Federaţia dă iar cu oiştea-n gard!
Deunăzi, mai exact pe 26 ianuarie, Comitetul de Urgenţă al FRF a decis completarea Regulamentului de Organizare a Activităţii Fotbalistice cu un articol, 5bis, privitor la promovare şi retrogradare. Concret, noul articol LE INTERZICE PROMOVAREA pentru 3 ani competiţionali echipelor […]
Deunăzi, mai exact pe 26 ianuarie, Comitetul de Urgenţă al FRF a decis completarea Regulamentului de Organizare a Activităţii Fotbalistice cu un articol, 5bis, privitor la promovare şi retrogradare. Concret, noul articol LE INTERZICE PROMOVAREA pentru 3 ani competiţionali echipelor care şi-au modificat forma juridică sau structura, care şi-au schimbat sediul ori denumirea, care au cesionat acţiuni etc., comunicatul federal prezentînd şi lista formaţiilor aflate în asemenea situaţie. Printre ele, UTA, Viitorul Constanţa, Maramureşul Baia Mare, Chindia Tîrgovişte, Drobeta Tr. Severin şi FC Hunedoara. Aici intervine prima nelămurire: FRF identifică doar 21 de grupări cînd numărul acestora ar trebui să fie mai mare. De ce nu apare pe listă, de pildă, Politehnica Iaşi?!
Seria nedumeririlor e însă mult mai lungă şi vine să demonstreze că, din păcate, la Casa Fotbalului continuă să se lucreze anapoda, pompieristic, după ureche!!!! Bunăoară, argumentul că articolul 5bis s-a introdus pentru a alinia ROAF la normele FIFA nu stă în picioare întrucît Statutul FIFA, la care FRF face trimitere, datează din 2008! Lesne de combătut e şi acela că recenta prevedere n-a fost cuprinsă în ROAF pentru că ea figurează în Manualul de licenţiere, explicaţie ABSOLUT RIDICOLĂ din moment ce numai componentele Ligii I şi, din toamna lui 2011, cele ale Ligii a II-a au obligaţia să obţină licenţă. Ele şi numai ele. Ca atare, unde scrie că FC Hunedoara, Chindia Tîrgovişte sau FC Maramureş, fruntaşe în eşalonul 3, erau datoare să cunoască Manualul de licenţiere?! Fireşte, nicăieri!
Înainte de toate, Federaţia se găseşte în culpă deoarece s-a apucat să SCHIMBE LEGEA LA JUMĂTATEA CAMPIONATULUI, între tur şi retur, adică să încalce principiul elementar conform căruia orice întrecere sportivă trebuie să se încheie la fel cum a început. În litera aceluiaşi regulament. Rezultă că vorbim despre o măsură abuzivă, menită să provoace perplexitate în rîndul opiniei publice, dar şi să creeze serioase dificultăţi de ordin moral şi financiar formaţiilor de pe lista amintită. Ştiind la startul sezonului că pot promova, acestea au investit în jucători, în infrastructură ş.a.m.d., ca să descopere că li s-a răpit dreptul!!!! Cine va suporta contractele jucătorilor întinse pe 2-3 ani, cine va răspunde în faţa sponsorilor, de regulă, consiliile locale ori judeţene care au băgat bani tocmai în perspectiva promovării? Evident că nu FRF. Cum să înţelegem că Viitorul Constanţa, echipa lui Hagi, a putut promova în stagiunea precedentă şi, deşi nu şi-a modificat nici forma juridică, nici structura, nici sediul, nici denumirea, nu mai poate promova acum?!
Să admitem că merită ascultaţi şi cei care susţin că trebuia pusă ordine şi la acest capitol. Altfel spus, barat drumul grupărilor care apelau la felurite subterfugii pentru a părea altele în ciuda faptului că erau aceleaşi. De acord, trebuia făcută ordine, dar NU FORŢÎND NOTA. Logic şi legal e ca art. 5bis să fie mai întîi inclus în ROAF şi abia apoi aplicat, nicidecum în plină competiţie. Procedînd aşa, FRF n-a stîrnit numai confuzie şi adversitate, ci a pus iarăşi căruţa înaintea cailor. Ba a şi dat cu oiştea-n gard!