Ovidiu Ioaniţoaia

A vorbit şi a scris pentru milioane de microbişti, a crescut generaţii de ziarişti şi continuă să facă din jurnalism privilegiul de a fi sincer cu oamenii

Biografie completă Toate articolele
Cele mai noi articole de Ovidiu Ioaniţoaia
Dopaj la FCSB?!

Când scriam aici, colecția e martoră, că meciul FCSB-CFR va fi de 1 ori X, mă gândeam la forma deosebită a gazdelor, dar și la numeroasele absențe din formația clujeană, obligată să joace pe Arena Națională fără niciun atacant de […]

...

A greșit Rădoi?

Din fericire, acum, în ajunul „triplei” Macedonia de Nord – Germania – Armenia de la sfârșitul lui martie, lucrurile stau altfel. Dacă, luați-o ca glumă, deși nu-i cea mai bună, Chiricheș nu se reaccidentează, atunci e foarte posibil ca toți […]

...

Știre falsă

Când căruța părea să se fi împotmolit mai rău, consilierul președintelui Burleanu a venit la Telekom Sport cu o afirmație care a surprins în aceeași măsură în care a și bucurat. Conform lui Andrei Vochin, în ianuarie-februarie 2022, la etapa […]

...

Spre un caz Oct. Popescu?

Cu atât mai important cu cât puştiul de la FCSB, născut pe 27 decembrie 2002, va fi mezinul „tricolorilor” convocaţi la Euro 2021. Tavi ar mai avea două cicluri la tineret, încadrându-se în regula U21 din Liga 1 până în […]

...

A văzut pe dos!

Hotărât s-o împiedice cu orice preț pe CSA Steaua să promoveze, cunoașteți contextul, Gigi Becali nu s-a lăsat până nu și-a făcut numărul. A trimis la „satelitul” din eșalonul 3 nu mai puțin de 8 jucători din lotul folosit de […]

...

“Eu l-am învoit pe Mutu!“

Selecționerul a explicat de ce a lipsit Briliantul de la Budapesta și de ce contează pe el la Paris

Mutu a căzut iarăși în dizgrația fanilor pentru că a absentat de la “amicalul” cu Ungaria. S-ar fi simțit rău, ar […]

marți, 18 august 2009, 6:06

Selecționerul a explicat de ce a lipsit Briliantul de la Budapesta și de ce contează pe el la Paris

Mutu a căzut iarăși în dizgrația fanilor pentru că a absentat de la “amicalul” cu Ungaria. S-ar fi simțit rău, ar fi avut febră. “Îl doare în cot de echipa națională, a rămas același tip fițos și egoist!”, au sărit unii cu gura. Respectivii s-au ambalat și mai tare aflînd că marți, la ora la care “tricolorii” pregăteau testul de la Budapesta, cel supranumit Briliantul s-a antrenat bine mersi cu Fiorentina, ba a și înscris 4 goluri într-o partidă amicală! Cu asta chiar că și-a semnat sentința: “Să nu mai auzim de el, să ne lase-n pace!”.

Invitat luni seara la Radio Europa FM, Răzvan Lucescu a demontat însă acuzațiile de mai sus: “Adrian a lipsit cu aprobarea mea. După ce am vorbit de cîteva ori cu el și cu tehnicienii clubului italian, am decis împreună ca el să nu răspundă convocării la lot. Pe lîngă starea lui de sănătate, am înțeles și că Fiorentina se află înaintea unei confruntări foarte importante pentru cariera ei europeană. Întîlnirea de mîine (n. a. de aseară) cu Sporting Lisabona din play-off-ul Champions League, în care Prandelli dorea să titularizeze un Mutu complet restabilit”.

Selecționerul a continuat: “Sigur, aș fi vrut să-l văd jucînd cu ungurii, dar am considerat că nu-i momentul să forțez nota. Cu atît mai mult însă contez pe mutu la Paris cu cît am dedus din discuțiile purtate că e determinat, plin de ambiție. În ceea ce privește așa-zisul amical de marți, a fost doar o miuță în familie, o mișcare, nu un meci. Constatînd că starea lui Adrian s-a ameliorat, medicii Fiorentinei i-au permis să-și reia antrenamentele, ce atîta agitație?! Întreaga poveste nu-i decît un conflict creat și întreținut în mod artificial deoarece, repet, Adrian n-a venit la Budapesta pentru că eu mi-am dat acordul să nu vină. N-am vreo problemă cu el și sînt convins că nici n-o să am”.

Explicații credibile, atît că n-ar fi stricat ca ele să fi fost oferite publicului mai devreme.

Așadar, aceia care s-au grăbit să-l ia la țintă pe Briliant au făcut din țînțar armăsar, ceea ce firește că i-a picat prost celui în cauză. Mai ales acum, cînd TAS i-a respins recursul și l-a silit să-i achite lui Chelsea despăgubiri de 17 milioane de euro, cea mai mare amendă din istoria fotbalului mondial. Evident că Mutu a greșit și urmează să plătească, nu însă o asemenea sumă, absolut aberantă. Întrucît nu poți condamna pe cineva la 20 ani de închisoare, și nici la 10, doar pentru că, să zicem, a furat o bicicletă sau un televizor!

Dacă ar trebui să existe o măsură în toate, e clar că regula s-a încălcat în cazul internaționalului român, tratat cu o asprime nemaiîntîlnită. Tocmai din acest motiv, s-ar cuveni să fim alături de Mutu, solidari cu el. Nu deschizînd o colectă publică, idee stupidă, ci încercînd să-l ajutăm cu simpatia noastră, spre a putea depăși mai ușor impasul.
Oricum, măcar să nu-i mai căutăm noduri în papură, să-l înjurăm degeaba. Asta și pentru că prietenul adevărat la nevoie se cunoaște.

Comentarii (36)Adaugă comentariu

Vlad (1 comentarii)  •  18 august 2009, 18:39

„Dacă ar trebui să existe o măsură în toate, e clar că regula s-a încălcat în cazul internaționalului român, tratat cu o asprime nemaiîntîlnită. Tocmai din acest motiv, s-ar cuveni să fim alături de Mutu, solidari cu el. Nu deschizînd o colectă publică, idee stupidă, ci încercînd să-l ajutăm cu simpatia noastră, spre a putea depăși mai ușor impasul.
Oricum, măcar să nu-i mai căutăm noduri în papură, să-l înjurăm degeaba. Asta și pentru că prietenul adevărat la nevoie se cunoaște.”

Nimic mai adevarat! Asa este. Mutu trebuie sprijinit moral, iar FRF-ul ar trebui sa faca tamtam fata de abzul asta, pentru ca este un abuz. Imaginati-va numai ca in locul romanului ar fi fost un englez (Gascoigne, Rooney, Best – jucatori nu tocmai „ortodocsi) si ar fi fost „tratat” asa de un club romanesc….
nici nu ne putem imagina asta, nu-i asa? E ceva slab in firea noastra si de-asta nu impunem respect.

ziare si reviste (16 comentarii)  •  18 august 2009, 18:42

foarte bun articol !!!

luke2 (21 comentarii)  •  18 august 2009, 18:43

Domnule Ioanitoaia, cine a lansat stirea ca Mutu s-a antrenat normal si ca a mai dat si 4 goluri la antrenament? De fapt nu cine ci mai degraba cum a fost prezentata aceasta stire!!! GSP-ul stie ceva de aceste galcevi si stiri tendentioase care se publica?

Razvan (1 comentarii)  •  18 august 2009, 18:55

Cu ce l-ar ajuta pe Mutu daca i-as oferi simpatia mea? Oare el ofera simpatia somerilor din aceasta tara? Si aici ma refer la acei oameni destepti care prin marlania altora au ajuns someri… ATENTIE! Destepti, nu hoti! Oare lor le ofera cineva simpatia? Si daca da, ii ajuta la ceva? Mutu e doar un om care stie sa dea cu piciorul in minge. Ca el mai sunt si altii nedescoperiti, care au ales sa mearga la scoala… Dar acesta este pacatul lor… Si acesta este motivul pentru care vor muri necunoscuti. Mutu a gresit. Sa plateasca. Pentru ca toti ne platim greselile. Mai repede sau mai tarziu…

Capitalistul (4 comentarii)  •  18 august 2009, 19:04

Articolul pleaca de la o idee cu care din start nu sunt de acord (nu zic ca e gresita)!

Nu cred ca nationala (sau orice club de fotbal, ori organziatie sportiva din tara asta), tre sa dea socoteala vreunui fan! Se invoca mult prea mult tema asta…”dom’le puey nationala este a suporterilor si, deci, toti angajatii FRF si/sau sportivii tre sa dea socoteala!” Comunismul a esuat, opriti-va!! Nimic nu e „al poporului”!!

Ce treaba au suporterii cu deciziile selectionerului, ale federatiei, ale lui Becali, etc.?! –>

„Respectivii s-au ambalat și mai tare aflînd că […] Cu asta chiar că și-a semnat sentința: “Să nu mai auzim de el, să ne lase-n pace!”.”

„Explicații credibile, atît că n-ar fi stricat ca ele să fi fost oferite publicului mai devreme.”

Nu, domnule Ioanitoaia! Nimeni nu datoreaza nici o explicatie nimanui…plecati de la o premiza pe care o consider gresita! Nimic nu e al „tarii”!! FRF e o asociatie de sine statatoare cu un buget (luati explul unei ocmpanii). E treaba lor ce vor sa comunice…AHHH, publicul nu e de acord…Foarte Bine! Sa nu se mai duca la meciuri! => Nationalei ii va lipsi aportul publicului, nu se va mai califica la turnee finale => FRF nu mai face bani si (dusa la extem logica mea) va da faliment! E foarte simplu!!

Barfa, vobele de shantz si de claca sunt apanajul romanului…ne lipseste decenta! Nu-ti place, nu cumpara!! E foarte simplu….ba chiar esti la fundul lantului trofic daca iti cumperi bilet la meci ca sa injuri pe unul sau pe altul (e.g. Mircea Sandu, Becali, Mutu, etc.)!

vlad (309 comentarii)  •  18 august 2009, 19:10

Adrian Mutu e cel mai bun…..Becali Dragomir si altii gunoaie…..Mutu e cel mai bun…

stresu (81 comentarii)  •  18 august 2009, 19:21

Pacat, ca a inceput si Razvan sa ne creada fraieri.

Daca ar fi asa, de ce n-a spus inainte, sau macar dupa meci acest lucru.

Prea ne cred toti prosti… si slava domnului nu suntem.

Prea se cred unii jmekeri, chiar daca ei se numesc Lucescu jr. sau mutu.

Pacat… asa isi pierd increderea in cei care-i respecta !

milici (440 comentarii)  •  18 august 2009, 20:05

Asta s-o creada Mutu!
Razvan crede ca a gasit solutia de a impaca atat capra cat si varza dar prima e cam sucombata in tarc.
Cred ca Mutu nu va mai face nimic la nationala in veci.
Acomodarea cu anonimii actuali din lot necesita timp dar cine sa inteleaga asta?

marian (160 comentarii)  •  18 august 2009, 20:48

RAZVAN LUCESCU E UN COMUNICATOR PROST. SAU NE CREDE PE NOI PROSTI. ORICUM AR FI, GESTIONAREA ACESTUI MOMENT A FOST DEFECTUOASA. SI NU STIU DE CE MINTE, LA URMA-URMEI, SELECTIONERUL …

botosani (3 comentarii)  •  18 august 2009, 21:14

chiar trebuia sa minta???
de ce nu invatam de la altii cu fotbal mai avansat???
dupa golul ala din minutul 92, pe parc du princes (sper c-am scris corect), marcat de Bulgaria…Franta a zis..”sacul si la buruian” si lui cantona..si lui Ginola samd…si a devenit campioana europeana si mondiala..SCHIMBAND GENERATIILE. Da” in fond..cine-i Mutu asta…cine-i Chivu samd? Ce reprezinta ei in fotbalul mondial? Jucatori talentati si bine platiti..ca-n rest..ce performante au???
Prefer 10-15 ani in urna a 4-a valorica decat trompetisme ieftine de dambovita!

Vlad (54 comentarii)  •  18 august 2009, 21:48

Am ceva timp liber si mi-l consum pe site…

Razvan,
Cred ca- ti versi necazul (ca esti somer), acolo unde nu trebuie. Mutu nu ne-a cerut nimic, nici simpatie, nici antipatie, nici bani …absolut nimic. Noi suntem cei care ne dam cu parerea si care de fapt il tocam marunt cu fiecare ocazie si asta doar pentru asa ne place; pt ca la asta ne pricepem cel mai bine. „Devoratul” semenilor este nu doar o incantare de moment ci o practica de decenii devenita acum chiar o trasatura de caracter a natiei noastre. (Au observat asta si strainii – citeste „Romania” de Debbie Stowe” si te vei convinge).

Ca Mutu isi foloseste mai mult piciorul decat capul in profesia pe care si-a ales-o iarasi, nu e „vina” lui. Asa cum ti-ai ales tu meseria care te-a adus acum in stare de somaj, la fel si-a ales-o si el pe-a lui…si si-a asumat toate riscurile ei…

M-a deranjat reactia ta pentru ca in ea n-am vazut altceva decat invidie. Ca tu esti nefericit, te superi pe altii. Esti suparat pe Mutu si pe cei ce-i dau atentie, desconsiderand in acelas timp munca lui. Te deranjaza ca un individ care a ales sa traiasca dintr-o activitate fizica e mai apreciat decat tine care te-ai dedicat unei munci de natura intelectuala. Altfel spus, te deranjaza ca fotbalsitul e mai bine remunerat decat inginerul, computeristul, economistul etc.

Ei bine, eu cred ca trebuie sa-ti revizuiesti atitudinea si sa intelegi ca fotbalistul este un „artist – entertainer” de care noi oamenii am avut si avem nevoie dintotdeauna pentru a ne relaxa, pentru a ne bucura. Pe artist, noi l-am inventat. Noi mergem la spectacolele lui. Fiindca suntem atat de multi cautatori de bucurii si placeri sufletesti s-a ajuns ca in acest domeniu sa se vehiculeze sume enorme de bani care permit si castiguri foarte mari. Nu poti compara de pilda, industria fotbalului cu o fabrica de mobila…

In fine, eu cred ca e nedrept sa te razbuni pe Mutu pt ca tie ti s-au innecat corabiile pe moment. Sper c arealizezi asta. In ce te priveste, incearca sa privesti pozitiv si sa intelegi ca ceea ce ti s-a intamplat tie este ceva obisnuit pentru milioane de oameni si ca este ceva trecator. Esti tanar, (consider asta dupa felul cum gandesti) si-mi permit sa-ti spun urmatorul lucru: chiar sa vrei sa nu mai lucrezi tot restul vietii, n-ai sa reusesti. Secolul in care traim nu ne permite sa somam tot restul vietii. Vei vedea ca vei lucra din nou si imi vei da dreptate. Iti sugerez sa constientizezi acest lucru si sa profiti de timpul liber pe care il ai acum dedicandu-l lecturilor si altor bucurii pe care le doresti si poti sa ti le permiti. Daca nu faci asta, cand vei lucra din nou vei regreta tot timpul asta liber petrecut in inchistare, temeri si memultumiri. Descreteste-ti fruntea si bucura-te de fiecare clipa libera. Pana la 65 de ani, nu vei avea prea multe ocazii in care sa dispui de atata timp liber ca acum. Nu uita ca somajul este ceva trecator si n-are neaparat de-aface cu talentul sau capacitatile de munca ale omului. Cu somajul s-au confruntat personalitati uriase ale lumii, nu doar tu.

@ Capitalistul

Ai si nu ai dreptate, imi permit sa-ti spun…

Cum afirmam mai sus, sportul ca si celellate mijloace de intretinere culturala (si nu doar) nu pot fi reduse la conditia de business si capitalism pur. Cand obtinerea unui profit material devine primordial, calitatea produsului (specatcolului) scade dramatic. Daca transformam si aceste putine ocazii de bucurie si regenerare sufleteasca in simple obiecte de afacere atunci totul viata noastra se va goli de sens. Nu traim ca sa muncim ci muncim ca sa traim…

In opinia mea, profitul material nu este scopul pentru care se produce manifestarea sportiva sau culturala. Daca profitul material devine scop, calitatea ‘produsului” se deterioreaza dramatic. De fapt, asta se intampla in fotbalul nostru azi. Proprietarii de cluburi de fotbal, niste indiviz complet neinstruiti profesional si moral folosesc cluburile pentru obtitnerea de profituri materiale. Ca urmare si dupa cum se vede, asistam cu totii la o degradare calitativa a pordusului numit FOTBAL. De cand banul controleaza acest sport, rezervorul de talente a secat, (numai cei cu bani merg sa faca fotbal), si evident, calitatea fotbalului a cazut mult sub nivelul posibilitatilor native ale acestui popor. Desi mi-am propus de multe ori sa nu dau nume, nu pot sa trec cu vederea meciul Steaua – Unirea. S-a jucat fara spectatori iar Becali si-a demonstrat inca odata marimea valorii lui. A urlat ca un disperat tot meciul, a jignit in stanga si-n dreapta si s-a declarat incantat de jocul fara spectatori. In mintea lui, meciul respectiv a demosntrat fanilor cine este seful in Ghencea. In realitate, Becali a demonstrat exact contrariul: ca fara spectatori jocul de fotbal este lipsit de sens si cu timpul poate dispare; ca fotbalul nu poate fi redus la o simpla afacere de familie. De cealalata parte, pentru spectatori, lipsa de acces pe stadion a reprezentat un motiv de stres si frustrare. In concluzie, sportul in general, manifestarile culturale nu pot exista decat ca raspuns la nevoile de natura spirituala, sufleteasca ale oamenilor. Elementele sufletesti se manifesta pe coordonate nedefinite intinzadandu-se de la afinitatea pentru un club, la cea pentru o natiune intreaga si chiar mai mult de-atat. In acest mod, eroul specatcolului nu-si mai apartine nici lui, nici clubului particular. El devine un bun national si ca urmare, dreptul asupra lui este exprimat in consecinta de multimea de admiratori si iubitori de spectacol. Asta se intampla si cu Mutu si de aceea multor romani le pasa de ce se intampla cu el. Mutu nu-si mai apartine sie insusi, chiar daca si-ar dori asta iar noi trebuie sa ne protejam bunurile natioanle si sa le sustinem pentru a le aveam cat mai mult timp la dispozitie.

maigret (49 comentarii)  •  18 august 2009, 21:49

Corect,domnu´Ovidiu!Trebuia doar sa povestiti,cei care comenteaza pe aici habar n-au,ce-au patit si alti fotbalisti romani de indiscutabila valoare:Dobrin,Dumitrache,Balaci,Boc…C asa suntem noi romanii:ne tragem la fun,unii pe altii ,cu toate fortele!

Vlad (54 comentarii)  •  18 august 2009, 21:52

Daca veti cauta ziarele de sport din urma cu circa o luna, (cand Razvan a convocat lotul) a spus atunci ca imporeuna cu Prandelli si cu Mutu au stabilit ca juctaorul sa nu joace cu Ungaria. NU minte nimeni doa rvoi sunteti neinformati si tipic romaneste, incepeti sa suduiti, sa speculati, sa insultati. N-aveti deloc dreptate si nu reusiti ncioadata sa va puneti in pantofii celui pe care-l mancati de viu. Urata atitudine!

adidas (36 comentarii)  •  18 august 2009, 23:05

mutu poate chiar a fost accidentat si nu a fortat la amicalul fiorentinei dar daca nu joaca bine in meciul cu franta romanii nu o sa l ierte

tudor(gt) (43 comentarii)  •  18 august 2009, 23:11

Luati exemplu celor de la New York Times ,super articol , dar si ce ziar ?!
Ma intreb si eu asa , degeaba de ce aia si nu ai nostri , de ce aia ii mai dau si sfat la cine sa se adreseze si da in FIFA si in Chelsea.Intreb din nou, de ce americanii ?

pratonero (2 comentarii)  •  19 august 2009, 0:24

Mutu a facut bine sa nu vina la nationala. E un profesionist si e obligat sa isi apere interesele de profesionist fata de clubul care-l plateste. Era un amical meciul cu Ungaria putea sa lipseasca linistit. Mutu e un jucator de exceptie , inteligenta si inspiratia lui in anumite momente nu conteaza. Mutu nu are nevoie de amicale pentru a „proba” valoarea sau a testa integrarea in jocul echipei. Serie A e un campionat dur unde mijlocasii si fundasii se numesc Gattuso, Matterazzi, De Rossi, Mexes, Ledesma , Carrozzieri etc toti jucatori care de multe ori uita ca mingea e „obiectul muncii” in consecinta Mutu trebuie sa-si conserve integritatea fizica pentru echipa de club.Baggio , Maradona, Vialli, Van Basten , Totti ajung (eau ) sa se antreneze doar cateva minute pe zi din cauza vanatailor si aligamentelor suprasolicitate , dar pentru asta cand intrau in teren erau decisivi…Mutu e in aceeasi situatie soi apoi salariul i-l plateste AC Fiorentina nu „fanul” idiot si nationalist trompetist . Sincer sa fiu vazand ce fotbalisti avem la nationala nu as mai veni deloc , pentru cine sa joci? Pentru o fedratie care tine Piturca pentru convenienta, pentru Florentin Petre? pentru Marica’? Oricum sunt altii care trebuie sa demonstreze ca merita bsa joace la nationala , sunt altii care trebuie sa stranga din dinti, am vazut meciul Timisoarei cu VFB nu avem jucatori , sau avem ceva jucatori dar nu au psihic sa faca ceea ce a facut Hleb se trezesc in fata portii si se minuneaza ca ar putea sa joace in Ch League. Pe mine Mutu nu ma intereseaza prea mult , eu tin cu Lazio si basta dar dintre toti jucatorii romani care au ajuns in fotbalul mare doar G Popescu , D Petrescu ,Chivu si Mutu au fost longevivi ,au lasat un semn si au castigat respectul fanilor marilor echipe unde au jucat. Hagi a reusit doar in Turcia unde se paote spune orice dar nu si faptul ca se face fotbalul care conteaza. Mutu e de ceva timp un nume important in fotbalul care conteaza restul e maruntis.

Capitalistul (4 comentarii)  •  19 august 2009, 0:48

„Bunuri nationale” avea Ceausescu! COMPETITIA (in sens economic) ASIGURA CALITATEA!

In sec. XXI avem indivizi care gandesc singuri si care nu trebuie sa dea socoteala ziaristilor, suporterilor, blogerilor, etc.

De aceea expresii ca „suporterii au cerut socoteala nush cui”, „echipa nationala e a tarii”, „noi suntem STEAUA”, etc. sunt niste cretinisme comuniste, elucubratii ale unor rebuturi ale societatii in care (ar fi trebuit sa) traim!

Repet…echipa joaca bine => te uiti la TV sau te duci la meci, si ei castiga bani!

Nu joaca bine =>nu te mai duci la meci si ei vor castiga mai putini bani (vezi exemplu Steaua anul trecut).

Ce, Mutu vine la tine la fabrica de masini unde lucrezi ca sa vada daca iti faci treaba bine pt ca el sa conduca o masina mai buna sau mai sigura?! (exeplu fictiv) NU!! Nu ii place masina, nu o cumpara…

Sau Razvan Lucescu i-a spus vreodata lui Ovidiu Ioanitoaia ca nu scrie bine la ziar si nu e multumit de ce citeste?! Ca doar GSP e „ziarul poporului” nu?!

POPOR DE BAGATORI IN SEAMA!

vointa sibiu (2 comentarii)  •  19 august 2009, 1:47

NICI DUNGA SAU MARADONA PENTRU KAKA SAU MESSI NU FAC ATATA SCANDAL CAT ROMANIA PT MUTU
IN ITALIA SE PREOCUPAU TOTI DE STAREA PSIHICA PRECARA A LUI ADI IAR IN ROMANIA L-ATI JUDECAT (TRADATOR,DROGAT,NESERIOS) SI UMILIT
BRAVO CA DUPA VREO 2-3 GOLURI IN MECIURI OFICIALE IL PUPATI IN FUND TOTI

arh. Gheorghe Petrescu (486 comentarii)  •  19 august 2009, 2:00

EU RESPECT POZITIA LUI RAZVAN DAR, EU UNUL I-AS DA PAPUCII LUI MUTU. AS MIZA PE TINERII CU TALENT CACI AVEM DESTUI. SA SE UITE SI SA VADA CE A FACUT BERGODI LA STEAUA. NUMAI CA BERGODI NU ARE MULTI JUCATORI SA ALEAGA CA RAZVAN. ASA CA , EU MERG PE MANA LUI RAZVAN. EL DECIDE CE, SI CUM. HAI ROMANIA ! ROMANIA-FRANTA 1-0.

Mutu este fotbalist ! (13 comentarii)  •  19 august 2009, 2:03

Spre deosebire de alti jucatori de fotbal MUTU este chiar FOTBALIST . Ca a jucat la Dinamo si nu la Steaua asta este o alta discutie , ca s-a dopat , ca a umblat cu femei , ca nu vine la un antrenament , ramane cel mai bun fotbalist roman pe care il avem in momentul de fata .
Sa dai atatea si atatea goluri in campionatul Italiei , unde fotbalul incepe cu fundasi , inseamna ca esti fotbalist .
Voi cei care il contestati pe Mutu , de ce uitati ca si marele capitan Chivu a absentat de la cateva meciuri ale Nationalei , si juca bine merci la Inter , a , am uitat Mutu a jucat la Dinamo !

Radu (3 comentarii)  •  19 august 2009, 2:33

Capitalistule,

Vlad are dreptate in ce spune iar tu cam ametesti lucruile… ai sesizat principiul de baza al functionarii capitalismului si cam atata…detaliile te depasesc…nu le pricepi. Folosesti o judecata mult prea simplista si reduci totul la raportul „placut/neplacut” indiferent de cine il exprima.

Eu cred ca este o diferenta mare intre placutul unei masini exprimat in paricular de fiecare individ (in mod strict particular) si placutul unei masini manifestat de o multime de indivizi la un loc. Individul care se exprima separat, ramane un caz izolat, fara niciun fel de impact asupra viitoarei productii de masini, in
schimb daca parerea despre masina este expresia unei multimi de indivizi, ea schimba in integime politica de de fabricatie. Pentru intreprindere, parerea multimii devine o realitate absoluta si ajustarea la cerintele ei se impune ca o necesitate stringenta. Reprezinta momentul in care compania cauta solutii pentru satisfacerea acelei multimii fiind constienta ca numai asa isi mai poate justifica ramanerea in business.

Revenind la fotbal, sunt de acord ca fanii nu isi pot impune parerea sau gustul prin forta pumnului. Asta se intampla la noi doar pentru ca societatea romaneasca e primitiva si-si manifesta trairile in mod spontan, fara niciun control al mintii si fara niciun fel de consideratie fata de normele moralei civice. Ei sunt niste neadapati si calca regulile de buna purtare pentru ca sunt liberi.

La fel stau lucruile si cu proprietarii inchiaburiti de revolutia lui Iliescu. Si unii si altii sunt anacronici si se trateaza unii pe altii cum simt si nu cum trebuie. Asta nu inseamna capitalism si in astfel de relatii competitia nu exista decat la nivel de aranjamente; deci ea nu stimuleaza calitatea ci corputia…ba chiar incurajaza rabatul de la calitate. Cine are mai mare influenta, castiga.

Asta e capitalism? . Tu vorbesti din carti si nu intelegi ce citesti, imi pare rau ca-ti spun…

Razvan Lucescu nu i-o fi spus lui Ioanitoaia cum sa scrie si daca i-ar fi spus, n-ar fi creat niciun efect, (vezi cazul cu masina si parerea individual exprimata). In schimb, Ioanitoaia sunt convins ca ar deveni sensibil la masa de cititori daca aceasta ar refuza sa-i mai citeasca articolele/ziarul. Nu poti ignora parerea multimii daca esti capitalist si ii intelegi mecanismele de functionare. Tu stii ceva despre relatiile si fortele de productie capitaliste dar nu-i intelegi prea bine mecanismele…

parca vorbeai de un popor bagator de seama? Nu te supara, dar nu te exclude!

Radu (3 comentarii)  •  19 august 2009, 2:44

si inca ceva capitalistule… bunurile nationale nu erau ale lui ceausescu, el si le-a insusit in mod abuziv contrazicand insasi doctrina de care s-a folosit intraga-i viata. Nu esti prea atent la detalii si asta este foarte important in tot ce intreprinzi!

motanul incaltat (603 comentarii)  •  19 august 2009, 4:13

Mutu ramine cel mai important fotbalist roman in activitate la ora actuala.Insa,are fite si vine numai daca si cind vrea…Insa Razvan Lucescu si toti ceilanti se umplu de penibil cind ii iau partea.Era mai corect sa spuna adevarul-adica a refuzat sa se deranjezeze pt. un meci amical cu Ungaria ,si din cauza unui lot de panarame nu putem sa-l sanctionam pe Mutu si deacamdata NU avem cu cine sa-l inlocuim..Oricum toti suporterii romani stiu asta ba o stie chiar si conducera Fiorentinei.

teo (3 comentarii)  •  19 august 2009, 7:35

nu stiu daca e bine sa-l pupam atat*** pe mutu.am avut fotbalisti de mare valoare care nu aveau fitzele astea in cap si si-au vazut de treaba lor.ce tot se scuza ca s-a drogat invocand tineretea.era necopt la minte sau i se urcase faima si banii la cap? eu inclin sa cred a 2-a varianta.asta e trebuie sa platesti in viata pentru greseli.pentru activitatea lui fotbalistica merita ceva respect,dar s-ar putea sa uitam de el mai tarziu.

elis (1 comentarii)  •  19 august 2009, 7:43

17 milioane de euro pentru unii sunt doar bani dar pentru multi dintre noi sunt munca lui mutu,talentul lui mutu,greselile lui mutu si nu in ultimul rand momentele de maxima bucurie traite de noi,cei 22 milioane de romani la meciurile nationalei noastre.pentru aceste momente si pentru care vor urma,sa-l sustinem pe mutu.mutu e roman,e al nostru!

andy (141 comentarii)  •  19 august 2009, 9:29

Razvane, imi pare rau sa-ti spun dar te-ai stricat rau de tot. Ma asteptam la o schimbare la echipa nationala (antrenor tanar, cu performante, ), dar se pare ca nu o sa ne schimbam niciodata. Ce rost are sa-i iei apararea? Romania nu are voie sa stea intr-un jucator! Nici macar Hagi nu avea figurile lu’ asta. Daca vreti sa schimbati fata fotbalului romanesc, lasati acasa figurantii, daca nu, lasati-va pe voi!

n00dles (21 comentarii)  •  19 august 2009, 9:31

Il inteleg pe Razvan Lucescu sa-i ia apararea in fata opiniei publice lui Mutu. In fond, lipsa de valori in fotbalul nostru il obliga sa aiba o astfel de atitudine. Daca Mutu ar fi fost fotbalist pe vremea generatiei lui Hagi si Popescu, atitudinea lui de astazi n-ar fi fost tolerata de niciun selectioner al Romaniei. Fiindca nu i s-ar fi simtit lipsa. Este cel mai talentat fotbalist al unei nationale prea putin talentate, el constientizeaza acest lucru, de aici are si aceste „scapari” atat de dese ale comportamentului.
Nu-mi amintesc vreun episod in care Hagi sa fi venit cu masina personala in cantonamentul echipei nationale, a doua zi dupa intrunirea lotului. Sa intarzie fiindca a fost la un sprit, la o (alta) gagica sau la vreun club de noapte inainte de reuniune. Pentru Mutu, o noua chemare la lot, in Romania, reprezinta in primul rand o ocazie de a „socializa” prin barurile de noapte ale Bucurestiului, Pitestiului sau Constantei.
Intr-adevar, suntem saraci in valori, la ora actuala. Dar valoarea fotbalistica, lipsita de caracter, nu inseamna nimic.
Mutu nu este o victima. Incetati sa ne mai vindeti imagini cu el in postura de martir nevoit sa suporte nerecunostinta unui natii de carcotasi, fiindca el este de fapt calaul sperantelor de viitor ale unui popor care traieste un prezent ce se hraneste cu amintirea unui trecut cu arome din ce in ce mai indepartate.

Sper din tot sufletul ca Razvan Lucescu sa nu fie nevoit sa ne „spuna adevarul” cand „Briliantul” ii va toca nervii si rabdarea. Sper doar sa uite de el si sa croiasca o nationala in jurul unui individ care sa aiba valoare de lider adevarat, care sa fie un exemplu pozitiv ptr cei care vin la lot, care sa-i stranga langa el pe ceilalti. Nu in jurul unui infumurat caruia presa ii canta-n struna si-i cauta scuze la fiecare carenta a comportamentului sau.

Domnule Ioanitoaia, pe cine vreti sa mintiti, in cele din urma? Intelegeti ca am depasit de mult vremea aceea cand inghiteam gogoasa unor jocuri de cuvinte ieftine, pentru care plateam pret de nocturna a frazelor, desi ele erau propozitii lansate la matineu, unde intrarea era de fapt libera.

Radu (11 comentarii)  •  19 august 2009, 9:42

Sincere felicitari, domnule Ioanitoaia, pentru acest articol!
Nu stiu de ce foarta multa lume il acuza pe Mutu. De fapt, stiu, dar imi place sa cred ca sunt doar iluziile mele. Nu vreau sa ma gandesc la faptul ca Mutu e injurat pentru ca a jucat la Dinamo si nu la alta echipa, ca are succes in toate (femei, bani, faima, cariera), ca inscrie gol dupa gol, ca ne-a salvat nationala de atatea ori de la a se face de cacat, ca etc etc.
Mutu si-a dedicat tineretea si restul vietii unei meserii. Eu inca frec menta. La 22 de ani, Mutu se transfera de la Dinamo la Inter. Eu la 22 de ani scriu comentarii la articole de pe net. Mutu s-a drogat. M-am drogat si eu. Mutu, de la cel mai inalt nivel, a fost dat afara de la Chelsea in suturi, a decazut, apoi a revenit la valoarea de alta data. Eu inca n-am ajuns la un nivel inalt, nici macar pe sfert la cat a ajuns Mutu. Mutu are de platit, in mod injust si in urma unui abuz, o amenda de 17.000.000 euro. Majoritatea oamenilor nici nu isi dau seama ce inseamna acesti bani! Daca un prefosor are salariul de 1200 lei pe luna, cu 17.000.000 euro se pot plati salariile pe un an de zile a aproximativ 280 de profesori! Cati ar mai putea iesi din casa stiind ca au de platit acei bani? Eu, unul, nu stiu cat as rezista psihic! Dar lumea continua sa il injure, sa il acuze.
Cei ca mine, pe care daca ii compari cu Mutu se observa ca nu au realizat aproape nimic, sunt cei care dau cel mai tare din gura. Nu imi e mila de Mutu cat imi e mila de ei!

Aston Villa (3 comentarii)  •  19 august 2009, 10:23

Pentru Radu

Este unul din cele mai tari comment-uri pe care le-am citit vreodata la un articol online (si citesc aproape zilnic multe, de la gsp la daily mirror, Gazzetta.it, the sun, etc).

Comentariile rautacioase si criticile nejustificate aduse valorilor romanesit (Mutu included) apartit de obicei unor loseri, pierde vara, oameni de nimic, fara o viata si fara o directie. Eu castig peste 5k EUR pe luna si am lucrat pana acum in 5 tari in Europa de vest si cred ca prin ceea ce ai scris ai aratat deja ca esti posesor de creier si bun simt si ca vei realiza ceva in viata. Munca si rabdara.

PS – Eu nu m-am drogat 🙂

spellbound (12 comentarii)  •  19 august 2009, 12:45

Desi nu cred intr-un miracol in privinta calificarii, avem nevoie de o victorie pe Stade de France mai mult ca oricand, pentru incredere, pentru viitorul constructiei nationale si pentru respect! Avem nevoie de o convingere ca Romania lui Lucescu Jr e pe drumul bun.
Iar pentru cei pentru care trecutul si caracterul fiecarui jucator conteaza foarte mult, sa nu uitati ca chiar daca va (ne) place sau nu, avem nevoie de el, de omul care stie cu mingea, Adrian Mutu. Asa cum e el… Daca Franta – Romania ar fi fost un adevarat razboi, Adrian Mutu ar putea fi submarinul, avionul sau tancul (cum vreti voi) ofensiv roman, care nu raspunde la comenzile comndantului, (fitos, egoist cum vor in general tzancii stelisti sa-l caracterizeze, sau contestatarii vietii extr-sportive si-a lumii mondene) dar trimis pe front… el ar putea demonstra IN CONTINUARE, ca este arma redutabila si incontrolabila a Romaniei, cea care loveste oponentul letal, cu gratie dar fara mila, de la Hagi pana astazi. Hai Romania!

PS. Mi-am luat bilete si voi fi pe Stade de France, daca voi avea timp destul voi incerca sa scriu in detalii (cu poze si video) despre aventura mea pe Stade de France, alaturi de Romania! (mysport.ro) Mi-am si cumparat zilele trecute un tricou de la Adidas, cu numele sau si cu numarul 10 in semn ca-l SPRIJIN pe cel mai bun fotbalist roman in conflictul sau cu Chelsea. Vom ridica si-un banner „supriza” la tribuna intermediara SUD dedicat lui Adrian Mutu! Hai Romania!

Gigi Codin (7 comentarii)  •  19 august 2009, 13:35

Bineinteles ca domnul Ioanitoaie, ca de obicei, se aseaza cu spatele la vant si asteapta sa fie luat. Aceasta problema nationala numita mutu, iata ca scoate la iveala tot felul de filozofi,platiti bine,dupa declaratia lor, ( 5K euro, cu K nu cu ca..). Acestia incearca in litera impusa de OI, ca noi, prostimea trebuie sa intelegem toate capriciile acestui fenomen care ne reprezinta si NU avem voie sa inaintam opinii sau, Doamne fereste, vreo critica la adresa lui. Trebuie sa suferim alatuiri de el,dupa unii sa strangem bani pentru asi plati datoriile si daca el nu vrea sa vina la nationala, sa ne bucuram ca nu renunta de tot si o sa mai vina cand o vrea el. Avem, noi romanii, inclinatia de a a ridica la rang de virtute golaneala, nesimtirea si obraznicia. Asa s-a nascut si regele Hagi chiar daca la apusul carierei ia rupt intentionat piciorul lui Conti,a batut un arbitru pe teren si a plesnit peste fata un jucator advers chiar in timpul partidei. Mare grija domnule Ioanitoaia ca vantul acesta care v-a impins in fata toata viata sa nu se transforme intrun tsunami.

Chi-x (69 comentarii)  •  19 august 2009, 14:32

Sa-ti fie rusine, Razvane! Esti la fel de onctuos si de nesincer ca tatal tau! Rusinos!

Chitu (8 comentarii)  •  19 august 2009, 15:06

Am inteles, ati vrut sa mai indulciti acreala provocata de absenta lui Mutu de la meciul cu Ungaria. Sa zicem ca R. Lucescu n-a vrut sa „forteze nota”. Pana aici e in regula. N-am niciun motiv sa nu cred si, mai ales, sa nu accept. Problema lui Mutu, dincolo de „fitele” lui, de vina lui, poarta o culpabilitate, cruda prin maniera in care s-a procedat, a celor de la TAS, Inchizitia secolului 21. Astia, daca-i jignesti, fie si din greseala, cu o vorba te impusca si nimic mai mult. Scot satarul si-ti despica capul, apoi te transeaza si te arunca la crocodili, ca sa nu mai ramana nimic din tine. Barbari, domnule, barbari moderni. In jungla, numita FIFA, domneste dreptatea leului. Acesti decidenti crucificatori si, prin consecinta, victimizatori, s-au comportat precum calaii crestini in evul mediu. Mai lipsea putin si-l condamnau la moarte. N-are nicio legatura vina lui cu asprimea pedepsei. Este arogant, d-aia nici nu l-am simpatizat, dar nu poti sa nu ramai indignat vazand cat de arbitrar se judeca in aceasta institutie suprema a FIFA. Aici nici Dumnezeu nu are un cuvant de spus. Astia se afla deasupra oricaror institutii. Si daca, cumva, iti trece prin minte sa te adresezi unei instante civile, in afara clubului, numit FIFA, ti-ai „dat foc la valiza”. Pana si a cauta dreptate in alta parte, a devenit, in ochii acestor „barbari moderni”, o vina de neiertat. Ermetizandzandu-se in cochilia lor, au instaurat arbitrariul atat in terenul de fotbal, cat si in institutia dreptatii. Desi au transformat fotbalul intr-o mega-afacere, desi isi extrag resursele financiare din sfera civila, ca sa zic asa, nu cedeaza nicio palma de pamant atunci cand e vorba de decizii. Si, cu toate astea, nimeni nu indrazneste sa-i traga de urechi. Au tupeu, domnule. De multe ori, vazandu-i cum procedeaza, ti se face greata, si de ei si de fotbalul pe care-l patroneaza. Inteleg, a consumat droguri, deci a gresit, dar nu el s-a dat singur afara din clubul englez. La baza „prejudiciului” invocat de club nu-l gasim pe Mutu, ci insasi clubul care l-a dat afara si, prin asta, impiedicandu-l sa fie util clubului. Presa, in special cea sportiva, manifesta o toleranta vinovata fata de acest abuz fara precedent al FIFA. Eu as pune, in fiecare zi, pe prima pagina a ziarului, afirmatia: rusine sa va fie !

mark (3 comentarii)  •  19 august 2009, 15:18

dle Ianitoiaia imi palace sa cred ca stiti ce inseamna imaginea unui club si cati bani investesc cluburile de top in departamentele de marketing si implicit in imagina lor. Normal e ca cei ce le strica imaginea sa si plateasca. Imaginea unui club si valoarea unui brand de calibrul clubului C.L. este greu de cuantificat la un pret fix si cred ca va hazardati cand spuneti ca suma pe care Mutu o plateste pentru PREJUDICIEREA IMAGINII CLUBULUI (reproduc adliteram motivul pentru care fotbalistul este bun de plata conform THE SUN) vi se pare prea mare. Nu spun ca este nici mare si nici mica dar nu stiu pe ce va bazati dv cand faceti asemenea estimari? cunoasteti motivele invocate de C.L. tribunalului sportiv? ati calculat si dv sumele invocate de ei si v_au iesit mai mici?

dan (8 comentarii)  •  19 august 2009, 15:23

Razvan a actionat inteligent, Adrian o sa faca meci mare cu Franta. Am zis!

Aston Villa (3 comentarii)  •  19 august 2009, 15:44

Stimate D-le Gigi Codin,

Nu am incercat sa sugerez ca Mutu nu ar avea partea lui de vina. Doar ca ce se intamplain Romania este strigator la cer. OK, Mutu a facut prostii mari acum cativa ani. Sunt toti cei care il critica niste sfinti? De ce in tzara noastra *** orice **** crede ca are dreptul sa-l injure pe Mutu? OK, nici mie nu-mi place, e fitzos, uneori indolent, dar e problema lui ce a facut si e tot problema lui cum o scoate la capat cu cele 17m.

In alta ordine de idei, … Hagi. A vazut cineva vreun patron de club grobian si analfabet si imbogatit prin fraude imobiliare in Germania sa-si bata joc de Beckenbauer? Sau in Anglia de Lineker?

Speaking about Anglia … Acum cativa ani Rio Ferdinand a „fentat” un control antidoping, a fost suspendat vreo 8-9 luni. ManU l-a tinut in lot, nu l-a demolat nimeni si acum e cel mai bun fundas central din lume.

Dar, ca la noi la nimeni. Continuati sa-l demolati pe Mutu, continuati sa-l demolati pe Hagi, continuati sa va uitati la *** OTV care o cauta pe Elodia si continuati sa puneti manelele la maxim in casa si masina. Viitorul Valahiei e pe maini bune. Din cand in cand (tot mai rar) o sa trec sa mai vad cati antrenori pe luna schimba Steaua.

Filozofu’

Comentează