Ovidiu Ioaniţoaia

A vorbit şi a scris pentru milioane de microbişti, a crescut generaţii de ziarişti şi continuă să facă din jurnalism privilegiul de a fi sincer cu oamenii

Biografie completă Toate articolele
Cele mai noi articole de Ovidiu Ioaniţoaia
Dopaj la FCSB?!

Când scriam aici, colecția e martoră, că meciul FCSB-CFR va fi de 1 ori X, mă gândeam la forma deosebită a gazdelor, dar și la numeroasele absențe din formația clujeană, obligată să joace pe Arena Națională fără niciun atacant de […]

...

A greșit Rădoi?

Din fericire, acum, în ajunul „triplei” Macedonia de Nord – Germania – Armenia de la sfârșitul lui martie, lucrurile stau altfel. Dacă, luați-o ca glumă, deși nu-i cea mai bună, Chiricheș nu se reaccidentează, atunci e foarte posibil ca toți […]

...

Știre falsă

Când căruța părea să se fi împotmolit mai rău, consilierul președintelui Burleanu a venit la Telekom Sport cu o afirmație care a surprins în aceeași măsură în care a și bucurat. Conform lui Andrei Vochin, în ianuarie-februarie 2022, la etapa […]

...

Spre un caz Oct. Popescu?

Cu atât mai important cu cât puştiul de la FCSB, născut pe 27 decembrie 2002, va fi mezinul „tricolorilor” convocaţi la Euro 2021. Tavi ar mai avea două cicluri la tineret, încadrându-se în regula U21 din Liga 1 până în […]

...

A văzut pe dos!

Hotărât s-o împiedice cu orice preț pe CSA Steaua să promoveze, cunoașteți contextul, Gigi Becali nu s-a lăsat până nu și-a făcut numărul. A trimis la „satelitul” din eșalonul 3 nu mai puțin de 8 jucători din lotul folosit de […]

...

Nici măcar suporterii Stelei nu-l mai contestă: “Ăl bătrîn”

S-au rărit cei care-l mai ­contestă. Pînă şi înfocații suporteri ai Stelei, care ­l-au perceput mereu ca pe-un duş­man de moarte, au ajuns ­să-l preţuiască şi să-l respecte. Nici ­măcar ei n-ar putea gîndi altfel de ­vreme ce tehnicianul despre […]

miercuri, 24 noiembrie 2010, 5:58

S-au rărit cei care-l mai ­contestă. Pînă şi înfocații suporteri ai Stelei, care ­l-au perceput mereu ca pe-un duş­man de moarte, au ajuns ­să-l preţuiască şi să-l respecte. Nici ­măcar ei n-ar putea gîndi altfel de ­vreme ce tehnicianul despre care scriu şi-a transfor­­mat numele în renume. Ba şi în BRAND.

Plin de calităţi, are şi cusururi, cine n-are? Uneori apără cauze pierdute, alteori pare trufaş sau chiar e. Valoarea îi conferă însă dreptul de a fi aşa celui ce merită considerat antrenorul nostru numărul 1 din ultimele decenii, LIDERUL lor.

Asta în ideea că nimeni n-a ­rezistat atît la cel mai înalt nivel al fotbalului con­ti­nental şi n-a obţinut atîtea izbînzi, socotind aici şi cucerirea Cupei UEFA în 2009. Tocmai de aceea poate fi înţeles în clipa în care, nostalgic, susţine că el ­i-a descoperit pe toţi jucătorii de seamă, că i-a promovat şi i-a lansat pe orbita gloriei! Pe majoritatea da, dar nu pe toţi. Auzindu-l, e obligatoriu însă să ne aducem aminte că, în ciuda faimei şi a bo­gă­ţiei, n-a uitat unde a început şi s-a purtat în consecinţă. Spre deosebire de alţii, s-a mîndrit că e român şi se mîndreşte.

În consecinţă înseamnă şi că i-a ­păsat de necazurile compatrioţilor. Acordă burse anuale unor ELEVI NEVOIAŞI, îşi sprijină permanent foştii coechipieri de la club şi din “naţională”. Fără să ­ceară ceva în schimb, l-a ajutat pe unul să-şi cumpere locuinţa, pe altul să-şi schimbe maşina, pe al treilea să-şi plătească intervenţia chirurgicală etc. Veţi zice că a avut de unde, că are balta peşte. Numai că alţii au mai mult şi nu scot un leu din buzunar!

Nu reveneam asupra personajului dacă nu l-aş fi văzut marţi seara şi nu m-ar fi impresionat REACŢIA lui. Echipa sa juca la Belgrad în Champions League şi, pentru a-şi asigura prezenţa în primăvara europeană la capătul a 6 tentative ratate, trebuia să cîştige sau, în cel mai rău caz, să ia un punct. Domina, dar golul întîrzia. A venit de-abia în minutul 52, deschizînd drumul spre un succes confortabil, cu 3-0. Ca și la Braga.

Îndată după gol, camera televiziunii l-a surprins pe tehnicianul român, iar imaginea respectivă, repet, m-a impresionat. Altul ar fi sărit în sus de fericire şi s-ar fi îmbrăţişat cu cei de pe bancă. De necrezut, dar el nu s-a manifestat în nici un fel. Zgribulit într-un trenci ce-i atingea gleznele, n-a schiţat nici un gest. A rămas impasibil, NICI MĂCAR N-A ZÎMBIT. Doar chipul i s-a destins, de parcă un reflector gigantic ar fi revărsat asupra lui o ploaie de lumină. Atît.

Nu mă îndoiesc că l-aţi recunoscut pe cel portretizat mai sus. E soţul lui ­Neli, tatăl lui Răzvan, bunicul lui Marilu şi al lui Matei, Lucescu cel mare. Lucescu ăl bătrîn, antrenorul lui Şahtior Doneţk.

Comentarii (82)Adaugă comentariu

somax (1 comentarii)  •  25 noiembrie 2010, 0:36

…cine rade, o face degeaba 🙂 Lucescu ‘al batran e cel mai bun din tara… de mult e… si mult timp o sa fie.

Il vreau de mult la nationala, dar vad ca nu vrea sa faca treaba in tara…

…un stelist 🙂 si, un roman !

Alecu (4 comentarii)  •  25 noiembrie 2010, 0:48

Asa cum scria cineva mai devreme, noi doar il ignoram, la ce sa-l contestam? Nu merita nici un respect

catal4 (2 comentarii)  •  25 noiembrie 2010, 0:48

oooo daaa marele lucescu! ce jenei, covaci, iordanescu !..nici in top 5 al antrenorilor romani in viata nu e, dar e primul detasat la mediatizare..pentru ca a castigat serie a, premier league si primera de 3x ..a castigat si el campionatele turciei si ucrainei cu cele mai bogate echipe d’acolo si il faceti mare antrenor..boloni e 10 clase peste el..sa castige si lucescu campionatul portugaliei cu sporting – sa bata porto si benfica..sau al belgiei cu standard – sa bata anderlecht si brugge.. mare antrenor..la shaktior si „magiun” barbu reusea sa o scoata din grupa aia cu braga si partizan =))

motanul incaltat (603 comentarii)  •  25 noiembrie 2010, 1:18

Zgribulit,intr-un trenci ce-i atingea gleznele…O fi tigan,dar trenciul ala era UMBRO…Iar de faptul ca ar fi descoperit pe nu stiu cine,este la degetul mic al lui Boloni care l-a descoperit pe Cristiano Ronaldo…Poate daca nu l-o fi descoperit el pe Messi care juca in Ucraina cind era la gradinita???!!!

octavian (3 comentarii)  •  25 noiembrie 2010, 1:56

Draga Tovarase Ioanitoaia,
Am citit cu interes din ziarul Dumneavoastra despre aportul important al Tovarasului Paunescu la dezvoltarea literaturii si ziaristicii din Romania. Eu, in Romania nu eram decat un mic fizician pe care tov. Valentin nu l’a lasat sa plece la studii ca sa stea acasa si sa culeaga porumb. Si’l admiram pe tov Paunescu vorbind la TV despre’ncercatul carmaci. Am plecat totusi dupa ce iubitul tatic al tovarasului Valentin si’a intalnit tragicul sfarsit. Acuma sant medic – pe alte meleaguri.
Si tot din ziarul dmneavoastra, stimate tovarase, am aflat prin scrierea unei tovarase ziariste – promovata bineinteles pe merit tovarasesc – ca e unu’ Lucescu care arunca cu bani dupa „breloace de purtat prin Cupa UEFA”. Mai jos aveti parerea mea despre acest articol tovarasesc.

Regret ca trebuie sa revin asupra subiectului “Lucescu si echipa de limuzine”. Dar trebuie.
A) “Brelocul” de limuzine al lui Lucescu e pe primul loc cu 12 (douasprezece) puncte din 15 posibile intr’o grupa de Liga Campionilor.
Intrebare retorica: Cate echipe din est au facut sau fac asta?
B) Tipul pe care Lucescu a dat 6 milioane de euro a bagat 2 (doua) goluri echipei de la care a fost cumparat – unul decisiv pentru castigarea unui meci de 900,000 (noua sute de mii) de euro.
Observatie: Dumneavoastra l’ati ironizat pentru cumparatura si l’ati elogiat pe antrenorul opus pentru vanzare.

Traiesc de multa vreme printre straini. Cu experienta pe care am adunat-o in a judeca valori voi face urmatorul sir de judecati de valoare:
1) Lucescu are valoare.
2) Dumneavoastra nu avei nici macar rabdare. In ceea ce priveste VALOARE: Dumneavoastra mai aveti mult de citit, crescut si invatat pentru a ajunge fie si numai in domeniul in care lucrati si doar in tara in care traiti sa aveti o fractiune din valoarea pe care Lucescu a aratat-o in mai multe locuri decat puteti dumneavoastra intelege.
3) Chiar si un ziarist cu cele mai minime standarde de profesionalism sau onestitate ar scrie un articol in care ar recunoaste enormitatea analizei “brelocului lui Lucescu”.

Intrebare retorica: Care sant standardele dumneavoastra?

Toate cele bune de Thanksgiving!

gery76 (54 comentarii)  •  25 noiembrie 2010, 1:57

Sunt suporter al Craiovei si sunt un impatimit al fotbalului ,dar de mult n-am vazut o oda mai slinoasa ca acest articol la adresa unui antrenor cu cateva succese internationale in campionate relativ slabute,insa cu rezultate mediocre in campionatul italian unde a fost indepartat ca o masea stricata de la Inter si unde a avut doua promovari cu Brescia si trei retrogradari 2 cu Brescia si una cu Reggiana.Sa nu mai amintesc de caracterul josnic pe care l-a avut la EURO’84 turneu la care l-a calificat marea echipa a Craiovei culminand cu golul lui Geolgau de la Bratislava ,iar la turneul final au mers dinamovistii lui Dragnea,Zare [care n-aveau nici un merit la calificare] precum si alti favoriti precum Gabor,Coras etc.

gery76 (54 comentarii)  •  25 noiembrie 2010, 2:16

Oalta mare contraperformanta a lui Lucescu in mod nedrept uitata este ratarea calificarii la Mexico’86 cu o generatie excelenta de jucatori ca Hagi,Camataru,Mateut,Stefanescu,Iorgulescu,Ungureanu,Lung.Intr-o grupa in care se calificau direct doua echipe la mondial a reusit sa ia bataie tur-retur de la Irlanda de N si sa faca egal cu Finlanda dand din nou dovada de caracter marunt si neselectionand jucatori de la Steaua desi Lacatus,Iovan,Stoica,Majearu ,Balint sau Piturca luasera titlul in Romania si jucau cu succes in cupele europene.Despre desfiintarea ghetei de aur din cauza sa sau 17 Nentori……………..

radu_pnt (1 comentarii)  •  25 noiembrie 2010, 3:35

@ZiDanNR1
Eu unu nu l-as desconsidera in felul asta pe Nea Mircea…ca are buget la dispozitie…daca luam in considerare cum au plecat Del Bosque si Frank Rijkaard de la Besiktas, respectiv Galatasaray..echipe cu care Nea Mircea a dominat campionatul Turciei si a luat campionate ani la rand…chiar de la instalare cu Besiktas (deci 4 ani la rand..si acolo se investeste in fotbal cam peste tot)… a luat Cupa Uefa… iar acum se bate de la egal la egal cu Barca, Arsenal si alte echipe… n-as zice ca echiar asa usor sa realizezi toate astea…

chris_gali (53 comentarii)  •  25 noiembrie 2010, 6:20

E incredibil de cat respect se bucura Mircea Lucescu in fotbalul international !!!!….inaintea meciului de la Belgrad moderatorii americani(care de fapt sunt britanici) de pe ESPN spuneau derspre Lucescu „fara indoiala cel mai bun antrenor din Estul si Centrul Europei”….e pacat ca un asa mare antrenor , apreciat de toata lumea , in romania s-a „bucurat” numai de injuraturi si umilinte…..intotdeauna am dat cu pietre in marile noastre valori….inca o dovada de primitivism ……romania se afla inca in epoca primitiva si n-are nimik in comun cu Civilizatia Europeana !…de multe ori mi-e sila ca sunt roman !

vasco (363 comentarii)  •  25 noiembrie 2010, 6:55

@vali12,@radu,
subscriu in totalitate.
@cfrescu,
daca te-ai fi priceput la fotbal…nu te-ai semnat asa.

Nicolae Petre Mihai (39 comentarii)  •  25 noiembrie 2010, 8:08

Auzi, cica orice antrenor ar putea face performanta cu banii rusului. Pai, mai inteligentilor, Lucescu nu a ajuns acolo fiind un antrenor prost. Ca sa ajungi antrenor la un club unde se ruleaza poate sute de milioane de dolari, trebuie sa dovedesti ca esti un antrenor mare. Cine ii opreste pe antrenorii romani care se zbat in mocirla fotbalului romanesc sa nu se duca la echipe mari? Nu o fi cumva lipsa de valoare? O fi avand el defecte, dar Il Luce are o calitate incontestabila. E un antrenor de mare valoare, dovada fiind si faptul ca a plecat din Romania cand au inceput sa se imputa lucrurile in fotbalul romanesc. Bravo lui!!! Voi invidiosii nu aveti decat sa crapati de ciuda!!!

marioagiu (1 comentarii)  •  25 noiembrie 2010, 8:48

a demonstrat,a facut echipe,a inventat jucatori,a cistigat trofee,singurul lui ´´defect´´´e ca nu iubeste steaua.RESPECT

azazael (2 comentarii)  •  25 noiembrie 2010, 8:51

Precizez din capul locului ca nu sunt suporterul fotbalului romanesc, nici la nivel de echipe de club si deja nici la nivel de nationala (desi in ’94 efectiv am plans de ciuda). Pana de curand spuneam ca, „m-am lepadat” de fotbalul romanesc, din cauza mocirlei in care insista sa se balacareasca toti cei care intr-un fel sau altul scot un ban de pe urma acestui sport. Acum insa imi dau seama ca acestia din urma sunt chiar nevinovati….”baile astea de noroi amestecat cu dejectii” sunt de fapt un obicei national. Nici intr-un caz nu am sa spun ca imi e rusine ca sunt roman, dar chiar imi pare rau ca specificul neamului nostru este sa nu ne recunoastem si apreciem valorile. Oare cat de greu le este unora sa spuna ceva de genul: …ii apreciem valoarea si il respectam, dar nu il iubim pentru ca ..vezi doamne…are trecut dinamovist. (desi si asta mi se pare o exagerare)..Oricum..bravo nea Ovidiu, la mai multe realizari lui IL LUCE, si la mai multa minte celor care se obosesc sa gaseasca motive pentru a nu respecta o valoare romaneasca 100%

Valentin (4 comentarii)  •  25 noiembrie 2010, 9:01

Ptr. „Durden”: zici ca la noi nu se apreciaza munca si ne roade invidia. Nu e asa, n-ai dreptate, M. Lucescu apreciaza foarte mult munca celor de la Steaua si nu e deloc invidios pe trofeele lor internationale !!
Ptr. „cfrescu”: tu, stimabile, zici ca un singur antrenor a vazut tarisoara, M. Lucescu. Dar St. Covaci, E. Jenei, D. Petrescu, astia ce-or fi ?

Lucaciu Calin (3 comentarii)  •  25 noiembrie 2010, 9:30

Fara numar… Pentru prieteni fara numar!

Cipri (30 comentarii)  •  25 noiembrie 2010, 9:48

Frumos articolul!

STRESU (41 comentarii)  •  25 noiembrie 2010, 11:08

Te inseli:

Suporterii stelei il contesta !

Mai ales ca M.L. nu pierde nici o ocazie de a ataca Steaua !

Si a ajuns la o varsta la care ar trebui sa mai si gandeasca !

unul (1 comentarii)  •  25 noiembrie 2010, 11:45

@stresu te inseli tu. nu stiu cati ani ai, dar stelistii adevarati, noi, cei de peste 30 de ani, il respectam. pustanii necivilizati ca tine nu o fac. valorile se respecta. punct.

DD (76 comentarii)  •  25 noiembrie 2010, 11:53

Nu mi-a placut niciodata „ala batran” ca antrenor! La Shaktar cu 80-100 milioane a reusit deabia-deabia sa castige o amarata de cupa uefa! „amarata” comparand cu banii investiti! Steaua fara investitii majore a fost la un pas de finala!
Printre altele, „al batran” a reusit si performanta de a retrograda doua echipe in acelasi an!
Nu cred ca stelistii ar fii avut ceva cu el, daca el lasa Steaua in pace !
Plus ca toata lumea stie ca el a vrut sa joace la Steaua, in tinerete el fiind un stelist convins dar ca a fost refuzat de Steaua…..de acolo atacurile la adresa Stelei!

DD (76 comentarii)  •  25 noiembrie 2010, 11:57

Jenei a castigat Champions League (Cupa Campionilor Europeni) cu Steaua si lui nu ii faceti atata reclama ! Si pe atunci juca in Cupa Campionilor Europeni doar locul 1 nu toate panaramele de echipe dupa locurile 4-5 ! Dan Petrescu a luat o echipa fara nume si a luat campionatul plus ca a facut 8 puncte in Champions League….apoi a luat o echipa de mijlocul ligii a doua din Rusia si a promovat din primul sezon !
Ce s amai spun de Covaci…..de Cornel Dinu….sau boloni….care a castigat campiontul portugaliei si la descoperit pe Cristiano Ronaldo !

Gunner (8 comentarii)  •  25 noiembrie 2010, 12:16

@Alin: daca mai conving inca 2-3 de pe aici sa iti spuna ca Marinos are dreptate, renunti ? sau macar te apuci tu sa citesti si mai bine decat zici ca ai facut-o pana acum ?
sper sa nu ma insulti si pe mine ca iti spun prieteneste.

blue8607 (14 comentarii)  •  25 noiembrie 2010, 12:28

Nu-l contest , are pedigree de UCL , de ce sa mai vina in Romania, ca a devenit o mocirla a jucat a antrenat destul si la noi. Oricum ceilalti sunt mult mai „gentilomi” decat asa zisi patroni de la noi.

antilucescu (2 comentarii)  •  25 noiembrie 2010, 13:05

DACA NU ATACA STEAUA TOT TIMPUL, EU UNUL NU AVEAM NIMIC CU EL,SI NICI SUPORTERII STELEI NU CRED CA AVEAU , DAR NICI NU’L APRECIAM… CA NU’L MAI CONTESTA SUPORTERII STELEI NU ESTE ADEVARAT, AICI ESTE DOAR PAREREA LUI OVIDIU IANITOAIA,SUNT MULTI ANTRENORI INAINTEA LUI CU MERITE MULT MAI MARI. EL A VRUT DE MIC COPIL SA VINA LA STEAUA SI A FOST REFUZAT, LUCESCU IN SUFLETUL LUI ESTE STELIST CONVINS!

speedy (128 comentarii)  •  25 noiembrie 2010, 13:37

nu ced ca ii contesta nimeni meritele si calitatile, problema e cu aroganta lui nemasurata. pai, el a descoperit toti jucatorii din tara asta? maine poimaine o sa spuna ca el i-a descoperit si pe dobay si baratki 🙂
iar cei nedescoperiti de el, nu sunt fotbalisti, nu?

Ovidiu Ioaniţoaia (118 comentarii)  •  25 noiembrie 2010, 14:04

Pentru @Octavian: Se vede că dumneata eşti prea subtil, aşa că n-am înţeles ironia şi, cu atît mai puţin, sensul comentariului. Inclusiv, de ce mi te adresezi cu tovarăşe! Şi mai tare m-a surprins povestea cu brelocul, subiectul unui articol semnat de altcineva. Altminteri, numai bine de Ziua Recunoştinţei!

johnneil (3 comentarii)  •  25 noiembrie 2010, 14:36

ROMANIA si al sau popor.
Popor nefericit.
Popor blestemat.
Ca orice muritor odata si-odata si acest om va pleca pe taramul celalalt. Atunci toti cei care-l contesta vor regreta cele spuse si nespuse. Ce-oti vrea mai oameni buni? Nu putea sa impace pe toti. Cine poate aceasta performanta sa faca un pas inainte. Trebuia sa multumeasca un grup de oameni si sa mahneasca pe alti. Astea puse una peste alta trebuie sa dea un rezultat cat mai bun. Mai ales cand discutam despre niste oameni care au trait in epoci diferite. In conditii diferite. Fiecare cu conjucturile epocii sale.
Cu sau fara voia noastra „al batran” va ramane in istoria sportului (a fotbalului) romanesc mereu. Pe cand noi, ceilalti ne vom certa pe mai departe. Cine a fost mai tare si mai tare. Decebal, Mihai Viteazul sau Carol al II-lea. Am spus de multe ori: Avem si noi intr-o perioada de zeci de ani 4-5 (max 6) antrenori mai rasariti. Si ne certam ca niste copii.
-Eu am cea mai frumoasa pusca.
-Ba, a mea este cea mai frumoasa.
– Nu este adevarat. A mea este si mai frumoasa.
Etc. etc. etc. Parerea mea este : Sa fie sanatos si sa ne mai aduca bucurii, cat mai multe.

eu aka me (2 comentarii)  •  25 noiembrie 2010, 15:10

sunt satul de neamul asta lipsit de caracter si fara simtul penibilului!
o tara de non valori isterice si vocale, de imbarligatori si perversi, de mincinosi si obstructionisti!
niste oameni subiectivi si rautaciosi pe masura foamei care o au in glanda!
nciodata, dar NICIODATA n’am stiut sa respectam principiile si mai ales VALORILE!
vai de mama noastra

IO (228 comentarii)  •  25 noiembrie 2010, 15:42

Care suporteri ai Stelei? Cum poti domnule sa-l apreciezi pe Lucescu (chiar daca fox soccer il numea azi noapte cel mai bun antrenor din cetr-estul europei) care in 5 ani la Dinamo a jucat pe bune doar meciurile cu Steaua si pe urma spunea ca a fost furat? Cum poti sa-l apreciezi pe inventatorul cooperativei (papa Jean a fost doar continuatorul) cel care a retrogradat Poli doar pt ca acesta echipa a vrut sa-si joace corect sansele? Cum poti sa spui ca ai creat echipe pe unde ai fost, dar cea mai mare performantza de pana atunci (supercupa europei cu Galata) a fost obtinuta cu o echipa facuta de Therim?
Nu pot nega ca Lucescu a ajutat destui fosti sportivi. El a fost cel care a inventat susanelele fotbalistice gen romania 70 contra romania 80 si alte spectacole de-astea pt a baga ceva bani in buzunarele fostilor fotbalisti.
Daca n-ar fi continuat cu shushanelele si in campionat, poate ca Stelistii l-ar fi respectat cat de cat.

nikki (5 comentarii)  •  25 noiembrie 2010, 15:56

Ce groaznici sunt iubitorii de fotbal de la noi…
Ce le-o fi facut Lucescu, de nu pot sa-i recunoasca meritele?
Ii tot dau cu Covaci, Jenei, Iordanescu, dar uita ca echipa lui Covaci era aproape nationala Olandei, ca Jenei si Iordanescu au prins vremuri cand adunau tot ce era bun in Romania si faceau o nationala numita Steaua. Din fericire, pe vremea aia aveam si jucatori de valoare.
In schim Lucescu a castigat campionate cu echipe diferite, in campionate diferite, ceea ce demonstreaza valoarea lui, plus Cupa UEFA cu Sahtior.
Pacat ca nu putem sa dovedim un minim fair-play…

cau (1 comentarii)  •  25 noiembrie 2010, 16:28

DOMNULE OVIDIU
va citesc articole dv de pe vremea ;SPORTUL ; eram copil si m-ati fascinat prin felul dv special de -a incepe articolul respectiv cu o alocutiune adverbiala ( asadar deci etc ) erati pe vremea aceea atipic intre breslasi
majoritatea lor cu un limbaj sarac ,rece ! DV , CHIRILA FANUS NEAGU , M M IONESCU imi faceati (produceati ) o placere unica pentru mine cind citeam ziarele dar ma rog a trecut vremea si lucrurile s – au mai schimbat un pic . Revenind la M . Lucescu a -ti exagerat un pic marile rezultate cam lipsesc perioada dinainte de 89 il cam trage inapoi mai ales pe partea morala ,ca pe noi toti de altfel .Si fiul sau il trage in jos , fiu , ca deocamdata nu este antrenor (la Rapid a fost noroc si Dinu Vama la Brasov …Rapid 2 ! ) si cam atit la nationala si eu daca mergeam tot treaba aia iesia sau poate cine stie ca pina si MURINIO a fost in afara fenomenului .Ar fi normal ca cei ce au adus cupe calificari glorie sa fie sus pe podiumul amintirilor noastre pe prima treapta restul incap si mai jos chiar daca au medalie la git … PS mi s-ar fi parut normal sa se bucure la gol asa doar pentru noi cei care numai privim …din pacate !

octavian (3 comentarii)  •  25 noiembrie 2010, 23:19

Intrebare retorica: Aveti idee de ce simtea unul care incearca sa rezolve ecuatii diferentiale in Ianuarie 1986 in trenul de ora 5:10 dimineata de Pitesti?

Fara subtilitati:
1) Ati povestit cu nostalgie un meci de sah sub privirile paterne ale Tov. Paunescu – care v’a ajutat desi aveati (cf. dumneavoastra) bagaj anticomunist.
Pentru mine asta e echivalent cu a povesti un meci de sah sub privirile paterne ale lui Tov. Beria sau Herr Goring.
Nomenclaturistii aveau in limitele „buneicuviintei nomenclaturiste” latitudinea sa ajute pe unii cu bagaje. Conditiile pentru a fi agreat erau fie sa il lingi pe nomenclaturist unde ii place, fie sa ai o ruda care sa „vorbeasca” pentru tine (il mituiasca pe nomenclaturist cu bani sau alte valori). Aveti idee cati tineri poate tot atat de talentati au fost zdrobiti de tov. Paunescu pentru ca nu l’au lins cum trebuie sau n’a vorbit cine trebuie cu dansul?
Personal am intrat primul la fizica si colegii m’au ales secretar UTC – asa ca, fiind conducatorul unei sedinte am oprit-o cand a venit subiectul „calitatea vietii tinerilor comunisti” spunind „e prea frig in amfiteatrul asta pentru a vorbi de calitatea vietii noastre”. Bineinteles ca am fost schimbat din functie si am luat 5 la Marxism si Economie Politica.
Si bineinteles ca am fost trimis la tarite.
Aveti idee ce simtea un ins de 25 de ani care incearca sa rezolve ecuatii diferentiale in Ianuarie 1987 in trenul de ora 5:10 de Pitesti?
Evident nu. Dumneavoastra jucati sah sub privirile paterne ale lui Goring.
Explicit: Din articolul Dumneavoastra reiese clar ca ati beneficiat de ocazia de a invata si face meserie intr’o vreme cand multi oameni inteligenti si talentati au suferit groaznic. Sfatul meu ar fi sa o lasati mai moale cu mandria de a fi fost protejat de echivalentul Roman al unui Goring.
2) Pretindeti ca il apreciati pe Lucescu. Eu il apreciez pur si simplu. Nu cred ca e tot atat de „ingimfat” ca unul care se introduce „Creatorul unor intregi generatii de ziaristi”. Si daca e constient de propria valoare, are de ce. Cand spune ca pe Schuster l’a luat Real si pe el nu – ca e Roman – are pur si simplu dreptate.
Ca sef al ziarului e necesar sa aflati cand una din ziaristele „create” de Dumneavoastra scrie un articol nu numai incompetent, dar si obraznic – ca un copil needucat care isi freaca scutecele de un tablou de Goya.

Paralela intre punctele 1 si 2?
Nesimtirea.
Nesimtirea unuia care se simte tare si a stat la caldura cand altii tremurau de frig.
Si nesimtirea unei fatuci in scutece care vorbeste despre unu’ Lucescu cu breloc. Si care se simte tare pen’ca unu’ care e tare a promovat-o si i’a zis ca e geniala. Ca si el a fost ajutat de tovarasu Paunescu la vremea lui.

Daca nici acun nu e destul de clar de ce Tovarase Ioanitoaia mi se pare mai natural decat Domnule Ioanitoaia, imi cer scuze.
Mai clar nu pot.

Toate cele bune.
Octavian Antohi, PhD, MD

George (164 comentarii)  •  26 noiembrie 2010, 17:31

@octavian. Te crezi subtil, dar esti doar un biet frustrat, care arunca in spatele altora propriile-i nereusite si chiar slabiciuni. Iti etalezi parerile de parca ai fi Einstein si toata lumea ar trebui sa se inchine in fata intelepciunii tale de Budha. Poti sa citesti si fara h si cu litera mica! Cand scrii ca Paunescu a fost Goring, esti mai razna ca oricand. Ce reprezinti tu pe langa Paunescu, cu toate defectele si compromisurile lui? Esti mai mult decat neica-nimeni, un MD ca numerosi altii? Iar chestia cu tovarase , asupra careia insisti imaginandu-ti ca ai inventat mersul pe jos, chiar ca plictiseste. E bine totusi ca ai auzit de Goya, cu asta m-ai surprins placut.

Comentează