Ovidiu Ioaniţoaia

A vorbit şi a scris pentru milioane de microbişti, a crescut generaţii de ziarişti şi continuă să facă din jurnalism privilegiul de a fi sincer cu oamenii

Biografie completă Toate articolele
Cele mai noi articole de Ovidiu Ioaniţoaia
Dopaj la FCSB?!

Când scriam aici, colecția e martoră, că meciul FCSB-CFR va fi de 1 ori X, mă gândeam la forma deosebită a gazdelor, dar și la numeroasele absențe din formația clujeană, obligată să joace pe Arena Națională fără niciun atacant de […]

...

A greșit Rădoi?

Din fericire, acum, în ajunul „triplei” Macedonia de Nord – Germania – Armenia de la sfârșitul lui martie, lucrurile stau altfel. Dacă, luați-o ca glumă, deși nu-i cea mai bună, Chiricheș nu se reaccidentează, atunci e foarte posibil ca toți […]

...

Știre falsă

Când căruța părea să se fi împotmolit mai rău, consilierul președintelui Burleanu a venit la Telekom Sport cu o afirmație care a surprins în aceeași măsură în care a și bucurat. Conform lui Andrei Vochin, în ianuarie-februarie 2022, la etapa […]

...

Spre un caz Oct. Popescu?

Cu atât mai important cu cât puştiul de la FCSB, născut pe 27 decembrie 2002, va fi mezinul „tricolorilor” convocaţi la Euro 2021. Tavi ar mai avea două cicluri la tineret, încadrându-se în regula U21 din Liga 1 până în […]

...

A văzut pe dos!

Hotărât s-o împiedice cu orice preț pe CSA Steaua să promoveze, cunoașteți contextul, Gigi Becali nu s-a lăsat până nu și-a făcut numărul. A trimis la „satelitul” din eșalonul 3 nu mai puțin de 8 jucători din lotul folosit de […]

...

Retragerea lui Chivu

Anunțul lui Cristi Chivu că renunță la echipa națională i-a divizat pe suporteri. Unii socotesc că, deși va împlini numai 31 de ani pe 26 octombrie, acesta a ieșit din joc la timp, dacă nu cumva trebuia să iasă mai […]

duminică, 22 mai 2011, 4:12

Anunțul lui Cristi Chivu că renunță la echipa națională i-a divizat pe suporteri. Unii socotesc că, deși va împlini numai 31 de ani pe 26 octombrie, acesta a ieșit din joc la timp, dacă nu cumva trebuia să iasă mai repede! Judecata lor se bazează pe faptul, de necontestat, că randamentul lui Cristi a scăzut cu fiecare stagiune. Corect, stors de o competiție extrem de solicitantă ca Serie A și afectat de cîteva accidentări grave, una rezolvată printr-o complicată intervenție chirurgicală la cap, Chivu n-a mai strălucit în ultima vreme. N-a mai convins nici la Inter, nici la “națională”.

Dar inclusiv cei care consideră oportună decizia sa, ba o și salută, apreciază că s-ar fi cuvenit s-o amîne pînă după întîlnirea cu Bosnia. Întrucît partida din 3 iunie e crucială în perspectiva calificării la Euro 2012, aceiași susțin că trebuia neapărat s-o joace, că era obligat. Numai și pentru moralul “tricolorilor”, pentru starea de spirit a componenților formației ale cărei culori le-a apărat de 75 de ori și a cărei banderolă a purtat-o în 50 de meciuri. Cum n-a făcut-o, respectivii s-au grăbit să-l acuze de lașitate și de trădare, ceea ce nu e doar o exagerare, ci chiar o aberație

Mai numeroși, alții regretă însă retragerea lui. “A plecat căpitanul, am rămas cu plutonierii și cu căprarii”, nota cineva pe blogul Gazetei. La rîndu-i, Gică Popescu mergea și mai departe: “Tinerii au pierdut un exemplu!”. La acest capitol chiar nu-i de discutat deoarece Chivu a constituit permanent un model, recomandat fiind de o carieră impresionantă. Campion în Olanda și în Italia, el e singurul fotbalist român care a izbutit să cîștige ca titular Champions League în formula ei modernă, cu siguranță cea mai exigentă.

Cîntărind opiniile pro și contra Chivu, sîntem tentați să afirmăm că adevărul se află undeva la mijloc. Astfel împăcăm ambele tabere. Ca autor al recentului articol intitulat “Nedrepți cu Chivu”, cred ferm în continuare că mai multă dreptate, covîrșitor mai multă, au aceia care regretă abandonul lui Cristi. Nu, adevărul nu se află la mijloc, e de partea celor care-l înțeleg pe Chivu cînd declară cu tristețe că nu se mai simte capabil să lupte în paralel și eficient pe două fronturi. Înaintea vîrstei, oboseala și uzura își spun cuvîntul în cazul lui. Probabil că și atmosfera din jurul echipei naționale, cu Răzvan pe picior de plecare, cu Lupescu în prag de concediu etc., dar asta deschide alt subiect, de dezbătut cu un viitor prilej.

Exponențial pentru o generație pe care a și marcat-o, pe cît de talentată, pe atît de risipitoare, Chivu a reușit, din păcate, puțin din ce și-a propus. O admite el însuși cu bărbăție. Spre deosebire de alții însă, Cristi și-a făcut mereu datoria ori măcar s-a străduit și, în ciuda suspiciunilor stîrnite de absența lui de la Zenica, n-a trădat niciodată. A pus suflet și onoare. Iată de ce, prin retragerea lui, echipa României devine mai săracă într-un moment în care ex-căpitanul ei se pregătește să-și ocupe locul arvunit și meritat în istoria fotbalului nostru. Pentru că, fie și lipsită de glorie, istoria e tot istorie.

Comentarii (64)Adaugă comentariu

Lulu (274 comentarii)  •  22 mai 2011, 16:26

Cine se bucura de retragerea lui Chivu, cu toata forma lui in scadere, uita cine ramane dupa el. Niste neica nimeni neputinciosi ori ratati. Fara Chivi nationala va cadea si mai jos.

Barcauanu (1 comentarii)  •  22 mai 2011, 16:31

Ai dreptate, nea Ovi. Cat de rau ne-a fost cu Chivu si cu Radoi, fara ei ne va fi si mai rau. Cine nu intelege asta, nu se pricepe la fotbal. Si daca joaca slab, Chivu tot e peste Florescu ori Deac cu o clasa.

mariuscarsing (9 comentarii)  •  22 mai 2011, 16:40

da am pierdut un jucator de vestiar dar nu un jucator pt ca chivu in campania asta nu a jucat aproape deloc iar eu spun ca un gardos il poate inlocui cu succes pe teren

Lucian (3 comentarii)  •  22 mai 2011, 16:45

Atata timp cat pentru Chivu, Mutu sau Radoi – echipa nationala nu mai reprezinta o rampa de lansare pentru carierele lor nu vad de ce ar mai avea motivatie si dorinta de a se „sacrifica” pentru echipa nationala. Au contracte bune la echipele de club pe care vor sa le duca la capat sa incaseze milioane de euro… Solutia ar fi jucatori tineri Rapa, Gardos, Torje si 3-4 experimentati (nu bosorogi) precum Rat si Sapunaru.

manymany (13 comentarii)  •  22 mai 2011, 16:54

Omul nu mai poate lupta pe doua planuri, dupa o accidentare extrem de grava, nu stiu de ce sunt tot felul de comentarii rautacioase. Daca generatia lui avea pe toate posturile, oameni de valoarea lui, eram departe.
Cred ca si drama lui Mihaita Nesu, l-a afectat si a contat in acesta decizie inteleapta, in concluzie viata este mai pretioasa ca orice.
Multumim Chivu pentru tot ce ai facut si te apreciem ca om, roman, familist si crestin!

dra (3 comentarii)  •  22 mai 2011, 16:56

daca nu mai pune osu mai bine sa plece sa faca loc la alti care vor sa joace. sa incercam ceva nou ca cu obositi ca astia nu facem nimic

serioja (9 comentarii)  •  22 mai 2011, 16:59

Papusica din mainile agentilor Becali va reveni la nationala in chip de salvator ,dupa ce va pleca Razvan….oricum sunt dezgustat de modul in care s-a comportat in ultima vreme „capitanul”…..accidentat la nationala ..la 3 zile titular la Inter …declaratii tendentioase etc. HALAL EXEMPLU !!

Aurelian (1 comentarii)  •  22 mai 2011, 17:00

Totuşi să fim serioşi! Chivu s-a retras din acelaşi motiv pentru care s-a retras şi Rădoi şi anume nu are cu cine juca. Asta nu îi absolvă pe nici unu de laşitatea de care dau dovadă. Eu spun să le fie ruşine pentru că au tradat fotbalul. Şi-au făcut norma de bani şi acum se retrag. Ei nu au dat nimic fotbalului, doar au luat şi au luat mult, enorm de mult! Poate spuneţi ca au muncit pentru banii ăia au facut sacrificii şi aşa mai departe dar si cei care muncesc in fabrici fac sacrificii şi sunt plătiţi cum sunt plătiţi. Să elogiem un om care a tăiat din meritele generaţiei de aur cum o numiţi este pre mult totuşi. Chivu a jucat bine acolo unde a fost plătit bine, iar unde nu a fost plătit a băgat coada între picioare şi a plecat. Banii contează domnilor, doar banii! A trecut vremea când fobalişti ca Hagi, Popescu, Petrescu, Lacătuş şi alţii pe care eu nu i-am prins jucând, jucau de plăcere şi pentru noi specatori.

laurentiu (50 comentarii)  •  22 mai 2011, 17:25

domnule Ioanitoaia,sa fim seriosi.cum puteti spune „stors de meciurile infernale din serie A”? despre acest baiat,chivu,doar va rog sa va aduceti aminte ce a spus cu ceva timp in urma:”ce performante a facut generatia de aur?stateau cu fundul in poarta si jucau pe contraatac”. asta a spus acest baiat despre o generatie care ne scotea in strada de bucurie.atat.

ddd (3 comentarii)  •  22 mai 2011, 17:29

bine ca pleaca chivu;mai trebuie mutu; si atunci putem sa ne cladim o nationala adevarata;bazata doar pe fotbalisti care joaca nu ptr bani (parca era lovit in tur cu bosnia si peste 3 zile era titular la inter)
apropo’s la nationala aceasta de acum :axinte lucescu jr” a adus numai creaturi care nu stiu sa faca un stop sau o preluare;va rog vizionati toate meciurile nationalei lui axinte si sa-mi spuneti si mie cite preluari si stopuri au fost executate corect

Lulu (274 comentarii)  •  22 mai 2011, 17:31

@aurelian. Eu nu cred ca dupa 1989 a jucat fotbal la noi cineva fara sa se gandesca la bani. Are dreptate domnul Ioanitoaia cand scrie ca Chivu a jucat bine la inceput si mai slab dupa aceea. Dar nu inseamna ca trebuie sa uitam cand a jucat bine. Sunt de parere ca nu a tras niciodata pe dreapta cu intentie.

catalin (1 comentarii)  •  22 mai 2011, 17:35

cum echipa nationala este slaba si este o echipa de pluton in lume imediat si-a aratat fata chivu si nu numai acum ci si la desele dati cand era selectionat si cica se accidenta si dupa cateva zile juca titular sau era rezerva la inter si intra pe parcursul jocul….deci mai conteaza si banii si mai zice ca e patriot:))))

Magnolia (1 comentarii)  •  22 mai 2011, 17:35

Chiar ca trebuie sa fim seriosi! Nu ar fi cazul sa ne para rau dupa Chivu daca am avea la nationala unii mai buni ca el. Cum nu avem e normal sa il regretam.

Bubu (1 comentarii)  •  22 mai 2011, 17:39

Respect decizia personala a lui Cristi, e dreptul lui sa renunte si sa continue doar la Inter, in fond de acolo isi poate asigura linistea financiara pentru familia lui. Multumim pentru ce ai facut pana acum.

Gestul sau insa ma face sa il scot din lista marilor jucatori din istoria nationalei care ar fi murit pentru echipa. Imi aduc aminte de Petrescu pangand in 94′ dupa sfertul cu Suedia sau de Contra tavalindu-se in lacrimi, in noroiul din Ghencea dupa dezastrul cu Slovenia din 2002. De Chivu o sa imi amintesc ca, inainte de un meci decisiv, ultima sansa pentru el si generatia lui de a mai demostra ceva, a preferat sa spuna pas pentru un meci la clubul care il plateste…
Asta nu e atitudinea unui patriot, si mai mult capitan al echipei nationale… Oare i-a vazut cineva pe Beckham, Blanc, Denilson, Muller, Baggio sa refuze un meci al nationalei ???? Oare ce ar face englezii daca Beckham s-ar dedica clubului care il plateste? Aici se face diferenta intre cei care scriu istorie si cei care nu conteaza pentru posteritate…

vladutzzz89 (309 comentarii)  •  22 mai 2011, 17:48

Ba da, Chivu a tradat!!!!!! putea anunta retragerea dupa meciul cu luxemburg, dar a ales sa o faca cu 2 saptamani inainte de un meci foarte important! La inceput nu am fost fan Chivu din cauza accidentarile dese. La varsta asta putea sa aiba lejer peste 100 de meciuri pentru nationala. Apoi am inceput sa-i analizez jocul, importanta in cadrul grupului, influenta asupra adversarilor…. Dar gestul lui m-a socat. CAPITANUL NU-SI ABANDONEAZA CORABIA, EL CADE IN ACELASI TIMP CU EA! Chivu mai avea 3 meciuri si intra in top 10 privind selectiile la nationala! 3 meciuri! Pacat Chivule, (m)-ai dezamagit!

dumitru (15 comentarii)  •  22 mai 2011, 17:48

Retragerea lui Chivu face parte din evenimentele obisnuite ale vietii: pentru fiecare om va sosi un moment al renuntarii. Sa-i respectam decizia si sa-i
recunoastem meritele.
Dar, dle. Ioanitoaia daca tot afirmati ca „spre deosebire de altii, Cristi…. n-a tradat niciodata”, de ce nu dati si dv. dovada de curaj, de „barbatie” prin a mentiona numele celorlalti ?? Altfel, totul reprezinta insinuari.

mariusvdm (1 comentarii)  •  22 mai 2011, 17:51

Mi-e greu sa inteleg de ce se accepta chestiile astea. FIFA, UEFA, FRF, LPF ar trebui sa se sesizeze si sa suspende jucatorii care iau astfel de decizii. Campionatul, echipa, stadionul si mediul in care s-a format si remarcat ca jucator sunt sau au fost sustinute la vremea respectiva din bani publici, ai nostri, ai tuturor. Acum leprele astea imbuibate dintr-odata uita cum au ajuns fotbalisti si apreciaza ca nu e cazul sa-si riste gleznele fine pentru fotbalul romanesc. Imi pare rau ca tocmai oamenii apreciati de cei mai multi dintre romani iau astfel de decizii greu de inteles. E rusinos… iar discursul moralist ma scarbeste

varanga53 (38 comentarii)  •  22 mai 2011, 18:00

A abandona , inaintea unui examen dificil pentru nationala,arata caracterul”demn si curajos”al unui adevarat „capitan”!Un adevarat MERCENAR!S-o lase mai moale cu dragostea pentru tricolor,atat timp cat prefera banii lui Inter in detrimentul nationalei!Sa fie sanatos ,dar sa nu mai aud de el!

Nyk (1 comentarii)  •  22 mai 2011, 18:13

sa plece nu a tradat nimic este deja un 0 barat numai fotbalist nu mai este si meciul cu Bosnia nu mai este nici crucial nici decisiv nu mai este nimic nu ne calificam ca nu avem cu cine sa plece toti bosorogii sa vina un antrenor adevarat nu boul asta de lucescu sa faca o echipa daca va gasi jucatori daca nu vom vedea meciurile altora si ne vom gandi ca boc ce echipa aveam odata dar

Nimeni Altu’ (1 comentarii)  •  22 mai 2011, 18:19

Mai subțire cu oda întru chivuism. Omu’ și-a luat-o în cap rău de câțiva ani și mai ales de când s-a lovit la țeastă a început să abereze constant prin presă, să gafeze pe teren, inclusiv frustrări patetico-crunte de genul pumni în față la adversar. Eu nu-l regret, îmi pare rău de ceea ce a ajuns, unul de duzină.

ady (2 comentarii)  •  22 mai 2011, 18:57

CHIVU SI RADOI sunt doi jucatori facuti mari de presa /clanu becali /pilele de la FRF cu ei in teren romania a ajuns sa dispute derbiul cu luxemburg

ratoiul (3 comentarii)  •  22 mai 2011, 19:15

Ma uit la meciul Inter-Catania, Schelotto il face praf pe Chivu (singurul din defensiva lui Inter care are probleme cu adversarul direct). Omu’ nu mai poate. Inclusiv la echipa de club a pierdut primul 11 (joaca azi pentru ca rivalul sau, un japonez de 1.5m si 30 de kg e mutat pe dreapta, Maicon luand deja vacanta). La cap nu mai sare, in dueluri 1vs1 e driblat si de un pacient de la Ana Aslan, e lent, greoi. Nu mai e cel care a fost pana in urma cu vreo 2 ani. Si nu e deloc batran. 30 de ani pentru un fundas reprezinta varsta optima.

OldLion (5 comentarii)  •  22 mai 2011, 19:20

Va rog sa nu va suparati, dar eu îmi permit sa va contrazic d-le Ioanitoaia. TOCMAI PENTRU CA ESTE CAPITANUL NATIONALEI, TREBUIA SA DUCA ACEASTA CAMPANIE PÎNA LA SFÎRSIT, ORICÎT DE DEZAMAGITOARE AR FI EA. Chiar daca am sa ma folosesc aici de o flosca arhicunoscuta, ei bine, un adevarat capitan nu paraseste nava care se scufunda. De aceea eu consider articolul d-voastra o încercare jalnica de ai spala „pacatele” acestui jucator foarte bun, dar totusi de un caracter cel putin îndoielnic.

Mirceacelbatran (663 comentarii)  •  22 mai 2011, 19:21

Da, ady, asa e. Ioanitoaia si cu Tolontan l-au dus pe Chivu la Inter si tot ei l-au bagat in echipa care a castigat tot, campionat, Cupa Italiei si Liga Campionilor. Si tot ei , nu publicul, nu antrenorii, nu presedintii etc l-au scos in 2009 si 2010 fotbalistul roman numarul 1. Nu te contrazic, ai dreptate.

TANO (10 comentarii)  •  22 mai 2011, 19:22

eu personal ma bucur ca s-a retras. poate ii ia cu el si pe mutu si rat

Marius (347 comentarii)  •  22 mai 2011, 19:25

Beei, a jucat de 75 de ori in Nationala voi, astia care il criticati, de cate ori ati jucat? Stil romanesc de a privi la altul si niciodata la tine. Chivu a fost si ramane un mare jucator care traverseaza o pasa proasta. S-au mai vazut cazuri.

shpagasin (3 comentarii)  •  22 mai 2011, 19:37

Sunt sigur ca nu intra in normal, adica sa fie aprobat, acest post. Insa il scriu pentru ochii celui care il refuza. MA BUCUR CA V-AU EXPULZAT DIN GRILA RDS-RCS. V-ati batut joc de fotbal atata amar de vreme, acum si-au batut si astia joc de voi. E imensa bucuria mea, ca am scapat de voi. Ahahahaha.

Romeo Dobrescu (1 comentarii)  •  22 mai 2011, 19:38

Niciodata pe lumea asta „cu o floare nu se face primavara” si daca ne uitam mai atenti la meritele acestui fotbalist (n.a. nici unul din generatia lor), nu a realizat nimic, absolut nimic pentru tara lui natala. Nu-l judec, ca sa nu fiu judecat, dar sa-i lase pe cei din generatia tanara sa se afirme, ca ei nu au dat nici un rezultat, decat ca slugi pentru mariile imperii.

motanul incaltat (603 comentarii)  •  22 mai 2011, 19:43

Doar o intrebare pt.dumneavoastra: Printr-o paralela,poate nu tocmai potrivita,sunteti „capitanul” GSP.Sa zicem ca din cauza a” n” facori,GSP-ar fi intr-o stare de faliment sau ceva nasol… Ce-ati face -V-ati retrage la pensie ca doar ati muncit cu succes nu stiu citi ani sau ati ramine chiar daca n-ar mai fi nici o sansa dar macar pt..colegii sau cititorii care v-au apreciat??? Raspundeti la aceasta intrebare ipotetica.In TITANIC,celebrul film cu Leonardo di Caprio,CAPITANUL-un adevarat capitan moare pe vapor cind putea sa fuga printre primii,ba chiar si orchestra moare,ingitita de valuri interpretind o ultima partitura…Dar alea sunt doar filme lacrimogene,nu d-le Ioanitoaia????Viata reala e ceva mai aproape de comporatamentul acestui „capitan”cristi chivu-(am scris intentionat cu litere mici)…..

vox 50 ani (14 comentarii)  •  22 mai 2011, 19:52

generatia ratata, drogata si buimaca, va fi usor uitata pt ca n-a fost o echipa, cu spirit de echipa, sacrificiu si devotament. scandaluri, esecuri, fariseism, impotenta, droguri, betii, nesimtire, etc. au facut ca sa coborim panta sa ajungem de la locurile 12-15 in lume, la locurile 33…..linga feroe, malta, lichtenstein.fara vointa, fara ambitie, fara rezultate, mnici capitanul nu rezista, dar nic i nu aduna si innobileaza aroganta lui radoi, dispretul si cinismul lui mutu sau marica, etc. generatia cu multi lasi, neputinciosi, indisciplinati, fara 7 ani de acasa.pacat, maree pacat, cristi era printre putinii jucatori de caracter, dar probabil incapabil sa mai suporte coborirea, esecurile, lasitatile,betiile, lamentarile de la portari la virfuri, de la conducerea frf, lpf, la antrenorii nationalei.la cluburi=zmei, la nationala=miei. nationala e UN PRIVILEGHIU, nu o obligatie.fuga lui radoi, chivu si mentalitatea lui mutu, marica, lobont,rat, ne-au dus sub bosnia.o rusine de nationala. cu tatarusan, pantelimon, sapunaru,ripa, gardos, chiriches, salageanu,torje, roman, goga, deac, zicu, hamcinschy, stancu, bud, sburlea, l ganea, alexe, vom porni la un nou drum. sandu, lupescu, dragomir, sistemul mafiot din fotbal, principalii vinovati.alegetri generale la frf si lpf si interdictia celor ce conduc fotbalul in interes personal si mafiot.

Cineva (2 comentarii)  •  22 mai 2011, 20:21

Orice om este liber sa decida ce doreste sa faca cu viata lui,insa nu mi se pare corect din punct de vedere moral,felul in care a decis sa se retraga Cristi.Nu inteleg dece a decis sa se retraga tocmai acum inaintea meciului cu Bosnia?Chiar daca sansele noastre de calificare sunt infime,cred ca ar fii putut astepta pana dupa acest meci ptr a-si anunta retragerea.Cu atat mai mult cu cat el insusi a declarat in scrisoarea trimisa federatiei citez:”Am avut onoarea sa fiu capitanul echipei nationale a Romaniei timp de 12 ani”.Macar in numele acestei „onoare”pe care spune ca a avut-o ar mai fii putut astepta pana dupa aceasta partida.Insa este decizia lui si trebuie respectata.Nu doresc sa ii iau apararea lui Adi Mutu.Din pacate ptr el dar si ptr noi suporterii nationalei a comis greseli inpardonabile la experienta si valoarea sa.Vreau sa remarc insa un lucru si anume acela ca:desi i s-au adus acuze foarte grave si anume acelea referitoare la vanzarea meciului cu Serbia,Adi a decis sa continuue,deci probabil iar fii fost foarte usor sa renunte.In locul lui Adi as fii renuntat in acel moment.E adevarat ca a facut un joc foarte slab ca sa nu spun dezastros,dar de aici si pana a spune ca a vandut acel meci e cale lunga.Asta ar insemna ca toti cei ce au evolut in aceea partida au vandut meciul,deoarece toti au jucat la fel de deplorabil.Insa ca de fiecare data am ales sa punem pe umerii unei singure persoane responsabilitatea esecului.Ca de suntem Romanii si mereu ne place sa dam vina pe altii ptr greselile noastre.Stiti bine la ce ma refer.Consider ca acesta ar fii fost un motiv mult mai bun de a se retrage in comparatiie cu Cristi.Deoarece trebuie sa recunoasteti ca nu avea absolut nici un motiv ce il inpiedica sa se retraga dupa meciul cu Bosnia.Dar se pare ca l-am considerat atata timp „baiatul bun si devotat”,desii poate in unele cazuri ne demonstra contrariul. Chiar si in aceste conditii sper macar sa reusim o figura frumoasa si sa iesim cu fruntea sus din aceasta grupa.Hai Romania!

otto (2 comentarii)  •  22 mai 2011, 20:43

Chivu e un mercenar care a renuntat de mult la statutul de roman mandru de originile sale. Prin refuzul sau repetat de a onora nationala, nu a facut altceva decat sa ne vanda pe toti cei care credeam in el si in valoarea lui. Ne-a vandut pe toti, de la cei mai apropiati prieteni la cei care aveau doar simpatie pentru el. Nu sunt un prieten de-al lui dar cred ca si apropiatii lui au sperat la prezenta lui in multe meciuri importante. Noi suntem mai „ieftini” si mai putini importanti decat milioanele Interului. Aceste milioane au cumparat „dragostea” lui pentru fanii milanezi. In timp ce dragostea asta platita s-a schimbat de-a lungul timpului si a carierei: Ajax, Roma, Inter, a noastra, cea neconditionata si necontractata a ramas neschimbata si nealterata mult timp. Acum cand vad ca pentru Chivu milioanele adunate nu sunt suficiente pentru a-i satisface setea de bani, nu-mi ramane decat sa-i transmit succes la numarat conturi doldora si multa sanatate.Sincer! Adevarul este ca nu putea face fata si la Inter si la Nationala. Niciunul dintre colegii lui de acolo nu joaca si la echipa lui reprezentativa. El era singurul care in marinimia lui se sacrifica pentru binele nationalei Romaniei. Succes si fereste-te de unul Robben – te-a cam pierdut pe teren de cate ori nu puteai juca la nationala – dar sunt convins ca accidentarile erau de vina! La fel Robinho. Momentul de varf al carierei este probabil acel 1-7 cu Manchester – ai fost IMPERIAL!

Hasbe (15 comentarii)  •  22 mai 2011, 20:50

La ce se poate astepta un adevarat fotbalist profesionist inclus intr-o echipa antrenata de un „antrenor” ca R.Lucescu? FRF a dovedit in multe ocazii ca nu este capabila sa gestioneze acest sport.

kubrat (1 comentarii)  •  22 mai 2011, 21:45

personal cred ca, Cristi Chivu a decis sa se retraga si pentru ca a simtit ca generatia sa (chiar daca debutul si la facut alaturi de unii coechipieri ai ”generatiei de aur”) a esuat. esec dupa esec, adunate au dus la blazare si la un sentiment de ipotenta. fotbalisti talenati de la acre se astepta mult…odata ajunsi afara majoritatea au deceptionat. la astea se adauga o selectie care nu intotdeauna a fost bazata pe adevarata valoare si forma sportiva de moment a individului. trebuie o federatie si un selectioner care sa nu mai fie influetati de impresari si presedinti de club (patroni). cred ca avem nevoie de un selectioner strain, un bun tactician si un om rabdator (cu care sa avem rabdare) , bun psiholog care sa faca o buna selectie, care sa construiasca o noua echipa (o noua generatie) cu tineri de viitor si sa le imprime o mentalitate buna, pozitiva ….. cariera sportiva pe primul loc si nu fwemeile si masinile. tineri care sa -si doreasca performanta si glorie..evident sportiva. toate acestea sunt iluzii… nu cred ca suntem capabili sa facem asta…..din pacate.

utaaradan (75 comentarii)  •  22 mai 2011, 21:49

hai, mai lasati-o cu chivu,si ,,patriotismul”pt care vin la nationala restul becalistilor. doar primele mari conteaza,euroii,restul e poezie pt copii,ca in scheciul acela din anii ’80,cu poetul si poezia vinatoreasca,restul e …

marius (4 comentarii)  •  22 mai 2011, 23:03

RESPECT CHIVU!!!
Un cuvant uitat de mult in tara asta de rahat.
Era dreptul lui sa se retraga cand dorea, si sa faca ce vrea. PE unii dintre voi -ar fi cumparat cateva mii de euro nu milioanele lui Inter.
Pacat ca nu stim sa salutam cum se cuvine plecarea unuia dintre putinii romani care chiar au reusit.
La revedere Chivu. Multumim pentru tot!

Claudiu1960 (343 comentarii)  •  22 mai 2011, 23:21

@otto. Vreau sa cred ca ai 15-16 ani, hai 17, altfel nu ai fi scris gogomania ca, Chivu e un mercenar lipsit de patriotism. Intreaga lui cariera a demonstrat contrariu, doar ca pe unii ii deranjeaza gloria si mai ales salariul lui de la Inter. Proverbul cu capra vecinului…

Tudor (301 comentarii)  •  22 mai 2011, 23:25

Ii dau dreptate lui Chivu sa se retraga dintr-o echipa de loseri, dar nu inteleg de ce a facut-o inaintea unui meci decisiv. Cu parere de rau a scazut in ochii unui admirator.

Din Australia (3 comentarii)  •  23 mai 2011, 0:33

Ma uit la comentariile pline de rautate de aici, si nu numai, si incep sa-l inteleg clar pe Chivu.
Voi astia care-l urati atata, de ce va ambalati ca pleaca, ca tradeaza etc? Daca tot spuneti ca e 0 barat, nulitate etc…gata! hai dansati de bucurie!
Eu cred ca e un capitan cu corabia scufundata demult de amiralii din FRF si de ce sa incaseze el toate criticile ptr esecul acesta de echipa numit nationala.
Multumim Chivule si eu unul iti inteleg gestul, hai toate bune

Borat (68 comentarii)  •  23 mai 2011, 2:16

De vina este asa cum toti o dati pe dupa cires: Mafia FRF cu interlopii promovati (fam. Becali) de Generatia lui Hagi.
Fotbalul Romanesc este blestemat cu acesti t.zi.g.a.ni in Fotbal.

neutrul (15 comentarii)  •  23 mai 2011, 5:24

hai sa nu ne mai imbatam cu apa rece,voi ziaristii i-ati facut presa favorabila,chivu nu este o valoare,a fost impins in fata de numele mari la care a jucat,l-a dus valul cum se spune,cit despre evolutia la nationala cred ca NU A ARATAT NIMIC,fotbalistic ma refer,NU A AVUT SI NU ARE ANVERGURA UNUI HAGI,GICA POPESCU,ca se retrage este vointa lui ,DAR IN MOD CERT NU REPREZINTA O PIERDERE !

diss (50 comentarii)  •  23 mai 2011, 5:39

D-le Ioanitoaia!
Dvs., ca de obicei, sunteti diplomat si incercati sa ii impacati pe toti…e stilul dvs….doar nu va vom invata noi jurnalistica,nu???
Sunt momente in viata in care trebuie sa mai dai dreptate si adevarului iar in cazul nostru e simplu:
chivu nu e un barbat adevarat si lasa nationala cand ne e mai greu!
Nu ca am avea vreo sansa dar gestul lui este INCALIFICABIL,fie ca va convine sau nu!
Singurul lucru bun este ca veti avea multe comentarii la articolul dvs iar asta conteaza,nu???

Holostencu (3 comentarii)  •  23 mai 2011, 5:47

Era oricum retras de vreo 4 ani.Tot se povestea de le si de Mutu inainte de cate un meci, si, pe cind venea meciul unul era drogat , altul era accidentat. Cate meciuri joaca nationala pe an?Sa nu faci fata?Daca ne si calficam la vreun turneu?Daca s-ar mai retrage si conducatorii din fotbal ar fi perfect.

shampang (11 comentarii)  •  23 mai 2011, 8:35

Cel mai bun capitan al nationalei a fost gica hagi , nu stiu cum era in vestiar , dar pe teren , parca totul era dirijat de el . poate si datorita postului pe care juca
Chivu , a fost capitanul apararii , cum era gica popescu , dar … atat .
parerea mea

pop cosmin (24 comentarii)  •  23 mai 2011, 9:19

rog federatia dupa retragerea lui chivu sa desfinteze echipa nationala.nu ne-am umilit destul?

Bogdan (59 comentarii)  •  23 mai 2011, 9:25

Un singur lucru sa ne amintim, ca sa apreciem corect „valoarea”: cu perechea de fundasi centrali Chivu – Radoi nationala A RATAT TOATE CALIFICARILE!!! 2002, 2004, 2006, 2010; singura calificare, Euro 2008, a fost obtinuta FARA EI, cu Tamas – Goian fundasi centrali!! Asa ca mai moale cu „Chivu nu a dezamagit”! Din contra, A DEZAMAGIT TOT TIMPUL! Imi vin in minte cel putin zece prestatii penibile a lui „il capitano de portelan”…

zolaris19 (4 comentarii)  •  23 mai 2011, 9:28

un adevrat capitan!!
pe naiba..si-a abandonat nava!
el trebuia sa ramana pana la sfarsitul campaniei..
m-ai dezamagit de tot!!
nu stiu daca te intereseaza..dar ai iesit din multe inimi
!!

Nea Caisa (222 comentarii)  •  23 mai 2011, 10:46

Dureros pentru noi si dezonorant pentru oficiali si jucatori nu este faptul ca fug precum sobolanii de pe corabia aflata in naufragiu pe care tot ei l-au provocat rontaind lemnaria, ci faptul ca au avut grija ca mai inainte de asta sa compromita chiar orice sansa de calificare, fie una venita dintr-o plesneala a norocului chior. Junele Lucescu putea pleca linistit de mult timp, inca de cind toata lumea a vazut prapastia dintre socotelile sale declarate si materialul concret. Lupescu se putea da si el la o parte, oricum accelerarea caderii fotbalului nostru devenise vizibila odata ce pusesera mina el si Prunea, adica isi dadusera repede proba de incompetenta. Cred ca tuturor ne era clar ca Chivu nu este jucatorul in jurul caruia sa se stringa garda tinara, nu fiindca el nu ar fi avut calitatile necesare unui mentor, ci fiindca avem o garda tinara care crede ca un mentor este ultimul lucru de care ar avea nevoie. De Mutu nici sa nu mai aduc vorba. Gestul lui Chivu consfinteste faptul ca si de aceasta calificare s-a ales praful, ca totul a inceput sa se dezagrege la nationala, ca, in opinia lor, a tricolorilor, e bine ca totul sa se faca cioburi cu putine zile inainte de meciul ultimei sperante, astfel ca nimeni sa nu mai poata lipi nimic. Lucescu, la sfatul Tatalui, va pribegi in strainatate: Tatal minte afirmind ca junele Lucescu va fi mincat de federali la un club din tara, junele Lucescu a avut conditii minunate la nationala fata de alti antrenori. Tatal a inceput insa sa isi dea seama ca, din punct de vedere profesional, aschia a sarit nitel cam departe de trunchi – ca tinerelul s-a cam plafonat – si atunci, este mult mai recomandabil, ca sa vina banutul, un loc mai departat, in care lumea sa nu-si dea seama prea bine de ce a ratat calificarea. Va trebui acum sa aducem in echipa generatia tinerilor furiosi si flaminzi. Va trebui sa ne dorim, ca spectatori, la fel ca in trecutul care a premers generatiile performante, o nationala combativa, care sa joace fotbal si nu neaparat una prezenta in turneele finale. Va trebui sa ne invatam din nou cu umilinta, un pic de umilinta nu strica nimanui. Va trebui sa nu mai apelam pentru nationala la jucatorii care nu cor sa vina ori care nu prea vor sa vina: Romania nu doreste sa fie reprezentata de cei care nu doresc sa o reprezinte.

ady (3 comentarii)  •  23 mai 2011, 11:04

Chivu nu este o mare pierdere ptr Nationala, acum 4 ani ar fi fost insa astazi nu ne afecteaza sa fim seriosi. Ce nu putem sa ii reprosam este faptul ca in teren este un jucator disciplinat, insa nu a fost un capitan adevarat decat prin prisma faptului ca iesea la conferintele de presa in aceasta calitate, altfel este un alt jucator din aceasta generatie. Sa nu uitam ca si el a fost in vizor cu tot felul de scandaluri mai mult sa mai putin mediatizate. A avut mai multa sansa ca altii din generatia sa si se vede in CV insa in rest nu pot sa zic ca a fost omul care facea diferenta sau care impingea echipa de la spate cum o fac altii: POPESCU, PUYOL, MALDINI, etc…
In aceasta ipostaza de capitan a fost doar la AJAX, de atunci nu a mai repetat performanta asta.

iancu jianu (328 comentarii)  •  23 mai 2011, 11:35

Chivu a inteles ca atata vreme cat Juniorul conduce nationala, sansele de calificare sunt nule si a hotarat sa plece. Asta e, nu-l poate obliga nimeni.
Oricum, el si cu Mutu raman exponentii unei generatii de ratati pe care istoria ii va uita sau, cel mult, ii va aseza unde le e locul. Adica jos, cat mai jos.

Comentează