Ovidiu Ioaniţoaia

A vorbit şi a scris pentru milioane de microbişti, a crescut generaţii de ziarişti şi continuă să facă din jurnalism privilegiul de a fi sincer cu oamenii

Biografie completă Toate articolele
Cele mai noi articole de Ovidiu Ioaniţoaia
Dopaj la FCSB?!

Când scriam aici, colecția e martoră, că meciul FCSB-CFR va fi de 1 ori X, mă gândeam la forma deosebită a gazdelor, dar și la numeroasele absențe din formația clujeană, obligată să joace pe Arena Națională fără niciun atacant de […]

...

A greșit Rădoi?

Din fericire, acum, în ajunul „triplei” Macedonia de Nord – Germania – Armenia de la sfârșitul lui martie, lucrurile stau altfel. Dacă, luați-o ca glumă, deși nu-i cea mai bună, Chiricheș nu se reaccidentează, atunci e foarte posibil ca toți […]

...

Știre falsă

Când căruța părea să se fi împotmolit mai rău, consilierul președintelui Burleanu a venit la Telekom Sport cu o afirmație care a surprins în aceeași măsură în care a și bucurat. Conform lui Andrei Vochin, în ianuarie-februarie 2022, la etapa […]

...

Spre un caz Oct. Popescu?

Cu atât mai important cu cât puştiul de la FCSB, născut pe 27 decembrie 2002, va fi mezinul „tricolorilor” convocaţi la Euro 2021. Tavi ar mai avea două cicluri la tineret, încadrându-se în regula U21 din Liga 1 până în […]

...

A văzut pe dos!

Hotărât s-o împiedice cu orice preț pe CSA Steaua să promoveze, cunoașteți contextul, Gigi Becali nu s-a lăsat până nu și-a făcut numărul. A trimis la „satelitul” din eșalonul 3 nu mai puțin de 8 jucători din lotul folosit de […]

...

Capra vecinului

Să precizăm din capul locului că ­UEFA n-a desemnat o brigadă românească la întîlnirea FC Co­penhaga-Barcelona din grupa D a Champions League, ci L-A NOMINALIZAT pe Cristian Balaj. La rîndu-i, acesta i-a ales pe Zoltan Szekely şi pe Sebastian Gheorghe […]

joi, 4 noiembrie 2010, 7:13

Să precizăm din capul locului că ­UEFA n-a desemnat o brigadă românească la întîlnirea FC Co­penhaga-Barcelona din grupa D a Champions League, ci L-A NOMINALIZAT pe Cristian Balaj. La rîndu-i, acesta i-a ales pe Zoltan Szekely şi pe Sebastian Gheorghe ca asistenţi, pe Istvan Kovacs şi pe Marius Avram ca arbitri de careu, iar pe Augustus Constantin ca rezervă. Nicidecum la întîmplare, ci de pe lista pe care el însuşi a comunicat-o, prin intermediul CCA, forului continental.

Să admitem că prestaţia băimăreanului n-a fost impecabilă, deşi reprezentanţii ambelor echipe l-au felicitat la final. Probabil e ceea ce, gîndind în litera şi în spiritul regulamentului, a reţinut şi observatorul UEFA: un arbitraj BUN SPRE FOARTE BUN, cu erori, însă mărunte, neimportante. Asta deoarece UEFA nu obişnuieşte să facă farmacie din judecarea unui meci. Farmacia intră în ­sarcina emisiunilor TV de analiză.

Practic, o fază i-a creat probleme speciale lui Balaj, cea din minutul 8, cînd Valdes l-a tamponat pe N’Doye, lovindu-l pe fratele mijlocaşului dinamovist cu piciorul în cap. Fază grea din pricina vitezei cu ­care s-a derulat, pe un contraatac vijelios al danezilor, dar pe care, în opinia mea, ­“centralul” a soluţionat-o corect. A fluierat faultul lui N’Doye la Puyol, apoi l-a avertizat pe portarul iberic. Întrucît intervenţia violentă a acestuia s-a plasat ÎNTRE GALBEN ŞI ROŞU, Balaj putea chiar să-l elimine pe Valdes. Scoţînd doar cartonaşul galben, l-au acuzat susţinătorii ideii că trebuia să-l arate pe cel roşu. În cazul în care l-ar fi trimis la cabine pe goal-keeper-ul Barcei încă din startul partidei, fără îndoială că l-ar fi criticat ceilalţi!

Evident, avem dreptul la o părere sau la alta. Nu-i obligatoriu să cădem de acord asupra deciziei amintite şi tocmai de ­aceea n-aş continua discuţia. M-aş opri însă asupra ASPRIMII EXAGERATE cu care cîţiva confraţi şi numeroşi bloggeri au comentat serviciul arbitrului maramureşean. Cred că aceştia au privit numai sfertul gol al paharului. De pildă, insistînd cu citate din Marca, ziar care, tipărit la Madrid, nu şi-a ascuns niciodată antipatia faţă de eterna rivală a Realului! Evident că ziariştii de la Marca doreau eliminarea lui Valdes pentru ca misiunea Barcelonei să devină mai dificilă şi, eventual, formaţia catalană să piardă în ­capitala Danemarcei.

N-aş zice să ne simţim mîndri că un român a condus într-un răstimp scurt o a doua partidă de Champions League, ba şi una cu miză mare. S-ar cuveni să găsim alte motive de mîndrie. Dar bucuroşi am putea fi şi, iată, nu sîntem! Dimpotrivă, îi căutăm NODURI ÎN PAPURĂ lui Cristian Balaj, rămînînd adepţii proverbului că n-ar strica să moară şi capra vecinului! Fiţi convinşi că, într-o situaţie simi­lară, francezii ori nemţii, italienii ori ruşii, cine vreţi, n-ar fi ezitat ­să-şi apere propriul arbitru. Dar ăştia rămînem noi, unii ­cărora nu trebuie să le facă alţii rău deoarece au talentul de a şi-l face singuri!

Comentarii (28)Adaugă comentariu

alb-rosu_in_VN (171 comentarii)  •  4 noiembrie 2010, 19:31

Din cate stiu, l-au criticat si alti comentatori pe Balaj (danezi, englezi neutri etc). Am preluat si noi ce-au zis altii, iar comentariile au fost in general nefavorabile. Din cauza unor astfel de greseli se duce si bruma de credibilitate a arbitrajului romanesc in strainatate.
Pe de alta parte e de apreciat atitudinea lui Balaj, care miercuri seara, la nici 24 de ore de la meci, a explicat la TV ce s-a intamplat, a raspuns calm si explicit la intrebarile jurnalistilor. Daca UEFA permite arbitrilor sa faca asta, nu inteleg de ce la noi nu poti sa-l intrebi nimic pe arbitru dupa meci! Adica suntem mai catolici decat papa. Poate ca daca li s-ar permite arbitrilor sa-si explice anumite greseli, nu i-ar mai injura lumea atata, iar greselile lor ar parea mai umane si nu intentionate.

ion (3 comentarii)  •  4 noiembrie 2010, 19:40

domnule ioanitoaia, in general nu sunt de acord cu dumneavoastra, dar in instanta de mai sus trebuie sa spun ca aveti perfect dreptate si ca e timpul sa incepem sa ne re-educam mandria, apartenenta nationala si de ce nu, patriotismul.
sa auzim de bine.

Lucian (206 comentarii)  •  4 noiembrie 2010, 19:59

Si mie mi-a placut arbitrajul lui Balaj. Aveti dreptate cu felul de a fi al romanilor, prea multi carcotasi si tipi care se cred mai destepti decat sunt in realitate. Credeam ca ne vom schimba duop 1989, dar m-am inselat, tot aia am ramas.

sundance (294 comentarii)  •  4 noiembrie 2010, 20:00

A arbitrat bine totusi la acea faza a avut loc un atac foarte brutal si trebuia fara ezitare acordat cartonas rosu . Vor mai trece ani buni pina vom vedea un fluieras de-al nostru arbitrind vreo finala fie ea si Europa League .

Gyerko Szabolcs- Laszlo (48 comentarii)  •  4 noiembrie 2010, 20:02

Inteleg punctul de vedere, dar eu sunt de parere (ca nespecialist) ca in meciul asta s-au vazut multe faze, mult spectacol sportiv de care se poate scrie, decat iar si iar sa analizam prestatia arbitrului.

Perilious (12 comentarii)  •  4 noiembrie 2010, 20:40

nici eu nu sunt, de regula, de acord cu opiniile dvs. de multe ori mi-ati cenzurat comentariile nu din cauza limbajului, de altfel civilizat.
in privinta arbitrajului lui Balaj opinia multora a fost influentata de comentariile absolut penibile ale celor de la t.v.r.
in rest, nu cred ca are treaba faptul ca e roman si sa ii tinem sau nu partea. daca are valoare, cum a demonstrat de cele mai multe ori, atunci poate cei de la uefa il vor aprecia. nu cred ca ii intereseaza parerea blogarilor sau a ziaristilor (sau mai bine zis a celor care scriu in ziare) din Romania.

Petre (255 comentarii)  •  4 noiembrie 2010, 20:46

Da, tipuc romanesc ceea ce a patit Balaj, mie mi-a placut cum a arbitrat iar atitudinea sa de dupa meci este de apreciat, este aceea a unui adevarat profesionist.

cris (25 comentarii)  •  4 noiembrie 2010, 20:47

corect. cum a scos capul in lumea mare a arbitrajului, cum apar cei dispusi sa critice, fara ca ei personal sa fi realizat vreodata ceva.

Ovidiu Ioaniţoaia (22 comentarii)  •  4 noiembrie 2010, 20:52

@Perilious

Repet că nu am cenzurat pe nimeni niciodată, deci nici pe dumneavoastră. Trăiţi cu o impresie falsă. O seară bună.

Toma (148 comentarii)  •  4 noiembrie 2010, 20:54

Normal, asa e in Romanica. De indata ce apare un om serios si profesionist se gasesc de-ai lui sa-l critice. Asta e problema noastra, nu vedem padurea de uscaturi.

jiji (166 comentarii)  •  4 noiembrie 2010, 21:01

Nea ovi ma surprinde si totodata ma dezamageste acest articol.cred ca arbitrajul este o probl mica spre f mica in comparatie cu credibilitatea arbitrului in romania.avem arbitraje mediocre si submediocre care avantajeaza flagrant de clar echipele mari( in special dinamo)arbitrajul lui balaj din liga este daca vreti cartea de vizita a arbitrajului romanesc in momentul actual,asa k nu avem ce lauda

Victor (3 comentarii)  •  4 noiembrie 2010, 21:17

A doua zi dupa meci, chiar pe siteul http://www.gsp.ro stirea a fost redata in asa fel incat sa genereze reactiile negative asupra lui Balaj despre care ziceati. Din stire reiesea clar ca a dat-o bara.
Cateodata stirile (mai ales cele online facute la un timp scurt fata de un eveniment) sunt facute in asa fel incat sa socheze cititorul.
In concluzie, nu as da atat vina pe Marca, cat pe felul in care presa romaneasca, printre care si GSP, a redat-o.
Daca de exemplu ar fi aparut in locul ei comentariul dvs. de fata pe care il consider echilibrat, probabil ca nu i-ar fi sarit multi lui Balaj in cap. Dar cand se titreaza cu litere de-o schioapa ca „Balaj a dat-o in bara” sau ceva asemanator, majoritatea o iau de buna.
Sper ca m-am facut inteles.
Numai bine!

Lucius (1 comentarii)  •  4 noiembrie 2010, 21:27

Sa il vedem pe Balaj la Rapid-Steaua si apoi sa il laudam. Acel maci va constitui marele lui examen. In rest sunt de acord cu pozitia Dv.

Nikko (47 comentarii)  •  4 noiembrie 2010, 21:48

Nici cu ziarele nu mi-e rusine. Nu mai departe de cel la care lucrati, s-a exagerat faza „aproape ca l-a omorat”. A fost asa de aproape, ca apoi jucatorul „aproape mort” a jucat bine mersi.

razvan (4 comentarii)  •  4 noiembrie 2010, 22:00

pai tocmai aceasta e problema nea
Ovi!!! de ce cand merg afara arbitreaza bine iar in competitia interna fac magarii? oare de ce?

alb-rosu_in_VN (171 comentarii)  •  4 noiembrie 2010, 22:07

jiji
Vorbesti ca sa te afli in treaba. Ura impotriva lui Dinamo te face sa nu mai gandesti. Cum poti sa spui ca Dinamo e favorizata, cand de vreo 2-3 ani Dinamo pierde atatea puncte pe mana arbitrilor? Chiar si statisticile o demonstreaza. Ce argumente iti mai trebuie ca sa nu mai vorbesti aiurea?

LAZIO (4 comentarii)  •  4 noiembrie 2010, 22:18

dom nea ovi eu va respect dar dvs am observat in articolele dvs ca in loc sa scrieti inainte unui meci imp al unei echipe rominesti deviati imn alceva desemne in loc sa scrieti de meciul incredibil al stelei la urecht pt sufla rea romaneasca care e pe cale sasi piarda coeficientul de la anul sar pute sa nu mai avem nici o echipa in grupele uefa champions league dvs vorbiti despre un subiect pra putin interesant pentru toti suporterii di n romania adica arbitrajul

Mirceacelbatran (663 comentarii)  •  4 noiembrie 2010, 22:49

Ce scrie dl Ioanitoaia si ce intelege Jiji? Nimic, miezul din covrig. Dl Ioanitoaia emite o judecata si Jiji o prostie. Ce are de a face Balaj cu greselile comise de Draganescu , Balaci si altii? Vorbim ca sa nu ne fure somnul…

Bimbo (206 comentarii)  •  5 noiembrie 2010, 1:05

Nimeni nu zice ca daca nu a dat 11 m nu e in discutie numai Balaj, ci si asistentul de pe partea aceea. Surprinzator nu s-a specificat nicaieri cine a fost, Szekey sau Gheorghe. Nu inteleg ce asa mare secret.

Cristi (34 comentarii)  •  5 noiembrie 2010, 3:25

„Farmacia intră în ­sarcina emisiunilor TV de analiză.” Din pacate, „farmacia” asta e mult prea populara in Romania.

sorin (95 comentarii)  •  5 noiembrie 2010, 4:26

Nea Ovi,

Meci cu miza mare Copenhaga – Barca? Ce dracu, numai stim noi fotbal?!!! ori…ori mai bine nu continui…

Craiovean (35 comentarii)  •  5 noiembrie 2010, 7:28

Dl. Ioanitoaia, am vazut o faza intr-un meci … la stiri, in care un jucator a sarit ca la K1 (cum se scrie 🙂 lovind cu genunchiul in fata „adversarului”. Eu zic ca trebuie sanctionata cumva lipsa de grija (s-o numesc asa) pt sanatatea si integritatea corporala a oponentului, pt ca e sport, nu razboi si genul asta de intrari criminale pot nenoroci un om. Ganditi-va ca Lacatus a distrus doi fotbalisti, in cariera lui, rupandu-le picioarele. Sa nu imi spuneti ca la nivel profesionist nu stii ce faci. Sunt de acord ca exista accidente, dar ele trebuie sanctionate …

ciprian (4 comentarii)  •  5 noiembrie 2010, 10:39

Este un adevar ceea ce scrie Ovidiu Ioanitoaia. la noi emisiunile cica de analiza sportiva de la tv sunt transformate in mondenitate. Oamenii care au stricat fotbalul din romania sunt sunate, chemate si lasate sa abereze. Poate si din cauza unor sume investite… in privinta arbitrajului, lucrurile ar trebui analizate separat. Arbitrii ar trebui analizati separat si nu bagati in aceiasi oala. De ce este avram sau celalalt fiu ratacitor in brigada? de ce avram este tinut in brate cand este un arbitru mediocru? pana la urma calitatea fotbalului romanesc da si calitatea arbitrajului din romania… Si cand ai un arbitru de calitate, recunoscut la nivel european ce facem noi… il terfelim inca de la pauza… inclusiv gsp face acest lucru. Ar trebui sa ne privim in oglinda si dupa aceea sa emitem tot felul de aberatii. In rest sunt de acord cu cele afirmate de Ovidiu Ioanitoaia sunt adevarate. Indiferent de decizia pe care o lua Balaj comentariile ar fi fost la fel… Ar fi incercat sa vada paiul din modul de arbitraj al lui Balaj. Si nu se uita la birna din ochiul lor. Fosti arbitri precum Craciunescu ar vrea sa ramina doar ei in istorie precum primul si unicul. Balaj supara prin aparitia sa la nivel european. Cei care au vazut fotbal inainte de revolutie stiu cite meciuri a facut praf craciunescu sau altii ca el pentru echipele sistemului. a caror reprezentantii fac acum pe fetele mari… Dar asta e o alta poveste… Ipocrizie crasa din partea unor semianalfabeti… Cu respect…

Smart O (51 comentarii)  •  5 noiembrie 2010, 10:47

Pare a fi o realitate de necontestat . Sint citiva arbitri , putini , dar sint totusi , care meci de meci incearca si chiar reusesc sa isi duca la bun sfirsit misiunea de a arbitra corect in limita admisa a erorilor , a omisiunilor sau a sentimentalismului vizavi de un club sau unii jucatori fara a influenta decisiv soarta unei partide . Se numeste respect , atit pentru arbitraj dar mai ales pentru protagonisti , fotbalisti , stafuri tehnice si nu in ultimul rind iubitorii acestui sport . Din pacate nu sint judecati „la bucata ” ci sint trecuti la snop din cauza cozilor de topor , la fel ca in oricare alta sfera politic , social unde se petrec lucruri cu semnificatii mult mai grave si sint foarte putin contestate , mult ma putin decit in fotbal.

BB (155 comentarii)  •  5 noiembrie 2010, 11:46

@Sorin. Afirmatie corecta. Inaintea meciului Barca si Copen ocupau locurile 1 si 2 in grupa, deci la acest nivel al competitiei meciul avea miza.

Potigrafu (19 comentarii)  •  5 noiembrie 2010, 11:57

Asa este, din pacate. Si eu cred ca jurnalistii au un mare pacat in crearea unei atari mentalitati. Nea Ovi, ca tot sunteti la varsta intelepciunii, faceti-va un titlu de onoare din a initia o campanie de presa pe aceasta tema si veti binemerita.

brod (69 comentarii)  •  5 noiembrie 2010, 12:12

dacă nodurile în papură ar fi ca petrolul – am fi cea mai bogată ţară din lume! aşa, rămânem aici (de 2000 de ani!) cu cârcoteala şi băşcălia noastră. deviza naţională – de pe vremea turcilor: hatâr, sictir şi bacşiş.

raskolnikov (1 comentarii)  •  5 noiembrie 2010, 15:23

Mi-ar fi placut sa observati ca Balaj i-a ales pe trei dintre fiii de fosti arbitri, doi dintre acestia fiind copiii ultimilor presedinti ai CCA. NU cumva e cam lingusitor gestul sau?

Comentează