Ovidiu Ioaniţoaia

A vorbit şi a scris pentru milioane de microbişti, a crescut generaţii de ziarişti şi continuă să facă din jurnalism privilegiul de a fi sincer cu oamenii

Biografie completă Toate articolele
Cele mai noi articole de Ovidiu Ioaniţoaia
Dopaj la FCSB?!

Când scriam aici, colecția e martoră, că meciul FCSB-CFR va fi de 1 ori X, mă gândeam la forma deosebită a gazdelor, dar și la numeroasele absențe din formația clujeană, obligată să joace pe Arena Națională fără niciun atacant de […]

...

A greșit Rădoi?

Din fericire, acum, în ajunul „triplei” Macedonia de Nord – Germania – Armenia de la sfârșitul lui martie, lucrurile stau altfel. Dacă, luați-o ca glumă, deși nu-i cea mai bună, Chiricheș nu se reaccidentează, atunci e foarte posibil ca toți […]

...

Știre falsă

Când căruța părea să se fi împotmolit mai rău, consilierul președintelui Burleanu a venit la Telekom Sport cu o afirmație care a surprins în aceeași măsură în care a și bucurat. Conform lui Andrei Vochin, în ianuarie-februarie 2022, la etapa […]

...

Spre un caz Oct. Popescu?

Cu atât mai important cu cât puştiul de la FCSB, născut pe 27 decembrie 2002, va fi mezinul „tricolorilor” convocaţi la Euro 2021. Tavi ar mai avea două cicluri la tineret, încadrându-se în regula U21 din Liga 1 până în […]

...

A văzut pe dos!

Hotărât s-o împiedice cu orice preț pe CSA Steaua să promoveze, cunoașteți contextul, Gigi Becali nu s-a lăsat până nu și-a făcut numărul. A trimis la „satelitul” din eșalonul 3 nu mai puțin de 8 jucători din lotul folosit de […]

...

Vînzătorii de gogoşi

E treaba antrenorilor italieni că ne cam iau la preţ de matineu, dar să nu ne creadă fraieri!

În ciuda faptului că n-am salutat demiterea lui Bonetti, scriind chiar că mai merita o şansă, unii vor pretinde că-i port sîmbetele, […]

joi, 8 octombrie 2009, 2:35

E treaba antrenorilor italieni că ne cam iau la preţ de matineu, dar să nu ne creadă fraieri!

În ciuda faptului că n-am salutat demiterea lui Bonetti, scriind chiar că mai merita o şansă, unii vor pretinde că-i port sîmbetele, că-i vreau răul. De aici şi că aş fi un xenofob ce nu-i înghite în general pe străini şi în particular pe „macaronari”. Fals, pe de-a întregul fals. Deoarece le vorbesc limba şi le-am vizitat în repetate rînduri ţara, veritabil muzeu în aer liber, am numeroşi amici în Peninsulă. De cîţiva mă leagă o prietenie statornică şi de nezdruncinat, ca să nu mai spun cît sufăr de-o viaţă cu Napoli, iar acum, bănuiţi de ce, mai tare ca oricînd!

Nimic din toate astea nu mă opreşte să reacţionez atunci cînd tehnicienii italieni care au trecut prin fotbalul nostru se umflă în pene, tratîndu-ne ca pe nişte rude sărace şi vînzîndu-ne gogoşi.

De pildă, Bonetti îi pretinde lui Dinamo o căruţă de bani, deşi contractul stipulează dreptul clubului de a-l demite înainte de termen şi fără plata vreunei despăgubiri materiale. Invitat să comenteze situaţia, fostul antrenor al „cîinilor” declara ţanţoş că „îmi pare rău că în relaţia mea cu Dinamo a lipsit răbdarea”, spre a completa judecata cu „provin dintr-o lume unde noţiunea de profesionalism e diferit înţeleasă”.

Frumos zis, dar şi adevărat? Mai degrabă nu, din moment ce s-au scurs abia 7 etape din Serie A şi 3 echipe şi-au şi schimbat banca tehnică!!!! Roma l-a dat afară pe Spalletti, Atalanta pe Gregucci şi Napoli pe Donadoni, în vreme ce alţi 2-3, mai ales Leonardo de la Milan şi Ruotolo de la Livorno, stau cu bagajele la uşă. Şi-atunci, să fiu iertat, de unde atîta răbdare în Italia, de unde atîta profesionalism?!

Pasămite, ex-selecţionerul Mircea Rădulescu, în prezent şeful Şcolii de antrenori a FRF, i-ar fi jignit pe el şi pe compatrioţii lui afirmînd că „au venit în România ca să se lanseze”. Reamintindu-i celui în cauză că am sărit primul în apărarea lui la despărţirea de FC Naţional şi am avertizat că fotbalul românesc îi va regreta plecarea, aş îndrăzni să-l întreb cu ce-a greşit Riciu? Nu mă sfiesc să şi răspund, cu nimic.

Păi, pe cine mai pregătise Zenga însuşi înainte de a poposi în Dr. Staicovici şi aş face ulterior un nume la Steaua şi la Dinamo? Pe New England Revolution din Statele Unite şi pe amatorii de la Brera, adică pe nimeni. Dar Bonetti, pînă să fie mazilit în două rînduri de Vizer de la Sopron? Pe anonima Sestrese, apoi numai în diviziile inferioare, la Potenza, Gallipoli şi Juve Stabia. Nu-l bag pe Bergodi în aceeaşi oală, altă pricepere, alt caracter, dar acesta cu ce CV a sosit pe plaiurile mioritice? Secund la Lazio şi la Lecce, „principal” la, încordaţi-vă auzul!, Imolese şi la Sassuolo! Adică tot nicăieri.

Evident că fotbalul nostru e departe de cel italian, la distanţă astronomică, dar una-i una şi alta-i alta. În loc să ne dea lecţii, ba şi să ne urecheze, s-ar cuveni ca antrenorii din Cizmă să ne respecte, să ne preţuiască şi să ne fie recunoscători. Ne-au ajutat ei pe noi, dar şi noi pe ei, le-am deschis porţi, le-am dat aripi. Cînd continuă să ne privească de sus, măcar să nu ne creadă fraieri!

Comentarii (66)Adaugă comentariu

Andrei (25 comentarii)  •  8 octombrie 2009, 14:47

sa nu ne umflam in pene.

Puchi (23 comentarii)  •  8 octombrie 2009, 14:58

Poate aveti dreptate …in situatia actuala de la noi (in general vorbind) majoritatea strainilor ne privesc de sus,mai ales la nivel de conducere in care mafia este la ea acasa. Si totusi , de ce un antrenor strain care aduce calitate jocului nu este lasat sa se exprime ? De ce credem intodeana ca suntem asupriti, batjocoriti, calcati in picioare… ca nu suntem nici sarbi, albanezi etc. popoare care sunt iute la manie, de ce nu luam si partile bune la un antrenor fie el Bonetti, Bergodi, Zenga ,Protasov.. o sa vedeti cum plangem dupa ei!!

pitt (7 comentarii)  •  8 octombrie 2009, 14:58

Bravo! Excelent articol!

eu (14 comentarii)  •  8 octombrie 2009, 15:00

Conteaza pe cine au antrenat inainte?Atunci,spune-ne si noua pe cine a antrenat Guardiola inainte de Barcelona?A,a castigat CL din intamplare,de fapt el a facut echipa asa incat sa odihneasca unii jucatori,nu?

Adrian (1 comentarii)  •  8 octombrie 2009, 15:02

Nu ar fi corect sa se generalizeze. Poate ca Bonetti nu merita banii ( cu toate ca spui tu ca nu era trecut in contract de parca ai fi vazut tu contractul, sau iar dai credit imediat la ce spun sefii lui Dinamo) dar asa cum a spus profesionalismul in romania este inexistend la acest nivel. Romanul nu stie sa se desparta pe cale amiabila, ei nu stiu decat sa se injure ca la usa cortului.

Si sa imi fie cu scuze stimabile, este o prostie sa ii amesteci pe Zenga, Napoli si Bergodi cu acest „poet” chiar daca, cariera au inceput-o in R. este o mare diferenta intre acestia si multi antrenori Romani.

respect..

milanistul (5 comentarii)  •  8 octombrie 2009, 15:12

bravo ovidiule!!!!!…ti-ai revenit….probabil ti-ai dat seama ca toti antrenorii italieni,incepatori,au fost si sunt mai buni decat „supergalonatul” tau prieten riciu cel gangav si ai sarit la gatul lor…bravos natiune…felicitari..jos cu italienii…traiasca antrenorii romani care s-au convertit la” becalizare” si” ricizare”

Lancaster (11 comentarii)  •  8 octombrie 2009, 15:21

Cred că ar trebui să lămurim un lucru, pe care îl scrieţi (pentru că sunteţi un om de bună credinţă) dar nu-l înţelegeţi. Nivelul fotbalului românesc e exact cel în care Bergodi sau Zenga pot începe să-şi facă un nume, aşa că ar trebui să profităm de profesionalismul şi mentalitatea lor, nu să ne batem joc de ei.

Steaua şi Dinamo ar retrograda în fiecare an, dacă ar fi obligate să joace în Serie A. Motivul pentru care antrenorii italieni pot începe să-şi facă un nume aici provine din modul de organizare al competiţiilor europene intercluburi: avem nişte echipe cu valoare de Serie B, dar cu drept de joc în Europa League, aşa că pot fi văzute în Europa.

Dar ăsta nu e meritul nostru, ci al UEFA. Dacă s-ar organiza un campionat european intercluburi de câte 18-20 de echipe, cele româneşti ar fi prin liga a III-a, hai să fim sinceri!

Darius (1 comentarii)  •  8 octombrie 2009, 15:31

Voi nu vedeti ca antrenorii italieni, chiar daca au antrenat echipe obscure, vin si ***** pe antrenorii nostri? Nu vedeti ca sunt mult mai bine pregatiti, ca aduc un suflu nou, ca aduc o alta mentalitate? Ai nostri, iesiti de pe bancile scolii conduse de Riciu’, nu vor putea depasi un prag al submediocritatii. Ne place au ba avem antrenori foarte slab pregatiti. Pot alde Riciu ******, Sandu sau Militica sa sara cat vor de cur in sus: avem un fotbal de *****, antrenori de mana a treia, conducatori de nivel precambrian, o mentalitate idioata si comunista (sunt multi in fotbalul romanesc, ba chiar si in presa, care duc dorul acelei perioade).

Nick (13 comentarii)  •  8 octombrie 2009, 15:35

Interesant punctul Dv. de vedere, dar nu-si are un fundament!!! Romanul, prin definitie, cere sa fie vazut de sus, cere sa i se puna **** ca sa il pupe si daca nu este privit de sus si umilit suficient se transforma in „europarlamentar”!!! Dar…vorbind despre antrenori, nu uitati ca singurii care au stiut sa formeze o echipa si sa faca performanta pe meleagurile mioritice, dupa ’90, au fost strainii!!! Au fost si antrenori romani cu rezultate dar acestia preluasera echipa gata facuta de un strain!!! Domnule Ioanitzoaia, ati dat exemple din Il Calcio de antrenori demisi, dar uitati sa mentionati un lucru: ei au fosti demisi din lipsa de rezultate, in timp ce la noi sunt demisi pentru ca isi fac meseria(vezi Bergodi de la Steaua si Napoli de la Craiova)…de Bonetti nu comentez…

alex (9 comentarii)  •  8 octombrie 2009, 15:42

constat cu surprindere ca incet incet se pune batista pe tambal iar comportamentul absolut aberant al unor conducatori incapabili din fotbalul romanesc tinde sa fie tolerat. si probabil, mai tarziu, luat ca etalon comportamental in fotbal.

sunt inmarmurit cand vad ca in loc sa se comenteze pe marginea mojiciei unora ca borcea, turcu si becali (victor, ion si jiji) ,ca in loc sa incercam sa izolam astfel de persoane, comentati pe marginea unor afirmatii absolut pertinente facute de bonetti si bergodi.

faptul ca nici in italia nu exista rabdare cu antrenorii e discutabil, dar sa consideram de dragul discutiei ca este adevarat. oricum, asta nu inseamna ca bonetti greseste cand spune ca in italia notiunea de profesionalism e cu totul altfel inteleasa decat in romania. nu mi-l imaginez pe berlusconi, care la randul lui e un personaj abject, cerand demisia antrenorului de doua ori pe saptamana.

o alta eroare grosolna, voita sau nu, este aceea de a insista pe un motiv inchipuit pentru care bonetti a fost dat afara. nu, nu a fost dat afara pentru ca a avut un limbaj agresiv, dealtfel neavenit la adresa unor gunoaie ca turcu si borcea. a fost dat afara pentru ca turcu si borcea au fortat acest lucru. si l-ar fi fortat chiar si in lipsa limbajului colorat al lui bonetti. pentru ca se poate. si pentru ca asa au vrut ei. pentru ca el dorea altceva, dorea profesionalism, selectie pe criterii de forma a jucatorilor, nu pe nepotisme, nu pentru a crea cota unor, vorba lui gica popescu, rebuturi.

iar in ceea ce il priveste pe marele antrenor emerit, academician doctor inginer Mircea Radulescu, reactiile lui sunt absolut odioase si amintesc mai degraba de cominternistii de alta data. cum poate emite niste judecati asa eronate in cazul bergodi nu pot pricepe. dupa ce l-au terfelit si facut albie de porci, dupa ce a fost anuntata public concedierea sa, hopa vine si nea mircea cu concluzia: bergodi va fi amendat pentru ca nu s-a prezentat la antrenamente :))

si ca sa inchei, cireasa de pe tort a reprezentat-o suspendarea terenurilor lui dinamo si steaua, intr-o complicitate abjecta intre liga si cele doua cluburi. pentru a-i proteja pe cei amintiti mai sus de furia unui public care are tot dreptul sa le ceara socoteala pentru caterinca asta. problema este ca tolerand, ba chiar aparand si justificand astfel de comportamente, formati opinii si oameni. si din pacate asa cum avem fotbalul avem mare parte din tara asta. cateodata ma gandesc cu groaza ca numai vreo 3 luni de dictatura ne-ar scoate din cocica asta…

George (17 comentarii)  •  8 octombrie 2009, 16:19

Asa este, aveti perfecta dreptate! Ne iau de prosti, vin si le iau marilor nostri patroni banii, si apoi ne vorbesc noua de neinteleasa de catre noi civilizatie italiana. Daca erau si ei niste englezi, niste nemti, niste japonezi.. as mai fi zis civilizatie si cultura si disciplina, etc.. da’ haide bre ca vorbim despre italieni, ce naiba?! Italienii sunt mai rai ca noi si ca albanezii la multe lucruri, s-au gasit ei sa ne dea lectii de profesionalism, rabdare, cumpatare..

Haida de, vorba lui Naum!
Numai bine, domnule Ioanitoaia, articol drept si care mi-a placut mult.

ALDO (164 comentarii)  •  8 octombrie 2009, 16:20

cumaparatorii de minciuni , asta sant conducatorii de la dinamo ,deci andone a luat un campionat cu dinamo si cu anumite mijloace din buzunarul lui borcea ,la cluj andone stia reteta , acum borcea al aduce iar pe andone stiind ca trebuie sa foloseasca buzunarul mi se pare un comportament de om bolnav caruia ai place sa fie mintit frumos ,lacatus cand era la steaua se plangea ca nimeni nu-i recunoaste meritele in recuperarea celor 11 puncte ,iar becali saracul umbla cu valiza pe le toate cluburile ,fotbalul nostru a trait si traieste intr-o vesnica minciuna la care uneori participa si ziaristii care se fac ca nu vad nu aud

mieusa (33 comentarii)  •  8 octombrie 2009, 16:26

ne aparam neamul, raul ,ramul: nu ca noi suntem buni si ei rai, ci ca „ei ie mai rai ca noi” ! Vorba lu’ japonezu’: „Ti fa schifo”

sartre (16 comentarii)  •  8 octombrie 2009, 16:34

@ Alex : Subscriu si as mai adauga ceva…tot cu groaza…eu traiesc de mai bine de 10 ani in Germania si tind sa cred ca 3 luni de dictatura nu ar ajunge nici macar sa-i faca pe „romani” sa arunce gunoiul la cos…tara asta „Paradisul Pierdut” ar avea nevoie de inca vreo 30 de ani de dictatura serioasa si poata ca atunci vom avea si fotbal si presa bazata pe profesionalism si nu pe amatorism gratuit…

emg (79 comentarii)  •  8 octombrie 2009, 17:05

nu e chiar asa cum spuneti dle ioanitoaia. oamenii au venit aici sa munceasca si eu nu cred ca au pacalit fotbalul vreo secunda ca sa fie tratati cum au fost

DRC (22 comentarii)  •  8 octombrie 2009, 17:13

Se pare ca intr-adevar „Gaina batrana face supa buna”.
Articol correct. Nu senzational, dar corect si romanii mai trebuie sa inteleaga si ei ca nu tot ce e din vest e si bun.
Bergodi dat afara corect, nici nu se pune problema, caz disciplinar si in plus rezultate slabe. Bonetti rezultate slabe, normal afara. Nu poti sa antrenezi Dinamo si sa pierzi senin cu Inter, Otelu si Gazu ca si cum nimic nu s-a intamplat.
Hai sa revenim cu picioarele pe pamant cu totii si sa nu mai aberam.

cip (1 comentarii)  •  8 octombrie 2009, 17:16

d-le IOANITOAIA poate aveti dreptate in unele privinte,dar conducatorii unor cluburi cu traditie,la ora actuala vor doar cistiguri imediate,de aici si lipsa de performanta. in ceea ce priveste profesionalismul unor antrenori de afara se pare ca avem o problema.Bonetti (nici nu am auzit de el ca antrenor)era in grafic,Bergodi la fel,Napoli la fel,si sa nu uitam ca primii doi erau antrenori de doar trei luni la echipele lor.cinstit vorbind Dinamo n-ar fi cistigat la Liberec o suta de ani cu un antrenor AUTOHTON.singurii antrenori care au facut performanta (Lucescu jr. si Olaroiu)au stiut cum sa se echiveze in fata „patronilor”.

Nicse (17 comentarii)  •  8 octombrie 2009, 17:19

Constat ca si cei care comenteaza pe aici se impart in doua grupuri: unii care stiu sa pupe dosul d-lui Ioanitoaia, altii care inteleg realitatea trista a fotbalului romanesc. Cand ai un om ca Riciu la conducrea scolii de antrenori, ce speranta ai sa gasesti antrenori buni in liga I si in celelalte ligi? Am ramas mut de uimire vazand pe Dinamo care se lupta sa aduca un antrenor rejectat de arabi, datorita slabelor rezultate… ce sa inteleg, ca Borcea are nevoie doar de un obedient care sa bage in teren pe cine doreste muschiul lui ? Ca punctele echipei vor veni pe alte filiere ? Ca asa se explica rezultatele grotesti facute de Dinamo in meciurile internationale pana la Bonetti ? Macar asta oscila in rezultate, dar rezultatele erau corecte, in urma jocului din teren…Liga I tinde sa devina iar o mocirla…

luca (16 comentarii)  •  8 octombrie 2009, 18:01

radulescu?un individ insipid fara absolut nici o calitate.Chiar daca vin sa se afirme in romania,antrenorii italieni fac treaba buna si se straduiesc(altfel nu pupa serie A).Faptul ca ne cam privesc de sus?Nu e chiar vina lor.Noi romanii ne porcaim intre noi si nu ne respectam in general.Atunci cum sa pretindem de la altii respect?coane ovidiu

Radu_pnt (8 comentarii)  •  8 octombrie 2009, 18:05

vad ca incepeti sa comparati ceea ce se intampla in in italia cu mocirla de la noi…intradevar si le ei se mai da cu bata in balta..dar se iau masuri in momentul care trebuie…vezi cazul juve, fiorentina, milan
As indrazni sa va intreb despre cei demisi in italia dupa cele 7 etape…cat timp au avut acei antrenori sa-si demonstreze capacitatea si pe ce motive au fost demisi..si apoi faceti masuratori in privinta profesionalismului

california (349 comentarii)  •  8 octombrie 2009, 18:10

ca bine ziceti! una-i una si alta-i alta!
bonetti are dreptate cind spune ca : ” “provin dintr-o lume unde noţiunea de profesionalism e diferit înţeleasă”; si d-vstra aveti dreptate cind spuneti ca si in italia antrenorii sunt zburati dupa citeva etape;
pt. ca, inainte de a fi zburati sunt certati in spatele usilor inchise, nu la gazeta de perete ca la noi, iar la plecare li se platest toate drepturile banesti, ba chiar mai mult de atit pt. a nu vorbi urit despre club in presa! faceti si voi asa si nimeni nu mai spune nimic!
cit despre pricepere si datul lectiilor, eu nu vreau sa contrazic pe nimeni; si nici nu ma fac praf de dragul strainilor; eu stiu doar ca zenga i-a facut echipa lui olaroiu la national si apoi la steaua, ca acum bate juventus-ul, ce nu e la mina multora in peninsula unde lucescu senior a retrogradat doua echipe, ca bergodi era sa faca echipa la steaua iar bonetti nu a aratat a fi mai slab decit andone! nu mai vorbesc ca nu i-am auzit niciodata facind declaratii ofensatoare sau de superioritate la adresa romanilor; iar daca ma intrebati pe mine, eu prefer compania lui zenga, bergodi sau bonetti in locul celei a lui ioan si victor becali, borcea, turcu si jiji!
se pare ca d-vstra o preferati pe a doua!

cititor9 (2 comentarii)  •  8 octombrie 2009, 18:12

Faptul ca la noi e neprofesionalism e evident. Numarul oamenilor civilizati si avand cultura lucrului bine facut e mult mai mic la noi ca la italieni. Ca sa nu mai vorbim de nemti sau englezi. Asta se vede peste tot, trotuare denivelate, strazi care se strica dupa cateva luni, omniprezentul dorel etc.
Chestia aste e evidenta si in presa… Mai ales sportiva. Respectul care se cultiva in Italia e departe de balacareala de la noi. Ei au o singura emisiune, mai pe stilul nostru „Il Processo di Domenica” sau ceva de genul asta.
Trombetta a descris Romania ca un „Processo” de 7 zile din 7… Adica, scandal 7 zile pe saptamana.

Corectul (5 comentarii)  •  8 octombrie 2009, 18:24

D-le Ioanitoaia,

Mi se pare mie sau nu e chiar asa: antrenorii din Serie A pe care i-ati amintit ca fiind demisi prea repede, erau si ei cumva doar de 2 luni la respectivele echipe precum Bergodi si Bonetti? Daca nu, atunci rationamentul dv cade. Nu are importanta atunci dupa cate etape au fost demisi daca nu erau antrenori doar de la inceputul acestei editii de campionat. In alta ordine de idei, l-ati auzit dv pe Moratti sau alt patron sa-si dea cu stangul in dreptul(ca sa ma exprim elegant) atunci cand se refereau la propriii antrenori? Oare tot asa se „implica” la echipe si patronii echipelor din Italia sau Spania? Mie, personal, mircea radulescu mi se pare complet lipsit de personalitate in luarile de atitudine vis a vis de scandalul de la steaua. La functia ‘domniei sale’ trebuia sa se exprime altfel si daca este sa vorbim drept, cine l-a imputernicit sa faca asemenea declaratii aberante despre demisia sau non-demiterea lui Cristiano Bergodi? Indiferent ce-mi veti raspunde, daca imi veti raspunde, trebuie sa recunoasteti ca m.radulescu a facut o gafa care il pune pe acelasi faras cu patronul/actionarii de la steaua/dinamo???.

DRC (22 comentarii)  •  8 octombrie 2009, 18:50

@Nicse
Ia nu mai taia tu lumea in doua si lasa pe altii mai isteti sa faca asta daca intr-adevar e cazul de asa ceva.
Realitatea trista?..ce vrei? …sa avem campionat ca in Spania sau Anglia?Cat despre jocuri de culise asta se intampla peste tot in lume si se va intampla.
Deci inca odata, Riciu, realitati triste, etc…..tu ai realizat macar despre ce e articolul? E vorba doar despre felul impertinent in care s-au comportat acesti antrenori si faptul ca au primit ce au meritat. Oriunde in lume indisciplina nu e permisa, deci pana la urma ironia soartei, dar Becali in momentul in care l-a dat afara pe Begodi a facut un act de moralitate.
Deci tu te cam contrazici singur….din pacate e cam greu sa-ti dai seama.

Lulu Prichipernici (19 comentarii)  •  8 octombrie 2009, 18:54

Nu chiar xenofob, dar un pic timorat de atuurile lumi mari fata de Romania! Daca un parvenit ca Turcu, un om de educatie modesta si cultura la limita inferioara a mediei nationale isi permite sa ia de sus antrenorii numai pt, ca ii plateste si i se si accepta aceasta aroganta de majoritatea romanilor, Bonetti a vazut in viata lui destui oameni cu bani, facuti in generatii si nu peste noapte si vazind diferenta, nu poate lua in serios un asemenea specimen! Bonetti e cel care calca alaturi cu drumul sau Turcu, prieten la catarama al familiei transhumante si fan declarat al lui Gigel, care ia la „misto” oameni pe care nu-i cunoaste? Si sa vorbim si de calitatea intepaturilor sale? Ce naiba nea Ovi, Turcu ar merita citeva picioare-n spate, sa-si bage mintile-n cap si sa-si vada lungul nasului! El si Becali ne fac tara de ris! Neamuri proaste!

Lulu Prichipernici (19 comentarii)  •  8 octombrie 2009, 19:01

Sa nu uitam un lucru si anume ca un jucator bun de serie A costa cit tot lotul Stelei. In consecinta perfomantele si cerintele sint pe masura! Nu putem compara cele doua lumi fotbalistice sub nici o forma! Antrenorii italieni in Romania ar trebui platiti de Natiunile Unite!

dan (11 comentarii)  •  8 octombrie 2009, 19:14

domnule Ovidiu Ioanitoaia romanii majoritatea lor SUNT fraieri. Vor trece decenii de cand Romania a intrat in UE si nu se va shimba nimic dar nimic. Atata timp cat va continua sa existe mentalitatea asta de manelisti si de tarani de oras, asa va fi. Si puteti sa scrieti ce vreti si cat vreti, ca oricum totul va ramane asa cum a fost…Si atat timp cat romanii vor continua sa aiba aceasta mentalitate si pe buna dreptate merita sa fie priviti de sus si cu dispret…Respect merita numai acei romani care inteleg asta si iau atitudine…din pacate sunt prea putini. Chiar nu vedeti ca romanii gandesc de aia zic ei ca asa sunt romanii nu ca ar arata ca ei..ca nu sunt ei orbi vad si singur ce si cum, n-au nevoie de explicatii…Se pare ca Dvs. domnule Ioanitoaia ii subapreciati pe ei cei din vest…Numai bine

Adi.NYC (49 comentarii)  •  8 octombrie 2009, 20:29

Din nou mentalitate Romaneasca…

D-le Ioanitoaia, tehnicienii Italieni au motive sa ne trateze ca pe niste rude sarace pentru ca SUNTEM niste rude sarace!!!

Au motiv sa se uite de sus la noi pentru TARA LOR este un „veritabil muzeu în aer liber”, nu tara noastra, care e vai de capul ei; pentru ca Romanii emigreaza in Italia (multi dintre ei fac numai nenorociri acolo), nu Italienii in Romania; pentru ca noi ne imbracam dupa ei , nu ei dupa noi; pentru ca nu suntem suporteri ai echipelor Italiene, nu ei suporteri ai echipelor Romanesti (N-am auzit ca un Italian sa fie suporter al unei echipe Romanesti. Dvs?); pentru ca ei au iesit campioni mondiali de 4 ori, nu noi; pentru ca ei nici nu-si mai amintesc cate cupe Europene au castigat, nu noi.

Acesti Italieni NU ne vad gogosi, dimpotriva fac o treaba foarte buna in Romania; aduc experienta lor, scoala de fotbal Italiana si incearca sa schimbe mentalitatea din fotbalul nostru.

Sa-l discutam pe Bonetti (exemplul dvs)…A venit la Dinamo cand echipa era intr-un hal fara de hal si i s-au cerut, ca obiective, sa califice echipa in grupele Europa League si sa castige campionatul. Cu toate ca a fost contestat din primul minut de „marele om de fotbal” Turcu, Bonetti si-a vazut de treaba lui, asa „increzut” cum e el, si a calificat-o pe Dinamo in grupe, a obtinut si 3 puncte in deplasare, si a si batut cele mai bune echipe Romanesti ale momentului. Eu zic ca primul obiectiv a fost indeplinit si lucra la al 2 lea.

Cu toate acestea „marii ganditorii” ai fotbalului Romanesc, Borcea si Turcu, l-au demis. Eu sper din tot sufletul ca Bonetti sa le ia si pielea dupa ei, pentru ca omul merita, iar asta ar fi posibil numai daca contractul a fost prost facut si Bonetti are ceva clauze inteligente.

D-le Ioanitoaia, NU UITATI, acest Bonetti dupa ce si-a facut treaba bine, a fost demis si i s-a taiat dreptul de a mai lucra ca antrenor 1 an de zile in Romania. EU, daca as fi in locul lui, le-as lua si pielea de pe ei fara nici un fel de remuscari!!! (dupa principiul Ivanei Trump: „Don’t get mad, get even!”)

Referitor la CV lui Bonetti…ca jucator nu cred ca aveti ceva de comentat. Ca antrenor,…in orice domeniu (este valabil si pentru fotbal) trebuie sa incepi de undeva, de obicei mai de jos; asta este motivul pentru care Italienii vin in Romania (incep de jos!!!), dovedesc ca au valoare si pleaca mai departe la echipe mai mari. Nu o sa vedeti antrenori consacrati (care nu sunt Romani) sa vina sa antreneze la noi.

Dan Petrescu isi face un nume cu Urziceniul, echipa care acum cativa ani era in divizia a 3 a, in 4-5 ani o sa-l vedem la Chelsea sau o echipa de valoarea lor.

D-le Ioanitoaia, cu respect, aveti nevoie sa traiti cativa ani in afara tarii ca sa va puteti schimba aceasta mentalitate romaneasca…depasita!!!

MIKI II (181 comentarii)  •  8 octombrie 2009, 20:36

DLE. IOANITOAIE, VA RESPECT SIMTAMINTELE DVS. NATIONALISTE, DUPA MINE CAM OLTENESTI.
NU STIU CAT DE BUNI SUNT CEI DOI M*****RI CA ANTRENORI, DAR STIU CA VIN DINTR-O LUME UNDE EXISTA O ALTA RELATIE ANTRENOR/PATRON. SE PARE CA E CHIAR UNA NORMALA, CEEA CE LA NOI NU PREA EXISTA. DECE COMENTATI NUMAI ACESTE CAZURI CAND IN ROMANIA SE SCHIMBA ANTRENORII PE BANDA RULANTA. A, ASTIA SUNT ROMANI SI AU INCA EDUCATIA „CIOCUL MIC” DECI NU AU CURAJUL SA VORBEASCA. A COMPARA MENTALITATEA DIN ITALIA CU CEA DIN ROAMNICA E CA SI CUM AI PUNE LA INTRECERE O DACIE CU UN LAMBORGINI.. INTELEG CA TREBUIE SA FIM MANDRI DE NOI, DAR NU CU ORICE PRET.

DRC (22 comentarii)  •  8 octombrie 2009, 21:07

@Adi.NYC
Tu esti inca unul care dai lectii si de fapt nu faci decat sa te contrazici.
1.Spui ca italienii au tot dreptul sa ne priveasca de sus pentru ca suntem rudele sarace
2.Spui ca Turcu e un analfabet si nu are dreptul sa-l ia de sus pe Bonetti
Pai de ce sa nu-l ia de sus pe Bonetti?Daca punctul 1 e valabil pentru italieni sa ne ia de sus pe romani atunci de ce Bonetti sa nu fie luat de sus de Turcu care il plateste si care e mai bogat ca el?
Aplici regula se pare doar cand iti convine si partinitor.
Lasand asta la o parte, nu stiu ce fan esti tu dar mie nu imi convine Dinamo sa bata „miraculos” la Liberec in loc sa-i fi batut lejer si acasa si in deplasare si totodata nu imi convine sa batem pe Steaua, Cfr sau Urziceni si sa pierdem puncte cu Gazu, Inter, Otelu si Pandurii mai ales ca majoritatea le-am pierdut acasa.
Echipa nu juca precum o echipa care trage la campionat ci precum o echipa care tot timpul sta la mica ciupeala….care nici macar aia nu a mers. Si atunci normal ca Borcea (care de bine de rau e sufletist si vrea binele echipei) a trebuit sa il dea afara. Ce era ,sa astepte un campionat sa vedem daca minunea Bonetti se repeta si in campionat? Nu era destul de previzibil ca in ritmul asta se bateau maxim la Uefa …un loc 4-7? Minunile se intampla rar ca de aia sunt mimuni si lasandu-le la o parte, viitorul cu Bonetti era sumbru.
Inca odata, nu inteleg de ce atata simpatie nejustificata pentru Bonetti si Bergodi.
Stelistilor, pentru Hagi care de bine de rau a facut mai mult la Steaua decat Bergodi si echipa juca mai bine, de ce nu ati iesit in strada? Oare Bergodi merita mai mult respect si atasament decat Hagi? Din nou, mare enigma…..

curier (12 comentarii)  •  8 octombrie 2009, 21:24

nea ovidiu in primul rand antrenorii care au fost dati afara din seria a erau de cel putin 2-3 sezoane la echipa exceptie facand donadoni.au fost dati afara fiindca au ratat startul de campionat, cand clubul avea pretentii mai mari.in al doilea rand nu stiu daca ati observat dar neica nimeni astia de ****pe unde trec fac treaba, le cam da lectii antrenorilor nostri in aceasta meserie, stiu si tactica nu doar focul la ei.un exemplu concludent zenga e in seria a, si cu rezultate bune pana acum, pe unde e oli si ando si ce rezultate au?

Sibelius (36 comentarii)  •  8 octombrie 2009, 21:46

As mai completa cu ceva…unde au antrenat „marii” antrenori italieni DUPA Liga I. Cu exceptia lui Zenga- niciunde.
Putem spune ca Zenga a fost singurul la inceput de cariera; restul sunt niste fete batrane pe care nu o sa le mai ia nimeni.

Adi.NYC (49 comentarii)  •  8 octombrie 2009, 22:12

@ DRC

Cand vorbeste despre „rudele sarace”, D-nul Ioanitoaia nu se refera la rude sarace din punct de vedere financiar (este doar o metafora), deci contra-argumentul tau este invalid.

Pe de alta parte, relatia patron vs antrenor ar trebui sa fie una de respect, nu de genul „eu te platesc si asta imi da dreptul sa te jignesc in public”.

Eu sunt Dinamovist, si crede-ma ca mi-ar place ca Dinamo sa castige CL, dar din pacate nu se poate. Nu este realist sa-i ceri lui Bonetti in 3 luni, cu lotul pe care il are (nu uita rezultatele de la sfarsitul campionatului trecut) sa rezolve toate problemele de la echipa. Am castigat cu echipele puternice si am luat bataie de la echipele mici (de acord cu tine!!!); asta dovedeste ca exista lipsa de concentrare si profesionalism la Dinamo, iar Bonetti tocmai asta aducea ca un plus . NU UITA, o echipa mare se construieste de catre un antrenor in ani nu in 3 luni (informeaza-te!!!).

Referitor la „simpatia nejustificata pentru Bonetti si Bergodi”…Este JUSTIFICATA!!! Acesti doi Italieni, pe langa rezultate, au dat dovada de profesionalism si demnitate, si au refuzat sa li se faca echipele de catre patroni, si nu s-au lingusit pe langa patroni pentru a le fi bine. Acestea sunt motivele pentru care unii dintre noi (foarte multi, dupa parerea mea) ii RESPECTAM si SIMPATIZAM!!!

NU ma incalzeste cu nimic ca Borcea „de bine de rau e sufletist si vrea binele echipei”, daca rezultatul final, datorita deciziilor si declaratiilor prostesti pe care le face, este unul negativ (stii povestea cu vaca care da o tona de lapte pe zi, dar de fiecare data rastoarna galeata…asta-i povestea lui Borcea).

corectorul (66 comentarii)  •  8 octombrie 2009, 22:35

subiectul Bonetti e deja depasit (oricum nu a fost niciodata interesant!). Chiar nu s-a intamplat nimic interesant pe planeta intre timp? Se stie deja daca stratul de ozon a fost grav afectat din cauza asta?

alb-rosu_in_VN (171 comentarii)  •  8 octombrie 2009, 22:35

Bine le-ai zis-o, nea Ovi! Si eu sunt de aceeasi parere. Italienii astia chiar se cred buricul pamantului. Bine ca n-au inventat ei fotbalul, ca nu mai aveai loc de ei! Sa vedem ce mari echipe or sa antreneze ei in italia si cu ce rezultate! Eu nu zic, au adus rigoare in fotbalul romanesc, chiar prea multa!, dar atat. N-au rupt gura targului. O impresie mai buna am despre Napoli decat despre Bonetti si Bergodi. Si Zenga a lasat o impresie buna, dar mai mult ca om decat ca antrenor. Ma bucur ca a ajuns sa antreneze in Serie A si ca tine legatura cu Romania macar prin sotia sa.

Freddy Rekla (28 comentarii)  •  9 octombrie 2009, 0:19

Întâi, ne-a arătat încă o dată cine sunt cei care decid soarta cluburilor. Indivizi săraci în argumente şi bogaţi în jigniri. Şi-au dezvăluit lipsa de imaginaţie şi caracterul atunci când au rostit cuvinte precum „Bonetă”, „Bonetea”, „Sperietoare”, „Macara” etc.

Apoi, ne-a arătat cât de laşi pot fi unii dintre ziarişti. Gândiţi-vă cât de lejer i s-a aplicat eticheta de „prost” la venirea în România. Cât de uşor i s-a dezlipit această etichetă după succesul „Liberec”. Şi cât de rapid i s-a lipit din nou pe frunte, după demitere.

În plus, gândiţi-vă dacă vreunul dintre curajoşii care l-au făcut în fel şi chip pe Bonetti şi-a exprimat vreodată opinii la fel de categorice faţă de antrenori români. Mda… Mai rar asta! Un antrenor român ştie cine eşti, urmăreşte cu uşurinţă ce se spune despre el, pune mâna pe telefon şi te sună: „Bă, ce mama naibii ai zis despre mine!?”. Bonetti pleacă, antrenorii români rămân.

În fine, Bonetti ne-a arătat că în fotbalul nostru există un amestec special de xenofobie şi şovinism. Prin declaraţii, şeful Ligii se chinuie să ne aducă aminte că a fost membrul unui partid extremist, şeful şcolii de antrenori demonstrează o alergie reflexă faţă de străini, iar câţiva patroni din fotbal îşi exprimă uşor agramat complexele faţă de aceştia: „Ce, italienii nu le fac la fel la români?”

bipbip (1 comentarii)  •  9 octombrie 2009, 0:30

Nea Ovi salutari lu’ domn Turcu, lu’ domn Borcea sau altora asemenea lor pe care ii cunoasteti.Cit despre don Bonetti Kashketa cre’ ca domn Turcu nu avea dreptate!

Becali (3 comentarii)  •  9 octombrie 2009, 1:20

New England Revolution > Steaua si Brera >>> Dinamo. Nu cred ca-i nevoie sa spun mai multe.

gopo (1 comentarii)  •  9 octombrie 2009, 8:02

Ne Ovi, tot il atacati pe Bonetti de cateva zile. Niciun cuvant insa despre lotul slab de la Dinamo. Poate unul dintre cele mai slabe din istoria acestui club.

Scarlatache e bagat cu forta in primul 11 datorita functiei tatalui sau. Nu e primul copil ce joaca la Dinamo pe pile, cazul lui Ad Iordache e inca viu in memoria suporterilor.
Zicu a fost real talent, din pacate nu mai poate juca la nivel inalt. Cl. Niculescu a venit spasit la Dinamo dupa un periplu prin Cipru si Germania. Adrian Cristea a fost REFUZAT de catre ultima clasata din Arabia Saudita. Bostina e doar o umbra a fostului jucator tehnic. Pulcah nu si-a revenit dupa accidentare. Tamas are mari probleme cu aloolul.

Rednic a fost mazilit din cauza acelorasi jucatori. Remember: Rednic a conditionat ramanerea la Dinamo de plecarea a nu mai putin de 10 jucatori.

Acum este sacrificat si Bonetti. Poate cel mai bun atrenor de la Dinamo de dupa 1990. Se vedea ca Dinamo incepe sa arate ca o echipa.

Va veni Andone. Un atrenor mediocru, pierdut in nisipul Arabiei. In cateva luni va fi dat afara!

Oare de ce au plecat de la Dinamo toti antrenorii de la copii? S-au dus la Steaua.. Oare de ce nu vin spectatori la Dinamo? Va spun eu: din cauza faptului ca nu poti urmari un meci in conditii decente.

Nu Bonetti a ridicat piatra, ci Ion Becali, care la Telesport a amenintat Dinamo cu desfiintarea si l-a terminat pe Bonetti. Normal ca Bonetti nu da doi bani pe mafiotii aia si a raspuns. Uitati un amanunt: Dario e fost jucator la Roma, Juve, Milan si Sapm, nu un amarastean ce atarna la frati sa antreneze.

sile (15 comentarii)  •  9 octombrie 2009, 8:16

DA, ALTCEVA NU MAI ZIC, FRUMOS

dyers_eve (4 comentarii)  •  9 octombrie 2009, 8:35

Am totusi doua mici observatii:
Nu am observat nicaieri ca Bonetti (sau Bergodi, sau Napoli, sau Zenga, sau Trombetta) ne-ar lua de sus „pe noi romanii”. Nu am vazut nici o declaratie defaimatoare a lor la adresa Romaniei, a poporului sau a fotbalului de aici. Dimpotriva, mi se pare ca au suficienta simpatie pentru noi ca popor, sau pentru fotbalul de aici.
Problema lui Bonetti e cu conducerea lui Dinamo, cu Turcu in special. Nu vad de ce m-as simti eu jignit ca roman sau microbist pentru ca Bonetti il trateaza de sus pe Turcu. Rationamentul dv este, cu respect, fals.
In al doilea rand, e putin cam exagerat sa pretindem sa vina antrenori italieni de prima mana, cu CV sau pedigree beton, cata vreme fotbalul nostru nu e unul de prima mana. I-ati fi vrut pe Capello, Lippi sau Spaletti ??? Nu avem fata de ei !
Au venit in schimb Zenga, Bergodi, Bonetti, Napoli, antrenori mai subtirei, dar toti fosti mari fotbalisti, oameni care cam stiu ce e ala fotbal adevarat.
By the way, Guardiola unde a antrenat inainte?

IonutG (4 comentarii)  •  9 octombrie 2009, 9:39

Ma bucur foarte mult ca in sfarsit s-au gasit antrenori care sa stea verticali in fata actionarilor. Pai asta e profesionalism din partea investitorilor: cand il aduci e considerat genial si cand pleaca e vai de mama lui.
Singura slabiciune a antrenorilor este ca nu isi betoneaza contractele cu dublul salariilor anuale in caz de denuntare unilaterala. Si atunci sa mai vedem daca isi mai permit investitorii nostrii, seriosi de altfel si profesionisti, sa ii mai schimbe dupa 4-5 etape.

gabidegiulesti (7 comentarii)  •  9 octombrie 2009, 9:55

Corect gramatical este: ”a-si face un nume” si nu ”as”.

rusanu (1 comentarii)  •  9 octombrie 2009, 12:11

adevarul e cam asa: la noi presedintii si patronii stau in banca de rezerve, iar cand stau in loja injura, la ei stau in loja si aplauda, la ei se consulta unii cu altii, la noi se injura si se dau afara ( si tot patronii se simt jigniti), si multe alte situatii de acest gen inclusiv la televizor, unde spre bucuria ” moderatorilor” audientele sar in aer cand becali si cu ivanovici se injura dupa un scenariu repetat indelung ( regie ieftina). PENIBIL!!!!

LIMBA ROMANA (2 comentarii)  •  9 octombrie 2009, 16:58

„Păi, pe cine mai pregătise Zenga însuşi înainte de a poposi în Dr. Staicovici şi aş face ulterior un nume la Steaua şi la Dinamo?” Corect e : „…si a-si face, ulterior, un nume…”. Greseala grava de ortografie. De greselile de punctuatie nici nu mai are rost sa vorbim. 🙂

D-lui Ioanitoaia (369 comentarii)  •  9 octombrie 2009, 17:44

Prin „profesionalism”, cred ca Bonetti a vrut sa spuna alteceva, nu neaparat dreptul presedintilor de a demite antrenori repede.

A vrut sa spuna ca presedintele e presedinte, iar antrenorul e antrenor, nu se baga unii peste altii (primii peste ai doilea) in vestiare sau in presa.

Cit despre continutul declaratiilor … „profesionalism” nu este un termen adecvat.

Cred ca asta a vrut sa spuna Bonetti. Si nu ne-ar prinde rau sa luam critica asta ca o bagare de seama, ca un sut in fund. Avem mult de progresat la nivelul asta. Si un sut in fund, permite totdeauna sa faci un pas inainte.

zeiden (2 comentarii)  •  9 octombrie 2009, 18:11

Nea Ovidiule ….. De ce nu vb matale despre sportul in sine. Te vad om serios. Sunt sigur ca sunt destui care asteapta alte dezbateri de la matale, decat cele in care se vb despre banii lui cutare sau cine este mai nesimtit. Da-o naibi de treaba !

jiji (166 comentarii)  •  9 octombrie 2009, 19:39

Pai e normal sa ne trateze asa,din moment ce la echipele noastre de top aducem antrenori fara palmares sa ne antreneze.
Nea ovi crezi ca echipele de top din alte tari sunt pregatite de antrenori fara palmare?te rog sa faci un studiu si sa aflam si noi un raspuns.
Totusi sa nu uitam ca antrenorul romei avea ceva timp la roma,nu a facut pregatirea de vara si dupa cateva etape a fost demis.asa ca….pana una alta ne meritam soarta

mihai (18 comentarii)  •  9 octombrie 2009, 23:02

Fiti sigur ca nu antrenorii italieni ne iau de fraieri,ci ”marii’ patroni -adica marii profitori-din fotbalul romanesc.Ei si presa sportiva prin promovarea lor insistenta,ne iau de fraieri pe noi,cei ce inca mai urmarim fenomenul fotbalistic.

schoenbirk (5 comentarii)  •  10 octombrie 2009, 1:17

Daca se da un premiu pentru cel mai bun comentariu sportiv al anului,atunci articolul dumitale poate candida cu succes la cel mai prost gandit comentariu al anului!!!Nu intru in detalii,mai citeste-l odata dl Ioanitoaia si inca o data si inca o data si o sa pricepi ca n-ai ce cauta intr-un litigiu contractual,ca n-ai voie sa spui NOI,cand oameni pe care-i ataci se refereau la relatia lor cu PROFESIONISTII care i-au angajat si ca(aici chiar n-ai vina)n-au avut norocul sa antreneze in curtea lui pynalty,unde antrenorul se schimba ca nu scoate echipa din teren,sau la porumboiu(care schimba carmaciul la fiecare corner prost batut)sau la iancu (l-a schimbat pe uhrin pe motiv de supraproductie,adica n-a pierdut 7 etape la rand,iar patronul nu-si putea permite sa plateasca atitia bani cate puncte aducea cehul)sau…oameni au venit sa munceasca,au fost umiliti,au plecat, iar acum ai vrea sa le iei si dreptul de a spune ce gandesc despre becali,borcea si alte specii de PROFESIONISTI.DACA VREI SA-I APERI PE UNII,CRITICANDU-I PE ALTII FA BINE SI NU NE IMPLICA PE NOI!

Comentează