Ovidiu Ioaniţoaia

A vorbit şi a scris pentru milioane de microbişti, a crescut generaţii de ziarişti şi continuă să facă din jurnalism privilegiul de a fi sincer cu oamenii

Biografie completă Toate articolele
Cele mai noi articole de Ovidiu Ioaniţoaia
Dopaj la FCSB?!

Când scriam aici, colecția e martoră, că meciul FCSB-CFR va fi de 1 ori X, mă gândeam la forma deosebită a gazdelor, dar și la numeroasele absențe din formația clujeană, obligată să joace pe Arena Națională fără niciun atacant de […]

...

A greșit Rădoi?

Din fericire, acum, în ajunul „triplei” Macedonia de Nord – Germania – Armenia de la sfârșitul lui martie, lucrurile stau altfel. Dacă, luați-o ca glumă, deși nu-i cea mai bună, Chiricheș nu se reaccidentează, atunci e foarte posibil ca toți […]

...

Știre falsă

Când căruța părea să se fi împotmolit mai rău, consilierul președintelui Burleanu a venit la Telekom Sport cu o afirmație care a surprins în aceeași măsură în care a și bucurat. Conform lui Andrei Vochin, în ianuarie-februarie 2022, la etapa […]

...

Spre un caz Oct. Popescu?

Cu atât mai important cu cât puştiul de la FCSB, născut pe 27 decembrie 2002, va fi mezinul „tricolorilor” convocaţi la Euro 2021. Tavi ar mai avea două cicluri la tineret, încadrându-se în regula U21 din Liga 1 până în […]

...

A văzut pe dos!

Hotărât s-o împiedice cu orice preț pe CSA Steaua să promoveze, cunoașteți contextul, Gigi Becali nu s-a lăsat până nu și-a făcut numărul. A trimis la „satelitul” din eșalonul 3 nu mai puțin de 8 jucători din lotul folosit de […]

...

Două lumi

Recunosc că la returul dintre Barça şi Inter, am ţinut cu milanezii. Evident, pentru Chivu, despre care am citit apoi pe blog-ul Gazetei, stupefiat, că a dezamăgit! Ce prostie perfectă. La nici 4 luni de la operaţia pe creier, ba […]

vineri, 30 aprilie 2010, 6:21

Recunosc că la returul dintre Barça şi Inter, am ţinut cu milanezii. Evident, pentru Chivu, despre care am citit apoi pe blog-ul Gazetei, stupefiat, că a dezamăgit! Ce prostie perfectă. La nici 4 luni de la operaţia pe creier, ba şi titularizat pe Camp Nou în ultimul moment, căpitanul “tricolorilor” n-a rămas dator. Dimpotrivă, a convins. În fotbalul actual, unul pragmatic pînă la frontiera cu cinismul, e ca pe front. Trebuie să-ţi faci datoria, iar Chivu, spre lauda lui, şi-a făcut-o cu prinsosinţă. Altminteri, şi pentru că Inter a evoluat 3 sferturi din timp în inferioritate numerică, Jose Mourinho i-a dat clasă lui Pep Guardiola. I-a dovedit că mai are de învăţat.

Joi seara, am vrut să cîştige Liverpool. Nu mă întrebaţi de ce, poate în semn de admiraţie pentru tulburătorul You’ll Never Walk Alone. Deşi nu mi-a mai ieşit, nu mi-a părut rău deoarece am savurat o partidă echilibrată şi vie, dramatică în prelungiri. Disputată într-un ritm ameţitor, de parcă se derula o peliculă pusă pe repede înainte!

Dintre numeroasele secvenţe memorabile, am reţinut-o întîi pe aceea în care, din elan, Simao s-a văzut nevoit să sară peste panourile publicitare şi să aterizeze printre spectatorii englezi. În loc să-l jignească ori măcar să-l fluiere, cum ar fi procedat ai noştri, aceştia l-au aplaudat, ba l-au şi ajutat să revină pe gazon. Am înţeles atunci că aşa ceva nu se poate întîmpla şi în România, unde garduri de sîrmă, încă nu ghimpată , despart terenul de tribune.

E greu de anticipat dacă ele vor dispărea vreodată. În fond, de ce-ar dispărea de vreme ce, recent, un grup de fani turbulenţi din Ghencea a culcat la pămînt 10 metri de gard în 5 minute?! N-ar fi frustrant să le răpeşti unor tipi plini de iniţiativă asemenea bucurie?!

M-a mai impresionat şi secvenţa de după fluierul final. În ciuda faptului că Liverpool ratase calificarea şi, cu ea, întreg sezonul, spaniolul Rafa Benitez s-a grăbit să-şi felicite compatriotul de pe banca adversă, mai tînăr ca el cu 5 ani. Benitez a mers la Sanchez Flores şi nu numai că i-a strîns mîna, ci l-a şi îmbrăţişat. Scurt, cît lumina unui flash, însă a făcut-o fără să se simtă umilit. Nu cred să fi realizat în clipa respectivă că tatăl său a fost toată viaţa suporter înfocat al lui Atletico, sigur că nu-i ardea de asta. Dar a ştiut să-şi învingă tristeţea şi să se comporte ca un om cu educaţie, civilizat.

Să ne aducem aminte că, puţine zile înaintea duelului de pe Anfield Road, Sorin Cîrţu şi Viorel Moldovan s-au bălăcărit ca la uşa cortului, fiind la un pas să se încaiere. Nu mai continuu comparaţiile tocmai pentru că ele nu vor schimba nimic. Doar ne-ar mîhni şi mai tare. Clar, ei cu lumea lor, iar noi cu a noastră, contemporane, însă atît de diferite! Din păcate, chiar opuse. Diametral opuse.

Comentarii (40)Adaugă comentariu

dudu (133 comentarii)  •  30 aprilie 2010, 18:50

Adevarat, dar nu spuneti nimic nou. Regretabil e ca diferenta nu scade, ea se mareste. Cei ce conduc societatea romanesca, adica si fotbalul, isi vad de treburile lor, se imbogatesc si in doare direct in spit

the phenom (43 comentarii)  •  30 aprilie 2010, 20:08

ce spuneti dumneavoastra e cat se poate de corect,dar nu se poate..tara inapoiata,necivilizata,rea..nu se va schimba nimic.

un clasic (96 comentarii)  •  30 aprilie 2010, 20:49

Mi-a placut ce ati scris despre Chivu. E roman si ar trebui incurajat si cand nu ii iese jocul. Nu a fost insa cazul cu Barcelona cand l-a blocat adesea pe marele Messi

raison @ Andrei (27 comentarii)  •  30 aprilie 2010, 21:00

Domnule Ioanitoaia , imi pare rau , dar sunteti complet pararel cu realitatea . Ati fost vreodata suporter al unei echipe vizitatoare pe un stadion englez ? Cunoasteti cumva cate victime au facut suporterii englezi de-a lungul timpului ? N-ati consemnat niciodata un gest de fair play din partea vreunui antrenor roman ? Sunt foarte dezamagit,dar constat ca mergeti cu turma in directia adularii a tot ceea ce este in alta parte si strambatul din nas la ce e pe la noi . Pacat . Tara asta avea nevoie de altfel de formatori de opinie…

Ovidiu Ioaniţoaia (118 comentarii)  •  30 aprilie 2010, 21:44

Pentru raison @ Andrei: Dumneata eşti dur pentru că dă bine să fii dur? Într-adevăr, suporterii englezi au făcut numeroase boacăne, dar nu mai fac de mulţi ani. I-a dezvăţat legea, iar acum atmosfera din stadioanele lor nu se compară cu cea de la noi. Am fost pe stadioanele britanice de cîteva zeci de ori. În rest, cînd a fost cazul, am evidenţiat fair-play-ul antrenorilor români. De la o vreme însă, mi se oferă ocazii din ce în ce mai rare. Dacă dumneata consideri că România e mai civilizată decît Anglia, trebuie să fim de acord?

kappa (13 comentarii)  •  30 aprilie 2010, 22:02

Chivu a jucat intr-adevar impecabil. Unicul gol al partidei nici macar nu s-a inscris de pe partea lui. Un jucator care si-a dovedit inteligenta cu prisosinta in acest meci. Cum Inter s-a aparat majoritatea timpului am putut sa ma uit minute in sir doar la Chivu. Ce facea? Continuu se repozitiona in sectorul lui defensiv pentru a inchide culoarele de acces spre poarta. Nu si-a pierdut concentrarea si luciditatea nici macar o data. Alt aspect: desi a primit cartonas galben in prima repriza, in ciuda presiunii continue si crescande a Barcelonei (mai ales dupa eiminarea incorecta a lui Motta) – Chivu nu a gresit, nu a luat un al doilea galben care sa-i aduca eliminarea.

In afara de Interul lui Murinho, cate echipe ar fi reusit sa-i opreasca pe Barcelona? Arsene Wenger spunea retoric ” … dar ce faci cu Messi?”. De fapt raspunsul exista de anul trecut, de la Chelsea – Barcelona. Murinho a aplicat ceva asemanator. Daca nu era eliminat Motta atat de devreme in meci, indraznesc sa cred ca Inter ar fi putut obtine chiar un egal. Pana la urma unicul gol al partidei a fost marcat din ofsaid.

kappa (13 comentarii)  •  30 aprilie 2010, 22:22

Imi place si mie fotbalul practicat de Liverpool sub bagheta lui Raffa Benitez. Verticalizarea, incercarea continua a echipei de a aduce mingea in poarta adversa din cat mai putine atingeri, prin cat mai putine pase si fara preluari si intarzieri inutile. Din pacate sezonul acesta si-au pierdut din eficienta. Indraznesc sa cred ca daca juca Fernando Torres se calificau. Ineficienta lor in ce a constat? La scorul de 2-0 jucand acasa, in prelungiri, trebuiau sa stie sa gestioneze meciul in asa fel incat sa pastreze rezultatul.

Incredibil insa este ca Raffa Benitez cu o echipa titrata formata din jucatori valorosi si experimentati (Gerrard, Gallagher, Babel, etc…) nu a reusit sa se impuna in fata unui antrenor ne-experimentat (Quique Sánchez Flores) avand la dispozitie o echipa la fel de neexperimentata (exceptia fiind Forlan).

Planul lui Sánchez Flores a functionat perfect. S-au aparat cat au avut ce apara; cand au avut nevoie sa dea gol, l-a introdus pe José Manuel Jurado care a contribuit decisiv la inscrierea golului lui Forlan. Sunt convins ca nu si-a imaginat ca echipa va pastra avantajul de 1-0 pentru 90 si ceva de minute, dar, paradoxal, cu cat a fost introdus mai tarziu, cu atat jucatorii lui Liverpool erau mai obositi si intrarea proaspatului Jurado a avut un impact mai mare!

corectorul (66 comentarii)  •  30 aprilie 2010, 22:22

Imi plac articolele care trateaza concomitent mai multe teme.Elimina din start riscul monotoniei.Eu cred ca n-are rost sa comparam cele doua lumi:noi suntem si latini si balcanici,iar englezilor,saracii,le lipsesc ambele „calitati”!Si nu vreau sa jignesc pe nimeni,dar majoritatea oamenilor din fotbal nu au un „nivel”foarte ridicat(cultural,educational…).La ce i s-a cerut lui Chivu,a jucat perfect.Probabil a fost cel mai bun dintre cei 9 fundasi ai lui Inter!

corectorul (66 comentarii)  •  30 aprilie 2010, 22:38

referitor la”fotbalul pragmatic pana la cinism”,am o obiectie:chiar daca Mondialul l-a castigat cinismul,Europenele au fost castigate de catre fotbal.Fotbal in stare pura.Si sunt multe echipe mari care chiar joaca un fotbal la care te uiti cu placere,nu te uiti pe teletext la rezultat!A doua ar fi ca Mourinho nu i-a dat nici o clasa lui Guardiola,pentru simplul fapt ca vad fotbalul diferit.Nu cred ca Pep,Wenger,Aragones ar vrea sa invete ceva de la Mou,pentru ca au o filozofie total opusa!Clasa ii dadea daca Inter desfasura un joc sclipitor si Guardiola se uita cu gura cascata cum paseaza Inter!Nu toti ne extaziem cand un artist castiga niste bani printr-o munca frumoasa,iar apoi vine unul pe la spate si ii fura portofelul.Sa-l numim …strateg…I-a dat clasa fraierului de artist!

toni (8 comentarii)  •  30 aprilie 2010, 22:58

domnule ioanitoaia, cititi cu atentie comentariul lui rason@andrei si explicati-mi si mie in ce moment afirma acesta ca romania este mai civilizata ca anglia. Tot ce spunea rason@andrei este ca si in tribunele romanesti se petrec gesturi de fair play si as indrazni sa adaug ca daca ati mediatiza aceste gesturi poate ne-am civiliza mai repede. Insa dumneavoastra ati preluat altceva din anglia, si anume prese de scandal. Ce va asteptati de la suporterii romani in contextul in care de fiecare data cand George Becali is sufla mucii, scuzati-mi expresia, faceti din asta o stire? Daca va doriti cu adevarat sa fie oameni civilizati pe stadioane faceti si dumneavoastra un pas spre acest lucru.

Pelicanu (2 comentarii)  •  30 aprilie 2010, 23:36

Se pare ca multi dintre noi traiesc intr-o realitate paralela, intr-o lume a lor care nu are nici o legatura cu ceea ce se intampla de fapt. Acuzatiile lui raison@Andrei in ceea ce va priveste sunt pure aberatii si imi pare rau ca i-ati raspuns, astfel de oameni nu merita atentie, in rest, bun articolul, aveti perfecta dreptate.

MIKI II (181 comentarii)  •  1 mai 2010, 0:11

Cu ceva timp in urma spuneam ca romanul nu vede fotbalul de pe teren. El vede numai echipa pe care o sustine. Chivu nu a jucat in echipa respectivului „comentator” si singur nici nu va juca vreodata. Asa ca ptr. el a fost o catastrofa jocul lui Chivu.
O alta categorie de „comentatori”, cand nu e vorba de camasa lui, spun sus si tare ca ce se intampla la noi pe stadioane e si mai rau la altii. Este foarte adevarat ca englezi au avut probleme mari cu disciplina pe stadioane, dar asta se intampla cu 10-15 ani in urma. Intre timp au invatat, de voie, de nevoie, sa se poarte civilizat. Omul nostru nu vede evolutia lor spre bine, el vrea sa-i aduca la nivelul nostru.
Educatia se face privind cum se comporta antrenorii, sefii cluburilor si chiar atitudinea jucatorilor pe teren.
La acest capitol mai avem multe de invatat.

toni (8 comentarii)  •  1 mai 2010, 1:05

Sper ca macar veti citi mesajul meu, la un raspuns nu ma astept.

extreme (5 comentarii)  •  1 mai 2010, 2:33

de mult timp astept un articol atat de pertinent si de concis. ati pus punctul pe i. suntem la ani lumina de civilizatia occidentala. eu chiar traiesc in anglia,si va pot spune ca nici aici romanii nu scapa de metehnele cu care au venit,ba chiar mai sunt cate unii care pleaca inapoi in ro si mai incuiati. suntem rautaciosi si intre noi,dar si cu altii. rar auzi un roman care sa nu numeasca un negru „cioara”. un popor care se pretinde credincios,ortodox etc. are niste manifestari foarte joase fata de ceea ce se presupune a insemna crestinatatea. ceea ce lipseste romanilor este tocmai umanul,d-le ioanitoaia. nu stiu din ce cauza,dar romanii sunt mai apropiati de regnul animal decat de intelegerea si toleranta din vest.

Ciprian (2 comentarii)  •  1 mai 2010, 2:38

D-le Ioanitoaia, va respect si va apreciez foarte mult dar, de data aceasta, ati pus problema cam aiurea (in prima parte a articolului, in rest sunt de acord). Am dori sa stim si noi, astia care mai apreciaza fotbalul asa cum e normal sa fie, cu ce i-a dat clasa Mou lui Pep?! Pai tot asa pot spune ca si Van Gaal i-a dat clasa lui Mou, pt ca Bayern chiar a jucat fotbal cu Lyon si a demonstrat ca poti apara rezultatul din tur fara sa sapi santuri in fata portii.

Serios acum, chiar toti jurnalistii si-au pierdut capacitatea de a judeca ceva macar cu un dram de obiectivitate? De ce se iau toti dupa val si spun fix aceleasi lucruri pe care le spun alti 1000? Cand Barca defila cu jocul ei minunat, toti erau in extaz: vai ce frumos, asta e fotbalul adevarat, ce jucatori, fantastic, bla-bla. Acum vine unu’ care se crede „The special one”, baga o intreaga echipa in propriul careu si gata: ce naspa e Barca, plictisitoare, neputincioasa; vai ce mare strateg e portughezul, ce tactica dom’le, de-a dreptul extraterestra…toti se inclina dupa cum bate vantul, isi schimba parerile de 7 ori pe zi, doar sa fie in ton cu restul.

Iar cei care vor sa vada fotbal sunt luati de nebuni, invidiosi sau mai stiu eu cum. Colegul Dvs, Alin Fornade a scos perla secolului: „Inter a aratat fata umana a fotbalului”. Incredibil, deci asta era fata umana a fotbalului: posesie 17% si nici o ocazie de poarta tot meciul. Imi permit sa spun pas la umanitate si sa ma uit in continuare la extraterestri…

arh. Gheorghe Petrescu (486 comentarii)  •  1 mai 2010, 6:37

Nu mi-a placut betonul italian din meciul cu Barcelona, dar, Inter Milano a demonstrat un antifotbal de clasa. Banul a stricat fotbalul, asta este. Chivu a jucat bine, si in situatia lui a demonstrat caracter si devotament pentru echipa. L-as vrea si la Nationala asa, dar, ma tem ca banul care nu prea vine de la FRF, catre jucatorii echipei Nationale, sant putini si ma indoiesc ca va juca cu daruire pentru culorile ROMANIEI. Sper sa ma insel dar, banul a dat cu bata in fotbalul de performanta.
Cind joci fotbal pe bani, nu mai este spectcol total.
Asa e in Romania. In alte curti europene, fotbalul inseamna spectacol si bani. HAI ROMANIA!

Gugutza (3 comentarii)  •  1 mai 2010, 10:28

Daca tot veni vorba de comportament Guardiola e cu 2 clase peste Mourinho…
Iar tactic în meciul retur cu Barcelona, Mourinho a facut acelasi lucru ca Grecia la Euro 2004, sau România la Euro 2008, Sahtiorul în finala Supercupei adica n-a jucat sau n-a putut sa joace fotbal.
Peste câtiva ani, lumea îsi va aminti de Barça lui Guardiola, nu de Interul lui Mourinho.

tirbuson (328 comentarii)  •  1 mai 2010, 10:39

@toni
Perfect de acord cu comentariul tau.
Cine merge la stadion in Romania stie ca lucrurile nu stau chiar atat de dramatic si fatalist cum le prezinta presa de la noi.
Din pacate, majoritatea jurnalistilor fac stiri din exceptiile negative. Pentru un asa=zis rating promoveaza la nivel de stire toate mizeriile si ineptiile debitate de prietenii lui nea Ovi, conducatorii de cluburi.

Vis -a-vis de fair-play si educatie nu cred ca trebuie sa stigmatizam inutil. Nu spun ca nu ar mai fi ceva de imbunatatit, dar educatia si civilizatia se obtine printr-o atitudine pozitiva. Spre exemplu, daca ne amintim gestul lui Lazar de a-i spune arbitrului ca s-a inselat si n-a fost penalty , cu cel al lui Henry care a tacut malc si a dus Franta la mondiale, cred ca nu suntem nici noi atat de odiosi.
Dar ce sa te faci cu ziaristi ca nea Ovi, care este promotorul emisiunii sportive-scandal-balacareala-incultura si prost-gust si apoi se da lupul moralist care arata cu degetul ?

COUNT D. (1 comentarii)  •  1 mai 2010, 12:43

Vizavi de evolutia lui Chivu tot ce pot sa spun e ca a avut o intrare criminala de rosu direct la Messi in prima repriza,in rest mediocru ca si toata echipa INTER.
Barca a umilit INTERUL lui mou care au stat cu totii in poarta si Barca cu portarul la centrul terenului asta da lectie nea Ovi.

filotas (10 comentarii)  •  1 mai 2010, 14:01

D-le Ioanitoaia, va apreciez foarte mult si va citesc de mic; tocmai de accea sunt atat de dezamagit de prima parte a articolului dvs…Ma asteptam, de la un colos ca dvs, iubitor de fotbal, sa-l trageti de urechi pe Mourinho, care a refuzat lupta dreapta…
Una este sa acceptam victoria Inter-ului (face parte din viata…) si total alt lucru este sa ridicam in slavi pe acest antrenor cinic…
Inter a castigat cu 3-2 dubla mansa; iata cum:

-Barca a avut o posesie de 86% (cea mai mare inregistrata vreodata in liga campionilor si probabil in istoria fotbalului profesionist):
-portarul Valdes a stat 15 minute in jumatatea de teren a interului; niciodata in istoria fotbalului nu s-a intamplat acest lucru;

-Barcelona a reusit 550 de pase fata de 67 ale italienilor (aproape de 10 ori mai multe); ca sa va dati seama de amploarea dezastrului de joc al Inter-ului, numai Xavi (108 pase) a reusit de doua ori mai multe decat toti cei 11 jucatori ai adversarului la un loc;

-pe parcursul celor 2 manse s-au inregistrat urmatoarele greseli de arbitraj, toate grave: 4 penalty-uri neacordate (la Alves , la Pique, Ibra si din nou Alves) ; un gol anulat aiurea (Bojan), offside eronat (Milito – Inter), offside nesemnalizat la golul 3 din tur al lui Milito. Total 6-1 in defavoarea Barcelonei (fiind greseli cu impact direct pe tabela, teoretic scorul ar fi fost: 7-3 Barca…)

-formula tactica adoptata de Mourinho, cel mai mare “tactician” din lume, in retur: 4-6-0 , unica in istorie care evolua in 10-0-0 cand ataca Barca (adica mai mereu); de multe ori, aceeasi formula tactica este adoptata si de Cimentul Fieni….

Dupa meci, bineinteles, deontologii fotbalului, cei care se dau dupa cum bate vantul si nu au coloana vertebrala a consecventei, s-au grabit sa-i ridice osanale lui The Special One, prosternandu-se in fata recitalului, „geniului” tactic al portughezului; recital tactic? Hai sa vedem:

-Inter-ul s-a aparat supraaglomerat in propria treime (asa cum procedeaza orice echipa de liga de amatori cand joaca in cupa cu un club profesionist si incearca sa limiteze un dezastrul), iar in majoritatea timpului in propriul careu de 16 m: adica pe o suprafata de cca 320 m2, acoperita de 10 jucatori ceea ce inseamna o aglomeratie mai mare ca la metrou la ore de varf; si asta inca de la inceputul meciului, cand erau 11 (si in 15 daca ar fi jucat zenzatia era ca ar fi facut la fel…); daca asta se numeste tactica, atunci ea e aplicata cu brio in diviziile inferioare din Albania (cu alti jucatori….) sau la nationala Insulelor Feroe cand joaca cu Granzii Europei (Hmm…cine o fi antrenorul insularilor, sa-i dam si lui un premiu…);

– eto a jucat fundas stanga tot meciul (?!); ca sa realizati amploarea enormitatii imaginati-va ca Rooney ar fi pus sa joace fundas un meci intreg; sau zidane stopper…

– Inter-ul a tras de timp la fiecare faza, la fiecare contact, aut, corner, lovitura libera….inca o data, aceasta tactica este aplicata cu succes in ligi inferioare, acolo unde fair-play-ul este doar un banc bun…;

– Schema de joc a Inter-ului (care face parte din tactica…) arata astfel : mingea va fi respinsa, degajata, aruncata, sutata cat mai departe de careul propriu, cu orice parte a corpului acceptata de regulament: pasele catre coechipieri nu sunt agreate;

– Jocul de fotbal, din cate stiu eu, are ca scop trimiterea balonului in plasa portii adverse, prin joc constructiv; in nici un moment al jocului Inter nu a avut acest scop, astfel ca Inter, logic, a jucat alt joc: un joc mult mai apropiat de handbal (unde o echipa ataca si una se apara pe semicerc…hmmm…insa Inter s-a aparat tot meciul…) sau de fotbal american (unde la fel o echipa ataca si alta „rupe” si „blocheaza”)

– reminder: vorbim aici de o semifinala a CL (cea mai prestigioasa competitie intercluburi din lume…), si de meciul intre campioanele unora dintre cele mai bine cotate campionate din lume…)
– comparatia cu Helenio Herrera este pur si simplu ridicola: acel antrenor nu a refuzat niciodata jocul, il juca , marca, in nici un caz nu se apara cu 11 jucatori in careu…

Asa ca veleitarii care il lauda pe acest antrenor mediocru, sa nu uite ca esenta jocului de fotbal este alta, iar Mourinho va deveni un antrenor bun atunci cand va crea joc si o va invinge pe Barcelona prin joc si nu prin anti-joc; altfel, nu este decat un antrenor las, de rezultat; aceeasi veleitari, daca bojan sau messi sau xavi ar fi inscris in prelungiri si barca s-ar fi calificat, ar fi scos placa cealalta cu “antifotbalul se plateste, nu poti sa te aperi 90 de minute si sa te califici etc etc…”

Stiti cum a murit Hamlet, D-le Ioanitoaia (intrebare retorica, sigur ca stiti…); dar Ahile, dar Caesar, Hercule? fiecare a avut parte de Mourinho al lui….

dani (13 comentarii)  •  1 mai 2010, 15:10

Exceptional Filotas, superb articol, din pacate presa de la noi cam are pregatite cateva placi, pe care le pune in functie de cum bate vantul. felicitari si domnului Ioanitoaia.O zi buna.

Glanetasu (1 comentarii)  •  1 mai 2010, 15:38

Pai Grecia a devenit campioana europeana cu un antrenor Rehagel, care nu numai ca e pragmatic la singe, ca sa cistige ar face orice, dar chiar orice! Cine va mai intreba peste 20 de ani cum au ajuns grecii campioni europeni? Deci Inter nu a adoptat o tactica asa de „reprobabila” cum afirma puristii! Barca a jucat tot sezonul un fotbal superb dar numai pt. ca adversarele i-au lasat sa joace. Mou nu are o trupa asa de valoroasa dar ii place sa cistige la fel de mult ca lui Pep! In ultima consecventa, daca Barca ar fi fost echipa pe care o credeau toti, ar fi cistigat si cu Inter indferent de antrenor sau jocul adversarilor. Dar nu e! Cit despre Chivu, normal ca a jucat bine el avind experienta jocurilor la o singura poarta, cu el in rol de cerber, de la echipa nationala a Romaniei!
S-auzim numai de bine!

Ovidiu Ioaniţoaia (15 comentarii)  •  1 mai 2010, 16:14

Cei care simpatizati cu Barcelona il acuzati pe Mourinho ca, in zece oameni, n-a iesit la joc in fata campioanei Europei si pe terenul acesteia! De ce sa fi iesit, ca sa se sinucida? Tocmai pentru ca Guardiola nu a gasit solutii sa strapunga apararea milaneza, e clar ca Mourinho i-a fost superior din punct de vedere tactic.

Altfel, cei care ii reproseaza presei cate in luna si in stele uita un lucru fundamental: ca presa, inainte de a fi scrisa, trebuie vanduta! In caz contrar, cat de bun, niciun ziar nu conteaza, ci trebuie, mai devreme sau mai tarziu, sa traga obloanele. Ei bine, exact asta nu vrem la Gazeta, sa tragem obloanele!

dan (13 comentarii)  •  1 mai 2010, 16:26

Aveti dreptate, dar daca scriati ca Interul s-a calificat cum s-a calificat, nu va mai citea nimeni?? nu mai erau comentarii? Dupa cum vedeti, 75 % va critica pt ca exagerati cu laudele la adresa lui Mourinho, in romania sunt mai multi iubitori ai fotbalului decat credeati, deci implicit v-ar citi si mai multi cred, da stiu, este Chivu in finala, asta e singurul lucru bun, dar sincer nu stiu cati romani vor tine cu Inter in finala, tocmai pt ca pasiunea este prea mare pt fotbal, eu nu zic ca trebuie sa castige doar echipele spectaculoase, dar asa ceva chiar nu s-a mai intalnit, te duci sa joci defensiv, dar nu ultradefensiv, iar geniul lui Mourinho era sa-l bata cu propriile arme pe Guardiola, adica macar posesie si un gol, l-ar fi lasat cu gura cascata pe Guardiola.Oricum, felicitari lui Chivu, dar Interul a avut atitudine de echipa mica, fricoasa, care in acest fel a recunoscut indirect valoarea adversarului, asta o stiati si d-voastra.

filotas (10 comentarii)  •  1 mai 2010, 16:51

@Ovidiu Ioanitoaia
Nu a zis nimeni ca Inter trebuia sa atace in 10…dar nici sa joace ca o divizionara B…atletico de ce nu a jucat asa cu liverpool (aveau avantaj de 1-0..)…?…eu acuz niste fapte unice in istoria fotbalului, care nu pot fi justificate de inferioaritatea numerica (valdez, portarul, a jucat libero, posesia a fost 86%, nici o idee de joc pt inter…)
„barca nu a gasit solutii sa strapunga apararea milaneza…” …imi pare rau sa va reamintesc, dar Barca a castigat meciul cu 1-0!!!!!, deci a gasit solutii, CHIAR SI ASA…

@glanetasu
sunt mai multe erori in logica dumitale:
1.”scopul suza mijloacele” nu este o sintagma universal valabila si acceptabila si este emblema machiavelicilor;
2.Barca nu „a fost lasata sa joace”: unde ai vazut dumneata asa ceva, s-a dat cineva la o parte, a fost vreun non-combat; nici pomeneala, pur si simplu celelalte echipe au respectat spiritul jocului si cel mai bun din teren a castigat si pe tabelal; Inter pur si simplu nu a respectat acest spirit (care nu e o lege scrisa, dar ce bine de ar fi…)

cristi (102 comentarii)  •  1 mai 2010, 16:55

@filotas

Asta e fotbalul, nu mereu castiga echipa care joaca cel mai frumos fotbal.Iti dau 2 exemple:Real-Barca si Barca-Arsenal.Atat Real cat si Arsenal a iesit la joc si au fost spulberate evident neindeplind obiectivele.(Real a fost depasita si Primera, iar Arsenal pa-pa CL), iar catalanii au fost elogiati de fiecare data.Dupa parerea ta, ce trebuia sa faca Mourinho ca sa se califice si sa te multumeasca si pe tine?A apelat la singura solutie pe care o avea, apararea.Ca sa castigi un meci trebuie sa stii sa te aperi si sa si ataci.Inter a dovedit ca poate inscrie cand vrea pe Meazza revenind de la 0-1 si ca poate rezista fara sa ia 2 goluri pe Camp Nou.
Si nu veni cu greseli de arbitraj in CL, strici farmecul competitiei(mai vb cu cei de la CFR mai gasesc ei vreo 2).Dar ce parere ai avut de semifinala de anul trecut cand Barca a fost carata in spate de Ovrebo in returul cu Chelsea?Oricum Barcelona mi-a provocat scarba in 2 faze: trisorul de Busquets(macar din respect pentru tricoul pe care il imbraca nu trebuia sa il faca pe penibilul) si faptul ca au dat drumul stropitoarelor la finalul meciului.Si dupa toate astea, tot in Interul e cea criticata ca Barcelona n-a fost in stare sa dea golul 2.

toni (8 comentarii)  •  1 mai 2010, 16:58

Bun domnule Ioanitoaia, dar atunci alocand spatii imense in ziar unor stiri de scandal si unor oameni necivilizati nu puteti avea pretentia ca atmosefra si comportamentul oamenilor de pe stadioanele din romania sa se compare cu ceea ce vedem pe stadioanele din vest. Sportul nu inseamna scandal. Cititi toate exemplarele din Gazeta Sporturilor din ultimele 2 saptamani si uitati-va cate articole sunt despre George Becali si cate sunt despre Oltchim sau campioanele europene la Judo. Inteleg ca dumneavoastra trebuie sa vindeti ziarul, dar va propun ca pe langa tabloidul pe care o stim cu totii, sa apara zilnic si un supliment cu stiri serioase despre sport si atat. Pentru cei ce aprecieaza asta.

toni (8 comentarii)  •  1 mai 2010, 17:13

Si inca un lucru, de aceasta data despre meci. Cand Steaua pierdea calificarea in finala cupei Uefa, jucand o repriza asemenator cu ceea ce a jucat Inter miercuri, ati acuzat acea tactica, numind-o tipica echipelor mici si ati criticat vehement retargerea echipei in aparare. Acum laudati Interul pentru fix acelasi lucru. Este drept, Steaua nu a reusit sa se califice si Inter a reusit dar este vorba de acelasi joc ultra-defensiv.

Iar tactica asa de mult apreciata a lui Mou o numiti in Romania „autobaza lui Cartu”.

Ionutz (1 comentarii)  •  1 mai 2010, 17:21

@cristi,
Barcelona a fost capabil sa dea golul doi, l-a dat Bojan! dar a fost anulat dupa un presupus ‘hent’ la Toure.. un hent inexistent dupa cum spunea si Aron Huzu.

raison @ Andrei (27 comentarii)  •  1 mai 2010, 18:11

Domnule Ioanitoaia,n-am vrut deloc sa fac pe durul,asa cum considerati dumneavoastra,interventia mea s-a vrut dorit o umila completare la un aspect la care constat in continuare ca nu sunteti la curent . Astfel,spuneti ca suporterii englezi nu mai fac rele pe stadioane si in afara lor , ceea ce este inexact , omiteti episodul Istambul , unde s-au inregistrat distrugeri de proportii si multi spitalizati cu rani injunghiate , in campionatul intern continua sa fie arestari in fiecare etapa datorita tulburarilor provocate de hulligans si sa nu uitam ca acolo exista niste masuri mult mai drastice decat la noi ,camere video la tot pasul (inclusiv pe strazi ) si un numar mare de politisti la fiecare meci . Referitor la fair play-ul participantilor la fenomen din „cealalta lume”asa cum va place dumneavoastra s-o numiti ,gasesc doar cateva example foarte recente : altercatia dintre civilizatii Roberto Mancini si David Moiss de la sfarsitul meciului Mancester City – Everton ar face ca infruntarea Cartu – Moldovan sa para o discutie amicala , pornirea aspersoarelor pe Camp Nou de catre elevatii in ale civilizatiei spanioli , la sarsitul unei semifinale de liga campionilor (la noi,barbarii,s-a scris pe tabela NOTRE RESPECT,ANDERLEHT ) , intrarea criminala,cu talpa pe tibie ,a unui domn francez ,tot intr-o recenta semifinala de liga campionilor,si exemplele ar putea continua chiar cu meciuri arnjate in turnee finale , se mai intimpla si la altii,dar doar noi trebuie sa fim infierati .
Revenind,ziceam ca am facut aceasta interventie tocmai pentru ca va stimez si va apreciez ca ziarist si cunoscator al fenomenului si multi dintre cititori isi pun speranta in demersurile dumneavoastra intr-un moment in care societatea isi pierde tot mai mult increderea in guvernanti si as putea aici da exemplul investigatiilor lui Tolontan si colaboratorii in cazul banilor publici . Asta ar fi un mare plus. La minus , v-as semnala calitatea slaba a altor colaboratori ,care, pe langa carentele de fond,asasineaza pur si simplu limba romana,unul a publicat o fraza care spune „deasupra se vede capetele membrilor familiei” , altul (Andrei Vpchin,foarte recent) zice „Chivu are o inteligenta nativa PENTRU A COMPENSA TOATE CARENTELE PE CARE NU I LE-A DAT NATURA ” . La emisiuni sunt invitati in proportie de 99% Becali si Turcu , iar Badea si Pascani de 1% . Televiziunea trebuie sa incerce sa educe strada,nu sa aduca strada la catedra. Asta asteptam de la dumneavoastra , de aceea ne permitem sa mai lansam cate o sugestie . Suntem cu totul de acord ca ziarul trebuie sa se si vanda , dar daca se continua tot asa,foarte curand nu o sa-l mai citeasca nimeni ,pentru ca nu o sa se mai stie sa citeasca…
Referitor la confruntarea pro si anti Mourinho , cred ca ar trebui sa le dam dreptate celor care sunt dezamagiti de spectacolul sportiv , dar si ei sa dea Caesarului ce e al Caesarului .
Va doresc multa sanatate si mult succes !

pt cristi (13 comentarii)  •  1 mai 2010, 18:27

Stii si tu f bine ca a fost si golul doi, daca era mai devreme era perfect valabil,poate s-a anulat in compensatie cu golul lui Iniesta din min 93 anu trecut, era prea de tot sa se califica 2 ani la rand in finala tot in prelungiri, inteleg asta, partea cu caratul in spate, te sfatuiesc sa urmaresti ambele meciuri si sa vezi cat mai ramane din caratul asta in spate, pe mine altceva ma nedumireste…de ce sunt atatia aparatori ai simularii de fotbal pe care a facut-o Interul, atat, in rest de acord, simularea lui Busquets nu are scuza, nici cea cu stropitorile, cu toate ca e cam greu sa-l tratezi pe mourinho cu fair-play ca nici el nu prea stie ce-i ala…sa-ti amintesc acum cativa ani cand era la chelsea , inaintea meciului cu barcelona ca a ordonat sa fie stropit terenul pt a incurca putin tehnicitatea echipei?? scopul scuza orice mijloc nu?? fair-paly?? eu zic ca acolo s-au platit niste polite, nu mai zic de obraznicia de a merge la guardiola in timpul meciului sa-si bata joc, pur si simplu, privind toate astea era cam greu sa fii fair-play cu mourinho, daca era un alt antrenor , respectuos si fara ingamfare, sunt sigur ca nu se intampla nici faza cu valdes nici ce-a cu stropitorile

pt cristi (13 comentarii)  •  1 mai 2010, 18:29

am gresit ceva , nu ce-a ci cea:))

petre stelistu (51 comentarii)  •  1 mai 2010, 19:27

Domnule Ioanitoaia si eu ma bucur pentru Chivu,dar totusi as pune capul in pamant daca as fi la Inter.Am crezut,datorita experientei pe care o aveti,ca sunteti pentru fotbalul spectacol, jucat pentru public ,in schimb acest comentariu ma facut sa am alta impresie de dumneavoastra.

eccifa (1 comentarii)  •  1 mai 2010, 21:55

D-le Ioanitoia,clasa i-a dat Mou lui Guardiola?
Ce gluma e asta?Ce v-a impresionat atit?In acest meci Mou si-a dovedit neputinta de a se ridica la nivelul unei semifinale CL,la nivelul Barcelonei altfel decit printr-un refuz total al FOTBALULUI!Chiar v-a placut?

un roman (1 comentarii)  •  1 mai 2010, 22:16

D-le Ioanitoaia, nu cred ca v-am simpatizat, in pri-
mul rand, din cauza Procesului etapei. In rest, cred ca fiecare trebuie sa castige un ban si Dumnezeu cu mila. Nu este mai prejos fotbalul decat politica, oricum le-am compara… Revenind la chestiune, nu inteleg de ce la rugby , de ex., se pot aplica alte sisteme de arbitraj si lucrurile par a fi in regula, iar la fotbal, conservatoris-mul e stapan, in concubinaj cu coruptia. Cred ca in aceasta zona este cantonat cancerul din fotbal, si nu doar la cel din tara. Din pacate , comparatiile devin tot mai greu de facut, atat intre sistemele politice, cat si intre echipele si jucatorii din generatiile trecute si cele actuale, datorita unui criteriu subiectiv, dar omnipre-zent: banul, in jurul caruia graviteaza tot. Chivu: este familist, are nevoi si obiective de atins. Nationala: este un gen de reclama, benefica la negocierea contractului. In conditiile actuale, cand echipele de club au f.multi straini in lot, oare la ce ne putem astepta din partea nationalei?
Barcelona: indiscutabil, cea mai buna echipa din lume. Norul de cenusa vulcanica a reusit sa o tranforme intr-o victima. Inter: orice antrenor ar avea, nu poate iesi din catenacio( nu stiu daca am scris corect). Antrenorii: la loturile pe care le au la dispozitie, misiunea lor cea mai grea pare a fi desemnarea primilor 11 si efectuarea schimbarilor. Steaua 1986: o fata morgana.
Doamne ocrotestei pe putinii romani adevarati care mai populeaza aceasta tara.

alin74 (3 comentarii)  •  2 mai 2010, 10:09

sunt de acord cu cei ce ai scris despre jocul execrabil al celor de la inter!a te califica intr-o finala de CL,de o asemenea maniera se cheama ca nu esti sportiv!

PCristian (24 comentarii)  •  2 mai 2010, 10:19

Articolul cred ca mai mult se referea la lumile diferite de fotbal, Ro si restul europei. Nu o sa se ajunga prea recent ca suporterii echipelor romanesti, defapt cred ca ar fi corect un „suporterii” pentru ca nici gand ei nu sunt suporteri adevarati ai fotbalul sau al sportului in general. Vin pe stadion pentru a protesta si pentru a injura si a iesi in evidenta. Mai au de invatat muult despre asta, cum si fotbalul din tara mai are destul de mult de invatat pentru a ajunge la nivelul dinafara. Cat despre meciurile din cupele europene…ce poti sa mai zici, Inter cu un antrenor mai experimentat nu a facut decat sa arate ca totusi fotbalul nu sta intr-un singur jucator (Messi), ci o echipa. Tactica pe care o foloseste un antrenor…putin importanta, fotbalul se joaca si se va juca pe goluri.

GentleGiant (10 comentarii)  •  2 mai 2010, 10:34

Cum bine zicea cineva mai jos, Mourinho era genial daca il ataca pe Guardiola si ii dadea gol – asa, a facut opera modesta de Halagian. Amintiti-va de semifinala ultimului CM, cind Italia a atacat-o non-stop pe Germania la ea acasa. Citi se asteptau la asta?? Pentru mine acela a fost un meci istoric (Italia sa atace!!) si de asta il consider pe Lippi un mare antrenor, nu pe Mou (mai nou, the Embarassing One pentru mine).
Dar, dle Ioanitoaia, nimic de mirare, imi aratati a suta oara obsesia oarba a banilor, rezultatelor, eficientei. Cinismul acesta, uneori transpus pe gazon, face lumea astazi atit de urita si incrincenata.
P.S. Un fotbal atit de distructiv are neajunsul fundamental ca nu poate exista autonom, e precum cancerul, trebuie sa aiba din ce roade ca sa existe.

Luciano (6 comentarii)  •  2 mai 2010, 12:48

Mourinho a stiut tot timpul cum sa joace impotriva Barcelonei. Si cand a fost la Chelsea, echipa lui a inscris sau s-a inchis dupa cum a cerut jocul. Cei care vor sa faca Kamikadze, nu stiu ce fac. Messi nu misca daca nu are spatiu si Chelsea a simtit asta anul trecut ca si Inter-ul anul acesta. Inter-ul a facut 3-1 in tur, de ce nu comenteaza nimeni asta? Nu sunt fanul lui Inter, desi Chivu joaca pt ei, dar jos palaria pt Mourinho ca a stiut cum sa scoata maximul din ei. Cine era Lucio la Bayern si cine este acum? Guardiola a mostenit o echipa buna si a avut si noroc. Jucatorii noi pe care i-a adus el, nu au miscat nimic. La anul nu v-a mai castiga nici La Liga pentru ca au un joc previzibil si sunt vulnerabili in aparare. Parca si Chivu joaca mai bine, poate i-au scos figurile din cap la operatie, cine stie? Poate avem nevoie de un Mourinho la nationala? Dai un ban dar stai in fata. Mai trebuie si talent, ca demult nu am mai avut parte. Chiar nu stiu daca in 5 ani vom mai avea vreun jucator roman intr-o finala de Champions League, asa ca hai sa ne bucuram cat mai putem.

vlad (309 comentarii)  •  2 mai 2010, 15:00

Mi-e teama ca unii dintre bloggeri n-au inteles ce a vrut sa sugereze dl. Ioanitoaia, adica sa educe oferind un exemplu demn de urmat, gestul lui Rafa Benitez. Dar e mai usor sa te dai mare decat sa citesti atent un text si sa-l intelegi

Comentează