Ovidiu Ioaniţoaia

A vorbit şi a scris pentru milioane de microbişti, a crescut generaţii de ziarişti şi continuă să facă din jurnalism privilegiul de a fi sincer cu oamenii

Biografie completă Toate articolele
Cele mai noi articole de Ovidiu Ioaniţoaia
Dopaj la FCSB?!

Când scriam aici, colecția e martoră, că meciul FCSB-CFR va fi de 1 ori X, mă gândeam la forma deosebită a gazdelor, dar și la numeroasele absențe din formația clujeană, obligată să joace pe Arena Națională fără niciun atacant de […]

...

A greșit Rădoi?

Din fericire, acum, în ajunul „triplei” Macedonia de Nord – Germania – Armenia de la sfârșitul lui martie, lucrurile stau altfel. Dacă, luați-o ca glumă, deși nu-i cea mai bună, Chiricheș nu se reaccidentează, atunci e foarte posibil ca toți […]

...

Știre falsă

Când căruța părea să se fi împotmolit mai rău, consilierul președintelui Burleanu a venit la Telekom Sport cu o afirmație care a surprins în aceeași măsură în care a și bucurat. Conform lui Andrei Vochin, în ianuarie-februarie 2022, la etapa […]

...

Spre un caz Oct. Popescu?

Cu atât mai important cu cât puştiul de la FCSB, născut pe 27 decembrie 2002, va fi mezinul „tricolorilor” convocaţi la Euro 2021. Tavi ar mai avea două cicluri la tineret, încadrându-se în regula U21 din Liga 1 până în […]

...

A văzut pe dos!

Hotărât s-o împiedice cu orice preț pe CSA Steaua să promoveze, cunoașteți contextul, Gigi Becali nu s-a lăsat până nu și-a făcut numărul. A trimis la „satelitul” din eșalonul 3 nu mai puțin de 8 jucători din lotul folosit de […]

...

Pregătiţi statuile!

Sînt multe lucruri care se pot discuta în fotbal. Că ar fi fost ofsaid ori nu, că ar fi fost fault ori nu etc. Ce s-a întîmplat însă duminică la Cupa Mondială exclude orice dubiu: cavalerii fluierului au greşit flagrant […]

luni, 28 iunie 2010, 6:19

Sînt multe lucruri care se pot discuta în fotbal. Că ar fi fost ofsaid ori nu, că ar fi fost fault ori nu etc. Ce s-a întîmplat însă duminică la Cupa Mondială exclude orice dubiu: cavalerii fluierului au greşit flagrant în “optimea” Germania-Anglia, cît şi în cea dintre Argentina şi Mexic. Cînd e de discutat e, de data asta chiar nu e.

În prima, la 2-1 pentru nemţi, “centralul” uruguayan Larrionda şi, vinovatul number one, liniorul Espinosa le-au refuzat englezilor un gol perfect valabil, mingea expediată de Lampard în transversală aterizînd cu minimum 25-30 de centimetri în spatele liniei porţii! În cealaltă, argentinienii au deschis scorul pe mîna brigăzii italiene. Nici Rosetti, nici tuşierul Ayroldi, cel din-tîi obligat să decidă, n-au sesizat ofsaidul de-un metru din care a înscris Tevez! Clar, erori ale asistenţilor lipsite de orice justificare, imposibil de scuzat. În cazul în care ele nu s-ar fi produs, probabil că Germania şi Argentina tot ar fi învins. Normal e să judecăm însă că, în afara lor, meciurile puteau căpăta altă turnură. Să fi continuat altfel şi să se fi sfîrşit altfel.

Reamintind că Anglia a cucerit titlul suprem în 1966 în faţa Germaniei Federale ajutată fiind, în prelungiri, de tuşierul sovietic Bahramov – acesta a semnalizat gol la balonul trimis de Hurst care, deviat de bară, n-a intrat în poartă – comentatorii s-au grăbit să invoce “răzbunarea destinului”, “justiţia fotbalului”. Pasămite, i s-a luat înapoi Angliei ce primise fraudulos în finala de-acum 44 de ani! Atunci cînd, graţie greşelii comise de “Russian linesman”, s-a desprins la 3-2 în minutul 101 şi a cîştigat pînă la urmă cu 4-2.

Apropo de Bahramov, să menţionăm că pe el, azer, nu rus, gafa din 1966 l-a transformat într-un personaj, ba şi într-o celebritate! Folclorul pretinde că Regina Elisabeta a II-a i-ar fi oferit drept mulţumire un fluier de aur, deşi logic era, nu-i aşa?, să-i fi dat un fanion. Dar şi că Bahramov însuşi, întrebat în 1993 dacă a văzut gol la Hurst sau i-a cerut “centralului” Dienst să-l valideze fără să fie foarte sigur, ar fi murmurat pe patul de moarte un singur cuvînt, Stalingrad! Adică le-ar fi plătit nemţilor pentru uciderea a 750.000 de ruşi în asediul oraşului respectiv! În ce mă priveşte, nu cred, dar nici nu mă pun cu gura lumii.

Socotindu-l pe Bahramov cel mai cunoscut azer de pe planetă, compatrioţii i-au ridicat un monument la intrarea în Sta­dionul Naţional din capitala Baku, lîngă care a ţinut să se pozeze şi Hurst! Pornind de aici, ar trebui să ne aşteptăm ca uruguayenii să-i înalţe o statuie lui Espinosa la Montevideo, iar italienii una lui Ayroldi la Molfetta, localitatea sa natală. Mai zice cineva că făcutul de rîs nu serveşte la nimic?!

02-geoff-hurst.jpg

Comentarii (19)Adaugă comentariu

Baetu (6 comentarii)  •  28 iunie 2010, 18:39

Dar mai degraba uruguayenii ar ridica statui celor care au castigat cupa mondiala in 1930 si in 1950. Italienii au si ei pe ai lor, cei mai recenti castigatorii din 2006. Azerii nu au. Si nu cred ca se mai gandesc acum arbitrii sau jucatorii la ce s-a intamplat prin razboaie, sau poate ca da, doar daca au crescut impreuna cu bunicii lor care au supravietuit ororilor razboiului 🙂
baetuandrei. blogspot .com

tactic zone (1 comentarii)  •  28 iunie 2010, 19:07

mie mi se pare ca actualul mondial a reparat cateva nedreptatii istorice: celebrul meci din `66 sau eliminarea inca din grupe a frantei, care oricum nu merita sa fie acolo,calificandu-se fraudulos.

tache bacanu (14 comentarii)  •  28 iunie 2010, 19:20

Inundati presa,daca se poate si cea internationala,ca asa chiar nu se mai poate.E omenesc,ca sa solicitam sa se procedeze ca la rugby si tenis.Noi stim ca cei „slabi”sunt „de mancat”,dar pana cand??!!???Cred ca presa are un mare rol in a incerca!Altfel,in continuare,cei slabi,tot slabi vor ramane.Acest Blat(ist)ter cu acolitii sai s-a impus si va continua sa-si bata joc de fotbal,ptr.ca pe el nu fotbalul il intereseaza!Mai exista „ceausesti”in lume

vlad (309 comentarii)  •  28 iunie 2010, 19:37

Mi-a placut chestia cu Stalingrad, buna poanta. Smecher si azerul, corect articolul.

MIKI II (181 comentarii)  •  28 iunie 2010, 19:40

In RSA am putut vedea tot felul de arbitrii cel putin ciudati. Uni au dat chiar rau cu fluierul, respectiv fanionul, in balta. Am vazut si o echipa de arbitrii din Ungaria care si-au facut treaba corect. Ca sa fiu sincer, ofticat ca arbitrii romani au ramas acasa, mi-am dorit sa-i vad pe unguri pusi la zid. Ei, ca in multe lucruri pe care le fac ungurii, s-au dovedit oameni seriosi. Hai sa fim macar bucurosi ca vecinii nostri au ajuns acolo unde arbitrilor roamni li s-a dat interzis. Va rog sa nu-mi replicati ca UDMR-ul si dna. Udrea au tras sforile.

taz82 (11 comentarii)  •  28 iunie 2010, 19:43

Danemarca sa-i ridice statuie lui Urs Meyer!!! romanii, stiu de ce!

PICIUL (11 comentarii)  •  28 iunie 2010, 20:11

Tare faza cu Bahramov, din pacate nu numai la noi se intampla ca arbitrii sa faca erori impardonabile, cu atat mai grav cu cat este vorba de un campionat mondial unde ar trebui aleasa elita arbitrajului mondial.

alin (626 comentarii)  •  28 iunie 2010, 20:59

@MIKI II. Ai dreptate, daca nu era UDMR-ul ungurul Kassai nu ajungea sa arbitreze la Mondiale! Ma mir doar ca nu l-a trimis dna Udrea pe Brad Pitt Tudor!

dan (4 comentarii)  •  28 iunie 2010, 22:16

Cu privire la greselile impardonabile ale arbitrilor: eu am arbitrat o scurta perioada de timp( un an) la nivel de judet si juniori, dar vreau sa va spun ca golul lui Lampard il putea valida si un pusti abia iesit de pe bancile arbitrajului( in momentul sutului, tu trebuie sa privesti mingea si sa alergi catre poarta, pentru a putea vedea daca intra sau nu in poarta), iar la golul lui Tevez nu trebuie sa mai comentez absolut nimic.. Este absolut impardonabil si nu poti gasi nicio motivatie, offside-ul ala il vedeai si de la 40 de metri. PENIBIL!

@MIKI II (4 comentarii)  •  28 iunie 2010, 22:25

Ai dreptate, si mie mi-a placut arbitrajul vecinilor nostri; a lasat fazele sa curga, iar atunci cand ghanezul a simulat, l-a scos afara, iar apoi a uitat putin de el.. Mi-a placut extrem de mult acea faza; asa ar trebui sa ii trateze orice arbitru pe fotbalistii care se arunca pe jos si se vaita mai rau ca si muierile!

crivat (12 comentarii)  •  28 iunie 2010, 22:55

Domnule Ioanitoaia, puteti sa imi spuneti daca mai exista vre o tara in lume care sa aiba statuia unui arbitru?

jan pitesti (254 comentarii)  •  29 iunie 2010, 0:54

speram pe viitor sa vedem fotbal de calitate la nationala ca pe vremea lui dobrin si hagi,lor trebuie sa le facem statui la stadionul national.

emg (79 comentarii)  •  29 iunie 2010, 2:29

haha legende vs realitati le fotbalului. marturisesc ca nu le stiam p-astea

MackAnthon (25 comentarii)  •  29 iunie 2010, 9:02

Fain articol !

george (1 comentarii)  •  29 iunie 2010, 9:48

probabil ca i-au facut statuie pentru ca a fost singurul azer care a participat intr-o finala de cupa mondiala…dar nah daca este sa gasim exemple sa ne sustinem ideea putem sa si inventam 🙂

BB (155 comentarii)  •  29 iunie 2010, 10:33

Cum sa vrea Blatter aparatura moderna, eventual instant replay, cum i-ar mai putea el manevra pe arbitrii si sa se foloseasca de ei?!?!

israelian (73 comentarii)  •  29 iunie 2010, 11:10

Eu daca trebuia sa arbitrez Ungaria si inscria astfel…LE dadeam golul pe tava si daca nu era gol …ca Zoltan Puskas de la CC ESTE OM SI MI-A SALVAT PENSIA.MERITA!DACA CEI CU MEMORIA LENINGRADULUI….

Nelson Mandela (369 comentarii)  •  29 iunie 2010, 12:18

Domnul Ioanitoaia,

Iar cu arbitrii ?
Ce frustrare enorma trebuie sa fie in fotbalul romanesc, lipsit de alt orizont, astfel ca pe primul loc se afla mereu arbitrajul. Insusi Gerrard a afirmat ca arbitrajul nu scuza inferioaritatea angliei si nu a schimbat nimic din meci.

Victoria Mirela (1 comentarii)  •  14 iulie 2010, 11:35

Si eu cred la fel, i-a ridicat statuie fiind singurul azer participand la Cupa Mondiala.:D

Comentează