Ovidiu Ioaniţoaia

A vorbit şi a scris pentru milioane de microbişti, a crescut generaţii de ziarişti şi continuă să facă din jurnalism privilegiul de a fi sincer cu oamenii

Biografie completă Toate articolele
Cele mai noi articole de Ovidiu Ioaniţoaia
Dopaj la FCSB?!

Când scriam aici, colecția e martoră, că meciul FCSB-CFR va fi de 1 ori X, mă gândeam la forma deosebită a gazdelor, dar și la numeroasele absențe din formația clujeană, obligată să joace pe Arena Națională fără niciun atacant de […]

...

A greșit Rădoi?

Din fericire, acum, în ajunul „triplei” Macedonia de Nord – Germania – Armenia de la sfârșitul lui martie, lucrurile stau altfel. Dacă, luați-o ca glumă, deși nu-i cea mai bună, Chiricheș nu se reaccidentează, atunci e foarte posibil ca toți […]

...

Știre falsă

Când căruța părea să se fi împotmolit mai rău, consilierul președintelui Burleanu a venit la Telekom Sport cu o afirmație care a surprins în aceeași măsură în care a și bucurat. Conform lui Andrei Vochin, în ianuarie-februarie 2022, la etapa […]

...

Spre un caz Oct. Popescu?

Cu atât mai important cu cât puştiul de la FCSB, născut pe 27 decembrie 2002, va fi mezinul „tricolorilor” convocaţi la Euro 2021. Tavi ar mai avea două cicluri la tineret, încadrându-se în regula U21 din Liga 1 până în […]

...

A văzut pe dos!

Hotărât s-o împiedice cu orice preț pe CSA Steaua să promoveze, cunoașteți contextul, Gigi Becali nu s-a lăsat până nu și-a făcut numărul. A trimis la „satelitul” din eșalonul 3 nu mai puțin de 8 jucători din lotul folosit de […]

...

Drăgănescu, caz rezolvat

Duminică, Lille a bătut-o acasă pe Auxerre cu 1-0 în campionat graţie golului lui Moussa Sow din prelungiri, înscris însă dintr-un hors jeu estimat de l’Equipe “la 2-3 metri” După meci, franco-senegalezul Sow, vi-l amintiţi din recenta dublă cu Vasluiul?, […]

joi, 23 septembrie 2010, 7:53

Duminică, Lille a bătut-o acasă pe Auxerre cu 1-0 în campionat graţie golului lui Moussa Sow din prelungiri, înscris însă dintr-un hors jeu estimat de l’Equipe “la 2-3 metri” După meci, franco-senegalezul Sow, vi-l amintiţi din recenta dublă cu Vasluiul?, a recunoscut că “da, am marcat din ofsaid”, în timp ce Jean Fernandez, antrenorul învin-şilor, şi-a păstrat stăpînirea de sine: “Arbitrul a comis o eroare, dar se mai întîmplă”.

Miercuri, învingînd cu 2-0 pe teren propriu, Dinamo a scos-o pe divizionara secundă Ceahlăul Piatra Neamţ din “16-imile” Cupei. Probabil că, avînd o clasă în plus, “cîinii roșii” ar fi cîştigat oricum, dar au făcut-o cu sprijinul cavalerilor fluierului. În minutul 36, la 1-0, Drăgănescu le-a anulat moldovenilor un gol perfect valabil, după care, hotărît să rezolve cazul, s-a grăbit să-l elimine pe Gafiţa în minutul următor. Consecvent, a continuat să le ajute pe gazde. Le-a acordat şi două penalty-uri, primul dintre ele, obţinut de Dănciulescu şi transformat de Andrei Cristea, fiind discutabil.

Contează mai puţin cine a greşit. Mugur Drăgănescu ori Eduard Crîngaşu, liniorul care i-a strigat “centra-lului” în cască “henţ! , henţ!” la golul din cădere al lui Forminte. Cert e că brigada a rupt echilibrul şi, la fel de clar, că i-a uşurat lui Dinamo dru-mul spre victorie.

Dacă v-aţi aşteptat ca, văzînd înregistrările TV, arbitrii vinovaţi să-şi însuşească măcar gafa de la golul lui Forminte, măcar asta, v-aţi păcălit. Nici vorbă! Dimpotrivă, Drăgănescu a mers pînă acolo cu tupeul încît i-a cerut fundaşului nemţean să spună presei că a lovit mingea cu mîna înainte de a o trimite în poartă

N-are rost să generalizăm, dar nici să insistăm asupra diferenţei de atitudine, de onestitate, de fair-play dintre fotbalul francez şi fotbalul românesc. Am repeta lucruri ştiute şi răsştiute, îndeobște acceptate. În încheiere, merită să ne amuzăm însă comparînd declaraţiile date de oficialii din ştefan cel Mare după partida pierdută cu Vasluiul cu cele de la finalul meciului cîştigat cu Ceahlăul.

În vreme ce arbitrajul vîlceanului Augustus Constantin, care le-a refuzat roş-albilor un 11 metri, a constituit “un masacru”, “o rușine”, prestaţia lui Mugur Drăgănescu a fost inclusă în categoria “erorilor omeneşti, că doar şi arbitrii sînt oameni”! Întrebarea e dacă ar trebui să ne amuzăm ori să ne întristăm? Răspuns simplu, să ne întristăm.

Comentarii (24)Adaugă comentariu

alb-rosu_in_VN (171 comentarii)  •  23 septembrie 2010, 20:09

Dupa cat a fost dezavantajata Dinamo atat in campionatul trecut, cat si in acesta, nu credeti ca mai era cazul sa primim si noi un pic de ajutor? Oricum, vor fi multi acum care vor considera ca toate greselile trecutului anti-Dinamo s-au compensat cu acest gol anulat Ceahlaului. Mai bine nu il anulau, ca sa nu mai zica unii si altii ca Dinamo e avantajata. E doar o falsa impresie. Sunt convins ca in campionat arbitrii ne vor macelari si in coninuare, ca sa iasa campioana cine trebuie…
Da, la reluare s-a vazut ca jucatorul nemtean a lovit mingea cu piciorul, dar prima impresie la TV a fost ca jucatorul aflat la pamant ar fi lovit mingea cu mana. Probabil acelasi lucru l-a vazut si tusierul. Este o greseala, fara indoiala a tusierului, care s-a bagat ca musca in lapte, desi era mult prea departe de faza. Este insa si greseala centralulul, era de datoria lui sa vada faza si sa ia decizia corecta. Mai mult, la protestele vehemente ale Ceahlaului, trebuia sa se intrebe daca nu cumva tusierul s-a inselat. S-a vazut ca tusierul a insistat ca a vazut bine si i s-a citit pe buze cum l-a intrebat pe jucatorul moldovean „sa mori tu ca n-a fost hent?” O abordare de mahala, dar mai putin grava decat strangerea de gat a tusierului Mudura de catre Ganea acum 2-3 ani. Asta e fotbalul pe care-l avem si probabil pe care-l meritam.

Dragos C. (78 comentarii)  •  23 septembrie 2010, 20:30

Ce atata vorbarie? Dinamo lua titlul anul trecut daca era arbitrata corect la Urziceni, ca sa nu mai vorbim de alte furaciuni care au facut-o sa piarda intre 12 si 15 puncte!!! Una este sa anulezi un gol valabil in minutul 31 si alta sa nu dai un penalty clar in minutul 93 la 1-2… Doua greseli la fel de mari pentru un arbitru dar cu repercursiuni mult diferite!
Cartonasul galben al lui Gafita este perfect meritat! Daca l-a jignit pe arbitru si a protestat, nu merita galben? Chiar daca avea dreptate! La mondiale am vazut chiar eliminare pentru proteste vehemente si amenintari!
Al doilea fault era de rosu direct! La atacat violent pe Kone cu talpa sus, putea sa-i rupa picioarul lejer!
Va rog sa scrieti si cand este dezavantajata Dinamo!
Nu am vazut un rand de la dumneavoastra dupa meciul cu Vasluiul…

nime.n.lume (36 comentarii)  •  23 septembrie 2010, 20:34

@alb-rosu…
Primul gand: sa se fluiere in compensatie! Pai asa e bine moncher?
Dar la sfarsit ai perfecta dreptate: asta e fotbalul pe care il meritam (dupa felul cum gandim, traim si ne alegem valorile).
Nici-o speranta pentru romani!

onee (2 comentarii)  •  23 septembrie 2010, 21:01

Sa le explice cineva dinamovistilor ca la meciul cu vasluiul nu au fost dezavantajati..dimpotriva iertati de o eliminare.
M-am saturat de toate lamentarilor dinamovistilor, oficiali sau cei 10 suporteri care vb de lucruri care nu au nicio legarura cu realitatea sau bunul simt.

aldo_m (164 comentarii)  •  23 septembrie 2010, 21:18

dar egalarea rapidului la craiova s-a produs dintr-un 11m INVENTAT ,si nimeni n-a sarit de coxal ca e baiatul lui craciunescu ,care baiat poate fi banuit ca e corupt sau incapabil , nu poate fi corupt craciunescu cel mic E DOAR INCAPABIL ,INCOMPETENT si e doar baiatul lui ION ,craciunescu cel mic n-are nici o treaba cu ARBITRAJUL -DISTRUGE TOT CE ARBITREAZA si nimeni nu zice de valoarea lui

Mirceacelbatran (663 comentarii)  •  23 septembrie 2010, 21:39

Bun articol si adevarat. Dinamovistilor nu le convine, dar atitudinea lor e de tot rasul. Bravo, Nea Ovidiu, ai oua!

SORIN51 (1 comentarii)  •  23 septembrie 2010, 21:40

Borcea nu mai urla acum ca a fost macelarit?Rusine Dinamo,sper din toata inima,ca in urmatoarea etapa a cupei sa se faca dreptate.

Marian Mungiu (60 comentarii)  •  23 septembrie 2010, 21:43

Da,arbitrii au greşit aseară.Nu numai la golul anulat,au mai greşit şi la alte faze ale meciului.Sunt de acord că nu aveam nevoie de ajutorul arbitrilor,pentru că oricum am fi învins,poate mult mai clar.Sunt momente,când jucătorii simt că sunt protejaţi de arbitrii şi nu-şi mai dau interesul să joace,pentru că oricum vor câştiga.E o diferenţă prea mare între Dinamo şi Ceahlăul. Ce mă intrigă e altceva. Gazeta a descoperit deja că arbitrul Drăgănescu ar avea ceva relaţii cu oficialii clubului. Întrebare: de când e în arbitraj acest Drăgănescu?.Cum de nu a-ţi aflat până acum de relaţia lui cu oficialii lui Dinamo?.A fost primul meci al lui Dinamo arbitrat de Drăgănescu?.Cred că nu. Dar probabil că a fost prima dată când greşeşte major în favoarea lui Dinamo. Probabil va fi reţinut de la delegări o bună bucată de vreme,pentru că,nu-i aşa, trebuie dat exemplu. Îmi aduc aminte de anul în care Urziceniul a cîştigat titlul. MM şi Dan Petrescu ţipau sus şi tare că ei nu pot câştiga titlul,pentru că Dinamo are de partea ei arbitrii,de fapt toţi aveau arbitrii de partea lor,numai ei erau singuri şi neajutoraţi.S-a dovedit contrariul.Nu numai că Dinamo nu a beneficiat de ajutorul fluieraşilor, ba a pierdut titlul pe mari greşeli de arbitraj.Câte puncte a pierdut Dinamo pe greşeli de arbitraj în campionatul trecut?.Într-un sondaj făcut de gazeta noi eram campionii greşelilor de arbitraj!.Nu înţeleg de ce acum nu se acceptă ideea că arbitrul a greşit. Dar nu, el de fapt e arbitrul de casă al lui Dinamo.E nedrept.Dar m-am obişnuit cu presa din ziua de azi,nu vreţi decât scandaluri,le căutaţi,le inventaţi,pentru că asta vrea piaţa,asta se vinde. Păcat, rar găseşti câte un articol adevărat într-un ziar de sport. De cronicile meciurilor ce să mai vorbesc, multe lipsesc cu desăvârşire, altele nu conţin mai mult de trei patru rânduri despre meciul în sine. Sunt reporteri care nici măcar caseta tehnică nu o completează cum trebuie. La gazetă nu-l aveţi decât pe Vochin care este în stare să analizeze pertinent un meci,în rest, editorialişti Tolontan,Geambaşu,Ioaniţoaia şi Andrieş. Cam puţin pentru un ziar care spune că e numărul unu din …unu, că prosport nu contează, acolo ăia sunt mai praf decât voi. Poate voi trăi şi ziua în care după etapă să citesc cronicile meciurilor, să citesc interviuri cu antrenorii şi jucătorii meciurilor, nu cu personajele gen gigi,borcea,vamă,iancu,copos sau porumboiu.

milan6 (29 comentarii)  •  23 septembrie 2010, 21:44

Deniss Rakels.stiti ceva de el?
stie cineva din Mitica League?

Tudor (56 comentarii)  •  23 septembrie 2010, 21:47

Domnule Ioanitoaia
dezinformarea pare a fi la mare arta la dvs.
poate gasiti pe undeva unde l’equipe vorbeste de offside de 2-3 metri…daca v-ati fi uitat la faza, chiar si cu reluarile pe care le are tv franceza nu veti putea sa dati un verdict clar, pt ca nu e evident daca gervinho atinge balonul….
in fine, insa ideea e corecta. mai mult joc, mai putine discutii colaterale

Artimon (3 comentarii)  •  23 septembrie 2010, 22:02

Dragi dinamovisi, la cat ati furat la viata voastra, cu Ceahlaul ultima dat, decenta v-ar impune sa bagati capul in pamant. Dar cui sa ceri decenta?!

Vlad-Paris (309 comentarii)  •  23 septembrie 2010, 22:47

Pt Tudor: nu e nicio dezinformare, asa scrie in cronica meciului publicata in editia de luni a cotidianului parizian l’Equipe. Il am in fata ochilor.

Alex (5 comentarii)  •  24 septembrie 2010, 0:20

Da…foarte bun articolul….parca ceva imi spune ca diferenta asta de atitidune dintre fotbalul de la noi si cel din Franta…se va vedea si la meciul direct care urmeaza intre echipele nationale….

BB (155 comentarii)  •  24 septembrie 2010, 9:51

Articolul mi-a placut pentru ca prezinta, nu moralizeaza. De fapt, ne invita pe fiecare sa gandim cu capul nostru. Nu intotdeauna face asa dl Ioanitoaia, dar daca se considera sef de scoala asa ar trebui sa faca.

forzzza (8 comentarii)  •  24 septembrie 2010, 10:56

Poate cel mai mare smecher de arbitru, dar nebagat in seama, este acest mugurel draganescu!!!Asta de obicei arbitreaza in jurul bucurestiului si niciodata nu arbitreaza derbyuri. Totdeauna avantajeaza echipele mari in dauna celor mai mici.Tin minte acum 2 ani la un meci Unirea Urziceni- Gaz Metan era scorul de 1-0 pana prin min.75.A fluierat doar intr-o singura directie!!!In aceste conditii in ultimul sfert de ora (min.75-min.90) Unirea a mai marcat de 3 ori si meciul s-a terminat 4-0. Mai poti face vreo obiectie arbitrajului la acest scor. Aceasta maniera smechereasca de arbitraj o etaleaza mugurel aproape la fiecare meci!!!da iun cei mici, caci pe acestia nu are cine sa-i apere!!! La dinamo- ceahlaul a fost macel. Pentru asa hotie fara discutie ar trebui scos din arbitraj!!!

sorin craiova (2 comentarii)  •  24 septembrie 2010, 12:13

Am sperat o clipa ca vor avea dinamovistii putin bun simt si vor recunoaste ceea ce este evident, arbitrii de la meciul cu Ceahlaul au furat pentru ei, probabil impulsionati, stimulati de revenirea gazului urat mirositor de la Miami. Scuze, sunteti aceeasi ingusti la minte ce cautati in trecut justificari pentru nenorocirile pe care le-ati facut si continuati sa le faceti in fotbal, voi ati pierdut titluri furati fiind de arbitri, sunteti victime ale coruptiei in fotbal nu promotorii ei, sunteti aparte numai pentru ca toata suflarea fotbalistica va dispretuieste pentru felul vostru de a fi. Intr-un cuvant, sunteti pierduti pentru bunul simt si fair play definitiv, incorigibili in infatuarea si suficienta voastra. Va declar pierduti pentru fotbalul european pe care il priviti numai la televizoare, din motive lesne de inteles.

darfcar (6 comentarii)  •  24 septembrie 2010, 12:54

Pentru alb rosu…La asa zisa voastra valoare chiar aveti nevoie de ajutor din partea arbitrilor???In acest tur v-ati acoperit de rusine.Si vreti sa castigati campionatul.Dar nu voi castigati campionatul daca asa va fi,ci borcea si badea prin actiunile lor si nu prin prestatia echipei.Echipa sufera si voi vedeti asta.

reco (3 comentarii)  •  24 septembrie 2010, 13:20

Din pacate comparatia intre ceea ce spune si ce ar trebui sa spuna „domnul” arbitru nu este comparata cu ceea ce a spus arbitrul care a lasat pozitia afara din joc din campionatul Frantei. Opiniile sunt diferite in cazul unor faze dubioase fie ca e vorba de fault sau jucarea mingii cu mana incepand cu jucatori, antrenori, presedinti, ziaristi, oameni de fotbal (exceptand situatiile subiective), asa ca in situatiile evidente haideti sa fim seriosi, prima abatere FLAGRANTA in decursul unui campionat se admite, dar la a doua ar trebui fie sa-i fie retrasa licenta de arbitru si astfel sa ne trezim fara arbitri, fie de a fi retrogradat in liga inferioara cu posibilitatea de a reveni dupa 2 ani cu examen de promovare, sigur este doar o sugestie ce poate ar ajuta constiinta unor arbitri de a nu face greseli impardonabile. FAIR-PLAY, PLEASE!

Claudiu (343 comentarii)  •  24 septembrie 2010, 14:29

Corect, nea Ovi, nimic de zis, dar am intrebarea de ce scrii matale si te indignezi de cate ori Dinamo e ajutata de arbitrii, nu si despre meciurile in care e dezavantajata? Intentionat ori nu, ajungi sa fii considerat antidinamovist, oare asta urmaresti? M-as bucura daca ti-ai gasi timp sa imi raspunzi.

israelian (73 comentarii)  •  24 septembrie 2010, 14:47

Domnule Ioanitoaia,rar, dar pot sa vad cate o partida din Romania la ProTvI ,ASA CA AM VAZUT ASEARA pe Steaua la Craiova in meci de Cupa. M-am speriat ce echipa are dl.Becali care se lupta si castiga un meci greu de tot cu o echipa de liga a II-a pe penultimul loc.Dl. Becali insa ma contrazice si spune ca baietii lui au fost extraordinari ca si meciul dominat copios de Steaua. Aici la noi in Israel acest meci era ca doua echipe de liga II-a ambele in a douia jumatate ,jos,in clasament.Asa va fi si cu Napoli?atunci e de rau si ingrijorator.

durden (338 comentarii)  •  24 septembrie 2010, 15:04

penalty discutabil?!si ce aud despre eliminare?ca n-ar fi fost corecta?bai nene,mai stie cineva fotbal in tara asta?!in afara de golul anulat complet aiurea ceahlaului s-a arbitrat foarte corect.dar ca de obicei,cand e vorba de dinamo si arbitrii toata lumea sare ca arsa!

Artimon (3 comentarii)  •  24 septembrie 2010, 16:00

@Durden. Da, da, auzi bine! Cum a fost dat primul cartonas galben lui Gafita? Iar un gol anulat la O-1 ti se pare o nimica toata? Dar penalty-ul la Danciu, din care s-a facut 2-0? Daca nici acuma nu recunoasteti ca ati castigat cu arbitrul atunci chiar ca nu aveti onoare.

alb-rosu_in_VN (171 comentarii)  •  24 septembrie 2010, 16:01

S-a creat in ultimul timp un curent anti-Dinamo din cauze pe care nu le inteleg. „Da bine” sa-i vorbesti de rau pe Dinamo, esti in trend daca faci asta. Totusi Dinamo joaca un fotbal ofensiv, spectaculos, placut publicului si umple stadioanele pe care joaca (in deplasare). Nu-i nimic, ne vom intoarce! Si cand ne vom intoarce, pre multi o sa popim si noi!

alb-rosu_in_VN (171 comentarii)  •  24 septembrie 2010, 16:07

Sorin Craiova
Cred ca tu esti putin pierdut de lumea asta. Citeste cu atentie comentariile si incearca sa intelegi ce scrie acolo. In obscuritatea ta insa mi-e greu sa cred ca poti intelege ceva.

Comentează