Ovidiu Ioaniţoaia

A vorbit şi a scris pentru milioane de microbişti, a crescut generaţii de ziarişti şi continuă să facă din jurnalism privilegiul de a fi sincer cu oamenii

Biografie completă Toate articolele
Cele mai noi articole de Ovidiu Ioaniţoaia
Dopaj la FCSB?!

Când scriam aici, colecția e martoră, că meciul FCSB-CFR va fi de 1 ori X, mă gândeam la forma deosebită a gazdelor, dar și la numeroasele absențe din formația clujeană, obligată să joace pe Arena Națională fără niciun atacant de […]

...

A greșit Rădoi?

Din fericire, acum, în ajunul „triplei” Macedonia de Nord – Germania – Armenia de la sfârșitul lui martie, lucrurile stau altfel. Dacă, luați-o ca glumă, deși nu-i cea mai bună, Chiricheș nu se reaccidentează, atunci e foarte posibil ca toți […]

...

Știre falsă

Când căruța părea să se fi împotmolit mai rău, consilierul președintelui Burleanu a venit la Telekom Sport cu o afirmație care a surprins în aceeași măsură în care a și bucurat. Conform lui Andrei Vochin, în ianuarie-februarie 2022, la etapa […]

...

Spre un caz Oct. Popescu?

Cu atât mai important cu cât puştiul de la FCSB, născut pe 27 decembrie 2002, va fi mezinul „tricolorilor” convocaţi la Euro 2021. Tavi ar mai avea două cicluri la tineret, încadrându-se în regula U21 din Liga 1 până în […]

...

A văzut pe dos!

Hotărât s-o împiedice cu orice preț pe CSA Steaua să promoveze, cunoașteți contextul, Gigi Becali nu s-a lăsat până nu și-a făcut numărul. A trimis la „satelitul” din eșalonul 3 nu mai puțin de 8 jucători din lotul folosit de […]

...

Ioaniţoaia dă în FRF, nu în Under 17 » Vinovaţii fără vină

Sîntem foc şi pară pe “tricolorii” de 
17 ani din cauză că au ratat nu doar calificarea în semifinalele CE, ci şi 
prezenţa la viitoarele Mondiale. Pînă şi Mircea Sandu, de regulă ponderat, s-a repezit la Văsîi, ameninţîndu-l că, dacă […]

marți, 10 mai 2011, 1:54

Sîntem foc şi pară pe “tricolorii” de 
17 ani din cauză că au ratat nu doar calificarea în semifinalele CE, ci şi 
prezenţa la viitoarele Mondiale. Pînă şi Mircea Sandu, de regulă ponderat, s-a repezit la Văsîi, ameninţîndu-l că, dacă nu va bate Germania, ar face bine să rămînă în Serbia! Deşi n-a bătut-o, s-a întors, însă merită presupus că-şi va pierde slujba de la FRF. Trebuie să cadă un cap, iar acesta va fi, ca de obicei, al antrenorului.Să admitem că Under 17 a dezamăgit. Un 
egal şi două înfrîngeri, fie ele la limită, cons
tituie un bilanţ foarte slab. Pe de altă parte, 
era cazul să ne aşteptăm la altceva din moment ce atît Văsîi, cît şi Belodedici, respon
sabilul federal cu copiii şi juniorii, avertizaseră că generaţia lui Brănescu, Mitache şi Himcinschi nu e deosebită, de excepţie? I-am avut pe amîndoi invitaţi la EuropaFM în ajunul participării la CE şi am auzit acelaşi discurs reţinut. Din păcate, s-a dovedit că au evaluat corect situaţia.

Personal, cred însă că s-ar recomanda să păstrăm măsura, să nu tragem din toate poziţiile în aceşti tineri şi în antrenorii lor! Înainte de a-i învinovăţi, să judecăm că ei reprezintă rodul unui fenomen gîndit aiurea şi condus anapoda, produsul unui fotbal pe care Fănuş Neagu, stăpînul metaforei, îl numea în Gazeta de ieri “fumător de pipă stinsă”.

Practic, băieţii lui Văsîi trebuie consideraţi ceea ce şi sînt, exponenţii unui sistem, nicidecum creatorii lui! Cît timp însuşi Ionuţ Lupescu, directorul general al Fede-ra-ţiei, recunoştea că “pentru noi a fost un miracol că am ajuns la turneul final la ce se -întîmplă în fotbalul românesc” e clar spre cine trebuie arătat cu degetul. Între alţii, şi spre Lupescu!

Mai presus de eşecurile suferite la CE, ne-a nemulţumit atitudinea: formaţia a ata
cat rareori, sau chiar niciodată, pe parcursul a 3 meciuri! S-a complăcut într-un joc mărunt şi anost, la ce-o ieşi! Întrucît n-a ieşit nimic, ne-a deranjat mai ales absenţa curajului, lipsa mentalităţii de învingător.

De la cine să fi învăţat însă Himcinschi et 
Comp. îndrăzneala cînd “naţionala” mare practică de mulţi ani, de prea mulţi!, un joc 
fricos, cu capul în pămînt?! Nu stă în picioare critica, folosită drept capăt de acuzare, că n-ar exista o linie comună în exprimarea echipelor noastre reprezentative, un acelaşi stil. Că fiecare joacă după altă partitu
ră. Fals, există un stil, doar că el e depăşit. În ultima vreme, toate echipele noastre reprezentative joacă la fel de prost!

În loc să-i luăm în cătare pe puştii lui Văsîi, ar trebui să ne preocupăm mai atent şi mai constant, inclusiv la nivelul cluburilor, de sectorul juvenil, pe care continuăm să-l tratăm cu indiferenţă, ba şi cu dispreţ! Aici greşim, ignorînd că orice construcţie începe de la temelie, nu de la acoperiş. Ca atare, întîi să dăm şi apoi să cerem, întîi să investim şi apoi să pretindem, dar pe marginea subiectului vom mai discuta.

Comentarii (37)Adaugă comentariu

mos tagartza (14 comentarii)  •  10 mai 2011, 14:16

inainte sa investim , ca bani nu avem … asta am lamurit-o demult , nu ar fi bine sa „investeasca” nitzel sefii de la FRF in bun-simt si sa mai citeasca un pic buletine informative sau ce au ei pe acolo ??? si mai ales sa nu bage bani in buzunar de la parintii si impresarii copiilor . Aici ar fi mult mai usor de lucrat si nu trebuie bani . Doar bun-simt .

sorinescu (7 comentarii)  •  10 mai 2011, 14:37

Un pic ciudat faptul ca sunt cativa ale caror nume au „rezonanta”… poate e pe merit, nu zic nu… Un pic ciudat ca 2 echipe au dat grosul lotului… Pe de alta parte, daca acum nu au fost incurajati la curaj si chiar o doza de nebunie constructiva, atunci cand ? Cred ca antrenoratul la acest nivel are nevoie de o foarte mare doza de pedagogie…

Vali (2 comentarii)  •  10 mai 2011, 14:42

Eu personal am mari dubii legate de selectia facuta.
Ca fapt divers , utati-va pe clasamentul de la Juniori A:
Loc Denumire M V E I GM GP +/- P
1 Oţelul Galaţi 21 20 0 1 73 17 56 80
2 FC Viitorul Constanţa 21 17 1 3 79 13 66 69
E tare curios cum de la Viitorul ,echipa lui Gica cu stranse legaturi cu impresarii Becali ,sunt o gramada de jucatori selectati si de la lider niciunul.

marian (27 comentarii)  •  10 mai 2011, 14:44

eu am ajuns ca problema este scoala de antrenori, copii talentati parca ar fi, apar la fiecare generatie insa antrenorii nostri sunt fricosi, o echipa romaneasca a un golapoi se retrage in aparare. Ati vazut stilul de inbarbatare al nemtilor? Noi nu avem incredere, atitudine, ne consideram slabi de la inceput. Si mai este o problema, sunt in continoare fotbalisti tineri supraevaluati si asta le face doar rau in cariera, Branescu a fost fff slab.

iON iON (28 comentarii)  •  10 mai 2011, 15:08

De ce FRF a acceptat prezenta lui I. Becali in staful echipei? Cioclu fotbalului romanesc i-a mirosit a prospetime si si-a dat cu parerea de jocul echipei ofticat ca nu-i ies jocurile.

@Vali (1 comentarii)  •  10 mai 2011, 15:20

Vali,
Cred ca astia (U 17) sint juniori B nu A (A sint U19) asa ca ce fac juniorii A in campionatul zonal nu e tocma relevant ca sa ma exprim politicos 🙂

montgomerry (60 comentarii)  •  10 mai 2011, 16:23

O intrebare am:de ce la radio sau in coloanele GSP nu promovati fotbalul juvenil?De ce in general nu promovati sportul romanesc cel adevarat cu plusurile si minusurile lui. Personaje ca Becali,Iancu,Borcea,Copos nu reprezinta sportul romanesc ei sunt doar cancan.Conduceti oare un ziar de cancan,domnule Ioanitoaia?

arpiriki (1 comentarii)  •  10 mai 2011, 16:54

situatia din fotbal=situatia sportului romanesc=situatia la intregul nivel al romaniei
performante se mai fac acolo doar unde individualitatile noastre si puterea de caracter mai fac diferenta la nivel mondial.

iancu jianu (328 comentarii)  •  10 mai 2011, 16:57

Ce a cautat I. Becali pe langa aceasta echipa ? Cum s-a facut selectia, jumatate de la Scoala de fotbal Gica Hagi si jumatate de odrasle cu pile ( Vastag jr., Romica Buia jr… etc ) ???
Cred ca niste baieti seriosi si cu dorinta de afirmare se gaseau fara probleme, dar oare ce s-a vrut cu adevarat ?

adi (5 comentarii)  •  10 mai 2011, 17:00

vad ca de antrenori nu discuta nimeni!!!

pai de la cine sa invete copiii astia? ce sistem concurential exista in antrenorat? cu babaiatule nu au cum sa bata germania si olanda, ati innebunit???

golescu (2 comentarii)  •  10 mai 2011, 17:54

Eu unul nu l as lua ca barometru pe Lupescu.Imi aduc aminte cum inaintea unui meci cu olanda, pe cand era jucator , intrebat de reporter ce sanse avem , acesta a raspuns ca nu prea avem sanse. Atunci intreb si eu ca omu, pai de ce dreacului mai joci , numai pt a pierde ? Asta ne spun toti sa nu avem pretentii , pai fratilor daca jucam numai pt a fi batuti , stati fratilor acasa

pop cosmin (24 comentarii)  •  10 mai 2011, 17:59

totul tine de sistem si toate sistemele in care trebuie teoretic sa se implementeze performanta sunt viciate,de arbitri de antrenori slab pregatiti si nu in ultimul rand de impresari.semanam vant si culegem furtuna

Mirceacelbatran (663 comentarii)  •  10 mai 2011, 18:10

Aveti dreptate, nu copiii sunt primii vinovati, ci sefii fotbalului si in ultima instanta antrenorii. Despre Vasai asta cine a auzit pana la Europene? Nimeni, doar familia si vecinii lui. Pesemne ca e si el un fel de Razvanel, pus acolo de Nasul pentru ca a trecut candva pe la Sportul ca si el.

Fata Morgana (39 comentarii)  •  10 mai 2011, 18:31

cum nu construim cerbere, cum nu construim? construim cu sarg, cu tenacitate, cu aspra hotarare Hotia Generalizata, iar acest fass de jurnalist contribuie din plin la apararea redutelor FRF si LIGA

alin (14 comentarii)  •  10 mai 2011, 18:48

1.iancu jianu : absolut de acord cu tine…..
2.ion ion: idem ….
3. vali: partial de acord ( nu am detalii de la juniori )

Cory (2 comentarii)  •  10 mai 2011, 18:54

@fata morgana. Nu inteleg, cum apara Ioanitoaia federatia si liga injurandu-le din doua in doua articole! Subscriu la cel de azi care prezinta lucrurile altfel decat ceilalti ziaristi. Daca as raspunde de acest blog nu as lasa sa treaca toate ineptiile in genul celor sustinute de tine.

Mishu (234 comentarii)  •  10 mai 2011, 19:00

De acord cu dv, dar pana la un punct. Oare jucatorii, cat de tineri, chiar nu au nicio vina? Si nici antrenorii? Buna insa comparatia cu Nationala de la care alte echipe, si cea de 12 ani, nu au nimic de invatat pentru ca e praf.

Ciolanus (28 comentarii)  •  10 mai 2011, 19:41

A innebunit lumea. Jucatorii mari nu sunt in stare de nimic si acum ii luam la bataie pe cei sub 17 ani.

asking (10 comentarii)  •  10 mai 2011, 20:14

D-le Ionitoaia,din nou nu sesizati un lucru clar ca lumina zilei:chiar si NATIONALA mare nu stie sa atace si e dominata acum si de echipele foarte mici.Revedeti meciurile din aceasta primavara din Bosnia si de la Piatra Neamt sa vedeti in ce hal am fost dominati de o echipa mica si una minuscula.Dar daca doriti sa vedeti cu adevarat dezastrul care ne asteapta peste cativa ani ,sau cat de jos vom cadea cu aceasta conducere a federatiei,urmariti meciurile acestei nationale under 17 si vedeti de cate ori au trecut ai nostri centrul terenului ,sau de cate ori am intrat in careul advers,desi adversarii erau mai mereu in avantaj.Va veti ingrozi,va asigur…

Petrica (19 comentarii)  •  10 mai 2011, 20:41

Vinovati pentru slabele prestatii ale echipelor nationale sunt cei care conduc fotbalul, cei pe care nu ii preocupa construirea unor echipe si a unor mentalitati. Din pacate fotbalul romanesc ca si insasi tara in care traim sunt intr-o totala degringolada.

Toma (148 comentarii)  •  10 mai 2011, 20:58

Aveti perfecta dreptate d-le Ioanitoaia, temelia este cea mai importanta. Si cum toti in tara asta sunt interesati doar de temelia propriilor vile luxoase, nu vad cum, vreodata, fotbalul (orice sport de fapt) romanesc va mai ajunge sa fie macar cea fost. Cel mai simplu e sa arati cu degetul si sa gasesti vinovatul cel mai la indemana. De parca asta ar rezolva ceva.

liviu (6 comentarii)  •  10 mai 2011, 21:23

nu vedeti ce mizerie e in fotbalul romanesc? totul pute si nimeni nu vede. unde e marele dna? s-a terminat coruptia din fotbalul o data cu distrugerea lui penescu si a echipei fc arges? probabil ca erau mult mai putin vinovati cei de la pitesti decat actualii ordinari din fotbalul nostru de doi lei. dar institutiile statului dorm in pace. coruptia s-a terminat la pitesti. totul miroase a primavara acum!

jan pitesti (88 comentarii)  •  10 mai 2011, 21:46

trebuie facuta o schimbare radikala in fotbalul romanesc.speram sa mai vedem pe viitor fotbal de calitate ca pe vremea lui dobrin si hagi,timpurile se schimba mereu.

MIKI II (181 comentarii)  •  10 mai 2011, 22:18

Domnule Ioanitoaia, te rog sa ma scuzi, dar am impresia, cateodata, ca ori esti naiv ori iti place sa faci pe naivul.
De la cine vrei sa invete ceva acesti tineri fotbalisti? Tot ce se invarte in fotbal de la cluburi la FRF si LPF sunt o gasca de debedet parveniti. Toti sunt neamuri de sange sau prin alianta, functie de interese. Pana nu vor disparea aceste clanuri, nu va mai ofuscati ca tot nu se schimba nimic. Asta se va intampla numai cand procuratura si justitia o sa -si faca cu adevarat datoria. Dar si acolo, Dumnezeu cu mila.

Viorel (77 comentarii)  •  10 mai 2011, 22:20

Cum adica nu sesizeaza ca nationala joaca prost cand tocmai asta scrie!!! Ia mai citeste o data si convinge-te!!!

Cosmo (12 comentarii)  •  10 mai 2011, 22:36

Sunt de acord. Nu poti sa il faci zob pe Vasii cand il tii in brate pe Razvan, a carui echipa nu joaca nimic de cativa ani. Under 17 macar s-a calificat la Europene, dar Nationala la ce s-a calificat, la Hora Unirii?

dragomir(nu mitica) (7 comentarii)  •  11 mai 2011, 0:12

un lucru este sigur cu tactica abordata copiii nu au fost lasati sa joace fotbal.toata pregatirea lor a fost bazata pe aparare fara nici o scheme de atac fara un joc de pase in care sa tii de minge.nimic.vasai este vinovatul cu tot staful tehnic.

tandd (79 comentarii)  •  11 mai 2011, 0:29

15 alin on 10.05.11 at 6:48 pm
1.iancu jianu : absolut de acord cu tine…..
2.ion ion: idem ….
3. vali: partial de acord ( nu am detalii de la juniori )

Omule,nu-mi vine sa cred ce vad,in toate tu te iei de machedon,e posibil sa ai si 10% dreptate,cu toate ca ala apara interesele jucatorilor si al firmei lui si e normal.
Problema apare….cum spunea cineva mai sus,ANTRENORII OMULEEEEE aici cred ca e cheia,nu avem tehnicieni de valoare,avem dorniel care ia campionatul(funduletzu in poarta si …ce-o iesi daca iese daca nu asta e,e campioana)si la fel ptr astra,brasov,U cluj,gaz metan,steaua etcc.Exceptand timisoara,dinamo si vaslui partial sau rapid spune-mi si mie ce echipa mai iese la joc?pai niciuna ptr ca …cine sa le zica sa iasa?uita-te la mourinho,nu iese cu nici o echipa la joc,dar face rezultate,uita-te la ferguson care n-are echipa dar e in finala CL,antrenorii sunt jumate de echipa iar noi n-avem dastia,suntem muuuuuuuuuuuuuuuuuuult pe dinafara si sa nu mai avem pretentii la rezultate ca n-o sa avem in urmatorii ani ptr ca nu vad nimic la orizont

TARALUNGA (204 comentarii)  •  11 mai 2011, 9:14

Vasii pleaca?DE ce?Dar copilul lui Lucescu..Rasvan cind pleaca?Pleaca d-le Rasvan…pleaca…si tu si Mititelu…

Adi (13 comentarii)  •  11 mai 2011, 9:14

Suntem chiar un popor de cretini…. acum nu avem ce face decat sa ne luam de copiii astia care au pierdut la limita cu Olanda si Germania. Dar bai desteptilor… voi stiti ce centre de copii si juniori au in GER si OLA? Noi suntem 0 barat la toate capitolele si am gasit tzapii ispasitori pe Belo si Vasii. Pai in primul rand Mircea Sandu ar trebui sa ne lase in pace cu FRF cu tot. De aia toti copiii astia vor pleca de la varsta asta prin vest si nu e exclus sa joace la nationalele mari din acele tari in viitor… pt ca in Romania numai gura e de noi….

Calistru (2 comentarii)  •  11 mai 2011, 10:01

Dle Ioanitoaia, va mai faceti iluzii? Nu copiii sunt de vina, de vina sunt cei care ar trebui sa ii educe si nu o fac.

daniel (2 comentarii)  •  11 mai 2011, 10:36

domnule ovidiu as completa articolul cu numarul juniorilor legitimati in olanda,germania,cehia fata de romania….conditiile de pregatire ale copiilor din cele 3 tari fata de tapsanele pe unde ne antrenam noi. Cancerul fotbalulul se numeste FEDERATIA nu mai departe vedem in ce investeste bani MIRCEA SANDU : in cumpararea de masini pentru sefii ajf urilor 42 de hunday x 15 ooo de euro,iar anul trecut cate 10 000 de euro pt fiecare sediu ajf ….atunci daca investim in batranii ajfisti ce pretentii avem de la micii fotbalisti?????? Va spun in cunostinta de cauza in ultimii 10 ani federatia a ajutat cluburile de juniori cu 10 mingi si 6 perechi de ghete si alea date inaintea alegerilor de la frf….ATUNCI DE UNDE SA CULEGI JUNIORI DE CALITATE DACA BANII II FOLOSESTI DOAR PT ADUNAREA DE VOTURI ?????

tyv86 (1 comentarii)  •  11 mai 2011, 11:25

Poate cineva citeste si acest articol: Campioane europene din Vaslui: http://www.vrn.ro/campioane-europene

Bimbo (206 comentarii)  •  11 mai 2011, 11:47

Inainte de a-l trage de urechi pe Vasii, Mircea Sandu si clica ar trebui sa se lege de Razvan, Dar pestele de la cap se impute…

otilia (1 comentarii)  •  11 mai 2011, 11:57

avem antrenori de valuare,dar nu va uitati la ei ,uitati va si la performantele unor antrenori ,urmariti si evolutia lui robert frusa de la timisoara,sa vedeti ca sunt si antrenori ff buni,nu copii sunt de vina .,sistemul este singurul vinovat,ultimul meci al copiilor a fost sub orice critica,si in curtea scolii se joaca mai bine

durden (338 comentarii)  •  11 mai 2011, 14:29

Dle Ioanitoaia, va rog sa reflectati asupra unui lucru:in meciul cu Germania ne-am bagat cu fundul in poarta pt ca asa ni s-a spus!Nu stiu daca a fost initiativa lui Vasii sau a lui Sandu…imediat dupa gol,am dominat autoritar Germania!Chiar daca nu am avut ocazii imense,trebuie sa recunoasteti ca am fost net superiori nemtilor. Asadar,aici nu e vorba despre lipsa de talent a jucatorilor, ci despre mentalitatea meschina si penibila pe care o au cei care ii cresc pe acesti pusti.Eu sunt convins ca daca jucam de la inceput cu Germania asa cum am jucat dupa gol,acum sarbatoream o calificare…

BlueX (3 comentarii)  •  14 mai 2011, 15:40

M-am saturat de aceasta scoala de antrenori din Romania. Dar la toate nivelurile nu stim decat acest tip meschin de a juca (mai bine zis de a antrena) fotbal. nu acesti copii sunt de vina si nu cum a zis si Lucescu jr. ca suntem un ne-am labil psihic, ci acesti antrenori si marea scoala de fotbal condusa de unu care nu a jucat fotbal in viata lui au cea mai mare nevoie de un psiholog. Am vazut ca mai toate echipele romanesti au preluat aranjarea echipei in teren dupa marele Mou…. . Nu mai stim sa jucam 4-4-2, 4-3-3, jucam 4-2-3-1(pe care nu stim sa-l jucam).

Comentează