Ovidiu Ioaniţoaia

A vorbit şi a scris pentru milioane de microbişti, a crescut generaţii de ziarişti şi continuă să facă din jurnalism privilegiul de a fi sincer cu oamenii

Biografie completă Toate articolele
Cele mai noi articole de Ovidiu Ioaniţoaia
Dopaj la FCSB?!

Când scriam aici, colecția e martoră, că meciul FCSB-CFR va fi de 1 ori X, mă gândeam la forma deosebită a gazdelor, dar și la numeroasele absențe din formația clujeană, obligată să joace pe Arena Națională fără niciun atacant de […]

...

A greșit Rădoi?

Din fericire, acum, în ajunul „triplei” Macedonia de Nord – Germania – Armenia de la sfârșitul lui martie, lucrurile stau altfel. Dacă, luați-o ca glumă, deși nu-i cea mai bună, Chiricheș nu se reaccidentează, atunci e foarte posibil ca toți […]

...

Știre falsă

Când căruța părea să se fi împotmolit mai rău, consilierul președintelui Burleanu a venit la Telekom Sport cu o afirmație care a surprins în aceeași măsură în care a și bucurat. Conform lui Andrei Vochin, în ianuarie-februarie 2022, la etapa […]

...

Spre un caz Oct. Popescu?

Cu atât mai important cu cât puştiul de la FCSB, născut pe 27 decembrie 2002, va fi mezinul „tricolorilor” convocaţi la Euro 2021. Tavi ar mai avea două cicluri la tineret, încadrându-se în regula U21 din Liga 1 până în […]

...

A văzut pe dos!

Hotărât s-o împiedice cu orice preț pe CSA Steaua să promoveze, cunoașteți contextul, Gigi Becali nu s-a lăsat până nu și-a făcut numărul. A trimis la „satelitul” din eșalonul 3 nu mai puțin de 8 jucători din lotul folosit de […]

...

Arbitrajul din derby

Dinamo-Steaua parcă n-a însemnat o singură partidă, ci două, în aşa fel s-au deosebit reprizele întîlnirii, ca vara de iarnă. În prima, s-a jucat de la o poartă la cealaltă, viu, crîncen, spectaculos, pe parcursul ei marcîndu-se şi cele 3 […]

luni, 18 octombrie 2010, 6:31

Dinamo-Steaua parcă n-a însemnat o singură partidă, ci două, în aşa fel s-au deosebit reprizele întîlnirii, ca vara de iarnă. În prima, s-a jucat de la o poartă la cealaltă, viu, crîncen, spectaculos, pe parcursul ei marcîndu-se şi cele 3 goluri. După pauză, gazdele s-au retras în ideea de a-şi conserva avantajul, sau mai degrabă s-au văzut silite să facă pasul înapoi, în timp ce oaspeţii au pus stăpînire pe meci şi l-au dominat copios pînă la ­final. “Cîinii” au mai trecut rareori în jumătatea ­adversă, dar au reuşit să-şi atingă scopul. Cu emoţii şi, spre lauda lor, cu risipă de energie.

Au meritat roş-albii victoria? Probabil că UN SCOR EGAL ar fi fost mai aproape de adevăr, fapt recunoscut cu fair-play de însuși ­Andone. Steliştii au invocat ghinionul. S-ar fi cuvenit însă, era mai logic, să arunce vina pe lipsa concentrării şi a inspiraţiei. Cînd ratezi ocazii uriaşe precum Bonfim şi Nicoliţă, n-ar strica să te priveşti în oglindă şi să-ţi asumi bărbăteşte eşecul. Încasînd golurile în interval de 4 minute, ba şi amîndouă din penalty, elevii lui Lăcătuş ar trebui să accepte că au pierdut PE MÎNA LOR.

Faţă de alte prilejuri, învinşii s-au abţinut să sară la gîtul arbitrilor, să-i arate cu degetul. Nici n-aveau motive întrucît, cu excepţia cîtor­va erori mărunte, Marius Avram a condus CORECT, nepărtinitor, o partidă dificilă, tensionată şi cu destule faze-limită. I s-au adus totuşi unele reproşuri “centralului”, ­­atît că, din păcate, nici măcar înregistrările video ­n-au lămurit pe deplin în ce măsură el a greşit sau nu.

Dacă au ieşit din discuţie loviturile de la 11 metri, ambele foarte clare, Steaua l-a acuzat pe Avram că nu l-a eliminat pe N’Doye încă din minutul 7 şi că n-a fluierat ­penalty în momen­tul în care Mărgăritescu l-a ţinut şi trîntit pe Ricardo! La rîndu-i, Dinamo a recla­mat neacordarea unui penalty atunci cînd, la 0-0, Latovlevici l-ar fi împiedicat pe ­Torje chiar pe linia careului mare. Analizînd secvenţele respective, specialiştii şi comentatorii S-AU ÎMPĂRŢIT în tabere opuse. Unii i-au dat dreptate arbitrului, alţii nu.

Înclin să cred că Avram a avut dreptate de fiecare dată. Pentru că, deşi a intrat cu talpa în tibia lui B. Stancu, N’Doye a urmărit ­mingea și a lovit-o primul. Deoarece NU SE VEDE vreun CONTACT între piciorul stîng al lui ­Latovlevici şi dreptul lui Torje, decizia de ­a-l aver­ti­za pe ultimul pentru simulare a fost justă. ­În sfîrşit, pentru că Mărgăritescu l-a ­răsucit pe Ricardo, printr-un procedeu ca din ­judo, nu­mai că, înaintea intervenţiei ne­-re­gu­lamentare a dinamovistului, brazilianul a faultat. El a în­ceput, “China” a continuat.

Părerile de mai sus n-au pretenţia de a fi verdicte. Dincolo de ele, nu se poate însă afirma că Dinamo a cîştigat datorită arbitru­-­lui și nici că Steaua a pierdut din pricina lui. ­Nu-i Marius Avram arbitrul nostru numărul 1, ­acesta e Cristi Balaj, dar fiul preşedintelui CCA a crescut şi s-a maturizat. Repet, la derby s-a descurcat bine.

Comentarii (39)Adaugă comentariu

Criss (16 comentarii)  •  18 octombrie 2010, 18:48

Mie imi plac articolule lui Ioanitoaia pt ca spun lucrurile simplu si direct, fara farastlacuri si subintelesuri. Desi sunt dinamovist, ii dau dreptate, mai putin cu faultul la Torje, totus interpretabil. Nu din cauza arbitrului a luat-o Steaua pe coaja, asta ar trebui sa inteleaga si fanii ei. Parerea mea e ca analiza e corecta.

california (349 comentarii)  •  18 octombrie 2010, 19:07

din ce am vazut eu de mai multa vreme, marius avram este peste ceilalti; l-ati criticat inainte ca isi datoreaza calificativele tatalui, am comentat in favoarea lui, acum prin acest articol incepeti sa va apropiati de adevar;
v-as sugera sa-l atentionati pe craciunescu care este abonat la emisiunile d-vstra ca sa analizeze arbitrajele, sa fie obiectiv; este evident ca mereu trage spuza pe arbitrajele fiului sau, dar acesta din urma nu se poate compara in momentul de fata cu marius avram;
cit despre parerile „dezinteresate” ale lui ioan becali…pacat ca cineva le publica!

Tudor (56 comentarii)  •  18 octombrie 2010, 19:12

nu se poate meci jucat fara sa ne legam de arbitraje…doar cand e vb de lucescu jr…ce ti-e si cu presa asta…

Dan_te (4 comentarii)  •  18 octombrie 2010, 19:21

Ce comentariu partinitor…! Nu stiam ca pot exista atat de multe alibiuri pentru greseli flagrante! Cumva ati fost si dumneavostra printre cei care au condamnat comunismul, desi au trait in huzur? Daca nu, atunci sigur le-ati gasi si lor alibiuri!

Sibelius (36 comentarii)  •  18 octombrie 2010, 19:26

O analiza corecta. Daca dupa meciuri am vorbi mai putin despre arbitraje si despre prostiile debitate de patroni am fi mai fericiti.

Scooby (14 comentarii)  •  18 octombrie 2010, 20:14

D-le Ioanitoaia, cu tot respectul si admiratie pe care o am fata de persoana dumneavoastra de vreo 25 de ani, dar cred ca incepeti sa bateti campii. Pai cand ai 3 decizii majore luate gresit si de o parte si de cealalta, cum poti spune ca a fost un arbitraj CORECT? (chiar asa, scris cu litere mari). Oricare din deciziile gresite judecata corect, ar fi schimbat soarta meciului! este un arbitru submediocru.

Dani (1 comentarii)  •  18 octombrie 2010, 20:22

Domnule Ioanitoaia, treceti cu vederea o eraore grava impotriva dinamovistilor , si anume, neeliminarea lui Tatarusanu la penaltyul 2.
Daca Tatarusanu era eliminat atunci, cum ar fi fost corect, Dinamo castiga mai clar aceasta disputa.

Anghel (107 comentarii)  •  18 octombrie 2010, 20:53

@Scooby. Care sunt cele 3 decizii gresite, alea incriminate de Craciunescu, dusmanul declarat al lui Avram? Conform articolului, MA nu a gresit, asa ca Ioanitoaia ajunge la o concluzie logica. Poti sa nu fi de acord cu judecata lui, dar cu concluzia esti obligat sa fii!

Eu (8 comentarii)  •  18 octombrie 2010, 21:31

Domnule Ioanitoaia,

Sunt de acord cu ce ati spus, si anume ca Steaua a pierdut pe mana ei. Cu un singur lucru nu sunt de acord, cu voia dumneavostra: ati afirmat „Faţă de alte prilejuri, învinşii s-au abţinut să sară la gîtul arbitrilor, să-i arate cu degetul.” Nu inteleg de ce ati spus „fata de alte prilejuri”. In opinia mea, Steaua este una dintre cele mai tacute echipe in ceea ce priveste arbitrajul de care are parte. Jucatorii si antrenorii au evitat de cate ori au avut ocazia intrebarile referitoare la arbitraj, si nici Becali nu vorbeste prea mult de arbitri, el fiind mai preocupat sa loveasca in ai lui. Asta in conditiile in care statisticile dovedesc ca arbitrii n-au fost prea darnici cu Steaua. Daca e sa comparam cu Dinamo, cred ca diferenta de atitudine iese si mai mult in evidenta. Nu-mi aduc aminte vreodata ca Borcea sa nu fi acuzat arbitrajul cand a pierdut, intr-o furie oarba, ca o mama care-si apara fiul lenes, acuzand in schimb firma care-l concediaza. Dintre echipele cu pretentii, Steaua are de departe sangele cel mai albastru.

castro (71 comentarii)  •  18 octombrie 2010, 22:01

Ce ochelari de cal! Avram a luat numai decizii gresite, cu exceptia penalty-urilor. Ma refer strict la fazele importante. N’Doye si Tatarusanu meritau eliminati cu prisosinta, Margaritescu a comis penalty, iar Latovlevici l-a faultat pe Torje, chiar daca faza era mai degraba in afara careului. Numai ca atunci cand vrei sa demonstrezi ca laptele-i negru, nimic nu te opreste sa perorezi. Lajos a facut mai putine greseli la acel Gaz Metan- Dinamo si toti i-ati sarit in carca. Acum, ca-i in culpa beizadeaua lui Avram, ii cautati circumstante, colac peste pupaza facand si pe plictisitii de atata comentat arbitraje! Las’ ca vine etapa urmatoare, cand se va acorda un aut in favoarea lui Dinamo si veti avea ce povesti toata emisiunea! Am si eu o propunere: de ce nu-l aduceti pe hobbit in emisiune si sa-l masurati?!

Cristi (34 comentarii)  •  18 octombrie 2010, 22:32

Ne prefacem ca e important meciul asta, sau mai mult, ca e important fotbalul din Romania….dar ce facem cu descreieratii care s-au luat la tranta pe strazi? Oare indivizii aia ce IQ au? Ca a fost sau n-a fost penalty, ca a meritat sau nu Dinamo victoria, ce conteaza? Nu avem absolut nimic in comun cu fotbalul. ce se intampla la noi e absolut incredibil. Cetatenii aia care s-au batut aseara pe strazi probabil au fost aceeasi care aplaudau comportamentul sarbilor de la Genoa. Gunoaielor!

alin (626 comentarii)  •  18 octombrie 2010, 22:41

asta este a treia etapa la rand cand nu i se da la steaua penalty. unde este dan udrea sa urle acuma cum a facut cand a fost dinamo „furata”?

Gyerko Szabolcs- Laszlo (48 comentarii)  •  18 octombrie 2010, 22:41

Eu nu ma pricep la fotbal dar ma enerveaza la culme cand dupa un meci multi se intreba daca echipa castigatoare a meritat sau nu victoria. Din moment ce a castigat inseamna ca a meritat, asa este fair play si asa este corect.

alb-rosu_in_VN (171 comentarii)  •  18 octombrie 2010, 22:56

Si mie mi s-a parut un arbitraj corect, nepartinitor, cu mici greseli care n-au influentat rezultatul. Fotbalul nu e farmacie, sa masori fiecare gram. Cred ca arbitrul a condus bine meciul, in spiritul jocului. Ca unii suporteri stelisti, in frustrarea lor, dau vina pe arbitru pentru infrangere, e altceva. Dar jucatorii si conducatorii stelisti nu au contestat arbitrajul, nu cred ca e cazul sa se lamenteze.

ciprianm (22 comentarii)  •  18 octombrie 2010, 23:00

Imi pare rau dar nu consider ca Avram a facut erori marunte si prin urmare ca a condus corect meciul …ce-i drept este ca Steaua s-a batut singura si, in final, numai asta conteaza…
Multa sanatate!

Incredibil (20 comentarii)  •  18 octombrie 2010, 23:05

tot din ziar aflam:
O nebunie de arbitraj la Derby de România! Centralul” Marius Avram a avut doar în prima repriză 5 faze litigioase, majoritatea judecate greşit!
acum depinde de dioptrii, preferinte etc.N’Doye a urmărit ­mingea și a lovit-o primul, poza din ziar e elocventa cu talpa lui N’doye pe tibia lui Stancu,daca urmaresti mingea si lovesti si minge si adversar asta te absolva de orice vina?? De cand?Latovlevici are piciorul jos iar piticul se agata de el evident, iar Margaritescu e cu mainele pe adversar.Tatarusanu merita rosu direct.Concluzia Avram e de divizia B.

falconeti (109 comentarii)  •  18 octombrie 2010, 23:07

Pai steluta sare la gitul arbitrlor prin acest OIER BACALI@MM, cind era la steaua.Acum cind sint cu musca pe caciula, dupa meciul cu Napoli ,sa mai fi facut ceva si in interior sa fi vazut ce iesea dupa meciul retur de la Napoli.

manymany (8 comentarii)  •  18 octombrie 2010, 23:32

Eu am alta viziune: min 92 Steaua in atac, se centreza de pe stanga in careul lui Dinamo, pe linia portii e un dinamovist si TUSIERUL DE FRICA SA NU EGALEZE STEAUA SI SA NU MAI PRIMEASCA SPAGA RIDICA FANIONUL SI DA OFFSITE!!!!!! FAZA ASTA MA LAMURESTE!
Domnule Ioanitoaie suntem de aceeasi varsta si inainte de 1989 dupa derby ma asezam la coada la ziare sa prind sportul ca veneau maxim 10 exemplare, LA ORA 6:00, si tot asa ocoleati adevarul ca si acum. Nu sunt antisemit dar de la un evreu asa alunecos ca tine nu ma astept la ceva bun. Daca emigrai in Israel si scriai la fel de partinitor mureai de foame, asta e clar! SALOM!

Tataie (7 comentarii)  •  18 octombrie 2010, 23:35

De data aceasta, din pacate, d-le Ioanitoaia, nu sunteti echidistant… urmariti cate faulturi repetate a facut acest N’Doye, determinandu-l pe Andone sa-l schimbe… Altfel, daca vom spune ca NU a fost fault la Ricardo, atunci sa nu ne surprinda loviturile de la 11 m impotriva echipelor noastre, atunci cand evolueaza in competitiile europene… in acest caz, serea poate sa-mi argumentati ca dinamo nu evolueaza de ani buni… si, de data asta, trebuie sa fiu de acord cu dvs.

Cristy (6 comentarii)  •  19 octombrie 2010, 0:08

Alo, dinamovistii care cereti eliminarea lui Tatarusanu v-ati luat dupa Craciunescu, caruia Avramii le stau ca un nod in gat. Cat despre stelisti, bine a zis nea Ovi, a-ti pierdut pe mana voastra, nu pe a arbitrului.

Sergiu (13 comentarii)  •  19 octombrie 2010, 0:21

Craciunescu a fost clar: DACA NU DAI FAULT ATUNCI CÂND ATACANTUL ÎSI CREAZA AVABTAJ NEREGULAMENTAR, SANCTIONEZI FAULTUL APARATORULUI !!! NU ARBITREZI ÎN COMPENSATIE !!
Dl. Ioanitoaia dumneata pur si simplu încurajezi atitudinile echivoce si partinitoare gasindu-le justificari nedemne !

IO (228 comentarii)  •  19 octombrie 2010, 0:29

Si vor ramane doua tabere.
faultul lui tatarusanu a fost de rosu. nu pt ca a ar fi fost ultimul aparator, pt ca nu era, dar pt intensitate. Un exemplu ar fi Vladoiu la CM ’94 cand nici macar nu a atins adversarul, dar a primit rosu, pt fortza disproportionata.
Penalti clar ca lumina zilei la Gomes. Nu conteaza cine a faultat primul (de fapt nici nu se vede c stelistul ar fi facut asa ceva), conteaza ca atunci cand trebuia sa joace mingea Margaritescu era cu amandoua bratele pe umerii lui Gomes impiedicandul sa joace balonul la care avea prim plan.
n’Doye, al doilea galben si eliminare. Nu, nu s-a intamplat asa, pentru ca nu a vrut arbitrul. Putem compensa asta cu eliminarea lui tatarusanu, dar arbitrajul nu se face in compensatie.
Gomes in pozitie absolut regulamentara este semnalizat in ofsaid de catre tusier, iar avram chiar fluiera, desi erau doi dinamovisti pe linia portii (portarul si un fundas.
Concluzia: un arbitru nu trebuie sa se „descurce bine”, trebuie sa fie excelent. La fel ca un doctor, care nu poate fi de nota 5, trebuie neaparat sa fie de 10, pt ca nu cred ca un chirurg se „descurca bine”, daca scoate cu succes splina in loc de apendice.

scooby (14 comentarii)  •  19 octombrie 2010, 8:58

@Anghel: de fapt sunt mai multe:
1. Al doilea galben pentru N’Doye…jocul ar fi decurs altfel
2. Fault Latovlevici (posibil penalty, dar in nici un caz simulare)- iarasi alta soarta
3. Penalty Steaua – din nou alt rezultat
4. Offside cu jucator pe linia portii?? Intr-un moment cand Dinamo era in corzi.
5. Eventual rosu la Tatarusanu pentru duritatea contactului

rip (8 comentarii)  •  19 octombrie 2010, 9:22

E chiar amuzant. Ndoaie nu il atinge pe Stancu??? La ce meci v-ati uitat?!? E cu toata talpa pe tibia lui Stancu grosolan. Si multi ar zice ca o eliminare in min 6 ar fi schimbat multe in acest joc. Apoi alte faulturi repetate din care multe din spate ale aceluiasi NDoiel. Iar faza din ultimul min cu offside desi fundas dinamovist pe linie. Dar nu asta e important. Ne-am batut singuri!!! Cand ai 3-4 ocazii din 6m si nu dai gol e grav! Cand faci cadou 2 penaltiuri adversarului iar e grav! Dinamo doar s-a prezentat si a castigat! Oricum stati linistiti. Meciul urmator veti pierde sau faceti egal si sa vezi atunci iar scandaluri 😉

paisie (12 comentarii)  •  19 octombrie 2010, 10:54

Corect ar fi sa spui :nepartinitor dar cu numeroase greseli !Un central ar trebui mult mai mult ajutat si de ceilalti arbitri fiindca nu poate fi pe tot terenul…

Un roman (3 comentarii)  •  19 octombrie 2010, 11:25

@manymany. Daca zici ca esti de o varsta cu Ioanitoaia si ca il citesti de mult, ar trebui sa stii ca nu e evreu. Am fost coleg de scoala cu el, mai mare cu 2 ani, i-am cunoscut familia (tatal lui medic) si nu e evreu. La cum tu problema, bati campii, dar pe undeva esti de inteles. Rautatea si prostia nu au varsta.

oarecare (5 comentarii)  •  19 octombrie 2010, 11:57

Primul cartonas la N’Doye a fost acordat destul de usor, din acest motiv nu i s-a dat al doilea, l-a avertizat Avram ca la urmatoarea intrare ii da rosu. E greu sa dai afara un jucator in min. 7 dupa doua galbene. Iar pentru suporterii stelisti, fiti demni, chiar e penibil sa acuzi ca steaua a pierdut din cauza arbitrajului, a avut 1-0, Dinamo in cea mai slaba perioada in ultimii ani, cu o aparare praf, n-aveau voie sa piarda, n-aveau voie sa faca macar egal, eu la 0-1 nu m-am mai uitat la meci, am spus ca se termina 0-4. Mi-a fost greu sa inteleg cum a batut Dinamo.

bazileon (18 comentarii)  •  19 octombrie 2010, 12:12

Dar ce schimbare, dle Ioanitoaia! La recurs, ajutat de acea trista figura (nu m-am ostenit sa-i retin numele), era evident, pentru dvoastra ca Steaua a fost defavorizata. Sprijinit de gogomania lui Hagi si frustrarile lui Oneata (nici el prea sclipitor de altminteri) ati realizat o placuta emisiune pe gustul lui Becali.
Ca acum sa rescrieti istoria! E un revizionism de care nu va stiam calpabil! Ei, bravos, la mai mare.
PS: daca se analizeaza prestatia lui Avram decizie cu decizie, se vede clar ca a tras cu Steaua, singura masura impotriva lor fiind acel offside imaginar (unde cred ca a fost derutat de tusier si a fost o hotarare a prostiei colective.
In alta ordine de idei, de ce nu s-a recurs la o formula draga jurnalistilor sportivi, aia cu echipa mare (Dinamo), care castiga si cand joaca prost? Nici macar atata satisfactie nu ati vrut sa ne oferiti!

Che Guevara (35 comentarii)  •  19 octombrie 2010, 12:49

„Derby” :)) Un meci neinteresant, fara sare si piper, la care nu s-a uitat aproape nimeni. Romanii au preferat sa urmareasca un film indian in timpul acestei partide si asta spune totul despre echipele bolsevice care sunt tinute in viata artificial de oameni care au facut parte din vechile structuri dinainte de ’89. Chiar nu mai intereseaza cine a gresit si cine nu la acest meci fiindca ambele formatii vor termina sub locul 7 anul acesta. Sper ca intr-o zi sa retrogradeze cel putin una dintre cele doua echipe si veti vedea ca se va desfinta subit.

petschovschi (30 comentarii)  •  19 octombrie 2010, 12:55

Dupa astfel de articole ca ale d-lui Ioanitoaia ajung sa cred ca si ziaristii sunt corupti. Cum puteti afirma, d-le Ioanitoaia, ca Avram „s-a descurcat bine” ?
Avram a arbitrat foarte slab cu o multime de greseli mai mari (cele 2 penaltyuri neacordate, neeliminarea lui Ndoye) sau mai mici (diverse faze in care trebuia sa acorde „galben”). Dupa un astfel de arbitraj oricare alt arbitru era desfiintat, dar observ ca prestatia lui Avram este „cosmetizata”.
Ajung sa cred ca ziaristii sunt „vinduti” ori au diverse interese (de pilda Horia Ivanovici, care l-a laudat pe junior pt. prestatia din derby, il are des invitat pe Avram sr., inclusiv in seara aceasta). Pe dl. Ioanitoaia nu-l pot banui de asa ceva, de aceea mi se pare inexplicabila opinia dumnealui, in conditiile in care arbitrajul lui Avram a fost „varza”.
De asemenea presedintii de cluburi se tem sa-l atace pe Avram jr. de frica unor eventuale represalii din partea tatalui (prin arbitraje potrivnice).

Asistam la un caz clar de nepotism dus la extrem. Este inacceptabil ca un arbitru sa fie „bagat in fata” in halul acesta, in detrimentul altora mai buni. Daca tatal lui nu ar fi ajuns sef la CCA, Avram jr. ar fi fost si astazi un obscur arbitru de Liga I. Sunt cel putin 4 arbitri in tara net mai buni ca Avram sr. si ma refer aici la Balaj, Tudor, Deaconu si Hategan. Si poate mai sunt si altii…

stresu (57 comentarii)  •  19 octombrie 2010, 13:27

Domnule Ioanitoaia,

Constat,cu părere de rău, că aţi început să-l periaţi pe şeful CCA.
Oare care este motivul ?

Din articolul dvs. sunt de acord doar cu ideea că Steaua a pierdut pe mâna ei (citiţi Apostol şi Tătăruşanu – cadouri nepermise – oare nevinovate ?).

1. Cum puteţi afirma ca faultul lui N’Doye din minutul 7 nu era de galben şi implicit roşu ?
Crăciunescu, Porumboiu, Lăzărescu au văzut infracţiunea numai dvs. nu.
La 0-0, în 10 oameni şi fără N’Doye încă din minutul 7, miram-aş că Dinamo ar fi rezistat.
2.Vă înşelaţi dle Ioaniţoaia şi în cazul Latovlevici – Torje. Contact a fost, doar că acesta s-a produs la limita careului mare.
3. Faultul lui Mărgăritescu poate fi interpretabil.

Cu alte ocazii eraţi de acord cu părerile arbitrilor care îşi spuneau punctul de vedere.
De data aceasta, sunt ferm convins că ştiţi adevărul, dar ceva, un interes personal, vă face să vă băgaţi sub pielea lui Avram.

Mi-este silă de astfel de jurnalişti.

alb-rosu_in_VN (171 comentarii)  •  19 octombrie 2010, 14:10

Vad o multime de comentarii neavizate cu privire la ofsaidul la Gomes. A fost ofsaid, pentru ca Gomes a revenit in teren din spatele liniei portii, in timp ce fundasul dinamovist era cam cu jumatate de metru in fata liniei portii. Si cu 5 centimetri daca era fundasul in fata liniei, tot era ofsaid la Gomes, care in cel mai bun caz poate fi considerat (in momentul pasei) pe linia portii!

Gruita (22 comentarii)  •  19 octombrie 2010, 14:46

Cu Moţi în frunte
Este adevărat că Steaua merita victoria, dar Dinamo a câştigat. Se întâmplă din ce în ce mai des în campionatul românesc. Şi Rapidul a meritat să câştige în Groapă şi a plecat cu buzele umflate. De plâns. Şi Tg. Jiu a meritat victoria în faţa Timişoarei şi n-a reuşit nici un punct. Ce aş dori însă să scot în evidenţă este faptul că în nici unul din aceste cazuri nu a fost arbitrul de vină.
Duminică seară Avram a creat o simbioză aproape perfectă între litera regulamentului şi spiritul jocului. Nu am greşit când am spus „a creat”. Chiar a fost o operă de artă prestanţa sa. După ce am văzut Tg. Mureş – Timişoara mă gândisem să scriu despre Balaj ca despre o lecţie vie pentru ceea ce ar trebui să fie şcoala de arbitraj românească. Uite că Avram l-a depăşit. Îi înţeleg în schimb năduful lui Ion Crăciunescu, care este din ce în ce mai imparţial în ceea ce priveşte fazele litigioase. Şi totul pleacă de la fiul său, Teo, ale cărui evoluţii nu se ridică la nivelul necesar Ligii I. Dacă Teo nu se poate ridica nici până la genunchiul tatălui său, Marius Avram îl priveşte deja de sus, de pe o treaptă valorică superioară, pe al său părinte.
Cele cinci mari păcate pe care presa, în dorul ei de a face zarvă, le pune în cârca maestrului au fost urmate de decizii corecte:
Min. 7 – poate şi eu m-aş fi repezit cu al doilea galben pentru N’Doye; cu stil şi răbdare a reuşit să-l potolească pe năbădăios şi când nu se mai putea altfel a intervernit Andone, chemându-l pe bancă; aici a aplicat mai mult spiritul decât litera.
Min. 21 – în primul rând contactul (nu unde se afla piciorul lui Latovlevici ci efectiv unde ar fi putut avea loc contactul dintre Torje şi apărător), dacă s-a produs, a avut loc în afara suprafeţei de pedeapsă; în al doilea rând Torje a căutat dinadins contactul după ce şi-a aruncat mingea în faţă.
Min. 30 – henţ dintr-un reflex al mâinii care n-a mai trecut şi prin capacităţile mentale ale lui Apostol (meteahna fotbalistului de a mai ciupi mici avantaje i-a jucat o festă).
Min. 33 – Fază dubioasă doar în mintea jurnaliştilor; deciziile de penalty şi cartonaş galben sunt ideale.
Min. 48, sau cât o fi fost, din prima repriză – decizia a fost corectă chiar dacă motivul ei nu a fost cel explicitat de Marius prin semne; atacantul a sărit pur şi simplu pe spate, în apărător, şi a strigat ca din gură de şarpe în timp ce se prăbuşeau amândoi pe gazon. Tertipuri şi tertipuri.

gima (31 comentarii)  •  19 octombrie 2010, 15:31

ca intotdeauna patimi si patimi. Recunosc sunt chibit dinamovist, am jucat slab,slab,cred ca-ntra II a fost vorba de tactica si s-au retras. Pentru stelisti : pareri de rau ca nu s-a putut mai mult. Cititi in ProSport un articol si poate veti fi mai putin amariti. Nu a fost sortit acest meci pentru voi. Arbitrajul : s-a incercat creerea echidistantei. Dinamo a luat repede galben si centralul chiar nu a avut motiv sa-l trimita pe N”Doye la dusuri pentru ca …. Dupa aceea i-a dat galben lui Torje! ( se vede clar pe reluare cum contactul cu Lato ii schimba directia piciorului, eu nu dadeam penalty dar nici galben),dupa aceea Steaua deschide scorul, se retrage, Dinamo incepe sa atace are acel prim penalty si istoria o stiti.Consider ca arbitrajul a fost unul OK, abil si acoperit de regulament. Dinamo a aratat jalnic, Steaua mult mai slaba decit in meciul cu Napoli si adta s-a vazut pe tabela. Acest meci a fost in memoria UNICULUI CAPITAN. Odihneasca-se in pace.

Dan_te (4 comentarii)  •  19 octombrie 2010, 15:35

DACA IL ELIMINA PE N’DOYE LA FAULTUL GROSOLAN ASUPRA LUI STANCU, DIN INCEPUTUL PRIMEI REPRIZE, LA SCORUL DE 0-0, CE MECI FACEA DINAMO FARA CEL MAI BUN JUCATOR? DOMNULE IOANITOAIA, VA ROG SA-MI RASPUNDETI LA INTREBARE SI NU SA GASITI ALIBIURI! ALA A FOST FAULT CLAR DE ROSU’ SI NU O SPUN EU, CI MARELE ARBITRU ION CRACIUNESCU, SAU DUMNEAVOASTRA SUNTETI MAI PREGATIT, SAU POATE MAI BINE REMUNERAT?

Gruita (22 comentarii)  •  19 octombrie 2010, 15:51

Apropo!
În „tableta” de la comentariul cu nr. 33 nu m-am referit de loc la off-side-ul lui Gomes pentru că nu mi-am dat seama că a fost o decizie delicată. Pentru a exista o poziţie de off-side este necesar ca între jucătorul respectiv şi linia porţii să se afle cel puţin doi jucători adverşi (dacă unul sau mai mulţi apărători se află pe linie cu acesta, apărătorii se consideră mai aproape decât el de linia porţii). De obicei unul este portarul. În cazul lui Gomes, în momentul pasei, portarul era mai departe decât el de linia de poartă.
Din păcate International Board nu prevede de care parte a liniei porţii să se afle jucătorii. Lacună a lor sau a traducerii din engleză.

uzu (1 comentarii)  •  19 octombrie 2010, 17:09

eu nu tin nici cu dinamo nici cu steaua, jur. adica am un dispret solid pentru ambele. dar in aceiasi masura ma dezgusta si sa vad comentarii de-astea : „Marius Avram a condus CORECT, nepărtinitor, o partidă dificilă, tensionată şi cu destule faze-limită”
Intrarea lui Tatarusanu la Torje este de cartonas rosu si daca se petrece la mijlocul terenului. N’Doye trebuia deasemenea eliminat. trebuia acordat 11m pentru Dinamo la faultul lui Latovlevic la Torje inaintea golului stelist …
Am vazut toti meciul domnule Ioanitoaia si sincer, nu inteleg in interesul cui ai scris acest articol.

Stefan Radu (24 comentarii)  •  19 octombrie 2010, 17:25

Domnule Ioanitoaia, desi sunt convins ca nu cititi comentariile de pe aici, va scriu pe scurt cateva lucruri…poate citeste vreun ziarist ratacit pe aici si va spune. Daca cititi si ce au scris ceilalti oameni pe aici poate o sa va dea de gandit…
1. N’ Doye trebuia eliminat. Intrarile cu talpa direct pe piciorul adversarului se sanctioneaza cu rosu direct de catre arbitrii cu coloana vertebrala. Ca era min 7 sau 87 nu are nicio importanta. Daca ii rupea piciorul si statea stelistul 9 luni pe bara credeti ca aveati acelasi discurs. Asemenea intrari nu trebuie tolerate. Rosu si pa.
2.Penalty-uri acordate corect pt Dinamo si poate rosu lui Tatarusanu desi Torje isi facuse mingea in lateral nu pe directia portii. Decizie corecta!
3. Penalty fara dubii pt Steaua neacordat. Mai avea Margaritescu sa il ia de glezne pe Ricardo si sa il dea peste cap. Arbitrii cu coloana vertebrala au zis penalty. Ioanitoaia l-a sters la gura pe micul limbric avram. Auzi Ricardo a faultat primul…mai sunteti in deplinatatea…probabil ca nu…asa trebuie sa judece un arbitru…in compensatie, la gramada…dubios…

4. Margaritescu trebuia si el eliminat pentru faulturi repetate din spate…tare as vrea sa mai vad meciul si sa imi notez toate astea…apropo domnule Ioanitoaia…ati revazut intreg meciul ca sa vedeti tenta lui avram?
5. Faza spre min 75-80: un dinamovist scapa in partea dreapta a atacului si apare un duel cu un stelist: tusierul la max 10 m de faza, cu cea mai buna pozitie fata de contactul celor 2 face semn ca jocul poate continua…limbricul…aflat la vreo 30 m de faza fluiera fault. Steaua era peste Dinamo de minute bune…i-a mai lasat sa respire ca sa fie meciul echilibrat…de aia nu a eliminat pe nimeni…dar avram vede mai bine

6. Final de meci faza prelungita de atac in careul dinamovist se centreaza din dreapta…tusierul ridica offside fara sa ia in seama ca intre atacant si linia portii erau si portarul advers si un fundas pe care il prinsese faza langa bara…dar limbricul nu mai vazuse si de data aceasta…

Poate nu ne-a trecut inca mahnirea dupa acest rezultat injust…dar avram limbric venise cu lectia invatata…Agaton stie de ce…si avram mustata la fel…din banii statului…in clasament la punctele lui Dinamo.
Domnule Ioanitoaia…m-ati dezamagit…ati scris cu tenta…poate va reveniti…Bravo Tolontan pentru SUPERBUL ARTICOL DE AZI. PUTEATI DOMNULE IOANITOAIA SA SCRIETI LA FEL? SIGUR NU.

PS. bravo jucatorilor pt lupta si daruire…in rest un meci normal de liga 1.

alb-rosu_in_VN (171 comentarii)  •  19 octombrie 2010, 21:26

Victoria e muncita si meritata, asa trebuie abordate toate meciurile. Nu mai exista echipe slabe, neorganizate, pe care sa le bati usor. Un sfat pentru toti jucatorii, dar mai ales pentru dinamovisti: incercati sa nu va mai dezbracati de tricouri dupa gol! Asa am luat 2 cartonase galbene cu Steaua, intr-un meci in care puteau usor sa apara si eliminari. Mai mult, s-ar putea sa apara suspendarile exact cand avem nevoie de anumiti jucatori! Sa iei galben pentru scos tricoul e o prostie! Dedicatiile se pot face verbal (si gratis!), la interviurile de dupa meci sau la emisiunile TV.

Comentează