intr-o grupa perfect accesibila.
Astea sunt „marile” performante ale lui Piturca ca antrenor de club si selectioner. Daca tot a fost pus, trebuia sa i se fixeze ca obiectiv calificarea la Euro 2012 iar in caz contrar, demiterea lui in octombrie. Si-asa era o sansa nesperata pentru el. Dar sa nu-i impui ca obiectiv nici calificarea la CM din 2014 asta mi se pare deja o obraznicie!

Livache (5 comentarii)  •  15 iunie 2011, 20:09

Ati mai gasit una: ca Piturca va baga numai jucatorii fratilor Becali. Pai fratii au mai toti jucatorii buni din Romania si apoi Razvan nu a ascultat de ei si ce mare branza a facut. Multi dintre voi, majoritatea pustani, nu pricepeti nimic, doar sunteti o adunatura de Gica contra. Fotbalul nostru e praf si Piturca e printre putinii care ar putea ridica nationala.

motanul incaltat (603 comentarii)  •  15 iunie 2011, 20:57

Razvan a facut si lucruri bune dar si greseli!… Wrong!!!!!! A facut numai greseli si suntem in urna a 4-a.Acm 2-3 ani abia asteptam sa scapam de Piturca si acum il aducem iar…Ce credeti ca se va intimpla???Peste un anumit timp se va ajunge la aceelasi lucru.Sunt suprter U si il condamn pe Mititelu ca a distrus Craiova.Vad ca faceti la fel-il vedeti ca un mare salvator,dupa care o sa va blestemati zilele.Daca lui Mititelu o fi vrut sa-i ia Craiova ,sper ca lui Mircea Sandu sa-i ia acum nu bani sau functia ci ,cred c-o sa-i ia chiar sufletul daca il mai are.Ca de Satana ,reprezentat prin Piti-nu trebuie sa te astepti la altceva….Pina la urma,are dreptate Becali cind cere sfatul patriarhiei daca sa-si instaleze un evreu pe banca Stelei….

Perspico (16 comentarii)  •  15 iunie 2011, 21:06

Presupun ca se cheama „normalitate” sa-i dai unuia peste 2,5 milioane de euro si sa-i fixezi un obiectiv pentru 2016.
D-le Ioanitoaia, nici nu stii cat de mic incepi sa fii. Presupun ca acest mesaj n-o sa apara, dar macar stiu ca l-ai citit…

petrache (25 comentarii)  •  15 iunie 2011, 21:30

Uite Domnule Ioanitoaia, asa facem. Eu prezic exact ce se intampla iar dumneata imi dai o bere daca am dreptate. Deci, in urmatoarele meciuri de la europene vom bate (greu, sau de loc fara Mutu) doar Luxemburg. In rest cel mult egaluri cu Bielorus si Albania si o bataie de la francezi intr-un meci in care nu ne vom apropia de careul advers. Bun, dupa aceea la calificarile de la mondiale ne vom face de ras inca din primele meciuri, jucand si cel mai urat fotbal din Europa. Dupa care Sandu se supara pe Piturca si ii reziliaza contractul, bineinteles platind si milionul (sau cat o mai fi) din clauza de reziliere. Se zice Deja vu pe romaneste. Ce ziceti, imi dati o bere daca am dreptate?

Neluvienezu (46 comentarii)  •  15 iunie 2011, 21:46

Bafta Piturca! Nu uita nici de promisiunile facute fanilor Stiintei! Vrem ca Stiinte sa reinvie iar Mititelu sa-si vada de brutariile lui, acolo la Booveni!

Trifan (3 comentarii)  •  15 iunie 2011, 22:02

@Perspico. La ora la care a scris articolul Ioanitoaia, marti pt ca a aparut in Gazeta de miercuri, nu se anuntasera nici salariul, nici obiectivul lui Piturca. Deci, nu poate fi criticat pt asta. Dar pentru ca nu raspunde niciodata pe blog poate fi.

wilder (10 comentarii)  •  15 iunie 2011, 22:14

Daca asta e normalitatea la echipa nationala inseamna ca ne dorim foarte putin.Personal,cred ca e o decizie proasta,luata la disperare de adevaratul gropar al fotbalului romanesc,Mircea Sandu.

tanase (1 comentarii)  •  15 iunie 2011, 22:14

.”…Piţurcă a fost şeful lor, profesorul lor…” Daca si Piturca poate fi numit profesor…la barbut poate. nea Ovidiu cam jos stacheta!

Jimmy (27 comentarii)  •  15 iunie 2011, 22:22

Sunt de acord cu dl Ioanitoaia. Piturca nu trebuia dat afara, deci, nici rechemat. Parerea mea e ca mai poate califica echipa si la Euro 2012.

dorin (166 comentarii)  •  15 iunie 2011, 22:36

As spera un lucru ca sa fim in limitele normalitatii: la fel cum la calificare se ofera 800000 de euro asa si la o infrangere sau egal in Luxemburg sau Albania sa fie penalizat 200000 de euro sau chiar demisionat. Pai asa oricine vine antrenor 0 euro risk cu sansa de castig 800000 de euro.

Pap (2 comentarii)  •  15 iunie 2011, 23:03

Este strigator la cer faptul ca Sandu l-a dat afara pe Satana fotbalului romanesc acum doi ani si i-a platit o gramada de bani -conform clauzei contractuale, dar daca mai astepta putin nu i-ar mai fi dat nimic. Apoi, dupa doi ani il ia iar la nationala (sic!) sa ne salveze. Voi chiar nu vedeti ca cineva nu-si face treaba cum trebuie? Chiar este pe viata acolo Sandu? Si Piturca nu mai trebuia angajat din nou. Oricine altcineva in afara de el. Nu este normal sa-l angajezi din nou pe 666 dupa ce a fost dat afara asa cum a fost el. O sa vina iar timpul sa ne dorim sa nu mai fi avut niciodata de a face cu el la nationala.

geocluj (40 comentarii)  •  15 iunie 2011, 23:05

@alb-rosu_in_VN: frate vorbesti sa te afli in treaba si numai pe langa:
1.in 2000 Romania s-a calificat pe locul 1 fara infrangere intr-o grupa cu Portugalia care apoi a fost la un pas de finala euro 2000 ;a pierdut contra Frantei in minutul 120 in semifinale( zici tu grupa accesibila !!!)
2.in 2008 s-a calificat tot de pe locul 1 intr-o grupa cu Olanda, Bulgaria, Belarus, Albania ( din care ultimele 2 ne creeaza mari probleme din cauza selectiei „exceptionale” a lui Razvan); iar nu stiu care or fi echipele pe care le vezi asa de accesibile….poate Olanda 🙂
3. ca antrenor de club a castigat titlul cu Steaua
a jucat cu funu’n poarta pt. ca astia-s jucatorii pe care-i avea ( si nici acuma nu-i mai bine) dar macar a obtinut rezultate. razvanel a jucat si mai rau contra Albaniei, Belarusului si in Bosnia si n-a obtinut nici rezultate.
Iti reamintesc ca Piturca a obtinut 12 puncte din 4 meciuri contra Albaniei si Belarusului in 2008. Razvanel are 2 puncte din 2 meciuri contra echipelor astea „superaccesibile”

pop cosmin (24 comentarii)  •  15 iunie 2011, 23:17

NU VI S-E PARE CA SUNT ATAT DE MULTE LUCRURI FRUMOASE IN LUME SI NOI DISCUTAM DE FOTBALUL ROMANESC.E O LUME ATAT DE IMPUTITA EXACT CA IN POLITICA ,FIECARE IL ARE LA MANA PE CELALALT,SUNT BUNI DOAR CA SI COLEGI DE SMEN SI DUPA AIA SE CURATA RECIPROC,IAR PRESA S-A INVATAT SA SCRIE SUPERFICIAL.CA..DEH,AU SI EI OBLIGATII…..

Mos Ene (2 comentarii)  •  15 iunie 2011, 23:52

Numirea lui Piturca e datorata faptului ca Mircea Sandu a trebuit repede, repede sa prezinte un antrenor dupa ce Muce l-a lasat cu ochii in soare! Nasu a vrut sa arate ce bun si lucid e si cum actioneaza el, seful inascut, in situatii limita! Ca nu avea alternativa? In loc sa se fi gindit la Winni Schäfer sa fi vorbit cu van Gaal! E un om al puterii, limitat si needucat cu toata spoiala, un om al comunismului, incapabil sa gindeasca sau sa implementeze o reforma! Cu Piturca, fotbalul face pasi inapoi! O nationala conceputa la Doi Cocosi, poate trage Nucu cu urechea sa ne dea ponturi pt. pariuri!

chris (10 comentarii)  •  16 iunie 2011, 2:52

FRATILOR!!!
Daca MS avea putin cap si i-si dorea sa faca o treaba buna,la banii pe care i-a promis lui Pitzi aducea un antrenor adevarat de afara ii creea conditii si i-l lasa sa-si faca treaba neimfluentat(vezi cazul Trapatoni la IRLANDEZI de unde i-a luat si unde i-a dus).
Sincer cred ca erau antrenori dispusi sa faca treaba cu noi,dar la manelarica , becalicarica,si comisionica etc……………..ce poti astepta.
REST IN PEACE!!!fotbal romanesc

fanul (2 comentarii)  •  16 iunie 2011, 7:50

D-LE IOANITOAIA,
cu regret trebuie sa va critic ptr. lipsa de combativitate
vis a vis de sandu si dragomir.colegii de la prosport
sunt mult mai incisivi…pacat…sunteti o putere…
nefolosita cum trebuie…

gilos (328 comentarii)  •  16 iunie 2011, 9:17

Nu pot sa-i inteleg pe cei care-l plang pe Razvanel , care a avut totul pe tava ( inclusiv presa favorabila ) timp de doi ani.

A preluat natonala din urna a doua si a dus-o in urna a patra. Rezultatele se stiu, locul in clasamentul FIFA este rusinos.

Jucatorii promovati de el , cu care a nenorocit palmaresul nationalei, sunt de genul Florescu, Ropotan, Mara, Apostol, Deac, Roman, Maftei …etc

Acest frustrat rasfatat si-a dat arama in petec la final cand a avut nesimtirea sa comande un turneu si el sa dea bir cu fugitii sa faca echipa la Rapid. Si tac-su are tupeul sa ne explice ca suntem 80 % calificati !

Barbugiu cum o fi, Piturca are ca fotbalist jucate doua a finale de CL( una castigata si una pierduta), meciuri la echipa nationala, ca antrenor a reusit doua calificari cu nationala. Tot e ceva pe langa nulitatile juniorului.

Nicu (1 comentarii)  •  16 iunie 2011, 9:42

Asa cum zicea Einstein: “Nebunia inseamna sa faci acelasi lucru in mod repetat si sa te astepti sa obtii alt rezultat.”
Unde e normalitate?

Comentează