Ovidiu Ioaniţoaia

A vorbit şi a scris pentru milioane de microbişti, a crescut generaţii de ziarişti şi continuă să facă din jurnalism privilegiul de a fi sincer cu oamenii

Biografie completă Toate articolele
Cele mai noi articole de Ovidiu Ioaniţoaia
Dopaj la FCSB?!

Când scriam aici, colecția e martoră, că meciul FCSB-CFR va fi de 1 ori X, mă gândeam la forma deosebită a gazdelor, dar și la numeroasele absențe din formația clujeană, obligată să joace pe Arena Națională fără niciun atacant de […]

...

A greșit Rădoi?

Din fericire, acum, în ajunul „triplei” Macedonia de Nord – Germania – Armenia de la sfârșitul lui martie, lucrurile stau altfel. Dacă, luați-o ca glumă, deși nu-i cea mai bună, Chiricheș nu se reaccidentează, atunci e foarte posibil ca toți […]

...

Știre falsă

Când căruța părea să se fi împotmolit mai rău, consilierul președintelui Burleanu a venit la Telekom Sport cu o afirmație care a surprins în aceeași măsură în care a și bucurat. Conform lui Andrei Vochin, în ianuarie-februarie 2022, la etapa […]

...

Spre un caz Oct. Popescu?

Cu atât mai important cu cât puştiul de la FCSB, născut pe 27 decembrie 2002, va fi mezinul „tricolorilor” convocaţi la Euro 2021. Tavi ar mai avea două cicluri la tineret, încadrându-se în regula U21 din Liga 1 până în […]

...

A văzut pe dos!

Hotărât s-o împiedice cu orice preț pe CSA Steaua să promoveze, cunoașteți contextul, Gigi Becali nu s-a lăsat până nu și-a făcut numărul. A trimis la „satelitul” din eșalonul 3 nu mai puțin de 8 jucători din lotul folosit de […]

...

Bolnavi de scenarită

Dinamo chiar are motive să acuze arbitrajul de la Mediaș, nu însă şi conduita supervizorului

După meciul de la Mediaş, pierdut în minutul 89, FC Dinamo tună şi fulgeră împotriva lui Istvan Kovacs. Deşi înfrîngerea n-ar trebui pusă numai pe […]

luni, 28 septembrie 2009, 5:28

Dinamo chiar are motive să acuze arbitrajul de la Mediaș, nu însă şi conduita supervizorului

După meciul de la Mediaş, pierdut în minutul 89, FC Dinamo tună şi fulgeră împotriva lui Istvan Kovacs. Deşi înfrîngerea n-ar trebui pusă numai pe seama arbitrajului, roș-albii sînt îndreptăţiţi să reclame că li s-au refuzat două lovituri de la 11 metri. Cînd Markovici l-a agăţat în careu pe Torje şi cînd Cr. Todea l-a faultat pe A. Cristea.

Tocmai pentru că unii specialişti, în frunte cu Ion Crăciunescu, afirmă că şi atacul lui Scarlatache asupra lui Bud putea fi sancţionat cu penalty, nu încape îndoială că I. Kovacs a greşit sîmbătă, cu precădere în defavoarea oaspeţilor. De presupus că şi-a spus cuvîntul lipsa de experienţă a tînărului inclus recent pe lista FIFA la 25 de ani. Şi dacă nu-l suspectăm pe Kovacs de rea credinţă, așa ar fi logic, tot trebuie să admitem că erorile lui justifică protestele dinamoviştilor.

În măsura în care au surprins deciziile lui Kovacs, au deranjat şi încercările acestuia de a-şi susţine cauza. În loc să accepte bărbăteşte că a greşit, arbitrul din Carei s-a încurcat în explicaţii. Pasămite, nu era cazul să fluiere penalty la pătrunderea lui Torje pe motiv că bucureşteanul “şi-a lăsat piciorul stîng în spate ca să fie atins de fundaşul gazdelor”, apoi “s-a uitat fix spre arbitru, cerînd penalty!”.

Reluările video demonstrează că se impunea acordată lovitură de la 11 metri. Argumentaţia lui Kovacs nu rezistă pentru că Markovici i-a prins gheata lui Torje, dar şi pentru că nici o prevedere regulamentară nu le interzice fotbaliștilor să privească spre arbitru şi să aştepte intervenţia acestuia Apărîndu-se astfel, Kovacs se apără prost, ba devine şi ridicol.

Pînă aici, vehemenţa manifestată de acţionarii “cîinilor” la adresa brigăzii, a “centralului”, dar şi a asistentului I. Popa, are temei. Ca şi, în sens mai larg, dorinţa lor de a fi mai des arbitraţi de străini. Mai departe însă, cînd se reped la gîtul celui care a supervizat partida şi, condamnînd atitudinea lui Patrițiu Abrudan, lansează ideea unui complot
anti-Dinamo, Cristi Borcea et Comp. se înfierbîntă prea tare. Îngroaşă nuanţele, patetizează aiurea.

La urma urmei, ce i se reproşează lui Abrudan? Amănuntul că, însoţit de preşedintele Mediaşului, a coborît pe gazon înaintea meciului şi, întîlnindu-i pe arbitri, a schimbat cîteva vorbe cu ei. acuzaţie forţată cîtă vreme Patrițiu Abrudan nu e numai vicepreşedinte al FRF, ci şi o persoană care, spre deosebire de mulți alţi federali, n-a fost niciodată implicată în vreun scandal. Deoarece chiar n-ar trebui să-şi imagineze cineva că supervizorul le-a sugerat cavalerilor fluierului să tragă pentru Gaz Metan, deducem iarăşi că, din păcate, fotbalul nostru nu s-a vindecat de scenarită. Continuă să facă din ţînţar armăsar, să vadă duşmani unde
nu sînt şi să dramatizeze inutil.

Comentarii (55)Adaugă comentariu

tacticianul (53 comentarii)  •  28 septembrie 2009, 17:49

poate dinamo ar trebui sa vada ca cristea arata ca danut lupu, adica are tricou cu burta si joaca doar din glezna,la misto. doar ca lupu facea asta pe la 32 de ani, iar cristea are 25 .

sartre (16 comentarii)  •  28 septembrie 2009, 17:50

corect

tacticianul (53 comentarii)  •  28 septembrie 2009, 17:50

…si apoi sa vorbeasca de arbitru, care arbitru pare mai in forma decat vreo doi-trei jucatori alb-rosii.

dinamovism cronic (14 comentarii)  •  28 septembrie 2009, 17:52

ok…si cu Kovacs ce facem ?… cu Tudor ce facem ?… 6 puncte pierdute de Dinamo pe mana arbitrilor, care incompetenti, care prea orgoliosi sa ia in seama un tusier. 6 puncte care pot insemna, la final, un campionat ! N-are dreptate Borcea sa-i desfiinteze ? Sa vina arbitrii straini, iar ai nostri, pentru ca sunt ori penali, ori incompetenti, n-au decat sa moara de foame !

dan (17 comentarii)  •  28 septembrie 2009, 17:54

…la fel o cum o face si acest articol. Slab de tot, fara rost…

bogdan-m (42 comentarii)  •  28 septembrie 2009, 18:00

Domnule Ioanitoaia, dupa comentariul de saptamana trecuta „Cristi Balaj n-a gresit!” ma asteptam sa urmeze „Bordean n-a gresit!”.

Vad ca v-ati concentrat pe meciul de la Medias. Referitor la acest meci m-a surprins ca in articol aveti o alta atitudine fata de aseara. Aseara nu ati insistat deloc pe faza in care este impins Bud, ci doar pe cele doua faze ale dinamovistilor. Cum greselile par a fi 2-1 contra dinamovistilor, se poate spune ca se pot declara defavorizati de arbitraj. Totusi Cristi Borcea exagereaza cand spune ca au pierdut 8 puncte pe „mana” arbitrilor. Spune ca a pierdut 2 puncte la Craiova (dintr-o singura greseala, offside semnalizat eronat la Niculescu), 3 puncte cu Inter Curtea de Arges (desi arbitrajul lui Teo Craciunescu) a fost corect si 3 puncte la Medias (desi daca socotim ca toate penalty-urile ar fi fost acordate si transformate meciul s-ar fi terminat egal).
Cum ramane insa cu Craiova? Gol marcat neregulamentar (fault in atac al lui Hadnagy) in meciul cu Brasovul, 4(patru) offside-uri aratate eronat in meciul cu Iasiul, gol primit din offside cu Rapidul si un penalty neacordat in acelasi meci, fault in atac la golul marcat de Timisoara. Daca socotesc si eu ca domnul Borcea Craiova a pierdut minim 8 puncte pe mana arbitrilor. Cu 16 puncte era pe podium, asa cu 8 puncte este pe locul 15. Dar nimeni nu observa ca sunt echipe tratate complet opus de catre „fluierasi”. Incercati sa faceti o paralela intre arbitrajele Brasovului si cele ale Craiovei si poate o sa vedeti ca diferenta in clasament dintre echipe nu este data doar de evolutia in teren a jucatorilor…

Dinny (681 comentarii)  •  28 septembrie 2009, 18:10

Haida de….!!!..Si cand Borcea zboara cu acelasi avion cu UNUL sau cu ALTUL…sau bea apa dupa CINEVA…voi puteti sa superspeculati…altii NU ?!?
Parca stiam ca arbitrii n-au voie sa se intalneasca cu nimeni in ajunul meciului..Pentru ceilalti angajati infenomen,nu mai functioneaza regula?
Si credeti ca,pentru o „indicatie pretioasa” enevoie de o ora de discutii ?

Dinny (681 comentarii)  •  28 septembrie 2009, 18:15

Cand patesti ce ai patit la Craiova cu Nagy,la Bucuresti cu Teo Craciunescu(plus taica-sau) si la Medias cu Kovacs,mai este de mirare ceva in supararea lui Borcea pe arbitrii ?
Asa,din afara…e usor sa-ti dai cu presupusu’ !

Clujeanul din Atlanta (218 comentarii)  •  28 septembrie 2009, 18:19

OK. Atunci hai sa nu uitam ce a facut Tudor la meciul Steaua-Cfr….

cip (1 comentarii)  •  28 septembrie 2009, 18:24

….. prea lung !!

Dinny (681 comentarii)  •  28 septembrie 2009, 18:25

Care fault la Bud?!?
Parca aseara s-a stabilit la Recurs ca nu a fost fault.
@tacticianul
Daca astea sunt cunostintele tale tactice…mai bine lipsa !
Si nu uitati inceputul de meci al lui Kovacs….:
1.Parvulescu il ia cu totul pe Scarlatache…comentatorul il si vede „ingalbenit” pe Parvulescu,dar surpriza…Kovacs il dojeneste amical si…atat.
2.La urmatorul fault mai acatari-Moti-la Bud,Kovacs scoate imediat galbenul….fara nicio ezitare…DECI DOUA CANTARE,INCA DE LA INCEPUTUL MECIULUI…
3.Ce-a urmat nu ma mai mira…si nici orbul gainilor din ochii unor..tacticieni…

Canadianu (1 comentarii)  •  28 septembrie 2009, 18:26

Nu stiu de ce decretati asa de usor pentru penalti ati vazut voi in Europa ca se acorda asa usor penalti , numai in Romania se cere multa POMANA !!! Iar daca acesta era meci in EL , NICIODATA NU se acorda penalti usor chiar daca sa zicem ca ia luat piciorul , se judeca si unde si-a facut mingea , daca o mai putea folosi , daca el s-a folosit numai pentru a obtine penalti … asa sunteti voi Romanii naivi pentru unii si hoti pentru altii !!

criss (2 comentarii)  •  28 septembrie 2009, 18:31

craiova furata pe fata ,sa nu uitam ciocu mic facut de iancu dupa meci….stia el ceva….

shalom (5 comentarii)  •  28 septembrie 2009, 18:54

D-le Ioanitoaia,ce o mai dam de garduri pe aici,borcea s-a obisnuit cu altfel de arbitraje iar acum se uita si nu ii vine sa creada .Din pacate pentru el arbitrii sai sunt acolo unde le este locul.Trecand peste asta mai ramane sa ne spuna cum da el arbitrii afara sau cum ii schimba[ca legal nu cred ca poate]Anul trecut la meciul cu Medias cand jucau handbal prin careu nu mai facea istericale.Acum simte si el ce au simtit toate echipele furate de arbitrii in mec. cu dinamo

spartanul lugojean (6 comentarii)  •  28 septembrie 2009, 19:22

DINAMO e furata din ce in ce mai mult!CARE E ADEVARATUL MOTIV?Se incearca demolarea clubului LA COMANDA?Si CINE VREA ca DINAMO sa nu CASTIGE TITLUL?

dan (1 comentarii)  •  28 septembrie 2009, 19:47

anul trecut, pe vremea asta, dinamo fura cu toate mainele. eu asa imi aduc aminte. poate ma insel

[D][S][N] (23 comentarii)  •  28 septembrie 2009, 19:48

Dinamo sa’si faca ordine prin casa, abia apoi sa acuze pe cineva !

jiji (166 comentarii)  •  28 septembrie 2009, 20:03

hotul striga hotii

Red (36 comentarii)  •  28 septembrie 2009, 20:09

D. Ioanitoaia, tu chiar vrei sa-ti pui pe par tot naduful dinamovist !! Dinamo trebuia sa-si faca 19 ocazii de gol si sa dea vreo 3-4 si nu mai conta nimic, comentarii, scenarite, etc. Dar nu s-a putut. Spui ca dinamovistii sint bolnavi de scenarita iar la final o dai ca de fapt fotbalul este si mai bagi un fitil si la FRF. Ca sa fie clar, pentru scenarita tre multa imaginatie, gen Sergiu Nicolaescu la Revolutie. Sau vrei shi tu sa faci o revolutie in fotbalul romanesc?

moldoe (7 comentarii)  •  28 septembrie 2009, 20:11

Pentru „Spartul Lugojean”:

Normal sa se vrea asta dupa atatea sezoana luate de Dinamo cu japca. Sau incercari de luare cu japca…aduti aminte de meciul de la Medias de anul trecut…

milici (440 comentarii)  •  28 septembrie 2009, 20:18

Brasov, CFR si Urziceni sunt ajutate de arbitrii restul contracandidatelor sunt defavorizate.
Cum s-au regrupat baietii in negru dupa asazisa curatire si care sunt mecanismele de lucru cat timp DNA-ul aintervenit iar Lupescu si Prunea au lasat-o mai moale?
E clar ca DNA-ul n-are nici o traeaba cu fotbalul si nici cu profesionalismul iar interventia organului a fost tot politica ca sa gaseasca niste gainari de corupti si astfel Zeus poate sa bifeze inca o realizare din program punand coruptia la podea.

flo (2 comentarii)  •  28 septembrie 2009, 20:33

Domnule Ioanitoaia,nu inteleg atitudinealui ion craciunescu.cand fiul dumnelui ne-a facut varza in groapa i-a luat apararea, acum zice ca l-a faza cu zapata n-a fost nimic.La tamas era intentie, can arbitra fii-su,daca zapata avea un topor in mana il omora din imprudenta??

Aquadig (14 comentarii)  •  28 septembrie 2009, 20:40

atitudinea lui craciunescu este de inteles. este un om care masca pe unde poate, dar mai ales in partea dorsala, pe dinamo.

alb-rosu_in_VN (171 comentarii)  •  28 septembrie 2009, 21:44

D-le Ioanitoaia,
Ziarul dvs a prezentat in detaliu discutia dintre Abrudan si Kovacs (prezentand versiunea fiecaruia care e suspect de identica, dar sa zicem…).
Unu. Aceasta discutie n-ar fi trebuit sa aiba loc, conform regulamentului prezentat tot de redactorii dvs. Abrudan n-avea nici un motiv sa vorbeasca cu Kovacs, daca nu avea un mesaj de transmis! Iar mesajul a fost ceva de genul „ai grija ca daca iese bine, o sa fie bine si pentru tine!”.
Doi. N-avea nici o noima ca Abrudan sa-i spuna lui Kovacs „vezi sa nu faci greseli” Ce sfat e asta? Pai Kovacs nu de-asta era acolo, ca sa nu faca greseli? El nu stia asta? Sau cumva i s-a sugerat in ce directie sa nu faca greseli? Oricum, mesajul lui Abrudan nu-si avea rostul si face ca prestatia lui Kovacs sa fie si mai suspecta.
Nu vi se pare ciudat ca in campionat (cu o exceptie, la Piatra Neamt, unde scorul a fost mult prea mare) Dinamo a castigat doar cand a avut arbitri straini si a pierdut 3 meciuri cu arbitri romani la centru? Sa fie doar o coincidenta? Nu cred in astfel de coincidente.

ghita1964 (24 comentarii)  •  28 septembrie 2009, 21:59

Multe echipe pot spune ca au fost defavorizate de arbitraj(printre ele si Gazu)dar Dinamo nu are voie sa vorbeasca 100de ani!Ce-i cu atitudinea asta dl.Borcea?Dar anul trecut cand ai FURAT la Medias ai tacut ,ca ala-n iarba!Ar fi cazul sa nu mai pui presiune pe arbitri,chiar daca au gresit nu sunt corupti!Da dumneata ce credeai ca se da Gazu deoparte sa castige dinamo?Tot circul asta a fost facut pentru a intimida arbitri!Sa vedeti ce arbitraje”pro”va avea dinamo!Si noi am avut 11metri dl.Borcea in meciul acesta,pe ala nu l-ai vazut?dinamo=caracter zero!M-am convis inca o data,desi stiam!

tudor(gt) (43 comentarii)  •  28 septembrie 2009, 22:08

Pentru desteptii care acuza Dinamo ca „fura” , Dinamo si anul trecut a afost defavorizata , dar voi desteptii lui peste ( rivalii nostrii ), cind voi furati si vi se da mura-n gura nu recunozte-ti , „numai Dinamo fura ” .
Mai lasati-ne !

ovidiu (6 comentarii)  •  28 septembrie 2009, 22:53

D-le Ioanitoaia, dati-mi voie sa va contrazic atunci cand aduceti in discutia „boala” de care sufera fotbalul nostru si anume „scenarita cronica”. de ce? pur si simplu fiindca ceea ce se intampla in fotbalul nostru chiar ne indeamna si ne da nenumarate motive sa ne gandim si sa facem tot felul de scenarii. fiindca in loc sa avem arbitrii, noi avem mai degraba judecatorii, chiar daca in fotbal acesti 2 termenii sunt sinonimi, nuanta este alta: in loc ca arbitrii sa-si faca treaba lor ei au ajuns pana acolo incat decid cine castiga si cine pierde, asta nu este atributia lor ci a fotbalistilor, de aceea atitudinea dinamovistilor e cat se poate de indreptatita. si inca ceva, pana nu se scapa de idei preconcepute, de care chiar si d-voastra suferiti- cum ca Dinamo face si drege, ca Borcea umbla cum vrea la arbitrii si mai stiu eu ce, Dinamo va fi defavorizata incontinuare, fiindca este o presiune psihologica asupra lor de a nu a avantaja Dinamo, si pentru a nu fi acuzati de asa ceva, arbitrii ajung sa o defavorizeze. regret ca s-a ajuns pana aici, insa este in parte si vina presei, de nenumarate ori Dinamo a fost acuzata ca umbla la arbitrii, insa cand steaua a fost avantajata in meciurile cu cfr si rapid nu s-a mai scris nimic, foarte putin. uitati ca dreptatea in acel sezon dinamo a facut-o, invingand-o pe steaua pe teren, insa voi le stiti pe toate.

dragomir (31 comentarii)  •  28 septembrie 2009, 23:13

ce mai in sus in jos.hunul cu celalalt care a furat-o pe craiova la timisoara au fost opriti de la delegari si pusi la dispozitia AJF-urilor.deci CCA a hotaratasa inseamna ca hunul afurat-o pe dinamo la medias ca doar n-o tine cu romanii.si intrati pe celalalt ziar de sport sa vedeti ce scriu niste baieti din satu mare despre kovacs in ce fel se lauda ca are pile si n-o sa-i fie frica de nimeni.

marian popescu (3 comentarii)  •  28 septembrie 2009, 23:30

mi-e scarba de arbitrii romani!nu vom avea niciodata un campionat curat!

RAPID 1923 (2 comentarii)  •  28 septembrie 2009, 23:33

[şi-a lăsat piciorul stîng în spate ca să fie atins de fundaşul gazdelor”, apoi “s-a uitat fix spre arbitru, cerînd penalty!”.]Senzatia asta au avut-o multi telespectatori, mai ales ca se stie ca jucatorii exerseaza la antrenamente asemenea scheme”tactice” de a pacali arbitrii, fortand penaltyuri. In privinta clubului DINAMO, ce sa zic altceva decat …blestemele anilor din epoca care i-a creat, cand au furat cu ajutorul arbitrilor, tot ce se putea fura, exceptinad meciurile cu cealalta protejata a comunismului, steaua ceausismului.Nu stiu dece, dar in multi dintre noi ce am trait umilintele zecilor de ani de dinamovism si stelism, nu mai traim acut, arbitrajele ce ar defavoriza aceste 2 cluburi, ba chiar le si dorim. Iata cum s-a ajuns la o distorsionare in spiritul romanilor al simtului dreptatii, al sentimentului echitabilitatii…Natia asta e inca in fierberea unor defulari si refulari nerezolvate politic. Doar Monarhia Constitutionala reinstaurata ne-ar insanatosi moral, ne-ar lecui de ura ce ne macina!!!

Io (2 comentarii)  •  28 septembrie 2009, 23:41

E… poate asta o fi rasplata pe care o primeste acum Dinamo… dupa stim noi ce (adica doar …. presupunem). Iar daca ar fi sa discutam de meciul de la Medias, cu tot furtul de care se plang, de ce o echipa de „campioni” nu a reusit pana la urma sa se impuna in fata unei echipe de „retrogradati”. Si totusi pedeapsa a cazut pe capul cainilor… probabil nici Dumnezeu nu a uitat meciul de anul trecut (tot de la Medias) cand, sincer, multi se mirau cum de au mai ramas masini prin parcare, la ce hotie facuse Borcea cu ai lui.

un oltean (139 comentarii)  •  28 septembrie 2009, 23:42

Ma si sperii cand vad unele comentarii de pe-aici!!…cata lume nebuna in Romanica…

dani (1 comentarii)  •  28 septembrie 2009, 23:53

daca strang baietii de la bloc si ne invita dinamo maine la o joaca pun pariu pe casa ca dam macar un gol….la cat de varza e dinamo…iar borcea se ataca aiurea , i s’a implinit visul de a juca pe pro tv…dar cam tarziu , acum shakira danseaza pe alt post….campionii sunt acolo , ca si unirea sau cfe…venite din liga 65…
viata e grea…;)

mos gerila (294 comentarii)  •  29 septembrie 2009, 0:02

Un articol bun dar care nu spune mai nimic !!! Problema nu e ca Dinamo e furata constant, problema e ca altii sunt favorizati !!! Se stiu ei care. Si nu ma gindesc la Steaua, Dinamo, Rapid.
@ Rapidist : Mai lasa-ma ma „nene” cu politica si Roaita care tragea de clopote !! Voi nu ati facut nimic pe timpul regelui !! Regele si ceilalti nu va aveau la inima pentru ca erati creati de muncitorii comunistii ilegalisti de la Uzinele Grivita !! Cele 3 titluri le-ati obtinut pe timpul „comunismului” si pe timpul tov. Copos !!!

ws (8 comentarii)  •  29 septembrie 2009, 0:37

@ ovidiu

ai perfecta dreptate. eu as merge si mai departe, si as zice ca presa e „cumparata”, nu cu banii jos, ci cu alte beneficii. asa se explica campaniile anti-dinamo, si cele pro-rapid si pro-becali. se mai pot zice multe despre presa, dar mai zic doar ca e la cel mai de jos nivel posibil.

altceva voiam sa-ti zic. nu stiu daca borcea stie ce vorbeste cand mentioneaza conspiratia impotriva lui dinamo. dar s-ar putea sa aiba dreptate. asta se poate demonstra matematic. daca pornim de la premisa ca toti arbitrii care au arbitrat-o pe dinamo in ultimele 11 meciuri au fost impartiali, atunci ajungem la o contradictie. pornim de la meciul cu urziceni din retur, terminam cu meciul cu medias de alaltaieri. tragem linie si adunam: 9 greseli importante de arbitraj impotriva lui dinamo, oricare dintre ele ar fi putut aduce victoria pentru dinamo. 0 (zero) greseli care au favorizat-o pe dinamo.

probabilitatea ca acest lucru sa se intample e foarte mica. mai exact 0.2%. adica din 11000 de jocuri jucate, doar doua serii de 11 meciuri vor fi in aceasta situatie in care arbitrul dezavantajeaza o singura echipa. e posibil, dar foarte improbabil.

q.e.d.

campionatul nostru e populat de arbitraje vicioase, castigatorii nu se decid pe teren, ci in culise – lucru pe care si nea’ gicu din coltul blocului il stie. acum are si confirmarea.

aceasi teorie matematica se aplica stelei in returul campionatului ce s-a terminat apoteotic cu „cazul valiza”. probabilitatea ca arbitrii sa greseasca decisiv in favoarea unei echipe de 7 ori la rand e minuscul – 0.8%. asta dovedeste faptul ca acel campionat a fost trantit – lucru confirmat de altfel si de celebrele stenograme, in care patronul echipei recunostea masluiri de meciuri. dar asta e deja alta poveste, mult prea greu de descifrat pentru jurnalistii nostri sportivi.

regards,
ws

p. s. metodologia ce sta in spatele calculelor mele: probabilitatea ca un arbitru sa greseasca decisiv in devafoarea unei echipe e de 50% (sau 0.5). prin „greseala decisiva” inteleg: gol anulat sau validat aiurea; penalty valid neacordat sau penalty invalid acordat; off-side inexistent/clar ca lumina zilei; eliminare a jucatorului nejustificata, sau dimpotriva, nesanctionarea unui jucator ce trebuia arestat pe loc. deci probabilitatea ca un arbitru sa greseasca decisiv impotriva unei echipe e de 50% sau 0.5. probailitatea ca arbitrul sa greseasca impotriva unei echipe de 9 ori la rand este de (0.5)^9=0.002. in procente asta e 0.2%.
e ca si cum dai cu banul de 9 ori, si de 9 ori iti pica „pajura” – e posibil, dar foarte putin probabil.

joska (2 comentarii)  •  29 septembrie 2009, 0:47

punctele pierdute nu le mai da nimeni inapoi si tot asa altele si altele si dinamo iarasi va pierde campionatul din cauza fluerasilor, ce tupeu si la horoba ca dinamo a ajuns sa cerseasca 11 m, numai vreau sa-i aduc aminte ca dinamo a vrut sa marce gol si au fost opriti prin fault si daca mai era nevoie ii opreau de zece ori si nu era nici o problema pt pt ca fluerasul ii oprea de cite ori era nevoie numai sa nu marce dinamo. mai vreau sa va spun sa-l ascultati pe craciunescu (arschloch) cum comenteaza fazele lui dinamo la fiecare meci.

ovidiu (6 comentarii)  •  29 septembrie 2009, 0:57

ws, multumesc pt aceste detalii tehnice foarte importante, insa ma tem ca „domnii ce le stiu pe toate” nu inteleg aceste lucruri cum nu inteleg ca dincolo de suporterii infocatii si orbiti, dincolo de vagabontii, dincolo de oamenii mediocrii, superficialii, neinteresati etc mai exista si oamenii care gandesc si vad si spun realitatea asa cum e, nu asa cum o vor ei.

Daewoo (1 comentarii)  •  29 septembrie 2009, 1:08

Baieti, nu cred ca subiectul acestui articol il constituie arbitrajul, ci „spectacolul” pe care il ofera Borcea pentru a masca blatul.

Nu ai cum sa bati CFR, Slavia, Steaua, Urziceni, dupa aia sa pierzi cu Gaz Metan.

Probabil un fotbalist cunoaste mai bine decat mine fenomenul.

ws (8 comentarii)  •  29 septembrie 2009, 3:17

@ ovidiu

ma mir ca apar postarile noastre pe un site care cenzureaza la greu. de regula trec injuraturile, dar nu si postarile decente.

e destul de simplu. sunt cativa comentatori care au dreptul sa fie subiectivi – tru, cosasu, paraschivescu (care nu mai scrie:-( )si inca cativa. mai e vochin care e obiectiv. in rest avem parte de o armata de clantai care molfaie aceleasi clisee la infinit. cam asta e presa de sport din ro.

nu te astepta ca vreunul dintre ei sa fie interesati de fotbal sau de fenomenul sportiv. „becali” e raspunsul la intrebarea lor.

regards,
ws

Sorin (25 comentarii)  •  29 septembrie 2009, 6:12

Va salut cu respect domnule Ioanitoaia!
„Bolnavi de scenarită”???
Pai avem sau nu MOTIVE atita timp cit sunt arbitri arestati si urmariti penal?
Trebuie sa fi cel putin naiv ca sa accepti ca au fost aranjate meciuri pe sume de 2-3mii de euro…
Au fost probleme cu pariurile in Belgia,Italia si mai nou in Asia.Credeti ca la noi nu ar putea fi asa ceva?
Nu de alta dar la cit de inventivi suntem s-ar putea sa dam si lectii altora!
Se pare ca s-a infiintat o noua cooperativa aceea a pariurilor care este mai banoasa si mai profitabila.
Cine are curajul sa inceapa investgarea???

Axel (2 comentarii)  •  29 septembrie 2009, 9:59

Nu pot sa inteleg pana in ce hal va puteti umili in fata borcenilor fotbalului si nu observati evidenta. Arbitrajul lui Kovacs a fost impecabil, modern, in stil euopean. S-a vazut de la o posta ca au fost fortari si simulari grosolane. Cum va explicati ca dinamovistii nu au protestat deloc. In alte situatii erau deosebit de vehementi de sareau la gatul arbitrilor. Ati sarit toti dupa borcica sa-l criticati pa arbitru in frunte cu Mitica corleone si d-voastra, mare impaciuitor cu toata lumea. Pai daca arbitra Collina si lua, firesc, aceleasi hotarari mai spuneati ceva? Ce ocazii a avut Dinamo la Medias? Ce faze mai acatarii a facut? Ce fotbal a jucat? Erau neputinciosi si cautau cu fiecare ocazie sa obtina penalty. Toti vorbiti de contact, ca a existat un contact, dar nu va duce mintea ca acel contact este cautat de atacant bagandu-si piciorul in piciorul fundasului simuland apoi o cadere? Este foarte simplu, dar un arbitru i-si da seama foarte usor de asta, daca vrea!
Va bateti joc toti de niste arbitri tineri, curati si valorosi, doar ca sa nu-i suparati pe toti bufonii parveniti gen Borcea.

Dinny (681 comentarii)  •  29 septembrie 2009, 10:12

@Pentru cei care amintesc de meciul Medis-Dinamo 1-1
Uitati sau va faceti ca uitati,cateva lucruri :

-Dinamo a recunoscut ca Lajos a gresit in favoarea lor,castigand astfel 1=UN PUNCT nemeritat,dar asta e treaba lui Lajos,CARE A FOST….SUPRIMAT pana la sfarsitul campionatului…sa vedem cat va shoma Kovacs !
-In acelasi campionat,la meciul Pandurii Tg.Jiu-Dinamo 1-1,acelasi Lajos a anulase un gol valabil lui Dinamo(jucatorii lui Pandurii nu reclamasera nimic la faza cu pricina),deci acelasi domn Lajos ne-a furat de 2=DOUA PUNCTE…si deci per total,in „relatia” d-lui Lajos cu Dinamo,suntem in pierdere cu un punct ! CLAR ?
-Spuneti-mi un meci din ultimele 2/3 campionate,castigat dintr-o eroare de arbitraj favorabila lui Dinamo !…Asa,sa dai din gura ca Dinamo,sau Borcea castiga doar furand…e la indemana oricarui debil mintal….unul chiar vorbea de blaturi in meciurile cu:Slovan,Steaua,Graz,CFR,Urziceni…asta chiar e scapat de la „9”…
Domnilor!
Avem arbitri slabi…f slabi,SAU…HOTI !!!
Ce-au facut Kovacs si Bordean in aceasta etapa,este ori prostie,ori hotie…fiindca eroare umana este CU TOTUL altceva…

Dinny (681 comentarii)  •  29 septembrie 2009, 10:16

@Axel..
Axel se scrie cu accent (sau fara) pe A ?
Nu mai persista in idee,ca-mi dau „lacrimilii”…

senateo (1 comentarii)  •  29 septembrie 2009, 10:34

Dinamo a intrat in vizorul arbitrilor care de frica sa nu fie aratati cu degetul arbitreaza doar anti-Dinamo. Echipa nu are forta sa castige in cazul unor arbitraje defavorabile.

anti-butelie (328 comentarii)  •  29 septembrie 2009, 11:19

Domnule Ioanitoaia,
Eu sunt dinamovist si nu inteleg de ce se face atata caz cu arbitrajul ? Si dumneavoastra de ce alimentati aceasta tinta falsa ?
Or fi fost si ceva erori de arbitraj, dar jocul echipei a fost foarte slab.
De ce luati partea lui Borcea si Turcu ?
Nu vedeti ca acestia sunt principalii vinovati pt esecurile din ultima vreme prin incompetenta si neprofesionalismul de care dau dovada ?
Acuze la arbitrii, bisnitareala la vestiare cu asa-zise stimulente, fini si cumetrii in echipa, chiolhanuri cu jucatorii dupa cate-o victorie, acuze si aprecieri aiurea in presa la adresa propriilor jucatori ( azi eroi si maine nesimtiti ).
Curand vom ajunge si noi ca Steaua si o sa le strigam ” afara din Stefan cel Mare ” ca ei, cu toti banii lor, nu sunt de Dinamo si nu-i mai suportam !

mliviuc1 (2 comentarii)  •  29 septembrie 2009, 11:40

Borcea a pus o intrebare,
Va rog daca aveti timp, s-o dezvoltati.

Daca ar aparea cei de la dinamoinaintea unei partide in postura celor de la Medias, iar arbitrul ar face aceleasi greseli impotriva echipei oaspete, care ar fi discutiile presei de pupa meci, nu ale oficialilor echipei oaspete ma intereseaza, ci ale presei si in special ale postului dvs de televiziune, in renumitele emisiuni: contraatac, etc
Incercati un scenariu.
Mi-ar placea sa am un feed back scurt, nu neaparat un comentariu, dar unul corect si cinstit.

vasile_00 (15 comentarii)  •  29 septembrie 2009, 12:16

Domnule Ioanitoaia dupa o perioada destul de buna, atat dvs. cat si arbitrii o dati cu oistea de gard! Nu zice nimeni ca nu s-a gresit la Medias, insa maniera de arbitraj nu a fost una antidinamo! Mai mult daca revedeti meciul o sa vedeti multe faze in care Kovacs a aplicat aceeasi masura ca si in faza la Torje, atat in favoarea cat si in defavoarea lui Dinamo! Deasemenea suporterii nu pot acuza ca a fost un arbitraj promedias pt ca ar fi avut destule ocazii sa dea lovituri libere din marginea careului sau 11m pt Medias. De aceea va spun si va rog sa nu mai inflamati opinia publica degeaba Kovacs a condus meciul intr+o maniera foarte buna, cu cateva greseli din pacate.
Pt cei care+l invoca pe Lajos, va rog nu o mai faceti, Lajos ca si Corpodean sau Salomirii sunt niste hoti dupa toate standardele! La ei maniera de arbitraj e/era clara proBani si tocmai pt „a se scoate” faceau greseli si impotriva celor care-i plateau!!! Var rog urmariti meciuri din Anglia sa vedeti maniere corecte de arbitraj cu destul de multe greseli pe anumite faze si totusi nu-i contesta nimeni desi acolo chiar se baga bani in fotbal, pe cand la noi se baga bani in fotbal doar cu gura lui Mitica, pt ca in realitate se scot mai multi bani si foarte multi „se spala”!!!

fabregas (26 comentarii)  •  29 septembrie 2009, 12:28

D-le Ioanitoaia, va stimez pentru moderatia de care ati dat dovada in cele mai multe cazuri, echidistanta, chiar daca aparenta uneori, ce ati incercat s-o afisati. Sunt de acord ca Patritiu Abrudan poate fi o victima colaterala in acest caz dar la Craiova s-au furat, nu gresit, doua puncte iar la Medias se repeta istoria. La banii investiti de Dinamo, fluierasi de doi bani precum ageamiul (sau poate ca nu ?!) Kovaci, nu au ce cauta pe terenurile primului esalon. Nimeni nu-i obliga pe acesti tineri nelinistiti sa se apuce de alte hobby-uri decat sa joace comedia erorilor in regia altora. Cred ca solutia importului este mai ieftina si productiva in conditiile in care arbitrii romani nu sunt atat de inclinati spre greseala cat mai degraba interesati de a inclina balanta in favoarea anumitor echipe.

california (349 comentarii)  •  29 septembrie 2009, 12:41

arbitrajul a fost pe stil englezesc, adica bun; din pacate in special la noi a devenit obisnuinta sa se acorde penalty la orice atingere a adversarului in careu; astfel de multe ori jucatorii pomanagii primesc cadouri nemeritate la faze la care nu ar marca daca ar fi lasati singuri!
apoi sunt unii permanent nedreptatiti: borcea, dan petrescu, MM, dinu vama, porumboiu, iancu, iar inainte de a deveni selectioner razvan;
arbitrii gresesc, dovada ca gresesc si in sistemul cu 5 arbitri; totul e ca per total sa nu greseasca cu mult mai mult in favoarea uneia dintre echipe;
arbitrii nu au reluarile la tv si nici nu vad meciul de la inaltimea tribunei, ci de la nivelul jucatorilor;
si nu in ultimul rind s-a demonstrat ca atunci cind o echipa joaca bine si este superioara adversarului, nu-i pasa de arbitraj; este chiar exemplul lui dinamo cu cehii cind desi arbitrul le-a anulat un gol valabil a lui andrei cristea, in final au reusit sa intoarca un 0-3!

ptr-vasile (294 comentarii)  •  29 septembrie 2009, 13:32

Prefer sa fie MANIERA ANTI-DINAMO SI DINAMO SAQ JOACE PROST DE TOT DAR SA NI SE DE-A PENALTIURILE !!! DECI, RETINE PLURALUL !!!

Comentează